Komkommertijd

Komkommer

In de strijd tegen plakkerige en irritante stickertjes op groenten en fruit, is er nu het getatoeëerde fruit.

AD-artikel (registratie verplicht)
Engels artikel

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 22 juli 2005 :: 15.45 uur

53 Comments

53 reacties

  1. Goh,,,,dat ziet er lekker uit !! Misschien nog een piercing er doorheen en een rubber jackje !

    Reactie door Swell — vrijdag 22 juli 2005 @ 15.51 uur

  2. Ben ik nu nog de enige zonder tatoe???

    Reactie door Gekke Gerrit — vrijdag 22 juli 2005 @ 16.00 uur

  3. maar dan moet het nog in het irritantje zakje wat ik nooit open krijg ;-)

    Reactie door eazy — vrijdag 22 juli 2005 @ 16.11 uur

  4. Dit is een echt gezeik onderwerp :
    Je zou je beter bezig kunnen houden met de kleuring van fruit ; en wat die kleuring tot gevolg heeft

    Reactie door Fred — vrijdag 22 juli 2005 @ 16.17 uur

  5. Misschien is een onderwrp van ongewenste reclames op TV en radio wel een beter onderwerp ! Gelukkig heb ik geen TV ,dat beperkt heel wat irritatie

    Reactie door Fred — vrijdag 22 juli 2005 @ 16.20 uur

  6. Bah, ik wil geen tatoe op mijn groente en fruit. Ik wil het vertrouwde plakkertje terug!!! Wij de consumenten hebben blijkbaar niets te zeggen hierin. Yek, tatoe op je komkommer, paprika ook op de sla?
    Enne, moeten de peren en appels en sinaasappels er ook aan geloven.
    Zijn ze nu helemaal!!!!!!!

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 22 juli 2005 @ 16.25 uur

  7. Prima, dan zijn we tenminste af van die onnodige plastic verpakkingen en stickers. Goed voor het milieu.

    Reactie door Sonja — vrijdag 22 juli 2005 @ 17.05 uur

  8. Darmkanker nam toe kwa aantallen in de welvaarts deccenia. Men krijgt dan ook miniem beetje bij miniem beetje de lijmen binnen van allerlei plastic openingen in pakken, van lijmranden in melkpakken etc.

    En inderdaad, stickers direct op fruit. Als je de schil dan ook opeet…
    Een sinasappel zit in de beste verpakking die er is, van nature al, banaan ook. Echter sommige dingen eet je zo op, de schil is deel van het product dat je naar binnen werkt. Deze tattoo is een versnelde aantasting van de cellen en ik ben benieuwd of dit ook geen bijwerkingen kan geven op termijn.
    Anyway, dat bedrijf dat hier reclame krijgt, is in no-time binnen, het is haast jammer dat ik nooit beleg. reclame is de volgend stap. En iemand riep het al, dan moet je ook weer gaan oppasen voor kleurstoffen die er bij gaan komen uiteraard.
    http://www.hetheleverhaal.nl/polluitkeringsfraude.htm

    Reactie door Barend — vrijdag 22 juli 2005 @ 17.09 uur

  9. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om wetenschappelijk aan te tonen dat mensen die zich druk maken om dit soort zaken ook daadwerkelijk een grotere kans hebben om er ziektes aan op te lopen.

    Reactie door b@rt — vrijdag 22 juli 2005 @ 17.45 uur

  10. @9 angst is 1, realistisch voorkomen is een 2e.
    Denk maar niet dat je (geheel zonder angst, mèt onwetendheid o.i.d.) ongestraft kan eten uit afbrokkelende emaille pannen, asbest inademen op zolder bij de bokszak, idem voor allerlei aerosols tegen insecten en onkruid etc.
    Waar kennis is is vaak ook minder angst.
    Angst helpt de mens overigens ook, het is een natuurlijk mechanisme.
    Echter waar jij misschien op doelt is angst en niets dan angst, ja dat maakt je vatbaarder voor ziekten.
    Feit blijft: de gezondste man/vrouw op aarde kan niet een glas radioactief besmet water drinken zonder er gevolgen van te ondervinden.
    En makkelijk zijn we allemaal tot zeg je 21e vernieuwd je lichaam zich steeds en kan veel abuse hebben, daarna zullen cumulatieve slechte innames van e.e.a. hun tol eisen, en dan na je 40e, 50e, 60e is men ineens ziek, wat dus niet had gehoeven.
    Dus roer gerust je thee met aangeslagen zilveren lepels, eet je soep met blauw uitgelslagen roestvrijstalen lepels, drink uit blauw glas etc. Geen angst = geen ziekte….. (Was het maar waar, dan was dus niemand bang! :-)

    Reactie door Barend — vrijdag 22 juli 2005 @ 18.00 uur

  11. En dan nog navelsinaasappelen inclusief piercing. (dan gaat de schil er wat makkelijker af.)
    Ik ga er patent op vragen!
    Groet en eet smakelijk,
    Amita

    Reactie door Amita — vrijdag 22 juli 2005 @ 18.36 uur

  12. Het kan altijd gekker. Sómmige dingen krijg je zelf niet bedacht.

    Reactie door Joan van der Lingen — vrijdag 22 juli 2005 @ 19.08 uur

  13. Krankjorum! En waarmee wordt getatoeëerd? Is dat spul biologisch afbreekbaar of is het gewoon net zo giftig als de rotzooi die ze erop spuiten om beestjes tegen te houden of voegen ze er zo wat extra hormoontjes aan toe daar? Zijn ze toch zo dol op in dat land?

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 22 juli 2005 @ 19.23 uur

  14. Doet u mij maar een pond rozijnen,alleen die met het tatto.No:812 uit Siclië.
    Wat zegt u,wat kan ik waar steken?

    Reactie door Beste Kerel — vrijdag 22 juli 2005 @ 19.27 uur

  15. @12 LM L laser brand het er in, plaatselijke ‘verbranding’ dus. Op de mensenhuid is dat een mogelijke bron van infectie en bloedvergiftiging.
    Lange termijn effect… afwachten…

    Reactie door Barend — vrijdag 22 juli 2005 @ 19.38 uur

  16. En nu maar wachten op 1 april, ben benieuwd of ze dan ook een sinasappel met smiley maken.

    Ah, lekker, komt mijn moeder net aan met wat van die kleine tomaatjes, lekker hoor.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — vrijdag 22 juli 2005 @ 21.21 uur

  17. Mooi, weg met die vieze plakkertjes! Minder milieubelastend én hygienischer, dus een goed idee.

    Reactie door Jeroen1 — vrijdag 22 juli 2005 @ 22.04 uur

  18. het moet toch niet veel gekker worden.

    Reactie door johanna — vrijdag 22 juli 2005 @ 22.11 uur

  19. Een lekkere pruim met daarop iedere geschreven iedere overeen komst of gelijkenis berust op toeval.

    Reactie door folkert de lepper — vrijdag 22 juli 2005 @ 22.22 uur

  20. Mijn god…sorry hoor, maar eer ik me toch op ga winden over welke vorm van prijsduiding het minst irritant is….heb wel wat anders aan m’n hoofd….

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 23 juli 2005 @ 2.36 uur

  21. Vind 19 wel erg komisch!

    Reactie door Madelijne Pleines — zaterdag 23 juli 2005 @ 2.36 uur

  22. Tattoo’s op fruit, chips in dieren…..

    Wanneer zijn wij aan de beurt???

    Reactie door Johan Smeets — zaterdag 23 juli 2005 @ 7.47 uur

  23. Zodra ze door hebben hoe een chip stationair blijft zitten in een menselijk lichaam, zullen we zeker een chip geïmplanteerd krijgen, Johan. Eentje met een mogelijkheid om je te vinden, waar je ook bent. En dat kan soms goed uitpakken!

    Reactie door L.M. Lembeck — zaterdag 23 juli 2005 @ 10.22 uur

  24. Het wordt gedaan met bosbessensap of rode bietensap. Lijkt me niet zo ongezond en anders dan schil je het zaakje toch gewoon. Ik ben sceptisch bij veel nieuwe zaken, maar ik zie dit toch als een vooruitgang.

    Met stickertjes kon je nog frauderen…even een andere produktiedatum erop plakken..

    Reactie door ReneR — zaterdag 23 juli 2005 @ 11.54 uur

  25. anti fraude fruit/groente
    en wat maakt het uit zo´n er geen gif in zit

    Reactie door dominee — zaterdag 23 juli 2005 @ 12.30 uur

  26. @24 wat is je bron?
    De mijn is die van het weblog, dus: http://www.cbsnews.com/stories/2005/07/20/earlyshow/main710348.shtml
    en daar gaat het toch echt over laseren.

    Reactie door Barend — zaterdag 23 juli 2005 @ 13.42 uur

  27. Ook ik zie liever een sticker met vrij van giftige stoffen er op.

    Reactie door e.krul — zaterdag 23 juli 2005 @ 14.22 uur

  28. Het lijkt al bijna overgewaaid naar Nederland. Kijk maar een op stuureenappel.nl

    Reactie door Paul — zaterdag 23 juli 2005 @ 15.28 uur

  29. Johan Smeets (22),

    Ik las laatst in de krant over een congege die een chip in zijn hand had laten zetten waarmee hij de deuren kon openen op de school waar hij werkte, zodat hij geen bos sleutels meer hoefde mee te slepen.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 23 juli 2005 @ 15.30 uur

  30. Gek eigenlijk, dat we veel minder schrikkerig en kritisch zijn wanneer het om mensenlichamen gaat.

    Reactie door Sonja — zaterdag 23 juli 2005 @ 16.05 uur

  31. §30 sonja
    dat ligt eraan uit welke jaar de tattoo op het mensenlichaam stamt en het doel ervan

    Reactie door dominee — zaterdag 23 juli 2005 @ 18.22 uur

  32. Piercings, liposuctie, borstvergrotingen, gelaserde ogen, neusverkleiningen, penisvergrotingen, brandmerken, bilvergrotingen, maagverkleiningen, anorexia, boulemia, corsetten, botox-injecties, etc. Een tattoo is daarmee vergeleken nog onschuldig.

    Reactie door Sonja — zaterdag 23 juli 2005 @ 19.46 uur

  33. 30 en 32, Sonja, ik ben wel zeker schrikkerig voor tatoes op het menselijk lichaam. Ik vind het maar niets, tenminste voor mijzelf niet.

    Wat je opsomt bij nummer 32 zijn niet allemaal tatoes.

    Anorexia is een psychische ziekte die reken ik er absoluut niet onder het is al erg genoeg als iemand anorexia heeft het is heel zwaar voor patiënten die dit door maken.

    Wat voor corsetten bedoel je eigenlijk. Je hebt ook corsetten voor medisch gebruik die zal je zeer zeker niet bedoelen lijkt me.

    Boulemia is voor zover ik weet ook een ziekte en kan je niet onder deze categorie benoemen.

    Hier laat ik het even bij, maar ik vond het toch even nodig om je te laten weten dat je ook dingen opnoemt die wel degelijk een ziekte zijn en die de mensen echt niet voor hun plezier hebben.

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 23 juli 2005 @ 21.24 uur

  34. @ 23 en 29 is dit het teken van het beest?
    Dan komen er nog leuke tijden.

    Reactie door Johan Smeets — zondag 24 juli 2005 @ 11.02 uur

  35. @sonja

    alles is te verwerpen als het om schoonheid gaat, onnodig ingrepen.
    al brengen sommige ingrepen wel wat meer vreugde in je leven.
    tattoo´s die als doel hebben, mensen net als bij vruchten en groenten te behandelingen daar kunnen we wel schrikkerig en kritisch over zijn.

    Reactie door dominee — zondag 24 juli 2005 @ 11.54 uur

  36. Even off topic:
    SP, inzameling tsunami ramp, SP wilde toendertijd geld niet, zoals bijv. de VVD aan andere landen geven?
    En dan vandaag op teletekst, ivm een 80% moslim land, zie:
    http://www.hetheleverhaal.nl/SP/

    Reactie door Barend — zondag 24 juli 2005 @ 13.28 uur

  37. Paula, wat precies een ‘ziekte’ is, is in deze ook niet duidelijk. Je minderwaardig voelen omdat je denkt dat je te dik bent, en dan tot extreme maatregelen overgaat, is in mijn ogen net zo’n ziekte als je minderwaardig voelen omdat je borsten te groot of the klein zijn en dan tot extreme maatregelen overgaat. Practisch gezien is de wens om mager te zijn ook een cosmetische zaak.

    Maar waar het mij om gaat is dat bijv. plastische chirurgie maatschappelijk geaccepteerd is maar wanneer het om een gelaserde komkommer gaat er mensen zijn die gaan piepen.

    Dominee: hetzelfde gaat op voor onnodige stickers en verpakkingen. Bijv. een komkommer heeft helemaal geen plastic verpakking nodig want de natuur heeft hem al ingepakt. Die verpakking is dus ook ‘cosmetisch’, maar wel slecht voor het milieu. Onze kleding is ook ‘cosmetisch’.

    Reactie door Sonja — zondag 24 juli 2005 @ 14.56 uur

  38. Het merken van groenten en fruit middels laserverbranding heeft toch niets te maken met plastische chirurgie, Sonja? En wie zegt dat dat laatste algemeen geaccepteerd wordt? Dat maak jij er van. Ja, algemeen geaccepteerd, als het erom gaat om iemand echt te helpen, maar veel minder om zogenaamd “mooi” te worden. Je zou wel gelijk hebben als je had gezegd dat steeds meer mensen denken dat plastische chirurgie om “mooi” te worden de psyche helpt! Maar dat doet het niet en ik zie dit als een modegrill. Die gaat wel weer over. Verbrande mensen en mensen die een ongeluk gehad hebben staan op een heel ander niveau. Die willen gewoon HUN gezicht, c.q. lichaam TERUG proberen te krijgen. Omdat ze anders nauwelijks geaccepteerd worden in deze ego-maatschappij! Maar getatoueerd fruit en groenten vind ik te zot voor woorden. Je hebt wel gelijk als je zegt dat het van zichzelf al een prachtig huidje heeft, waar NIETS meer aan gedaan hoeft te worden.

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 24 juli 2005 @ 15.36 uur

  39. 37. Sonja, ik heb besloten om er niet verder op in te gaan anders dwalen we veel te ver van het onderwerp af en dat is ook niet de bedoeling. Ik wil nog wel even kwijt dat ik me aansluit bij de reactie van 38. L.M.Lembeck, ze geeft precies aan waar het om gaat.

    Reactie door Paula Buisman — zondag 24 juli 2005 @ 19.23 uur

  40. Natuurlijk moet iemand die verbrand is geholpen worden. Dat heeft met functioneren te maken, net als protheses voor verloren lichamen. Als je nou net gaat doen alsof je me niet kent Lydia, dan houdt het op hè.

    Maar goed, iemand met wiens lichaam niets mis is, en dat laat opereren, dat kun je ook een ziekte noemen in mijn ogen. Desalniettemin is dat maatschappelijk helemaal geaccepteerd. Ondanks dat er nu al mensen bestaan die verslaafd zijn aan plastische chirurgie. Toch kunnen die overal terecht, zelfs voor ingrepen die heel ongezond zijn.

    Reactie door Sonja — zondag 24 juli 2005 @ 20.28 uur

  41. 40. Hoi Sonja, daar moet ik je gelijk in geven dat er nu al mensen bestaan die verslaafd zijn aan plastische chirurgie. Kijk maar eens naar die Marijke Helwegen bekend nederlandse ze word niet voor niets de koningin van de plastische chirurgie genoemd. En dat mens is nog steeds niet tevreden over zichzelf. Ik vond een artikel over haar op de site van: fashionscene.nl .
    Gewoon vreselijk hoe dat ze eruit ziet net een pop.
    Wat die Marijke Helwegen doet met haar lichaam dat noem ik echt ziek.

    Reactie door Paula Buisman — zondag 24 juli 2005 @ 22.25 uur

  42. Ja, als dat zo bedoeld, kan ik het best eens zijn met je. Dan is inderdaad dieptriest te noemen. Nog triester is dat er steeds meer mensen naar zulke programma’s kijken en denken dat het geluk komt na zo’n operatie. Zulke chirurgen zijn ook geen knip voor de neus waard dan. Zulke mensen dienen eerst naar een psychiater gestuurd te worden om na te gaan of ze echt die operatie moeten hebben, of dat het probleem heel ergens anders mee te maken heeft! Misschien kan je je een volgende keer wat duidelijker uitdrukken. Je bent soms wat erg bruusk!

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 24 juli 2005 @ 22.26 uur

  43. Correctie: eerste regel moet achter “bedoeld” het woordje “is” staan!

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 24 juli 2005 @ 22.27 uur

  44. Ik heb de artikelen nog eens gelezen en heb gelezen dat ze het fruit en de groente echt willen gaan laseren door specialisten.
    Maar nergens lees ik ofdat het ongezond is voor ons lichaam als we ge-laserd fruit en groente eten. Is hier meer over bekend?
    Dat zou ik graag willen weten.
    Want zoals Sonja aangaf in reactie nummer 37, het plastic om het groente en fruit is slecht voor het milieu. Plastic verteerd niet als dat weggegooid word en het zou op straat terecht komen.

    Wat is nu eigenlijk beter plastic erom heen of een tatoe?
    Wie weet het antwoord hierop?

    Als je nagaat wat voor troep er tegenwoordig in ons eten zit zonder dat we het beseffen. Denk maar eens aan al die kleur, geur en smaakstoffen is dat gezond voor ons lichaam en toch eten we het vrolijk door omdat we het lekker vinden. Ook ik doe dat omdat we niet anders kennen. Je probeerd er wel op te letten om gezondere produkten te kopen maar de natuurprodukten gaan vaak over ons eigen budget heen wat we kunnen betalen aan boodschappen voor ons dagelijks eten en drinken. Daar moeten we ook aan denken. Het word ons niet makkelijk gemaakt door de fabrikanten, winkeliers enzovoort om produkten te kopen die gezond zijn voor je lichaam.
    Het word ons steeds moeilijker gemaakt om gezond te leven zoals in mijn situatie ik zou willen. De aantrekkingskracht van een fles spa-appel. Of van heerlijke chocolade of van die koek met zo’n roze glazuurrandje erom heen is wel erg groot.

    Reactie door Paula Buisman — zondag 24 juli 2005 @ 22.37 uur

  45. Vervolg; denk ook maar eens aan één klein portie friet met een frikandel speciaal. Of met kant en klare maaltijden. En ga zo maar door. Wat zit er tegenwoordig in ons eten?

    Reactie door Paula Buisman — zondag 24 juli 2005 @ 22.40 uur

  46. #26Barend

    Sorry ik was even weg. Maar ik las het vorige week vrijdag of donderdag in een krant bij mij op het werk. Dat kan DvhN zijn, Alg dagblad, of de Sp!ts.

    In het stuk was sprake van een tatoeage-achtige techniek, dus niet echt van laseren. Maar t kan best wel zo zijn. tatoeages haal je immers ook weg met een laser.

    Reactie door ReneR — maandag 25 juli 2005 @ 19.55 uur

  47. ik denk dat al die onderzoeken naar het eten, je etenslust niet beter door wordt.ik las laatst een stukje over douchen dat is ook al niet best voor je.
    volgens mij moet je gewoon eten wat je wilt eten.
    want als onze lieve heer je een hand wil geven dan gebeurd dat toch wel.

    Reactie door dominee — dinsdag 26 juli 2005 @ 12.33 uur

  48. Barend, angst is onze schil. Hoe verder je die afpelt, hoe dichter je bij de pracht in ons komt. Angst is ook een ingever van ideeën van (overheids)dwang, omdat men nog even niet de creativiteit kan of wil opbrengen, en het vertrouwen in anderen hun bedoelingen.

    Reactie door W6969 — dinsdag 26 juli 2005 @ 19.28 uur

  49. 47. Dominee, helemaal gelijk je eetlust bederft als je na blijft denken over al die onderzoeken betreft ons eten.
    Je eet wat je wilt, maar let toch op je gezondheid. Het kan allebei zonder dat je nadenkt wat ze met die onderzoeken doen en wat eruit die onderzoeken komt. Want dan kan je in feite niets meer eten. Zelfs niet eens een lekker snoepje pakken, of een gevulde koek of drop enzovoort.
    Als we er teveel bij na gaan denken wat we eten dan worden we er straks nog helemaal gek van omdat je dan continu in de winkels de etiketten aan het lezen bent om te weten te komen hoeveel kleurstoffen, smaak en geurstoffen en vetten en koolhydraten en dergelijke in de produkten zitten. Dan wandel je niet eens meer op je gemak door de winkels heen.
    En dat willen we hier toch niet mee bereiken lijkt me.
    Als je nagaat wat er allemaal niet goed is voor de gezondheid van de mens dan is dat wel heel veel. Ik wil daar zeker niet altijd bij stil hoeven staan.

    Reactie door Paula Buisman — dinsdag 26 juli 2005 @ 23.02 uur

  50. 49 paula

    wist je dat de verpakking zo wordt gemaakt dat vrouwen het product sneller kopen.

    ik moet er altijd om lachen dat er weer een onderzoek is gedaan.
    ik heb dit altijd gegeten en nu is het in eens slecht voor je, ja hoor, nou gewoon lekker door kauwen.

    Reactie door dominee — woensdag 27 juli 2005 @ 15.34 uur

  51. 50. Goh, Dominee dat wist ik niet dat de verpakking zo wordt gemaakt dat vrouwen het product sneller kopen.

    Zit wel een logica in want het zijn meestal de vrouwen zoals ikzelf, die de boodschappen doen. En dan moet het er aantrekkelijk uitzien het moet opvallen.

    Zo zag ik vanmorgen in de winkel dacht ik voor mijn zoon heerlijke koekjes. Bleek er een Cola-smaak in te zitten. De afbeelding erop was van de tekenfilmserie Totaly Spies, meiden die spionen zijn bij Whoop.
    Ken je die tekenfilmserie.
    Maar ik dacht toen ik vind het een leuke afbeelding maar mijn zoon zal het niet leuk vinden denk ik als ik met koekjes thuis kom met drie tekenfilm-meisjes erop thuis kom.
    Voor de jongens is tegenwoordig, Sponge-Bob erg in trek bij tekenfilms hebben ze ook alweer koek en snoep van.

    En verder als je op verpakkingen kijkt en het ziet er lekker uit dan heb je eerder de neiging om het te kopen en let je minder op wat erbij de inhoud vermeld staat. Dat is de truuk van de fabrikant, van de persoon die al dat eten maakt en mooi verpakt zodat het sneller verkocht word.

    Dat vrouwen en ook kinderen sneller iets kopen omdat de verpakking er mooi en leuk uitziet, daar ben ik het dus wel mee eens.
    Maar er zijn sommige mannen die ook sneller iets kopen omdat de verpakking er leuk en aantrekkelijk uitziet. Daar speelt de fabrikant ook heel goed op in.

    Ikzelf let wel op de inhoud van de etenwaren van de verpakking omdat ik zo gezond mogelijk wil inkopen en ik moet iedere cent omdraaien die ik heb. Maar ja, soms is de verleiding groot als de verpakking er mooi en aantrekkelijk uitziet.

    Ook ik lach om al die onderzoeken dat probeer ik wel want anders ga je veel te veel nadenken wat je aan het eten bent. Moet vaak wel, maar het is ook fijn dat je gewoon eet wat je gewent bent om te eten.
    En dat kan ook gezond zijn.

    Reactie door Paula Buisman — woensdag 27 juli 2005 @ 18.49 uur

  52. Ik koop nooit een komkommer omdat de verpakking er zo aantrekkelijk uitziet. :)

    Reactie door Sonja — zondag 31 juli 2005 @ 15.40 uur

  53. sonja de groenteman verkoop ze met en zonder verpakking en gehakt in een bakkie.

    Reactie door dominee — dinsdag 2 augustus 2005 @ 19.28 uur