Reizigers

Een nieuwe reizigersorganisatie ziet vandaag het licht.

De SP steunt de nieuwe vereniging. Ze willen graag snel heel veel leden. Dus…ik ben vast lid geworden.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 28 november 2005 :: 12.20 uur

23 Comments

23 reacties

  1. Goed initiatief, hoe meer actie voor openbaar vervoer, hoe beter!Misschien ook even langs Begie, voor advies! Het is daar een heel stuk goedkoper(evenzo, studeren en gezondheidszorg) en service is super!Wij waren met vouwfietsen aldaar op vakantie en onze dochter en vriendin hadden moeiten met de roltrap en fiets dragen, komt er een contucteur: madamoiselle, ik help u wel even en pakte de fiets en bracht hem naar beneden en weer naar boven naar het volgende perron!!Dit voor beide meisjes!Echt super!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — maandag 28 november 2005 @ 12.55 uur

  2. Ik stel voor dat de SP deze organisatie meteen adopteert.

    Reactie door Boudewijn — maandag 28 november 2005 @ 12.59 uur

  3. We hebben ons al ingeschreven als lid. Hopelijk wordt er nu eens een keer écht rekening met’ons’ gehouden bij het ontwikkelen van openbaar vervoersplannen.En niet achteraf pas. Het moet een vanzelfsprekendheid worden/zijn, toegankelijk openbaar vervoer voor iedereen, en wie dat niet kan met aanvullend openbaar vervoer, niet alleen op fysiek gebied maar ook op financieel vlak. Dat voorkomt problemen.
    REIZIGERS veel succes!
    team@demaatisvol.org

    Reactie door De Maat Is Vol — maandag 28 november 2005 @ 13.02 uur

  4. Nog vóór dit bericht, direct de uitnodiging
    aanvaard: prima initiatief.
    Hoe meer mensen meedoen, des te sneller zin
    resultaten voor de doelgroep mogelijk en
    kunnen de kosten dus láág blijven: sámen
    delen !
    Fijn als Arda Gerkens namens SP én leden er
    direct bij betrokken kan blijven. Mooi zo !

    Reactie door Madelief — maandag 28 november 2005 @ 13.32 uur

  5. Een logisch gevolg van de afbraak van het openbaar vervoer denk ik. Openbaar vervoer moet weer volledig onder controle komen van de overheid, kijk maar naar de NS. Door het op te splitsen is daar een enorme bureaucratie ontstaan. Jammer dat alleen de SP de enige partij is die wil dat de spoorwegen weer volledig in handen moet komen van de overheid, wat waarschijnlijk het beste is. Volgens mij wil Groenlinks dat niet maar willen die een meerderheid van de aandelen in handen houden (zo als het nu is). Is dat inderdaad zo, Jan?

    Reactie door Steven — maandag 28 november 2005 @ 13.38 uur

  6. @1 Sabineke, deze service heb je in Nederland ook hoor. Je moet alleen de ‘goeie’ conducteurs tegenkomen. In Belgie lopen er ook genoeg rond die het niet voor je doen.
    Wat studeren en gezondheidszorg kan ij het niet met je eens zijn, alleen de basisschool is kostenloos, daarna wordt je wel degelijk uitgekleed. (qua geld dan hé). Ook de gezondheiszorg is niet goedkoop, voordeel is wel, dat de wachtlijsten niet al te lang zijn in vergelijking met Nederland, maar idealiseer het niet. In Belgie wonen is het ook niet je als God in Frankrijk wanen.

    Reactie door anja — maandag 28 november 2005 @ 13.44 uur

  7. De anti~auto lobby is óók een plublieke actie gestart… Dús: In plaats van ‘verdachte pakketjes, tassen, koffers et cetera’de vervuilers ter discussie…

    Reactie door Lezer — maandag 28 november 2005 @ 14.02 uur

  8. Goed Initiatief

    Trackback door Jazper.nl — maandag 28 november 2005 @ 14.07 uur

  9. Het is ook wel erg gesteld met het openbaar vervoer. Minder service, je moet ietsje verder lopen naar de halte en dan komt de bus/tram/trein nog 2 minuten later ook.
    Maar wat nog erger is, is dat in Noord-
    Afghanistan mensen in een tentje zitten bij 20 graden vorst en zware sneeuwval.
    Kijk, dan heb je pas reden tot klagen!

    Reactie door engine 54 — maandag 28 november 2005 @ 14.08 uur

  10. Het is zó onrechtvaardig!

    Reactie door Kiers — maandag 28 november 2005 @ 14.32 uur

  11. Een initiatief, met goede SP inzet en deelname, in solidariteit. Wens deze nieuwe club veel succes.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — maandag 28 november 2005 @ 15.33 uur

  12. Anja, dat beweer ik ook niet(God in Frankrijk) maar veel studies zijn de helft goedkoper dan de Nederlandse en hier heb je op de basis scholen niet alleen te maken met de vrijwillige bijdrage maar ook met bijdrage voor overblijf, ICT en vaak voor de feestdagen ook nog eens een appart bedrag.En je wordt scheef aangekeken als je de vrijwillige bijdrage niet betaald.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — maandag 28 november 2005 @ 15.43 uur

  13. Hopelijk wordt het niet zo’n zelfde club als Rover…

    Reactie door Jurjen — maandag 28 november 2005 @ 16.04 uur

  14. Zeer goed initiatief!

    @5. Steven
    Openbaar vervoer moet weer volledig onder controle komen van de overheid.

    Ik sta hier volledig achter.

    En wanneer de treinen aankomen/vertrekken op de aangegeven tijden en op vertrektijden van bussen zijn afgesloten, is het betaalbaar voor de mens jongeren en ouderen, mobiel of minder mobiel en is tevens goed voor het milieu. Minder files. Kortom wat wil je nog meer!

    Reactie door Elsa De Leeuwin — maandag 28 november 2005 @ 16.45 uur

  15. De nieuwe vereniging Reizigers.

    Gaat deze vereniging zich ook inzetten voor goedkopere vluchten naar Noord-Korea, Tsjetschenie en de onherbergzame gebieden tussen Afghanistan en Pakistan?

    Reactie door Liberaal-Socialist — maandag 28 november 2005 @ 17.42 uur

  16. Goed initiatief.

    Toch zou ik graag meer duidelijkheid verkrijgen over het verschil met c.q. eventuele samenwerking met de reizigersorganisatie ROVER.

    Reactie door Olav Meijer — maandag 28 november 2005 @ 18.35 uur

  17. Mooi initiatief van de SP!

    Liberaal-Socialist (15),
    Hoezo, wil je daar heen dan?

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 28 november 2005 @ 19.07 uur

  18. Mooi initiatief Jan, alleen kunnen weer de mensen met een miniuminkomen die 7,50 euro niet missen.

    Naast de maatschappij staan is vooral bij de minima voelbaar als het om deze zaken gaat.

    Reactie door e.krul — maandag 28 november 2005 @ 19.31 uur

  19. Treinen zijn iets voor landen die destijds snel troepen wilden transporteren. Tijdens Clausewitz was elk ander vervoermiddel met de snelheid van een koets. Tegenwoordig kun je alles wat treinen doen ook oplossen met bussen en vrachtauto’s, dus ik hoop maar dat ze voor snelle dingen ooit een goedkopere zweeftrein kunnen maken, en de rest met bussen en vrachtauto’s kunnen oplossen. Dan heb je weer een stuk beschikbaar voor snelwegen want het wordt hier aardig vol. Het lijkt wel een spelletje Sim City hier zo langzamerhand waar alles vast zit als je te veel op een klein postzegeltje grond wilt doen.

    Reactie door W6969 — maandag 28 november 2005 @ 21.13 uur

  20. de aanval is de beste verdediging.zeker sinds vandaag dit kabinet zelfs cohen en opstelten ingeschakeld hebben reizigers in het openbaar vervoer nog banger te maken voor terroristen .pure stemmingmakerij . om meer asfalt te leggen voor onze nationale asfalt happertjes peijs en hofstra . deze vereniging is tevens een goeie leerschool voor een echte ,socialistische vakbond op te zetten .succes .

    Reactie door texas henkie — maandag 28 november 2005 @ 22.03 uur

  21. Je zult altijd mensen hebben die met argumenten als “in Verwegistan hebben ze helemaal geen openbaar vervoer”. Dus hier mag het ook wel slechter worden… Ik kan ook met een tang op varkens slaan.
    Mensen in Verwegistan hebben ook geen auto om zich te vervoeren.
    Hier rijden veel teveel vervuilende autos rond…
    Dat moet wat minder.
    Onze auto, hier voor de deur, rijdt alleen als het nodig is. Laatste keer was dat vorige week zondag… Het openbaar vervoer is hier goed geregeld. Waarom dan de auto pakken om het centrum in te gaan of naar een stadje 30 kilometer verderop? Boodschappen zijn sneller gedaan op de fiets. Lichaamsbeweging is ook wel eens een keer goed…
    Als wij het fileprobleem willen oplossen, dan moeten we werkgevers verplichten om de reistijd van het personeel ook te gaan betalen.
    Dan is er opeens wel genoeg geld om personeelsvervoer te regelen.
    Dan nemen ze ook personeel aan wat dichterbij werkt ipv kilometers verweg.
    Verhuispremies moeten weer terug in het CAO.
    Werkgevers, werknemers, burgers van Nederland moeten dit probleem samen aan willen pakken. Zolang het motto is “ieder voor zich en God voor degene die zich zelf kan helpen” en winstmaken belangrijk is, zal het fileprobleem groter worden en het openbaar vervoer slechter.

    Reactie door Gekke Gerrit — dinsdag 29 november 2005 @ 7.54 uur

  22. Wat is dit voor onzin! Waarom moeten we in **naam nog een club hebben die de belangen van de openbaar vervoerreizigers behartigt?
    ROVER doet dat naar mijn mening binnen haar mogelijkheden (zonder echte subsidie en dus zonder dure directeuren en managers)uitstekend. En als je al kritiek hebt, wordt lid en zet hun ledenvergadering op stelten of ga eens met het bestuur praten (wat niet eens is gebeurd!). En wat voor kritiek: ROVER zeurt te veel. Nou, als je niet zeurt, verandert er nooit wat. En vervolgens zelf wel ‘zeuren’ over de informatievoorziening tijdens de sneeuw van afgelopen vrijdag.
    De NS en andere vervoerders lachen in hun vuistje. Ze kunnen nu de beide organisaties tegen elkaar uitspelen. Lang leve de solidariteit met de OV-reiziger.
    Wanneer beginnen de fusiebesprekingen met ROVER?

    Reactie door Erik — dinsdag 29 november 2005 @ 17.13 uur

  23. Ja de NS heeft pas ingevoerd dat je een grote boete krijgt bij het niet in bezit hebben van een geldig vervoerbewijs :Echter hoe is het als er op station Moerwijk beide kaartjes automaten buitengebruik zijn en je alleen een pinkaart bij je hebt .
    Hoe is het voor een buitenlandse reiziger om met de NS te reizen ?
    Gelukkig kan je in Belgie nog een treinkaartje kopen bij een uiterst vriendelijke conducteur :maar ja zij lopen 50 jaar achter !

    Reactie door fred — zaterdag 3 december 2005 @ 16.19 uur