Donner moet weg

Samen met GL heeft Jan de Wit vanavond een motie van wantrouwen ingediend tegen minister Donner.
Zijn beantwoording in eerste termijn heeft ons niet overtuigd.

Er is een structureel probleem bij het Openbaar Ministerie dat zich het beste laat omschrijven als een cultuur van zwijgen waar gesproken moet worden ten behoeve van de waarheidsvinding. De aanbevelingen die nu worden gedaan zijn zo vanzelfsprekend, zo’n open deuren, dat je je afvraagt wie er eigenlijk bij het OM werken. ‘Het is net zo iets als dat je profvoetballers de spelregels nog moet uitleggen’, aldus Jan de Wit in zijn tweede termijn.

Donner, die dit allemaal gedurende drie jaar heeft gedoogd, kan niet de aangewezen persoon zijn om orde op zaken te stellen en het geschonden vertrouwen in het OM te herstellen.

(De motie is verworpen. Treurig dat de meeste partijen wel een grote mond opzetten in de media en in de eerste termijn in de Kamer, maar zich daarna toch schielijk scharen achter ‘de macht’. Wat is dat toch steeds?)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 16 september 2005 :: 0.10 uur

117 Comments

117 reacties

  1. Geweldig! Laat Donner weggaan, hij snapt er niets van. Als je hem laat zitten, dan heb je twee dagen later het volgende schandaal.

    Nooit meer Donner.

    Reactie door Farshad — donderdag 15 september 2005 @ 22.52 uur

  2. Het is een schande als deze man blijft zitten hij had allang weg moeten wezen sterker nog hij had nooit minister mogenworden WEG MET DONNER EN IEDEREEN DIE HIER HEEFT AAN MEEGEWERKT OF NIET GEDAAN HEEFT WAT HIJ MOEST DOEN SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door armando — donderdag 15 september 2005 @ 22.52 uur

  3. IK BEN ZO BOOS DAT IK HET NIET KAN LATEN OM NOGMAALS TE ROEPEN WEG MET DONNER GA WEG WANT JE BENT EEN SCHANDE VOOR DE RECHTSSTAAT WEG MET DONNER WEG MET DONNER

    Reactie door armando — donderdag 15 september 2005 @ 22.55 uur

  4. Het achterhouden van bewijs, in het voordeel van een verdachte, heet nu geen liegen meer van het OM, maar Tunnelvisie!

    Reactie door sjaak — donderdag 15 september 2005 @ 22.56 uur

  5. Het achterhouden van bewijs, in het voordeel van een verdachte, heet nu geen liegen meer van het OM, maar Tunnelvisie!

    Reactie door Sjaak — donderdag 15 september 2005 @ 22.58 uur

  6. Donner moet flink ” kijk daar een groene beer ” roepen tegen zijn ondergeschikten,

    daar schrikken ze van, geen wonder dat ze hem niet serieus nemen en doen wat ze zelf willen.

    Reactie door Jansonius — donderdag 15 september 2005 @ 22.59 uur

  7. Vandaag, in 2 uur tijd, tot +- 19:40 uur hoorde ik 4 ‘experts’ zeggen ‘het is het systeem dat faalt’ . . .
    Ja en dat systeem is een niet bestuurd ‘iets’ of zo?

    Mag ik ff een teiltje? \_/ blarghhhhh

    Reactie door barend — donderdag 15 september 2005 @ 23.09 uur

  8. Gezien het debat lijkt dat de motie het niet haalt… De partijen willen Donner nog een kans geven…

    Hij mag nog een keer een blunder begaan en dan mag hij weg… zo stellen ze het.

    Reactie door Farshad — donderdag 15 september 2005 @ 23.10 uur

  9. ZIT IE DAAR NOU NOG OF IS HIJ EINDELIJK PLEITTE WEG MET DONNER EN SNEL EEN BEETJE GRAAG WEG MET DONNER WEG MET DONNER………………………DONNER BEN JE NOU NOG NIET WEG WIL JE AUB EVEN HEEL SNEL WEGWEZEN!!!!!!!!!!!!!WIL IEMAND AUB DE HEER DONNER WEGSTUREN UITLATEN ONTSLAAN OF WAT DAN OOK MAAR LAAT HIJ IN HEMELSNAAM AUB PLEASE PLEASE ZIJN BIEZEN PAKKEN EN NOOIT MEER TERUG KOMEN GEEF HEM DESNOODS EEN PAAR MILJOEN EURO MAAR LAAT HEM SNEL WEGWEZEN IK ZIT GEK TE WORDEN VAN HET IDEE DAT HIJ NU NOG STEEDS NIET WEG IS

    Reactie door armando — donderdag 15 september 2005 @ 23.16 uur

  10. Piet-Hein D. zou een uitstekende rol in de Fabeltjeskrant kunnen spelen. John de Mol mag deze tip gratis gebruiken.

    Reactie door Dolbee — donderdag 15 september 2005 @ 23.19 uur

  11. Laat Donner maar lekker zitten, zolang hij er is gaat de beerput van justitie tenminste regelmatig open.
    Trouwens een beter bewijs voor een falende minister-president is er niet.
    Donner is tenslotte zijn steun en toeverlaat.

    Reactie door Rob de Tombe — donderdag 15 september 2005 @ 23.21 uur

  12. Donner, en dan iets met 10 matrozen, stel ik voor.

    Reactie door Sonja — donderdag 15 september 2005 @ 23.21 uur

  13. Het stelt mij geweldig teleur dat de SP een motie onderschrijft waarin aangedrongen wordt op het aftreden van de Minister van Justitie, de Hr. Donner.
    Dan lijkt het opeens (weer) of niet oplossen belangrijk is maar politiek opportunisme.
    Overigens moet ik de Hr. De Wit complimenteren met zijn integer optreden.

    De mens Donner is niet alleen door zijn juridische kennis gekozen als minister van dit departement maar ook om zijn duidelijke integriteit. In ben ook vandaag niet minder hiervan overtuigd.
    Het is overduidelijk dat deze minister als mens eerder neigt naar conservatisme maar dit vind ik voor zijn functie eerder soms een voordeel maar zeker niet altijd een nadeel.
    Duidelijk geeft de Hr. Donner fouten toe, wellicht meer in commissie, maar schuwt niet zijn verantwoordelijkheid als minister op te pakken.
    Als men chronologie van feiten op een rij zet is er altijd iets op aan te merken met het eindresultaat in de hand.
    Zijn presentatie eerder was er een van krampachtigheid, eerder voortvloeiend uit zijn karakter en minder door gebrek aan bekwaamheid. Hij is en zal altijd een beetje onhandig zijn.
    Dat hij als minister van Justitie eerst zocht naar bescherming van ons rechtssysteem door te vragen om geduld vind ik hem, trots alles, sieren.
    Dus geen domme emotionele reacties.
    Op geen enkel moment had ik gedurende dit debat de indruk dat hij voor zichzelf stond te spreken. Wel voor ons landsbelang.
    Ik vond, gelet op de problematiek, zijn optreden integer en zorgzaam.
    Dit is niet een minister die nu en voor dit moet aftreden.

    Inderdaad, Minister Donner is conservatief, soms lichtelijk wereldvreemd (omgang met de media), maar voor iedereen duidelijk eerlijk en integer.

    Dan zijn tegenpool. Ook recent in de media.
    Ik bedoel hier Minister Veerman van Landbouw en Visserij.
    Deze minister had natuurlijk nooit op dit departement mogen plaats nemen. Deze minister staat, en dit is al in de praktijk bewezen samen met zijn Franse ambtgenoot schouder aan schouder met de rug naar Nederland.
    Sluw eigenbelang wordt omgezet naar twijfelachting Nederlands belang. Kijk ook eens naar de pogingen van onze Minister President (vergeblich) om afdrachten door Nederland aan de EU omlaag te wensen.
    Ruim 40 % van de Europese afdrachten gaan naar de subsidiepotten van vooral landbouw waaruit de Fransen een absurd groot gedeelte krijgen.

    Minister Veerman had feitelijk nooit mogen aantreden en enige weken terug zeker moeten aftreden
    Zijn karaktertrekken zijn intelligent tot sluw en niet integer en als minister te slim om te worden ontmaskerd als optredend voor eigen portefeuille.

    Reactie door Liberaal-Socialist — donderdag 15 september 2005 @ 23.43 uur

  14. Donner gaat niet weg, hoeft hij niet van een meerderheid in de tweede kamer. Van de coalitiepartijen hoefde niets anders verwacht te worden. En dat de pvda daar ook aan meedoet, is eigenlijk ook geen verrassing. Maar het maakt wel weer op ‘n pijnlijke manier duidelijk dat ze nog steeds niet te vertrouwen zijn. Toch link om met zo’n stelletje naar een coalitie te streven. Groeten Henk van Beers.

    Reactie door Henk van Beers — donderdag 15 september 2005 @ 23.45 uur

  15. de smaak van stront schijnt goed te bevallen in de tweede kamer :(

    Reactie door Peet — donderdag 15 september 2005 @ 23.51 uur

  16. Treurig dat de meeste partijen wel een grote mond opzetten in de media en in de eerste termijn in de Kamer, maar zich daarna schielijk toch scharen achter ‘de macht’. Wat is dat toch steeds?
    Ja Jan, leg jij ons dat maar eens haarfijn uit. Want dit is slechter dan chimpansee-politiek
    Is dit: Nieuwe Politiek
    Is dit: Poppenkast
    Is dit: Publiciteitsgeilheid naar buiten om tenslotte braafste jongetje/meisje van de kamer te worden door te doen wat de meester zegt?
    Mijn conclusie is:
    Dit is geen (democratische) politiek meer maar botweg partij-politiek.

    Reactie door bep — donderdag 15 september 2005 @ 23.53 uur

  17. (13) Ik denk dat de SP alles onderschrijft wat de val van dit kabinet tot gevolg kan hebben…
    Met Donners aftreden is niets opgelost, er komt hoogstens iemand anders zitten…
    In de top van politie en justitie moet misschien eens flink huisgehouden worden…en/of net daaronder.

    Reactie door Warrior — donderdag 15 september 2005 @ 23.56 uur

  18. Op naar het volgende schandaal.

    Reactie door Frank — donderdag 15 september 2005 @ 23.57 uur

  19. Goed, er gaat nogal wat mis bij justitie de laatste tijd. Wat ik mij echter afvraag is of dat komt door nieuwe regels ed. die Donner heeft doorgevoerd of dat dit het resultaat is van een beleid dat al decennia lang loopt. In het laatste geval kunnen we Donner niet overal de schuld van geven, maar moeten we wel eisen dat hij er alles aan doet om het milieu bij justitie te verbeteren.

    Reactie door Marco — donderdag 15 september 2005 @ 23.57 uur

  20. Ach ja, geen kabinet maar een flipperkast., de ballen blijven in het spel!

    Reactie door Jansonius — vrijdag 16 september 2005 @ 0.02 uur

  21. Als dit alles is wat de SP wil dan zijn we niet beter dan de rest. Dan zijn we bezig met symptoonbestrijding i.p.v. de oorzaak weg te nemen. Wie hoor je over de veroorzakers van deze fouten? De reden waarom mensen besluiten dit soort dingen te verzwijgen. Wat was de motivatie? Hoe komen mensen tot een dergelijk besluit?
    Het doet pijn om te kijken naar je eigen handelen. Wat zit er in de kern van deze vraag om Donner weg te sturen. De angst te ontdekken dat er iets wezenlijk mis is in de samenleving. Op alle fronten! Dat we als mens bang zijn voor onszelf? Dat we ontdekken dat we niet volmaakt zijn? Maar vooral de angst om naar onze imperfectie te kijken en de drang om de verantwoording af te schuiven.
    Laat de SP de eerste partij zijn die diep tot te kern van heel veel problemen weet door te dringen. Laat de SP de partij zijn die toegeeft dat aan elke dwaling of foute handeling een gekwetste ziel ten grondslag ligt. Dat er iets wezenlijks ontbreekt aan onze samenleving. We zijn allemaal gekwetste zielen die op hun beurt weer andere zielen kwetsen. Laat de SP de eerste parrtij zijn die de liefde en passie uitstraalt en in staat is de mens dat te geven waar we allemaal naar op zoek zijn. Liefde en zelfrespect en compassie voor onze imperfecties.

    Reactie door Tamiem — vrijdag 16 september 2005 @ 0.04 uur

  22. Jammer dat de motie het niet haalde.

    Reactie door Farshad — vrijdag 16 september 2005 @ 0.09 uur

  23. geen gelul hij moet gewoon wegwezen en liefst zo snel mogelijk

    Reactie door armando — vrijdag 16 september 2005 @ 0.16 uur

  24. @21 Tamiem.

    Ook een gereformeerde opvoeding gehad…?

    Reactie door roel — vrijdag 16 september 2005 @ 0.16 uur

  25. is ie nou eindelijk weg of is hij er nog steeds

    Reactie door armando — vrijdag 16 september 2005 @ 0.18 uur

  26. @Roel
    Nee geen gereformeerde opvoeding gehad.
    Ik ben niet godsdienstig opgevoed maar zie in mezelf en in de maatschappij dat we allemaal in meer of mindere mate niet zijn wie we werkelijk kunnen/willen zijn.
    Ik ben me ervan bewust dat mijn bijdrage op 21 een projectie is van mijn eigen wensen. Als het je niet aanspreekt laat het dan voor wat het is en volg je eigen hart. Wordt boos op Donner en wacht op de volgende. Kijk weg van alles wat pijn doet totdat het je recht in je gezicht aankijkt.

    Reactie door Tamiem — vrijdag 16 september 2005 @ 0.23 uur

  27. Tamiem, bovengemiddeld iq?
    Men maakt je wel eens voor betweter?
    Zo ja, kijk verder dan ‘de SP’ of de imperfectie als excuus voor degenen die een verantwoordelijkheid willens en wetens dragen, er van eten.
    Maak je niet te druk hierom, EN bekijk het nuchter. Vandaag citeerde iemand Char het medium: er zijn 3 kanten aan elk verhaal: die van de een, die van de ander, en de waarheid.
    Het simpelweg wegsturen levert niets op, maar hem aanhouden ook niet. Immers, deze meneer is al eerder in opspraak geweest.

    Dit kan wel een NIEUWE weg inluiden, zijspoor onderzoek.
    Ik pleit voor een inval minister, Deze gaat aan het ‘algemene’ werk, de huidige minster, dus donner, moet de zaken oplossen welke ten grondslag liggen aan….
    Doet ie dat goed dan komt ie terug, zo niet, exit.

    Reactie door Barend — vrijdag 16 september 2005 @ 0.40 uur

  28. Jan, m.b.t. tot jouw laatste opmerking…het antwoord daar op moet je maar eens geven als de SP straks in een regering zit…

    Reactie door Charles — vrijdag 16 september 2005 @ 0.47 uur

  29. hij gaat niet weg,,immers het zoet komt er aan en een extra 30% wil ie wel.
    en zijn vriendje krijgt ook een nieuw karretje een bmw 400.000.euro.beveiligt karretje.
    maar kan niet tegen gaten in de weg,
    dus kun je na gaan waar de gas/en besparingen aan opgaan.dat bedoelde ze dus met de opjecten/persoons beveiliging van volgent jaar.
    weg met het hele kabinet,weg met het koningshuis.gore bende

    Reactie door woest — vrijdag 16 september 2005 @ 0.49 uur

  30. Ik kan me maar niet aan de indruk onttrekken dat de Hr. Jan de Wit, gelet op zijn inhoudelijk optreden, vandaag in aansluiting ook persoonlijke tot de analyse is komen om een motie van wantrouwen in te dienen. Daar lijkt hij me eigenlijk ook te “integer” voor om dit woord deze avond nog eens in herhaling te willen gebruiken.
    Ik kan zelf alleen bedenken dat partijdruk deze intelligente SP-er heeft doen besluiten tot een actie waaraan hij slechts alleen na mild protest aan heeft willen meewerken.

    We zullen het nooit “echt” weten want ik ben niet zo naïef om te denken dat op dit weblog hierop een eerlijk antwoord wordt gegeven.

    Reactie door Liberaal-Socialist — vrijdag 16 september 2005 @ 0.52 uur

  31. Donner blijft is zojuist bekend.

    Reactie door Barend — vrijdag 16 september 2005 @ 0.59 uur

  32. @30, lijkt de PvdA wel, een 8 tal be-e-mail-bomde PvdA-bobo’s gaven 0,0 reactie op ‘plagiaat’.

    Reactie door Barend — vrijdag 16 september 2005 @ 1.03 uur

  33. Ja, waarom zijn de partijen bang?
    Dit is toch de DRUPPEL!
    Omdat men misdadige stappen gedogen. Wat hebben de slachtoffers van het hof er in godsnaam aan, SORRY?
    We mogen de fout ingaan jongens!!! Met sorry kom je ervan af.
    @ Barend, ik hoop het dat Justitie, nu werkelijk de plank voor hun kop verwijderd en deze zaak Christelijk oplost. Maar ik heb er een zwaar hoofd in.
    Ik maak me zorgen over de jongen. Voor het meisje kan ik alleen maar bidden.

    Reactie door Elsa De Leeuwin — vrijdag 16 september 2005 @ 1.07 uur

  34. wel dan wordt het tijd voor terroristen acties,
    (gaan de bellen rinkelen AI D??),
    wel je dna achter laten ,krijgt in iedergeval een ander de schuld.tenminste 4 jaar,, genoeg tijd om weg te komen dunkt mij.

    Reactie door woest — vrijdag 16 september 2005 @ 1.12 uur

  35. Als het systeem het probleem is heeft het wegsturen van een persoon geen zin.

    Donner of geen Donner het maakt allemaal niets uit.

    Ik heb minder probleem met Donner dan met de politiemensen die dat vriendje van Nienke dat met steekwonden en wurgkoort om de nek wordt afgeleverd bij de politie heeft verhoord. Aangezien deze person(en) schijnbaar geen enkel probleem hadden om een 12 jarig ventje psychisch te intimideren en argressief onder druk te zetten om te bekennen dat hij de dader was zonder bijstand van advocaat of ouders. (Bron: aflevering 2 vandaag)

    petje af voor dat ventje….of beter gezegd die kerel. Deze jongen heeft meer backbone dan het hele ministerie van justitie en OM bij elkaar.
    Slappe gasten die politie … bah probeer eens iemand van je eigen grootte zou ik zeggen.

    He survived the Ministry of Love (G. Orwell 1984)

    Reactie door Toine — vrijdag 16 september 2005 @ 1.35 uur

  36. is al weg

    Reactie door armando — vrijdag 16 september 2005 @ 1.58 uur

  37. Ik wist van te voren dat Donner zou blijven zitten. Veel bla-bla van L.van der Laan (D66).Maar in het vraaggesprek met haar,tussen de debatten door,merkte ik al dat zij Donner nog een kans zou geven. Jammer van de gemiste kans! Het is niet de eerste keer dat D66 hoog van de toren blaast en uiteindelijk,als het er op aan komt, bijdraait. Weg met D66.

    Reactie door JE. Mulder — vrijdag 16 september 2005 @ 2.06 uur

  38. Enkel jaren terug heb ik zeer fel kritiek geuit op het beleidt van de vvd.
    Dat viel niet goed en ben dus aangeklaagd.
    Sarcastisch gemaild met de vvdvoorlichting, werd niet op prijs gesteld.
    Ben daarom aangeklaagd en een straf gekregen van 500 Euro boete, een voorwaardelijke straf van twee jaren lang, een voorwaardelijk straf van 1 maand gevangenis straf.
    Zeer kritische mails naar andere partijen leverden me slechts niets op!
    Hieruit blijkt dat vooral de VVD alle vormen van kritiek te kop indrukt.
    De straf die ik kreeg van het OM valt in het niet bij zaken die lichamelijk en geestelijk meer schade hebben aangericht.
    Hiermee is het duidelijk dat het OM kiest voor vooraanstaande politici en niet voor de kritiek die burgers hebben op een beleid van een politieke partij.
    Vooral de VVD is elke kritiek taboe en wordt dan ook aangifte gedaan bij de politie Haaglanden.
    Aangiftes worden dan ook geaceppeteerd en het OM zal wel zorgen dat kritiek wordt gestraft!
    Iets mis met Justitie?
    Dacht het wel~!

    Reactie door Ger — vrijdag 16 september 2005 @ 3.34 uur

  39. dan ben ik er nog genadig van afgekomen na de actie tegen de zeehond email naar canadeze ambasade,hoe hun het zouden vinden dat de kinderen gevild zouden worden voor hun ogen,
    maar dat heefd de staad ook een lieve duit gekost,ze hebben er een dikke maand over gedaan,
    om me te vinden via inthernet,en twee agenten over de vloer,dus zins die onzin,en al de elende wat dit kabinet de gewone burger door de strot geduwt heefd,verdom ik het om ook maar enigzins mee te werken aan een of ander buurtonderzoek of overval/inbraak sterker ik acsepteer geen gezag meer van blauw of wat voor kleur dan ook,en dat is nu helemaal vervlogen,

    Reactie door woest — vrijdag 16 september 2005 @ 5.24 uur

  40. Wat ik al eerder zei in
    “Ongeloofwaardige Democratie” gisteren op
    donderdag 15 sept. vóór het debat liep dan
    ook zoals ik dacht om 12.35.
    Vóór de pauze tot 18.30 heb ik e.e.a. goed
    kunnen volgen en constateren dat de heer
    Jan de Wit, ene Weekers, duidelijk stil
    deed vallen, na een paar markante opmer-
    kingen vanuit de SP. Het betoog van de heer
    Weekers vond ik uitermate zwak en op de
    vraag of er wel of geen sprake was van
    politieke verantwoordelijkheid is m.i. geen
    helderheid verschaft,of althans onvoldoende.
    Echter, als mens, als minister, als be-
    stuurder, als medeburger zou je ook kunnen
    AFTREDEN OP MORELE GRONDEN OP PERSOONLIJKE
    TITEL.
    Je moet inderdaad behoorlijk veel moraal
    hebben wil je je functie en ego in die
    Waagschaal stellen en inderdaad een voor-
    beeldfunctie als daad stellen.

    De enige die dát deed was de enige ambtenaar, de politieman, die niet schroomde voor “vaderland en recht” op te komen met voorbijgaan aan zgh (niet ter
    zake dienende) “geheimhoudingsplicht” en
    met inzet van wat hém wel degelijk had
    moeten blijven: zijn BAAN, die hij trachtte
    naar behóren uit te voeren.

    Rehabilitatie van de “klokkenluider” dient
    dus ook op korte termijn te geschieden.
    Die heeft niet ten onrechte aan de bel ge-
    trokken en voorstellen tot verandering van
    het “systeem” zoals elders door Olav Meyer
    voorgesteld, lijken een “controleerbare
    mogelijkheid” tot aanzienlijke verbetering.

    Het mogelijke méérwerk zal, zolang het DNA
    technisch tot verwarring kan leiden, zonder
    meer in het belang van verdachten dienen te
    worden ondernomen in de diverse disciplines

    De heer Donner dient wel degelijk de pers
    zijn verontschuldigingen aan te bieden.
    Het heeft een hoogst misselijk makende indruk achter gelaten om nu de media de
    zwarte piet toe te kennen.
    De schrijvende pers doet er dan juist aan
    om vooral de op TV gehouden vraaggesprekken
    onverkort te publiceren.
    Dan kan de heer Donner later ter verdediging laten uitzoeken, hoe en waar er
    geknipt en geplakt werd vóór uitzending er
    van, maar dan zal hij wel met spijkerharde
    bewijzen moeten komen.

    Niet zelden zal TV zou coulant zijn om het
    soms “gestotter op hoog niveau in het be-
    lang van de status” keurig weg te laten,
    zoals dat bij fotografie retoucheren heet.

    Begripsvorming verandert ook:
    Ben je in je element, is het prima met je
    gesteld.
    Word je als burger meegedeeld dat je met
    element wordt betiteld, gaat het slecht met
    je.
    Men praat ook liever over de burgers in onze samenleving dan over dat er “elementen
    in onze samenleving zijn, die…”.

    Wat dan elementaire democratie binnen de
    Kamers betekent, moet dan maar eens heel
    omstandig uitgelegd gaan worden,…..aan de
    burgers in onze samenleving.

    Reactie door Madelief — vrijdag 16 september 2005 @ 6.10 uur

  41. Hij bukt en blijft.
    Ik zei het al.

    Reactie door Johan Smeets — vrijdag 16 september 2005 @ 7.12 uur

  42. Ironisch; Veel politici willen zich zo graag met het befrijfsleven vergelijken (vooral als het om het salaris gaat). Ik vraag me af hoeveel ministers er inmiddels de laan uit zouden zijn gestuurd als ze werkelijk in dat befrijsleven zouden hebben gewerkt.

    Reactie door Han — vrijdag 16 september 2005 @ 7.22 uur

  43. poterdikkie! Ik deed al een poging maar “Reactie van Liberaal-Socialist — donderdag 15 september 2005 @ 23.43″ weet het precies juist te verwoorden. Het draaid om opportunisme en niet om landbelang.

    zie ook mijn stukje op mijn site: http://weblog.habbiebabbie.net/Weblog/ReactieForm_v3.aspx?EntryID=668

    Reactie door Roland Wolters — vrijdag 16 september 2005 @ 8.17 uur

  44. @41: bullseye !

    Reactie door barend — vrijdag 16 september 2005 @ 8.21 uur

  45. Een mootje wantrouwen

    Trackback door Jazper.nl — vrijdag 16 september 2005 @ 8.36 uur

  46. macht = een soort spelkeuze.
    Ze draaien en draaien om zo de macht te behouden.
    En of het nu zo is dat kleinere partijen afgeperst worden(mijn gevoel maar ik kan de plank ook flink mis slaan)zodat ze wel mee gaan doen met de grote of Nederland is al zo ver afgezakt dat het niet meer menselijk te noemen valt.
    Ik begrijp er helemaal niets meer van!

    Reactie door anita — vrijdag 16 september 2005 @ 9.07 uur

  47. Te gek voor woorden: dat Donner zou moeten aanblijven voor het landsbelang. Integendeel, Donner moet opstappen voor het landsbelang.
    “Hij is en zal altijd een beetje onhandig zijn.” zou dan als legitiem excuus moeten gelden? Wanneer ik ‘altijd een beetje onhandig ben’ met mijn aangiftebiljet zal ik daar ook verantwoordelijk voor worden gesteld – zónder enige coulance. je hebt als burger je plichten, je hebt als bestuurder je plichten. En mag het zeker niet zo zijn dat de een ze wel mag verzaken en de ander niet. Dat werkt klassejustitie in de hand. En daarmee is het landsbelang niet mee gediend.

    Reactie door Sonja — vrijdag 16 september 2005 @ 9.37 uur

  48. “een cultuur van zwijgen waar gesproken moet worden ten behoeve van de waarheidsvinding”

    Schering en inslag. Zie 911. Zie Khan. Zie Frans van Anraat. Zie … nog even doorgaan?

    Donner blijft lekker zitten, hoe kan het ook anders.

    Misselijk makend.

    Reactie door Piet — vrijdag 16 september 2005 @ 9.41 uur

  49. En dan geen we nu verder met het normen en waarden debat.
    Hoe krijgt dit kabinet die woorden nog uit hun strot, als ze zelf niet eens beseffen wat het inhoudt.
    “OZB Posthumes blijft aan” leuk, fijn dat die mensen op onze kosten gevoed worden en de witte boorden criminelen gaan rustig verder waar ze gebleven waren. Noemen ze dat hun verantwoordelijkheid nemen?
    Bij mij hadden ze allang de zak gekregen. Goede gronden het bedrijf is in diskrediet gebracht

    Reactie door Sinne — vrijdag 16 september 2005 @ 9.51 uur

  50. natuurlijk zie ik liever ,onze jan de wit op de plaats van donner .maar voorlopig onderschrijf ik de mening van posting 11.

    Reactie door texas henkie — vrijdag 16 september 2005 @ 10.06 uur

  51. @13 Liberaal-socialist

    Het lijkt me dat u van een wereldvreemd soort ras bent als u verrast bent dat de SP Donner heeft geprobeerd weg te stemmen.

    Dat Donner spijt heeft van het gebeurde, dat kan ik me voorstellen. Het heeft alleen wel erg lang geduurd voordat hij daar mee naar buiten kwam. Zonder het debat had hij nog steeds in zijn ivoren torentje gezeten. Het is niet goed te praten dat een minister achter de feiten aan holt en pas tot acties over gaat na druk vanuit de 2e kamer.

    Wat mij het nog het meest verwonderd is dat de Partij van de Arbeid steeds maar achter dit kabinet aan holt, van een linkse partij zou je toch stelling verwachten.

    Kijk van D’66 kan je het verwachten, die lopen als een hondje achter elke grote partij aan die ze een vette kluif voorhouden, alleen jammer dat die kluif aan een touwtje zit en telkens maar weer opgetrokken wordt.

    Reactie door Peter — vrijdag 16 september 2005 @ 10.15 uur

  52. Donner is niet verantwoordelijk voor de fouten die overijverige officieren van justitie maken. Maar hij is wel verantwoordelijk voor de manier waarop hij reageerde. Hij schoot zoals altijd in een stuip: het was de schuld van de media, het was de schuld van iedereen behalve van hem, zijn departement en al helemaal niet van het OM. Nu moest hij in een debat weer op zijn schreden terugkeren.

    Donner is niet de aangewezen persoon om de noodzakelijke veranderingen bij het OM door te voeren. Onder zijn leiding komt er geen cultuurverandering. Donner is namelijk de belichaming van die cultuur.

    Donner had moeten vertrekken en erg jammer dat andere partijen op het laatste moment voor de macht gingen en niet voor de inhoud.

    (maar das mijn bescheiden mening)

    Reactie door Tom — vrijdag 16 september 2005 @ 10.17 uur

  53. ps. Mijn complimenten voor Jan de Wit.

    Reactie door Tom — vrijdag 16 september 2005 @ 10.21 uur

  54. De
    Landelijke Vereniging Eerstelijns
    Psychologen in Amsterdam (te vinden onder
    Psychologen in Google) zal nu wel veel
    aanvragen ontvangen om de psycholoog, die óf
    aanwezig was bij het verhoor van Maikel,
    óf op de hoogte was van de manier van de
    manier van verhóren,

    nu van de lijst van praktizerende psychologen te doen verwijderen.

    Zolang ouders verantwoordelijkheid dragen
    voor hun kinderen tot het 18e jaar, moeten
    zij althans toch de mogelijkheid krijgen
    hun minderjarig kind te mogen begeleiden.
    Ook moet het mogelijk worden dat een kind
    zichzelf een “waarnemer” kiest om bij dergelijke acties aanwezig te zijn, en zou
    dat een neutraal iemand moeten zijn, dan
    in godsnaam de huisarts als er niemand voor
    de rechten primair van het kind op komt.

    Overigens is in het verleden ook al gebleken, dat sommige scholieren er wijzer
    aan deden bij contrôlebezoeken hun één van
    hun ouders mee te nemen.

    Ook in die ‘beroepsgroep’ werden vroeger fouten gemaakt, uiteraard in de doofpot gewerkt en de niet correcte bejegening en aanpak (letterlijk en figuurlijk) kwam niet aan het licht.

    Laat men dan tot de a.s. of vólgende ver-
    kiezingen maar eens diverse beroepsgroepen
    grondig gaan doorlichten, ook al is bewijs
    moeilijk te krijgen en zal medewerking er-
    aan zo dienen te geschieden dat represailles aan het adres van het kind
    achterwege blijven.
    Niet zelden werd in het verleden het kind
    geziekt waarvan ouders/verzorgers onrecht-
    matigheden aankaartten.
    De vele klachten die erover zijn werden dus
    zo goed mogelijk binnen het huiselijke
    verkeer aangepakt en zo veel mogelijk opgelost. Breek de bek niet open van heel
    veel ouders, die slechts zelden alleen de
    dingen konden aanpakken, waarbij overplaat-
    sing, danwel het definitief ontheffen uit
    al dan niet professionele funkties absoluut
    zou doen plaatsvinden.

    “De eer aan je zelf houden” heette dat als
    men geacht werd zijn biezen te pakken en
    werd het taboe op publiekelijke bekendheid
    in stand gehouden. Eer kun je het amper
    noemen en voorzover er geen overtuigend
    juridische maatregelen konden volgen, werd
    mogelijk elders “dit gedrag” voortgezet.

    Als tav moeilijke gezinnen nu de computers
    geschakeld gaan worden, mag dat mijnentwege
    ook mbt ontslagen, overplaatsingen, of
    ontheffingen uit een ambt in gevallen waar
    absoluut grote vraagtekens gezet moeten
    worden.
    Als we dan toch gaan controleren, dan maar
    heel grondig aan twee kanten. Niet zelden
    zijn conflicten in gezinnen onderhevig aan
    ‘niet te bespreken’ invloeden.

    Een aantal jaren terug werd gesuggereerd dat er te weinig werk voor psychologen zou
    zijn. Integendeel, als zij “bij” zijn ge-
    bleven en geïnteresseerd in de marges bij
    hun vakterrein behorend, weten ze dat er
    werk te over is, en dient hun beroepsgroep
    door de vakmensen onder hen beter beschermd te worden.

    Als de oogst in politiek Nederland te wensen overlaat is het zo langzamerhand de
    allerhoogste tijd de hand aan de ploeg te
    zetten, en het kaf van het koren te gaan
    scheiden: wat nog goed is nu, lijkt volkomen te gaan verrotten.

    Reactie door Madelief — vrijdag 16 september 2005 @ 10.23 uur

  55. @53 Toevoegen: ….
    “contrôlebezoeken aan hun schoolarts”..

    Reactie door Madelief — vrijdag 16 september 2005 @ 10.28 uur

  56. Hoe zo rechtsstaat, hoe zo democratische uitgangspunten.

    Het lijken wel een stel bange angsthazen in dit daar in de kamer, die zich schromelijk aanpassen aan de wangedrochten die Donner en consorten laten zien.

    En waarom? Het is waarschijnlijk zijn overdonderende arrogantie, zijn overheersende zelfingenomenheid, zijn hooghartige zelfhandhaving, zijn ego die zo groot schijnt te zijn dat de rest van het kabinet er bij verbleekt, het zelfvertrouwen krimp en het in de zelfde staat lijkt af te glijden.

    Waarlijk is deze man een merkwaardig verschijnsel in de tijd, die chaos en verwarring heet.

    In zo`n situaties houden ze zich het makkelijkste staande, omdat enig zelfinzicht en zelfbespiegeling geheel ontbreekt.

    Excusus uitspreken is alsof ze een pakje boter kopen en rolt er ongegeneerd soepel en inhoudsloos uit.

    Waar draait het om bij het verschijnsel Donner: om zelfverheerlijking, macht en de belangen van land en volk is kennelijk bijzaak.

    Mij verwonderd het in het geheel niet meer dat hij de eer niet aan zichzelf houdt.

    Het woord eer aan jezelf houden, is een inhoudsloze zin voor hem, allemaal letters op een rijtje.

    Hij kent slechts de woorden… Ik…Mijn…Ik…MIjn…Ik…MIjn…enz.

    Die woorden zeggen hem alles!

    Reactie door e.krul — vrijdag 16 september 2005 @ 10.43 uur

  57. Hallo Jan,
    Diegenen, die tegen deze motie hebben gestemd keuren deze corruptie (want dat is wat het is) klaarblijkelijk goed.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — vrijdag 16 september 2005 @ 10.53 uur

  58. IK zei het gister al. Hoe geloofwaardig is de politiek nog?

    Reactie door redst@r — vrijdag 16 september 2005 @ 10.59 uur

  59. Het is duidelijk dat PVDA geen links blok wil met de volgende verkiezingen het lonkt en kruipt naar het CDA.
    Voor de rest vind deze PVDA het geweldig zo en kijkt met veel voldoening toe hoe alles afgebroken wordt want in hun hart vinden ze dit prima en ze hoeven de klappen niet op te vangen.
    Het is de vraag of de PVDA nog wel een links blok is .
    Het is te hopen dat de kiezer snel gaat beseffen dat van deze partij niks te verwachten is voor de onderste kant van deze samenleving en het terug draaien van de asociale maatregelen met de PVDA
    Het spint zoals het CDA spon na de dood Van Fortuin en een hoop mensen de verlossende engel zagen in het CDA.
    Zie je de verlossende engel in Bos dan is dat een grote vergissing, als er iemand het symbool is van achterkamertjes politiek dan is hij en zijn Partij het wel.
    Als de PVDA het vertouwen uitspreekt in een zo falende minister dan is dat voor de toekomst een zeer droevige zaak.

    Reactie door Jofel — vrijdag 16 september 2005 @ 11.03 uur

  60. Jan, ik heb het elders ook al gezegd, maar ik vind het zo vreemd dat Donner steeds benadrukt dat er geen sprake is geweest van opzet. Kennelijk beschouwt hij dat als een verzachtende omstandigheid. Mijns inziens zou dit de zaak alleen maar nog ernstiger maken dan hij al is. Als er geen sprake was van opzet, dan was er kennelijk sprake van incompetentie alom, wat betekent dat het probleem PER DEFINITIE structureel is, hetgeen zou nopen tot verregaande reorganisatie en een groot aantal ontslagen. Er zitten dan immers veel mensen bij Justitie te disfunctioneren, en dat zou niet alleen gelden voor deze zaak. Anderzijds, als er sprake zou zijn van opzet, dan kan Donner misschien volstaan met het ontslaan van een aantal kwaadwillende verantwoordelijken. Het probleem is dan wellicht minder structureel, waar ik overigens sterke twijfel bij voel. Wat Donner zelf betreft: van mij mag hij aanblijven, OP VOORWAARDE DAT hij maatregelen treft. Stel hem een deadline, stel ik voor, en doet hij niets, dan diskwalificeert hij zich aantoonbaar, waarna hij alsnog mag vertrekken.

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 16 september 2005 @ 11.13 uur

  61. Jan, je zegt: “Treurig dat de meeste partijen wel een grote mond opzetten in de media en in de eerste termijn in de Kamer, maar zich daarna toch schielijk scharen achter ‘de macht’. Wat is dat toch steeds?”
    Dat is toch zonneklaar? Ten koste van ALLES wordt de regeringsmacht vastgehouden en wil men nieuwe verkiezingen voorkómen!

    @ Liberaal Socialist (13 en 30):

    “Duidelijk geeft de Hr. Donner fouten toe”.
    Hoezo? Hij gaf wél mooi de media de schuld, en blijft nog steeds OPZET van het O.M. ontkennen!
    Het is een blamage dat de POLITIEK (dus inderdaad: niet persoonlijk) verantwoordelijke minister blijft zitten. Verder is er geen enkele reden om hem toe te vertrouwen de bezem door de Augiasstal te halen (om het maar eens een beetje fors uit te drukken).

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 16 september 2005 @ 11.23 uur

  62. Mij interesseert het geen hol of Donner blijft zitten of niet. Hij is onderdeel van een flut regeringen en het zal niet veel uitmaken of ie blijft of gaat. Als hij een klein residu van menselijkheid in zich had gehad dan gooide hij de handdoek in de ring, maar dat deed hij niet. Zijn ego en lekker baantje laten het niet toe.

    Waar ik mij echt pissig om gemaakt heb, (en dit is toch lastig, met alle gebuertenissen) is dat een paar van die kut-agenten een 12 jarig jongetje alle hoeken van de kamer hebben laten zien om een bekentenis af te dwingen, terwijl het jongetje half doodgeslagen was in het bos.
    Eikel Donner noemt dit een foutje, ik noem dit een drama. Iedereen die verantwoordelijk is voor dit gebeuren verdient 10 jaar celstraf met om de andere dag 10 zweepslagen. Hoe kun je het in je botte hoofd halen om en 12 jaar getraumatiseerd jongetje op een illegale wijze aan te pakken.

    Dit tart alle menselijke omgangsvormen. Nederland is weer een dieptepunt rijker.

    Reactie door alexander — vrijdag 16 september 2005 @ 11.24 uur

  63. En, beste mensen, zullen we Balkenende ook maar laten zitten? Want HIJ kan er toch niets aan doen? HET SYSTEEM faalt! :)

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 16 september 2005 @ 11.25 uur

  64. Jan, ik ben het overigens met de SP eens dat Donner nu al zijn krediet verspeeld heeft. Zijn houding is steeds totaal contraproductief en noncollaboratief geweest. Ik trek daarom mijn mening van hierboven (60) op dit punt in. De rest van wat ik zeg wil ik wel handhaven.

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 16 september 2005 @ 11.43 uur

  65. Ik meen mij te herinneren dat deze regering destijds beloofde dat als iemand grove fouten zou maken deze kon(den) vertrekken.

    Veerman ging flink in de fout.
    Donner is kampioen fouten maken.

    Waar blijft Zalm nu? Hoe hoeft de stekker er nu niet uit Zalm?

    En waar blijft Woutertje van de oppositie?
    Waar blijft jouw mening Wouter?
    Je zou bijvoorbeeld kunnen roepen dat het nu echt over is met die Donner !
    Dat is oppositie voeren !!!

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 16 september 2005 @ 12.17 uur

  66. Vervolg op nr. 65

    Wouter houdt zich stil, omdat hij gaat regeren in 2007 met CDA, let maar op. Zitten we weer 4 jaar in de shit. :[

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 16 september 2005 @ 12.22 uur

  67. Jan schreef: “De motie is verworpen. Treurig dat de meeste partijen wel een grote mond opzetten in de media en in de eerste termijn in de Kamer, maar zich daarna toch schielijk scharen achter ‘de macht’. Wat is dat toch steeds?”

    Ja, Jan, dat vroeg ik me ook al af toen de SP een tijde terug ook heel wat kritiek had op Donner, maar jullie je ook weer schaarden achter deze minister: http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/06/17/omgekeerde-wereld

    Ik citeer jou hier letterlijk: Minister Donner heeft gisteren in de Kamer een motie van wantrouwen overleefd. Er zijn fouten gemaakt, maar volgens de SP niet genoeg om het vertrouwen in de minister op te zeggen.

    Het politieke spel gaat gewoon door, zoals ik al had gevreesd. Dit keer laten de PvdA en de VVD het weer eens afweten. Wéér een zoveelste kans gemist om Donner weg te krijgen. Maargoed, bij de volgende motie tegen Donner, Jan, dan óók gewoon tegen die man stemmen. Het kan toch niet zo zijn dat Donner z’n gestuntel na een tijdje weer vergeten wordt?

    Reactie door Daniël O. — vrijdag 16 september 2005 @ 12.24 uur

  68. Ik ben het met dit kabinet niet eens, hopelijk veranderd het in 2007.Maar ik zeg maar zo ,VROEG OF LAAT krijgt ieder zijn verdiende loon. Zo is het altijd geweest.

    Elly uit Limburg

    Reactie door Elly — vrijdag 16 september 2005 @ 12.40 uur

  69. Laat ook nog even je stem op http://www.standpunt.nl horen.

    Reactie door Alex — vrijdag 16 september 2005 @ 12.50 uur

  70. NIET OFF TOPIC !!!!!
    HALLO,
    GAAN WE 24 SEPTEMBER NOU NAAR DEN HAAG OF HOE ZIT DAT?
    IK GA WEL……………………………………………
    (STILTE ALOM.)
    http://www.keerhettij.nl/

    Reactie door Gandalf — vrijdag 16 september 2005 @ 13.16 uur

  71. Het is toch duidelijk dat de PVDA nog niet wil regeren? Die wachten af tot het grootste leed geleden is, en er licht aan de horizon lijkt te komen. SP, GL, Wilders en Nawijn…dat is nou niet echt een aantal waarvan men wakker ligt. En alles wat deze regering tevoorschijn haalt, is weer verleden tijd voor de volgende…
    Slim of laf? Daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

    Reactie door Warrior — vrijdag 16 september 2005 @ 13.18 uur

  72. Jammer dat dhr.Donner géén eigenwaarde ook meer kent….ik zou uit zelfrespect(heeft hij dus niet!) zelf opgestapt zijn.
    Maar ja wat wil je hé, deze post levert genoeg eurootjes op. Als ik niet functioneer op mijn werk is het ook exit. En als ik mijn belastingformulier niet goed invul heb ik binnen no-time de deurwaarder voor de deur.En dan nog maar te zwijgen over de ouders/familie en aanverwanten van die arme kinderen…zij zijn in een nachtmerrie beland waar ze nooit meer uitkomen!! Ik hoop maar dat dat ooit goed zal komen…..(ben bang van niet)

    Reactie door pien — vrijdag 16 september 2005 @ 13.24 uur

  73. Zo de jas van Donner waait, waait justitie!

    Reactie door e.krul — vrijdag 16 september 2005 @ 13.54 uur

  74. Ach,ja..dus..de “Sorrydemocratie” is erweer..nee dat zou “na Pim” nooit meer gebeuren…en zie hier..we zijn weer thuis….”SORRY”..Wel aardige en keurige man,maar een “LEIDER op justitie”..nee weinig visie..en JP is al helemaal geen leider…waar blijven de leiders..Jij Jan,..!! Nog een week..he..!!

    Reactie door eric — vrijdag 16 september 2005 @ 14.11 uur

  75. Erg jammer dat hij niet net als Dr. Hirsch Balin de laan uitgestuurd kon worden, misschien moest de sp eens wat vaker met dergelijke moties wapperen en dan wel die sukkelige groenlinksers dwingen om hun rug recht te houden (zoals in het geval Veerman bijvoorbeeld). Even dacht ik dat Aleid Wolfsen (pvda/rechter) zich hier wel in zou vastbijten. Jammer..

    Reactie door Jory — vrijdag 16 september 2005 @ 14.11 uur

  76. @71. Warrior, je hebt volkomen gelijk.

    Jan, hoe lang zit je al in de politiek?
    Je kent deze spelletjes nu toch wel?

    De coalitie partijen laten hun minister niet vallen. En de PVDA wil nog niet regeren.

    Als de PvdA gisteren de motie samen met GL en SP had gesteund, dan was het nog spannend geworden.

    Maar de PvdA laat de CDA minister niet vallen omdat ze de deur naar het CDA open willen houden met het oog op de komende verkiezingen.

    Als het een VVD minister was geweest, dan wil de PvdA wel wat doen, maar niet tegen een CDA’er.

    Reactie door Michel Smit — vrijdag 16 september 2005 @ 14.13 uur

  77. @71 Warrior

    Slim of laf? Och, maak er maar achterbaks van!!!

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 16 september 2005 @ 14.18 uur

  78. D66: Omwille van den smeer, likt de kat den candeleer….

    Of: je kan de hand die je voedt toch niet bijten?

    Enne: Gandalf…in stilte laat ik je weten dat ik, DEO VOLENTE, wel zeker aanwezig zal zijn op de 24ste tussen 13.00 en 14.30/1500 uur op het Plein voor het Tweede Kamergebouw en mijndaar mijn plaats in de omsingeling zal laten aanwijzen en innemen. Hoogst waarschijnlijk ben ik in een spijkerbroek met een bruine jas gehuld.

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 16 september 2005 @ 14.18 uur

  79. Ik draag een spijkerbroek met rafels aan de onderkant en een zelfde rafelighoedje van spijkerstof op en een oranjeachtig gebordeerd oostersjasje aan!

    Reactie door e.krul — vrijdag 16 september 2005 @ 14.24 uur

  80. geborduurd

    wat is gebordeerd eigenlijk

    Reactie door e.krul — vrijdag 16 september 2005 @ 14.25 uur

  81. Jan de Wit, prima gedaan. Het is niet jou schuld dat D66 eerst een grote bek heeft. En als het erop aan komt wegduikt in de menigte. Wat Wouter(draaikont) Bos betreft, daar had ik niets anders van verwacht.

    Reactie door johanna — vrijdag 16 september 2005 @ 14.50 uur

  82. Als een politicus te pas en te onpas Sorry zegt, is dat dan SORRY wellicht een uiting van Gilles de la Tourette SORRY? Lijkt me SORRY van wel SORRY SORRY.

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 16 september 2005 @ 14.57 uur

  83. Ik heb gisteren het complete debat gevolgd via tv en internet. Wat mij vooral opviel waren in eerste instantie de harde maar o zo ware worden van Lousewies van der Laan. Ze gaf in haar betoog aan dat ze vond dat Donner 2 gezichten had. Maar ze mag wel eens in de spiegel kijken. Daar staat nog zo’n hypocriet met 2 gezichten. D66 kan volgens mij wel opdoeken na de volgende verkiezingen. En terrecht!

    Wat een schertsvertoning. Maar ik heb nu steeds sterker het gevoel dat de gevestigde orde hun eigen graf is aan het graven. Dus ga vooral zo door zou ik zeggen. Aan het einde van de rit kotst heel Nederland de gevestigde uit, en kan er eindelijk eens een andere wind waaien hier in Nederland.

    Ik wacht wel af, onze tijd komt nog! :)

    Reactie door Snowie — vrijdag 16 september 2005 @ 15.15 uur

  84. Ik heb ‘t zoveel mogelijk geprobeerd om ‘t allemaal te volgen maar ‘t lijkt erop dat de grootste prietpraters binnen ‘t kader van een verbale uitputtingsslag uiteindelijk in ‘t gelijk worden gesteld.
    ‘t Gaat nog wel allemaal worden onderzocht in een zoveelste commissie.
    Beetje misselijkmakend allemaal.
    Ik wil alleen maar éénduidigheid.
    Maar door al dat gekakel en gekraai raak ik een beetje horendol.
    Gelukkig ben ik niet de enige.
    Dat geeft de ‘gewone’ burger weer moed.
    Hier kan mén(s) tenminste nog een ei(tje) kwijt.
    Binnen een kader van sociaal perspectief.
    Ik denk niet alleen maar dat de rechts(e)orde verworden is.
    Bij de vele ervaringen wijzer geworden laat ik bij voorkeur mijn rechtsgevoel prevaleren boven welke wetgeving dan ook.

    Reactie door Lezer — vrijdag 16 september 2005 @ 15.48 uur

  85. Daniël O schreef: “Ja, Jan, dat vroeg ik me ook al af toen de SP een tijde terug ook heel wat kritiek had op Donner, maar jullie je ook weer schaarden achter deze minister: http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/06/17/omgekeerde-wereld

    Inderdaad en eerder al met die belachelijke godslastering wet die Donner vaker wou verscherpen nadat v. Gogh was vermoord. Toen D66 daarop een motie tot heroverweging van het wetsartikel indiende gaf SP eerst aan ook tegen de handhaving van het artikel zijn, maar steunde later de motie niet omdat het een verkeerd signaal zou geven.

    Donner had toen al weg gemoeten natuurlijk. Als er iets een verkeerd signaal afgeeft dan is het wel de verscherping van een godslasteringwet naar aanleiding van een religieuze moord.

    Reactie door PrimeEvil — vrijdag 16 september 2005 @ 17.59 uur

  86. Op 44 zeg ik tegen iemand: bullseye
    Die iemand zat toen op 41, waar nu een ander zit.
    Nu zit degene met wie ik het roerend eens ben op 42 en er is dus een bericht ingevoegd.

    @85 groeit de SP landelijk, als curve omlaag of omhoog in jouw optiek? Kwalitatief dus? Zou dat politieke noodzaak zijn misschien?

    Reactie door Barend — vrijdag 16 september 2005 @ 18.32 uur

  87. @ 78 en @ 79
    Waarschijnlijk kom ik in mijn peignoir dan
    kan ik zo nodig direct door naar Bronovo,
    als Johan dan toch al in de buurt mocht zijn, omdat hij een oogje op Den Haag heeft, krijgt hij direct een extra aante-
    kening op zijn C.V.. Mijn Centrale Ver-
    warming voor die dag wordt medicinaal ge-
    regeld dus ik heb geen problemen.
    Er komt geloof ik al een brandweerwagen en
    wie gaat de EHBOpost bezetten?
    Als ik dát overleef, haal ik de dinsdag er-
    na op dinsdag de Kamer ook nog wel als
    mw Agnes Kant zich weer van haar beste zijde laat zien: ik kan me er al op ver-
    heugen!

    Reactie door Madelief — vrijdag 16 september 2005 @ 18.58 uur

  88. Madelief, staan er bloemetjes op je peignoir? En kan je dan ook van die grote krulspelden in de je haar doen en zo’n netje eromheen binden??? Hartstikke jaren 50, helemaal retro en IN en om je te bescheuren, denk ik? Durf je?? Zie je het voor je, trouwens? :) Ohja, enne van die pantoffels met zo’n wollig randje…. of anders grote badstof slippers.

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 16 september 2005 @ 19.37 uur

  89. donner is eind verantwoordelijk maar uit ervaring kan ik je zeggen dat de politie echte klotenzakken zijn als je alleen hebben in een cel
    en dan is klotenzakken nog maar zwak uitgedrukt (kk bloedhonden)
    ik heb dan ook totaal geen respect voor het blaauw op straat en geniet als er weer is 1 bij een rel een steen krijg
    maar ja dat is mijn mening die gevormd is door hun zelf

    geef maikel en kees b en schade vergoeding van een paar miljoen uit de zakken van die zakken

    Reactie door dominee — vrijdag 16 september 2005 @ 19.46 uur

  90. Alhoewel ik ze dat van harte gun, die schadevergoeding, komt het wel van ons af.
    Ben van mening dat de ministers hun eigen blunders maar uit eigen zak moeten betalen.
    Kijken of ze dan nog ze makkelijk de zaak willen bedonderen.

    Daarbij komt nog dat ze elkaar het handje boven het hoofd houden en straks als Donner opsodemieterd hij een leuk baantje zal krijgen, commisaris van de koningin of burgemeester of iets dergelijks.

    Reactie door asociaal — vrijdag 16 september 2005 @ 21.58 uur

  91. Dat was een interessant schouwspel gisteren. Jan de Wit én Vos van GL waren geweldig!

    Reactie door J3roen — vrijdag 16 september 2005 @ 23.38 uur

  92. Wat een bezopen verhaal van de PvdA. Proost, Aleid!

    Reactie door J3roen — vrijdag 16 september 2005 @ 23.43 uur

  93. Circa 15 zetels in de peilingen vertegenwoordigen circa 10% van de Nederlanders (voort ‘t gemak de kinderen met de ouders meegerekend) is circa 1,6 miljoen kiezers voor één sociaal beleid. Bij een opkomst van 100% zou dit mogelijk nog meer kunnen zijn.
    Is ‘t niet een optie om dan met die 10(+)% één provincie te annexeren, op te eisen en die uit te roepen tot een sociale vrijstaat waar plant, dier en mens nog kan zijn.
    Diverse oostbloklanden hebben ’t ook voor elkaar gekregen dús waarom zou dit een utopie zijn.

    Reactie door Lezer — zaterdag 17 september 2005 @ 0.25 uur

  94. @88 Natuurlijk zie ik het voor mij Lydia,
    maar op dit moment zouden de krulspelden er
    uitvallen, maar bij operaties krijg je al-
    tijd zo’n douchekapje op en wat jij schetst
    zou ik desnoods nog zelf in elkaar kunnen
    zetten met kleur van de partij: ik weet een
    leuke stoffenmarkt morgen in de buurt.
    Natuurlijk kan ik ook vragen of H.M. nog
    ergens een huge ex. voor me heeft uit haar
    onuitputtelijke voorraad (Oh jé ik bedoel
    die winkelketen).
    Of ik het dúrf? Maar natuurlijk!!!!!!!!
    We worden door de zorg tot op het bot uit-
    gekleed, dus vraag ik je Lydia: moet ik er
    dan eigenlijk wel iets ónder dragen, of
    zal ik dat van het weer laten afhangen?
    ‘k Heb maar één probleem, als ik er ter
    plekke wat mocht krijgen, denkt iedereen
    dat ik een geintje maak en dát is dan niét
    zo, dus er gaat wel een tas met medicijnen
    mee, tja in het ziekenhuis is dat dan een
    beautycase en dat kan ook nog.
    Badstofslippers zijn ook geen probleem en
    groot rode veloursbadlaken van de SP met
    tomaten zou me ook goed van pas komen.
    Fijn hé dat het NU zaterdag is, weekend,
    mogen we héél éven off topic. Leuker is het
    natuurlijk als jij en Eleonora zouden mee-
    doen en wie maar wil/dúrft !
    De “zieken” onder ons zouden niet alleen
    door mij vertegenwoordigd moeten worden,dus
    zo ik zelf solidariteit écht op prijs stellen, of wil je zelf als “dakloze”met
    een stapeltje krantjes? :) :( ;(
    Laat het weten !

    Reactie door Madelief — zaterdag 17 september 2005 @ 2.40 uur

  95. @87,88,94
    Hoera voor de dames hier die zeker de 24e naar Den Haag gaan. Ik hoop dat ik u al dan niet in peignoir met krulspelden en/of rafeljeans kan traceren. Ik ga zelf in het zwart/donker blauw met baseball petje ( erg usa maar zet andere vaak op het verkeerde been.)
    Goede morgen overigens.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 17 september 2005 @ 7.33 uur

  96. (91) Een kinderhand is snel gevuld….

    Reactie door Warrior — zaterdag 17 september 2005 @ 9.34 uur

  97. Goed idee madelief, laat zien in welke staat dit kabinet u heeft gebracht, dit moet helemaal lukken!!

    Reactie door E.Krul — zaterdag 17 september 2005 @ 10.54 uur

  98. madelief=Madelief

    Reactie door E.Krul — zaterdag 17 september 2005 @ 10.55 uur

  99. 95 Warrior

    Wel als je niet volwassen wilt worden!

    Reactie door E.Krul — zaterdag 17 september 2005 @ 10.56 uur

  100. @97 Mevrouw Krul, madelief blijft gewoon
    madelief onder de véle die haar in
    handel en wandel dagelijks vergezellen.
    Dus ik hoef niet met een hoofdletter,
    til absoluut niet daaraan, wél om als
    éénling massa’s lotgenoten te vertegen-
    woordigen en er één van ben in die
    grote massa en niet de úitzondering:
    die groep mag/moet geaccentueerd worden
    en niét ik moet daarin centraal staan,
    dat is dus nog een dilemma voor me:
    het gaat me toch echt te vér om er
    helemaal uitgekleed bij te staan, maar
    ik zou in staat zijn om de bodysuite
    van La Bloemen (die er volgens mij één
    heeft)ter leen te vragen. Ik ben niet
    van het piercingtijdperk, dus zou het
    nergens door een ophaal beschadigen en
    tegen “óngewenste intimiteiten” word ik
    vast aan alle kanten beschermd en
    anders voorzie ik me wel van een
    kanjer van een bodyguard.
    Stel ook even iets ludieks “ópkomst”-
    vergrotends voor, want een duffe aktie
    moet het geenszins worden, wat u?

    Reactie door Madelief — zaterdag 17 september 2005 @ 12.11 uur

  101. madelief

    De bodysuite van La bloemen laat ik aan jou over
    volgens mij is ze de beroerdste niet en leent zij hem wrs graag uit voor het goede doel.

    Weet je zeker dat het past, mij zou het als een wijde jurk om het lijf vallen.

    Spreek mij maar aan met jij, ook ik bevind mij de 24e onder het gepeupel.

    Als het maar afgezakt, te klein, veel te groot, verbleekt, verkleurd, versleten, tandeloos of niet, rafelig, dus ook de spandoeken, verbleekt, versleten, kortom gehavend en enigzins verpauperd is.

    Dus u dagelijkse kloffie van de afgelopen jaren.

    Reactie door E.Krul — zaterdag 17 september 2005 @ 13.00 uur

  102. @101 Laat ik nou net die jutezak van het
    laatste mudje aardappelen dat ik
    vorig jaar kreeg om de winter mee
    door te komen en vorige week nog heb
    uitgewassen, om er nog 1 week in
    rond te lopen en er nog in kon
    tuinieren,..hebben weggegooid, gut
    wat een verkwisting nu weer….
    La Bloemen neemt altijd zo ontzettend
    voor zich in, dus dat kleine beetje
    door mij vindt zij vast niet erg !
    Zij levert altijd een fors aandeel in
    het ons te doen ontspannen, dus kun-
    nen we misschien iéts terugdoen.
    Ik kan natuurlijk wel proberen in
    haar huid te kruipen, maar wat zij
    levert is “vakwerk” en daartoe ga ik
    zelfs geen poging doen, dat is voor
    mij helaas de naakte waarheid.
    Madelief in de rouw kan het ook nog
    wel eens worden en gemakkelijk her-
    kenbaar. Wie weet levert het me nog
    een escortservice op maar ‘k ga ‘m er
    niet voor betalen; ik kom dus niet
    via Amsterdam of Rotterdam want dan
    gaat het me centen kosten en die mag
    ik mijn bloedjes van kinderen dus al
    helemaal niet onthouden. Het word nog
    moeilijk kiezen uit mijn kloffies..

    Reactie door Madelief — zaterdag 17 september 2005 @ 15.32 uur

  103. (99)Verklaar U nader…?

    Reactie door Warrior — zaterdag 17 september 2005 @ 18.44 uur

  104. Ja,Donner moet weg, maar Donner gaat weer niet weg. Welke partij wou ook nog maar dat de onslagregeling werdt versoepeld?. Wat is er in Godsnaam voor nodig, voor dat deze amateuristische prutser eindelijk opsodemieterd. Kan die vent het eigenlijk wel zo bont maken, zodat deze charlatans en huichelaars van het CDA er ook niet meer onderuit kunnen en deze amateuristische prutsminister van sorry een schop onder z’n reet geeft. CDA stond die letters niet voor Charlantanische Duivel Aanhangers ?.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — zaterdag 17 september 2005 @ 18.48 uur

  105. Als ik de media moet geloven is het heel moeilijk, zo niet ondoenlijk om de argumenten van minister Donner van Justitie te weerleggen. Dat is dus een leuke uitdaging. Piet Hein Donner (1948) weet vriend en vijand te overtuigen van zijn gelijk, en omdat hij dat lang niet altijd heeft, lijkt het me zinvol zijn argumenten en drijfveren eens onder de loep te nemen.
    Wanneer moeder aan haar dochtertje vraagt om op te letten wanneer de melk overkookt, moeder een kwartier later een totaal aangebrande pan op een uitermate smerig fornuis aantreft en boos wordt omdat dochterlief niet heeft gedaan wat zij heeft gevraagd, en de dochter verdedigt zich met het argument: “Ik heb precies gedaan wat je vroeg, het was exact 12 over 10,” dan heeft zij in principe gelijk. Moeder heeft haar immers niet gevraagd het vuur uit te doen zodra de melk dreigde over te koken. Wanneer iemand mij vraagt of ik weet hoe laat het is en ik antwoord “ja” en loop door, dan heb ik correct antwoord gegeven op de vraag. Daar is geen speld tussen te krijgen, en ongetwijfeld kent Piet Hein Donner tientallen van dit soort grapjes. Die vormen namelijk de logica van minister Donner. Hijzelf weet donders goed hoe flauw hij bezig is, hoe hij met dergelijke “grapjes” zijn ambtenaren uit de wind houdt en een publieke discussie doodslaat. Als jurist kent Donner het begrip “de letter en geest van de wet”. Een minister van Justitie die dit principe terzijde schuift om zijn gelijk te krijgen, verdient het ondanks zijn pose, zijn statuur en zijn indrukwekkende imitatie van grootpapa (zou hij zich er van bewust zijn dat hij zijn grootvader niet is?) niet om door de Tweede Kamer te worden gehandhaafd.

    De geboren theoloog Donner heeft het verkeerde vak gekozen. Hij had nooit jurist moeten worden. Van een jurist mag je verwachten dat hij de verworvenheden van een rechtstaat respecteert en er zonodig voor vecht. Donner doet – zeker als minister van Justitie – exact het omgekeerde; hij breekt de verworvenheden van de rechtstaat af. Maar daar waar het een hedendaagse theoloog siert de starre dogma’s van het instituut Kerk af te breken, dienen wij onze vraagtekens te zetten bij de pogingen van een minister van Justitie om een einde te maken aan de rechtstaat.

    Elke verdachte heeft recht op een advocaat die ervoor zorgt dat zijn rechten worden gewaarborgd, dat hij niet is overgeleverd aan het oordeel van het Openbaar Ministerie maar aan dat van de rechterlijke macht, nadat die de argumenten van het O.M. en de advocaat in overweging heeft genomen. Aan dit basisprincipe wordt in geen enkele rechtstaat getornd.
    Op 12 juli 2005 presenteerde minister Donner van Justitie een wetsontwerp ter wijziging van het roemruchte artikel 137 van het Wetboek van Strafrecht. Toegevoegd aan het bestaande artikel wordt “artikel h”, “het in het openbaar verheerlijken, vergoelijken, bagatelliseren of ontkennen van terroristische misdrijven”. Wanneer je van deze handelingen je beroep maakt, of deze handelingen gezamenlijk pleegt, kun je strafverdubbeling krijgen en zelfs uit je beroep worden gezet.
    Het schrijven van een wetsontwerp gaat Donner gemakkelijk af. Donner neemt alles wat hij daarin schrijft uitermate serieus, dus men kan beslist na het lezen van bovenstaand artikel 137h Sr niet beweren dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend. Donner meent wat hij schrijft. Letterlijk.

    Goed, stel nu dat ene Tarik B. wordt verdacht van het plegen of plannen van terroristische activiteiten. Hem wordt een advocaat toegewezen. De advocaat hoort het verhaal van Tarik aan en komt tot de conclusie dat Tarik de hem te laste gelegde feiten niet kan hebben gepleegd en zegt dit in een openbare rechtzitting.
    Het Openbaar Ministerie beschuldigt de advocaat er onmiddellijk van dat hij artikel 137h Sr heeft overtreden, hetgeen een misdrijf is, want hij heeft immers “in het openbaar een terroristisch misdrijf ontkend”. Daar is – in de logica van Donner – geen speld tussen te krijgen. De advocaat in bovengenoemd voorbeeld loopt de kans dat hij gevangenisstraf krijgt en zijn beroep nooit meer mag uitoefenen, dit alles op basis van het wetsontwerp 137h van minister Piet Hein Donner.

    Donner zou, wanneer zoiets in werkelijkheid zou gebeuren, de eerste zijn om het Nederlandse publiek en het parlement erop te wijzen dat men met zijn wetsontwerp akkoord is gegaan en dat men niet moet zeuren wanneer de wet wordt uitgewerkt op exact dezelfde wijze als hij dat heeft bedoeld en opgeschreven.
    En uiteraard zou daar wederom geen speld tussen te krijgen zijn, want dan klopt het gewoon.

    Derhalve is het volgens mij zaak om deze desastreuse broekenpoeper, dit poppenkastfiguur een koekje van eigen deeg te geven door hem te laten weten dat wij zijn fouten, en niet alleen die van zijn ambtenaren, uitermate serieus nemen en dat hij door die fouten, namelijk door zijn wetsontwerp 137h Sr en de absoluut foute basishouding die daaruit spreekt, dient op te stappen als minister van Justitie.
    Over de zaak Cees B. wil ik het niet eens meer hebben. Daar is al zoveel over gezegd en geschreven. Beschouw de argumenten tegen Donner die deze zaak opleverden maar als een toetje.

    Reactie door Jaap van Nieveld Goudriaen — zaterdag 17 september 2005 @ 21.44 uur

  106. Ik vind het onbegrijpelijk dat Donner blijkbaar zonder al te veel kleerscheuren keer op keer kan blijven zitten en zelf ook geen verantwoordelijkheid neemt door zijn ontslag in te dienen. Ik vind het huidige beleid voornamelijk uitblinken in zwakheid en absoluut geen daadkracht. Veel praatjes, weinig daden.

    Reactie door Tasz — zondag 18 september 2005 @ 8.16 uur

  107. @105 Verbluffend goed geschetst!
    Vandaar dat ik mbt tot Kahn razend was
    dat Donner meldde, dat “er niéts ge-
    vonden was, dat aanleiding gaf…etc”
    en Nederland kort daarna hoorde dat
    het héle dossier zoek was…enz.
    Zó ga je toch niet het Nederlandse
    volk informeren?

    Zou Donner geloven dat hij voortkomt
    uit een ‘rib’ die eens in zijn vaders
    vader’s (maar dan nog wat jaartjes
    eerder) lijf zat? Letterlijk?

    Hoe gaan we dat dan typeren?

    Oók als ‘tunnel’-visie?

    Hoe verhouden zich dan die ‘balken’
    en ‘splinters’ tot dat stuk bot dat
    hem dienstbaar als ‘rib’ tot ‘bevoegd’
    ambtenaar moest maken en nb minister?

    De transparantie heeft wel erg veel te
    lijden van de stérkte van de glázen
    van zíjn bril en de kunstmatige zon-
    wering zou wel eens hard nodig blijken
    te zijn om de blik áán te passen aan
    de donderwolken die nu aan de horizon
    verschijnen, waar hij de bui toch moet
    kunnen zién hangen!

    Reactie door Madelief — zondag 18 september 2005 @ 9.01 uur

  108. Die zit lekker zijn tijd uit en zijn ‘vriendjes’ zorgen er straks voor dat hij een leuk, goed verdienend baantje zal krijgen.
    En ach, foutjes maken we allemaal toch.

    Reactie door 8818 — zondag 18 september 2005 @ 11.02 uur

  109. @108, Groot gelijk 8818, waar máák ik me
    eigenlijk nog druk om voor mogelijk
    nog, maximaal naar boven afgerond,
    een kwart van mijn leven?
    Ook ik denk niet dat de plaatsver-
    vangende baantjes keurig via het UWV
    verstrekt zullen worden, of dat hem
    talloze postzegels voor sollicitatie
    brieven zou gaan kosten.
    Deze keer zou de voorselectie niet
    moeten gaan over kennis en ervaring
    maar puur over wilskracht en daad-
    kracht, maar die zullen inmiddels wel
    zijn voorzien in een riante prépen-
    sioenregeling, of voor enkelingen
    misschien toch nog de VUT ipv de ko-
    mende jaren te blijven en alsnog goed
    proberen te maken, álles dat fout
    werd aangepakt. We zullen het zien…

    Reactie door Madelief — zondag 18 september 2005 @ 13.31 uur

  110. tsjah wat zal ik zeggen
    ten eerste is het zo dat Donner verantwoordelijk is voor het OM. Daarnaast ligt de fout van de zaak Nienke KLeis bijhet OM en tegelijkertijd bij het NFI. Duz waarom zouden we Donner af latemn treden als hij alleen verantoowrdelijk is hiervoor. De fout ligt immers niet bij hem. De Rechter is namelijk meteen akkoord gegaan met de bekentenis van B.
    Verder zal het neit veel helpen wanneer Donner aftreedt. Er komt een nieuwe minister en dan?? Die zou het hele “systeem” aan moeten passen en dat zal ook nog wel enige tijd in beslag nemen. Als er ind e tussentijd weer iets gebeurd dan zal die nieuwe minister dat allemaal over zich heen krijgen. En dan vind iedereen dat die dan weer moet aftreden. Jah mensen, zo blijven we bezig…
    Dus denk eerst goed na!!!

    Reactie door Jorik — donderdag 22 september 2005 @ 9.58 uur

  111. Het wordt nu echt hoog tijd dat Dhr. Donner
    maar eens gaat solliciteren bij een parochie voor de functie van dominee, volgens mij is hij daarvoor in de wieg gelegd.
    Misschien scoort hij dan wellicht iets meer.

    Reactie door Wim 't Hart — vrijdag 28 oktober 2005 @ 1.06 uur

  112. Het wordt nu echt hoog tijd dat Dhr. Donner
    maar eens gaat solliciteren bij een parochie voor de functie van dominee, volgens mij is hij daarvoor in de wieg gelegd.
    Misschien scoort hij dan wellicht iets meer.

    Reactie door Wim 't Hart — vrijdag 28 oktober 2005 @ 1.15 uur

  113. Het wordt nu echt hoog tijd dat Dhr. Donner
    maar eens gaat solliciteren bij een parochie voor de functie van dominee, volgens mij is hij daarvoor in de wieg gelegd.
    Misschien scoort hij dan wellicht iets meer.

    Reactie door Wim 't Hart — vrijdag 28 oktober 2005 @ 1.16 uur

  114. Jongens,war zitten jullie je toch allemaal
    voor niets druk om te maken?De hele poiltieke
    arena zat en zit er alleen maar voor hun eigen hachje,en absurd hoge salarissen,die
    stilzwijgend met absurde bedragen jaarlijks stilzwijgend verhoogd worden.
    Jan met de pet moet voor een paar eurocentjes al naar het actiewapen grijpen,om na afloop te constateren dat hij nog veel minder erbij zal krijgen,en via de belastingen weer teruggepakt gaat worden.Laat je niet langer voor de gek houden door die haagse kaaskoppen,of ze
    nu van een linkse partij zijn,het middenkader,of een rechtse partij.Ze zijn ieder voor zich geen haar beter.Niet meer
    stemmen is de beste optie.Beter een obestuurbaar land,als een stel lanterfanters die alleen maar hun eigen belangen nastreven,en intussen ons land
    verkwanselen,en naar de verdommenis helpen.- Brussel – echter,is intussen een nog grotere nachtmerrie aan het worden.

    Reactie door Jan — donderdag 15 december 2005 @ 21.53 uur

  115. visa credit card…

    Satan forestry chambered congregated doled piggish teleologically displaced:credit cards http://credit-cards.1click-credit-card.com/

    Trackback door visa credit card — zondag 21 mei 2006 @ 18.46 uur

  116. Waarom bestaat er nog geen WEBSITE om handtekeningen te verzamelen met de naam http://www.donnermoetweg.nl ???

    Wie kan dit starten?

    Reactie door Joe — vrijdag 9 november 2007 @ 18.30 uur

  117. Jan: Publieke opinie moet je BEWERKEN!

    Reactie door Joe — vrijdag 9 november 2007 @ 18.31 uur