De voorlichting gaat door…

Vanavond RTL 4: Wat stem ik?

(Klein detail: het programma wordt betaald door de overheid, VNO-NCW, LTO, het MKB en FNV, MHP en CNV. De publieke omroep was eerst gevraagd maar had ‘er geen goed gevoel bij’. Daar geldt de regel dat niet meer dan de helft(!) door externen gefinancierd mag worden.)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 27 mei 2005 :: 18.53 uur

46 Comments

46 reacties

  1. Balkie is/was nu bij Sven Kokkelman.,wekelijks gesprek mp,

    hij zei en versprak zich ietwat : voorstemmen was goed voor Frankrijk en de Na……. (dit maakte hij niet af)

    Wat zou hier nu moeten staan?? NATO?????

    denk het wel.

    de leugen blijft regeren hoor!!!

    Reactie door Jansonius — vrijdag 27 mei 2005 @ 19.03 uur

  2. Op zich een goede zaak dat de Publieke Omroep zich niet laat lenen voor en vernederen tot eenzijdige EU-propaganda. Volgens mij betaalt het Grootkapitaal van VNO-NCW ook mee.

    Reactie door Kees Huizenga — vrijdag 27 mei 2005 @ 19.06 uur

  3. Eergisteren op radio noord. Bel programma “altijd wat anders”.
    Man in de studio, voorstander. Telefonische rectie’s 50/50.
    Gisteren het zelfde. Telefonische tegen stemmers 100%. Was vermakelijk. En goed onderbouwd ook.

    Reactie door Bollie/Bert — vrijdag 27 mei 2005 @ 19.26 uur

  4. Gaat de sp nog kamervragen stellen?
    Want ik vind dat deze propaganda van de overheid echt niet normaal is.
    Mijn hoop is op 3 kleine partijen gericht. Hoe triester kan het gesteld zijn et de democratie?

    Het is te triest voor worden. Democratie noemen ze dit dan.

    Reactie door Edwin — vrijdag 27 mei 2005 @ 20.30 uur

  5. sorry, et=met en worden=woorden

    Reactie door Edwin — vrijdag 27 mei 2005 @ 20.31 uur

  6. Meneer Marijnissen, U moet veel concreter te werk gaan in openbare discussies, U wordt steeds door voorstanders ervan beschuldigt te weinig met echte argumenten te komen, en de pers is op de hand van de voorstanders. Zij nemen hun argumenten tegenover U klakkeloos over en geven aldus de indruk dat U alleen vanuit ideologische gronden tegen bent.

    Ik zal alvast een paar schoten voor open doel geven waarmee U de voorstanders mee om de oren kunt slaan:

    Artikel I-41 (Militarisme) : Citeer de beruchte passage uit dit artikel en geef aan dat dit ons kan dwingen geld uit te geven ten koste van zorg, onderwijs en sociale voorzieningen.

    Artikel I-51: Persoonsgegevens: Leg uit dat hier in essentie staat “bij Europese wet nader te bepalen” en dat dit dus geen enkele garantie voor onze privacy oplevert.

    Artikel II-121: Dierenwelzijn: Citeer het artikel en leg expliciet uit dat alle bestaande wanpraktijken grondwettelijk zijn gegarandeerd!

    Artikel III-148: Liberalisatie: Citeer dit artikel en leg uit dat dit een afbreuk van alle overheidsdiensten ten gunste van de marktdictatuur forceert.

    Artikel I-47, Lid 4: Burgerinitiatief: Citeer dat deel waar feitelijk staat “nader in te vullen door de Europese regeringsleiders en Raad van ministers”!

    U dient per direct op te houden met alle niet-inhoudelijke argumenten. Als U in een debat met tien inhoudelijk argumenten komt en twee argumenten vanuit ideologisch perspectief, zullen de media ALLEEN uw ideologische argumenten citeren! Besef dat nou eens toch!! Uw woorden worden selectief gebruikt! Totdat U ALLEEN met inhoudelijke argumenten komt, waarvan ik hier er enkele hebt aangestipt, zult U niet effectief zijn!

    Reactie door Crusty — vrijdag 27 mei 2005 @ 20.47 uur

  7. Geen Grondwet ontsmet
    een lEUgen
    die u blijft hEUgen!

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 27 mei 2005 @ 20.52 uur

  8. Hierbij de PR-tekst van het ingelaste EU-Grondwetpropagandaprogramma van RTL 4, vanaf hedenavond 21:26 uur.
    Er wordt “gebruik” gemaakt van de omstreden website http://www.referendumwijzer.nl van het Instituut voor Publiek en Politiek. Op deze website staat bij de “Verantwoording” te lezen (citaat): “De ReferendumWijzer is mede mogelijk gemaakt door financiële ondersteuning van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.” Einde citaat.
    Zelf scoorde ik op 23 april 2005 met “84% overeenstemming” met de “EU-Grondwet”, maar ik was en ben fel tegen. De systematische en sociaal-wetenschappelijke fout (!) van deze Referendumwijzer is dat de algemene opvattingen over Europese samenwerking worden opgeteld bij de opvattingen over de voorliggende “EU-Grondwet”. Zie “het zevental stellingen, die een algemene waardering van Europa aangeven” van de bovengenoemde “Verantwoording” van het Instituut voor Publiek en Politiek.

    Nu het citaat van RTL 4:

    “Wat stem ik? Dat is een vraag die heel Nederland bezighoudt. Op 1 juni spreken we ons uit voor of tegen instemming van de Europese Grondwet, maar waar stemmen we nou eigenlijk voor of tegen? Dit interactive live-programma met Reinout Oerlemans, schept hierin duidelijkheid en beweegt mensen in elk geval te stemmen.
    Wat stem ik?

    vrijdag 27-05, 21:26 uur

    In de studio ontvangt Reinout onder andere VVD’er Ayaan Hirsi Ali, ex-wethouder van Amsterdam Rob Oudkerk, FNV-voorzitter Lodewijk de Waal, ex-minister Hans Weijers, GroenLinks-Kamerlid Femke Halsema en weerman John Bernard, Henk Krol, Sjaak Bral en presentatrice Marie Carmen Oudendijk.

    Aan de hand van gesprekken met deze gasten, afgewisseld met korte filmpjes en pittige stellingen, belicht het programma ‘Wat Stem Ik?’ waar het referendum over gaat. Centraal in het programma staat een test, waarin de kijker op basis van persoonlijk geformuleerde, inhoudelijke stellingen ‘eens’, ‘oneens’ of ‘geen’ mening kan antwoorden. Op basis van de antwoorden krijgt de kijker in procenten aangegeven in hoeverre zijn of haar persoonlijke mening overeenkomt met de uitgangspunten van de Europese Grondwet. Als kijker kun je stemmen via sms en via de site http://www.referendumwijzer.nl

    Aan het einde van het programma worden de individuele scores van de studiogasten en de kijkers bekendgemaakt. Zijn de ja-stemmers overtuigd? Krijgen nee-stemmers ook een negatief advies of komen persoonlijke voorkeuren toch vaker overeen? Hoeveel deelnemers zijn van mening veranderd ten aanzien van de grondwet op basis van de test? Bij opvallende vragen wordt het percentage ‘ja’ en ‘nee’-stemmers bekeken.”

    Einde citaat http://www.rtl4.nl

    Reactie door Kees Huizenga — vrijdag 27 mei 2005 @ 21.24 uur

  9. Hallo Heer Marijnissen.
    Lees ik dat Wouter Bos nu de aanval opent en u/de SP geen goede partner meer vindt in een eventuele coalitie en zeker niet geschikt om regeringsverantwoordelijkheid te dragen.
    Ik heb al eens gemailed dat Wouter Bos een onbetrouwbare partner is.(zo de wind waait, waait mijn jasje). Dat was n.a.v. het feit dat ik toen met die grote demonstraties (in rotterdam, meen ik), zag dat hij onderweg nog even(geniepig)naast Lodewijk de Waal bij sloot om nog gauw mee te snoepen van uw/jullie succes. Hij had eerst de kat uit de boom gekeken.
    Nu valt hij U aan op uw campagne voeren.
    Dat is nu “farieze-er gedrag.
    Mvg. van Groningen

    Reactie door F.H.van Groningen — vrijdag 27 mei 2005 @ 21.36 uur

  10. Wat een schande! De referendumcommissie heeft al gesteld dat de referendumwijzer niet objectief is.
    Waarom werkt de SP in vredesnaam mee aan dit programma?

    Reactie door kaatje — vrijdag 27 mei 2005 @ 21.54 uur

  11. Ik zit te kijken maar wat is dit een propagandaslag. Zelfs een nog twijfelende vriendin van mij belt me verbolgen op om mij te melden dat de regering nu toch wel veel te ver gaat.

    BAH wat een rotzooi. Mag hopen dat Harry nog een paar van die kutstellingen doorprikt!

    Reactie door Renske — vrijdag 27 mei 2005 @ 22.04 uur

  12. Dit stelt echt geen moer voor…….

    Reactie door Jan Pruimboom — vrijdag 27 mei 2005 @ 22.15 uur

  13. Gelukkig is het mooi weer.
    Bijna iedereen zit buiten!

    Reactie door ellen geist — vrijdag 27 mei 2005 @ 22.16 uur

  14. Kaatje@10 vraagt waarom de SP meewerkt. Dat lijkt mij duidelijk: om deze propagandashow door te prikken. De eerste vraag van Harry van Bommel aan de presentator: “Is dit soms door de regering betaald? Ik zie net een campagneleider van de regering door de gangen lopen!” Om vervolgens de zogenaamd neutrale voorzitster te ontmaskeren: “Die is van GroenLinks en hartstikke VOOR deze grondwet.” Ik denk dat hierdoor bij veel (niets vermoedende) kijkers de schellen van de ogen zijn gevallen, zodat ze weten dat het inderdaad een propagandashow is. Ben ook benieuwd of ze Sjaak Bral het woord nog durven geven, nadat hij zei: “Leuk dat ik ben uitgenodigd om te figureren in deze propagandashow die is betaald door het ministerie van Buitenlandse Zaken!”

    Reactie door Barry — vrijdag 27 mei 2005 @ 22.23 uur

  15. Wat zijn dat toch voor mensen die nog steeds niet weten wat ze moeten stemmen. Zou er echt iemand zijn die door zo’n flutprogramma zijn mening veranderd?
    Voor de gewone niet bekende Nederlander is het al lang duidelijk. ‘Slap gelul’ en ‘Ze belazeren je waar je bij zit’.
    En dat is de beste reden om tegen te stemmen.

    Grt
    Dirk

    Reactie door Dirk — vrijdag 27 mei 2005 @ 22.40 uur

  16. Mevrouw Daniël de Jongh van het Comité Grondwet Nee, http://www.grondwetnee.nl, werd zojuist op RTL 5 fors en autoritair de mond gesnoerd toen zij het wilde hebben over de partijdige Referendumwijzer van het Instituut voor Publiek en Politiek. Dat zegt genoeg, nietwaar?

    Reactie door Kees Huizenga — vrijdag 27 mei 2005 @ 22.52 uur

  17. Oerlemans was nogal partijdig. Financieel belang wellicht.

    Reactie door Jan Pruimboom — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.06 uur

  18. Ik weet het zeker,en ben het zeker met u eens,stem NEE.

    Reactie door s walter — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.11 uur

  19. Net naar DHV zitten kijken en Kox heet de man geloof ik, deed het echt zeer goed. Maar dat vond ik van Spruyt ook. Wouter Bos was gewoon ronduit triest en de rancune richting Marijnissen droop er af.

    Reactie door TheSaint — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.14 uur

  20. Ik heb genoten, die Van Bommel heeft elke keer wanneer hij de kans kreeg om zijn mening te verkondigen een aantal geweldige opmerkingen ertegen aan gegooid. Om de ‘samenwerking’ tussen Mat en Harry heb ik wel erg moeten lachen, dat dat ooit nog zou voorkomen zeg…

    Jan, ik zou maar plaats maken voor Harry. Harry had vanavond namelijk diverse Fortuyntrekjes (in positieve zin!) ;)

    Reactie door Soca — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.14 uur

  21. Die laatste spreker was goed,
    (de rest ervoor moest ik helaas(?) missen)
    De boel werd zo gebracht dat ook de NEE stmmers aldaar op JA konden uitkomen.
    Het werd gebracht als een zak snoep of zo?
    Ongezien geloof ik die laatste spreker uit het publiek.

    Reactie door Barend — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.17 uur

  22. Dat wilde ik nou net weten. Heeft de FNV mede van mijn lidmaatschapsgelden aan deze publiciteitscampagne op RTL meebetaald? Want dan zeg ik mijn lidmaatschap op. Overigens vond ik ook de pedante wijze waarop De Waal zich opstelde stuitend. Weglopen omdat hij niet genoeg aan het woord kwam, wat een miezerig, narcistisch, kinderachtig mannetje is het toch. Het enige lichtpuntje voor de FNV is dat dié kwal weg is.

    Reactie door Joan van der Lingen — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.20 uur

  23. Joan van der Lingen

    Niet gezien ? liep die weg huh ?

    Reactie door TheSaint — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.23 uur

  24. Gelukkig kon de bekende strafpleiter mr. Tj. Hiddema op RTL 5 nog duidelijk mededelen, dat de gebruikte Referendumwijzer nogal dubbelzinnig is. Vanwege stellingen en grondrechten waar hij niet “tegen” wilde zijn, maar die als zodanig (!) niets met de “EU-Grondwet” te maken hebben, gegeven de bestaande verdragen.

    Lodewijk de Waal gaf er blijk van het Europees Sociaal Handvest (ESH) van de Raad van Europa niet te kennen.

    Reactie door Kees Huizenga — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.26 uur

  25. http://img.photobucket.com/albums/v420/Soca/RTL5.jpg

    screenshot van de ‘medewerking van:’ aan t einde van het programma.

    Reactie door Soca — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.27 uur

  26. 5-0 voor Marianne Thieme….

    Grt
    Dirk

    Reactie door Dirk — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.31 uur

  27. 23. Ja, toen ze van 4 naar 5 gingen, en toen zat hij te zeuren dat hij er tegen de afspraken in voor spek en bonen bij zat. Als een klein verwend kind, daarna werd hem bij ongeveer elke vraag het woord gegeven. Heb net op de FNV-site gevraagd of ze hebben meebetaald, en gezegd dat als dat zo is ik m´n lidmaatschap zal opzeggen.
    En 24., inderdaad kon het publiek zich wel duidelijk uitspreken. Ik vond Krol ook goed, net als Hiddema, toen hij zei dat de rechten voor homo´s kantje boord wel beter geregeld waren, maar dat hij meer was dan homo, ook staatsburger. En ik vond Herben goed. En Femke Halsema ook super-irritant. Ik weet het na lang twijfelen nu eindelijk zeker, ik ga tegen stemmen. Mede onder invloed van deze genante vertoning.

    Reactie door Joan van der Lingen — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.32 uur

  28. 24. En inderdaad, over dat ESH zat De Waal ook al wartaal uit te slaan. Het is aan de rechter, die bijvoorbeeld voor wat betreft het stakingsrecht dat in Nederland niet wettelijk geregeld is heeft gezegd dat het stoelt op het ESH. Niet aan een toevallig rechts kabinet, tenzij hij bedoelde dat die het ESH zouden kunnen opzeggen zoals met de ILO-verdragen. Is wel heel erg onwaarschijnlijk. Bovendien is die onderkin afgetreden, wat zat hij daar nog te doen namens de FNV? Weten die andere bestuursleden er nóg minder van dan die pedante engerd met onderkin? Ik ben geen fan van die man. En dan druk ik me zwak uit.

    Reactie door Joan van der Lingen — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.36 uur

  29. @ 22 Joan van der Lingen: De EU-propaganda op RTL 4 en RTL 5 werd mede gefinancierd door zes organisaties. Te weten: LTO Nederland, MKB Nederland, VNO-NCW, de FNV, het CNV en de vakbond voor hoger personeel MHP.

    Lodewijk de Waal was aanwezig als ex-voorzitter van de FNV met een pikante knipoog naar het Europees Verbond van Vakverenigingen (EVV).

    Reactie door Kees Huizenga — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.41 uur

  30. 28. Er stond niet dat het door ze gefinancierd werd, er stond met medewerking van. Dat kan gewoon het meedoen in de show zijn. Maar ik heb een mailtje met die vraag gestuurd naar de FNV en ik vermoed wel dat ze daar gewoon eerlijk antwoord op geven, anders zouden ze natuurlijk een beetje in de problemen komen. En als ze het inderdaad mede hebben gefinancierd dan zeg ik m´n lidmaatschap op, in afwachting van een betere vakbond.

    Reactie door Joan van der Lingen — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.43 uur

  31. Tiny Kox en Bart-Jan Spruyt waren erg goed in Nova.
    Theo Hiddema heeft aan het eind op RTL4 denk ik de boel voor het Nee kamp wel redelijk gered.

    Reactie door kaatje — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.47 uur

  32. 30. Ja, ook omdat hij de enige was die uit de Referendumwijzer als voorstemmer kwam en zei dat dat helemaal niet klopte. Al die anderen kwamen op soms meer dan 80% tegen op grond van die Referendumwijzer, vind ik een hele prestatie!!

    Reactie door Joan van der Lingen — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.50 uur

  33. # AD 27-05-05

    Vanaf 1 juni zal de Hollandse Nieuwe weer overal verkrijgbaar zijn en dat zorgt voor de nodige spanning. Zal ‘het maatje’ weer lekker vol en vet zijn of presenteert de natuur bij aanvang van het seizoen vooralsnog een mager beestje?

    Hier gaan we op 1 juni toch wel JA tegen zeggen?

    Reactie door Tom — vrijdag 27 mei 2005 @ 23.50 uur

  34. @ 29 Joan: De Publieke Omroep kon en mocht dit programma over de “EU-Grondwet” niet uitzenden, omdat het wettelijk verboden is dat deze omroep een programma uitzendt dat voor 100% is gesubsidieerd. De programma’s op RTL 4 en RTL 5 werden gezamenlijk betaald door de regering en de zes genoemde organisaties.

    Reactie door Kees Huizenga — zaterdag 28 mei 2005 @ 0.00 uur

  35. Wouter Bos heeft Nederland vanavond laten zien wat het gezegde “Nog eens achter je oren krabben” inhoud (dat deed hij minstens 6 x) :
    Tiny Kox als “2e reserve” van de SP waste hem de oren.

    1e kamerfractie SP is dus Teugen. met 57 % gepeilde mede-Europeanen

    Reactie door Vincent Mulder — zaterdag 28 mei 2005 @ 0.25 uur

  36. wat ik niet begrijp is dat ze zeggen dat nl altijd tegen iets kan stemmen.maar op het andere moment zeggen ze,, maar er moeten wel 9?andere landen mee gaan in de tegen stem.anders heb je niets te vertellen,of zie ik het allemaal verkeert,ps zolang ze duitsland.frankrijk laten gaan met het overschrijden/in het rood staan//, van afspraken,en dat nu dus hoogte aanpassen aan die zelfde landen dan heeft het in mijn ogen geen donder te maken met democratie,nooit zal ik me neerleggen bij dit soort @#$! europa.desnoods met

    Reactie door ad — zaterdag 28 mei 2005 @ 0.44 uur

  37. Ik heb het programma niet gezien maar in Barend en van Dorp werd gesproken dat het 1 miljoen euri heeft gekost!Ze wisten het niet zeker en vroegen aan minister Brinkman of hij het wist, nee maar hij zou het navragen en maandag melden!
    Weer een miljoentje minder voor zorg en onderwijs!!!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — zaterdag 28 mei 2005 @ 1.11 uur

  38. Ik heb die referendumwijzer gedaan en had 53 procent. Volgens mij geen advies om ja te stemmen. Die van Eurodusnie en grondwetnee heb ik een paar keer geprobeerd en daar komt nooit een ‘ja’ uit. Maar echt de briljantste vond ik die van Stemhok http://www.stemhok.nl/stemwijzereu.php

    Reactie door Jan — zaterdag 28 mei 2005 @ 1.20 uur

  39. tiny kox was erg zwak. ben geen bos fan maar ik vond heb alleen tegen spruijt en kox tweemaal zo goed.
    god, je zal je tegencampagne ook met mensen als wilders en spruijt moeten voeren. alleen daarom al stem ik voor. ik wil absoluut op geen enkele wijze wilders en spruijt in het zadel helpen.

    Reactie door evert — zaterdag 28 mei 2005 @ 1.46 uur

  40. @40Wat een onzin Evert, ik vond dat Tiny het goed deed en voorstemmen voor deze grondwet heeft niets maar dan ook niets met het in het zadelhelpen van Wilders of Spruijt te maken!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — zaterdag 28 mei 2005 @ 1.54 uur

  41. @40 Erg dom geredeneerd Evert.
    Doe maar, graaf je eigen graf!

    Reactie door Johan Smeets — zaterdag 28 mei 2005 @ 9.18 uur

  42. @34 Hollandse nieuwe. Zal wel weer lekker zijn maar natuurlijk ook weer duurder dan afgelopen jaar. Met het “maatje” wordt je ook weer “genaait”.

    Reactie door Bolliebert — zaterdag 28 mei 2005 @ 10.27 uur

  43. Zojuist een uitzending gezien van MTL TV, gemaakt door Rob Zwestsloot, een Amsterdammer. Binnen een half uur wist hij evenveel vóór- als tégenstanders te vinden en ze om argumenten te vragen waarom. Helemaal duidelijk is het nog steeds niet, maar in ieder geval wel DIT: waar het publieke omroepen kennelijk niet lukt, lukt het een kleine televisiemaker kennelijk WEL de twee partijen gelijkwaardig aan het woord te laten.

    Reactie door L.M. Lembeck — zaterdag 28 mei 2005 @ 13.23 uur

  44. 40 Ik begin steeds meer te vermoeden dat ze jou op 45-jarige leeftijd d’r uit geknikkerd hebben, want van communicatiekunde heb je weinig kaas gegeten, Evert ! Tiny was juist ijzersterk, ik vind hem zelfs beter dan Jan Marijnissen. Jan heeft het euvel, dat hij zich teveel opwindt af en toe in een discussie. Omdat ik daar zelf ook last van heb begrijp ik dat maar al te goed, maar je komt beter over als je rustig blijft en helder je argumenten naar voren brengt. Tiny is wat minder verbaal agressief, laat ook zien als hij het een keer eens is met een argument van een ‘tegenstander’, daarmee win je de sympathie van de kijker.
    Ik zou willen dat Tiny meer in het openbaar optreedt. En Evert, jij vindt het kennelijk heel erg leuk een beetje te provoceren op deze site. Ach, wat moet je anders als 45-jarige communicatiedeskundige in ruste…

    Reactie door simbro — zondag 29 mei 2005 @ 13.56 uur

  45. Even aan alle diplomazieken van wie je alleen mag spreken als je een diploma hebt:

    Ik weet niet welke diploma-uitdeler communicatie het heeft verzonnen om geen emotie te mogen tonen, maar dat is dus totaal onmenselijk. Het zal over 10 of 20 jaar wel weer net zo achterhaald zijn als Freud nu in de psychologie. Alleen als je status hebt mag je emoties tonen, als je die nog niet hebt, lijkt het alsof je als schlemiel ook nog eens geen verstand hebt maar je door je emoties laat leiden als een speelbal. Doe mij toch maar emoties. Het ligt puur aan de mensen die er geen waarde aan hechten dat we ooit nog eens een keer zullen verworden, maar dan zonder EU grondwet, tot een machinale maatschappij die voor alles kijkt wat de regeltjes zijn, wat het rationele systeem is. Dat staat immers ver verheven boven emoties. Nou dat is wel een diploma waard hoor, lekker communicatief.

    Reactie door W6969 — zondag 29 mei 2005 @ 19.28 uur

  46. Een referendumuitslag is niet te koop!
    Ik stem tegen. Dat was ik al van plan, en Arnie kan daar niks tegen doen!

    Reactie door Jan Breur — maandag 30 mei 2005 @ 8.03 uur