3 juli: Maat is vol

Voor aanstaande zaterdag, 3 juli, heeft het actiecomité ‘Maat is vol’ ‘n bijeenkomst uitgeschreven in De Jaarbeurs in Utrecht.

Onderwerp van de actiebijeenkomst – u raadt het al – is het aanzwellende verzet tegen de kabinetsplannen voor onder andere de sociale zekerheid.

U bent van harte welkom.
U wordt wel verzocht u vooraf op te geven.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 28 juni 2004 :: 11.55 uur

70 Comments

70 reacties

  1. Effe iets anders. Vond het interview in de Volkskrant van afgelopen zaterdag UITSTEKEND.

    Reactie door Opheffer — maandag 28 juni 2004 @ 12.14 uur

  2. Dat aanzwellende verzet moet eens leren te gaan stemmen en dan op het juiste knopje te drukken. Daar heb je meer aan dan aan al die bijeenkomsten achteraf. Het is altijd hetzelfde in dit land. We kiezen een regering en wel geheel democratisch en achteraf blijkt een grote meerderheid in een stress te schieten als hun wensen in vervulling zijn gegaan.

    Reactie door Jeanette — maandag 28 juni 2004 @ 12.22 uur

  3. Denk dat de SP ook eens moet optreden tegen de PvdA(Pvd Afvallige),want ik denk dat daar ook een groot gedeelte van de schuld ligt.Eerst jaren er een zooitje van gemaakt te hebben met PAARS en toen het puntje bij het paaltje kwam zijn ze hard weggelopen voor de klerezooi die ze achter hadden gelaten,want toen wilde ze niet in het kabinet gaan zitten en dat kan je niet zeggen van D66 en de VVD(of je het te mee eens bent is een ander verhaal).Ze hebben de kiezers toch weer mooi in hun hemd laten staan en niet voor de eerste keer ook.

    Reactie door Els — maandag 28 juni 2004 @ 13.26 uur

  4. Als jeannette de laatste verkiezingsuitslagen beter had bekeken dan had ze niet zulk oliedom commentaar hier gegeven……………..

    Reactie door Opa-Buiswater — maandag 28 juni 2004 @ 13.50 uur

  5. beste opa, ik denk dat jeanette het juist goed ziet, het aanzwellend verzet komt namelijk niet vanaf onze (sp)kant, wij verzetten ons immers al, nee, er komt steeds meer verzet van mensen die zich door de door hun gekozen regering genaaid voelen..
    alleen ben ik het oneens met haar dat verzet achteraf weinig zin zou hebben: blijf strijdbaar!

    Reactie door annette — maandag 28 juni 2004 @ 14.18 uur

  6. Is het mogelijk het huidige kabinet te zien als een terroristen beweging die bewust bezig is met het kweken van een onstabiele staat, zoals het vergroten van de inkomensverschillen, het stigmatiseren van bevolkingsgroepen zo als ouderen en uitkeringsgerechtigden, het beroven van opgebouwde rechten zo als vut en prepensioen, het aan de markt overlaten of iemand nog mee mag doen in Nederland, of door zijn gebrek of ziekte aan de kant geschoven wordt en behandeld wordt als zijnde minderwaardig, het mislijden van de bevolking door stelselmatig mis informatie te geven met betrekking tot de hoogte en lengte van uitkeringen, die in Nederland gegeven worden, met als gevolg dat mensen met een uitkering door de werkende als uitbuiters gezien worden, het niet willen helpen van klokkenluiders en de fraudeurs niet vervolgen, het elkaar toespelen van baantjes, dit alles gezegd en geschreven hebbend denk ik ja volmondig ja.
    L.Verduijn

    Reactie door l.verduijn — maandag 28 juni 2004 @ 14.21 uur

  7. Laten we maar eens eerst afwachten hoe “aangezweld” het verzet werkelijk is. Dat is niet alleen afhankelijk van hoeveel mensen straks naar de Jaarbeurs in Utrecht komen, maar ook hoeveel van hen daadwerkelijk bereid id de straat op te gaan.
    En Opa-Buiswater, helaas kun je een uitslag van Europese Verkiezingen niet voor 100 % vertalen naar de landelijke verkiezingen, maar ik ben het u eens dat het wel een indicatie geeft van hoe kiezers momenteel denken.

    Reactie door Ricardo Kamperveen — maandag 28 juni 2004 @ 14.27 uur

  8. Volgens mij loopt de maat al over. Ik heb me dan ook aangemeld. Jullie toch ook?

    Reactie door Olav Meijer — maandag 28 juni 2004 @ 14.36 uur

  9. Sociale zekerheid? Dat is iets uit een grijs verleden. Ik denk dat mij sector (SPH) is wegbezuinigd als ik over 2 jaar klaar ben met studeren…

    Reactie door Jan Breur — maandag 28 juni 2004 @ 15.36 uur

  10. 1 ding is zeker, Balkenende en zijn club moeten heel snel aftaaien, hoe, dat maakt mij weinig uit, van mij part blazen ze het Binnenhof aan barrels. Ik zal er geen traan om laten en zal zeker niet roepen ‘de democratie is in gevaar’. Zijn we ineen klap van die zakkenvullers af want god wat zijn het toch weerzinwekkende mensen. Wij op de 0 lijn, hun volgend jaar een verhoging. Hoe haal je het in je plaat om jezelf een verhoging te geven (32932 vloekwoorden en verwensingen).

    Waarom is er nu geen wet of voorstel of hoe je die krengen ook noemt dat de bevolking een regering zo zonder pardon naar huis kan sturen. Een soort ‘recall’. Vind dat zo ouderwets en ondemocratisch dat deze mogelijkheid er niet is. Kunnen we tenminste eens waar voor ons geld krijgen. Maarja daar zal die suffe grijze hap van D66 niet over zeggen, want dan waren ze allang de laan uitgeflikkerd.

    Reactie door MAD — maandag 28 juni 2004 @ 16.30 uur

  11. cweduin(6) dit noemen ze geen terroristen beweging . maar een dictatuur . maar er is hoop . ik heb begrepen dat amerika goed is??? in het verjagen en oppakken van dictators .dus binnen kort de eerste foto,s van een gat in de grond , en daarna de foto,s van zalm en j.p. met baard

    Reactie door henk — maandag 28 juni 2004 @ 17.54 uur

  12. Natuurlijk ben ik daar en met ons hopelijk heel veel mensen. Iedereen die deze site volgt moet gewoon komen, Dit kabinet dat durft te zeggen dat we ouderwets zijn. Wil ons terugwerpen in een tijd waar Geert Mak over schrijft. terugtredende overheid die alles overlaat aan de markt. Die op zijn beurt ons nog minder biedt behalve dan de zogenaamde vrije keus. Gek zou je er van worden, Energie meeste zit in transport en belastingen bij elektra is dat 30% bij gas 48% alleen daar op krijg je korting de enige die er beter van worden zijn de energie reuzen. Die hun medewerkers flut contracten bieden, en arbeid uithollen ter meerder eer en glorie van aandeelhouders, geld ook voor zieken-kostenverzekeraars, reïntegratiebedrijven en ga maar zo door. Nu wil men het sociale stelsel helemaal afbreken “of het nog niet ver genoeg was” eindelijk worden de bonden wakker eindelijk zien ze in dat ze jarenlang zijn besodemieterd ” k** poldermodel” arbeid is uitzendwerk of flut contracten geworden, flexwerk is maatschappelijk ontwrichtend, bedrijven concurreren tegen elkaar onder dezelfde paraplu. AH winkels bijv. je moet een betere winkel zijn dat de naast gelegen AH anders krijg je maatregelen, Wegener drukkerijen concureren onderling. Dit alles voor de gezonde markt. We zijn hard op weg naar een USA model, met niets ontziende werkgevers die alleen winst van de korte termijn zien. Elk kwartaal de cijfers! En die moeten beter zijn als daarvoor winst winst winst,met een fors maatschappelijk verlies. Het zoal tijd worden dat we gaan inzien dat winst niet het belangrijkste is. Altijd economische groei en automatisering en dan nog geloven dat iedereen werk moet/kan hebben, het is zo verdomd tegenstrijdig.

    Reactie door Harry Sangers — maandag 28 juni 2004 @ 21.27 uur

  13. Gelukkig zijn er ook SP’ers die zich druk maken om belangrijker dingen dan de Parlementaire Barbecue, die nu ontdaan is van de term parlementaire en dus gewoon door gaat. Benieuwd naar de volgende zet van Agnes Kant.

    Reactie door jan — maandag 28 juni 2004 @ 22.31 uur

  14. Ik zou wel willen, maar ik heb geen geld voor de reis en de kinderoppas.

    Wij voelen ons ook niet meer thuis in Nederland.

    Reactie door Molly — dinsdag 29 juni 2004 @ 8.59 uur

  15. Ik zou ook wel weg willen maar ik heb een uitkering.
    Ik ben zo’n profiteur wie na 24 jaar werken op straat geschopt is. Dit omdat we een overheid hebben wie alleen maar banen wegstreept. Ik solliciteer minstens 10 maal per week ben te oud met nog 20 werkjaren voor de boeg. Ik mag als het aan de heren ligt dadelijk met een uitkering van 50% tevreden zijn omdat ik het werken verleren zou. Als een van de heren een leuke logistieke , financiele of administratieve baan heeft mail even.

    Reactie door Hans — dinsdag 29 juni 2004 @ 9.33 uur

  16. Hans

    Het solliciteren heeft geen zin, het is namelijk te berekenen. Als je 10 werkelozen hebt, en je hebt 1 baan dan zijn er 9 iedegeval zinloos bezig. Dat systeem moet om, veel bedrijven plaatsen fake vacature’s om concurrenten het idee te geven dat het bij hun goed gaat. CWI doet hier niets tegen. Geld ook voor uitzendburo’s, beheren spook vacatures.

    Tijd terug met een knul meegegaam naar een uitzendburo, stond op een bord buiten ‘wij zoeken dit en dat’ dus met die knul naar binnen gegaan. Dus zegt ze, eerst inschrijven en dan gaan we kijken, dus ik, nee eerst laten zien, die knul is geen opvulling voor jullie clientenbak, tenzij je hem betaalt. Nee eerst inschrijven, nah vooruit dan maar, blijkt ze dus niets te hebben he dat #(*&#*&#@)( wijf. DUs dossier uit haar handen getrokken en het verscheurd, krijg de pleuris. Overal hetzelfde liedje. Op een gegeven moment maar gestopt, want als ik die klote verhaaltjes nog vaker ging horen, was ik waarschijnlijk overgegaan tot het demonteren van mensen.

    Socialediensten weten dit, maar ondernemen niets. Zeggen dat ze dat niet kunnen, geloof daar helemaal niets van. Ze hebben toch van die sociaal rechercheurs in dienst….laat die lekker wat nuttigs doen dan achter een tandeborstel aanrennen.

    Reactie door MAD — dinsdag 29 juni 2004 @ 9.46 uur

  17. Ik wil graag naar de bijeenkomst, maar ook ik loop stuk op de kosten van de reis en de kinderopvang.

    Reactie door chrisinactie — dinsdag 29 juni 2004 @ 13.31 uur

  18. Tja, in Utrecht dus.
    Voor Noordelingen en Zuiderlingen met een laag inkomen dus een onmogelijke zaak. Degenen die het meest in de problemen komen door Balkenende zijn dus weer uitgesloten van deelname.

    Dan vraag ik me toch af… waarom zijn de bijeenkomsten altijd in het westen, maar wanneer er gestaakt moet worden, begint men buiten proportie vaak in het Noorden.
    Niet alleen de kabinetten zijn randstadgericht, nee zelfs het actie wezen maakt zich er schuldig aan.
    Misschien moet ik volgende keer toch maar stemmen op de Partij voor het Noorden.

    Reactie door Eric — dinsdag 29 juni 2004 @ 14.27 uur

  19. Misschien idee om bussen in te zetten…tegen een kleine vergoeding, dit moet mogelijk zijn en is interresant voor ieder vervoersbedrijf. Hebben hun namelijk een vaste prik en de mensen met een minima zijn weer geholpen. Lijkt me niet echt moeilijk omdat met vervoersbedrijven tot een een dealtje te komen. Volgensmij regel je dat zo in het Noorden en Zuiden. Klaar, iedereen tevreden.

    Reactie door MAD — dinsdag 29 juni 2004 @ 14.36 uur

  20. Dat zou dan wel centraal geregeld moeten worden, want iemand met weinig geld gaat geen ‘huurverbintenis’ aan voor zo’n bus.

    Reactie door Eric — dinsdag 29 juni 2004 @ 14.49 uur

  21. Eric

    Tuurlijk, dat moet dat actieplatform regelen, maar dat is geen probleem voor hun lijkt mij. Als je je van tevoren opgeeft kunnen ze ramen hoeveel mensen er komen en hoeveel zitplaatsen er moeten zijn.

    Reactie door MAD — dinsdag 29 juni 2004 @ 14.53 uur

  22. @ jan (15): als je SP website bekijkt zie je dat ze zich druk maken om veel dingen. En dat is goed. Ik ben het er helemaal mee eens dat ze zich OOK druk maken om die BBQ. Politici hebben de mond vol over transparantie. Ze staan vooraan als ambtenaren zich laten feteren (bouwfraude). Hebben een grote mond als er in het bedrijfsleven dingen misgaan. Ik stel voor dat ze bij zichzelf beginnen: niet met geld van het bedrijfsleven (bio-industrie) zich vol gieten. Zich ook niet betaald naar taiwan laten vliegen etc etc. Agnes, zet em op!

    Reactie door Marilou — dinsdag 29 juni 2004 @ 16.05 uur

  23. @ Opa Buiswater.
    Volgens je weblog ben je “erg sociaal”.
    Bij deze doe ik een oproep om wat minder onvriendelijk en denigrerend met elkaar om te gaan. Ook als het een commentaar op een weblog betreft. Je kunt het wel of niet met elkaar eens zijn maar er is altijd een manier om dat op een minder onvriendelijke en denigerende wijze aan elkaar te laten weten.
    Zeggen wat je denkt wil niet altijd zeggen dat je een ander de grond in boort.

    Mijn commentaar betrof de verkiezingen in de Landelijke politiek. Ook bij de volgende verkiezingen zullen we een voorkeur zien voor CDA en VVD. Dat is mijn overtuiging al betreur ik dat zeer.

    @Annette. Ik zeg nergens dat we de strijdbijl niet meer op moeten pakken. De één doet dat via bijeenkomsten en de ander doet dat via email en weblog.

    @Allen. Zie ook mijn weblog van vandaag.
    Verbaal geweld is ook geweld.

    Reactie door Jeanette — dinsdag 29 juni 2004 @ 16.40 uur

  24. Jeanette

    Verbaal geweld is ook geweld ? kom nou zeg….vindt dat echt onzin. Zoiezo, soms is geweld nodig, verbaal of lichaamelijk. We leven nu eenmaal niet tussen de rozenbloessem en iedereen rookt happy een joint en is relaxt…op dat vlak ben ik het ook absoluut niet met de SP eens, ik vindt een goed sterk Nederlands leger een must..maargoed daar zal ik wel de enigste in zijn:)

    Reactie door MAD — dinsdag 29 juni 2004 @ 17.08 uur

  25. komop mensen, voor degene die krap bij kas zitten ,miniuum loon kunnen de kosten declatreren bij de gemeente . bijzondere bjistand .aan vragen als kosten sociale activering . dus meld je bij de sociale dienst .verder kan iedereen een kaartje voor de trein kopen . dus geen smoezen komen!!!! de s.p. hoeft je s,avonds toch ook niet in bed te leggen .gewoon je verandwoordelijkheid nemen zeker voor de minima want jullie worden het harste genaaid . maar niet alles aan een ander overlaten !

    Reactie door henk — dinsdag 29 juni 2004 @ 17.26 uur

  26. * henk
    Mijn totale reiskosten naar Utrecht komen afgerond op E 50.– Daarnaast neem ik aan dat je niet goed op de hoogte bent hoe het declareren bij de sociale dienst gaat. Hier gaat vaak weken overheen voordat je bericht krijgt of je wel of niet in aanmerking komt voor de aangevraagde vergoeding, ben je hier niet mee eens mag je een bezwaarschrift in dienen, voordat je hier wat van hoort duurt 6 weken of meer, dan mag je voor een commissie verschijnen en uitleggen waarom je er niet mee eens bent.
    Je moet vaak van goede huize komen om dit zelf allemaal te beargumenteren. Kost je hopen energie en levert je vaak niets op.

    Reactie door chrisinactie — dinsdag 29 juni 2004 @ 19.20 uur

  27. marilou (24). Gelukkig maakt de SP zich ook druk over veel meer dingen, maar nu dreigt het als volgt te gaan: het woord parlementaire wordt geschapt en de barbecue gaat volgend jaar gewoon onder een andere naam door. En dat is natuurlijk geen echte overwinning. En daarom ben ik zo benieuwd naar de tegenzet van Agnes Kant.

    Reactie door jan — dinsdag 29 juni 2004 @ 19.37 uur

  28. chris in actie (28) juist aanvragen en bij afwijzing bezwaar indienen .de zaak rekken is taktiek van de gemeente . lees ontmoedigen , ik weet ook wel dat je voor een commisie moet verschijnen van wijze hoogopgeleide mensen die gemiddeld 140 euro presentie geld ontvangen . neemt niet weg dat de client meestal gelijk krijgt . en ga even bij de hulpdienst van de s.p.van je gemeente langs . succes

    Reactie door henk — dinsdag 29 juni 2004 @ 21.56 uur

  29. *Henk
    Mijn ervaring heeft geleerd, trap je èén van deze “vet” betaalde mensen in die commissie op hun lange tenen kun je het positieve antwoord wel vergeten.

    Een getuige meenemen bij deze commissie is zeker geen overbodige luxe.

    Reactie door chrisinactie — dinsdag 29 juni 2004 @ 22.23 uur

  30. Zit net naar NOVA te kijken en zie daar een clubje kwaai jongens die een gangsta rap over Hirsi Ali hebben gemaakt. Nu heeft ze een advocaat in de armen genomen en een aanklacht van bedreiging ingediend. De advocaat heeft het over het aanzetten tot haat. Vreemd, wat heeft Hirsi Ali en Verkeerd kapsel Wilders al die maanden dan gedaan ? SP schud ze eens wakker in denhaag over hun stompzinnige gedrag wat ze zelf al maanden vertonen.

    Ze moeten toch snappen, een politici als Hirsi Ali kan lekker op de beeldbuis half Nederland afzeiken. Maar worden politici eens aangepakt dat is het land te klein en moet er vervolgt worden. Wat is dit toch voor kromme justitie kronkel ?

    Gelijke monniken gelijke kappen..

    Reactie door MAD — dinsdag 29 juni 2004 @ 23.35 uur

  31. ccris inactie (33) je hebt gelijk deze bezwaarcommissies gebruiken overal de zelfde taktiek. teken als je zeker weet dat je gelijk hebt(wat meestal zo is omdat het om relatief eenvoudige zaken gaat )bezwaar aan bij de rechtbank .jhet adres staat op de beschikking. doen!!! en inje zelf geloven ,en je niet laten behandelen als untermensch !ik heb het zelf meegemaakt dat de voorzitter een heel ,bla,bla verhaal afstak en mij constand afzeek dat ik fout zat .want hij kon het weten want hij was jurist , waarop ik andwoorde ,, en corrupt,, ben tot de centrale raad van beroep gegaan en alles gewonnen . ik heb een eenmans zaak .en ben zeker niet rijk ,

    Reactie door henk — dinsdag 29 juni 2004 @ 23.40 uur

  32. @Henk

    Je kunt het jezelf ook erg moeilijk maken, beroepszaken aanspannen en dergelijke voor een demonstratie vergoeding (ja ja, reiskostenvergoeding), maar op 1 of andere manier zul je toch weer terug genaaid worden.

    Overigens heb ik weinig te klagen over mijn gemeente (vooralsnog)moet en mag gezegd worden, de zeer begripvolle behandeling ga ik niet op het spel zetten. Zeker niet omdat men het verrekt om naar de regio te komen, behalve wanneer het hen uitkomt (lees stakingen). Heel Nederland is verder randstad gericht, of het nu het kabinet is of het actie wezen, van decentralisatie hebben ze te weinig kaas gegeten.

    Reactie door Eric — woensdag 30 juni 2004 @ 4.17 uur

  33. @Mad (34):
    Zelf heb ik me ook herhaaldelijk gekeerd tegen uitspraken van figuren als Wilders -de rauwe hoofddoekjes-eter, die zich gedraagt alsof we in het Wilders Westen zijn- en Hirsi Ali -die er alles aan doet zich door foute uitspraken gehaat te maken-. Maar dat neemt niet weg dat de tekst van de jongens van DHC beneden alle peil is en ons alleen maar verder brengt in een vicieuze cirkel van haat en mogelijk geweld. Excuses in de trant van “artistieke vrijheid”, “het is niet serieus” e.d. vind ik slap gelul. Dit is niet de manier waarop verantwoordelijke mensen politiek te werk moeten gaan.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 30 juni 2004 @ 9.13 uur

  34. Olav Meijer

    Dat DHC een stap te ver gaat, mee eens, vergeet ook niet dat het pubo’s zijn. Maar Hirsi Ali doet niet veel anders. Ik vindt dat ze beide elkaar opheffen een rechter moet ook uitspraak doen dat Hirsi Ali dit aan zichzelf te danken heeft. Dat is in mijn ogen rechtvaardigheid. Mevr. heeft meerdere keren de wet overtreden, zoals verboden wapenbezit, wat de doofpot is ingestopt. Aanzetten tot rassenhaat. Politici staan niet boven de wet.

    Dijkstal had het al voorspelt, zelfs Donner heeft er weleens iets over gezegt. Meeste politici zijn van het laffe soort, wel roepen maar niet ervoor staan als mensen pissig worden. Als je dan zo WOW wilt zijn, ga dan ook met je kop tussen die pissige mensen staan.

    Als ik op straat werk moet ik opletten met wat ik zeg, en ja soms zeg ik weleens wat waardoor het matten wordt, jammer dan, kop houden of ervoor gaan staan. Wet van de straat, die de meeste politici duidelijk niet kennen. Iedere beveiliger, agent, controleur kent het en weet het.

    Politici moeten zichzelf niet zoveel permiteren, worden ze ook minder bedreigd. Als ik meerdere keren bedreigd wordt kan ik het alleen maar aan mezelf verwijten, dan doe ik waarschijnlijk iets niet goed. En zal ik toch eens moeten gaan onderzoeken waarom mensen boos op mij zijn/worden…zou Hirsi Ali ook eens moeten doen, inplaats zo zelfingenomen tekeer te gaan.

    Als ze dit op straat had gezegt, hadden ze er al totolos geslagen, wat ik overigens terecht vindt, je kan het ook op een wat fatsoenlijkere manier vertellen. En snap best dat mensen soms naar geweld grijpen, de politici luisterd toch niet meer naar de burger…

    politici krijgen de burgers die ze verdienen…

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 9.46 uur

  35. #15
    Agnes heeft het mischien wel over bijzaken, maar het is wel nodig dat ook de SP daar aandacht aan besteed. Want naast het oog voor de grote lijnen, moeten we de zaak zuiver zien te krijgen en houden.

    Dat doet bijvoorbeeld de sociale dienst ook met bijstandstrekkers en de belastingdienst. kijk maar eens even wat er gebeurt, als je een komma verkeert zet of als je een paar euro vergeet op te geven bij deze instanties. moet je dan zien hoe snel je gelazer kunt krijgen!

    Nu heeft Agnes ook aandacht gevraagt voo het feit, ons zich steeds meer verrijkende kabinetsleden zich op kosten van ons zich laten ondersteunen door personal mental coaches. Die kosten wel 400 euro per uur.

    Moeten we dit ook maar door de vingers zien voor de grote zaak….

    Het is tijd voor de revolutie….ga maar lekker door Agnes Kant!

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 10.09 uur

  36. #38 MAD

    In dit land mag je van alles zeggen, mits je niet aanzet tot moord. Ik ken de tekst niet van DHC, maar ik reken erop, dat Olaf terecht hier afstand van wil nemen.

    Pim Fortuyn is dood door hetgene, wat hij zei. De volgende wordt Hirsi Ali. En dan moet je zien, hoe diezelfde criticasters vroom achter haar kist aan lopen. DAT noem ik pas laf en schijnheilig.

    MAD, ik heb zojuist die lui van DHC op TV gezien om even te reageren op al dat gedoe.

    Jouw helden DURFDEN NIET EENS HUN GEZICHT TE TONEN!!! Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Hiermee kun je hun gedrag nog lager kwalificeren dan dat van Hirsi, want die durft tenminste nog het open debat aan en haar gezicht te laten zien, want daar is ze tenslotte door heel veel mensen voor gekozen.

    Laf stelletje, die DHC BAH.

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 10.20 uur

  37. @Mad (38)
    In grote lijnen ben ik het met je eens, Mad. Al die rechtse “opiniemakers” denken inderdaad zich van alles te kunnen permitteren. Meeliften in de “nasleep” van Fortuyn, of “in het gat van Fortuyn springen”. En de aanpak van Hirsi Ali is totaal verkeerd. Ik verdenk haar er ook van dingen op te blazen om weer eens in de publiciteit te komen. (B.v. het beruchte “bar-incident”; de (Nederlandse) jongen die haar met een mes zou hebben bedreigd heeft haar versie totaal tegengesproken). Aan de kaak stellen is nodig, soms is “burgerlijke ongehoorzaamheid” geboden. Maar je moet blijven overtuigen met argumenten en acties voeren. Aanzetten tot geweld tegen personen werkt averechts.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 30 juni 2004 @ 10.23 uur

  38. ReneR

    Het zijn niet mijn helden, het is niet eens mijn muziek smaak. Alleen heb ik me buik vol van mensen die dingen in hun mond nemen die ze normaal op straat niet durven te zeggen zonder bescherming. ja ik ben geen Fortuyn fan en al helemaal niet van Hirsi Ali, ik zal er geen traan om laten. Bij ons op straat geld toch de regel, stoer in je bek, ook stoer klappen vangen. Kan je dat niet aan, moet je iets anders gaan doen. het is nu eenmaal het keiharde feit dat je sommige mensen bloedlink krijgt. Dat pacifisme is leuk als denkbeeld, in het echt is het anders.

    Olav Meijer

    Waar het mij omgaat is dat politici zo onwerkelijk in de realiteit staan. Ze snappen dus niet waarom mensen zoals DHC ontstaan. Zelfde als met Bush, die kweekt terroristen, VVD kweekt mensen die bloedlink worden. Maar iedereen hier in Nederland vaart blind op ‘vrijheid van spreken’. Je kan wel leuk je beroepen op ‘vrijheid van spreken’ maar als iemand dat in mij gezicht doet en ik voel me ernstig beledigd gaat bij mij toch echt het recht van de sterkste regeren. Namelijk 12 jaar kickboxen en kan je je tanden verder op gaan zoeken. Dat is de realiteit. En niet dat ik zeg ‘ow jee daar ben ik het niet mee eens’. Nee je gaat gelijk voor de bijl, ik hoef mij dat niet te laten zeggen, en ja vicieuze cirkel, allemaal mee eens, ben ook tegen geweld, maar laat me ook niet beledigen. En soms….

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 10.58 uur

  39. @Miki (40):
    Waar heb ik gezegd dat Hirsi Ali niet mag spreken? Ik zeg alleen dat ik het met haar aanpak geheel niet eens ben. Ook de overstap naar de VVD is haar eigen zaak. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik dat een goede politieke keuze vind! Dijkstal is nog een “ouderwetse echte loiberaal”, maar de rest…..

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 30 juni 2004 @ 11.00 uur

  40. @Miki (40):
    Overigens is het onzin dat Paul Cliteur e.a. “de mond zou worden gesnoerd”. Dat doen ze zelf. Ze denken wel alles te kunnen zeggen, maar schrikken zich te pletter als daaruit consequenties voortvloeien. In zoverre ben ik met met Mad eens.
    @Mad (41):
    Ik begrijp je gevoelens wel, maar raad je toch ten sterkste aan je boosheid anders te kanaliseren dan door te gaan kickboxen. Als je echt wat wil bereiken, en met name ook anderen wil overtuigen en meekrijgen, zul je het anders moeten aanpakken.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 30 juni 2004 @ 11.07 uur

  41. Olav;

    Het waren vooral de zogenaamd linkse opiniemakers; zoals van Dam; Rosenmoller; Melkert en andere stemmingmakers, die de afgelopen tijd gedomineert hebben op dit gebied. Zij waren het ook, die opgeroepen hebben tot geweld naar 1 persoon toe. Nu gaat het om een wettelijk gekozen parlementslid; die haar geld verdiend om haar achterban te dienen. Niets meer dan dat. De strijd tegen Hirsi moet dan ook worden gevoerd met dezelfde wapens als zij hanteert: door argumenten; dat wil zij zelf ook graag. Prima.

    Helaas moet ik het vaak eens zijn met Ali. Ik tolereer namelijk ook geen gedwongen huwelijken; gedwongen besnijdenissen; hatelijke teksten uit welk religieus boek dan ook; homohaat en openlijke pedofilie. Excuseer me, dat ik daar op tegen ben.

    En ik ben voor vrijheid van meningsuiting; mits dit inhoud; dat de tegenpartij ook onbelemmert dit recht kan uitvoeren; zonder de mond te dreigen worden gesnoerd door die andere partij of persoon. En dat dreigt nu hier te gebeuren. Het lijkt op een verkapte Fatwah. Salman Rushdie kan er ook over meepraten; schreef eens een boek en werd bij verstek ter dood veroordeeld. Dat is middeleeuws. De jongens van DHC noemen dat een uiting van vrije kunst. Tja, zo ken ik er nog een paar. Dan is het boek Mein Kampf ook een kunstuiting zeker.

    Ik wil het recht hebben in dit land om vrij te kunnen zeggen dat God een misdadiger is; iemand die massa genocide gepleegt heeft op de mensheid door de aarde in een zondvloed onder te dompelen. Een nog veel grotere gek in feite dan die Adolf Hitler. DIE vrijheid moet ik hebben. En dat wordt nog wel eens geaccepteert hier ook.

    Maar als je zegt hier dat; als je de Koran mag geloven; Mohammed in feite in onze ogen een machtswellusteling en een pedofiel was, dan gaat iedereen ineens achterover vallen. Wat heeft het in vredesnaam met progressief-links te maken om dit te gaan verdedigen? Om een aftandse geloofsbelevenis te promoten?

    God en Mohammed; allebeide in mijn ogen 2 topcriminelen ten koste van deze menselijke beschaving. En wie wil mij dat beletten te denken? Ben ik dan ineens ultra-rechts? Kom maar op met het debat, als dat netjes gevoerd kan worden. Maar doe dat niet in de stijl van DHC of al die overijverige quasi-linkse collumnisten; die een verkapte fatwah willen uitspreken over elke persoon die zo’n geloof ter discussie wil stellen. Zelf zijn dit soort personen vaak te laf om dit zelf te doen; om zelf de trekker over te halen.

    Laat de verlichting, die zich in de 17e en 18e eeuw ontwikkelde samen met de wetenschap, zich aub voortzetten en dat we ons gaan ontdoen van alles wat dat wil afremmen.

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 11.16 uur

  42. Olav Meijer

    Tuurlijk weet ik dat geweld absoluut geen oplossing bied, heb er veel mee te maken en zie wat het doet. Alleen snap ik ook best dat sommige mensen het even niet meer verbaal redden. En nee ik vindt dat niet zwak of gebrek aan IQ, denk dat iedereen dat weleens heeft, ben je mens voor. Alleen ik vindt sommige mensen en politici zo vreselijk wereldvreemd reageren op ‘geweld’ en ‘bedreigingen’, komop iedereen met een beetje verstand weet toch hoe die zooi ontstaat. En wat je er tegen kunt doen, namelijk luisteren naar mensen. Gewoon luisteren en rustig uitleggen waarom. Maar nee…de VVD heeft dit denk ik nodig, willen een soort underdog zijn zoals Fortuyn. Kijk de hele wereld is tegen ons ofzo.

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 11.20 uur

  43. ReneR

    Hirsi Ali en argumenten ? hallo….dat zijn geen argumenten, dat is gewoon pissen tegen een bevolkingsgroep. Dus mogen hun terug pissen vindt ik.

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 11.22 uur

  44. MAD

    Hirsi moet zich beschermen tegen fysiek geweld, daar heeft zij nooit voor gekozen. Zei wil juist heel graag openlijk zonder bescherming het debat aangaan. maar haar wordt dit onmogelijk gemaakt. Zij is een vrouw. mannen zijn het; die haar willen molesteren. Zij is nogal iel gebouwd en heeft geen spieren als Scharzenegger. Dat wordt toch een ongelijke knokpartij?? Zij slaat er ook niet op los bij mensen, waar ze het niet mee eens is. de eeuwen dat de mensen elkaar maar de koppen insloegen, als hun iets niet aanstond is voorbij hier in dit land. Op een paar uitzonderingen na, kan men hier nog zeggen wat men wil. Ik zou niet graag weer terug willen keren naar die donkere periode uit onze middeleeuwen en prehistorie.

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 11.27 uur

  45. ReneR

    Sorry dat ik het zeg maar je realiteitsbeeld is toch extreem vertroebeld op dit vlak. Mensen zijn vrij eenvoudig over de streep te trekken en heb je binnen een paar tellen knettergek. En wat jij prehistorie noemt, noem ik menselijk. Als de neiging tot vechten in een mens zit, zal het toch echt wel een natuurlijke drift zijn. Gewoon normaal dus, weinig met prehistorie te maken.

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 11.35 uur

  46. ReneR (44):
    Je haalt er van alles bij, maar ik voel me er niet echt door aangesproken. Ter verduidelijking het volgende.
    -De min of meer linkse opiniemakers die je noemt (van wie ik zelf ook geen aanhanger ben) hebben wel Fortuyn scherp bekritiseerd, maar niet opgeroepen tot geweld tegen hem.
    -Hirsi Ali mag natuurlijk zeggen wat zij wil. Zelf ben ik ook tegenstander van dingen die je in de tweede alinea opsomt. Maar ik vind haar AANPAK verkeerd. Zij beledigt islamieten en jaagt hen tegen zich in het harnas. Daarmee ben ik zelf nog niet een verdediger van de orthodoxe islam! Wel vind ik dat je islamieten waar nodig moet proberen ervan te overtuigen, dat de moderne mensenrechten een plaats moeten behouden/krijgen in hun religieuze opvattingen. En dat vergt een totaal andere aanpak dan die van Hirsi Ali, met -naar mijn mening- meer maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 30 juni 2004 @ 11.36 uur

  47. Mad #48

    Ik weet niet; wiens realiteitsbeeld troebel is, maar ik leid uit jouw teksten af, dat voor jouw dus in feite het recht van de sterkste geldt. Dat vind jij normaal. Dat vonden de bruin- en zwarthemden in de jaren dertig ook normaal MAD. Degene met de beste spierbundels zal in dit soort confrontaties op de straat altijd in zijn voordeel de strijd beslechten en winnen. Dan zijn we hier echt weer terug bij af; terug naar de prehistorie.

    De mens is zover gekomen; doordat hij juist bepaalde oerdriften beter is gaan bedwingen. Vroeger werd er bij elke conflict of oorlog steevast verkracht; gemoord en geplunderd en werden mensen standrechterlijk van kant gemaakt. Gelukkig willen de meeste mensen niet meer terug naar dit soort toestanden en zijn er internationale verdragen gekomen om dit te onderstrepen.

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 12.20 uur

  48. ReneR

    Rene denk je nu heus dat een regeltje in het wetboek de ongeschreven wet van de straat wegstreept. Dat is dus niet zo, je kan er wel van alles bijhalen, feit blijft als je een grote bek dat je klappen kunt krijgen.

    Nah voel me niet echt tot bruinhemden aangetrokken, ben gewoon realistisch. Als Marijnissen in die fabrieken staat te speechen, en hij gaat roepen ‘alle fabrieksarbeiders zijn dom’, hoelang denk je dat hij er dan nog staat ? … geloof me, ze stampen em terplekke de grond in. Waarom doen ze dat….omdat die mensen bijvoorbeeld boos zouden kunnen zijn, hun toekomst in tienen zien vallen en ga zo maar door. Kortom je kan niet alles zeggen wat je denkt of vindt en dat hoeft ook helemaal niet.

    Mensen die zo pro ‘vrijheid van spreken’ zijn hebben wel extreemrechts in de kaarten gespeelt. Je kan nu namelijk gewoon overal schrijven ‘moslims zijn klootzakken’. Niemand die er aanstoot aan neemt.

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 12.31 uur

  49. #49 Olav

    je hoeft je ook niet persoonlijk aangesproken te voelen; dat is niet mijn bedoeling hoor. Maar je moet ook kijken op welke wijze de kritiek is geuit. jan Marijnissen deed dit op een heel goede/beschaafde manier, die ging echt inhoudelijk Pim zijn ideeen op inhoud aanvallen. Dat is de grote klasse waardoor hij zich weet te onderscheiden van de rest.

    Maar de rest ging Fortuyn op een andere manier becritiseren. hij werd min of meer vogelvrij verklaart.

    Verder: Hirsi Ali becritiseert een religie op zijn fundamenten. Dat is haar recht. Dat moslims dan zich beledigd voelen; is een gevolg daarvan, maar zij wil juist hen doen inzien; dat er een vromere invulling van dat geloof mogelijk is en dat dit beter aansluit met hoe wij in het westen tegen dit soort zaken aankijken. Zij haat geen moslims; absoluut niet; maar zij haat een religie; die nog steeds de oorzaak van veel ellende schijnt te zijn voor veel vrouwen; die hun toevlucht moesten zoeken in blijf-van mijn -lijf huizen. Zij was daar toevallig persoonlijk getuige van. Veel moslima’s schrijven ook naar haar anoniem; dat ze vooral door moet gaan met wat zij ziet als haar taak. Want bij veel orthodoxe moslima’s geld het recht; wat is beschreven door MAD; het recht van de man; van de vuist van de repressie en van de oerdrift. In feite gaat religie om macht en machtsbehoud. Ook binnen de betreffende gezinnen. Mijn vader was orthodox christelijk. Persoonlijk heb ik genoeg geweld ervaren uit liefde voor onze lieve Heer;om te kotsen van alles wat dit soort dingen met zich meebrengt MAD en Olav. Besef dan maar; dat het mij een rotzorg zal zijn; dat dergelijke orthodoxe visies een verbaal pak slaag
    krijgen van een vrouw; die elke dag in angst moet leven zolang ze haar gedachten over dergelijke nonsens zit te verkondigen.

    Zij wordt gehekeld door moslimmannen; omdat ze de autoriteit van deze mannen ondergraaft en de autoriteit van bepaalde imams.

    Verandering gaat vaak gepaart met geweld of pijn. Maar stilstaan is achteruitgang in een samenleving die graag vooruit wil; een samenleving die graag sociaal beleid wil voor zijn mensen. Daar past een orthodoxe beleving nu eenmaal moeilijk in, vooral als de inhoud in strijd is met alles waar wij; ook als socialisten voor zeggen te staan. Eens komt de tijd; dat wij allen hierin een principiele keus in moeten maken.

    Religie…opium voor het volk, wie schreef dat alweer??

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 12.44 uur

  50. ReneR

    Ik zal niet zeggen dat geweld okay is, alleen ik snap het wel. Jij snapt het niet maar zegt tegelijkertijd dat het wel okay is om andere mensen af te zeiken met een andere visie. En dat vindt jij niet krom ? Je spreekt jezelf vreselijk tegen ReneR. Zolang het maar verbaal gebeurd is alles geoorloofd…klopt ook neit ReneR.

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 12.54 uur

  51. MAD;

    Een belediging is een persoonlijke interpretatie. De ene persoon raakt het niet of weinig en gaat gewoon het debat aan en probeert repliek te geven. Bij de ander vormt de zogenaamde belediging zich om in onmacht en frustratie. Waarom? Omdat ze niet zo 1 2 3 een weerwoord hebben. Deze frustratie zetten ze om in agressie en geweld. want geweld komt voort uit onmacht. Elke psycholoog kan je dit gemakkelijk vanuit zijn ervaring mededelen en ook iedereen; die met huiselijk geweld te maken heeft gehad binnen het gezin; zoals ikzelf.

    Ik begrijp en waardeer je kijk op zaken evenwel; omdat jij in elk geval iemand bent met een duidelijke mening MAD; je bent ten minste geen draaikont. Ik snap vanuit de psychologische theorie van zonet; dat mensen dus geweld gaan gebruiken. Maar tussen iets snappen of theoretisch begrijpen en ergens begrip voor hebben; daar zit een subtiel verschil.

    verbaal: Iets met woorden proberen te weerleggen of te verduidelijken (al kan dit beledigend werken)of het oproepen tot een verkapte fatwah of geweld, daar zit wel een wezenlijk verschil.

    Vraag aan jouw: Martin Luther King joeg ook vreselijk veel blanken tegen zich in het harnas; door te beweren dat blank en zwart gelijk waren en met elkaar gewoon om moesten kunnen gaan.
    hij predikte dit geweldloos; zoals je weet.

    Deze vreedzame man; werd vervolgens volgens de wet van geweld en frustratie vermoord om wat hij dacht en zei. kun JIJ daar vanuit jouw theorie nu begrip voor opbrengen of kun jij dit begrijpen? Eigen schuld- dikke bult dan maar?

    PS nu moet ik aan het werk en tot na de halve finale alvast

    groetjes ReneR

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 13.36 uur

  52. Misschien dat iemand het al gezegd heeft, maar in de Sp!ts van vandaag stond dat De Geus de WAO verder wil gaan vernielen. Arbeidsongeschikte werknemers moeten volgens hem niet 70% van het laatsverdiende loon ontvangen, maar 70% van het MINIMUMLOON! En werkgevers krijgen zelf niet meer de ruimte om een uitkering naar boven bij te stellen. Ik kan me hier ontzettend kwaad om maken, dat idee van De Geus slaat echt helemaal nergens op. Volgens mij heeft die kwast zelf nooit in de WAO gezeten!

    Reactie door Daniël O. — woensdag 30 juni 2004 @ 14.55 uur

  53. Iemand al de t-shirts gezien op de site van Maat is vol?
    Kosten 13,50 euro. Is dit niet wat hoog voor de “working class” (vooral voor diegene die net ff geen baan hebben en dus van een uitkering moeten leven?)

    Zetten de teksten overigens aan tot haat?

    Reactie door Ad — woensdag 30 juni 2004 @ 15.42 uur

  54. daniel(56)het kan nog erger jet bussemaker (p.v.d.a)verklaarde vanmiddag bij standpunt n.l dat je van 70% van het miniuum loon nog kunt leven ook . wat betreft die bedreigingen . voor die gasten van dhc is kennelijk ,,DE MAAT VOL,, en ad voor die schirtjes bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente .en olav(35) ze hebben je al goed in de zak zitten .en dat is nou net de bedoeling . en ik maak het mij niet moeilijk! maar hun!!!!

    Reactie door henk — woensdag 30 juni 2004 @ 18.11 uur

  55. Wel zit ik net naar 2vandaag te kijken en wat hoor ik politici zeggen ‘ja het moet maar eens afgelopen zijn met dat mensen zomaar alles kunnen zeggen’. IK VRAT ME AFSTANDBEDIENING ZO WAT OP!. Jezus wat zijn ze erg in denhaag, zijn ze vergeten wat voor uitspraken de VVD allemaal heeft gedaan. Is Balkenende ook vergeten dat die klootzakken in zijn kabinet zitten…ARGGHh wat een klootzakken. En dan vinden ze het gek dat mensen hun het hoekie om willen helpen, jezus hoe irritant kan een mens zijn…

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 19.14 uur

  56. @ Henk: het is diep triest dat de PvdA dergelijke dingen zegt met haar zogenaamde sociaal-democratische achtergrond. Ik stel daarom voor dat we de ‘Partij van de Arbeid’ omdopen in de ‘Partij van het Kapitaal’.

    Reactie door Daniël O. — woensdag 30 juni 2004 @ 19.17 uur

  57. Zei Jet Bussemaker dat….jemig die is dat ook het spoor bijster. Tsja…lonken naar het cda en vvd. Fortuyn is dood dus daar hebben we geen last meer van, dus kunnen we gewoon weer lekker verder pruttelen…dat verklaart ook waarom het opeens niet meer mogelijk is om op hun site te reageren.

    Reactie door MAD — woensdag 30 juni 2004 @ 19.29 uur

  58. mad (59) pas op want donner heeft vandaag beslist om 2 op een cel landelijk in te voeren !!! nou ik wil wel een weekje met j.p

    Reactie door henk — woensdag 30 juni 2004 @ 23.22 uur

  59. De maat is al zeer lang vol naar mijn mening al vanaf eind jaren 80.

    Eigenlijk moeten we blij zijn met die opmerkingen van hun partijbobo’s; want nu valt het masker steeds meer af en kan men steeds duidelijker een keus maken voor echt sociaal beleid via een echte sociale partij. Lang leve Jet B. dus ; zou ik maar zeggen. Die zou haar sporen in de toekomst ook nog wel verdienen in een of ander commissariaat met steun van VNO-NCW.

    Het wordt er steeds meer erop of eronder. Zoals zonet ook in Portugal. in Balkenende had men zich geen slechtere supporter kunnen vinden. Wat een maf gezicht met dat sjaaltje om de nek; zeker nog wat stemmen vissen in dat stadion…..

    Reactie door ReneR — woensdag 30 juni 2004 @ 23.57 uur

  60. @Henk (58):
    Dit kabinet en politici die het aanhangen mogen dan wel onbeschaafd te werk gaan, maar dat wil niet zeggen, dat ik mijn eigen normen van beschaving overboord gooi!

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 1 juli 2004 @ 9.31 uur

  61. Fight fire with fire :) en ja dan krijg je ook weleens vieze handen, maar dat geeft niet…als Balkenende maar opflikkert, vindt ik alles best.

    Reactie door MAD — donderdag 1 juli 2004 @ 11.51 uur

  62. MAD is een typische SP-er, dom (vindt ik, MADJE toch!). SP is partij voor domme nietsnutten aangevoerd door de domste (Lambiek van de Politiek Jan Marijnissen). We hebben een perfect kabinet: nietsnutten worden aangepakt en onwelkomen worden terecht weer linea reacta uitgezet. Leve de werkende klasse!

    Reactie door Pieterke — donderdag 1 juli 2004 @ 12.51 uur

  63. Pieterke

    Dat is nou een ernstige inschattingsfout. MAD is al zijn hele leven een cda stemmer. Ik kom uit zo’n standaard CDA gezin. Het cda heeft ernstig afgedaan vindt ik en vele andere ex cda stemmers, dat ze maar eens 8 jaar in de oppositie gaan doorbrengen, als straf. Ik steun de SP, omdat ik vind dat Marijnissen goed werk doet voor de medemens en de partij ligt mij wel op een paar dingen na, maar daar zit ik niet mee. Bij de SP gaat het om mensen, en dat wint altijd.

    Volgende verkiezingen, SP!! en dan mogen hun het wat mij betreft eens gaan proberen.

    Reactie door MAD — donderdag 1 juli 2004 @ 14.52 uur

  64. @Pieterke (66):
    Als je zo graag aandacht wil door hersenloos in het wilde weg te gaan schelden, kan je beter terecht bij andere weblogs die daarvoor geschikter zijn.
    Sterkte verder!

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 1 juli 2004 @ 15.37 uur

  65. Pieterke #66

    Gefeliciteert; dat jij dit weblog voor jezelf hebt kunnen ontdekken en je er een leuke vrijetijdsbesteding erbij hebt om je eigen nutteloze tijd mee te vullen via steeds dezelfde nutteloze kreten. Want ook op andere onderwerpen laat je wel steeds dezelfde plaat van je overslaan. Ik hoop in de toekomst nog eens wat van je te horen, waarbij je tevens ook wat gaat uitleggen hier, waarom je zo denkt; zoals je schrijft.

    Reactie door ReneR — vrijdag 2 juli 2004 @ 1.06 uur

  66. Gisteren op de bijeenkomst geweest, en het was zeer informatief. Goed om al die mensen te zien die bereid zijn om zich in te zetten voor een beter Nederland!

    Utrecht was de meest centrale plek in Nederland om zo’n eerste bijeenkomst te organiseren, maar voor de mensen die problemen hadden met vervoer (kosten of bereikbaarheid), er zijn nu per provincie teams samengesteld die de bijeenkomsten en acties per provincie gaan organiseren. Houd de site http://www.maatisvol.nl in de gaten!!

    Oh, en wreed om Jan marijnissen met een “de maat is vol” t-shirt op villa BVD te zien (ja, het is welliswaar RTL-4 maar toch TV he?)

    Reactie door Joris — zondag 4 juli 2004 @ 18.50 uur

  67. ik zit nog goed een jaar voor ik dacht mijn welverdiende pre pensioen dan komt er een imbiciel om de hoek kijken die nog nooit zwaarder werk gedaan heeft dan een pen op tillen en dat was ook nog te zwaar enkele reis mars is de enige oplossing wij nederlanders moesten eens wakker worden want wij late ons weer volledig in de luren leggen door dat stelletje in den haag we moesten er eens over denken om een week van onze vakantie op te offeren om heel nederland plat te leggen om zo dat stelletje imbicielen een halt toe te roepen inclusief de oliemaatschappijen een week niet tanken dan gaan ze gillen

    Reactie door kees — zaterdag 10 juli 2004 @ 17.19 uur

  68. Het geklets over de herinvoering van de 40-urige werkweek dat de Zalm/Balkenende-kongsi nu opboert, gaat volledig voorbij aan het feit dat de vakbondsleden in de tachtigerjaren werkuren uitruilden tegen loonmatiging om de groeiende werkloosheid destijds te keren. De werknemers hebben deze extra vrije uren zelf betaald. Misschien toch eens goed om dat deze Haagse graaiers eens onder de neus te wrijven.

    Reactie door jos de valk — dinsdag 13 juli 2004 @ 11.10 uur

  69. Mijn vrouw werkt al 41 jaar nachtdiensten in de verpleging tot op heden in de verzorging.Ze heeft versleten gewrichten,is diabetus patient en moet insuline spuiten en heeft schildklier ziekte.Ze blijft nooit ziek thuis.De Geus moest zich schamen.Ze moeten hem maar in bed verzorgingshuis in dwangbanden vast leggen niet douchen en in zijn eigen stront laten liggen.Ik zelf werk al 43 jaar in de ziekenhuizen als medisch technicus en genoeg ellende meegemaakt.Wij zijn het zat en zijn gedemotifeerd.

    Reactie door Baljet — donderdag 15 juli 2004 @ 10.12 uur

  70. Hallo allemaal,

    heb even een aantal van de posts gelezen over Hirsi Ali. Ik ben het eens met degene die zeggen dat ze zou moeten kunnen zeggen wat ze wil en dat de moslims vervolgens niet zo verongelijkt moeten gaan doen. Maar er is wel een manier waarop je iets kunt zeggen, zonder daarbij onnodig andere te kwetsen. Als politicus zou Hirsi zich dat helemaal moeten realiseren. Dat je niet zomaar uitspraken kunt gaan doen zonder daarbij enige tegenreactie op te krijgen. En ja sommige reacties vallen dan verkeerd. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. Als zij de discussie wil aangaan met de moslimgemeenschap moet ze niet gaan uitroepen dat de islam een achterlijke godsdienst is, zo start je geen discussie, zo start je een vechtpartij. Nu roept ze dat jongensbesnijdenissen ook maar verboden moeten worden en haalt ze zich behalve de woede van de moslims ook de woede van de joden op de hals. Dat noem ik niet meer overdacht iets ter discussie stellen, dat is gewoonweg provoceren. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat moet Hirsi zich realiseren. Hirsi gaat persoonlijk wel ver in een aantal dingen. Dat vrouwenbesnijdenissen afgeschaft werden kan ik inkomen, maar dat ze dan maar meteen ook de jongensbesnijdenissen aan banden wil laten leggen vind ik pure onzin. Waarschijnlijk doelde Hirsi hier voornamelijk op de moslims, maar had ze blijkbaar niet verder gedacht dat er ook andere bevolkingsgroepen waren die deze traditie kenden. Ze kan maar het beste meteen roepen dat zij niet wil dat de moslims hun godsdienst uitoefenen hier. Volgens mij is het gewoon een gefrustreerd mens, zo komt ze op mij over.

    Reactie door Iman — dinsdag 5 oktober 2004 @ 11.24 uur