Lonsdale

En wat als we nu allemaal ‘ns Lonsdale gaan kopen en dragen?

Dit zou ook kunnen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 10 april 2005 :: 19.26 uur

144 Comments

144 reacties

  1. Ja, dat heb ik inderdaad ook al gedacht. Vooral ook toen ik een paar van die knullen een beetje verongelijkt hoorde dat Turken ook Lonsdale dragen. Alleen dragen die knulletjes dan binnen de kortste keren natuurlijk wat anders en dan zit je met je legeroutfit.

    Reactie door Joan van der Lingen — zondag 10 april 2005 @ 19.35 uur

  2. Inderdaad.. Er bestaat ook zoiets als witte boorden criminaliteit en ik geloof niet dat iedereen mensen met een pak aan als crimineel bestempeld..

    Reactie door Vincent — zondag 10 april 2005 @ 19.36 uur

  3. Ja, ja, en dan zeker later ook zeggen: wat als we nu allemaal een hoofddoekje gaan dragen?

    Nee, bedankt!

    Reactie door Annelies — zondag 10 april 2005 @ 19.44 uur

  4. Al gehoord van het merk coNSDAPle:
    http://enschedeaanzee.opweb.nl/blog/pivot/entry.php?id=1811

    Reactie door enschede a/zee — zondag 10 april 2005 @ 19.45 uur

  5. jeej Jan, zou je dat doen? Een trui van lonsdale kopen en daarmee in de tweede kamer binnenstappen, met een broek van kani er onder natuurlijk ;-)

    Een aantal jaar geleden had ik wel kleding van Lonsdale, geen idee dat een groepering dit droeg ter aanduiding van radicale overtuigingen :S …k vonnut gewoon mooie kleding :-)

    Reactie door Patrick — zondag 10 april 2005 @ 19.47 uur

  6. ALs iedereen in Lonsdale ging lopen dan waren de producenten van Lonsdale erg gelukkig :D

    Reactie door Ronald — zondag 10 april 2005 @ 19.50 uur

  7. Niemand zeker Holland Sport gezien deze middag! Aan de ere galerij ging Mohammed Ali in een Lonsdale trui, zoals het hoort bij een boxer! HMMMMM een moslim in Lonsdale!!!

    Reactie door alexander — zondag 10 april 2005 @ 19.53 uur

  8. Het is allemaal niets nieuws. Lonsdale werd in de jaren tachtig al door skinheads gedragen. Het zijn weer de media die erop duiken en klaar staan met hun etiketten. Daar gaat je merknaam …..

    Reactie door Dump — zondag 10 april 2005 @ 19.55 uur

  9. @Alex
    Waar dacht je dat ik m’n inspiratie vandaan had…
    Geweldig sportprogramma!

    Reactie door Jan Marijnissen — zondag 10 april 2005 @ 19.55 uur

  10. Het merk Fred Perry schijnt ook populair te zijn onder de extreemrechtse jeugd, zij het de iets meer gefortuneerden.
    Fred Perry jongeren dus.

    Reactie door Dump — zondag 10 april 2005 @ 20.02 uur

  11. ik vraag me wel af wat men dan in t algemeen van kledingstijlen vindt, je kunt je er ook gewoon mee af zetten tegen je klasgenoten, je ouders, je makkelijker indentificeren met andere mensen die van de zelfde dingen houden als jij enz…je bepaalt er zoveel mee, vooral als je jong bent, en tuurlijk krijg je daarmee ook een paar foute groepen,.. maar t kan toch ook best positief werken?

    Reactie door Patrick — zondag 10 april 2005 @ 20.09 uur

  12. Klopt Patrick, maar die kaalkopjes denken echt dat Lonsdale staat voor – Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren- Daarbij schijnt het als zo’n shirt o.i.d. aan hebt en je jas open laten de letters NSDA te zien zijn hetgeen zou moeten refereren een de NSDAP. Niet dat ze enig idee hebben waar dat dan weer voor staat.

    Reactie door Dump — zondag 10 april 2005 @ 20.14 uur

  13. Ja, naja die denkbeelden zijn niet wijs natuurlijk… Maar je weet veelal wel dat je met zo iemand te maken hebt, en kan er dus makkelijk met een boog omheen lopen als ze zich zo kleden…

    Reactie door Patrick — zondag 10 april 2005 @ 20.17 uur

  14. Grote flauwekul allemaal als je het gaat verbieden nemen ze een ander merk en bedenken daar een tekst bij!!
    Dus dan gaan we die merken ook maar weer verbieden waar zijn we mee bezig!
    Er zijn ook jongere die andere merken gebruiken om bepaalde gevoelens tegen andere groepen duidelijk te laten zien.
    En zo zal het blijfen gaan je kan nu eenmaal op alle merken akelige teksten verzinnen
    Iemand die de wet overtreed gewoon oppakken dus niet alleen lastige jongere die toevallig een lonsdale trui aanhebben.

    Reactie door margaretha — zondag 10 april 2005 @ 20.48 uur

  15. Ik hoef nergens bij te horen, blijf gewoon mezelf. Spijkerbroek met T-shirt. Oké, beneden de 15 graden trek ik er een wibratrui er overheen.

    Reactie door ACCEPT — zondag 10 april 2005 @ 21.17 uur

  16. Heel goed idee. Een dag of tien geleden dacht ik nog als ieder boven de vijftig (net als ik) zo’n trui gaat dragen, dan is de lol voor die gasten er gauw af.

    Reactie door Hetty — zondag 10 april 2005 @ 21.36 uur

  17. Als ik importeur van Lonsdale-kleding was zou ik onmiddelijk alle kleding uit de rekken laten halen op het moment dat ik er achter kwam dat “mijn” merk werd gebruikt als metafoor van Ultra-Rechts.
    Er is ook wel andere merkkleding te verkopen, denk ik zo.

    Maar ja … de marktwerking hè?
    Iemand verdient dus dik geld met de verkoop van een vieze reputatie.

    Reactie door Olav ten Broek — zondag 10 april 2005 @ 21.49 uur

  18. wat ik dan weer niet snap isse, eh londsdale London,.. londen, isse wel errug buitenlands eh… :s

    Reactie door Patrick — zondag 10 april 2005 @ 21.51 uur

  19. 3) Tot mijn grote vreugde zie ik in veel etalages hoofdoekjes, wordt DE trend, Annelies!

    Reactie door Madelijne Pleines — zondag 10 april 2005 @ 22.13 uur

  20. hoofddoekjes natuurlijk…

    Reactie door Madelijne Pleines — zondag 10 april 2005 @ 22.13 uur

  21. “En wat als we nu allemaal ‘ns Lonsdale gaan kopen en dragen?”

    Da’s hier in Amsterdam-Oost niet handig, ik denk dat je dan weinig vrienden maakt. Als je nu Lonsdale koopt en gaat dragen, wordt dat toch echt opgevat als een ander statement dat jij bedoelt. En met een Marokkaans jeugdhonk voor de deur, kan ik daar maar beter rekening mee houden.

    Als Lonsdale slim is, brengt het een Muhammad Ali shirt op de markt. Dan ben ik de eerste die er een koopt.

    Reactie door Barry — zondag 10 april 2005 @ 22.21 uur

  22. PS Als je een Lonsdale trui draagt en je shirt half open hebt, lees je NSDA. Als je dat met zo’n ‘Socialist’ trui doet, staat er CIA. Toch een beetje lood om oud ijzer…

    Reactie door Barry — zondag 10 april 2005 @ 22.23 uur

  23. Allemaal in Lonsdale,dan is de lol gauw over . Maar wat er in die koppen zit krijg je er zó maar niet uit en dat zie je niet aan de buitenkant.
    Heel jammer voor de mensen die Lonsdale gewoon mooi vinden en die kleding nou niet meer aan durven doen.

    Reactie door Diny — zondag 10 april 2005 @ 22.54 uur

  24. EEn merk, een gedachte goed?Laat ze toch lekker puberen, het is ook vaak wat de boer niet kent dat vreet hij niet, tenminste ik begreep dat in de kleinere gemeentes er nog weinig medelanders zijn en dan gaan de net pubers naar een grotere stad voor middelbaar onderwijs en dan komen ze in aanraking met, dat geeft voor beiden spanningen.Ik denk dat wat dat betreft je altijd een tegenstelling zal houden tussen kleine dorpen en grote stad.Ook heeft men structureel te weinig aan het huisvestingprobleem gedaan en bijna alle jeugdwerkers wegbezuinigd, naar mijn idee dus niet alleen het probleem lonsdale!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — maandag 11 april 2005 @ 0.17 uur

  25. Als ik dat doe, dan ben ik een Uncle Tom-syndroom…

    http://www.internetstad.nl/index.php/Uncle_Tom-syndroom

    Reactie door Farshad Bashir — maandag 11 april 2005 @ 0.17 uur

  26. Gaan we dan ook meteen een baard laten staan en gaan we hoofdoekjes dragen ?
    heeft Lonsdale nog wat acceptable Kaftans in de colectie ?

    Als ik mijn Eigenmerkkleding nou eens gratis aan extremistische neonazi’s ga geven ? Die maken tenslotte beter en goedkoper reklame dan dat ik op de TV kan betalen.

    Reactie door Greasle — maandag 11 april 2005 @ 1.01 uur

  27. Wat ik zo raar vind van die hele Londsdale toestand…
    Op diverse scholen willen ze Londsdale verbieden. Laat die dames en heren lekker de kleding dragen waarmee ze zich identificeren. Dat schept meer duidelijkheid. Je ziet dan op afstand tenminste met wat voor volk je te maken hebt. Wanneer ze zich verplicht in doorsnee kleding moeten gaan vertonen herken je ze niet meer als zodanig…

    Reactie door Yvo — maandag 11 april 2005 @ 1.10 uur

  28. Helaas. Het huidige afbraakbeleid noopt mij alleen nog kleding van de Zeeman, De bristol of in de uitverkoop te kopen. Geen Londsdale voor deze WAOer, hoewel ik het een prima idee vind.

    Reactie door CiNNeR — maandag 11 april 2005 @ 3.53 uur

  29. Des te lager de opleiding (vmbo b.v.)des te sneller gaan de bromscooters.?
    Dus……..
    Uiterlike kenmerken ter compensatie van een leeg bovenkamertje?

    Reactie door ollekebolleke — maandag 11 april 2005 @ 7.22 uur

  30. Het is toch van de domme af dat mensen hun gedachtegoed uit een kledingmerk willen halen. Ik vind het wel een goed idee om met zijn allen Lonsdale te gaan dragen, alleen kan iemand mij vertellen waar ik die kleren kan vinden?

    Reactie door Ali Sayin — maandag 11 april 2005 @ 8.39 uur

  31. Misschien was dit wel de Grote Bedoeling, toen Adam ‘n hap uit die appel had genomen… Toch maar weer naakt, iedereen?
    O ja, enne “kleren maken de man”….(???)

    Reactie door Boudewijn Pleines — maandag 11 april 2005 @ 8.44 uur

  32. Hoi Madelijne.Vroeger droegen de vrouwen in de “volksbuurten”waar ik ook ben op gegroeid, tijdens hun huisdoudelijke bezigheden, de was doen in een tobbe en al het andere sloven, hooddoekjes. Mede ter afdekking van de KRULspelden die er doorgaans de hele dag in bleven zitten.
    Pettige dag gewenst!!

    Reactie door ollekebolleke — maandag 11 april 2005 @ 8.49 uur

  33. helpt allemaal niks .het probleem zit hem in de ,rechtse, media die gasten met die kleding en rare denkbeelden een ,helden, status verleend . en kinderen op die leeftijd vinden dat prachtig . want wie wist nou een half jaar geleden waar venray lag ? komt er een gastje op t.v. met een haken kruisje ,wat er notabene vlug met een stift opgeklad is .daar dat gastje nog niet eens weet waar hij die dingen kan krijgen .en hup de kijkcijfertjes schieten weer omhoog .die gasten ontsporen door dat a.hun ouders b.de overheid b&w en raadsleden (die alleen met projectontwikkelaars praten )c.scholen ,ook de anonieme schoolbestruren d.koffie drinkende ,ik kan niks voor je doen,!jeugdwerkers e. ikzelf omdat ik ook te weing aandacht heb voor deze problemen van jongeren . bij de weg .z,on socialisten jas zie ik wel zitten ,ben niet bang om te laten zien !

    Reactie door texas henkie — maandag 11 april 2005 @ 8.55 uur

  34. De kleding zal ik niet dragen, omdat het mijn smaak niet is. Wat ik wél draag is een button van Lonsdale met daarop ‘Lonsdale loves all colours’. Het bedrijf zit er bijzonder mee in haar maag (zie ook hun website, waar ze informatie geeft over racisme, skinheads etc etc). Vandaar dat ze deze buttons heeft laten maken. Verkrijgbaar bij het Antidiscriminatiebureau bij u in de buurt…en Lonsdale zelf natuurlijk!

    Reactie door Hanny Palmen — maandag 11 april 2005 @ 9.33 uur

  35. Ik denk dat het vooral de media is die dit gebeuren aanwakkerd. De jongeren zien zichzelf op TV en vinden dat stoer. En als de media er dan ook nog expliciet bij vermeld dat het gaat om “Lonsdale-jongeren” dan kun je wel raden wat het gevolg is.

    Reactie door Nathan — maandag 11 april 2005 @ 9.48 uur

  36. Lonsdale draag ik niet vanwege de asociatie met extreem-rechts. Valt die weg, dan ben ik de eerste die een Lonsdale-sweater koop.
    Overigens draag ik wel Karl Kani, Tommy Hilfigger, Nike, Coolcat en huismerkjes. In welk hokje zou ik vallen?

    Reactie door Jan Breur — maandag 11 april 2005 @ 11.24 uur

  37. Extremisten die onopvallend door het leven gaan, daar moet je voor oppassen! Toch niet voor jochies met een merktrui?
    Laat je niet te veel meeslepen door de op kijkcijfers masturberende media.

    Reactie door Mag ik ook even? — maandag 11 april 2005 @ 11.26 uur

  38. 29 CiNNeR

    Tip: -koop een goedkope trui bij Zeeman
    – met een beetje handigheid, maak je he eigen
    Lonsdale sticker
    – strijk hem op je Zeeman trui

    Veel succes!

    Reactie door e.krul — maandag 11 april 2005 @ 11.27 uur

  39. 37 Jan Breur

    Waarschijnlijk val je in het hokje: als het maar een merk is.

    Wat ben ik toch voor iemand, dat ik altijd overal de merken vanaf sloop?

    Reactie door e.krul — maandag 11 april 2005 @ 11.31 uur

  40. Lonsdale? Dácht ‘t niet, hoor. Extra geld gaan betalen voor het merkje dat erin zit? Ja, ben d’r gekke Henkie (niets persoonlijk, Henk!). Ik draag zelf doorgaans kleding van Zeeman en Hans Textiel en spijkerbroeken koop ik bij Ulla Popken, vanwege mijn grote maat. Zeer redelijk van prijs, overigens. Nog niet zo lang geleden telde je niet mee als je geen Kappa of LaCoste merkjes op je kleding had. Ouders dienen aan hun kinderen te vertellen dat de verpakking niet belangrijk is, zolang die maar schoon en heel is, maar dat je gedrag allesbepalend is. Ken genoeg kinderen in de buurt hier, autochtone en allochtone kinderen, die zich prima gedragen. Kennelijk wat meer sociale “bagage” meekrijgen van betrokken ouders….??? Zou het daar niet eerder zitten…bij de ouders?

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 11 april 2005 @ 11.43 uur

  41. 41 Lydia,

    Denk het niet hoor, jeugd onder mekaar is gewoon kei erg tegen elkaar.
    Mijn ouders gaven me toen ik een jaar of tien was geen merkleding, onder het mom van, daar groei je toch zo weer uit, bovendien maakt het niet uit wat je aanhebt… (ze konden het niet betalen),. ik was de enige in de klas die geen nikes had, en werd als enige stelselmatig hierom in elkaar geslagen…
    Mijn ouders trachte me toen het goede mee te geven, maar het is er ingeslagen dat merken wel degelijk belangrijk is…

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 11.52 uur

  42. Ik zoek altijd naar kleding zonder merkje. In plaats van merk kleding die veelal gemaakt worden in L.L.L.(lage lonen landen) door kinderen.
    41. En bij de ouders van díe ouders.

    Reactie door ollekebolleke — maandag 11 april 2005 @ 11.58 uur

  43. ik kan geen lonsdale betalen!!!! en ik denk dat ik niet de enige ben!!!!
    met een inkomen van iets meer dan 750 euro moet je je kleren bij zeeman of het legerdesheils kopen jan!!
    hier had je beter over na moeten denken!!!

    Reactie door v/h theemuts — maandag 11 april 2005 @ 12.01 uur

  44. 42 Nee Patrick je ouders hadden gelijk, alleen die andere ouders gaan mee in het idee dat je ergens bij hoort als je een merk draagt.

    Een ieder geval een beter mens wordt je niet door merkkleding.

    Kleren maken niet de man.

    Reactie door e.krul — maandag 11 april 2005 @ 12.27 uur

  45. I know Krul, maar als je op de basis/middelbare school zit, en er helemaal alleen voor staat,.. denk je daar toch echt anders over…helaas

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 12.29 uur

  46. ja dat begrijp ik, veel kinderen vertellen die ook niet an ouders of leraar. Ik vind dat dit wel degelijk de taak van scholen is, om dit op te pikken en bespreekbaar te maken in de groepen en met ouders.

    Dit kun je toch niet zomaar laten gaan.

    Niemand wil dat zijn kind, een kind, gepest wordt, ouders niet en leraren ook niet.

    Het is bijna onbegrijpelijk dat men schijnt te doen alsof dit fenomeen wel meevalt, terwijl er zoveel jongeren zijn, die hier hun levenlang problemen mee houden.

    Reactie door e.krul — maandag 11 april 2005 @ 12.51 uur

  47. ach ja Krul, de leraren bij mij op school wilde wel helpen hoor, ze zagen het ook wel, trachte er wel over te praten in de klas, maar dat maakte het alleen nog maar erger… soms is t beter om te zwijgen, lijkt wel…

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 12.54 uur

  48. Ik vind het zielig voor de fabrikant dat zijn naam misbruikt wordt.
    Goh waar is Zalm om de middenstand een handje te helpen?
    Nee ,ik ga het niet kopen en dragen om te provoceren.
    Die jongeren moeten gewoon opgevoed worden.
    Maar als de rechtspraak in Nederland al niet serieus genomen wordt(Samir’s vrijlating) wat moeten we dan van het onderwijs,politiekorps verwachten???????

    Reactie door anita — maandag 11 april 2005 @ 13.00 uur

  49. Tja waarschijnlijk hebben die leraren zelf geen ervaring met gepest worden en kunnen zij zich minder goed verplaatsen in iemand die gepest wordt en de gevolgen daarvan.

    Maar wat dacht je ervan als ondervindings deskundigen ingeschakeld worden op scholen, om hierover te vertellen.

    Zou dit misschien meer zoden aan de dijk zetten?

    Reactie door e.krul — maandag 11 april 2005 @ 13.12 uur

  50. Denk dat het voor de pesters niet veel uit zal maken, het zit nou eenmaal in mensen om zich beter te voelen/voordoen dan een ander. En dit vooral ook heel duidelijk te laten merken…
    Misschien dat het voor de kinderen die gepest worden, wel fijn zou zijn, als ze verhalen van andere horen, en dat ze er dus niet de enige in zijn, maakt ze misschien wat minder alleen.

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 13.14 uur

  51. Patrick, een toenmalige vriendin van mij heeft drie zoons. En ze had toendertijd een bijstandinkomen, maar wel buren die regelmatig in Turkije op vakantie waren… juist, die kochten de namaak kleding daar en konden er zelfs alle merkjes goedkoop los kopen. Mijn vriendin naaide NAFNAF, LaCoste en Kappa merkjes op spijkerbroeken en truien en shirts en petten en sokken. Alleen de schoenen kon niet, maar die waren toen nog niet zo belangrijk. Ik zeg niet dat ouders dit moeten doen. Maar misschien helpt het kinderen die anders gepest worden. En de school dient de bewuste ouders van kinderen in dure merkkleding te informeren als hun kind zich arrogant en pesterig gedraagt en ze dringend te verzoeken hun kind op zijn gedrag aan te spreken. Niet dat het helpt, vrees ik, maar iets anders weet ik ook niet. Zolang je hele en schone kleding aan hebt en je zelf ook schoon en fris bent, maakt het mij niet uit. Kinderen zien niet verder dan hun neus lang is. Dat moet ze dus geleerd worden en dat moeten ouders en school doen!

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 11 april 2005 @ 13.32 uur

  52. Lydia,

    Sja, zou een oplossing kunnen zijn, wel een trieste trouwens :-( dat je gewoon al over zulke dingen nadenkt.
    Mijn ervaring toen was, dat de leraren er vaak wat van zeiden, ben ook een paar keer zelf met trillende benen naar ouders gegaan, die me trouwens wel goed opvingen, een hartig woordje beloofde aan hun kinderen, waar ik vervolgens weer represailles voor kreeg, omdat ik mn mond op had gedaan…
    Ik zou echt niet weten hoe je het kan stoppen, alleen wat ik in bovenstaande ook al zei, de kinderen die getreiterd worden, niet zo allenig laten voelen…

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 13.40 uur

  53. Pesten en treiteren doen volwassenen ook, dus ik zie niet zo in wat dat specifiek met kinderen te maken heeft.

    @ 37 Jan Breur: jij past gewoon in het ‘hokje’ gezond verstand. Zouden meer mensen moeten doen.

    Reactie door Sonja — maandag 11 april 2005 @ 15.04 uur

  54. @ sonja, omdat we t hadden over gepest worden vanwege kleding… dat zie ik volwassene nog niet snel doen (hoop ik)

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 15.07 uur

  55. Shit, Patrick, ook zo’n K..schooltijd gehad? Ik herinner mij niet anders dan wisselende generaties met kinderen die, steeds weer, op niet zo enorm verschillende manieren hun best deden om ergens bij te horen, of heel uitgesproken juist niet. Was daarvan het gevolg dat al die andere tonelen, vele daarvan te maken hebbend met vormen van macht, ook plaats gingen vinden? Vice versa? Je weerbaar maken en meer van dat soort omineuze pedagogiek…? ‘n Gewaarschuwd kind telt voor twee! Ik ken kinderen die daar door hun ouders met veel nuancering en integriteit doorheen worden geloodst. Met goed resultaat, heb ik ‘t idee. En ook hoor ik van kinderen die door leerkrachten uitstekend worden begeleid en vele mogelijkheden krijgen om hun potentieel tot wasdom te laten komen. Genetisch of verworven deficiet buiten beschouwing gelaten, denk ik dat onder dergelijke voorwaarden ‘n Lonsdale niet lang in de mode is.

    Reactie door Boudewijn Pleines — maandag 11 april 2005 @ 15.20 uur

  56. Boudewijn,

    omineuze pedagogiek, verworven deficiet ??

    kan ut ook in iets simpelere taal? ik heb mn school niet afgemaakt :S

    En tuurlijk zal het makkelijker zijn, als ouders een kind in goeie banen leiden, evenals de leerkrachten,.. mja, dan moeten die der wel bij zitten, en moet je vooral niet op een lbo-school zitten met veels te grote groepen enzow

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 15.33 uur

  57. Bij elk straatinterview met m.n Lonsdale onnozelen druipt er een soort van mateloze domheid af. Komen amper uit hun woorden, kunnen wat ze roepen niet eens foutloos schrijven, letten er alleen maar op of dat wat ze te leuteren hebben cool, vet gaaf overkomt in de hoop dat hun mede-onnozelen kunnen zien en horen hoe flink ze uit de hoek durven te komen. En dat alles in de wetenschap dat vrijwel iedereen met gekromde tenen in z’n pantoffels zit, fantastisch. De ouders zijn vaak niet echt veel beter, ook hier onnozelheid troef. Of doen wel hun best maar hebben nog steeds geen vat op hun nageboorten.
    Laatst kreeg zo’n onnozele de zak van zijn werkgever omdat deze van die radicale opvattingen niet gediend was. Het mannetje was toen al heel wat minder cool. Praat niet zoveel tegen die huftertjes maar DOE wat. Trap ze van school, daar hebben ze doorgaans toch al weinig van opgestoken, ontzeg ze de toegang tot……en vertel gelijk even waarom. Weg met de tolerantie, van dik hout zagen we vanaf heden planken, dikke planken. WIJ bepalen de grenzen en als je dat niet bevalt opr….. Zo, dat ben ik kwijt.

    Reactie door William — maandag 11 april 2005 @ 15.42 uur

  58. Een heel verkeerde aanpak: ineens allemaal Lonsdale gaan dragen. Want wanneer wordt door wie ingezien, dat het in een concreet geval niet om provocatie gaat, maar om een poging tot “onschadelijk maken”? En moeten we een speciaal merk gaan spekken? Bovendien: als je in principe voorstander bent van vrije kledingkeuze (ja, ook hoofddoekjes!), dan moet je niet eenvormigheid in praktijk gaan brengen.
    Als je nu Lonsdale draagt, moet je niet zeuren als je voor extreem-rechts wordt aangezien. Dat risico is nu bekend. Dus kies maar wat anders, dan.
    Mijn eigen kinderen heb ik altijd opgevoed in de trant van: merkkleding e.d. is niet belangrijk, maar het gaat erom of je je kleren leuk vindt, en die je goed staan. Dat heeft goed uitgepakt. Ze hebben nauwelijks merkkleding gedragen. Toen ze wat ouder waren, maakten ze natuurlijk zelfstandig hun eigen keuzes.
    En ja, pesten is een verhaal apart. Met Patrcick ben ik het eens, dat als het om kleding gaat, dat bij kinderen een ander verhaal is dan bij volwassenen. Bovendien denk ik dat pesten bij kinderen sowieso een veel diepgaander, heviger en langduriger uitwerking heeft dan bij volwassenen. Een erntsig maatschappelijk probleem, waaraan veel meer aandacht zou moeten worden besteed.

    Reactie door Olav Meijer — maandag 11 april 2005 @ 16.38 uur

  59. Krijgen we subsidie om lonsdale te dragen ? Ik kan wel wat nieuwe kleren gebruiken en heb geen bezwaar tegen lonsdale, behalve dat het misschien duur is.

    Reactie door Degtyarev Pekhotny — maandag 11 april 2005 @ 16.52 uur

  60. 57>
    Zijn ze juist daarvoor niet dat, wat ze zijn? Om dat te doen? (???)
    Omen. Voorteken. Veelzeggend voorteken, anders tekende ‘t niets voor. En de kunst van het opvoeden. Soms ook wel kunstje (en in tegenstelling tot wat je zou vermoeden, is dat niet het verkleinwoord van kunst). En ‘n tekort; iets waarvan je niet genoeg hebt of denkt te hebben. Doorgaans is dat algauw niet meer voldoende te maken en zal dan compensatie zoeken. Daarvan bestaan gruwelijke voorbeelden… Je zou denken dat het tegenovergestelde, teveel, tot minder gruwel zou leiden.
    Genoeg. ‘t Woord zegt ‘t al, inderdaad…

    Reactie door Boudewijn Pleines — maandag 11 april 2005 @ 17.00 uur

  61. merkkleding is onzin .en mijn dochter van 7 weet dat !gewoon een kwestie van je kind leren ,ruggegraat ,te hebben .patrick ondanks alles ben je er toch een stukverstandiger van geworden .en niet z,on grijze meeloper .als zelfstandige heb ik ,rijke, en ,arme, jaren .en kopen wij gewone ,zebra,(zeeman en wibra)kleding of 2e hands beursen

    Reactie door texas henkie — maandag 11 april 2005 @ 17.47 uur

  62. texas henkie, ik heb er toen nooit mee rond gelopen hoor, merkkleding… maaja, als je zo vaak getreiterd en geslagen wordt, omdat je dit niet hebt,.. twijfel je er wel aan hoor, ckers op zo een jonge leeftijd. op mijn veertiende nam ik een ochtendkrantewijk, omdat ik ondanks al mijn smeekbedes aan mn ouders, nog steeds die nike’s niet kreeg,.. trots met mn eerstverdiende loon naar de winkels gegaan, en een paar doc’s gekocht (omdat heeeeelemaal niemand anders die had ;-) )vanaf dat moment wilde ik ook niet zo hard mn best meer doen om er nog wel bij te kunnen gaan horen…

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 18.20 uur

  63. Dit probleem is niet van vandaag of morgen, het is al heel lang bekend dat Londsdale het herkenningsmerk voor extreem-rechtse jongeren is. De politiek had gewoon eerder aan de bel moeten trekken. Ridiculiseren heeft m.i. geen enkele zin, je voedt er alleen maar een (extreemrechts) imago mee.

    Reactie door Jory — maandag 11 april 2005 @ 18.23 uur

  64. Mooi, Patrick, dan heb je ze toch allemaal te pakken gehad! :)

    Reactie door Olav Meijer — maandag 11 april 2005 @ 18.24 uur

  65. Jan, ik vind jouw voorstel om kinderen uit alle culturen met elkaar naar school te laten gaan en vooral om meer aandacht te schenken aan levensbeschouwelijke vakken een veel betere oplossing dan om ons allemaal in Lonsdale te gaan hullen…

    Reactie door Madelijne Pleines — maandag 11 april 2005 @ 18.25 uur

  66. Olav, ach ja.. t pesten ging gewoon door en een jaar later ben ik van school gegaan. Maar ben er nu nog steeds wel blij mee dat ik wel gewoon mezelf ben gebleven, en uit eindelijk ben gaan staan voor wie ik was.

    Reactie door Patrick — maandag 11 april 2005 @ 18.28 uur

  67. Sorry Jan

    Maar voor mij geen Lonsdale of een lookalike daarvan. Ik wil niet graag in elkaar worden geramt op straat door een stel groenslinkse gozers.

    Reactie door ReneR — maandag 11 april 2005 @ 20.11 uur

  68. patrick(63) mooi toch .het mooie van de mens zit van binnen .niet in de portemonee (cliche ik weet het maar het is nu eenmaal zo)

    Reactie door texas henkie — dinsdag 12 april 2005 @ 4.17 uur

  69. 69 ware uitspraak.
    Maar daar kan je in dit leven niet veel meer mee.
    Dit kabinet maakt ook korte metten met mijn waarde en normen.
    Als zij pakken wat ze pakken kunnen en niet schromen over lijken te gaan.
    Nu dan pak ik ook wat ik kan pakken.
    De tijd van de andere wang aanbieden als de ene wang geslagen is ,is definitief over.
    OVERLEVEN

    Reactie door anita — dinsdag 12 april 2005 @ 9.07 uur

  70. De reden waarom die gastjes Lonsdale dragen:

    Door de combinatie ‘nsda’ in de naam en de verwijzing naar Hitlers NSDAP, is het merk populair bij die groep jongeren.

    Reactie door Younes el Rinc — dinsdag 12 april 2005 @ 9.51 uur

  71. O, werkelijk? Dat wisten we nog niet.

    Reactie door Fjodor — dinsdag 12 april 2005 @ 9.58 uur

  72. 69 texas henkie, helemaal mee eens ;-)

    Reactie door Patrick — dinsdag 12 april 2005 @ 10.26 uur

  73. @ 40 e.krul

    Nee, dat klopt niet. Ik kijk uit naar kleding die ik leuk vind, en kom onwillekeurig op die merken uit. Als ik iets soortgelijks van een goedkoop merk zie, koop ik dat eerder. Ik draag niet voor niets ook huismerkjes!
    Verder draag ik bijvoorbeeld geen Helly Hansen, Lacoste, Calvin Klein… kortom, er zijn ook merken die ik links laat liggen.
    Het hokje “als er maar een merk op zit” is dus duidelijk niet mijn hokje.
    Dat jij de merken van je kleren afscheurt moet je zelf weten, maar als je dan toch geen merk op je kleren wilt doe je er verstandiger aan om in de eerste plaats al geen merkkleding te kopen.

    Reactie door Jan Breur — dinsdag 12 april 2005 @ 10.30 uur

  74. Uniformpjes! Iedereen in ‘n uniform; nog zo’n ei van Columbus.

    Reactie door Boudewijn Pleines — dinsdag 12 april 2005 @ 12.04 uur

  75. @59 Olav Meijer Bovendien: als je in principe voorstander bent van vrije kledingkeuze (ja, ook hoofddoekjes!), dan moet je niet eenvormigheid in praktijk gaan brengen.

    De mensen die die hoofddoekjes dragen hebben zelf helaas niet altijd de vrije keuze om het te dragen helaas.

    Reactie door ACCEPT — dinsdag 12 april 2005 @ 13.29 uur

  76. 71. Ik wou dat het met het verdere historisch besef ook zo goed gesteld was. Bijvoorbeeld hoe het met die NSDAP afliep. En wat ze hebben nagelaten.

    Reactie door Joan van der Lingen — dinsdag 12 april 2005 @ 17.36 uur

  77. 74 Jan Breur

    Doe ik ook nooit. Ik kijk ook aan de binnenkant of ik een aanwijzing kan vinden waar het spul vandaan komt.

    Heb gemerkt dat een verkoper vaak geen eerlijk antwoord geeft, als je vraag waar het spul vandaan komt.

    Reactie door E.Krul — dinsdag 12 april 2005 @ 20.05 uur

  78. hoezo is lonsdale kopen/dragen een statement voor rechtse geaardheid?? dat ik al 20 jaar lonsdale draag komt voort uit mijn liefde voor Ska (muziek)!! daar hoort voor mij inderdaad een bomberjack en dr martens bij maar dat wil nog niet zeggen dat ik rechts(extremistisch) ben. in de jaren 80 hebben nazi-skins al de look afgekeken van ska-skins en nu gebeurd er weer iets soortgelijks. ik ben het beu om me steeds te moeten verantwoorden voor mijn kledingkeuze maar het is mijn keuze en die laat ik niet bepalen door enkele ontevreden jongeren!!

    Reactie door ekkesekke — vrijdag 15 april 2005 @ 12.26 uur

  79. Heej mensen
    Ik wou even kwijt,..
    Ik vind het helemaal nergens op slaan dat sommige mensen Lonsdale gaan verbieden.Het is gewoon een boksers merk en Muhammed Ali heeft het nogzelfs gedragen (hij was het gezicht van Lonsdale) en hij is zwart…beetje rare wereld waar we in leven he??:P Ik boks zelf ook en ik vind het niet leuk dat mensen zo dom doen tegen je als je Lonsdale aan hebt.Ok ..er zijn een paar sukkels die van dit kledingmerk misbruik maken maar dan pak je toch die mensen aan en niet de mensen die het gewoon een mooi merk vinden.Altijd de meerderheid is de dupe van de minderheid.En vaak ook lokken allochtonen het ook uit.Laatst een vriend van mij draagt ook Lonsdale maar is helemaal niet racistisch… opeens kwamen de de allochtonen op hem of en begonnen hem uit te schelden en meteen te meppen enz.Wie begint hier dan he ..??Ik vind nazi’s ook slecht maar niet alle Londale dragers zijn zo!!!!!!!!!

    Reactie door Jojo — vrijdag 15 april 2005 @ 13.59 uur

  80. Eigenlijk ben je gewoon gestoord indien je extra geld betaald voor een merkje op je kleding.
    Reclame maken en er nog voor betalen ook.
    Persoonlijk zou ik hooguit een fair-trade labeltje accepteren.
    Hoewel als ik iemand kan vinden met een borduurnaaimachie lijkt me
    “merkloos” en een :-) ook nog ok.

    Reactie door Henk — vrijdag 15 april 2005 @ 17.16 uur

  81. Leuk plan Jan In dit land waar het mijzelf verboden werd om m’n eigen vlag(de hollandse)op m’n bomberjack te naaien dat was echt de ommekeer voor mij.Ik heb vaak getracht om te ontdekken wat dan echt Hollands was. Unox uit Oss wist het wel. De autenthieciteit zijn we nu al kwijt O.K. klompen worden nog steeds in best gemaakt en met koninginnendag zijn we met vele in Oranje gehuld. Is het probleem niet dat de mens zich ontheemt voelt als zijn biotoop constant veranderd a.U.b. ga jij nou eens een keer naar de scholen in Uden (zonder de sensatie geile media) verdonk neemt ook al haar medialeger mee naar Venray. Please Jan naar mensen als jij luistert de jeugd wel degelijk.
    Oja BLACKburnrovers speelt in Lonsdale kleding zou leuk zijn als Udi 19 ze zou uitnodigen voor hun jaarlijkse oefenwedstrijd tegen een topclub en dan met zn alle blackburnrovers shirtjes aan de goede en slechte mensen met koninginnendag lukt het ook!

    Reactie door Teddy — zaterdag 16 april 2005 @ 14.16 uur

  82. Lonsdale… het is maar een merk denk ik dan, maar het straalt waarschijnlijk iets verkeerds uit.

    Reactie door Farijal — maandag 18 april 2005 @ 7.41 uur

  83. ik vind dat lonsdalers eigenlijk eens moeten nadenken waarom ze racisten zijn want hebben ze er eigenlijk wel een goede reden voor als ze die hebben kunnen we ze mischien wel goed begrijpen

    Laterzz stoefke

    Reactie door Stoefke — maandag 18 april 2005 @ 18.21 uur

  84. waar0m z0u l0nsdale verb0den m0eten w0rden? dat zou echt fucking triest zijn want karl kani en fubu en die turke kleding w0rd o0k nie verb0den,, t w0rd racistisch gezien ja,, nou en!! als ze l0nsdale verbieden heb je andere merken die racistisch zijn dus,, fuck niet!! laat 0ns nederlanders gewo0n 0nze mening uiten !!! dit is nederland dit is geen mar0kk0:D:D:D

    Reactie door l0nsdale girl — maandag 18 april 2005 @ 21.24 uur

  85. Opmerkelijk. De SP zet zich in voor een bedrijf dat, niet anders dan Nike, veel en veel te veel geld vraagt voor een stukje, lelijk, katoen met een naam erop. Wat is het volgende, de SP voert actie voor McDonalds dat het maar moeilijk heeft met al dat gedoe rond een gezondee leefstijl?

    Reactie door Sander — dinsdag 19 april 2005 @ 12.40 uur

  86. Als alle hoofddoekjes terug gaan dan is
    pas alles opgelost!

    Reactie door marieke — dinsdag 19 april 2005 @ 20.51 uur

  87. Zwarte mensen dragen zelf ook een merk tegen ons
    even voor de duidelijkheid
    denk maar niet dat ik hetzelfde ga dragen als negers nee bedankt!

    Reactie door marieke — dinsdag 19 april 2005 @ 20.52 uur

  88. wel wel
    waneer gaat het nu tog eindelijk ophouden???
    ik ben een gabber en ik draag lonsdale ja
    maar ik ben in elk geval geen racist
    als skins nu bv tommy hilfiger gaan dragen
    worden snobs dan plots ook racist
    stop gewoon met al deze dingen
    er word al genoeg over gezeverd hoor!!

    Reactie door Chavari Caers — dinsdag 19 april 2005 @ 23.32 uur

  89. egt een coole site:P:P:P:P:P:Pik ben zelf ok rasist
    doei(doei)

    Reactie door harley — woensdag 20 april 2005 @ 13.08 uur

  90. Ze kunnen Lonsdale wel verbieden maar daar schieten we gewoon niks mee op want die rascistische jongeren(ja, ik ken er een paar) gaan dan toch wat anders dragen. Ze dragen trouwens al steeds vaker Fred Perry en weleens Nike Airmax schoenen. Wat willen ze doen…deze merken of kleding ook verbieden? Grootste onzin want daarmee wekken ze alleen maar meer agressie op. En hetzelfde krijg je als buitenlanders geen Fubu of Karl Kani mogen dragen, nog meer agressie!!! En die agressie is er al een tijdje en wordt alleen maar erger want in mijn woonplaats is de hele jeugd als zo een beetje markant rascist geworden door dat gezeik van de overheid en die allochtonen. Mijn mening over dit alles? We kunnen niet meer terug!!! De overheid kan zijn best doen om de jeugd voor te lichten en te zeggen dat allochtonen goed zijn maar het blijft maar doorgaan en het helpt gewoon niet meer. Nu hangt gewoon de sfeer van “Hun of ons!!!”. En ik geef ze geen ongelijk.

    Reactie door Jantjuh! — woensdag 20 april 2005 @ 13.36 uur

  91. Ik ben tegen de afschaffing van Lonsdale zowieso.. !
    Ik draag het zelf ook en dat is omdat ik het mooi vind.. Men wil het afschaffen..Alleen om dat “SOMMIGEN” het gebruiken als een racistisch merk.. ? Het heeft absoluut niets met het merk te maken ! En mensen die het gewoon dragen omdat ze het mooi vinden ? NEE daar denken ze natuurlijk niet aan !

    Reactie door Moniek — woensdag 20 april 2005 @ 16.34 uur

  92. Ik draag ook dag in dag uit lonsdale. Het kan mij niet schelen of ze mij nu als een neo-nazi zien of niet. het is en blijft een sportmerk .
    *lonsdale london : streetwear with class

    Reactie door dave — woensdag 20 april 2005 @ 21.43 uur

  93. Er zijn voldoende mensen die een oprechte mening kunnen geven on er het feit dat ze extreem-rechts zijn, daar ben ik er een van.
    alleen interviewen ze een stelletje mongolen die rechstreeks van de Bijzonder Laag Onderwijs komen.

    Laat eens iemand er wat van zeggen in het openbaar die WEET waar hij over praat.

    Dank u

    Gegroet Rolf uit Oss

    Reactie door deKoning — woensdag 20 april 2005 @ 23.54 uur

  94. K vind t maar onzin k vind dat we lonsdale gerust mogen dragen ook al denken die moslims het staat voor racsime hebben ze maar pech!!! en karl kani slaat helemaal nergens op de naam al zij (de moslims) maken lonsdale fred perry enz. gerwoon racistisch weg met die kankerzwartuhhh

    Reactie door LuUk — vrijdag 22 april 2005 @ 20.22 uur

  95. Lonsdale verbieden op scholen heeft totaal geen zin. Ik denk dat een lonsdale trui, slechts een onderdeel is van het hele plaatje ( hoofd kaal, legerbroek, kisten..). Een skinhead met kisten en een merkloze trui heeft toch dezelfde uitstraling als dezelfde persoon, met het merkje Lonsdale op zijn borst? Trouwens is tegenwoordig een groot deel van de skinheads helemaal niet extreem rechts. Dus is dit ook eigenlijk een stigma. Nu klopt het wel dat er veel lonsdalers extreemrechts zijn, en het inderdaad vaak aan de stok krijgen met allochtonen, maar zou dit verminderen als je het merk eraf knipt?

    Reactie door Erik — zondag 24 april 2005 @ 13.33 uur

  96. Eigenlijk moeten we die sukkeltjes gewoon uitlachen en overgaan tot de orde van de dag. Meelopers en eikels blijf je altijd houden. Nu zijn ze alleen herkenbaar dus kun je eromheen lopen. Makkelijk toch? Gewoon negeren, net als bij apen, dan houden ze vanzelf op.
    Het echte gevaar komt van een andere kant. Niet van een paar rondhangende apies.
    Jammer van een mooi merk dat dan weer wel.

    Reactie door Janus — zondag 24 april 2005 @ 16.36 uur

  97. I LOVE LONSDALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door Lonsdalegirl — maandag 25 april 2005 @ 14.26 uur

  98. Wat een gezeik over dit merk en over de jeugd die dit merk dragen.
    Op mijn school heb je direct ruzie met hele volksstammen als je Lonsdale draagt!
    Maar een Turk met een rood/wit traniningspak, de turkse vlag en
    TURKYE levensgroot op zijn rug krijgt geen slaag omdat iedereen bang is dat
    om met een mes gestoken te worden of neergeknald worden door deze gekken!
    En als ik me met carnaval de rood-wit-blauwe vlag op mijn wang smink, ben ik een vuile racist!!!
    GVD, ik woon toch in Nederland?!! Ik word er helemaal gek van!
    We wonen in Nederland en we zijn Nederlanders, maja het begint iets te veel op turkije of Marokko
    te lijken hiero!
    Als sommige groepen buitenlanders zich hier gewoon aanpassen is er helemaal nix aan de hand!

    Reactie door Lonsdalegirl — maandag 25 april 2005 @ 14.37 uur

  99. hoi

    Reactie door hoihoihoihoihoihoi — maandag 25 april 2005 @ 19.15 uur

  100. lonsdalegirl!!!

    Reactie door hoihoihoihoihoihoi — maandag 25 april 2005 @ 19.15 uur

  101. als er geen lonsdale meer mag gedragen worden dan worden de hoofddoekjes ook maar verboden

    Reactie door hardcore soldier — woensdag 27 april 2005 @ 15.51 uur

  102. Lonsdale is een mooi merk. Die extreem rechtse mensen snappen niet waarom dit merk nou juist moet worden gedragen. Lonsdale is stoer, iedereen kan het dragen!

    Reactie door Mark — woensdag 27 april 2005 @ 15.52 uur

  103. JUIST!

    Reactie door Lonsdalegirl — donderdag 28 april 2005 @ 18.21 uur

  104. Wat n onzin man..!*
    Als de die kutbuitelanders het niet bevalt dat s0mmige mense l0nsdale met n racistische bed0eling dragen dan flikkere die kutkankerlijers t0g lekker op naar hun eigen land… h0even ze het niet te zien..!!!

    Reactie door LonSdale_ruler — vrijdag 29 april 2005 @ 14.27 uur

  105. EEY LONDSDALE IS GEEN NATIE OF GEEN DISCRIMINATIE MERK DIE MENSEN WILLEN LATEN ZIEN MET DAT MERKEN DAT ZE BUITENLANDERS HATEN BUITENLANDERS DRAGEN LONDSDALE OOK DUSS PECH VOOR DE NATIE’S I HATE NATIE’S IK BEN WEL EEN NLder MAAR TOCH HAAT IK ZE KK LIJERS

    Reactie door Pim — vrijdag 29 april 2005 @ 17.36 uur

  106. Kun je niet eerst leren zpellen en dan gaan brallen?

    Reactie door chipo — vrijdag 29 april 2005 @ 19.30 uur

  107. Lonsdale verbieden heeft weinig zit, dan wordt er wel weer een ander merk omgetoverd tot rechts extremistisch. Hetzelfde geld als opeens iedereen het gaat dragen, ze verzinen wel weer wat anders (dan kopen ze wel Consdaple, new balance, kisten of andere zooi) Dan moet inderdaad Rasisme verboden worden, maar dat was het al..
    Dat Lonsdale misschien wil stoppen met kleding verkopen in Nederland heeft ook niet veel zin want als mensen het echt willen hebben rijden ze wel even naar Duitsland of Belgie of ze bestellen het via internet. Het beste is misschien nog om mensen goed voor te lichten, wat het betekent als je écht rechts extremist bent, en keppeltjes en hoofddoeken van lonsdale vind ik ook wel een goeie ;) (stond ergens in een nieuwsbericht ofzo)
    Veel mensen dragen het ook omdat ze willen shockeren, laten zien dat ze wel Lonsdale durven te dragen waar turken bij zijn (hetzelfde geld bv ook voor Karl Kani, een ‘zwarten merk’)

    Reactie door Kimberley — woensdag 4 mei 2005 @ 12.40 uur

  108. http://www.lonsdalenews.nl/ Vind ik trouwens een site die het aardig goed uitlegt (ff gegoogled)

    Reactie door Kimberley — woensdag 4 mei 2005 @ 12.43 uur

  109. Ik vind het ten eerste gewoon ronduit belachelijk dat iedereen zich masaal druk aan het maken is over het feit lonsdale extreem rechts. Ik ben zelf een die hard gabber en ja ik draag lonsdale kleding, ik draag een bomber jack met een NL vlaggetje. Dat vlaggetje is niet omdat ik racist ben maar omdat ik Nederlander ben. Een marokaan of turk weet ik het wie het zijn mag ook met een maantje op zijn mouw lopen van een jas dus ja waarom ik niet met een vlaggetje van me eigen land. Dan erbij draag ik lansdale omdat het mooie kleding is en omdat het lekker zit en dat geld ook voor Hooligan Streetware, das ook een merk dat bij “extreem rechts” zou behoren. Ik vind het allemaal bullshit gewoon. Ik heb zoiets draag kleding die je zelf wilt dragen en gewoon schijt aan de wereld hebben of het nu bij de extreem rechtse hoort of niet. De wereld heb ook schijt aan ons. Dat ze d’r eigen maar druk gaan maken om belangrijkere dingen ipv het gaan verbieden van een bepaald kleding merk.

    Gergroet van een Gabba- Bitch

    Reactie door Lonsdale draagster — donderdag 5 mei 2005 @ 23.07 uur

  110. oh en nog wat….waarom is het zo dat als een buitenlander een nederlander uitmaakt voor kaaskop geen racist genoemd word en wij als nederlander in EIGEN land een buitenlander een zwarte of gewoon turk of marokaan noemt wel neergezet als racist. Nee dat soor volk heb zelfs een eigen naam: dat noemen ze Negroide mensen….BULL SHIT…..en als mensen me nu een racist vinden boeien….ik vind me zelf geen racist, ik maak alleen onderscheid.

    Reactie door Lonsdale draagster — donderdag 5 mei 2005 @ 23.15 uur

  111. Sterk plan,Lonsdale word gediscrimineerd ! door de media !!!!.
    Ik heb al jaren een Lonsdale petje ,nooit problemen mee gehad,alleen de laatste tijd merk ik dat mensen niet meer naar mijn dikke buik kijken zoals gewoonlijk,maar naar wat ik op mijn hoofd heb.

    Mensen het gaat niet wat je op je hoofd hebt maar wat je in je hoofd hebt,

    Als morgen rechts extremisten een patch met een foto van Balkenende op hun mouw gaan dragen gaan we Balkenende dan ook verbieden ?

    (Overigens een goed idee niet ?!)

    Reactie door Alex — zaterdag 7 mei 2005 @ 22.03 uur

  112. Haha zekers un goed idee; was pim er nog maar…..Dan was ut zeker beter geregeld hier!!!!

    Reactie door Lonsdalegirl — maandag 9 mei 2005 @ 14.31 uur

  113. vind dese site egt sukkelig en DOM.
    zouden we ook niet eens bijna kale mannen met flaporen(die denken dat se wat sijn) ook niet eens gaan verbieden.
    HAHHAHAHAHAHHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA :P

    Reactie door Ginger — dinsdag 10 mei 2005 @ 1.16 uur

  114. Zoude we ook niet eens klompen gaan verbieden?

    Reactie door Ginger — dinsdag 10 mei 2005 @ 1.18 uur

  115. Ik ben een marokaan.
    stelen is mijn baan.
    politie komt agter me aan.
    eg waar,k heb niks gedaan.

    Reactie door Ginger — dinsdag 10 mei 2005 @ 1.20 uur

  116. Niet knap
    Eten varkensvlees
    Denken aan xxx
    Eerlijkheid vergaat
    Roesten snel
    Lelijk
    Aardigheid vergaat
    Niet slim
    Dom dat se sijn
    Eenduisend dinge over hun te vertellen
    Raad dit ma snel
    Spring UIT JE VEL

    HAHAHHAHHAHAHHAHAHHHHAHAHHAHAHHAHAHAAHAHAHAHHHHHAHHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAAAHAHHAHAHA:P

    Reactie door Ginger — dinsdag 10 mei 2005 @ 1.26 uur

  117. :s

    Reactie door Lonsdalegirl — donderdag 12 mei 2005 @ 12.23 uur

  118. Op het moment dat je dragers van een merk als Londale of pitbull meteen op een hoop gooit met
    racisten, dan ben je zelf net zo dom bezig als de mensen die Lonsdale dragen om daarmee te laten
    zien dat ze racistisch zijn. Londale is namelijk een boksmerk dat onder andere gedragen werd door
    de zwarte bokser Cassius Clay.

    Reactie door Gijs — donderdag 26 mei 2005 @ 18.07 uur

  119. Generaliseren word alleen gedaan door mensen die te dom en te lui zijn om in te zien dat je mensen niet moet beoordelen op
    kleding, religie of huidskleur maar op karakter. Mensen die Lonsdale willen verbieden zijn derhalve net zo slecht als echte
    racisten.

    Reactie door Andreas — donderdag 26 mei 2005 @ 18.11 uur

  120. ik vin het raar dat karl kani weg gaat in nederland slaat nergens op ik draah zelf ook die merk ik vin het mooi ik vin dat je het zelf mag weten

    Reactie door kerim — dinsdag 31 mei 2005 @ 17.03 uur

  121. ik vint het raar dat karl kani weg gaat je mag tog zelf weten wat je draagt ik draag het zelf ook

    Reactie door kerim — dinsdag 31 mei 2005 @ 17.06 uur

  122. zucht…

    Reactie door zucht — woensdag 22 juni 2005 @ 6.12 uur

  123. Leef gewoon en doe je ding, fuck alle merken die groot hun naam scanderen op de kleding. Het dragen van zoiets is altijd met een slechte bedoeling. Gratis reclame maken vind ik not done, omdat je dan zo dom bent om je te laten beinvloeden door de commercie.
    Als je dure merken draagt om te laten zien dat je het kan betalen is ook schadalig.
    En ik kan me niet voorstellen dat iedereen die zegt dat ze de hier benoemde kleding echt mooi vinden. Kom op, een grijze trui met letters. Ik denk niet dat dit allen lettergeilende typografen zijn dus.
    En zowizo kleding dragen om ergens bij te horen of om een statement te maken vind ik een slechte zaak, of de groep waar bij gehoort wil worden of de statement nou ‘correct’ is of niet.

    Reactie door zucht — woensdag 22 juni 2005 @ 6.19 uur

  124. Draag gewoon wie je bent.
    En als je erachter komt dat je kleding draagt om groepsredenen, moet je maar eens gaan zoeken naar jezelf, want dan ben je geen individu (meer).

    Reactie door zucht — woensdag 22 juni 2005 @ 6.21 uur

  125. kanker lonsdale kanker mensen karl kani is de best kanker nederlanders~!!!!!!! rot op kut mensen

    Reactie door Roman — zaterdag 25 juni 2005 @ 8.29 uur

  126. Ja Laten we allemaal lonsdale gaan dragen dan is da gesodemieter ook een keer afgelope Lonsdale is een BoxMerk En geen Rasistisch iets!!.. sommige mense dragen het daarom ja omda een of andere idioot er een naam bij heb verzonne maar ik draag ook lonsdale dus ik ben ook een rasist nou sorry hoor..

    Reactie door Ilona — vrijdag 8 juli 2005 @ 22.51 uur

  127. kenne wij ook zeggge..

    Karl Kani Kani ( afkorting

    K anker
    A aan
    N erderlandse
    I inwoners..

    dus nu is kani ook rasistis:)

    Reactie door Ilona — vrijdag 8 juli 2005 @ 22.53 uur

  128. amaai heel gezanik over een Kleding merk:S.. ga beter zeuren over die terreur aanslagen en al die oorlogen :S

    Reactie door Ilona — vrijdag 8 juli 2005 @ 22.55 uur

  129. even op de opmerking van margaretha op 10 april… dat is indd zo en om te beginnen weet ik r al een zootje… maar gelukkig is die onzin over lonsdale/rasicme al weer een beetje over maar je op nike ik heb r al 3 bedacht ten 2e cars en ten 3e diesel

    Reactie door kaasdale — maandag 18 juli 2005 @ 21.53 uur

  130. tis allemaal dikke nest.
    als LONSDALE dan werkelijk zo racistisch is gelijk iedereen zegt he, waarom is het dan uitgevonden door een neger, en waarom zijn er zoveel negers die wat met het merk LONSDALE boxxen. ” Heb je je dan al eens afgevraagd “

    Reactie door Janssen Joeri — donderdag 11 augustus 2005 @ 0.33 uur

  131. Ik ben een homo van 42 en draag al jaren Lonsdale omdat ik dat mooie en kwalitatief goede kleding vind. Opeens wordt er dan die associatie gemaakt met extreem rechts?? Omdat een paar skins dat tot hun “MERK” hebben verkozen. Ik wordt door buitenlandse jongeren opeens nageroepen. Was dat vroeger van wege de homosexualiteit is het nu omdat ik een racist zou zijn vanwege mijn Londsdale kleding. Moet ik me nu dan ook zorgen om mijzelf maken? Ik, een homo met een kale kop (niet door vrije keuze overigens, maar door erfelijke factoren)zal nu mijzelf in elkaar moeten meppen? Onder mijn vrienden heb ik Indische, Antiliaanse, Marrokaanse, Nederlandse, gehandicapte, socialistische, liberale ach eigenlijke gewone mensen met allemaal hun krachten en hun beperkingen. We zijn allemaal wel eens klootzakken, maar het maakt je groot als je dat weer recht zet. Alles wat extreem is zal altijd wel mensen blijven aantrekken die ergens in hun leven iets missen. Is het niet vanuit o.a. opvoeding danwel uit erfelijkheid. Net als mijn kaalheid dus :)
    Kom mensen laten we gewoon doen. Draag dat wat je leuk vindt, maar gebruik het niet als excuus om ergens bij te willen horen. Net zo min moet je het niet meer dragen omdat er een groep iets idioot van maakt. Als je er zo “Anti Lonsdale” op reageert doe je iegenlijk excact hetzelfde.

    Reactie door Bo — vrijdag 19 augustus 2005 @ 11.58 uur

  132. ik vind t eigelijk een beetje vreemd dat mensen met lonsdale meteen veroordeeld worden ik heb een vest van lonsdale maar kocht het voordat het zo slecht in de media kwam en had het zonder kwade bedoelingen ik vond het gwoon een fijn vest maar als je het nu aan hebt word je meteen aangekeken het merk word hierdoor wel kapot gemaakt

    Reactie door karina — woensdag 31 augustus 2005 @ 18.23 uur

  133. wie wil een anti lonsdale plaatje
    ghaa naar http://www.zpb-online.tk

    Reactie door kloa — zaterdag 10 september 2005 @ 21.30 uur

  134. Als ouder van een kind met extremere ideeen die het liefst lonsdale ed wil zou ik eens tips willen over hou je hier op kan reageren op een beetje ludieke manier.

    Reactie door Co — dinsdag 4 oktober 2005 @ 23.15 uur

  135. Yes. goji juice ( http://www.x24x7.com/goji-juice.html )

    Reactie door goji juice — woensdag 5 oktober 2005 @ 9.18 uur

  136. Lonsdale was ooit Skin-merk. Nu vergalt door de gabbercultuur. Skins (zoals ik) zowel extreem-rechtse als neutrale skins haten gabbers en de gabbercultuur. Veel gabbers noemen zich skinheads terwijl ze niet eens weten wat een skinhead is. En de naieve media hebben het ook altijd over skinheads. Het gaat over GABBERS!
    Rechtse skins dragen geen lonsdale omdat het merk anti-racistische campagnes steunt. Tot de ‘nationalistische’ gabbertjes is dat nog niet doorgedrongen.

    Oi!

    AGAB (All Gabbers Are Bastards)
    Anti Antifa!
    Anti AFA!

    Reactie door oi! Skin — woensdag 5 oktober 2005 @ 21.46 uur

  137. jammer na alles wat ik gelezen heb op deze site heb ik jammer genoeg de conclusie moeten maken dat velen onder ons de betekenis en het geen men een ander aandoet zichzelf niet realiseerd
    ooit zal het merk lonsdale datgene niet voor ogen hebben gehad wat het jammer genoeg nu tot uiting brengt lonsdale word geassocieerd met mensen die een extreme gedachte hebben over wie dan ook voor al onze niet nederlandse medemens ik ben zelf joods maar hoe meer er te voorschijn komt en er mensen volop roepen en dan ook nog de overtuiging hebben dat het zo is dat lonsdale betekent laat ons nederlanders de allochtoon(byzonder dom woord wat niet in de nederlandse taal thuis zou mogen horen )leren te executeren of exporteren
    indien men lonsdale een mooi merk vind niet van uit het gedachte goed wat ik boven beschrijf zal een ieder met een gezond verstand deze kleding niet dragen jammer met vriendelijke groet aan hen waar ik best weleensmee eens in gesprek zou willen gaan die er toch een andere betekenis aan geven

    Reactie door jacques van den berg — vrijdag 9 december 2005 @ 0.26 uur

  138. ALLOCHTOON

    IK BEN 4 ZIT OP EEN SCHOOL NIET VER VAN HIER
    IK HEET SALIMA KOM UIT NEDERLAND
    IK SNAP HET NIET ZO GOED WAT IS ER AAN DE HAND
    WEET U IK GA GRAAG NAAR SCHOOL SPEEL MET HENKIE EN MET TRUUSJE MET MEHMET ACHMED EN MET JAN
    MAAR EEN DING IK SNAP ER NIKS MEER VAN
    GISTER WAS ER ONTMOETINGSAVOND OP MIJN SCHOOL
    HET WAS ERG INFORMATIEF ZEI ONS MAM
    TOTDAT ER EEN OPMERKING KWAM
    VAN EEN HELE VERVELENDE MENEER
    HOE DIE HEET DAT WEET IK NIET MEER
    MAAR DIE ZEI IK HEB EEN VERZOEK
    ER STAAT IETS VREEMD IN UW BOEK
    EEN WOORD ZO MISPLAATST
    DAT WOORD IS HELEMAAL VERKEERD
    DAT WOORD WIL IK LIEVER NIET MEER ZIEN OF HOREN
    HET WOORD HEET ALLOCHTOON
    VOOR EEN IEDER MISSCHIEN WEL HEEL GEWOON
    MAAR U MOET WETEN IK HAD OOK BRIGITTE KUNNEN HETEN
    ZE NOEMEN MIJ EEN ALLOCHTOON
    IK SNAP ER NIETS VAN IK BEN PAS VIER
    MAAR VOOR DE DUIDELIJKHEID IK BEN VAN HIER
    IK KOM NIET VAN ERGENS ANDERS IK KOM UIT HELMOND MOET U WETEN GEBOREN EN GETOGEN MAAR SCHIJNBAAR IS DAT NIET GENOEG EN BLIJF IK EEN ALLOCHTOON IN UW OGEN
    VAN DALE ZEGT EEN ALLOCHTOON IS IEMAND UIT EEN ANDER LAND GEWOON DIE HIER LEEFT EN WOONT
    NU SNAP IK ER HELEMAAL NIETS MEER VAN IK BEN HIER GEBOREN IK SPREEK NEDERLANDS HEB NET ALS U OOK EEN ROOD BOEKJE DAAR STAAT IN BESCHREVEN WIE EN WAT IK BEN EEN NEDERLANDER NET ALS IEDEREEN
    WAAROM DOET MEN ZO IK VIND DAT ERG GEMEEN
    IK BEN PAS 4 BEGRIJPT U DAT
    JAMMER IK BEN HET NU AL ZAT
    GA GRAAG NAAR SCHOOL DAAR BELEEF IK PLEZIER MET GERRIT KEES EN ELIZABETH
    MAAR OP DEZE MANIER ONTGAAT MIJ DE PRET OM OP SCHOOL TE KOMEN
    VERVLOGEN ZIJN NU AL MIJN KLEINE DROMEN
    MAAR IK MOET U IETS BEKENNEN IK KEN DIE MENEER VAN DIE OPMERKING HEEL GOED WEET U IK WEET NIET PRECIES HOE HET HEET MAAR HIJ HEEFT WEL EEN VREEMDE HOED
    HIJ DRAAGT HEM SOMS AF EN TOE
    MAAR DIE MENEER IS HET OOK AL ZO MOE TE MOETEN LUISTEREN ELKE KEER NAAR EEN MEVROUW OF EEN MENEER
    DIE STEEDS MAAR OVER ALLOCHTONEN PRAAT
    HET IS EEN WOORD DAT ZET VEEL KWAAD
    IK HEB EEN KEER EEN BOEKJE GEZIEN GING OVER DE OORLOG EEN 60 JAAR GELEE
    DAAR DROEGEN ZE OOK VAN DIE HOEDJES ALS DIE MENEER
    NU WEET IK HOE HIJ HEET HIJ DOET MIJ HEUS GEEN PIJN
    HIJ HEET JACQUES DIE MAN HIJ IS EEN JOOD
    ALLEEN AAN HEM KUN JE HET NIET ZIEN
    HIJ IS BLANK HEEFT GEEN KLEUR JA WIT
    HIJ IS 49 JAAR MAAR VERGEET NIET U RAAKT BIJ HEM EEN ZEER GEVOELIGE SNAAR GEBOREN EN GETOGEN IN NEDERLAND SPREEKT GEEN JOODS
    IS NOG NOOIT IN ISRAEL GEWEEST
    DENKT U DAAR MAAR EENS OVER NA
    HAAL HET EENS VOOR UW OGEN
    DAN DENKT U OOK DAT WOORD HAD ER NOOIT IN GEMOGEN
    GEWOON HAAL MIJ MAAR UIT DAT BOEK
    IK BEN SALIMA IK KOM UIT HELMOND DAT IS HEEL GEWOON IK BEN HIER GEBOREN EN GETOGEN IK HAD NOOIT IN DAT BOEK GEMOGEN
    MAAR SCHIJNBAAR BLIJF IK IN UW OGEN DE REST VAN MIJN LEVEN HET KLINKT ZO GEWOON EEN MENS MET EEN STEMPEL OP ZIJN RUG GEWOON EEN ALLOCHTOON

    Reactie door jacques van den berg — vrijdag 9 december 2005 @ 0.30 uur

  139. dankjewel jan dat ik heb mogen reageren op jouw site
    met vriendelijke groet
    jacques van den berg
    karpaten 9
    5706pe
    helmond

    Reactie door jacques van den berg — vrijdag 9 december 2005 @ 0.32 uur

  140. Hallo iedereen,

    Ik ben zelf iemand die Lonsdale graag draagt en ik lees hier grotendeels dezelfde meningen. Namelijk: Lonsdale wordt gedragen door extreem rechtse jongeren.
    Ik kan dit niet ontkennen, maar lang niet iedereen die Lonsdale draagt staat meteen voor extreem rechts of zelfs neo-nazi.
    Zelf draag ik het omdat ik GABBER ben en het mooie kleding vind. Dit geldt ook voor iedereen waar ik mee om ga.

    Mede dankzij de pers die het aardig op weet te blazen kan ik nu met Lonsdale en een bomberjack niet meer normaal over straat lopen zonder nazi genoemd te worden.
    We zijn zelfs al een keer met 12 man door een groep van 75 marokkanen en turken achterna gezeten omdat 1 iemand in onze groep die avond Lonsdale droeg.

    Als wij met 75 man waren geweest zouden we toch ook niet 12 mensen met Karl Kani achterna gaan omdat er misschien een betekenis achter kan zitten?

    Er wordt vaak tegen ons gezegd: Scheer niet iedereen over 1 kam.
    Zelf heb ik het gevoel dat dat met Lonsdale net zo erg of zelfs nog erger gebeurt.

    Reactie door Jeffrey — woensdag 14 december 2005 @ 11.27 uur

  141. ik vind de vergelijking met kleding van Tommy Hilfiger niet goed !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Omdat ook hij een rasict is.
    Hij heeft namelijk bekent ( IN DE SHOW VAN Opraw Winfrey ) dat hij zijn kleding minder mooi zou maken als hij wist dat negers en kleurlingen het zouden dragen.

    Reactie door kristel de groot — maandag 6 februari 2006 @ 17.43 uur

  142. White Power
    mensen da is het beste ras van de wereld !!!!!!!!

    Reactie door winnie — vrijdag 24 februari 2006 @ 21.36 uur

  143. hahahahaahahaha goed zo jij bent een dodel
    ijke gast LONSDALE

    Reactie door naomi — dinsdag 7 maart 2006 @ 15.30 uur

  144. ja white power weet je wat ik niet snap is dat turken en marokanen hier komen wonen ze hebben zelf een groter land

    Reactie door neo — donderdag 23 november 2006 @ 18.02 uur