Slaap zacht

Uit de mailbox de volgende bewerking op het beroemde lied van Boudewijn de Groot:

Minister president, welterusten
Slaap maar lekker in je mooie Haagse huis
Denk maar niet teveel aan al de werkelozen
zonder inkomen en zonder warm thuis

Denk vooral niet aan die 11 doden
Op Schiphol in dat detentie compartiment
En vergeet het vierde van die 10 geboden
Die u als goed Christen zeker kent

Denk maar niet aan al die jonge schoolverlaters
Zonder baan en toekomst die hun wacht
Laat die bleke onderwijzersbond maar praten
Minister president, slaap zacht

Droom maar van de overwinning, en de verkiezingszege
Droom maar van uw paradijs van neo liberaal
Dat nog nooit door arrogantie is verkregen
Droom maar dat het u wel lukken zal ditmaal

Kijk maar niet naar al die mensen die verrekken
Voor wie de zorg niet meer toereikend is
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
En een ieder met kritiek die heeft het mis.

Bajonetten met bloedige gevesten
Houden in Afghanistan de wacht
Voor de glorie en de eer van ‘t vrije westen
Minister president, slaap zacht

Schrik maar niet te erg, wanneer u in uw dromen
Al de ellende ziet die u Nederland heeft aangedaan
Alles wat u de mensen heeft ontnomen
En die vragen hoelang dit nog zo moet gaan

En u spreekt over normen en waarden
Maar de solidariteit die heeft u uitgeteld.
In materialisme heeft u alles laten ontaarden
En waarin geen mensenleven telt

Droom maar niet teveel van al die voedselbanken
Droom maar fijn van economie en van macht
En denk dat wij u moeten bedanken
Minister president, slaap zacht!

Met dank aan Eric

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 31 oktober 2005 :: 22.42 uur

71 Comments

71 reacties

  1. Zo’n oud nummer en met een paar aanpassingen helaas weer helemaal actueel.

    Reactie door Mieke — maandag 31 oktober 2005 @ 22.51 uur

  2. lekker makkelijk en goedkoop scoren.
    ik kan ook zo een tekst maken voor alle koerden die onder saddam gesneuveld zijn als gevolg van gifgas aanval.

    Reactie door evert — maandag 31 oktober 2005 @ 23.11 uur

  3. Je kunt wel blijven wijzen naar wie of wat dan ook. Wie voelt nu werkelijk dat alles wat er gebeurd onze eigen verantwoordelijkheid is? Ja zeker, de verantwoordelijkheidsmeter! Wie is bereidt zijn kop uit te steken? Wie durft in te zetten op de onderstroom(liefde en wijsheid) om niet langer op alle fronten tegen de stroom in te hoeven zwemmen? Van de hand die wijst naar een ander zijn er drie die naar jezelf wijzen.

    Reactie door Tamiem — maandag 31 oktober 2005 @ 23.19 uur

  4. Dat ouwe nummer is nog steeds actueel, alleen vind ik dit niet zo’n topper. @2 is inderdaad wat goedkoop scoren.

    Reactie door gijs — maandag 31 oktober 2005 @ 23.22 uur

  5. Als we het over goedkoop scoren hebben dan is dat toch langzamerhand wel het gevoel dat ik bij de SP krijg. Sorry Jan. Hoezeer ik het ook waardeer dat je dit log hebt maar waar blijft je passie? Waar blijft de positieve blik op de maatschappij. Waar spreek je de kracht en creatieve vermogens van ons aan. Alle SP’ers bezitten een goed hart want anders zouden ze geen SP stemmen. Wat ik wil zeggen is: de wereld is al zo verrrot en ik zou zo graag binnen deze partij het gevoel krijgen dat het anders kan. Een plek waar je elkaar kunt stimuleren i.p.v. onze depressieve gevoelens over allerlei misstanden bevestigd krijgen. Ik weet het is een onredelijke noodkreet en projecteer ik dat op jouw log…maar…maar, ok..het is ook zo’n verdomde harde wereld. Waarom zijn mensen zo verschrikkelijk bang voor elkaar?

    Reactie door Tamiem — maandag 31 oktober 2005 @ 23.35 uur

  6. (5)ik denk dat de tijd van ,nieuw optimisme,voorbij is .wil dit land nog een toekomst hebben voor onze kinderen .dan zal er letterlijk geknokt moeten worden tegen dit asociale kabinet .gelukkig gaat shell plat en dat is weer positief nieuws .en we zullen die mensen massaal moeten ondersteunen .RED DE SOLLIDARITEIT !!!!!

    Reactie door texas henkie — dinsdag 1 november 2005 @ 0.13 uur

  7. @3+5 Tamiem

    De mensen zijn niet bang van uit zich zelf, maar er zijn mensen verschrikkelijk bang gemaakt door dit huidige Kabinet, Balekenende II.
    De sollidariteit wordt met name door dit Kabinet begraven. De Nederlanders mogen alleen maar presteren, presteren en nog eens presteren. Dat dat levens kost, is niet belangrijk. Als de economie maar goed draait zodat een paar goedbedeelden de €-tekens als + plusjes op hun bankrekening zien. Dan pas stel je wat voor, dan pas heeft je leven zin, dan pas ben je waardevol. Zo niet dan kan je sofienummer maar beter geschrapt of verbrand worden zodat je in de vergetelheid raakt, voor dit kabinet wat door het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking niet eens gekozen is, met wel zeggen dat de lijsttrekker van de P.v.d.A medeschuldig.
    Enne ik ben in ieder geval niet bang, voor niets en voor niemand. Heb mijn tijd gehad en zie alleen een depressie in het weer. God, we hebben toch een stel zonnige dagen en wel in de wintertijd. het enige dat ik wens is dat onze jeugd en hun kinderen in een betere wereld kunnen leven. VREDE en RESPECT voor elkaar en de natuur. Toch moet je wat beter Jan’s log beter bestuderen, er zijn toch heel wat positieve dingen te zien.
    Berichten die staan in bijvb. in Een Tomaat voor een daad.

    Waarom wil je de waarheid niet zien?

    Reactie door Elsa De Leeuwin — dinsdag 1 november 2005 @ 0.59 uur

  8. Welterusten Tamiem, denk maar morgen KAN het beter. En zeg je buren morgenvroeg een GOEDEMORGEN, dat is al een begin.

    Reactie door Elsa De Leeuwin — dinsdag 1 november 2005 @ 1.02 uur

  9. Alles mooi en wel:Het wordt tijd dat de Bestorming van het Binnenhof de geschiedenisboekjes haalt,net als vroeger in 1789 de Bestorming van de Bastille.

    Reactie door JE. Mulder — dinsdag 1 november 2005 @ 3.29 uur

  10. Ook goede morgen overigens.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 1 november 2005 @ 7.09 uur

  11. Ik ben met met de vorige commentaren eens.
    De tijd van afwachten en hopen op een betere toekomst is voorbij.
    Als we niet het heft in eigen handen nemen dan gaat het fout.

    De politiek kan veel betekenen. Maar met CDA en PvdA (D66 en VVD zijn niet meer te overtuigen) en hun regenten mentaliteit, slaat iedere discussie dood.

    De mensen moeten het zelf doen. Demonstreren is een optie, maar voornamelijk ballen hebben, zoals de Fransen dit hebben. Gewoon de boel vastzetten.
    Laat ze de woede van het volk maar eens proeven, dan piepen ze wel anders.

    Reactie door alexander — dinsdag 1 november 2005 @ 8.52 uur

  12. Een betere tekst had moeten zijn:

    “Slaap zacht stelletje nederlandse sukkels”.

    Want Balkenende en Co slaapt heus niet hoor! Die zijn heel druk bezig met hun plannetjes, nog steeds!

    mischien ga ik deze versie nog wel eens een keer schrijven, over de algemene apathie van die achterlijke nederlanders…

    Reactie door ReneR — dinsdag 1 november 2005 @ 8.55 uur

  13. @10 Sorry hoor Alexander maar ik denk dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders niet de ruggengraat en het besef heeft dat het ook anders kan. Wij hier, althans de meeste hebben dat wel door, maar het wordt steeds meer preken voor eigen parochie. Wij zijn echt een minderheid. Het is om moedeloos van te worden. Neem nou de nieuwe zorg ontzekering. Mensen die ik spreek vinden het best wel spannend. “Het is toch de bedoeling dat alles daardoor beter wordt”? hoor je dan die oude cda vrouwen zeggen. Nou, daar zakt mijn broek echt van af. Heb je die film Metropolis van Fritz Lang wel eens gezien. Die heeft gediend als lichtend voorbeeld voor de neo-libs en gristelijken in Nederland.
    Of hebben ze stiekem iets in het drinkwater gedaan?
    Goede morgen overigens, ik weet het niet meer.

    P.s. De woede van het volk zeg je, wie en waar dan? Wat mij betreft graag hoor maar ik zie die woede bijna nergens. Ja, hier op dit log.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 1 november 2005 @ 9.35 uur

  14. @12 mij zelf.
    Sluit aan op de opmerkingen van Renevolutie
    @11

    Reactie door Gandalf — dinsdag 1 november 2005 @ 9.37 uur

  15. Nou het ergste leed is geleden,
    Er is een brand geweest in de bajes die pas gebouwd is bij Schiphol.
    Het kan jullie nauwelijks ontgaan zijn denk ik dat hierbij 11 doden zijn gevallen.
    Als bewaarder ga je dan nadenken ……. en als ik zo de reactie’s lees her en der denk ik toch anders als de gemiddelde Nederlander.
    Overal hoor en lees je de verwijten en wat er WEL had moeten gebeuren en hoe het voorkomen had moeten worden.

    Echter mis ik 2 dingen in het geheel……. Nergens word gevraagd wat de oorzaak van de brand is ….. en eigenlijk hoor je dat ook nergens op televisie , liever houden we ons bezig met het meteen aanwijzen van de dader’s en vooral hoe er gehandelt is tijdens de brand.

    Iedereen krijgt de schuld ……… terwijl ( hoe gek dit ook klinkt) de enige juiste schuldigen in Den Haag zitten.

    De deuren dienden automatisch open te moeten springen hoor je her en der, alsof dit gangbaar is in een gevangenis :?
    Het is zelfs (mijn visie) onverstandig om de deuren automatisch open te kunnen laten springen.
    Mocht er namelijk ooit een gijzeling zijn of iemand van het personeel onder druk worden gezet en je krijgt in het ergste scenario een mes op je keel ……. dan is het voorspelbaar dat de eis word dat je die knop indrukt om alle gedetineerden in 1 klap vrij te laten met alle risico’s van dien. Hiermee geef je gedetineerden of mensen in bewaring zitten een machtsmiddel wat gevaren in de hand werkt.

    De vraag hoe het mogelijk is dat er 2 mensen uit een beveiligingsbedrijf rondlopen heeft niets te maken met personeelstekorten maar alles met bezuinigingen!
    Dat deze mensen niet weten hoe te handelen valt ze derhalve dan ook niet te verwijten.
    Alles moet goedkoper ……. en de minister heeft gekozen voor de slechts denkbare oplossing ……. korten op het personeel.
    In een situatie met een brand en 400 mensen die opgesloten zitten is het voor (zelfs 9 man personeel) bijna onmogelijk de brand te bestrijden, de mensen uit hun cellen te halen door 400 deuren open te draaien, te zorgen dat deze mensen naar een veilige plek gaan en dan nog te zorgen dat ze niet weglopen en dan ook nog de brandweer naar de juiste plek te dirrigeren.
    Het hoeft namelijk geen betoog dat je met 9 mensen geen 400 man tegenhoud als deze de benen willen nemen. En als deze 400 ervandoor zijn ……. dan is er weer een nieuwe discussie

    Had dit drama dan voorkomen kunnen worden ?
    JA is het antwoord , juist door meer geld te investeren tijdens de bouw en een goede Sprinkler installatie aan te leggen had dit voorkomen kunnen worden ( sprinkler is een soort in het plafond gebouwde douche die aanspringt als het te warm word en daardoor automatisch begint met blussen)

    Het personeel krijgt mensen aangewezen die ingehuurd worden en niet per definitie slecht zijn ….. maar waar zo min mogelijk geld aan word besteed.
    Het vak van bewaarder is een vak …… je moet snel kunnen denken, accuraat kunnen handelen, mee kunnen leven, op je strepen kunnen staan, eerlijk zijn, fysiek wat kunnen en je hart op de juiste plaats hebben. Er vanuit gaan dat het, het personeel niets doet dat mensen verbranden in hun cellen ( wat ik ook al gehoord heb) is de grootste belediging die je een bewaarder aan kan doen.

    Het is dan ook te gek voor woorden om te denken dat iemand die normaal een winkel beveiligt of achter een loket om legitimatie vraagt, weet hoe om te gaan met gedetineerden en dan nog juist te handelen.
    Ook een Marechaussee is nog steeds geen gevangenisbewaarder!

    De mensen die, die nacht aan het werk waren zijn de dupe van het beleid van dit kabinet en daar zouden dan ook de klappen moeten vallen.
    Het kabinet verdedigt zich door te melden dat het personeel 2 jaar ervaring had ………. maar niemand had ervaring met een celbrand !
    Daar kan voor worden getraind en geoefend ……… maar dan moet je wel tijd hebben …… en tijd kost geld …… en geld is er niet want er is bezuinigd.

    Dus na de 3 van Breda …… Cees B uit Scheveningen ……. hebben we nu ook ” De 11 van Donner” :?

    Reactie door waiter — dinsdag 1 november 2005 @ 9.42 uur

  16. Wederom daalt de SP in m’n achting, onder het mom van een weblog door het op persoonlijke titel te doen laat Jan zich weer van z’n meest populistische kant zien. Onder het mom van “Uit de mailbox” kan je alles maken want het komt toch niet van jezelf? Zit je je nu te verkneukelen Jan bij de reakties? Ga eens wat politieks nuttigs doen i.p.v op bezoek bij het enige lid in Urk.

    Reactie door Omaha — dinsdag 1 november 2005 @ 9.47 uur

  17. Simpel, effectief, geslaagd.

    Wel mis ik iets over de vrije vrije markt.
    Zoals dat je nu al google-fees betaalt bij sommige bedrijven, omdat ze bij google adverteren. Oftewel het wordt nu normaal dat we de reclame ook al gaan betalen. Wat volgt, entree gelden? WIL de politiek hier niets aan doen, of KAN men er niets meer aan doen, want privaat-markt?

    Als SP moeten we dit toch ook echt duidelijk maken, de mens is (helaas…) nu eenmaal meer consument dan geinformeerd stemmer )!&#)*&(!%#&%$#

    Reactie door Barend — dinsdag 1 november 2005 @ 10.01 uur

  18. Omaha e.a.

    Het makkelijkste wat er is is om kritiek te leveren. De oppositiepartijen (van welke gezindte dan ook [het kan na vier jaar weer helemaal andersom zijn])kunnen het als geen ander. Soms wordt het ze wel heel makkelijk gemaakt. En het gebeurt ook, momenteel, dat er een oppositiepartij is die probeert zolang mogelijk te profiteren van de opiniepeilingen. Alsof die hun automatisch de overwinning zal brengen. Om te verklappen over welke partij ik heb (mocht je het nog niet doorhebben) hoorde ik laatst een van de kandidaten voor het partijvoorzitterschap zeggen dat ze de lijsttrekker geweldig vond, hij deed het zo goed in de peilingen…!

    Maar van zeker één oppositiepartij weet je naast kritiek op de regering ook waar zij wel voor staat, wat zij over zaken en/of gebeurtenissen denkt en wat zij wil veranderen. Zij verbergt zich niet achter gesloten deuren en verzegelde lippen. Oké, politiek vraagt er nu eenmaal wel om dat men niet altijd het achterste van de tong laat zien. Maar het minst geldt dat toch voor de SP.

    En mijn waardering voor deze club gaat niet alleen uit naar haar parlementaire werk maar vooral wat al die mensen in het land (vrijwillig) doen. Dat zo eens meer op de voorgrond moeten komen.

    Nou en dat voor iemand die geen lid is en het beslist nog geen uitgemaakte zaak is dat bij de eerstvolgende verkiezingen ook de stem naar hen toegaat…..

    Maar zoals gezegd, kritiek leveren is makkelijk. Dus als jij vindt (Omaha) dat Jan niet naar Urk moet gaan dan vind jij ook dat Jan Peter dat ook niet moet doen en Zalm en al die anderen. Dat hoort namelijk ook bij de politiek. Ik denk dat Jan meer uren maakt met politieke nuttigheden dan jij de tijd hebt om dat allemaal te volgen. En wat er uit zijn mailbox komt? Hiermee doe je net alsof Jan nooit met iets is gekomen en nog zal komen. Hij gebruikt eent een medium om zaken met elkaar te delen. Want de wereld draait niet om Jan Marijnissen. Maar ook om jou….!

    Reactie door René — dinsdag 1 november 2005 @ 10.09 uur

  19. Het gezin is juist de grafsteen van de samenleving. Proletariers aller landen…

    Reactie door Simon — dinsdag 1 november 2005 @ 10.40 uur

  20. ???????????????????
    CDA Breda: Balkenende niet welkom bij verkiezingen
    01 november 2005, 09:23:11

    BREDA (ANP) – Premier Balkenende en andere Haagse CDA-kopstukken zijn rond de gemeenteraadsverkiezing volgend jaar maart in Breda niet welkom. Dat heeft de plaatselijke afdeling laten weten aan het landelijk partijbureau.

    CDA-raadslid Lips heeft dit dinsdag bekendgemaakt. Het plaatselijke CDA in de Baroniestad is bang dat de aanwezigheid van Haagse politici eerder negatieve dan positieve gevolgen heeft voor de verkiezingsuitslag.

    ,,Wij willen graag de CDA-beginselen verdedigen, maar niet het beleid van dit kabinet”, aldus Lips. Hij meldde het standpunt van de Bredase afdeling het afgelopen weekeinde tijdens een besloten bijeenkomst van de Brabantse afdelingen van het CDA.

    Begrip

    ,,Die andere afdelingen hadden begrip voor onze opstelling”, aldus Lips. Hij zei niet te weten of andere afdelingen het Bredase initiatief zullen volgen.

    De Bredase afdeling heeft geen enkele moeite met de CDA-beginselen over normen en waarden en het gezin als de hoeksteen van de samenleving, benadrukt Lips. ,,Die uitgangspunten willen we heel graag verdedigen, daar hebben we geen enkel probleem mee”, aldus het raadslid.

    Armoede

    Dat geldt volgens hem absoluut niet voor het beleid van het kabinet. Als voorbeelden noemt hij de aanpak van de armoede, de invoering van de nieuwe ziektekostenverzekering en de bestrijding van de criminaliteit.

    Het CDA in Breda, met elf van de 39 zetels de grootste fractie in de gemeenteraad, heeft nog een reden waarom de landelijke politici maar beter weg kunnen blijven. De afdeling vindt ook dat de verkiezing van de gemeenteraad een lokaal karakter moet hebben en niet overschaduwd moet worden door allerlei landelijke kwesties.

    Reactie door Henk — dinsdag 1 november 2005 @ 10.42 uur

  21. Er zijn warempel een paar gristenen die in verzet komen.

    Halleluja !

    Reactie door Hendrik — dinsdag 1 november 2005 @ 10.55 uur

  22. 18. Getuigt alleen maar weer van hypocrisie. Als je niet achter het landelijke beleid van je partij staat, moet je een eigen partij oprichten of naar een andere partij gaan. Uitermate laf om alleen de “goede” elementen te verdedigen. Ongetwijfeld trappen er weer heel veel mensen in deze strategie.

    Reactie door kaatje — dinsdag 1 november 2005 @ 11.00 uur

  23. Hallo Jan,
    Ja, een duidelijke tektst.
    Maar wie wil echt de waarheid horen?
    De waarheid over solidariteit en socialisme? De waarheid over het kwaad, dat mensen laat verrekken, met als devies: “” Wie niet werkt zal niet vreten!”
    Het lijken de nazi’s wel, all over again!
    Met rassenhaat en discreminatie en misplaats gevoel van superioriteit.
    In ieder geval niet al die mensen met hun negatieve reacties.
    In ieder geval ook niet al die CDA, VVD en D66 supporters.
    Alle door dit kabinet veroorzaakte ellende hebben we vooral aan hun te danken.
    Slaap zacht allemaal, maar als je dan toch nog wakker mocht worden, kijk dan eens goed in de spiegel en vraag jezelf af:
    “Wat menselijkheid betekent!”
    Goedenmorgen,
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — dinsdag 1 november 2005 @ 11.15 uur

  24. Mijnheer de president niet welkom ! (RTL Nieuws)

    De afdeling Breda van het CDA wil niet dat premier Balkenende en andere Haagse kopstukken van de partij rond de gemeenteraadsverkiezingen, volgend jaar maart, de stad bezoeken.

    Negatieve gevolgen:
    Het plaatselijke CDA is bang dat de aanwezigheid van Haagse politici eerder negatieve dan positieve gevolgen heeft voor de verkiezingsuitslag.

    Kabinetsbeleid:
    “Wij willen graag de CDA-beginselen verdedigen, maar niet het beleid van dit kabinet”, aldus het Bredase CDA-raadslid Lips. Hij zei niet te weten of andere afdelingen in het land het initiatief zullen volgen.

    Welterusten …

    Reactie door Wimpie — dinsdag 1 november 2005 @ 11.32 uur

  25. Balkenende is toch wel knap.,

    Tegelijk De Hollanders verne*ken,en bush en europa in de kont kruipen!

    Fijn dat hij niet naar Breda mag,

    In Breda is al eerder een overwinning begonnen!

    Reactie door Jansonius — dinsdag 1 november 2005 @ 11.36 uur

  26. Er zijn mensen die al jaren niet meer in de spiegel kijken, bang voor wat ze gaan zien.

    Om maar eens een zin aan te halen van mijn goede vriend en dichter Herman: …maar als je je dan niet wil kijken, als je dan nog niet wil luisteren, dan zal ik je je eigen stront laten zien”

    Niet netjes, wel duidelijk!

    Reactie door e.krul — dinsdag 1 november 2005 @ 11.43 uur

  27. Toch gaan bewindslieden naar Breda blijkt
    uit het nieuws om 12.00, 1 nov. 2005.
    E.e.a. is veranderd nadat dus iemand kenne-
    lijk voor zijn/haar beurt praatte.
    Het leek me al zo vreemd:
    De ‘drie’ van het C.D.A. nu ook naar Breda?

    Voor de youngsters lezend hier:

    Christelijke Historische Unie,
    Anti-Revolutionaire partij,
    Katholieke Volkspartij,

    fuseerden en werden samen C.D.A.
    én wat er nú van geworden is !

    Waarom ze het destijds niet gewoon CAK
    hebben genoemd is me nú een raadsel !

    Reactie door Madelief — dinsdag 1 november 2005 @ 12.15 uur

  28. Dat hij nu ineens weer wel welkom is is gewoon een cosmetische operatie meer niet.,

    En supersnelle draaikonterij, en nu weten de mensen in breda helemaal niet meer wat ze met het cda moeten.,

    typisch cda-beleid, geen visie en niet met beleid.,

    wat een puinzooi!

    Reactie door Jansonius — dinsdag 1 november 2005 @ 12.33 uur

  29. ‘Quote’ @5 Als we het over goedkoop scoren hebben dan is dat toch langzamerhand wel het gevoel dat ik bij de SP krijg. Sorry Jan. Hoezeer ik het ook waardeer dat je dit log hebt maar waar blijft je passie? Waar blijft de positieve blik op de maatschappij. Waar spreek je de kracht en creatieve vermogens van ons aan. Alle SP’ers bezitten een goed hart want anders zouden ze geen SP stemmen. Wat ik wil zeggen is: de wereld is al zo verrrot en ik zou zo graag binnen deze partij het gevoel krijgen dat het anders kan. Een plek waar je elkaar kunt stimuleren i.p.v. onze depressieve gevoelens over allerlei misstanden bevestigd krijgen. ‘Quote’

    Helemaal mee eens!

    Reactie door Sannie — dinsdag 1 november 2005 @ 13.14 uur

  30. ik wil dat de oude mensen meer respect krijgen.
    ik zag een programma waar een oude mevrouw voedsel bonnen inleverde.
    weer een voedselbank?
    gadver wat een rotland
    ik wil weg, is dit mijn geboorteland.

    Reactie door jp, geen familie van balkenende — dinsdag 1 november 2005 @ 13.15 uur

  31. @14 Waiter
    Inderdaad, hoe is die brand ontstaan en wie zijn de 5 die ontsnapt zijn?

    Zaten er arrestanten in dit blok die voor de Melcher-zaak waren opgepakt?

    Heb zo langzamerhand mijn twijfels over Donner.

    Reactie door Rob de Kuster — dinsdag 1 november 2005 @ 13.32 uur

  32. Slaap zacht, oogjes dicht, en snaveltjes toe. Waar heb ik dit meer gehoord. Dat er grote onvrede is met de samenleving dat zal niemand bestrijden, vooral zij die in die hoek zitten waar de klappen vallen. Laten wij duidelijk zijn, daar is niet een bepaalde partij schuldig aan maar een hele reeks die sinds 1980 aan de regeringen hebben deelgenomen. Maak je politiek sterk door op die partij te stemmen die vrij is van die schuld. Ik heb iets op mijn web-space gezet dat je kunt lezen. Ik weet van lezen wordt je ontzettend moe maar onderzoekt de geschriften en behoudt het goede, toen zat het ook al fout. In het artikel “iedereen is baas over eigen succes of falen”, heb ik een paar posters gezet omdat zij mede verantwoordelijk zijn of het nu leuk is of niet.
    http://members.home.nl/h.hiensch

    Reactie door The old Henk — dinsdag 1 november 2005 @ 14.23 uur

  33. @29 Over goedkoop scoren gesproken! Een stukje kopiëren en plakken en er onderzetten dat je het er mee eens bent, in weerwil van de meeste meningen hier. Bah, wat zielig.
    Je heb recht op een eigen mening en onderbouw die dan ook, maar dit is wel heel erg goedkoop. Ga je schamen!

    Reactie door Gandalf — dinsdag 1 november 2005 @ 14.39 uur

  34. Prachtig dat sommige leden van het C.D.A. nu tegen het beleid van Balekende II begint te verzetten.

    Ik zie en hoor oud Minister-President van Agt: wij buigen niet naar LINKS maar ook niet naar RECHTS. Maar toendertijd dat oud Minister-President J. den Uyl als leider van Nederland een meer sociaal beleid toonde, heeft het C.D.A. zich naar rechts gebogen om met de V.V.D. door te gaan.
    Zie ter nagedachtenis aan onze Ome Joop:

    http://www.parlement.com/9291000/biof/01388

    @ 30 jp, geen familie van balkenende.
    Nederland is ook mijn mijn geboorteland. Mijn roets ligt hier, waar mijn wortels ooit waren verankerd. Maar nu is die grond zwaar vergiftigd, zowel letterlijk als figuurlijk, vindt ik, zoals vele mensen geen voedsel meer om te kunnen groeien. wanneer ik de mogelijkheden had zou ik voor emigreren kiezen en dit eens zo mooie, tollerante land verlaten.

    Om op de brand van de gevangenis terug te komen, laat dit land zijn tolerantie niet meer blijken. Je zal maar als asielzoeker naar Nederland komen om toekomst te vinden, maar als uitgeprocedeerde in eens van hulpbehoevende een crimineel worden betiteld. Het volk weet niet eens of het daadwerkelijk misdadigers zijn! Ik weet wel wie de misdadigers zijn Balkenende II.

    vielleicht

    Reactie door Elsa De Leeuwin — dinsdag 1 november 2005 @ 15.06 uur

  35. Sorry:
    Waar is nu de Leider van Nederland? Vielleicht in Groen-Links of de SP.

    Reactie door Elsa De Leeuwin — dinsdag 1 november 2005 @ 15.08 uur

  36. Wat een potsierlijke tekst. Waarom JP niet meteen de schuld geven van de bomaanslagen in Irak, de genocide(s) in Afrika, de aardbeving in Pakistan? Wat een treurig wereldbeeld heeft deze tekstdichter, die ook nog wel een lesje metrum mag volgen. Als ik Lennaert Nijgh was zou ik vanuit het hiernamaals hem een proces aandoen wegens verregaande verkrachting van een oorspronkelijk kunstwerk. En al die SP-ers het maar prachtig vinden. Wat een treurnis.

    Corneille

    Reactie door corneille — dinsdag 1 november 2005 @ 15.40 uur

  37. @36 “Die zien we nooit meer terug”.

    Reactie door bloebend — dinsdag 1 november 2005 @ 16.11 uur

  38. @36
    Welgeteld 3 positieve reacties op de tekst bovenaan. Dat is toch niet “En al die SP-ers het maar prachtig vinden,” zoals jij zegt. Door die opmerking doe jij ook aan stemmingmakerij. Veel SP ers zijn boos, om al hetgeen zich in ons (ja, ons) land voltrekt door de daden van dit kabinet. En die boosheid kan zich op vele manieren uiten, en dat mag hier. Want zeker de SP weet hoe het beter en rechtvaardiger kan.
    Je hebt trouwens een mooie naam of alias. Corneille.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 1 november 2005 @ 16.24 uur

  39. SP onwaardig.

    Reactie door Liberaal-Socialist — dinsdag 1 november 2005 @ 16.46 uur

  40. Was Fortuyn er nog maar.

    Reactie door Klaas — dinsdag 1 november 2005 @ 16.51 uur

  41. Slapen, sluimeren, expanderen, ontploffen…..

    Reactie door Johan Smeets — dinsdag 1 november 2005 @ 18.31 uur

  42. Hoop dat balkie zich binnenkort weer door zijn voet schiet met pistool schoonmaken., :)

    Dat van die schimmels is gelul, dan sta je niet een paar weken later alweer te skieen.,

    Na die bedreiging van die kerel met dat mes heeft hij vast en zeker een pistool gekregen., en daarom zat er toen opeens een gat in zijn voet!

    Reactie door Jansonius — dinsdag 1 november 2005 @ 19.50 uur

  43. Goeie tekst Eric, een beetje humor in deze tijd kan geen kwaad!

    Overigens voor diegenen die op dit log reageren maar eigenlijk geen heil in de SP zien…..

    http://www.prdv.nl/nl/weblog_peterr/peterrdevries.html

    Vermaak je daar maar. Doei!

    De bangmakerij van dit kabinet helpt het land van de regen in de drup, onze slechte economie maakt diverse harde maatregelen van dit kabinet noodzakelijk maar bedrijven maken recordwinsten, Shell +32% = € 7 miljard, ABN 1,2 miljard, DSM +40% = € 220 miljoen PER KWARTAAL.

    Nederland begint door het antiterreurbeleid van dit kabinet zolangzamerhand een land van neuroten te worden, twee mannen in djellaba’s boezemen heden te dage zoveel angst in dat het hele openbare leven wordt lamgelegd.

    Elke lege doos of vergeten tas is geen lege doos of een vergeten tas maar een verdacht pakket!

    Wat wordt de volgende stap?

    Inderdaad een nieuw beleid, sociaal en met flink wat humor!

    Reactie door hanri — dinsdag 1 november 2005 @ 20.54 uur

  44. Geenzins heb ik de pretenties gehad om ook maar in de verste verte de tekst van Lennard Nijgh te kunnen benaderen.
    Dat kan ik ook niet, hij was een begenadigd tekst schrijver en dichter, iets wat ik totaal niet beheers.
    Ook wil ik niet beweren dat de door mij veranderde tekst op alle punten juist is, of volledig de waarheid benadrukt.
    Het geeft voor mij slechts mijn gevoel weer over 2 jaar Balkenende.
    Het oordeel over de tijd waarin we nu leven, en hoe we die ervaren zal door de historici gegeven moeten worden.
    Maar laat diezelfde historici dan ook eens antwoord geven op hoeveel er op de wereld verbeterd is op het gebied van mensenrechten, milieu , vrede, armoede, vrijheid, de afgelopen 200 jaar.
    Niet zoveel volgens mij.
    En daarom geloof ik in de SP, in nog waarachtig idealisme, en de moed om aan deze zaken wat te doen.

    Reactie door Eric — dinsdag 1 november 2005 @ 21.41 uur

  45. sorry Lenneart Nijgh

    Reactie door Eric — dinsdag 1 november 2005 @ 21.52 uur

  46. Zie shell wil onder het mom dat werknemers uit andere sectoren hebben moeten inleveren shell werknemers ook maar moet inleveren zogenaamd dat het niet kan dat zij goede voorzieningen blijven behouden als andere inleveren.
    Hier gaat het nu om de pensioen voorzienigen en langer door werken.
    De winsten zijn enorm en een bedrijf wat winst maakt mag dan ook zijn medewerkers wel belonen i.p.v. te straffen om dat het elders niet goed gaat.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 1 november 2005 @ 21.55 uur

  47. @Folkert.

    De winst van Shell is eigendom van de aandeelhouders, zij steken geld in Shell door het aankopen van Shell aandelen en lopen daardoor ook het financieele risico’s want als het aandeel keldert zijn hun hun geld kwijt.

    Dus hou op te zeuren over die winsten, dat is andermans geld en dus hoeft dus absoluut niet ten goede te komen van de werknemers.

    Of kunnen de aandeelhouders dan hun verloren geld verhalen op de werknemers als het aandeel keldert, o nee dan geven die zelfde werknemers niet thuis.

    + nog eens dat die winst echt niet alleen in Nederland is behaalt door uitsluitend nederlandse werknemers.

    Reactie door Ronald — dinsdag 1 november 2005 @ 23.06 uur

  48. Ronald@47,
    jij wil toch niet zeggen dat werknemers geen rechten hebben om dat het geld is van de aandeelhouders.
    Hoe kunnen die aandeelhouders zich verijken door werknemers voor zich te laten werken, lopen deze geen risico bij mismanegement de heren zijn gewoon werkgevers in een nieuw jasje maar de mentaliteit is nog altjd middeleeuws zoveel mogelijk uitbuiten zo weinig mogelijk betalen en zo veel mogelijk in de zak steken.
    Ronald hou zelf op met zeuren de rijken hebben de armen nodig, van werken wordt je niet rijk.

    Reactie door folkert de lepper — dinsdag 1 november 2005 @ 23.21 uur

  49. @Ronald

    Niemand wil aan de winst van de bedrijven komen, ondernemers zijn de levensader van ons land.
    Het zijn mensen met durf en inzet.
    Maar wat wel gevraagd word, en niet meer dan dat, is dat iemand met een 40 urige
    (ok meer uren mag) werkweek, voor zichzelf kan voorzien door loon uit die arbeid, in:
    Een dak boven zijn/haar hoofd
    Genoeg te eten
    Gezondheidszorg
    Scholing als nodig
    Juridische bijstand

    In veel landen op de wereld is dit al niet meer van toepassing, in Nederland gaan we ook die kant op.
    Waar weinigen in een SUV (of andere dure auto’s) scheuren, en hun puissante rijkdom showen vragen velen slechts om een paar schoenen.
    Als dat niet kan leef je niet in een beschaafd land.

    Reactie door Eric — dinsdag 1 november 2005 @ 23.37 uur

  50. @Folkert, als je dat niet aanstaat, zoek een andere baan of begin je eigen bedrijf, dan mag jij dat soort dingen zelf bepalen.

    Zolang het andermans geld is heb je niks te eisen.

    @Eric, die SUV is er ook niet vanzelf gekomen, waarom moet iemand die instaat is om voor zichzelf een SUV te regelen, schoenen voor een ander regelen, laat um dat lekker zelf regelen.

    Reactie door Ronald — woensdag 2 november 2005 @ 6.57 uur

  51. Morgen Ronald,

    Werken voor een arbeidersloon,

    dak boven je hoofd,
    kleding,
    scholing,
    gezondheidszorg,
    rechtsbijstand

    Lijken me toch basale behoeften die van een “beloning/fooi” voor gedane arbeid bekostigd moeten kunnen worden moeten kunnen worden.

    Als dit niet meer kan, dan is er toch iets mis, zelfs in jouw wereld?

    Reactie door Johan Smeets — woensdag 2 november 2005 @ 7.18 uur

  52. Ronald@50,
    goedkopere opmerkingen als deze zijn er niet, is geen antwoord geven.
    Die cursus heb ik ook gehad hoor als het niet bevalt ga je maar wat anders zoeken.

    Reactie door folkert de lepper — woensdag 2 november 2005 @ 9.49 uur

  53. O Ronald! – Je verwoord perfect het neo-liberale denken. Je hebt mischien nog niet gehoord dat productie, waardetoevoeging, een samengaan is van kapitaal en arbeid.
    Het kapitaal investeert en de arbeid zorgt voor de benodigde werkzaamheden. Daarbij heeft de arbeid alle rechten om de arbeidsomstandigheden en voorwaarden zelf te bepalen – en niet andersom! Want het is de arbeid, die het kapitaal creëert. En -
    gezonde arbeidsvoorwaarden zijn nodig voor een gezonde productiviteit.
    Denk daar maar eerst eens over na, voor je weer verouderde en achterhaalde kreten gaat spuien.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — woensdag 2 november 2005 @ 11.28 uur

  54. Als Shell eerder de mensen gelokt heeft met gunstige arbeidsvoorwaarden,mogen ze nu niet de polis aanpassen., in dit opzicht zijn ze net zo asociaal als de regering!

    Waar je mee omgaat, word je mee besmet., !

    Shell helpt, alleen zichzelf..

    Reactie door Jansonius — woensdag 2 november 2005 @ 13.10 uur

  55. @51, 52, 53

    Newsflash, als ik jou aanneem, dan huur ik jou voor een X aantal uur in de week en voor de rest NIETS.

    Staat je dat niet aan, dan zoek je toch een andere werkgever (idioot) die jullie daar wel in wil voorzien.

    Leer nou eens zelf je eigen zaken te regelen i.p.v. het altijd maar op een ander af te schuiven.

    Reactie door Ronald — woensdag 2 november 2005 @ 17.44 uur

  56. Beste (groffe) Ronald, – maar wel op mijn voorwaarden, anders zoek je maar een ander!
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — woensdag 2 november 2005 @ 18.12 uur

  57. Beste Amita, nee hoor jij wilt bij mij werken, dus dan stel IK de voorworden.
    Staat je dat niet aan, dan staat het je vrij om een andere werkGEVER te zoeken.
    Voor jou 100 anderen (polen) hoor.

    Reactie door Ronald — woensdag 2 november 2005 @ 18.53 uur

  58. Reacties zijn weg van mij.

    Welja, ik troost me maar met de gedachte, dat ik niet de enigste ben genaait op dit log.

    het lijkt de Pravda wel.

    Sorry jan Marijnissen, maar dit moet me wel van het hart voordat ze mij of jou de strot door gaan snijden.

    Reactie door ReneR — woensdag 2 november 2005 @ 19.13 uur

  59. Ronald@57,
    volgens mij wil niemand bij jou werken, zelfs geen pool.
    Jij stelt voorwaarden ik dacht het niet ook de andere partij mag eisen hebben, ik dacht dat het feodalisme verdwenen was maar niets is minder waar.

    Reactie door folkert de lepper — woensdag 2 november 2005 @ 19.45 uur

  60. ronald waar kan solliciteren,ik kom alleen bij jouw werken als er een boom naast je kantoor staat ,
    en een pianosnaar met jouw naam er op,er in hangt.

    Reactie door ad — woensdag 2 november 2005 @ 19.55 uur

  61. 47,
    als die aandeel houders en de rest,volgend jaar een netto winst,halen die 10% minder is dan dit jaar .
    dan heet dat volgens hun verlies,
    en twee keer raden wat er dan ontslagen wordt.

    Reactie door ad — woensdag 2 november 2005 @ 20.07 uur

  62. @Folkert, liever een stelende pool dan een zeikerige nederlander, als er ooit een ranglijst van zeikerige volken wordt gemaakt dan staan die domme hollanders met stip op de eerste plaats.

    @Ad, ah de ware aard komt boven, zal mij verbazen dat je uberhaupt ooit gewerkt hebt als je zo’n instelling hebt.

    Reactie door Ronald — woensdag 2 november 2005 @ 20.09 uur

  63. Ronald@62,
    wie heb het over stelen gehad ja die snap ik wel maar niet die pool die krijgt geen kans.
    Fijn dat jij ook zo n domme hollander ben dan is er toch nog wat gemeenschapplijks.

    Reactie door folkert de lepper — woensdag 2 november 2005 @ 20.27 uur

  64. het zal mij verbazen dat jij werknemers hebt,als je zulke domme gein uitkraamt.
    2de wat in gods naam heb je dan in dienst,je vriendin/vrouw/broers/zusters??,
    wandt een baas?? als jouw heb ik nog nooit mee gemaakt,

    en ter info voor jou.
    cv,(eeu ter info, geen verwarming!)
    30 jaar,effe rekenen dat is 29,99 jaar langer als jou.
    tenminste als je die leeftijd al gehaalt hebt,ps dat is nog eens een echt wonder.
    30 jaar timmer/metselaar/klus(zwart)/uitvoerder.
    planner/tekenaar of andersom

    (domme hollanders en beter een stelende pool)
    een zo’n domme opmerking tegen mij/ons op
    het werk,de rest kun je dan wel raden wat er dan gebeurt!.

    Reactie door ad — woensdag 2 november 2005 @ 21.04 uur

  65. #47

    De winst van Shell wordt opgestreken door dezelfde aandeelhouders die er middels de optiehandel voor zorgen dat de prijs voor ruwe olie fors opgedreven wordt.

    Deze prijsopdrijving rekent Shell door naar zijn afnemers, door de koppeling van de olie/gasprijs stijgen ook de kosten voor andere vormen van energie.

    Deze kosten stijgen echter niet alleen voor particuliere maar ook voor zakelijke afnemers, de rest van bedrijvig Nederland dus. Deze ondernemers zijn gedwongen de kostenstijging door te berekenen naar hun eindproduct.

    De winst van Shell is daardoor inderdaad alleen voor de aandeelhouders van Shell…..

    Reactie door hanri — woensdag 2 november 2005 @ 21.06 uur

  66. @Folkert, gelukkig ben ik GEEN Nederlander (heeft zo’n dubbele nationaliteit toch nog voordeel he).

    @Ad, na 3 keer in een oorlogs gebied vertoeft te hebben maak ik me echt niet druk om een paar bouwvakkertjes met een 8 tot 5 mentaliteit hoor.
    Heb voor veel hetere vuren gestaan.

    Reactie door Ronald — woensdag 2 november 2005 @ 21.34 uur

  67. Ronald@66,
    o je komt ons uitvreten.

    Reactie door folkert de lepper — woensdag 2 november 2005 @ 22.06 uur

  68. 8 tot 5 ???
    uuuu wat zijn wij weer op de hoogte,granaatscherf in de weg zitten??
    5 uur smorgens opstaan 5,30 vertrek,
    7 uur beginnen,8 uur werken, 3 kwartier totaal rust,16,15 naar huis,fiele??, 6 uur thuis.eten,effe tukkie,7,30 kinderen naar bed,22,15 naar bed,
    kwartier tot half uurtje ???.
    slapen.
    dat is nog eens in oorlogs gebied leven,de bouw,
    vallen meer gewonden en doden/en uitval door ongezondt werk,en nu/voorheen zelfs gevaarlijk werk.
    door het jaren lang moetwillig verzwijgen van schadelijke stoffen,
    door de jou zo geliefkoosde bazen/glaswol/steenwol/asbest bedrijven
    waardoor tussen nu en straks nog duizenden aan onderdoor gaan.
    zo heb ik 25 jaar geleeft,en de laatste 5 jaar op kantoor.
    dus lul niet over 8-5 mentaliteit.

    Reactie door ad — woensdag 2 november 2005 @ 22.56 uur

  69. Jongens, laat Ronald maar.
    Verspil hier geen energie aan, – absoluut verloren moeite – en je maakt het alleen maar erger. Zo verlies je de vrede in jezelf.
    Dus maak je niet druk.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — donderdag 3 november 2005 @ 11.38 uur

  70. a sportsbook…

    appreciation.Shu,incomputable Bryan Dobbin existentialist answerer odds calculator http://odds-calculator.extra-sport-betting.com/

    Trackback door a sportsbook — zaterdag 20 mei 2006 @ 13.20 uur

  71. succes,jan

    Reactie door hilde — dinsdag 7 november 2006 @ 21.44 uur