‘Kamervragen serieus en nuttig’

Tegenstanders van de SP doen nogal eens lacherig over het feit dat onze kamerleden relatief veel vragen stellen. ‘Geldverspilling!’, wordt er dan geroepen. ‘Het gaat nergens over en het levert niks op.’

‘Het leeuwendeel van de vragen die worden gesteld zijn serieus, en een goede manier om beleid te toetsen aan de praktijk.’
Dat zegt de Raad voor het Openbaar Bestuur op basis van een onderzoek naar Kamervragen.

Zo, is dat ook weer recht gezet.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 10 juni 2005 :: 13.37 uur

62 Comments

62 reacties

  1. Ze zien de SP nog altijd als een minderwaardige partij volgens mij. Niets is minder waar. We zullen ze een poepie laten ruiken in 2007, kijken of ze dan nog lachen.

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 10 juni 2005 @ 13.47 uur

  2. Beter een vraag teveel als een te weinig.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 10 juni 2005 @ 13.55 uur

  3. Kan dit dan ook eens groot de media in naast elk jaar het bericht dat de sp het record kamervragen weer heeft verbroken?

    Reactie door Paul Heetebrij — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.13 uur

  4. Gelukkig doet de coalitie niet aan geldverspilling.
    Het beleid werpt zelfs zijn vruchten af , meer miljionairs die gezamenlijk 253miljard bezitten http://www.dagelinks.nl/pivot/entry.php?uid=standard-11516
    Ik ben blij dat er teminste nog een tegen geluid komt uit 1 partij , en dat is zeker de partij die mijn stem krijgt.
    Hoe meer vragen hoe beter!!

    Reactie door jansen — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.30 uur

  5. Deze regering houdt eenvoudig niet van “kritische consumenten”, maar dat begreep (verder) iedereen allang.

    Reactie door Renée — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.34 uur

  6. De Sp is gelukkig kritisch en vragen zijn vaak erg lastig, dat belemmerd de snelle beslissing.

    Reactie door e.krul — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.37 uur

  7. lastige tante,he..die Agnes Kant.
    Prima meid..Foorrrralll dooorrrgaaaannn..

    Reactie door eric — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.39 uur

  8. Ik heb het stuk ook in de krant gelezen en ik moest direct denken aan Agnes Kant.

    Reactie door ReneR — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.41 uur

  9. Off topic: Jan, hoe is het met je rug?

    Reactie door Robert — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.48 uur

  10. De Raad heeft terecht gezegd: het leeuwendeel “is” serieus, Jan. (Maar dit terzijde). En hiermee is ook nog niet bewezen, dat de SP-vragen tot het “leeuwendeel” behoren, hè. :) Maar ja, daarvoor durf ik toch wel mijn hand in het vuur te steken, hoor…..

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 10 juni 2005 @ 14.55 uur

  11. Hoi Jan,

    Onze vragen worden wel degelijk serieus genomen. Want zo had ik vragen gesteld aan premier de heer J.P. Balkenende over de Europese Grondwet. Ik vertelde hem ook over mijn medische situatie betreft de zware hartoperatie die ik moet ondergaan. Ik heb vandaag een persoonlijke brief van premier de heer J.P. Balkenende ontvangen waarin hij wel degelijk laat merken het te waarderen dat ik vragen gesteld heb over de Europese Grondwet en hij leeft mee in mijn persoonlijke situatie. Dat bewonder ik dan weer wel van premier J.P. Balkenende dat hij mij persoonlijk een brief schrijft. Ik denk niet dat ik de brief openlijk mag publiceren daar zal ik denk ik als men het zou willen toch zijn toestemming voor moeten vragen. Maar dat premier de heer J.P. Balkenende zelf mij geschreven heeft en mij moed, kracht en vertrouwen toe wenst. Dat doet mij goed.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 15.33 uur

  12. Dus is het tijd voor schriftelijke vragen.
    De beantwoorders, vaak ambtenaren worden dan weer eens wakker geschud en zien ze zelf weer hoe de vork in de steel zit.
    Het houdt ze wakker en allert.

    Reactie door Sinne Tolsma — vrijdag 10 juni 2005 @ 15.47 uur

  13. Je kan natuurlijk ook als kamerlid voor een andere politieke partij in de 2de kamer gaan zitten om een uiltje te knappen en/of te zitten ritselen met je paperassen…..laat de SP maar lekker veel kamervragen stellen, dat zie ik liever!

    Reactie door Jules Timmerman — vrijdag 10 juni 2005 @ 17.02 uur

  14. Ja, dat wisten wij al.
    Maar ze worden zo moe als ze antwoorden moeten bedenken,verdraaien etc.
    Nu alleen nog dit aan de grote klok hangen.
    Zie je wel ,deze raad laat zien dat we goed bezig zijn.
    Dat vinden onze burgers trouwens ook.
    Zo veel meer burgers er bij de SP bij betrekken.

    Reactie door anita — vrijdag 10 juni 2005 @ 17.34 uur

  15. Dus de Raad voor het Openbaar Bestuur heeft altijd gelijk, Jan? Of neem je alleen iets klakkeloos aan als het in je straatje past?

    Reactie door Suave — vrijdag 10 juni 2005 @ 17.53 uur

  16. Het “weglachen” van onze SP, haar standpunten en haar manier van doen is slechts een teken van onmacht van onze tegenstanders. Wij hebben de waarheid aan onze zijde en daar zijn geen rechtse argumenten tegen opgewassen.

    Gezien ik zie dat er inmiddels meer Jeroenen aktief zijn op het weblog, verander ik vanaf nu mijn naam in “Jeroen (de marktkoopman)”

    Reactie door Jeroen (de marktkoopman) — vrijdag 10 juni 2005 @ 18.07 uur

  17. Taj, vragen stellen. Komt het echt vaak voor dat politici zich niet bewust zijn van de onderwerpen die in de vragen aan de orde zijn?

    Reactie door Nepkarel — vrijdag 10 juni 2005 @ 18.47 uur

  18. #11

    Ik denk dat eerder menigeen echt hoge bloeddruk; stress en hartklachten krijgt van dit kabinet van PJB. Hij maakt toch meer kapot, dan dat ie goed maakt.

    Reactie door ReneR — vrijdag 10 juni 2005 @ 19.08 uur

  19. @11, Paula,

    Hoezeer ik ook een hekel aan hem heb, ik vind het een prachtig gebaar van Balkenende dat je persoonlijk een brief van hem krijgt aangaande de zware hartoperatie die je moet ondergaan.

    Ook ik wil je bij deze alle sterkte toewensen!

    Niettemin, wil ik toch even kwijt dat ik met regelmaat ministeries email met opmerkingen en ideeen en vrijwel nooit een serieuze reactie ontvang.

    Ook heb ik pas minister Pechvogel nog een vraag gesteld, maar tot op heden wacht ik nog steeds op antwoord.

    Reactie door Jeroen (de marktkoopman) — vrijdag 10 juni 2005 @ 19.31 uur

  20. Zou ook best wel eens wat willen vragen.
    Wilt u hem links, of wilt u hem rechts?
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — vrijdag 10 juni 2005 @ 19.35 uur

  21. 19. Jeroen,

    Dank je voor je warme woorden.

    Ook ik vind het een prachtig gebaar van premier J.P. Balkenende dat hij mij persoonlijk geschreven heeft, de brief die ik ontving dateert van 7 juni 2005 j.l. .
    Premier J.P. Balkenende heeft de brief zelf ondertekend met pen.

    Klopt dat je in regelmaat van miniseries e-mail met opmerkingen en ideeën vrijwel nooit of heel weinig serieuze antwoorden van krijgen.

    En ik begrijp heel goed Jeroen dat je een hekel hebt aan premier J.P. Balkenende.

    Ik moest premier J.P. Balkenende ook helemaal niet. Daarom waardeer ik het des te meer dat hij me persoonlijk een brief heeft geschreven en dat ik hem vandaag ontvangen heb.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 19.55 uur

  22. 20. Amita,

    Aan wie had je die vraag willen stellen.
    Maar we blijven toch zeker wel links dacht ik zo. Of bedoelde je een andere links?
    Met links bedoel ik in ieder geval dat ik lid blijf van de SP.
    Ik ben en blijf mijn partij trouw en dat is de SP met Jan Marijnissen als onze leider.
    Helemaal toppie is onze Jan.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 19.59 uur

  23. 20. Amita,
    Maar af en toe mogen we best iemand van rechts een compliment geven dacht ik zo.
    Ik waardeer ieder mens zoals hij/zij innerlijk is. Wanneer iemand mij laat zien hoedat hij/zij ook kan zijn dat waardeer ik dan des te meer in die persoon.
    Snap je?

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 20.04 uur

  24. Ik waardeer helemaal niks in die Balkenende, want hij heeft de grote meerderheid meer verdriet dan geluk gegeven. Laat je niet inpalmen door sentiment van Balkenende Paula, want schijn bedriegt.

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 10 juni 2005 @ 21.42 uur

  25. Accept, zo zwart wit is het toch niet… dat et voor et overgrote deel ellende is oke,.. maar die kleine positieve dingen niet meteen afkraken… der is ook nog een heel grijs gebied… :-)

    Reactie door Patrick — vrijdag 10 juni 2005 @ 21.46 uur

  26. 24. ACCEPT,
    Ik laat me ook niet inpalmen als je mijn eerdere reactie gelezen hebt dan zie je bij reactie nummer 22. dat ik SPer ben en blijf.
    Maar ik mag het wel waarderen dat ik een persoonlijke brief van premier J.P. Balkenende heb gehad. Hij is en blijft ook een mens. Oké, hij heeft de meerderheid veel verdriet aangedaan met vele beslissingen die zijn genomen de laatste tijd. Maar hij is niet alleen geweest hierin. Kijk ACCEPT ik weet je eigen naam niet dat vind ik jammer. Maar voor mij was het in ieder geval een goed gevoel om een persoonlijke brief te krijgen van premier J.P. Balkenende en niemand neemt me dat gevoel af.
    Hij heeft aan mij laten zien dat hij toch ook betrokken kan zijn bij iemand zijn situatie en dat dit nu mijn eigen situatie betreft omdat ik een zware hartoperatie moet ondergaan. Daarom waardeer ik het juist des te meer dat hij me persoonlijk een brief schrijft.
    Ieder mens heeft gevoel zo ook premier J.P. Balkenende. Of we hier nu wel of niet in willen geloven dat kan me momenteel even helemaal niets schelen. Ik weet dat er nu heel wat mensen verbaasd zullen zijn over mijn reactie. Maar een mens is een mens voor mij. En voor mijn gevoel heeft premier J.P. Balkenende nu naar mij gereageerd als de mens zoals hij is.
    En daar laat ik het bij.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 21.50 uur

  27. Paula, daar geef ik je groot gelijk in…

    Reactie door Patrick — vrijdag 10 juni 2005 @ 21.54 uur

  28. Vervolg van mijn reactie 26.

    Weet je die brief van premier J.P. Balkenende kwam ook net op een heel emotioneel moment voor mijzelf. Ik heb woensdagavond 8 juni 2005 last gekregen van hartritmestoornissen.
    Ik wilde zelf de avond afwachten ofdat het vanzelf over zou gaan. Dit was niet het geval. Ik bel de volgende morgen donderdag 9 juni 2005 mijn huisarts op die met spoed hiernaar toe komt omdat ik een zware hartoperatie moet ondergaan en ik er nu niets bij mag krijgen. Mijn huisarts meet tot drie keer toe mijn hartslag en deze blijft op 120 slagen per minuut. Hij belt de ambulance op en die zijn in een kwartier bij me. Ik kon nog net op tijd mijn ouders waarschuwen. Mijn moeder was tegelijk met de ambulance hier thuis. Ik kreeg meteen zuurstof omdat ik die tekort had en ik moest aan de apparatuur voor hartbewaking, dit keer alleen de ECG. In het ziekenhuis aangekomen bleef ik de hele dag aan de zuurstof. ‘s-Middags om 14.00 uur werd ik op de intensive care onder narcose gebracht en kreeg ik de behandeling cardio versie, dit is een apparaat die je hartslag met een flinke stroomstoot een flinke opdonder geeft om je hartritme weer op peil te krijgen. Ik kreeg te horen dat 1 flinke klap voldoende was om mijn hartritme weer normaal te krijgen. Het is niet niks als je dit mee moet maken terwijl je wacht op een zware hartoperatie die tetralogie van fallot heet en je een pulmonaalklep vervanging nodig hebt, ik krijg een donorklep. Dit gebeurd ook deze maand.
    Gisteravond kon ik gelukkig na de cardio versie weer mee met mijn ouders en heb bij hun samen met mijn zoon daar overnacht omdat ik de eerste 24 uur niet alleen mocht zijn. En dan beste ACCEPT, dan doet een persoonlijke brief van Premier J.P. Balkenende die me moed, kracht en vertrouwen toe wenst je oneindig veel goed.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 21.59 uur

  29. Nou, ik vind het natuurlijk fijn voor jou dat het je een goed gevoel geeft, maar ik denk er nou éénmaal anders over dat soort gasten. Ja sorry, ik ben onverbiddelijk. Als Balkenende bij mij wil scoren, dan zou ie nog heel wat goed moeten maken hier in Nederland. Maar dat zou nooit gebeuren dus. Maar niet alleen Balkie, ook de andere stropdassen met hun struisvogel politiek.

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 10 juni 2005 @ 22.01 uur

  30. Het ga je goed trouwens en veel sterkte, vergat ik nog te zeggen. Ik hoop dat je dat ook goed doet.

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 10 juni 2005 @ 22.03 uur

  31. Paula Buisman,26
    Balkenende heeft het niet alleen gedaan heb je gelijk in, hitler sadam hadden het ook nooit alleen gekund, maar ik wil jpb daar niet mee vergelijken wat ik bedoel is dat hij wel verantwoordelijk is voor de gang van zaken in nederland daar moet hij verantwoording voor afleggen aan het volk en dit wordt nog aleens verdraaid heb ik het idee.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 10 juni 2005 @ 22.25 uur

  32. Hij blijft een grote gereformeerde leugenaar en boef eerste klas.

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 10 juni 2005 @ 22.42 uur

  33. Zelf alles behalve fan zijnd van Balkenende wil ik jullie toch vragen om in dit geval even na te denken voor je je eigen mening nogal ongenuanceerd neer zet. Daarmee kan je iemands gevoelens bezeren. In dit geval Paula. Zoiets gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Beetje meer empathie, jongens! Kunnen jullie best. Voor Paula was het goed nieuws op een moment dat ze het goed gebruiken kon. En, hoewel ik ook mijn wenkbrauwen hierbij optrek, moet ik toegeven dat zelfs in de grootste jandoedel soms nog iets menselijks schuil kan gaan. En dat heeft Paula er dan toch maar uit weten te wringen. Paula, fijn dat je die brief gekregen hebt! Ik hoop dat het je helpt op krachten te komen. Nog maar heel kort voor je operatie en daarna begin je weer overnieuw met je leven….

    Come On, Guys! Be nice! :)

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 10 juni 2005 @ 23.02 uur

  34. 30. ACCEPT,

    Natuurlijk doet het me ook goed dat jij me veel sterkte wenst.
    En jou mening over Balkenende dat blijft natuurlijk je eigen mening.

    31. Folkert de Lepper,

    Ook dat is jou mening en je gedachten hierover.

    Dat ik blij ben met een brief waarin premier J.P. Balkenende mij Moed, Kracht en Vertrouwen toe wenst daar ben ik hem wel dankbaar voor.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 23.24 uur

  35. Paula Buisman,
    uiteraard wens ik je het goede en sterkte. Heb geenzins de bedoeling om je te kwetsen.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 10 juni 2005 @ 23.31 uur

  36. 33. L.M. Lembeck,

    Jij kent me al wat beter we mailen ook met elkaar persoonlijk. Ik ben je daarom dan ook heel dankbaar voor je fijne woorden.
    Ook al begrijp ik heel goed dat je toch even je wenkbrauwen moet optrekken.
    Alle steun, begrip en fijne reacties die helpen me ontzettend goed om op krachten te komen. En dit weer te overwinnen en naar de operatie die toch zo heb ik van de hartchirurg gehoord deze maand zal plaats vinden. Maar ja, wanneer vind je de juiste genetische match voor een donorklep?
    Ik hoop maar dat het deze maand echt door gaat. Ik ga er in ieder geval voor ik heb nog zoveel om voor te vechten. Mijn zoon en ik kunnen niet zonder elkaar. Maar dat wist je al hé? De hartchirurg heeft in ieder geval de belofte gedaan dat ik deze maand ge-opereerd ga worden.
    Enne, ik begin na de hartoperatie zeker weer een nieuw leven. Ik heb nu een fantastisch medisch team om me heen. Ik word in het AMCziekenhuis ge-opereerd, kan het dan nog mis gaan? Ja, ik weet dat het kan omdat je hart toch de motor is van je lichaam. Maar ik blijf toch positief denken zo alleen kan ik alles overwinnen.
    Dank je voor je fijne en lieve woorden.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 23.33 uur

  37. 27. Patrick,
    Dank je voor je begrip voor mij.

    35. Folkert de Lepper,
    Natuurlijk snap ik het toch dat je me niet
    wilde kwetsen. Ik ben ook blij dat jij me sterkte wenst en ook het goede.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 10 juni 2005 @ 23.37 uur

  38. @ Inleiding/stelling van deze thread:

    Amen. Onze volksvertegenwoordigers zijn er per slot van rekening om kritische vragen te stellen en een constructieve bijdrage te leveren aan ons democratisch bestel en het welzijn van ons allen.

    Reactie door Henk Tukkers — zaterdag 11 juni 2005 @ 0.54 uur

  39. Hoy Paula,
    Wil je hem links of wil je hem rechts? – (een draai om de oren) is bedoeld voor – en gericht aan die politici die mij verbazen met hun gedraai en gehuichel, misbruik makend van hun positie. – Daar waar ReneR roept “revolutie!”.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — zaterdag 11 juni 2005 @ 10.52 uur

  40. Jansen (2) het miljonairschap wordt gemeten in dollars en de euro is gestegen. Weet jij of er toevallig een hoop sluimer-miljonairs rondwaarden?

    En Accept is iemand die wil dat de kiezers niet lachen als zijn partij is gekozen, dus geheel overeenkomstig ziet hij geen menselijkheid in Balkenende als die als politieke opponent ook gewoon in staat is tot menselijkheid zoals iedereen. Beetje zielig zo’n verstokte communist in jullie gelederen.

    Reactie door W6969 — zaterdag 11 juni 2005 @ 12.01 uur

  41. Ja hoor W6969, ik heb de Sovjetvlag buiten hangen ha ha. Je begrijpt niks van zulke politici man. Als Balkenende menselijkheid toont, wil hij er alleen z’n voordeel uithalen, de slijmjurk. Dus doe niet zo zielig en denk na met dat kleine beetje wat er eventueel nog in dat ronde ding van jou op je romp zit!!!

    Reactie door ACCEPT — zaterdag 11 juni 2005 @ 12.40 uur

  42. Dat geeft al aan dat velen van de tweede kamer gewoon niet duidelijk genoeg zijn, niet genoeg uitdiepen, de resultaten naast zich neerlegt en lulkoek bedrijft!
    Gelukkig is de sp er om duidelijkheid te krijgen!

    Reactie door cynthia — zaterdag 11 juni 2005 @ 12.54 uur

  43. 39. Hoi Amita,

    Daar had ik al een vermoeden van hoor dat je dat bedoelde met wil je hem links of wil je hem rechts, dat je er zoiets bij gedacht hebt.
    Maar het kon toch ook anders bedoelt zijn toch!!!
    Dank je voor je uitleg.

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 11 juni 2005 @ 20.37 uur

  44. 40. W6969,

    Ik ben het helemaal met je eens met je opmerking naar ACCEPT toe.
    Ikzelf ben zo blij met de menselijkheid die premier J.P. Balkenende toont in zijn brief naar mij toe. Dat ik er geen begrip voor heb dat er mensen zijn die hier niet voor open willen en kunnen zijn. Ik ben en blijf SPer maar ben premier J.P. Balkenende dankbaar voor wat hij heeft gedaan naar mij toe.

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 11 juni 2005 @ 20.54 uur

  45. 41. ACCEPT,

    Je word te grof in je woorden naar W6969 toe. Is dat nu je solidair opstellen. Je hoort hier op deze manier niet thuis op de weblog van Jan. Wat wil je met je grofheid bereiken?
    Ik denk ACCEPT dat jij niks begrijpt van hoe de mens zelf in elkaar zit. Je schuilt je onder de naam ACCEPT en slaat groffe taal uit naar iemand anders die serieus in discussie wil gaan.
    Je gaat echt te ver.
    Mensen hebben uiteraard recht op privacy en het gebruik van codenamen op weblogs.
    Maar dat groffe taalgebruik en die laagdunkende manier van handelen vind ik beneden alle peil.

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 11 juni 2005 @ 20.59 uur

  46. @ 43
    Paula,
    Is O.K,

    Bij het AMC ook heel goede ervaringen gehad op dezelfde afdeling, – vooral er na, met de recovery!!

    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — zaterdag 11 juni 2005 @ 20.59 uur

  47. Paula, normaal reageer ik niet zo, maar je moet de laatste zin maar eens lezen van w6969. Dan wordt ik inderdaad een beetje grof. Kom nou zeg. Laat ie eerst zelf maar eens wat meer fatsoen tonen. Ik laat mij maar niet zo uit hoor in zo’n taal. Daar moet aanleiding voor zijn en die was er.

    Reactie door ACCEPT — zaterdag 11 juni 2005 @ 21.23 uur

  48. 47. ACCEPT,

    Ik heb de laatste zin gelezen van W6969. Ook die zin kan niet door de beugel. Nu snap ik je reactie ook beter, die zin was me niet opgevallen, sorry.
    Jammer, toch dat het zo moet vind je ook niet?

    ~ Waarom is er toch zoveel haat en nijd naar elkaar toe. Ieder mens is waardevol. Het gaat om het innerlijk van de mens.
    Het leven kan zoveel mooier en waardevoller zijn. Als iedereen elkaar nu eens in zijn waarde laat en respecteert hoe dat de ander is in zijn/haar doen en laten dan zou het leven er voor iedereen zoveel makkelijker en beter uit zien.

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 11 juni 2005 @ 21.29 uur

  49. 46. Hoi Amita,

    Dank voor je lieve reactie.
    Het AMC ziekenhuis heb ik ook al eerder gelegen vanwege de Scoliose die ik gehad heb, dat is een ruggenwervel in een S-bocht. Ik heb dus al goede ervaringen met dit ziekenhuis en dan ga je er vol vertrouwen naar toe.

    Mag ik vragen waarom jij bij het AMC ziekenhuis moest zijn Amita?
    Als ik te ver ga moet je me dit maar zeggen hoor daar heb ik alle begrip voor.
    Ik hoop in ieder geval dat het nu allemaal goed met je gaat.

    Heel veel groetjes Paula

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 11 juni 2005 @ 21.33 uur

  50. Ik ben het wel met je eens Paula. Ik discuseer ook veel liever op een nette mannier, maar als ik beledigd wordt op dit log door zo’n rechtse balletje, trap ik keihard terug met woorden. Maar ja, dat iedereen elkaar in waarde moet laten gaat voor veel mensen niet op in deze wereld. De wereld was en blijft keihard Paula en ik zal altijd van me afbijten.

    Reactie door ACCEPT — zaterdag 11 juni 2005 @ 21.43 uur

  51. 51. Hoi ACCEPT,

    Dat klopt wat je zegt dat de mensen in de wereld vaak keihard zijn. En ook ik moet helaas veel te vaak van me af bijten. Ik heb in ieder geval begrip voor je woorden.
    Iemand beledigen dat kan de ander zoveel pijn en verdriet doen en dat beseft een ander helaas vaak niet.
    In deze wereld moeten we overleven, als je dat niet doet dan heb je geen fijn leven.
    In deze wereld worden we vaak geleefd door de mensen in je eigen omgeving. Je kan maar heel weinig echt jezelf zijn en dat vind ik heel erg jammer.

    Heel veel groetjes Paula

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 11 juni 2005 @ 22.04 uur

  52. @ Paula en de rest

    het is een menselijke reaktie bij sommigen; dat als ze flink bakzeil hebben gehaald; daarna flink gaan slijmen. Ik hoef geen bloemen op mijn graf van Balkenende; mocht het zover komen.

    het doet me denken aan al die schijnheiligen; die op de voorste rij zaten in die kerk; waar Pim F. opgebaart was; Kok; Rosenmoller en de hele sukkelkliek bij elkaar bah!

    Reactie door ReneR — zondag 12 juni 2005 @ 15.52 uur

  53. Hoe wil je anders de ministers controleren? Natuurlijk zijn de vragen serious, anders stel je ze toch niet? De Raad voor het Openbaar Bestuur kan wat beters gaan doen dan zulke onzinnige onderzoeken.

    Eigenlijk zouden een onderzoek moeten doen doen naar dit onderzoek: hoe nuttig was dit onderzoek?

    Reactie door Farshad Bashir — zondag 12 juni 2005 @ 18.44 uur

  54. 52. Rene R. ,

    Bij mij is het realiteit dat als ik complicaties krijg bij mijn hartoperatie die er deze maand aan zit te komen en ik zou eraan overlijden. Dan zou ik bloemen van iedereen accepteren aan mijn graf en ook van premier J.P. Balkenende. Hij is en blijft een mens.
    Kijk Rene R. ik accepteer de medemens zoals hij/zij is dat heb ik geleerd om zo te doen. En ik ben en blijf premier J.P. Balkenende dankbaar voor zijn persoonlijke brief gericht aan mij.
    Het gaat er mij om dat mocht ik te vroeg overlijden dat ik eerlijke gevoelens alleen maar respecteer van de andere persoon die laat zien op zijn/haar manier wat het hem/haar doet als ik te vroeg mocht komen te overlijden.
    Ik ga er niet van uit dat dit gebeurd want gelukkig zijn de specialisten hier heel kundig in tegenwoordig in de zware hartoperatie die ik nog moet ondergaan. Maar let wel een beetje op met wat je zegt ik vind dat je nu toch wel erg ver gaat.
    Want voor mij kan het dus werkelijk rieël zijn dat ik te vroeg kom te overlijden als er complicaties optreden bij mijn hartoperatie.
    Mocht het bij mij dus zover komen dat ik overlijd dan neem ik in dank de bloemen aan van premier J.P. Balkenende als hij dit ooit zou willen doen.
    Maar we zijn nu aan het speculeren ofdat dit gebeurd en ik vind het niet prettig zoals je erover praat Rene R.

    Reactie door Paula Buisman — maandag 13 juni 2005 @ 11.18 uur

  55. 52. Rene R.,
    Ik hoop dat je mijn reactie van net niet gaat afkraken voor mijn gevoel toon je dan totaal geen respect voor mij. Ik denk dat je niet zou willen ruilen met mijn leven. Je piept wel anders als je echt ziek zou worden. Je weet pas waar je over praat als je het zelf ervaren hebt.
    Maar dit soort reacties zorgen ervoor dat ik zo van de Weblog van Jan Marijnissen verdwijn. Terwijl ik helemaal niet weg wil bij de weblog van Jan Marijnissen. Ik mag Jan veel te graag. Maar Rene R. zorgt met zijn reactie ervoor dat ik er ernstig over nadenk om hier weg te gaan.
    Ik ben en blijf SPer maar als je niet wilt begrijpen wat ik nu door maak als hartpatiënt dan hou ik het voor gezien.
    Jammer, dat één persoon mij op deze gedachte kan brengen maar het is wel zo.

    Reactie door Paula Buisman — maandag 13 juni 2005 @ 11.51 uur

  56. Heee Paula,

    Renee geeft zijn mening en respecteert die van jouw niet, in jouw ogen. Dit is ook niet van belang! Ik kan alleen maar zeggen dat je gelijk hebt. Mensen zijn mensen en wat balkenende gedaan heeft is erg ok! Zo hoort het ook! Jammer dat renee zo reageert. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij dat fijn voor je vindt. Veel mensen zijn zo bezig met zichzelf dat ze vergeten om bij een ander stil te staan. Een tip aan jou, je hoeft je nooit maar dan ook nooit te verontschuldigen tegenover anderen! Hoop dat er mensen zijn die nu ook weten dat balkenende ook een menselijke kant heeft, een mens is en ook al is zijn beleid helemaal niks, het is en blijft een mens…

    Reactie door cynthia — maandag 13 juni 2005 @ 12.40 uur

  57. Gaat het nu over de Kamervragen of over een brief van JPB aan Paula?

    Reactie door Loes — maandag 13 juni 2005 @ 13.11 uur

  58. 56. Hoi Cynthia,

    Dank je voor je lieve woorden.
    Maar ik werd het allemaal gewoon even zat.
    Al dat gesteggel over ofdat een politicus gewoon mens kan zijn. Natuurlijk kan een politicus gewoon mens zijn.
    Net wat je zegt, het beleid daar ben ik het niet mee eens. Maar de reactie van premier J.P. Balkenende heb ik zeer gewaardeerd.
    Met welke politici ben je het ooit helemaal eens, met geen één toch?
    Het word ons als kiezers zo moeilijk gemaakt waar we in moeten geloven wat het beste voor ons als mens is.
    En keer op keer worden we door ieder kabinet tot nu toe teleurgesteld.
    Ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik echt helemaal tevreden kon zijn over een gekozen kabinet. Ook al was het niet mijn keuze van kabinet. Want een kabinet word gevormd door de meerderheid van de stemmen en mijn stem zat er nooit bij. Ik heb altijd gekozen voor de SP en die hebben helaas tot nu toe niet tot de grote partijen gehoord.

    En er zijn veel mensen die vergeten dat ze zelf deel nemen aan alles wat kapot gemaakt word door een kabinet zoals nu Balkenende II. Want als je voor je mening op komt is het niet goed want dan word er veel te vaak niet naar ons geluisterd.

    Maar er zijn ook profiteurs die precies weten hoedat alle wetjes en regeltjes werken en er alles uithalen wat goed voor hun is. En het verpesten voor degene die hier niet van op de hoogte zijn en gewoon eerlijk hun leven willen leven.
    Snap je me nog?
    Ik denk van wel.

    Ik hou het voor een paar dagen voor gezien. Ik lees de weblog nog wel.
    Maar ik moet op dit moment mijn prioriteit stellen en dat is mijn gezondheid.
    Ik heb vorige week die hartritmestoornis gehad en mag me dus niet teveel opwinden, spanning en stress erbij hebben. Dat kan ik niet gebruiken met de komende hartoperatie in zicht.
    Cynthia, nogmaals dank voor je woorden. Ik blijf de weblog wel lezen maar reageer eventjes niet. Wel hoop ik je persoonlijk nog eens te vinden via mijn eigen mail-adres.

    Reactie door Paula Buisman — maandag 13 juni 2005 @ 13.18 uur

  59. 57. Loes,
    Echt mijn laatste reactie, maar ik las jou
    vraag nog eventjes net.

    Het gaat om een persoonlijke brief die ik van premier J.P. Balkenende heb gekregen.

    Hierin antwoord op mijn vraag die ik gesteld had over de Europese Grondwet wat zijn persoonlijke mening hierin is.

    Maar hij heeft in deze persoonlijke brief mij ook in verband met de komende hartoperatie mij veel moed, kracht en vertrouwen toe gewenst. Ik kan de brief vind ik niet publiceren omdat dit een persoonlijke brief van hem is.
    Maar ik had niet verwacht dat dit zulke reacties teweeg zou brengen.
    Ik dacht alleen dat het geen kwaad kon dat ik hier vertelde dat ik het erg fijn vind dat ik deze persoonlijke brief van premier J.P. Balkenende heb mogen ontvangen.
    En het is echt van hemzelf ik heb de brief hier thuis een heel mooi plaatsje gegeven. Jawel, ingelijst en wel aan de muur hier op een mooi plekje in huis. Zodat ik altijd zijn fijne woorden kan lezen.
    Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben. Ik ben er blij mee dat ik dit van hem gekregen heb en voorlopig denk ik maar aan een ding en dat is mijn eigen gezondheid.

    Reactie door Paula Buisman — maandag 13 juni 2005 @ 13.26 uur

  60. Paula,
    Goed zo, en laat je niet gek maken.
    Groet, en gauw tot . . . ziens,
    Amita

    Reactie door Amita — maandag 13 juni 2005 @ 17.38 uur

  61. Het is natuurlijk niet de bedoeling om deze gasten te gaan bestoken met al te moeilijke vragen. Swieg’n en jo knikken is hun motto. Te veel vragen wordt als lastig afgedaan. Zij vinden dat ze altijd gelijk hebben. En zo niet, geen man overboord. Wij hebben er toch geen cent minder om.
    Door veel te vragen, krijg je ook veel antwoorden. Door meer antwoorden weet je meer. Door meer te weten wordt je slim. Door niets te vragen blijf je dom.

    Reactie door De rode pimpernel — zaterdag 25 juni 2005 @ 14.13 uur

  62. @61

    Jij denkt toch niet echt dat die discussies daar iets anders dan retoriek zijn, mag ik hopen?

    De echt belangrijke dingen worden in commissies besproken en in achterkamers geregeld. Dat kan ook bijna niet anders.

    Reactie door geldwolfje — dinsdag 19 juli 2005 @ 11.20 uur