Salomon Kalou

Popi-Jopi-politiek noem ik dat altijd.

Je denkt: Nou, heel Nederland wil het beste voor Oranje, zeker met de WK voor de deur. Van Basten wil Kalou erbij hebben. Nou, dan hebben we beet. We eisen van de minister op hoge toon dat Kalou snel Nederlander moet worden. Dat de jongen slechts twee jaar hier woont, terwijl vijf jaar vereist is, poetsen we gewoon weg. Net als het grote menselijke leed dat velen (met niet zoveel geld en perspectieven als Kalou) moeten ondergaan omdat ze maar geen status krijgen….

Geen misverstand: ik mag me een liefhebber van voetbal noemen. Sterker: ik ben al meer dan dertig jaar een fan van Feyenoord. Ik heb er zelfs verstand van, al wordt daar verschillend over gedacht… Ik wil het beste voor Oranje in Duitsland. Maar het gedoe van politici die nu plotseling vooraan staan om Kalou vervroegd het Nederlanderschap te geven, zoals gisteravond in de Kamer, aanschouw ik met heel veel argwaan.

Ik hou niet van dit opportunistische Popi-Jopi-gedoe. Ik sta achter minister Verdonk!

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 30 september 2005 :: 0.04 uur

76 Comments

76 reacties

  1. Vind ik ook. Johan cruijff zei vroeger eens dat er teveel buitenlanders in Nederland speelde, in de zin van niet hier geboren en getogen eigen kweek, dus Kalou mag hier met een tijdelijk arbeidscontract tegen een bal schoppen, maar daarna schoppen we hem weer naar z’n eigen werelddeel. Dat hij niet voor z’n eigen land wil uitkomen is eigenlijk landverraad ten opzichte van z’n eige volk. Veel nationale trots heeft hij kennelijk niet in z’n donder.

    Reactie door Sjaak — vrijdag 30 september 2005 @ 0.14 uur

  2. Ik ben het daar helemaal mee eens.
    Maar stel ik ben politieambtenaar geweest en ik ben nog nog niet te oud en ik kom uit Belgie dan zou ik ook binnen een jaar Nederlander hebben kunnen worden om toe te treden tot het Nederlands politiekorps … kan dat dan wel ?

    Wat primeert ?

    Reactie door Jozef Labuche — vrijdag 30 september 2005 @ 0.14 uur

  3. Er zijn volgens mij wel meer sporters die binnen 5 jaar de Nederlandse Nationaliteit krijgen. Dus ik snap de gelijke behandeling niet?????

    Hij mag hier wel wonen, werken en belasting betalen. Hij bewijst dat hij volledig op eigen benen kan staan en een belangrijke functie vervult voor de samenleving. Dat is voor mij al voldoende reden om hem Nederlander te laten worden.

    Verder vind ik het ook belachelijk dat die procedures van de 26000 vluchtelingen nog steeds niet is afgerond.

    Reactie door Erik Arkes — vrijdag 30 september 2005 @ 0.25 uur

  4. Ach stop gewoon allemaal eens mee te doen aan het “brood en spelen” georganiseerd om het volk bezig te houden.

    Ik vindt het storend dat in deze tijden met wellicht wereld oorlog III voor de deur (of is hij al bezig?) het parlement vergaderd over KaLou.

    Dit zegt alles over de tweede kamer. EEN GROTE POPPENKAST!

    Reactie door Toine — vrijdag 30 september 2005 @ 0.34 uur

  5. Nee natuurlijk kan hij, omdat hij voetballer is, geen vervroegd staatsburgerschap krijgen. Ik ben blij dat je hier ook zo ver denkt Jan. Ik trek heel vaak de vergelijking met een gezin als ik het over politiek heb om dingen in perspectief te zien. Je zou toch ook geen moeder willen hebben die het ene kind wel een snoepje geeft omdat hij goed kan voetballen en een ander niet? Je zou toch geen moeder willen hebben die het ene kind extra snoepjes geeft omdat hij zo slim is? Je zou toch geen moeder willen hebben die héél veel geld uitgeeft aan prestige en uitelijke schijn en vervolgens de kinderen verwaarloost?
    Zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Reactie door Tamiem — vrijdag 30 september 2005 @ 0.39 uur

  6. Verdonk heeft groot gelijk dat zij Kalou niet bevoordeeld t.o.v. anderen.Ik begrijp trouwens niet waarom daar een spoeddebat voor nodig is. Johan Cruyf had het voor de wedstrijd van Ajax-Arsenal over uitzonderingen die de regel bevestigen.Wat een onzin!Kalou moet zijn beurt maar afwachten,er zijn spelers genoeg en goed genoeg voor het Nederlands Elftal.

    Reactie door JE. Mulder — vrijdag 30 september 2005 @ 1.34 uur

  7. Ik ben het lang niet altijd met Verdonk eens, en bovendien vind ik haar…hmm nee laat maar. Maar hierin geef ik haar gewoon gelijk. Kalou is niets meer of minder dan Ibrahim uit Somalië.

    Reactie door Johnito — vrijdag 30 september 2005 @ 2.25 uur

  8. Er worden hier veel appels met peren vergeleken. Je moet Kalou vergelijken met die Chinese tafeltennissers die wel mogen uitkomen voor Nederland. Kalou is nog altijd gevraagd om in Nederland te komen werken.

    Reactie door Erik Arkes — vrijdag 30 september 2005 @ 2.35 uur

  9. Kalu is nou éénmaal geen Maxima.
    dus mamma en pappa waarom maxima wel snoepjes en kalu niet?
    Kalu verdient zélf heleboel eurootjes en geeft die weer uit in Néderland, huur, boodschappen, lasten, recreatie, enz. enz. maar aan mevrouw de princess bracht een falliete corrupte land en familie mee die wíj nu onderhouden. Als ik het zó bekijk mag kalu van mij een paspoort hebben,

    Ik weet de éigenlijke reden waarom hij wil blijven ook niet, naast voor voetballen zal er wel een andere reden zijn die niet wordt genoemd.

    Geen willekeur? Het is altijd willekeur. Nederlandes politiek drúipt van willekeurigheid.
    En met Verdonk ben ik het nooit eens niet eens als ze gelijk heeft, die verkapte racist moet m.i.naar huis, ze heeft mij te vaak openlijk gelogen en geschokeerd! Gelukkig zijn haar dagen en van vele anderen aldaar geteld!!!

    Tsja….

    Reactie door C.F. — vrijdag 30 september 2005 @ 4.45 uur

  10. Ik las ergens dat nu ook Marijnissen voor snelle naturalisatie was. Daar begreep ik helemaal niks van omdat ik de SP eerder heb zien strijden tegen voorkeursbehandelingen. Was dan ook blij hier te lezen dat die lijn wordt doorgezet…

    Reactie door Jan-Paul — vrijdag 30 september 2005 @ 5.14 uur

  11. Zijn er in dit land geen voetballers meer?

    22 stuks op 16 miljoen, moet toch lukken om hieruit een teampje samen te stellen!

    Reactie door Johan Smeets — vrijdag 30 september 2005 @ 7.16 uur

  12. Helemaal mee eens. Niet met meteen met de hype meegaan, maar het probleem van alle vluchtelingen serieus nemen.

    Reactie door Thijs — vrijdag 30 september 2005 @ 7.56 uur

  13. Dat er iemand is die het “oranje” gevoel heeft bij ‘n ‘nationaal’ team dat dan uiteindelijk zal bestaan uit ‘koopjes’ uit ‘n buitenland? Zal dan de cup-winnaar het team zijn met het meeste geld? Dat is het spel, waar Kalou in meespeelt. Heet dat “sport”? Ik herinner me nog dat het meedoen ooit belangrijker was dan het winnen. Daarin was verliezen nog ‘n nobele zaak. Nu betekent verliezen: failliet. Ook alweer, met dank aan de commercie.

    Reactie door Boudewijn Pleines — vrijdag 30 september 2005 @ 8.09 uur

  14. Best SP.

    Heer Marijnissen,waar laat U zich toch mee in?? Heeft onze volksvertegenwoordiging nu echt niet zinniger dingen omhanden dan zich uit te sloven voor een meneer die meteen nederlander moet worden in plaats van netjes af te wachten en in te burgeren zoals we graag zien? Het is al erg genoeg dat clubs buitenlanders ronselen in plaats van rond te kijken naar talent van eigen bodem.

    Reactie door Jeroen Oost — vrijdag 30 september 2005 @ 8.47 uur

  15. Waanzinnig dat ze daar in de Kamer uberhaupt áándacht aan besteden!! Natuurlijk krijgt zo’n vent niet eerder de Nederlander-status dan ieder andere asielzoeker! Het zou toch van de zotten zijn als dat wel zo was!
    Ben geen voetbal-fan, maar ik zie wel liever Nederlandse clubs met Nederlandse spelers. Snap niet waarom al die lui nou zonodig weer uit het buitenland gehaald moeten worden, er zijn hier toch ook genoeg jongens die voetballen?
    Laatst las ik ergens dat Nederlands niet eens de voertaal is bij Feyenoord…….. Er kan bij mij veel hoor, maar dat gaat me toch echt wat ver!
    (dit alles overigens niet discriminerend bedoeld)

    Reactie door Mirella — vrijdag 30 september 2005 @ 9.09 uur

  16. Hiermee ben ik het NIET met jou eens, Jan.
    Minister Verdonks nogal misleidende uitleg van toepasselijke regels doet mij sterk denken aan een ander geval in 1978. De toenmalige staatssecretaris van vreemdelingenzaken, mevrouw Haars (CHU), weigerde aan een groep van 183 Marokkanen een verblijfsvergunning te geven (in verband met de z.g. “Regularisatiemaatregel”). De rechter had in hoger beroep vastgesteld dat zij dat MOCHT doen op grond van haar “discretionaire bevoegdheid” ( d.w.z.: de bevoegdheid om in bijzondere gevallen van de hoofdregel af te wijken). Haars deed het in de publiciteit voorkomen dat zij de 183 Marokkanen van de rechter MOEST uitzetten, wat dus niet het geval was. Uiteindelijk kregen de Marokkanen toch –na langdurige actie- verblijfsvergunningen.
    Verdonk zegt nu dat zij “de wet toepast” door voetballer Kalou niet te laten naturaliseren, al erkent ze wel dat de een “discretionaire bevoegdheid” heeft. Zij zou echter evengoed “de wet toepassen” als ze Kalou wél laat naturaliseren. Sterker nog: tot nu toe is de BELEIDSlijn gevolgd dat een sportman of –vrouw, die een bijzondere toevoegende waarde voor Nederland heeft –uiteraard moeten deskundigen de minister daarover adviseren-, wél mag naturaliseren, ook al verblijft hij of zij nog geen vijf jaar in Nedrerland (de hoofdregel). Dat is al bij diverse sportlieden, b.v. Afrikaanse hardlopers, gebeurd. Waarom ze van dit tot nu toe algemeen gevoerde beleid afwijkt –in weerwil van de adviezen van deskundigen!- verklaart Verdonk niet. Ik vermoed dat het haar gaat om het etaleren van een “consequent streng vreemdelingenbeleid”. In dit geval willekeur in mijn ogen. Overigens kan Kalou’s advocaat nog een procedure aanspannen tegen “lovely Rita meter maid”……

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 30 september 2005 @ 9.37 uur

  17. Ik had nog niet zo over dit probleem nagedacht, maar nu ik dit allemaal lees bedenk ik me: Als we nu eens met terugwerkende kracht Gert Müller en Mario Kempes tot Nederlander naturaliseren, dan is Oranje toch twee keer wereldkampioen! Aanvalluuhh

    Reactie door William Peters — vrijdag 30 september 2005 @ 9.42 uur

  18. puur amateurisme .van de voetbalbonzen .waarom? ze leiden veel jong talent op maar vergeten op tijd de papier winkel in te vullen ..ik bedoel daarmee te zeggen .als je als club een sateliet club in afrika hebt en daar talent opleid om ze later in nederland te laten spelen .je optijd je formuliertje in moet vullen .moet je in de bijstand ook .anders heb je ook niks .maar ja .brood en spelen .toch?

    Reactie door texas henkie — vrijdag 30 september 2005 @ 9.44 uur

  19. Volledig terecht van Verdonk. Ook Kalou moet op z’n beurt wachten, net als alle anderen. Waarom een bekent iemand voorrang geven?

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 30 september 2005 @ 9.48 uur

  20. Wat is nu gekker? Jan Marijnissen die zegt: “Ik sta achter minister Verdonk”, of Verdonk die geen gebruik maakt van haar bevoegdheid terwijl dat eerder (zie #16) al wel gebeurde?

    Reactie door David — vrijdag 30 september 2005 @ 9.52 uur

  21. Fantastisch Jan;

    dat je laat zien, dat je een minister objectief kunt beoordelen op onderdelen van haar gedrag en beleid. Daar krijg je een pluim voor!

    Zeer veel webloggers hier bezitten niet deze vaardigheden. Ik neem ze het maar niet kwalijk.

    Ook ik vind, dat de minister geen onderscheid moet maken tussen arm en rijk wat dit aangaat. terecht dat de S.p. haar hierin moet steunen; of doen we anders aan opportunistisch toelatingsbeleid?

    laat deze man maar mooi voor zijn eigen land de sterren van de hemel spelen; zoals destijds de sterren in het elftal van Kameroen. Wie kan zich dit nog herinneren?

    Reactie door ReneR — vrijdag 30 september 2005 @ 10.14 uur

  22. Jammer dat de SP het anti-liberale, nationalistische beleid van mevrouw Verdonk steunt. Ik had jullie wel iets hoger ingeschat. Deze voetballer kan zijn eigen broek ophouden en is geen enkele last voor de samenleving als geheel. Hij hoeft dus geen beroep te doen op de collectivistische regelingen die partijen als de SP en PVDA mede in het leven hebben geroepen. Sterker nog, hij betaalt netto alleen maar om die regelingen in stand te houden (en hij betaalt veel!). Toch willen jullie hem wegsturen, op basis van …, ja waarom eigenlijk? Regels zijn regels? Kom op zeg, leer zelf eens nadenken.

    Reactie door geldwolfje — vrijdag 30 september 2005 @ 10.29 uur

  23. Deze discussie heeft al veel te veel tijd en geld gekost. Gauw weer over tot de orde van de dag!

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 30 september 2005 @ 10.33 uur

  24. Volkomen mee eens Jan.
    Eergisteren netwerk gezien, een in eigen land niet levensvatbaar kind, hier geboren het land uit willen zetten, omdat mams lief niet de juiste papieren had.
    Dat politici zich daar eens over bekommeren over de toekomst van een gehandicapt kind van een uitgeprocedeerde asielzoeker in plaats van over goed betaalde voetballers.

    Reactie door Sinne — vrijdag 30 september 2005 @ 10.41 uur

  25. Hallo Jan,
    Het is mij allemaal een beetje te veel “kort door de bocht”-nationalisme.
    De bal is rond, – en sport moet sport blijven, waarbij plezier meer waarde heeft dan eer.
    Dat zou ook moeten gelden voor al die voetballende millionairs.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — vrijdag 30 september 2005 @ 11.03 uur

  26. Overigens een correctie. Ik zie dat Jan hem niet wil wegsturen, maar alleen het Nederlanderschap niet vervroegd wil geven. Ok, kan ik mee inkomen.

    Reactie door geldwolfje — vrijdag 30 september 2005 @ 11.17 uur

  27. @ Jan W. (hoezo “ACCEPT”? :)):

    Het heeft niets te maken met “op z’n beurt wachten”. Kalou’s zaak heeft b.v. ook niets te maken met asielzoekers, net zo min als b.v. gezinsvorming en -hereniging dat heeft. Helaas wordt alles nogal eens op één hoop gegooid. Maar je moet niet appels met peren vergelijken.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 30 september 2005 @ 11.45 uur

  28. @27 Olav Meijer

    Ách, je weet wel wat ik bedoel. Vijf jaar is vijf jaar en dat is voor iedereen gelijk. Dus geen voorrang voor sommigen.

    Ik ben trouwens maar snel weer onder de naam ACCEPT gaan schrijven, want onder de naam Jan W werd ik steeds gewist, vandaar. Wat de reden hiervan is, weet ik niet.

    Reactie door ACCEPT — vrijdag 30 september 2005 @ 11.53 uur

  29. Het lijkt een sterk staaltje van obstinaat gedrag om uitgerekend in dit geval, bij wijze van uitzondering, schijnbaar consequent gedrag te willen vertonen. Olav Meijer schetst in bijdrage zestien een zeer compleet beeld van het moment. In voetbal termen; de redelijkheid gebied om in dit geval de voordeel regel toch maar van toepassing te laten zijn.
    Ook dat is een noodzakelijk onderdeel van de regelgeving en dient als zodanig dus ook gerespecteerd te worden. Het is jammer dat uitzonderingsregels nodig zijn. Ze vragen om extra aandacht en kunnen daardoor verwarren. Om juist dan als zo’n regel van toepassing is het ding rechttoe rechtaan te willen passeren, is wel erg kort door de bocht. Het roept op zijn minst gezegd verbazing op.

    Reactie door Anton — vrijdag 30 september 2005 @ 11.56 uur

  30. Mijn complimenten, Jan M.!

    Verbazend hoe politici en media (bijv. nova en de woodward & bernstein van BVD) nog steeds niet goed weten wat er leeft, hoewel ze dat wel denken/pretenderen te weten.

    Reacties op Telegraafbericht, in GeenStijl, in standpunt-nl ( 73% voor Verdonk’s beslissing) etc. gaven toch wel (deze keer) duidelijk een richting te zien.

    Heer M., met mevr. Meulenbelt etc. koestert de SP (en de democratie) wel
    een adder aan de borst. Wanneer wordt daar eens een duidelijke uitspraak over gedaan?!
    Het gaat mis met Nederland. Zie reacties op opening Academische Jaar door AHA in folia civitatis. De jacht heeft AHA heeft de zegen van Meulenbelt. Zie haar Website.

    Reactie door r.k.h. — vrijdag 30 september 2005 @ 12.15 uur

  31. #16#27 Olaf Meier

    Ik heb ook nooit iets gesnapt, waarom er ineens wel andere sporters hier konden blijven uit het buitenland. Maar dat wil niet zeggen, dat je dus de poort maar helemaal moet opengooien voor dit soort lui, anders kon het wel eens heel erg druk worden in dat verre Ajax-trainingskampje in Afrika! Mooi dat Verdonk nu eens gewoon de wet gaat navolgen.

    Trouwens heb ik meerdere exoten hier goed zien spelen zoals Romario en Ronaldo, dian had je die beter direct moeten nationaliseren.

    De meerwaarde voor dit land van sporters vind ik strek overdreven. We hebben eerder mensen nodig zoals wetenschappers, die wat tegen kanker of AIDS kunnen uitzoeken. Die lopen tenminste ook niet het risico om na 1 seizoen onderuitgeschopt te worden of uit vorm te raken, want dat kan met deze Kalou ook gebeuren.

    Reactie door ReneR — vrijdag 30 september 2005 @ 12.16 uur

  32. @ ACCEPT (28):

    Van dat laatste begrijp ik écht helemaal niets! Is “Jan W.” soms toevallig ook de naam van een gevaarlijke crimineel??? Waarom wordt “ACCEPT” wél ge-ACCEPT-eerd, terwijl die N.B. precies dezelfde mening heeft als Jan W.???
    Soms stelt dit weblog mij werkelijk voor raadels….. :)

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 30 september 2005 @ 12.17 uur

  33. Dit is inderdaad een goede beslissing van Verdonk.
    Het lijk wel in dit land als je voetballer bent dat je dan de status van Jezus krijgt.
    Ook in recht spraak zijn al dingen gebeurd met voetballers dat je denkt wat is hier aan de hand.
    En met belasting voordelen is ook iets aan de hand.

    Reactie door Jofel — vrijdag 30 september 2005 @ 12.36 uur

  34. De R zit weer in de maand. Ik neem elke morgen weer een lepeltje Paradox in om mijn weerstand te vergroten.

    Reactie door niks — vrijdag 30 september 2005 @ 13.12 uur

  35. Jan,helemaal MEE EENS…dat gezeik van Cruijff ook…omdat ie Cruijff heet mag ie weer wat roepen..nee Johan,net als alle andere Nederlanders verklaar ik je heilig,maar dit roepen is “beetje dom”,
    wat een onzin,inderdaad popi-jopie politiek…NIEUW WOORD VOOR DE NEDERLANDSE TAAL..haha wat een geklets..voor hem ,hoe goed ook gelden dezelfde regels..
    ook met Verdonk eens…als SPer..goed,he.
    Cruijff zei dat Verdonk stemmen zou verliezen…ja dat zal wel,maar vanwege Kalou…daar houdt ze terecht aan vast.
    Die Nawijn ook,wat een reactie zeg,maak je maar zorgen,Nawijn,dat je in de peilingen geen zetel meer hebt…das’ erger..toch
    of erg…geef die zetel maar aan ons hoor

    Reactie door eric — vrijdag 30 september 2005 @ 13.13 uur

  36. Zo is dat !

    Reactie door Tamtama — vrijdag 30 september 2005 @ 13.24 uur

  37. Jan,zeg ..PSV-fan niks voor jou…??
    Brabo-accent (veel Sp-ers..ook Agnes Kant bijvoorbeeld) O,o…zijn we nu stemmen aan het verliezen…ja,he? eenvoudig en door jouw duidelijk gesproken “Klare Taal en “Boeruh”taalgebruik..ja da’s toch echt PSV..dacht ik.
    Feyenoord ook echt sterk,hoor..Kuyt Kalou..en inderdaad..heb je ooit bij Barend Van Dorp over voetbal horen praten..
    Niet verwaand worden,maar waar heb je geen verstand van,Jan… We love you !!!

    Reactie door eric — vrijdag 30 september 2005 @ 13.26 uur

  38. Helemaal mee eens Jan, over 2 jaar speelt hij waarschijnlijk in Spanje en dan wil hij weer Spanjaard worden.
    Heeft hij eigenlijk wel een inburgeringscursus gedaan??

    Reactie door peter — vrijdag 30 september 2005 @ 13.31 uur

  39. Afgelopen week gezien en gehoord dat een jonge Afrikaanse moeder met een tweeling, allebei lijdend aan een bloedziekte en een van de twee met een open ruggetje, terugmoeten van de IND naar het land van oorsprong, terwijl de IND toegeeft dat dit de dood van dat ene kindje zal betekenen. En dan mag een voetballer, die misschien één enkele keer in een Nederlands elftal speelt wèl Nederlander worden? Wat voor verdiensten heeft hij dan voor ons land? Een rooie kaart?
    Jan, ik ben het met je eens. Helemaal.

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 30 september 2005 @ 13.38 uur

  40. @ Eric (33):

    “ook met Verdonk eens…als SPer..goed,he.”

    Stoer zeg! :)

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 30 september 2005 @ 13.41 uur

  41. @ L.M. Lembeck:

    Wederom: dat is appels met peren vergelijken. Natuurlijk ben ik het ermee eens, dat de desbetreffende moeder met kinderen niet wordt uitgezet, en een verblijfsvergunning krijgt. Maar zij is een asielzoekster.
    De kwestie van Kalou is een geheel andere.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 30 september 2005 @ 13.45 uur

  42. Ik snap al die commotie omtrent Kaloe niet. Van Basten kan hem toch gewoon selecteren en opstellen? Verdonk kijkt toch niet de wedstrijden van het Nederlands elftal.

    Reactie door Paul Geveke — vrijdag 30 september 2005 @ 14.05 uur

  43. Ik zie weer eens Maxima voorbij komen als het om dit soort principekwesties draait. Wees als SP-er toch eens een keer tevreden dat het voortbestaan van onze monarchie verzekerd is door deze dame. Daar moet jullie SP-hart toch van overlopen? We praten hier tenslotte niet over de eerste de beste inburgertrutje.

    Verschil moet er wezen. Het is maar net waar je het hoogste mee scoort.

    John

    Reactie door John — vrijdag 30 september 2005 @ 14.17 uur

  44. ps
    Als ik had geweten dat Jan Feyenoordfan is had ik me wel 2 keer bedacht om SP-lid te worden :-)

    Kom op Braber, de link naar PSV is al eerder gelegd in de reacties van andere.

    Reactie door John — vrijdag 30 september 2005 @ 14.18 uur

  45. Ik heb eigenlijk de indruk dat Kalou wordt ‘opgeofferd’, blijkbaar ook door de SP, om te laten zien dat Verdonk een achterlijk beleid voert. Het is terecht, omdat Verdonk inderdaad een achterlijk beleid voert, maar het is niet terecht dat de SP nu opeens niet voor de belangen van mensen als Kalou (en onbekender) opkomt.

    Reactie door Sonja — vrijdag 30 september 2005 @ 14.56 uur

  46. Jan, ik ben het absoluut niet met je eens. In de vreemdelingenwet staat een duidelijk artikel dat topsporters in aanmerking komen voor een versnelde naturalisatie. De staatssecretaris van VWS en de IND geven Kalou een positief advies. Voetbalkenners als Cruyff en Van Basten geven een positief advies, wie is Verdonk nou eigenlijk om te bepalen dat hij niet genoeg topsporter is?

    Reactie door Karin — vrijdag 30 september 2005 @ 15.09 uur

  47. Het kon niet uitblijven. Nu heb is het hardop gezegd. Ik ben het wel met je eens Sonja.

    Reactie door Anton — vrijdag 30 september 2005 @ 15.11 uur

  48. #43 Sonja

    Denk je dat die Kalou een arme sloeber is dan, die geen advokaat ofzo kan betalen?? Trouwens, als hij verstandig is, dan gaat hij hier veel verdienen, om vervolgens als een vorst te kunnen leven in eigen land. Ik denk dat het leven daar voor hem en zijn portemonee veel beter is.

    je zou toch tegenwoordig getikt zijn om hier nog te willen blijven wonen.

    Wil je het tij keren, dan zul je moeten emigreren.

    Reactie door ReneR — vrijdag 30 september 2005 @ 15.43 uur

  49. Het zal toch wat worden als we alle buitenlandse voetballers in nederland asielzoeker gaan noemen. Of alle buitenlandse werknemers in nederland het nederlandschap gaan geven.

    .. en Kalou? Over een paar jaar speelt hij in een ander land.

    Grt
    Dirk

    Reactie door Dirk — vrijdag 30 september 2005 @ 15.57 uur

  50. Jan,
    Ik ben het helemaal met je eens…maar ik ben niet voor Feyenoord!
    Hartelijke groeten,
    Helmich.

    Reactie door H.A. Weidema — vrijdag 30 september 2005 @ 15.59 uur

  51. @46 karin
    You missed the point!!

    Reactie door Mary — vrijdag 30 september 2005 @ 17.16 uur

  52. Het gaat niet van harte om het laatste te onderschrijven maar ik ben het met de stelling eens. Maar wel met de toevoeging: IN DEZE..

    Reactie door Mary — vrijdag 30 september 2005 @ 17.17 uur

  53. kalou is een bedrijfs ongeval heel simpel .als kalou niet zo goed kon voetballen hadden de voetbalbonzen hem gewoon laten verrekken in afrika !!!! hadden ze toen zijn talenten beteringeschathadden ze tijd genoeg gehad om hem te naturalisren ..kortom stomme fout van de scouts .en kalou ziet er niet echt hongering uit dus kan wel even wachten .en landsbelang is gelul .een uitkeringsgerechtigde is van veel groter landsbelang .die houd aan het werk
    1.casemanager bij de gemeente
    2.casemanager bij het cwi
    3.casemanger bij het reintgratie bedrijf
    4.de zakkenvullende directie bij het uwv
    5.een keuringarts
    6.de leraar van het reintegratie bedrijf (die van die onzinnige cursussen geven)

    bij de gemeente B&W .de gemeenteraad ,directeur sociale zaken ,bezwaarcommisie ,div externe onderzoeks bureaus die de puinhopen bij div sociale diensten onderzoeken .
    kortom uitkeringsgerechtigde zijn handel en van grote economische waarde .stel dat voornoemde mensen morgen werkeloos worden omdat er geen uitkeringen meer verstrekt worden waar laten we die dan ? in het westland zijn te weinig kassen om ze daar te plaatsen .dus is kalou economisch gezien peanuts .het is me een waar genoegen om u hierover te informeren .
    groetjes texas henkie

    Reactie door texas henkie — vrijdag 30 september 2005 @ 17.42 uur

  54. 16 Olaf, 46 Karin

    Prima verwoord,deel jullie mening helemaal.

    Reactie door Beste Kerel — vrijdag 30 september 2005 @ 18.35 uur

  55. Voetbal mengt zich in de politiek, het moet niet veel gekker worden, straks zien we Johan Derksen nog in de kamer terug, moet er niet aan denken.

    Reactie door Vic — vrijdag 30 september 2005 @ 18.38 uur

  56. Oef…gelukkig!
    Ik kreeg even het gevoel dat we het niet eens zouden zijn. Heb je al het geluk dat je zo goed kunt voetballen en daarmee een giga-inkomen kunt realiseren wil je ook nog effe voorgetrokken worden bij het “Nederlander”worden.
    Na even doorlezen kwam ik er gelukkig achter dat we het (weer) eens zijn.
    Al vind ik de manier waarop mevrouw Verdonk e.e.a. brengt toch ook weer niet mijn stiel !

    Reactie door Steef — vrijdag 30 september 2005 @ 19.51 uur

  57. ad 56 Steef)
    Hoezo voorgetrokken, hij valt toch binnen de regels? Hij had ook lullig kunnen gaan doen, en een verstandshuwelijk kunnen aangaan.

    Reactie door Karin — vrijdag 30 september 2005 @ 21.26 uur

  58. Als Kalou toe getreden wordt als Nederlandse staatsburger, mogen derest van Kameroen, Nigeria, Kenia en andere van africaanse landen ook naar nederland komen om te voetballen. Op zo’n manier is punt 1 Mensenhandel. Vervolgens voor commercielle doeleinden, en dan praat ik van punt 2, wordt het mensenhandel makkelijker gemaakt. Punt 3 hebben we straks alleen maar ganezen, algerijnen en zuid africanen in het nederlands Elftal zitten. Geen van den Berg kom je nog tegen. Overigens wordt het commercieele sportwereld ook aardig geliberaliseerd. Volgend jaar kunnen we beginnen met een antiliaans gemengd met wat chinezen en jappanners wielrennerploeg van Peter Post of Jan Raas die met de Tour de France meedoen. Het ken te gek.
    Er is een grens.

    Reactie door Peter Dirks — vrijdag 30 september 2005 @ 22.01 uur

  59. Over de salarissen van topmensen(zowel industrieel en politici) worden heel wat woorden vuil gemaakt.
    Maar over de extreme salarissen van ‘top’voetballers hoor ik niemand.

    Temeer omdat verschillende voetbalclubs, die commercieel zijn, door gemeentes met gemeentegeld worden gefinancieerd.
    Er wordt zo vaak geklaagd over het feit dat er te weinig gedaan wordt voor werkelozen en uitkeringsgerechtige maar dat er miljoenen weggegeven worden aan voetbalclubs is normaal schijnbaar.

    Reactie door asociaal — vrijdag 30 september 2005 @ 22.52 uur

  60. ReneR, ik had niet de indruk dat hier gaat over het inkomen van Kalou, maar over zijn Nederlanderschap.

    Reactie door Sonja — zaterdag 1 oktober 2005 @ 12.02 uur

  61. ha ha :-)

    Reactie door ACCEPT — zondag 2 oktober 2005 @ 9.17 uur

  62. nou ik was serieus van plan met de hele familie volgende keer op SP te gaan stemmen en mij zelfs als lid aan te melden.
    Maar weten jullie wat? Ik walg nu ook van de SP.
    Als er sprake is van zpopie Jopie politiek nou dan krijgt SP van mij ook een hoge onderscheiding.
    Hyphocrieten zijn het die doen alsof alleen de zittende politici debet zijn aan ons ellende, maar dat zijn zij állemaal daar incluis de SP.
    Ik sta achter Verdonk…….hahahaha goed bedoeld maar verkeerd verwoord meer Jan.
    Zo sta je stiekem ook achter het hele kabinet beleid want indien dat niet zó was dan had er allang wat moeten gebeuren.
    Ondanks álle fraude en misstanden die afgelopen jaren onze revue hebben gepasseerd, veroorzaakt door deze regering, zit iedereen nog stevig in zijn zadel, net als de heer Jan.
    Nou dan is voor mij duidelijk welk belang er ook door Jan wordt bediend.

    Wat hebben wij aan een oppositie die als een kwijlende hondje achter die zittende misdadigers, witte boorden fraudeurs?
    Is de taak van een oppositie het zitten en ernaar kijken, hyphicriet verontwaardig doen met een paar semie krachtige taal, wat lullen tijdens een debat, wetende en mét de bedoeling alles toch bij het oude te laten?
    Oppositie….eerlijk…….in belang van het volk……hahaha laat mij niet lachen Jan, in spanje zeggen wij, a otro perro con eso weso..( geef de bot maar aan een andere hond, misschien heb je dan meer geluk).

    Nee hoor SP krijgt geen énkele stem van mij en sterker nog ik zal iederéén in mijn kring of stad adviseren niet en nooit niet op hyphocriete SP te stemmen.
    Woorden zeggen mensen helemaal niets Jan, woorden zijn gelul, manipulatie middel, DADEN dat is pas wat telt en voor zichzelf sprekend.
    \Schreeuwen, pseudo stoer doen, psuedo krachtige taal op TV, enkel als het volk het hoort maar stiekem heulen in het donker.
    Niet iedereen is gek en debiel in dit land Jan!!!!!!!

    Succes met de ondergang van SP………

    Reactie door C.F — woensdag 5 oktober 2005 @ 11.04 uur

  63. @62
    Huh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lees bericht 58 nog maar eens……..
    Of wil jij wel dat Kalou vervroegd Nederlandse staatsburger wordt?

    Reactie door Peter Dirks — vrijdag 7 oktober 2005 @ 12.53 uur

  64. Huh!!!!!!!
    Bericht van 58 zegt mij helemaal niks het is gewoon iets onzinnigs zonder verband of grond om op te staan, kan ik helemaal niks mee zo, wat bedoelt gij?

    Nederlanders moeten m.i. aan één ding/feit beginnen te wennen en dat is;
    Net zoals er zwarte turken, joden, potugezen,enz. enz. zijn, bestaan er sinds al tientallen jaren ook zwarte autochtonen Nederlanders, gewoon zwart hoor, gemngd , hier geboren en getogen en Nederland moet dat gewoon voor d’r eigen bestwil accepteren, zodat wij positief en harmonieus verder kunnen in deze door ons alleen aanbeden landje.

    Huhh…….was dit wat je wou horen/weten 63?

    Ik hoop het…haha……groetjes

    Reactie door C.F — zaterdag 8 oktober 2005 @ 9.21 uur

  65. Trouwens toevoegend, Kalou interesseerd mij geen ene r…., hij zoekt het maar uit met verdonk.

    smile

    Reactie door C.F — zaterdag 8 oktober 2005 @ 9.30 uur

  66. Beste C.F.

    Ben jij een leesblind ofzo???????
    Lees bericht 58 nog maar een keer.
    Het gaat erom dat Kalou vervroegd de Nederlandse paspoort krijgt omdat hij zo goed kan voetballen. Hij is net aan 2 jaar hier in Nederland en is wettelijk gezien een asielzoeker. Hij moet net als een ander asielzoeker wachten (wat voor mij betreft al veel te lang duurt, men moet binnen 1 of 2 jaar weten waar men aan toe is; blijven of vertrekken.)tot dat hij/zij te horen krijgt dat hij/zij mag blijven en dus een vergunning danwel paspoort krijgt. Nu is het zo dat Kalou voor commerciele doeleinden in de voetbalwereld een vervroegde vergunning zal krijgen zodat hij bij Feyenoord kan blijven voetballen EN dus ook in het Nederlands Elftal. van Basten wil hem graag hebben om volgend jaar naar de wereldkampioenschap voetbal te Duitsland hem in het elftal te laten spelen. daar gaat het om. Ik vind dat als je Kalou op deze manier toelaat, dus dat hij een vervroegd Nederlandse staatsburgerschap krijgt, je iedereen voor het commerciele voetbal binnen kan laten komen, en deze een Nederlandse paspoort kan aanbieden juist omdat hij goed kan voetballen en in het Nationale elftal kan voetballen. Ik ben hierbij ook bang dat er mensenhandel wordt gekweekt. Zoiets van; ” Kom naar Nederland daar kan je voetballer worden en mag je in Nederland blijven. Heel veel zullen net te kort komen om bij Feynoord, Ajax, P.S.V. Heerenveen, Veendam te voetballen en zit je met het idee wat je nu moet doen met deze uiteindelijk asielzoekers. Dat is wat erbij komt als je dit toelaat en zeg ik bijdeze dat ondanks het hele regeringsbeleid wat van mij gelijk kan prullebakeren, er toch af en toe indien het uitkomt heel toevallig toch een verstandig besluit uitkomt waar ik achter sta. Ongeveer 90% van het regeerbeleid is in mijn ogen niet juist. Slechts 10% kan ik achter staan. Dit is er 1 van.
    Ik hoop dat het nu wat duidelijker is waar het om gaat, waar het mij om gaat, beste C.F.

    Reactie door Peter Dirks — zaterdag 8 oktober 2005 @ 15.32 uur

  67. hihi hahaha haii,….of ik leesblind ben zal ik morgen ff aan mijn arts gaanvragen, goed?

    Eerlijk gezegd ga ik ook meteen langs mijn psycholoog want ik denk dat er ook al wat begint te happeren aan mijn interpretatie vermogen….oeii.
    Ik zal ook uw stuk meenemen ter bewijs en dan maar hopen dat de psycholoog ook niet dwaalt door een idem dito gebrek aan interpretatievermogen en uw stuk als niet te ontcijferen bestempeld.
    ook zie ik het púnt niet hierin die u wilt maken…hahahaha
    Ik doe een gok……2 ja? dus als Kalou een paspoort krijgt mogen volgens gij heel afrika hier een paspoort komen halen. Hahahahaaha, sorry dat ik moet lachen.

    Ten eerste worden die mensen zeer zeer precair geselecteerd en worden alleen maar de wonder boys aldaar naar Nederland gehaald, dus ik maak mij geen zorgen omtrent een invasie in Nederland van voetballende afrikanen, KOLDER.

    Als….Als……als er één ding voor mij niet bestaat dan is het ALS wel.
    Ik ga nóóit uit van áls dingen…..dat doen alleen domme mensen m.i.
    Het blijft mij om het even als Kalou die paspoort krijgt ofniet……als hij er recht op heb nu, geef hem dat dan en indien niet dat niet geven zo simpel ligt dat bij mij in dit geval. snapt u?

    Reactie door C. F. — zaterdag 8 oktober 2005 @ 22.25 uur

  68. Beste C.F.

    Als…… is voor domme mensen???
    We hebben dan in Nederland zo’n 16 miljoen domme mensen. Behalve jij met nog een aantal mensen natuurlijk.
    Ik ben blij dat we van mening kunnen en mogen verschillen hier bij de SP. En daar laat ik het bij.

    Met respect,

    Reactie door Peter Dirks — maandag 10 oktober 2005 @ 9.23 uur

  69. Ja voor mij zijn mensen die van als scenarios uitgaan gewoon domme mensen!!!

    Het is JOUW gegeven dat er derhalve 16 miljoen domme mensen zijn, dat zijn Jouw woorden en jouw rare interprtatie, met alle respekt hoor maar anders kan ik het niet verwoorden. Ik ben ook al wars van speculeren en van speculaties uitgaan!

    Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten.
    Niet omdat JIJ van als scenarios uitgaat en daarop bouwt doen alle 16 miljoen Nederlanders dat ook………nee doen ze niet….dat doen alleen een handje vol dombo’s denk ik….hoor jij er toevallig bij? Ga jij wel bouwen op als als als als scenarios…..Whuahahahahahaha.

    Reactie door CF — zondag 16 oktober 2005 @ 13.24 uur

  70. ook ik ben het etr mee eens dat dhr kalou gewoon op zijn beurt moet wachten.
    heus er zijn genoeg spelers in Nederland die op die plaats kan spelen.
    En als hij Nederlander is en hij vertrekt naar het buitenland jaja dan behoud hij zijn rechten ook voor zijn familie en heus hij vertrekt naar het buitenland.

    nee we mogen een nederlandse speler niet verkopen voor een buitenlander.

    Reactie door maarten — vrijdag 25 november 2005 @ 12.18 uur

  71. ik ben het er helemaal mee eens. We gaan toch zeker niet mensen voor trekken omdat ze kunnen voetballen. Er zullen zat meer mensen zijn in Nederland die misschien wel beter of even goed zijn. Over 2 jaar speeld hij toch weer in het buitenland. Kalou moet gewoon op zijn beurt wachten net zo als iedereen. En minstens 5 jaar in Nederland wonen. Jammer van het WK dan maar.

    Reactie door Maurice — maandag 19 december 2005 @ 13.27 uur

  72. Het hele gedoe rond de naturalisatie van S. Kalou is een zwaktebod voor de Nederlandse topsport in het algemeen en voor het Nederlands voetbalelftal in
    het bijzonder. Als Nederland zelf niet genoeg capabele mensen heeft,
    moet het genoegen nemen met plaatsen in de subtop. Het heeft weinig meer met landencompetitie te maken als iedere willekeurige buitenlander via een versnelde procedure een Nederlands paspoort krijgt om in een Nederlands
    team mee te kunnen sporten.
    Minister Verdonk heeft dan ook gelijk als zij zegt dat er geen bijzonder Nederlands belang is bij de versnelde procedure voor S. Kalou. Wat heeft het
    Nederlands elftal nog met Nederland te maken als het – straks – voor een groot deel uit buitenlanders bestaat die speciaal hiervoor hierheen
    gehaald zijn?
    Die jongen hoort natuurlijk gewoon voor Ivoorkust te voetballen.

    Reactie door frits — woensdag 15 februari 2006 @ 15.36 uur

  73. De zwarte heks van Harry Potter slaat weer toe. Wat een domme spelletjes speelt dit verschrikkelijk onmens met echte mensen.
    Heb je haar carnavalspak gezien?
    Wanneer gaan deze figuren in Den Haag nu eens eindelijk aan het WERK waarvoor ze zijn ingehuurd? Het is vreselijk STAATSterrorisme en ze VERDONKeremanen de echte problemen. WERK WERK en nog eens werk! Dat zijn de problemen.
    Maar daar doet dat HAAGSE zootje, wat zich KABINET noemt, helemaal niets aan.
    Heeft Balkje ooit het woord “werk” wel eens genoemd? Hoop wel dat Kalou het redt om Nederlander te worden.
    En haal je diploma beste Taida Pasic !!
    Walgelijk dat een DIENAAR(=minister) van het volk zich bezighoud met aparte kleine, maar ozo belangrijke echte MENSEN.
    STEM SP !!

    Reactie door paurum — woensdag 1 maart 2006 @ 22.53 uur

  74. Beste Jan Marijnissen,

    Voor je zoiets onzinnigs als hierboven schrijft zou ik je willen verzoeken om je eerst eens goed te in de materie in te lezen en dan mag je een mening hebben wel of niet maakt mij niet uit.Maar vooral de vijf jaar waar je over praat raakt kant nog wal verder zie ik trouwens geen enkel steekhoudend argument.
    Veel succes bij het steunen van Rita.

    Voor mij vanaf nu geen Sp meer!

    Reactie door Jopie — zaterdag 4 maart 2006 @ 14.55 uur

  75. Wat een onzin allemaal.
    Alleen omdat hij hier een potje voetbal wil komen spelen moet hij een versneld inburgeringsproces kunnen volgen?? Dan zal een schoenenpoetser uit Gambia ook wel belangrijk zijn voor Nederland.
    Nou heeft die zeikerd er zelfs voor gezorgd dat de reclame van Centraal beheer niet meer uitgezonden mag worden. Erg zielig.

    Reactie door DiaboliQ — donderdag 13 april 2006 @ 17.19 uur

  76. Hallo. Mijn complimenten voor dit blog. Hebben jullie ook zin in het WK? Laten we hopen dat wij wereld kampioen mogen worden dit jaar! Volg het allemaal online. wkvandaag.nl

    Reactie door wk 2006 — zondag 7 mei 2006 @ 7.16 uur