Nederland Fraudeland

Een globale schatting door topambtenaren in het openbaar bestuur geeft aan dat ongeveer 5% van de politici, en bijna 3% van de ambtenaren corrupt is.

Geld

Ik heb er al vaker over geschreven. Op 1 maart verscheen er nog een opinie artikel van mij in het Parool waarin ik aangeef dat de overheid al veel langer veel te weinig doet om fraude en corruptie tegen te gaan. Elke vorm van fraude en corruptie is funest voor het vertrouwen van de mensen in hun overheid. Vertrouwen dat toch al op een heel laag pitje staat.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zaterdag 13 augustus 2005 :: 13.06 uur

73 Comments

73 reacties

  1. Ja Jan….een groot probleem in Nederland.
    Begint al aardig Amerika te worden.
    Maar Zalm heeft ons toch na het zuur ,zoet beloofd????????
    hihi voor hoe lang € 2,00 p.m meer??????
    Fijn weekend.

    Reactie door anita — zaterdag 13 augustus 2005 @ 13.11 uur

  2. ..schatting door topambtenaren?…dan liggen de werkelijke cijfers waarschijnlijk een stuk hoger…

    Reactie door Kees — zaterdag 13 augustus 2005 @ 13.35 uur

  3. En wat dacht je van jouw vrienden in Brazilie.
    Told you so…
    http://www.nieuws.nl/bericht/5/60592

    Reactie door kaatje — zaterdag 13 augustus 2005 @ 13.37 uur

  4. Als topambtenaren en politici in groten getale gevoelig blijken te zijn voor corruptie, is dat geen pleidooi voor minder overheid en meer marktwerking ?

    Reactie door Don — zaterdag 13 augustus 2005 @ 13.55 uur

  5. Valt mij niet tegen: 95 % van de politici is niet corrupt en 97% van de ambtenaren niet. Veel minder kaf tussen het koren dan ik vermoedde. Koren zonder kaf bestaat niet.

    Reactie door paardenman — zaterdag 13 augustus 2005 @ 13.57 uur

  6. @nr.3

    Hoe kom je erbij dat corrupte politici in Brazilië vienden van Jan Marijnissen zijn?

    Reactie door roel — zaterdag 13 augustus 2005 @ 14.25 uur

  7. ZOET, Anita? En wat denk je van de op handen zijnde GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN in 2006? Om stemmen te winnen wordt er nu opeens liefjes gedaan!
    PS: De SP staat in de peilingen nog maar op 15 zetels. ZEVEN minder dan een tijdje geleden???

    Reactie door L.M. Lembeck — zaterdag 13 augustus 2005 @ 14.28 uur

  8. Roel, 6) dankzij onze vriend Google uit het SP nieuws

    Inspiratie deed Marijnissen op in Brazilië, waar hij vorige maand tien dagen was. Hij raakte onder de indruk van de socialistische president Lula en diens partij. “Dat is een soort doorbraakpartij, met mensen uit allerlei kringen met een concrete agenda. Lula heeft na twee jaar meer vertrouwen bij de bevolking dan toen hij gekozen werd. Dat heeft hij te danken aan zijn persoon en zijn bereidheid alles uit te leggen.” Marijnissen hoopt dat Nederland Lula’s initiatieven voor eerlijker wereldhandel gaat steunen.

    Reactie door Don — zaterdag 13 augustus 2005 @ 14.49 uur

  9. Wat is fraude? Ik ben persoonlijk een groot voorstander van prijsafspraken in de bouwwereld, autohandel, oogluikend toegestaan door de overheid.
    Ben eveneens voorstander van ambtenaren die een heel stel debiele regeltjes negeren om zo sneller de zaken van andere mensen af te kunnen handelen. Zolang er van omkoping geen sprake is heb ik niet heel veel problemen met bepaalde vormen van nuttige en constructieve fraude

    Reactie door Bart — zaterdag 13 augustus 2005 @ 14.53 uur

  10. Corruptie bij de overheid betekent per definitie dat de ene burger gunsten kan kopen die voor de andere burger niet of moeilijk bereikbaar zijn. Aangezien we geen klanten zijn bij de overheid, maar burgers, dient iedereen gelijk behandeld te worden. Corruptie bij en door de overheid ondermijnt de samenleving en het vertrouwen van de burgers in de overheid.

    Reactie door Don — zaterdag 13 augustus 2005 @ 14.57 uur

  11. Houd even in het oog dat het hier om corruptie gaat. Van Dale: bedrog door oneerlijkheid, omkoping bij de beroepsuitoefening => omkoperij.
    Dat is iets anders dan soepel omgaan met verstofte regeltjes.

    Reactie door paardenman — zaterdag 13 augustus 2005 @ 15.03 uur

  12. Don (8),

    Er bevinden zich overal wel rotte appels, jammer genoeg ook daar in Brazilie.

    Jan Marijnissen, heb je toen je in Brazilie was ook met verschillende mensen gepraat uit de verschillende groepen in de samenlevening?

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 13 augustus 2005 @ 15.08 uur

  13. En we moeten waakzaam zijn voor rotte appels,
    en als we eentje (of meer) tegen komen moet die aangepakt worden.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 13 augustus 2005 @ 15.10 uur

  14. Ik vind de globale schatting behoorlijk aan de lage kant moet ik je eerlijk zeggen. Ik hoor hier ook absoluut niet van op. Ik weet wel zeker dat veel meer mensen al wel een vermoeden hadden en het ook wel wisten. Maar ja, meneer doet zoiets toch niet?. Die hebben toch de ingezworen eed opnieuw weer ingevoerd?, als zogenaamde blokkade tegen leugens, list en bedrog. Ik vond dat gelijk al een lachertje, alsof meneer zich door zo’n eed zich er van laat weerhouden om niet te sjoemelen. Waar zijn in deze de super scherpe controles, net zo als ze die voor ons bedacht hebben. Weet je wel, zo’n veertien rechercheurs op één uitkeringstrekker. Ja, voor ons weten ze het wel, met hun gestappo verhoortechnieken waarbij je direct al het gevoel krijgt een asociale crimenele tokkie of floddertje te zijn. Ja, hier kun je weer heel veel respect voor opbrengen (verplicht in Nederland hoor, bij ambtenaren en politicies). Ja,om het maar weer eens heel grof te zeggen, wat jullie inmiddels wel gewend zijn van mij. Laten ze deze strontput maar eens opentrekken, ik ben bang dat je niet weet wat voor stank je tegemoed komt, als je het al überhaupt overleefd. Doorlichten die hele hap. Wie hadden het ook nog maar over normen en waarden. Bij zulke gasten geldt maar één ding, de pot verwijt de ketel dat hij zwart is. Vraag 1: Heeft u nog vertrouwen in deze mensen?. Vraag 2: Vindt u nu ook dat deze mensen uw vertrouwen nog verdienen?. Ja, in vroegere tijden was de ambtenaar nog een keurige meneer, nu voel ik mij zelf er ver boven verheven. Zie je wel dat we in wezen allemaal gelijk zijn, we zijn echt niks minder dan hun.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — zaterdag 13 augustus 2005 @ 15.21 uur

  15. Waar blijven nu de keiharde maatregelen? Diezelfde overheid neemt keiharde maatregelen tegenover de uitkeringsgerechtigden waar ongeveer eenzelfde percentage fraudeert. Hiermee is maar weer eens bewezen dat fraude en corruptie overál voorkomt.

    Reactie door emma — zaterdag 13 augustus 2005 @ 15.23 uur

  16. 12 Evert. Klopt natuurlijk. Het ging mij even om Roel 6) aan te geven dat Jan Marijnissen meerdere malen heeft aangegeven onder de indruk te zijn van Lula. Vandaar dat het niet vreemd is dat Kaatje 3) het heeft over jouw vrienden in Brazilie. Ik kom beroepsmatig veel in het Caribisch gebied en daar is corruptie aan de orde van de dag, ik kan je verhalen vertellen waar je tenen krom van trekken.

    Reactie door Don — zaterdag 13 augustus 2005 @ 15.48 uur

  17. Hatseflats, een miljoentje hier een miljoentje daar..ik begin het zelfs al grappig te vinden..het is zo enorm triest!!!!En de PVDA noemt het zorgwekkend!NEEEEE PVDA, zonder geld zitten en dan uitgekleed worden is veel zorgwekkender! Een kwestie van prioriteiten stellen..!

    Reactie door cynthia — zaterdag 13 augustus 2005 @ 16.48 uur

  18. Daar sla je de spijker keihard bovenop zijn kop, Cynthia! Alleen steekt men liever die kop in het zand, dan dat ze de waarheid onder ogen willen zien! Niets menselijks is ons vreemd, nietwaar? Het gegraai blijkt besmettelijk. Honger naar macht, hoe klein ook, eveneens. Eigenlijk te zielig voor woorden als het niet zo afschuwelijk zou zijn!

    Reactie door L.M. Lembeck — zaterdag 13 augustus 2005 @ 16.56 uur

  19. Jan, ga je nog even uitleggen waarom jij zo onder de indruk bent van die rommelende Braziliaansen socialisten? Of mag een liberaal niet corrupt zijn maar socialisten wel?

    Reactie door Sjoerd — zaterdag 13 augustus 2005 @ 18.24 uur

  20. 5% is een lachertje .maar ervan uit gaande .ik hou het aan de lage kant 500 corrupte ambtenaren die zaken doen met joep v.d. nieuwenhuizen is 500x 115miljoen = (IK KAN HET NIET SCHRIJVEN WIE WIL MAG HET ZEGGEN) en dan praten we nog niet over de bouwfraude neem ik aan want pepernoten worden niet meegeteld ??(pepernoten is een ander woord voor geld deze uitspraak is gedaan tijdens het de parlemantaire enquete )in mijn gemeente worden de vergunningen nog steeds geregeld in de kroeg .

    Reactie door texas henkie — zaterdag 13 augustus 2005 @ 18.33 uur

  21. Het probleem is, dat de ALGEHELE POLITIEK van dit kabinet FRAUDULEUS is: de mensen, die niets meer kunnen missen, worden steeds verder uitgeperst, en degenen die al miljoenen kunnen graaien wordt niets in de weg gelegd, integendeel. Is het een wonder, dat een deel van de politici en ambtenaren geen enkele morele belemmering meer voelt om ook een graantje (of meer) mee te pikken?

    Reactie door Olav Meijer — zaterdag 13 augustus 2005 @ 19.08 uur

  22. 12 Evert, het was niet mijn bedoeling Don te voeden met mijn opmerking over Brazilie. Ik heb me destijds alleen uitgesproken over het waakzaam zijn wanneer je jezelf lieert aan een bepaalde partij van een ander land. Socialisme staat in Brazilie nog in de kinderschoenen, deze coruptie verbaast me dus niks. Dat corruptie overal voorkomt is natuurlijk geen rechtvaardiging.

    Reactie door kaatje — zaterdag 13 augustus 2005 @ 19.39 uur

  23. We kunnen met z’n allen ach en oh roepen, maar het enige wat we kunnen doen is: Zelf niet mee te doen aan
    hebzucht, machtsmisbruik, discreminatie, misbruik van kennis, oneerlijkheid, uitbuiting, vooroordeel, onverschilligheid, overdreven emoties en gebrek aan mededogen,
    en Laten we wel de solidariteit hooghouden,
    ondanks alles!
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — zaterdag 13 augustus 2005 @ 20.37 uur

  24. 22 Kaatje) Laat me niet lachen, er is altijd weer een excuus waarom het het socialistische systeem niet werkt. Nu weer omdat het in de kinderschoenen staat, tsja dan moet een beetje corruptie mogen. Dus als het echte socialisme straks in Nederland voor het eerst aan de macht komt weet ik wat me te wachten staat.

    Reactie door Don — zaterdag 13 augustus 2005 @ 20.50 uur

  25. Waar mensen zijn kun je zakkenvullers en corruptie verwachten,
    laten we er met zijn allen op toe zien dat dit onmiddelijk aan de kaak wordt gesteld en niet in de doofpot verdwijnt, zonder aanziens des persoons!

    Reactie door e.krul — zaterdag 13 augustus 2005 @ 20.54 uur

  26. en laten we voortdurend elkaar aanspreken op ongeoorloofde praktijken en er niet het zwijgen toe doen, of in onverschilligheid vervallen.

    Reactie door e.krul — zaterdag 13 augustus 2005 @ 20.56 uur

  27. 5% van alle politici corrupt? Dat is relatief weinig.
    Het is pas echt gevaarlijk als die 5% met z’n allen eeen coalitie zouden vormen.
    Dat kan ik me (bijna) niet voorstellen.

    Reactie door Alex — zaterdag 13 augustus 2005 @ 20.56 uur

  28. 1 corrupt mens is namelijk al meer dan te veel!

    Reactie door e.krul — zaterdag 13 augustus 2005 @ 20.56 uur

  29. Ik bedoel maar, dat is een reël cijfer dat procentueel waarschijnlijk ook opgaat voor de doorsnee van ons aller NLertjes.
    Maar die regeren dit land dus ook niet. Of wel soms?

    Reactie door Alex — zaterdag 13 augustus 2005 @ 21.06 uur

  30. Jan is toch maar verdacht stil over zijn braziliaanse avontuurtje, mmmmh misschien toch teveel de loftrompet geblazen over het socialistisch brazilië.
    Nu komt de vraag, hoeveel van de sp zijn er corrupt ???

    Reactie door hac — zaterdag 13 augustus 2005 @ 21.19 uur

  31. @28 e.Krul
    Als één corrupt mens al meer dan te veel zou zijn, viel bijna de noodzaak voor het begrip ‘eerlijkheid’ weg. Want geloof me, alles bestaat bij de gratie van tegenstellingen.

    Reactie door Alex — zaterdag 13 augustus 2005 @ 21.28 uur

  32. Hetgeen impliceert dat politiek dan overbodig zou zijn.
    En dat is wat mij betreft ondenkbaar.
    Waar zouden we ons dan nog druk over moeten maken?

    Reactie door Alex — zaterdag 13 augustus 2005 @ 22.17 uur

  33. hac(28)van alle systemen in de wereld is het socialisme het minst kwade. ga talpa kijken jongen !

    Reactie door texas henkie — zaterdag 13 augustus 2005 @ 22.31 uur

  34. Tja dat kun je makkelijk zeggen, het nog nergens in werking, allemaal maar theorie.

    Reactie door hac — zaterdag 13 augustus 2005 @ 23.17 uur

  35. @hac
    Zie je het dan niet? Hoe groter het ego hoe rechtser de stemming. Heel de wereld zit vol met ego’s. We hebben allemaal een masker op. Angst, onvervulde verlangens, pijn. In de kern zijn we allemaal goed maar we lopen met maskers op. Hoe denk je dat de wereld eruit zou zien als kinderen het voor het zeggen zouden hebben?

    Reactie door Dekker — zaterdag 13 augustus 2005 @ 23.30 uur

  36. #31
    Ik wil niet veel zeggen maar op dit weblog zitten een aantal mensen die een ego hebben zo groot dat het bijna niet meer op mijn scherm(19 inch) kan en dat zijn geen rechtse.

    En welke kinderen bedoel jij, die kinderen die perse Nike’s, Levi’s, i-pod’s,het laatste nieuwe computerspel of gsm moeten hebben??

    Of bedoel jij de kinderen alla ot en sien,
    suske en wiske en de schippers van de kameolon ??

    #29 heb talpa nog niet ingesteld op de televisie, doe ik morgen wel.
    Wat is het texas henkie stel ik vragen die ik niet mag stellen, is de sp heilig ???
    Laat je echte gezicht maar eens zien, begin maar eens lekker te vloeken, maak mij maar uit voor lul, dat doe je wel vaker heb ik gelezen, kort lontje.

    Reactie door hac — zaterdag 13 augustus 2005 @ 23.50 uur

  37. @Hac
    Ik zeg niet voor niets WE. Ook ik heb mijn angsten en mijn dingen. Zo ook alle mensen op dit log denk ik. Maar ik blijf erbij dat hoe groter de angst hoe rechtser de stem.

    Reactie door Dekker — zaterdag 13 augustus 2005 @ 23.58 uur

  38. @Hac.
    Wat die kinderen betreft dan praat ik over puur en echt zijn. Hoeveel mensen ken jij die je kunt lezen als een boek. Waar je van zegt: Ja, hij is echt, hem vertrouw ik omdat hij integer is. Mensen zonder masker of facade.

    Reactie door Dekker — zondag 14 augustus 2005 @ 0.01 uur

  39. Macht is fraud

    Reactie door Patrice — zondag 14 augustus 2005 @ 0.02 uur

  40. grrrrrrrrr.is het omdat ik altijd zo laat reageer of praat ik poep?

    Reactie door Dekker — zondag 14 augustus 2005 @ 0.48 uur

  41. Volgens mij zijn er veel meer corrupte ambtenaren dan de 5 % die genoemd worden. En wat dan nog,het zullen er wel meer worden,want vervolging gebeurt mondjesmaat Alleen die ambtenaar in Hoorn (Directeur Publieke Werken) werd veroordeeld voor de Bouwfraude tot nu toe, Proberen ze die lefgozer van Koop Tjuchem (diegene die Marijke Vos tijdens de bouwfraude=enquete zo aanviel)mog te straffen en dat was het dan. Goed voorbeeld,doet goed volgen dus er komen meer corrupte ambtenaren die hun zakken willen vullen.

    Reactie door JE. Mulder — zondag 14 augustus 2005 @ 7.16 uur

  42. Maar wat heb je aan dit nieuws? Het zijn getallen die gebaseerd zijn op vermoeden en gevoel. Niets is concreet. Lijkt me tijd worden voor onderzoek dat duidelijkheid gaat bieden.

    Wat je schrijft over vertrouwen in de overheid dat op een laag pitje staat, is naar mijn gevoel en vermoeden eufemistisch uitgedrukt :)

    Reactie door Lucide — zondag 14 augustus 2005 @ 9.59 uur

  43. 32

    Er zijn genoeg andere bezigheden te bedenken, die aandacht vragen op deze wereld, hoe minder corruptie, hoe makkelijker het oplossing van tal van problemen.

    Neem u alles altijd zo letterlijk, nee u begrijp heel goed wat ik bedoel Alex.

    Reactie door e.krul — zondag 14 augustus 2005 @ 10.18 uur

  44. Er is een groot verschil tussen positief gebruik van macht en negatief gebruik van macht.

    Het laatste heeft met wijsheid te maken, helaas zijn er weinigen met een Salamons inborst.

    Reactie door e.krul — zondag 14 augustus 2005 @ 10.23 uur

  45. Socialisme is een begrip dat vormgegeven wordt gelang de omstandigheden. Neem Cuba: een socialistisch land dat zijn hele bestaan al wordt geboycot, bedrijgd met invasie terwijl men (CIA) driftig probeert de president ontelbare malen te vergiftigen. Daar zou je haast een kort lontje door krijgen…een paar collega’s (absoluut niet ‘links” )zijn op vakantie naar Cuba geweest en hebben veel met mensen gepraat en gezien. Opvallend vonden ze dat veel mensen -hoewel arm- best tevreden waren, en vooral trots op Castro en hun land. Wat ik wil zeggen: zet een persoon/land enz. onder druk en ze gaan rare sprongen maken, laat ze vrij en mensen/landen kunnen zich zonder stress naar eigen inzicht hun ideologie vormgeven. Socialisme kan werken, vooral als het niet zou worden tegengewerkt, en daar zit de geschiedenis dan ook vol van…

    Reactie door Kees — zondag 14 augustus 2005 @ 11.01 uur

  46. Kees, helemaal mee ens.
    En wat Brazilië betreft: in een land dat al decennia drijft op een cultuur, fraude, corruptie en zelfverrijking is het niet eenvoudig om die cultuur te doorbreken. Ook voor regeringsleiders die het willen bestrijden; ook binnen hun eigen partij.
    Dat heeft niets met links of rechts te maken, of met conservatief of socialistisch.
    Dat heeft met mensen te maken.

    Reactie door roel — zondag 14 augustus 2005 @ 11.11 uur

  47. ens=eens
    een cultuur, fraude=een cultuur van fraude

    Reactie door roel — zondag 14 augustus 2005 @ 11.13 uur

  48. Dekker, lees eens de reactie van Ronald op het log Voedselbank. Je hebt zo groot gelijk! Angst veroorzaakt dat mensen rechts gaan denken. Voorbeeld: de homo’s in Amsterdam krijgen de laatste tijd nogal vaak te maken met homohaat. Ze kiezen nu voor veiligheid voor alles en gaan mee in de denkwijze van Donner en Remkes. Er wordt niet meer genuanceerd nagedacht. Ze zijn bang. En het zijn niet alleen veel (te veel) homo’s, het zijn ook de andere mensen in ons land die bang zijn. Angst en haat wordt ons aangepraat door dit kabinet. Bij elk klein incident wordt geroepen: Zie je wel! En de haat en de angst groeien. In plaats van eens te proberen te praten en vooral: te luisteren naar een ander…. Je komt dan vaak te weten waar de schoen wringt. En daar kan je vaak wel iets aan doen. De extremen daargelaten. Daar kan je weinig mee, als ze ouder zijn dan 8 jaar. Dat is iets voor beroeps om die kinderen in een vroeg stadium te herkennen en ze te helpen. Wat je nu wel kunt doen is proberen begrip te hebben en je te realiseren dat niet iedereen knetter is!

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 14 augustus 2005 @ 11.47 uur

  49. #7 Peilingen zijn juist ingesteld DOOR corrupte lieden.Zo proberen ze het gewone volk(die graag bij de winnaar hoort) juist op het verkeerde been te zetten.
    Nu mogen de regeringspartijen iets naar beneden Maar zeker niet vlak VOOR de verkiezingen dan worden de Kunstmatig omhoog geschroefd.
    Dus peilingen zeggen mij niks.
    (het is toch vreemd dat Peter R.de Vries opzettelijk doodgezwegen wordt????????)
    Daar zijn ze wel bang voor hoor……..
    Nu de echte trouwe SP -er dat telt.

    Reactie door anita — zondag 14 augustus 2005 @ 12.23 uur

  50. Corruptie is moeilijk traceerbaar : wel als het direct met geld te maken heeft ,maar niet als het op indirecte wijze plaats vindt :
    Bijvoorbeeld een persoon in de ambtenarij/bedrijf leven heeft een functie ,waarbij hij/zij de opdachten verleent aan bedrijven waarvoor hij/zij niet direct een bedrag op een rekening gestort krijgt ,maar wel een bepaalde vorm van goodwill verkrijgt die in een latere periode te gebruiken is bij verdere cariere

    Reactie door fred — zondag 14 augustus 2005 @ 12.53 uur

  51. #48 Slaat echt nergens op. Ben zelf echt wel rechts, maar heb homo’s onder mijn vrienden/kennissenkring zitten en heb daar absoluut geen probleem mee.
    Sterker nog, het plan van dit kabinet om iedereen via DNA te registreren om zo de criminaliteit in te perken stuit mij als eerzame burger ontzettend tegen de borst.
    Het Big Brother idee is walgelijk.
    Maar aan de andere kant ben ik wel van mening dat allochtonen MOETEN intergreren anders gewoon oprotten.
    En ik zie in de peilingen dat de sp aan het zakken is dus mijn weekend kan niet meer stuk ook al is het volgens sommige mensen hier nep. We shall see.

    Reactie door hac — zondag 14 augustus 2005 @ 13.09 uur

  52. 46. helemaal mee eens; dat bedoelde ik ook te zeggen met m’n opmerking dat socialisme daar nog in de kinderschoenen staat,wat Don natuurlijk weer niet begreep.

    Reactie door kaatje — zondag 14 augustus 2005 @ 14.13 uur

  53. Misdaad loont in Nederland.
    Waarom zal ik mij hier niet mee bezig gaan houden?

    Reactie door hoekandat — zondag 14 augustus 2005 @ 16.23 uur

  54. Ach, als je een geweten hebt, sociaal besef…al ben je maar bang dat het jou kan overkomen dat iemand je belazerd of beroofd, fysiek of administratief…Eerlijk duurt het langst.

    Reactie door Kees — zondag 14 augustus 2005 @ 16.47 uur

  55. Iets mis met je lagere school-opleiding, HaK?? Lees die bijdrage nog eens goed? Desnoods even hardop voor jezelf. Misschien snap je ‘m dan wel? En als je het dan eindelijk snapt, hoef je gelijk minder te HaKKen!

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 14 augustus 2005 @ 17.08 uur

  56. Oke je hebt gelijk, even rustig doorgelezen.
    Maar ik blijf haccen ;-)))
    Maar ikke geen lagere sgool-oplijding hebbe,maor middelbaor, ikke goet nederlands kenne.

    Gebeurt niet vaak hé dat je gelijk krijgt !

    Reactie door hac — zondag 14 augustus 2005 @ 19.36 uur

  57. Tegenwoordig ben ik wat arroganter geworden: ik heb niet alleen vaker gelijk…ik KRIJG het ook vaker. :)

    PS: 09.40 maandagmorgen: zojuist bericht op Radio 1: ALWEER EEN TREIN ONTSPOORD WESTELIJK VAN AMSTERDAM CENTRAAL STATION!
    Waarschijnlijk zelfs TWEE. En waarschijnlijk zijn er gewonden bij…. Laten we hopen dat het alsjeblieft niet ernstig is….

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 15 augustus 2005 @ 9.43 uur

  58. @57 Krijgen is een gunst van de andere. Arrogantie is meer zo van ik wil gelijk hebben en ik ben er van overtuigd dat ik gelijk heb. Dus heb ik gelijk.
    Heb ik gelijk of niet?

    Reactie door Gandalf — maandag 15 augustus 2005 @ 9.50 uur

  59. Filosoferen is niet mijn sterke kant, Gandalf. :)

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 15 augustus 2005 @ 10.39 uur

  60. #2

    het ligt inderdaad stukken hoger. Bij de politie schijnen er ook steeds vaker berichten binnen te komen van vage dienders.

    Reactie door ReneR — maandag 15 augustus 2005 @ 12.10 uur

  61. @59”Filosoferen is niet mijn sterke kant, Gandalf. ”
    ( Omdat te beoordelen moet je enig inzicht in je zelf hebben en daarmee is de basis gelegd voor het begrijpen/bevatten van de wereld om je heen.)

    Haleluja zeg, heb ik dit echt geschreven??

    Reactie door Gandalf — maandag 15 augustus 2005 @ 12.24 uur

  62. @ L.M. Lembeck (57):

    Als je vaker gelijk KRIJGT, wil dat niet zeggen dat je vaker gelijk HEBT! :)

    Overigens hoef je HAC niet op de hak te nemen hoor, je hoeft toch niet de groe(n)ten van Hac te hebben? :)

    Reactie door Olav Meijer — maandag 15 augustus 2005 @ 16.37 uur

  63. #57
    Bewaar dit maar goed want dat is waarschijnlijk de eerste en laatste keer dat je gelijk hebt gekregen, althans van mij.
    En wat is er mis met de groe(n)ten van hak ?
    En het is te verwachten dat er gesjoemeld wordt bij de politie net als bij de ambtenaren en de politici.

    Reactie door hac — maandag 15 augustus 2005 @ 17.16 uur

  64. Hoi Dekker, het is helemaal niet zo gek om zo te denken hoor! Er is veel nep inderdaad! Veel mensen zijn niet zichzelf omdat ze simpelweg niet weten wie ze nou eigenlijk zijn…
    Als je goed in je vel zit en gelukkig bent heb je geen statussymbolen nodig…
    Cynthia

    Reactie door cynthia — dinsdag 16 augustus 2005 @ 17.36 uur

  65. Lembeck typte een beter stuk..dat weet ik..wilde dit stukje toch even neerzetten
    Cynthia

    Reactie door cynthia — dinsdag 16 augustus 2005 @ 17.38 uur

  66. Neem een boerderij in Frankrijk elk jaar 150000 Euro Subsidie.
    Mooie pensioen voorziening.
    Inlichtingen Hr Veerman in den Haag.
    Alleen voor mensen die voor de EU zijn.

    Reactie door Jofel — woensdag 17 augustus 2005 @ 11.45 uur

  67. @ Jofel (66):

    Da’s jofel van je, deze tip! :)

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 17 augustus 2005 @ 17.09 uur

  68. Zou voor geen goud in Frankrijk willen wonen, maar goed…

    Reactie door Kees — woensdag 17 augustus 2005 @ 19.21 uur

  69. # 66 waar had je de informatie gelezen??????

    Reactie door anita — woensdag 17 augustus 2005 @ 20.53 uur

  70. Reactie 69

    Gister avond bij NOVA.Dat progamma wat verdwijnen moet.
    De Engelse kranten maken hier ook ophef over.
    Nederlandse niet.

    Reactie door Jofel — woensdag 17 augustus 2005 @ 22.06 uur

  71. En ondertussen wachten we nog steeds op de reactie van Jan waarom hij zo dolenthousiast is over een corrupte president van Brazilië. Maar ja, dat is een echte socialist, dat telt voor Jan zwaarder dan dat hij met geld rotzooit.

    Reactie door Sjoerd — donderdag 18 augustus 2005 @ 11.21 uur

  72. bedankt Jofel en vr gr Anita.
    belangrijk…….http://www.vervroegdeverkiezingennu.nl

    Reactie door anita — donderdag 18 augustus 2005 @ 13.08 uur

  73. Sjoerd, misschien moet je hem een persoonlijk mailtje sturen om het hem te vragen, hij is namelijk niet bang om te antwoorden! Hij heeft een hernia gehad en pakt de draad nu weer op..!
    Ik vind het egoistisch van je om te denken dat je meteen antwoord kunt krijgen, je bent niet de enige!

    Reactie door cynthia — vrijdag 26 augustus 2005 @ 13.34 uur