Debat komt er

Ik kreeg vandaag brede steun in de Kamer om meteen na het reces een debat te hebben met de MP over de hele reeks van gevallen van fraude, verspilling van publiek geld en falend overheidsoptreden daartegen.
Mooi.

Het kabinet gaat nu eerst haar visie hierover op papier zetten.
Het debat zal plaats vinden in de tweede week van maart.

Er is veel belangstelling van de kant van de pers: En terecht.
Nu naar opnamen voor 2Vandaag.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 17 februari 2004 :: 16.26 uur

75 Comments

75 reacties

  1. @Jan M: Zet um op! Ik zal zeker kijken naar 2vandaag. Goed dat het debat er komt.

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 16.36 uur

  2. Je hebt het er maar druk mee Jan , zet um op!
    Als ik er aan denk zal ik kijken naar je.

    Reactie door Lilith — dinsdag 17 februari 2004 @ 16.38 uur

  3. ***Het kabinet gaat nu eerst haar visie hierover op papier zetten.***

    Visie op papier zetten…sjonge jonge moeten ze daar nog over nadenken dan.

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 16.51 uur

  4. 2 Vandaag zal wel weer willen inspelen op Jorritsma, het snoepje vd dag.
    Ik hoop dat het debat is te sturen in de richting wat Jan eerder voorstelde, een fraude-instituut dat direct aan de kamer rapporteerd.
    De grote lijnen moeten NU aangepakt worden Den Haag, geen geneuzel over details, als Jorritsma fout zit dan is daar geen debat voor nodig.

    Reactie door Alex vd Hoek — dinsdag 17 februari 2004 @ 16.59 uur

  5. @Alex: Inderdaad dat geneuzel ben ik ook zat. Aanpakken die handel! Ons een beetje normen en waarden door de strot rammen terwijl het daar een corrupt zooitje is….bah.

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 17.02 uur

  6. Het wordt tijd dat er iets gaat gebeuren in dit kikkerlandje. Ook zou het verstandig zij als er eens echt word onderzocht wat er allemaal misgaat i.p.v. dat gedraai van de div. politici.
    Succes Jan, en laat je niet met een trucje afleiden.

    Reactie door Frans — dinsdag 17 februari 2004 @ 17.05 uur

  7. Jan,
    Maak brandhout van dit kabinet, maar misschien is het zo rot dat het nog geen eens wil branden.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 17 februari 2004 @ 17.25 uur

  8. @ Jan M: Perfect duidelijk gemaakt wat er moet gebeuren! Hopenlijk hebben er veel mensen naar 2 vandaag gekeken!!! (Vooral het kabinet).

    Reactie door Jan Pruimboom — dinsdag 17 februari 2004 @ 18.37 uur

  9. Goed hoor, de MP naar de kamer roepen,maar na het reces wat een onzin.kunnen ze in de tweede kamer ook niet een keer werken als een normale arbeider.

    Reactie door renate — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.11 uur

  10. Geinig dat je vragen stelt, maar wat denk je te gaan doen? Je kunt leuk theater opvoeren door de politiek verantwoordelijken aan te spreken, maar is die zogenaamde fraude geen uitvloeisel van de onvermijdelijke hierarchie? Het is de achilleshiel van het socialisme: de illusie dat je alle creativiteit en ondernemingszin kunt neutraliseren met een centraal beleid. In Oost-Europa hebben we gezien waar dat toe leidt. Met je aanpak suggereer je een oplossing te hebben, maar die heb je niet.

    Reactie door arjan — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.25 uur

  11. Jan, mijn complimenten voor jouw “gedreven” woorden in Twee Vandaag van heden.

    De relatie tussen het door de SP beoogde onafhankelijke fraude-instituut en het Openbaar Ministerie is mij nog niet duidelijk. Aan SP-kamerlid mr. Jan de Wit heb ik deze vraag zondag jl. ook voorgelegd.

    Reactie door Kees Huizenga — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.25 uur

  12. @ arjan: Ik geloof dat je het niet helemaal hebt begrepen. Of is in jouw opvatting oplichting en bedrog een synoniem voor creativiteit en ondernemingszin?

    Reactie door Jan Pruimboom — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.32 uur

  13. Arjan, wie heeft er gesproken over “een centraal beleid”? Graag een antwoord hierop! De relatie met voormalig Oost-Europa ontgaat me.

    Reactie door Kees Huizenga — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.36 uur

  14. OWwwwwwwwwww… MP = Minister President..
    Tja.. soms ben ik wat blond diep in mijn hart..
    Wel een beetje jargon hoor.. JP had ik denk ik beter gesnapt..

    Reactie door Marie-Claire — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.44 uur

  15. Gaat het dan ook over de fraude die apothekers plegen?
    Als een specialist vraagt of je wel de goede medicijnen krijgt (lees de voorgeschreven merk medicijnen) dan is er wel iets mis.
    Zeker als daar de waarschuwing achteraan komt van de arts dat apothekers tegenwoordig ondernemers zijn en dat je daarom extra moet opletten…
    Succes.

    Reactie door JK — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.45 uur

  16. Debat komt er
    Debat komt er .

    Trackback door Inge's Weblog — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.46 uur

  17. Hup Jan, geef ze eens een lesje in normen en waarden

    Reactie door Inge Adèr — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.47 uur

  18. @Jan Marijnissen: Ik vond je weer erg goed vanavond in 2vandaag. Ik vind alleen het publieke moraal debat heel wat anders dan het normen en waarden verhaal van JP. De journalist zei dat dit dezelfde discussie was. Maar JP legt voornamelijk de nadruk op normen en waarden voor de burger en eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik denk dat het debat publieke moraal meer over de voorbeeldfunctie van de overheid gaat. Want als er op deze slappe manier met fraude omgegaan wordt wat geef je dan voor boodschap af aan de burgers? Jullie de burgers moeten netjes zijn en je eigen verantwoording nemen terwijl wij de overheid alle regeltjes aan onze laars lappen. Moet je eens kijken hoe een burger veroordeeld wordt als hij fraudeert. Ik hoop echt dat het onafhankelijke fraude instituut er komt Jan.

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 19.58 uur

  19. Richt de pijlen niet alleen op overheidsfalen en de particulieren.

    Welke rol heeft de vakbeweging en hun vertegenwoordiging in al die branches vervuld al die jaren? Hoe alert gedroegen zij zich?

    Klokkenluiders avant la lettre of in een even collaborerende en verwerpelijke rol als de kabinetten en ministeries ?

    Al die jaren inkomensoffers en de klei oftewel de economie in handen laten van slopers maakt arbeiders vanzelf corrupt en even zelfzuchtig en immuun voor de wet als een absoluut vorst..

    http://www.wsws.org/news/1998/may1998/dutch-m1.shtml
    Lang verhaal maar schetst de collaboratie met de burgerij.(EN)

    http://www.wsws.org/articles/2000/sep2000/nycl-s29.shtml
    Oud verhaal maar vertelt over de corruptie van bouwvakbonden in Amerika.(EN)

    Reactie door P.Fleur — dinsdag 17 februari 2004 @ 20.58 uur

  20. Jammer van die zinspeling in 2Vandaag naar de medewerkers van UWV alsof zij allemaal zo kortzichting zijn om aan hun raad van bestuur een voorbeeld nemen en door het gedrag van deze bestuurders als vanzelf aannemen dat het normaal is om op deze achterlijk decadente wijze met publieke gelden om te gaan.
    Het is diezelfde raad van bestuur die personeelsreductie na personeelsreductie afkondigt en uitvoert. Die met name in de hoeveelheid uitvoerend personeel snijdt (managers blijven onveranderd oververtegenwoordigd) terwijl de werkvoorraden nog meer oplopen en de facilitering om ze weg te werken, bijvoorbeeld in de vorm van goede automatisering, ontbreekt. Een zwabberbeleid volgt zonder een (voor mij) duidelijke visie met meer aandacht voor ontwikkeling van de eigen ego’s (en eigen loopbaanperspectief) met bijbehorende politieke spelletjes dan oog voor waar het UWV eigenlijk voor zou moeten staan.
    En kom voor de grap eens bij ons op kantoor kijken; ruimtegebrek aan alle kanten, bij elkaar op de lip zitten aan bureaus die niet meer zijn dan een klein tafelblad met een stoel waar je rug van breekt, bezoekers ontvangen zonder dat er een spreekkamer beschikbaar is (wegens een gebrek aan) en de wind waait gezellig door de kamers ook als het vriest.
    Naar mijn mening is het overgrote deel van de medewerkers van UWV elke dag weer vol overgave bezig te proberen de bergen werk te reduceren tot heuvels. Met daarbij in het oog houdend dat achter elk dossier een mens zit ook al zijn het (steeds harder wordende) wetten die uitgevoerd worden. Naar mijn mening is dat onder de huidige (arbeids)omstandigheden bij UWV best een prestatie.

    Reactie door Anna — dinsdag 17 februari 2004 @ 21.40 uur

  21. @Anna. Sorry als ik te onzorgvuldig ben geweest. Ik kom graag ‘ns langs.

    Reactie door Jan Marijnissen — dinsdag 17 februari 2004 @ 22.44 uur

  22. Dat het debat niet onmiddellijk plaats vindt heeft te maken met het feit dat ik wil dat het kabinet eerst laat weten hoe het tegenover deze zaken staat, en of men voorstellen heeft.

    Bovendien, ik wil er geen snel nummertje van maken, maar zorgen dat er écht iets veranderd. Dat vereist voorbereiding.

    Reactie door Jan Marijnissen — dinsdag 17 februari 2004 @ 22.46 uur

  23. Jan, je was weer prima voorbereid en je hebt je standpunten duidelijk gemaakt juist zonder direct te chargeren richting kabinet, maar juist aan te stippen dat je “in Balkenende een medestander kan vinden”. Dat is politiek correct en zo wil iedereen aangesproken worden; complimenten dus.

    De wetgeving om fraude, corruptie en gesjoemel met cijfers aan te pakken is er al, de controle en vervolging namens de overheid schiet alleen griezelig tekort.

    In dat kader:
    @ Arjan: Ik denk dat niemand binnen “onze” partij een staatsbestel à la USSR of DDR voor ogen staat. Vrije ondernemingszin is goed, binnen het kader van de Wet die belastingontduiking, misleiding, corruptie, valsheid in geschrifte etc. verbiedt. Wie daarbuiten treedt, maakt zich heel simpel schuldig aan strafbare feiten. En daar moet iets aan gedaan worden.

    Reactie door Olav ten Broek — dinsdag 17 februari 2004 @ 23.05 uur

  24. Olav,
    Inderdaad een tegenstander kan soms ook wel respect verdienen.
    Al ben je het met veel van de opvattingen niet eens.
    Politiek blijft geven en en nemen.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 17 februari 2004 @ 23.15 uur

  25. Natuurlijk: strafbaar is strafbaar. Maar is het verdelen van capaciteit aan een vergadertafel niet typisch een socialistisch model? Dat is in feite wat er gebeurt.
    Jullie wijzen constant op het belang van het informele overleg tussen verschillende onderdelen van de spoorwegen. Zulke lapmiddelen kosten net zo goed veel geld, want dan wordt er ook niet gelet op de prijs van een oplossing. Jullie maken je behoorlijk sterk voor de oude NS-organisatie. Met één grote, centrale organisatie ban je fraude niet uit, dan geef je hetzelfde fenomeen alleen een andere naam.
    Het doet me deugd om te lezen dat jullie voor marktwerking zijn, maar jullie zouden de ziektenkostenverzekering toch ook in één centrale organisatie willen onderbrengen? Dat noem ik Oost-Europees.

    Reactie door arjan — woensdag 18 februari 2004 @ 9.05 uur

  26. Bedankt Jan!!

    Reactie door Han Ermens — woensdag 18 februari 2004 @ 9.47 uur

  27. De corruptie, waar Italië zo berucht om is, is nu ook in Nederland ingetreden.

    Reactie door Erwin van der Ham — woensdag 18 februari 2004 @ 11.07 uur

  28. Helaas is Nederland fraudeland met stip,bouwfraude is niet nieuw en speelde al bigin jaren tachtig de Kennemerbouwfraude
    in noord-holland,maar heeft de plotiek geen boter op zijn hoofd?
    Waarom heren we niets van fraudes in de woningbouwmarkt,Makelaar&Notarissen spelen ook rare spelletjes,
    iedereen houdt zijn kaken stijf op elkaar als je over de 30% te hoge huizenpryzen begint!
    Dus Jan wat is er loos op de woningmarket,waarom worden huizenpryzen door makelaars express opgehoogt!?

    Reactie door Taco Fortgens — woensdag 18 februari 2004 @ 12.45 uur

  29. Voel ook het VVD kamerlid eens aan de tand, die toegaf dat hij als commisares er al lang van op de hoogte was voor dat de hele zaak begon te rollen, maar er niet op in ging toen hij werd gevraagd waarom hij niet naar voren was gekomen. VVD vind het zeker normaal dat je de zaak flest?

    Reactie door Wim Deenik — woensdag 18 februari 2004 @ 13.51 uur

  30. kan er dan ook naar de regionale omroepen gekeken worden ,want die gaan ook heerlijk met belasting geld om. kijk maar in zuid holland daar gaat weer 7 miljoen naar toen.

    Reactie door els — woensdag 18 februari 2004 @ 14.34 uur

  31. Jan Marijnessen en de SP kamerleden noem ik echte volksvertegenwoordiging.

    Een slappende overheid althans waar het om grootschalige fraude gaat moet straks uitleggen waar ze me bezig zijn. Balkenende praatjes over betrouwbaarheid, normen en waarden wil ik absoluut niet meer horen. Wel verwacht ik duidelijk en publieke uitleg over nalatigheid van het kabinet. De grootschalige fraude met publiekesgeld op allerlei treinen moet grondig onderzocht en straft woorden. Dit ‘Balkenende Banana republiek(onverantwoord/onbetrouwbare bestuur, schijn projecten en grootschalig fraude bendes met de goedkeuring van big brother en good old boys netwerk) kan echt niet meer.

    Reactie door khosrow — woensdag 18 februari 2004 @ 14.54 uur

  32. Arjan,
    Dit is slecht geïnformeerde praat, die je daar ten beste geeft. Overleg is prima en gewenst. Je verwart echter twee soorten overleg: capaciteitsafspraken (lijkt me prima) en afspraken over hoe de prijs van projecten opgedreven kan worden. Dat laatste is niet socialistisch, dat is asociaal. Kijk, als ze nou elkaar de centen afpikken dan is het nog tot daar aan toe, maar het gaat hier wel over overheidsopdrachten, gefinancierd uit jouw en mijn belastinggeld (er van uitgaande dat je dat betaalt — of zit jij daar ook aan tafel?).

    Reactie door B4CH — woensdag 18 februari 2004 @ 15.58 uur

  33. Beste jan,

    eindelijk ik dacht dat het er nooit van zou komen , ga door !
    nu we toch bezig zijn met fraude, kijk eens naar het CBR die met een samenhang bovag en anwb, de kleine autorijscholen werken onmogelijk maakt. slagingspercentages die gemanipuleerd worden (al jaren tussen 38 en 45%) afname van leerlingen. autorijscholen die geindoctrineerd worden, zonder een aanwijsbare reden. kosten die het cbr zou moeten afdragen aan een rijschool komt niet van de grond exammengelden die 200% hoger liggen dan de uurprijs van een rijschool.
    bij klachten stat de consument in de kou daar het woord examinator tegen leerling is.
    cbr=commercieele instelling onder het mom van een staatsbedrijf
    de grootste monopolist in nederland die fraudeert met rijvaardigheidsbewijzen en daarbij de rijscholen regels oplegt.
    verkeersveiligheid heeft nu niets meer te maken met rijopleiding maar is een doodgewone centenkwestie.
    oskre

    Reactie door wim landmeter — woensdag 18 februari 2004 @ 16.00 uur

  34. En wie heeft deze domeinnaam en dit weblog betaald?

    Reactie door BArt — woensdag 18 februari 2004 @ 16.44 uur

  35. Dat e.e.a. woede opwekt hoor ik dagelijks om me heen. Had er op mijn weblog ook al over geschreven afgelopen weekend.
    Zet’m op! Zo’n debat is hard nodig, want we zijn een behoorlijk corrupt land aan het worden…
    Grootste probleem is dat veel mensen nu helemaal geen vertrouwen meer hebben in de politiek en stemmen achterwege gaan laten (behalve dan diegenen die het voor het zeggen hebben in het land, die halen het niet in hun hoofd niet naar de stembus te gaan). Het gevolg: de afbraak van de democratie. Dat is het grootste gevaar dat op de loer ligt door dit soort schandalen. Ik heb (en doe) dan ook de grootste moeite om mensen ervan te overtuigen dat ze nu juist nóg meer reden hebben om te stemmen…

    Reactie door Hanny — woensdag 18 februari 2004 @ 19.28 uur

  36. 2 Anna en Jan: Anna ik ben het volkomen met je eens.

    Jan je hebt de plank idd misgeslagen, als je een keer langs wil komen kan je me mailen. Ik zal dan een afspraak voor je (proberen te) regelen. Het wordt dan wel in H’sum!

    Reactie door Danyael — woensdag 18 februari 2004 @ 20.40 uur

  37. @Taco

    Huizen 30% te duur? Ik denk dat het wel meer is! Een aannemer bouwt nog steeds een prima woning voor 70 à 80 duizend euro, waar de koper 350.000 euro voor neer moet leggen.

    De rest van dat geld gaat in de, in tien jaar vertienvoudigde, grondprijs zitten (leuk voor de gemeente!) én in de zakken van de projectontwikkelaars.
    Daar overheen komt nog de navenant gestegen rekening van makelaar, overdrachtsbelasting en notaris en je ziet het plaatje voor je: Handjeklap in VVD-stijl tussen de banken, de projectontwikkelaars, de notarissen en de makelaars. De banken verstrekken graag hypotheken voor 2×30 jaar (gedwongen tweeverdieners dus), de projectontwikkelaars zijn goede vrienden met de gemeenten want ze bouwen hun mooie Vinex-lokaties in één keer vol, de makelaars en notarissen zijn altijd al goede maatjes geweest.
    De gemeenten profiteren vervolgens nog jaar na jaar van de hoge onroerend-goed waarden via de OZB.
    En via de aftrekbare hypotheekrente betaalt iedereen (ook de huurder) in Nederland mee aan deze kermis.

    Zullen we dan maar huren? Dan moet je eerst 10 jaar ingeschreven staan.

    In België en Duitsland koop je een prachtig huis, van betere materialen en met een flink wat meer ruimte en grond voor de helft van de Nederlandse prijs. Leuk, voor starters en jonge gezinnen en zo. Kan er ook eens een vader of moeder gewoon thuis zijn voor de kinderen.

    Welke partij gaat er iets aan doen?

    Reactie door Olav ten Broek — woensdag 18 februari 2004 @ 23.30 uur

  38. Nee, ik zit er niet aan tafel. Ik werk niet in de bouw en ik betaal gewoon mijn belastingen. Natuurlijk wil ik de bewuste prijsopdrijving niet rechtvaardigen. Wel lijkt het me zuur als je als je voor zo’n bedrijf werkt en je de cowboys van het Binnenhof hoort dreigen met het boycotten van jouw bedrijf. Ik begrijp dat dat op televisie lekker overkomt, maar ik vind het niet getuigen van solidariteit.
    De hele zaak wordt gereduceerd tot een soap over zichzelf verrijkende directieleden. Begrijp me niet verkeerd: de mannen die de wet hebben overtreden moeten hard strafrechterlijk worden aangepakt. Als blijkt dat er te veel is betaald voor de uitvoering van projecten, dan moet dat geld worden teruggeclaimd. Daar geen misverstand over.
    Maar het lijkt me goed om ook eens naar de vitaliteit van de bedrijven te kijken. Moet het uiteindelijke doel niet zijn dat we een gezonde infrastructuur hebben? Wat is het doel van een debat over fraude? Het is theater rond de misstanden uit het verleden. We staan met onze rug naar de toekomst. Waarom hoor ik niemand zeggen dat de aanbesteding door de overheid beter moet?

    Reactie door arjan — donderdag 19 februari 2004 @ 9.37 uur

  39. JAN : je weet dat je er niet alleen voor staat,dus spreekt voor ons allen en maak gehakt van hun.

    Reactie door RINCO — donderdag 19 februari 2004 @ 10.56 uur

  40. Men is al het jaren aan het zeuren over Jorritsma, wel of niet??? Ik zou weleens willen weten welke afspraken deze mevrouw heeft gemaakt met d’r vriendjes uit de bouwwereld voor d’r dubbele villa die zij nu laat bouwen voor haar en d’r dochter.
    Dit kabinet bestaat voor een groot gedeelte uit “witte boorden”.
    Waarom moet de Geus niet opstappen??? Zulke fouten moeten wij een maken bij onze baas.
    En Jan……..nogmaals bedankt voor het opkomen voor de onderlaag van de samenleving.
    Deze mensen hebben dit land opgebouwd en worden nu weg-bezuinigd
    door dit kabinet.

    Reactie door P. de Bruin — donderdag 19 februari 2004 @ 16.56 uur

  41. Ik heb net de uitzending van 2 vandaag op deze site bekeken,
    het lijkt me een goed idee om een anti fraude team op te zetten.
    Als je met een groep mensen de fraude kunt aanpakken en verspilling
    van geld kunt verkomen en je help ook nog een paar mensen aan werk,
    wat wil je nog meer.

    Reactie door Evert — donderdag 19 februari 2004 @ 17.50 uur

  42. Beste Jan,

    Het is ook altijd de SP die deze dingen aan de kaak moet stellen!!! Andere partijen komen hier niet op.
    Dat idee van een fraudebureau is een goed idee, ik denk dat jij daar van maar directeur moet worden. Jij bent iemand die niet inslaapt.
    Probeer het zo te spelen in het komende debat, dat ze niet meer om de SP heen kunnen. Doe goede voorstellen, dat ze die wel moeten overnemen.
    En Hak de VVD en CDA tot moes.

    Groetjes,

    Harm-Jan

    Reactie door Harm-Jan Jansen — vrijdag 20 februari 2004 @ 18.05 uur

  43. Harm-Jan Jansen,
    wat doen we met D66.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 20 februari 2004 @ 18.40 uur

  44. Best Jan, ik zeg niet zo snel wat, maar wat hier onder staat spreekt boekdelen,en wat er verder op die Site staat daar word je alleen maar koud en akelig van, waar mee ze hier in Nederland allemaal bezig zijn, het is nu echt 5 voor 12.

    Politieke doofpot kent geen grenzen
    Hickson Garantor B.V. te Nijmegen (thans: Arch Timber Protection B.V. te Wijchen) mag van verantwoordelijk minister drs. K.M.H. Peijs van Verkeer en Waterstaat (CDA) tot de zomer van dit jaar doorgaan met het vervoeren van het foutief geëtiketteerde bestrijdingsmiddel superwolmanzout-Co naar onder andere houtimpregneerbedrijf Gebr. van Aarle B.V. te Sint Oedenrode. Heeft Arch Timber Protection B.V. deze CDA-minister volledig aan de leiband?

    Door Ad van Rooij

    In mijn vorige artikel “Justitie helpt georganiseerde misdaad” uit Kleintje Muurkrant van 23 januari 2004 heb ik kenbaar gemaakt dat op de vaten Superwolmanzout-Co van Hickson Garantor B.V. (thans: Arch Timber Protection B.V.) waarmee het houtimpregneerbedrijf Gebr. van Aarle B.V. zijn hout impregneert, staat geschreven dat daarin 304 g/l arseenpentoxide zit terwijl onderzoek uitgevoerd door de Keuringsdienst van Waren in Groningen heeft uitgewezen dat dit 374 g/l arseenzuur is.
    Ook staat daarin geschreven dat ik van deze foutieve etikettering al op 21 januari 1996 aangifte heb gedaan bij politiebeambte H. Valkis van de politie Brabant Zuid-Oost. Bij brief van 23 januari 1996 heeft de heer Valkis deze aangifte ter afhandeling doorgestuurd naar mr. A.M. Fransen milieuofficier van Justitie te Amsterdam. Deze mr. A.M. Fransen heeft, ondanks mijn continue aandringen daartoe, steeds geweigerd om op deze aangifte een beslissing te nemen waarmee ik al acht jaar lang ben geblokkeerd in mijn beklagmogelijkheden bij het Gerechtshof te Amsterdam.
    Wanneer officier van Justitie mr. A.M. Fransen mij toen niet had geblokkeerd in mijn beklagmogelijkheden bij het Gerechtshof te Amsterdam dan was het in 1996 in geheel Nederland al afgelopen geweest met de massale dumping van arseenzuur in geïmpregneerde tuinhuisjes, schuttingen, pergola’s en zelfs kinderspeeltoestellen. Daarmee had de Nederlandse politiek een op komst zijnde kankerexplosie, die al flink op gang is, voor miljoenen mensen (kinderen) kunnen voorkomen.
    Op dezelfde dag als dat Kleintje Muurkrant dit schandaal naar buiten bracht meldde ook het televisieprogramma ‘Twee Vandaag’ dat, met toestemming van het ministerie van VROM, deze houtimpregneermiddelen al vanaf 6 april 1992 foutief zijn geëtiketteerd. Het ministerie van VROM heeft volgens voormalig minister Margaretha de Boer besloten de benaming arseenzuur te vervangen door arseenpentoxide om daarin meer eenduidigheid te krijgen, zonder dat de samenstelling van het houtimpregneermiddel superwolmanzout-Co is veranderd.
    Arseenpentoxide is al geen lekker goedje, maar bij arseenzuur moeten alle seinen ogenblikkelijk op rood, aldus deskundigen in ‘Twee Vandaag’. Na deze openbaring via de landelijke televisie zou men toch verwachten: nu gaat Justitie in Amsterdam mijn aangifte van 23 januari 1996 hierover tegen Hickson Garantor B.V. (thans: Arch Timber Protection B.V.) na acht jaar toch echt in behandeling nemen. Nee dus; dit door Hickson Garantor B.V. ernstig gepleegde strafbare feit wordt door Justitie van Amsterdam nog steeds toegedekt. Hiermee heb ik feitelijk bewezen dat ons Openbaar Ministerie (onder politieke verantwoordelijkheid van CDA-minister Donner van Justitie) daarmee aan het hoofd staat van dit georganiseerd misdaadnetwerk. Daarmee heb ik tevens een verklaring gevonden voor de honderden verloren aangespannen gerechtelijke procedures tegen deze wolmanzouten-misdaad mede onder voorzitterschap van voormalig staatsraad J.P.H. Donner als rechter bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
    Vandaag (11 februari 2004) las ik bij Omroep Brabant op teletekst dat de Gebr. van Aarle B.V. van staatssecretaris P. van Geel van VROM (CDA) nog tot de zomer mag doorgaan met het impregneren van hout met het Superwolmanzout-Co van Arch Timber Protection B.V. Dit betekent dat Gebr. van Aarle B.V. van verantwoordelijk minister Peijs van Verkeer en Waterstaat (CDA) nog een half jaar lang deze foutief geëtiketteerde vaten Superwolmanzout-Co over de weg mag (laten) vervoeren.
    Dit verklaart de opzettelijke onjuiste voorlichting over de inhoud van die vaten door het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Naar de inhoud van de recent door een Ethiopisch schip verloren vaten in de Noordzee heeft TNO onderzoek verricht. TNO heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat over de uitkomst van dat onderzoek geïnformeerd met de berichtgeving dat die vaten inderdaad arseenzuur bevatten. Ondanks deze wetenschap laat het ministerie van Verkeer en Waterstaat een persbericht uitgaan dat onderzoek bij TNO heeft uitgewezen dat in die vaten alleen arseenpentoxide is gevonden. Dat is een aperte leugen.
    Het ANP neemt dit leugenachtige persbericht van het ministerie van Verkeer en Waterstaat klakkeloos over in hun ANP-bericht dat naar alle Nederlandse kranten wordt verstuurd. Op deze wijze worden alle kranten door het ministerie van Verkeer en Waterstaat opzettelijk voorgelogen over de inhoud van die gifvaten en werken de Nederlandse media, zonder dat te beseffen, mee aan deze vernietigende misdaad tegen de mensheid.
    In de ‘Twee Vandaag’-uitzending op 23 januari 2004 heeft Marijke Vos van Groen Links tegenover 16 miljoen Nederlanders verklaard dat die foutieve etikettering op de vaten bij haar niet bekend was. Dit terwijl ik al drie jaar geleden bij brief van 13 april 2001 alle 150 Tweede Kamerleden en alle 75 Eerste Kamerleden daarover heb geïnformeerd (zie de video van de uitzending op televisie op http://www.sdnl.nl/video/wolmanzouten-2.wmv ). Er zijn dus twee mogelijkheden, te weten:
    1) of voorzitter mr. J. van Nieuwenhoven van de Tweede Kamer heeft mijn brief van 13 april 2001 voor alle 150 kamerleden, waaronder Marijke Vos van Groen Links, achtergehouden of
    2) Marijke Vos is niet zo eerlijk als ik dacht en heeft hierover 16 miljoen Nederlanders bewust onjuist voorgelicht.
    In beide gevallen hebben wij een politiek schandaal waarbij 16 miljoen Nederlanders eisen om hierover juist te worden voorgelicht. Het gaat namelijk om hun eigen gezondheid en dat van hun nageslacht. Van wat ik hierboven over Marijke Vos van Groen Links heb geschreven heb ik haar per e-mail al op 5 februari 2004 op de hoogte gebracht. Omdat zij weigert daarop te antwoorden heb ik haar in meerdere e-mails daarna gevraagd om daarop te reageren. Tot op heden zwijgt zij nog als het graf. Mocht ondanks dit artikel in Kleintje Muurkrant reactie daarop van Marijke Vos toch nog uitblijven, dan is voor mij duidelijk geworden dat “Groen Links” haar naam Groen heeft ontleend aan dit gifgroene hout en de gesubsidieerde gifgroene stroom die ermee wordt opgewekt.
    In het geval dat Tweede Kamerlid Marijke Vos van Groen Links de verantwoordelijke minister Peijs van het ministerie van Verkeer en Waterstaat niet dwingt om het vervoer over de weg van het foutief geëtiketteerde superwolmanzout-Co in opdracht van Arch Timber Protection B.V. naar onder andere houtimpregneerbedrijf Gebr. van Aarle B.V. te Sint Oedenrode onmiddellijk te laten beëindigen, dan is voor mij daarmee het ware gezicht van Marijke Vos en van geheel Groen Links duidelijk geworden. Over een maand komt hierover in het volgende Kleintje Muurkrant dan de onthulling.

    Bij deze is mijn hoop dan ook vollegig gevestigd op de SP daar alle andere Politieke partijen het af laten weten.
    Jan vecht voor die 16 miljoen mensen hier in Nederland en alle andere mense op deze wereld daar Nederland de voortrekkers rol vervult van het vergif te verspreiden over de gehele wereld.

    Reactie door Henk Polie — vrijdag 20 februari 2004 @ 20.20 uur

  45. Henk Polie,
    ieder partij is wel gebaat met een slimme Vos.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 20 februari 2004 @ 21.51 uur

  46. Beste Jan,

    Doe aub iets aan al het gewolmaniseerde hout dat dadelijk achter blijft en niet onmiddellijk verwijderd hoeft te worden.
    Wij wonen in een wijk met gewolmaniseerde houten buitengevels, die zijn (volgens verschillende rapporten) na 18 jaar nog steeds giftig en omdat het hout hier en daar al gaat rotten, komt het bestrijdingsmiddel zelfs aan de bovenkant zitten, zodat iedereen arseen aan zijn handen krijgt die het aanraakt. Veel eigenaars kunnen om diverse redenen nieuw hout niet betalen en het giftige hout is chemisch afval en daar moet je ook voor betalen.
    Kun je, Jan er niet op aandringen, dat we subsidie krijgen voor vernieuwing en afvoeren van het oude hout en wellicht het saneren van de grond?
    We vrezen vooral voor de gezondheid van alle kinderen die bij ons rondlopen en het hout spelenderwijs aanraken, zij zijn nog veel kwetsbaarder!
    Net als asbest zouden er regels moeten komen voor het afvoeren van dit gevaarlijke hout en ook elk brandweerkorps moet weten hoe te handelen bij brand.

    Vriendelijke groeten,

    Miep Bos

    Reactie door Miep Bos — vrijdag 20 februari 2004 @ 22.27 uur

  47. Nu vraag ik mij toch af of dat u nu werkelijk meent wat u zegt, Folkert de lepper, ieder partij is wel gebaat met een slimme Vos.???????

    Ik noem dat een sluwe vos, en ik hoop dat er geen partij om zulke vossen verlegen zit.

    Bij deze bedank ik Jan dan ook van harte dat hij de Weblog url terbeschikking heeft gesteld, en ik die dus ook op de http://www.biomassa.polie.nl Site heb geplaatst bij het Actueel nieuws zo dat alle bezoekers daar ook de mogelijkheid hebben om hier een reactie te geven.

    Reactie door Henk Polie — vrijdag 20 februari 2004 @ 22.29 uur

  48. Henk Polie,
    u geeft het zelf al aan er bestaan veschillende Vossen.
    Ik kan er nog eentje de lepe Vos.
    Ik zie slim zijn niet als negatief.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 20 februari 2004 @ 22.42 uur

  49. Er is afgelopen Donderdag, een actie in Rotterdam gehouden, code blauw, 500 agenten, deden daaraan mee, wist niets eens, dat we die hadden.
    heeft 1000 boetes opgeleverd, dus de burgers, worden flink aan gepakt, de foute dan, wel te verstaan.
    Wel kunnen we volgende week, die acties ook eens in Den Haag, even overdoen?
    Moet toch ook wel een foute, politicus, te vinden zijn?
    Of is van die kant een beetje spijtbetuiging voldoende?
    En gaan ze gewoon door, met verspilling, van onze centen?
    Ik ben bang van wel.
    Even nog gezellig afsluiten,
    Jan, is wel een lekker ding he, toch?.

    Reactie door Rietje — zaterdag 21 februari 2004 @ 0.04 uur

  50. ik denk dat het tijd wordt voor deep purple 1 :

    vvd en sp

    samen verder

    normen en waarden uit beide kampen laten kampen

    Reactie door nico verbeek — zaterdag 21 februari 2004 @ 1.37 uur

  51. http://home.planet.nl/~verbe326

    Reactie door nico verbeek — zaterdag 21 februari 2004 @ 1.38 uur

  52. Zijn dit de Normen en Waarden van de Nederlandse Politiek ??
    ———————————————————–

    Europa verbiedt geïmpregneerd hout Geïmpregneerd hout mag niet meer met de menselijke huid in contact komen. Het is levensgevaarlijk. Dat volgt uit een nieuwe richtlijn die de Europese Commissie heeft uitgevaardigd. Een geweldige triomf voor klokkenluider ing. Ad van Rooij. Na vijftien jaar knokken is hij overtuigend in het gelijk gesteld.

    Maar nog altijd spelen overal in Nederland kleine kinderen met zwaar kankerverwekkend materiaal.geïmpregneerd hout in speeltoestellen.

    Dringend verzoek aan alle Burgemeesters van Nederland om die vandaag nog te verwijderen.

    15-01-2004 Dringend verzoek aan alle inwoners van Nederland om van af vandaag geen stukje geïmpregneerd Hout meer te kopen. Daar Staatssecretaris Pieter van Geel het niet nodig acht om dat hout te laten kenmerken als levens gevaarlijk, en de Branche organisatie VHN het niet uit de handel neemt. Sterker nog ze bieden het nu aan met flinke kortingen zodat u zelf uw eigen dood voordelig koopt?.
    Het is zelfs zo erg dat u het niet eens met uw blote handen aan mag raken, daar nu handschoenen verplicht zijn.
    —————————————————————

    Bij deze heb ik op verschillende Site dan ook maar de volgende voorlichting zelf geplaatst en zamen gesteld, daar je beter wat dan niets kunt weten, zoals de Overheid het nu doet.
    ———————————————————
    Fout hout in Nederland

    Cement, Beton en geïmpregneerde Hout is Goed Fout.

    Daar de Nederlandse Regering hier niets over openbaar maakt doe ik het voor u hieronder.

    Wat kunt u zelf ondernemen om zo veilig mogelijk verder door dit leven te gaan en al uw naasten.

    1e Direct al het geïmpregneerde hout verwijderen uit uw tuin en naaste omgeving, veelal te herkennen aan de groene/blauwe gloed of strepen in het hout, of licht- tot donkerbruin afhankelijk van het toegevoegde pigment..

    2e Uwzelf beschermen met het verwijderen ervan, zorg dat u altijd handschoenen aan heeft bij de verwijdering ervan, en vooral niet schuren of zagen zonder een goede mondkap bescherming.

    3e Uw kinderen op een zachte doch doordringende manier vertellen dat ze niet meer op houten speeltoestellen mogen spelen daar die dodelijke gevolgen met zich mee kunnen brengen in verband met het oplopen van de gevreesde dodelijke ziekte; kanker..

    4e Vertel het zo veel als mogelijk is tegen alle mensen die u maar kent. En vergeet vooral niet te vermelden dat cement, vanwege het daarin aanwezige kankerwerwekkende vliegas, en alles wat daarmee te maken heeft ook levensgevaarlijk kan zijn. Dus gebruik altijd minimaal een stofmasker als u een baal cement openmaakt, en bij het boren van gaten in de beton in uw huis of erbuiten zorg ten alle tijden dat u een stofmasker opzet en een boortol gebruikt met afzuigmogelijkheden. In geheel Europa is 2 ppm oplosbaar chroom VI in cement de maximale toegestane eis, behalve in Nederland: hier is het minimaal 10 ppm. Dus wat denkt u hier zelf van ?? vraag het aan de politiek..

    5e Maak de plaatselijke politiek er op attent zo dat zij de nodige maatregelen kunnen en moeten treffen. En verzeker u ervan dat in uw gemeente er alles aan gedaan is, om gevaarlijk hout te verwijderen of niet toe te laten..

    6e En wijs ze op hun verantwoordijdelheid en dat ze ook aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de gevolgen van hun nalatigheid..

    7e Meldt u niet aan voor de zogenaamde Groene Stroom, niet eerder dan dat u zeker weet dat er geen gevaarlijk stoffen in de biomassa zitten, zoals het geïmpregneerde hout, rioolslib enz..

    8e Werkt u in de bouwwereld als bouwvakker weiger dan ook nog maar een dag langer te werken met het gevaarlijke geïmpregneerd hout, vliegascement enz. En kunt u daarmee niet stoppen omdat het anders uw baan kost, maak dan u werkgever er op attent dat hij daarmee de Arbeidsomstandighedenwet overtreedt en strafbare feiten pleegt en daarvoor tot 40 jaar na de blootstelling schade-aansprakelijk gesteld kan worden voor de toekomstige beroepsziekte van u als werknemer, totdat de (kanker)dood erop volgt..

    9e Kopieer deze Link: http://www.biomassa.polie.nl en plaatst hem op uw Site met een link naar deze Site, of maak zelf een Site hierover..

    10e Daar ik het met deze Site niet alleen kan om dit gevaar te stoppen, verzoek ik dan ook iedere Nederlander om zichzelf en anderen te helpen dit gruwelijk gevaar van onze sluipmoordende politiek te stoppen..

    Hoe zit het eigenlijk met de statistieken op dit punt? Navraag bij het Integraal Kankercentrum leert dat het aantal kankerpatiënten in Nederland in de jaren negentig is toegenomen met 21 % bij de vrouwen, en met 13 % bij de mannen. Deze stijging wordt door het IKC geheel en al toegeschreven aan vergrijzing, bevolkingsgroei, betere detectie (?), en het toegenomen aantal rokende vrouwen. Dus aan die 13 miljoen kilo arsenicum en die 30 miljoen kilo chroom VI kan het niet gelegen hebben. Gaat u maar rustig slapen..Lees hier verder, http://www.biomassa.polie.nl/nieuws/een_goed_milieu_begint_bij_jezel.htm

    Tuin afscheiding ? Het beste is een natuurlijke afscheiding, zoals lustrum, conifeer, beukenhaag, gaas met klimop etc; Dan krijg je weer vogeltjes en ander leven in je tuin. Als je perse hout wilt, kies dan onbehandeld, kastanje hout. Dat gaat onbehandeld eens zolang mee als geïmpregneerd hout.
    ——————————————————-
    En beste Jan, en alle andere mensen als u nog meer informatie durf te bekijken ? kijk dan op http://www.sdnl.nl daar staat de grootste beerput van Nederland verzameld.

    Reactie door Henk Polie — zaterdag 21 februari 2004 @ 13.31 uur

  53. Beste Jan, zet hem op en probeer deze huidige kabinet ba(l)kellende tenval te brengen.Wat vadertje Drees heeft opgebouwd word door deze kabinet weer afgebroken.

    Reactie door Gerrit — zondag 22 februari 2004 @ 18.16 uur

  54. Nou Jan we gaan er tegen aan.

    Groet Jos

    Reactie door Jos — zondag 22 februari 2004 @ 21.22 uur

  55. Henk Polie,
    het wordt al korter.

    Reactie door folkert de lepper — zondag 22 februari 2004 @ 21.29 uur

  56. Hallo Jan,fijn je weer zo betrokken bezig te zien,daarom ben ik dan ook lid geworden van de S.P,.De commentaren liegen er weer niet om .We vervallen tot een bananenrepubliek,of vergelijkbare toestanden als in Zuid Europa qua corruptie dan.Ik werk al vele jaren met mensen uit Zuid Spanje en die staan versteld als je met hun over deze zaken praat.Ja zeggen ze dan,de corruptie stopt bij Lobith,de lekkerste kaas komt uit Nederland en hier hebben ze de beste koffie.We laten de tolerante Nederlander schaamtevol maar buiten beschouwing.Om die arrogantie om te buigen heb je onze steun hard nodig.Veel succes Gerard Postma

    Reactie door Gerard Postma — maandag 23 februari 2004 @ 0.32 uur

  57. dit gebeurd vaak waneer democratie zijn eigen leven begind te leiden.
    want dan gaat het recht naar de sterkste, wie geld heeft, heeft macht
    en veel mensen asen daar op daarom is corruptie ook haast niet te stoopen
    kijk maar zowel extreem rechts als links, ik geloof dat in het verleden cpn ook er een handje van had

    Reactie door Daniel de Groot — maandag 23 februari 2004 @ 9.10 uur

  58. Vraag: Hoe werkt de Nederlandse gesubsidieerde groene stroom politiek ???

    Voor antwoord, lees hieronder:

    De reden waarom Nuon RWZI-slib, geimpregneerd sloophout, kippenmest e.d. zonder een daarvoor vereiste milieuvergunning mag bijstoken in o.a. de Willem Alexander electriciteitscentrale te Buggenum en daarvoor onder de dekmantel van “Groene Stroom” van minister Brinkhorst ook nog honderden miljoenen euro’s aan overheids- MEP-subsidie ontvangt zit hem in de twee volgende oorzaken. 1) vergiftigd vliegas uit electriciteitscentrales mag als secundaire grondstof in cement, beton en stenen worden verwerkt (is het huidige radon probleem in huizen). 2) Datzelfde vliegas uit afvalverbrandingsovens mag niet als secundaire grondstof in cement, beton en stenen worden verwerkt. Daarom hebben de ministers van EZ en VROM vliegas uit afvalverbrandingsovens ook tot “biomassa” bestempeld, zodat dit AVI-vliegas met MEP-subsidie kan worden bijgestookt in kolengestookte electriciteitscentrales, waarna het via deze omweg als vliegas uit de electriciteitscentrale toch weer als grondstof in cement, beton en stenen kan worden verwerkt. Een dergelijke politieke misdaad heet “collusie”, zie: http://www.sdnl.nl/column20.htm

    Helder toch !!!! De provincie Limburg gaat daarmee heel erg ver.

    Beste Jan, dit kan toch zo niet doorgaan ??

    Vriendelijke groeten,

    Henk

    Reactie door Henk Polie — maandag 23 februari 2004 @ 15.29 uur

  59. time for deep purple 1

    vvd en sp

    alles komt terecht

    we beginnen pas

    Reactie door rowwwenheeze — dinsdag 24 februari 2004 @ 17.28 uur

  60. Heel goed!

    Reactie door opinarist — dinsdag 24 februari 2004 @ 19.42 uur

  61. Pak Donner, De Wijkerslooth en Fernhout ! (Zie http://www.sdnl.nl) Zijn we de rotte kern kwijt !

    Reactie door P.J.Bokma — woensdag 25 februari 2004 @ 4.23 uur

  62. Je moet tijdens het debat maar oproepen tot een algemene staking tegen de uitzettingen en de hetze tegen allochtonen. Nu kan het nog! Leer van de geschiedenis en zie de tekenen aan de wand.

    Reactie door Nicholas Thomas — woensdag 25 februari 2004 @ 22.04 uur

  63. pak de comkomkomersijeile zenders aan die de bevolking in hun macht hebben en andersom

    goed bedoeld

    samen verder op een andere manier

    Reactie door nico verbeek — woensdag 25 februari 2004 @ 23.40 uur

  64. De peilingen bij 2Vandaag (woensdag 25 febr.) geven aan, dat men het heeft gehad met Balkenende en dat de PvdA, die niets van zich laat zien en toch 51 zetels zou halen, ook de SP in populariteit stijgt en wel naar 15 zetels, dit ondanks het gedoe met Lazrak. Beste Jan en je fractiegenoten, gewoon doorgaan met het opkomen voor de zwakken, de gehandicapten, de strijd voor een eerlijker maatschappij, de strijd tegen het GRAAIEN: Het betaalt zichzelf, hoe moeilijk het soms ook is. Jullie zijn op de goede weg, hou vol.

    Reactie door hans stoop — donderdag 26 februari 2004 @ 1.32 uur

  65. Ik heb nog nooit gestemd.

    Reactie door Kaspar — vrijdag 28 mei 2004 @ 21.36 uur

  66. Beste Jan Marijnissen, je weet over de vliegassen problematiek inmiddels al van het 1 en het ander af.
    Maar inmiddels heb ik nog steeds niet kunnen vernemen wat de regering als antwoord heeft gegeven op de vragen die gesteld zijn door de SP-er Eric Meijer in Brussel, kan je mij hierover het 1 en het ander laten weten?

    zie;
    2003/C 268 E/113) E-0581/03van Erik Meijer (GUE/NGL) aan de Commissie (28 februari 2003)
    http://europa.eu.int/eur-
    lex/pri/nl/oj/dat/2003/ce268/ce26820031107nl01120114.pdf

    En wat gaat de Sp als enigste en echte politieke oppositie partij hier nu verder tegen ondernemen? benader bijvoorbeeld eens de staatssecretaris Pieter van Geel over dit giflaboratorium van de hoogovens-corus, want dit ziekmakende afval heeft ons allemaal gesloopt
    http://www.sdnl.nl/kath-nb31.htm
    http://www.sdnl.nl/corus.htm
    http://www.biomassa.polie.nl/nieuws/robert__kahlman.htm

    Alles is in het geheim, illegaal , verboden, buiten de wet in elkaar gedraaid en miljoenen mensen hun muten zitten nu vol met dit schadelijke toxische gif waar geen oplossing voor is ?

    De AVR met hun VBM en hun PBM, lozen en dumpen alles in de bouwwereld, NB, de AVR transporteerde met hun illegale en geheime transporten hun toxische afvaltroep van vliegassen, ROTEB- CHEMIE-AS, EN AVI-AVR-ASSEN , naar het hoogoven-kelder gebouw 2H09 toe, en zo flikte zij dit, buiten de wet om , en nu draait er bij hun een illegale giftoko van de buitenwettelijke , illegal;e , geheime toxische vliegassen ellende afkomstig uit de BRON van het HOOGOVEN-HTS-E&E VEGIFLABORATORIUM.
    BESTE JAN ER STAAT HEEL WAT TE GEBEUREN OM DEZE GIFRAMP HET TIJ TE KEREN. EN IK HOOP EN REKEN OP JULLIE INZET.
    Met vriendelijke groet verblijf ik in afwachting op je antwoord.

    Dhr . Robert Kahlman.

    Reactie door robert kahlman — zondag 18 juli 2004 @ 20.00 uur

  67. Ons land is niet meer te redden,teneerste wonen wij met teveel op een kluitje,het noorden van ons land bestaat voor de Haagse Politiek niet meer!
    Teveel tolerantie betreffende softdrugs is een uit de hand gelopen speeltje van veel linkse politici,resultaat vraag maar aan de Duitsers,ons land is DRUGSLAND NUMBER 1!
    Suriname en de Antillen zijn nu opslag plaatsen voor drugs transporten naar ons land,de meeste Surinamers en Antilianen wonen in ons land met een uitkering en klussen erbij als drugs smokkelaars, en kunnen zich dan al die mooie auto,s en gouden kettingen veroorloven,kijk maar op Schiphol als er weer een kist uit die regio land!
    Werkgelegenheid zal steeds meer afnemen,immers in de nieuwe staten is het veel goedkoper produceren,immers wij hebben in dit land zoveel regels en verschillende uitkeringen dat het gewoon onbetaalbaar is geworden!
    Ouwe Drees heeft de AOW uitgevonden voor Nederlanders,maar toen de instroom gastarbeiders hier kwam, moesten ze dezelfde rechten&plichten krijgen als nederlandse arbeiders,wat achteraf dus zeer stom en stupide is geweest,immers nu betalen wij de tol daarvoor!
    Steeds meer nederlanders willen weg uit ons land kijk maar naar de boeren,en heelveel jongeren nemen nu al de wijk naar Belgie,Spanje,etc!
    Helaas ben ik niet vrolijk voor de toekomst,ons land heeft een politiekorps wat het lachertje van europa is,lossen de minste misdaden op,maar kost onze schatkist handen vol geld,tijd om al die regio en korpschefs die niets anders doen dan vergaderen en feestjes af te lopen allemaal de zak te geven!
    Tijd om 30.000 nieuwe cellen bij te bouwen,zodat drugssmokkelaars en criminele voor jaren achter slot en grendel kunnen,ook de bezem halen door die rechtsspraak met al die beroeps mogelijkheden,doen zoals in Engeland kleine plaatselijke rechtbanken die meteen lik op stuk kunnen geven,gestolen vandaag,morgenochten voor de kleine rechtbank en lina recta naar de cel!
    Ook dienen die glamour advocaten aangepakt te worden die leven van criminelen hun geld,en voor een postzegel plakken al een tarief rekenen van 1.500 euro,weg met de Spongen,Moscovitchen,een eerlijke duidelijke rechtspraak!
    Kortom SP,jullie hebben werk zat,helaas hebben jullie zoveel kamer reces,dat de problemen over 250 jaar nog niet opgelost zijn,dan zullen juliie lekker genieten van jullie vette staatspensieon of wachtgeld regeling,kijk maar naar Heinsbroek en consorten!

    Reactie door Taco Fort — dinsdag 3 augustus 2004 @ 12.27 uur

  68. Dit allemaal niet gelezen hebbende ‘t volgende voorbeeldje van democratisch bedrog en parlementair tekort:

    De commissie duivesteijn laat Prof! Heertje gewoon doorneuzelen over expertise-infrastructuur die uit het buitenland zou moeten komen om PPS-constructies ‘maatschappelijk verantwoord’ en transparant te maken.

    100% transparant is dat al het (luie) geld dat aan de top verdeeld wordt ONS geld is, namelijk aardgasbaten die voortvloeien uit de grootste PPS-constructie aller tijden: Gasunie (= NAM + Exxon & Shell)
    Het grootste internationale infrastructuurnetwerk ter wereld(t.b.v. aardgasdistributie) is door een Nederlander*) ontworpen en met Amerikaanse hoge-druk en lange-afstands technologie (Bechtel en Halliburton)gerealiseerd.
    *)Bron: Ir.N.H.M.Tychon, eerste dir. Gasunie tot 1966.
    Ondernemers-onfatsoen waar nu de hele wereld over struikelt heeft door de PPS Gasunie een enorme versnelling gekregen door de evidente ongelijkwaardigheid van ‘samenwerkende’ partners. (waarvan de Nederlandse Staat er dus EEN is, nl. de NAM.

    Vraag door aan : Tychon@dr.com
    Dualiteitsraad Benelux & Errorist.

    Reactie door Tychon — maandag 13 september 2004 @ 21.29 uur

  69. Wat voor nut heeft onze parlementaire democratie nu anno 2004?
    De controlle die de 2e kamer moet uitoefenen op regering is al 20 jaar zoek,de tweedekamer is een ouwehoerenzootje pur-sang en doen hun werk niet
    of hebben het te druk met andere bijbanen!
    Zie de financiele puinhopen,Betuwelijn,HSL,Bouwfraude,RDM(Van Nieuwehuizen)JSF invoering van de Euro ,ministers liegen&bedriegen ons land zit straks met een Betuwelijn die onbetaalbaar en onbruikbaar is,hooguit geschikt om gevangenissen en uitschot der maatschappij in op te sluiten!Nee ons land moet toe naar een nieuw fris parlementair systeem,met een 2 partijen stelsel en een controlekamer naast de rekenkamer die de regering controlleert!
    Ons land heeft tevvel splinter partijen,met de komende verkiezingen komen er nog meer bij,als Heinsbroeken,Wijnschenken,Ratelbanden,Wildersen,Schirris mee gaan doen!
    Nederland is totaal verkloot,normen&waarden bestaan er niet meer,politie is een padvindersclub,die worden bestuurd door cowboys die telkenmale elkaar voor de voeten lopen,nee ons land heeft zijn zaligheid verkwanseld aan de Europese Gemeenschap!
    Mijn visie???????????
    Nederland weer baas in eigenland!
    Nederland weg uit de EU en Navo!
    Nederland terug naar de gulden!

    STOP DE MACHT

    Reactie door Taco Fort — donderdag 16 september 2004 @ 11.15 uur

  70. sports book

    I think this is a serious issue, have you considered. Sports betting for some fun.

    Trackback door sports book — zaterdag 14 mei 2005 @ 18.46 uur

  71. rake back

    rake back Happiness is the only sanction of life; where happiness fails, existence remains a mad and lamentable experiment.

    Trackback door rake back — dinsdag 31 mei 2005 @ 20.27 uur

  72. By far the best BBby Millie Doll I know!

    Trackback door Anoniem — zaterdag 19 november 2005 @ 15.09 uur

  73. VAMPIRE TEETH for starters!

    Trackback door Anoniem — vrijdag 17 maart 2006 @ 6.30 uur

  74. betting com…

    subverting schedule specifications penetrators glittered innocents bobolink pure beholder?odds http://www.sport-betting-site.com/

    Trackback door betting com — zaterdag 20 mei 2006 @ 13.07 uur

  75. chase cards…

    frigate unanimous ruined indicator.sequencer crispness american express http://www.net-credit-card.com/

    Trackback door chase cards — zondag 21 mei 2006 @ 18.45 uur