Wel een postzegel plakken

Ook Nederlanders die in het buitenland wonen kunnen hun stem laten gelden. Helaas gaat stemmen via het internet nog niet en dus komen ze in fel oranje enveloppen binnen bij de gemeente Den Haag. Aan deze stemmen zijn wel een aantal voorwaarden verbonden, zo is de stem niet geldig zonder handtekening. Logisch.

Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is dat de stem ook niet geldig is zonder postzegel.

Wat is er nu belangrijker, democratie of een postzegel?

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zaterdag 07 mei 2005 :: 11.30 uur

76 Comments

76 reacties

  1. Ja, hallo, Jan!!! Waar staan wij nou om bekend? Om onze zuinigheid. Ik stem vóór de Grondwet, dan leren we binnen die superstaat met die lekkere Franse croissantjes bij het ontbijt ook af om zo kneuterig te zijn dat we over elk postzegeltje vallen!

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 11.33 uur

  2. Hahahahaha wat zielig zeg! Echt heel typerend voor Balkenende 2 minder regels was het toch……

    Reactie door Sulis — zaterdag 7 mei 2005 @ 11.41 uur

  3. Idioot!!! Alle “normale” post is “geldig’, óók zonder postzegel, de afzender krijgt dan een bericht dat hij/zij de verzendkosten moet betalen, maar de inhoud blijft geldig…

    Vraag me dus af of dit niet tegen het protocol is…

    En ik zie het al voor me…al die medewerkers bij de Gemeente Den Haag…ijverig postzegels los wekend van tegenstemmers…Hiermee kan dus gefraudeerd worden…!!

    Kamervragen, dus!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 11.52 uur

  4. Ik begrijp niet dat het tekenen van die verklaring ‘logisch’ is. Volgens mij was het tot nog toe de bedoeling dat we onze keuze geheim konden houden.

    Straks moeten we ook bij het stemhokje onze gegevens invullen en tekenen voor we het biljet in mogen leveren. Hebben we onze gegevens niet ingevuld, dan dan is het biljet ongeldig.

    Kunnen we net zo goed de stemlokalen geheel afschaffen. Laat iedereen zijn/haar stem dan maar manier per post sturen, heeft de Post ook weer een extra ‘feestje’ (krijgen we naast de kerst- en valentijnzegels ook speciaal ontworpenstembuszegels).

    Reactie door Guido — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.02 uur

  5. @madelijne, hoe kan men zien dat het tegenstemmers zijn?

    Reactie door Ronald — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.06 uur

  6. Hoe ironisch: vóór de grondwet stemmen door de Koningin op je stem te plakken en daarmee het hele Koninkrijk naar de klote helpen.

    Reactie door Paul Strenen — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.08 uur

  7. lang leve de kruideniersmentaliteit!!
    lolz

    Reactie door v/h theemuts — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.09 uur

  8. En dan het bericht dat internet-stemmen en telefonisch stemmen weliswaar een succes was, maar dat nu de tijd daarvoor ontbreekt…hoe lang is men al op de hoogte van dit referendum?

    Over die postzegel! Nogmaals dat KÁN en MÁG volgens mij NIET: Hoe houdt de verzender controle over alle invloeden die zo’n postzegel zouden kunnen doen laten verdwijnen???!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.09 uur

  9. 5) Dat is waar, daar heb je gelijk in, toch vind ik het dubieus dat normaalgesproken de inhoud van post geldig blijf, ook zonder postzegel en dat in zo’n geval de ontvanger de verzendkosten betaalt en dat dit nu anders zou liggen, meer dan belachelijk!

    Netjes zou het zijn dat bij de stembiljetten voor het referendum een enveloppe zou zitten met “port betaald”! Dit is meer dan schandalig!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.14 uur

  10. Mag je als je in Nederland woont ook via de post stemmen? Dat scheelt mij weer mooi 39 cent aan benzine…

    Reactie door Theodor — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.15 uur

  11. @Madelijne, kan en mag wel, als er bij u aan de deur een brief wordt bezorgd waar geen postzegel op zit mag u die brief gewoon weigeren, men kan u niet dwingen tot het betalen van portokosten.
    Zou een mooie boel worden als men dat wel kon, dan ging ik vandaag nog een hele hoop brieven naar mijn ‘vrienden’ sturen om hun een hoop portokosten te laten dokken.

    Reactie door Ronald — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.15 uur

  12. Dit is in een notedop de positie van Nederland.
    Centen zijn belangrijker dan mensen.
    Eerst mag je betalen en dan pas heb je rechten

    Reactie door alexander — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.21 uur

  13. 11)Dit lijkt me dus een heel ander geval, bij een dergelijke belangrijke kwestie ondervang je het risico voor de verzender dat de inhoud vanwege “omstandigheden” verloren zou kunnen gaan, kom nou toch zeg!

    Gewoon een enveloppe met “port betaald” en klaar, dát zou fatsoenlijk zijn!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.21 uur

  14. Dit is weer typisch Nederlands. Een handtekening is inderdaad logisch, maar een postzegel? We zijn een van de rijkste landen van de wereld en dan gaan we bij een belangrijk iets als een referendum lopen zeuren over postzegeltjes.

    Reactie door Nathan — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.23 uur

  15. 14) En het zou zo makkelijk ondervangen kunnen worden dus!!

    Ik ben hier echt heel erg boos over…die Ja-campagne is ook al door de kiezer zelf betaald…houd toch op zeg…wat een weerzinwekkende toestand!!!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.28 uur

  16. Trouwens de regering is bang voor internet stemmen. Het kan wel eens gebeuren dat er dan meer mensen gaan stemmen dan het hun lief is. Iedereen die rijk wordt aan dit kabinet realiseert de macht van stemmen en zullen ook altijd gaan. Alleen de ontevredenen en de getroffenen zullen niet gaan stemmen omdat zij het vertrouwen verloren hebben in de politiek. De situatie houdt zichzelf in stand. Stel er komt een stemmingsplicht, dan is er een zuivere democratie. Iedereen moet stemmen. Dan zit er in het pluche een echte vertegenwoordiging van het volk.

    Als links aan de macht komt en ze voeren een stemmingsplicht in dan kan rechts het schudden.
    Er zijn meer ‘genaaide’ in dit land dan de ‘naaiers’.

    Alexander

    Reactie door alexander — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.30 uur

  17. Joan, het verbaast me dat je voor de grondwet bent, heb je de grondwet gelezen?

    Reactie door Kaatje — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.43 uur

  18. 17. Een gevoel voor humor moet je hier ook niet hebben, daar ben ik al wel achter!!!! Kaatje, ik ga boodschappen doen. Lekker Franse croissantjes halen. En Duitse Kartoffelsalat. Niet te vergeten Belgische bonbons, Italiaanse espresso, Spaanse chorizo, Engelse ontbijtworstjes, Skandinavisch knaeckebroet en wat hebben ze eigenlijk als specialiteit in Luxemburg? En de Grondwet hoop ik eind deze maand helemaal uit te hebben. Ik doe elke dag een paar bladzijden. Veel geluk nog verder vandaag. Ik ga van het slechte weer genieten.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.48 uur

  19. wat ik mij af vraag is stemmen niet gratis
    dus ontvanger betaald

    Reactie door lonsdalekleding — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.52 uur

  20. Nou Wijfie, geniet er maar lekker van!

    Reactie door Kaatje — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.54 uur

  21. Je hoeft de envelop niet direct naar Den Haag te sturen, je kunt het het ook naar het lokale consulaat of ambassade sturen, die het vervolgens weer doorsturen naar Den Haag. Misschien dat de consulaten wél post zonder postzegel accepteren?!

    Reactie door Jeroen — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.58 uur

  22. 20. Dank je, Kaatje! Zal ik doen.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 12.58 uur

  23. 21) Tja je kunt de hele handel natuurlijk ook aangetekend versturen…

    Waarom gaat de overheid hier niet fatsoenlijk mee om, wat een plebejers zeg!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 13.00 uur

  24. Het is inderdaad te gek voor woorden. Je mag niet stemmen, tenzij je betaald. Hoezo democratie?

    Reactie door Nathan — zaterdag 7 mei 2005 @ 13.02 uur

  25. Het is voor Den Haag wel makkelijker zo. De PTT verdient er een grijp-euro-stuiver aan en bij binnenkomst van de enveloppen, vissen ze die eruit en gaan door de papierschredder.
    Scheelt openmaken van de stemmen, die “bestaan” net zo min als fotorolletjes met bewijslasten in een oorlog.

    Reactie door Maurice — zaterdag 7 mei 2005 @ 14.21 uur

  26. Je zou ook kunnen stellen dat je reiskosten maakt om te stemmen in het stembureau, dus waarom zou je niet de moeite doen om een postzegel te plakken op een stembiljet.
    Verder is het natuurlijk belachelijk dat mensen die misschien al jaren niet meer in Europa wonen, wel zouden mogen stemmen over de grondwet.

    Reactie door karin — zaterdag 7 mei 2005 @ 14.31 uur

  27. Balkenende is een Zeeuw en die hebben de naam…

    Reactie door Peter — zaterdag 7 mei 2005 @ 14.37 uur

  28. Het gaat niet zozeer om de moeite van het plakken van een postzegel alswel om het feit dat de geldigheid van je stem ervan af zal hangen, ik vind het belachelijk. Een enveloppe met “port betaald” en het zou opgelost zijn. Verder nogmaals idioot dat men nu tijd te kort komt om de stemmen via Internet of telefoonverkeer te regelen waar daar wel al goede ervaringen mee zijn…alsof ze pas sinds een maandje weten dat het referendum eraan gaat komen…Het gaat trouwens niet alleen om mensen die permanent in het Buitenland wonen volgens mij..

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 14.44 uur

  29. Misschien heeft JeePee wel geluk en neemt doppjoe hem wel een paar stemmachienes mee uit Florida waarmee je de uitslag vantevoren kunt instellen ;-)

    Reactie door alexander — zaterdag 7 mei 2005 @ 15.10 uur

  30. Ik maak me niet zo druk om die paar stemmen die ongeldig zijn vanwege mierenneukerij.
    Erger is m.i. dit bericht van heden en zo net:

    Eerste bewijs van de EU eenheid der EU regeringen en oneerlijke inzet hiervan? :
    Media laten zeggen dat ie er komt, en terecht, want slechts een l;eine meerderheid is tegen en niet ZEVENTIG procent….

    OP ZICH al bullshit natuurlijk, 50,01 procent is al een democratische meerderheid,……

    Steeds meer Nederlanders geven aan dat ze bij het referendum op 1 juni tegen de Europese grondwet zullen stemmen. De Europese Barometer van deze week geeft aan dat 62 procent tegen de grondwet is en slechts 38 procent voor. Niet-stemmers en mensen die het nog niet weten zijn bij deze cijfers buiten beschouwing gelaten. Deze percentages liggen hoger dan in Frankrijk, waar uit recente peilingen blijkt dat er toch een nipte meerderheid voor de grondwet is.

    Het aantal Nederlanders dat zegt bij het referendum tegen de grondwet te stemmen, neemt al twee weken toe. Lange tijd liet de Barometer zien dat de grondwet met een comfortabele meerderheid zou worden goedgekeurd, maar vorige week kwam daar verandering in. Toen was er voor het eerst een kleine voorsprong voor de tegenstemmers.

    Hoewel deze nieuwe peiling goed nieuws is voor tegenstanders van de grondwet, moeten zij ook niet te vroeg juichen. Zestien procent van de stemgerechtigden is nog onbeslist. Dat is van belang omdat maar liefst 61 procent niet van plan is om op 1 juni zijn stem te laten horen.

    Oei oei, ineens is er straks een meerderheid VOOR, het kan raar lopen he? te raar als u het mij vraagt.

    Reactie door Barend — zaterdag 7 mei 2005 @ 16.48 uur

  31. Die handtekening, staat die op een apart vel?

    In andere landen kun je op allerlei manieren stemmen. Desnoods dat je je van te voren moet inscrhijven en dan een nummer krijgt toebedeeld waarmee je moet stemmen.

    Het is echt nederland op z’n smalst:
    geen postzegel: niet stemmen
    ttt..tttt

    Reactie door Molly — zaterdag 7 mei 2005 @ 17.24 uur

  32. Hoi Barend, suggereer je dat er wel eens gefraudeerd zou kunnen worden?

    Reactie door odin — zaterdag 7 mei 2005 @ 17.25 uur

  33. Balk & co mogen nog flink duimen dat er heel wat postzegels vergeten worden:

    Weerstand tegen EU-grondwet blijft groeien

    Volgens de jongste peiling van Maurice de Hond groeit het aantal tegenstanders van de Europese grondwet gestaag. Ruim een week geleden gaf 38% van de ondervraagden aan vóór te willen stemmen en 40% was toen tegen. Nu zegt 37% vóór te zijn en 42% tegen.

    Zie verder:
    http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/weblog/2005/05/07/weerstand-eu-grondwet-blijft-groeien/

    Reactie door Barry — zaterdag 7 mei 2005 @ 18.28 uur

  34. Heeft iedereen z’n oproepingskaart een goed plaatsje gegeven? Toen ik ‘m uit de brievenbus haalde zei een stem van binnen dat ik neen moest stemmen. Raar hè? Maar ik volg altijd m’n intuitie.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.20 uur

  35. Heel goed van JP gewoon op de kleintjes letten,zo’n 15 uur durend
    bezoek van GW Bush kost ons toch ook niets.

    Reactie door Beste Kerel — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.22 uur

  36. Joan, heb jij je stemkaart al binnen? Heeft iedereen die al? Ik heb namelijk nog niks gezien en ik zou toch niet willen dat mijn Groen-Links buurman de postbode blijkt overvallen te hebben zodat ik niet kan stemmen!

    Reactie door kaatje — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.40 uur

  37. 36. Ja hoor Kaatje, ik had ´m al. Misschien zittie aan de zijkant? Dat was bij mij namelijk ook zo. Zag ‘m ook pas op het laatst.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.42 uur

  38. 36 Stemkáárt….ik heb nog niets! En aan de zijkant waarvan, Joan???

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.45 uur

  39. 36

    gelukkig,kan ik nu subiet stoppen met het zoeken tussen het oudpapier,en rustig verder gaan met de borrel(hapjes).
    Het zal dan nog wel komen.

    Reactie door Beste Kerel — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.46 uur

  40. 38. Van de brievenbus natuurlijk, Lijn! Je hebt te lang zitten loggen.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.51 uur

  41. Nou…..?? En eh…zo’n brievenbus heb ik niet…een heel eenvoudige Haarlemse Leidsbuurtbrievenbus..die hééft geen zijkant, Joan….

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.53 uur

  42. 41. Wat is dat dan? Een enveloppe?

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.54 uur

  43. Houd in godsnaam op over enveloppen…ja je zou het een enveloppe kunnen noemen, maar het is meer een stoffer waar je wat tussen kunt stoppen en dan valt het bij mij op de grond…

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 19.57 uur

  44. 43. Waarom? En ja, ik snap al wat je bedoelt met die stoffer. Die bestaan in Rotterdam ook. Maar niet als je in een appartement woont. Want dan moet de postbode helemaal de trap op.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 20.00 uur

  45. 44. Ik bedoel dus als je een stoffer hebt, en voordat ik nóg meliger ga worden ga ik er gauw vandoor. Dag Lijn!

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 20.01 uur

  46. Dag Joan, je hebt gelijk…”ons kent ons…”

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 20.09 uur

  47. Ben je nog aan het turven, Lijn? Net op het journaal dat het aantal deelnemers stijgt tot 35% en het aantal tegenstemmers tot 53%.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 20.17 uur

  48. Ik vind die spot van de ChristenUnie ook wel leuk. Op dat kruis na dan. Dat kruis was wel leuk absurd.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 20.20 uur

  49. @47 Alleen het aantal mensen dat niet gaat stemmen is nogsteeds schrikbarend hoog. Ik heb die spot van de christenunie zelf alleen maar deels op het journaal gezien overigens. En nogsteeds geen harde sp campagne. Komop nu!

    Reactie door Paul Strenen — zaterdag 7 mei 2005 @ 21.17 uur

  50. Logisch Jan

    Dit kabinet; dat is het kabinet van de centen en de normen en waarden. En vooral van die centen.

    Reactie door ReneR — zaterdag 7 mei 2005 @ 21.18 uur

  51. 49. Maar het CDA heeft zich al vastgelegd op negeren onder de 30%, Paul. Bij 35% kunnen ze dat niet meer.

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 21.43 uur

  52. 47) ik turf wat ik zie, Joan en dat gaat vooral om de woordvoerders, vóór en tegen, in de media…Tot nu toe zijn de woordvoerders die vóór zijn op een schandalige manier in de meerderheid…Die zeepkist bij NOVA gaat een beetje “om en om” alsof dat zo is voorgeprogameerd, heb ik de indruk..

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 22.06 uur

  53. Maar ik zie vast niet alles dus als mensen willen “tippen”, graag!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 7 mei 2005 @ 22.13 uur

  54. Lieve schatje, je doet het nou al zeker 2 weken! Kan René R. het niet eens een tijdje van je overnemen? Dan doet hij ook eens wat nuttigs……

    Reactie door Joan van der Lingen — zaterdag 7 mei 2005 @ 22.19 uur

  55. 54) Liever heb ik dat de media eerlijker met de informatievoorziening omgaan…dan is al dat turven niet nodig..

    Reactie door Madelijne Pleines — zondag 8 mei 2005 @ 0.25 uur

  56. Wat ik wel weet is dat mijn vrouw hier nu al meer als 5 jaar woont, afkomstig is uit een ander EU land, maar geen oproep heeft gekregen. Das dus goed *** om het zo maar eens te zeggen. Zijn er nog meer mensen die dit kennen?

    Reactie door John — zondag 8 mei 2005 @ 0.34 uur

  57. 56) Ik woon hier al sinds mijn geboorte en heb ook nog geen oproep gekregen…volgens mij heeft nog niet iedereen ‘m gekregen (althans dat hoop ik dan maar..anders moet ik me zorgen gaan maken…)

    Reactie door Madelijne Pleines — zondag 8 mei 2005 @ 0.46 uur

  58. Een postzegel.

    Reactie door Henk Tukkers — zondag 8 mei 2005 @ 2.10 uur

  59. Tering wat een partij gezeik van een hoop mensen die nog nooit per post uit het buitenland gestemd hebben.

    Dit bewijst maar weer dat er hier veel mensen zijn die zich graag over niks druk maken.

    Dat verhaal van die postzegel is simpel: Als ik hier een briefje zonder postzegel in de brievenbus flikker, komt ie gewoon niet aan in Nederland. En ik neem aan dat jullie snappen dat ‘port betaald Den Haag’ niet werkt voor de Amerikaanse, of Chileense post. Voordrukken werkt ook niet. En uitvogelen wat het kost om een briefje van overal ter wereld naar Den Haag sturen kost, is ook weer wat lastig voor de dienst buitenlands stemmen in Den Haag.

    Overigens is stemmen helemaal niet duur, want in de meeste landen kun je gewoon naar je dichtsbijzijnde ambassade of consulaat sturen. Als het daar maar op tijd is, komt alles goed. Herinner je de berichten bij de laatste 2e kamerverkiezingen nog dat er gewacht moest worden op de stemmen uit het buitenland? Inderdaad, dat moet omdat die ambassades dan de boel nog moeten doorsturen.

    Ofwel: voor 37 dollarcent kan ik stemmen. Is het mij waard.

    En wat betreft die handtekening: Je krijgt 2 enveloppen een stembewijs en een stembiljet. Je stemt, stopt je stembiljet in je 1e envelop, en die stop je vervolgens DICHT met je stembewijs in de 2e envelop, en dat geheel stuur je op naar Den Haag of je ambassade.

    In Den Haag openen ze dan de 2e envelop, checken of je stembewijs in orde is (of je naam op de kieslijst staat, en of je handtekening klopt), en dan stoppen ze je DICHTE 1e envelop met daarin je stembiljet bij alle andere buitenlandse stemmen, die later dan weer geopend en geteld worden.

    Zo, hoop dat het gezeik nu kan stoppen.

    Reactie door Nepkarel — zondag 8 mei 2005 @ 2.55 uur

  60. Madelijne, werden in Haarlem die grondwetfoldertjes ook niet te laat of niet gedistribueerd? Bel die burgemeester Pop eens op en vraag eens of dateen bedoeling heeft?? Haarlem is weer te laat ermee: hoe kan dat nou?
    Leidsebuurt hè? Wilde ik vroeger ook een huisje hebben. ;-), maar we hadden tenminste een winkel in de Anegang! Wat er ook gebeurt, ik blijf Haarlem de mooiste stad van Nederland vinden!

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 8 mei 2005 @ 11.45 uur

  61. Het wachten is alleen nog op een europeese postzegel, vraag: wiens hoofd komt er op?

    Reactie door E.Krul — zondag 8 mei 2005 @ 11.50 uur

  62. 59) Lydia…Haarlem ís ook een mooie stad…hoewel ze daar nu aardig een eind aan maken met alles dat gesloopt dreigt te gaan worden… Ik heb begrepen dat Kaatje ook nog geen stemkaart had binnen gekregen dus vóór ik de Gemeentelijke Poppen(!)kast in duik, wacht ik nog even af…

    Reactie door Madelijne Pleines — zondag 8 mei 2005 @ 12.36 uur

  63. We hebben een aantal miljoenen euro over om ene meneer Bush te beschermen en om een “Grondwet Ja”-campagne te voeren, maar jullie snappen toch ook wel dat dat bedrag in het niet valt met het kapitaal dat we uit zouden moeten geven als we Nederlanders in het buitenland een antwoord-envelop zouden moeten sturen? Ja mensen, zo gaat dat in Nederland.

    Reactie door Fjodor — zondag 8 mei 2005 @ 13.04 uur

  64. @Krul 62

    De kop van Jut

    Reactie door Drob — zondag 8 mei 2005 @ 13.29 uur

  65. Ik heb het gehoord, Madelijne. Erg deprimerend is dat als ze zoiets schitterends weten te verknallen door een groot vierkon blok steen met glas op een steenworp afstand van de Bavo en de Vleeschhal…. Lau zal zich kapot ergeren op z’n sokkel!

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 8 mei 2005 @ 19.16 uur

  66. Ach Lydia…ik kijk hem dagelijks even aan en dan verbeeld ik me dat hij naar me knipoogt…zo van: “Tja…kind…”…

    Reactie door Madelijne Pleines — zondag 8 mei 2005 @ 19.34 uur

  67. Waarom gaat het hier nogsteeds over een postzegel en niet meer over die euro onzin? Het kweelgehalte wordt hier wel hoog hoor.

    Reactie door Paul Strenen — zondag 8 mei 2005 @ 20.45 uur

  68. Heee Jan, heb je de stemwijzer van http://www.stemhok.nl al gedaan? Wat was jouw uitslag? Ik was ‘tegen’, in tegenstelling tot de uitslag van de officiele stemwijzer, daar moest ik ‘voor’ stemmen….

    Reactie door eefje — zondag 8 mei 2005 @ 21.34 uur

  69. @Eefje

    Ik heb bij die site bekeken, maar snap het allemaal niet zo goed.

    Kun jij me uitleggen wat een paardenbeffer is?

    Reactie door Drob — zondag 8 mei 2005 @ 22.15 uur

  70. Sorrie, ik heb geen postzegel bij de hand. Mag ik nu nog wel een reactie plaatsen?

    Reactie door Jan Breur — maandag 9 mei 2005 @ 8.02 uur

  71. @Drob
    Dat wist ik ook niet, het klonk in ieder geval als een NSB-liedje. Iemand anders?

    Reactie door Eefje — maandag 9 mei 2005 @ 10.40 uur

  72. @Eefje

    Het is een variatie op een spotliedje op de NSB. Ik heb het even opgezocht en er zijn een heleboel varianten uit de oorlog:

    Op de hoek van de straat
    Staat een NSB’er
    Het is geen man, ook geen vrouw
    Maar een farizeeër
    Met de krant in de hand
    Staat hij daar te venten
    Hij verkoopt ‘Volk en Vaderland’
    Voor vijf losse centen

    Op de hoek van de straat
    Staat een NSB’er
    Het is geen man, ‘t is geen vrouw
    ‘t Is een farizeeër
    Met een krant in zijn hand
    Staat hij daar te venten
    Hij verkoopt zijn Vaderland
    Voor wat losse centen

    Op de hoek van de straat staat een orgeldraaier,
    ‘t Is geen man, ‘t is geen vrouw, ‘t is een landverraaier.
    Schiet hem dood, in zijn poot, leg hem in een kistje,
    doe er dan wat water bij, dan zwemt ie als een visje.

    op de hoek van de straat staat een N.S.B.er,
    ‘t is geen man ‘t is geen vrouw ‘t is een farizeeër,
    slaat hem dood met een kroot, doet hem in een kistje,
    doe er dan wat water bij dan zwemt ie als een visje.

    Op de hoek van de straat
    Staat een NSB’er
    Het is geen man, ‘t is geen vrouw
    Maar een farizeeër
    Met zijn hoed in zijn hand
    Staat hij daar te venten
    Hij verkoopt zijn Vaderland
    Voor zes losse centen

    Op de hoek van de straat, staat een NSB’er
    ‘t Is geen hij, ‘t is geen zij, maar een farizeeër
    Met de krant in zijn hand, staat hij daar te venten
    Hij verkoopt zijn vaderland, voor vijf losse centen

    Op de hoek van de straat
    Staat een NSB’er
    ’T is geen man, ’t is geen vrouw
    Maar een farizeeër
    Schiet hem dood met wat lood
    Stop hem in een kistje
    Doe er dan wat water bij
    Dan zwemt hij als een visje.

    Op de hoek van de straat
    Staat een NSB’er
    Het is geen man, ‘t is geen vrouw
    Maar een farizeeër
    Met zijn hoed in zijn hand
    Staat hij daar te venten
    Hij verkoopt zijn “Vaderland”
    Voor vijf losse centen

    Op de hoek van een straat
    Staat een ras-plebeeër
    Het is geen mens, het is geen dier,
    maar een NSBjer.
    Met de krant in zijn hand
    loopt hij daar te venten.
    Hij verkoopt zijn Vaderland
    voor wat losse centen….

    Op de hoek van de straat staat een NSB er
    Het is geen man, het is geen vrouw, maar een farizeër.
    Op de hoek van de straat, staat hij daar te venten
    Verkoopt “ Volk en Vaderland “ voor vijf losse centen.

    Op de hoek van de straat,
    staat een N.S.B.er.
    Het is geen mens, ook geen dier,
    maar een farizeeër.
    Op de hoek van de straat,
    daar loopt hij te venten,
    Hij verkoopt zijn Vaderland,
    voor een paar losse centen.

    Op de hoek van de straat staat een nsb’er
    tis geen man tis geen vrouw
    maar een farizeeër
    met een krant in zijn hend
    staat hij daar te venten
    hij verkoopt zijn vaderland
    voor een paar losse centen

    Op de hoek van de straat
    staat een orgeldraaier,
    ‘t Is geen man, ‘t is geen vrouw,
    maar een landverraaier.
    Kwam een jood, sloeg hem dood
    Stopte hem in een kistje,
    deed er nog wat water bij
    Toen zwom hij als een visje

    Reactie door Drob — maandag 9 mei 2005 @ 11.28 uur

  73. Pfffff, wat een variaties op 1 thema! Maar, hoe bef je een paard (in de LPF variant wordt gesproken over een paardebeffer)

    Reactie door Jan Breur — woensdag 11 mei 2005 @ 12.55 uur

  74. Nog sterker, ik ken al een aantal mensen die niet eens een oproep hebben gekregen! Wij ook niet..

    Reactie door Aad — zaterdag 28 mei 2005 @ 19.05 uur

  75. world cup 2006…

    billowed.hooting!girt invective graspable odds http://www.sport-betting-site.com/ Ku dialing:betting online http://www.more-betting.com/

    Trackback door world cup 2006 — zaterdag 20 mei 2006 @ 13.21 uur

  76. apply for credit card…

    diplomats indulgent sameness sours firstly,forgetfulness averaged credit cards http://credit-cards.1click-credit-card.com/

    Trackback door apply for credit card — zondag 21 mei 2006 @ 18.58 uur