Rake klappen

Na een vreedzame en drukbezochte demonstratie van havenarbeiders tegen de regeringsplannen bezetten gistermiddag enkele honderden van hen ‘n paar minuten de Utrechtse baan.

Kalmte

De ME greep na enige tijd in. Een fractiemedewerker maakte foto’s van een man (zie hierboven) die probeerde tot kalmte op te roepen. De ME leek hem niet te (willen?) begrijpen, want ze omsingelden hem, sloegen hem van alle kanten naar de grond om hem daarna af te voeren.

Daarvan konden echter geen foto’s meer gemaakt worden, aangezien een overijverige ME-er op de maker insloeg, zijn gezicht raakte, en het toestel vernielde.
Bovenstaande foto is nog gered.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 01 september 2005 :: 0.02 uur

49 Comments

49 reacties

  1. die foto zegt weinig :-)
    Bewijs is er dus, zoals de tekst zelf zegt, ook al niet. Er is dus niks aan het handje.

    Reactie door McCarthy — donderdag 1 september 2005 @ 0.08 uur

  2. ok, dat was flauw, geef ik toe ;)

    Reactie door McCarthy — donderdag 1 september 2005 @ 0.09 uur

  3. Mccarthy;

    kijk naar die me’er achter zijn rug! En wat hij in zijn hand heeft. Die demonstrant heeft alleen zijn blote handen en heft ze; alsof hij onder schot staat in de lucht en dan ook nog gemept worden ook! beter die foto bekijken.

    het wordt eens tijd om flink terug te slaan. Zo’n foto is veelzeggend.

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — donderdag 1 september 2005 @ 0.18 uur

  4. Die MEer heeft een stok en gebruikt hem.
    Die demonstrant demonstreert.

    Beide doen dus gewoon hun werk zoals het hoort. :)

    Reactie door McCarthy — donderdag 1 september 2005 @ 0.20 uur

  5. @4 McCarthy

    Als ik je bijdrage correct interpreteer (verbeter me als ik het mis heb) is het de taak van een ME’er om de wapenstok te gebruiken tegen een demonstrant die vreedzaam demonstreert?

    Reactie door Henk Tukkers — donderdag 1 september 2005 @ 0.27 uur

  6. Deze man maakt geen indruk om agenten van de ME te gaan aanvallen.
    Natuurlijk heeft de ME opdrachten gekregen, maar deze agenten hebben mischien een overtuiging die hen maakte tot een lid van de ME.
    Plezier in het slaan van een weerloos mens?
    Op staande voet ontslaan uit zijn/haar corps is wel gewenst!
    Evenals de opdrachtgever van dat ME corps!
    Alweer een burgemeester van het VVD?
    Zie alweer hoe met alle macht de VVD hun gezag wil uitvoeren, belooft veel voor Nederland en zijn VVD bestel!

    Reactie door Hendrik — donderdag 1 september 2005 @ 0.35 uur

  7. Het zal niet de eerste keer zijn dat het juist de ME is die de problemen veroorzaakt. Hard terugmeppen? Tja, misschien lucht dat even op, maar uiteindelijk helpt het niets. Het brengt de demonstrant alleen maar in diskrediet.

    Reactie door Arno Schotmans — donderdag 1 september 2005 @ 0.39 uur

  8. En ik neem aan dat er een schadeclaim ingediend wordt wegens die camera plus de rest?

    Reactie door Arno Schotmans — donderdag 1 september 2005 @ 0.40 uur

  9. Ik kan de verontwaardiging van de havenarbeiders goed begrijpen. Ze zijn solidair met hun collega’s die momenteel werkloos zijn, en dat lot hangt hen zelf misschien ook wel boven het hoofd. Wat is er op tegen om de mensen die vanwege bezuinigingen of ‘afslanking’ ontslagen zijn weer als eerste aan te nemen?

    Volgens de ILO-regeling (waar deze demonstratie om ging) zouden deze mensen moeten ‘concurreren’ met havenarbeiders uit andere landen.

    Nederland heeft Nee gezegd tegen de inhoud en de strekking van de EU-grondwet. Maar ons kabinet wil tegen de wil van de overgrote meerderheid van de bevolking in ons blijkbaar toch de inhoud en strekking door de strot drukken.

    Reactie door Henk Tukkers — donderdag 1 september 2005 @ 0.53 uur

  10. sleep ze voor de rechter Jan. Getuigen zat zo te zien en te horen.

    Reactie door Degtyarev — donderdag 1 september 2005 @ 0.56 uur

  11. Ik neem aan dat je min. Donner of Remkes ter verantwoording roept, Jan…?

    Wedden van niet?!

    Reactie door Charles — donderdag 1 september 2005 @ 1.07 uur

  12. “Een fractiemedewerker maakte foto’s van een man die probeerde tot kalmte op te roepen. ”

    Die fractiemedewerker gaat dus aangifte doen, dat is de manier voor een SP politicus m/v in deze. Of niet?

    Ook hier herhaal ik het nog maar eens, ME moet een nummer op schild en helm en rug.
    Zo kan je achteraf van beelden e.e.a. sneller na trekken.

    De foto is zoals gezegd geen bewijs. Maar getuigen zijn er wel, kan niet missen.

    Dus nogmaals, volgt aangifte?

    Reactie door barend — donderdag 1 september 2005 @ 1.59 uur

  13. @Charles

    Justitie hier werkt nu eenmaal zo, dat het slachtoffer zelf aangifte moet doen en niet iemand als jan Marijnissen.

    Reactie door ReneR — donderdag 1 september 2005 @ 2.11 uur

  14. De ME mept er wel vaker op los en na gedegen onderzoek wordt de gemepte in het gelijk gesteld. Bij de ME zitten mensen die als opdracht meekrijgen om niets af te wachten,maar meteen moeten toeslaan. Zo zit die wereld in elkaar.

    Reactie door JE. Mulder — donderdag 1 september 2005 @ 2.21 uur

  15. en nu had de politie na hun slappe staking dit juist niet moeten doen, ook op prinsjesdag dus niet,
    ik krijg weer gelijk ze staken allemaal voor hun eigen klubje,niet met mekaar maar tegen mekaar.bruinrezers
    keihard geweldt is straks het enigste wat nog rest,

    Reactie door ad — donderdag 1 september 2005 @ 3.37 uur

  16. ps me is oom agent met een afwijking,zie beschrijving pitbul,
    en hebben geen wapens na dienstijd in huis,
    degene die dat wel hebben,maken hun eigen familie af.

    Reactie door klaas — donderdag 1 september 2005 @ 4.01 uur

  17. Iemand die op geweldloze wijze een menigte ME-ers tot bedaren poogt te brengen en vervolgens, als antwoord, zelf mét geweld wordt neergeslagen door deze ME-ers: als vreedzame demonstraties op dergelijke wijze mogen worden ‘neergeslagen’ zijn we als land dan niet hard op weg een politiestaat te worden? Deetman’s ambities om met extra geld Den Haag als een soort ‘hoofdstad’ van het internationale ‘recht’ nog meer allure te geven de komende jaren, kunnen in dit perspectief niet anders worden beoordeeld dan als zeer ongeloofwaardig, als hij als burgemeester van deze stad ter zelfdertijd toestaat dat de ME dit buitensporige geweld mag toepassen in een situatie waarin elke gerechtvaardigde aanleiding daartoe lijkt te ontbreken.

    Geheel passend in een politiestaat in wording is ook het gegeven dat de ME niet alleen probeert om de ‘demonstratielust’ bij de mensen weg te nemen door er wat extra met de wapenstok op los te meppen, maar ook om elke intentie van mensen met camera in de hand om de vreedzame demonstratie in beeld te kunnen vastleggen, niet slechts te dwarsbomen, maar gewoon hardhandig de kop in te drukken.

    Reactie door David Tompot — donderdag 1 september 2005 @ 4.28 uur

  18. Misschien is er wel sprake van een geheime agenda van de “hoogste” bestuurders (lees: de regering). De verwachting is dat gezien hun asociale beleid het aantal demonstraties zal gaan toenemen en de heftigheid daarvan ook. Wat kun je dan beter doen dan al vroeg beginnen met de boel uit elkaar te slaan en de solidariteit de kop in te drukken. Een vreedzame demonstrant zal zich dan wel 2 keer bedenken .
    Doet mij denken aan het Griekse kolonelsbewind.
    Er staat ons nog wel het een en ander te wachten 24 september!
    Goede morgen overigens.

    Reactie door Gandalf — donderdag 1 september 2005 @ 7.02 uur

  19. ja, als protesteren met je mond ook al niet meer mag ?dan zijn we niet op weg om een politie staat te worden (david tompot)maar zijn we het al .doordat sinds 1 febr 2005 de wet ,d.n.a.onderzoek bij veroordeelden, van kracht is zal deze meneer hoogstwaarschijlijk zijn d.n.a af moeten staan .wat dertig jaar bewaard blijft .word wakker mensen !we leven al in een politie staat .dus niet lullen !! maar bussen vullen !!!!! tot ziens op 24 september http://www.keerhettij.nl

    Reactie door texas henkie — donderdag 1 september 2005 @ 7.12 uur

  20. Vaak is het zo, dat men bij ceremonies in “gepaste kleding” verschijnt. Het lijkt mij een goed idee om voor de demonstratie van 24 september óók een kledingadvies te geven en wel ZWART. Dit om uiting te geven aan de stemming waarin iedereen verkeert door toedoen van dit kabinet. Mooi zwart is niet lelijk.

    Reactie door Gandalf — donderdag 1 september 2005 @ 7.49 uur

  21. Ik blijf moeite houden met “hij is een hondelul”. Het is zo zinloos.

    Reactie door Sonja — donderdag 1 september 2005 @ 8.06 uur

  22. Prima dat de havenarbeiders zijn weggejaagd van de A12. Andere mensen moeten naar hun werk (centjes verdienen) en willen niet gehinderd worden door dit soort knakkers.

    Reactie door Robert — donderdag 1 september 2005 @ 9.08 uur

  23. En het is wel een raar soort solidariteit die de SP wil: werkloze havenwerkers in de sector voorrang geven boven andere werkzoekenden. Dit is natuurlijk oneerlijk. Je bent werkloos en wil gewoon werken, ongeacht je achtergrond. Iedereen moet gelijke kansen hebben, en niet dat de een even net iets meer is dan de ander.

    Reactie door Robert — donderdag 1 september 2005 @ 9.11 uur

  24. (22)die gasten demonstreren ook voor jou .de arbeids voorwaarden van (bijna) iedereen worden uitgekleed door dit (eu)kabinet .het feit dat je naar je werk MOET!!!!! is voor mij het bewijs dat jij ook in de doelgroep van het kabinet valt .dus een beetje respect en sollidariteit voor deze mensen is zeker op zijn plaats .word wakker jongen .

    Reactie door h.verbeek — donderdag 1 september 2005 @ 9.15 uur

  25. M.E.-ers zijn ook gewone platte petten, als ze niet M.E.-er spelen. En dan wil de politie dat ik begrip heb voor hun acties voor meer geld? En voor hun FLO? Na dit? Dacht ‘t niet (meer)…

    Reactie door L.M. Lembeck — donderdag 1 september 2005 @ 9.18 uur

  26. @h.verbeek: welnee, deze gasten demonstreren niet voor mij, ze demonstreren alleen voor zichzelf. Ze willen gewoon andere werklozen buitensluiten. Als ik werkloos word kan ik niet in de haven gaan werken, want dat is door deze gasten afgeschermd voor zichzelf.
    En dat noemen ze dan solidariteit.. Ja, ze zijn wel lekker solidair, maar vooral met zichzelf.

    Reactie door Robert — donderdag 1 september 2005 @ 9.46 uur

  27. Nu ziet heer Marijnissen het eens zelf omdat een fractiemedewerker er toevallig bij staat.
    Verbaasd en verontwaardigd?
    Nu wel: WAKEY WAKEY!
    Dit is al lang geen nieuws meer het gebeurd elke dag en niet alleen door de ME of met fisiek geweld.
    Is het OM heel snel om een soldaat veroordeeld te krijgen bij een gemaakte slachtoffer in oorlogsgebied zal datzelfde OM er alles aan doen om een politie medewerker vrij te houden mocht dat bij een burger in NL gebeuren.
    Probeer maar is een rechtzaak te vinden waar de nabestaanden in het gelijk zijn gesteld bij het overlijden door overdreven politiegweld met als gevolg de dood.
    Die vind je niet!
    Men gaat volledig op eigen politierapporten af en wat wel eens negatief in het licht zou komen verdwijnt spoorloos.
    Ooit wel een onheus bejegend door de politie en bent u van plan een klacht in te dienen bij de politiecommisie?
    Niet doen!
    Je gelijk haal je toch niet en op eens blijkt dat de agenten van het betreffende politiebureau (en dan ook allemaal) heel veel tijd hebben. Om u in de gaten te houden.
    U hele verleden wordt door gespit om iets negatiefs het liefst crimineels terug te rapporteren naar de politie commisie.
    En mocht dat niet bestaan wordt dat wel gecreeerd bv door het manupileren van een iemand die u niet goedgezind is (bv boze buurman, vrouw)zodanig dat deze een klacht indiend bij, jawel, het betreffende politibureau.
    Bah, het respect wat ik ooit voor het blauw had is al 20 jaar weg. En als ik weer zo foto zie als deze, zo’n lange lat die geniepig van achteren geslagen, wordt zou ik het liefts zien dat die lat tot het einde bij de betreffende smeris daar erin wordt gedouwd waar het daglicht niet kom.
    Die lat zien ze allemaal als een verlengstuk van hun penis en daar het korte stukkie thuis niet gebruikt mag worden moet het surrogaat het goed maken wat ze bij de vrouw te kort komen.
    Deze keer ben ik het met Texas Henkie helemaal eens. Bang dat Nederland een politiestaat wordt? Vrees niet dat zijn we allang. Wen er maar vast aan.

    Reactie door rommel — donderdag 1 september 2005 @ 9.55 uur

  28. Robert, heeft het echt niet helemaal begrepen.Beste man je kunt niet zomaar eventjes havenwerker worden , er is niet voor niets een Havenvakschool in Rotterdam.Ooit van een rolletjesboot gehoord, weleens van natte jassen gehoord, van balen zout zeevast stouwen benedendeks, daar kan je als volwaardig havenwerker geen debutant naast je hebben,
    met alle respect voor die mensen die een job in de haven willen hebben. Robert toen U nog vloeibaar was kwamen mensen
    uit Brabant in de haven werken, prima mensen,keiharde werkers,goede collegae..mmmmaaaarrr het heeft toch echt een tijd geduurd voordat zij zelfstandig konden werken, als het een beetje meezit zijn ze nu met regulair pensioen want
    het is zo’n zwaar job dat veel havenwerkers voortijdig worden afgekeurd. En…Robert je kunt toch ook
    niet zomaar brandweerman,straatmaker op ME er worden ???
    Enorme groet en tot lees.
    Henk de Bruin (76jr)
    Rotterdam
    Ik heb een mensenleeftijd mijn kost verdiend aan boord van buitenlandse schepen ik heb dus een aardige ervaring in het zien hoe vakkundig een havenwerker
    (moet zijn ) is.

    Reactie door henk — donderdag 1 september 2005 @ 10.28 uur

  29. Als de onderdrukte slaven in opstand komen… mep ze dan tegen de grond. De 24 ste zal er hetzelfde kunnen gebeuren.. neem allemaal een fotocamera mee plus trek beschermende kleding aan…een ijshockeyuitrusting met helm en raster om verwondingen tegen te gaan. Dit soort acties van het tumoriserende kabinet verspreid vanaf het tumoriserende Den Haag ligt geheel in lijn met de onderdrukkende toon van het nieuwe slaven van burgers makende liberalisatiebeleid. Gegarandeerd dat daar evenwel rake klappen gaan vallen.

    Reactie door Swell — donderdag 1 september 2005 @ 10.32 uur

  30. Robert…..werk jij eigenlijk wel???
    Je postings zijn van 09.08-09.11-en 09.46
    dan zou je toch eigenlijk met je job bezig moeten zijn ??
    Maar goed No Problem hoor ??

    Reactie door Tom — donderdag 1 september 2005 @ 10.33 uur

  31. Hallo Jan,
    Het valt me steeds weer op dat de ME zeer agressief optreed. Onnodig agressief!
    Ook hier in Amsterdam. Zoals laatst bij de maagdenhuisbeztting, werden ruiten ingeslagen – een niet afgesloten deur opengeraamd.
    Ook bij andere gelegenheden wordt door hun houding en optreden meer geweld uitgelokt dan voorkomen.
    Het wordt hoog tijd dat de ME-mensen eens wordt bijgebracht dat het beter is geweld te voorkomen – geweld is een uiterste middel, als er echt niets anders meer overblijft!
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — donderdag 1 september 2005 @ 10.36 uur

  32. @Henk: allereerst mijn respect voor u, aangezien ik respect heb voor mensen die altijd hun best gedaan hebben of nog doen. Als mensen het werk niet kunnen dan moet je ze natuurlijk niet aannemen, dat zou alleen maar gevaarlijk zijn. Maar als mensen de juiste papieren of kwalificaties hebben mag je ze niet weigeren omdat ze niet bij onze groep horen. Iedereen moet gelijke kansen hebben op de arbeidsmarkt.

    Reactie door Robert — donderdag 1 september 2005 @ 11.00 uur

  33. ME’ers zijn net zoiets als mensen die van hun beroep parkeerwacht zijn, hele foute types.
    Hun outfit werkt de-individualiserend waardoor ze zich veel agressiever gedragen dan nodig is. Dit is een heel normaal verschijnsel uit de sociologie. Het idee van iemand op dit weblog om ze nummers te geven, vind ik dan ook uitstekend.

    Reactie door kaatje — donderdag 1 september 2005 @ 11.11 uur

  34. Oke, Robert, daar gaat het om,je hebt gelijk maar niet alle mensen die graag in de haven willen werken hebben een kwalificatie en beste man het werk is niet alleen zwaar maar ook gevaarlijk.
    Tot lees,man.

    Reactie door Henk — donderdag 1 september 2005 @ 12.10 uur

  35. Als ME’ers of politie gaat staken/demonstreren, dan hoeven ze van mij kan geen solidariteit te verwachten.

    Als het onder de voeten van Balkenende te heet wordt, dan zet hij de ME/politie in.

    Reactie door Farshad — donderdag 1 september 2005 @ 13.20 uur

  36. Robert, het gaat niet om eerlijke concurrentie tussen Nederlandse werkzoekenden. Het gaat er om dat gekwalificeerde en ervaren Nederlandse havenwerkers kunnen worden vervangen door ongekwalificeerde en onervaren krachten uit Oost-Europa. Wie daar tegen is, doet er goed aan de actievoerders te steunen. (…en de volgende keer deze regering weg te stemmen, natuurlijk!)

    Reactie door Barry — donderdag 1 september 2005 @ 13.37 uur

  37. Ene gewelddadige demonstrant tegen de andere 15 medestrijders: We pakken nummer 15!!! :) ) geloof niet dat ze dit gaan invoeren… Het lijkt vaak waarempel wel dat die ME-ers het lekker vinden om te meppen, en vaak nog onschuldige omstanders of échte demonstranten…

    Reactie door kees — donderdag 1 september 2005 @ 13.38 uur

  38. Ene gewelddadige demonstrant tegen de andere 15 medestrijders: We pakken nummer 15!!! :) ) geloof niet dat ze dit gaan invoeren… Het lijkt vaak waarempel wel dat die ME-ers het lekker vinden om te meppen, en vaak nog onschuldige omstanders of échte demonstranten…

    Reactie door kees — donderdag 1 september 2005 @ 13.38 uur

  39. (33)
    Als ze dat dan ook met de demonstranten doen, kun je daar ook de fouten uit halen.
    Dan heb je ook minder kans dat de verkeerden de klappen krijgen…
    Neeee, nog niet zo’n slecht idee

    Reactie door Warrior — donderdag 1 september 2005 @ 14.08 uur

  40. Wat een gelul allemaal! Misschien dat er nu een keer iets onverkwikkelijks gebeurd is, maar al dat overdreven gedoe over politiegeweld..

    sinds decennia daalt het aantal slachtoffers van politiegeweld in Nederland (ook onder hen die eigenlijk een ram voor hun kop verdienen) en neemt het aantal slachtoffers onder politieagenten toe.

    reden hiervoor is een slappe opleiding en een aanname beleid dat gericht is op dienstverleners ipv ordehandhavers.

    dit soor gewauwel om 1 incident maakt het alleen maar erger. het moet vanzelfsprekend uitgezocht worden maar gewoon door de rijksrecherche en verder geen politieke bemoeienis.

    Jan hou je erbuiten!

    Reactie door Nico — donderdag 1 september 2005 @ 15.33 uur

  41. @40
    “sinds decennia daalt het aantal slachtoffers van politiegeweld in Nederland”
    Ja joh?
    Uit welke geweldige statisiek blijkt dat dan? Toch niet die van de politie zelf?
    Die zelfde statisiek dat aangeeft dat de criminaliteit daalt in Nederland?
    Ja me dunkt! Al is geprobeerd een aangifte telefonisch of mondeling op het burea op papier te krijgen?
    “dit soor gewauwel om 1 incident”
    Fout! Het is geen incident het gebeurd vaak heel vaak alleen wordt het niet aan de klok gehangen.
    Als toevallig dit niet op foto was gezet was het ook niet gebeurdt.
    Dat het aantal slachtoffers onder politieagenten toe neemt is nieuw voor mij maar zult u ook wel uit betrouwbare bron hebben.
    Als dat al dan zo is misschien ligt het eraan dat men tegenwoordig om politiagent te worden al genoegen neemt met enkele jaren vmbo met als vereiste een voldoende voor nederlands.
    En een aannamebeleid gericht op dienstverleners?
    Uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat het voornamelijk een macho cultuur is die heerst onder deze ‘dienstverleners’.
    Alle neusen 1 kant op.
    Ik ben iedergeval blij ik er heel snel uit ben gestapt toen de werkelijkheid me duidelijk werd.

    Reactie door rommel — donderdag 1 september 2005 @ 17.00 uur

  42. Hoe wordt de Politie ingezet als de SP in het Kabinet zit? En was het niet zo dat de Politie de oveerheid vertegenwoordigd? Of kunnen we het dan af zonder Politie? Men heeft gewoonweg niet het recht om zomaar een snelweg te blokkeren. Maar gelukkig zijn ze bij de SP sterk in het overreden van mensen. Als de overheid in actie moet komen zullen ze dat moeten doen, ook al zit de SP in de regering. En soms met midddelen die niet door de beugel kunnen. Helaas.

    Reactie door jojo — donderdag 1 september 2005 @ 17.34 uur

  43. Tsja, ik geloof niet dat havenarbeiders (veelal gewone huisvaders) brute relschoppers zijn. Maargoed, ik was er niet bij dus ik weet ook niet alles, behalve dat ik wel weet dat gemoederen snel op (en uit de hand) kunnen lopen bij dit soort gebeurtenissen. In ieder geval lijkt het me juist als de politiek in Utrecht om opheldering vraagt.

    Reactie door Daniël O. — donderdag 1 september 2005 @ 19.01 uur

  44. Statistieken ed die niet in iemands straatje passen, worden al snel betiteld als ongeloofwaardig of propaganda.
    In veel gevallen zijn het niet de demonstranten die buiten het boekje gaan, maar de zogenaamde sympathisanten. Ik heb er niet zo’n moeite mee dat rotzooitrappers een oplawaai krijgen. FF voor de duidelijkheid…ik bedoel niet specifiek deze demonstratie. Overigens geldt dit niet alleen bij demonstraties, maar ook bij het ontruimen van kraakpanden, “supporters”rellen, en “gewone” knokpartijen. Degenen die ambulancepersoneel aanvalt mogen ze wat mij betreft extra onder handen nemen. (Ik zag het toevallig zojuist op tv weer voorbij komen)

    Reactie door Warrior — donderdag 1 september 2005 @ 19.19 uur

  45. Weet je wat ik denk? Dat die jonge jongens en meisjes van de ME gewoon BANG waren voor een groep Havenarbeiders. En dan ga je maar meppen. Stoer!
    Ze hadden met praten en overreden moeten blijven proberen de demonstranten te kalmeren. Samen met de eigen ordedienst was dat heus wel gelukt.

    Reactie door L.M. Lembeck — donderdag 1 september 2005 @ 19.43 uur

  46. (45) En als jij dat denkt, is dat meteen zo… Ik neem aan dat ze iets deden wat niet door de beugel kon. Maar ja, als de politie of ME ingeschakeld wordt, praat men hier al snel over een politiestaat.
    En de politie/ME is, net als in andere discussies, Israel en de VS, bij voorbaat fout… O ja, en het kabinet niet te vergeten.

    Reactie door Warrior — donderdag 1 september 2005 @ 21.59 uur

  47. We hebben het bij de bezetting van het Maagdenhuis ook al gezien: ME-ers die menen mensen te moeten slaan die op geen enkele wijze een bedreiging vormen.

    Het zijn gewoon vuile fanatiekelingen die een kick krijgen van een potje hakken! Ik mag hopen dat de bewuste fractiemedewerker én de havenarbeider een flinke klacht indienen!

    McCarthy, ik ben benieuwd hoe jij piept als je tijdens een vreedzame demonstratie, of als toeschouwer bij ongeregeldheden, een flink pak rammel krijgt…

    Reactie door J3roen — vrijdag 2 september 2005 @ 22.01 uur

  48. De havenwerkers waren daar voor hun eigen werkgelegenheid te beschermen. En om te voorkomen dat havenwerk aan ongeschoolden gegeven gaat worden wat weer leidt tot dodelijke ongevallen.
    En ze stonden daar om er voor te zorgen dat de komende jaren langdurige werkloze jongeren een kans krijgen om havenwerker te worden via een registratiesysteem zodat zij ook perspectief hebben op een vaste baan in de nabije toekomst.

    Havenwerk is voor havenwerkers. Dit werk moet niet weggegeven worden aan bemanningsleden van zeevarenden e.d.

    Dan het politie-optreden. De meesten die hier geschreven hebben zijn er niet bij geweest. Maar ik zeg je dat een groep van 30 stille agenten in burgerkleding of verkleed als demonstrant moedwillig havenwerkers in elkaar slaan en vervolgens tot bloedens toe op de grond laten liggen. Dus niet inrekenen voor eventuele overtredingen.

    Dit klopt niet en inderdaad ga ik er vanuit dat 24 september a.s. dezelfde tactiek door de politie wordt toegepast.

    Neem allemaal 2 verfspuitbussen mee. 1 rode en 1 blauwe. De blauwe gebruik je om de stille agenten te markeren en de rode om je collega’s te markeren.
    # dan weet je gelijk wie er naast, achter en voor je staat.

    Reactie door Niek Stam — dinsdag 6 september 2005 @ 23.23 uur

  49. two thumbs up!!! thins that excited you at 14: http://www.grandonl%69ne.com , thins that excited you at 14

    Reactie door evan ford — zondag 16 oktober 2005 @ 6.30 uur