Vrij

Hoe denkt u dat de Nederlanders in de Thaise cel zich voelden toen ze hoorden dat ze naar huis mochten? Ik probeer het me steeds voor te stellen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 23 januari 2004 :: 10.26 uur

24 Comments

24 reacties

  1. verder dan ontzettend blij en opgelucht kom ik ook niet.

    Reactie door Frozen — vrijdag 23 januari 2004 @ 10.45 uur

  2. Ik sluit me bij Frozen aan!

    Reactie door Han — vrijdag 23 januari 2004 @ 10.51 uur

  3. Beatrix, bedankt.

    Reactie door De Schulpjes — vrijdag 23 januari 2004 @ 10.52 uur

  4. Dnek dat ze erg blij zullen zijn, en dat ze Beatrix en die mensen die dit mogelijk gemaakt hebben op hun blote knietjes mogen bedanken.

    Hopelijk hebben ze hun lesje geleerd en blijven ze nu met hun handen van die drugs af.

    Reactie door Tukkertje — vrijdag 23 januari 2004 @ 10.57 uur

  5. Die Zijn vast erg blij.

    Reactie door Frans — vrijdag 23 januari 2004 @ 10.59 uur

  6. Why? als je je niet houdt aan de regels van dat land mag je ook gestraft worden volgens hun regels.
    Dat de straffen anders (lees: hoger) in Thailand zijn dan in NL is alleen maar goed,dan leer je het wel af!

    Het is niet voor niets dat de grootste criminelen uit andere landen liever hier wonen, dat scheelt jaren als ze hier moeten zitten voor misdrijven in vergelijking met bv. Turkije, Curacao en Thailand.
    De straffen voor handel in harddrugs en moord zijn hier een LACHERTJE!

    En dan ben ik niet eens tegen recreatief en verantwoord druggebruik. (verantwoord: zélf verantwoordelijk zijn en niet zielig doen als het mis gaat)

    Reactie door Wil — vrijdag 23 januari 2004 @ 12.40 uur

  7. Enorm blij. Je kon het gewoon zien aan hun gezichten.

    Reactie door Draakje — vrijdag 23 januari 2004 @ 12.49 uur

  8. Blij maar tegelijkertijd een zeer onwerkelijk gevoel denk ik. Als je in zo’n gevangenis zit denk ik dat je na een tijd denkt er nooit levend uit te komen. Want voordat Bea zich er mee ging bemoeien zijn er zoveel andere mensen geweest die zich voor deze gevangenen hebben ingezet. Zonder resultaat. Dan geloof je het pas als je op het vliegtuig naar Nederland zit denk ik.

    Reactie door Simone Kant — vrijdag 23 januari 2004 @ 12.58 uur

  9. Geachte heer Marijnissen,

    Deze mensen zaten opgesloten omdat ze een strafbaar feit hebben gepleegd!
    Als je je niet aan de regels houdt, word je gestraft.

    Ik ben het met Wil eens: de straffen in Thailand zijn hoger dan in NL en dat is alleen maar goed.
    Ik ben alleen bang dat de boefjes niets beter worden van hoge straffen.
    Ik ben bang dat de boefjes er wel iets van leren,
    namelijk “hoe word ik een slimmer boefje?”.

    Ik ben het met Wil oneens, dat de grootste criminelen uit andere landen liever hier wonen. Echte grote criminelen hebben namelijk busladingen handlangers, die het vuile werk opknappen.

    Hoe verhouden de misdaadcijfers van Turkije, Curacao en Thailand zich eigenlijk t.o.v. Nederland?
    Ligt de handel in harddrugs en het moordcijfer in deze landen lager dan in Nederland, omdat de straffen hoger zijn? Ik dacht van niet?

    Mag ik u allen veel wijsheid toewensen?

    Groeten,
    een belastingbetaler

    Reactie door Michel Smit — vrijdag 23 januari 2004 @ 13.17 uur

  10. @ Michel, de straffen in de VS zijn veel meer naar jou zin en er zitten negen keer zoveel mensen vast als in Nederland, maar de criminaliteit is er nog steeds vele malen hoger. Helaas is het niet zo dat, hoe strenger je straft, des te minder criminaliteit. Was dat maar waar, dan hadden we de criminaliteitsproblemen vrij snel opgelost!

    Reactie door Barry — vrijdag 23 januari 2004 @ 14.25 uur

  11. Als het gaat om het gevoel van hen ben ik het met Simone Kant eens. Bovendien zal je gevoel gedeeltelijk verdoofd zijn vanwege het feit dat je in zulke moeilijke omstandigheden moet overleven. In vrijheid zullen veel emoties pas weer echt naar boven komen.

    Ik ben het er wel mee eens dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden. Maar als het gaat om echte criminelen dan denk ik toch vooral ook aan corrupte machtshebbers/regeringen, onderdrukkers en kapitalisten. Ik persoonlijk vind een heroïnesmokkelaartje minder crimineel dan politici die zich niet aan de regels houden en eigenlijk in dienst staan van kapitalisten ( denk ook aan de bouwfraude in NL waar nu weer een onthutsend staartje aan is gekomen). Daarvoor zijn eigenlijk helemaal geen straffen.
    En van democratie is in Nl ook geen sprake; het is een schijndemocratie. En zolang de wereld zo nog ingericht is zijn wij allen afhankelijk van dealtjes, ‘husselen’ op niveau zal ik maar zeggen.

    Maar los van dit alles zijn het natuurlijk de mensenrechten die in zulke gevangenissen/systemen die in het geding zijn. Ik heb daarom niet minder medelijden met de inwoners van dat land die in zo’n gevangenis terecht komen.

    Reactie door Reggie Voigtländer — vrijdag 23 januari 2004 @ 14.31 uur

  12. Waarschijnlijk hebben ze hun les nu wel geleerd ;-)

    Reactie door Vincent — vrijdag 23 januari 2004 @ 16.35 uur

  13. Die liggen in een deuk natuurlijk. De Nederlandse regering doet alle mogelijke moeite om “illegale” schoolgaande kinderen hier het land uit te krijgen, doen niks aan de echte problemen, maar ze hebben alle tijd om gevangenen die hun terechte straf hebben gekregen vrij te pleiten. Zodat de belastingbetaler in Nederland weer voor hun verzorging (inclusief TV en sportfaciliteiten) mag betalen. Eén van die gevangenen sprak niet eens Nederlands! Willen we die mensen nu echt zo graag terug hebben?

    Reactie door Kiwi — vrijdag 23 januari 2004 @ 16.53 uur

  14. hhhmmm… Ik zou het ook niet weten, in alle goede hoop dat zij, als zij ook daadwerkelijk echt schuldig zijn, hun goede les hebben geleerd.

    Reactie door JJ — vrijdag 23 januari 2004 @ 16.59 uur

  15. Ik denk dat deze beide heren, nadat ze van hun 1e verbazing waren bekomen, zich een slag in de rondte hebben gelachen! Drugscrimineel en dan door koninklijke bemiddeling vrijkomen? Een lachertje. Zou dit de satire zijn die Bea bedoelde en waar ze niet zo’n moeite mee heeft? De nederlandse regering kan haar energie beter steken in overzeese gevangenen die onterecht of op dubieuze gronden vastzitten.
    Als je drugs gaat smokkelen naar/uit dit soort landen ben je , denk ik, ook wel op de hoogte van de aldaar gehanteerde strafmaat.

    Waarmee ik niet wil zeggen dat ik ze een decennia-lange straf toewens, ik ben blij voor ze dat ze naar huis mogen, maar ik kan geen enkel medelijden voor dit soort types opbrengen.

    Grotere geluksvogels dan deze twee zullen er niet veel zijn, met dank aan onze vorstin en haar aparte gevoel voor ‘humor’.

    Mario

    Reactie door mario — vrijdag 23 januari 2004 @ 19.32 uur

  16. onverstelbaar dat men opgelucht kan zijn dat er twee criminelen ontsslagen worden uit de gevangenis in thailand.
    Was er geen sprake van een ernstig delict?
    Wisten deze heren niet dat de pakkans groot en de straffen hoog waren?
    Hadden ze bij het eventueel slagen van de actie de opbrengst aan een goed doel gestort?
    Nee,hier in dit landje maken wij ons veel te vaak druk om de crimineel en het slachtoffer zoekt het maar uit,en als je een linkse politicus aanvalt dan zijn de rapen pas echt gaar!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door sponsbob — vrijdag 23 januari 2004 @ 21.48 uur

  17. Ik ben het in grote lijnen eens, dat wanneer je een (drugs)delict in een vreemd land pleegt je ook de risico’s van de daar geldende straffen op de koop toe moet nemen.
    Wat ik echter nergens tegen kom is de vraag: “Hoe voelen de familieleden van de drugsslachtoffers in NL zich bij zo’n vrijlating?”
    Er zullen genoeg families in NL zijn die zich afvragen waarom de mensen zo blij zijn met de vervroegde vrijlating van deze criminelen.

    Reactie door Louis — zaterdag 24 januari 2004 @ 8.47 uur

  18. Ben het met Mario eens, deze diplomatieke gunst had beter besteedt kunnen worden aan n(m)edelanders die onterecht vastzitten. Moeten we blij zijn dat deze mensen weer terug komen? De vriendin van meneer Ruyzing misschien wel, maar zijn buren ok? We hebben al genoeg van die mislukkelingen. Waarom denken Bea en Bot niet aan MIJN gevoel voor rechtvaardigheid? De nederlandse rechtspraak doet dit in ieder geval NIET. Sociaal zijn is prima maar ik vindt dat mensen op een bepaald moment hun rechten verspelen, ten gunste van de maatschappij. Op de antillen/curacao is het gewoon dat de middenstand geld inzamelt tbv een enkeltje nederland voor de grootste lastpakken (lees criminelen), wij hebben inmiddels genoeg a-socialen in dit land, dus laat ze alstublieft in thailand blijven.

    Reactie door Alex — zaterdag 24 januari 2004 @ 9.41 uur

  19. Laten we vooral niet uit het oog verliezen, dat die Heroine voor Nederland bedoelt was. Lekker laten zitten dus. Amatoo

    Reactie door Curtis — zaterdag 24 januari 2004 @ 10.26 uur

  20. Nou Louis de vraag v.w.b. de drugsslachtoffers is voor een hoogwaardigheid bekleder absoluut niet belangrijk.
    Iedere topambtenaar is namelijk elke dag bezig om zoveel mogelijk in de picture te komen,voorbeelden te over dacht ik(marinier Irak,moord op school etc.)
    Heb nou maar niet de illusie dat er iemand is in Den Haag die zich druk maakt om de slachtoffers van welk geweldsdelict dan ook,eigen belang word in het haagse met hoofdletters geschreven.
    Alleen in verkiezingstijd zijn de dames en heren één al oor,en beloven massaal beterschap.

    Reactie door sponsbob — zaterdag 24 januari 2004 @ 12.14 uur

  21. Als bewezen is dat in het land vanwaar het misdrijf plaats heeft gevonden, is het terecht is dat zij daar gestraft worden.
    Als men willens en wetens het risico neemt moet men zich niet beklagen over de slechte behandeling men is gewaarschuwd.
    De schade van drugs slachtoffers is vermoedelijk groter.

    Reactie door folkert de lepper — zondag 25 januari 2004 @ 0.15 uur

  22. Miskleun. Die mensen hebben zich willen verrijken door te handelen in spul waar velen door naar de verdoemenis gaan. De reden? Niet belangrijk, ze werkten mee aan het verderf van anderen.
    Wat ik hoop? Dat mensen, van wie het zeker is dat ze dit soort handel hebben bedreven, overal ter wereld gestraft worden als in Thailand. En onze koningin, van wie ik overigens een fan ben, mag zich schamen dat zij haar naam hiermee in verband laat komen.
    Henk
    wnn524060@tiscali.nl

    Reactie door Henk — zondag 25 januari 2004 @ 12.40 uur

  23. Ik snap niet wat we in Nederland met deze drugscriminelen moeten. Ze hebben welbewust het risico gelopen in Thailand opgepakt te worden, en kenden de gevolgen daarvan. Dit is een verkeerd signaal tegenover alle drugssmokkelaars.

    Reactie door Stanley — maandag 2 februari 2004 @ 23.48 uur

  24. craps online

    craps online False is the idea of utility that sacrifices a thousand real advantages for one imaginary or trifling inconvenience; that

    Trackback door craps online — donderdag 28 april 2005 @ 18.02 uur