Een royaal gebaar

Ondanks de actie die vanmiddag nog op het Plein in Den Haag is gevoerd door de organisatoren van ‘Een Royaal Gebaar’, is het daaraan gekoppelde voorstel door de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer afgewezen.

Actie Royaal Gebaar

Gezien de aandacht, en het aantal handtekeningen mogen we blij zijn dat er nog zoveel mensen in Nederland begaan zijn met het lot van mensen die geen enkele hoop meer hebben. Het is echt heel jammer voor diegenen die tussen alle regels door keihard op de rotsen van de beschaving zijn gevallen. Opnieuw laat Nederland zich van zijn slechtste kant zien. Een meerderheid van de Kamer zag niet in dat dit een unieke kans was om deze mensen zekerheid te geven. De motie is afgestemd met 84 stemmen tegen en 57 voor.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 26 april 2005 :: 17.53 uur

102 Comments

102 reacties

  1. ze hadden dit moeten doen zoals ze het kado voor trix wilden regelen. Een vage aankondiging en als geen kamerlid reageert gewoon doordrukken. Als ze dan toch tegen zijn kunnen ze een betaald nummer bellen.

    Alexander

    Reactie door alexander — dinsdag 26 april 2005 @ 18.10 uur

  2. Zielig voor Barend & van Dorp en Jack Spijkerman.
    Maar ja….hadden ze maar gewoon het volle pond inkomstenbelasting moeten afdragen i.p.v. lekker zuinig op een 30% tariefje te gaan zitten :)

    Beter voor die asielzoekers trouwens, want binnen no-time zouden ze tot de conclusie komen dat alle vrouwen hier hoeren zijn en dat er niks van deugd in dit land.
    Goede terugreis naar de paradijzen van herkomst!

    Reactie door Charles — dinsdag 26 april 2005 @ 18.11 uur

  3. Nou, zoveel aandacht was er niet. Er waren slechts rond de 300 personen aanwezig.

    Reactie door Hekker — dinsdag 26 april 2005 @ 18.18 uur

  4. @Charles: wat een rotopmerking. En wat een oogkleppen heb jij op. Ik weet dat er misbruik gemaakt wordt van de mogelijkheden die er hier zijn voor vluchtelingen, en ik vind de mensen die dat doen inderdaad van een heel bedenkelijk allooi, om het zachtjes uit te drukken. Maar er zijn ook een hoop mensen die vrezen voor hun leven, die gevlucht zijn voor marteling en voor de dood. Een paar weken geleden herdachten we de mensen die in Auschwitz zijn omgekomen. Sommige van die slachtoffers hebben hier ook als vluchteling aan de grens gestaan, en de Nederlandse overheid heeft ze weggestuurd. Dit is een vergelijkbare situatie. Het lot waar jij die mensen naartoe wilt terugsturen, is misschien niet letterlijk een concentratiekamp, maar velen van hen gaan er evengoed hartstikke dood. “Paradijs van herkomst”. Rot toch op.

    Reactie door ace — dinsdag 26 april 2005 @ 18.18 uur

  5. Schandelijk dat in dit schatrijke land de 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers geen aardig gebaar krijgen van de overheid.
    Eerst maar eens bij jezelf nagaan wat het bij jou zal doen, als jij vertrekken moet uit eigen land omdat je niet meer veilig met je gezin of als alleenstaande kan leven. Economische en misdadige asielzoekers die alleen voor de tientjes die bij ons in de bomen zouden hangen naar hier komen kunnen van mij terug. Angstige goedwillenden zijn welkom

    Reactie door Magda Bos — dinsdag 26 april 2005 @ 18.19 uur

  6. We zitten, en dat wordt mij steeds duidelijker, nu eenmaal met een regering van straffen en niet van mededogen.

    Reactie door ab kuypers — dinsdag 26 april 2005 @ 18.27 uur

  7. Jammer, heb een jaartje bij vluchtelingenwerk gewerkt. Geldt als één van mij leukste werkervaringen.

    Geconditioneerd door als “vluchtelingenaanpak” kwamen ze vaak met de de door ons gewenste “verhalen” aan. Een groot aantal van hen was “economische vluchteling”, maar dat vond ik geen enkel probleem. Ik zei dat het logisch was om daar naar toe te gaan waar meer mogelijkheden zijn. Het is economisch logisch, althans voor mij.

    Verwachtingen en realiteit kwamen in de meeste gevallen niet overeen, voor de meeste vluchtelingen was Nederland toch niet dat via verhalen overgebrachte “paradijs”.

    Een generaal pardon zou mijns inziens goed zijn geweest. Nu persen we maand na maand de laatste zelfvertrouwen uit deze mensen door onze in intentie rechtvaardige bureaucratie.

    Helaas is de werkelijkheid vaak bikkel en bikkelhard.

    Waarom? Omdat we CONCURRENTEN zijn van elkaar en iedereen moet zijn politiek-economische achterban tevreden houden.

    Een regelrechte ramp en de bron van onderling wantrouwen.

    Reactie door Peter Hoopman — dinsdag 26 april 2005 @ 18.46 uur

  8. Het is zo makkelijk om NEE te zeggen tegen deze mensen. En hoe kan je als MENS nee zeggen tegen een mens in nood. De mensen die nee zeiden, zouden dat ook de mensen zijn geweest die tegen de joden nee zeiden, ga maar aan het gas. Ik kan een grijpstuiver aan je verdienen door je af te voeren.

    Hoe meer je ziet van gedragingen hoe meer ik snap van onze geschiedenis, VOC, moorden, plunderen en verkrachten. De laatste die slaven verhandelde, wereldwijd ging het afvoeren van joden in dit land het best en nu afvoeren van een andere doelgroep. Hoezo fijn vol Nederlanders ??? jereinste klotevolk zijn we.

    Reactie door Comment — dinsdag 26 april 2005 @ 19.17 uur

  9. Royaliteit is niet de sterkste kant van deze overheid….
    Het is opnieuw een trieste dag…

    Reactie door Madelijne Pleines — dinsdag 26 april 2005 @ 19.37 uur

  10. ik vind het vreselijk dat deze mensen die hier al zoveel jaar zitten nu nog terug gestuurt moeten worden…dit beleid rammeld aan alle kanten…ik hoop dat deze regering supersnel opstapt nog voor ze dat beleid ten uitvoer kunnen brengen…

    Reactie door marianne — dinsdag 26 april 2005 @ 19.38 uur

  11. Het barbarisme is tot beleid uitgeroepen. En het ergste is dat het allang niet meer om 26.000 mensen gaat, maar nog maar om 16.000 mensen. Wat is dat nou, vergeleken met de 16 miljoen inwoners? Nee, een klein meisje terugsturen (nouja) naar een land waar ze niets meer mee heeft, dan dat ze een zwarte huidskleur heeft en van een bepaalde stam afkomstig is. Maar dit meiske is zo Hollands als het maar kan zijn. Nee, dit is geen terugsturen, dit is deportatie. Echte deportatie. En zoals zij zijn er honderden… Beschaafd landje zijn we toch.

    Reactie door L.M. Lembeck — dinsdag 26 april 2005 @ 19.40 uur

  12. Tegen het kabinet en de koningin wil ik slechts het volgende zeggen: “Wat je geeft is wat je krijgt.” En: “Doe een ander niet datgene aan wat je zelf ook niet aangedaan zou willen worden.”OF iets van die strekking.

    Reactie door Johnito — dinsdag 26 april 2005 @ 19.55 uur

  13. Grof schandalig dit! Ik schaam me er weer eens voor Nederlander te zijn. BAH!

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 20.10 uur

  14. Als de koningin een hart heeft kan ze het verzoek honoreren, tegen de wil van het kabinet in. Knap kabinet die het presteert vanwege deze zaak de koningin uit haar functie te zetten.

    Reactie door pebbe — dinsdag 26 april 2005 @ 20.25 uur

  15. Of de koningin neemt iedereen op in het koningshuis. Net zo makkelijk als dat met ‘onze Maxima’ ging. Als ze dan ook allemaal zo’n uitgebreidde inburgeringscursis krijgen valt er over integratie ook niks meer te zeuren.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 20.28 uur

  16. Beide demo’s, in Den Haag op het Plein en in Amsterdam bij de ITEC in de RAI, gaan in feite om dezelfde achtergrondgedachte:
    vanuit een machtspositie anderen een wil opleggen, zonder te luisteren naar medemensen, zonder mededogen of enig sociaal gevoel en een misplaats idee van superioriteit.
    Beide demo’s waren tegen onmenselijkheid.
    Groet,
    Amita

    Reactie door AMITA — dinsdag 26 april 2005 @ 20.32 uur

  17. @ Sim-one: de grote meerderheid van de Nederlanders is volgens mij voorstander van een ruimhartig Generaal Pardon, maar het is juist de regering die graag asielzoekers wil pesten. Ik schaam me dan ook niet om Nederlander te zijn, maar ik schaam me wel voor dit asociale kabinet. Dit voorval laat nog maar eens zien dat er een grote kloof zit tussen de politiek en de bevolking.

    Reactie door Daniël O. — dinsdag 26 april 2005 @ 20.36 uur

  18. @Daniel O. Ach jah noem het maar het VOC syndroom. Zit gewoon in de genen om andere volkeren eerst uit te buiten en dan weer weg te pesten.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 20.38 uur

  19. @ Comment (#8): ik denk dat je een beetje voorbij gaat aan de grondslag van het probleem. En dat is namelijk niet zo zeer dat Nederland mensen terugstuurt, maar juist dat de landen waarna Nederland ze terugstuurt landen zijn waar mensenrechten stelselmatig worden geschonden of er sprake is van oorlog of volkenmoord. Dat is het grote probleem en zolang we dat niet oplossen blijven die problemen. Veel van die landen kenden overigens nog slavernij honderd jaar nadat het hier in Nederland al lang was afgeschaft; sommige landen kennen het nog steeds. Een hoop vluchtelingen uit Soedan bijvoorbeeld zijn mensen die niet alleen vervolgd werden vanwege hun ras of godsdienst, maar ook omdat ze als slaaf werden verhandeld.

    Reactie door Daniël O. — dinsdag 26 april 2005 @ 20.46 uur

  20. Daniel O. Ik ga nergens aan voorbij. Ik weet van de toestanden in die landen, des te schandaliger is het dat ze teruggestuurd worden! De problemen daar oplossen gaat niet 123 dus zijn we verplicht in ieder geval deze mensen te helpen. Dat veel landen nog slavernij kennen is me ook bekend. Ik ben er ook zeer trots op dat mijn volk daar mee begonnen is. :? Hoe dan ook we maken er een potje van op gebied van mensenrechten. Helemaal geen snars veranderd nog dus.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 20.51 uur

  21. Het verzoek gaat nog naar de Koningin, misschien dat zij het wel wil doen, kan dit dan?

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 26 april 2005 @ 20.53 uur

  22. Inderdaad het VOC syndroom een virus uit de goude eeuw, het virus wat Balkenende aanhangt en ziet als verlichting. Want ook Balkenende heeft geroepen om een ‘nieuwe goude eeuw’. Het VOC syndroom huist nog steeds in Nederland, buitenlanderje pesten. Tergen tot ze er kapot van gaan, zelfs kleine kinderen. Op school stampte we dat soort ettertje die zwakkere pakte altijd inelkaar.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — dinsdag 26 april 2005 @ 21.02 uur

  23. @Eek Het Rubbere Weblog Konijn: Jij snapt precies wat ik bedoel! Ik heb geen hoop dat Madame en haar gouden koets daar veranderingen in gaat brengen.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 21.07 uur

  24. Sim-One
    Bea is wel een hele eigenzinnige vrouw, als ik haar was zou ik mijn kroonjuwelen naar dit kabinet werpen. Zal schrikken zijn voor D66…

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — dinsdag 26 april 2005 @ 21.10 uur

  25. 21 Hoi Sabineke, zou mooi zijn maar volgens mij is de minister president verantwoordelijk voor het doe en laten van de koningin, of iets dergelijks.

    Reactie door Ollekebolleke — dinsdag 26 april 2005 @ 21.21 uur

  26. @Eek Het Rubbere Weblog Konijn
    Bea heeft er veels te veel belang bij dit kabinet te vriend te houden. Stel je voor dat ze de monarcie gaan afschaffen. Bea een wwtje aanvragen? :)

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 21.32 uur

  27. Sim-one
    Nah en…heb ze ook wat. Graaf wel een diepe kuil, flikkeren we het hele spul er in en dan doet stampertje het wel aanstampen.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — dinsdag 26 april 2005 @ 21.35 uur

  28. de opa van amalia zou er wel raad mee weten !toch !

    Reactie door texas henkie — dinsdag 26 april 2005 @ 21.37 uur

  29. Eek Het Rubbere Weblog Konijn
    Jammer dat die kuilengravers van het Koningshuis er niet meer zijn hadden ze hun eigen kuil kunnen graven.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 21.38 uur

  30. Zat laatst in de tuin van Bea….en ik graven en graven….en nog meer graven kwam Brinkhorst nog tegen die was aan het mollen. Dus ik : flikker op economie mol, this park is mine. Dus ik graaf verder, vindt ik opeens een oud uniform….

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — dinsdag 26 april 2005 @ 21.41 uur

  31. Eek Het Rubbere Weblog Konijn
    Ik weet trouwens een heel mooi groot huis voor die asielzoekers daar waar dat uniform tot voor kort hing.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 21.48 uur

  32. Ik wil iedereen vragen om mee te denken met de bekrompen geesten in Nederland. Ieder jaar hebben wij een doelgroep die we de schuld geven van economie en noem het maar op. Zo hebben we de Molukkers gehad, de Surinamers, Turken, Antilianen en nu vooral de Marokaan. Ik vindt het tijd dat we eens een andere doelgroep treiteren.

    Ik zelf wil de Polen nomineren, ik denk dat zij de nieuwe doelgroep worden van getreiter en stigmatiserings politiek. Hebben we weer wat te doen, stel je voor dat onze doelgroepen op raken op wie moeten we dan de schuld schuiven.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — dinsdag 26 april 2005 @ 22.04 uur

  33. @Eek Het Rubbere Weblogkonijn en Sim-One: ik nomineer het voltallige kabinet Balkenende 2 en de bijbehorende Kamerfracties voor dat doel als jullie dat niet vervelend vinden.;) :?

    Reactie door Johnito — dinsdag 26 april 2005 @ 22.10 uur

  34. Eek Het Rubbere Weblog Konijn
    Heej das sowieso wel een goeie doelgroep mensen uit Oostbloklanden. Daar hebben we er voorlopig genoeg van in onze kassen voor een hongerloontje.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 22.11 uur

  35. @Johnito: Nee hoor ik vind het niet vervelend. Cynisme mag niet meer he.

    Reactie door Sim-one — dinsdag 26 april 2005 @ 22.18 uur

  36. Gezinnen met kleine kinderen die hier naar school gaan, vaak zelfs hier zijn geboren, en alleen Nederlands spreken. Voor mij zijn dat Nederlanders. Die mensen het land uit zetten kun je geen terugsturen noemen. Dit is hun thuis. Die mensen het land uitzetten is deportatie.

    Reactie door pebbe — dinsdag 26 april 2005 @ 22.48 uur

  37. charles de tweede reaguurder mooi gesproken ..haha ;-))

    Reactie door osseworst — dinsdag 26 april 2005 @ 22.52 uur

  38. Nederland op zijn best, we zien het steeds vaker jammer genoeg

    Reactie door John — dinsdag 26 april 2005 @ 23.05 uur

  39. Die mensen zijn nou eenmaal uitgeprocedeerd.
    De rechters hebben bepaald dat die mensen geen politiek vluchteling zijn maar economisch vluchteling.
    Wat willen jullie dan………over 5 jaar weer 16000 mensen een verblijfsvergunning geven…………..5 jaar later weer enzovoort.
    Al deze mensen hebben hun verhaal kunnen doen en zijn meerdere malen afgewezen.
    Ze hebben dus niet het recht om in Nederland te blijven.
    Een generaal pardon zou een burgeroorlog betekenen in Nederland.
    Er zijn slechts 170000 handtekeningen opgehaald voor het generaal pardon en er waren slechts 300 mensen bij de demonstratie.
    Dus (democratie) meeste stemmen gelden en daaruit blijkt dat slechts een minieme minderheid wil dat er een generaal pardon komt.

    Kortom……….goed beleid!

    Reactie door mark — dinsdag 26 april 2005 @ 23.12 uur

  40. Ik vind het jammer voor de asielzoekers. Die mensen hebben het onderhand gewoon verdiend om hier in Nederland te blijven. Dan zouden ze tenminste verder kunnen met hun leven. Het is goed dat er mensen zijn die zich hiervoor inspannen. Ik sta er 100% achter.
    We mogen het niet verwachten, maar misschien dat de koningin nog iets kan doen.

    http://www.eenroyaalgebaar.nl

    Reactie door Erik — dinsdag 26 april 2005 @ 23.31 uur

  41. Aaah wel…Mark pak zelf eens een uitgeprocedeerd kind in je armen en stort dat in alle ellende, wetende dat jij het verschil had kunnen maken. Mensen die dit een goed beleid vinden zouden in WOII ook fout zijn geweest, eigenlijk is oud bruin beleid in een nieuw jasje. Nu geen treinen maar vliegtuigen. Nu geen kampen om ze te vermoorden dat gebeurd vanzelf wel als je aankomt in een totaal corrupt land waar je totaal mee onbekend bent. Dood ga je vanzelf wel.

    En wat doet mark, mark wast zijn handen in het bloed van een kind samen met deze regering. Want dat is dus de keiharde realiteit, slaap zacht mark. Ik bid op mijn knieeen dat er een god en een hemel bestaat maar ook een hel. Ik hoop dat je daar verantwoording mag afleggen…

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — dinsdag 26 april 2005 @ 23.35 uur

  42. Sim-one, hoeveel vluchtelingen heb jij persoonlijk al onderdak gegeven?

    Reactie door Ed Sorrento — woensdag 27 april 2005 @ 0.12 uur

  43. Beetje vreemd dat uitgerekend een parij die de macht van de koningin liever wil inperken dan uitbreiden zich nu tot de koningin wendt om een onwelgevallig besluit te “overrulen”. Erg opportunistisch. Pleit dan via parlementaire weg voor hernieuwde beoordeling op meer humane gronden. Of op praktische gronden, want die zijn er zeker om een groot deel van deze uitgeprocedeerden (mensen die misdaden gepleegd hebben of kennelijk economische vluchtelingen uitgezonderd) alsnog een verblijfstatus te geven.

    Reactie door Henk — woensdag 27 april 2005 @ 0.35 uur

  44. @Henk
    Leuk dat je dit schrijft.
    De SP-kamerleden hebben het initiatief pas willen steunen toen de organisatie ermee akkoord ging dat wij de handtekeningen (in kopie) op de juiste plaats zouden deponeren.

    Reactie door Jan — woensdag 27 april 2005 @ 1.13 uur

  45. Ik vind dit echt vreselijk. Ik ken een jongen persoonlijk die hier met zijn moeder en 2 zusjes al echt jaren en jaren woont, totaal ingeburgerd is, zieken en ouden van dagen bezoekt, een echt supersociaal, Christelijk, Syrisch gezin. Hij woont in het AC Alkmaar en daar is Verdonk op bezoek geweest, zo omgeven door body guards dat een normaal gesprek niet mogelijk was. Enige emotie toonde ze ook niet. Die vrouw heeft een hart van steen. En ik vind Nederland een steeds akeliger, killer, vreselijker land worden. Als ik ook zo´n reactie als onder 2. van Charles zie staan, bah. Walgelijk, zoiets.

    Reactie door Joan van der Lingen — woensdag 27 april 2005 @ 1.52 uur

  46. Beste Mark, als ik het geld zou hebben zou ik je persoonlijk naar 1 van die landen willen brengen om je daar dan een jaar lang met de plaatselijke bevolking te laten leven. En dan bedoel ik dus niet in een hotel. Ik wed dat je het vliegtuig nog niet uitdurft. Persoonlijk had ik Iran ingedachten, of zo’n lekker Afrikaans land. Allemaal veilig volgens onze minister. Geloof zelfs zo veilig dat Amerika niet kan wachten om Iran binnen te vallen.
    En dan nog iets over dit buitenlands beleid:
    Ook ik ben volgens de Nederlandse regering een ernstig crimineel. Ik ben namelijk verliefd geworden op een leuke Indonesische vrouw. Dat is dus ook al fout. Het is vrijwel onmogelijk om haar naar Nederland te halen. Dus binnenkort ga ik hier ook maar weg, ik voel me hier niet meer thuis en wil bij haar zijn.

    Reactie door Toike — woensdag 27 april 2005 @ 2.46 uur

  47. 46 Toike,Ik zie duidelijk overeenkomsten met ene Maxima. Vlaggen en wimpels en juigende menigte!!!?

    Reactie door Ollekebolleke — woensdag 27 april 2005 @ 5.57 uur

  48. Het is triest voor die asielzoekers, maar misschien dat er nu net zo hard gedemonstreerd kan worden voor de mensen in verzorgingshuizen die ook geen enkele hoop meer hebben dat ze goede verzorging krijgen!

    Reactie door Marco — woensdag 27 april 2005 @ 6.31 uur

  49. Nee voor toike geen vlaggen of wimpels, toike kan en mag namelijk niet verliefd worden dat is voor behouden aan mensen met geld, jaja zelfs op het gebied van de liefde kennen we nu marktwerking.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — woensdag 27 april 2005 @ 7.06 uur

  50. Als iedere Nederlander nou eens zelf concreet een royaal gebaar gaf aan 1 uitgeprocedeeerde, een plaats aanbiedt in zijn eigen huis, dan zou er al heel wat opgelost zijn. Ik heb dat gedaan, al zeven jaar lang. Dag en nacht (lees Congo Blues). Mensen praten en denken veel, maar doen weinig, alleen als het niet te dicht bij hun bed komt. Die nieuwe regering komt wel, daar moeten we niet op wachten. http://www.henkweltevreden.nl

    Reactie door Henk Weltevreden — woensdag 27 april 2005 @ 8.49 uur

  51. Henk Weltevreden
    Natuurlijk Henk ik heb niets beter te doen! Ik heb geen tijd om een asielzoeker op te vangen, te werken en zoals jij een boek te schrijven en die vervolgens trachten te verkopen. Hoe nobel ben jij dan Henk Weltevreden ? als ik kon leven van boekjes publiceren wil ik dat ook best doen, leverd per slot van rekening weer allerlei zaken op die je kan opschrijven. Nee Henk zo simpel is het leven niet, zou jij toch moeten weten.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — woensdag 27 april 2005 @ 9.22 uur

  52. 50. Je moet daar wel de ruimte voor hebben, Henk. Ik heb een 1-kamerwoning. Bovendien maak je mensen iet legaal door ze in huis te nemen, als ze door de identificatieplicht op straat worden aangehouden worden ze net zo hard uitgezet of ze nou bij iemand in huis zitten of zelf woonruimte hebben gevonden.

    Reactie door Joan van der Lingen — woensdag 27 april 2005 @ 9.43 uur

  53. Het is inderdaad erg dat de kamer zo heeft gestemd. Ik hoop dat Beatrix hier zo pissig hierdoor wordt dat ze van zich laat horen. Het is echt om je dood te schamen dat Nederland zo is geworden. Het wordt hoog tijd voor een nieuw kabinet dat laat zien hoe je wel met mensen omgaat. Het huidige kabinet is zelf het ‘lichtende voorbeeld’ van de verharding en het a-sociale in de huidige maatschappij.

    Reactie door Lucide — woensdag 27 april 2005 @ 9.53 uur

  54. Vroeger, toen ‘asielzoekers’ nog niet bestonden en migratie ongedocumenteerd verliep ter verrijking van allen en met geringe staatsinmenging.
    Wat moet het toch een heerlijke tijperk zijn geweest, die 17e eeuw…

    Reactie door jonathan — woensdag 27 april 2005 @ 10.00 uur

  55. De vogelvrijverklaarden van deze tijd, waar kunnen ze heen.

    Overlevingsdrang leidt bij veel mensen tot gedwongen prostitutie of criminalitiet.

    Er is geen net ontdekt land meer om ze te dumpen.

    Wie zich ontfermt over deze mensen zal, als het straks uit de handgelopen is, gestraft worden wegens het instand houden van illigaliteit en ongehoorzaamheid.

    U weet wel… het is al eerder gebeurd, wie onderduikers herbergt zal als crimineel worden beschouwd en als zodanig veroordeeld.

    Wordt het zo langzamerhand niet tijd voor, voor verzet en ondergrondswerk om menselijkheid in dit land nog enigzins geloofwaardig te laten zijn.

    Moeten we de gang van zaken nog langer pikken?

    Moeten we toezien hoe dit land vervalt tot een onmenselijk systeem dat alleen nog een ding belangrijk vindt… GELD.

    Het wordt tijd voor de reincarnatie van Robin Hood.

    Reactie door e.krul — woensdag 27 april 2005 @ 10.42 uur

  56. Niet alleen Robin Hood. Je zegt dat er geen land meer is om te ontdekken. Ik zeg: Herontdek Nederland en ontdoe ons moerasje van regenten.
    ondergrondswek, revolutie, opstand…iets?

    Reactie door jonathan — woensdag 27 april 2005 @ 10.47 uur

  57. Is het een idee om de tegenstemmende kamerleden dagelijks per brief van een schrijnend geval op de hoogte te brengen?
    Wie doet mee om zoiets te organiseren?
    We kunnen de mensen waar het om gaat niet in de steek laten.
    De ontmoedigingstaktiek van deze mensen mag niet tot resultaat
    komen.
    Geertje Koning-v.Roon.

    Reactie door G.koning-v.Roon — woensdag 27 april 2005 @ 10.58 uur

  58. Mevrouw Koning, dat is allemaal al gedaan. Er zijn best Kamerleden die zich dit heel goed realiseren en ook hun best doen, maar de coalitiepartijen hebben een hart van beton. Die denken in geld en hebben erg veel hinder van vreemdelingenhaat. In landen waar een generaal pardon is geweest, hebben ze nauwelijks nog hinder van nieuwe toeloop die er net zo lang over doet om NEE te horen als deze groep. Het is dus eenmalig. Een enkele keer. En het zijn nog maar 16.000 mensen. Wat is dat nou op 16 miljoen? Maar ze zijn bang en egoïstisch. Deze 16.000 zijn allang in ons land en de meesten zijn aan het werk of actief op andere gebieden. Ze maken zich al erg nuttig. Hun kinderen zijn voor een deel al hier geboren en zijn Nederlanders geworden. Hoe had kan iemand zijn?
    Brrrrrrrr. :-(

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 27 april 2005 @ 11.14 uur

  59. Deze regering is er ingeslaagd om de bevolking totaal van zich te doen vervreemden.

    Dat is nog nooit een regering gelukt in dit land.

    Reactie door e.krul — woensdag 27 april 2005 @ 11.14 uur

  60. 57

    Mevrouw Koning, lost niets op, je krijgt een beleefd mailtje of briefje terug met daarop: “We begrijpen uit uw schrijven dat dit uw mening is.” Beleefd doch enige intelligentie ontbreekt totaal bij zo`n antwoord. Waarschijnlijk zijn ambtenaren niet tot meer instaat dan tot zulke reacties.

    Reactie door e.krul — woensdag 27 april 2005 @ 11.19 uur

  61. Nee deze regering krijgt een zeer opmerkelijk plaats in de geschiedenis boekjes en niet ten goede.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — woensdag 27 april 2005 @ 11.23 uur

  62. Nederland bevindt zich in een identiteitscrisis.

    Reactie door e.krul — woensdag 27 april 2005 @ 11.29 uur

  63. G.koning-v.Roon
    Boeit ze niet, dit kabinet is geboren uit haat, vooroordelen en noem het maar op. Fortuyn stond aan de wieg, baarde de baby, alleen is het een Rosemary’s baby geworden. Balkenende heeft dit gedrocht overgenomen en is overgegaan tot pappen en nathouden van de freak.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — woensdag 27 april 2005 @ 11.30 uur

  64. Ed Sorrento comment 42
    Wat weet jij van mij en mijn situatie?

    Reactie door Sim-one — woensdag 27 april 2005 @ 11.59 uur

  65. Waarom een generaal pardon ? Je moet deze gevallen individueel bekijken ! Ze zijn vaak niet voor niets uitgeprocedeerd. Het zijn lang niet altijd de zielige gevallen zoals die worden voorgesteld. En een Rwandese koppensneller hoeft wat mij betreft op geen enkel pardon te rekenen. En mensen afkomstig uit een inmiddels veiligland, ja, die kunnen eigenlijk ook terug alhoewel ik me kanvoorstellen dat je uit humane overwegingen hier je hand over het hart strijkt. maar asielzoekers afkomstig uit landen die niet aleen nu, maar ook destijds veilig waren, die mensen moeten, vind ik, terug.
    Mensen die omwille van hun mening in het land van herkomst bedreigd worden, moeten alsnog een onvoorwaardelijk recht op verblijf in Nederland krijgen. Want dát is de kern van ons asielbeleid en dát moeten we overeind houden.

    Reactie door Henk — woensdag 27 april 2005 @ 12.00 uur

  66. Henk 65: Wel jammer dat ze jou methode dan niet eerder hebben toegepast dan hadden we nu niet met AHA opgescheept gezeten.

    Reactie door Sim-one — woensdag 27 april 2005 @ 12.02 uur

  67. individueel = ontkrachten, deze regering en ook gemeentes hanteren allemaal een ‘individueel beleid’ uit strategisch belang, verdeel en heers. Alles moet los gezien worden, alles moet individueel. Individueel is het woord waar je dit beleid mee kan typeren.

    Individueel…

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — woensdag 27 april 2005 @ 12.15 uur

  68. @EHRWK, Het verhaal van de geboorte van deze freak lijkt heel veel op het verhaal van de geboorte van Frankenstein?!

    Reactie door Bo Tor — woensdag 27 april 2005 @ 12.45 uur

  69. Was er niet ooit een Duitse keizer, die het Europa van zijn tijd aardig verklootte, die na zijn falen aan onze grens klopte omdat hij hier familie had wonen, die (dus) hier asiel zocht en uiteindelijk een aardig optrekje in Doorn mocht betrekken? Tja, het hemd is nader als de rok.

    Reactie door ab kuypers — woensdag 27 april 2005 @ 12.50 uur

  70. Inderdaad Sim-one (66). Daarom blijven de “echte” asielzoekers wel voort weg. Wie wil er naar een land waar je omwille van je mening bedreigd wordt en met lijfwachten moet rondlopen. En waar een flink deel van de bevolking je ook nog eens blijft najouwen, hoe moeilijk je het ook hebt.

    Reactie door Henk — woensdag 27 april 2005 @ 13.02 uur

  71. Nederland is rijk, en zit in Europa. Europa heeft geindustrialiseerd en daarmee de wereldeconomie naar haar hand geordent. Amerika heeft tot twee keer toe Europa met geweld vredig gemaakt, en is nu de baas.
    Ik vind dat het minste wat we kunnen doen is mensen hartelijk ontvangen en geen gezeur over ‘overlast’, ‘een vol land’ en WEG met de onstopbare angst die in nederland heerst. De xenofobie en het materialisme is onvoorstelbaar groot en, eerlijk waar, misselijkmakend.
    Mensen die ergens anders vandaan komen zullen niet Nederland kapot maken. Deze mensen willen veilig leven, zolang hun huis en haard gevaarlijk zijn.
    Het hypocriete VVD-beleid om mensen lukraak terug te sturen op basis van zeer gering en onzorgvuldig onderzoek in het land zelf is tot daar aan toe.
    Kijk hoever het gekomen is. Zelfs de SP wil de koningin weer macht geven!

    Reactie door jonathan — woensdag 27 april 2005 @ 13.09 uur

  72. Jan Marijnissen QUOTE

    “Een meerderheid van de Kamer zag niet in dat dit een unieke kans was om deze mensen zekerheid te geven”.

    Op welke zekerheid doel je Jan; voor lijfsbehoud of de zekerheid van de bijstand?

    Ik heb met mijn gezin ook geen zekerheid Jan. We staan voor de rand van de afgrond door het snoeibeleid en het liberalisme van deze regering. Waarom wil men snoeien? Mede omdat er zoveel mensen afhankelijk zijn van een uitkering en deze groep steeds groter wordt. Door een royaal gebaar te accepteren; zou deze regering nóg meer moeten snoeien, terwijl het bot al door het vlees hier zichtbaar gaat worden. Er zijn in het verleden al genoeg stromen gelukszoekers gelegaliseert met alle gevolgen vandien. Hier een keer een halt tegen in te stellen; na justitie jarenlang handenvol werk te hebben gegeven, is niet meer dan een uitvloeisel van deze rechtsstaat.

    Vele varkens maken de spoeling dun. Een feit en een gezegde tegelijk. Een keiharde wet, maar er valt niet aan te ontkomen. Voor degenen die het betreft wil ik stellen: Jammer dan; pech gehad. Ik wens ze veel succes en hoop, dat ze hun karma leren accepteren en niet dit land daar steeds voor aansprakelijk willen stellen.

    Reactie door ReneR — woensdag 27 april 2005 @ 13.15 uur

  73. #58 Lydia

    “Die denken in geld en hebben erg veel hinder van vreemdelingenhaat”.

    Lydia; zou jij dan op je eigen kosten dan; even 10 asielzoekers willen opnemen in je huis en dezen voeden? Even kijken hoelang je dit financieel volhoud.

    Het denken in geld heeft soms een noodzaak wat betreft dit soort onderwerpen; want van lucht kun je namelijk niet leven dacht ik zo. En zolang deze regering minima blijft uitknijpen; lijkt me een royaal gebaar niet zo verstandig. Het had mischien gekunt; als er ander beleid was en de welvaart eerlijker werd verdeeld.
    Trouwens; veel in-geld-denkende-mensen en ondernemers, hebben juist heel erg graag buitenlanders hier (in dienst). Voor een appel en een euro per uur zouden ze alle toestromende polen graag doodknuffelen. De aspergeboeren en gemeenten staan ook al te kwijlen bij het idee in dit land, om asielzoekers voor een schamel zakstuivertje aan het werk te zetten….kunnen ze zelf meer in hun zal steken.

    Reactie door ReneR — woensdag 27 april 2005 @ 13.26 uur

  74. Ach, René toch. Zoveel bitterheid. Maar ik blijf bij mijn mening. De overleden Paus zei ooit iets dat ik geweldig vond en dat we eigenlijk allemaal moeten doen:

    Economie moet er zijn voor de mensen, maar niet de mensen voor de economie.

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 27 april 2005 @ 13.35 uur

  75. Bo Tor
    Ken die niet…de mijne is natuuuuuurlijk origineler :)

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — woensdag 27 april 2005 @ 13.42 uur

  76. Lydia

    Ja ik ben bitter Lydia; ik kan niet zo’n grijns als de Geus tevoorschijn toveren; als ze de toekomst voor mijn gezin hier kapotmaken. Eigenlijk vind ik de hele actie nogal dubbel. Men doet namelijk of de welvaart hier voor het oprapen ligt en aan de andere kant maar klagen dat het water aan de lippen staat. Denk er maar eens goed over na.

    Net als Joan; laat je je leiden door sentiment in plaats van gezond verstand. In plaats van antwoord geven op mijn inhoud; geef je een uitspraak van de Paus; wiens instituut zelf verantwoordelijk wordt gehouden voor zeer veel ellende in de wereld. Dat wil niet zeggen; dat ik het niet met deze quote eens ben. Maar ik snap niet helemaal de context ervan in dit verhaal.

    Zonder een gezonde economie heb je geen gezonde mensen. En deze heb ik helemaal zelf bedacht.

    Reactie door ReneR — woensdag 27 april 2005 @ 13.49 uur

  77. ‘mijn gezin kapot maken’ schrijft Rener, daarbij gaat hij voorbij aan ‘een gezin wat kapot wordt gemaakt omdat het asielzoekers zijn’. Je zou juist solidair met ze moeten zijn omdat jij weet hoe voelt.

    Reactie door Eek Het Rubbere Weblog Konijn — woensdag 27 april 2005 @ 14.11 uur

  78. Een Royaal gebaar zou gepaard moeten gaan met het afstaan van een paleis aan asielzoekers. Dan pas ga je als held de geschiedenisboeken in.

    Reactie door jonathan — woensdag 27 april 2005 @ 14.17 uur

  79. Wij hebben voor Maxima toch ook een generaal pardon geaccepteerd en zij was nog maar net in Nederland … Mooie kans voor ons koningshuis om iets terug te doen !

    Reactie door Wim — woensdag 27 april 2005 @ 14.34 uur

  80. De koningin doet er helemaal niets aan, punt. Dit is (rechts) kabinetsbeleid. Mensen die elders een leven van armoede, moord en doodslag etc. moeten leven wordt door ons volgevr…volkje, onder de bezielende leiding van een griezelige minister, ernstig verweten alles uit de kast te halen om maar hier te kunnen blijven. Vaders die ALLES zullen proberen het voor zichzelf en hun gezin beter te krijgen. Nou dat vinden we hier maar gek. Uitgeprocedeerd=wegwezen, simpeler kan het toch niet zijn. Een volk wier geschiedenis vergeven is van roof, bezetting, mensenhandel, kolonisatie. Denk even aan Freek de Jonge die staande op een stoel roept: is dit land van iemand? Dan is het nu van ons.! Minderbedeelden in onze maatschappij die menen dat als we die asielzoekers eruit trappen zij het beter krijgen, keep on dreaming folks. Het zaad van het kwaad is gezaaid, we zullen oogsten.

    Reactie door William — woensdag 27 april 2005 @ 14.57 uur

  81. Het was een indrukwekkende bijeenkomst gisteren. 180.000 Handtekeningen voor de koningin, een plein vóór het Tweede-Kamergebouw vol mensen, en een reeks artiesten die voor dit belangrijke initiatief optraden.
    De SP heeft aan de organisatoren in een brief duidelijk gemaakt dat staatsrechtelijk gezien de koningin
    geen bevoegdheden toekomen om zo’n gebaar te maken. Daar gaat namelijk de regering over.
    De Kamerleden van de SP hebben uiteindelijk wel het royale gebaar ondertekend nadat wij tevoren hadden afgesproken dat de handtekeningen in kopie op de juiste plek, namelijk de minister, zouden worden bezorgd.
    Huub Oosterhuis verwoordde gisteren aan het begin van de manifestatie dit “probleem” als volgt: de regering moet dit royale gebaar opvatten als een dringend beroep op haar om een generaal pardon door te voeren.
    Daar is de SP het van harte mee eens.
    Voor alle duidelijkheid: we praten hier over (meestal) uitgeprocedeerde asielzoekers die hier al jaren wonen, kinderen hebben gekregen en volledig ingeburgerd zijn.
    Het betreft hier een groep asielzoekers die onder de oude vreemdelingenwet is binnengekomen. Aanzuigende werking – iets waarop de minister steeds wijst – kan er dus niet van uit gaan.
    Een genraal pardon is de beste oplossing voor iedereen: voor de asielzoekers (en hun gezinnen), voor de IND, de advocaten en de rechters en voor al die Nederlanders die zich het lot aantrekken van deze mensen. In één klap wordt een gigantische hoeveelheid problemen opgelost. Problemen waar de overheid mede schuldig aan is.
    Het feit dat de SP-Kamerleden dit royale gebaar hebben ondetekend wil natuurlijk niet zeggen dat we vinden dat andere problemen in dit land minder belangrijk zijn. Of het nu gaat om de zorg, de nieuwe WAO, de huren, de stijgende energielasten, wij gaan door met onze oppositie tegen de slechte plannen van dit kabinet.
    Het blijft jammer dat de Tweede Kamer gisteren het voorstel van de PvdA, GroenLinks en de SP voor een ruimer generaal pardon niet heeft gesteund.
    Dat betekent dat de onmenselijke praktijken die we nu dagelijks zien zullen blijven voortduren. Hoe lang? Totdat er wel een meerderheid is die de minister dwingt te stoppen.
    Jan de Wit
    Tweede-Kamerlid voor de SP

    Reactie door Jan de Wit — woensdag 27 april 2005 @ 14.59 uur

  82. Beste Jan de Wit,

    Ik ben het in grote lijnen met u eens, maar zou wel nadrukkelijk willen zien dat asielzoekers met een crimineel verleden (in het land van herkomst óf hier) en mensen afkomstig uit een land dat zowel destijds als nu veilig is niet bij het generaal pardon betroken worden. Het zou toch van de gekke zijn dat we mensen hier toelaten als ze in 1999 zijn binnengekomen en misschien veel schrijnender gevallen uit 2003 de deur wijzen ! Géen generaal pardon, maar iedereen individueel ruimhartig en humaan beoordelen !
    Dan had de hele actie ook veel meer kans van slagen gehad. Veel Nederlanders willen geen generaal pardon, omdat je dan ook mensen met een misdadig verleden binnenhaalt.

    Reactie door Henk — woensdag 27 april 2005 @ 15.12 uur

  83. ik weet wat peking expres voor het kabinet. maar dan zonder geld en camera ploeg. en met iemand die zorgt dat de leden daar zwaar onder de armoede grens blijven. en als ze het voor elkaar krijgen om terug te komen naar nederland gewoon terug sturen. ja je bent economisch vluchteling.

    Reactie door douwejan — woensdag 27 april 2005 @ 15.42 uur

  84. #77 weblog konijn

    Mijn gezin komt op plek 1. En daarna wil ik best mijn solidariteit tonen. Ook in de dierenwereld zie je deze houding; konijn. Veel mensen zijn hier ook met dezelfde overlevingsdrang hierheen gevlucht of gekomen. Maar denk maar niet; dat het hen wat kan schelen als dit land het op den duur niet meer kan betalen en een maatschappij als deze zou instorten.

    Zorg godverdomme ook eerst eens voor je eigen zorgbehoevende bejaarden; die men gewoonweg weg laat rotten!!!! Toon daar maar eerst eens solidariteit mee!! Maar de centen die je kwijt bent aan deze; uiteindelijk uitgeprocedeerde mensen; die kan je niet meer uitgeven voor dergelijke groepen hulpbehoevenden in eigen land hoor!!

    Reactie door ReneR — woensdag 27 april 2005 @ 16.51 uur

  85. #82 Henk

    Ja; zoals die Congolese generaal met zijn gezin in Delfzijl. Onbegrijpelijk; dat zo’n massamoordenaar hier asiel kon krijgen. Als je maar een goed zielig verhaaltje hebt en goed kan acteren; dan kom je een heel end hier blijkbaar.

    Reactie door ReneR — woensdag 27 april 2005 @ 16.55 uur

  86. @Jan de Wit

    Dank overigens nog voor je betoog. Ik heb respect voor eenieder; die zich zo kan inzetten voor een ander; dat daar geen misverstanden over zijn. Aleen verschillen we van mening hier over “wat voor iedereen het beste is”. Je hebt geen glazen bol om te kijken hoe zo’n pardon gaat uitwerken op langere termijn. Het is slechts een hopelijke veronderstelling.

    Reactie door ReneR — woensdag 27 april 2005 @ 17.01 uur

  87. Het “offer” dat Beatrix wel zou kunnen brengen is afzien van alle festiviteiten rond haar 25-jarig jubileum t.g.v. een generaal pardon.Hopelijk mkag zij dat wel zelf beslissen. Dat zet de regering onder druk en daarmee zou ze zelf toch een daad kunnen stellen. Koninginnedag zou daarnaast zoals gewoonlijk feestelijk kunnen worden gevierd. Hannie Meerding

    Reactie door Hannie Meerding — donderdag 28 april 2005 @ 0.16 uur

  88. Als het om 16.000 mensen gaat dan wat mij betreft 16.004.
    Toen de Familie Gümüs in Amsterdam uit het land werd gezet,
    zijn kinderen hier op school zaten, allen goed Nederlands
    spraken en zij een prima broodwinning hadden opgezet, werd
    toch een hartroerend afscheid in DE PIJP georganiseerd.

    Natuurlijk, zij kregen een bedrag om daar hun bestaan weer
    opnieuw op te bouwen, maar het ging hen ook om hun kinderen
    hier en ze hielden van Amsterdam.

    Hebben ze dan intussen of een goedlopend bedrijf of een link naar het reiswezen? Heb ik iets gemist dan? Zijn ze inmiddels weer legaal in Nederland aan het werk? Hoe is het hen vergaan?
    Hebben ze het inmiddels weer naar hun zin, na al hun ellende?

    Na de heren van Tijn, Dittrich tekende ook ik hun receptie-
    boek en schreef toen:
    “Dit had nooit mogen gebeuren” !!!!!

    De heren politici waren het grondig met mij eens.

    Vraagje: Wáár hebben zij intussen aan gewérkt??????????
    Ik geneer me om de traagheid van mensen die hun invloed kunnen
    laten gelden en niet beseffen hoe ook de immigrant zijn vertrouwen in het Nederlands bestel om zeep ziet geholpen.
    Daar maakt het zonnetje aan de Middellandse Zee niets mee goed.

    ZONDER PARDON, met een hártelijk SORRY zie ik hen danook evt. teruggehaald en tegemoet gekomen, als een symbool van “weder-goed-maken” maar dan op zijn Nederlands, op het Museumplein, zoals dat voor andere DOELGROEPEN georganiseerd werd, én dan gaat het over bijv. (máár) voetbal !!!!

    Voor wat de regering betreft, in stijl,:
    de wedstrijd is afgelopen, de 2 x 15 min. verlengen, heeft niets
    opgeleverd, en zelfs het laatste, desnoods INKOPPEN is niet gelukt!! Zou dat nu aan de schedels liggen, of de inhoud ervan?
    Tegen wát voor KOPPEN kijk ik eigenlijk nog aan en moet ik daar respect voor hebben? Na regeringsakkoorden, de leusjes, door
    “de geusjes” onderuit gehaald te zien? Nee dank u, “gezákt”!!!

    Reactie door Madelief0 — donderdag 28 april 2005 @ 13.04 uur

  89. Dat we belazert worden al vele jaren lang weet iedereen. Iraakse asielzoekers die net zo als asielzoekers uit andere landen gewoon op vakantie gaan in de landen waar ze z.g.n. uit ontvlucht zijn. Ze komen in Nederland zonder paspoort of welke papieren dan ook, eenmaal een status mogen ze hun gezinnen overbrengen naar Nederland. Ze moeten dan voor de rechtbank zweren dat dit hun kinderen zijn en deze persoon hun vrouw is. Al deze personen, krijgen dan op basis daarvan een paspoort, woning uitkering etc.etc., maar deze mensen liegen in 80% v/d gevallen alles bij elkaar en zijn het helemaal niet hun kinderen maar kinderen van familieleden etc.etc.. Het wordt dus de hoogste tijd dat iemand eens flink op de rem trapt. Ik hoop maar dat Verdonk standvastig blijft.

    Ze zijn te paard binnengekomen en verplaatsen zich als slakken!!! Niks zielig.

    Reactie door ACCEPT — donderdag 28 april 2005 @ 15.35 uur

  90. @82 Henk, ik mis even de logica hier. Als ik het goed lees weten een heleboel nederlanders ( de meerderheid neem ik aan) dat het om mensen met misdadig ( onder anderen) verleden gaat. Maar dit feit is tegelijkertijd bij IND en Justitie volledig niet bekend en dardoor worden geen maatregelen genomen?
    Hoe komt dat nou is eigenlijk mijn vraag?

    Reactie door Bo Tor — donderdag 28 april 2005 @ 17.04 uur

  91. @89 Accept, mijn voorstel in jeouw geval is dat je zoveel wetende per direct bij IND gaat werken en tevens informant bij Justitie wordt, want daar kun je goed met je kennis opschieten.
    Iedereen tevereden dan, neem ik aan?

    En ja heel jammer, het ia la te laat voor een NSB lidmaatschap.

    Reactie door Bo Tor — donderdag 28 april 2005 @ 17.08 uur

  92. Accept hoe kom je aan die 80% is wel heel knap van je. Mag ik die cijfers ook zien?

    Reactie door Sim-one — donderdag 28 april 2005 @ 18.05 uur

  93. @91

    Regel het maar voor mij, verdien ik ten minste wat meer.

    Reactie door ACCEPT — donderdag 28 april 2005 @ 21.09 uur

  94. @92

    Ja, die cijfers mag je ook zien. Kun je zelf opzoeken op internet!!!

    Reactie door ACCEPT — donderdag 28 april 2005 @ 21.10 uur

  95. @Eek nr 41.

    De mensen die nu een generaal pardon willen hebben GEEN recht om in Nederland te blijven.
    Ze wisten dat ze in afwachting waren van een verblijfsvergunning en dat de mogelijkheid erin zat dat ze die niet zouden krijgen.
    Dat deze mensen besluiten kinderen te nemen in de tijd dat ze hier zijn is de verantwoordelijkheid van de ouders en niet van Nederland.
    Ik koop ook geen nieuwe auto als ik niet weet of ik hem kan betalen!
    Ik voel me dan ook totaal niet verantwoordelijk voor deze kinderen (en ouders)
    De ouders hebben een gok genomen en verkeerd gegokt….dat is lullig voor de kinderen maar de fout van de ouders.
    In ieder geval hebben de kinderen zolang ze in Nederland waren goed onderwijs genoten en misschien kunnen ze daar wat mee in hun geboorteland (ze hebben in ieder geval wat onderwijs gehad en hebben daarmee een voorsprong op veel van hun landgenootjes die misschien nooit in de schoolbanken hebben gezeten) mede hierdoor kunnen ze hopelijk een toekomst opbouwen in het land van herkomst en misschien een betere toekomst voor hun land opbouwen!
    Die reactie dat ik in de oorlog fout zou zijn had ik wel verwacht dat is nog altijd een stokpaardje van socialistisch Nederland als iemand een andere mening heeft!
    Laat ik verzekeren dat ik nog steeds het verschil zie tussen goed en kwaad en dat ik zulke insinuaties laf en ondoordacht vindt!
    Kinderachtig en achterhaald!
    De koek is op …..besef dat toch eens!
    Ik ben van mening dat “Rene R” op heel veel punten gelijk heeft alsmede “Accept”.
    Als al deze mensen hadden kunnen aantonen dat ze echt politiek vluchteling waren hadden ze hun A-status echt wel gekregen.
    Er is onderzoek gedaan naar hun achtergronden!!
    Een “Iranier” die geen Farsi spreekt,een “Somalier” die niet weet dat zijn hoofdstad Mogadishu heet enzovoort……..ja dan wordt je niet echt serieus genomen….Gek he ?

    Ik zal zeer zeker zacht slapen en als er een god is zou hij al niet het verschil hebben gemaakt tussen rijk en arm , dat wil zeggen dat ALS er een god is HIJ maar moet zien hoe HIJ een goede nachtrust krijgt!!

    Reactie door mark — donderdag 28 april 2005 @ 21.36 uur

  96. WIE HELPT MIJ! IK BEN OOK NEDERLANDER! OF HOOR IK ER NIET MEER BIJ? BEN IK EEN ALLOCHTOON OF AUTOCHTOON

    NOODKREET!!! NOODKREET!!! NOODKREET!!! WIE KAN MIJ HELPEN…

    Door mijn vroegere echtscheiding in 2000 ben ik dakloos. In 2001 ben ik hertrouwd met een Marokkaanse vrouw. Door mijn huwelijk woon ik verplicht in Marokko. Ik mocht totdat ik weer een eigen woonruimte heb tijdelijk mijn goederen bij mijn oudste zoon op zolder opslaan.

    Mijn kinderen kunnen me niet vergeven dat ik mijn oude
    Christelijke geloof hebt omgewisseld om Moslim te zijn.
    Na de moordaanslag op Theo van Gogh in Amsterdam ontvang
    ik op mijn 06 nummer ernstige bedreigingen. Voorbeeld is: “Moslims en Islamieten zijn uitkeringsparasieten die je met benzine moet overgieten en met een kogel doodschieten” en, “Wij wensen dat onze kinderen opgroeien in een Moslim pedofiel vrije omgeving” of, “PANG PANG straks schieten wij je Marokkaanse Moslim vrouwtje dood”.

    Inmiddels heeft AGIS mijn ziekenfondsverzekering stopgezet.
    Ook mijn autoverzekering bij GENERALI is stopgezet. DELTA LLOYD heeft op aandringen van Assurantiekantoor DINTEL mijn inboedel en gezinsaansprakelijkheid verzekeringen geroyeerd omdat mijn ex vrouw en mijn getrouwde volwassen kinderen uit pure wraakzuchtigheid de verzekeringmaatschappijen hebben ingelicht dat ik niet meer woonachtig ben in Nederland. Hun rancune en wraakzucht kent geen grenzen. De vreselijkste misdrijven worden over mij verteld waar de honden geen brood van lusten. Bij de Politie heb ik daarvan reeds ontelbare aangiftes gedaan.

    Voor 05 juni a.s. moet van mijn oudste zoon mijn bij hem op zolder opgeslagen spulletjes weghalen want anders zet hij het naast de vuilnisbak op straat. Dag en nacht stond ik klaar voor mijn kinderen. Zie hier het resultaat van mijn goede daden.

    Bij Gemeentelijke Woningdienst sta ik al vier jaar ingeschreven
    zomede ook bij Woningnet met de hoogst urgente indicatie.

    WIE KAN MIJ LIEFST OP KORTE TERMIJN HELPEN!!!

    Ik zie uw reacties ter zake graag met belangstelling tegemoet.

    Bijvoorbaat dank,

    Ahmed, CN2AO@msn.com

    Reactie door Ahmed Antoon Oort — vrijdag 29 april 2005 @ 10.48 uur

  97. Ik ben het niet eens met het terug sturen van asielzoekers,na dat
    de het procederen zo lang duurt. Maar als het in een land van herkomst weer veilig is moeten ze terug. In de straat waar ik woon,zijn ook asielzoekers komen wonen.Krijgen voorrang bij het zoeken van een woning.Gaan twee keer per jaar op vakantie,waarvan een keer naar hun land van herkomst.Hebben twee auto`s. Ra ra hoe kan dat.

    Reactie door JH Jansssen — zaterdag 30 april 2005 @ 10.42 uur

  98. Ik snap niet waarom wij nog mogen stemmen voor de EU-grondwet, er wordt toch maar gedaan wat ze zelf willen er wordt niet naar de bevolking geluisterd.
    Koninginnedag heeft voor mij zijn glans verloren, ik had een beetje de hoop op onze koningin gevestigd, dat zij een beetje menselijkheid zou tonen tegenover deze uitgeprocedeerde asielzoekers.
    Maxima is door ons allen met open armen ontvangen, waarom kan dat niet met deze uitgeprocedeerde asielzoekers en voor mij gaat het vooral op voor degenen met kinderen.
    De kinderen maak je compleet kapot op het moment dat ze te horen krijgen dat ze weg moeten, en wat denk je van hun klasgenoten die de lijdensweg meemaken.Velen kennen het land waar ze heen terug gestuurd worden totaal niet.

    Reactie door Caral — zaterdag 30 april 2005 @ 14.27 uur

  99. Hallo “mensen”,
    Met sommige van jullie ben ik totaal mee eens! Is het veilig in het land van de herkomst? Als “ja” dan natuurlijk terug!
    Ik ben zelf een uitgeprocedeerde asielzoeker. Ben in 2000 naar Nederland gekonen. Heb beetje Nederlands geleerd, in 2001 heb ik mijn angel ontmoeten, paar uurtjes later verliefd geworden. In 2003 gingen wij samenwonen, 2004 kinderwensen en plannen om te gaan trouwen.
    Maar er was een MAAR. Ik mocht met haar niet trouwen. Als ik trouwen wil en in het Nederland blijven wonen, moet ik uit het land van mij herkomst MVV gaan halen (machtiging voor verblijf) en bovendien heb ik geen geboorte bewijs, dus lekker… om dit alles te gaan halen… durf ik niet… zelfs is mijn land veilig verklaard en geld is ook geen probleem. Om naar mijn vaderland met haar gaan? is geen optie.
    Wegens haar werkzaamheden moest mijn bestaan geheim houden (op haar werk)… tja om een lang verhaal kort maken… In het begin 2005 hebben we besloten om uit elkaar te gegaan. Waarom? Simpel! Ik kan niet trouwen, ik mag niet werken dus voor haar uitzichtloze toekomst. Bovendien heeft zij van de doktor nog maar twee jaar tijd om een kind te krijgen.
    Wat nu? Vertel het u maar mij. De persoon van wie ik meer dan van mijn leven houd is opzoek naar een ander om een beter leven mee op te bouwen. Wij houden nog contact.. zij vraagt mij soms of wij een goede beslissing hebben genomen. “Ja!” zeg ik iedere keer.

    Nu heb ik niets meer te verliezen… dus terug naar het vaderland!!!(?)

    Reactie door Asielzoeker — zaterdag 30 april 2005 @ 22.15 uur

  100. http://www.geenroyaalgebaar.nl/

    Reactie door Maurice — dinsdag 3 mei 2005 @ 10.39 uur

  101. Volgens mij leven we hier in een democratie. Dus als de meeste mensen willen dat die asielzoekers vertrekken dan is dat een democraties genomen besluit. Bovendien hebben we al ellende genoeg met die buitenlanders. Ik zou graag willen dat Nederland Nederlands blijft en dat willen de meesten. Wat is het toch dat een aantal mensen de buitenlanders altijd en altijd de hand boven het hoofd houd. Zien jullie nou echt de problemen niet die er van komen. Als er steeds meer buitenlanders hier komen zal Nederland afglijden naar een ondraagzame maatschappij waar niemand gelukkig mee zal zijn. Ik ben het dan ook met Verdonk eens dat ze aan haar beleid vasthoud.

    Reactie door Jan — dinsdag 17 mei 2005 @ 14.52 uur

  102. Jan, je lijkt me ook een goede voorbeeld te zijn van de mensen die net als schapen anderen volgen en media als Bijbel zien…goed zo jongen, ik wens je dat niet toe maar, je zou ‘t heel goed begrijpen als je 6 jaar in een AZC moest leven…zonder geld, zonder werk en zonder toekomst. Dan zou je heel anders over de wereld en Nederland denken. Je kijkt thuis gewoon lekker NOS journal en volgende dag leez je weer je lievelings krantartikel waar het negatief over buitelanders gaat waardoor je een voldoeningsgevoel krijgt..weet je wat? Ik vind het gewoon ziek en zielig! Get a life!

    Reactie door Andere Jan — maandag 19 juni 2006 @ 19.23 uur