Oorlogsverklaring

Dit SP-persbericht is zo juist in verband met het kabinetsstandpunt over prepensioen uitgegeven.

Den Haag, 3 mei 2004

OORLOGSVERKLARING AAN VAKBONDEN EN WERKNEMERS

Nu er geen akkoord tot stand is gekomen over VUT en prepensioen ziet het kabinet de kans schoon zijn eigen zin door te drukken. Vanaf 1 januari 2006 zijn de premies voor VUT en prepensioen niet langer fiscaal aftrekbaar. Wil je eerder stoppen met werken dan moet je daar zelf voor sparen.
“Werken tot je erbij neervalt lijkt het devies van dit kabinet,” zegt Jan Marijnissen, fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer. “Dit is een regelrechte oorlogsverklaring aan de werknemers. Onvermijdelijk rijst nu de vraag of de werknemersbonden dit pikken of het Najaarsakkoord gaan opblazen,” aldus Marijnissen.

“De wereld is weer erg overzichtelijk. Het kabinet en VNO-NCW blokkeren een akkoord door het afwijzen van een akkoord tussen de overgrote meerderheid van de deelnemers in de stichting van de Arbeid: FNV, CNV, De Unie, LTO en MKB.”

Een van de voorwaarden voor het Najaarsakkoord van oktober 2003 was dat uiterlijk 1 april 2004 overeenstemming zou worden bereikt over VUT en prepensioen. Die is er dus niet gekomen. Het kabinet bleek slechts bereid tot fiscale tegemoetkoming bij een vervroegd uittreden met 63,5 jaar en tot een prepensioen van 2,1 jaar.

FNV deed samen PvdA, GroenLinks, LPF en SP het voorstel voor prepensioen met 60 jaar in een verplichte regeling voor iedereen maar ook betaalbaar voor mensen met een laag inkomen. Nu er geen akkoord is gekomen gaat het kabinet zijn gang en wordt het motto in ons land “doorwerken tot je er bij neervalt”. Het economisch onderzoeksbureau ECORYS-NEI heeft al becijferd dat er door de plannen van het kabinet meer (oude) werknemers een beroep zullen doen op WW en WAO.

Geen fiscale aftrek meer voor VUT en prepensioen en wil je er eerder uit dan moet je daarvoor sparen. Alleen mensen met een hoog inkomen kunnen dat. “Opnieuw ondergraaft het kabinet de georganiseerde solidariteit,” aldus Jan Marijnissen.
Geen mogelijkheid voor mensen met 40 dienstjaren om er uit te stappen, en mensen met een laag inkomen kunnen het vergeten. Hiermee staat het Najaarsakkoord van oktober 2003 op losse schroeven.

“Het kabinet riskeert met deze opstelling een harde confrontatie met de bonden. Velen binnen en buiten de vakbeweging waren al zeer ontevreden over het Najaarsakkoord. Die ontevredenheid leidt nu onvermijdelijk tot woede en actie. Loonmatiging in 2005 kan het kabinet nu vergeten,” aldus Marijnissen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 03 mei 2004 :: 18.46 uur

54 Comments

54 reacties

  1. harde taal
    Oorlogsverklaring .

    Trackback door VIPERweb.nl — maandag 3 mei 2004 @ 19.49 uur

  2. Opblazen najaars akkoord…Ik hoop het..Een waardige manier om van het wangedrocht af te komen, waar onbegrijpelijkerwijs de meerderheid nog voor heeft gestemd ook…

    De tijd zal het leren, sterkte allen !!!

    Reactie door Lambert — maandag 3 mei 2004 @ 20.01 uur

  3. Het is toch werkelijk niet te geloven wat dit kabinet de gewone man probeert aan te doen. Ik, als 47 jarige man betaal al jaren aan pensioen en pre-pensioen. Waar is al mijn zuur verdiende geld gebleven?????? Werk ik daarvoor als spoorwerker dag en nacht in weer en ontij om nu verneukt te worden?????
    DAT NOOIT!!!!! De Vakbonden en de politieke partijen waaronder de PVDA, SP en andere partijen moeten zich keihard opstellen en dat zooitje dat nu aan de macht is zo vlug mogelijk de regering uitschoppen. Over NORMEN EN WAARDEN gesproken, de HUFTERS!!!
    Ik hoop dat de mensen eindelijk eens zullen onthouden welke partijen ons nu willen piepelen!!!
    Ik ben boos, maar dat zal wel duidelijk zijn!

    Reactie door W. Kersten — maandag 3 mei 2004 @ 20.05 uur

  4. Deze mannen mag je toch met recht Aso Macho Pikken noemen.

    Reactie door Ninka — maandag 3 mei 2004 @ 20.08 uur

  5. Honden zijn het, honden!!!!

    Reactie door Gien — maandag 3 mei 2004 @ 20.08 uur

  6. Oja, deze dame werkt met plezier een aantal jaren door om een man die al jaren elke dag staat te ploeteren eerder op te laten houden. Wij hebben nog energie zat, want deze macho’s lieten ons niet meewerken optimaal. Een vrouw voor minister president misschien? Zie het al helemaal voor me op de schouders van een paar sterke bouwvakkers die dan ook weer kunnen lachen. Met het liedje “satisfaction”. En dan die “spil”mannetjes laten rennen……..voor koffie en bier natuurlijk…….tot hun 65 ste uiteraard.

    Reactie door Ninka — maandag 3 mei 2004 @ 20.13 uur

  7. Dit bericht is werkelijk om te janken! Hoop nu maar dat de bonden en de politiek (o.a. PVDA, Groen-Links en SP) hun rug recht houden!!

    Reactie door Fred — maandag 3 mei 2004 @ 20.16 uur

  8. ECORYS-NEI heeft al becijferd dat er door de plannen van het kabinet meer (oude) werknemers een beroep zullen doen op WW en WAO.

    Helaas zal daar over enkele jaren ook weinig van overblijven,
    daar ook deze voorzieningen steeds verder worden versoberd,
    het worden de normen en waarden voorzieningen van de nabije toekomst.

    Reactie door folkert de lepper — maandag 3 mei 2004 @ 20.34 uur

  9. Willen jullie naar de Dam, dan gaan we naar de Dam.

    En Gien je moet de zeer sociale diersoort, waar we allen nog wat van kunnen leren, niet zo beledigen.

    Roelf

    Reactie door Roelf van Bergen — maandag 3 mei 2004 @ 20.34 uur

  10. Dit betekent oorlog. Wat een walgelijk kabinet is dit met die gekke opperpuppit J-P.

    Reactie door Rode Peper — maandag 3 mei 2004 @ 20.46 uur

  11. Daar loop je dan met je 65e kruk in de ene hand; corset voor je dubbele hernia; geen tanden meer in je mond en een mitella voor je vrije hand, tenminste als je dat allemaal nog wel weet en geen alzheimer hebt!
    En dan durven de huidige regeringspartijen nog te roepen over normen en waarden.
    Laat Balkenende en de zijne eerst al die jaren die ze gesoupeerd hebben aan studiegelden eens terug betalen. Zij waren het die onbeperkt konden studeren (om zo hun dienstplicht niet te hoeven dienen)en wie duperen ze nu hoofdzakelijk? Juist de mensen die het voor hen betaald hebben!!!
    In één woord SCHANDE!
    De strijdbijl kan nu echt uit de grond gehaald worden!
    Nederlanders verzet u; red de solidariteit!

    Reactie door Sinne — maandag 3 mei 2004 @ 20.47 uur

  12. Er is nog een aspect,

    Er zijn bedrijven die een eerdere pensioenleeftijd dan 65 jaar kennen. Bij de Shell – waar ik werk – is dat 60, en ik ken andere bedrijven in de procesindustrie waar het (ook) 62 of 63 is.
    Die regelingen komen nu dus onder druk te staan. Regressie derhalve.

    Verder: Ik heb al eerder gezegd dat als je een willekeurige werkgever vraagt hoeveel 50+ers hij denkt aan te nemen “om de participatiegraad van de ouderen op de arbeidmarkt wat op te krikken” je in mogelijk 9 van 10 gevallen een antwoord zal krijgen “dat brult van stilte”. Het komt er dus op neer dat er minder mensen met pensioen zullen zijn en meer in een of andere (veelal minumum) uitkering. Tsjonge, dat lost wat op zeg …

    En denk nog even aan dat bericht over het wegpesten van oudere werknemers bij supermarkten. Heb ik heer Balkenende c.s. met geen woord over horen reppen, en dat is ook veelzeggend.

    Mazzel & broge, Evert

    Reactie door Evert Wesker — maandag 3 mei 2004 @ 21.13 uur

  13. Ik las vandaag dit artikel, over een sp-statenlid dat nogal ‘pissig’ was:

    Statenlid SP ‘pissig’ over verzetscursus
    LEEUWARDEN – Het SP-statenlid Piet Kuipers is kwaad op het Antidiscriminatiebureau Fryslân (ADB), dat dit weekeinde een cursus gaf in vreedzaam verzet tegen uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers. Op persoonlijke titel veegt hij het ADB de mantel uit.
    Ruim veertig belangstellenden werden door het bureau geïnstrueerd hoe zij zich bij uitzetacties geweldloos tegen politiemensen kunnen verzetten. Kuipers noemt op zijn website de cursus verwerpelijk, en vraagt zich af of het ADB is losgeslagen. ,,Ook het ADB en de mensen die alle goeds voorhebben met asielzoekers die worden uitgezet, hebben zich aan de wettelijke regels te houden.”

    Het statenlid spreekt van een pijnlijke kwestie, omdat zijn fractie het bureau een warm hart toedraagt en zich onlangs ook sterk maakte voor verlenging van de provinciale subsidie. Maar hij vraagt zich af waar de grens ligt. ,,Gaan wij nu straks ook een cursus aan bijstandsgerechtigden geven: hoe til ik de sociale dienst? Of aan relschoppers: hoe haal ik een agent onderuit?”

    Kuipers zegt pissig te zijn, omdat het ADB zich in zijn ogen schuldig maakt aan aanstichting tot het plegen van strafbare feiten door goedbedoelende burgers. ,,Dit kan nooit behoren tot de doelstellingen van het ADB.” Hij wil zich dan ook beraden op de eerdere steun van zijn partij aan het ADB, al staan nut en noodzaak van zo’n bureau voor hem niet ter discussie.

    Hier wordt ik dus best ‘pissig’ van, ik vind die cursus namelijk heel erg goed, en naar mijn weten is zulk verzet, zonder geweld, ook helemaal niet strafbaar. En al was het dat wel, soms is iets anders belangrijker. Jan, wat vind jij nu van die cursussen?

    Reactie door Mel — maandag 3 mei 2004 @ 21.41 uur

  14. w,kersten(4) laat de p.v.d.a uuit het rijtje ,want die hebben jaren geleden de arbeider weer aan het groot kapitaal verkocht!
    we hebben het altijd over het nieuwe baantje van kok , maar ga voor de aardigheid maar eens na waar willem vermeend gebleven is . dan weet je genoeg . op die roeptoeters van de vakbonden hoeven we ook niet te rekenen . wand ook die weten dat heel veel mensen financieel geknecht zijn door de banken(lees leningen) zodat na 2 dagen staken deze mensen weer aan de slag gaan omdat ze anders in de problemen komen , voor diegene die denken dat dit allemaal toeval is wat er in dit land aan de gang is , dit is het gevolg van jarenlang,,BEWUST,, gevoerd beleid . mede door de p.v.d.a !!!!!

    Reactie door henk — maandag 3 mei 2004 @ 21.57 uur

  15. @Mel. Jij, en ik en de rest van de SP zijn het eens.

    Reactie door Jan Marijnissen — maandag 3 mei 2004 @ 22.31 uur

  16. #14: Volledig en 300% mee eens!
    Wat we zullen zien van de zijde van de bonden zijn de gebruikelijke p.r. rituelen: Er worden wat petjes; stickers; toeters; balpennen en butjes uitgedeeld, en dan gaat de hele carnevaleske polonaise in de bus richting Den Haag. Onderweg nog een paar plaspauzes om het bier te lozen, waarna ze op een of ander malieveldje door Prins carnaval van der Waal en zijn gereformeerde broeder Doeke T. worden toegesproken. Daarna wordt er een paar keer alaaf geroepen en de aftocht geblazen.

    Diezelfde mensen hebben vaak ook gedemonstreert ten tijde van Kok tegen afbraak van de WAO en andere voorzieningen, maar hebben dit toch lekker braaf geslikt c.q. goedgekeurd, door; zoals braaf PvdA stemvee betaamt, gewoon Kok in het zadel te houden en later in Balkenende en Bos hun redder te zien.

    Men krijgt uiteindelijk de regering die het verdiend. We kunnen het allemaal zo goed met elkaar eens zijn; tot op de dag dat het erop aankomt: de dag van de verkiezingen. Dan laat het gezonde verstand het ineens weer eens afweten.

    Het is tijd voor een revolutie

    Reactie door Rene Rook — dinsdag 4 mei 2004 @ 0.24 uur

  17. Eens…ooit eens zullen we dit kabinet zeer dankbaar zijn voor het opblazen van de overlegeconomie.
    Prima aktie van het kabinet. Opruimen die pseudo solidariteit!

    Reactie door Ron — dinsdag 4 mei 2004 @ 0.37 uur

  18. Ron,
    mensen die niet willen overleggen verdienen het om als eerste te worden opgeblazen.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 4 mei 2004 @ 7.00 uur

  19. Wat gebeurt er met het reeds gespaarde kapitaal?
    Mag iedereen alle reeds betaalde premie voor VUT en prepensioen
    dan nu per direct terugontvangen?

    Ik heb zelf een hoog inkomen (circa 72 duizend euro per jaar),
    maar ik vind het ronduit a-sociaal dat mensen met lagere
    inkomens zo getroffen worden.

    Hoe kunnen deze mensen ooit zelf sparen voor VUT en prepensioen?
    Als je 40 dienstjaren geploeterd hebt, heb je hier toch
    gewoon recht op?

    Ik hoop op een harde opstelling van de bonden, maar
    ik verwacht hier niets van. Een stakinkje hier en een protetstje daar, waar alleen de automobilist mee getroffen wordt. Een treinstaking lijdt alleen maar tot extra files;
    het draagt niet bij tot een oplossing van de problematiek.

    Niks loonmatiging in 2005! Bekijk het maar!
    Op de barrikaden! De straat op!
    Het wordt echt tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid…..

    Reactie door Michel Smit — dinsdag 4 mei 2004 @ 11.04 uur

  20. Goed gezien Ron ophouden met het overleggen in de laagst betaalden nu eindelijk eens geven wat hun toekomt voor al die jaren ploeteren voor een bescheiden loontje.
    Dus te hogere inkomens 10% korten ten behoeven van de laagste inkomens want de laagste inkomens zijn er sinds 1984 40% op achteruit gegaan.

    Reactie door leen.verduijn — dinsdag 4 mei 2004 @ 11.25 uur

  21. @Mel. Jij, en ik en de rest van de SP zijn het eens.
    Commentaar door Jan Marijnissen — 3 Mei 2004 @ 22.31 uur

    Jan, je hebt het recht om namens de partij te spreken maar ik ben het niet eens met deze actie en het geheel eens met Piet Kuijpers en aangezien ik ook lid ben is het dus niet zo dat de rest van de SP het hier mee eens is.

    Reactie door Opheffer — dinsdag 4 mei 2004 @ 11.42 uur

  22. We hebben te lang afgewacht wat er zal gaan gebeuren, het wordt tijd dat we zelf initiatief nemen en een massaal protest laten horen op het malieveld, om tegen dit kutkabinet te gaan protesteren weg met deze lui.

    Dit accepteren wij als hard werkende mensen niet meer, we worden door dit prutskabinet (jp voorop) genaaid. De enige die hiervan beter worden zijn de grote bedrijven, het midden en kleinbedrijf, toch de basis van onze samenleving, wordt er ook niet beter van deze maatregelen van het kabinet.

    Reactie door Richard — dinsdag 4 mei 2004 @ 13.12 uur

  23. Dit kabinet is de grootste na-oorlogse schande van nederland.
    Waar in de meeste andere europese landen met man en macht aan de werkeloosheidbestrijding en het stimuleren van de economie gewerkt wordt, verzand men hier in geneuzel over allochtonenbeleid en normen en waarden (en de hoogte van de ministersalarissen!!) Het enoge dat dit kabinet stimuleert is de polarisering van nederland, zodat er een fijn christelijke verdeel-en heerspolitiek gevoerd kan worden.
    Mag Opa even een zakje……………………..??

    Reactie door Opa-Buiswater — dinsdag 4 mei 2004 @ 13.24 uur

  24. Opa heeft gelijk.

    Reactie door de socialist — dinsdag 4 mei 2004 @ 13.47 uur

  25. Onze linkse vriend en ex vakbondleider Wim Kok zou hebben geroepen; Tot ziens op de baricaden ! Maar ook Wim Kok is tenonder gegaan in het poldermodel ! Het gevolg van vele jaren pappen en nathouden…

    Dus het is weer tijd voor actie !!!

    Reactie door Willem — dinsdag 4 mei 2004 @ 13.57 uur

  26. Opheffer en Mel.
    Het stanpunt van Piet Kuipers heeft wellicht niet zoveel te maken met het onderhavige onderwerp. Maar als SP’er heb ik dus wel grote vraagtekens bij het kennelijk door hem geformuleerde. En als dat inhoudt dat Piet “geweldloze aktie” afwijst dan hoop ik dat de gehele SP dat stanpunt niet zal onderschrijven, wat Jan al min of meer namens de partij heeft gedaan. Geweldloze aktie is “HET” middel dat arbeiders en dus ook echte socialisten altijd hebben gebruikt om ernstige mistanden te bestrijden als rede, compassie en overleg bij de machthebbers niet meer aankwamen.

    En dus zullen we die aktie in het onderhavige geval wel eens bitter hard nodig kunnen hebben.

    Vooral geeft mij de volgende zinssnede te denken:

    ,,Gaan wij nu straks ook een cursus aan bijstandsgerechtigden geven: hoe til ik de sociale dienst? Of aan relschoppers: hoe haal ik een agent onderuit?’’

    Kennelijk gooit Piet illegale handelingen en “geweldloze aktie” op één hoop.

    Voorlopig is er geen duidelijkheid te verkrijgen van Piet zelf, hij heeft de onderhavige tekst van zijn weblog gehaald.

    Zoals het er nu uitziet heeft voor mij Piet de schijn tegen om zich geloofwaardig socialist te mogen noemen.

    Roelf

    Reactie door Roelf van Bergen — dinsdag 4 mei 2004 @ 16.07 uur

  27. Dit kabinet,het zijn eigenlijk dieven.
    Ik wil best werken tot ik 65 jaar ben, maar dan wil al mijn geld dat ik aan premie hebt betaald terug hebben.
    Deze regering daar moeten we echt gauw van af ( boeven zijn het)
    Ik denk trouwns dat ze bij de volgende verkizeingen gewoon weg zijn, opgedoekt heet dat.

    Reactie door Joop — dinsdag 4 mei 2004 @ 17.11 uur

  28. Zo, heeft die Kneus (sorry de Geus) het nu toch voor elkaar met zijn eenzijdige dictatoriale beleid. De mensen die er hard voor hebben gewerkt een trap na geven. Zeker vergeten dat die hangjas van een de Geus heeft kunnen studeren door het werkbare volk van toen en nu, die hij dus nu onder de grond schoffelt. Oke, dan werk ik wel 50 jaar in plaats van 40 jaar terwijl ik op 1 januari 2006 aan de vut toe was. Maar zet al die werklozen dan ook aan het werk die hun hele leven al geen moer uitvoeren. En zoek banen voor die gasten. Sorry voor mijn bewoordingen, maar ik ben pisnijdig. AKTIE!!!!

    En dan nog wat, als ik mijn werk niet goed doe krijg ik de zak, maar jarenlang verkeerd beleid voeren in Den-Haag leid tot burgemeestersbaantjes en nog meer van die jobs om nog meer hun zakken te vullen. En wij maar inleveren. Het is verdomme hun rotte beleid geweest waardoor we nu naar de verdommenis gaan.
    Deze regering verkwanselt ons Nederland inclusief zijn burgers.

    Reactie door Evert Vonk — dinsdag 4 mei 2004 @ 17.22 uur

  29. Evert Vonk,
    als ze je niet meer nodig hebben ga je er ook uit, goed of niet goed. Werknemers worden net als vroeger gewoon weer een speelbal van het systeem.
    Mensen noemt elkaar geen mietje eenmaal zingt men allemaal, allemaal het zelfde liedje het is de schuld van het Kapitaal.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 4 mei 2004 @ 18.57 uur

  30. pffffffff….weer een hoog ACH & WEE gehalte in de reacties.
    Gelukkig lijkt de FNV het te beginnen te snappen. Geen overleg meer met de overheid, maar om de tafel met verzekeraars en financiele instellingen om ZELF goede regelingen voor hun LEDEN te bewerkstelligen, i.p.v. dit soort dingen centraal te onderpolderen. Dan profiteren al die niet-vakbondsleden tenminste ook niet van onze contributie. :-)
    Het begint zowaar op echte emancipatie te lijken. Hulde aan dit kabinet dus!

    Reactie door Ron — dinsdag 4 mei 2004 @ 19.38 uur

  31. Ron,
    heb je wel eens met verzekeraars te maken gehad, deze proberen meestal hun kont er onder uit te draaien om dat ze alleen maar willen verdienen aan je.
    Zullen altijd proberen minder te geven als je denkt waar je recht op heeft. B.V. Nederland maar helemaal aan de commerciele verkopen dan zal jou ACH & WEE nog meer te horen zijn.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 4 mei 2004 @ 20.26 uur

  32. Ja hoor Folkert, nooit geen problemen. Altijd tot volle tevredenheid opgelost, dit in schril contrast tot mijn ervaringen met overheidsinstellingen.

    Reactie door Ron — dinsdag 4 mei 2004 @ 20.39 uur

  33. na de derde dinsdag in september , krijgen we het malieveld wel vol jan , ze worden eindelijk is pissig en mondig !!!

    Reactie door henk — dinsdag 4 mei 2004 @ 21.02 uur

  34. Ron

    Toen ik op mijn 14e begon te werken had je dit soort verzekeringen en financiele instellingen nog niet, en dat was ook niet nodig want je had een zgn. waardevast pensioen en er werd je een worst voorgehouden dat je met 40 dienstjaren kon stoppen met werken. Laat ik nou net op 1.1.2006 40 dienstjaren hebben?? Dus op diezelfde dag wordt mijn droom waar ik jaren rekening mee hield op het moment supreme door deze regering de grond in geboord, en mag ik als beloning voor 40 werkjaren er nog eens 10 extra. Dat is leuk, zeker ook nog als je je vrouw moet verzorgen die na een ongeluk geestelijk in de war is geraakt
    en daardoor niets meer kan onthouden. Ik had er op gehoopt om eruit te kunnen op 1.1.2006, al was het alleen maar om mijn vrouw te verzorgen. En dat heeft niets met ACH en WEE te maken. Dat heeft te maken met de A-Sociale instelling van deze regering.
    Ik dank u voor uw aandacht.

    Reactie door Evert Vonk — dinsdag 4 mei 2004 @ 21.05 uur

  35. Leuk om op deze avond een ‘oorlogverklaring’te treffen. Ziek!!!

    Reactie door arjan — dinsdag 4 mei 2004 @ 21.11 uur

  36. Er staat 3 mei boven het onderwerp van de weblog arjan!!!

    Reactie door Evert Vonk — dinsdag 4 mei 2004 @ 21.17 uur

  37. @ Evert: Heel triest verhaal en gun mensen als jou van harte je pre-pensioen. Lijkt mij dat je daar na 40 jaar stoempen recht op hebt. Overigens moet je wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat jij niet op je 14de bent begonnen met pensioenpremie betalen. Daar begin je gewoonlijk pas mee op je 25ste om zodoende op je 65ste van je pensioen te kunnen gaan “genieten”.

    Wat de regering nu doet onderstreept mijn betoog. Weg van de onbetrouwbare overheid. Op naar gezonde zakelijke verhoudingen m.b.v. betrouwbare controleerbare financiele partijen.

    Reactie door Ron — dinsdag 4 mei 2004 @ 22.17 uur

  38. Ik heb ook geen 40 pensioenjaren, maar 40 dienstjaren en dan kan je in mijn bedrijf met de Vut. En nu nog steeds. Maar de regering
    haalt het fiscale voordeel eruit bij de Vut, dus blijft er waarschijnlijk te weinig over om van te leven en dat is dus het probleem. Daarom moet ik waarschijnlijk toch doorwerken tot mijn 65e, want ik heb te weinig tijd om nog wat op te bouwen waardoor ik toch nog wat eerder kan vertrekken. Overigens toen ik 16 was ging ik bij de Marine en betaalde ik wel al pensioenpremie hoor??
    Voor en na de Marine werkte en werk ik nog steeds bij Tpg-Post.
    Ik voel me dus gewoon genaaid door deze regering.
    En bedankt voor je reactie.

    Reactie door Evert Vonk — dinsdag 4 mei 2004 @ 22.43 uur

  39. Ron,
    ik begrijp dat je meerdere keren aanspraak moet maken op je vezekering(en),(lees nooit geen problemen). Elke verzekering zal achterdochtig worden als je veel claimt.
    Geef mij toch maar een onbetrouwe overheid, onbetrouwbare verzekeringen zijn nog veel erger.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 4 mei 2004 @ 23.11 uur

  40. Prima Folkert, wat jij wil.
    Veel plezier verder aan de hand van vadertje staat. :-)

    Reactie door Ron — dinsdag 4 mei 2004 @ 23.25 uur

  41. Een schone taak is weggelegd voor de vakbeweging, leg de zaak plat!

    Wie komt er nu op het briljante idee om mensen 2x belasting te laten betalen.
    1x de fiscale aftrekmogelijkheden van vroegpensioen aan banden leggen
    2x de eventuele vroegpensioenregelingen toch gaan belasten later.

    Ben ik nu gek of zijn ze het in den haag?

    Reactie door Stephan Wijering — dinsdag 4 mei 2004 @ 23.56 uur

  42. Heb maar niet weer teveel vertrouwen in die vakbonden. De soep wwerd nooit zo heet gegeten door die bonden als hij werd opgediend.

    Reactie door ReneR — woensdag 5 mei 2004 @ 0.57 uur

  43. ron (37) ooit van vie de,or gehoord ? nee! kan kloppen ,deze levens verzekeraar is namelijk failliet en de polishouders zijn
    mooi haar centen kwijt!!!!! trouwens ben je op vakantie geweest 0mdat je sinds 22-4 geen bijdrage hebt geleverd op dit weblog!

    Reactie door henk — woensdag 5 mei 2004 @ 6.04 uur

  44. Ron,
    bedankt dat het voor jou mag aan wiens hand ik wil lopen.

    Reactie door folkert de lepper — woensdag 5 mei 2004 @ 10.40 uur

  45. @ Henk:
    Ja hoor Henk, ik had wel van Vie d’Or gehoord. Genoeg om te weten dat ik daar nooit een cent naar toe zou moeten brengen.
    En nee, niet op vakantie geweest. Ik kan i.v.m. werkzaamheden niet 24/7 hier posten i.t.t. vele anderen….blijkbaar :-)
    Toch bedankt voor de belangstelling en leuk dat je mijn post frequentie op de voet volgt :-)

    Reactie door Ron — zondag 9 mei 2004 @ 1.44 uur

  46. Tsja Henk….40 jaar Marine en PTT/TPG…en dan ver voor je 60ste met pensioen willen?
    Nou, ik zal hier niks lulligs over zeggen als jij beloofd dat jij verder niet meer zielig doet.

    Reactie door Ron — zondag 9 mei 2004 @ 2.03 uur

  47. # 46 was voor Evert natuurlijk…

    Reactie door Ron — zondag 9 mei 2004 @ 2.11 uur

  48. Ik hoop het dat er eindelijk een echt tegenwicht gaat komen tegen dit kabinet, en de werkgevers.
    Maar ik vrees met grote vreze dat dit niet het geval zal zijn.
    Als ik alleen al in mijn omgeving kijk, dan zijn mensen bang om zich uit te spreken, mensen zijn geindividualiseerd vanwege materiele verplichtingen, en murw gemaakt door de media.
    Kan de vakbond werkelijk nog tegengas geven, of moeten ze zoals de laatste jaren genoegen nemen met een fooi ?
    Door het poldermodel en de overlegstructuur zijn ze tandeloos geworden.
    Alhoewel ik nu generaliserend spreek, durf ik te stellen dat onder onze jongeren weinig historisch en/of politiek besef aanwezig is, dus uit die hoek zie ik weinig perspectief voor de toekomst.
    Er word weleens gezegd dat de verzuiling niet meer bestaat, maar daar ben ik het niet mee eens, nog steeds stemmen veel mensen van wat ze van huis uit hebben meegekregen, zonder werkelijk in te zien welke achtergronden die partij heeft.
    Van de sociaal democratie valt niets meer te verwachten, door heel europa zijn ze enorm naar rechts opgeschoven, en er rust een taak bij de SP om de P.V.D.A stemmers van nu te laten inzien dat deze partij geen volkspartij meer is.

    Succes gewenst in dit zware weer, en natuurlijk mijn steun
    met vriendelijke groet
    Eric

    Reactie door Eric — maandag 10 mei 2004 @ 23.48 uur

  49. Geachte heren,
    Laatste keer niet op de SP gestemd, en toch nog eens vertrouwen gehad in de solidariteit en het sociaal rechtvaardigheidsgevoel van politici en onze “mensen met visie”in de toppen van onze bedrijven.
    FOUT.
    Wordt bij de volgende verkiezingen gecorrigeerd.
    Schaam me dan ook diep nu te moeten verblijven in een land waar men als voorbeeld het grote USA heeft, en we evolutionair gezien in een paar duizend jaar zijn opgeschoten van een knots naar een pistool.
    Nederland succes.

    Reactie door Peter Bischops — vrijdag 14 mei 2004 @ 14.19 uur

  50. Tsja Evert….40 jaar Marine en PTT/TPG…en dan ver voor je 60ste met pensioen willen?
    Nou, ik zal hier niks lulligs over zeggen als jij beloofd dat jij verder niet meer zielig doet.
    # 46 was voor Evert natuurlijk…

    Commentaar door Ron — 9 Mei 2004 @ 2.03 uur

    Ron,
    ik beloof niet meer zielig te doen, maar ik hoop wel dat jij in
    een soortgelijke situatie komt als ik.
    Hou oud ben je eigenlijk lummel??
    Je weet niet waar je over praat.
    Evert

    Reactie door Evert — maandag 7 juni 2004 @ 15.46 uur

  51. enkel voor lichamelijke arbeiders een VUT (stratenmakers, kruiers etc).

    Bus-, Brandweer etc gewoon aan de bak tot 65 jaar, zoals iedereen.

    WAO’ers worden dadelijk eindelijk ook uit hun riante positie verlost en moeten gewoon weer wat doen voor hun poen, in plaats van zeuren en zeiken en graaien in die pot.

    Het mes erin!

    Reactie door sikko — zaterdag 18 september 2004 @ 16.13 uur

  52. 99c
    d6ad571dfea68a98100820f6d0befa87 .

    Trackback door 99c — woensdag 20 april 2005 @ 16.27 uur

  53. En daar gaan we weer met de belasting verhoging alsof we nog niet genoeg betalen in dit K.T land mensen wanneer worden we eens wakker en gaan we eens iets doen tegen dit zooitje terroristen in den Haag of blijven we nog jaren als een mak schaap maar ja knikken en betalen bah wat een slap gedoe het gaat hier wel om uw zuur verdiende geld dat afgepakt word ik ben het helemaal zat en weet zeker dat ik niet de enige ben.
    Nee lekker meelopen met meneer Bush dat is de oplossing mensen hou toch op en doe iets

    Reactie door d.a de Knegt — dinsdag 4 september 2007 @ 20.58 uur

  54. geen woorden maar daden,wij praten en praten maar,wij zijn allemaal schijters en er gebeurd niks,waar blijven de vakbonden!!!!!!!!!samen met hun kunnen wij daar wat aan doen want 40jaaaaar arbeid is genoeg meer dan genoeg!!!!!! kom op vakbonden en kom voor ons op.

    Reactie door willem — donderdag 6 december 2007 @ 21.45 uur