Solidair

Solidair, de club binnen de SP die zich bezighoudt met Bedrijf en Bond, heeft nu ook een eigen weblog

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 07 november 2004 :: 21.33 uur

98 Comments

98 reacties

  1. Jan, wat is de URL?

    Mazzel & broge, Evert

    Reactie door Evert Wesker — zondag 7 november 2004 @ 22.00 uur

  2. ik neem aan dat dit log bedoeld wordt

    http://www.sp.nl/nieuws/solidair/

    Reactie door folkert de lepper — zondag 7 november 2004 @ 22.02 uur

  3. had niet goed gelezen

    Reactie door folkert de lepper — zondag 7 november 2004 @ 22.08 uur

  4. Sorry, folkert: Je had het wèl goed gelezen. Dankzij jouw tip staat de link er nu wel. Jan

    Reactie door Jan Marijnissen — zondag 7 november 2004 @ 22.19 uur

  5. Tja, helemaal eens. Vond het akkoord ook toch wat teleurstellend. De minima en chronisch zieken zijn maar weinig geholpen (op de groep huidige WAOers van 50-55 na), eigenlijk niet. Alles bij elkaar gaan de meeste plannen, verhogingen enz gewoon door. En daar kan ik persoonlijk niet om juichen.

    Reactie door CiNNeR — maandag 8 november 2004 @ 0.17 uur

  6. Helaas

    Vanmorgen lees ik in het nieuws dat diverse Moskeeën in brand zijn gestoken, een Islamitische school een bomaanslag heeft gehad en een Moskee behangen met beledigende teksten over de Koran.
    Wie is hier nu de terrorist??
    Zalm bedankt voor de oorlogsverklaring.

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 7.19 uur

  7. En nu maar hopen dat na Zalms beloofde `onbeperkt geld’ voor
    de AIVD, deze club nu net zo snel is als doorgaans bij links en islam.

    Reactie door C.Tilyx — maandag 8 november 2004 @ 7.48 uur

  8. Ze moeten maar eens flink uithalen die linkse politici richting dit kabinet inplaats van meelullen over Van Gogh. Dit kabinet is steeds bezig de boel in de fik te steken. En dat is natuurlijk niet terroriseren. Nee we zijn goed bezig hoor in Nederland. Dit kabinet gebruikt inderdaad meer asfalt, 1 baans wegen.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 8.46 uur

  9. Vorige week vrijdag gebeurd

    Mijn zoon heeft een Moslimvriend en die heet *Ali (*gefingeerde naam).
    In de klas gooiden verschillende leerlingen gummetjes naar Ali.
    Ali is het beu en gooit één gummetje terug.
    Resultaat.
    Toen de klas naar huis ging moest Ali 2 uur nablijven.

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 9.33 uur

  10. Charles,

    Een onschuldig gummetje is niet te vergelijken met neerschieten, nogmaals neerschieten, keel doorsnijden en 2 messen in lichaam priemen.

    Verder heb je het verhaal waarschijnlijk van je zoon en die moslim vriend van hem. Altijd hoor en wederhoor toepassen, dat is goed.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 9.37 uur

  11. Carel de Win

    Daar heb je gelijk in, een gummetje is niet hetzelfde als moorden.
    *Ali zit in de klas van mijn zoon.
    Wat willen we nou met allen hoe Ali zich ontwikkeld.

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 9.45 uur

  12. Jan dat is allemaal heel leuk, maar nu nog de minima en de chronisch zieken.
    Met al die verhogingen, die er aan zitten te komen, is dat niet zo best.
    Die hebben straks net teveel om van dood te gaan, en te weinig om van te leven.
    Gebeurt er voor die mensen ook nog iets?????

    Mad (7)
    ben het met je eens, dat dit kabinet de zaak bedonderd.
    Heb je misschien een plan om te zorgen, dat dit kabinet ze snel mogelijk kan oprotten, het zijn een stel amok maakers en voor de rest niet.
    Maar ja, ze zitten veilig in hun beschermd fort, denken ze.

    Reactie door Leo 3 — maandag 8 november 2004 @ 9.48 uur

  13. Charles,

    Wat mij nu zo stoort aan de moslims is dat zij niet en masse de daad van hun broeder hebben afgekeurd. Slechts enkele honderedn hebben geprotesteerd. Verder zijn er ook diverse moslims die de daad goedkeuren. Afgunst tegen deze bevolkingsgroep was er niet gekomen indien zij zich hadden aangepast en Ali zou geen gummetjes naar zich toe hebben gegooid gekregen indien de moslim zich zou hebben aangepast. Het is simpelweg zo dat de niet moslim het agressieve gedrag van de moslim niet meer accepteert en ik ikan dat zeer goed begrijpen.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 10.00 uur

  14. 12 Carel de Win

    Ik accepteer en tolereer agressief gedrag van Moslims ook niet.
    Maar wat gebeurd er met de vredelievende Moslims?
    Mag daarom elke Moslim het doelwit worden van enkelingen die zich misdragen?

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 10.06 uur

  15. We pakken imams aan die aanzetten tot haat, vannacht is er op een islamistische school een aanslag gepleegd. Zalm heeft met zijn oorlogs speech aangezet tot haat. Sleep die vent voor de rechter voor ‘aanzetten tot haat’. verantwoording dragen en nemen. Het kan niet zo zijn dat we imams wel aanpakken en Zalmpjes niet. Anders ben je geen knip voor de neus waard als politiek.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 10.55 uur

  16. Ff helemaal off-topic:

    De uitzending van Zembla ging deze week over het te bouwen windmolenpark in de Noordzee. Kosten: 4x Betuwelijn voor iets wat WEER niet rendabel kan worden… Je bent en blijft altijd afhankelijk van de reguliere stroom om uberhaupt die molens aan de praat te houden. Verder kunnen ze niet aan als het te hard waait of te zacht waait.
    Er zijn meerdere rapporten verschenen die aangeven dat het een slecht idee is om zo’n park neer te zetten. Maar de politiek gaat door met het plan. Waar ken ik dit van… :?
    Brinkhorst: “Als we zoveel windmolens bouwen, kunnen we een groot deel van onze conventionele centrales sluiten.”

    *zucht*

    Gaan we weer zo’n drama krijgen als bij de HSL/Betuwelijn of wordt dit kabinet nog teruggefloten?

    Hoe denkt de SP hier trouwens over?

    Reactie door Mirella — maandag 8 november 2004 @ 10.56 uur

  17. MAD,

    Een brandje is niet te vegelijken met neerschieten, nogmaals neerschieten, keel doorsnijden en 2 messen in lichaam priemen.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 11.20 uur

  18. Carel de win
    Zei een moslimhater…

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 11.27 uur

  19. 12 Carel de Win

    En nu maar afwachten of Nederland en masse deze aanslag afkeurd.

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 11.38 uur

  20. Kelen doosnijden, dan zit de haat pas diep en dat is het werk van de moslim. Dit gedrag zwaar afkeuren is m.i. goed, dit gedrag verdedigen zoals jij doet, doet vermoeden dat jij een niet-moslim hater bent…

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 11.44 uur

  21. Charles, is al aan de gang. Het gedrag van de moslims wordt niet meer geaccepteerd. De grens is overschreden. Barbaarse daden moeten de moslims maar in hun eigen landen doen, niet hier. Oprotten dus.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 11.45 uur

  22. Charles Starren
    Deze aanslag is ook niet goed te praten.
    Het is olie op het vuur, om paniek te zaaien

    Reactie door Leo 3 — maandag 8 november 2004 @ 11.48 uur

  23. Carel de win
    Ik haat niemand…waarom ? haat is een slechte raadgever, vertroebelt je visie.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 11.51 uur

  24. Wie haat zaait, zal haat oogsten
    Is nog altijd zo geweest

    Reactie door Leo 3 — maandag 8 november 2004 @ 11.53 uur

  25. 21 Carel de Win

    Vind jij een bomaanslag op een basisschool (kleine kinderen (nondedju)) niet barbaars?????
    Hoe moeten die kinderen die waarschijnlijk niet eens weten wie v Gogh is, nu opgroeien in Nederland.
    Wat gaan ze denken over dit land?

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 11.59 uur

  26. Hoe durven ze onze Moslimvriend in de maling te nemen!!!!
    Graag uitzoeken wie het zijn.

    ma 8 nov 2004, 08:04
    Vrienden Van Gogh schrijven open brief aan verdachte
    ROTTERDAM – “Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moest gebeuren. We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.” Zo luidt een passage uit een brief die vrienden van de vermoorde cineast Theo van Gogh hebben geschreven aan de verdachte van de moord Mohammed B.

    De sarcastische brief is opgesteld door vrienden van Van Gogh die de afgelopen dagen samenkwamen op het kantoor van het productiebedrijf van de omgebrachte filmmaker, Column Producties. Het is een humoristisch antwoord op de brief die de dader op het lichaam van Van Gogh achterliet.

    “Wat vervelend dat het zo gelopen is,” luidt de eerste zin van de brief.”We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag. We hebben ons lesje wel geleerd! Gaat het een beetje met je been? Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet kunnen zeggen?”

    Open brief aan Mohammed B., geschreven door de vrienden van Van Gogh:

    Beste Mohammed en vrienden,

    Wat vervelend dat het zo gelopen is.

    We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.

    We hebben ons lesje wel geleerd.

    Gaat het een beetje met je been?

    Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,

    uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo’n kliederboel.

    Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?

    Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.

    We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.

    We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.

    Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.

    We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.

    We steken de hand in eigen boezem.

    Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,

    want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.

    We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan

    die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.

    Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.

    Nou gozer, kop op!

    Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.

    En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

    Sterkte en tot schrijfs

    De vrienden van Van Gogh

    Reactie door Jacob Bakker — maandag 8 november 2004 @ 12.09 uur

  27. Zalm heeft met zijn dubieuze verklaring: `Het is oorlog…!’
    een tendentieus voorschot genomen op misplaatst emotioneel politiek reageren in de democratie en daarmee radicaal rechts een stimulans gegeven om het recht in eigen hand te nemen.
    O ja, het is bijna Kristallnacht. Nooit heb ik beter begrepen dan nu hoe deze orgie van geweld zo makkelijk heeft kunnen gebeuren.

    Reactie door Harke Boer — maandag 8 november 2004 @ 12.31 uur

  28. Charles, een barbaarse moord is niet te vergelijken met een brandje, maak je dus niet zo druk.

    Jacob Bakker, je bent ziek, ik heb medelijden.

    Harke, belachelijk de bescherming die de moslims nu krijgen. Wij worden niet beschermd tegen de moslims.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 12.37 uur

  29. Reactie op 28.)

    Carel, ik denk dat je iets mist.
    Gevoel voor cynisme en/of ironie.

    Reactie door Jacob Bakker — maandag 8 november 2004 @ 12.44 uur

  30. Snap jullie niet hoor…een aanslag op een school… een school waar kinderen zitten. Het is duidelijk, rechts Nederland is dol op het opblazen en aanslagen plegen op kinderen. Ooow of generaliseer ik nu…jeetje. Zegt wel weer iets over ze… laf to the bone.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 12.50 uur

  31. 28 C d Win

    Van een brandje vliegen de deuren er niet uit.

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 12.51 uur

  32. Ja, er is angst. Veel angst. Angst waar velen geen raad mee weten. Angst waarvoor? Angst voor voor gewelddadige akties van ontspoorde mensen, hier, vlak voor onze neus, temidden van ons zo veilig geachtte samenleving. We benoemen deze “mensen” als terrorist of “moslim”-extremist, – en reageren met haat, haat naar massa’s mensen, die ons storen door hun “anders zijn”, de doelgroep van die haat zijn moslims, in zijn algemeenheid, zonder onderscheid. En zo wordt het kwaad gevoed, want dat doen we met haat en angst, in plaats van eerst te kijken wat er werkelijk aan de hand is.
    De moslimcultuur kent enorme verschillen met het “westerse leven”, zoals wij dat gewend zijn. Ze nemen geen deel aan onze vormen van vrije tijdsbesteding, uitgaansleven, je vindt ze nauwelijks in het verenigingsleven, – zijn heel moeilijk in hun omgang met vrouwen en zijn eigenlijk niet in staat al die verschillen te accepteren. Dit geldt vooral voor de oudere generatie.
    Van de jongere generatie zijn er velen die zich wel hebben kunnen aanpassen, velen van hen komen we regelmatig tegen in supermarkten e.d., waar ze prima functioneren. En vooral van de dames onder hen, hebben velen zich ambitieus ontwikkeld op HBO-nivo en zelfs verder.
    Het is dus vooral die generatie “ouderen” waar we naar moeten kijken. Ze zijn beinvloedbaar door de vetegenwoordigers van hun geloof, – de imans. Imans, die uit het buitenland komen, onze cultuur niet kennen en geen Nederlands spreken. Daaronder zijn ook enkele extremisten. Maar dat wil nog niet zeggen dat alle moslims hier aan mee doen. Nee, er zijn er ook onder hen die zich hier tegen afzetten en net als wij, alleen maar vrede willen.
    Een goede kontrole op wat door imans gepredikt wordt is noodzakelijk,- en kan worden verkregen door een verplichting in te stellen dat deze predikingen alleen in de Nederlandse taal mogen gebeuren. Ik besef dat dit niet altijd mogelijk is, – maar wat wel mogelijk is, is de eis van direkte vertaling in het Nederlands, van alles wat gezegd wordt in de moskee. Dit bevordert bovendien de talenkennis van onze moslimburen.
    Zo, door determinerend te denken, in plaats van in paniek reakties haat te zaaien, zijn we met ons allen veel beter in staat dit “gevaar” te identificeren en de paar echt gevaarlijke figuren bijtijds aan te pakken.
    Amita

    Reactie door Amita — maandag 8 november 2004 @ 12.53 uur

  33. 30 Mad

    Volgens mij heette het liedje BAD to the bone. :)

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 12.53 uur

  34. charles starren
    Eigenlijk zonde op zo’n topnummer te gebruiken….kweet et…maar ja:) moest wat. Had liever een a4tje vol gekalt met scheldwoorden in het plat haags. Maar dan delete jan me waarschijnlijk.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 13.03 uur

  35. 34 Mad
    Geeft niet joh.
    Schelden mag, en ik heb geleerd dat je er :”ik vindt” voor moet zetten en dan is het je mening juridisch gezien.
    Vrijheid van meningsuiting toch?

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 13.09 uur

  36. @17 en meer.
    Karel de Win Een brandje is wellicht niet te vergelijken met.
    Maar wat jij doet is het even hard bagatelliseren als dat je meent, onterecht overigens, dat de moslim gemeenschap doet met een moord.
    Je bent geen haar beter dan de moordenaar, je bent wellicht te laf om je gebral in daden om te zetten, maar het zou me ook niets verwonderen dat je er toe in staat bent als de pakkans maar erg gering is.
    Ga met Wilders spelen die is uit hetzelfde hout gesneden.
    En wat bescherming betreft: We worden ook niet beschermd tegen niswits als jij.

    Roelf

    Reactie door Roelf van Bergen — maandag 8 november 2004 @ 13.25 uur

  37. @36

    Je bent geen haar beter dan de moordenaar, zeg je.

    LUL TOCH NIET ZO DOM EN ACHTERLIJK MAN.

    SIMPELE ZIEL, DAT BEN JE.

    WAT EEN DOM GELUL ZEG, TJONGE TJONGE.

    Reactie door viezekutbond — maandag 8 november 2004 @ 13.35 uur

  38. @37

    viezekutbond = c de win ?

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 13.43 uur

  39. @38

    NEE

    Reactie door viezekutbond — maandag 8 november 2004 @ 13.46 uur

  40. @39

    Ik zou C d W ook niet op deze manier willen afschilderen .
    In gesprek blijven met elkaar.
    Zonder de behoefte te hebben om elkaar te beledigen om onze geloofsovertuiging of afkomst of politieke overtuiging.
    Dan komen we misschien verder?

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 13.54 uur

  41. Het is missellijk makend, en zeer laag bij de grond met wat er beurdt is met die school.
    Wat een grote kerel(s) om een school te vernielen, waar kinder normaal hun lessen moeten volgen.
    Zou dat een reactie kunnen zijn van alle haat, die bijv; door de win, en nog een paar anderen, verkondigd worden????
    Je hebt natuurlijk maar één zo’n idioot nodig.
    Geef nooit een reactie, maar dit is zo laag bij de grond en zo laf, dat het om te rillen is.
    Snap Marijnissen niet dat hij dat soort mensen toelaat.
    Dit heeft niets meer te maken met vrije meningen.
    Dit is gewoon mensen tegen elkaar uit spelen om een burgeroorlog goed te praten

    Lees nog even verder, maar kom niet meer met een reactie terug.
    Groetjes, en dat het gezond verstand mag overwinnen

    Reactie door Nederlander — maandag 8 november 2004 @ 13.57 uur

  42. Charles Starren
    Dat is nu net niet wat ze willen…. want dan komt het misschien goed en politiek gezien is dat niet in hun voordeel.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 13.57 uur

  43. Ik ben het helemaal met Roelf eens. Neuk hem in z’n hol Harke.

    Reactie door viezekutbond — maandag 8 november 2004 @ 14.31 uur

  44. Roelf, #36.

    Jij vergelijkt mij met de moordenaar van Theo van Gogh. Je hebt je verstand verloren.

    En volgens jou ben ik wellicht te laf om te moorden. Ook hieruit blijkt dat je je verstand verloren hebt. Moorden heeft niets met lafheid te maken. Laffe mensen moorden, ik niet.

    Met deze opmerkingen geef je overigens aan dat je ver heen bent.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 14.37 uur

  45. Laten we het beschaafd houden.

    Reactie door Piet — maandag 8 november 2004 @ 14.44 uur

  46. Gedicht voor Mohammed B. via http://www.dreknek.com

    “In gevangenschap gedoopt”

    Dit is dan mijn laatste moord…
    Ik ben geestelijk gestoord…
    Wat moet ik nu dan…
    Ik lig in een gevangenisziekenhuis, niet volgens plan.

    Ik laat een boodschap achter…
    Voor jou…de gevangenisverkrachter…
    De vleesboom van jou is afwachtend…
    Naar mijn anusgaatje smachtend…
    Kom rustig aan…
    En ik geeft je ruim baan…
    Jij geeft mij het heidenenzaad…
    Ik word jouw best holmaat.

    Tegen mijn kameraden heb ik ook wat te zeggen…
    Ik zal zeker het loodje leggen…
    Ik ga nergens meer heen…
    Zit nu tussen vier muren van steen…
    Op de hielen gezeten door de Ridders van het bruin…
    Mijn darmkanalen straks aan puin.

    Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit:
    Het is niet fijn als een andere man in je …zit.

    Beste broeders en zusters ik nader mijn einde…
    En hiermee is het verhaal ten einde.

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 15.03 uur

  47. Zoek God op aarde
    Is dit het resultaat van al die haat?
    Is dit nu de Nederlandse staat?
    Verwijten en wijzen naar elkaar.
    Jij hoort niet hier maar daar.
    Want ik ben beter dan zij.
    kijk eens in jezelf en keer het tij!
    Wie gaat nu deze aktie weer wreken?
    Dat werkt toch niet is inmiddels wel gebleken.
    Ieder mens is uniek en bijzonder.
    Zoek de god in je medemens dan gebeurd er pas een wonder.
    Dan zie je, iedereen is een stukje hemel op aarde.
    Laat ieder mens toch alsjeblieft in zijn waarde.

    ~Sulis~

    Reactie door Sulis — maandag 8 november 2004 @ 15.08 uur

  48. 249

    Lazer op met je god, veel te goedkoop!!!

    Reactie door viezekutbond — maandag 8 november 2004 @ 15.17 uur

  49. Even min of meer off topic: Allawi, lees Bush, heeft in Irak de
    noodtoestand afgekondigd.
    Dit betekent volgens mij dat vanaf nu onze Nederlandse troepen volledig militair operationeel moeten zijn inplaats van `gewapende hulpverleners’ spelen en het bieden van humanitaire, politieke steun!
    In de praktijk komt het er vanaf nu op neer dat NL-troepen op last van de Amerikaanse opperbevelhebber moeten schieten op alles wat zich na de duisternis verdacht beweegt in Sammawah en iedereen moeten arresteren die zich niet aan de avondklok en aan de Censuur houdt.
    Zo zien we dus hoe dit Kabinet Balkenende met leugens, besmuikte Bush-bewieroking en grenzeloze naïveteit, waar thans zelfs Van Agt van achterover slaat, ons volk een misselijkmakende nieuwe imperialistische oorlog van de Yanks in rotzooit.
    De vraag is: Wat doen we hiertegen?

    Reactie door C.Tilyx — maandag 8 november 2004 @ 15.19 uur

  50. @viezekutbond
    ja huhuh moet jij zeggen. LOL

    Reactie door Sulis — maandag 8 november 2004 @ 15.20 uur

  51. Dit kabinet een keiharde trap onder hun reed geven,links gaat regeren en halen we onze jongens weer terug naar huis.

    Reactie door viezekutbond — maandag 8 november 2004 @ 15.24 uur

  52. @45 Carel de Win.
    Allereerst goed lezen is niet je sterkste punt.
    Ten tweede dat wat ik schrijf heet “Vrijheid van menings uiting” ebvanals dat wat jij schrijft en evenals de debiel aandoende uitlatingen van viezekutbond. allen al de gekozen naam doet vermoeden dat de verstandelijke vermogens zo klein zijn dat zijn opmerkingen hem niet eens kwalijk zijn te nemen.

    Jij mag menen dat ik mijn verstand verloren heb, ik heb gezien, al je uitlatingen die ik voorbij heb zien komen, de indruk dat je je verstand al verloren hebt of dat het niet lang meer zal duren dat dat een feit zou zijn.

    Ten tweede na het bagataliseren van de aanslag op de school, zou het niet mistaan dat jij je daar nadrukkelijk van distantieert, iets wat je ook steeds eist van moslims die met de aanslag op van gogh niets van doen hebben. Dat houdt natuurlijk wel in dat je ook je bagatelliserende uitlating hierboven op zijn minst nuanseert of nog beter als een jammerlijhke vergissing kwalificeert.

    Als je zo’n flinke vent bent dan stijg je weer in mijn achting, je was daar overigens al behoorlijk in gedaald zoals je, terecht, ook zult hebben opgemerkt.

    Roelf

    Reactie door Roelf van Bergen — maandag 8 november 2004 @ 16.24 uur

  53. Roelf 56.

    C.d.W. is niet wijzer.
    Praat kranten en TV uitzendingen na, en die maken het zo mooi of erg als zij zelf willen.
    C.d.W. moet eens de straat opgaan en met de mensen praten, als hij dat al durfd.
    Als je alles goed leest wat hij inbrengt, lees je stukken die, in de meeste gevallen, in een krant hebben gestaan.
    Zegt tegen anderen dat zij geen verstand hebben, maar wat hij inbrengt is ook niet zo verstandig, is hem door nieuwsberichten ingegeven, schijnt voor hem moeilijk te zijn om zelf te denken.
    Maar zoals het ook zij, hij moet eens achter die kranten en het TV scherm vandaan komen en gewoon met de mensen op straat gaan praten, krijgt hij het waren nieuws te horen.

    Reactie door Leo 3 — maandag 8 november 2004 @ 16.48 uur

  54. @C.Tliyx, ne hoor, is niet waar wat je nu roept

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 17.09 uur

  55. Ronald, ik hoop het echt! Want ik hoorde dat de noodtoestand alleen niet geldt in het Koerdische Noorden.

    Reactie door C.Tilyx — maandag 8 november 2004 @ 17.19 uur

  56. Zit heel complex inelkaar, deel van de troepen is bezettingsmacht en andere deel is stabilisatiemacht, de een kan de ander geen opdrachten geven als ik me niet vergis.

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 17.31 uur

  57. GOED NIEUWS!!!

    Wilders blijft groeien en staat nu op negentien zetels in de peilingen.

    NOG BETER NIEUWS!!!

    Ook SP-ers stappen over naar Wilders. De ommekeer is gekomen, yeahhhhhhh.

    NIPO: Wilders op negentien zetels

    Uitgegeven: 8 november 2004 17:11
    Laatst gewijzigd: 8 november 2004 17:25

    AMSTERDAM – Onafhankelijk Tweede-Kamerlid Wilders blijft het goed doen in de peilingen. Volgens een onderzoek dat TNS NIPO dit weekeinde uitvoerde mag hij op negentien Kamerzetels rekenen als er nu verkiezingen worden gehouden. Recente peilingen van Interview NSS en Maurice de Hond wezen ook al op een groeiende populariteit van de voormalige VVD’er.

    In de NIPO-peiling blijft Wilders achter de VVD, dat op 22 Kamerleden mag rekenen. Volgens het onderzoek van De Hond streeft Wilders met achttien zetels zijn oude partij voorbij. De peiling van Interview NSS liet een veel kleinere winst voor Wilders zien. Hier staat hij op zeven zetels. De verschillen tussen de peilingen zijn toe te schrijven aan uiteenlopende meetmethodes.

    Volgens het NIPO wordt de Groep-Wilders de vierde partij van het land, achter PvdA, CDA en VVD. De onderzoekers stellen dat niet alleen CDA en VVD zetels aan Wilders kwijtraken, maar ook linkse partijen als GroenLinks en SP.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 17.56 uur

  58. Hoi, hoi, hoi!!! en nogmaals hoi, hoi, hoi!!! De scheuring binnen de SP is een feit. Wat is het leven toch mooi. Hoi, hoi, hoi!!!

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 17.57 uur

  59. @Careltje: Van harte gefeliciteerd jongen! Ik gun je die mensen van harte. ;)

    Reactie door Sulis — maandag 8 november 2004 @ 18.07 uur

  60. De Win, wat zoek je hier toch? Je bent op het verkeerde log.
    Mij boeit die waterstofperoxydekop van dat figuur Wilders niet,
    noch los, noch op zijn rococoromp.
    Ik hoop van ganser harte dat jij nog eens vast komt te zitten in een forse file van Islamisten met kromzwaarden die op de vlucht zijn voor jouw Lijder.

    Reactie door Harke Boer — maandag 8 november 2004 @ 18.31 uur

  61. Links gaat verdwijnen, links gaat verdwijnen, Marijnissen in de WW, ole, ole, Marijnissen in de WW ole, ole.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.08 uur

  62. Carel de win
    Jij doet blij alleen realiseer je je 1 ding niet, dat groeien van Wilders is maar even hoor. Heeft gewoon te maken met de ellende van de dag, als partijen daar straks inspringen is de partij van Wilders onthaard. Niemand zit te wachten op pro amerikaanse eikeltjes, mensen zijn gewoon nog niet goed voorgelicht. Als duidelijk wordt dat Wilders gewoon 100% eng amerikaans conservatief is. Laat hem de degens maar kruisen in een debat met Marijnissen…die maakt toupetje van hem.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 19.08 uur

  63. @Carel, waar is nou je solidariteit ;-)

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 19.10 uur

  64. MAD, blijf dromen, grens na 11 september 2001, Beslan (kinderen vermoord door moslims) is bereikt. De laatste stuiptrekkingen van de SP zijn een feit. Marijnissen in de WW. Dit komt nooit meer goed met links. Tijd voor de rechtse revolutie. Ga eens luisteren in het land, de grens is door de moslims overschreden!!!

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.12 uur

  65. O wat erg WILDERS weer zoeen lachertje .boer koekoek .D66.JANMAAT .LPV.allemaal het zelfde. even meerijden. op een oprisping veel stemmen haalden …en die gelijk weer kwijt raakten omdat geen inhoud hadden. zodra mensen over hun emoties zijn en weer normaal denken doorzien de mensen de holle frases en keren zij zich af van zulke figuren.de geschiedenis bewijst dat elke keer

    Reactie door hein — maandag 8 november 2004 @ 19.12 uur

  66. Solidair ben ik met de oorspronkelijke bevolking van dit land. Dat moeten we koesteren en niet laten vergallen door een barbaarse cultuur die hier niet past. Het gaat weer mooi en vredig worden in ons Nederland.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.14 uur

  67. Hein, keep dreaming. Zoals Pim die door een linkse gek is vermoord al zei: “De geest is uit de fles”!!!

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.15 uur

  68. Carel de win
    Pas jij maar op , dit kan links wel eens enorm gaan versterken, een links dat OOK DIT durft aan te pakken. We zijn nog lang niet bij de verkiezingen.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 19.17 uur

  69. @MAD, laten we heel reel blijven, je gelooft toch niet dat de Partijd Van De Allochtonen hier iets aan gaat doen, ik zeg niet SP, maar als je links in dit land roept dan roept men PVDA dus, hun onkunde wordt jullie teloorgang.

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 19.21 uur

  70. Ronald
    Ze zullen wel moeten nu… je kan niet altijd in die salon blijven zitten.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 19.25 uur

  71. @MAD, nou dan ken jij de PVDA nog niet goed genoeg, die komen NOOIT meer uit die salon.
    Zullen wel weer met half-bakken voorstellen komen, alleen zullen de kiezers die niet meer kopen.
    Vind de PVDA de laatste dagen trouwens verdacht stil, jij ook

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 19.31 uur

  72. Marijnissen in de WW, ole, ole, Marijnissen in de WW ole, ole!!!

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.33 uur

  73. MAD, links loopt op z’n eind. De ogen van het volk zijn eindelijk open gegaan. De moslim terreur die ons land teistert moet een halt worden toegeroepen en dat is onmogelijk vanuit de linkse hoek!!!

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.35 uur

  74. @Carel, dan zit ie met zijn 53 (meen ik) in een riante wachtgeld regeling hoor, hoewel ie een groot deel van zijn salaris afdraagt aan de partij zullen zijn WW/AOW premie’s en dergelijke wel over zijn kamerlid salaris berekend worden (correct if im wrong).

    Dus dan gaat Jan er in principe op VOORUIT i.p.v. achteruit, het is maar dat je het weet Carel :-D

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 19.36 uur

  75. Ronald
    Daarom moet Marijnissen ze wakker schudden. En dan mag je in je approach best anders zijn dan rechts, lijkt me normaal. Maar in die salon blijven hangen kan niet. Dat geeft ook alleen maar aan dat je niet durft. En daar heb ik bij de pvda zoiezo de schurft aan, dat hangen in die salon en sjiek doen en meelullen met de stemming van de dag.

    Carel de win
    Ze kunnen dat wel, let maar op. Denk dat je komende maanden nog verbaasd zult komen te staan. Als 1 partij in links toonaangevend is, is de SP het wel. Pvda kan niet anders dan volgen. Groot zijn is leuk, maar heeft ook zijn nadelen. Je moet teveel mensen happy houden.

    Reactie door MAD — maandag 8 november 2004 @ 19.38 uur

  76. Ronald, dat klopt, die Marijnissen heeft dan goed voor zichzelf gezorgd, maar goed de SP verdwijnt dan en dat is het me wel waard, dus Marijnssen in de WW ole ole, Marijnissen in de WW, ole, ole!!!

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.39 uur

  77. Laten alle leden van de bond nee zeggen tegen het akkoord in het fnv referendum. Kunnen ze weer om de tafel gaan zitten en gaan de stakingen gewoon door.
    Hoezo akkoord 1,5% loonruimte terwijl in mijn gemeente omgerekend met de verminderde maatregelen mijn besteedbaar inkomen met 10% achteruit gaat. Dit zijn nog maar de de maatregelen die niet van tafel af zijn en de ozb en gemeentelijke belastingen. Daarnaast zijn er nog kosten die op dit moment niet duidelijkzijn en nog niet te bereken. Die tien procent kan makkelijk oplopen naar 12 tot 15%. Geweldig zo een akkord.

    Reactie door schavuit — maandag 8 november 2004 @ 19.39 uur

  78. MAD, word nou toch eens wakker. Op zich mag ik jouw manier van benaderen wel, recht voor z’n raap. Maar je moet wel reëel blijven, links wordt vermorzeld.

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 19.40 uur

  79. Carel de win
    Hoezo wordt links vermorzeld.
    Volgens een plaarselijke VVD coryfee in mijn gemeente en een journalist van een plaatselijke krant bestaat de mogelijk in onze gemeente dat de SP 2 tot 4 zetels behaalt. Nu hebben we er nul.

    Reactie door schavuit — maandag 8 november 2004 @ 19.43 uur

  80. @Schavuit, als de vakbonden zich met dat willen gaan bemoeien moeten ze de politiek in gaan, dat gaat ze echt helemaal niks aan.

    Daarom zei ik ook al eerder, wat de vakbonden nu bij het kabinet wegsnoepen halen ze op een andere manier wel weer binnen, daarom is dit ook een pyrrus overwinning want uiteindelijk betaal je het toch wel weer en ben je er geen fuck mee opgeschoten.

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 19.49 uur

  81. Carel de Win, ben je zelf wel wakker je realiteits zin is ook ver te zoeken, je bent gewoon een schreeuwerd die gelijk wil hebben en de discussie ontloopt door grotendeels alleen maar te sugeren en te beledigen .

    Reactie door folkert de lepper — maandag 8 november 2004 @ 19.50 uur

  82. 75 Mad

    bedoel je die oorspronkelijke bewoners van de jaren voor en tijdens de tweede wereldoorlog?
    Die verlinken je al als je bruin haar hebt en groene ogen

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 19.51 uur

  83. 90 moet zijn C de W en nr 74

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 19.52 uur

  84. Ronald
    Voor jouw informatie de vakbonden laten de leden beslissen middels een referendum, iets wat je van deze regering niet kan zeggen.
    Wij beslissen en zo zal het ook gebeuren.
    De leuze van deze regering.

    Reactie door schavuit — maandag 8 november 2004 @ 19.53 uur

  85. @Schavuit, dat klopt maar dat komt omdat de regering een mandaat van 4 jaar krijgt, als men bij elke beslissing die genomen moet worden het volk moet raadplegen gaan we failliet aan de kosten.

    Maar ik doelde op die gemeentebelastingen enzo, dat is NIET het gebeid van de vakbonden, als ze daar over mee willen praten moeten ze zich verkiesbaar stellen he.

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 19.55 uur

  86. Daarom hebben we ook een SP die daar plaatselijk iets aan probeert te doen. Wethouders bewust maken dat er ook andere keuzes zijn. Bijvoorbeeld: ruim 20% aan personeel en algemeen bestuur uit te geven en dan nog adviesbureau”s inschakelen omdat zde wethouders zeggen dat ze niet de kennis en expertise in huis hebben, volgens mij kan dit dan wel minder.

    Reactie door schavuit — maandag 8 november 2004 @ 20.00 uur

  87. Ronald
    De regering zit er dank zij ons. De referendumwet is bedoeld om de kiezers inspraak te geven in bepaalde zaken. Hier is tot nu toe op geen enkele manier gebruik van gemaakt. Blijkt dus ook een zoethoudertje te zijn.
    Wat is de reden dat ze tot nu geen enkel referendum hebben gehouden? Bang dat we iets anders willen dan dat zij willen.

    Reactie door schavuit — maandag 8 november 2004 @ 20.03 uur

  88. Wil iedereen nog even naar @85 kijken en lezen? Schavuit, jij bent één van de weinige samen met ReneR die het door heeft!!! De bonden denken samen met een hoop mensen op dit log, dat ze een geweldige overwinning behaalt hebben. Het is tot nu toe een grote flop geworden. Er is nog een hele hoop te doen mensen.

    Reactie door JanW — maandag 8 november 2004 @ 20.04 uur

  89. Marijnissen in de WW, ole ole

    Reactie door Carel de Win — maandag 8 november 2004 @ 20.06 uur

  90. 97 C d W

    Je vervalt in herhaling.
    Blijkbaar ben je het gewend dat mensen je niet serieus nemen

    Reactie door Charles Starren — maandag 8 november 2004 @ 20.09 uur

  91. @Schavuit, tuurlijk kan het anders, wethouders eruit en die mensen van het adviesburo wethouder maken want die weten het wel he.

    Reactie door Ronald — maandag 8 november 2004 @ 20.15 uur

  92. Ik ben blij dat jij het snapt ronald.

    Reactie door schavuit — maandag 8 november 2004 @ 20.18 uur

  93. Nee Carel niet vandaag
    Nee Carel nee
    al wil je nog zo graag
    er zijn van die dagen
    dat ik je niet kan felen
    Ga liever buiten spelen
    en mohammed doet mee
    Misschien kan dat je wonden helen
    De scheuring in jou geest
    is groter dan in de SP
    Hou toch eens op met haat verdelen
    Als gevolg van al die doorgesneden kelen
    ben jij haast net zo wreed en stom!

    Reactie door Ben — dinsdag 9 november 2004 @ 8.58 uur

  94. Beste Carel de Win,
    Je mag van menining met iedereen verschillen maar je schrijft wel mee in een weblog van een kamerlid, hou het daarom een beetje beschaafd.

    Reactie door Piet — dinsdag 9 november 2004 @ 9.29 uur

  95. @98
    Charles Sarren.

    C de W valt in herhaling.
    Dat lijkt me langzamerhand niet verwonderlijk.
    Mijn ervaring met dementerende mensen is dat ze kort nadat ze iets gezegd hebben niet meer weten dat ze dat gezegd hebben en dan komt er precies hetzelfde uit hun mond.
    Verder wordt er door dementerenden vaak wartaal uitgeslagen.
    Wellicht moet hij eens hulp gaan zoeken voor zijn probleem. Overigens ervaren mensen die gevorderd dement zijn dit helemaal niet meer als een probleem, ze kunnen het niet meer opmerken.
    Het kan zijn dat dat al met deze zielepoot aan de hand is.

    Roelf

    Reactie door Roelf van Bergen — dinsdag 9 november 2004 @ 11.01 uur

  96. @104 Roelf

    Je gaat nu te ver met je uitspraken, hier kwets je ook andere mensen mee, zoals ik. Heb twee ouders die dement zijn, dus pas een beetje op je woorden Roelf.

    Reactie door Richard v.d. H — dinsdag 9 november 2004 @ 13.12 uur

  97. @105
    Richard vd H.
    Als je dat als kwetsend ervaart dan spijt mij dat ten zeerste.
    Als je er uit hebt opgemaakt dat CdW door mij op één lijn wordt gesteld met je ouders, dan heb je dat mis, maar kan ik mij het gekwetst zijn levendig voorstellen.
    Je ouder worden door mij dus niet gelijk gesteld aan CdW.
    Maar wat ik schrijf over symptomen dat zul je herkennen. Als je ouders nog niet vergevorderd zijn met de demetie dan zul je moeten leren omgaan met deze symptomen. Ook mijn ouders werden dement en ook ik heb daar mee moeten leren omgaan. Familie leden die dat niet konden, werden alleen maar kwaad op mijn ouders, dan weer wanhopig en dan weer uiterst verdrietig. En dat verdrietig zijn is een emotie die een ieder zal hebben die ziet dat zijn ouders, of andere persoon die je lief hebt, niet meer de mens is die hij/zij altijd geweest is. De boosheid levert niets op als vaak ook nog verdriet bij degenen die nog niet zo ver heen zijn dat nagenoeg alles aan ze voorbij gaat en is absoluut onnodig en overbodig. Ook de wanhoop, hoe begrijpelijk ook, levert geen enkele positieve bijdrage, omdat de wanhoop gevoed wordt met de hoop dat alles een goede keer zal krijgen, die hoop is zinloos er zal alleen maar achteruitgang zijn. Het verdriet moet ook al verwerkt worden zonder dat de oorzaak van dat verdriet er mee geconfronteerd wordt, in een helder moment maakt het getoonde verdriet die persoon alleen maar heftig van streek.

    Ik hoop dat je na dit, mijn bijdrage met andere ogen leest.
    Verder wens ik je veel sterkte toe en vooral ook veel wijsheid, wellicht gevoed door kennis omtrent het verloop van deze aandoening, toe in de omgang met je ouders. Zowel jij als je ouders zullen dat nodig hebben.

    Roelf

    Reactie door Roelf van Bergen — dinsdag 9 november 2004 @ 13.44 uur

  98. Oke Roelf, is goed.

    Reactie door Richard v.d. H — dinsdag 9 november 2004 @ 14.09 uur