Maxime Verhagen

Vrijdag, 7 oktober 2005

OSS – CDA Tweede Kamer-fractievoorzitter Maxime Verhagen heeft rond de middag een werkbezoek gebracht aan Vos Logistics in Oss. Maxime Verhagen wisselde gedachten uit met directeur Wim Vos over de actuele ontwikkelingen in de internationale logistiek- en transportsector. “Oss is veel te belangrijk om alleen aan de SP over te laten”, zo concludeerde hij na afloop.

“Transport is van het grootste belang voor de Nederlandse economie.” Dus liet de CDA Tweede Kamer-fractievoorzitter zich op het Europese hoofdkantoor van Vos Logistics in Oss op de hoogte stellen hoe de ontwikkelingen in de sector zijn. “Loonkosten blijven in de concurrentie van groot belang. Het CDA heeft steeds sterk aangestuurd op loonmatiging, want we zijn in Nederland tien procent duurder.”
(Bron: kliknieuws)

Grappig. Vos Logistics is een heel grote transporteur die in Europa een rol van betekenis speelt. De directeur meldde onlangs in de NRC dat hij al sinds anderhalf jaar geen Nederlandse chauffeurs meer aanneemt. Hij geeft de voorkeur aan Polen, die zijn immers half zo duur.

Ik ben benieuwd of Maxime Verhagen met Vos ook de sociale gevolgen van dát beleid besproken heeft.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 09 oktober 2005 :: 14.15 uur

82 Comments

82 reacties

  1. Leuk dat er ook bij vermeld word WAAROM Verhagen vind dat Oss te belangrijk is om aan de SP over te worden gelaten. Stel je voor dat een bericht inhoud zou hebben. Beetje te makkelijk scoren van Verhagen of slechte journalistieke berichtgeving.

    Reactie door Maarten Vaes — zondag 9 oktober 2005 @ 14.46 uur

  2. Dickens beschreef Maxime Verhagen al, als hulpje bij Mr. Micawber uit Nicholas Nickelby: URIAH HEEP! Verhagen wringt zijn handen op exact dezelfde manier. Onderdanige kruiper, achter de ellebogen en ronduit vals.

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 9 oktober 2005 @ 15.12 uur

  3. Een vos is al sluw, laat staan 2, dus dat sociale aspect kun je wel vergeten.

    Reactie door e.krul — zondag 9 oktober 2005 @ 15.24 uur

  4. Betekent dit dat het CDA via Maxime Verhagen een charme-offensief start om weer in het collegepluche van Oss te belanden en de SP wethouders eruit te werken?!

    Reactie door Jules Timmerman — zondag 9 oktober 2005 @ 15.32 uur

  5. Ik heb bij de topic Bijstandouder aandacht gevraagd voor politieke manipulaties. Ik vroeg of het mogelijk is om uitspraken van politici en de media te screnen op manipulaties.

    Nou, wat let mij om daar nu gelijk mee te beginnen. De uitspraak van Maxime Verhagen.

    “Oss is veel te belangrijk om alleen aan de SP over te laten”,

    Wat denken jullie als je dat leest. Ik schrijf op wat ik het eerste denk en voel:

    Oss en de Ossenaren zijn dusdanig speciaal en belangrijk dat ik Maxime Verhagen vind dat de SP een dusdanig slechte partij is om jullie ooh zo speciale mensen voldoende te kunnen geven wat jullie ooh zo speciale mensen nodig hebben.

    Zien jullie net als ik hoe de huidige politiek niet om de inhoud gaat maar om psychologie en manipulatie. Een dergelijke korte zin heeft een angstaanjagend effect op onze denkpatronen. Hij legt niets uit maar het effect van zijn woorden maakt dat heel Oss daarna denkt. Jeetje we zijn bijzonder, jeetje waarom is Maxime niet onze grote leider, jeetje waarom zitten we met de SP opgescheept.

    Reactie door Tamiem — zondag 9 oktober 2005 @ 15.35 uur

  6. Die meneer Vos heeft openlijk verklaart, dat hij geen Nederlandse chauffeurs meer wilt omdat de Polen veel goedkoper zijn.
    Meneer Vos heeft nog betere vooruitzichten want straks komen de Roemenen en de Bulgaren en die zullen wellicht nog goedkoper zijn.
    Waar ik mij het meest aan stoor, is telkens weer de mening van mijn eigen SP zodra zij maar denken dat er ergens werknemers van buiten onze grens ,,slecht,, behandeld zijn of worden.
    Zo laatst met die Poolse slasnijders.
    Hun werkgever verlangde dat zij na 12 uur werken nog langer door zouden werken en het verhaal wil, dat zij dat weigerden en toen ontslagen werden.
    De verontwaardiging bij de SP en bij het FNV was groot.
    Maar nu even de werkelijkheid:
    De meeste Polen werken per dag al 4 uur langer dan de gebruikelijke acht uur en doen dat dan tot groot genoegen van de baas zonder dan voor die vier uur extra toeslag op het loon te vragen.
    Zij leven hier erg goedkoop met velen in een caravan en koken daar hun eigen potje.
    Na een week of zes gaan zij naar Polen met de meeste van de hier verdiende Euro-tjes.
    Nou, die Euro-tjes zijn daar vele malen meer waard dan hier.
    Dus conclusie: Polen die hier werken en de Euro,s voor het grootste deel thuis uit kunnen geven verdienen in feite veel meer dan hun Nederlandse collega,s en zijn door hun soepele opstelling ook nog eens oneerlijke concurenten van hun Nederlandse collega,s
    Daarmee heb ik aangetoond, dat Polen onder die omstandigheden zelfs al werken zij hier onder het minimumloon helemaal niet zo zielig zijn…

    Reactie door frans — zondag 9 oktober 2005 @ 15.46 uur

  7. -Een opmerking die niets te maken heeft met deze log-
    Wat een onwijs sterke spot van de sp op tv. Ik heb hem net gezien en ik ben er van onder de indruk!

    Reactie door joanne — zondag 9 oktober 2005 @ 16.59 uur

  8. Dhr. Verhagen heeft volkomen gelijk, als goed voorbeeld stelt hij in de tweede kamer voor dat het kabinet afziet van een 30% verhoging, en als geste 20% verlaging uitvoert.

    Motie unaniem gesteund.

    Reactie door Johan Smeets — zondag 9 oktober 2005 @ 17.11 uur

  9. Verhagen is iemand die mooie praatjes verkoopt om de kiezers op zijn hand te krijgen,zijn opmerking dat men het niet aan de SP kan overlaten is zeer denigrerend en slaat natuurlijk nergens op.

    Reactie door JE. Mulder — zondag 9 oktober 2005 @ 17.18 uur

  10. Misschien niet zo slim van Vos Logistics. De suggestie dat de ingehuurde Poolse half zo duur zijn ten opzichte van de Nederlandse chauffeurs zal best waar zijn, het is echter kortzichtig te veronderstellen dat de Nederlandse werknemer kan concureren met Poolse werknemers.
    Bovendien is elke door een Pool verdiende euro verloren voor de Nederlandse economie, daar komt bij dat de overheidsinkomsten (belastingen) door de uitstroom van deze euro’s omlaag zullen gaan, de uitgaven voor de overheid (uitkeringen voor ontslagen chauffeurs) stijgen daarentegen fors.
    Voor de firma Vos Logistics heeft de opstelling van zijn directie tot gevolg dat het totale volume aan vracht binnen Nederland af zal nemen door een verlaging van het besteedbaar inkomen van de Nederlandse bevolking.

    Maar gelukkig heeft de heer Verhagen meer verstand van economie.

    Reactie door hanri — zondag 9 oktober 2005 @ 17.54 uur

  11. @Hanri,
    Vos Logistics is echt niet afhankelijk van de binnenlandse markt hoor.

    Reactie door Ronald — zondag 9 oktober 2005 @ 18.13 uur

  12. Oss heeft gekozen in verleden en ook in heden voor SP omdat dat hun goed bevallen was(is).
    Het feit dat Verhagen(ja Zalm durfde niet,dus stuurde zijn handlanger).juist naar Oss kwam is voor mij het bewijs dat ze juist de SP als gevaarlijke tegenstander zien.
    En waar moet je dan je pijlen op richten….natuurlijk het bedrijfsleven.Die wil toch meer geld geld geld over de ruggen van mensen vaak???????
    En SP is juist voor menselijke waarden.
    Dus allemaal heeeeeel logisch.
    Dit is te redden als alle WEL sociale mensen zich verenigen NU meer dan ooit.

    Reactie door anita — zondag 9 oktober 2005 @ 18.42 uur

  13. misschien moeten we ook maar poolse politici in dienst nemen en een poolse koningin die zijn de helft goedkoper
    blijft er voor ons eens genoeg over voor andere belangrijke zaken in dit land

    Reactie door Annet — zondag 9 oktober 2005 @ 18.43 uur

  14. hahaha annet heel goed

    Reactie door i — zondag 9 oktober 2005 @ 18.49 uur

  15. Is dit transport ook groot geworden door buitenlandse werknemers in dienst gehad te hebben..

    Reactie door folkert de lepper — zondag 9 oktober 2005 @ 18.49 uur

  16. Nederland is veel te belangrijk om aan deze baggerregering over te laten…

    Reactie door J3roen — zondag 9 oktober 2005 @ 19.16 uur

  17. Even vandaag 5 en 9 waar ik al niets aan
    toe te voegen heb: zeer scherp gezien !

    Maar de kiezer wordt wijzer en wijzer en
    zal het vertikken de gedachtengang van
    dhr Verhagen over te nemen en zijn uitspraak als ARROGANTIE van de bovenste
    plank beoordelen.

    Eerder zou je verwachten dat hij een opmer-
    king maakt over het aantal Poolse arbeiders
    ten koste van de werkgelegenheid voor bur-
    gers hier die aan alle kanten aan het solliciteren zijn.

    Mocht dhr Verhagen met zijn opmerking be-
    doeld hebben de SP een handje te willen
    hebben, dan vind ik het een regelrechte
    beledigcing aan het adres van mevrouw
    Marijnissen, als die daar een niet onbe-
    langrijke stem in de Gemeenteraad zou heb-
    ben, of ik zou verkeerd zijn ingelicht.

    Ik kan me nl. niet voorstellen dat deze
    mevrouw haar woordje niet zou kunnen doen.

    Ik ga intussen wel even mijn info opfrissen
    voor alle zekerheid.

    Vrijheid van meningsuiting?
    Allerminst sympathiek en diplomatiek !!

    Reactie door Madelief — zondag 9 oktober 2005 @ 19.17 uur

  18. loonmatiging? Nou, als ze in de 2e kamer daar nou een goed voorbeeld van zouden geven, maar nee hoor, 30% erbij.

    2e kamer bestaat voor het meerendeel uit volksveraaders.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 9 oktober 2005 @ 19.44 uur

  19. @18: het volgende kabinet krijgt er 30% bij. Dus niet de huidige regering, en de kamerleden ook niet.

    Reactie door PJORourke — zondag 9 oktober 2005 @ 20.00 uur

  20. @19 En dan is dat OK?
    Terwijl wij met z’n allen weer moeten matigen, waar is die 30% aan gerelateerd?

    Als het op de kreet “vergelijkbare beloningen in het buitenland” gestoeld is of “om dichter bij de beloningen van de hoge ambtenaren en het bedrijfsleven” te komen.

    Dan vraag ik me af:
    Waarom vergelijken ze hun inkomen met dat van rijke landen en dat van ons met Polen en Chinezen?

    Reactie door Johan Smeets — zondag 9 oktober 2005 @ 20.30 uur

  21. verhagen is net zo,n eng mannetje als die van baalen van de v.v.d. die hebben volgens mij een boekje gelezen van zo,n eng mannetje met een klein snorretje pakweg 70 geleden door die gast geschreven.verder verbaas ik me steeds weer dat personeel als onkostenpost word gezien .er word n.l vet aan verdiend .die vos weet ook dat zijn poolse chauffeurs minder vakbekaam zijn dan de nederlandse daar deze een gedegen opleiding moeten volgen .wat zeker voor de verkeersveiligheid een pre is .het grote aantal ongelukken met vrachtwagens de laatste pak weg 2 jaar .is volgens mij daar mede debet aan .dit KLOTE KABINET laat gekwalificeerd personeel aan de kant staan , om mindergekwalificeerde mensen te laten uitbuiten door werkgevers .en de arbeider pikt het ook nog .de nederlandse werknemer heeft geen enkel zelfrespect meer en laat de toekomst van hun kinderen naar de klote helpen .en wie krijgt de schuld juist .de polen,hongaren,roemenen,en zalm ,balkenende, verhagen ,barrosso ,berlusconi, lachen zich kapot en vullen hun zakken .vroeger lagen de chauffeurs voor de poort en legde het verkeer plat .nu lopen ze met hun zware van nelle werkeloos en gelaten de poort uit .de enige actie die ze nog doen is een e mailtje naar de s.p .dat is te weinig heren .schop je luie vakbonds leiders? achter hun bureau uit en ACTIE VERDOMME .ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL .NOU LAAT MAAR EENS ZIEN DAN . ACTIE !!!!!!!!1

    Reactie door texas henkie — zondag 9 oktober 2005 @ 20.38 uur

  22. Henkie, Hitlervergelijkingen zijn zo 2002.

    Reactie door PJORourke — zondag 9 oktober 2005 @ 20.47 uur

  23. PJORourke@22,
    ik lees anders regelmatig hier op forums over lenin en marx vergelijkingen is dat ook 2002.

    Reactie door folkert de lepper — zondag 9 oktober 2005 @ 21.02 uur

  24. PJORourke (19),

    Het is de loonsverhoging van de ministers hoor.

    (22),
    Nee, we kunnen ze beter met nsb-ers vergelijken.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 9 oktober 2005 @ 21.28 uur

  25. (22)

    Reactie door texas henkie — zondag 9 oktober 2005 @ 21.28 uur

  26. @24: Nationaal-socialisten zijn ook socialisten en staan dichter bij de SP dan bij de VVD.

    Leuke bespeling van het sentiment, maar historisch incorrect en verder nogal laag-bij-de-gronds.

    Reactie door PJORourke — zondag 9 oktober 2005 @ 21.32 uur

  27. @24: De volgende ministersploeg krijgt er 30% bij, dus na de verkiezingen van mei 2007. Zo moeilijk is dat toch niet?

    Reactie door PJORourke — zondag 9 oktober 2005 @ 21.33 uur

  28. foutje (22)ik verwijs alleen naar boekjes die de heren volgens mij lezen .verder wil ik in herinnering brengen .dat o.a van aartsen (v.baalens partij genoot)tijdens de eu campagne ons allemaal (de nee stemmers) communnisten heeft genoemd. enge mannetjes blijven enge mannetjes.

    Reactie door texas henkie — zondag 9 oktober 2005 @ 21.33 uur

  29. @28: Ik heb ook nee gestemd, ik ben door Van Aartsen vergeleken met communisten en racisten, en ben daar nog steeds zeer kwaad over.

    Reactie door PJORourke — zondag 9 oktober 2005 @ 21.36 uur

  30. Waar leiden wij dan nog onze Nederlandse kinderen voor op? Geen vakbekwame leerkrachten meer nodig. Vollere Staatskist dat wel. Maar een verwaarloost Nederland. Nog meer crimminelen opvoeden.—->Weg uit het dit land. Want polen,hongaren,roemenen enzovoort zijn lekker goedkoper! Hier in Limburg zijn er al veel te veel om door de lage lonen, zakken te vullen van de graaiers.

    Reactie door Elsa De Leeuwin — zondag 9 oktober 2005 @ 21.37 uur

  31. Dit is SLAVENHANDEL.

    Reactie door Elsa De Leeuwin — zondag 9 oktober 2005 @ 21.38 uur

  32. @Texas
    Ik zie je vaak wanhopige pogingen doen om mensen wakker te schudden. Voor mij geld hetzelfde gevoel.
    Wat gebeurd er als de politiek zich gaat bedienen van manipulatieve uitlatingen en de media niet langer op zoek is naar de waarheid maar ziende blind deze retoriek in de bladen groot afdrukt?
    Als mens ben je geneigd(tenminste de meeste mensen) je te conformeren aan wat je als norm wordt voorgeschoteld. Dit maakt dat we met z’n allen dagelijks worden geconditioneerd door dergelijke retoriek en het heel erg moeilijk is je kritisch te blijven opstellen en je bij elke uitlating af te vragen wat er nu eigenlijk gezegd of gedrukt wordt.
    Hoe kun je mensen behoeden voor dit soort gevaarlijke ontwikkelingen binnen de media en de politiek? Ik zou graag willen dat elk individu puur op basis van zijn eigen integriteit kiest. Ik zou graag willen dat de media puur op basis van waarheidsvinding kiest voor wat ze printen.
    Ik voel ook de wanhoop maar we zijn niet onmachtig om hier iets aan te doen. Niet door geweld, staking of revolutie maar door mensen hun eigen kracht en keuze mogelijkheden terug te geven door dit soort manipultaies keer op keer uit te blijven leggen en uit te vergroten. Zodat iedereen over een tijdje zegt: snotverdorie ik laat me niet brainwashen. Ik kies zelf wat ik juist of niet juist vindt. Het is de SP en de Christen Unie bij het Europa referndum ook gelukt!!!

    Reactie door Tamiem — zondag 9 oktober 2005 @ 21.55 uur

  33. PJORourke

    @20 was aan jouw gericht graag je mening.

    Alvast bedankt.

    Reactie door Johan Smeets — zondag 9 oktober 2005 @ 22.10 uur

  34. Europa moet zo nodig EEN worden. Ik weet het, niet van mij en ook niet van de SP, maar net als de toetreding van Turkije tot de Unie, kunnen wij dit proces toch niet stoppen.

    En in dat ENE Europa kun je een ondernemer niet verwijten dat hij over de grens kijkt als hij daar meent beter van te worden. Dat wordt het volk toch ook beloofd? Let op, een onderneming is GEEN sociale dienst.

    Zie het ook als ontwikkelingshulp. Net als @6 al zei. Al dat geld gaat naar Polen. Is goed voor de economie daar. En dat willen we toch? Mensen helpen? Nou dan.

    Je gaat me toch niet vertellen dat de SP in dit geval eerst op de eigen portemonnee let?

    Reactie door Geert Geel — zondag 9 oktober 2005 @ 22.14 uur

  35. Vanuit de Botlek vertrekt een tankauto met een Poolse of Roemeense chauffeur. In de tank zit een bijzonder gevaarlijk goedje, dat ontploft als het met water in contact komt en verandert in een dodelijk gas als het met de buitenlucht in aanraking komt. De chauffeur heeft niet de vereiste opleiding tot chauffeur chemische transporten gedaan, maar kan alleen op een vrachtwagen rijden.
    Bij de eerste de beste drukke snelwegrotonde die de chauffeur met iets te grote snelheid neemt, slaat de tanktrailer om. Toevallig ligt die rotonde net even ten noorden van de stad Rotterdam (Schieplein) en staat de wind vanuit het Noord-Oosten zo de stad in… enig idee wat er dan gebeurt?

    De Nederlandse chauffeurs die zulke transporten rijden hebben een zeer gedegen opleiding gehad en WETEN waar ze mee rijden. Of, althans, ze behoren het te weten. Ze weten dan ook wat er gedaan moet worden en wat er beslist gelaten moet worden bij ongelukken. Weet die goedkope Roemeen, Tsjech, Bulgaar, Sloveen of Pool dat? Ons transport wordt levensgevaarlijk, dat voorspel ik u.

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 9 oktober 2005 @ 22.59 uur

  36. who gives a fuck.
    mensen zijn mensen

    Reactie door xatr0z — zondag 9 oktober 2005 @ 23.00 uur

  37. Die buitenlandse chauffeur zal hier toch wel eerst een tetst af moeten leggen gevaarlijke stoffen e.d., of aan tonen dat zij daar meebekend zijn, of rijden ze alleen maar bulk goederen wat geen gevaar opleverd voor het milleu.

    Reactie door folkert de lepper — zondag 9 oktober 2005 @ 23.19 uur

  38. @35: Beste L.M. Lembeck, laten we onze grenzen maar helemaal dicht gooien. Want die buitenlandse chauffeurs laden hun gevaarlijke goedje misschien ook wel in het buitenland, en komen ongetwijfeld alsnog richting Nederland. U zult het zien!

    En dan gaan ze ineens aan de linkerkant van de weg rijden, want de Vakantieman heeft ze niet verteld waar Engeland precies ligt. Ik weet het zeker. Zó DOM zijn al die buitenlanders. Hadden we Janmaat maar eerder serieus genomen.

    Gevolg?

    De spookrijder klapt frontaal op een rij niets vermoedende aanstormende auto’s. Voorop de auto van onze koningin. De stiekem in China geassembleerde Volvo blijkt niet bestand tegen de enorme impact. Majesteit’s kapsel wordt los gerukt van haar hoofdhuid en klettert met een metalen geluid over het asfalt. Eenmaal tot stilstand gekomen, blijkt de vorm onbeschadigd.

    Bij toeval passeert Geert Wilders op de andere weghelft. Maar net kon hij het voormalige hoofddeksel van onze vorstin ontwijken. “Een kogelvrij kapsel….dat zoek ik al jaren”, glundert hij alsof er een wonder geschiedde en snel graaide hij het gepantserde ding van de weg.

    Een paar minuten later:

    De zwaar beschadigde tankwagen ontploft en een enorme dodelijke gaswolk spoedt zich richting Oss.

    Intussen zit de heer Vos zich te verheugen op de aankomst van zijn nieuwe speeltje, een Maybach (heeeeel dure Mercedes) van vele honderdduizenden euro’s. Een koninklijke auto die hij zich kon veroorloven dankzij het inhuren van goedkope Poolse chauffeurs.

    Enfin, u begrijpt waar ik heen wil. Vos waagt zich in die plotselinge hoogst ongezonde mist en neemt na enkele happen lucht afscheid van dit leven. Heel Oss trouwens met hem.

    Balkenende en Verhagen komen een kijkje nemen op de ‘SPuinhopen van Oss’.

    “Zeg Potter, jij hebt die film de Wizard of Oz toch wel gezien?” vraagt Verhagen terwijl hij het door de brandweer gespoten witte poeder van zich afslaat.

    ”Jazeker”, zegt Jan-Peter enthousiast, “ik heb hem thuis op video. Die DVD snap ik toch niks van”.

    Nou lacht Verhagen ineens, “dan is dit zeker de opvolger van die film, de Blizzard of Oss”.

    Reactie door Geert Geel — maandag 10 oktober 2005 @ 0.14 uur

  39. Jan je hebt ‘gelijk’ maar tegelijkertijd ben je een ‘marionet’ van het kapitalisme.

    Kun je de lol en de practische invalshoek daarvan inzien, dan wordt je het grootste gevaar van het ‘politieke establishment’.

    Reactie door Peter Hoopman — maandag 10 oktober 2005 @ 0.51 uur

  40. Het is niet alleen VOS logistics die polen aan neemt. Een goede vriend wordt zelfs ontslagen onder de reden dat het bedrijf stopt met internationaal te rijden, maar onder tussen worden er poolse rijders met eigen vrachtwagen onder poolse wetgeving aangenomen.
    Hij kan nergens meer aan de slag.
    WAAR gaat dit heen.
    Het is nu niet alleen maar de tuinders die het doen.

    Laat de regering hier eens een keer wat aan doen voor dat alle nederlanders werkenloos zijn.

    Jeroen

    Reactie door Jeroen — maandag 10 oktober 2005 @ 1.10 uur

  41. jeroen deze regering doet hier echt niets aan.
    die wachten op een grote knal.
    en als het te laat is kunnen ze weer als lafaard vluchten naar engeland ,bv.

    Reactie door ad — maandag 10 oktober 2005 @ 6.27 uur

  42. ‘t Is toch wel weer typisch ‘t CDA van teeg’nwoordig. Maxime Verhagen met zien brillegie WEL op visite bie de grote directeur van Vos, moar NIET op visite bie de chauffeurs.

    Wat zul hie denk’n, dat die chauffeurs d’r niks van wett’n? Dat dat domme luu bunt die aj better niks vroag’n kunt, want d’r kump toch gin zinnig woord uut?

    Reactie door Derk — maandag 10 oktober 2005 @ 8.58 uur

  43. vlak de pvda ook niet uit die gaan ook al op de christen toer.
    kijk maar naar de routebeschrijving.
    loop 50 meter (over het water)en sla meteen >rechts

    Reactie door ad — maandag 10 oktober 2005 @ 9.23 uur

  44. af

    Reactie door ad — maandag 10 oktober 2005 @ 9.24 uur

  45. Tja, eerst de sociale zekerheid tot ongekende hoogte opkloppen, en dan verbaasd wezen dat het zo duur wordt dat nederlanders te duur zijn om in dienst te nemen…. Erg sociaal….

    Reactie door speedfreak1 — maandag 10 oktober 2005 @ 9.33 uur

  46. Kom laten we er nog een paar noemen ;

    Zetra,derooy,Vos,Wetron,

    Wie weet er nog .

    Reactie door Anton — maandag 10 oktober 2005 @ 9.58 uur

  47. 45@speedfreak1
    Welke sociale zekerheid???

    Reactie door leen — maandag 10 oktober 2005 @ 10.39 uur

  48. Typisch leen, dat je dat vraagt. We beseffen in Nederland kennelijk niet meer dat we zo bevoorrecht zijn dat er een sociale zekerheid bestaat. Grote groepen nederlanders reageren gewoon als een verwend kind. Tipje, kijk eens naar het verschil tussen bruto en netto, en loonkosten voor de werkgever ernaast, schrik niet, wat de werknemer in zijn handen krijgt is ongeveer de helft van wat hij/zij kost. Vraag je eens af waarom dat zo is… Topzware overheid? Verzorgingsstaat? Kost allemaal veel geld.

    Reactie door speedfreak1 — maandag 10 oktober 2005 @ 10.47 uur

  49. Doar zit wel wat in. Nederlaandse warknemers kost veul geld. Wie vind oes verzörg’nsstoat hiel vanzölfspreek’nd, moar wie stoan d’r voak niet bie stil wat of dat almoal kost.

    Ik hef ‘n boer’nbedrief, ik bun veurnoamliek akkerbouwer en verbouw groan. De oaverhied (Brussel, Den Haag) den schrieft mie almoal regels veur en dat kost geld. Veur warknemers mot ie as werkgever veul betoal’n, almoal sociale regelings en zulks. Op zich prima dat zulks veur de warknemers gebeurt, moar verget niet dat ‘n bedrief winst moak’n mot.

    As ik gin winst moak, dan geet op den duur ‘t bedrief kapot, want dan kan ik niet investeer’n en financiële buffers opbouw’n. Dat bunt van die ding’n woar as warknemers niet altied bie stil stoan, vind ik.

    Zölf huur ik veur de oogst en veur wat aand’re ding’n jong’n in die as bie mie in de buurt woont. Moar ‘n collega van mien den as ‘n dörp wieter woont, den hef veur de oogst ok wel ‘s Pool’n an ‘t wark. Dat scheelt nogal wat in de kost’n.

    Ie kunt dan wel zegg’n: “moar dat is niet sociaal, want zo hol ie Nederlaanders warkloos.” Moar ja, ‘t is wel ‘n manier um as boer’nbedrief te oaverleev’n. Wie hebt hier op de boerderij ok wel ‘s proat oaver Pool’n um de oogst binn’n te hoal’n. Ik betoal’n mien al schiel an de kinder, de zörgpremies, energiekost’n, oaverhiedsregelings en aal zulks. De marge (inkomst’n – uutgoav’n) is niet zo groot, um te oaverleev’n mot ik toch wat.

    En…. d’r bunt ok veul warkloze Nederlaanders die hielmoal niet op de boerderie wark’n wolt. ‘t Is ze te min, of ‘t verdient niet genog. Jonge luu wolt almoal ‘n kantoorboan en carriere moak’n.

    Ie zult wel denk’n: Derk, mot ie niet an ‘t wark. Och luu, ik bun ziek. Ik hef geleuf ik griep, ‘t kump mie d’r van boov’n en van onder’n met ‘n rotgang uut. Vedoag is ‘t al wat better as gister, moar de poot’n zwabbert mie under ‘t lief. Mien vrouw zee zonijs: “as ie nou ee’m ‘n doek an de poot’n hangt, dan bun ie net ‘n echte dweil.”

    Reactie door Derk — maandag 10 oktober 2005 @ 11.35 uur

  50. Het Poolse loon voor een vrachtwagen chauffeur is bruto 681 Euro per maand. Dat is minder dan onze bijstand. De Nederlandse CAO-lonen zijn tussen de 1319 en 2725 Euro. Dus worden Nederlandse chauffeurs ontslagen. Een paar jaar geleden reden 20 Poolse chauffeurs bij Vos. Nu zijn het er 1200 van de 3000. Staatsecretaris van Hoof noemt de verplaatsing naar Polen een gegeven. Hoe kan Verhagen dan zeggen dat transport van het grootste belang is voor de Nederlandse economie. Ik denk dat ik het weet. Om de nederlandse lonen te drukken. En als daarvoor een bedrijfstak met 30.000 banen moet worden geofferd doet hem dat niks. Begrijpt Verhagen dan niet dat het NEE tegen Europa ook een nee was tegen oneerlijke en onmogelijke concurentie. Vos zoekt nu al bedrijven in Roemenie en Bulgarije. Die zijn nog goedkoper dan Polen.

    Reactie door Paul Ulenbelt — maandag 10 oktober 2005 @ 11.43 uur

  51. Reactie Nr: 21 van Texas Henkie is uit het hart gegrepen………….

    Reactie door frans — maandag 10 oktober 2005 @ 12.42 uur

  52. Maxime zou zeggen…”jongens,meisjes..doe nou eens wat rustiggg aan,he op dit Weblogje…niet zo hard schreeuwen.”
    Maarr..met Maxime “VRIEST HET WEL IN OSS”..
    inderdaad een sluwe vos,die Maxime.
    In de Fabeltjeskrant zou Lowieke de Vos zeggen..”Hatsjiekidee”..hou ‘m in de gaten…

    Reactie door eric — maandag 10 oktober 2005 @ 13.27 uur

  53. Beterschap, Derk! Al eens gedacht aan een zweetbadje? Dan kan je het misschien sneller kwijtraken? En anders een stevige borrel voor je gaat slapen? Sterkte!!

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 10 oktober 2005 @ 13.34 uur

  54. Als Oss te belangrijk is om alleen aan de SP over te laten is DIT LAND TE BELANGRIJK OM AAN CDA EN VVD OVER TE LATEN. Wat zeg jij hiervan Jan?

    Reactie door Robert — maandag 10 oktober 2005 @ 14.05 uur

  55. ‘t Nuumt zich Christen-democraten, moar dat bunt ‘t al laang niet meer, zeker niet op laandelik niveau. Doar bunt ‘t eerder Neoliberale-Christenen, al kun ie oe ok nog ‘n keer oaf vroag’n of Christenen nog van toepass’n is.

    In Drenthe en Oaveriessel bun ik nog geregeld echte CDA-ers teeg’nkom. Echte Christen-democraten met ‘t hart op de goede plek, die as hun noast’n lief hebt en opkomt veur de zwakker’n in disse soam’nleev’n. Dat bunt de echte oale CDA-ers. Moar met noam de jonge generoatie CDA-ers is zo rechts as de bliksem.

    Vrogger, toen wier ‘t CDA d’r ok echt veur de boer’n, moar dat is al laang niet meer zo. Hier in de buurt hef ik veul linkse boer’n noar de PvdA zien goan en de boer’n die as bie ‘n Christelijke partij bliev’n wolt, die goan noar de ChristenUnie. En natuurlik bunt d’r ok genog boer’n die as bie ‘t CDA blieft, moar ‘t is toch veul minder as vrogger. Dat hef natuurlik ok te moak’n met de positie van boer’n, die is nogal aanders as vrogger.

    Reactie door Derk — maandag 10 oktober 2005 @ 15.03 uur

  56. 49@Derk
    Zo maar een vraagje voor u als boer, hoeveel subsidie krijgt u uit Brussel?

    Reactie door leen — maandag 10 oktober 2005 @ 16.14 uur

  57. 48@speedfreak1
    Geef eens gewoon antwoordt op de vraag of kost dat te veel moeite?

    Reactie door leen — maandag 10 oktober 2005 @ 16.18 uur

  58. @48, Speedfreak,

    Wat nog niet gelijk betekend dat de zwaksten in de samenleving dat maar moeten ontgelden! En, nee -ik weet wat je nu denkt-, niet alle financieel zwakkeren zijn profiteurs of mensen die de kantjes eraf lopen. Net zoals dat niet alle politiek rechts gestemden fascisten zijn…

    Reactie door J3roen — maandag 10 oktober 2005 @ 17.17 uur

  59. @57, Leen,

    Speedfreak heeft nog niet gemerkt dat de sociale zekerheid in dit land niet zo’n zekerheid meer is. Dat valt ook niet mee als je niet wilt luisteren naar diegenen die ervan afhankelijk zijn en nu aan de alarmbel trekken, doordat je ze als profiteur betiteld en per defenitie stelt dat “ze dan maar harder hun best moeten doen”…

    Mensen zoals Speedfreak slaan pas om als ze zelf in een situatie komen, waarbij ze afhankelijk worden van het sociale systeem. Bovendien staan ze er ook niet bij stil dat dit praktisch iedereen kan overkomen en dat daar soms niet eens zoveel voor hoeft te gebeuren…

    Reactie door J3roen — maandag 10 oktober 2005 @ 17.28 uur

  60. @ 59, inderdaad Jeroen. Een figuur als Speedfreak lult natuurlijk uitermate dom omdat óók hij over een bananenschil kan uitglijden en met een lamme rug moet doorleven, tja en wie moet er dan voor de kosten opdraaien? En bovendien: meelij met hem hebben, nu hij zich steeds profileert als een geestelijk lelijk persoon? Ja als aandachtvragende egocentrist met een van inhaligheid en egoïsme besmette ziel!
    Ulk!

    Reactie door C.Tilyx — maandag 10 oktober 2005 @ 17.53 uur

  61. Ik heb een gevoel dat de race is gelopen, door alle toestanden is het schip stuurloos geworden. En niet zo 1,2,3 weer te besturen, door welke opvolgende regering dan ook, verwacht geen wonderen van het volgende kabinet, reparatie gaat langer duren, de materie is zeer complex.

    Lonen moeten het liefst omlaag, consumeren moet aangemoedigd worden.
    Maar als je niets over hebt om te consumeren, gaat natuurlijk de economie naar de klote, dus het land.

    Ik wacht rustig af.

    Reactie door Johan Smeets — maandag 10 oktober 2005 @ 18.12 uur

  62. Nijhof/Wassink – vloeken verboden -

    Al 180 polen op 300 voertuigen !

    Reactie door Jansonius — maandag 10 oktober 2005 @ 19.31 uur

  63. C.Tilyx: Je reageert erg zielig.

    “Wat nog niet gelijk betekend dat de zwaksten in de samenleving dat maar moeten ontgelden! En, nee -ik weet wat je nu denkt-, niet alle financieel zwakkeren zijn profiteurs of mensen die de kantjes eraf lopen. Net zoals dat niet alle politiek rechts gestemden fascisten zijn…”
    Je zult mij nooit zien zeggen dat de allerzwaksten het moeten ontgelden. Feit is wel dat de sociale zekerheid zo langzamerhand minder goed betaalbaar wordt, en dat knaagt hard aan de zo bezongen solidariteit. Er blijft stomweg steeds minder te verdelen over, hetgeen mede wordt veroorzaakt door het systeem zelf. Ik zie niet een oplossing in het stomweg verhogen van allerlei belastingen. Ik denk zelfs dat zulks contraproductief werkt.

    @leen: Waar stuur je nu eigenlijk op aan? Inderdaad is het minder gemakkelijk geworden om een uitkering te krijgen, en worden aan het hebben van een uitkering voorwaarden gesteld. Ik vind dat terecht. Een uitkering hoort te zijn voor mensen die echt niet anders kunnen. En dat mag best getoetst worden. Inderdaad is het leven van een uitkering minder gemakkelijk. Vind ik terecht. Een uitkering is toch een basisvoorziening, waarmee mensen zich in leven kunnen houden? Of is het de bedoeling dat iemand van een uitkering in vergaande weelde leeft, vergelijkbaar met iemand die hard voor zijn geld werkt?

    Overigen, J3roen, ga die glazen bol maar in de glasbak gooien, want hij dient je echt niet in wat je denkt te weten wat ik denk.

    Reactie door speedfreak1 — maandag 10 oktober 2005 @ 19.37 uur

  64. Laten we wel wezen, nu zijn de Polen goedkoop. En vroeg of laat vindt men wel weer een ander die het nog goedkoper kan.
    Maar je kunt appels nu eenmaal niet met peren vergelijken, dus roepen om loonmatiging heeft geen enkele zin als je niets aan de hoge kosten van levensonderhoud kunt doen.
    Nu zijn het de nederlandse ondernemers met Polen in dienst. Wat als er Poolse ondernemers hier de zaken komt overnemen?
    Daar ook al eens aan gedacht? Alles wat wij kunnen, kunnen zij toch ook? En veel goedkoper.

    Reactie door Helma D. — maandag 10 oktober 2005 @ 20.36 uur

  65. Wat het Speedfriekfiguur bralt op 63 aangaande mijn vraag in 60, wil ik graag verwijzen naar Leen op 57: `Geef eens gewoon antwoord op de vraag of kost dat te veel moeite?’

    Reactie door C.Tilyx — maandag 10 oktober 2005 @ 20.47 uur

  66. C.Tilyx, heb je moeite met lezen? Verder, kijk nou eens kritisch naar je eigen reacties. Ben je daar nou trots op? Of kun je niet goed overweg met andere meningen?

    Reactie door speedfreak1 — maandag 10 oktober 2005 @ 20.53 uur

  67. > Daar ook al eens aan gedacht? Alles wat
    > wij kunnen, kunnen zij toch ook? En
    > veel goedkoper.

    Dat is niet helemaal waar. Veel technische bedrijven blijven R&D-afdelingen in eigen land houden, daar is enorm veel kennis aanwezig van de producten, de markt en het bedrijf zelf.

    Kijk bijvoorbeeld naar de software industrie. Per jaar studeren honderdduizenden Chinese ingenieurs af aan de technische universiteiten aldaar, maar een Chinese ingenieur ontbeert de kennis van de Europese markt en de Europese (bedrijfs)cultuur.

    Stukken gespecificeerde software ontwikkelen kunnen Chinese ingenieurs uitstekend, maar de specificaties worden opgesteld in Europa.

    Deze ontwikkeling zie je in veel meer sectoren. Je ziet dat we ons in het westen moeten specialiseren om ons te kunnen onderscheiden. Je ziet het takenpakket van de westerse werknemer veranderen.

    Dat laatste zie je heel sterk bij de westerse dienstverleners in de IT. Hun takenpakket verschuift van ontwikkeling naar omliggende taken. Ontwikkeling wordt steeds vaker uitbesteed aan Oost-Europese landen.

    Eerder ook wel veel aan Oost-Aziatische landen, maar ja, dan heb je een groter cultuurverschil te overbruggen en het overbruggen van cultuurverschillen kost (veel) geld. De salarissen van Chinezen liggen dan wel een stuk lager, maar je moet ook flink investeren om het werk daar uitgevoerd te krijgen.

    Reactie door Fjodor — maandag 10 oktober 2005 @ 21.57 uur

  68. Fjodor,

    Eens, niet alles wat wij kunnen, kunnen zij ook. Maar dat is een kwestie van tijd.
    En vergeet niet, niet alle nederlanders kunnen specificaties ontwikkelen of werken in R&D. De overgrote meerderheid werkt nog met de handen of met machines. En dat kan iedereen.
    Ook de Poolse ondernemers kunnen mensen in dienst nemen die werkzaamheden kunnen verrichten, die ze zelf niet onder de knie hebben. En dat geldt natuurlijk ook voor de Chinezen.
    Een paar weken terug kreeg ik hier een reclamefolder voor Poolse bouwvakkers in de bus, met internetsite en al!
    Het is echt een kwestie van tijd en slechts een klein deel van Nederland zal kunnen concureren hiermee. De rest krijgt het dus zwaar en zal hiermee een stempel drukken op de economie.

    Reactie door Helma D. — dinsdag 11 oktober 2005 @ 6.33 uur

  69. @68

    Klopt, het ambachtelijke werk kunnen ze daar ook prima en veel goedkoper, ondanks dat je het cultuurverschil moet overbruggen kan dat nog steeds uit.

    Maar net als nu al met India het geval is, de Polen en Chinezen zullen in de loop der jaren hun marktwaarde leren kennen en daarmee zullen de kosten toch aardig gaan stijgen.

    Je ziet tegenwoordig in de dienstverlening dat Indiase bedrijven werk uitbesteden aan Chinezen.

    Er zullen altijd landen goedkoper blijven, de kunst is om de mensen in de rijkere landen hier niet het dupe van te laten zijn.

    En een nog grotere kunst, dat zie je in India en China, is de kloof tussen arm en rijk niet te laten exploderen.

    Indiase en Chinese IT-ers, bedrijfskundigen etc. die in de stad werken voor westerse internationals verdienen naar verhouding goed en steeds beter. Op het platteland en in wijken waar mensen niet of minder hoog opgeleid, daar neemt de welvaart amper toe.

    Daardoor kan het zijn dat de stadsmensen een relatief luxe leven leiden, terwijl op het platteland mensen in echte armoede leven.

    Reactie door Fjodor — dinsdag 11 oktober 2005 @ 9.05 uur

  70. @ L.M. lembeck (2):

    Opvallend. Ik ben net zo allergisch voor deze CDA-er, die ooit op TV zei dat “even chillen” wel fijn was. Een potsierlijker poging tot populair doen kan je haast niet bedenken! Ik omschrijf hem bij voorkeur als de vleesgeworden achterbaksheid en gluiperigheid.

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 11 oktober 2005 @ 11.57 uur

  71. @ Tamiem (5):

    Welnee, Tamiem, maak je niet te ongerust. Ook Ossenaren doorzien dit soort demagogie heus wel, hoor. Daarom stemmen ook zo veel van hen op de SP!

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 11 oktober 2005 @ 12.05 uur

  72. Die Maxime Verhagen moet bij de VVD gaan.

    Misschien een goed idee, CDA en VVD samenvoegen tot de CVVD.

    Reactie door Toine — dinsdag 11 oktober 2005 @ 13.54 uur

  73. of nog beter:

    Voeg PVDA, CDA, VVD, LPF, D66 samen

    Christelijke Vrije fortuynistische democratische partij van de Arbeid.

    CVFDPA

    Kunnen vervolgens de SP, GL, CU Ook samen als het sociale alternatief.

    Socialistische Groene Christelijke Sociaale Partij

    SGCSP

    Of worden we dan nog in het ootje genoemen? Ahhh What teh heck:

    My INVENTION:

    Christelijke Vrije Fortuynistische Democratische Socialistische Groene Sociaale partij van de Arbeid

    Met natuurlijk Wouter Bos als grote president… geef het jochie wat het wil.

    Reactie door Toine — dinsdag 11 oktober 2005 @ 14.00 uur

  74. > Die Maxime Verhagen moet bij de VVD gaan.
    > Misschien een goed idee, CDA en VVD
    > samenvoegen tot de CVVD.

    Beter is het misschien om het CDA te splitsen. Het CDA heeft een groot sociaal deel, mensen die geloven in de Christelijke waarden en normen, zoals het opkomen voor de zwakkeren in de samenleving.

    De ellende van de partij is dat het teveel teveel neoliberalen als Balkenende en Verhagen aan het roer heeft. Dat zijn de schreeuwers en blijkbaar is het bij het CDA zo: wie het hardst schreeuwt…. En dat is niet alleen bij het CDA zo, ook bij de PvdA zie je dat.

    Er zijn grote aantallen PvdA-ers die hechten aan de sociaal-democratische idealen. Veel daarvan zie je tegenwoordig overigens bij de SP en andere linkse partijen rondlopen, of gefrustreerd rondlopen bij de PvdA in de hoop dat het tij een keer zal keren.

    Reactie door Fjodor — dinsdag 11 oktober 2005 @ 15.09 uur

  75. ik ben erg benieuwd of verhagen ook heeft gesproken over de dure DIESEL als ze daar nou eens wat aan deden dan kan dhr VOS ook wel weer met nederlandse chauffeurs in zee het is toch van de gekke deze regering spreekt ook van de nederlandse samenleving een impuls te geven door de spaarlonen op te nemen maar ik denk dat mensen met een inkomen van 60.000 p/jaar dit niet nodig hebben en dus lekker op hun al vette rekening bij laten schrijven en wij als arbeiders er onze schulden mee kunnen betalen dus niks geen impuls

    Reactie door jan alberts — donderdag 13 oktober 2005 @ 17.31 uur

  76. Wat ik (weer) mis; DÉ oplossing…. Zijn wij niet iets teveel aan het doemdenken? Waarom verhuizen wij niet naar Polen? Daar is het leven goedkoper én er is werk voor, bijvoorbeeld, vrachtwagenchauffeurs.
    Wij hebben met zijn allen, links én rechts deze situatie gecreëerd.

    Reactie door Det — vrijdag 21 oktober 2005 @ 22.20 uur

  77. Wat ik nergens teruglees is dat een Vos wel moet. Er zijn hem al velen voorgegaan (illegaal) nog voordat Polen bij de EU is gekomen, zo een Willie Betz. Die is daar stinkend rijk mee geworden omdat ie contracten bij andere vervoerders wegkaapte, omdat ie lagere prijzen kon afgeven. Daar kun je met de Nederlandse, Franse, Duitse en Engelse lonen niet tegenop, dus zul je wel moeten, vroeg of laat. En daarnaast zijn de marges in het transport al zes jaar achtereen in het rood. Dit jaar komen de marges op -3,4% over al het grensoverschrijdend verkeer. De tank is leeg in de logistieke sector , waar bij verladers PRIJS op de eerste plaats komt (dit is onderzocht). Het spijt me voor de chauffeurs, waar altijd een tekort is opgeweest en die misschien aan de slag kunnen in het binnenlandse vervoer, maar voor het continuiteit van het bedrijf moeten ze wel. note: Philips laat zijn tv’s ook al jaren in Polen assembleren, daar hoor je niks over. En oja een Pool zonder gedegen opleiding komt echt niet op een trekker met gevaarlijke stoffen erachter, dat zullen echte vakbekwame chauffeurs blijven doen.

    Reactie door Joost — dinsdag 25 oktober 2005 @ 19.23 uur

  78. Komt een poolse chauffeur van vos niet op een tankauto met gevaarlijke stoffen??
    Alleen de doed opgeleide chauffeurs van vos?
    Waarom is vos dan het werk van DSM kwijt?

    Omdat de chauffeurs van vos naast een nafta installatie hun potje zaten te koken,waar roken en open vuur verboden is.
    maar goed dat er nog verladers zijn die wel om kwaliteit en veligheid geven.
    goedkoop kan in dit geval duurkoop zijn.

    Reactie door marcel — zondag 30 oktober 2005 @ 20.41 uur

  79. verdomme Marcel,

    je hebt gelijk Marcel, Vos heeft inmiddels 260 tankwagens rijden uit Polen,
    onbegrijpelijk.
    groetn Joost

    Reactie door Joost — maandag 21 november 2005 @ 17.05 uur

  80. Het verbaasd met niet dat Vos Logistics nu alleen maar Polen in dienst neemt. Jaren geleden hadden ze al een truc bedacht, polen reden tot de nederlandse grens en daar namen nederlandse chauffeurs het over.

    Het is voor Vos Logistics niet alleen goedkoper om polen in dienst te nemen, het is vooral gemakkelijker, zeuren ze? dan liggen ze er meteen uit.

    De nederlandse werknemers worden al jaren stelselmatig onder druk gezet en geintimideerd, naar buiten toe lijkt het een goed bedrijf maar intern is het een wespennest. De politiek huppelt als een puppy achter de Vosjes aan en ziet gewoon niet (of weigert te zien) wat er allemaal aan de hand is.

    Reactie door Dave — maandag 12 december 2005 @ 15.43 uur

  81. Vos in de Quote 500.

    Zijn wij blind met ze,n allen?
    Oud kolonialistisch denken.het is nooit weg geweest.

    En 77 Joost Jazeker rijden de oost europese collega,s zonder adr diploma,s met gevaren transporten rond.
    Met goedkeuring van verladers en instanties

    Reactie door Jaap — dinsdag 13 december 2005 @ 13.13 uur

  82. HEt is jammer dat ik nagenoeg nergens lees dat Vos wel moet !

    Het is natuurlijk erg makelijk om met de vinger naar een werkgever te wijzen op het moment dat er oost europeese werknemers in diens worden genomen, het geen overigens niet alleen in de transportsector gebeurt.

    Het is verstandiger om eens te doorgronden waardoor Nederlandse chauffeurs te duur zijn, kijk eens naar oa de loonbelasting die een werkgever moet afdragen.

    het vergelijk is snel gemaakt een nederlandse loodgieter kost gemiddeld 37 tot 40 euro per uur terwijl een spaanse loodgieter voor 22 tot 25 euro per eur komt, waarom ? simpel Belasting

    Reactie door Erik Beun — donderdag 16 november 2006 @ 8.58 uur