WAO

Er is heel veel (vaak achter de schermen) te doen over de WAO. De actie van het UWV en vooral de minster om tienduizenden mensen met een arbeidshandicap uit de WAO te gooien…richting de WW en de Bijstand stuit op veel kritiek. Ook van mijn partij.

Wil je meer weten, van je laten horen, je ervaringen delen of suggesties doen: kijk dan hier.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 22 november 2005 :: 0.07 uur

118 Comments

118 reacties

  1. Goede avond, Jan, ook graag aandacht voor de werkers binnen het UWV, ik heb het al eerder gemeld maar er is daar wederom een ontslagronde geweest.Mensen die er al jaren waren zijn er uit gezet en ze worden vervangen door uitzendkrachten.
    Mijn schoonzus werkt in Alkmaar(administratie)en ze heeft al elke verdieping gehad(steeds interne verhuizingen van afdelingen)en nu wordt ze elke dag door een nieuwe uitzendkracht begroet, zelf zegt ze:gelukkig werk ik niet fulltime, want anders zou ik het niet volhouden!
    Uiteraard zijn die keuringen ook absurd maar ik wilde de andere kant ook eens voor het voetlicht zetten.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 22 november 2005 @ 0.36 uur

  2. De herbeoordeling van de WAO-ers is de zwaarste ingreep in de rechten van werkende mensen, ooit. 55.000 mensen hebben hun uitkering verloren of sterk zien verlaagd. Werk is er niet voor ze, als ze dat al zouden kunnen. Geen werkgever wil ze hebben als hij kan kiezen uit 120.000 jonge werklozen en 400.000 andere gezonde werklozen. Die herbeoordelingen gaan nog 2 jaar door. Als het kabinet zijn zin krijgt komen 150.000 WAO-ers in de bijstand. Als ze een partner met inkomen hebben of kinderen die werken, krijgen ze nada. Hetzelfde geldt voor mensen die in de nabije toekomst arbidsongeschikt raken en onder de WIA vallen. Het motto van het kabinet “Werk boven uitkering” is in werkelijkheid “Geen werk en geen uitkering”. Wel altijd betaald voor de verzekering, maar als je hem onverhoopt nodig hebt zijn er geen rechten. De droom van de Geus over daling van het aantal WAO-ers is de nachtmerrie voor hen die het zo genadeloos treft. Gelukkig groeit het verzet en komen er barsten in de spiegel die ons is voorgehouden als zouden WAO-ers supergoden zijn die misbruik maken.

    Reactie door Paul Ulenbelt — dinsdag 22 november 2005 @ 0.45 uur

  3. De nieuwe WIA houdt ook in,

    Dat als het je niet bevalt bij je huidige werkgever, je snel weg moet wezen, want als je wat overkomt, moet deze werkgever je houden,en moet je bij deze werkgever blijven, want hoeveel kans op wat anders is er?.

    Reactie door Jansonius — dinsdag 22 november 2005 @ 1.01 uur

  4. @2 Paul,

    Een splijtzwam is de ontkoppeling van lonen en uitkeringen. Het argument daarvoor was een verschil te creëren zodat iemand met een uitkering sneller aan het werk zou gaan. Als zoals nu, het FNV de komende looneisen bijstelt naar 2.5%, betekent dat wéér een financiële achteruitgang voor mensen met een uitkering. Als er geen werk is en je kunt niet werken, zit je in de tang. Je boert steeds verder achteruit. En zeker als je alle draconische maatregelen van dit kabinet er bij optelt. De bonden zouden zich hard moeten maken voor het herinvoeren van de koppeling lonen en uitkeringen.
    Wat vind de SP daarvan?

    Ik heb regelmatig bij de site van Jan de Wit wat geschreven en gelezen. Je kan er je ei kwijt maar meer ook niet.

    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 22 november 2005 @ 6.47 uur

  5. 4. ‘Goedemorgen overigens’

    Ja dat weten we nu wel.

    Reactie door Steven — dinsdag 22 november 2005 @ 10.48 uur

  6. Ik heb er al veel overgezegd en hou het kort verder.

    Grof en schandalig, hoe komt het toch dat zoveel mensen lijden aan een afbrokkelend geweten en vooral wanneer het economisch een pietsie minder gaat.

    Reactie door E.Krul — dinsdag 22 november 2005 @ 10.58 uur

  7. Ik vind herkeuring en nieuw wao gewoon schandalig.
    En niet alleen dat ,ook de regels om de fut laten te vervallen.
    Mensen heben overal voor betaald krijgen niets terug.
    Uitkering worden afgejat,maar ziekenkosten gaan omhoog.
    Ik zal na een herkeuring ook werken moeten gaan werken ,waar en welk werk ik zou kunen doen word niet naar gevraagd,mensen die gezond zijn en met een dikke gaan over ons geld
    Wij zullen straks geen aanvullende verzekering kunnen betalen
    Betekend geen fysio wat ik soms zo broodnodig heb,minder mobiel, meer pijn.
    Maar wel moeten werken,ik ben 50 jaar wat zijn m,n kansen,nul komma nul toch.
    En zo zijn er velen met mij.
    Janny

    Reactie door Janny — dinsdag 22 november 2005 @ 11.05 uur

  8. nog zo’ n prettige bijkomstigheid van in mijn geval in de ziektewet zitten, is dat een hypotheekvertrekker je inkomen nog maar meetelt t/m keuring en eventuele WW. Is in mijn geval 3 jaar. Voor ons betekent dit dat wij geen huis kunnen kopen. Mijn vriend zit nu elke dag een paar uur in de auto om op zijn werk te komen. Een huurwoning is er ook niet (wachttijd 5 tot 8 jaar). Blijft er over huren via een makelaar. Dit kan dan weer wel, want die heeft geen inzage in je leningen. Prijs per maand e.700,=. Kopen en e.550 in de maand betalen mag dus niet. Zo merk je dus dat je overal buitenspel wordt gezet. Ik kan je wel vertellen dat het erg slecht is voor je zelfvertrouwen.

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 11.06 uur

  9. Enkele tips voor mensen die naar een herkeuring toemoeten: Kom nooit met eigen auto (wie kan auto rijden, kan ook werken), neem iemand van de bond mee of anders iemand die door een charismatisch voorkomen indruk maakt, zorg dat je bij je huisarts te boek staat als iemand met suicidale gedachten en laat je daarvoor doorverwijzen en medicatie voorschrijven. Oplichting? Als je gwoon echt niet kan werken door je klachten, moet je wat om nog een kans te maken.

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 11.11 uur

  10. @4 Gandalf, Hou dat goedemorgen overigens er a.u.b. in. Beurt de dag voor sommigen wat op. Kan het wel waarderen. Trouwens jij ook goedemorgen.

    Kaatje: De maatschappij zit verdomd scheef in elkaar. Om te huren via een makelaar mag je wel meer betalen als dat je kunt en voor een koophuis verdien je te weinig, wat je minder kost per maand.
    T’ is om razend van te worden.

    Reactie door anja — dinsdag 22 november 2005 @ 11.14 uur

  11. @9 kaatje,

    Nou dat gat niet werken hoor. Kom net uit een zeer zware psychiatrische therapie die bijna 2 jaar geduurd heeft, heb verschillende anti depresiva enzo geslikt maar kan gewoon weer aan het werk hoor. Ik kan toch lopen? Nou das tegenwoordig voldoende. Dat ik bij teveel stress grootte kans heb om in mijn oude problemen terug te vallen zal ze worst weten.

    Reactie door Ik — dinsdag 22 november 2005 @ 11.28 uur

  12. WAO-ers staan niet alleen zo te lezen. Gelukkig. Het steunt.

    Reactie door Lucy — dinsdag 22 november 2005 @ 11.31 uur

  13. Ik, het was ook niet bedoeld als enige ziekte. Met alleen psychisch ziek red je het allang niet meer. De redenering is dan of je nou zwaar depressief thuiszit of je staat aardappels te sorteren, dat maakt niet uit. Het is bedoeld voor mensen die lichamelijk ziek zijn, het suicidale is dan zeg maar de slagroom op de taart.

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 11.46 uur

  14. ik ben laatst herkeurd met psychische klachten en ben gewoon voor 80/100 % afgekeurd.Ik werd zeer correct behandeld door de 2 keuringsartsen.
    Ik zie veel berichten dat het anders gaat,maar ik wou ook even een andere kant laten zien.

    Reactie door Peet — dinsdag 22 november 2005 @ 11.51 uur

  15. 13. Peet heel benieuwd voor welke klachten ze je dan afgekeurd hebben, want voor as1 depressie bereiken mij alleen maar hele negatieve berichten. Misschien dat ze bij psychotici of mensen die lijden aan een persoonlijkheidsstoornis nog wel eens over gaan tot afkeuren.

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 12.00 uur

  16. Beste mensen, de web-site van Jan wordt een echte uithuil-site, kom aan mijn site en huil maar uit. Daar schieten wij geen donder mee op. Leg de schuld neer bij al diegene die hun ideologische veren hebben afgedaan, schijnbaar niet wetende dat wanneer hij/zij niet opkomt voor zijn/haar rechten, ze verliest. Proletariërs aller landen verenig U. Anders, voor je het weet ben je terug in de 19e eeuw, hebben onze voorouders daar voor gevochten

    Reactie door The old Henk — dinsdag 22 november 2005 @ 12.06 uur

  17. @ 12 kaatje,

    Ik heb helaas ook een vorm van reuma bovenop mijn psychische problemen.

    Reactie door Ik — dinsdag 22 november 2005 @ 12.14 uur

  18. Ach kom op Old Henk, laat ons ook een keertje uitjanken. Natuurlijk heb je wel gelijk. Eens en te meer een reden in maart 2006 voor een daverende verkiezingsoverwinning te zorgen. Van onderaf zal het moeten gebeuren!

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 12.15 uur

  19. Off topic:

    WITTE HUIS IN ZEE MET FANTAST

    Tja, waarover kan je nog verbaasd zijn? Bush en consorten hadden als belangrijkste informant over Irak: een dronkaard en labiele persoon die last had van emotionele en mentale problemen. Aldus de Los Angeles Times na eigen onderzoek.

    Zie: http://www.ad.nl/buitenland/article65076.ece

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 22 november 2005 @ 12.25 uur

  20. De WAO is een onding. Waarom een tweedeling tussen enerzijds mensen in loondienst en anderzijds freelancers en (kleine) zelfstandigen? Die twee laatste groepen kunnen op geen enkele bescherming rekenen. En niet zeggen dat die ook geen premie hoeven te betalen, want die keuze kunnen ze helemaal niet maken. Alleen een een heel kleine groep zelfstandige veelverdieners is in staat om de premie van een particuliere inkomensverzekering op te brengen.
    En waarom mag iemand in loondienst die een risico-sport beoefent (parachutespringen, bungyjumpen, wildwater-kanovaren, noem maar op) en die tijdens zijn recreatieve bezigheden een permanente blessure oploopt, rekenen op een levenslange uitkering op ongeveer het niveau van zijn oude inkomen terwijl de onvrijwillig werkeloos geraakte arbeider na enige jaren rond moet komen van een karige bijstandsuitkering? Belachelijk!

    Afschaffen die handel. Daarvoor in de plaats een volksverzekering die iedereen verzekert tegen beroeps-gerelateerde ziektes en dito ongevallen.(Maar wel beperken tot die categorieën). Premie wordt gefiscaliseerd plus een bijdrage van werkgevers. Simpel.

    Corneille

    Reactie door Corneille — dinsdag 22 november 2005 @ 12.44 uur

  21. #19

    Blijkbaar was geen normaal denkend mens in staat de neocons te vertellen wat ze graag hoorden. Waarschijnlijk nog lang zoeken voor ze geweest. De feiten verifiëren doe je dan natuurlijk al helemaal niet.

    Reactie door hanri — dinsdag 22 november 2005 @ 12.59 uur

  22. @10 Anja. Daar ben ik ook tegenaan gelopen. Ik huur nu voor €600 bij een makelaar. Als ik dit huis gekocht had betaalde ik €410 netto. Ik ben een paar jaar geleden belazerd door de AMRO bank vanwege het niet op tijd terugstorten van een bedrag waardoor ik bij de geheime registratiedienst in Tiel ben geregistreerd voor 5 jaar. Nooit heb ik dat soort problemen gehad. En na meer dan 35 jaar keurig bij de AMRO bank geweest te zijn sta je nu op de zwarte lijst.
    Maar door die onterechte registratie hebben ze het voor mij voorlopig onmogelijk gemaakt om een hypotheek te krijgen. Trouwens een volledige hypotheek krijg ik toch niet meer omdat ik een WAO inkomen heb.

    Desalniettemin prettige middag,………………………………………………. ook jij Steven.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 22 november 2005 @ 13.07 uur

  23. @22 gandalf, ik neem aan dat je als die 5 jaar er op zit je de AMRO-bank laat stikken? Dat zou tenminste mijn eerste gedachte zijn. De smeerkezen zouden zou naar Den Haag kunnen. 35 jaar trouwe klant en je dan zo behandelen. Trouwens als je de transacties van banken bekijkt, heb ik daar nogal eens twijfels over. Het bedrag wordt heel snel van je rekening afgehaald, maar duurt wel erg lang voordat het op plaats van bestemming is.

    Desalniettemin voor jou ook een prettige middag.

    Reactie door anja — dinsdag 22 november 2005 @ 13.19 uur

  24. Tja banken en verzekeraars zijn de kankergezwellen van een gezonde maatschappij.

    Wel moet ik toegeven dat de ABNAMRO wel veel zelfkennis heeft. In de reclamespots zien ze zichzelf als varkens. Petje af.

    Reactie door alexander — dinsdag 22 november 2005 @ 14.23 uur

  25. @24 Alexander, Nu de Rabo er nog bij, hebben we alle zwijnen bij elkaar. Gezellig opruimen in 1 stal.

    Reactie door anja — dinsdag 22 november 2005 @ 14.57 uur

  26. Zembla 21/11: Faillisementsfraude ca.800-1000 miljoen, 55 fraude-rechercheurs.
    Uitkeringsfraude ca. 160 miljoen, 1154 rechercheurs!
    Ziedaar waar men de prioriteiten legt.

    Reactie door william — dinsdag 22 november 2005 @ 15.36 uur

  27. 23, Anja, is dat ook in het land waarin jij
    woont? Soms heb ik een goede reden be-
    taalbaarstelling te plegen vóór het
    tijdstip dat bijv. op de acc.giro staat
    Dan lijkt de bank te denken “Oh dat ma-
    ken wij wel ff uit” en intussen wordt
    dat bedrag dan even intern geparkeerd.
    Zo hoorde ik dat al 25 jaar lang van
    cliënten. Bedrijven letten er nu op dat
    hun betalingen via banken, zo láát, mo-
    gelijk te doen en evengoed hun beta-
    lingskorting niét mislopen door des
    noods de uren te téllen die nodig zijn
    om te betalen en houden dus op die ma-
    nier hun eigen bedrijfsrente zo lang mo
    gelijk binnenshuis.
    22. Wat Gandalf overkomt gebeurt ook met
    jonge mensen met fantástische salaris-
    sen en vaste loonbetrekkingen.
    Hypotheek extra, of grotere lening, is
    nu ter beoordeling van de geldgéver,
    terwijl de geldnémer kan hard maken,
    het zélf wel verantwoord te vinden.
    De destijds geadviseerde studiegeld-
    aflossing in zo veel mogelijk termijnen
    te doen en liét men het leven, hoefde
    de schuld niet verder voldaan te worden
    Dat Overheidsadvies gevolgd dus, en nu
    kunnen velen géén hypotheek krijgen, om
    dat zij nog geregistreerd staan voor ‘n
    ogenschijnlijk hoog bedrag, maar in
    verhouding tot hun riante inkomen, ei-
    genlijk een lachertje is.
    Voorgeschreven regels die daarna tégen
    mensen gebruikt worden, en hoe !
    Voor WAO inkomens, die de afgelopen ja-
    ren – waarvoor trouwens mensen ook nog
    verzekerd waren – werd het de laatste
    5 jaar al helemaal treurig.
    Als hen iets overkomt aan calamiteiten
    dan krijgen ze op grond van de verhou-
    ding inkomen/lening al helemaal niets
    voor elkaar. De loodgieter is voor de
    WAO-er niet goedkoper dan voor de bin-
    nengekomen industriëel, en dan vindt de
    overheid het nog gek, dat een aantal
    ‘sociale reperateurs’ wél zwart willen
    werken en op de achtergrond hun steen-
    tje bij te dragen aan -vooral- diegenen
    die de wanhoop dan nabij zijn en tot
    abjecte reakties komen.
    Dat geldt ook voor mensen, voor wie
    het verschil tussen de aflossing aan
    de huidige woonhypotheek of een huurwo-
    ning te klein is om te verhuizen (die
    men in een aantal gevallen ook niet
    meer kan betalen), maar het groot-on-
    derhoud nog nauwelijks te ‘sparen’ is.
    Met name dakbedekking, die moet worden
    onderhouden, is dan de grote ramp als
    er toch voortijdig lekkage optreedt,
    of de verzekering bij harde wind de
    schade niet wil betalen, omdat het net
    niet voldeed aan ‘storm’-normen…en
    ga zo maar door.
    Ruilen van koop- naar huurwoningen zou
    prima gekund hebben, maar een woning
    die in minder dan 15 jaar veel te veel
    huurverhogingen onderging, lijkt dan
    ook voor de toekomst niet te betalen,
    of kent een éindstop. Evt. dát wel
    vást te stellen, zou een enorme ver-
    schuiving ten goede te weeg kunnen
    brengen.
    De kleinere inkomens kunnen zich tot
    bepaalde hoogte nog heel aardig bedrui-
    pen, maar de Overheid, maakt er een
    (eigen) potje van, door maar links en
    rechts allerlei verhogingen in te voe-
    ren en zelfs met een ‘meevallertje’van
    3 miljard eurootjes (hoeveel N.Fl. is
    dat ook al weer? juist ja !) krijgt de
    naar benéden toe bijgestelde burger’
    die dan ook nog eens ontslag krijgt,of
    helaas ziek wordt en dat blijft, nog
    het ‘kluitje’ mee, toch vooral ‘goed
    vertrouwen’ te blijven houden.

    Vandaag dan nog de verschutting, dat de
    Overheid overal allerlei buitenlucht-
    metingen verrichten laat t.b.v. de eco-
    nomie, en de Schoolinspectie van de af-
    gelopen jaren – met de meegekregen
    normen en waarden die voor de lokaties
    zijn vastgesteld – geen kans, of reden
    heeft gezien naar behóren te rapporte-
    ren.
    Dan nog de verschutting van de afgelo-
    pen eeuw en ook NU, dat architecten
    deze deskundigheid in hun projecten
    hadden moeten INBOUWEN en alle neuzen
    van alle betreffende inspecties kenne-
    lijk de kant van de ‘bezuiniging’ op
    stonden, en men kennelijk de ‘méér-
    kosten t.b.v. ventilatie, (sanitair
    ook?) een goede ‘post’ vonden om op te
    miniseren. Iedereen kent de schoollo-
    kalen van vroeger met hoge plafonds,
    écht geen 2.60 m. maar ook de gebou-
    wen met ventilatie die zelfs werden af-
    gebroken omdat de mechanische ventila-
    tie meer bacteriën binnenbracht dan
    dat er schadelijke stoffen werden ver-
    wijder; dus ook veelvuldig ‘oog’-
    ontstekingen en allergiëen ontstonden.
    Nu weet ook ik dus zeker dat destijds
    klachten in mijn eigen omgeving niet
    te wijten zijn aan overvolle klassen,
    waarin soms aan 3 leergangen tegelijk
    werd lesgegeven en leerlingen met
    hoofdpijn thuiskwamen, eerder aan de
    soort noodlokaliteit kan worden toege-
    schreven dan aan het manco van de leer-
    ling. Schoolinspectie? Wat doet die?
    Architekten, hoé bouwen die?
    Aannemers en bouwinspecties, hoe con-
    troleren die? De gezondheid van het
    kind wordt door de Overheid bepaald !
    Alleen nog door de Overheid te bouwen
    neutrale openbare scholen bouwen en de
    2e Kamer dáár eens flinke werkbezoeken
    laten brengen, en danook aktie starten!
    Nog koffie?

    Reactie door Madelief — dinsdag 22 november 2005 @ 15.36 uur

  28. Gandalf, ik heb hetzelfde gehad als jij, maar als je dan je achterstand betaalt, komt er een “H” van hersteld achter de “A” van achterstand te staan. Je kunt dan bij het BKR je eigen overzicht je laten toesturen en op grond daarvan kom je gewoon in aanmerking voor een koophuis. Ook als de lening nog niet afbetaald is.

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 15.47 uur

  29. Madelief, een studieschuld staat niet geregistreerd bij het BKR en hiervan hoef je ook geen melding te doen bij de eventuele hypotheekverstrekker.

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 15.50 uur

  30. Ik heb afgelopen vrijdag geluk gehad bij de herkeuring. Kreeg de zelfde verzekerings arts, die mij twee jaar geleden 100 procent arbeidsongeschikt had verklaart, heeft het nu weer gedaan. Had hem verteld welke hobby’s ik had: computer en boetseren. En dat ik in de periode na de eerste herkeuring opgenomen ben geweest door de neuroloog omdat ik dezelfde ziekte weer had. Hoelang ik voor de computer zit is misschien een half uur, dan weer plat. Afasie als restverschijnsel was de doorslag, dus voorlopig
    heb ik rust, totdat er een ander kabinet weer aan de W.A.O. gaat sleutelen.
    Ik heb geluk gehad, maar ben zeker bereid om mee aktie te voeren voor de minder gelukkigen.
    @20 Corneille, ergens heb je gelijk, er werd veel misbruik gemaakt. Waardoor echte, eerlijke, zieke mensen de dupe van dit beleid zijn geworden.

    Reactie door Elsa De Leeuwin — dinsdag 22 november 2005 @ 16.22 uur

  31. @27 Madelief, helaas is dat hier ook het geval.
    Maar voornamelijk denk ik dat de schuld in Nederland ligt.
    We zijn wat de rekeningen verplicht om een Belgische rekening te hebben, waarop dan weer geld vanuit Nederland (postbank) overgeheveld wordt op de Belgische bank. Zelfs via internet kan dit dagen tot 1,5 week duren. Daar komen dan de kosten voor het internationale betalingsverkeer nog eens bovenop.
    Hoe loop je binnen?

    V.w.b. de mechanische ventilatie die je noemt, helaas ook hier mag ik weer over mee praten. Toen ik 16 jaar geleden nog werkzaam was bij de ‘brave rabobank’ waar ik het over had, die hadden airconditioning.
    Gevolg voor mij was een longontsteking waarvan ik het maar op het nippertje heb gehaald.
    Toen ik na maanden weer aan de slag mocht,
    (licht administratief en afwisselend werk)
    werd ik in een kamertje gezet met 4 zware rokers. Commentaar, ondanks dat ik bijna stikte, mocht je niet hebben, want je bent al snel een dwarsligger. Ik zal je de rest besparen, want merk dat ik na al die tijd nog steeds pislink word. Vandaar ook mijn opmerking de Rabo bij de zwijnenstal.

    Reactie door anja — dinsdag 22 november 2005 @ 16.46 uur

  32. @4
    De koppeling wordt per 1-1-2006 hersteld. Dat was al bekend toen door dit kabinet tot ontkoppeling was besloten.

    Reactie door Paul Ulenbelt — dinsdag 22 november 2005 @ 16.55 uur

  33. @ 20
    We hadden de WAZ (Wet Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen) Onder druk van MKB-Nederland is die afgeschaft. Alleen de SP was tegen. Nu moeten zwangere zelfstandigen procederen om tot de particuliere verzekering te worden toegelaten. Voor Arbeidsongeschiktheid is inderdaad een volksverzekering op zijn plaats

    Reactie door Paul Ulenbelt — dinsdag 22 november 2005 @ 17.00 uur

  34. Elsa, gefeliciteerd, fijn voor je dat je wat rust krijgt.

    Reactie door kaatje — dinsdag 22 november 2005 @ 17.05 uur

  35. Jan , dat we het daar nou nog over moeten hebben.
    Alles is al geregeld door deze kutregering.
    Hier is niets meer aan te doen!!!!
    Het is te laat en heel de oppositie loopt achter de feiten aan.
    De VVD maakt hier de dienst uit.

    Reactie door fransiscus51 — dinsdag 22 november 2005 @ 18.07 uur

  36. Een oplossing is m.i. de gene die nóóit gekeurd zijn, eens aan een ‘deugdelijkheidsonderzoek’ te onderwerpen.
    Ik zeg dit slechts op basis van de te bevroeden redenen waarom de de reeds gekeurden tot drie keer toe opnieuw gemonsterd dienden te worden.
    Aan de kwalen waar de zieken onder ons lijden gaan de gezonden klaarblijkelijk
    te zeer gebukt.

    Reactie door Alex — dinsdag 22 november 2005 @ 18.26 uur

  37. 34)Niets meer aan te doen???? Ik kan me die reactie zo verschrikkelijk goed voorstellen, maar tegelijkertijd denk ik: Hoe kan het nu in vredesnaam bestaan dat we er niets tegen zouden kunnen doen???! Is het nu echt zo dat “daadkracht” alleen maar kan bestaan wanneer het om zelfprofilering gaat? ( want die indruk krijg ik een beetje) of kunnen we ook daadkrachtig zijn omwille van wat universeel en maatschappelijk verantwoord is. Zijn we zo “op het verkeerde spoor gezet” doordat dit kabinet vooral affiniteit met individuele belangen beloont of zijn we wijzer???? Alsjeblieft….laten we onszelf serieus nemen, desnoods en misschien juist wel door ons vermogen tot zelfspot! Ik heb zo’n schoon genoeg van de “underdog”-positie die misschien wel onze bescheidenheid onderschrijft maar niets bijdraagt tot wat maatschappelijk verstandig, zuiver en liefdevol is…

    Kom op!!!

    Reactie door Madelijne Pleines — dinsdag 22 november 2005 @ 18.45 uur

  38. @31 Bedankt voor de info.
    @35 Goed zo Madelijne. Beetje pep talk op z’n tijd is nodig. Af en toe even een socialistisch vuurtje onderstoken!!!

    Reactie door Gandalf — dinsdag 22 november 2005 @ 19.00 uur

  39. @30 Gefeliciteerd Elsa. Geeft vast een hoop rust. Ik sta er nog voor maar hoop dat ik ook eens kan zeggen: rust. Want die spanning is soms erg groot.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 22 november 2005 @ 19.04 uur

  40. @30 dat is fijn om te horen!

    Ik kreeg te horen ” ja ja er zijn wel belemmeringen, psychisch en lichamelijk, mja mja maar ja he die nieuwe regels bla bla.

    Dat is pas krom. Je ZIET het maar nee hoor gewoon eruit die hap grrrr.

    Reactie door Ik — dinsdag 22 november 2005 @ 19.24 uur

  41. @36 Madelijne
    Gelukkig dat je voortijdig uit je winterslaapje ontwaakte. Maar verklaard dat wat je schreef laat zien dat je wakker bent.

    Reactie door Alex — dinsdag 22 november 2005 @ 19.41 uur

  42. Zo en dát is dát Madelijn !
    Naar de volgende generaties toe hebben we
    de verplichting ons te laten horen en er
    lijkt meer fout dan goed te gaan.
    Als het Kabinet hun ‘goede daden’ denkt als
    fikse wapenfeiten aan te dragen, dan heb ik
    ook vandaag weer het gevoel, dat het Plan
    bureau gisteren de opdracht kreeg om voor
    vandaag en morgen de ontdekkingen te doen
    m.b.t. de gevonden ‘meevallers’.

    Overmorgen horen we dan weer, dat er een
    aardige tegenvaller op komst is die veel
    onmogelijk gaat maken en een aantal voorge-
    nomen plannen in de ijskast zal doen zetten

    Na één of twee maanden, zien we die truc
    dan weer herhaald, zonder blikken of blozen
    of omgeven met theatrale gebaren.

    Korte en lange termijn planningen bestaan
    er kennelijk niet.
    Ook een kostenstaatje met baten en lasten
    voorzien van vaste en variabele lasten is
    kennelijk noch in het klein, noch in het
    groot aanwezig.
    Het kan natuurlijk zijn dat de ‘variabelen’
    de ‘vaste’ overheersen, maar de ‘raming’er-
    van schijnt ook al te moeilijk te zijn.

    Wij laten ons elke keer van dit soort ver-
    halen aanleunen of moeten geloven dat er de
    verkeerde prioriteiten worden gesteld in
    ‘s Rijks kas.
    Menigeen moet toezien dat zijn glazen inge-
    gooid worden, en dat is dan nog niet genoeg
    de onderbouwing van ‘s Rijks budget is net
    zo onbetrouwbaar als diegene die tot over-
    maat van ramp dat zelfde moet vaststellen
    voor zijn woning waarvan het balkon afvalt!

    Je toekomst dan ook nog door een WAO-af-
    hankelijkheid als een kaartenhuis inéén te
    zien storten is dan net of de stoottroepen
    bij de verkeerde voordeur hun werkterrein
    aangewezen kregen.

    Het theatrale van: “Als Overheid doe je het
    in de ogen van de burger nooit goed…”,
    nee, zo ligt het niet, want het is ook veel
    beter en betrouwbaarder geweest.
    Maar de “arbeidstheorie” moet eerst maar
    eens stevig gebezigd worden in den Haag,
    net zoveel als zij daar X x modaal ver-
    dienen. Als de zieke de rest van zijn leven
    toe moet met flink minder dan 1 x modaal,
    dan zit daar iets ontzettend verkeerd !

    In feite betekent het in een aantal geval-len, dat de zieke zichzelf niet de kosten
    kan veroorloven die náást de uitkering on-
    ontbeerlijk zijn !.

    Dan nu cie Dijkstal wil de burgemeesters
    met 9 %, de gemeenteraadsleden 15 %, de
    wethouders etc. de ministers met 30 % bij
    de volgende kabinetsperiode…..de 2e
    Kamerleden 87.000 ipv 86.000.

    Vandaar die meevaller van gisteren en het
    afbranden van bepaalde plannen, want inder-
    daad morgen zijn eerst de ambtenaren aan de
    beurt…..en de zieken gaan wensen dat zij
    die vogels waren geweest die het ‘spel van
    de domino’s in Den Haag’ (met het sneeuwbal
    effect naar zichzélf toe) hadden getorpe-
    deerd. Laat het dan ook niet verwonderlijk
    zijn dat er het komende jaar kilo’s anti-
    depressiva doorheen worden gejaagd !

    We hoeven écht niet naar de maan, dat kan
    hiér ook en nog véél goedkoper !

    W.A.O. ! Waarschijnlijk Al Op?

    Reactie door Madelief — dinsdag 22 november 2005 @ 19.42 uur

  43. het lijkt hier buro slachtofferhulp wel.
    Werke……..gvd

    Reactie door Flink — dinsdag 22 november 2005 @ 20.32 uur

  44. ooit gehoord van perivileges?
    ja ja !!!!
    weet jij!
    normen en waarden!
    parasieten!

    Reactie door gaf — dinsdag 22 november 2005 @ 20.36 uur

  45. en het is weer zo’n vvd er

    jammer dat ik niet kan zeggen wat ik er van vind,
    voor hun is niets genoeg,vu%^& vvd ers,ga aan het werk.
    we zijn aan het bezuinigen in nl.
    behalve als je van oplichters/landveraders lid bent.

    Reactie door ad — dinsdag 22 november 2005 @ 20.38 uur

  46. @43 Flink(e) vent/vrouw ben je. Hoop voor jou dat je bureau slachtofferhulp nooit nodig zult hebben. Welterusten, droom maar fijn.

    Reactie door anja — dinsdag 22 november 2005 @ 23.33 uur

  47. WAO = Wet Asociale Overheid

    Volgende stap is werkkampen voor werklozen en afgekeurden. let maar op…

    Reactie door Toine — woensdag 23 november 2005 @ 0.36 uur

  48. Eigenlijk wacht ik nog steeds op de parlementaire enquete en de strafvervolging van het potverterende zootje in de directie van het UWV, nadat ze toendertijd voor miljoenen hebben besteed aan hun riante directiekamer.

    in plaats van ze te vervolgen wegens misbruik van algemene gelden, maakt de hoofdsinterklaas nu weer een goede sier met zijn funktie als coordinator terreurbestrijding….

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — woensdag 23 november 2005 @ 6.33 uur

  49. 15% gaat door uitkeringen van?
    30% gaat door,,,
    9% gaat Door,,,
    3% gaat door,,,
    2%gaat door,,,
    scheefgroei bedrijfsleven??

    fnv 2% wordt 1/1,5% ( voor echt werkende mensen/uitkeringen)
    dat is al teveel voor deze landveraders!
    balk aartsen dijk kamp enz vvd/cda,landveraders!
    *&^*(&

    revolutie??
    recht in eigen hand nemen!

    sorry de sosiaal zwakkeren moeten minderen/inleveren zodat landveraders hun uitering de lucht in kan.
    en wapens aanschaffen/verstrekken aan landen,en mee werken aan martelen/oorlogen,cia vluchten? &*&^%

    Reactie door ad — woensdag 23 november 2005 @ 8.35 uur

  50. @9 Kaatje, je zal wel denken daar heb je die zeikerd weer! Maar de extra maatregelen die jij aanzwengelt om door een herkeuring heen te komen, krijg je echt niet zomaar voor elkaar en een arts gaat je ook geen medicijnen voorschrijven als die niet strikt noodzakelijk zijn.
    Suïcidaal zijn is niet iets om de draak mee te steken, dat weet ik uit eigen ervaring, dat simuleer je niet zomaar even. En de medicijnen en intensieve behandelingen die daar voor zijn krijg je ook niet zomaar even op een bordje voorgeschoteld. Nu weet ik zo langzamerhand wel, dat je dit niet bedoelt, ben ook niet op conflicten met je uit, maar kijk wel uit met bepaalde dingen te zeggen. Want geloof me, als je zover bent, ben je heel ver heen.

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 8.36 uur

  51. Anja, mensen die direct of indirect met
    suïcidegevoelens te maken krijgen, hebben
    teveel ‘slecht nieuws’, ‘abnormale erva-
    ringen’moeten meemaken of een heel misera-
    bele conditie hebben.
    Wie dat bij zichzelf onder ogen ziet, zal op een gegeven moment merken ‘op zijn/haar
    goéde momenten’ dat het eigen léven willen
    vernietigen zijn oorsprong vindt in een com
    binatie van faktoren. Dát eenmaal onderkend
    is de éérste dag van de rest van iemands
    leven. Ons realiserend dat er al meer dan
    genoeg mensen zichzelf de dood indroegen, é
    daarvan wétende, is juist diegene de meest
    (bijna) ervaringskundige, die mogelijk van
    dichtbij getuige was of dat aan den lijve zelf ondervond. Voor sommige mensen is een
    hypochondrische aanleg zelfs familiair en
    zijn zij zelfs gerust te stellen door hen
    duidelijk te maken, dat het niét hun eigen
    bedoelde levensinstelling is.
    (Ooit hoorde ik dat er veel te weinig hor-
    monenspiegels bij mensen worden onderzocht
    en mogelijk een causaal verband zouden heb-
    ben, dus louter biologisch de afwijking zou
    zitten en niét tussen de oren, psycholo-
    gisch).

    Dát wetende Anja lijkt mij de opdracht om
    je tot het einde van jou dit gegeven leven
    -dat je je niet ziet afgepakt door derden-
    je ontzéttend nuttig te weten voor die ca-
    tegorie mensen die in twijfel verkeert om
    dat voornemen te gaan uitvoeren.

    Realiseer je, dat je mogelijk de eerste waarnemer kan zijn, die uitstekend kan
    aanvoelen, wáár de eerste symptomen opdui-
    ken en kun je pogen preventief in te grij-
    pen.

    Zelfs een verkeerde samenstelling van medi-
    cijnen na (on-) vrijwillige opname kan na-
    dien -door contra-indicaties- tot een der-
    gelijk initiatief leiden.

    Záák is het om je te realiseren, dat er ál
    tijd in het leven hánden zijn die de jouwe
    zoeken om zich ‘bij de hand genomen’ te
    voélen en de árm moéd schenkt om niet (van
    de) wég te raken. Dan kan je méér nódig
    zijn, dan je ooit van jezelf had gedácht !
    Dan wordt dat die wisselwerking tussen
    energie schenken én scheppen,een alleszins
    levensláng bevrédigende reden om te willen
    blijven leven, dan wordt dat van opdracht
    tot met liefde willen vervullen van een
    taak, voor iedereen anders, maar tóch !

    Mij werd vroeger voorgehouden, dat géén
    méns een opdracht in zijn/haar leven krijgt
    die zwáárder zou zijn dan die men áán zou
    kunnen. Eerlijk, met het klimmen der jaren
    zit daar een veel grotere kern van waarheid
    in dan ik voor mogelijk hield. Niet zelden
    ónderschat een mens zijn eigen vermogen tot
    méér te kunnen zijn, dan hij verwachtte !

    Bij déze gééf ik je ‘de vijf’ in gedachten
    en de andere ‘vijf’, stevig schudden en nu
    onmiddellijk aan de koffie, fijne dag !!

    Reactie door Madelief — woensdag 23 november 2005 @ 9.30 uur

  52. @51, Madelief, bedankt, je snapt het helemaal wat ik bedoel en wat er achter zit waarschijnlijk ook. (word er een beetje emotioneel van) Jij ook een fijne dag en proost.

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 9.56 uur

  53. @51 Madelief, Mijn koffie zit er in, traantjes weggeveegd, WAO-tje is binnen en om mijn zinnen te verzetten ga ik nu een grote pan HOLLANDSE SNERT maken.

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 10.34 uur

  54. 22. Desalniettemin prettige middag,………………………………………………. ook jij Steven.

    Kijk, dat is weer eens iets anders dan goedemorgen overigens.
    Dank je wel, Gandalf!

    Reactie door Steven — woensdag 23 november 2005 @ 12.08 uur

  55. 52 en 53. Anja, goed zo, want ik ben van
    mening dat ‘het je láten gáán’ je bijv. ex-
    tra ‘oppotten’ van gevoelens, die daardoor
    bijv. hoofdpijn of anderszins pijnen kan
    helpen doen verminderen. Bij mij zit die
    koffie er nu ook al in voor de tweede keer.
    Ja zeker, want ook ik vraag me af, of ik het wel goéd doe en niet over jóuw grenzen
    heen kom ! Echter ik was beslist niet/nooit
    uit op een ‘tranentrekker’ zoals ik die op
    TV soms zo verschrikkelijk ‘goedkoop’ zie
    plengen: men wácht er gewoon op.
    In jouw (natuurlijk ook mijn) geval is het
    hoop ik die broodnodige opluchting die het
    een mens soms kan geven én nodig heeft.
    Regelmatig kom ik op sites tegen dat men zo
    ongeveer zijn ‘tax’ heeft bereikt.
    Kende je de uitdrukking dat “de (ogenschijn
    lijk) ‘sterksten’ altijd het láátst (voor
    de bijl) gaat”…?
    Dus? Je laat niet toe dat JIJZELF niét de
    baas over jouw lichaam zou zijn !
    Bloempje blijft bloempje, wat er ook is !
    Wél krijg ik erge trek in die Hollandse
    Snert van jou ! Laat die kluif er maar uit,
    die krijgen we hier dagelijks op het web !
    Dag-en-nacht zou ik warm kunnen eten en is
    alleen de autosuggestie van de geur al vol-
    doende om me het water langs de mond te
    doen lopen, snap je? Gezellig was het vast
    geweest, maar ik gun je de dubbele portie!
    Fijn dat je me toch even met je reaktie ge-
    ruststelde: zo is het goed !

    Reactie door Madelief — woensdag 23 november 2005 @ 12.14 uur

  56. Anja, ik praat ook uit eigen ervaring. Gelukkig snap je hoe ik het bedoel. Maak er een leuke dag van, ik ga zometeen lekker huisjes kijken, voor mij ook lekker een nieuw begin!

    Reactie door kaatje — woensdag 23 november 2005 @ 12.46 uur

  57. @55 Madelief, zit over die tranentrekker maar niet in, het is er uit en heeft opgelucht. En ik blijf inderdaad een bloempje (soms één met wat verlepte blaadjes) maar met het juiste medicijn trekt ook dat weer bij. De baas over mijzelf ben ik ook. Door schade en schande word je wijs niet waar. De Snert is verrekte goed gelukt, zo ééntje waar de lepel in rechtop blijft staan. Gemeen hé? Jou een beetje lekker te zitten maken, maar zal met het eten even aan je denken. Smakelijk en dank voor je steun.

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 12.54 uur

  58. Veel plezier Kaatje met je huizenjacht, maar neem er de tijd voor. De laatste keer
    namen wij er bijna een jaar de tijd voor en
    liepen tegen iets veel leukers aan dan waar
    wij middels media achteraan gingen.
    Weinig aan groot-onderhoud hoeven doen is
    een enorme besparing, servicekosten vermij-
    den, zonligging het belangrijkst en het
    meest energiebesparende. Hoop dat het je
    gaat lukken en nog bedankt voor de info !

    Reactie door Madelief — woensdag 23 november 2005 @ 13.24 uur

  59. Hier is een geweldig initiatief ontstaan.
    http://www.waotrefpunt.com/index.htm
    Het gaat er niet alleen om getallen en cijfertje waarachter alles te verbergen is, en geven door getuigenissen zicht op de werkelijkheid.
    Het verschil tussen dagelijkse theorie en de praktijk van een verstopte werkelijkheid met moed aan het licht gebracht door betrokkenen.

    Reactie door Alex — woensdag 23 november 2005 @ 14.12 uur

  60. copy&paste,

    CORV is woensdagavond 23 November te zien in NOVA !!
    Een interview met Jan de Jong en Wout van Veen de initiatiefnemers van CORV.
    Ook zijn er interviews met leden van CORV !
    22.20 uur Nederland 3.

    Reactie door Alex — woensdag 23 november 2005 @ 14.16 uur

  61. @57 Kaatje, sterkte met de huizenjacht, maar laat je (zoals Madelief al zegt) niet te snel verleiden. En een goede raad is misschien als je iets ziet wat je aanstaat, ga dan ook eerst eens de buurt verkennen, wie en wat er woont, hoe is de sfeer, etc. etc. alvorens toe te happen.
    Succes!

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 15.15 uur

  62. 61 Goed advies Anja, want ik vergat dat en
    keek er verschillende keren rond en beland-
    de dus in een gehele koopwoningenwijk, wat
    aanzienlijk het aanzicht verbetert, omdat
    men graag zijn huis op nivo houdt en ver-
    loedering van de buurt haalt veel naar be-
    neden, allereerst de prijs.
    Overigens werden wij begroet door een hele
    kinderschaar, waarbij een toenmalig jochie
    opmerkte: “Mevrouw, dat moet u er niet voor
    betalen hoor, ze vragen veel te veel” en
    dat had hij vast van horen/zeggenm, en dát
    klopte. Probeer ook eerst met de toekomsti-
    ge buren kennis te maken (wordt ook elders
    aanbevolen) dan heb je wellicht een betere
    kijk op waarmee je mogelijk te maken krijgt
    Néém vooral de tijd ! Veel plezier !

    Reactie door Madelief — woensdag 23 november 2005 @ 16.18 uur

  63. @62 En zo is het maar net. Nooit te snel toehappen, eerst oriënteren en observeren hoe de leefsfeer is in zo’n buurt, is altijd nog gezonder om in een fijne buurt te wonen met goeie buren als in een kakwijk, waar men op elkaar neerkijkt en elkaar het leven zuur maakt.
    Madelief met een uurtje zit ik heerlijk aan mijn HOLLANDSE SNERT. Jij ook smakelijk eten natuurlijk en een fijne avond.

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 16.54 uur

  64. Hallo Anja, snert moet je eerst een dag bewaren hoor, laten besterven, hoe onsmakelijk dat ook klinkt. Hier in deze stad wordt jaarlijks het wereldkampioenschap (echt waar) snertkoken gehouden.
    Maar toch, eet ze.

    Reactie door Gandalf — woensdag 23 november 2005 @ 19.01 uur

  65. @64 Gandalf, Mijn snert staat vanaf vanaf vanochtend al te besterven en ik moet zeggen, hij was verukkelijk.!!!!!!!! Kon mijn ouwe grootmoeder niet tegenop. Waar worden trouwens die kampioenschappen van julie gehouden? Wil ook wel eens een prijsje winnen!

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 19.14 uur

  66. @65 staat ook al vol met foutjes! FOEI. Anja toch, beter opletten meid.

    Reactie door anja — woensdag 23 november 2005 @ 19.15 uur

  67. Echt waar Gandalf? Ik zou het besterven
    als ik nog een dag moest wachten.
    Er zijn 2 x drie maanden in mijn leven ge-
    weest dat ik corned beef bij de slager
    haalde en steevast was die ‘op’ als ik
    thuis kwam.

    Overigens nergens zulke lekkere snert als
    bij de Landmacht in Assen, waar ik ooit een
    open dag bezocht ! Zouden ze daar ook goed
    in pannekoeken zijn? Voor menigeen was het
    een zware dag, dus voor deze log-liefheb-
    bers, vergeet vanavond PSV niet en zien we
    hoop ik een spánnende wedstrijd.
    Off topic ja !

    Vraagje, vandaag n.a.v. de Volkskrant:
    het zou toch wel eens leuk zijn om de heer
    Wellink morgenavond eens in NOVA te zien,
    of wordt hij a.s. zondag de gast in Buiten-
    hof? Immers ook dan is er een grote kijk-
    dichtheid te verwachten !

    Wordt het niet eens tijd voor wat meer
    zekerheid de komende weken én de december-
    maand?
    Straks komt het CNV ook nog met een eigen
    Zorgverzekering en die kan dan niet duurder
    zijn dan het FNV, lijkt me wel grappig.

    De Sinterklaasverrassing van de eeuw is het
    als ik mijn weddenschap met iemand win,
    maar die houd ik nog éven voor me.
    Fijne avond allemaal, houd de moed erin.

    Reactie door Madelief — woensdag 23 november 2005 @ 19.25 uur

  68. Vooruit Socialisten!!!!! Op Huizejacht en aan de Snert!!!! Grote Roerganger Jan kan tevreden zijn!

    Reactie door Flink — woensdag 23 november 2005 @ 20.25 uur

  69. Madelief , je maakt me nieuwsgierig.
    Heb je gewed dat deze regering het jaar niet zou volmaken??????
    Was het maar waar dan hadden we allemaal een mooie kerst.

    Reactie door fransiscus51 — woensdag 23 november 2005 @ 20.31 uur

  70. Fransiscus51: je bent ‘warm’ om niet te
    zeggen……..puf..puf…Niet schrikken
    hoor als we ná Sinterklaas, met z’n allen
    heel even in een luchtbel zitten en ieder
    van ons even helemaal ‘gewichtsloos’ rond
    banjert……zónder áánziens des persoons!
    Wie weet zijn we met Kerst állemaal gelijk,
    behalve één ! Waar gaan we in het nieuwe
    jaar naar toe…..?

    Reactie door Madelief — woensdag 23 november 2005 @ 21.39 uur

  71. Als ik heel eerlijk moet zijn heeft Lodewijk de Waal FNV met zijn dineetje met Gerrit Zalm ons WAO,rs veraden !
    Ook in de FNV heb ik totaal geen vertrouwen !
    Het mooiste is dat Lodewijk de Waal nu een van de medewerkers is van de stichting CORV ! Zie CORV.NL.
    En die stichting heeft zich ten doel gesteld om de rechtmatigheid van deze herkeuringen aan te vechten!
    Dit noem ik nou hypocriet zijn Lodewijk !
    Eerst de belangen van de WAO,rs verkwanselen en daarna zichzelf opwerpen als redder van de WAO,rs !
    Maar zoals vele voormalige vakbondsleiders heeft Lodewijk inmiddels een nieuwe pracht baan !
    Net als Wim Kok ook ex FNV leider !!
    En ook ex- CNV leider Aart Jan De Geus zal na zijn ministerschap wel een goede baan in het bedrijfsleven vinden !
    Een heleboel mensen in elende achterlatend !
    En in Jongerius heb ik ook geen vertrouwen gezien haar voorgangers !
    Het probleem is gewoon dat het allemaal goed betaalde baantjes zijn !
    Maar van ons gewone mensen trekt niemand zich wat aan !
    We worden bedondert waar we bij staan !
    Door de regering en de vakbonden !

    Met vriendelijke groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — woensdag 23 november 2005 @ 21.49 uur

  72. Het morele gelijk van de stichting CORV.

    De wantoestanden bij het UWV, en de gevolgen voor de WAO érs zijn het resultaat van regelgeving in de Tweede Kamer. Die legimiteren de intimidatie het gemanipuleer en het gesol met mensen. De valsheid in geschrifte, verduisterde dossiers . Een jurist kan ongetwijfeld meer noemen. “De menselijke maat” is een slangenkuil geworden omdat ze nooit in wettelijke termen kan worden uitgedrukt. Daar kunnen VA’s en AD’s zich altijd achter verschuilen.
    Linthorst(UWV) heeft van meet af aan laten doorschemeren dat hij zich van de menselijke maat niets zou aantrekken. Hij versprak zich op 2 november toen hij in een interview zei dat arbeidsdeskundigen in hun handelen blind moesten zijn voor de maatschappelijke gevolgen.

    Het is voor mij werkelijk een raadsel dat de pers en politiek deze “gouden kans” om de vloer aan te vegen met Linthorst en het UWV heeft laten liggen.
    Vandaag diende het kort geding
    Mocht CORV in het ongelijk gesteld worden, dan zie ik het voorlopig somber in.

    De keuringen zullen gewoon door gaan. Een motie voor een parlementair onderzoek naar de praktijken van het UWV,ingediend door de SP werd weggehoond. Ook door de PVDA. Iedereen in de Tweede Kamer weet dat het UWV er een bende van maakt. Iedereen weet ook dat de positie van de Geus in het geding is, en wellicht die van het hele kabinet, dus gaat elke vorm van integriteit in de pedaalemmer

    Reactie door Harrie — donderdag 24 november 2005 @ 0.59 uur

  73. Tja Robin is ook ‘blond’ en behartigde
    voorheen graag VVD-belangen, totdat eea niet binnen proporties bleef.
    Zoals is nog niet zo lang terug stelde:
    Wie chanteert wie, binnen deze Regering?
    Waar woont Linthorst? Op ‘lont’horst?

    De W.A.O. voor de burger een beetje mari-
    neren en de burger trapt er wel in?

    Echt iets voor de SP om dat niet te willen
    accepteren:
    Kompleet met kruiden en sausjes en wat
    stoPbrood zal Jan ongetwijfeld kans zien de
    zaakjes wat beter te Marijnniseren.

    Mocht hij daarin dwarsgezeten worden is hij
    één van de weinigen die kans zal zien er
    ‘gehákt’ van te draaien en een eerste prijs
    te bemachtigen voor de laatste “Hanswórst”
    uit de vorige eeuw: dát zal een vLeselijke
    óntdekking worden!

    P.S. Filet Americain gaat er bij mij al niet meer in: barstens vol bacteriën !

    Reactie door Madelief — donderdag 24 november 2005 @ 4.20 uur

  74. @65 Anja,
    Het WK snertkoken wordt gehouden in de Hotelschool van het Noorderpoort College in Groningen.

    12e WK-SNERTKOKEN

    5E WK-STAMPPOTKOKEN

    17 februari 2006

    http://www.oudhollandschegerechten.nl/

    Goedemorgen allemaal.

    Reactie door Gandalf — donderdag 24 november 2005 @ 6.42 uur

  75. Sorry voor de niet terzake doende inhoud met betrekking tot dit topic van mijn reactie @74

    Reactie door Gandalf — donderdag 24 november 2005 @ 6.45 uur

  76. !74 Gandalf,
    Jij ook een hele goedemorgen gewenst
    (+ rest van Nederland).

    Dat Groningen is wel een verrekkus eind weg zeg, daar moet ik nog eens goed over denken, maar zal ieder geval de site in de gaten houden. Bedankt hè!

    Reactie door anja — donderdag 24 november 2005 @ 9.37 uur

  77. Bij snert behoort snertweer, als ik zo naar buiten kijk, trek ik een blik snert open van Appie Happie, die is geen wereldkampioen maar gemak dient de mens en zolang je snert met mes en vork kunt eten is er niets fout mee, eet smakelijk.

    Reactie door The old Henk — donderdag 24 november 2005 @ 11.13 uur

  78. @74, 75, Goede(n)dag, Gandalf, leuk, gebeurt dit elk jaar? Helaas vind ik het niet lekker.
    Doet de regering ook mee? Ze koken wat SNERT!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 24 november 2005 @ 11.13 uur

  79. 77 ‘n plak snert op brood?

    @78 Nee, de regering doet mee aan het kampioenschap watergruwel en gebakken lucht maken.

    Reactie door Gandalf — donderdag 24 november 2005 @ 12.47 uur

  80. 79, Volgens mij hoort er roggebrood met spek bij.
    Ze mogen dus wel op kookcursus!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 24 november 2005 @ 13.08 uur

  81. Goed idee Anja, snert. Ga ik morgen maken, heb je wel echte varkenspoten erin gedaan? Wist je trouwens dat ze vroeger snert trokken van een varkenskop, lekker smakelijk! Huizenjacht was trouwens shocking, wat gasten durven te vragen voor een varkensstal in de randstad is onvoorstelbaar. Als je het dan ook nog omrekent in guldens, word je helemaal gek. Huisje met 1 slaapkamer, niet geisoleerd, geen dubbel glas, 80m2 uit 1920 e.163.000, belachelijk. Maar goed, het ging geloof ik over de WAO. Ik heb de papieren inmiddels binnen, zou blij zijn als al dat gestress eens een keer achter de rug is.

    Reactie door kaatje — donderdag 24 november 2005 @ 13.16 uur

  82. @81 Kaatje, niet te snel opgeven wat de huizen betreft, de prijzen zijn belachelijk hoog, ze proberen het gewoon.

    De prijzen in de randstad liggen natuurlijk wel hoger als in het noorden van’t land, maar voor zo’n prijs mag toch wel iets anders te verwachten zijn.

    Snert: geen varkenskop, geen poten, wel magere varkenslappen.
    Wat zo’n pan snert allemaal niet te weeg kan brengen zeg, ‘t begint op een erwtensoep-site te lijken.

    Trouwens sterkte, en laat je niet teveel opstressen.

    Reactie door anja — donderdag 24 november 2005 @ 13.25 uur

  83. @81 Kaatje.

    De woningmarkt is totaal verziekt. Als je het kan betalen is er niets aan de hand zoniet jammer dan. Ik heb in 1974 in het noorden des land een klein arbeidershuisje gekocht, waar ook 4 koetjes en twee varkens in konden, boven een hooizolder, twee slaapkamertjes.
    gebouwd in 1948 voor 15000, verkocht in 1963 voor 6000, wij hebben het gekocht voor 46.000 guldens, nu in de gemeentelijke WOZ taxatie voor 243.516 euro, dat zijn 536.000 guldens. Bij de overheid zitten de grootste roofridders. Ik zou maar wachten totdat men weer normaal gaat denken of niet soms. Het huisje is te bekijken op
    http://members.home.nl/h.hiensch/k.jpg

    Reactie door The old Henk — donderdag 24 november 2005 @ 15.36 uur

  84. @83 Old Henk, wil ik je huisje bekijken, bestaat de map of bestand niet. Iets verkeerd ingetikt?

    Reactie door anja — donderdag 24 november 2005 @ 15.58 uur

  85. @83

    Anja, ik snap er niets van. Veels te moeilijk voor mij, misschien als je
    http://members.home.nl/h.hiensch/ en dan naar K.jpg , ik ga maar aan de snert.

    Reactie door The old Henk — donderdag 24 november 2005 @ 16.10 uur

  86. @85 Old Henk, dit werkte wel, een leuk gezellig huisje lijkt me zo. En wat zit jij prachtig landelijk te wonen zeg. Als het van mij zou zijn, zou ik er nooit meer vertrekken.
    Denk er om, Niet te veel snert, ga je van ruften, maar ja, wie heeft dat in de gaten op dat mooie platteland?
    Smakelijk Henk!

    Reactie door anja — donderdag 24 november 2005 @ 16.16 uur

  87. @85 Wat een leuk knibbel knabbel knuisje huisje.
    Lijkt mij lekker rustig daar. Of staan er aan de anderekant een paar flats?

    “Denk er om, Niet te veel snert, ga je van ruften, maar ja, wie heeft dat in de gaten op dat mooie platteland?”

    Nou, als dat ten westen van Rotterdam zou zijn loop je al snel tegen de lamp want daar staan nogal wat snuffelpalen.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 25 november 2005 @ 8.35 uur

  88. @87 Gandalf hebben ze daar mooi pech gehad.
    ….OOK GOEDEMORGEN…….
    Anja

    Reactie door anja — vrijdag 25 november 2005 @ 9.04 uur

  89. Onderstaand schrijven heb ik lang geleden geplaatst maar is nogsteeds actueel.

    Ik ben ook niet geschikt bevonden door het UWV om te werken, hoe graag ik dat ook wilde.
    Na jaren gebuffeld te hebben voor diverse werkgevers m.n. in de offshore was ik uiteindelijk fysiek versleten. Schouders links en rechts, heup, knieën en rug. Werken onder zeer slechte omstandigheden. Via ziektewet belande ik in de WAO.
    Met mijn beperkte opleiding had ik niet de mogelijkheid om binnen het bedrijf werkzaam te blijven op een andere plek. Dat werd mij vrij snel duidelijk gemaakt.
    Van het UWV kreeg ik de mogelijkheid om me om te scholen tot DTPer.(Desk top Publisher)
    Cursussen heb ik met goed gevolg gedaan. Dan volgt het arbeidsintegratie traject. Dan merk je dat niemand op je zit te wachten. Mijn bemiddelaar heeft met mij geleurd bij bedrijven totdat er een zei: “nou, laat hem maar komen”. Daar zit je dan met je 52 jaar (nu inmiddels 58) zonder ervaring en 2 keer ouder dan de directeur. Ik had wel dure cursussen gehad. ’t Mocht wat kosten.
    Op eigen initiatief veel gesolliciteerd maar helaas. Dan komt een moment dat je berust in het gegeven dat je gewoon te oud bent en niet interessant voor de werkgevers. Dan komt óók het moment dat je merkt dat je vriendenkring plots kleiner begint te worden. Buren die er jaloers op zijn dat je je huis láát schilderen terwijl je de hele dag thuis bent. Als ik het zelf had gedaan – wat ik echt niet kon – hadden ze gezegd, “kijk, zit in de WAO maar wel zijn eigen huis schilderen”. Dit heb ik echt meegemaakt. Maatschappelijk en sociaal raak je uitgerangeerd. Door al het voorgaande kreeg ik een psychische decompressie waarvan de oorzaak in mijn nogal traumatische verleden heeft gelegen. Dan moet je iets anders gaan doen want berusten in die situatie kon ik niet. Betaald werk was niet haalbaar. Dan maar vrijwilligerswerk. Heeft mij veel voldoening gegeven. De waardering pepte je helemaal op. Dan nam ik ook voor lief, als ik na een dag of dagdeel werk, 2 dagen nodig had om de pijnen te verwerken. En vergeet niet dat alle mensen die vrijwilligerswerk doen, zorgen voor enorme besparingen voor instellingen, scholen buurthuizen etc. Zonder vrijwilligers kunnen we niet.
    Als je bovenstaand in overweging neemt en je leest en hoort bepaalde meningen over mensen in de WAO, dan heb ik moeite om mijn boosheid te onderdrukken. Het is het bedrijfsleven én de overheid die geen inspanning verrichten om een WAO er in dienst te nemen. Het is wel heel kortzichtig om van dit probleem de schuld bij de WAO ers te leggen. Zo heb ik ook een pleegkind. Enig idee wat dat uitspaart voor de overheid als dat kind in een internaat moest opgroeien? Dat is per maand een veelvoud van wat ik verdiende. Ik bedoel maar. Ik draag mijn steentje ook bij, niet aan het bedrijfsleven maar aan de maatschappij. En zo zijn er duizenden mensen zonder betaald werk die hun aanwezigheid in deze maatschappij dubbel en dwars waard zijn.
    Prettige dag verder.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 25 november 2005 @ 11.10 uur

  90. @89,Goede morgen, Gandalf, gisteren in NOVA, een goede reportage naar aanleiding van de rechtzaak. Liet goed ook jouw problemen zien! Erna reactie van de Geus: zei zwaar onder de indruk te zijn maar kan geen garanties geven op werk, gaat wel weer praten met werkgevers.
    Hij leek wel een gebarsten LP, die bleef hangen: We moeten kijken naar wat mensen wel nog kunnen maar geen plannen voor het vervolg! EEN SCHANDE! En dat noemt min. van sociale zaken!
    Ben erg benieuwd naar de uitspraak van de rechter omtrent de WAO!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 25 november 2005 @ 11.48 uur

  91. @89 Beste Gandalf, Ook ik ken die problemen en vooroordelen. Hoe je het ook doet, het schijnt nooit goed te zijn. Mensen hebben altijd iets aan te merken.
    Ik heb me deze week om een uitlating van iemand ook ontzettend druk gemaakt, terwijl ik wist, dat ze het niet rot bedoelde. Maar sommige dingen hebben zo’n impact gehad, (zie vanaf 50) dat ik tot op nu nog steeds bezig ben om weer een beetje tot rust te komen. Veel mensen in mijn nabije omgeving hebben nooit enig begrip getoond. Als ik dan een reactie zoals van Madelief ontvang, eigenlijk een volkomen vreemde, doet me dit goed. De steun komt meestal uit een hoek waaruit je het niet verwacht. Ik heb inmiddels wel geleerd, dat je het van je familie niet moet hebben. De goeie uitgezonderd dan. En inderdaad in moeilijke tijden leer je je vrienden kennen en blijven er maar weinig over. Maar dan zeg ik, liever weinig echte vrienden, dan een massa surrogaat.

    Reactie door anja — vrijdag 25 november 2005 @ 11.56 uur

  92. Anja, ik neem aan dat je mij daarmee bedoelt en ik bedoelde het dus inderdaad niet rot. Ik ondervind ook zelf regelmatig wat Gandalf ook heeft. De blikken op een verjaardagsfeestje wanneer je vertelt dat je in de ziektewet zit; het is zo slecht voor je zelfvertrouwen. Aan mij is niks te zien, je ziet ze denken en soms zelfs zeggen dat je lekker op hun kosten thuis zit te luieren terwijl zij keihard moeten werken en dan vaak nog met minder loon thuiskomen dan ik met m’n 70% heb. Uitleggen dat je graag gezond zou willen zijn en graag met hen zou willen ruilen heeft bijna geen effect, je ziet ze denken “ja,ja, het zal wel.” Ik heb geleerd zo weinig mogelijk met dat soort types om te gaan, maar soms ontkom je er niet aan.

    Reactie door kaatje — vrijdag 25 november 2005 @ 12.36 uur

  93. @87

    speciaal voor Gandalf op K2.jpg de andere kant, let wel in ons dorpje mag geen nieuwbouw gepleegd worden. In NO Groningen moet je zuinig zijn op de terpdorpjes. Anders waren ze allang omgeploegd door de vernieuwers, die vinden dat zij ook historie moeten maken.

    Reactie door The old Henk — vrijdag 25 november 2005 @ 12.39 uur

  94. Met de uitspraken van de Geus gisteravond in Nova zal het voor mij weer moeilijker worden om uit te leggen dat ik in de WAO zit.
    We worden onderhand neergezet als het uitschot van de samenleving.
    Ja ik heb gelukkig nog al mijn ledematen en ik kan nog praten en lopen gaat redelijk maar dat uitleggen aan mensen dat je niet meer kunt werken wordt steeds moeilijker.
    En met deze negatieve uitlatingen van de minister zal het voor de getroffen mensen
    zeker niet makkelijker worden.
    Dat zijn nou normen en waarden!!!!!!

    Reactie door fransiscus51 — vrijdag 25 november 2005 @ 13.03 uur

  95. Aart Jan de Geus gezien in Nova? Diep bewogen, maar…. alles tot heil en glorie van het volk. De menselijke waarde, dáár hecht hij aan, zegt hij. Vreselijk al die nutte, sorry, werkelozen. Nee garanties voor werk kon hij niet geven, wel dat veel mensen hun uitkering kwijt zijn. Maar hij gaat nog even met de werkgevers praten?! Dat het eigenlijk UITSLUITEND om bezuinigen gaat, nee dat heb ik niet van hem gehoord.
    Nog even twee sappige voorbeelden erbij gesleept om Clairy van zijn gelijk te overtuigen zo dát zit er weer op, hé Aart Jan! Nou aan het gezicht van Clairy kon IK wel zien dat ze er evenmin ook maar één woord van geloofde. Gode zij dank ben ik niet afhankelijk van deze full size hypocriet van o zo gristelijke huize!

    Reactie door william — vrijdag 25 november 2005 @ 13.20 uur

  96. @93 Bedankt old Henk. Wat een schitterend uitzicht. Hoe verhoudt zich jou situatie tot de Blauwe stad? Komt die mijlen weg of bij de voordeur?

    Reactie door Gandalf — vrijdag 25 november 2005 @ 13.33 uur

  97. @90-91
    Soms wordt mij gevraagd wat ik doe. Als ik als antwoord geef: ik zit in de wao, zie ik aan de reactie direct wat hun houding is ten opzichte van die wao. Dan kijken ze zo van goh, z’n armen en benen zitten er nog aan, hoe kan dat dan?
    Ik omzeil op die vraag dan vaak een rechtstreeks antwoord door te zeggen: ik ben niet arbeidsproductief. Dan zie je ze fronzen. Zou niet moeten eigenlijk.
    Als ik in een jolige bui ben ( gebeurd wel eens) dan zeg ik: ik ben bio- kunstenaar. Als ze dan doorvragen leg ik uit: bio is leven, dus, levenskunstenaar. Nog meer gefrons.
    Het is ook nooit goed.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 25 november 2005 @ 13.55 uur

  98. @92 Kaatje het was inderdaad de suggestie van jou om aan te wenden dat je suïcidaal zou zijn. Lichamelijk zal ik nooit meer opknappen, (dit dank zij medische fouten) maar ben 7 jaar geleden zelf zo ver heen geweest, dat ik suïcidaal was en niet zo’n klein beetje ook. Dit dank zij vele onverwerkte gebeurtenissen en jeugdtrauma’s. Mijn man heeft dit gelukkig tijdig gezien en me aan mijn haren naar de dokter gesleept. Na een uitgebreid gesprekmet hem kon ik binnen 2 dagen opgenomen worden (vrijwillig) om al die rottigheid aan te pakken en proberen te verwerken. Ik moet zeggen dat ik er beter uit gekomen ben als dat ik voor die tijd was en heb mezelf gezworen dat ze me nooit meer zo ver heen zouden krijgen als ik toen was.
    Ik weet dat je deze opmerking niet rot bedoelde, je kon tenslotte ook niet weten hoe één en ander in elkaar stak. (zie 50)
    Maar had het er even weer moeilijk mee.
    Nogmaals ik neem je verder niets kwalijk. Wens je sterkte toe in je zoektocht naar een huisje en met de stress van de papierwinkel.

    Reactie door anja — vrijdag 25 november 2005 @ 13.56 uur

  99. Tja en moet je ze eens horen als ze zelf in de problemen komen, Gandalf!
    Kortzichtigheid is helaas een kwaal waar nog geen bril voor uitgevonden is!De Geus heeft die kortzicht bril ook!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 25 november 2005 @ 14.00 uur

  100. Sabineke, er ontgaat me even iets, wat bedoel je?

    Reactie door kaatje — vrijdag 25 november 2005 @ 14.41 uur

  101. WAO.

    Als een CDA-er je een hand geeft, tel dan of je, al je vijf vingers nog hebt. Toen zo,n 30 jaar de WAO ingevoerd werd door Margreet Klompee, waren er toen al heel veel er niet mee eens,je moet niet denken dat ons landje zo’n sociaal landje is. Let wel de kinderbijslag en Ziekenfonds zijn door de bezetter tijdens de tweede wereldoorlog ingevoerd. Men maakt een denkfout door te denken dat onze CDA zo Christelijk is in de zin van menslieflijkheid. Zodra het geld kost is er een andere Bijbel voorhanden. Troelstra wist het te verwoorden zoals “Ik heb niets tegen christenen, maar ik heb wel iets tegen christenen, die geen christen zijn. De CDA is indertijd bedacht om een sterker front te vormen tegen alles wat links is. Dit stamt uit de tijd dat de kerk supermachtig was. Wie zeiden ook weer, “Als jij ze arm houdt, dan houd ik ze dom”. Zo is na de tweede wereldoorlog de SDAP omgebouwd naar de PvdA, omreden de kleine man klein te houden.

    Reactie door The old Henk — vrijdag 25 november 2005 @ 14.43 uur

  102. Op geen stijl.nl momenteel de “prachtige” reacties op mensen in de WAO. Om depressief van te worden.

    Reactie door kaatje — vrijdag 25 november 2005 @ 15.22 uur

  103. @102 ben al depri.

    Reactie door anja — vrijdag 25 november 2005 @ 15.31 uur

  104. @103 Anja, je moet een beetje aan zelfbescherming doen. Mijdt uitzendingen en krantenberichten waarin mensen zoals de Geus en aanhang vrijelijk de ruimte krijgen om hun plannen toe te lichten. Gisteravond heb ik bewust niet naar Nova gekeken. Het is niet verstandig om te verwachten dat die types ineens iets als menselijkheid laten zien. En er is geen journalist of gespreksleider in Nederland die ze echt stevig aanpakt. En ze hebben geleerd om altijd gelijk te hebben, hoe dan ook.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 25 november 2005 @ 16.16 uur

  105. @100, Kaatje, sorry maar veel mensen kunnen alleen invoelen in een ander zijn/haar situatie als ze zelfs zoiets soortgelijks hebben mee gemaakt, kortzichtig, vandaar dat commentaar.
    Anja, kopop er komen vast wel weer betere tijden!
    Hebben jullie al last van de sneeuw?
    Hier in Haarlem alleen heel harde wind en veel regen gehad, nu is het droog en de wind een stuk minder.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 25 november 2005 @ 17.02 uur

  106. @104 en 105, jullie krijgen morgen antwoord van me, kanhet nu even niet aan. Sorry. Fijne avond.

    Reactie door anja — vrijdag 25 november 2005 @ 18.01 uur

  107. Anja, wat ik wil zeggen is dom. Wat ik dan ga zeggen is nog dommer. Maar vergeet niet naar de horizon te kijken, daar is altijd licht, in welke tijd van het jaar dan ook.

    Reactie door The old Henk — vrijdag 25 november 2005 @ 20.58 uur

  108. Nieuwe dag nieuwe kansen.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 26 november 2005 @ 7.39 uur

  109. Waarom niet gewoon net als in Duitsland de werkgevers verplichten ex Wao,rs te laten aan nemen Aart Jan ?
    Lullen kun jij goed als exleider van de vakbond CNV en nu als minister van sociale (AHUM) zaken!
    Het word echt hoog tijd dat je van het politieke toneel verdwijnt !
    En neem Zalm,Verdonk en JP Balkenende svp mee !

    Met viendelijke groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — zondag 27 november 2005 @ 8.43 uur

  110. @104,105,107,108 Goemorgen.
    Heb me even niet verdiept in het nieuws, geen rotte programma’s gekeken, maar aan de horizon zie ik nog niets gloren.
    Al dagen sneeuw! Ben al wel wat vrolijker. Dank voor jullie steun. Anja

    Reactie door anja — zondag 27 november 2005 @ 11.38 uur

  111. Dat tuig wat momenteel het Balkenelenede kabinet vormt moet zelf maar eens wat ondervinden wat mensen in de WAO ondervinden !
    Het is bijzonder softerig om mensen ook nogeens in hun inkomen te verlagen !
    ALLEEN DIT VARKENS kabinet doet er ook hier niets aan om deze mensen aan de slag te helpen :Geen enkele werkgever wil deze mensen :ze vormen een groot risico !Zo is dat ook met mensen met een leeftijd van 40 jaar en ouder ,die in de ww of bijstand zitten ! Het is alleen bedoeld om de VERANRWOORDING af te schuiven naar de lagere overheden ,zoals de gemeentes die nu opgezadeld worden door meer mensen in de bijstand .Wat betekent dat de lokale belastingen omhoog gaat !
    Hebben die KLOOTZAKKEN dit in het kabinet niet door !eigenlijk moeten deze KLOOTZAKKEN maar eens in een kamp geplaatst worden voor sociale-heropvoeding .

    Reactie door Fred — zondag 27 november 2005 @ 14.48 uur

  112. Van mij mag dit hoofdstuk WAO worden afgesloten. Sluit het reactie-formulier maar, voor er nog meer gescholden gaat worden. Zie @111.

    Reactie door anja — zondag 27 november 2005 @ 16.46 uur

  113. Ik denk dat als alle mensen die een uitkering krijgen AOW,WAO,WW,Bijstand enzovoort op de SP stemmen we een meerderheids kabinet krijgen !
    Geen gel voor uitkeringen wel voor SJF straaljagertjes,kruisraketjes,Chinoock helicoptertjes,oorlogje voeren in Irak en Afganistan enzovoort dit kost ons belasting betalers miljarden !
    En ook voor onze kinderen waarvan een op
    de 8 in armoede leeft is geen geld meer !
    We lijken steeds meer op Amerika !
    Ook daar leeft een op de 5 kinderen in armoede !
    Dus dit is nog maar 3 kinderen verschil !
    Nou in 2007 einde van de kabinets periode van JP Balkenende hebben ze dit wel gelijk getrokken!
    En met het onbetaalbaar worden van de gezondheids premie,s (zorg) zullen er nog veel meer mensen in de armoede komen ook kinderen !
    En ook met het afnemen van WAO uitkeringen 150000 schep je nog meer armoede !
    We gaan steeds meer op de USA lijken !
    De rijken hebben alles de armen niks !
    Maar er is hoop !Bush verliest aan populariteit en gelukkig JP Balkenende ook !
    Nog even en we mogen met dit kabinet afrekenen !
    Het is gauw 2007 !VERKIEZINGEN !!
    En Jan,Femke,en Woutertje jullie zijn verplicht aan al die kinderen die hier in dit land om samen te werken en dit kabinet weg te vegen !
    Want kinderen kunnen zich niet weren !
    En van Balkenende krijgen we geen kadootjes want het geld is naar de aandeelhouders van de wapenindustrie !
    Weg met de Bende van Balkenende !

    Met vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior. — donderdag 1 december 2005 @ 8.18 uur

  114. @113 Peter, hopelijk hoeven we niet tot 2007 te wachten. En wat Woutertje betreft, volgens mij draait die net iets teveel met z’n kontje, waait met alle ‘winden’ mee.
    Als hij maar enigszins denkt daar zijn stemmetjes te halen laat hij zich weer eens zien.
    Dacht vroeger dat we het van hem moesten hebben, maar ben er inmiddels achter dat ik hem (ik persoonlijk dan hé) een grote draaikont vind.

    Reactie door anja — donderdag 1 december 2005 @ 10.54 uur

  115. @113 ANJA !
    Beste Anja ik vind dat Woutertje nu verplicht is om zijn kontje naar Links te draaien !Ik weet wel dat de PVDA in het verleden vaak met hun kontjes naar rechts draaiden maar laten we hun nu maar het voordeel van de twijfel geven !
    Ik zelf heb ook heel lang heel weinig vertrouwen in de PVDA gehad sinds de WAO perikelen met Elske Terveld ?????
    Maar de achterban daar kunnen ze niet meer omheen,want toen zijn er heel veel mensen naar de SP en Groen Links over gestapt !En zouden ze toch weer een ruk naar rechts maken dan is de PVDA geen lang leven meer beschoren en groeit de SP als kool !
    Dan maar weer 4 jaar oppositie !
    Veel kunnen ze ons toch niet meer af
    pakken!
    Woutertje zal nu met de billen bloot moeten dit is hij verplicht aan al de ontevreden burgers die door dit kabinet in de armoede zijn beland !
    O wee als hij voor rechts CDA/VVD/D66 kiest !
    Dan zal het land te klein zijn en de PVDA zal gedoemd zijn tot oplossen in de SP !
    Ja dan hebben alleen de baantjes gasten pech !
    Want zoals je weet is bij de SP financieel niks te halen ! Alleen voldoening!!

    Met vriendelijke groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — donderdag 1 december 2005 @ 18.23 uur

  116. @115 Ik hoop dat bij de volgende verkiezingen een hoop PVDA-stemmen naar de SP zullen gaan.
    Hoeveel vrouwen hebben we niet horen zeggen, ik stem op Wouter Bos. :P
    Waarom dan? Ja, ik weet het niet, maar hij heeft zo’n lekker strak kontje. :D

    Dat is toch geen reden om als stemgerechtigde een stem uit te brengen.
    Ik vind het triest. :(

    Reactie door anja — donderdag 1 december 2005 @ 19.38 uur

  117. Vandaag de WAO herbeoordelingoproep in de bus gekregen, 15 December aan de beurt. Ik had met geen beter Christelijk Kerstkadoo kunnen wensen, Halleluja. Voor degene die het nog wel iets interesseert, Prettige Kerstdagen en dat gelukkig Nieuwjaar laat ik bewust maar achterwege, want dat worden wij hier toch niet onder leiding van dit horror en gruwelkabinet onder leiding van Doctor Evil, Gereïncarneerde Saint Judas, Son of Satan, Damien het Omen, The Exorcist, Het Beest, en natuurlijk niet te vergeten z’n schorriemorrie aanhang Rotzooi en Co.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — vrijdag 2 december 2005 @ 17.53 uur

  118. @117 Scarlet Pimpernel.
    ….Ik wens je de 15e veel sterkte toe en hoop dat het goed voorje uit pakt….
    Met een uitspraak hoef je niet meteen akkoord te gaan.
    Van Gandalf heb ik begrepen dat tussen de keuring en de uitspraak 14 weken moeten zitten, dus als je meteen een uitspraak te horen krijgt, kun je deze aanvechten, is dus niet rechtsgeldig.
    Info FNV. Houdt de moed er in en laat niet met je sollen.
    Zit zelf ook nog steeds op een oproep te wachten, moet zeggen dat je hier niet bepaald rustig van wordt.
    Van alle stress krijg je alleen nog een extra dreun mee. Kop op hè? Nogmaals sterkte en laat weten hoe het afloopt. Okay? Anja

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 20.37 uur