Geen brug te ver…

Gisteren waren alle personeelsleden van de SP en hun aanhang te gast in Oss. Eéns per jaar wordt zo’n dag georganiseerd, elke keer in een andere stad. Eén van de onderdelen van het programma was een bezoek aan speeltuin Elckerlyc. De speeltuin is meer dan tien jaar geleden op initiatief van de SP en met hulp van ‘iedereen’ opgericht en trekt jaarlijks tienduizenden bezoekers, jong en oud.

Tweede Kamerlid Arda Gerkens vermaakte zich opperbest

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 15 mei 2005 :: 13.53 uur

63 Comments

63 reacties

  1. Jan,
    het was een gezelige personeelsdag. Het bezoek aan de speeltuin zeer de moeite waard. Het hele programma was leuk alle lof voor Paul,Marianne en Elly.

    Reactie door evalien — zondag 15 mei 2005 @ 16.11 uur

  2. Jan die speeltuin is een fantastisch initiatief van jullie.
    Mij staat echter wel tegen dat al die jaren de sp vlag bij de ingang van de speeltuin hangt. De speeltuin is een algemene voorziening geworden die terecht subsidie krijgt van de gemeente Oss. Is die vlag geen politiek over de ruggen van de kinderen? En als je het terecht vindt dat die vlag daar hangt, mag dan elke partij die een algemene voorziening realiseert daar een vlag bij plaatsen?

    Reactie door kees — zondag 15 mei 2005 @ 16.36 uur

  3. Klasse zoiets. Daar moet meer geld ingestoken worden i.p.v. vele onzinnige projecten. En die vlag, laat die maar mooi wapperen bij de ingang, want dat lijkt vast heel mooi.

    Reactie door ACCEPT — zondag 15 mei 2005 @ 17.20 uur

  4. Kees, is die vlag er alleen bij dit evenement of is die er altijd?

    Reactie door Reinoud — zondag 15 mei 2005 @ 19.23 uur

  5. Een speeltuin is voorkinderen en niet voor politieke partijen (van wat voor soort ook). Dus wat mij betreft gaat die vlag weg.

    Reactie door Karin — zondag 15 mei 2005 @ 20.34 uur

  6. @Reinoud, die vlag hangt er altijd!
    @Karin, gelukkig ga jij daar niet over gaat maar de vele SP’ers die die speeltuin hebben mogelijk gemaakt en dagelijks zorgen voor een warm welkom voor de kinderen.
    @Accept, inderdaad, hij hangt er heel mooi!

    Reactie door Jan Marijnissen — zondag 15 mei 2005 @ 20.49 uur

  7. Fijn dat zo’n goed initiatief stand houdt, ondanks de bezuinigingen. In Groningen wordt hier in flink gekapt.

    Reactie door chrisinactie — zondag 15 mei 2005 @ 20.54 uur

  8. SP kon zeker niet wachten tot 1 juni op te gaan spelen ;).
    Hoop dat jullie veel speelplezier hebben gehad.
    Mooi dat die speeltuiner is.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 15 mei 2005 @ 21.08 uur

  9. speeltuiner = speeltuin er

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 15 mei 2005 @ 21.11 uur

  10. Ik persoonlijk vind het heel erg eng als politiek partijen zich profileren op een plek waar kinderen spelen.
    We hebben dit al eerder in de geschiedenis gezien, begrijp me niet verkeerd ik denk niet dat de SP een soort HitlerJugend praktijken er op na houd.
    Maar om alle schijn te voorkomen dient men mijn inziens dit soort dingen absoluut niet te doen.
    Voort de rest is het een goed initiatief, niets dan lof.

    P.S. voor dat nu iedereen over mij heen valt, als we dit normaal vinden, mogen partijen als de NVU ook scoutinggroepen oprichten?

    Reactie door Ronald — zondag 15 mei 2005 @ 21.14 uur

  11. even een reactie op die SP vlag bij de speeltuin.
    Die vlag is niet zomaar een vlag. Het is een eerbetoon voor al die mensen die meegehoplen hebben aan de bouw van de speeltuin.
    Het waren SP leden die langs de deur gingen om geld op te halen
    (de ossenaren gaven gul,omdat ze vertrouwen in de SP hadden)
    Het waren SP-leden die meehielpen met de bouw. Speeltoestellen maken, muurtjes metselen,riolering graven,grond omspitten,schilderen enz.
    Het waren SP leden die enqueteerden,die discussieerden met een tegenwerkend gemeentebestuur(CDA,VVD,PvdA college).
    Ikzelf (ook SP-lid) ben alle bedrijven afgegaan voor sponsering.
    Het dagelijks onderhoud en de festiviteiten gebeuren nog steeds door SP-leden
    Het bestuur van de Stichting bestaat uit SP-leden.
    Kortom, met recht wappert daar een SP vlag

    Reactie door Mari-Anne Marijnissen — zondag 15 mei 2005 @ 21.22 uur

  12. Ronald

    Als mensen van de Sp het initiatief genomen hebben,langs de deuren zijn gegaan,financiële bijdragen hebben gekregen van de inwoners,de bouw hebben gerealiseerd met vrijwilligers,toezicht houden met vrijwilligers,hebben gezorgd dat minder valide kinderen er ook kunnen komen zonder medewerking van het toen malige college,dan mogen ze wat mij betreft de hele speeltuin voorzien van SP vlaggen want zonder de Sp en de vrijwilligers was er geen speeltuin geweest.

    Reactie door Beste Kerel — zondag 15 mei 2005 @ 21.24 uur

  13. Tjonge jonge jonge. Gaat het om een mooi initiatief en waar valt men over: een vlág! Spelen die kinderen er minder om: nee juist meer, want ere wie ere toekomt, nietwaar? En het is helemaal niet slecht om kinderen al politiek bewust te maken, per slot van rekening zijn zij het die het in de toekomst moeten doen! Ik heb overigens alvast een VVD-vlag besteld voor wanneer zij met zo’n initiatief komen in elke willekeurige andere stad. Wil ik ‘m persoonlijk voor ze komen ophangen bij de ingang…

    Reactie door Hanny Palmen — zondag 15 mei 2005 @ 21.28 uur

  14. Dus als de NVU langs de deuren gaat om een scoutinggroep op te richten hebben jullie daar vrede mee?

    Ik zelf zou mijn kind nooit en te nimmer naar een speeltuin laten gaan die een politiek statement uitdraagt.

    Reactie door Ronald — zondag 15 mei 2005 @ 21.30 uur

  15. Ik zou het meer zien als een eerbetoon aan de mensen die het mogelijk hebben gemaakt.

    Reactie door Beste Kerel — zondag 15 mei 2005 @ 21.34 uur

  16. Ronald, kan je kind dan niet spelen met een vlag in de buurt of zo?

    Reactie door Patrick — zondag 15 mei 2005 @ 21.38 uur

  17. Jan,
    Jullie zeggen zelf dat de speeltuin er is voor iedereen, dus waarom dan verwarring zaaien met zo’n vlag?

    Reactie door Karin — zondag 15 mei 2005 @ 21.38 uur

  18. .. Ik zou toch aarzelen om mijn kinderen te laten spelen bij een speeltuin waar prominent een CDA-vlag wappert..

    Reactie door Karin — zondag 15 mei 2005 @ 21.40 uur

  19. @Karin. In Oss snappen de mensen dat prima, en is er dus ook totaal geen verwarring, dáár gaat het om. Ze komen er dolgraag en in grote getale. Iedereen weet wat de achtergrond is.
    En of jij naar speeltuinen gaat – al of niet met vlaggen – maak je helemaal zelf uit.

    Reactie door Jan Marijnissen — zondag 15 mei 2005 @ 21.41 uur

  20. Jan,
    Het is niet mijn bedoeling om de SP-ers neer te halen, want ik vind het juist een prachtig initiatief. Maar het zou jammer zijn als mensen met een andere politieke overtuiging niet naar die speeltuin zouden gaan omdat die vlag er hangt.

    Reactie door Karin — zondag 15 mei 2005 @ 21.43 uur

  21. @Patrick, mijn kind behoord dat allemaal op zijn eigen tempo te ontdekken.

    Zoals ik al eerder vroeg maar waar niemand op durft te antwoorden, dus zal ik de vraag maar wat a-socialer stellen :
    “Wie komt er dan in opstand tegen een Scouting club die NVU sponser stickers draagt?”

    Kinderinstellingen mogen wat mij betreft nooit vermengt worden met politiek, loffelijk dat de SP zo’n speeltuin mogelijk heeft gemaakt dat wel, maar mijn inziens onwenselijk dat er politiek symbolen aan te pas komen.

    Reactie door Ronald — zondag 15 mei 2005 @ 21.45 uur

  22. Ronald, kweet niet hoor, maar zal een klein kind daar uberhaupt mee bezig zijn denk je? Toen ik klein was en naar de speeltuin ging was ik alleen maar ge interreseerd in de speeltoestellen…

    Op je vraag, sja een beetje dubbel maar em, dat zou ik wel moeilijker vinden ja…hm… *gaat even denken* :?

    Reactie door Patrick — zondag 15 mei 2005 @ 21.47 uur

  23. Karin

    Mensen met een andere politieke overtuiging zijn hier haast niet meer te vinden:)

    Maar zonder gekheid,ik heb nog nooit een wanklank gehoord over de speeltuin,welke partij zij ook aanhangen.

    Reactie door Beste Kerel — zondag 15 mei 2005 @ 21.48 uur

  24. @Patrick, de hitlerjugend begon ook al bij de leeftijd van 5 jaar (en soms nog jonger).
    Er is maar 1 ding gevaarlijker als propaganda en dat is indoctrinatie.

    Reactie door Ronald — zondag 15 mei 2005 @ 21.52 uur

  25. 22 Ronald

    Dus voor jou kinderen geen uitstapjes naar evenementen of stadions met namen van bedrijven of personen.
    Geen tripje naar ARke stadion,niet naar het Phillips stadion,enz..

    Reactie door Beste Kerel — zondag 15 mei 2005 @ 21.53 uur

  26. En jij vind een vlag indoctrinatie Ronald?
    Sorry maar em, ik zie het verband tussen die twee niet helemaal

    Reactie door Patrick — zondag 15 mei 2005 @ 21.54 uur

  27. 23) Beste kerel,
    Ik snap de goede bedoelingen van de speeltuin, en laten ze vooral er mee doorgaan.
    Maar zoals Ronald het stelt (hoe cru ook) zit er wel een gevaar in als de politiek zich ook gaat profileren bij kinderen.

    Reactie door Karin — zondag 15 mei 2005 @ 21.54 uur

  28. Ronald, maar je hebt voor mij kwa dubbelheid wel een beetje gelijk, want sponsering van de scouting door de nvu zou ik dan weer niet zo een kikke aktie vinden.

    Reactie door Patrick — zondag 15 mei 2005 @ 21.58 uur

  29. @Beste kerel een bedrijf is toch wezenlijk iets anders als een politieke partij en ja als ik vind dat een bedrijf te veel invloed heeft op iets (zoals een school of zo) dan gaat die van mij er niet naar toe.

    Reactie door Ronald — zondag 15 mei 2005 @ 22.02 uur

  30. @Patrick, het begint bij een vlag en het eindigt bij……..

    Er kwam toch ook ophef over die landmacht reclame met dat kind (geheel terecht mijn inziens), sommige dingen moet je om alle schijn te verkomen niet doen.

    Reactie door Ronald — zondag 15 mei 2005 @ 22.10 uur

  31. Karin

    De politiek gaat zich niet profileren ten koste van kinderen,maar heeft zich geprofileerd ten gunste van de kinderen,en daar is een poitieke partij voor om de belangen van hun kiezers te behartigen en toen der tijd was er een grote roep bij veel inwoners om een veilige speelplek en daar heeft de SP voor gezorgd met de kiezers en voorstanders.

    Had de Rotery het gedaan dan waren we 40 lintjes en een standbeeld armer,nu hebben we een mooie vlag.

    Reactie door Beste Kerel — zondag 15 mei 2005 @ 22.11 uur

  32. Ronald, komt het niet in je op dat het ook bij een vlag zou kunnen blijven, of ben je echt zo onstellend negatief en zwartkijkerig? :-)

    eh landmachtreclame is denk ik aan me voorbij gegaan :?

    Reactie door Patrick — zondag 15 mei 2005 @ 22.12 uur

  33. Beste Kerel)
    In de Rotary zitten misschien rare snuiters, maar het is geen politieke partij of beweging. En die 40 lintjes en een standbeeld lijkt me wat overdreven. En je zult van mij niet horen dat het geen fantastisch initiatief is van die groep mensen om zoiets van de grond te tillen. Waren er maar meer zulke mensen in Nederland, maar ik vind (en dat is persoonlijk) dat de vlag van een politieke partij niet bij een speeltuin hoort. Dat is mijn enige kritiek en voor de rest niets dan lof..

    Reactie door Karin — zondag 15 mei 2005 @ 22.19 uur

  34. @Patrick, nu gaat de discussie over 1 vlag, en over 10 jaar waar gaat de discussie dan over, snap je hem, het gebeurt altijd in kleine stapjes, Hitler voerde ook niet van de ene op de andere dag alle slechte wetten in, dat deed ie in stapjes en iedere keer als het verzet na elk klein stapje verstomd was deed ie weer een klein stapje.
    Dus om te verkomen dat je over 10 jaar over het volgende stapje moet discusieren of iets wel of niet gewenst is moet je de discussie nu afkappen en het gewoon helemaal niet doen dan kan er ook geen volgende stap komen.
    Op sommige dingen behoord nu eenmaal een gezonde taboe te rusten.

    Het heeft dus niks met zwartkijkerig of negatief zijn te maken.

    Reactie door Ronald — zondag 15 mei 2005 @ 22.24 uur

  35. Ronald, ik kan je wel volgen. Maar ik vind het gewoon een beetje een zotte vergelijking, een initiatief voor een speeltuin en hitler.

    Reactie door Patrick — zondag 15 mei 2005 @ 22.30 uur

  36. Ronald, ik durft wel te aanwoorden maar ik had nog niet geantwoord omdat ik je vraag nu pas lees. Ik zou het niks vinden als de nvu dat zou doen, moet niks hebben van zulke mensen.

    Van mij mag die vlag er best hangen, heeft volgens mij niks met indoctrinatie of zo te maken.

    Beste Kerel, jammer dat er haast geen andere mensen hier meer komen met een andere politieke overtuiging, mogen hier van mij opzich best komen, wat babbelen met gelijk gestemden is leuk maar af en toe met anderen discuseren is ook leuk, dus als je nog wat anderen kunt vinden mag je ze wel hier uitnodingen ;)

    Karin, ja klopt maar daar houd de SP voor zover ik weet niet mee bezig. Maar als je toch zo druk maakt over politiek en kinderen
    dan moet je ook wel druk maken over k3 die doormiddel van een vrolijk liedje kinderen warm probeerd te maken voor de eu grondwet.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 15 mei 2005 @ 22.42 uur

  37. Bij MacDonald zit er wel een hele marketing filosofie achter, met de happy meals en zo. Get them hooked while they’re young. Dat schijnt zo te werken met merken. Maar kun je een politieke partij een merk noemen? En zit dat er achter bij de mensen van de SP die daar keihard gewerkt hebben om die speeltuin op te zetten? Geen idee. Ik weet wel dat ik zelf als kind op de kleuterschool heb gezeten in de Prinsenkerk in Rotterdam, dus niet door, maar in de kerk en ik vermoed dat het ook nog een christelijke kleuterschool geweest zal zijn, al heette ze gewoon De Kindertuin. Maar hoewel ik niets heb tegen het geloof ben ik er niet bekeerd vanaf gekomen.

    Reactie door Joan van der Lingen — zondag 15 mei 2005 @ 22.43 uur

  38. 36

    Evert,ik had over de stad Oss,niet over dit weblog

    Reactie door Beste Kerel — zondag 15 mei 2005 @ 22.49 uur

  39. 36 Evert)
    Inderdaad, dat vind ik dus zwaar belachelijk (is dat nederlands?).
    Hier worden dus ook duidelijk kinderen misbruikt om ouders te beinvloeden op hun stemgedrag!!

    Reactie door Karin — zondag 15 mei 2005 @ 22.49 uur

  40. En als de kinderen wat ouder zijn sturen we ze allemaal op een sp-scouting alwaar voorgelezen zal worden uit het rode boekje van mao? Of zullen we dit ook vergelijken met het lezen van bijvoorbeeld Donald Duck (Walt-Disney, tenslotte ook bedrijf). Zoja; dan kan je elke extreme politieke activiteit wel bagitaliseren.

    Kortom; weghalen zo’n vlag en stoppen met dit extremisme

    Reactie door John — zondag 15 mei 2005 @ 22.50 uur

  41. Karin

    Ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest,de ouders wilden een veilige speelplek voor hun kinderen,er is dus geen gebruik gemaakt van de kinderen er is alleen geluisterd naar de wensen van de ouders.
    In mijn beleving is de politiek daarvoor.

    Reactie door Beste Kerel — zondag 15 mei 2005 @ 22.58 uur

  42. Beste Kerel, oh, dan had ik het niet goed begrepen.

    John, slaat dat mao op “maoïstische” partij” zoals de SP in het begin hete? Dat hebben ze ver achter zich gelaten hoor (history van de SP, http://sp.nl/partij/historie/).

    En dat extremisme is ook erg overdreven.

    Jan Marijnissen, hangt er naast de SP vlag ook nog een andere vlag (of bordjes ofzo) waaraan je kunt zien dat er ook anderen aan mee gewerkt hebben?

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 15 mei 2005 @ 23.02 uur

  43. @42 Evert,

    Gelukkig is dat extreme maoïsme wel afgesloten. Maar dat neemt niet weg dat een politieke partij géén kinderen moet indoctrineren, zoals destijds wel werd gedaan onder andere door de Nazi’s, de Maoïsten en de communisten.. We weten allemaal dat dat erg gevaarlijk is en zelden tot iets goeds leidt.

    De sp dient met dit soort acties te stoppen, tenzij de sp werkelijke een extreme koers wil varen en daarbij niet schuwt beproefde dictoriale methodes te gebruiken.

    Reactie door John — zondag 15 mei 2005 @ 23.10 uur

  44. 40. Als we schommelen en wipwappen als extreme politieke activiteit moeten gaan zien, John, dan blijft de toekomst er gelukkig zonnig uitzien.

    Reactie door Joan van der Lingen — zondag 15 mei 2005 @ 23.10 uur

  45. @40

    Erg naïef…. lees de geschiedenis boeken er maar op na. (of was een scouting-activiteit georganiseerd door de nsdap ook onschuldig?). politieke promotie en een kindertuin horen niet bij elkaar!!

    Reactie door John — zondag 15 mei 2005 @ 23.13 uur

  46. sorry; moet natuurlijk @44 zijn

    Reactie door John — zondag 15 mei 2005 @ 23.13 uur

  47. 45. Ik vermoed eerlijk gezegd dat de kindjes in Oss de SP-vlag meer zien als de kindjes in de rest van het land het RoodWitBlauw met Oranje wimpel. Maar je hebt wel gelijk, die blijven de rest van hun leven achter het Koningshuis aanhollen!

    Reactie door Joan van der Lingen — zondag 15 mei 2005 @ 23.15 uur

  48. Met steun van de hele Osse bevolking, de SP, verenigingen, bedrijven, gemeente, Jantje Beton, de NUSO, kinderpostzegels Nederland, ontwerper Ger de Wilde en vele honderden vrijwilligers, werd er in twee jaar tijd een speeltuin gebouwd. De speeltuin Elckerlyc (wat in oud-hollands IEDEREEN betekent) opende haar poorten op 15 mei 1993.

    Reactie door Alie Dekker — zondag 15 mei 2005 @ 23.15 uur

  49. @47

    Dus ik begrijp hieruit dat je ermee eens bent dat op jonge leeftijd geen politieke vlag bij een speeltuin moet wapperen?

    Reactie door John — zondag 15 mei 2005 @ 23.16 uur

  50. @John
    Als je angst wilt zien i.p.v. een mooi innitiatief waar voor weinig geld gespeeld kan worden prima, jouw keuze.

    Reactie door Alie Dekker — zondag 15 mei 2005 @ 23.17 uur

  51. 49. Ik zei al dat ik zelf van een kleuterschool in een kerkje niet echt heel veel gekregen heb. Hoewel ik het wel vaak over Onze Lieve Heertje hebt. Lieve Heertje, ik ben moe, doe mijn beide oogjes toe, zeg ik zelfs nú nog, welterusten John!

    Reactie door Joan van der Lingen — zondag 15 mei 2005 @ 23.21 uur

  52. Dit kinderpark is is met recht verbonden met de S.P. en met dank aan alle donateurs natuurlijk. Hun namen zullen heus wel ergens eervol vermeld zijn. Die vlag heeft dus zijn plek verdiend. Die gangbare partijen in Oss; die dit hebben willen tegenwerken; moeten zich heel diep schamen!

    De S.P. is tenminste een partij; die wat doet voor die kinderen.

    Gisteren liep ik door Veendam met mijn kleintjes; stonden daar in het centrum vlakbij de lucht/springkussens voor kinderen een paar snuiters van de PvdA in het rood troep uit te delen voor die grondwet. Een vrouw kwam gelijk bij mijn dochter aanzetten met een PvdA ballon. Ik was in 2-strijd. Want ik wil geen reclame voor die partij; vooral niet via mijn kind. Heb toen maar gezegd; dat ze hem alleen thuis op mocht blazen, waar dat PvdA-kak bij stond. Ja; die stond even raar te kijken.

    Reactie door ReneR — maandag 16 mei 2005 @ 0.13 uur

  53. Wat jammer dat de discussie gaat over een SP-vlag (die blijft er gewoon hangen)en niet over onze mooie speeltuin en het belang van spelen voor kinderen of over de traditie van de arbeidersbeweging aan het begin van de vorige eeuw die begonnen zijn in de stedelijke gebieden speeltuinen te bouwen voor de kinderen. Het is en blijft een speeltuin voor alle kinderen, die er is gekomen op initiatief van de SP met vele vrijwilligers van de SP en vele anderen die er niet om zeurden dat het initiatief van de SP kwam, nee, iedereen juichde het initiatief toe en ook de rotoryclub heeft hun handen uit de mouwen gestoken! en van bezoekers nog nooit EEN opmerking gehoord over een SP-vlag, kom kijken en laat je kinderen spelen je bent van harte welkom in Elckerlyc!
    Marleen Claassen voorzitter Elckerlyc (SP-lid)

    Reactie door Marleen Claassen — maandag 16 mei 2005 @ 3.02 uur

  54. Mijn complimenten. SUPER!!!!!!!!

    Reactie door Farshad Bashir — maandag 16 mei 2005 @ 10.21 uur

  55. Het is zeker een mooie speeltuin, je doet je kind(eren) zeker een groot plezier door er een bezoekje te brengen. Krijg er zelf haast zin in om er te gaan spelen :D.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 16 mei 2005 @ 11.48 uur

  56. Ik heb in de tuin ook een speeltoestel staan met glijbaan en schommels. Ik denk dat ik er ook een hele hoge SP-vlag aan laat wapperen. Staat vast mooi in het landschap. Of zou ik problemen krijgen met de gemeente, want de SP zit niet in de gemeenteraad in Hoogezand.

    Reactie door ACCEPT — maandag 16 mei 2005 @ 12.12 uur

  57. Accept

    Hé ja; stuur alle leden van de S.P. een vlag en dan zetten we hem gewoon permanent in de voor of achtertuin!! Hoeven we op 5 mei en koninginnedag ook geen andere vlag meer te plaatsen.

    Reactie door ReneR — maandag 16 mei 2005 @ 15.57 uur

  58. @57 ReneR

    Laten we het dan maar in de voortuin plaatsen, want dan zien meer mensen het. Maar dan wel een grote vlag en flink hoog als het kan, want hij moet van veraf goed zichtbaar zijn hé. Oei, als ze me glazen maar niet ingooien dan. Hebben ze ook bij SP-raadslid Lammers gedaan in Groningen. Dat waren van die voetbal(supporters).

    Reactie door ACCEPT — maandag 16 mei 2005 @ 21.39 uur

  59. Weet je wat, we spelen in Oss gewoon Don Camillo en Pepone na
    Mag onze Osse Pepone vlaggen plaatsen bij TOp Ose, die is ie vergeten. Wie gaat trouwens Don Camillo spelen in Oss

    Reactie door Cees — woensdag 25 mei 2005 @ 22.25 uur

  60. Toen gezegd was dat FNV voor de grondwet is (inzicht komt uit vreemde hoeken) bleek volgens de Heer Harry van B. dat de vakbond vooral bestaat uit haar leden. Dit beseffende achtte v. B. het niet noodzakelijk naar de Heer de Waal de luisteren (‘een elitair’)daar de vakbond is en wordt bepaald door haar leden.

    Welnu, SP’ers. De Heer Marijnissen spreekt over een speeltuin die dankzij de hulp en wilskracht van SP’ers is aangelegd.
    Niet omdat dit nou zo bijzonder is, en heel geavanceerd zal het niet zijn. Maar kinderen uit Oss kunnen later vertellen wat solidariteit is en hoe er vroeger samen aan de speeltuin werd gewerkt. Waarschijnlijk begrijpt ‘lezer’ waar ik heen wil.

    Maar nee, EEN VLAG. Van alles wat de SP aan goeds in dat project heeft gestoken is niets meer heel. Er hangt een vlag en dat is fout. Dat weten alle linkse penneneukers wel, want ooit wat er man die op gelijke wijze trachtte kinderen te manipuleren.

    Als dit de groep representeerd die mag oordelen over de grondwet begin ik de principes van de lijfstraf te begrijpen.

    Een vlag, stelletje nepsocialisten. Als je dat lidmaatschap waard bent voel je trots bij die vlag.

    Ciao

    Reactie door M.M. de Lange — zondag 29 mei 2005 @ 11.04 uur

  61. Sjonge jonge zoveel heisa om een vlag. Ik vind dat er best een vlag mag wapperen van SP of wie dan ook. Ere wie ere toekomt. Als ik bij elke vlag moet gaan denken of bij elk terrasje of bij welke activiteit dan ook : wil ik daar wel met mijn kinderen, want er wappert die en die vlag, nou dan heb ik amper nog tijd om te genieten van het leven en de betreffende speeltuin, pretpark of whatever. Er zijn in ons land zoveel dingen die een of andere partij voor elkaar heeft gekregen of juist niet en al wappert er dan geen vlag het symbolische prijskaartje hangt er aan en dat accepteren we toch ook. En verder mogen kinderen al best wat verder kijken bijvoorbeeld naar een SP vlag dan enkel naar de Coca-cola, Heiniken of Ola vlaggen.

    Reactie door Wilma — woensdag 29 juni 2005 @ 15.01 uur

  62. Wat een onzin over een vlag. De keuze voor een politieke partij komt vaak van de ouders af!!!
    Denkt u allen nu echt dat een kind, wanneer hij kiezer wordt denkt, “in de speeltuin waar ik vroeger speelde hing een SP vlag dus ga ik op die partij stemmen?”

    Ik mag hopen dat de kinderen tegen die tijd toch het besef hebben om eens goed te kijken welke programma’s de partijen hebben en dan te stemmen op de partij die het beste bij hun keuzes aansluit.

    Laat die vlag toch lekker hangen, het is een goed initiatief van deze partij, en laat je kinderen lekker spelen want daar gaat het uiteindelijk toch om.

    Trek niet alles direct in het extreme, Ook een scouting groep, of andere jongeren instelling kunnen sponsors weigeren wannneer de ideeën achter een partij hun niet aanstaan.

    Wat een drukte om nietsa gewoon je gezond verstand gebruiken.

    Reactie door petra — maandag 7 augustus 2006 @ 9.36 uur

  63. Bij een bos van staatsbosbeheer hangen toch ook vlaggen? staan toch ook borden? is toch niets mis mee? het gaat erom dat er eerst kinderen waren die geen goede plek hadden om te spelen en nu wel. ga tegenwoordig in een stad maar eens een speeltuin zoeken…

    Reactie door Koen Weterings — vrijdag 10 november 2006 @ 18.30 uur