Leve de optimistische, blije eikels!

‘Ik ben blij dat het laatste woord in dit jaar van het cynisme was aan een stelletje optimistische, blije eikels’, aldus Claudia de Breij bij het verlaten van de studio op het Neude in Utrecht.

Vijf dagen radio maken, zonder eten en met weinig nachtrust: een prestatie!

Claudia, Giel en Wout: Proficiat!

Jullie actie heeft veel mensen een goed gevoel gegeven.
Jullie enthousiasme werkte aanstekelijk, en daarom werd het een succes:
717.351 Euro (tot nu toe)!

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 24 december 2004 :: 20.07 uur

62 Comments

62 reacties

  1. !!! ;-)

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 20.56 uur

  2. Ja, en dat dan nog niet eens op de best beluisterde zender…TOP !!

    Reactie door Lambert — vrijdag 24 december 2004 @ 21.19 uur

  3. Nou wat een prestatie zeg, gebruik maken van zaken die wij mensen die zich inzetten voor andere zaken niet tot onze beschikking hebben. Weinig prestatie dus, als je gebruik maakt van middelen waar je zoiezo al toegang tot toe hebt. Daarbij zou je half nederland stijf moeten schelden dat ze pas gaan geven als ze met hun kneiter op een camera of radio kunnen komen. Mooi nu een actie voor de voedselbank gangers… ‘geef ze een extraatje voor het nieuwe jaar?’. Helaas worden daar niet de media middelen niet op deze wijze voor aangeboord. Misschien moeten we ook wat hongerige kinders laten zien ofzo… en andere zielige zooi.

    Maar goed… ik zal wel weer niet populistisch genoeg zijn. Het is cynisch dat mensen pas gaan geven als ze mee kunnen liften in dramatiek, dat is pas cynisch.

    Reactie door MAD — vrijdag 24 december 2004 @ 22.10 uur

  4. De prestatie bestaat eruit dat ze zichtbaar voor iedereen iets neerzetten wat verschil maakt, als dan iemand 200 euro over heeft om radar love te horen is dat toch prima?

    Look at the bright site MAD…..

    Reactie door Lambert — vrijdag 24 december 2004 @ 22.13 uur

  5. een vrolijke kerst Mad ;-)

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 22.15 uur

  6. Gut gut wat zijn we weer blij voor de mensen in het buitenland.
    Waneer doen ze dit eens voor de arme onder ons

    Maar daar zit geen brood in dus stikken maar

    Reactie door Anton — vrijdag 24 december 2004 @ 22.16 uur

  7. @ 6

    goh, wat gunnen we een ander wat he… :-(

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 22.22 uur

  8. Lambert
    Nee ik vindt het gewoon niet correct, kan er niets anders van maken, vindt het zelf hypocriet.

    Patrick
    Ja jij ook :)

    Reactie door MAD — vrijdag 24 december 2004 @ 22.24 uur

  9. waarom hypocriet mad?

    en dank ;-)

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 22.27 uur

  10. @ mad

    maar zonder iets ‘populairs’wordt er toch geen woord aan gegeven… en zullen er veel minder mensen vanaf weten zodat je veel minder mensen bereikt?

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 22.35 uur

  11. ja als je dan pas gaat geven, ben je toch een hypocriet hoor in mijn boekje. En je bent nog veel hypocrieter als je ziet hoe sommige arme donders in ons land leven. Maar die moeten maar inschikken want ze gaan nog niet dood genoeg, nee sorry, kan echt niet in mijn boekje. Daarbij vindt ik het noodzakelijk om op dit soort berichten direct te wijzen naar ons eigen land en mensen, al is het maar voor een tegengeluid.

    Reactie door MAD — vrijdag 24 december 2004 @ 22.39 uur

  12. @mad

    ja oke, da’s wel waar… en je heb wel gelijk over die arme donders, daar leef ik tussen,.. sterker nog ben der zelf eentje… en toch misgun ik een ander nix… al woont ie niet in nederland…

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 22.42 uur

  13. Patrick
    Ik misgun Dafur ook niets, maar waarom komt het nou bij niemand in zijn kop op, om iets voor die echte Nederlandse arme donders te doen. En daarom vindt ik Dafur populistisch. En zo lang men niets doet voor zijn eigen mensen, vindt ik het hypocriet.

    Reactie door MAD — vrijdag 24 december 2004 @ 22.50 uur

  14. beste jan en mensen van de radio,

    ikkes bent al geruime tijd dakloos, veel geld heb ik niet ook de zorg schiet flink te kort… zit nu bij mensen in huis die twee kleine kindertjes hebben maar geen rooie rotcent… kunnen jullie hier ook niet een aktie voor starten?

    veel liefs patrick

    Zoiets Mad?… boeie… t is toch beter dat er wat gedaan wordt, maakt toch niet uit op welke manier en voor welk land, t zijn toch ook mensen die recht hebben op een menselijk bestaan.

    mja,.. begrijp je ook wel een beetje mad,.. maar ik vind ut toch wel een goeie aktie die niet meteen negatief bestempeld hoeft te worden…;-)

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 22.58 uur

  15. Patrick
    Nou je hoeft geen smeekbede te doen, behoren bekende bekkie’s in nederland uit zich zelf te doen. Maar goed heb me woordje gedaan, en daar ging het me om. Anders krijgen we weer zo’n fanta lijst met ‘ja mooi jan’ ‘heel goed he jan’ e.d. Terwijl Jan wel mikt met zijn tv spot op het soort mensen dat het absoluut niet makkelijk heeft. Dus wilde dat ff bij de lezers in hun haren smeren….een tegengeluid :)

    Reactie door MAD — vrijdag 24 december 2004 @ 23.07 uur

  16. ach ja mad, en ik ga der op in opdat je jou mening iets uitgebreider neer kan zetten ;-)

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 23.10 uur

  17. Dag Mad en Anton! Fijne Kerst gewenst Geweldig Dat jullie zo gelukkig zijn en zo spontaan meeleven met vrolijke mensen die leuke dingen doen voor andere mensen Ik voel me echt welkom bij jullie! Ik ga me ook populair maken en dan heel zielig sterven! Jammergenoeg zonder tv en DJ’s Doe ik toch nog een beetje wat jullie willen en dan beloof ik later een beter leven voor alle arme mensen, zelfs die nederlandse mensen die de DJ’s hebben vergeten. En voor jullie schrijven ze er 2000 later nog een boekie over in je eigen taal. Moet je eens lezen! gaat over je naaste net zo aardig vinden als je zelf bent! En als kerstkadootje heb ik nog een flesje azijn!
    Proost! en nog een lekker sjagereinig nieuw jaar gewenst, want wat je zaait zal je oogsten!
    Je verlosser van alle ellende!

    De inspirator van Balkenende
    J.C. junior!

    Reactie door Kindeke Jesus — vrijdag 24 december 2004 @ 23.19 uur

  18. mad

    ghehehe, goh, nie kwaad bedoeld ;-)

    maarre kijk zuh… enne dacht dat ballenbakke niet meer mocht ivm hygiene ensjow? ehe

    fijne kerstdagen ook :-)

    groet patrick

    Reactie door patrick — vrijdag 24 december 2004 @ 23.21 uur

  19. @19

    Je bent de grootste zielige figuur die zich verbergt achter de schijnheilig heid die nederland voorbracht en nog brengt.

    Ga eens verder spitten en rond kijken in nederland en lul dan over iets zinnigs.Als jij denkt dat het hier zo goed gaat moet je vooral de struisvogel spelen .

    Reactie door Anton — vrijdag 24 december 2004 @ 23.52 uur

  20. @21
    En zie, de spiegel brak. Amen

    Reactie door kindeke Jesus — zaterdag 25 december 2004 @ 0.08 uur

  21. Goh, wat een blije reacties voor een unieke prestatie. Mischien niet de mensen, mischien niet het geld, maar eindelijk, eindelijk had de nederlandse radio eens wat meer te bieden dan populaire reetketelstenen.
    vredig kerstfeest
    cb

    Reactie door CB — zaterdag 25 december 2004 @ 9.05 uur

  22. 22/23
    Goed lezen wat ik schrijf en niet trachten zelf een invulling er aan te geven. Kan je wel schermen met het kerstgevoel, maakt op mij weinig indruk. Laat mij dan maar cynisch zijn, dus fout zijn. Toch, want zo wordt het gebracht, ben je cynisch, ben je fout. Soort Bush doctrine, je bent voor of tegen ons. Lekker sp kritisch hoor..

    Reactie door MAD — zaterdag 25 december 2004 @ 9.17 uur

  23. Jullie hebben allemaal gelijk! Maar dan nog is elke cent die uit de mensen geperst kan worden om te geven aan mensen die heel hard hulp nodig hebben, een cent die nodig is en welkom is. Kortom: de actie voor Darfur is m.i. geslaagd, omdat het een gloednieuw format was. Iets “anders”, dan een commercial met een gironummer. Uiteindelijk is het leeuwendeel opgebracht door de “verkoop” van de kas met inhoud heb ik begrepen. Geweldig. Het is uiteindelijk een God’s wonder dat de mensen zijn gaan geven, want tegenwoordig is het gros van onze landgenoten niet meer zo vrijgevig. Zeg maar gerust: gierig en egoïstisch. De straatkrantverkoper krijgt 50 eurocent, terwijl de “gulle” gever zich uit de voeten maakt met twee overvolle winkelkarren met vreten en drank! De daklozen in ons land zien hun aantallen groeien en zien dat er steeds vaker hele gezinnen op straat komen te staan en je zal mij niet snel horen roepen dat het hun eigen schuld is en dat ze daarom maar zelf moeten zien eruit te komen. Afschuiven van elke verantwoordelijkheid is tegenwoordig “IN”. Daarom denk ik dat we hartstikke blij moeten zijn met de opbrengst voor Darfur. Maar ook met alle vrijwilligers die zich in het zweet werken om drie keer wekelijks meer dan 2500 voedselpakketen te maken, te vervoeren en uit te delen en soms langs te brengen. Ook alle mensen die ervoor in aanmerking komen verdienen dat kleine beetje geluk eens, zodat ze zich “mens” kunnen blijven voelen.
    Ik word dan ook verdrietig als ik al dat gehak hoor. Maar MAD en Patrick hebben gelijk en Anton heeft gelijk en die figuur die zich wenst te vereenzelvigen met het Kindje Jezus heeft ook nog gelijk. MAD, ouwe cynicus, probeer heel af en toe eens dat glimpje licht te zien dat in veel mensen toch nog zwakjes brandt! De DJ’s hebben bij veel mensen dat lichtje weten aan te wakkeren. Niks mis mee toch? Dat er hier veel gedaan moet worden om de mensen die steeds meer in de soep wegzakken, te helpen en overeind te houden, KLOPT! Moeten we ook doen. Maar niet alleen met de Kerstdagen. Dat moeten we gewoon ELKE DAG doen. Laten we dan proberen om een Goed Voornemen te hebben die morgen begint, maar niet later dan 1 januari 2005. Daarin beloven we onszelf om sociaal te blijven; te blijven vechten voor een eerlijke verdeling van al het geld in ons land, zodat niet alleen de rijkste 7% er van profiteren, terwijl die het niet nodig hebben, maar dat het geld onder de mensen die onder de ziekenfondsgrens zitten eerlijk verdeeld wordt. Dat leegstaande gebouwen worden omgebouwd tot tijdelijke behuizing voor daklozen om weer te wennen en dat die daarna kunnen doorstromen naar een betaalbare woning en misschien zelfs werk of anders vrijwilligerwerk als ze dat kunnen. Dat er meer betaalbare en goede (gezonde) woningen gebouwd (gerenoveerd) worden voor de mensen met de lagere inkomens. En dat de hypotheekrentaftrek vooral voor die 7% van de mensen in ons land, wordt afgeschaft. Want dat scheelt wel 45% van het geld dat door de belastingdienst wordt betaald aan huiseigenaren. En dat is wel 45% van tenminste 7,5 miljard euro! Laten we hopen dat er geen Balkenende III komt. Laten we hopen dat er betere mensen komen en dat men inziet dat op deze manier doorgaan funest is voor te veel mensen en bovendien dat de mensen die het treft, wel eens heel erg boos zouden kunnen worden. Stel je voor dat 300.000 mensen op het Museumplein hun woede op een gewelddadige manier hadden geuit in Amsterdam…. Ik zal niet verbaasd zijn als dit gaat gebeuren. Ik hoop ook dat we kunnen praten over mensen in ons land en dat we niet de verschillen gaan aandikken en steeds meerin WIJ/ZIJ gaan denken. Kortom, ik hoop dat de mensen allemaal een beetje verstandiger zullen worden en zo… ZALIG KERSTFEEST allemaal

    Reactie door Lydia — zaterdag 25 december 2004 @ 10.20 uur

  24. Hier word veel gesproken over de gevolgen van hoe mensen met elkaar omgaan, gisteren geluisterd naar Bob Geldof? Hij zei de 200 miljoen van live aid in 1985 vertegenwoordigd nog niet de 250 miljoen die de afrikaanse landen moeten ophoesten om de rente te betalen aan het westen, we leggen alleen een verbandje aan voor de acute problemen, zo is het beleid in Nederland en de wersterse wereld ook, een pleistertje om uitwassen te voorkomen. Dat uit zich ook met kerstmis, geef die armen 1x in de winter een maaltijd, dan houden die hun bek en wij voelen ons weer goed. Ik noem dat de aalmoescultuur.
    Ik ben behoorlijk cynisch of dat wel eens zal veranderen, mensen zitten zo niet in elkaar, anders was dit patroon de laatste 2000 jaar wel veranderd.
    @Anton, life sucks jongen, of je hier woont of ergens anders. Als je wat pech hebt in het leven is het klote om hier te wonen.
    Misschien wordt het eens tijd voor een goed voornemen:
    Iemand in de strontput gooien is erg gemakkelijk, maar er iemand uit trekken is veel moeilijker, het stinkt, is smeriger maar levert veel meer op. Wanneer gaan we eens daarmee beginnen!

    Reactie door Jack — zaterdag 25 december 2004 @ 11.11 uur

  25. Lydia, MAD.
    Had afgelopen nacht dienst, nat en kil.
    Rond een uur of 2 kwamen 2 daklozen even langs om een praatje te maken, dat doen zij wel meer, en waarom niet.
    We hebben die 2 mannen meegenomen naar onze post.
    Lekkere warme koffie, plakken kerststol en kerstkrans gegeven.
    Niet omdat het nu kerst was, want dat doen wij wel meer, in de nachtdienst, niet overdag, want dan kan je een hoger iemand verwachten en krijg je op je donder, met woorden dan natuurlijk.

    De politiek heeft altijd de armoede in Nederland verzwegen, dacht dat we dat allemaal wel wisten.
    In de eersteplaats is het hun zorg, om voor die mensen te zorgen
    maar dat doen ze niet anders zetten zij zichzelf voor leugennaar
    Lydia en MAD ik ben het met jullie alle twee eens.
    Maar als je rondom je mensen hoort, dan hoor je toch overal van waarom ook niet voor de armen in ons eigen land.
    Zeker na de uitzending over die voedselbanken.
    Kan die mensen toch geen ongelijk geven.
    Het Leger des Heils doen daar al vele jaren aan, maar die kunnen ook geen ijzer met handen breken.
    Er komen steeds meer en meer mensen die hulp nodig hebben, helaas.
    Hopelijk komt er voor de armen in dit land ook snel hulp.

    In iedergeval die 2 van vannacht hebben zich lekker gewarmd en hun buik volgegeten, en hun ogen straalden toen zij weg gingen.
    Dat was voor ons maar een klein iets, maar voor hun een grote weelde.

    Reactie door Leo 3 — zaterdag 25 december 2004 @ 11.39 uur

  26. Ja maar een goed doel moet natuurlijk wel populair en flitsend zijn wil het aanslaan. Het is natuurlijk niet leuk toe te geven dat in Nederland armoede bestaat want dat is veeeeels te dichtbij. Je zou maar eens iets voor een medemens moeten doen die je recht in de ogen kunt kijken.

    Ik ben blij voor de mensen in Darfur ik misgun helemaal niemand in nood iets. Alleen zou ik het wel eens tijd vinden dat er met dezelfde passie tegen de armoede in Nederland ingezameld en gestreden werd. Erkenning hiervan zou een mooi begin zijn. En met het kabinetsbeleid en alles wat er volgend jaar nog doorgevoerd gaat worden is het heel hard nodig. Of ben ik nu weer te cynisch???? :?

    Reactie door Sulis — zaterdag 25 december 2004 @ 11.48 uur

  27. De kerstboodschap mag dan weinig indruk maken op veel mensen Het is wel de tijd om niet alleen met jezelf bezig te zijn, en open te staan voor wat anderen doen. Het is een tijd van ommekeer. Het wordt weer lichter er komt weer een nieuw jaar aan en iedereen mag meedoen! Ook de cynicus, of de kwade verongelijkte negatieve denker en ook mensen die proberen met iedereen vrede te houden. Allemaal in een kleurrijke optocht van mensen die hier leven en hun kop boven water houden. Ik heb respect voor jullie allemaal en hoop dat je het geweld dat ons wordt aangedaan met woorden kunt blijven verwerken want niemand is foutloos en wens je daarbij een geweldig geweldloos jaar en wees maar eens als een kindeke Het spaart je veel ergernis! en zo ben je het beste in staat om van al die grote mensen te leren!

    Reactie door kindeke Jesus — zaterdag 25 december 2004 @ 11.49 uur

  28. sjee, wat ben je toch weer cynisch sulis ;-)

    Reactie door patrick — zaterdag 25 december 2004 @ 11.57 uur

  29. In de naam van het geloof gebeuren de meest gruwelijke dingen. Ben blij dat ik mijn medemenselijkheid of sociaalvoelendheid niet in een hokje hoef te stoppen. Komt gewoon recht uit mijn hart zonder bijbedoeling of stiekeme boodschap tot bekering.

    Reactie door Sulis — zaterdag 25 december 2004 @ 11.59 uur

  30. Hey Pat! Ja erg he…. ;)

    Reactie door Sulis — zaterdag 25 december 2004 @ 12.04 uur

  31. Uit naam van het ongeloof in een ander gebeuren ook verschrikkelijke dingen!
    Dus inderdaad stop geen mensen in een hokje dan komt het misschien nog eens goed! En wie toch in een hokje gaat zitten zoekt zijn eigen gevangenis en de sleutel daarvan heb je in je eigen hand. dat is de vrijheid van meningsuiting.

    Reactie door Ben — zaterdag 25 december 2004 @ 12.14 uur

  32. Als je jezelf kindeke jezus noemt ga jezelf in een hokje zitten. Of in een kribbetje liggen, hoe je het ook noemen wil. :?

    Reactie door Sulis — zaterdag 25 december 2004 @ 12.19 uur

  33. jij snapt het Sulis lekker warm en nog origineel ook! heet tegenwoordig een voederbak, heb je gelijk geen honger meer! Eet smakelijk allemaal!

    Reactie door Ben — zaterdag 25 december 2004 @ 12.31 uur

  34. Al de reacties eens doorgelopen te hebben wil ik het volgende erover zeggen: het initiatief van de DJ’s om geld in te zamelen voor darfur, door plaatjes op verzoek te draaien vind ik opzich niet verkeerd, maar … het zou beter zijn als we eens de rijken in dit land een soort solidariteitsheffing zouden laten betalen, om zo aan zulke acties als darfur geld te kunnen geven. De gewone man/vrouw op straat zou zich dan niet meer verplicht hoeven te voelen hiervoor. Ook de multinationals die er zijn in dit land kunnen hun steentje heus wel bijdragen door een deel van de winst af te dragen aan een goed doel dat darfur zeker wel is, want daar vergaan de mensen echt van de honger om het maar eens zacht uit te drukken. We moeten ook niet vergeten dat er ook armoede in Nederland bestaat en kijk daarvoor maar eens op http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200412/voedselbank.shtml, waar je ogen geopend zullen worden als je die soms gesloten zou hebben. Wat mij betreft ga ik een stapje verder en roep ik Jan op om, als het politiek jaar weer begonnen is, om het volgende voor te stellen aan de 2e kamer … om van al die inzamelingsacties op tv, of waar dan ook af te zijn, een solidariteitsheffing voor alle Nederlanders in te voeren, waarbij de rijksten het meeste betalen , bv vanaf 10 euro per maand en de mensen die ook een goed salaris hebben vanaf 5 euro per maand. Tot slot alles tot aan modaal 1 euro per maand, waarbij de zwaksten in de samenleving hiervan vrijstelling krijgen. Hierdoor kweek je echte solidariteit met de behoevende mensen in Nederland, maar vooral de armen in het buitenland. Ook zouden de rijkste landen in de wereld de schulden moeten kwijtschelden aan de armste landen die er zijn, zodat voor deze landen weer geld vrijkomt om echt hun land weer in orde te krijgen. Wel moet ervoor uitgekeken worden dat het geld niet naar corrupte regeringen gaat, maar dat vooral de mensen waarom het echt gaat dit geld krijgen uitbetaald. Een utopie misschien?, maar wel iets om eens over na te gaan denken. De wereld wordt er hierdoor wel een stukje beter door. Voor de rest wnes ik de SP alle wijsheid toe voor het komend jaar en moge zij de strijd echt eens gaan opvoeren in dit land, door vooral ten stijde te trekken tegen dit duivelse kabinet bakellende II.

    Reactie door Harm — zaterdag 25 december 2004 @ 15.32 uur

  35. ja Sulis… vrééééééséééééélijk….en dat op 1ste kerstdag ;-)

    Reactie door patrick — zaterdag 25 december 2004 @ 15.43 uur

  36. Effe toch nog een paar knuppels in het hoenderhok smijten:

    1. met het bedrag van die voetbalrechten had wel effe meer gedaan kunnen worden. Maar ontneem de doorsnee Nederlander niet “zijn” voetbal, anders wordt-ie ‘link’. Dus liever veel geld aan voetbal dan aan noodhulp in Darfur.

    2. met het bedrag dat met de feestdagen is uitgegeven had ook veel meer gedaan kunnen worden, maar de Nederlander vreet zichzelf liever vol dan dat hij een eurootje weggeeft voor de noodhulp in Darfur, de mensen die dat wel gedaan hebben daargelaten uiteraard. Maar dan nog…

    3. met het geld dat strakjes zomaar aangestoken wordt en BOEM zegt (ik schat toch weer op een slordige 40 miljoen euro) had ook weer veel meer gedaan kunnen worden, maar de doorsnee Nederlander (doorgaans van het mannelijk geslacht) wil hoe dan ook zijn rotjes en eventueel illegaal vuurwerk afsteken. To hell with Darfur dan?

    Of gaan ze dat toch wel, omdat de rijke westerse landen en de rijke Arabische landen het niet belangrijk genoeg vinden dat er een paar miljoen mensen aan het creperen is???

    En wat betreft de groeiende armoede in ons land: die is absoluut niet nodig. Dat die ontstaat hebben we aan de overheid en de regeringen te danken. Voedselbanken, gotbetert, zijn schandalig, maar oh wat ben ik blij dat ze er zijn! Het zou een leerproces moeten zijn voor onze overheden, maar die verkiest de ogen ervoor te sluiten en gezellig naar de Nachtmis te gaan en Kerstmis te vieren… tja, moet kunnen, vinden ze. “MENEER DE PREMIER, SLAAP ZACHT!”

    Reactie door Lydia — zondag 26 december 2004 @ 11.27 uur

  37. Tja goed bedoeld de actie, schandelijk dat het bij DJ`s vandaan moet komen. De wereld kijkt toe en prijst zich gelukkig dat zij Darfur niet zijn!

    Reactie door krul — zondag 26 december 2004 @ 11.34 uur

  38. Ja Lydia het is net als al die vrijwilligers die overal in het systeem mee lopen, dat scheelt geld zeg, iedereen blij.

    Zo klappen de leden van deze regering zich straks genoegelijk de handen rood, omdat de normen en waarden bedoeling doordringt bij het volk.

    In de vorm van vrijwillige instanties worden dan armen in staat gesteld te overleven.

    Eindelijk begrijpen zij normen en waarden, zal Balkenende en de zijne verzuchtten en hebben wij het geld vrij voor ondoelmatig heden, oorlogstuig en het spekken van onze geliefde schatkist en onze beurzen.

    amen Halleluja in de gloria

    Reactie door krul — zondag 26 december 2004 @ 11.48 uur

  39. Wat een gezeik allemaal om zo´n leuke actie van 3FM af te zeiken. Look at the bright side, er hebben mensen moeite gedaan om flink veel geld in te zamelen voor Darfur. Is het nou echt nodig om dat af te gaan zeiken ?

    Reactie door Karin — zondag 26 december 2004 @ 12.13 uur

  40. Karin
    Sinds wanneer is kritisch zijn, zeiken bij de SP, of hanteren ze bij de SP nu ook van ‘het is maar net hoe het uitkomt’.

    Reactie door MAD — zondag 26 december 2004 @ 12.30 uur

  41. @MAD: Kritiek op een goed doel mag niet. Dan ben je gelijk een slecht mens die een ander niks gunt. Maakt niet uit wat voor argumenten je daarvoor hebt. :?

    Reactie door Sulis — zondag 26 december 2004 @ 12.39 uur

  42. Hmm het is tijd dat er een Nederlandse Robin Hood opstaat geloof ik.

    Reactie door Rooie Kater — zondag 26 december 2004 @ 12.45 uur

  43. Karin
    aanvulling : ik heb SP politici weleens iets horen roepen over ‘selectief shoppen’ tegen een andere partij. En waarom is dit selectief shoppen.

    1. SP’ers verzetten zich altijd tegen mensen die belachelijk veel geld verdienen. DJ’s verdien belachelijk veel geld, rijmt dus niet is selectief shoppen.

    2. SP’ers willen altijd graag kritisch zijn, waarom is het nu dan zeiken ? omdat het toevallig een doel betreft wat jouw aanspreekt, is selectief shoppen.

    3. Sp’ers hebben altijd een bek vol over die oneerlijke media, waarom het dan nu gaan prijzen ? omdat het toevallig lekker uitpakt ? is selectief shoppen.

    4. Sp’ers zijn tegen dat commercieele instellingen zich verrijken aan de ellende van andere, believe me dat radio station kweekt over de ruggen van DAfus veel goodwill, is selectief shoppen.

    Kan zo nog wel even doorgaan, als je A zegt ook B zeggen. En niet alleen omdat Marijnissen het toevallig leuk vindt. Ook hij laat weleens een steek vallen.

    Reactie door MAD — zondag 26 december 2004 @ 12.47 uur

  44. Interne kritiek hoort kennelijk niet bij tegenstemmen.

    Reactie door Rooie Kater — zondag 26 december 2004 @ 12.53 uur

  45. Ik vind het sowieso lovenswaardig als iemand een actie begint. We kunnen wel lekker commentaar leveren, maar iemand uit idealistische doeleinden een actie levert. Doet niemand het. Vijf dagen niet eten in een glazen huis leven en doorgaan vind ik in ieder geval beter dan een loos praatje houden, zoals zovelen doen.

    Reactie door Monique — zondag 26 december 2004 @ 15.12 uur

  46. Karin, bij al die “zeikerds” zit doorgaans het hart op de juiste plek. En ze hebben een groot hart. Het gezeik komt voort uit hetzelfde gevoel van onvrede dat ik in 25 en 42 heb geuit. Zij laten dat alleen anders merken. Het is bij de wilde spinnen af dat “Darfur” zomaar kan gebeuren. Maar het is ook schandelijk dat het rijkste deel (een achtste) van de wereld de rest rustig laat creperen. Laat ons wat cynisch overkomen en ook zijn. Het komt voort uit onmacht dat we niet in staat zijn dit egocentrische deel van de bevolking tot andere gedachten en daden te brengen. Het zou niet moeten hoeven dat DJ’s een actie starten, Ze hebben dat gedaan: geweldig! Maar de hulp zou automatisch vanuit de hele wereld op gang moeten komen. En met name uit Arabische landen, die nooit aan zoiets mee doen. Zelfs geen echte troepenmacht willen leveren voor vredestaken. Maar ook vanuit de westerse landen is nauwelijks hulp te verwachten. Het gebied is strategisch en qua bodemschatten niet interessant. Dus: crepeer maar!
    Ook de opkomende armoede in ons land baart ons grote zorgen. Dus sorry voor ons cynisme, Karin. Maar lees de logs wat vaker en je herkent er de sociaal bewogen mensen uit. Ondanks dit cynisme gaan we toch door waar we kunnen. Cynisme met een vleugje optimisme.

    Reactie door Lydia — zondag 26 december 2004 @ 16.29 uur

  47. @ 40
    @ 46

    Ik nodig je hierbij uit om eens mee tegaan en eens te zien hoe het echt in nederland is.
    Het lijkt wel of dat deze twee personen uit het nest komen van jp en onze gerrit die beweren ook steeds dat alles goed gaat

    Het is tijd om de ogen open te doen en eens echt rond te kijken en niet alleen maar kijken naar mensen die het goed hebben .Hier in nederland zijn veel gezinnen die echt niet te koop lopen met hun armoede en die diep in de elende zitten .
    Maar wat word er al snel gezegd eigenschuld,Waneer iemand door toe doen van werkgevers drie maal faliet gaan en de werknemer geen loon uitbetalen.Zelf veel geld overhouden onder andere naam verder .De werknemer moet maar zien waar hij het mee overleefd.

    Hoe zo eigen schuld waar blijf dan de hulp nee hoor dan geeft niemand thuis

    Verder Mad en Lydia jullie geven zeer goede antwoorden die bij vele armlastige leeft

    mijn compliment hier voor

    Ps als er iemand commentaar heeft op mijn tik fouten denk dan dat er ook mensen zijn die het niet gemakkelijk hebben met de taal sorry hier voor ben ook maar een Mens

    Reactie door Anton — zondag 26 december 2004 @ 18.22 uur

  48. Wat Mad, Anton en alle anderen ook tegen de SP hebben, het is wel de enige partij die nog een sociaal karakter heeft. Wat het selectief shoppen betreft: dit is maar hoe je het bekijkt Mad.
    Mad: Wat 1. betreft: onzin, want hun initiatief heeft wel veel opgebracht en als er één sociaal voelende DJ is, dan is het Claudia wel. Elk initiatief dat een goed doel betreft is te prijzen, maar zou het beter zijn zoals al genoemd onder @38. Wat 2. betreft Mad: onzin, want naast het kritisch zijn mag je ook best het ergens mee eens zijn en dit doel is op zich nooit verkeerd om te doen, want als zij het niet doen wie anders doet het dan wel …? Wat 3. betreft: wederom onzin, want de SP heeft naar mijn weten nooit iets gezegd over die oneerlijke media, maar alleen dat ze eerlijk en objectief moeten zijn. Wat 4. betreft: dit is typisch zoiets wat een VVD’er ook zou zeggen, want die hebben het nu echt niet goed voor met deze maatschappij. Het is een bijkomstigheid dat er goodwill wordt gekweekd door deze actie te houden, maar dat doen ook alle andere omroepen in Nederland door soortgelijke acties te houden en daar is niks mee, zolang zij er zelf maar direct geen geld aan verdienen. De actie voor darfur is wat mij betreft dan ook in orde, maar zou het beter zijn als er een collectief en via de belastingen te innen solidariteitsbijdrage zou komen, inkomensafhankelijk natuurlijk, zoals ik al gezged heb in @38. Voor zover weer even mijn commentaar op onzinnige en cynische reactie van Mad en gelijksoortigen.

    Reactie door Harm — zondag 26 december 2004 @ 21.30 uur

  49. Harm
    Maak jij een ernstige fout, ben behoorlijk links en absoluut geen vvd’er, verre van dat. Wat ik tegen de SP heb…niets, maar ben geen napraat pop van Jan Marijnissen.

    Waarom stopt het kritisch zijn bij sommige mensen nu steeds als er wat te halen valt. Als er iets mee gedient is ? wat is je woord dan nog waard ? Zoals Marijnissen altijd zelf zegt ‘consequent’ zijn.

    En je kan ze van 1 tot 5 opnoemen, ze staan nog als een huis overend.

    Reactie door MAD — zondag 26 december 2004 @ 22.07 uur

  50. @ Harm
    Sorry

    maar ik dacht toch dat ik niet gezegd heb dat de sp niet deugd

    misschien staan er verkeerde mensen op posten die niet waar maken wat ze beloven maar daar had ik het niet over.

    we moeten ook denken aan de mensen hier wat ik al eens aan haalden,en dan verder gaan .

    Reactie door Anton — zondag 26 december 2004 @ 22.56 uur

  51. Mad, ik heb liever 1000x Marijnissen dan 1x Wouter Bos, Maxime Verhagen, Jozias van Aartsen of welke CDA, VVD of D66 politicus dan ook. Hij is ook de enige die niet adhoc reageert na aanleiding van een gebeurtenis die Nederland schokt. En over napraters gesproken: Jan marijnissen verafschuwt mensen die hem napraten en geen eigen mening hebben, dus wat dat betreft heb je het ook weer eens mis.
    Wat is er toch mis mee als hij de actie van de dj’s voor darfur top vindt? Ik hoop voor jou dat je JM nooit in het echt zult tegenkomen, want dan lult hij je zo met argumenten onder de tafel in. Wat anton betreft: je hoeft geen sorry te zeggen, want je mag je eigen mening hebben, maar ben het daar niet altijd mee eens.

    Reactie door Harm — maandag 27 december 2004 @ 8.53 uur

  52. En toch nog even de “Advocaat van de duivel” spelen: vrijwel onmiddellijk wordt vanuit de hele wereld miljoenen euro’s aangeboden voor de directe hulp aan de door de Tsunami’s getroffen mensen en landen. Ik vind dat GEWELDIG. Dat moet ook gedaan worden. Waarom dan niet ook voldoende hulp aan Darfur??? Dat was geen afschuwelijke natuurramp, maar daar worden mensen weggejaagd, verkracht en afgelacht. Is dat dan minder erg?
    Het is goed dat mensen kritisch zijn en vooral kritisch blijven. Als Jan Marijnissen de DJ- actie goed vindt, dan is dat zijn mening. Als ik het ermee eens ben is dat geen meeloperij, maar mijn weloverwogen mening. De naam van de actie zei het al: een druppel op de gloeiende plaat. Maar vele druppels koelen die plaat af!!! En er IS een centraal gironummer voor Darfur, maar er wordt nauwelijks of geen aandacht aan gegeven door onze media. Daarom weten veel mensen dat niet. Voor je oordeelt, denk eerst even na, Harm?

    Reactie door Lydia — maandag 27 december 2004 @ 9.32 uur

  53. Harm
    Hey…jij begint over de vvd enzo…niet ik. Ik weet zo ondertussen wel wie Marijnissen is, maar weet ook dat Marijnissen een mens is en soms ook zaken zegt die ik haaks vindt staan op de SP. En dus laat hij een steek laat vallen. En dat is geen ramp, maar meld het hem wel, mag hij bij mij ook. No hard feelings. En waarom zou de man mij onder de tafel moeten lullen ? ik hoef geen gelijk te krijgen hoor. Daarbij kijk ik ook voor geen meter tegen hem op, zie hem als een gewoon mens. Gelijkwaardig, dat jij een ondergeschikt gevoel krijgt bij hem kan ik niets aan doen. Ik ga niet kwispelen.

    JM mag de actie natuurlijk top vinden, maar ik ga wel aan zijn kop zeuren over allerlei andere zaken die er mee in conflict komen. Omdat ik van mening ben dat hij niet alles tegelijk kan zien aankomen, moeten wij hem daar op attenderen. Ik persoonlijk vindt de voedselbanken in Nederland top prioriteit MOETEN hebben. Die dingen moeten onheroepelijk weg en er moet vanuit het rijk oplossingen voor worden bedacht. En wel direct.

    Reactie door MAD — maandag 27 december 2004 @ 10.04 uur

  54. Dat was ik vast van plan, Leo. Harm of geen Harm. Mensen als jij maken veel goed en MAD is een cynicus met een heel goed hart. Zijn boosheid is zo terecht!

    Reactie door Lydia — maandag 27 december 2004 @ 13.45 uur

  55. Ow Leo hehe ik ben hier al voor alles uitgemaakt dus dat boeit me weinig. Marijnissen heeft niets aan jaknikkers, zoiezo ben ik er voor dat er wat meer filosofen komen in de politiek. Mensen die goed kunnen nadenken en vanuit allerlei invalshoeken, ik mis dat enorm in de hedendaagse politiek. Het is allemaal zo recht toe recht aan, weinig creatief.

    Reactie door MAD — maandag 27 december 2004 @ 17.34 uur

  56. Mad, wij zijn dom, maar hun het domst.

    Reactie door Leo 3 — maandag 27 december 2004 @ 18.07 uur

  57. Leo 3, wat jij zegt dat ik gezegd zou hebben dat men JM uitscheldt is helemaal bezijdens de waarheid en lees dan maar nog eens goed na wat ik onder @55 heb gezegd. Heb zelf ook niet beweerd dat er wordt gezegd eigen volk eerst. Het correct lezen van iemands mening is schijnbaar moeilijk voor sommigen. Als je eens gaat lezen wat ik onder @38 heb gezegd dan weet je ook dat ik aandacht vraag voor de armoede in dit land en zelfs oproep om hier ook meer aandacht aan te besteden. Wat lydia betreft: het is goed dat er aandacht wordt besteedt aan de actie voor darfur of nu ook weer aan de zeebevingramp, maar dat het beter zou zijn om structureel een fonds te creëren voor welke dan ook noodzakelijke actie. Een solidariteitsbijdrage van elke inwoner van Nederland zou meer soelaas bieden dan alle kleinschalige inzamelingsacties, die trouwens ook gewoon mogen blijven doorgaan hoor! Ik wilde alleen maar zeggen dat buiten wat er in de wereld gebeurt, er ook mensen in Nederland honger hebben en geen dak boven het hoofd, maar omdat ze verblijven in een rijk land als Nederland nog steeds is, hier niet de juiste aandacht aan wordt besteedt. De media zou hier ook veel meer aandacht aan moeten besteden, dat er ook armoede in ons eigen land is. Tot slot: elke actie die wordt gehouden voor welke ramp dan ook is te prijzen, maar blijft voor mij overeind staan dat het beter is om er iets structureels van te maken door iedereen een bijdrage te vragen, inkomensafhankelijk natuurlijk, zoals ik ook al gezegd heb onder @38. Even voor alle duidelijkheid en om verdere misverstanden te voorkomen: ik ben niet tegen welke inzamelingsactie dan ook voor welke ramp dan ook waar ook in de wereld. Oh ja, als er iemand is die weet wat het is om te geven dan ben ik het wel.

    Reactie door Harm — dinsdag 28 december 2004 @ 15.32 uur

  58. Harm (66)
    Je moet zelf eerst maar eens goed lezen wat je zelf schrijft in 55, daar schrijf je letterlijk dat personen iets tegen SP hebben, en SP = J. Marijnissen, of zie ik dat verkeert.
    Er zijn wel eens mensen hier op het web die wel wat tegen J.M. hebben, en die worden dan ook terug gefloten door de andere die op dit web zitten.
    Het woord uitschelden is misschien wat verkeerd neer gezet, maar je maakte wel opmerkening in 55.
    Als iemand het niet eens is met wat J.M. schrijft op deze web, is het de bedoeling dat daarop gereageerd wordt.
    Dat heeft J.M. het liefst, daar mee komt Jan van aan de weet wat er zich onder de bevolking afspeeld, dat vindt hij beter als waneer je voor een jaknikker speelt
    MAD, die je noemt in 55, is een man die recht uit het hart spreekt, die met beide benen in de wereld staat, die veel maar dan ook veel teveel ellende ziet, elkedag weer.
    Een man, die als het nodig is voor zijn medemens opkomt.
    En als hij dan dingen hoort of leest, en het er niet mee eens is, direct voor zijn mening uitkomt.
    Dat zelfde doe ik ook wel, maar MAD is iets feller dan ik.
    Weet van mijzelf, dat als ik goed boos ben, niet mee moet doen op het web, dan schrijf ik ook dingen, die ik normaal niet schrijf.
    Maar zoals J. Marijnissen zelf eens gezegd heeft:
    “Ieder mens heeft een mening, en hoor graag meningen van een ander”.
    En wat die inzameling betreft, waren de meeste reactie’s:
    Wanneer wordt er iets gedaan aan onze eigen arme bevolking.
    Dacht toch wel dat dat gezegd mocht worden, dat is gewoon opkomen voor je eigen mensen, daar is toch niets mis mee, of wel.
    Heb nergens kunnen lezen van eigenvolk eerst.
    Dacht dat dit eerst genoeg was, ga even eten, ben namelijk net thuis van het werk.

    Reactie door Leo 3 — dinsdag 28 december 2004 @ 20.53 uur

  59. @Leo3: Zeggen dat er ook aan de arme mensen in Nederland gedacht moet worden betekend inderdaad niet dat je daarom de mensen in Darfur of waar ook ter wereld inzamelingsacties niet gunt. Die eigen volk eerst gedachte kan ik daar ook niet in terug vinden van niemand hierboven. Wat betreft de kritiek op JM die vind ik ook wel meevallen en Jan kan wel tegen een stootje. Volgens mij hoort hij wel ergere dingen dan hier bovengenoemde kritiek. :?

    Reactie door Sulis — woensdag 29 december 2004 @ 10.39 uur

  60. @Sulis, het is zo jammer dat somigen niet eerst lezen wat er staat, maar gelijk iets neer zetten.
    Heb misschien ook wel eens iets geschreven, dat ik later denk, dat is anders, had beter moeten kijken, dacht dat wij allemaal wel eens een fout maakten, maar dat moet ook kunnen.
    Wie niet in staat is om een fout te maken, is ook niet in staat om in het werkelijke leven te staan zei mijn grootvader altijd.
    Denk niet de de man daar ver naast zat, met die woorden.

    Een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2005 gewenst
    Groetjes

    Reactie door Leo 3 — woensdag 29 december 2004 @ 11.27 uur

  61. @Leo3: Lezen lijkt vaak net zo moeilijk als luisteren voor sommige mensen. Je grootvader was een wijs man Leo….

    Voor jou ook een hele fijne jaarwisseling en een gezond en solidair 2005!!!

    Reactie door Sulis — woensdag 29 december 2004 @ 13.14 uur

  62. baccarat

    baccarat For a man can lose neither the past nor the future; for how can one take from him that which is not his? So remember these two poi

    Trackback door baccarat — vrijdag 29 april 2005 @ 4.38 uur