Rondleiding 5

Vandaag gaan we roken…

Rookkamer

Op de foto:
Onze Bianca en een medewerker van de gewaardeerde reproafdeling, onze buren.
(Maar er komen veel meer mensen, hoor.)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 17 februari 2004 :: 8.16 uur

35 Comments

35 reacties

  1. Roken, das toch niet meer te betalen ?????

    Reactie door keppe — dinsdag 17 februari 2004 @ 8.39 uur

  2. kunnen ze niet blijven werken en roken op hun werkplek,wat dat scheelt een hoop tijd en zeker geld wat door zijn jullie voor om zuinig met het gemeenschapsgeld om te gaan

    Reactie door Els — dinsdag 17 februari 2004 @ 11.56 uur

  3. Uhm roken op de werkplek? Was daar geen nieuwe regel voor ingevoerd door dit kabinet?

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.29 uur

  4. Werken op de rookplek. Ook een optie.

    Reactie door frances — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.30 uur

  5. daar was de sp toch ook voor,maar heeft de sp wel eens uitgerekend wat dat de maatschappij kost????????????

    Reactie door Els — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.31 uur

  6. @Els: Kijk er zijn mensen die er niet tegen kunnen dat anderen op de werkplek roken.(astma b.v.)

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.34 uur

  7. dat begrijp ik ook ,maar in het verleden is het toch ook gegaan,waar ik vroeger werkte werd er ook alles aan gedaan dat mensen komen blijven zitten werken en roken te gelijk zonder dat daar andere last van hadden.

    Reactie door Els — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.38 uur

  8. Bij welk utopisch bedrijf heb jij gewerkt dan? Ik ben zelf ook een roker maar ik heb niks tegen op dit verbod. Juist omdat ik genoeg asociale rokers ben tegen gekomen die nergens rekening meehouden. Roken, we komen er samen wel uit, werkt niet. Tenminste in de meeste bedrijven niet.

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.42 uur

  9. gewoon een goede werkgever, misschien zijn die zeldzaam.kijk daar hebben wij het punt van de goede moeten onder de kwade lijden en dat kost de baas veel tijd en geld dat roken op een andere plek.

    Reactie door Els — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.47 uur

  10. @Els: Helemaal mee eens het is onrechtvaardig dat mensen die wel rekening met anderen kunnen houden hier de dupe van worden. Dit kun je in vele aspecten van de maatschappij terugvinden helaas. Maar ik vind de gezondheid van anderen voor mijn eigen verslaving gaan. Zij kiezen er niet voor te roken en we weten inmiddels allemaal wat meeroken doet…. Dus als ik daarvoor een blokje om moet of naar een andere ruimte so be it.

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.50 uur

  11. maar doe je dat dan in je eigen tijd???

    Reactie door Els — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.52 uur

  12. Ja hoor. Pauze tijd bestaat gelukkig nog. Daar blijven ze hopelijk wel vanaf!

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.53 uur

  13. Ik ben zelf ook een roker.

    Aangezien meeroken schadelijk is,
    rook je buiten of in een gesloten ruimte
    en zeker niet op de werkplek, als andere mensen daar last van hebben.

    Ik rook ook niet in de buurt van mijn kinderen.

    Rokers dienen zich socialer te gedragen,
    want het wemelt van de aso rokers.

    Reactie door Michel Smit — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.56 uur

  14. @Michel: Helemaal mee eens!

    Reactie door Simone Kant — dinsdag 17 februari 2004 @ 12.58 uur

  15. maar er zijn er genoeg die niet zonder een peuk kunnen en die blijven maar heen en weer lopen,en mensen die voor een bedrijf of een zorginstelling staan te roken,ik vind het geen gezicht.ik vind het ergste dat fam. die in een ziekenhuis op bezoek gaan bij een fam.lid die op kantje boord ligt geen gelegenheid meer hebben om te roken nog erger.

    Reactie door Els — dinsdag 17 februari 2004 @ 13.29 uur

  16. @Michiel mee eens!

    maar toch …. soms zou ik wel willen dat er helemaal niet meer gerookt wordt op het werk :-/ maarja … ik drink toch ook geen flesje jenever tijdens het werken?

    Ik vond laatst deze quote : “Als u hier niet rookt, zal ik hier geen winden laten” – dekt de lading denk ik wel redelijk… los van allergieen en astma :’( … die worden altijd vergeten

    Reactie door Reinoud — dinsdag 17 februari 2004 @ 14.27 uur

  17. Maar Bianca toch !
    Jij ook al? ;)

    Reactie door Reinoud — dinsdag 17 februari 2004 @ 14.27 uur

  18. Els: “ik vind het ergste dat fam. die in een ziekenhuis op bezoek gaan bij een fam.lid die op kantje boord ligt geen gelegenheid meer hebben om te roken nog erger.

    Is het wel/niet roken van een sigaret het eerste waar je aan denkt als een familielid in het ziekenhuis ligt?

    Het lijkt me een stuk erger als ditzelfde familielid alleen maar zieker wordt van de rook van een ander. De roker kan een paar minuten wachten en daarna buiten roken, het familielid blijft in de rook zitten (net als de kamergenoten van de patient die familie heeft die wel zo netjes zijn om niet in een ziekenhuis te roken).

    Reactie door p8 — dinsdag 17 februari 2004 @ 15.32 uur

  19. Nog steeds een onderwerp van discussie.
    Ook hier http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002183.html#comments

    Reactie door Frankie Goes — dinsdag 17 februari 2004 @ 15.36 uur

  20. nou p8 volgens mij heb jij nog nooit zoiets meegemaakt voorheen was er op een afdeling een ruimte waar je kon roken en nu moet je naar buiten en als een fam.lid zes hoog ligt en je moet dan eerst naar beneden om te roken en vul de rest zelf maar in

    Reactie door Els — dinsdag 17 februari 2004 @ 15.40 uur

  21. Wat een stuk, die Bianca. Ik ben op een slag verliefd. Ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Ken ik nog in socialistische kringen geaccepteerd worde ondanks mijn liberale inslag?

    Zucht,

    -Koos

    Reactie door Koos — dinsdag 17 februari 2004 @ 15.46 uur

  22. Ik werk niet dus ik rook.

    Reactie door Enschede a/zee — dinsdag 17 februari 2004 @ 15.46 uur

  23. Misschien een idee, maar zou je dan niet gewoon stoppen als het zo’n gedoe is? Er zijn echt wel ergere dingen in het leven dan even een paar minuten geen peuk opsteken…

    Reactie door Nienke — dinsdag 17 februari 2004 @ 15.52 uur

  24. Grappig de discussie over roken in ziekenhuizen…. hot item in het ziekenhuis waar ik werk. We hebben nu zo’n rook-bushalteding. Daar zitten niet allen bezoekers in, maar dus ook heel vaak patienten van de longafdeling, met piepend emfyseem, infuus, zuurstof en al. Veel andere patienten vinden dat shockerend en vragen of we dat ding aub weg kunnen halen. Tja, en dat kan dus niet. Dan wordt er gerookt op de toiletten, en donkere hoekjes met als gevolg een enorm brandgevaar plus de inspectie die met hoge boetes dreigt.
    Roken is een zeer hardnekkige verslaving kan ik u zeggen…
    Er wordt nu zelfs over het installeren van een rookvoorziening voor bedlegerige patienten; veel patienten missen een dergelijke voorziening, (terminale!) longpatienten nog het meest.
    Ik persoonlijk zal dat roken nooit snappen…

    Reactie door marion — dinsdag 17 februari 2004 @ 16.23 uur

  25. Michel Smit
    Er is een spreek woord dat zegt,
    rokers zijn onruststokers.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 17 februari 2004 @ 17.37 uur

  26. Nee folkert :-) een tevreden roker is geen onruststoker dat is het spreekwoord. En het klopt ook nog. Zie: http://www.nu.nl/news.jsp?n=277894&c=80 als je die opvliegende mensen niet hun rokertje gunt, dan vraag je om problemen ;-)

    Reactie door Sjonnie — dinsdag 17 februari 2004 @ 17.52 uur

  27. Sjonnie,
    multiple choice,
    kiest het antwoord dat bij je past,
    1.tevreden roker is geen onruststoker.
    2.rokers zijn onruststokers

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 17 februari 2004 @ 18.24 uur

  28. Leuke jongedame op die foto en ze rookt ook nog………wauw

    Reactie door Ben — dinsdag 17 februari 2004 @ 20.35 uur

  29. Vraagt of je er een sigaretje mag aanbieden.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 17 februari 2004 @ 21.08 uur

  30. HALLO ?????

    Is er dan niemand die hier serieus ingaat op het Stivoro schandaal zoals door GeenStijl blootgelegd?

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002183.html

    Jan, kamervragen zijn nu wel aan de orde dacht ik zo!

    Ik ga even roken :)

    Reactie door Derhalve — woensdag 18 februari 2004 @ 12.03 uur

  31. Nu `Derhalve’ een reactie :)

    wat je in de tabel ziet is dat de spreiding tussen nooit-rokers en ex-rokers veranderd en dat er meer mensen nu niet roken over de jaren heen. Kennelijk zijn er meer mensen die wel eens gerookt hebben gekomen maar zijn er in totaal wel meer mensen niet gaan roken. Of dat dankzij of ondanks deze Stivoro stichting gaat is te betwijfelen. De resultaten zijn in ieder geval `mager’ te noemen :-/

    Ik zie op de site dat ze enig bevolkings-onderzoek doen en stoppen met roken ondersteuning proberen te geven… tja, daar is wat voor te zeggen… hangt er helemaal van af hoeveel er aan wat van die 8 miljoen euro aan uitgegeven wordt. Als een leuwendeel uit wordt gegeven aan reclame spots op TV tja dan is het een `sigaret uit eigen doos’ omdat dat geld weer terug komt…

    Hmm… ik denk dat de beste manier om Nederland van de grootste verslaving af te krijgen toch de niet erg populaire maar mischien toch noodzakelijke maatregel is om de horeca rookvrij te maken….

    mvg

    Reactie door Reinoud — woensdag 18 februari 2004 @ 15.46 uur

  32. Heeft die Bianca ook een weblog…

    Reactie door BArt — woensdag 18 februari 2004 @ 16.39 uur

  33. Hallo, ik wil even op deze site mijn verhaal kwijt.
    Ikzelf ben een longpatient maar wel met mijn sigaretje.
    Wie en wat is een arts om mijn dat te verbieden, en wie zegt mijn dat ik longpatient ben geworden door mijn roken.
    Hoeveel mensen die nog nooit 1 sigaret hebben aangeraakt zijn evengoed overleden aan kanker.
    Is het ook niet de schuld van de overheid??
    Daar er alsmaar meer groen en bomen weg worden gehaald waar wij mensen juist de zuurstof uit moeten halen, en daar worden weer snelwegen met woningen naast die snelwegen gebouwd, is dat wel gezond dan??
    En zijn er niet meer fabrieken en auto’s en vliegtuigen bij gekomen de laatste afgelopen 10 jaren??
    Maar het is ozo makkelijk om maar gelijk de schuld bij het roken te leggen als dat ze de werkelijke schuldige pakken en dat is de overheid.
    Ik word dit gelul toch wel zo vreselijk spuugzat en ik word maar raar en vies aangekeken als ik zeg dat ik rook, alsof ik een asociaal persoon van een andere planeet ben.
    Zo, sorry maar dit moest mijn even van het hart, maar de mensen moeten allemaal niet zo door blijven drammen als een mens wil blijven roken, dat is hun en mijn eigen keuze.
    MVG, Yvonne.

    Reactie door Yvonne — vrijdag 25 februari 2005 @ 21.31 uur

  34. rake back

    rake back There are two sorts of laws, those of absolute equity and universality, and the bizarre ones which owe their autonomy only to blindness

    Trackback door rake back — dinsdag 31 mei 2005 @ 20.24 uur

  35. world cup betting…

    Crestview,irradiate unmercifully,perfecting conjunction negatively betting http://www.sport-betting-fun.com/

    Trackback door world cup betting — zaterdag 20 mei 2006 @ 13.05 uur