Wat is ‘n belofte waard…?

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 19 oktober 2004 :: 11.10 uur

170 Comments

170 reacties

  1. Een belofte van dit kabinet is NIKS waard. Hoe kan dit trouwens goed voor de economie zijn als bijna niemand meer iets kan kopen?

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 11.47 uur

  2. Inderdaad een belofte is 0,0 waard van een politici, de belofte van een crimineel heeft meer waarde dan die van een politici, is mijn ervaring… Politici lullen zich er altijd weer uit, we snappen het niet of moeten het anders zien, er is aaaaaaaltijd wel een leugen te verkopen aan de burger.

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 11.49 uur

  3. *heeeeele diepe zucht*………

    Reactie door Opa-Buiswater — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.00 uur

  4. Deze belfote maken ze waar!
    Alles duurder, jaren ’30 weer dichtbij. En als het dan beter gaat… je krijgt echt niet terug wat men nu afpakt, zoiets als met de aardappel en dus patat prijzen na 1 mislukte oogst van jaren en jaren terug.

    Zo hink ik nu op 2 gedachten, waar ik eerst zei: SP niet met de pvda samen!
    Als we wel met de SP gaan pogen de regering te bemensen, dan kunnen we a eisen stellen en b. de boel laten ploffen als de PvdA zus of zo…
    Want let wel, dankzij de PvdA (en zusterpartij, zelfde herkomst, VVD) zijn we in NL anno nu waar en hoe we zijn…

    Dus misschien moeten we de PvdA hoog laten vliegen, hun media leren kennen, en dan laag laten vallen.

    In de regering heb je meer spotllights en wellicht kan de SP de (gemiddelde) politiek-domme massa wel van pvda doen overstappen op een dan educatief bewezen SP.

    Last but not least: SP: sociale partij, naamsverandering dus.

    Reactie door barend — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.28 uur

  5. Ik merk het zelf.Was het vroeger nog….mijn huid heeft het meeste baat bij Sanex en Nivea bv .Deze zijn (ook al in de voordeel) haast niet meer te betalen.
    Nu het wordt dan Kruidvat van EUR 1.25 (ben blij dat je dan nog wat hebt) en zo onderhou je jezelf minder goed dan je zou willen.Eindresultaat………later huidproblemen waar je misschien voor naar de huidarts moet.
    Dit is maar een eenvoudig voorbeeld.Dit had voorkomen kunnen worden.
    Ik vind dit dan ook geen leven meer.Iedere dag kijken waar,wat voordelig is en vaak je neus stoten omdat het walgelijk spul blijkt te zijn.En 2 % voordeliger is de klant uit op zijn kassabon.
    Ja de rijke mensen zijn echt voordelig uit die kunnen voorraden aanleggen.
    Maar wij kunnen maar mondjes maat inslaan want wij hebben toch geen geld(vele met mij )
    Nu die Ronald die denkt dat alles zo goed geregeld is door dit kabinet moet maar een maand bij mij komen wonen en mijn leven lijden dan piept die egoist wel anders.

    Reactie door anita — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.31 uur

  6. Tja, iemand moet het volk vertegenwoordigen, dat er veel onbetrouwbaar gespuis tussen zit, is misschien niet helemaal de schuld van die lui. Ze kunnen gewoon hun gang gaan. Het volk houdt weinig toezicht of bemoeit zich er niet mee. Misschien is er toch nog iets meer nodig dan de opositie in de tweede kamer.

    Ik zou zeggen Mad misschien een raad van volkstoezicht instellen, is dit niet voor je weggelegd? Kijk politiek is per definitie handeldrijven, maar doe het wel openlijk, geen achterkamertjes politiek. Het volk voelt zich niet betrokken en voelt zich niet serieus genomen. Ik hoor zelfs heel veel mensen zeggen: ik stem helemaal niet meer. Als mensen nog op een andere manier invloed kunnen uitoefenen, samen met een betrouwbare opositie veranderd dit wel Mensen moeten zich weer betrokken voelen en merken dat ze serieus worden genomen en niet buitenspel worden gezet keer op keer.

    Als er niet iets gebeurd, voorzie ik grote moeilijkheden voor de toekomst, want als mensen het gevoel hebben dat ze toch niets meer te verliezen hebben, dan is het echt crisis in dit land en in Europa.

    Reactie door krul — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.32 uur

  7. Een van de gevolgen van de daling van de koopkracht en de aftakeling van de medische zorg is nu al zichtbaar: mensen gaan bij kiespijn naar de eerste hulp omdat ze de tandarts niet kunnen betalen!!!Binnenkort dus weer een hele generatie die met een kunstklapper loopt ( trekken bij een specialist wordt wel vergoed!) Lijkt potdorie de jaren vijftig wel…………..
    En ik word hoe langer hoe bozer en ik voel mij steeds machtelozer bij elke stomme maatregel die ons weer in de strot geduwd wordt! Hoe lang gaan ze nog door? Wat is in godsnaam het grote plan achter dit geheel; nederland afbreken voor mijn kinderen?? Alles even snel naar de klote helpen zodat we binnen de kortste keren een lage-lonenland zijn en de grote multinationals nog meer winst kunnen maken? Of zou er toch iemand wakker worden en in gaan zien dat je zonder consumenten helemaal geen markt hebt en dus ook geen winst meer kan maken!! Want nederland houdt hoe langer hoe meer de knip dicht dus sterft onze economie een zachte dood. Alleeen onze welgeleerde minister van economische zaken ziet dat nog even niet!!!

    Reactie door Opa-Buiswater — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.43 uur

  8. Krul
    Dat vindt ik wel wat ja, blaffen naar politici en zelf geen politici zijn. En dat ‘volkstoezicht’ klinkt ook wel lekker. Alleen …. moet je daar intulectuelen voor hebben, dat ben ik helaas niet. En mensen die een verhaal zakelijk inelkaar kunnen knutselen, ook dat ken ik niet. Heb vreselijk veel lef, maar te weinig koppie koppie en we moeten weer geen LPF achtige zooi krijgen. Dus intulectuelen unite! in een ‘volkstoezicht’….i like it allot Krul :)

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.45 uur

  9. De VVD heeft altijd al koeien met goude horens blooft.
    Maar niet voor jan met de pet.
    Altijd voor hen, die al genoeg in de knip hadden.
    Door die lui is de VVD ook opgericht.
    Met de werklui hadden ze niets te maken, en ze mochten niets zeggen want dan stond de persoon, die het er niet mee eens was, op straat

    Reactie door Leo 3 — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.48 uur

  10. Ik snap u boosheid ook heel goed opa Buiswater, Krul is ook boos, maar, boos-bozer-woedend is destructief je kan er op laatst nergens mee heen en treft alleen jezelf nog. Ik denk dat we al die boosheid moeten bundelen en omzetten in positieve daadkracht.

    vriendelijke groet,
    E. Krul

    Reactie door krul — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.49 uur

  11. @Anita dus omdat ik voor mezelf opkom ben ik een egoist?
    Uit jou reacties blijkt ook alleen maar dat je voor jezelf opkomt, dus dan ben jij ook gewoon een egoist.
    Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet heet dat geloof ik?

    Ga maar eens te rade waarom die Sanex en Nivea nu zo duur zijn, vreemd dat die producten in onze omringende landen over het algemeen toch goedkoper zijn.

    En als het aan bijv. groenlinks ligt worden die producten nog duurder aangezien die bijv. meer belasting willen heffen op diesel (juist ja dat spul wat je nodig hebt om die producten in de winkel te krijgen), dus hoe harder jullie roepen dat het anders moet hoe meer geld er via omwegen uit je portomonnee verdwijnt.
    Dus of het kabinet het rechtstreeks uit je portomonnee haalt of dat ze dat doen via een omweg, het resultaat blijft het zelfde.

    Ik ben voorstander van een radicaal ander idee, en dat is een variabele BTW percentage, hoe minder je verdient, hoe minder BTW je betaald.
    Dat is goed voor de economie (de winkeliers verkopen weer meer) en diegene die veel verbruikt betaald ook veel (in verhouding)

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.50 uur

  12. ROnald
    Ja met een pasje…waar je iemand zijn status goed kan aflezen…toch ? liefst dat bellen en toeters afgaan op het moment dat een minimum lijer wat koopt….funnnnn ;)

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 12.58 uur

  13. @Ronald: http://www.groenlinks.nl/

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.01 uur

  14. Denk dat de meesten er weinig moeite mee zullen hebben, het blijven hollanders he, de seniorenpas wordt om die reden toch ook niet gemeden.

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.02 uur

  15. Wat bedoel je sulis?

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.05 uur

  16. Nee Ronald je bent geen egoïst omdat je voor je zelf op komt, je bent een egoïst omdat je enkel en alleen maar voor je zelf opkomt. Maar die onderscheiding zul je hoogstwaarschijnlijk niet eens zien.

    Reactie door krul — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.06 uur

  17. vanmorgen hoorde ik op Radio 1 de voorzitter van een “waakhondenclub” binnen het CDA vertellen, dat in 1991-1992 ongeveer een zekere JAN PETER BALKENENDE
    binnen het CDA een proefballonnetje opliet om ALLE uitkeringen overboord te zetten en te vervangen door de bijstand.

    iedereen was er toen link over EN tegen.

    en nu is ie hun politiek boegbeeld en “aardig” bezig om zijn voornemen uit te voeren?!!!!

    Reactie door joal — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.07 uur

  18. @Ronald: Je hebt het zo vaak over de maatregelen van Groenlinks. Misschien dat je daar ook ff je ongenoegen kunt ventileren je bent hier namelijk bij de SP.

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.10 uur

  19. Lekkere vlotte melding van de waakhonden.Vandaar dat ze hem hebben binnengehaald alsof het Sinterklaas is.

    Reactie door krul — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.16 uur

  20. @Krul, leuk geprobeerd, maar als je voor jezelf opkomt ben je blijkbaar een egoist, niet de een op die gronden tot egoist bombarderen en de ander niet.

    @Sulis, nou jullie willen toch zo graag een coalitie met hun en de pvda

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.24 uur

  21. Dit is typisch iets voor dit kabinet.
    ‘Wij’ waarschuwen al vanaf het begin dat de koopkracht er meer op achteruit zal gaan als ‘hun’ denken en dan snappen wij he zogenaamd weer eens niet. Dan moet het ‘ons’ weer uitgelegt worden… maar zie, wie heeft er nu gelijk ?!

    misschien dat wij het kabinet het een keertje uit moeten leggen
    hoewel ik betwijfel dat ze zullen luisteren

    Reactie door JP — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.25 uur

  22. Ronald,

    Ik verwijs je nog één keer naar 17 en daarna laat ik alle hoop omtrent jou persoon varen.

    Reactie door krul — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.32 uur

  23. @Ronald: Maar ik ga hier hun standpunten niet zitten verdedigen en ik denk Jan al helemaal niet. Wij hebben onze eigen partijpunten. Ik vraag jou toch ook niet van een ander bedrijf dan die van jezelf reclame te maken of hun te verdedigen. Samenwerken is iets heel anders.

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.34 uur

  24. @krul, hoe weet jij dat ik enkel en alleen voor mijzelf op kom?
    Misschien kom ik wel op voor alle beter verdienenden, ik begin de indruk te krijgen dat jij geen andere visie’s accepteerd, da’s ook een vorm van egoisme.

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.35 uur

  25. @sulis, vind je het niet hypocriet dan om samen tewerken met een partij die het geld op een andere manier van de zelfde groep afhandig wil maken?
    Dan kan je ook wel gaan samenwerken met de VVD dat maakt dan ook niks uit he.
    Die komen er dan tenminste nog eerlijk vooruit dat ze het geld bij je weg halen i.p.v. het op zo’n slinkse manier te doen.

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.38 uur

  26. Het zijn plannen en die moeten altijd nog besproken worden en op gestemd worden. Er zullen wel meer dingen zijn van Groenlinks en PvdA waar de SP het niet mee eens is. Daarom ben je ook van een andere partij. Maar het gaat erom dat we samenwerken TEGEN dit kabinet. Daarin is ons doel hetzelfde. Weg met die Aso’s erin met de Socio’s!

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.42 uur

  27. ooit hield een “propagandaman” binnen een ministerie een voordracht over de automatisering van ‘s Rijks kadaster. daar werkte ik HEEEEEL lang geleden. en toen waren er ongeveer 3800 mede”werkers” in die toko.
    de desbetreffende had morrende geluiden gehoord in verband met de werkgelegenheid en stond uit te leggen dat er alleen maar banen bij zouden komen.
    mijn opmerking dat dit gelul was, omdat je nooit gaat automatiseren om de bedrijfskosten op te schreoven, dus dat het SCHEPPEN met banen zou gaan kosten werd afgedaan op identieke wijze: ik was dom, kortzichtig en een onruststoker.
    na de automatisering werkten er nog ongeveer 800 mensen…

    de overheid schept banen heette het in die tijd (20 jaar geleden zoiets).

    ja, ZO de deur uit! was mijn reactie.

    er verandert niet veel..?!

    Reactie door joal — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.42 uur

  28. Ik begrijp eigenlijk niet hoe het CPB op die 1,5 % uitkomt. Als je alle verhogingen voor aankomend jaar opteld, moet dat volgens mij veel hoger zijn. Gas-electra-ziektekostenverz.- dan zullen alle andere verzekeringen ook wel omhoog gaan. De huren met minstens 3%. Tel uit je winst.

    Reactie door Cathrina — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.50 uur

  29. Overigens krijg ik het angstige gevoel dat wij terug gaan (in heel Europa) naar de jaren 30. Staat er misschien weer zo’n engerd op, om de mensen ergens warm voor te maken. Eng, hoor!!!

    Reactie door Cathrina — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.52 uur

  30. Ik wilde jullie deze brief uit het Rotterdams Dagblad van 15 oktober niet onthouden:

    Hoewel ik noch tot de opbouw- noch tot de babyboomgeneratie behoor, wil ik bij deze toch mijn verontschuldigingen aanbieden aan onze regering. Het spijt mij dat ik besta. Het spijt mij dat ik een arbeidsplaats en een woning bezet houd. Het spijt mij dat ik ooit wel eens een beroep heb gedaan op ons mooie zorgstelsel, in de veronderstelling dat ik daar recht op had, omdat dat stelsel juist daarvoor was opgebouwd. Het spijt mij dat ik ooit lid ben geworden van een zich vakbond noemende belangenclub van grijzend en kalend onkruid. Het spijt mij dat ik niet eerder beseft heb dat we weer doordrongen moeten worden van normen en waarden. Zoals het vroeger ook was, toen iedereen zich bewust was van het ware doel van het bestaan op aarde: arm, dom, gehoorzaam, gelovig en kinderrijk zijn, geen vragen stellen en zó hard werken dat het natuurlijke leven niet of nauwelijks langer duurt dan het werkzame. Hij spijt mij dat ik ooit geloof heb gehecht aan de opruiende beweringen dat ons kabinet generaties tegen elkaar opzet, zoals vroeger katholieken tegen protestanten, gelovigen tegen niet-gelovigen, kerkelijken tegen buitenkerkelijken of viskoppeneters tegen elkaar uitgespeeld werden. In feite is het gewoon dom van die opbouwers en babyboomers om te denken dat ze zelf ook ooit, zonder als een last te worden gezien, gebruik zouden kunnen maken van de voorzieningen van die “betere maatschappij” die ze hebben helpen opbouwen. Het spijt me dat ik niet eerder beseft heb dat onze eerbiedwaardige regering slechts het beste met ons voorheeft!
    Was getekend: D.R. Xintaroloulos, Rotterdam.

    Hier heb ik dan het volgende aan toe te voegen bij monde van een VVD-er die mij dit zei: “EN dan was er nieuws waar je de SP NIET over zult horen, omdat het steun is voor het beleid van dit kabinet: volgend jaar zullen de premies voor pensioenen en particuliere ziektekosten stijgen. En niet met kleine beetjes, maar met 8-13%! Allemaal subsidies aan lage inkomens. Bah! En daar mag je dus niets over zeggen, want dan ben je niet solidair. Het gaat om een stijging, want er wordt nu ook al overgeheveld. De solidariteit wordt dus eventjes pakweg 10% nog opgerekt.En maar klagen, en maar demonstreren. Bedankjes wil ik horen! Wat fijn dat jullie zoveel voor ons dokken! Nogmaals Bah! Als die Marijnissen een vent is, dan zegt-ie dat het afgelopen moet zijn en dat de solidariteit terug moet naar een ook voor de betaler aanvaardbaar niveau.”

    Ja, middeninkomens betalen inderdaad wel heel veel aan premies en belastingen. Dat klopt wel. Maar hoe lossen we dit op? Ik wil geen ruzie’s hebben tussen de middeninkomens en de lage inkomens. Waar het mij om gaat is de onrechtvaardigheid die van bovenop wordt opegelegd en waar, en dat is de trieste waarheid, de laagste inkomens het hardste onder lijden. Dit kabinet staat kennelijk zogenaamde milde vormen van discriminatie toe en gaat accoord met polarisatie tussen ziek en gezond, oud en jongen rijk en arm. Deze maatschappij is inmiddels dermate verziekt, en egoïstische gemaakt, dat we daarvoor, behalve Pim Fortuyn die de boel heeft opgeklopt, verder de rijke helft van dit land en het in hun dienst zijnde kabinet daarvan de schuld moeten geven. Kortom, alles wordt verziekt door dit kabinet dat in opdracht van de rijken in dit land druk doorgaat met weedracht zaaien, en haat…

    Reactie door Lydia — dinsdag 19 oktober 2004 @ 13.54 uur

  31. Weet nog tijdens de verkiezingen, wat een poeha alle politieke partijen hadden, met name de regerende partijen. We moeten naar de burger toe, we moet jip en janneke taal spreken en noem het maar op. God en wat waaaaaren we belangrijk voor ze. tot ze er zaten….okay we zitten er, krijg allemaal nu maar de vinketering, doeiii…

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 14.28 uur

  32. @MAD: Ik hoor het ze ook nog zo zeggen. Daar is niets van over gebleven. Zieltjes winnen en ze dan vertrappen.

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 14.31 uur

  33. sulis
    Ergste is dat al die mensen in de achterstand wijken, die dus voor het eerst zich in de politiek gingen interreseren en gelijk een rad voor hun ogen gedraait is. LPF, CDA, VVD, D66 riepen allemaal in koor ‘wij pakken ze aan hoor die moslims en criminaliteit’. Alleen heb je ook niets meer te vreten als wij klaar zijn, alleen zeggen we dat niet. Terwijl dat juist de mensen zijn in die wijken die vaak extra hulp nodig hebben..sociale woningbouw e.d…ergens is het behoorlijk triest. En diep treurig hoe deze groep in de maling is genomen…

    Denk je dat een politici nu nog veilig door zijn wijk kan wandelen….

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 14.47 uur

  34. @ 29 Joal,
    Hoewel ik er geld mee verdien (ICT) is de computer het euvel van deze 9en komende) tijd.
    Alleen die stemmachines zijn al een vergiet, andere landen willen ze niet eens hebben! :-)) En oh wat is het moeilijk tellen in NL, we zijn bijna net zo groot als de US :-)
    Automatiseren is automatisch banen verlies. Het rendement (HOOG) vloeit naar enkelen.

    Reactie door barend — dinsdag 19 oktober 2004 @ 14.51 uur

  35. Je wordt wel een beetje somber van al deze berichten en geen wonder, dit kabinet voert een waardeloze politiek. Ten eerste waardeloos en asociaal omdat ze met keiharde maatregelen het bedrijfsleven er bovenop willen helpen (alles ten gunste van de werkgevers) en ten tweede omdat ze zelfs dat verkeerd aanpakken
    want het vertrouwen in de economie wil maar niet groeien. Moeten we niet eens naar Finland kijken ? De sterkste concurrentiepositie van de wereld gecombineerd met het grootste aantal vakantiedagen ! (Volkskrant,15/10)Waar blijft Brinkhorst nou met z’n werktijden anno 1900 ? Noemen we dat tegenwoordig innovatie ? Wie weet trouwens waarom Finland het zo goed doet (en in mindere mate de andere scandinavische landen)?

    Reactie door simbro — dinsdag 19 oktober 2004 @ 14.53 uur

  36. @MAD: Ik zou het de heren en dames kabinetsleden niet aanraden in die wijken een wandeling te maken….hoewel…. :) Maar inderdaad het zijn juist die mensen die toen heel hard riepen om hulp die nu het hardst gepakt worden. En het zijn die zelfde politicus die toen hun mond volhadden over achterkamertjes politiek en dichtbij het volk staan terwijl ze nu zelf niet thuis zijn en doofstom. Ik zal het even in CDA termen zeggen: Wees maar niet bang, god straft onmiddelijk! Balkenende heeft al een wit voetje gehaald nu de rest nog.

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 14.57 uur

  37. ronald 15
    Denk dat de meesten er weinig moeite mee zullen hebben, het blijven hollanders he, de seniorenpas wordt om die reden toch ook niet gemeden.

    Wanner krijg ik mijn fietsplaatje met dat gat erin????

    Reactie door leen — dinsdag 19 oktober 2004 @ 15.02 uur

  38. Binnenkort denk ik ben ik bang voor, analisten voorspellen een beurskrach in de V.S. over niet al te lange tijd.

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 15.05 uur

  39. @ronald: Niet analisten maar “analist”, namalijk meneer Rienk Kamer die we allemaal nog wel kennen van zijn “american land program” Mag ik met de analyse van die meneer even mijn **** afvegen?

    Reactie door Opa-Buiswater — dinsdag 19 oktober 2004 @ 15.35 uur

  40. @OPA, alleen als u daarvan foto’s op uw log publiceert ;-)

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 15.44 uur

  41. Alweer genoeg olie op het vuur en zijn ze ALWEER met RECES.
    Tjonge tjonge wat een vrije tijd hebben die gasten en ze gunnen ons de oude lullen dagen niet. Ja, want ook die zullen we moeten inleveren.

    Reactie door Eef — dinsdag 19 oktober 2004 @ 16.34 uur

  42. Jongens, de staat vaart wel bij deze prijzen. Gewoon rustig blijven en hopen dat de Amerikanen geen boter op hun hoofd hebben en zo snel mogelijk een waanzinnege oorlog zullen stoppen en dan maar hopen dat de prijzen omlaag vliegen. Hulde aan de speculanten. Goh, wat een mooie baan is dat.

    Reactie door jojo — dinsdag 19 oktober 2004 @ 17.23 uur

  43. ja dat beloof en doe ik.,
    zo waarlijk helpe god mij almachtig.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 19 oktober 2004 @ 17.46 uur

  44. Stel dat jullie nu allemaal even ophouden met het ventileren
    van meningen. Je stapt in je autootje en rijdt de snelweg op.
    (niet met een 45 Km brommobiel dus). Eenmaal op de snelweg kijk je goed in de achteruitkijkspiegel. Je remt heel voorzichtig pompend af tot de minimum toegestane snelheid van 65 KM. en vervolgd dan je weg, zover je beurs een literprijs van Euro 1.30 kan verdragen. Dat zal idien voldoende massaal toegepast een zeer vertragende uitwerking hebben op Nederland Distrubutie Land. En dan zal zelfs deze regering zeer allergische reacties gaan vertonen. De politie die binnenkort gaan staken kent de kracht van dit fenomeen.Er wordt door deze heren ook daadwerkelijk aan gedacht, maar helaas worden ze zeer beknot door hun baas Remkes.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 17.48 uur

  45. @jojo: de staat vaart wel bij deze prijzen? Vooral als niemand meer geld heeft om uit te geven?

    Reactie door sulis — dinsdag 19 oktober 2004 @ 17.48 uur

  46. Wat is het nu stil hier. Zijn jullie al onderweg?
    Sorry hoor, maar als je door het bos loopt en je wordt door een
    troep wolven overvallen, ga je toch ook niet met z’n alle gezellig erop los keuvelen.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 18.18 uur

  47. @Tobias, een minumum snelheid bestaat niet meer, als jij 65 gaat rijden wordt je door de KLPD langs de kant gezet en op de bon geslingerd voor gevaarlijk rijgedrag.

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 18.46 uur

  48. @Ronald
    Je hebt al eerder aangetoont dat je zééééééér onwijs bent!

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 18.52 uur

  49. IK zou zeggen probeer het uit he, kom je er vanzelf wel achter

    Reactie door Ronald — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.04 uur

  50. Ook typisch dat jij de enigste bent die hier blijft doorlullen.
    De anderen denken na over wat ik zei.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.14 uur

  51. @ Tobias (46), een goed idee! Hoeveel personen heb je daar ongeveer voor nodig? Misschien kan de politie ons stiekum aan ideeën helpen, die wij dan voor hen zullen uitvoeren.

    @Ronald, als een minimum snelheid niet meer bestaat, kun je daarvoor ook niet op de bon worden geslingerd. Gevaarlijk rijgedrag is het als je dit idee in je eentje gaat uitvoeren. Je moet uiteraard ook niet van 140 km per uur ineens 65 km per uur gaan rijden. De politie maakt zelf overigens ook gebruik van deze methode om criminelen in een fuik te laten rijden.

    Reactie door emma — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.23 uur

  52. @Emma,
    Wat je nodig hebt is enkel woede geuit in beheerst gedrag.
    Eenhonderdvijftig mensen kunnen dit m.i. bewerkstelligen.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.27 uur

  53. @jan Marijnissen
    Sorry Jan dit is misschien een beetje off topic. Hoorde eigenlijk bij je vorige posting. Maar tegenwoordig is eigenlijk niets meer off topic

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.30 uur

  54. barend,#36
    Automatiseren is automatisch banen verlies. Het rendement (HOOG) vloeit naar enkelen.

    Er zullen altijd nieuwe ontwikkelingen zijn die banen kosten
    banen wijzigen of het ontstaan van nieuwbanen.
    Paard en wagen/trekschuit, personen vervoer, werd vervangen door de auto,en scheepvaart, vliegtuigen, media zo als nu bestond niet,opkomst amusements industrie,film radio, televisie, posterijen, telegrafie,computer etc., mischien verwoord ik het niet helemaal juist, ik wil zeggen er zijn altijd ontwikkelingen toen en nu, deze ontwikkelingen mede door dat er energiebronnen zijn ontwikkeld als stroom,kernenergie is erveel mogelijk geworden. Het niet leuk als je een baan verliest, het probleem is hoe kan je arbeid wat er is bij wat voor ontwikkeling dan ook zo rechtvaardig mogelijk verdelen.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.36 uur

  55. @Emma.
    Je drukt je zeer goed uit! Ik citeer: “De politie maakt zelf overigens ook gebruik van deze methode om criminelen in een fuik te laten rijden”.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.42 uur

  56. @Tobias, ik zie nu pas dat deze opmerking dubbel kan worden opgevat!

    Reactie door emma — dinsdag 19 oktober 2004 @ 19.45 uur

  57. @ 57 folkert
    Er waren ten eerste minder mensen. Schepen vergingen, nieuwe werden gebouwd. 1 van de eerste ‘automatiseringen’ was de slavernij in de US op o.a. katoenplantages. Kostte dat banen? Nee, die paar blanken leefden er goed van, en verder was je kans (rijk of arm) groot dat bij ongezondheid je gewoon het loodje legde. Men kon nog eten uit de rivier de bosdieren. Er was meer natuur dan dat er mensen waren. Men maakte dingen, die behoefden echter onderhoud of vervanging. Zelfs tot in de 19e eeuw was er vraag naar arbeiders (die anders op het land werkten, bij de rijken, vaarden enz.) om al die nieuwerwetse machines te maken, te stoken, te onderhouden e.d.

    De computer en de huidige stand van zaken is echter heel snel zo samen te vatten:
    oertijd: 1 mens 99,9% natuur
    stenen, ijzer, brons e.d. tijd productie voor eigen overleving, nog altijd zat natuurlijk voedsel en water
    eeuwen en eeuwen niets aan de hand, tot de chip/computer kwam, en de stroomversnelling neemt nog steeds toe.
    Het begon (kwa ontslagen) bij de banken, door geldautomaten, zelf-bankieren (ook al op papier en met nachtkluizen,
    bij allerlei opslag bedrijven (van Bibliotheek tot magazijn)
    enz.
    Te veel mensen, te veel vervuiling, minder werk, meer 2-deling.
    De natuurlijke rangorde is weg en 7% bezit 51% van alle goederen en het geld. Het overige geld pompt rond.

    Computers, heel handige communicatie tools, maar toch het euvel van deze eeuw.

    Reactie door barend — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.05 uur

  58. De titel van dit onderwerp, `Wat is een belofte waard?’ kan ook slaan op wat het morrende volk is voorgeschoteld over onze `tijdelijke, politieke’ deelname aan de bezetting van Irak door Amerikanen.
    Dacht u dat Nederland zijn troepen Maart 2005 terugtrok? Ik weet nu het antwoord al. Nee!

    Bush móet een tweede termijn krijgen, daar zijn grote belangen mee gemoeid, dus laten we deze laatste twee weken voor de Amerikaanse verkiezingen eens kijken wat er gaande is.
    Opmerkelijk is dat in meer dan de helft van de Staten de stembussen 14 dagen van tevoren al open zijn. Lijkt mij een voordeel voor de zittende president, want een prachtige mogelijkheid voor fraude met polls en peilingen, want als CNN (Pentagon-propagandaspreekbuis ofwel Voice of America in nieuw jasje) vandaag al peilt dat Bush 10% voor ligt, werkt dit natuurlijk in Kerry’s nadeel. Waarom? Omdat nu de helft van de Amerikaanse stembussen al open is, de groep niet-stemmers, lees Arm Amerika, eerder zal thuisblijven, er is geen prikkel meer om Bush weg te stemmen.
    Vreemd ook dat juist nú Poetin Bush een steuntje in de rug geeft door erop te wijzen dat Irak gebaat is bij Bush!
    Handjeklap onderling? Het lijkt erop: Als jij niet zeurt over mensenrechten en democratie in Rusland, zanik ík niet over jouw schijt daaraan overal ter wereld. Zijn we weer 4 jaar maten in repressie!.
    En tot slot zien we dat Groot Brittannië 650 extra mariniers (dus 10% meer) naar Irak stuurt op verzoek, lees bevél van Bush.
    Ik dacht dat Irak sinds 1 juli zelfstándig was en dat juist haast werd gemaakt om coalitietroepen terúg te halen,
    ook al omdat Saddam Hoessein was opgepakt en er geen Mass-destruction wapens zijn gevonden.
    Nee, geen troepenvermindering! Mis dus! Dit gebaar van Blair is een extra zuurstoffles voor Bush’ neocon-propagandatoernee, lees: tournooi.
    Kortom: We kunnen weer het ergste verwachten van de Republikeinen: manipulaties met computers: de software van de stemmachines is nog altijd geheim en oncontroleerbaar. De firma Diebold die de stemcomputers levert, is fervent Republikeins en gelieerd aan de Carlyle-groep waarin het Bush en Cheney-imperium toonaangevend figureren.
    Voorts zijn er `incidenten’ te verwachten op het juiste moment plus een charme-offensief van Bush. En last but not least het dwepen met met `Gods Will’ per volksmenner Jerry Fallwell op tv, deze christenfundamentalistische dominee krijgt royaal zendtijd op o.a. Fox tv om Republikeinse propaganda op emotionele wijze uit te kraaien, ondanks dat er grondwettelijke Scheiding is tussen Kerk en Staat in de USA. (Ha, waarschijnlijk een stuk minder dan in Turkije!)

    Het zou me niet verbazen als de Republikeinen deze laatste 14 dagen psychofarmaceutica door het drinkwater pompen (of juist nu even niet, vanwege afkickverschijnselen) om angspsychoses te creëren.
    Want Angst is alles wat de Republikeinse machtsfanaten hebben om het rimmende volk in toom te houden, daar zullen we ook in Nederland achterkomen namens Bush’ Rijkscommissaris Balkenende!

    Reactie door C.Tilyx — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.05 uur

  59. Het was gewoon even stil vanwege etenstijd dus. Ok ,The show must go on.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.13 uur

  60. Zonet lees ik in de digitale krant, dat de belasting voor middeninkomens wordt verhoogd om de koopkracht van de minima te repareren.
    Graag betaal ik wat meer belasting om mensen uit de put te houden. Dus HOERA!
    Maar ik lees wel, dat alleen de eerste en tweede schaal wordt verhoogd. De derde schaal blijft ongemoeid… Dat is gelijk weer een domper op de feestvreugde.

    Dit is dus weer een prima middel om verdeeldheid te zaaien. Want solidariteit komt nu op de rekening van één bepaalde groep van de samenleving en niet van de gehele samenleving.

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.17 uur

  61. barend,
    in zekere zin is dat ook zo maar(r)evolutie houdt je niet tegen.
    Maar of alles ten goede is betwijfel ik, misschien kan je beter deel van de oermens uitgemaakt hebben als van de huidige mens,
    nu moet je ook maar zien te overleven.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.23 uur

  62. 2 vandaag
    zag een bejaardetehuis die op creatieve wijze met ouderen en zorg om gaan, koste minder, tegen alles kon men ja zeggen en mensen waren harstikke gelukkig. Kijk dat zijn nu de vindingen die ik bedoel. Eenvoudig en creatief denkwerk, en hoppa een formule die planken zaagt. Ik verwacht ook dat politici daar als een troep wolven opvliegt om te kijken hoe dat werkt. Zo moet je dat dus ook met werkeloosheid, andere zorg doen, echt nieuwe ideeen, niet van gehaktdag ideeen.

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.32 uur

  63. Hmm koopkracht verder vermindert ……. dan kan ik helemaal geen Zalm meer kopen :)

    Reactie door waiter — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.33 uur

  64. @MAD,

    Mensen zitten te vaak gevangen in regeltjes om creatief te zijn.
    Des te groter dus die prestatie om het dan toch voor elkaar te krijgen.

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.35 uur

  65. @MAD
    Precies!!

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 20.49 uur

  66. Zo zie je maar weer, wat voor soort mensen die politici zijn. Op kinderverkrachters na, zijn die politici(op de SP na natuurlijk)de grootste viezerikken die er bestaan. Maar ja, vlak voor de verkiezingen beloven ze weer gouden bergen en laat het volk zich weer om de tuin leiden hé. Alles wordt duurder en duurder en je krijgt er geen cent bij, behalve de ministers zelf natuurlijk. Ze willen zelf schaamteloos 30% erbij. Wat een lef zeg in deze tijd. Getuigd hoe associaal ze bezig zijn de viezerikken. Het wordt de hoogste tijd dat die amateurs daar in Den Haag plaats maken voor LINKS, want anders gaat er nog meer naar de kloten, dan wat nu al het geval is.

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.00 uur

  67. Helma D
    Heb ook het idee dat de politici het geen zier kan boeien of iets werkt ja of nee. ALlemaal volgen ze het uitgestippelde pad van zware ingrepen, inplaats van het zoeken naar creatieve oplossingen. Neem dat innovatie platform nou….wat heeft dat nu opgeleverd, geen fuck. Volgens mij is het een manier om extra centjes in hun zak te krijgen. Nederland is een klein land, dus moeten we oplossingen zoeken in kleine en simpele dingen, helaas heeft dit kabinet hoogmoedswaanzin. Onze kracht zit hem in klein, niet in groot….maarja…schijnbaar ben ik een van de weinige die zich dat beseft.

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.03 uur

  68. @MAD,

    Helemaal mee eens. Dit beleid berust niet op het oplossen van de maatschappelijke problemen, maar puur op het bezuinigen om het moeten bezuinigen. Het interesseert ze geen moer wat dat voor schade dat oplevert aan zowel de individuele mens of de samenleving.
    Als ze nou eens die hersenpan gingen gebruiken, konden ze zelf ook wel op het idee komen om mensen te stimuleren om slimmer en creatiever te werken. Er zit zoveel potentieel in de mens, maar is altijd weer gebonden aan regels en bureaucratie en daarop steeds meer werkdruk door de eindeloze bezuinigingen.
    Vaak werkt het principe: Je krijgt wat je vraagt. Als ik je behandel als een klein kind, ga jij je gedragen als een klein kind. Dat zou omgekeert gebruikt moeten worden.
    Dit kabinet moet de bevolking eens gaan behandelen als volwassen mensen en ze de kans geven om er iets van te maken.

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.13 uur

  69. Of draaf ik nou door…?

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.13 uur

  70. @Helma
    Beslist niet!! Als de bevolking volwassen zou handelen, tenminste.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.17 uur

  71. pfff… gelukkig :)

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.22 uur

  72. pfff… gelukkig :)

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.22 uur

  73. @Helma
    Het eigen potentieël in de mens is in wezen niet gebonden aan politici maar aan het gebrek aan eigen (wils)kracht,

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.29 uur

  74. Op zich is dat waar, ware het niet dat het gedrag van de mens mede bepaalt wordt door zijn (leef)omgeving en denkbeelden. De mens is het resultaat van zijn karakter en zijn ervaringen.

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.33 uur

  75. oja en hormonen…

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.35 uur

  76. Als een mens waarlijk doet wat zijn hart hem naar volle overtuiging ingeeft (sorry voor het taalgebruik) zullen velen
    hem om zijn durf benijden en bewonderen.Tot verwondering van deze mens zelf. Dat is de onmogelijke contradictie.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.38 uur

  77. U geeft zelf al aan hoe een zeldzaamheid dit is…

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.39 uur

  78. Hi hi, zo bewegen we ons van het politieke naar het filosofische vlak. Hoezeer zijn deze met elkaar verbonden.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.41 uur

  79. @79

    Hele wijze woorden!!!

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.41 uur

  80. Helaas niet meer als zodanig bewust ervaren.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.42 uur

  81. IMMERS, WAT IS EEB BELOFTE WAARD!

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.43 uur

  82. EEN (natuurlijk)

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.44 uur

  83. En dit dan: Wat heeft politiek voor zin zonder na te denken over het leven?

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.45 uur

  84. @Helma,
    Omdat dat zoiets een zeldzaamheid is zitten we in de problemen!

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.47 uur

  85. Politiek heeft door de vorm waarin die zich uit niets met leven
    te maken.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.49 uur

  86. @84

    HEEL VEEL. B.V. kamaraadschap van mijn 14 e tot nu 38 e met mijn allerbeste vriend. Beloven is bij mij ook doen.

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.51 uur

  87. Waarschijnlijk hebben we ons te lang laten betuttelen en daar betalen we nu de prijs voor. Tijd om weer eens zelf na te gaan denken dus. En dan meteen actie!
    We laten ons niet meer behandelen als kleine kinderen en heropvoeden met de normen en waarden van Balkenende. Die bepalen we zelf wel, we zijn immer oud en wijs genoeg. ;)

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.51 uur

  88. Ze doet alsof het zo is, en kan dat helaas bij de gratie van het feit dat helaas weinig mensen met het echte leven verbonden zijn. (sorry voor deze uitspraak)

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.51 uur

  89. Helaas doet onze regering dit niet.

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.53 uur

  90. Ik bedoel jullie daar niet perse mee!

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.53 uur

  91. jaja :)

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.55 uur

  92. Weet ik.

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 21.56 uur

  93. En dit dan:

    Er zijn drie soorten mensen:

    Slimme mensen
    Domme mensen
    Wijze mensen

    Waar valt dit kabinet onder? Niet moeilijk toch?

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.00 uur

  94. Slimme mensen manipuleren
    domme mensen worden daar de dupe van
    wijze mensen schrijven (meestal) niet op een weblog maar handelen.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.05 uur

  95. @JanW,

    Ik vind hem toch lastiger dan ie op het eerste oog lijkt…

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.07 uur

  96. Dan zal dit kabinet dus onder de slimme mensen vallen, maar dat klopt toch niet?

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.08 uur

  97. Ik hoop dat je vraag beantwoord is m.b.t. dit kabinet.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.09 uur

  98. Het bijzondere van slimme mensen is. dat ze “denken” dat ze dat zijn.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.10 uur

  99. Eh eh, pfff.

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.12 uur

  100. Voel ik me ineens intelligent :)

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.13 uur

  101. @JanW
    Slim zijn is helemaal niets bijzonders. Maar met hart en naar geweten handelen wel.

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.15 uur

  102. Het bijzondere van wijze mensen is, dat ze het ook zijn!

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.16 uur

  103. Het bijzondere van domme mensen is, dat ze niet overspannen kunnen raken!

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.17 uur

  104. Ook wijze mensen doen wel eens rare dingen!

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.18 uur

  105. @104
    Helemaal mee eens.

    Reactie door JanW — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.18 uur

  106. Goh, heb ik het hier met de beste bedoelingen ff omgetoverd in een filosofisch kransje.
    Maar waar het om gaat staat onder *46

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.25 uur

  107. Wat dacht je van 63?

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.45 uur

  108. Hey politici;
    als je dat zegt wat je denkt noemt men dit eerlijk zijn.
    Dit principe kan in de politiek dus niet. Zou je het wel doen ben je een buitenbeentje en wordt je al gauw radicaal genoemd.

    Reactie door Ruud — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.48 uur

  109. @Ruud,

    Dat geldt niet alleen in de politiek, ook op de werkvloer is nogal wat draaikonterij. Je moet die koppies zien als je zegt wat je denkt!

    Reactie door Helma D. — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.51 uur

  110. @ Ruud
    Als je zegt wat je denkt, is iets anders als je doet wat je zegt ;-0

    Reactie door Tobias — dinsdag 19 oktober 2004 @ 22.54 uur

  111. ff offtopic
    want…ik erger me weer groen en geel, supermarktmedewerker in rotterdam neergeschoten. 3 supermarktmedewerkers hadden een man aangehouden en mee genomen naar het kantoor. Daar onstaat een worsteling en hij begint te schieten, vrouw wordt geraakt.

    Iedere beveiliger/rechercheur had hem EERST DIRECT zijn zakken nagevoeld en hem gewaarschuwd dat als hij maar naar zijn zakken grijpt hij direct neer gaat. Dit wordt wel schering en inslag de laatste tijd. Achtelijk gehobby.

    Waarom is er ingodsnaam een wet op de weerkorpsen en mogen ongediplomeerd beveiligings personeel, want zo noem ik supermarktmedewerkers, aanhouden terwijl ze iedere wet schenden en hun hele omgeving onveilig maken….amateurs, te gierig om goed beveiligingspersoneel aan te trekken, en nu vallen er steeds gewonden….

    Reactie door MAD — dinsdag 19 oktober 2004 @ 23.13 uur

  112. Pfff, wat een onzin.
    Koopkracht daalt, maar is nog steeds uber !

    Reactie door Bas — dinsdag 19 oktober 2004 @ 23.43 uur

  113. Reactie op 32 (Lydia)

    Tegen die VVD-er zou ik willen zeggen dat het juist de SP is die zich verzet heeft tegen het kabinetsbesluit om per 1 januari 2005 ziekenhuizen te verplichten om onderling te concurreren voor wat betreft het aanbod aan kleine (niet gecompliceerde), veel voorkomende behandelingen en operaties. Dat de premies voor particuliere verzekerden fors zullen stijgen is daarbij voor een groot deel te danken aan de duurder wordende behandelingen als gevolg van deze door het kabinet zo gewilde (en beminde) concurrentie.
    Bovendien worden ziekenhuizen er op deze manier er bijna toe uitgenodigd om illegale prijsafspraken te maken voor bepaalde, veel voorkomende ingrepen. Waardoor een operatie aan een kapotte knie of een gebroken been nóg duurder wordt. Hetgeen uiteindelijk ook door alle verzekerden moet worden terugbetaald door een dan nog hogere premie.

    De solidariteit in de zorg moet natuurlijk behouden blijven, gezondsheidszorg moet namelijk voor iedereen toegankelijk blijven. Maar als ziektekostenpremies in de toekomst nog veel sterker gaan stijgen dan ze deze laatste jaren al hebben gedaan (als gevolg van de in te voeren concurrentie) dan is de vraag wel hoe goed het systeem van solidariteit (ook als dat straks is veranderd in een stelsel van een vaste basisverzekering voor iedereen) deze ‘prijsstijging’ kan opvangen en doorberekenen. Want een explosief stijgende premie nu (en straks helemaal bij de in 2006 in te voeren basisverzekering is eenvoudigweg niet meer op te brengen voor iemand met een uitkering, maar straks ook niet meer voor een grote groep uit de middeninkomens. En mensen die straks voor de keuze staan tussen verzekerd zijn, maar dan wel tegen een onbetaalbare verzekeringspremie of onverzekerd zijn, kiezen dan eerder voor het laatste.

    Als de concurrentie in het zorgstelsel geleidelijk aan steeds meer de nieuwe wet wordt die dit kabinet wil voorschrijven, dan kan dat wel eens het begin van het einde betekenen van de solidariteit zoals we die in Nederland (nog) kennen. De invoering van de no claim-regeling lijkt wat dat betreft niet meer te zijn dan een voorbereidend signaal dat het kabinet ons als burgers wil afgeven:

    Solidariteit?
    Dat is verleden tijd

    Vrije markt en concurrentie
    in de hoogste gradatie

    Iedereen betaalt de laagste prijs
    Amerika het levende bewijs

    Reactie door David Tompot — woensdag 20 oktober 2004 @ 3.09 uur

  114. Ik heb nog liever de Tokkies in dit kabinet. Zij zijn aanzienlijk socialer in hun laten en doen dan deze regering!!!!

    Reactie door Chuckey — woensdag 20 oktober 2004 @ 4.17 uur

  115. @MAD 115,

    Natuurlijk heb je helemaal gelijk. Het is inderdaad gek dat dat niet beter geregeld is.
    Maar het is ook van de gekke dat mensen gewoon gewapend op straat rond kunnen lopen. Daar hoor je het kabinet niet over.

    Reactie door Helma D. — woensdag 20 oktober 2004 @ 6.25 uur

  116. Politiek,….pppfffffffffff

    Wie gelooft nog in het gebral van politiek?

    Reactie door Charles Starren — woensdag 20 oktober 2004 @ 6.51 uur

  117. Je zou wat meer mogen verwachten van lui die zo hoog van de daken schreeuwen over normen en waarden en die denken de wijsheid in pacht te hebben. Het wordt tijd dat Nederland een beoordelingsgesprek gaat voeren met het zittend kabinet…

    Reactie door Helma D. — woensdag 20 oktober 2004 @ 7.16 uur

  118. Helma D.
    Wapens zijn er altijd al geweest, meeste beveiligers weten daar wel raad mee. Vindt gewoon UITERMATE IRRATANT dat Donner niet op zijn strepen gaat staan en zijn dak uitgaat dat ze geen beveiligings personeel in dienst hebben/nemen, die weten hoe ze moeten handelen. Ook heb ik al eens boze brieven gemailt naar Donner dat hij beveiligings richtlijnen in de wet op de weerkorpsen moet aanscherpen en veranderen. Steekvrije vesten verplichten en handboeien en een wapenstok. Natuurlijk pas na het afleggen van een cursus. Maar dan kan je beveiligers misschien ook gaan inzetten als ondersteuning politie, effectiever en kost minder. Krijg je de ‘Engelse Bobby’ ongeveer en die zijn altijd erg succesvol geweest……

    Maarja politiek….owja tis waar…die kunnen niet simpel denken…laat staan effectief.

    Reactie door MAD — woensdag 20 oktober 2004 @ 9.08 uur

  119. Laten we eerst de koopkracht van de jongeren verbeteren door de minimumjeugdlonen af te schaffen en iedereen recht te geven op minimaal 100% minimumloon.
    Jongeren vierdienen een betere start!
    Een 18 jarige verdient 45.5% v.h. minimumloon, dat is schandalig!
    Nog minder dan het kabinet voorstelde voor 23 jaar en ouder.
    Niet eens de helft!
    En dat bedacht door mensen die zeggen werk boven inkomen maar zelf inkomen boven werk stellen.
    Er moeten meer vaste volledige banen komen waarmee mensen hun gezin kunnen onderhouden.

    Reactie door Linda — woensdag 20 oktober 2004 @ 9.59 uur

  120. MAD
    Het zal wel net zo gegaan zijn als bij ons.
    NIET THUIS!!!!!!!

    Reactie door Leo 3 — woensdag 20 oktober 2004 @ 10.19 uur

  121. Leo 3
    As usaul….oren dicht en ‘nananananaaaa ik hoor toch niets’. Moet eerst van hun zelf komen, niet van een of ander stom burgertje met een plan anders kunnen hun niet scoren. Eerst moet daar sjiek over gedaan worden, geld verbrast en dan presenteren ze het als of ze het wiel hebben uitgevonden. Want de geldkraan van politici staat wagenwijd open….

    Reactie door MAD — woensdag 20 oktober 2004 @ 10.30 uur

  122. #Ronald

    Ik ben blij dat ik in deze armoedige omstandigheden toch nog zoveel medemens ben dat ik een ander altijd zal helpen.
    En iedereen mag het goed van mij hebben.
    Dat is niet wat ik van jou kan zeggen.

    Reactie door anita — woensdag 20 oktober 2004 @ 10.40 uur

  123. MAD
    Helemaal mee eens.
    wij weten nu eenmaal niets, wij zijn dom.

    Reactie door Leo 3 — woensdag 20 oktober 2004 @ 10.54 uur

  124. Wat heb je aan winkels, als de helft van de bevolking niet meer kan kopen?

    Het systeem wat men voor ogen heeft klopt niet, het helpt zichzelf om zeep.

    Steek een hand in eigen boezem en vraag je nou eens eerlijk af wat jouw woord waard is?

    Daarna niet meer alleen maar ventileren, maar de daad bij het woord voegen.

    Doe als Lodewijk de Waal! Organiseer een ludieke onverwachte actie!

    Reactie door krul — woensdag 20 oktober 2004 @ 10.55 uur

  125. Wie het nu niet eens is met dit beleid, heeft eerst wel gekozen!
    Kiezen is een, delen is twee.
    Wat (of wie) kiest u de volgende keer?
    Alleen een ezel stoot zich meer dan drie keer.

    Reactie door Snowy — woensdag 20 oktober 2004 @ 10.57 uur

  126. Weet u wie wat gekozen heeft, bent u helder ziende dan?

    Reactie door krul — woensdag 20 oktober 2004 @ 11.03 uur

  127. Snowy
    Wat de mensen de vorige verkiezingen hebben gekozen kan je ze moeilijk kwalijk nemen. Een hele tijd zijn er een heleboel socialisten geweest die niet wilde luisteren naar mensen die boos waren omdat hun wijk overspoelde met buitenlanders, politie die uit zijn neus zat te vreten en ga zomaar door. Probleem nu is dat we weer tever doorschieten en er een VVD agenda ligt, waar nederland niet op gestemt heeft maar juist afgestraft heeft. Maar ze zitten er wel de verliezers.

    Ik hoop ook als dit soort geluiden over buitenlanders of weet ik veel wat, dat de socialisten er gewoon op af stappen en laten zien dat ze niet doof zijn. Want dat heeft mensen zo extreem doen stemmen op rechts.

    Reactie door MAD — woensdag 20 oktober 2004 @ 11.55 uur

  128. Het probleem met ons kiesstelsel is dat je op een partij met een pakket van meningen stemt. Als je op een partij stemt vanwege een bepaald onderdeel, krijg je de rest “gratis” mee. En bij de coalitievorming zijn er partijen die stellen voor wat hoort wat en drukken dan een eigen liefhebberij door tegen de wens van het overgrote deel van de bevolking in. En dit soort handel leidt er toe dat partijen hun verkiezingsbeloften niet nakomen; men verhandelt de ene belofte tegen de andere. En als je toch eenmaal op het hellend vlak van loochenen van verkiezingsbeloften zit, dan kun je ze net zo makkelijk allemaal loochenen.

    Wij zitten nu met een regering die zijn kamermeerderheid te danken heeft aan het onderwerp vreemdelingenbeleid. Op dat gebied moesten volgens veel mensen hoog nodig maatregelen genomen worden, zodat deze verkiezingsuitslag tot stand kwam. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de meesten die zo gestemd hebben niet de bedoeling hadden dat de maatregelen tegen allochtonen en (economische) vluchtelingen op een onmenselijke manier genomen zouden worden.

    Wil je van het loochenen van verkiezingsbeloften af, dan heb je een ander systeem nodig; een systeem dat recht doet aan de wensen van de bevolking. Met ander woord een democratisch systeem in plaats van het huidige koehandelsysteem.

    Reactie door Drob — woensdag 20 oktober 2004 @ 12.16 uur

  129. @MAD,

    Uit ervaring in mijn eigen werk weet ik toevallig dat beveiligingsbedrijven niet altijd een meerwaarde zijn. Er wordt te slecht gescreend dus is het risico een fout iemand binnen te halen in jou bedrijf niet gering.
    Natuurlijk ben ik van mening dat dit moet verbeteren en dat er meer onderzoek moet worden gedaan naar sollicitanten in deze branche.

    Een beveiliger een wapenstok geven zal nooit mogelijk moeten zijn …. een beveiliger is namelijk een beveiliger en geen ordehandhaver zoals een politieagent.
    Een beveiliger mag bij wet gezien na mijn weten niet veel meer doen dan de gemiddelde burger, dus als een beveiliger gaat boeien is hij aan het gijzelen.

    Kortom als ze gaan doen zoals jij in jou reactie omschreef dan moet er bij wet erg veel veranderen.

    In de gemiddelde bajes mogen ze wel met wapenstok en boeien aan de gang, maar het personeel daar volgt inderdaad een gedegen opleiding en moeten elke week op een sporttest (waarin telkens weer wordt teruggegrepen op het boeien en grepen en wapenstok)komen.
    Dit zal voor een particulier bedrijf onbetaalbaar zijn om te organiseren ………… maar voor de gemiddelde ondernemer zal het helemaal niet te betalen zijn zo’n beveiliger in te huren

    Dat ze een steekvrij vest aan moeten doen lijkt mij inderdaad wel noodzakelijk ……… maar ik heb het idee dat elke supermarktmedewerker wel een steekvrij vest aan mag doen tegenwoordig :(

    Reactie door waiter — woensdag 20 oktober 2004 @ 12.23 uur

  130. Politiekbedrijven is een spelletje. Waarom zou je als politicus een spelletje serieus nemen? Het is toneelspel cq theater. Het gaat er om wie de beste artiest is, waar met grote ogen naar gekeken wordt. Dat de artiest een flapdrol is, maakt niet uit.
    maw hoop gebral maar geen daden. De uitwerking van het spelletje doet de volgende groep wel. O ja?? Niet dus, die vindt het wiel zelf weer uit. Of dat wiel nu rechts of linksom draait, zal ze een worst wezen.

    Overigens dachten jullie nu echt dat Lodewijk de Waal anders is?? Stel dat hij in het kabinet gevraagd wordt? Hoe ik daarbij kom? Las gisteravond teletekst, dat Lodewijk een paar voorstellen heeft gedaan, die het kabinet ook al had voorgesteld.
    Of ben ik nu ff de weg kwijt? Dacht het niet.

    Reactie door Cathrina — woensdag 20 oktober 2004 @ 12.55 uur

  131. Cathrina,

    Lees even hier.

    de media zet ook vaak berichten naar hun eigen hand.

    Reactie door krul — woensdag 20 oktober 2004 @ 13.14 uur

  132. Cathrina
    Politiek mag juist geen spelletje zijn, moet bittere ernst zijn. Dat is dus iets wat in de politiek als ‘normaal’ wordt beschouwt. Acteren hoort bij politiek bedrijven, dat vinden er veel, vandaar ook dat ze allemaal van die media trainingen volgen e.d. Klopt natuurlijk voor geen meter…

    Reactie door MAD — woensdag 20 oktober 2004 @ 14.03 uur

  133. MAD (136)

    Ja, je hebt het bij het goede eind.
    Er zijn er die een paar maanden terug nog een pakje sigarette pikten, en nu in een pak lopen.
    Maar als er iets aan de hand is, lopen zij weg, mag een oudere colega het opknappen.
    Er gebeuren inderdaad genoeg dingen bij de beveiliging wat niet en klopt.
    Zo was er ook een groep (zal geen naam noemen) stondt onder leiding van ASITO,
    een schoonmaakbedrijf dus.
    Spreek dus net als jij NVD.

    Reactie door Leo 3 — woensdag 20 oktober 2004 @ 14.05 uur

  134. @ KRUL (23):
    Zo langzamerhand is mij wel duidelijk dat Ronald hopeloos IS. Beetje verspilde energie om mee in “discussie” te gaan. Laten we voor hem hopen dat hij ooit wat volwassenener wordt.

    @ MAD (33):
    Na Jip en Janneke komen Janneke-Peterke en Gerritje…..
    (103: En intelligent ben je wel, hoor! :))

    @ Waiter (66).
    Deze Zalm moet INGEBLIKT worden!

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 20 oktober 2004 @ 14.42 uur

  135. Wacht maar tot “de grote trek” op gang komt, dan zijn de beren los!

    Zalmen hebben maar één doel, zich zo snel mogelijk verplaatsen in de richting van het doel.
    Daarbij zien zij niet waar en in welke situaties zij onderweg terecht komen.

    Beren kunnen heel scherp zien en zijn heel snel.

    Nee, ik heb veel met beren en met “de rattenvanger van Hamelen”, dat vind ik ook een heel inspirerend verhaal.

    Reactie door krul — woensdag 20 oktober 2004 @ 16.04 uur

  136. @Helma (63) opnieuw een bewijs dat dit kabinet zich alleen inzet voor de grote bedrijven en mensen met de hoge inkomens. Of ALLE belastingschalen gaan een paar procent omhoog of GEENEEN, maar niet alleen het geld weghalen bij de middeninkomens om de minima te compenseren, de hoge inkomens móeten wat mij betreft hier ook aan bijdragen.

    Het allerbeste zou zijn om dit kabinet zo spoedig mogelijk naar huis te sturen voordat er nog meer onzinnige ideeën tot wet worden gemaakt!

    Reactie door emma — woensdag 20 oktober 2004 @ 17.29 uur

  137. @Krul (140) is het ook niet de zalm die zich uiteindelijk dood zwemt? Wanneer komt de grote trek op gang en wanneer gaan de beren zalm vissen/jagen??

    Reactie door emma — woensdag 20 oktober 2004 @ 17.31 uur

  138. Een man een man, een woord een woord!
    Zie je wel dat er geen mannen in het kabinet zitten!
    En als ik de Geus zou zijn zou ik mezelf echt ergens heel ver weg in een hoekje gaan zitten schamen.

    Reactie door Sinne — woensdag 20 oktober 2004 @ 17.39 uur

  139. Ik snap dat gehak op de pvda niet helemaal…Zonder pvda geen links kabinet, simpel…
    Bovendien was paars zo slecht niet !

    Reactie door Lambert — woensdag 20 oktober 2004 @ 17.58 uur

  140. Nou Lambert de PVDA niet snappen ………….. ik snap niet dat de pvda gesnapt wordt :(
    Nee vergeleken met dit kabinet is inderdaad geen enkel kabinet slecht dus ook paars niet.

    Reactie door waiter — woensdag 20 oktober 2004 @ 18.04 uur

  141. Goedkope grap waiter..nee, we kunnen met z’n allen nu wel wensen en doen alsof SP alleen kan gaan regeren, maar zo is het dus niet…Links zal altijd Pvda in zich hebben, en nogmaals, ik vond paars echt niet beroerd, en dan niet in vergelijking met dit kabinet..

    Reactie door Lambert — woensdag 20 oktober 2004 @ 18.10 uur

  142. Ik vond paars beroerd maar vergeleken met dit kabinet waren ze geweldig!
    Dat is geen goedkope grap dat is een conclusie van mij.
    En gezien de draaikonterij van het CDA kijk ik er niet eens van op als die bij de volgende verkiezingen een linkse koers inslaan.

    Maar dat is vast een goedkope grap. :P

    Reactie door waiter — woensdag 20 oktober 2004 @ 18.17 uur

  143. Wat ik met mijn bijdrage wilde aangeven (het was sarcastisch bedoeld),dat het ze geen barst intereseert
    hoe ze op de verkiezingslijst zijn terecht gekomen. Eerst mooie verhalen, veel theater, en daarna zit ik lekker in m’n luie stoel, roep af en toe is wat en daarmee basta. Zit daar 4 jaar droog.

    Wat ik nog wilde weten, er wordt veel geschreven over het kabinet laten vallen. Wat is er nou voor nodig, dat ze ECHT weggaan??? Ik krijg het gevoel dat de oren en ogen van de dames en heren dicht zitten. Er is niemand die opstaat een vuist maakt en daardoor de boel in het honderd gooit. Hoop toch echt dat we nieuwe verkiezingen krijgen. Hoe eerder hoe beter

    Reactie door Cathrina — woensdag 20 oktober 2004 @ 19.11 uur

  144. De Hoogste tijd om dit kabinet te onslaan of ervan te gaan scheiden met zijn allen dan ;)

    Reactie door waiter — woensdag 20 oktober 2004 @ 19.19 uur

  145. Bin laden vragen… hem nog maar eens bellen vanavond… voor de tweede keer, vorige keer al uitgelegt dat je nooit onze Balkenende/Kabinet moet aanpakken, want die zijn inmens populair, gaan we maaaanden in diepe rouw…..

    Reactie door MAD — woensdag 20 oktober 2004 @ 19.52 uur

  146. Het is wel leuk dat nu ook Maxima mag aanzitten bij de Raad van State,
    het grootste adviesorgaan van de regering.
    Maar wat hebben wij daaraan als deze regering zelfs schijt heeft aan
    dat adviesorgaan en gewoon stoicijns haar zin doordramt.

    Reactie door Eef — woensdag 20 oktober 2004 @ 20.34 uur

  147. Emma,

    Grote zalmtrek van half juli tot half november.
    Zalm zwemt tegen de stroming in om verder te komen.

    Beren en Indianen wachten de zalm op,
    als ze omhoog springen worden ze eenvoudig uit de lucht geplukt.

    Merkwaardige manier om je te verplaatsen,
    kost veel energie en levert bij weinig meer op dan,
    bevruchting van de afgezette eitjes bij het doel.

    Daarna blaast de vis uitgeput de laatste adem uit.

    Het duurt lang voor het wegtrekkende nazaat weer tot volwassenheid groeit
    en dan begint de grote trek weer van voren af aan.

    Ja daar is niet over nagedacht!

    Reactie door krul — woensdag 20 oktober 2004 @ 20.43 uur

  148. Krul, wat dacht u van de Visarend????
    Die lust er ook wel een paar.

    Reactie door Leo 3 — woensdag 20 oktober 2004 @ 21.00 uur

  149. @Emma 142,

    Het is ook een ondermijning van de oproep van links voor solidariteit voor de minima. De middeninkomens (en dat zijn er veel) voelen zich direct de dupe van de sores van de minima. De boze blikken worden nu niet alleen voor het kabinet, maar ook voor de minima. Ik las vanmorgen al in onze digitale krant bij de stelling dat iemand vond dat iedereen maar hard moest gaan werken, want dat moest zij ook voor haar geld.
    Dit voorstel zaait verdeeldheid en dat is misschien nou juist de bedoeling.

    Reactie door Helma D. — woensdag 20 oktober 2004 @ 21.08 uur

  150. @MAD,

    Misschien heb jij er als beveiliger minder problemen mee, dat gewapende lui gewoon rondlopen. Maar de rest van Nederland die niet zo ervaren is denk ik wel. Tenminste ik wel. Nu zijn er altijd wel wapens in omloop geweest, maar tegenwoordig lijkt het wel of iedereen er mee rondloopt.
    Stel nu dat diezelfde persoon mijn fiets probeert mee te nemen, terwijl ik net aan kom lopen en er wat van wil zeggen? Dat had evengoed gekund.
    Problemen moet je bij de bron aanpakken, maar dat wil niet zeggen dat jij geen belangrijk punt hebt.

    Reactie door Helma D. — woensdag 20 oktober 2004 @ 21.16 uur

  151. Helma D

    Ach ja je hebt altijd van die eikels. Meestal hebben ze een leuke baan of een kut relatie. Ken die typisch wel. 5 minuten een gesprek mee houden en de waarheid komt er uit.

    Reactie door MAD — woensdag 20 oktober 2004 @ 21.18 uur

  152. Helma D.
    Heleboel criminaliteit is door te verbinden aan geld, eten. Ga je kloten met de uitkeringen, zal je een stijging van de criminaliteit zien. Alleen wordt de crimineel ook weer harder, omdat de politie harder zijn best doet, dus bewapenen ze zich eerder. En krijg je het is hun of wij. En zo raak je dus in een geweldspiraal waar iedereen steeds agressiever gaat reageren. Ramkes heeft ook een enorme fout gemaakt met ‘politie is niet je vriend’. Daarmee heeft hij de toon gezet en is alles in een razendtempo verhard. Ook dat achtelijke preventief foulieren.

    Reactie door MAD — woensdag 20 oktober 2004 @ 21.37 uur

  153. Toch vind ik dat het gedoog-beleid hier in Nederland ook niet erg veel goed heeft gedaan. Men heeft toch jarenlang het laten verslonsen. Ook de jeugd wordt steeds brutaler, want wie doet hun wat?

    Reactie door Helma D. — woensdag 20 oktober 2004 @ 21.52 uur

  154. Ja Leo ook de Visarend hoor, maar zeg maar je.

    Persoonlijk staat die roze zalm op dit moment mij nog al tegen,
    alleen al bij de klank van het woord krijg ik een vieze geur in mijn neus.

    De geur van tweespalt, stinkende armoe en stinkende rijkdom.

    Tweedracht zaaien en degenen die nog niet de lul zijn achter je scharen.

    De solitariteit de kop indrukken en egoïsme en zelfzucht aanwakkeren.

    En dan lachen, knipogen en zwaaien naar het gepeupel.

    De Zalm is duur betaalt en ik lust em niet meer.

    Reactie door krul — woensdag 20 oktober 2004 @ 22.02 uur

  155. @MAD: Helemaal waar. Die zogeheten normen en waarde discussie heeft alleen maar meer agressie opgeroepen omdat het kabinet zelf maatregelen neemt die totaal niet bij de normen en waarden passen van de meeste (normale) mensen in deze maatschappij. Ze hebben zich er lang doorheen kunnen liegen. Hun sociale masker is nu afgevallen….. (niet dat ik er ooit in geloofd heb) Naarmate wij harder roepen gaan zij harder lachen. Vooral Zalm met die arrogante grijnzende kop ik zou hem ook best graag die vieze lach van zijn mond vegen. Maar natuurlijk hou ik me in :) Wat dit kabinet vergeet is, dat als wij het uiteindelijk NIET doen, hun ook nergens zijn. Alles neerleggen. Alleen moet dan iedereen die het niet eens is met dit kabinet zijn stem laten horen en mee demonstreren en aktie voeren. Maar het is wel om wanhopig van te worden als je je indenkt dat al die maatregelen ECHT zijn. Dan moet je toch maar positief zien te blijven…..en vooral niet agressief worden als je je rekeningen niet kunt betalen, geen ziektekosten verzekering hebt en chronisch ziek bent. Of je zit in de bijstand en moet je kinderen te eten geven. Dan moet je vooral heel rustig blijven en niets zeggen. Je moet wasknijpers in elkaar gaan zetten onder het minimumloon 40 uur gaan werken en dan ook nog oppas voor je kinderen daarvan betalen. :? Rustig blijven Sulis…..je begrijpt het niet, ze gaan het nog een keertje uitleggen…..

    Reactie door Sulis — woensdag 20 oktober 2004 @ 22.18 uur

  156. @Sulis, het is maar goed dat dit kabinet er niet ten tijde van de invoering van de euro zat,
    anders had er nu op de eurorand gestaan “Ieder voor zich en god voor ons allen” ;-)

    Reactie door Ronald — woensdag 20 oktober 2004 @ 22.28 uur

  157. eef,#155
    Het is wel leuk dat nu ook Maxima mag aanzitten bij de Raad van State,
    het grootste adviesorgaan van de regering.

    Hadden ze geen geen werkeloze kunnen vinden voor die baan,
    maxima zit toch niet zonder baan.

    Reactie door folkert de lepper — woensdag 20 oktober 2004 @ 22.29 uur

  158. @Folkert,

    Misschien willen ze van een werkloze geen advies… Lijkt me kost voor Koefnoen! :)

    Reactie door Helma D. — woensdag 20 oktober 2004 @ 22.37 uur

  159. Krul (163)

    Ja, dat zijn nu de morme en waarde.
    En het is zo, die zalm gaat dood.
    Hij is volgens mij al dood, het stinkt al.

    Reactie door Leo 3 — donderdag 21 oktober 2004 @ 0.40 uur

  160. wel denkende heer/ mevrouw Burger

    Kunt u het licht niet meer betalen,
    dat gas is u nu ook te duur….
    Dat is voor u natuurlijk balen
    hoe zit het met de huur??
    verhoogd met vele euro´s
    U kunt toch werken, u zit Thuis??
    ooh ziek …oud, u moet werken.
    anders behoud u niet uw huis!!

    Wat ? hebben wij daar schuld aan???
    Ik weet van niets, heb niets gedaan.

    afz Coalitie Gerrit

    Reactie door chrisinactie — donderdag 21 oktober 2004 @ 2.03 uur

  161. MAD (172)

    Zit er niet bij.
    Denk dat ik er niet oppas.

    Reactie door Leo 3 — donderdag 21 oktober 2004 @ 10.05 uur

  162. @chrisinactie:

    Bent u het licht kwijt?
    Heeft u geen contact meer met uw medemens?
    Fijn dat u alles wel kan betalen.
    Eenzaam he daar alleen in het donker.
    Werken, werken en een heleboel spullen.
    Jammer dat er straks niemand meer is omdat met u te delen.
    Iedereen die u zelf de rug toekeerde geeft ook niks meer om u.

    afz burger coalitie

    Reactie door sulis — donderdag 21 oktober 2004 @ 11.18 uur

  163. mad, hij is leuk

    Reactie door folkert de Lepper — donderdag 21 oktober 2004 @ 12.10 uur

  164. @Mad
    Hehehe

    Reactie door rommel — donderdag 21 oktober 2004 @ 13.09 uur

  165. @86
    @88

    Dat is m.i. nou precies,waar het om gaat,
    Hoe meer mensen hierover nadenken en zich (dus) bewust worden
    van dit totaal onrechtvaardige regeringsbeleid,hoe meer ze een
    tegenwicht bieden,door daadwerkelijk te handelen en mede
    hierdoor af te stevenen op een alternatief,waar de politiek
    weer wél onlosmakelijk met leven verbonden is.

    Excuses voor de late reaktie.(storing computer)

    Reactie door reintje — donderdag 21 oktober 2004 @ 15.05 uur

  166. Beter laat dan nooit.
    En dat vind ik nu ook.

    Reactie door Helma D. — donderdag 21 oktober 2004 @ 15.35 uur

  167. ‘Koninklijk huis kost 95 miljoen euro’
    van een verslaggever

    Den Haag – De Nederlandse belastingbetalers zijn volgend jaar in totaal ruim 95 miljoen euro kwijt aan het koninklijk huis. Vice-premier Gerrit Zalm, tevens minister van financiën, heeft dat gisteren aan de Tweede Kamer laten weten.

    Volgens Zalm, die de begroting ‘Huis der Koningin’ namens premier Balkenende met het parlement bespreekt, kost het koninklijk huis méér dan in de begroting van het ministerie van Algemene Zaken is opgenomen. De directe kosten bedragen slechts 6,26 miljoen. Dat zijn vooral de uitkeringen aan de leden van het koninklijk huis. Maar er zijn nog aanzienlijke ‘verborgen kosten’ die op andere begrotingen zijn ondergebracht, zoals de kosten voor de bewaking van paleizen (32 miljoen euro), de kosten voor persoonsbeveiliging (6,8 miljoen) en de kosten voor het regeringsvliegtuig, voor zover dat ter beschikking van de koningin staat.
    In de begrotingsstukken die met Prinsjesdag werden verspreid werd voor het eerst een optelsom gemaakt, die bleef steken bij een totaal van 85 miljoen euro. Maar volgens Zalm moet daar nog zo’n tien miljoen aan worden toegevoegd als ook de kosten voor het zilveren jubileum (8,4 miljoen), de kosten van de Rijksvoorlichtingsdienst (135.000 euro) en overige personele kosten (850.000 euro) worden meegerekend.
    Over het betalen van onroerendezaakbelasting (ozb) over de paleizen Noordeinde en Huis ten Bosch woedt nog een al lang lopende juridische strijd. De regering vindt dat geen ozb verschuldigd is, omdat aan deze paleizen geen waarde in het vrije economische verkeer kan worden toegekend, schrijft Zalm. Het dispuut wordt tot aan de Hoge Raad uitgevochten. Zalm brengt ook in kaart hoeveel mensen het koninklijk huis in dienst heeft. Dat blijken er volgend jaar 318 te zijn.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 22 oktober 2004 @ 22.29 uur

  168. Het is hartstikke leuk dat iedereen een mening heeft over de schietpartij in de supermarkt. Mijn vriendin is daarbij neergeschoten. Er zijn videobeelden van het hele voorval welke ik heb gezien, dus ik stel voor dat iedereen die ongefundeerd zijn mening ventileert zijn *** houdt over het onderwerp. Dank u.

    Reactie door RSV Rev — maandag 25 oktober 2004 @ 9.57 uur

  169. Het kan toch niet waar zijn dat dat rudicule plan om
    de premies van ziektekosten te verhogen door gaat…
    Toen ik dit bericht gisteren hoorde was ik zowel verbaast, verdrietig als boos. Ik heb een moeder die chronisch ziek is, zelf heb ik ook nogal eens met specialisten te maken en ken wel meer mensen en behoor tot de middeninkomens en je kunt je toch niet voorstellen dat dit plan er doorgekomen is. Waar is de oppositie ?? Is een stem nog wat waard in Nederland ?
    Is rechts zo krachtig geworden dat geen enkel weerwoord meer
    waarde heeft ? Wie heeft zoiets bedacht. Het idee alleen al dat
    we een toekomst krijgen waarin ouderen en zieken uitschot worden van de maatchappij en de gezonde mensen met goede inkomens niets merken van deze enge bezuinigingen.
    Ik begrijp dat men niet voor elk rugpijntje naar de specialist moet, maar ik denk dat veel mensen nu niet meer naar een dokter gaan, omdat het ze anders 250 euro zal opleveren, waar ze wellicht een weekeindje van weg kunnen of iets anders fijns van kunnen kopen.
    Dit had ik nooit gedacht. dat het jaren lang goed gegaan is met Nederland is duidelijk,een stapje terug kan ik persoonlijk best hebben, we zijn wel wat gewend zullen we maar zeggen, maar ik vraag me af of de welgestelden een flinke stap terug kunnen incasseren.
    We gaan regelrecht de afgrond in, zonder dat iemand wat lijkt te doen. Geen protest. Georganiseerde demonstraties geven dus ook geen duidelijke signalen af. Het is te braaf, men lijkt
    zich niet te beseffen wat al deze plannen zullen veroorzaken uiteindelijk, misschien zijn we te verwend geweest en denkt iedereen het komt wel goed..
    En dan ook nog dat belachelijke plan om de huren vrij te geven.
    Veel partijen zijn het oneens, je hoort een tijdje niks en je zal zien dat zo in februari het plan er ineens door is, dan is iedereen het weer vergeten.

    Vraag me zo langzamer hand af waar het heen moet, een totaal onveilig gevoel is wat het geeft.
    Dat terwijl politici beveiligd worden, loopt de burger met een onveilig gevoel rond,als zelfs politici beveiligd moeten worden, hoe moet de burger zich dan wel niet voelen…
    En dan ook nog het gevaar van al die gekke plannen, het komt
    al ‘s morgens op het journaal naar je toe.
    De bangmakerij, en elke keer krijgt een bejaarde een halve harverzakking..
    Waarom heeft men niet geod nagedacht over zijn/haar stem en is alles een loze proteststem op het CDA, iets waar de gewone man nu spijt van krijgt, want die worden het hardste getroffen. De lagere en middeninkomens uiteraard. Maar ja, dit had ook niemand gedacht denk ik..

    Ik vraag me echt voor het eerst in mijn leven af wat er gebeurd in Den Haag. Ik weet dat het makkelijk is om vanaf de zijlijn toe te kijken en kritiek te geven, maar dit begrijp ik echt niet. En ik denk eerlijk gezegd dat men niet snapt waar het heen gaat als zieken/ouderen meer moeten gaan betalen voor hun huis en hun gezondheid.

    We leven over een paar jaar(vooral in de grote steden) in kartonnen doosjes, en.. weg is het hele sociale systeem.
    Ach..misschien worden we dan wel weer eens aardig tegen elkaar en is dat het positieve aspect van dit horror scenario.
    Fietsen we niet meer op stoepen, maken we eens een praatje met een oude zieke vrouw, omdat we weten dat we elkaar harder nodig hebben dan ooit.
    Is dat het doel van al deze rare plannen meneer Marijnissen ??

    Bibi
    31 jaar, Amsterdam

    Reactie door bibi — donderdag 16 december 2004 @ 19.26 uur

  170. wsop

    wsop One of the benefits of getting rid of the notion of the intrinsic nature of reality is that you get rid of the notion that quarks and human rights diffe

    Trackback door wsop — woensdag 1 juni 2005 @ 13.32 uur