‘Ik wil je kind en verder niets’

Talpa

De nieuwe show van Talpa heeft al veel stof doen opwaaien en is inderdaad moreel verwerpelijk. Wat me echter stoort is dat het CDA nu vooraan loopt in een naar wij wat zij hoopt ‘massaal protest’ onder TV-kijkers. Juist dit CDA is doof geweest voor de smeekbeden van een groot deel van het volk om de NPS te behouden. Een zender die juist prachtige en kwalitatief goede programma’s maakt in plaats van shockerende kijkcijferbommen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 11 augustus 2005 :: 15.32 uur

77 Comments

77 reacties

  1. walgelijk zijn ze en dat terwijl een deel van hun achterban niet eens mag protesteren (schijnt niet van God te mogen).
    Ik hoop dat hun eigen God ze tegen die tijd straft voor hun eigen hypocriete gedrag. Dit is m.i puur opportunisme van Atsma. Of zou hij daarvoor te stom zijn?

    Reactie door kaatje — donderdag 11 augustus 2005 @ 15.47 uur

  2. CDA promoot het programma juist, al die extra aandacht is toch precies wat een programma nodig heeft? Talpa zal ze wel dankbaar zijn. Dè manier om gratis PR voor je show te krijgen!

    Reactie door Lucide — donderdag 11 augustus 2005 @ 15.57 uur

  3. Dat niet alleen.Het CDA is, samen met VVD, D66 en PvdA als decennia verantwoordelijk voor normen- en waarde(n)loos kabinetsbeleid.Ik sta er niet van te kijken dat nu dit soort symptomen aan de oppervlakte komen.

    Reactie door Johnito — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.17 uur

  4. Ik moest wel even schrikken van die link die je daar geeft, Jan..
    Nogal conservatief geblaat daar op fok.nl voor een *jongeren-nieuws-site*.

    Ben het overigens helemaal eens met Lucide hierboven. Had het CDA hier niet over gemekkerd dan zou er waarschijnlijk toch niemand naar kijken, want zeg nou eerlijk daar kijkt een weldenkend mens toch helemaal niet naar. Persoonlijk zou ik inderdaad liever een intressant programma van de NPS bekijken ;)

    Reactie door Joao — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.19 uur

  5. Johnito, normen- en waarde(n)vervagen waar de solidariteit ophoudt en dat kan je de pvda niet verwijten

    Reactie door edwin — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.25 uur

  6. @5: niet mee eens. Als er één partij de VVD heeft geholpen om de neo-liberale agenda te gaan uitvoeren dan is het wel de PvdA tijdens Paars 1 en 2. De uitverkoop van verschillende publieke voorzieningen, en zaken als de WAO heeft vanaf TOEN een hoge vlucht genomen. De kloof tussen rijk en arm begon steeds dieper te worden.

    Réken maar dat dat de PvdA is te verwijten!

    Reactie door Johnito — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.39 uur

  7. Ik wind mij zelden ergens over op (zucht, de moderne student….), maar het opheffen van de NPS vind ik echt ronduit belachelijk! Die lui hadden beloond moeten worden voor hun werk, niet opgedoekt worden.

    Nee, nu krijgen we het nieuws te horen van Beau van Erven Dorens, hopelijk niet in onderbroek….

    Reactie door Marco — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.44 uur

  8. Het zal je moeder wezen!

    Je partij kun je gelukkig kiezen

    Reactie door e.krul — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.46 uur

  9. Ja dat ontbrak er nog maar net aan…een donorshow…zitten we ech (niet) op te wachten, net zoals programma’s zoals: jouw vrouw/mijn vrouw, mijn baan/jouw baan,mijn huis/jouw huis,jouw vakantie/mijn vakantie, en nog meer van die bespottelijke programma’s, en dan nu last but not least.. jouw zaad of mijn zaad…. maar gelukkig zit er nog een knop op mijn t.v.!!Voor de programmamakers is het een onuitputtelijke bron van “vermaak” (denken ze…) maar de echt goede documantaire’s verdwijnen hierdoor als sneeuw voor de zon. Jammer,jammer,jammer!!

    Reactie door pien — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.51 uur

  10. @ 9. Pien

    “Jouw zaad of mijn zaad” Hahahaha!!!!

    Reactie door Marco — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.55 uur

  11. Ik ga die hele zender niet eens op mijn tv installeren! Het is gewoon te bespottelijk voor woorden dat je hier een show van durft te maken. Evenals een zwangere vrouw in het Big Brother huis te laten bevallen. Hoe verzin je het ook!

    Werkelijk te zot voor woorden, ik pleit voor een massaal boycot van Talpa de eerste maand dat ze uitzenden en dan allemaal naar de programma’s van de NPS kijken! 8)

    In Den Haag zijn ze helemaal gek geworden, D66 Medy voorop, ik maak er geen woorden meer aan vuil!

    Reactie door Mirella — donderdag 11 augustus 2005 @ 16.56 uur

  12. Jouw zaad/mijn ei.

    Reactie door e.krul — donderdag 11 augustus 2005 @ 17.05 uur

  13. Remsporen grootste wc-leed op werkvloer!

    Misschien een tip voor Talpa, weer een aantal maanden een paar uur per avond gevuld en iedereen voor de buis, spannende wedstrijd… wie breekt het remsporenrecord.

    Reactie door e.krul — donderdag 11 augustus 2005 @ 17.09 uur

  14. @6 Johnito

    Dat is democratie, daar regeert het compromis en moeten partijen water bij de wijn doen, geven en nemen

    Het pvda denkt ieder geval aan het belang van de zwakkeren in de maatschappij, kan je van dit kabinet niet zeggen, nu moeten de armen voor de rijken betalen, de zieken voor de gezonden, dit kabinet is het meest asociale dat we ooit gehad hebben en de tegenstellingen in Nederland zijn nog nooit zo groot geweest, op elk vlak

    Als de SP in de regering komt wat ik van harte hoop, krijg je ook een compromis of de SP moeten een kamermeerderheid halen

    Reactie door edwin — donderdag 11 augustus 2005 @ 17.17 uur

  15. reactie 10,
    Voor de huidige programmamakers dus een onuitputtelijk thema….misschien dadelijk ook nog live te aanschouwen “jouw abortus/mijn abortus….OEPS eigenlijk wil ik ze niet op nog meer belachelijke ideeën brengen,
    bah,bah,bah,

    Reactie door pien — donderdag 11 augustus 2005 @ 17.20 uur

  16. Zou Nederland zover willen gaan? Nee toch? We hebben toch nog wel grenzen… Ik bedoel, EIGEN grenzen en niet die van het CDA of …, …. Maar ja we hebben ook een SIRE reclame nodig over ‘ons’ korte lontje…!

    Reactie door mariekefotografeert — donderdag 11 augustus 2005 @ 17.23 uur

  17. “Ik wil je kijkcijfers en verder niets”, ja. Pfff… Zouden mensen dergelijke tv niet op den duur gewoon spuug- en spuugzat worden? Op een gegeven moment ben je het toch zat, als kijker, om alleen maar gebruikt te worden als kijkvee?

    Reactie door Anne-Marie Mineur — donderdag 11 augustus 2005 @ 17.47 uur

  18. Tja, wie zei het ook al weer : er zit een knop op je tv…….

    Maar ja als ze dan ook gelijk een goeie wip
    uitzenden dan zullen de kijkcijfers wel stijgen.

    Als het aanbod nu bekijkt dan zie je toch ook operatie’s,geboortes en real-life geweld op tv, daar zit ik ook niet op te wachteen.

    Die tv kijk ik voor mijn plezier, dus waar is John Lanting’s theater van de lach gebleven ? dat waren ‘leuke’ dingen om naar te kijken.

    Reactie door asociaal — donderdag 11 augustus 2005 @ 18.07 uur

  19. @14: ja dat is democratie. Maar het is vooral een ideologische keuze van de PvdA geweest, die niks meer te maken had met socialisme of zelfs sociaal-democratie. Dat is ècht iets anders dan water bij de wijn doen, dat is wijn vervangen voor water. Ook Wouter “Het Kontje” Bos wil nog steeds niet voluit op een toekomstig links kabinet inzetten.

    Reactie door Johnito — donderdag 11 augustus 2005 @ 18.18 uur

  20. Ik word een beetje misselijk van die meneer Atsma met zijn hypocriet geleuter. Volgens mij zal het een groot deel van het volk worst zijn wat ze bij Talpa uitzenden en ik heb het idee dat meneer Atsma beter zijn energie kan steken in dingen die de mensen écht bezighouden zolas werk en inkomen. Maar dáár hoor je het CDA even niet over. En precies zoals Jan al zegt; dankzij dit kabinet gaat er een stuk kwaliteit de prullenbak in………….

    Reactie door Opa-Buiswater — donderdag 11 augustus 2005 @ 18.25 uur

  21. johnito, het feit dat het cda en de pvda er niet uit konden komen en dat het cda wel gelijk een akkoord had met de vvd is voor mij toch een aardige indicatie dat de pvda zijn sociale hart niet helemaal heeft verloren

    het “Wouter “Het Kontje” Bos wil nog steeds niet voluit op een toekomstig links kabinet inzetten” kan ook een strategische keuze zijn om geen kiezers weg te jagen en daarmee juist de kans op een toekomstig links kabinet te vergroten

    Reactie door edwin — donderdag 11 augustus 2005 @ 18.31 uur

  22. Laten we eerst nog maar eens massaal tegen
    het C.D.A. protesteren. Daar zit helaas geen knop op om uit te zetten.

    Reactie door Alex — donderdag 11 augustus 2005 @ 18.39 uur

  23. Die Atsma en het CDA moeten eens ophouden met dat gebral over normen en waarden. Zijn eigen partij is medeverantwoordelijk voor de enorme commercie die tegenwoordig de dienst uitmaakt op tv.

    Verder heeft het CDA er mede voor gezorgd dat Nederland onleefbaar begint te worden. Die idiote bezuinigingen en andere geintjes komen me de strot uit. Atsma moet eens zijn hersens gaan gebruiken als hij die tenminste heeft.

    En Talpa moet je niet serieus nemen. Dat is de zoveelste zender die ons met Amerikaanse toestanden wil opschepen. In het begin zullen ze vast veel kijkers trekken, maar ik weet zeker dat na een tijd Talpa net zo zompig wordt als de rest van de Nederlandse televisie.

    Ik ben al zover dat ik bijna nooit meer kijk, behoudens voetbal. De rest is vaak niet om aan te zien…

    Reactie door dj digital — donderdag 11 augustus 2005 @ 18.47 uur

  24. Geen gezeur spuiten met die handel.
    Hopelijk komt er geen stof uit.
    De dollig heid in dit land word steeds groter en eigenlijk wel leuker.
    Leuker om te zien dan elke week die peetvader van de Maffia op de TV.

    Reactie door Jofel — donderdag 11 augustus 2005 @ 18.49 uur

  25. TV kijken is trouwens een hopeloos verouderde aangelegenheid. Stel je voor een boek te lezen met na iedere twee bladzijden 20 regels met idiote teksten.
    Dan liever de content maar downloaden van het net. (Wel met een goede popup blocker graag) Een Popup blocker voor TV. Waarom bestaat dat eigenlijk niet?

    Reactie door Alex — donderdag 11 augustus 2005 @ 19.02 uur

  26. En de inzet van popup blockers in de politiek (bij het uitkramen van onzin) zou ook niet gek zijn. Zo af en toe sijpelt er dan nog eens een berichtje uit Den Haag door ;-)

    Reactie door Alex — donderdag 11 augustus 2005 @ 19.12 uur

  27. reactie nr.18, ja ik ben ook zoals u met het theater van de lach in aanraking gekomen en dat was idd John Lanting met de huisdeuren slaan techniek, maar hou hier wel een wel fijne gedachten aan over, dommig vermaak allah … En ontspannend zeker, het was leuk en niet deze vorm van vermaak die we nu hebben, er waren toendertijd ook serie’s zoals de Fabriek,Herenstraat 10,oud geld, etc….
    Ik heb genoten toen, misschien wel ouderwetse gedachten, maar jong genoeg om te begrijpen dat bepaalde item’s niet mogen en niet kunnen zoals deze shit-shows.

    Reactie door pien — donderdag 11 augustus 2005 @ 19.14 uur

  28. Gods zaad over gods akkers, vindt het wel belachelijk eigenlijk maar ik zou willen dat het cda zich ook wat drukker gemaakt zou hebben over de aftakeling van ons sociaal-stelsel als normen en waarden ipv alleen maar deze dingen waar van als je het niet wil zien het niet hoeft te volgen.

    Reactie door folkert de lepper — donderdag 11 augustus 2005 @ 19.49 uur

  29. @21 edwin: de tijd zal het uitwijzen. Het zou niet de eerste keer zijn dat de PvdA voor de verkiezingen links lult en vervolgens erna weer vrolijk aan de tepels van de VVD en het CDA zuigt.

    Reactie door Johnito — donderdag 11 augustus 2005 @ 19.51 uur

  30. Weer zo’n onnozel programma, net als die big brother en andere troep.

    Maar ik vind het wel erg onnozel dat het cda hoopt dat er masaal protest komt. Ze voren zelf een asosiaal beleid maar dat vinden ze normaal. Wat een soepkippen partij is het cda.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — donderdag 11 augustus 2005 @ 20.46 uur

  31. Jouw dood, mijn leven.
    Even patent op aanvragen

    Reactie door Wim — donderdag 11 augustus 2005 @ 20.46 uur

  32. Gewoon negeren en absoluut geen aandacht
    aan schenken!

    Reactie door tine — donderdag 11 augustus 2005 @ 20.53 uur

  33. Als dit echt van de grond komt is het logische vervolg een big brother sterfscene met als prijs voor de mooiste stervende een volledig verzorgde ter aarde bestelling met alles erop en eraan. Uiteraard met de uitzendrechten voor hr. de Mol.
    Ik wordt even niet goed.

    Reactie door Gandalf — donderdag 11 augustus 2005 @ 21.26 uur

  34. Bourgeois
    geen plaats voor politic

    Reactie door Patrice — donderdag 11 augustus 2005 @ 21.34 uur

  35. gewoon niet kijken .met zijn alle lid worden van de nieuwe omroep !!! meer weten de nieuwe omroep http://www.llink.nl .krijgen we weer fatsoenlijke programmas te zien en de n.p.s komt ook weer terug .

    Reactie door texas henkie — donderdag 11 augustus 2005 @ 21.35 uur

  36. Hoe stond het CDA t.o. commerciéle tv?…over het rooie, hoe schoon is jouw huis, tokkies enz. geeft haarscherp de heersende mentaliteit in Nederland weer. Humor ten koste van een ander, het voor lul zetten van een ander via een ander (Jensen), sex en geld en vooral: hoe ver kun je gaan in persoonlijke vrijheid cq asociaal gedrag…laten we dus niet net doen of dit een randverschijnsel is. Deze maatschappij komt niet door de tv, de tv is er een (soms wel versterkte)spiegel van. Ieder voor zich en god voor allen is iets waar het CDA zich volop in heeft geprofileerd, opgenaaid door o.a. de VVD. Maar schuldig zijn we (bijna) allemaal…

    Reactie door Kees — donderdag 11 augustus 2005 @ 22.19 uur

  37. Ten 1e komen er volgens mij ook hele leuke programma’s op Talpa Tv.
    Ten 2e, ik snap niet dat over dit programma (hoewel het voor mij ook niet zeker niet hoeft) door dit heer Atsma zo’n ophef wordt gemaakt; terwijl er elke avond van die vreselijk sexreclame op de tv te zien is!! Kotsmisselijk word ik er van. Maar dat is blijkbaar normaal??
    Je kijkt naar een film en voordat je het weet en tegen je zin in, wordt die troep je voorgeschoteld! En dan die vreselijke clips op TMF en MTV waar alles maar kan en waar jonge mensen blijkbaar ook een voorbeeld aan nemen.
    Vanavond Zembla gezien…?

    Het is trouwens ook wel weer lekker hyperig. Elke dag sex (porno) op de tv en nu moet Talpa het ineens ontgelden.
    Wanneer komen alle andere commerciele zenders in beeld?
    De heer Atsma heeft nog veel te doen.
    En voor de goede orde; ik heb geen aandelen van Talpa ;)

    Reactie door Pino — donderdag 11 augustus 2005 @ 23.03 uur

  38. Ik heb inderdaad Zembla gezien en ben er van geschrokken.Natuurlijk kijken jonge mensen naar die zgn muziekzenders maar het heeft een heel verkeerde invloed op jonge mensen.Een voorbeeld hoe televisie niet moet zijn .Maar ja ….het levert aardig op waarschijnlijk.

    Reactie door Diny — donderdag 11 augustus 2005 @ 23.37 uur

  39. 37. Het gaat niet om het tv aanbod van de commercielen. Het gaat om Atsma die hier als cda’er er een probleem van maakt. Als je deel uitmaakt van een regering die weerloze asielzoekers op straat zet en mensen kapot maakt met een belachelijk zorgsysteem, mensen hun bril afneemt en gehandicapten zonder de voor hen nodige voorzieningen laat barsten, dan moet je je bek dichthouden en wel heel erg rap!

    Reactie door kaatje — vrijdag 12 augustus 2005 @ 0.07 uur

  40. “NPS, Een zender die juist prachtige en kwalitatief goede programma’s maakt in plaats van shockerende kijkcijferbommen.”

    Die kijcijferkanonnen zijn er vanwege het publiek dat er naar kijkt. De nullen maken de miljonair.

    Inderdaad, we leven in het droomland van o.a. politici welke Murphy aanhangers zijn, die graag alles dat slechter kan ook daadwerkelijk slechter maken.

    Meer daklozen, duur prijspeil voor particuliere en overheids zaken, op naar de moderne jaren 30…. Meer daklozen, verslaafden, drop-outs, joepie….
    En wat stemt het klaag-vee straks weer……… zucht…..
    de klaagcijfer-opdrijf-kannonen van nu.

    Reactie door Barend — vrijdag 12 augustus 2005 @ 2.21 uur

  41. Atsma kan zich beter bezighouden met het wielrennen, van het gebral over de programma.s van Talpa is het niet de moeite waard om je daar druk over te maken./ Diegene die dat graag wil zien, die kijkt maar. Ik heb mijn TV niet voor die onzin,maar voor het nieuws en de actualiteitenprogramma,s. De rest interesseert mij geen bal.

    Reactie door JE. Mulder — vrijdag 12 augustus 2005 @ 5.02 uur

  42. Ik heb geheel geen behoefte aan de Kwakshow. Vermaak is best leuk, maar het hoeft niet te plat.
    De NPS daarentegen maakte altijd goede programma’s. Niet allemaal hadden ze mijn interesse, maar het was stuk voor stuk vakwerk.

    Het CDA sloopt een driesterrenrestaurant, maar gaat demonstreren tegen voedselvervlakking als een nieuwe snackbar frikandellen op de kaart zet.

    Reactie door Jan Breur — vrijdag 12 augustus 2005 @ 8.56 uur

  43. Wat is er loos met Talpa, behalve het bovenmatig botoxgehalte? Die Linda de Mol ziet er toch niet uit, die kan zonder schmink meedoen aan Cat People, een paar snorharen, en klaar is ze! Monique van de Ven eveneens, ook dezelfde behandeling gehad kennelijk. Ik snap niet dat vrouwen zich zo laten kennen, dit staat ver van emancipatie. Linda de Mol was een knappe vrouw en heeft al haar successen zonder botox behaald. Ze heeft zichzelf verminkt en met de jaren zal het alleen maar erger worden. Weg met Botox!

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 12 augustus 2005 @ 9.59 uur

  44. Over Talpa: het is goedkoop scoren wat ze doen, met sex kan dat altijd en gebeurt het ook bijna altijd. In alle reclames zit sex. Het is goedkoop. Voor kinderen is het gelukkig niet schadelijk. Want wat ik erg vind is een of andere politieserie die ze steeds laten zien, waarin een slachtoffer op de knieëen in een plas water ergens in een parkeergarage met een pistool op zijn slaap wordt gedreigd en een ander door tralies heen op een vreselijke manier in zijn buik wordt gestoken met een mes. Dát vind ik schokkende en walgelijke beelden die getuigen van een perversiteit waar de makers van de hardste porno nog een puntje aan kunnen zuigen. Dit soort agressie mag van mij PER ONMIDDELLIJK op televisie verboden worden. Laat mensen maar dvds huren als ze dit soort films willen zien!Amerikaanse hypocrisie, want er is geen filmindustrie perverser dan de AMERIKAANSE met hun agressie, waar het bloed uit het lichaam moet spatten op de plek waar de kogel ingeslagen is. En wat Talpa laat zien is nog erger!

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 12 augustus 2005 @ 10.12 uur

  45. En over dat spermagedoe: het is triest dat deze volwassenen zo met zichzelf bezig zijn dat ze niet stilstaan bij het kind dat mogelijk geboren gaat worden en ooit misschien met deze taferelen geconfronteerd gaat worden. Ik zou zo’n kind niet willen zijn. Maar afgezien hiervan, als ik het CDA was zou ik het programma promoten, wat ze overigens ook doen, want het geboortecijfer moet zo snel mogelijk omhoog in dit land.

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 12 augustus 2005 @ 10.18 uur

  46. En tenslotte, waar ik TV ook héél vaak van verdenk is van het smeden van complotjes. Wie zegt dat straks die vrouw de spermadonor niet kent? Zoiets valt achter de schermen toch wel te organiseren?

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 12 augustus 2005 @ 10.19 uur

  47. Dat het een plat programma is vind ik nog niet eens zo bezwaarlijk. die zijn er al ontelbare.
    Wat dit programma zo fout maakt is dat het over de ruggen gaat van mensen in een toch al zeer kwetsbare positie.

    Reactie door Joao — vrijdag 12 augustus 2005 @ 10.42 uur

  48. @ pino 38, ik heb het helemaal met je eens. ALs Atsma iets aan de normvervaging wil gaan doen, moet hij niet een enkel programma in de ban doen, maar eens kijken naar het geheel.
    Het is overal de vrouw als product en nu is de man een keer een product en dan vallen we erover. Hypocriet hoor!!

    Als Atsma een campagne begint de mens weer als mens te waarderen en niet meer als product dan kan hij op mijn steun rekenen, maar één programma aanpakken, daar doe ik niet aan mee, hoe verachtelijk mij dat programma ook lijkt.

    Dit is voor de buhne. Ik hoop dat meer mensen dit zien!

    Reactie door Renske — vrijdag 12 augustus 2005 @ 10.51 uur

  49. Dat ze eerst die film “The Thruman Show” kijken, en dan nog eens naadenken of ze diot wel willen.
    De film “The Thruman Show” gaat over een jonge die gebruikt word als 24 uurs realife-soap maar hij weet er zelf nix van af. Van af zijn geboorte word hij gefilmt door duizenden verrborgen camera’s. Iedereen die hij tegen komt is een acteur zelfs zijn ouders. Alles wat hij aanraakt is decor. Een van de actrices word verlieft op ‘m en verklapt het grote geheim. Vanaf dat moment begint de ontsnapping, een ontsnapping aan zijn naamaak leven.
    http://www.imdb.com/title/tt0120382/

    Zoveel macht willen hebben over een andermans leven voor comerciele media doeleinden… ik ben totaal niet gelovig maar ik vind het onetisch.

    Reactie door Greasle — vrijdag 12 augustus 2005 @ 11.10 uur

  50. Dat het CDA inderdaad hypocrisie kan worden verweten, wil niet zeggen, dat het uitzenden van programma’s met een dergelijk laag moreel peil moet worden aanvaard. Het is wel erg gemakkelijk te zeggen: er zit een knop op de TV. Want intussen kan dit soort programma’s wel het waardenbesef, vooral jongeren, erg doen kelderen. Zo is het ook werkelijk schrikbarend hoe via internet -met alle porno enz. daarop- bij een belangrijk deel van de huidige jeugd een volkomen verwrongen beeld van intimiteit en seksualiteit blijkt te worden opgeroepen. Zelfs zodanig, dat jongeren groepsverkrachtingen soms niet eens meer als verkrachtingen zien, maar als iets “voor de gein”, waarom het slachtoffer “zelf toch had gevraagd”.

    Bij deze “spermashow” wordt totaal geen rekening gehouden met de gevolgen voor een eventueel verwekt kind, net zoals bij de geplande bevalling bij Big Brother kennelijk helemaal niet word gedacht aan de mogelijkheid van een miskraam of een mismaakt kind, enz.

    Wat is de volgenbde stap? De “ontmaagdingsshow” en de “verkrachtigsshow”, beide met een hetero- en homo-variant?

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 12 augustus 2005 @ 11.42 uur

  51. Brood & Spelen! Het recept is eeuwen oud, mensen willen het zelf en worden vanaf geboorte ernaar geconditioneerd.

    Overingens vind ik Molta betere naam dan Talpa.

    Reactie door Walking Bull — vrijdag 12 augustus 2005 @ 12.23 uur

  52. 11. Hoi Mirella,

    Talpa kunnen wij niet eens instaleren want dat gebeurd helaas automatisch al door de kabeltelvisie die wij ontvangen. Ze gooien gewoon doodleuk ‘s-avonds voor de kinderen een heel leuk progamma van Nickelodeon eraf en ze zijn nu al iedere avond op deze zender Talpa aan het promoten. Echt niet leuk voor de kinderen om weer programma’s te zien verdwijnen door een nieuwe zender.
    Als ze het nu op gewoon een nieuw kanaal progameren dan hadden wij nog kunnen zeggen of we Talpa willen ontvangen ja of nee. Maar helaas is er bepaald dat Talpa vroegavond gedeeltelijk Nickelodeon vervangt.

    Mischien zijn er wel leuke progamma’s op de nieuwe zender Talpa, maar dan wil ik nog altijd zelf de keuze vrijheid hebben voor zowel mijn kind als mijzelf of we de nieuwe zender willen ontvangen.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 12 augustus 2005 @ 12.38 uur

  53. De middeleeuwen is echt geen verleden tijd, u staat er bij en kijkt er naar, net als in de middeleeuwen, toen kwamen er ook drommen mensen zich verlekkeren bij b.v. een schandpaalstelling, een terrechtstelling of kermisatrakties met b.v. mismaakten mensen.

    Hoe zo beschaving, je blijft het je afvragen.

    Reactie door e.krul — vrijdag 12 augustus 2005 @ 12.39 uur

  54. De Berlusconisering van de media slaat ook hier toe. Mol opent nóg een zender.
    Nu kan het beginnen: Het brainwashen, de grote debilisering van het publiek, erger nog dan voorheen bij RTL en het ontvankelijk maken voor de ergste propaganda.

    Kan de SP geen zender openen? Als tegenwicht tegen deze commerciële onderbukse rotzooi, net als Chavez van Venezuela die kwaliteitszender Telesur thans doorgtraalt naar heel Latijns Amerika als tegengif voor CNN.

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 12 augustus 2005 @ 12.40 uur

  55. Wat zeuren jullie nou.Er zit toch een “UIT KNOP” op elke TV.
    Trouwens TALPA = MOL en een mol leeft ondergronds en is ook nog eens blind dus alles wat John de Mol produceert is dan ook bedoelt voor mensen die ziende blind zijn.Zij verkeren helaas nog steeds in het stadium van wat de filosoof PLATO omschreef als:”het slechts kunnen waarnemen van geprojecteerde schaduwen van de werkelijkheid op de achterwand van de grot waarin zij leven”. Maar ja,John de Mol die trouwens mede door,jawel BONO’s U2
    investeringsmaatschappij “ELEVATIONS” wordt gefinancierd,zal dat een zorg zijn zolang de centen maar blijven binnen stromen.

    Reactie door Mollenvanger — vrijdag 12 augustus 2005 @ 14.00 uur

  56. Zoals ik begrepen heb, blijft het eerst bij één proefshow. Ik weet niet wat ik er van verwachten moet van deze kwakkieshow. Mischien wel één oversexte vrouw en met op rij klaarstaande stelletje rukeenden. Tja, of ik hier nou op zat te wachten. Zie denk ik liever een goede film, dan een kwakkieshow waar volgens hun de spetters van af vliegen( letterlijk). Maar goed, we zullen wel zien. Ik zit gelukkig niet om een kwakkie verlegen, heb er van mezelf meer dan genoeg. Ureka,schijnt toch handel in te zitten. Weer een glanzende carriére misgelopen?.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — vrijdag 12 augustus 2005 @ 14.05 uur

  57. Ik ga er zelf niet naar kijken, ik snap de waarde hiervan niet. Het is ook niet echt bijzonder of stuitend ofzo..Ik hoop dat het een flop wordt..

    Reactie door cynthia — vrijdag 12 augustus 2005 @ 15.09 uur

  58. Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als een DVD-speler. Ik bepaal zelf wel waar ik naar kijk!

    Trouwens, als mensen nu eens net zo veel oog voor hun omgeving hadden als voor de mensen in die real(?)-lifesoaps, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien!

    Reactie door Marco, Marian en Maus — vrijdag 12 augustus 2005 @ 15.27 uur

  59. Tja, Talpa…De zoveelste ‘aanwinst’ voor de maatschappij…

    Ik zie mezelf er niet naar kijken. Godzijdank heb ik satelliet waardoor ik ook zie dat het anders kan. Ik kijk veel Spaanse televisie (TVE) en dat is zo’n verschil he. Je ziet niet die sensatiezucht, het willen scoren…

    Maar ja, Spanje is natuurlijk heel anders: daar moeten de mensen doorgaans niets hebben van die Amerikaanse zooi. Hier is men er tever in doorgeschoten. De invloed van het Amerikanisme is te groot vind ik.

    Vooral de jeugd wordt daardoor op het verkeerde been gezet en helaas zien we dat dagelijks terug: hangjongeren etc.

    Gelukkig is er nog zoiets als de uit-knop op de tv. Of je wist Talpa gewoon :D

    Reactie door dj digital — vrijdag 12 augustus 2005 @ 15.38 uur

  60. Misschien kunnen er wat “checks and balances” in dat Talpa-programma worden ingebouwd. Bijvoorbeeld dat de kijkers via smsjes kunnen meebeslissen welke man de juiste dekhengst is voor de moeder-in-spe.

    En als dat goed bevalt, voeren we het in voor de rest van de samenleving. :| We hangen camera’s op in ieders slaapkamer en voortaan mag vrijen alleen nog onder cameratoezicht plaatsvinden. De kosten om alles te controleren kunnen makkelijk van belastinggeld worden betaald, want er is toch geld zat!

    (Wel netjes SP stemmen bij de volgende verkiezingen, anders blijft dit plan ijdele hoop)

    Reactie door geldwolfje — vrijdag 12 augustus 2005 @ 15.51 uur

  61. @54 Tilyx, heb ik nog een goeie over Hugo Chavez gehoord, dat hij met zijn petrodollars de buitenlandse schulden van zijn buurlanden aan het afkopen is om zodanig de druk erop te verminderen. Noemenswaardig, maar heb die niet uit een nederlandse bron kunnen lezen.

    Reactie door Walking Bull — vrijdag 12 augustus 2005 @ 16.38 uur

  62. #59 Hier is men er tever in doorgeschoten. De invloed van het Amerikanisme is te groot vind ik.

    Je moet wel toegeven dat niet alles wat op televisie-gebied uit amerika komt bagger is. bv Roseanne, MASH 4077 en nog veel meer.
    Ben het wel met je eens dat het af en toe een beetje teveel wordt en dat ze hier in nederland proberen op de amerikaanse toer te gaan. Vooral die ontzettend domme reclame’s om de tien minuten tijdens een film vind ik bizonder irritant, maar dat zal iedereen wel vinden denk ik.

    Reactie door asociaal — vrijdag 12 augustus 2005 @ 18.19 uur

  63. Eigenlijk zou de televisie geen onderwerp voor discussie moeten zijn. We kunnen ons toch ook nog wel vermaken zonder de televisie. Maar het is in ons landje zo’n gewoonte geworden die televisie,je hoort er niet meer bij als je niet mee kan praten over bepaalde progamma’s die uitgezonden worden. En dat vind ik erg jammer dat de maatschappij zo geworden is. Als ouder hoor je ervoor te zorgen dat je kinderen plezier hebben in hun speelgoed dat ze hebben dat ze er niet eens naar vragen om de tijd te verdrijven door televisie te kijken. Als ouder hoor je ervoor te zorgen dat kinderen maar ook jij als ouder zich kunnen vermaken zonder die kijkkast.
    Dus waar maken we ons in hemelsnaam nu druk om ?

    Voor kinderen is er nu dus na 18.00 uur heel weinig tot niks meer te kijken. Ze gooien alles zomaar van de buis. Eerst haalden ze na 18.00 uur Fox Kids dat is nu Veronica geworden eraf.
    En nu halen ze ineens Nickelodeon weg na 18.00 uur. Voor kinderen heb je maar drie zenders en dat halen ze allemaal ervan af na 18.00 uur.

    Reactie door Paula Buisman — vrijdag 12 augustus 2005 @ 19.09 uur

  64. niet zeuren .gewoon lid worden van de nieuwe omroep .meer weten!!! http://www.llink.nl

    Reactie door texas henkie — zaterdag 13 augustus 2005 @ 9.35 uur

  65. Het is een vreemde wereld.
    Als 16-jarige kocht ik een TV voor op mijn kamer. Een doodzonde in die tijd!!!
    Ik keek TV terwijl dat eigenlijk niet mocht.
    Nu heb ik bewust de commerciele zenders niet geprogrammeerd zodat ik die niet tegen kom tijdens het zappen. Ik wens tenslotte niet voor volslagen idioot uitgemaakt te worden in mijn eigen huiskamer.
    Moet ik mijn zoontje (3) binnenkort de mogelijkheid geven die geweldtekenfilms en misselijkmakende reclames te bekijken?
    Ben ik nu net zo erg als mijn vader vroeger?

    Reactie door Gekke Gerrit — zaterdag 13 augustus 2005 @ 10.52 uur

  66. 64. Hoi Texas Henkie,
    Ik word dus absoluut niet lid van een nieuwe omroep die ons opgedrongen word.

    Die J. de Mol is een televisie fanaat en heeft zakken vol met geld anders is hij er nu niet over bezig om alweer met een nieuwe zender te komen. Vanavond start Talpa pas en meneer is al bezig met plannen voor een nieuwe familie-zender. Vreselijk die man de Mol. Door zijn manier van werken zullen strakjes nog meer bekende nederlandse televisie zenders het vreslijk moeilijk krijgen. Waar blijven de vertrouwde Nederland 1, 2 en 3. En de andere commerciële zenders die krijgen het ook verdraaid moeilijk door meneer J. de Mol.

    Ik zal dus absoluut niet lid worden van die nieuwe zender. Ik ben al een paar jaar lid van de Tros en ontvang ook hun televisie gids, ik steun liever de Tros dan zo’n televisie maniak, als J. de Mol.

    Reactie door Paula Buisman — zaterdag 13 augustus 2005 @ 11.38 uur

  67. Beste Paula, die nieuwe omroep is commercieel, dus eendrachtig het nu al goedkope imago ‘gratis’. Men hoeft geen leden, men wil je ziel :) Die tros van jou was ooit een commerciele omroeppiraat en is later vermomd. Daar hebben we het werkwoord ‘vertrossing’ aan te danken, d.w.z voornamelijk hersenloos amusement. Talpa is daar een opvolger van. Overigens kijk ik al jaren fiets ‘m erin enz., ontzettend gezelli! Door Talpa binnenkort gecopieerd en uitgezonden als: Prop ‘m erin!

    Reactie door Kees — zaterdag 13 augustus 2005 @ 13.44 uur

  68. 67,
    Hoe komt die er uit.

    Reactie door folkert de lepper — zaterdag 13 augustus 2005 @ 17.58 uur

  69. Dan het programma sterren slag wat betaald wordt uit onze belasting centen.
    Schandalig wat een verkwisting.
    Dan maar zo programma waarde spetters van af vliegen

    Reactie door Jofel — zaterdag 13 augustus 2005 @ 18.34 uur

  70. Beste Jan,

    Gaat het eigenlijk niet heel gewoon over de
    ranzigheid van de commerciele tv stations?

    Op mijn eigen weblog heb ik uit frustatie er ook over geschreven. En dat terwijk ik
    eigenlijk helemaal niet preuts ben.

    Maar al die sex reclame op de commerciele tv stations gaat mij steeds meer gloeiend tegen staan.
    Al die niets verhullende en opzwepende reclame ov er sex gaat op die tv stations in feite alleen maar over het uitbuiten
    en presenteren van de vrouw als lustobject.

    NET5 maakt het helemaal bont. Dit station wordt zelfs gepresenteerd door SBS als zender voor vrouwen. Op hun eigen site bij de reclame zeggen ze dat :

    “De meetlat van de moderne vrouw
    NET 5 richt zich meer dan ooit op jonge, moderne vrouw…….”

    Waarom wordt diezelfde vrouw savonds dan overladen met ranzige sex reclame?

    Eigenlijk, dit nu schrijvende, denk ik dat als reclame voor tabak verboden
    kan worden, ook al dit soort reclame verboden moet worden.
    En heel misschien worden de vrouwen en kinderen dan eens wat meer
    met rust gelaten worden door ontspoorde mannen in het echte leven.

    Reactie door Jet — zondag 14 augustus 2005 @ 14.51 uur

  71. 67. Beste Kees,

    De Tros blijft goede programma’s maken wat ik al jaren een leuk programma vind is: Lingo een woordspel. Het programma; Twee vandaag word door drie omroepen gepresenteerd namelijk de Tros, Avro en de NOS.
    Dan heb je nog de Tros TV show. Dan de Notenclub. Sedis & Beli, is een detective serie. Te Land Te Zee en in de Lucht is er zeker nog steeds. Schone schijn is een comedyserie. Zo hebben ze nog verschillende muziekprogramma’s voor de liefhebbers.
    Tros Krimi: Siska dat is een misdaadserie.
    En zo kan ik nog even doorgaan als ik wil.
    Hersenloos wil ik de Tros dus absoluut niet noemen. Verder kijk ik graag naar Nederland 1, 2 en 3.

    Maar toch was ik nieuwsgierig en wilde ik toch even zien wat Talpa vanavond op de buis had. Help, dat was vanavond voetbal en daar heb ik een hekel aan.
    Maar nieuwsgierig blijf je omdat er vele mensen uit je omgeving over de nieuwe zender praten en dan wil je toch weten waar ze over praten.

    Op dit moment heb ik een hele leuke film op Veronica aan staan met de acteur Jackie Than. Het is de film: Mr. Nice guy. Een schitterende karate film.
    En heel komische fragmenten zitten ertussen.

    Talpa trekt zeker kijkers als je het op het journaal hoorde dan was het gisteravond een record aantal kijkers voor een nieuwe zender.
    Ik zat heerlijk met de familie aan de barbeque en dan heb je totaal geen behoefte aan die televisie.
    Maar toch had ik het concert van Marco Borsato en Friends graag willen zien.
    Tja, dat zijn trekkers die ze gebruiken om kijkers te krijgen.
    En dat zal ze gaan lukken ook bij Talpa.

    Straks is iedereen vergeten dat we ons druk gemaakt hebben om een nieuwe zender die de lucht in is gegaan.
    John de Mol is nu al bezig met weer een nieuwe zender die over een tijdje de lucht in moet een nieuwe familiezender heb ik gehoord. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden.

    Er veranderd vreslijk veel in de televisie-wereld. Helaas ten nadele van de kinderen merk ik want vele kinderprogramma’s zijn er s’-avonds al niet meer te zien door de komst van Talpa want die heeft om 18.00 uur Nickelodeon van de buis geknikkert.

    Ik zou graag willen dat er meer aandacht zou komen voor de kinderprogramma’s.

    En ach, RTL4, RTL5, SBS6, Yorin is veranderd in RTL7, dan hebben we nog Veronica dus enne kijken we ook graag naar België 1 en 2. En dan heb je nog Discovery en National Geographic. BBC 1 en 2.
    En zo kan ik nog wel even doorgaan met het opnoemen van hoeveel mogelijkheden we allemaal hebben om voor de volwassenen in ieder geval een geschikte zender te vinden.

    En als er helemaal niets bijzonders is dan zet je een DVDtje aan of een Video of je luisterd ten einde raad naar de Radio.

    Ach, mogelijkheden zat toch om je te vermaken met al die soorten omroepen die er momenteel zijn.

    Reactie door Paula Buisman — zondag 14 augustus 2005 @ 21.50 uur

  72. Ach je moet maar denken dat de spoeling lekker dun wordt nu met al die commerciele zenders.
    Het zal niet lang duren of er gaan er een paar falliet, zijn we dan ook weer van af.

    En wat ik al eerder zei, er zit een knop op je tv.

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik vandaag de kanaalindeling op mijn tv heb geweizigd dus talpa staat erop maar voor hoelang is de vraag.

    Reactie door asociaal — zondag 14 augustus 2005 @ 23.05 uur

  73. Het CDA is toch medeverantwoordelijk voor de provatiseringsgolf die de afgelopen decennia ons lang teistert. Het CDA is een rechtse partij die af en toe schijnheilig het christendom veinst. Dan vind ik de ChristenUnie een veel sympathiekere partij.

    Reactie door Robert — maandag 15 augustus 2005 @ 8.22 uur

  74. Zoals Nederland al werd aangesproken op het niet eerbiedigen van de kinderbelangen/ rechten, door Europees Hof,
    zo heb ik begrepen en afgaat als een gieter op dat gehele terrein,
    is dit de zoveelste miskleun van een
    “programma”, waarvan de titel bevestigt hoe men denkt over kinderen daar.
    In dit land lopen zo’n 160.000 kinderen rond, die de dupe geraken na scheiding getrouwd of niet getrouwd, doet niet ter zake, omdat men het verdomde gedegen onderzoek mee te nemen in afweging van belangen van die betreffende kinderen, met rechten op beide eigen ouders. Zelfs de rapportagevorming bij de Raden Kinderbescherming en andere instanties die er over gaan werd allang betwijfeld ook door Prof. Hoefnagels en Doek onder andere. Nog steeds presteert men het hier om op de “eigen eilandjes te blijven zitten” als instanties, en op die manier te bewerkstelligen dat juist daardoor en hun eigen getennis als werkenden al jarenlang zulke kinderen de dupe geraakten en ziek werden. In de psychiatrie zijn terechtgekomen onder andere. Met stoornissen van hier tot aan de horizon omdat hen een volkomen waanzinnig realiteitsbeeld werd voorgeschoteld door meestens verzorgend dan ouder die een kind als de piano beschouwt in die zaken.
    En daarmee hun eigen gefrustreerdheid overbrengt en haat plant in kinderen.
    Is het niet welletjes onderdehand met die
    idioterie hier. Toen soorten vaders, evenzo veel soorten moeders, bam, bim en bom moeders, en naar opvoedingskwaliteiten en belangen van kinderen met rechten werd niet gekeken op eigen meestal vaders. En nu blijkt dat die kinderen node hun eigen vaders veelal nog onterecht ook hebben moeten missen omdat men het verdomde te luisteren naar diezelfde vaders en anderen onder andere.
    Zelfs de deskundigen zeggen het nu, en nog steeds tennist men met welzijn van kinderen en ouders. Of het kind is verdwenen “officieel” niet verdwenen, of het kind kan ponterecht niet worden erkend zelfs omdat de moeder per defenitiet nog steeds bij geboorte alle rechten heeft, en op onzinnige gronden zelfs de “verwekker” vader kan laten barsten, onder het mom van een stoornis bijvoorbeeld “borderline” die wazige verzameling van verschuilingen.
    Het etiketje gebruikend.
    Verplichten tot betrokkenheid in de ggz gaan invoeren plus niet langer die wet privacy misbruiken om dan maar niks te doen.
    De zoveelste waanzin die men in stand hield hier al minstens dertig jaar want de psychiatrische ziekenhuizen zitten er vol mee onder andere. Omdat niemand in bepaalde instanties aan waarheidsvinding wenste te doen.

    BK.

    Reactie door Bart K. — dinsdag 16 augustus 2005 @ 22.23 uur

  75. Mensen word toch een wakker kids hebben RECHT op TWEE OUDERS word er zo al misselijk van er achter te komen dat sommige mannen dat nog doen als je een relatie hebt met ze MAAR ALS ER DAN NOG KIDS VAN KOMEN NU MIJN KNOP GAAT OM EN MIJN MAAG ER BIJ WEG MET DIE ONZIN!!

    Reactie door Con — dinsdag 16 augustus 2005 @ 23.19 uur

  76. @75 (Con)

    Wat als in een “normaal” 2-oudergezin één van de ouders komt te overlijden? Moet dan volgens jou het kind worden weggehaald ofzo?

    Reactie door geldwolfje — woensdag 17 augustus 2005 @ 17.00 uur

  77. Ik snap niets van al deze larie. Door al deze mensen hierboven wordt het een hype !
    En zeker weten: de helft van deze hypocrieten hierboven zullen zaterdag zeker kijken. Om dan maar te kunnen zeggen hoe walgelijk het wel was…
    Ah, big brother had ook enkel negatieve kritiek, maar was wel het meest bekeken programma in de meeste landen….

    Reactie door Anthonyd — vrijdag 26 augustus 2005 @ 12.53 uur