Bevolking Amerika tegen inval Irak

Voor het eerst vindt een meerderheid van de Amerikaanse bevolking de invasie in Irak toch ‘niet goed’.

Tweederde vindt dat Bush de zaken in Irak matig tot slecht aanpakt.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 25 oktober 2005 :: 14.35 uur

58 Comments

58 reacties

  1. Beter laat dan nooit.!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door A.C.W.T. — dinsdag 25 oktober 2005 @ 14.50 uur

  2. Een beetje (té) laat.Het kwaad is geschiedt en de ellende voor de Irakesen is nog lange niet voorbij.Het Amerikaanse volk moet zijn president ter verantwoording roepen.

    Reactie door Diny — dinsdag 25 oktober 2005 @ 15.13 uur

  3. Daar hebben ze dan wel ff over gedaan!

    Reactie door J3roen — dinsdag 25 oktober 2005 @ 15.17 uur

  4. Nou alleen die Boekestijn nog…..;-)

    Reactie door Opa-Buiswater — dinsdag 25 oktober 2005 @ 15.34 uur

  5. Het zou eens tijd worden

    Reactie door Mannie — dinsdag 25 oktober 2005 @ 15.38 uur

  6. Maar ja onze JPB zit nog vast in het achterste van Bush.
    Maar als die ten onder gaat zou hij JPB dan mee nemen?
    Ik denk het niet,de Haagse truc doos gaat dan wel weer open.
    Maar wat is eigenlijk in Nederland de mening over het oorlogje voeren van Nederland.

    Reactie door Jofel — dinsdag 25 oktober 2005 @ 15.45 uur

  7. 2,000 dead
    15,063 wounded
    19,801 evacuations

    Reactie door Tamiem — dinsdag 25 oktober 2005 @ 16.24 uur

  8. Dat zijn alleen de amerikaanse slachtoffers bij #7

    Reactie door Tamiem — dinsdag 25 oktober 2005 @ 16.25 uur

  9. @7

    Dat zijn cijfers die zij ons wijs proberen te maken. Het werkelijke aantal doden is veel hoger, daar ben ik echt van overtuigd. De waarheid zal zelden gesproken worden, zeker niet door de regering-Bush.

    Wat ik trouwens vreemd vind is dat men hem herkozen heeft terwijl die man er zo’n puinhoop van heeft gemaakt de laatste jaren…

    Reactie door DJ Digital — dinsdag 25 oktober 2005 @ 17.31 uur

  10. dat is de pest !met amerikanen .als ze een oorlog winnen? (golfoorlog) staan ze allemaal op het dak .met een stars en strYpes .en als ze gaan verliezen net als in vietnam, en nu irak zijn ze ineens tegen !gewoon geen oorlog beginnen!!! als boes weg is komt er weer een andere klootzak daar in amerika waar ze weer even hard achter aanlopen .zolang de amerikaanse bevolking zich superieur voeld boven andere volkeren .word het niks .laat ze maar lekker op hun smoel gaan in irak .misschien leren ze het dan eens ?(ben een positief mens )tevens dient de nederlandse bevolking ook omwille van hun eigen veiligheid j.p balkenende ter verandwoordiging te roepen .hij heeft ons tenslotte in deze (illegale) oorlog gestort .weg met dit leugenaars kabinet .

    Reactie door texas henkie — dinsdag 25 oktober 2005 @ 17.33 uur

  11. @9
    Ja eerst maar even 2007 afwachten.
    Hoe vreemd is het nederlandse volk.

    Reactie door Jofel — dinsdag 25 oktober 2005 @ 17.35 uur

  12. Mijn kind komt terug in een zwarte zak.

    Je hele leven heb je gegeven om je kind met liefde op te voeden en met trots zie je dat je kind opgroeide tot een werkelijk mens met respect voor de dingen waar je als ouder voor stond.
    Vrijheid, liefde voor de medemens en bereid tot het brengen van offers.
    Een mens dat rechtvaardigheid in zijn hart droeg en een geweten had.
    Een kind dat ook trots was op zijn familie, vrienden en land.
    Een kind dat bereid was hier voor te sterven, niet alleen voor zijn vrienden of land maar voor alle mensen in nood waar dan ook.

    Mijn kind komt terug in een zwarte zak.

    Ik ben mijn kind kwijt dat vocht voor de vrijheid van ook mijn idealen en ik moet nu geloven dat hij is gestoven voor niets.
    Zij die hem doodden zochten slechts haat en onderdrukking.

    Ik zal mijn kind moeten begraven en voel mij eenzaam en bang.

    Reactie door Liberaal-Socialist — dinsdag 25 oktober 2005 @ 17.43 uur

  13. Oltmans: “Iedere dode Nederlandse soldaat is er een te veel. Het is moord op eigen militairen door de Haagse bende van vier, Balkenende, Zalm, Bot en Kamp. Een geëmotioneerde minister van Defensie, die dus eigenlijk in een kliniek thuis hoort, zei, dat hij de Irakezen niet in de steek wilde laten. Dit ten koste van dode Nederlandse militairen? Toen hij nog handelsreiziger in ellegaren was had hij nog nooit van Iraq gehoord. Nu is zijn liefde voor Irakezen zo groot, dat zonen van andere mensen er maar voor moeten sneuvelen. Terwijl iedereen weet hoe het drama sowieso afloopt. Het Westen wordt uit Irak geflikkerd.

    Kon je de idioten maar door de militaire politie achter slot en grendel laten zetten, in de hoop dat er rustige en wijze besluiten worden genomen.”

    Reactie door Sonja — dinsdag 25 oktober 2005 @ 17.55 uur

  14. @9 DJ
    49% heeft destijds met de verkiezingen tegen Bush gestemd. De verdeling is net als hier. 50% is voor en 50% is tegen.

    Reactie door Tamiem — dinsdag 25 oktober 2005 @ 18.05 uur

  15. Scott Ritter laat ook weer van zich horen trouwens: “Former UN Weapons Inspector: Don’t Rule Out Staged Government Terror” Zie

    http://darealjohnito.web-log.nl/log/3925003

    Reactie door Johnito — dinsdag 25 oktober 2005 @ 20.02 uur

  16. @11

    Daar ben ik ergens ook wel bang voor ja. Ik word gek als Balkenende terugkomt…

    Reactie door DJ Digital — dinsdag 25 oktober 2005 @ 21.32 uur

  17. @14

    Laten we maar hopen dat de tegenstemmers winnen in 2007. Ik moet er niet aan denken dat dit oorlogskabinet er nog vier jaar bij gaat doen…

    Reactie door DJ Digital — dinsdag 25 oktober 2005 @ 21.35 uur

  18. Stel dat die malloten nog eens 4 jaar zitten, valt er eigelijk nog wel meer te slopen dan ze tot nu toe al gedaan hebben?

    Reactie door ACCEPT — dinsdag 25 oktober 2005 @ 21.44 uur

  19. Toch vreemd dat de meerderheid van Irak blij is met ‘hun’ bevrijding.

    Ik ben blij dat daar nu een Irakees democratisch parlament komt, en geen terrorist als Sadam Hoessein.

    Reactie door Bertuz — dinsdag 25 oktober 2005 @ 21.45 uur

  20. @ 10

    Geheel mee eens! Zie het alleen niet de eerstkomende eeuw gebeuren daar in Amerika. Of er moet een wereldwijde Amerikaboycot van ALLE import en exportproducten vanuit dat continent ofzo..

    Reactie door maaike — dinsdag 25 oktober 2005 @ 22.29 uur

  21. @9 DJ Digital
    Ik betwijfel sterk dat Bush de eerste verkiezingen gewonnen heeft. De herverkiezingen heb ik niet meer gevolgt. Als ze bij de eerste verkiezingen al frauderen in Florida dan zal het bij de herverkiezingen wel niet beter gegaan zijn.
    Zal in Irak wel niet veel beter gegaan zijn. Wie had gedacht dat ze in Mosul voor de grondwet zouden stemmen.

    Reactie door Rob de Kuster — dinsdag 25 oktober 2005 @ 22.31 uur

  22. @19
    Stel je voor: Nederland wordt binnengevallen door de nazi’s, omdat zij zeggen te weten dat wij een anti-naziwapen hebben. Vervolgens gaan zij de kandidaten voor een verkiezing van een interimbestuur uitzoeken, met aan het hoofd een nazi, en regelen het zo dat niemand weet op wie hij eigenlijk stemt.

    Intussen maken de nazi’s allerlei wetten waarmee nazibedrijven onze kaasfabrieken overnemen en de winsten terug naar naziland verschepen. En aan het hoofd zetten zij een Nederlandse nazi, en de parlementsleden zijn pro-nazi.

    Dan is het inderdaad “vreemd” dat wij blij zouden zijn met ‘onze’ bevrijding. Lees eens iets over het angstvallig low profile gehouden “succes” van de Amerikanen in de “democratisering” van Afganistan – een blik op de toekomst van Irak: http://www.informationclearinghouse.info/article10739.htm

    Reactie door Sonja — dinsdag 25 oktober 2005 @ 22.49 uur

  23. Ben reuze benieuwd hoeveel Amerikanen er straks tegen een inval in Syrië zouden zijn.

    Reactie door Sonja — dinsdag 25 oktober 2005 @ 22.51 uur

  24. zwart uit de grond, rood in de grond.

    Reactie door kan je er tegen — dinsdag 25 oktober 2005 @ 23.25 uur

  25. oftewel: meer ROOD op straat!!

    Reactie door maaike — dinsdag 25 oktober 2005 @ 23.31 uur

  26. ter aanvulling op nr 7.
    tussen de 30-100.000 irakezen(aantallen worden geschat)
    dus tussen 1-10.000 terroristen??? gemaakt?.(aantallen geschat)
    nu maar hopen dat ze de juiste mensen weten te vinden met aanslagen.
    plaaten waar je heen moet staan op borden aan stads grenzen.ook belangrijke gebouwen,1 staat er in de stijgers.

    Reactie door ad — woensdag 26 oktober 2005 @ 2.48 uur

  27. WASHINGTON (ANP) – Het Witte Huis heeft voorgesteld dat CIA-agenten worden vrijgesteld van strenge regels die moeten voorkomen dat gevangenen wreed worden behandeld. Dat heeft de krant The Washington Post dinsdag gemeld.

    Beetje martelen hier en daar, moet toch kunnen?

    Goede morgen overigens.

    Reactie door Gandalf — woensdag 26 oktober 2005 @ 7.13 uur

  28. Hoorde vanmorgen in de auto het nieuws. De 2000 gesneuvelde Amerikaanse soldaten zouden de reden zijn voor Bush om hun missie in Irak te volbrengen. Je kunt maar een missie hebben. Hoe lang blijft het Amerikaanse volk dit nog pikken.
    Bush staat voor mij gelijk aan een oorlogsmisdadiger, een massamoordenaar.
    Geen haar beter dan Sadam!

    Reactie door anja — woensdag 26 oktober 2005 @ 9.02 uur

  29. Gisteravond was in NOVA de Amerikaanse ex-marinier Jimmy Massey te zien. Hij heeft het boek “Kill! Kill! Kill!” geschreven, dat (nog?) niet in de VS is gepubliceerd, maar wel in Frankrijk.
    In Irak heeft hij naar eigen zeggen meer dan 30 onschuldige, ongewapende burgers doodgeschoten. Door de massale schending van mensenrechten is hij tot inkeer gekomen. Het parool van het Amerikaanse leger is: “Eerst schieten, dan pas vragen stellen…..”, zegt Massey.
    De gedesillusioneerd marinier stelt de regering Bush rechtstreeks verantwoordelijk voor de schending van mensenrechten en het plegen van oorlogsmisdaden. Tot zijn laatste ademtocht wil hij niet rusten voordat de verantwoordelijken worden berecht.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 26 oktober 2005 @ 9.49 uur

  30. Dan zou Massey zich zelf ook als verantwoordelijke moeten zien, maar doet hij dit ook? Hij heeft er in ieder geval 30 op zijn geweten, die weerloos waren. Die kan hij niet op Bush afschuiven, ook al is hij wel indirect verantwoordelijk.
    Als ik dit lees, heeft Massey deze 30 mensen in koele bloede afgemaakt. Wel goed dat hij nu inziet dat hij zo niet verder met zich zelf kan leven, maar kan volgens mij zijn eigen daden niet op anderen afschuiven.

    Reactie door anja — woensdag 26 oktober 2005 @ 10.01 uur

  31. Massey zei inderdaad dat hij schuldig was, en dat hij persoonlijk ook verantwoordelijk was voor zijn daden. Hij pleitte ook voor het berechten van deze soldaten, inclusief zichzelf.

    En dat gaat dit alleen maar over het Amerikaanse leger. Wat de 20.000 huurlingen van o.a. Blackwater (w.o. oud Apartheidsbabykillers) uithalen daar weet helemaal niemand, omdat ze undercover moorden, en buiten alle internationale conventies en verdragen vallen.

    Blackwater: http://observer.guardian.co.uk/international/story/0,6903,1451137,00.html
    The real Butchers of Baghdad: http://www.informationclearinghouse.info/article6159.htm

    Reactie door Sonja — woensdag 26 oktober 2005 @ 12.36 uur

  32. 2000 ste is een mijlpaal. jippi ka yeeeeee … motherfuckers

    de weegschaal is zwaar uit balans

    risco van het vak.

    Reactie door kan je er tegen — woensdag 26 oktober 2005 @ 13.08 uur

  33. Sonja, dat siert Massey.

    Reactie door anja — woensdag 26 oktober 2005 @ 13.09 uur

  34. Ik ben blij dat het amerikaanse volk er zelf een keer over moppert, want als wij er eens wat van zeggen hier, van wat ons niet aanstaat rondom het Bushregime, worden we meteen uitgemaakt voor ondankbare amerikahaters.

    En nou maar hopen dat gewone Amerikanen
    zich niet laten inpakken door een nieuwe CIA/NSA psy-op en Pentagon inside jobs om de riem van de Angst weer aan te snoeren, want daarmee kun je aan het gezag twijfelende massa’s mensen aardig muilkorven, ben benieuwd wat Amerikaanse kinderen in schoolboekjes leren over wat democratie is.

    Voorlopig zal ik niet meer naar Amerika op vacantie gaan, als ik er al inkom vanwege dit stukje tekst, want ik ga graag naar het buitenland zonder van te voren te moeten oplepelen waar ik verblijf, men houdt in de USA kennelijk de oude tijden van het Sovjet-Intourist protocol weer levend, de volgende stap zal uiteraard zijn dat we net als in dictaturen, niet meer met de gewone bevolking mogen spreken, gecontroleerd door geheim agentschap dat je achterna gaat en op straffe van uitzetting uit het land.

    Reactie door Emiel — woensdag 26 oktober 2005 @ 13.18 uur

  35. 34. Inderdaad, ook ik breng mijn vakantiecentjes wel ergens anders heen.
    Er zal binnenkort wel weer ergens een enorme aanslag gepleegd worden. Kunnen ze de zogenaamde terroristen weer de schuld geven, zoals Osama Bin Laden die natuurlijk geen moer te maken heeft met al die aanslagen. Het domme volk loopt dan gewoon weer achter Bush aan.

    Reactie door kaatje — woensdag 26 oktober 2005 @ 13.27 uur

  36. Belangrijker dan wat de Amerikanen van de oorlog en de bezetting vinden. Bush jr. heeft electoraal niets te verliezen, hij is immers niet herkiezbaar, is wat de Irakezen er van vinden. Daarover kwamen deze week een aantal schokkende cijfertjes naar buiten.

    Minder dan één procent van de geënquêteerden meent dat de coalitietroepen een positieve bijdrage leveren aan de veiligheidssituatie in het land.

    Meer dan tweederde van hen meent dat de aanwezigheid van de buitenlandse mogendheden de onveiligheid juist vergroot.

    Tweeëntachtig procent van de ondervraagden zegt dan ook fel gekant te zijn tegen die aanwezigheid.

    Maar de absolute genadeslag voor hen die het beleid van Londen en Washington nog steeds verdedigen, is het feit dat bijna de helft van de Irakezen zegt de aanslagen op de Britse en Amerikaanse troepen goed te keuren.

    De conclusie van deze cijfers moet dan ook zijn dat wanneer de Irakese bevolking het momenteel voor het zeggen had, de coalitietroepen nu druk doende waren hun koffers te pakken.

    Het simpele feit dat dit niet het geval is, geeft aan hoe het werkelijk gesteld staat met het democratisch gehalte van Irak.

    Daar doet zelfs de eventuele aanname van de grondwet niets aan af.

    Reactie door Sander Faas — woensdag 26 oktober 2005 @ 15.24 uur

  37. Sander, kun je nagaan hoe het westen zich gehaat heeft gemaakt. Een democratie kun je niet afdwingen, daar moet naar toegegroeid worden. Neemt niet weg dat de Irakezen dit niet zouden willen, maar het land zelf is nog te verdeeld. Bush en Blair kunnen hun wil proberen op te dringen, maar niet elk volk is daar van gediend, laat staan mee gebaat.

    Reactie door anja — woensdag 26 oktober 2005 @ 16.37 uur

  38. Maar nu heeft Iran dreigende taal gesproken tegen Israel. Als de amerikanen nu eens helemaal niets doen en het gewoon zijn gang lieten gaan wat zou er dan gebeuren ??

    Wordt Irael aangevallen ?? en wat doet dan de westerse wereld ??

    Reactie door hac — woensdag 26 oktober 2005 @ 17.34 uur

  39. 38. dat is gewoon onderdeel van het spel. Er moet natuurlijk wel een kleine aanleiding verzonnen worden om Iran binnen te vallen. Iedereen weet toch dat de expansie-agenda van Bush en consorten nog lang niet voltooid is.

    Reactie door kaatje — woensdag 26 oktober 2005 @ 17.54 uur

  40. @ Hac,

    Het is opvallend dat de pers zich op deze uitspraak richt. Dit soort taal is dagelijkse kost tussen beide landen. Israel dreigt met bombardementen ivm het vermeende kernwapenproject van Iran, Iran maakt er geen geheim van de Palestijnse gewapende strijd te steunen. (de aangehaalde uitspraak werd ook met betrekking hiertoe gemaakt).

    Veel opvallender is de uitspraak dat er momenteel sprake is van een historische botsing tussen ‘the oppressors’ waarmee Amerika en haar bondgenoten wordt bedoelt, en de Islamitische wereld. Tot voor kort stond Teheran op de lijn dat middels gesprekken de kloof tussen het land en het Westen opgelost konden worden.

    Blijkbaar voorziet men in Iran dat dit nutteloos is, waarschijnlijk ingegeven door de houding van de VS en meent Teheran de bevolking mentaal klaar te moeten voor een verdere escalatie van het conflict.

    De uitspraak over Israel kan dan gezien worden als een poging sympathie te moeten kweken onder Moslims wereldwijd.

    Reactie door Sander Faas — woensdag 26 oktober 2005 @ 18.15 uur

  41. Jim Massey schreef een boek met de naam “Kill, Kill, Kill.
    Gisteren hoorden wij allen over de overleden dame die het vertikte om voor blanken op te staan. Zou de titel van het boek iets met een bepaalde clan te maken hebben? (Met name gezien New Orleans.)
    Trouwens Amerikanen reageerden in het verleden ook erg laat op Vietnam!
    De slachtoffers die niet helemaal goed snik terug kwamen konden ook niet meer terugvallen op een verzekering.
    Waarom doet mij dit nu zo veel op het WAO-verhaal denken.

    Reactie door Roodkapje — woensdag 26 oktober 2005 @ 18.15 uur

  42. @34 Laat de Amerikanen, Amerika zelf lekker houden. Met de daar opgelegde “Normen en Waarden”.

    Reactie door Roodkapje — woensdag 26 oktober 2005 @ 18.20 uur

  43. Wat je zegt Sander dat het opvallend is dat deze uitspraak nu in de media komt, vind ik dus niet.
    Media zijn bijna allemaal in handen van de machthebbers. Het is gewoon de bedoeling dat er een aanleiding wordt gevonden voor de expansie-drift. Amerika moet en zal de hele wereld beheersen.

    Reactie door kaatje — woensdag 26 oktober 2005 @ 18.24 uur

  44. Ja, maar wat moeten we anders doen als er geen oorlog is en voetbal?
    Laten we eerlijk zijn bijna iedereen zat vol verwachting voor de TV met de rechtstreekse beelden van de inval in Irak.
    Een wereld zonder oorlog dat kan alleen als de mensheid deze mooie aardbol heeft verlaten.
    Het zit in onze genen, jammer maar het is niet anders.

    Reactie door Jofel — woensdag 26 oktober 2005 @ 18.29 uur

  45. Jofel, ergens heb je helemaal gelijk, het grootste beest op aarde is de mens. Het is dan ook de enige diersoort die elkaar afslacht.

    Reactie door anja — woensdag 26 oktober 2005 @ 21.49 uur

  46. @36 Sander Faas:
    Heb je een linkje naar die cijfers?

    @ hac
    Iran heeft dreigende taal gesproken naar zionisme. Wat is daar precies op tegen?

    Wanneer Israel de laatste tijd herhaaldelijk te kennen geeft om Iran te gaan bombarderen – wegens vermeend atoomwapenbezit nota bene, terwijl Israel er illegaal 200 bezit! – waarom zouden ze zo vriendelijk moeten doen naar Israel?. Misschien kan daarom de VS even Israel binnenvallen en dat gevaar weghalen misschien?

    Reactie door Sonja — woensdag 26 oktober 2005 @ 22.22 uur

  47. http://nl.wikipedia.org/wiki/Opstandelingen_in_Irak_sinds_2003

    Reactie door watskeburt hee jij ook hier — woensdag 26 oktober 2005 @ 22.51 uur

  48. President Iran: Israël van de kaart vegen
    TEHERAN – De conservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft dinsdag gezegd dat Israël „van de kaart” moet worden geveegd.

    Ahmadinejad sprak in Teharen op een conferentie met de titel De wereld zonder zionisme. „Zoals de imam zei, Israël moet van de kaart worden geveegd”, aldus Ahmadinejad in een verwijzing naar de revolutionaire leider Ayatollah Khomeini.

    Tijdens bijeenkomsten van het conservatieve Iraanse regime worden geregeld wel leuzen als ‘Dood aan Israël’ gescandeerd. Iraanse regeringsleiders hebben al enkele jaren in het openbaar geen oorlogstaal meer uitgeslagen.

    Het islamitische regime ziet Israël als bezetter van voor moslims heilig land. Het land steunt volgens waarnemers onder meer de sjiitische Hezbollah-beweging. Die voerde in het verleden vanuit Libanon geregeld aanvallen uit op Israëlisch grondgebied. De organisatie is volgens Teheran een ‘bevrijdingsbeweging’.

    wie bezet nou wie

    De Oud-Grieken gebruikten oorspronkelijk de naam Palestina enkel om de kuststreek aan te duiden. De naam werd vermoedelijk afgeleid van Filistea, ‘land van de Filistijnen’. Later gebruikten de Grieken (en de Romeinen) de naam niet enkel voor de kuststreek, maar duidden ze er ook het ‘land van de joden’ mee aan.

    Reactie door watskeburt hee jij ook hier — woensdag 26 oktober 2005 @ 22.59 uur

  49. naar de Filistijnen, toepasselijke naam.

    Reactie door watskeburt hee jij ook hier — woensdag 26 oktober 2005 @ 23.08 uur

  50. Mohammed (vzmh) is geboren in Mekka en begraven in Medina. Wat doen de Amerikanen daar? De olie in de gaten houden, of gewoon een oogje in het zeil houden?

    o.t menno v/d meer erg grappig

    Reactie door watskeburt hee jij ook hier — woensdag 26 oktober 2005 @ 23.34 uur

  51. Must see flash filmpje:
    http://www.peacetakescourage.com/someones.html

    Reactie door Sonja — donderdag 27 oktober 2005 @ 8.01 uur

  52. ‘Bitter Fruit’: fotoserie van en met commentaar van Magnum fotograaf Paul Fusco.
    http://www.magnuminmotion.com/bitterfruit/player.html

    Reactie door Sonja — donderdag 27 oktober 2005 @ 8.09 uur

  53. @ Sonja.

    bij deze:

    http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/10/23/wirq23.xml&sSheet=/portal/2005/10/23/ixportaltop.html

    Reactie door Sander Faas — donderdag 27 oktober 2005 @ 14.33 uur

  54. Sonja en Sander, dank.

    Reactie door simone rademaker — donderdag 27 oktober 2005 @ 16.51 uur

  55. http://www.bushflash.com/pl_lo.html

    nog zo´n leuk filmpie

    Reactie door kan je er tegen — donderdag 27 oktober 2005 @ 17.05 uur

  56. @55 Ja, kan dit niet in de openbaarheid worden gebracht.

    Reactie door simone rademaker — donderdag 27 oktober 2005 @ 17.29 uur

  57. Bedankt Sander – goede info!

    Reactie door Sonja — donderdag 27 oktober 2005 @ 22.56 uur

  58. Tja wat moet je nu van zo’n filmpje zeggen??
    1) het anti-amerikaanse propaganda dus zal wel overdreven zijn.
    2) als het waar is dan is het al gebeurd en gedane zaken nemen geen keer. daar kan je tienduizend boeken over schrijven maar het verandert het niet.
    3) ver van mijn bed show, dus ….
    4) ik heb nog 50 jaar te gaan hoop ik dus die 4,5 billion year ach so what… na mij de zondvloed.
    5) al het geschrijf en geklaag hier op dit weblog heeft totaal geen effect, en ik bedoel dus ook TOTAAL geen effect.

    Negatief ? Ja
    Realist ? Ja
    Beter een pessimist die ongelijk heeft dan een optimist die ongelijk heeft.

    Reactie door hac — vrijdag 28 oktober 2005 @ 16.41 uur