64%

Bijna twee van de drie mensen is van mening dat er een ruimer ‘pardon’ moet komen voor de asielzoekers die in opdracht van de regering het land uit moeten.
(Bron: TNS-NIPO)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 30 januari 2004 :: 18.50 uur

48 Comments

48 reacties

  1. Dan weet je tenminste zeker dat het niet gebeuren gaat: Zalms troep zal die 36% uitmelken.

    Reactie door chipo — vrijdag 30 januari 2004 @ 19.25 uur

  2. Ik ben het van harte met die grote groep eens. Onmenselijk er met sommige asielzoekers wordt omgesprongen. Laat ze hier dan niet zolang verblijven.

    Reactie door Frans — vrijdag 30 januari 2004 @ 20.12 uur

  3. Ik ben het van harte met die grote groep eens. Onmenselijk hoe er met sommige asielzoekers wordt omgegaan. Laat ze hier dan niet zolang verblijven.

    Reactie door Frans — vrijdag 30 januari 2004 @ 20.12 uur

  4. Het is niet alsof het kabinet zich ook maar iets aantrekt van de mening van de bevolking… ze hebben iets van “goed besturen is niet populair” en doen daar alles mee af. Het wordt mi. pas echt leuk als de sociale kant van het CDA echt moeilijk gaat doen. Daar hoop ik dus maar op

    Reactie door Koen — vrijdag 30 januari 2004 @ 20.54 uur

  5. zelfs ik ben het eens met een groot pardon, maar dan ook echt een keer. Vanaf het groot pardon dien je de regelgeving toe te passen en snel zodat je de betrokkenen niet langdurig in een in de ambtelijke molen laat zitten

    Reactie door Stephan Wijering — zaterdag 31 januari 2004 @ 1.39 uur

  6. En op de vraag wilt u miljonair worden antwoorde 99% voor ja!

    Reactie door BArt — zaterdag 31 januari 2004 @ 9.59 uur

  7. Er moet natuurlijk een ruimer pardon komen. Een kabinet dat ‘normen en waarden’ wil propageren kan dit probleem niet op een politieke manier oplossen. Kinderen die tien jaren geleden in Nederland geboren werden en vloeiend Nederlands spreken, en nog nooit in het land van hun vader of moeder geweest zijn, op school alleen maar Nederlanse vrindje en vriendinnetjes hebben die hen hier willen houden, kun je niet wegzetten in een land dat hen niet wil ontvangen.
    Laat Zalm en Balkenende eens ernstig nadenken hoe onmenselijk hun politiek is; zij zelf zouden door de bevolking nagewezen moeten worden als een onmenselijk soort politici. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de manier waarop ze asociaal bezuinigen en de onroerendgoedbelasting op een Bushiaanse manier willen terug geven aan de rijkst groep, die vrolijk doorgaat met het fluiten van voor hun vrolijke liedjes.

    Reactie door ewald daemen — zaterdag 31 januari 2004 @ 10.26 uur

  8. Slaap verder Nederland!
    De GG&GD van Amsterdam overweegt om haar ambulances niet meer uit te laten rijden naar bepaalde wijken in de hoofdstad, omdat de veiligheid van het personeel in de betreffende wijken niet gewaarborgd kan worden. Nu al gaan ambulances bepaalde delen van de stad alleen in onder politiebegeleiding.

    Medewerkers van de ambulancedienst hebben dagelijks te maken met agressie en zijn van mening dat er ingegrepen moet worden. Aangezien de directie zich hierbij aansluit wordt samen met de particuliere ambulancedienst VZA intensief overleg gevoerd. GG&GD benadrukt dat de maatregel om niet uit te rijden naar bepaalde wijken alleen in uiterste gevallen overwogen wordt.

    Reactie door Theo — zaterdag 31 januari 2004 @ 11.24 uur

  9. @ Theo: ik denk dat je zelf nog niet helemaal wakker bent. Agressie tegen ambulancepersoneel wordt niet veroorzaakt door asielzoekers, maar vooral door slecht opgevoedde Marokkaanse kutjochies. Het is idioot om asielzoekers eruit te schoppen omdat we problemen hebben met jongeren die in Nederland geboren zijn. Als je de problemen met die etters in de toekomst wilt voorkomen, moet je beginnen met een operatie schaalverkleining in ons onderwijs, niet met het afgeven op asielzoekers.

    Reactie door Vincent — zaterdag 31 januari 2004 @ 13.19 uur

  10. Asielzoekers die meerdere malen door de rechter zijn uitgewezen dienen te vertrekken. Meteen! En anders ondermijn je ons rechtssysteem. Iedereen die illegalen huisvest of steunt mag wat mij betreft meteen mee. En neem die aso’s ook maar meteen mee. Van dat volk komt niets terecht hier in Nederland. Die willen niets, kunnen niets en spelen op een gevoel dat niet terecht is. Ze zijn uitgeprocedeert. Begrijp dat dan eens!

    Reactie door Theo — zaterdag 31 januari 2004 @ 13.39 uur

  11. Volgens mij gaat Theo dan ook mee… :-)

    Reactie door Han — zaterdag 31 januari 2004 @ 13.50 uur

  12. Leuk he? Je bent de lolligste van de klas. Gaat wel over als de pleuris uitbreekt.

    Reactie door Theo — zaterdag 31 januari 2004 @ 13.53 uur

  13. Theo schrijft: Gaat wel over als de pleuris uitbreekt.

    Al sinds de jaren zeventig worden massale rassenrellen voorspeld door hysterici als jij. Volgens mij vrees je niet dat het gebeurt, maar hoop je het.

    Reactie door Vincent — zaterdag 31 januari 2004 @ 13.56 uur

  14. Ja, je hebt gelijk. Ik hoop het!

    Reactie door Theo — zaterdag 31 januari 2004 @ 13.56 uur

  15. Kunnen we niet over iets anders lullen? Zoals over die twee SP-babes? Die zijn voor mij veel belangrijker dan dat geouwehoer over asielzoekers! Johan

    Reactie door Johan — zaterdag 31 januari 2004 @ 14.06 uur

  16. Of over Ali. Die maakt wel even duidelijk dat uitvreten in het bloed zit bij dat volk

    Reactie door Theo — zaterdag 31 januari 2004 @ 14.08 uur

  17. Het valt me op dat niemand meer praat over de afgrijselijk lange duur van de procedures. Hoe ingewikkeld kan het zijn om vast te stellen of een land veilig is. Te ingewikkeld, zogenaamd zorgvuldige procedures, leiden altijd tot ongenoegen of leed. Geen woorden maar daden graag.

    Reactie door jan — zaterdag 31 januari 2004 @ 15.04 uur

  18. Beste Theo,

    Ik heb je commentaar gelezen,erg nagedacht heb je echter niet.
    Want denk je dat als je deze mensen de legaliteit in jaagt.
    Het veiliger word? Nee jongetje zo werkt het niet
    Met vriendelijke groet Orno

    Reactie door orno — zaterdag 31 januari 2004 @ 15.05 uur

  19. Beste Jan.
    natuurlijk heb je gelijk het zijn dan ook altijd .
    De onwetende met het meeste negatieve commentaar
    orno

    Reactie door orno — zaterdag 31 januari 2004 @ 15.09 uur

  20. Iemand stelde in zijn/haar ingezonden bericht in de Leeuwarder Courant van 30 januari 2004 (over het Pardon en de vele asielzoekers die nu terug moeten) dat het goed is dat er eindelijk eens iemand is (Verdonk) die het vreemdelingenbeleid eens goed aanpakt. Weg met al die uitgeprocedeerden, we hebben er immers niet om gevraagd dat die mensen hier komen? He bah, al die nationaliteiten, onrustig hoor!

    Deze persoon maar ook anderen die hierover wel een mening hebben: we hebben het hier over mensen die in aanmerking wilden komen voor het Pardon. Het gaat om minder dan 10.000 mensen die een brief hebben geschreven, vaak mensen die hier al om en nabij 10 jaar wonen. Slechts een kwart heeft daadwerkelijk het Pardon gekregen.
    Verbeeld je eens het volgende: je bent zo’n 14 jaar geleden samen met uw vrouw/man gevlucht vanuit een oorlogssituatie naar het vrije Nederland. Je krijgt kinderen en deze groeien op in de Nederlandse cultuur. Ook als je je eigen cultuur nog zoveel mogelijk in ere c.q. stand houdt genieten jij en je familie van alle voordelen van Nederland. Een eigen wil, vrijheid van meningsuiting, gebruikmakend van sociale voorzieningen, medische zorg, recht op scholing en vrijheid, je hebt hier een nieuw leven opgebouwd, spreekt de Nederlandse taal vloeiend (de kinderen spreken je moedertaal na 10 jaar niet eens meer), bent ingeburgerd en hebt hier een vrienden- en kennissenkring opgebouwd. Enzovoort! Dat gaat makkelijk, je bent hier immers al meer dan 10 jaar…. En dan opeens moet je terug naar uw eigen land. Hoe zou je dat vinden? Daaag school voor de kinderen, daaag vrijheid en vaarwel vrijheid van meningsuiting. Enzovoort! Je wilde het beste voor jezelf, je familie en kinderen maar helaas………..pech gehad, wegwezen! Lukt terug integreren in je vaderland nog, denk je? Zie je ‘t voor je?

    DAT is wat in dit geval opgaat voor de mensen die volgens velen nu terug moeten van Verdonk. Maar daar denkt een groot aantal mensen denk ik niet over na, want die leven in hun ikke-ikke-ikke-wereld, gezien sommige, met alle respect, niet sociale reacties.

    Misschien is het handiger dat mensen zichzelf eens laten informeren over het hoe en waarom, voordat er een paar loze kreten de wereld ingeblaat worden!

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — zaterdag 31 januari 2004 @ 16.34 uur

  21. @ Orno: daar heb je groot gelijk in! Het is hoofdzakelijk onwetendheid!

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — zaterdag 31 januari 2004 @ 17.08 uur

  22. Theo van Gogh ?

    Reactie door Gorg — zaterdag 31 januari 2004 @ 17.57 uur

  23. 64% Van de nederlandse bevolking? Ik dacht dat een meerderheid ook al voor dit kabinet had gekozen. Zo zie je maar: het verschil tussen de abstractie van verkiezingsprogramma’s en de realiteit van het dagelijkse leven ligt voor veel mensen ver uiteen. Uitgeprocedeerd zijn en toch mogen blijven lijkt me overigens een merkwaardige contradictie. Wat deugt er nou eigenlijk niet?

    Reactie door Rene Zonneveld — zaterdag 31 januari 2004 @ 18.08 uur

  24. De voorgaande jaren onzekerheid
    groetjes orno

    Reactie door orno — zaterdag 31 januari 2004 @ 18.21 uur

  25. Enne een meerderheids kabinet zoals hij gekozen is zou zijn samen met de PvDA.
    groetjes orno

    Reactie door orno — zaterdag 31 januari 2004 @ 18.22 uur

  26. @ orno

    dat is onzin, de regering heeft de meerderheid van de stemmen, het is nu eenmaal zo dat als je voor een partij kiest je niet weet met wie ze in bed duiken.. dan zou je een districtenstelsel/amerikaans systeem moeten hebben, en dat zuigt nog meer dan het onze.

    ik ben in principe tegen referenda, maar wat betreft dit soort besluiten zou mijn principes wel opzij willen schuiven

    Reactie door Koen — zaterdag 31 januari 2004 @ 23.34 uur

  27. Ruimer pardon? Ja!
    En dan vanaf dát moment de regels toepassen of eventueel aanpassen en BELEID voeren. Op die 16,5 miljoen mensen in Nederland maken die paar nu ook niet meer uit!

    Reactie door Marty — zaterdag 31 januari 2004 @ 23.55 uur

  28. niet uitzetten is een advertentie voor nieuwe gelukszoekers!besteed die miljoenen die deze mensen hierkosten maar in het thuisland aan schooltjes,klieniekjes enz.
    dat is echt socialisme !!

    Reactie door hans van leeuwen — zondag 1 februari 2004 @ 8.30 uur

  29. Beste Hans van Leeuwen, je hebt groot gelijk!
    In de jaren 70 was Nederland nog een land waar je gewoon over de stoep kon lopen. Mijn buurvrouw van 74 wordt gewoon overhoop gelopen door ingestroomd tuig dat niet eens aan de kant wil gaan om een oude vrouw door te laten. En nu we het er toch over hebben: als ik een dag vrij ben zie ik voornamelijk uitvreters over straat lopen. Of hebben die allemaal nachtdienst? Geloof het wel als ik het aantal inbraken bekijk en wie daar meestal de daders van zijn. En waarom zitten die gevangenissen toch zo vol met uitvreters? En waarom is sinds de jaren 70 de criminaliteit verzevenvoudigd? En waarom word er stelselmatig ontkent dat er een duidelijke link ligt tussen onaangepaste allochtonen en het vernielen van sociale structuren in hele wijken en zelfs steden? En waarom word de opkomst van de islam in Nederland niet gezien als een gevaar voor het land en de westerse wereld? En waarom tolereren we dat er elk jaar ruim 20.000 analfabete bergbewoners worden geimporteerd die het hele plan van integratie weer op nul zetten? Struisvogels lopen er genoeg rond hier!

    Reactie door Theo — zondag 1 februari 2004 @ 14.20 uur

  30. Gut, wat zijn we het weer eens. Dat zijn nou mensen met oogkleppen voor die denken dat de ellende in Nederland te danken is aan de allochtonen. Komt toch die onwetendheid weer om de hoek kijken… Doe vooral jezelf een lol en laat je eens informeren over de Gemeente, provincies en het landelijke beleid en hoe zij allemaal omgaan met allochtonen, spreiding enz… Steek je een hoop van op, echt waar!

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — zondag 1 februari 2004 @ 17.22 uur

  31. Moet je mijn buurvrouw vertellen die met een gebroken heup ligt.
    Moet je de mensen vragen die uit de grote steden vluchten omdat ze niet langer meer in een derde wereld buurt willen wonen
    Moet je de gemiddelde belastingbetaler eens vragen die zich krom betaald om de zooi in de WAO en de bijstand te betalen.
    Sociaal zijn houd op waar uitvreten begint!

    Reactie door Theo — zondag 1 februari 2004 @ 18.00 uur

  32. Zit eigenlijk te wachten op de dooddoen link naar WOII.
    En…..asjeblieft niet spreiden die troep. Laat maar lekker in die getto’s zitten.

    Reactie door Theo — zondag 1 februari 2004 @ 18.46 uur

  33. Niet spreiden? Daar krijg je die problemen die jij beschrijft juist van…wat wil je nou eigenlijk? Je spreekt jezelf continue tegen. En ik begrijp dat jij denkt dat alleen allochtonen rottigheid uithalen? Wat erg voor je…

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — maandag 2 februari 2004 @ 0.33 uur

  34. Nou ja, wat die link betreft…wij waren toch ook blij dat wij tijdens de oorlog geholpen werden? Een groot aantal Nederlanders is verhuisd naar Canada/VS voor, tijdens en na de oorlog. Wat waren ze blij dat ze werden opgevangen. En wat dacht je van de huidige situatie: het wordt de boeren in Nederland niet echt makkelijk gemaakt. Enorm veel boeren bouwen in het buitenland, Amerika en Canada, een nieuw leven op. Dat is toch hetzelfde wat de asielzoekers doen? Het leven wordt de boeren hier in Nederland onmogelijk gemaakt en dus vertrekken ze naar een land met meer mogelijkheden. Zou jij dat niet doen?

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — maandag 2 februari 2004 @ 0.39 uur

  35. Mag je op het eind van het jaar feestvieren, dan gaan wij ook naar elders.

    Reactie door Theo — maandag 2 februari 2004 @ 10.18 uur

  36. Bron: NRC Handelsblad
    Jaqueline Costa-Lascoux geschokt over de mislukte integratie in Nederland

    ‘Moslims zien Nederland als pakje boter’

    Na advies van de commissie-Stasi wil de Franse president het dragen van de hoofddoek op school verbieden. De situatie in Nederland speelde een grote rol bij dit advies, zegt commissielid Costa-Lascoux.

    Door onze correspondent Pieter Kottman

    Bij dit artikel
    NIEUWS – Invloed Nederland op advies hoofddoek

    PARIJS, 2 FEBR. Jacqueline Costa-Lascoux is er categorisch over. De ,,totale mislukking” van de integratie in Nederland heeft ,,grote invloed” gehad op de besluitvorming van de Franse commissie-Stasi. Deze commissie adviseerde de Franse president Jacques Chirac eind vorig jaar het dragen van ‘opzichtige’ religieuze tekens op openbare scholen bij wet te verbieden.

    Commissielid Costa-Lascoux (64) bezocht met twee andere leden in november vorig jaar Nederland. ,,Onze gesprekken en observaties in Nederland hebben ons zeer gesterkt in de gedachte dat er een wet tegen het opzichtig dragen van religieuze tekens op openbare scholen moest komen. We waren geschokt door wat we in Nederland hebben gezien en gehoord. Hoewel we relatief veel aandacht aan Nederland wijden in ons rapport, hebben we er niet met zoveel woorden in gezet hoe alarmerend we de situatie vonden om niet één land te brandmerken.”

    De aankondiging van het Franse staatshoofd, na het advies, interdaad een wettelijk verbod in te zullen voeren, lokte in de hele wereld protesten uit. Vooral moslims protesteren, ook in Frankrijk zelf, omdat duidelijk is dat de wet in de eerste plaats de islamitische hoofddoek beoogt uit te bannen.

    De commissie hoorde ruim 150 betrokkenen uit het onderwijs en de medische wereld, maar ook religieuze gezagdragers en moslimmeisjes die al dan niet gedwongen worden een hoofddoek te dragen. Daarnaast maakten delegaties van de commissie studiereizen naar West-Europese landen.

    Costa-Lascoux is juriste en psychologe en geeft leiding aan één van de onderzoeksinstituten van het Centre National de la Recherche Scientifique. Ze is verbonden aan de Raad van Europa als deskundige op het gebied van burgerschap en mensenrechten en lid van de Hoge Raad voor de Integratie van Frankrijk.

    Costa-Lascoux, die al dertig jaar regelmatig in Nederland komt om ‘professionele en vriendschappelijke redenen’, noemt het land ‘het schoolvoorbeeld van te ver doorgevoerd culturalisme’. ,,Tegelijkertijd is Nederland het land van de grote tolerantie, voorloper op moreel gebied in de wereld. Het is geen toeval dat het juist daar zo fout heeft kunnen gaan. De tragiek is dat de Nederlandse morele en sociale vooruitstrevendheid waarvan zelfs wij Fransen slechts kunnen dromen het zwaard is geworden waarmee het land nu bedreigd wordt.

    ,,Islamitische fundamentalisten gebruiken de ruime Nederlandse burgerlijke vrijheden in hun strijd tegen een land dat in hun ogen wordt bevolkt door homoseksuelen en druggebruikers. Ze kunnen die vrijheid met des te meer succes ondermijnen omdat juist die hen in staat stelt dat ongestoord te doen. Het is niet voor niets dat overal geroepen wordt om inperking van vrijheden, ook door de aanvankelijke pleitbezorgers van die vrijheden. Het is een dubbele tragiek dat het fundamentalisme op die manier een handje wordt geholpen.”

    De invloed die de Nederlandse situatie op de besluitvorming van de commissie-Stasi heeft uitgeoefend is volgens Costa-Lascoux ‘zowel negatief als positief’. ,,Door het Nederlandse multiculturalisme hebben minderheden belang bij het cultiveren van de eigen identiteit: zolang ze minderheid blijven, genieten ze voorrechten. Trouwen met partners uit het land van herkomst bestendigt die identiteit. In Frankrijk is dat uitzondering, in Nederland regel. Het heeft ons bewust gemaakt van het gevaar van ‘speciaal beleid’ en van lankmoedigheid.”

    Het is niet de enige les die de Franse delegatie uit het bezoek aan Nederland getrokken heeft. Minister van Justitie Dominique Perben heeft voorgesteld de religieuze benadering te laten varen en in de wet uit te gaan van de openbare orde. ,,Zo’n benadering zou ongetwijfeld minder stof doen opwaaien, maar de commissie heeft daar bewust niet voor gekozen. Allerlei onverkwikkelijke situaties, zoals het weigeren door vrouwelijke patiënten van mannelijke dokters, hebben niets met openbare orde te maken en alles met normen. In dit verband verheugt ons het nieuwe beleid dat de Nederlandse regering zegt te willen voeren. Dat beleid gaat uit van ‘fundamentele waarden’ van de Nederlandse samenleving. Dat normatieve uitgangspunt sprak ons zeer aan.”

    Costa-Lascoux noemt Nederland ‘het voor moslimfundamentalisme kwetsbaarste land van Europa’. Franse moslims hebben Nederland tegenover haar ‘een pakje boter’ genoemd. ,,Moslims zijn zeer internationaal georiënteerd. Ze hebben overal familie zitten en kennen precies de verschillen in wetgeving tussen de diverse West-Europese landen. Nederland is een zeer open samenleving. Het is niet het enige dat het land aantrekkelijk maakt voor fundamentalisten die van Europa een islamitisch continent willen maken. Een land waar moslims in vrijwel alle grote steden in 2010 in de meerderheid zijn is in het licht van dat streven uiteraard buitengewoon interessant. De politieke islam is zich zeer bewust van dit gegeven.”

    De Marokkaanse en Turkse organisaties in Nederland waarmee de delegatie van de commissie-Stasi sprak bevestigden de aantrekkingskracht van Nederland voor fundamentalisten, én hun aanwezigheid. Costa-Lascoux: ,,Ze zeiden last te hebben van de invloed van de politieke islam, maar ze bestrijden die niet. Ik bespeurde hetzelfde als ik in Frankrijk altijd constateer: gematigde moslims varen wel bij de dreiging van het fundamentalisme. Ze gebruiken het als een wapen door te suggereren: jullie kunnen maar beter rekening met ons houden.”

    Costa-Lascoux houdt niet van de term ‘botsing der beschavingen’. ,,We zitten er middenin, maar het zijn geen beschavingen die botsen. De overgrote meerderheid van de moslims in West-Europa bestaat uit goedwillende burgers. Ik heb islamitische vrienden die in hun landen van herkomst opgesloten hebben gezeten wegens hun verdediging van de mensenrechten. Het gaat om een botsing met fundamentalisme, politiek geïnspireerd, religieus fanatisme. Dat is geen beschaving en al zie ik de dreiging en de gevaren ervan, betreuren kan ik die botsing daarom nog niet. Integendeel, het wordt tijd dat we voor onze waarden opkomen.”

    Costa-Lascoux, die een beetje Nederlands beheerst, heeft het onlangs verschenen rapport over de integratie in Nederland van de commissie-Blok ,,slechts doorgebladerd”. De conclusie van de commissie dat de integratie – in elk geval gedeeltelijk – ‘geslaagd’ genoemd moet worden is haar bekend. Ze schrijft die toe aan het ,,paternalistische denken” dat volgens haar vooral ‘West-Europees links’ parten heeft gespeeld. ,,Links is goeddeels verantwoordelijk voor de rampzalige mislukking van de integratie. Ook de commissie-Blok heeft waarschijnlijk geen angst willen kweken, maatschappelijke conflicten willen bezweren en het imago in het buitenland geen geweld willen aandoen. Misschien ook bedoelde de commissie te zeggen: het had erger gekund.”

    In het rapport van de commissie-Stasi staat dat de Nederlandse regering de stand van de integratie ‘zorgelijk’ acht. Volgens Costa-Lascoux is de term gekozen om Nederland niet in verlegenheid te brengen. ,,De politiek verantwoordelijken en de hoge ambtenaren die wij tijdens ons bezoek aan Nederland gesproken hebben spraken zonder enige aarzeling over de ‘totale mislukking’ van de integratie. Dat was trouwens nog iets wat ons in positieve zin opviel: de grote openheid waarmee over dit onderwerp in Nederland gesproken wordt.”

    Ja, als het al te laat is! De groeten.

    Reactie door Theo — maandag 2 februari 2004 @ 18.16 uur

  37. Is het dan te laat? Hoezo? Vertel eens! (zonder een ander te quoten)

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — maandag 2 februari 2004 @ 19.24 uur

  38. Slaap verder……Turkije wordt dadelijk lid van de EG. Een sitaat van de huidige turkse premier

    Erdogan werd in de negentiger jaren veroordeeld, omdat hij in het openbaar een tekst had uitgesproken met onder meer de volgende zin:

    ‘De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten’.

    Reactie door Theo — dinsdag 3 februari 2004 @ 13.14 uur

  39. Ja maar nou lees ik alweer een quote van een ander. Vertel nou eens in jou eigen bewoordingen waarom ik lekker verder mag slapen van je…?

    Overigens, over dat onderwerp wat je noemt was afgelopen zondag een documentaire over op TV op de NMO (Nederlandse Moslim Omroep). Je hebt aan de ene kant de Kemalisten (van Ataturk) en aan de andere kant de Islamisten.

    Het verschil weet je zelf vast ook wel.

    Ja, erg he wat Erdogan heeft uitgesproken. Zulke enge uitspraken hoor, lees en zie ik ook bijna dagelijks uitgesproken/uigeschreven e.d. worden maar hier leven we in een vrij land en mogen we die dingen ongestraft roepen en schrijven, terwijl ze vaak toch zo enorm kwetsend zijn…

    Als jij schrikt van zulke uitspraken van Erdogan, kun je dan ook van je eigen texten schrikken?

    Misschien denk je dat ik een persoonlijke vete tegen jou ben begonnen maar het tegendeel is waar…ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw mening.

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — dinsdag 3 februari 2004 @ 18.16 uur

  40. Lieve Inge,

    Zou je niet eens je hoofd uit het zand halen, dat struisvogelmasker staat je leuk, maar tis niet echt gezond voor je !

    Ga eens leuk naar de film, doe is een dagje Zandvoort van de zomer met de trein, ga eens lekker zwemmen in een zwembad in Amsterdam, neem eens deel aan ´onze maatschappij´ en misschien dat je DAN ziet dat er toch wel heel veel van die klootzakjes rondlopen.

    Asielzoekers die de nederlandse taal beheersen en werken mogen wat mij betreft blijven, ze zijn welkom en hebben laten zien dat ze iets willen BIJDRAGEN aan onze maatschappij. Imams die zich laten betalen door extremisten via de Ambassade en kutmarokaantjes OPZOUTEN ! Er is in dit land geen plaats voor mensen die waarden en normen aan hun laars lappen, die schijt hebben aan de in dit land geldende regels, die lachen om die lachwekkende straffen die justitie ze geeft (ALS ze niet binnen 2 uur weer op straat staan). Korte metten maken met dat tuig: mensen beroven, gewoon 5 jaar gevangenisstraf (met zijn 10en op 1 cel en 1 x in de 3 weken douchen graag, want wat onze opa’s en oma’s kunnen in de verzorgingstehuizen moeten zij toch ook kunnen). Moet je eens kijken hoe snel het is afgelopen, en hoe snel we weer lekker naar de film, het zwembad en het strand kunnen ;)

    Reactie door Bart — woensdag 4 februari 2004 @ 10.49 uur

  41. Slaap verder Inge. Voor mij einde discussie (voorzover het er een is)

    Reactie door Theo — woensdag 4 februari 2004 @ 18.25 uur

  42. Jammer dat jij zulke negatieve ervaringen hebt Bart, sterkte ermee!

    En als jij denkt dat zwaardere straffen helpen tegen de overlast, haal jij dan ook maar snel je hoofd uit het zand struisvogel Bart…dat zien we wel aan landen waar de toestand in de gevangenis erbarmelijk is…die zitten propvol (met z’n tienen in de cel zonder douchen), zelfs de doodstraf helpt niet in Amerika tegen de criminaliteit…

    En voor mij is het ook einde discussie hoor Theo, het is mij al lang duidelijk dat je bent uitgeluld (want ik mag nu al 2 x lekker slapen van je en bedankt, ik slaap over het algemeen prima, jij niet?) en dat mensen met oogkleppen voor toch niks willen of kunnen bijleren…

    Reactie door IngeB — vrijdag 6 februari 2004 @ 18.26 uur

  43. Ik ben het volkomen eens met minister Verdonk.

    Ik ben woonachtig in Rotterdam en heb reeds enige malen het “genot” mogen mee maken van bovenburen die niet legaal in Nederland verbleven.
    Laat ik voorop stellen dat ik geen racist ben,ik ben van mening dat iedere politiek vluchteling recht heeft op asiel.
    Ik heb illigale Somaliers,Joegoslaven en Chinezen boven mijn slaapkamer gehad en kan jullie vertellen dat ik daar niet vrolijk van werd.
    Als ik bij mjn bovenburen ging klagen dat het een tering herrie was midden in de nacht heb ik vaak te horen gekregen dat ik oneerbare dingen kon gaan doen met mijn moeder,vader,zuster of met weet ik wie!
    Gezellig als je om 06:00 in de ochtend op moet staan!!
    Nu hoor ik u zeggen je hebt ook a-sociale Nederlandse buren,en dat zal ook wel alleeen heb ik het nooit in die mate meegemaakt met Nederlanders.
    Ik mag zeggen dat ik iemand ben die veel van de wereld heeft gezien en ik heb me altijd aangepast aan de geldende normen en waarden van de landen die ik bezocht,helaas heb ik moeten vaststellen dat een hoop van onze allochtone medemensen hier in Nederland daar niet aan meedoen!
    Ik ben 1 keer beroofd in Rotterdam en heb 2 pogingen tot berovingen meegemaakt in geen van de gevallen was de dader autochtoon.
    De mensen die niet in aanmerking komen voor de pardon-regeling hebben strafbare feiten gepleegd,vervalste papieren in bezit en weet ik wat nog meer..!
    Daar zou ik voor moeten opkomen?!
    Naar mijn mening moet ELKE ilegaal zonder pardon op het vliegtuig worden gezet!
    Met of zonder kinderen,met of zonder opa en oma als ze er maar worden uitgezet!
    Door dit te doen geven we de mensen die WEL recht hebben op asiel,en die zich willen aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden,een kans op een betere toekomst.

    mark

    Reactie door mark — vrijdag 6 februari 2004 @ 23.04 uur

  44. Mensen die het hebben over kutmarokkanen zoals Bart, hebben het niet over de mensen waarover het in deze topic van Jan Marijnissen gaat, want dat gaat over het ‘Pardon’ oftewel de Nawijnbrieven oftewel de 14/1 brieven.

    Bart heeft het over de 2e generatie van de gastarbeiders. Dat is een geheel andere groep. Maar ja, dat is weer die onwetendheid.

    Dit gaat over mensen (asielzoekers) die hier naar toe zijn gevlucht, om wat voor reden dan ook.
    Mensen die wachten op hun procedure. Al jarenlang wachten!
    Mensen die hier al 10 jaar (en meer) wonen.

    Dus nogmaals de tip voor mensen die maar wat zeggen: bijleren kan nooit kwaad ;o)

    En dat was gelijk het laatste wat ik erover wilde zeggen.

    Reactie door IngeB's WWWebLog :o) — maandag 9 februari 2004 @ 13.58 uur

  45. financial spread betting…

    surveyor nonlinearly prohibitively embryos lacquers:modalities Cygnus bombarding betting online http://www.more-betting.com/

    Trackback door financial spread betting — zaterdag 20 mei 2006 @ 12.54 uur

  46. free credit cards…

    hedged?shiny chairlady peripheral!oppress replay discover card http://www.rated-credit-card.com/

    Trackback door free credit cards — zondag 21 mei 2006 @ 18.36 uur