Schiphol

Schiphol

Ook onze nationale luchthaven moet eraan geloven. 49% Van de aandelen gaat in de uitverkoop, met de daarbij behorende invloed.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 09 september 2005 :: 19.43 uur

14 Comments

14 reacties

  1. Het zou beter zijn als ze allemaal in de verkoop gingen.

    Reactie door geldwolfje — vrijdag 9 september 2005 @ 20.12 uur

  2. Dat is een slecht zaak, als we alle onze goede bedrijven in de uitverkoop zetten.
    Zo blijft er niks meer van Nederland over en hebben we niks meer te zeggen in ons eigen landje. Zijn we straks buitenlander in eigen land.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — vrijdag 9 september 2005 @ 20.42 uur

  3. Jan,

    Ik zie dit als analoog met het verkopen van 49% van de aandelen van lokale electriciteits- en gasnetten. Éénmalig worden er wat centjes binnengehaald (kan heer Zalm dan weer korten op de respectievelijke begroting) en daarmee kan dit kabinet dan ook éénmalig mooi weer spelen vlak voor eventuele verkiezingen.

    Volgende regeringen (gemeentebesturen) zitten met de brokken.

    Markiezin de Pompadour zei het al eens tegen Lodewijk de 15e: “Après nous le Déluge.”

    Mazzel & broge, Evert

    Reactie door Evert Wesker — vrijdag 9 september 2005 @ 21.01 uur

  4. Hopelijk zal de regering dan middels ‘beboetbare regelgeving’ eens wat aan de overlast doen.
    Bedrijven kan je anders reguleren dan de eigen infrastructuur.

    Maar bottomline, het lijkt me geen goed plan.

    Reactie door Barend — zaterdag 10 september 2005 @ 0.53 uur

  5. Kenmerkend voor het huidige beleid: liever (nu) meer geld dan betrouwbaarheid …

    Reactie door Renée — zaterdag 10 september 2005 @ 5.56 uur

  6. Tja….ik schreef het toch al eerder:

    nederland staat in de (failissements) uitverkoop; ALLES moet weg!!

    Reactie door ReneR — zaterdag 10 september 2005 @ 6.35 uur

  7. Als ik hoog op een berg gezeten de pieken
    tracht te bestuderen en te interpreteren
    dan lijkt er enorm veel gedecentraliseerd te worden en komt in handen van “partikulieren”.
    Zijn dat dan weer die plekken die bezet gaan worden door politici die binnenkort het veld moeten ruimen en zich zo voorzien
    van een beter betaalde baan, vaak, dan wat
    zij bij de top van de Nederlandse regering verdienden?
    Zo krijgt de religieuze restbeweging nog
    een aardige formulie voor “prédestinatie”
    voor elkaar met levende voorbeelden.
    Schiphol ligt midden in de door Leeghwater
    drooggelegde polder de Haarlemmermeer.
    Tja, ‘t ligt er aardig in dat badkuippotje stop eruit en evt. internationale afvoer
    gegarandeerd. Van waaruit worden de werknemers dan mogelijk betaald en de be-lastingen afgedragen? Wiens vestiging kunnen we dan weer worden? Mon Dieu !! ??
    Wat zijn wij toch handig hé?
    Eerst passen we zo veel mogelijk de infra
    struktuur aan om vervolgens een
    “uitholling” overdwars aan te kondigen.
    Werknemers met verworven Nederlandse rechten mogen in arbeidsvoorwaarden dan weer een stap achteruit daarin op de Europese markt in het gunstigste geval hun
    baantje blijven behouden.
    Je merkt dat niet in eerste termijn, maar
    worden na verloop van tijd weer
    “maatregelen getroffen” die “helaas na de
    genomen beslissingen noodzakelijk bleken”
    wordt hen dan meegedeeld. “Enkele veranderingen moeten helaas worden doorge-voerd”. Agrarische bedrijven die bij slechte oogsten niet gecompenseerd worden,
    verwateren door onvoldoende drainage, on-
    voldoende bemaling die niet de schuld van
    de bedrijfsvoering is, allemaal zaken die
    een betere coördinatie vergen, voordat
    Nederland totaal aan de grond ZIT.
    Boos? Ja, ja !!

    Reactie door Madelief — zaterdag 10 september 2005 @ 6.37 uur

  8. Wanneer vraagt Balkenende het failliet aan van De Staat Der Nederlanden?

    Reactie door Johan Smeets — zaterdag 10 september 2005 @ 11.49 uur

  9. Het zo goed zijn als er een lijst zou komen van bedrijven die in buitenlandse handen gevallen zijn zodat men zelf kan kiezen of men aan de uitbuiting en verkoop van Nederland mee wilt doen en gebruik wilt maken van de diensten waarvan de opbrengsten nooit en te nimmer meer in Nederland terechtkomen… een dief van je eigen ‘beurs’, of een goede besteder ?

    Reactie door Swell — zaterdag 10 september 2005 @ 12.10 uur

  10. In HP De Tijd van 22 juli jl. staat een artikel over de onlogische afmetingen van Schiphol en de daarbij behorende overlast. Heathrow, Europa’s grootste luchthaven, heeft twee banen; Schiphol heeft er vijf. Het beleid lijkt er dus op gericht te zijn om de overlast over een zo groot mogelijke groep mensen te spreiden. Iedereen een beetje last in plaats van een paar mensen heel veel, zo is de gedachte.
    Denemarken, Noorwegen, Ierland, Luxemburg: men heeft er een hogere levensstandaard, zonder grote luchthaven. Het economisch belang van Schiphol is een fabeltje.

    Reactie door Herr Moll — zaterdag 10 september 2005 @ 16.46 uur

  11. Ook de gemeente Amsterdam krijgt door de verkoop veel geld extra te besteden (de gemeente heeft ruim 20% van de aandelen Schiphol),kan men een klein deel van de tegenvallers bij de Noord-Zuidlijn mee betalen!

    Reactie door JE. Mulder — zaterdag 10 september 2005 @ 17.05 uur

  12. Het is net een supermarkt. Vandaag in de aanbieding ‘aandelen schiphol’ *ploinnnnk*

    Reactie door riave — zaterdag 10 september 2005 @ 22.12 uur

  13. Na de kerncentrale nu Schiphol weer. Moeten we later weer horen dat noodzakelijke maatregelen niet genomen kunnen worden. ” Daar gaan we niet meer over.” ” We kunnen niet anders , want dan volgt er een grote schadeclaim.”
    Walgelijk. De oppositie kan toch overeenkomen dit alles weer terug te draaien.

    Reactie door C.j. van Kerkhoven — zondag 11 september 2005 @ 10.01 uur

  14. VVD DE BOM

    Reactie door VVD — dinsdag 28 november 2006 @ 11.28 uur