Stop Aids

Het is Wereld Aids Dag. Er wordt wereldwijd aandacht gevraagd voor de ziekte die zich steeds verder verspreidt, ook in Nederland.

Op de site www.handerop.nl kun je je hand erop leggen.

Stop Aids, hand erop

Ondertussen lijken de VS en Europa niet meer door één deur te kunnen. Bush zijn onthoudingsoproep strookt niet het Europese idee dat alle middelen moeten worden ingezet om AIDS te bestrijden.

Harry van Bommel vroeg al eerder aandacht voor de oorlog tegen condooms die Amerika is begonnen. In landen als Oeganda is daardoor de voorraad condooms verdwenen. Het land dat succesvol was in de bestrijding van AIDS ziet nu weer een stijging van het aantal geïnfecteerden.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 01 december 2005 :: 11.04 uur

92 Comments

92 reacties

  1. Had Bush senior maar een condoom gebruikt, dan zou de wereld er nu heel anders uit zien!!

    Reactie door engine 54 — donderdag 1 december 2005 @ 11.17 uur

  2. Hoe zit dat met de VS, doen zich roomser voor dan de paus, zijn zogenaamd met democratie en ontwikkelingshulp bezig.
    Overal wordt God te pas en te onpas bij gehaald.
    Maar wat zij aan martelen doen, mensen laten creperen, natuurlijk met toestemming van God, dat is allemaal gerechtvaardigd.
    Wat Bush moet doen?
    Naast de paus in Rome gaan zitten.
    Wie weet willen er meteen wat Nederlandse bisschoppen met hem mee?

    Reactie door anja — donderdag 1 december 2005 @ 11.18 uur

  3. @1 Engine: IJZERSTERK !!!!

    Reactie door anja — donderdag 1 december 2005 @ 11.19 uur

  4. Aidsbestreiding wordt bewust afgeremd, omdat aids willens en wetens gebruikt wordt als wapen tegen vele ongewenste bevolkingsgroepen.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — donderdag 1 december 2005 @ 11.31 uur

  5. Condoom gewoon weer terug in zorgstelsel vergoedingen, immers alle sexueel overdraagbare ziekten nemen weer toe!
    En producenten van condooms verplichten tot addoptie van een derde wereld land!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 1 december 2005 @ 11.38 uur

  6. Gister was over dit onderwerp een mooie uitzending op radio 1. Een afrika/aids deskundige sprak over het grote cultuurverschil tussen Europa en Afrika, vooral historisch gezien zijn er veel problemen niet opgelost. Bepaalde bevolkingsgroepen in Afrika zien AIDS als een wapen dat uit het westen komt om de zwarte bevolking te vermoorden. Zij gebruiken ook geen condooms omdat zij denken dat het westen deze condooms juist met het HIV virus heeft besmet. Het gebruik van ‘westerse’ condooms zou dan ook juist AIDS opleveren.
    Vanuit een historisch perspectief kan ik dit enigszins wel begrijpen. Honderden jaren hebben wij het continent Afrika gebruikt en misbruikt. Veel mensen zijn blijkbaar dan ook wantrouwend als het westen ze iets aanreikt. Tja daar hebben wij dus nog iets goed te maken en een helehoop uit te leggen.

    Reactie door Frank Stoffer — donderdag 1 december 2005 @ 11.39 uur

  7. Misschien simpel gedacht,Frank Stoffer,maar een andere wikkel lost dat probleem toch op.
    Wat veel eerder het probleem is, is het hebben van meerdere partners, ook bepaalde stamideologie!
    Bovendien Aids is niet alleen in Afrika.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 1 december 2005 @ 12.05 uur

  8. En wederom bedankt Amerika.

    Reactie door Steven — donderdag 1 december 2005 @ 12.25 uur

  9. @1 Engine.

    Ik heb mij eens laten vertellen dat Bush zijn leven te danken heeft, aan het springen van een kapotje, kaboutermutsje.

    Reactie door The old Henk — donderdag 1 december 2005 @ 12.35 uur

  10. Moeder natuur opent gewoon de aanval op de mens en dat zal altijd blijven bestaan. Wat wil je ook, homosexualiteit is ook tegen de natuur in. Het schijnt zo te zijn dat een afrikaan zich vergrepen heeft aan een aap en zo zal aids ontstaan zijn. Apen hebben het aidsvirus altijd al gedragen zeggen ze. Maar stel je nu eens voor dat er nooit een allesverwoestende ziekte uit zal breken, dan krijg je op denduur nog meer een overbevolking dan het nu al is. Dus wat er aan de hand is, dat is dat de natuur zichzelf probeerd te herstellen en ja, de zwakkeren in de wereld leggen eerst het loodje. Hard maar waar!!!

    Reactie door Ray Hughes — donderdag 1 december 2005 @ 12.36 uur

  11. Jawel, nu heeft Amerika zelfs schuld aan de AIDS problematiek. Het moet echt niet gekker worden. Geen woord hier over Mbeki die jarenlang volt heeft gehouden dat AIDS en sexualitiet geen verband met elkaar hebben, waardoor er in Zuid-Afrika een AIDS explosie is ontstaan ? AIDS is gewoon een mondiaal probleem dat aangepakt moet worden, maar wat draagt dit vingerwijzen naar Amerika hier aan bij ?

    Reactie door Don Solaris — donderdag 1 december 2005 @ 12.45 uur

  12. Aids komt goed uit voor belanghebbenden van gristenfundamentalistisch allooi om
    homofilie, drugsgebruik, (waar eerst dik aan wordt verdiend) en overbevolking
    bij niet-blanken, per eschatologische propaganda te hanteren voor `De Wrake God’s', als kunstmatig gerealiseerde profetie uit de Bijbelse Openbaringen.

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/324/

    Reactie door C.Tilyx — donderdag 1 december 2005 @ 13.43 uur

  13. 12) Ach kom op Tilyx. Ontworpen in gods lab om de arme negertjes dwars te zitten. Waarom trouwens niet uit islamitische hoek ? Deze hebben zo mogelijk nog groter problemen met homosexualiteit.

    Reactie door Don Solaris — donderdag 1 december 2005 @ 13.51 uur

  14. Homo-sexualiteit is net zo natuurlijk als trans-sexualiteit en hetero-sexualiteit. Wat een onzin, Ray Hughes! De natuur vormt het leven. En soms komt er iets anders uit voort dan wij mensen, vanuit onze zogenaamde religie denkend, goed vinden. Makkelijk om zomaar even miljoenen mensen te veroordelen! Overigens is het helemaal niet zeker dat Aids ontstaan is, zoals jij zegt. Probeer maar eens een volwassen Chimpansee te overmeesteren als mens zijnde. Hij/Zij vloert je direct!
    De mens is de enige diersoort die voor de zwakkeren zorgt. Als we dat niet zouden doen, dan zitten we aan een massale sterfte van mensen op deze planeet. En ik bedoel ook massale sterfte! Ik zal niet verbaasd zijn als een paar miljard mensen zullen overlijden als we ze niet langer verzorgen! Kun jij dat op je geweten hebben?

    Schandelijk vooral is het gedrag van zogenaamde ” gelovigen” die een condoom niet goedkeuren. Kinderen die met Aids geboren worden zijn vaak ten dode opgeschreven en lijden vreselijk. Volkomen onschuldig. Dat moeten we proberen te voorkomen.

    In Standpunt vanmiddag een jonge man die echt denkt dat je alleen Aids kunt krijgen door wisselende sexuele contacten! Wat we NODIG hebben is een hernieuwde en DUIDELIJKE voorlichting en informatie. Kennelijk schiet die ernstig tekort!

    Reactie door L.M. Lembeck — donderdag 1 december 2005 @ 14.08 uur

  15. Had Bush senior maar een condoom gebruikt, dan zou de wereld er nu heel anders uit zien!!

    :-)

    Reactie door alexander — donderdag 1 december 2005 @ 14.15 uur

  16. @11, Don Bralaris

    Het gaat erom dat de USA weer eens bezig is, om initiatieven die goed bezig zijn, om zeep te helpen. Er is niemand die beweert dat AIDS door de USA uitgevonden is. Hoogstens dat de problemen die deze ellendige ziekte veroorzaakt, de heersers in de USA goed van pas komen. De rol die Bush en zijn fundamentalisten hierin spelen is gevaarlijker dan die van Mbeki. Bush en de zijnen hebben namelijk meer macht, en Mbeki is ondertussen door progressieve krachten in Zuid-Afrika teruggevloten. Er wordt niet “naar Amerika gevingerwezen”, er is terechte kritiek op de manier waarop de USA de bestrijding van HIV-AIDS belemmerd.

    @10, Ray Hughes

    Huizen van baksteen bouwen is ook tegen de natuur in. Homosexualiteit is in elk geval niet tegen mijn natuur in.
    De natuur zoekt altijd een evenwicht.
    Wanneer er te veel mensen (zouden) zijn, dan lost de natuur dat op. Door bijv:
    -Voedselgebrek;
    -Natuurrampen;
    -Oorlogen;
    -Ziektes;
    -Minder nakomelingen.
    Laat het vijfde punt nu het weingist ellende met zich meebrengen. Het neo-liberalisme veroorzaakt -al dan niet direct- juist de andere vier. Weer vier redens om die politiek te bestrijden.

    Reactie door Jan Nijman — donderdag 1 december 2005 @ 14.16 uur

  17. 16) Jan Nijman, je beschuldigt de VS van iets wat ze niet doen. Net zo min als de EU, Rusland, Japan, de rijke landen in het Midden-Oosten en Australie. Waarom de VS hier dan weer met name genoemd moet worden is mij een raadsel. Als de sjeik van Oman z’n knip trekt zijn morgen miljoenen AIDS patienten geholpen, doet ie ook niet. Het komt de sjeik van Oman ook allemaal maar al te goed uit. Wat een nonsens. AIDS is een kwestie van voorlichting en opvoeding, los van alle religieuze en politieke conventies. Die staan elke contructieve oplossing in de weg.

    Reactie door Don Solaris — donderdag 1 december 2005 @ 14.28 uur

  18. Homosexuelen zorgen tenminste niet voor overbevolking de grootste oorzaak namelijk van alle problemen in de wereld.
    Daarnaast komt homosexualitiet gewoon voor in de natuur.

    Reactie door Klaas — donderdag 1 december 2005 @ 14.53 uur

  19. Dat o.a. de RK kerk condooms verbiedt als middel tegen de pandemie Aids is niks nieuws.

    In de Middeleeuwen was er Pest en de RK
    clerustop kwam dat goed uit, zo kon dat
    aflaten verkopen en, (wat we nu ook zien bij Aids) de pest uitbuiten als middel om het gewone volk te mennen door het Angst aan te jagen, en voorts om ongelovige en niet produktieve massa’s uit de dunnen!
    Mensen konden gemakkelijk tegen elkaar op worden gezet en uitgestoten uit de samenleving door `besmette personen’ te criminaliseren en te betichten van omgang met Satan.

    Zoals nu condooms worden tegengehouden door belanghebbenden als preventief middel,
    zo werkten machthebbers in de Middeleeuwen
    wetenschappers tegen die allang wisten
    hoe pest was te voorkomen, dergelijke natuurkundigen belandden in de folterkamers van de Inquisitie,

    Zelfde thema, zelfde lied, nieuwe zwepen,
    wat een vooruitgang anno 2006 nietwaar?
    En nu de vogelgriep nog, tja, het is zo dat het hamsteren van Tamilflu daar gebeurt
    waar het geld & de macht zit.

    Reactie door C.Tilyx — donderdag 1 december 2005 @ 14.53 uur

  20. @ 16, Klaas

    Is de manier waarop mensen met elkaar omgaan, en met de planeet waar ze op wonen,
    niet het grootste probleem?
    Snelle winst is belangrijker dan gevolgen op de lange termijn. Geld is belangrijker dan respect (voor de planeet en voor elkaar). Dit als gevolg van economische maatschappij -het kapitalisme-, en niet zozeer als gevolg van het aantal mensen.
    Het aantal mensen moet niet uit de hand lopen. Daarom is het verstandig om bewust en verdraagzaam om te gaan met relaties tussen mensen die voortplanting NIET als doel hebben.
    En daarom is het belangrijk om conservatisme te bestrijden. Conservatieven laten mensen fokken als konijnen, om ze af te schieten als konijnen.

    Reactie door Jan Nijman — donderdag 1 december 2005 @ 15.20 uur

  21. @18 Jan, die is goed raak geschoten. Bravo! Had het zelf niet beter kunnen zeggen, lang zitten denken, maar kon niet op de juiste woorden komen. ;)

    Trouwens ooit wel eens gehoord (heel lang geleden) de mens is geschapen naar het beeld van God. Hier horen volgens mij ook de homo’s en lesbo’s bij. 8)
    Zelfs wel eens gehoord van iemand die een kritische uitleg aan de bijbel gaf dat Jezus zelf een homo zou zijn geweest, zo ook Petrus. Maar já, ik heb het ook maar van horen zeggen. ;)

    Reactie door anja — donderdag 1 december 2005 @ 17.07 uur

  22. Het word tijd dat in de USA een radicale politieke omwenteling komt want die randdebielen wat daar nu aan de macht zijn menen over alles te kunnen beslissen!
    Na de alleengang inzake de oorlog in Irak en Afganistan menen ze ook nog er over te kunnen beslissen of ze in Afrika wel of geen condoom om hun potlood mogen doen !
    God bless America ! Ik word er doodziek van echt waar !
    Nee geheelonthouding word geadviseerd !
    Inzake de aids preventie !
    Daar moeten ze in Amerika nog wat over zeggen met de grootste porno industrie van de wereld !
    Brrr wat een hypocriet land !!
    Deze schijn christenen !
    Laat de mensen zelf in Afrika beslissen wat goed voor hun is !Daar zitten genoeg mensen die verstand van zaken hebben !
    Daar zijn ze niet dom of achterlijk zoals nog veel blanken denken te weten omdat ze zwart zijn !
    Ik vind dan ook dat en Amerika,en of de katholieke kerk zich daar niet mee moet bemoeien !!
    Bush heeft al genoeg mensen de dood in gejaagd met de kreet God Bless America !

    Met vriendelijke groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — donderdag 1 december 2005 @ 17.53 uur

  23. Heb veel fijne mensen ontmoet, die homo of lesbisch bleken te zijn. Commentaar van een vriendin: “Homo’s, je hebt het gemak van een vent om je heen en geen ge-etter aan je lijf”.

    Als de “sex” wegvalt ontmoet je een mens;
    Als je kijkt naar de “sex”, zie je geen mens.

    Het aidsvirus is niet zo maar ontstaan in de natuur, ondanks allerlei wild-west verhalen, – nee, het is ontstaan in een laboratorium.
    Een uit de hand gelopen experiment!
    Geen straf van god, of wie dan ook dus.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — donderdag 1 december 2005 @ 18.07 uur

  24. Gat in de mark,de straaf van capitalism.
    Goet,
    gaf”blink”

    Reactie door gaf — donderdag 1 december 2005 @ 18.38 uur

  25. Het is ronduit schandalig wat die reactionaire, hypocriete en bigotte Bush-kliek nu weer aan het doen is wat betreft de AIDS-bestrijding. Ze eisen dat 2/3 van hun financiële steun wordt besteed aan het bevorderen van seksuele onthouding. (Hoe stompzinnig kan je zijn!). En verder willen ze de verstrekking van condooms en schone injectienaalden e.d. tegengaan. Het is te gek voor woorden dat dit soort kwezels de dienst kunenn uitmaken in Washington, en daardoor de hele wereldbevolking benadelen.

    @ Don Splaris (11):

    Het feit dat Mbeki er volkomen naast zat en onverantwoordelijk heeft gehandeld, kan echt niet de huidige Amerikaanse idioterie goedpraten, hoor!

    Overigens: AIDS is weliswaar oorspronkelijk vooral verspreid via homoseksuelen (ten gevolge van bepaalde seksuele praktijken), maar deze ziekte heeft als zodanig daarmee niets te maken. Het gaat om seksuele (naast bloed-)overdracht, en dat staat in principe los van de seksuele oriëntatie.

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 1 december 2005 @ 19.04 uur

  26. De katholieken verkondigen in Afrika dat er kleine gaatjes in het condoom zitten, dus dat het toch geen zin heeft om ze te gebruiken. Het gebruik van het condoom wordt door hen verboden en sommige priesters gaan zo ver door te zeggen dat het virus met opzet in het condoom wordt verwerkt. Dit soort praktijken vallen wat mij betreft onder genocide.
    http://www.guardian.co.uk/aids/story/0,7369,1059068,00.html

    Reactie door Sonja — donderdag 1 december 2005 @ 19.15 uur

  27. Aids kon wel degelijk wel eens bij apen vandaan komen. Er zijn reeds 26 apensoorten bekend die het virus bij zich dragen, variërend van chimpansees tot mandrilapen. Apen die besmet zijn met SIV worden zelf niet ziek en krijgen geen AIDS, maar zij kunnen het virus wel overdragen op andere apen en ook op mensen. Er zijn trouwens enkele mensen die ook het SIV in zich hebben maar geen kunnen krijgen. Dus waarschijnlijk heeft iemand zich vergrepen aan een aap(ook natuurlijk?), maar het kan ook zo zijn door het eten van apenvlees. De aidsverspreiding komt ook lang niet altijd door onwetendheid: in Afrika verspreiden met name jongeren het aidsvirus opzettelijk, onder meer door verkrachtingen, onder het motto ‘we zullen met zijn allen ziek zijn en met zijn allen sterven’. Dus niet met die onzin aankomen op dit log van : Amerika zit hier achter.

    Reactie door Ray Hughes — donderdag 1 december 2005 @ 19.53 uur

  28. Waardoor het komt???????
    Het moet de wereld uit en een ieder die dit willens en wetens tegen houdt is in mijn ogen een beul!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 1 december 2005 @ 20.10 uur

  29. Waar ligt onze eigen verantwoordelijkheid!

    Wat is nu belangrijker?
    Ons gezamenlijk afreageren op de VS, die ten aanzien van alles wat met seksualiteit te maken heeft, (en niet alleen ten aanzien van dit onderwerp), soms de weg naar de oertijd te lijken zijn ingelagen, of zelf als Nederland, en veel meer nog, Europa, onze eigen verantwoordelijkheid opnemen.
    Hier hebben we de VS nu eens niet (militair) bij nodig.
    Niet alleen in de EU, maar zeker ook in een land als Zwitserland (Roche), mogen wij onze expertise op wereldniveau hoog schatten.

    Wij moeten voor eens en voor altijd leren zelf verantwoordelijkheid te durven nemen en verantwoordelijk te willen zijn, en niet bij alles wat fout gaat in de wereld met ons vingertje naar de VS wijzen om vervolgens zelf weinig of niets te doen.

    Reactie door Liberaal-Socialist — donderdag 1 december 2005 @ 20.18 uur

  30. Dit “apen-virus” bestond al heel lang.
    Heeft nooit problemen opgeleverd, – totdat mensen in een laboratorium hiermee aan de slag gingen. Toen, ja toen, is het uit de hand gelopen.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — donderdag 1 december 2005 @ 20.20 uur

  31. allemaal leuken aardig dit gekissebis,Maar wat doen wij eraan om te helpen?????????

    Reactie door aidan — donderdag 1 december 2005 @ 21.16 uur

  32. @27 “De aidsverspreiding komt ook lang niet altijd door onwetendheid: in Afrika verspreiden met name jongeren het aidsvirus opzettelijk, onder meer door verkrachtingen, onder het motto ‘we zullen met zijn allen ziek zijn en met zijn allen sterven’.”
    Broodje aap! Wat beweegt u om dit soort kul te verspreiden meneer Hughes?

    Reactie door Sonja — donderdag 1 december 2005 @ 21.32 uur

  33. We zullen alles uit de kast moeten halen om ons tegen ziektes te beschermen, en ik vrees niet alleen tegen aids.

    Ons soort mensen (in ontzettend veel mindere mate de mensen die in Afrika of Azië leven) heeft de behoefte om zichzelf overal ter wereld, behalve thuis, te vermaken.
    We gaan een weekendje shoppen in Milaan, pakken een weekje Thailand of Egypte als tussendoortje en brengen de zomervakantie, net voor het orkaanseizoen, op Yucatan door en die wedstrijd van ons favoriete elftal willen we natuurlijk wel zelf gezien hebben in Glasgow.

    Daarnaast vindt ons soort mensen het lekker goedkoop om onze varkens in Polen te laten slachten en er in Parma ham van te laten maken.
    Ons slacht’verse’ Kerstkonijn laat ons soort mensen het liefst door een Chinese boer (minder regels dus goedkoper) mesten, dat het een jaar of wat diepgevroren is geweest proeft ons soort mensen er toch niet van af.

    Ons soort mensengedrag maakt dat elke ziektekiem, binnen 24 uur de hele wereld heeft gezien!

    De beste remedie lijkt mij dus te stoppen met het mileuverwoestende reizen en het zinloze, martelende gesleep van dieren.

    Maar ja, daar krijg ik de handen waarschijnlijk niet voor op elkaar!

    Reactie door hanri — donderdag 1 december 2005 @ 21.33 uur

  34. @ Don Solaris 13: `Tilyx. Ontworpen in gods lab om de arme negertjes dwars te zitten. Waarom trouwens niet uit islamitische hoek?’

    Onnozele suggestieve vraag, over dat islamisme!
    Jawel Solaris, Aids als straf van God!
    Dat is me eens aan de deur verteld,
    en let op:
    Door een paar Amerikàanse zendelingen in begrafenispak, Mormonen noemden ze zich geloof ik.

    Reactie door C.Tilyx — donderdag 1 december 2005 @ 21.38 uur

  35. waneer gaat nl/eu,
    de gristen extremisten/terroristen weren van usa afkomst,
    via amsterdam airport,de gegevens opvragen,van die gekken/gristen moordenaars.
    waneer vallen wij de eu,
    de usa aan inverband met,dat er teveel gevaarlijke gristen extremisten/terroristen zijn.
    (komen de kruisrakketen toch nog van pas),
    en waar kan ik me aanmelden om de strijd tegen gristen terror aan te vangen/uit te roeien.
    wandt ben je tegen mij,
    ben je voor extremisten/terror gristen.
    we zullen ze vernietegen,uitroeien,uitroken,martelen,
    verkrachten,fosforbommen,en zelfs overwegen een klein atoom bommetje,te gebruiken,
    en vervolgen tot het einde van de wereld.dus wees gewaarschuwt nl gristen extremisten.
    om maar even in het zelfde genre te denken als die gristen,extremisten/terroristen.
    nu nog een god verzinnen,eeeuuu meneer de uil.

    Reactie door ad — donderdag 1 december 2005 @ 22.43 uur

  36. “27 Denk je nu werkelijk dat dit alleen in Afrika gebeurt en niet in eigen land.
    KJe zult ze de kost moeten geven die doelbewust een ander besmetten hier in Nederland met hun zieke geest.
    Dan heb jij aan 60 krantenwijken per dag nog niet genoeg inkomsten om deze figuren van eten te voorzien.
    Welkom in de echte wereld, namelijk de wereld waarin je leeft. NEDERLAND. Helaas!
    Je krijgt aids zonder apen en het is niet eens snieklaas.

    Reactie door anja — donderdag 1 december 2005 @ 23.36 uur

  37. #36
    Dan zul je zelf toch actief mee moeten werken aan een besmetting. In Nederland zijn condooms namelijk in supermarkten of vanuit automaten in kroegen te verkrijgen dus erg laagdrempelig.

    Reactie door hanri — donderdag 1 december 2005 @ 23.51 uur

  38. Even een treurig berichtje tussen door:

    Heden middag is er een belg gestikt in een condoom.

    Reactie door engine 54 — vrijdag 2 december 2005 @ 0.38 uur

  39. Er stond in de gebruiksaanwijzijng:

    strak over de kop heen trekken

    Reactie door engine 54 — vrijdag 2 december 2005 @ 0.39 uur

  40. 32) Het doet er verder niet echt toe, maar dit soort praktijken vindt inderdaad plaats in o.a. Zuid-Afrika, google er maar een paar Zuid-Afrikaanse kranten op na. Een tijdje geleden een docu gezien over een gevangenis in Zuid-Afrika waar dit ook plaatsvond. HIV geinfecteerde gevangenen verkrachten bewust niet HIV geinfecteerde gevangenen.
    Wat natuurlijk niet wil zeggen de AIDS problematiek niet voortvarend aangepakt moet worden.

    Reactie door Don Solaris — vrijdag 2 december 2005 @ 10.13 uur

  41. @37 hanri, daar heeft actief meewerken in veel gevallen helemaal niets mee te maken.
    Ook hier heb je uitschot dat willens en wetens anderen besmet door verkrachtingen etc.
    Ben ieder geval wel blij dat jij weet waar Abraham de mosterd (kapotjes) haalt. Gooi ze s.v.p. na gebruik niet op straat wil je, Nederland is al zo’n zootje.

    *****************************************

    @38 Engine 54
    Triest, maar já, dat heb je met die Belgen hé?

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 10.14 uur

  42. @ 23 @30 Amita.

    Inderdaad enige jaren geleden zijn er twee delen uitgezonden door de VPRO over het onstaan van aids in een Lab.
    Ik ken nog een oudere versie. Een arts in centraal Afrika was aan het experimenteren met organen van apen om een serum te maken tegen Polio, dat heeft hij gebruikt op de inlandse bevolking, dat was in de 50-er jaren. Hoe dan ook, de mens heeft deze ziekte veroorzaakt, en niet de sexuele fanatici. De mooiste kreet vond ik, in de film Turksfruit door die jufr. van het leger des Heils “Ik miste God tussen ons”.

    Reactie door The old Henk — vrijdag 2 december 2005 @ 11.47 uur

  43. Er is geen enkele reden voor steun aan AIDS-slachtoffers (kinderen uitgezonderd), want als je geen AIDS wil krijgen, krijg je het ook niet. Eigen schuld, dikke bult.

    Reactie door Piet — vrijdag 2 december 2005 @ 12.37 uur

  44. @32 Sonja
    “Broodje aap! Wat beweegt u om dit soort kul te verspreiden meneer Hughes?”

    Zoek maar een beetje op internet Sonja, dan kom je het wel tegen. Dus mij beweegt niks!

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 12.47 uur

  45. @ Don Salaris

    Vreemd dan toch, dat (met name in de USA)er van die conservatieve types zijn die alle voortvarende initiatieven tegen HIV-AIDS proberen te remmen. In plaats van de ziekte zelf remmen.
    Hiermee laten conservatievelingen zien hoe weinig respect zij voor het leven hebben.
    Rechtse types laten mensen creperen, omdat een mens voor hen alleen waarde heeft, wanneer dat een boekhoudkundige waarde betreft.
    Dit totale gebrek aan respect zie ik, telkens wanneer ik bijv. een Paus van Rome; een koning van Swaziland; een Ayatollah van Iran; een rechtse dominee in de USA; een Balkende van Holland; of noem maar eens een dergelijke conservatief met macht, weer eens hoor verklaren dat er te weinig respect is.
    Dit is geen beschuldiging, dit is een constatering!
    Uiteindelijk laten conservatieven mensen fokken als dieren, om ze af te slachten als dieren.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 12.47 uur

  46. @44, Ray Hughes

    Laat in een USA-gevangenis je stukkie zeep ook maar niet vallen.
    Waar mensen als beesten behandeld worden, gaan ze zich als beesten gedragen. En wie behandelt mensen als beesten? Inderdaad, de machthebbers.

    @43 Piet,

    Laat jij je stukkie zeep maar lekker wèl vallen.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 12.56 uur

  47. 46

    Waarschijnlijk lees je alleen linkse literatuur! Laat je toch niet van alles wijsmaken, maar bekijk het van verschillende kanten.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 13.17 uur

  48. Net zo als die zogenaamde Amerikaanse kampen in Oost-Europa. Tot op heden is er nog geen enkele bewijs geleverd. Eerst bewijzen zien en dan pas schreeuwen op dit log.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 13.19 uur

  49. @47 & @48

    Ja Ray Hughes, eerst bewijzen, en dan schreeuwen. Ik beschik over meer bewijzen dan jij anderen bij mekaar goegelen laat.
    Gebral is op dit log wel vaker te lezen, maar van dat van jou word ik mizzelk.
    Ik maak gelukkig joun fouten niet.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 13.43 uur

  50. @49 Jan Nijman

    Zo, jij bent een geweldenaar zeg. Jan Nijman weet meer dan dat ze op het journaal kunnen vertellen! Onderzoekers hebben helemaal niets gevonden tot nu toe. Wie denkt Jan Nijman nou wie ie is?

    Dat je van mij misselijk wordt, dat is jou probleem Jan. Ik word van jou niet misselijk, want jij kan er niks aandoen dat jij je laat beinvloeden. Kwestie van zwakke geest Jan.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 13.55 uur

  51. @ 50

    Ray, doet joun spiegel het wel?

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 14.10 uur

  52. Ray Hughes dus. Weer een nieuwe braltrol, door wie zou hij betaald worden voor zijn
    endeldarmpraat?

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 2 december 2005 @ 14.12 uur

  53. @51 + 52

    Schelden kunnen we allemaal wel, vooral als je er niet meer uit kunt komen.

    Maar eh, vertel mij nu eens waar ik dat bewijs kan vinden over die kampen in Oost-Europa.

    Kom op, laat mij het zien heren. Zoniet, even dimmen graag!

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.27 uur

  54. 53=Oud vuil nieuwe container.

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 2 december 2005 @ 14.47 uur

  55. @54 C.Tilyx

    En weer schelden! Is dat nou alles wat je kunt bedenken?

    Nou? Waar blijft het antwoord heren?

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.52 uur

  56. IK WACHT.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.53 uur

  57. @53
    Ging het hiet niet over een virus?
    Stelden rechtse typetjes maar zoveel vragen toen het over de massavenietigingwapens van een voormalig bevriend staatshoofd ging.
    Overigens, waar scheld ik Ray Hughes (die helemaal niet zo heet) uit?
    R.H. deponeert hier een aantal stellings van twijfelachtig allooi.
    Dat doet hij van mij maar ergens anders.
    Ik wil graag discussieren op basis van teiten en argumenten.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 14.58 uur

  58. @56 Ray Hughes

    Ja jong (of wicht, want je zal wel een nick hebben), ik ook. Het bewijs is er, dus ‘t zal wel een keertje boven tafel komen.
    “Alles betwijfelen en alles geloven zijn twee even makkelijke oplossings, die ons beiden ontslaan van nadenken.” Pointcaré.
    Jij mag wat mij betreft wachten tot je een ons weegt.
    Voor de duidelijkheid: misselijk is wat anders als mizzelk, en dat word ik van joun gebral. Niet van jou, misschien ben je best een lekker ding.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 15.15 uur

  59. @57 “teiten” moet “feiten” zijn.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 15.17 uur

  60. @57

    Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn, maar voordat ik ga schreeuwen dat ze er wel zijn, wil ik bewijzen zien. Let wel: mochten ze er zijn, dan stel ik mij net zo op als jij.

    Trouwens mizzelk is toch hetzelfde als misselijk. Het is alleen Gronings hé. Ja, Jan Nijman, je hebt met een provinciegenoot te maken.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 15.26 uur

  61. @60 Leuk off-topic
    Discussie over onze spraak.
    Mizzelk is net zomin misselijk, als flaauw flauw is.
    Pak je Ter Laan maar.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 15.32 uur

  62. Ha ha, ja hoor. :-)

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 15.37 uur

  63. @ Ray Hughes (44):

    Er is heel veel te vinden op internet. Maar sinds wanneer is dat allemaal de waarheid?

    En 48:
    Dat bewijs zal echt niet lang op zich laten wachten. De VS ontkenden tot nu toe niets. Dat is veelbetekenend…..

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 2 december 2005 @ 16.00 uur

  64. @62 Olav Meijer

    Misschien heb je gelijk, we zullen zien. Tot dan geen geschreeuw van sommigen, maar bewijzen zoeken. Ga er desnoods heen om te zoeken heren.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 16.27 uur

  65. @64
    Wij hebben wel wat beters te doen.
    Als er al gevangenen worden mishandeld in Guantanamo Bay in Cuba, waarom dan niet in andere voormalige Oostbloklanden? Experts zijn er in die landen genoeg, hebben alleen een andere broodheer als toen.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 16.36 uur

  66. @53,55 Hughes, dit topic gaat over Aids,
    dus je gebral in 48 is irrelevant, je kraamt amechtig uit:

    `Net zo als die zogenaamde Amerikaanse kampen in Oost-Europa. Tot op heden is er nog geen enkele bewijs geleverd. Eerst bewijzen zien en dan pas schreeuwen op dit log’

    Je moet je niet zo druk maken Ray!
    Niet ter zake doende jenevertaal uitslaan is nog geen meningsuiting, dat is een misvatting van primaire ego’s die jou in de tang hebben met hun propaganda.

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 2 december 2005 @ 17.02 uur

  67. @64

    Overal wordt gemarteld, ook in Marokko en daar hoor ik jullie niet over.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 17.07 uur

  68. @65

    Ik denk dat de linkse kerk juist JOU in de tang heeft C.Tilyx!!!

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 17.11 uur

  69. De wereldverbeteraar C.Tilyx in z’n spijkerbroek en t-shirt. Ha ha, ik zie je al voor me. :-)

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 17.13 uur

  70. guttegutteguttegut
    @67, 68, 69

    Het zijn al die tijd juist linkse mensen geweest de het gemartel in Marokko aan de kaak hebben gesteld.
    Nederlandse en Marokkaanse communisten samen. Het waren vooral onze kameraden die er gemarteld werden en worden. Gebral was en is in Marokko niet strafbaar. Staken wel.
    Misschien heeft C. Tilyx wel gelijk, en heeft de geest uit de jannevervlezze je bedwelmd.
    Deel mij alsjebieft niet in bij de “linkse kerk”. Dat zijn Partij van de A typetjes die graag doen alsof ze links zijn, maar vaak niet weten waar ze over praten. Eigenlijk dus net zulke typetjes als jij.
    Nog even een vraag?
    Wat moet dat eigenlijk met joun commanderende toontje, dat je hier soms aanheft?
    Je zit hier niet op het log van W. Bos!
    De mensen hier laten zich niet graag commanderen, en helemaal niet door een rechtse braller.

    Reactie door Jan Nijman — vrijdag 2 december 2005 @ 18.45 uur

  71. Juist, Hjoeks 69, ik draag geen stropdas, alleen de domme gaat op straat met zo’n
    schuingestreept eind lap om z’n strot dat uitnodigt om aangetrokken te worden.

    Je bent in de ban van enggeestig populisme Ray, daar kan je wat aan laten doen tegenwoordig. Sorry, dat ik niet zo aardig tegen je ben maar ik moet soms ook zakelijk zijn. Helaas, ik kan je geen aandacht meer geven. Zoek eens in de Gele Gids naar een zielkundige waar je baat bij vindt, er zijn er nu nog best wel goedkope.

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 2 december 2005 @ 19.17 uur

  72. #64
    “Overal wordt gemarteld, ook in Marokko en daar hoor ik jullie niet over.”

    Hebben de Amerikanen daar dan ook al geheime gevangenissen?

    #Ray Hughes in het algemeen.

    We kunnen nu met z’n allen op dit log dus wel constateren dat de heer Ray Hughes het wat betreft de inval van Bush in Irak met de linkse kerk eens is dat die op foute gronden gepleegd is.

    Tenzij hij op internet het bewijs voor het bezit van massavernietigingswapens door Saddam Hoessein kan vinden.

    Reactie door hanri — vrijdag 2 december 2005 @ 19.27 uur

  73. @70 Jan Nijman

    Als je denk dat ik recht ben, zit je er volledig naast.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 19.57 uur

  74. @71 C.Tilyx

    Dat met die stropdas moet ik je gelijk in geven, ook ik heb er zwaar de pest aan.

    Je hoeft je niet te excuseren dat je niet aardig tegen mij bent, ik kan er best tegen, als het maar redelijk blijft zonder kwetsen en schelden, want anders krijg je hem terug. De grootste gekken zijn trouwens psychologen, dus dat lijkt mij niks.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.03 uur

  75. 73) Wat ben je dan ? Krom ?

    Reactie door Don Solaris — vrijdag 2 december 2005 @ 20.03 uur

  76. @72 hanri

    Die kan ik niet vinden, dus daarom zeg ik ook, de Amerikanen hadden daar niet mogen invallen. Liever had ik gezien één goed gerichte actie tegen Sadam met dodelijke afloop of gevangen nemen.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.07 uur

  77. 71) Wat is er mis met een stropdas ? In jouw wereld maakt een stropdas het verschil tussen baas en knecht. Voor mij is gewoon een mode accessoire. Maar mode mag zeker ook niet van het rode boekje ?

    Reactie door Don Solaris — vrijdag 2 december 2005 @ 20.08 uur

  78. Mensen is dit de privé site van RH of het weblog van Jan Marijnissen. Ik heb zo langzamerhand mijn buik vol van dat domme gebral van die RH.
    Kan hij niet gewoon oprotten naar een site waar hij met andere rechtse hufters en ongeschoolden lekker kan gaan schelden?
    t’Zou mij opluchten zals hij met ingang van nu zou vertrekken.

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 20.08 uur

  79. @75 Don

    Ha ha, ja ik zie hem. Rechts natuurlijk. Ik hou zowel van linkse als rechtse ideeen.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.09 uur

  80. @77 Don

    Natuurlijk moet iedereen dat zelf weten. Ikzelf hou er niet van en zou het nooit dragen. Ik reken dan ook niemand erop af. Ik ken ook de grootste slonten die een pak en sropdas dragen, dus dat zegt niets.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.13 uur

  81. 78) He he Anja, mind your language, er zijn hier meer rechtse hufters ! Wat bedoel je trouwens met prive log ? Alleen voor hoogbegaafde links intellectuele mensen ?

    Reactie door Don Solaris — vrijdag 2 december 2005 @ 20.13 uur

  82. @78 Anja

    Moet je toch even een beetje terug kiken wie er begonnen is met beledigen meissie. Trouwens jij kan er ook aardig wat van als ik zo door dit weblog van Jan Marijnissen heen blader.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.16 uur

  83. @82 bladeren en lézen zijn 2 verschillende dingen.
    En ik geef toe, dat ik me soms ook niet altijd even netjes uitlaat, maar dat komt dan ook door de onderwerpen die deze reacties te weeg brengt.
    Maar heb inmiddels ook geleerd hier op dit log dat je niet altijd even netjes kan blijven als je jezelf tenminste wilt kunnen handhaven.
    Trouwens die opmerking van jou “meissie” vind ik ook ongepast.
    Zou waarschijnlijk je moeder kunnen zijn, dus ook voor jou, ietsie meer respect. Moet wel van 2 kanten komen hè?

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 21.18 uur

  84. Goed Anja, ik zal je geen meissie meer noemen. Excuus daar voor. Maar eh, ik zeg gewoon hoe ik over bepaalde zaken denk. Je kan er wel of niet mee eens zijn, maar schelden en beledigen en gelijk met z’n allen er bovenop zitten is niet goed. Beter zou zijn om zinvol te discuseren.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 21.26 uur

  85. Tot zover vandaag. Prettige avond.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 21.27 uur

  86. @84 en 85 Ray, dan moet dat zinvol discusïeren wel van 2 kanten komen. verder wens ik jou ookeen fijne avond en een goed weekend toe. Anja

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 21.37 uur

  87. Beste Anja, mensen die iets vertellen wat jou niet bevalt moeten oprotten, en moet maar lekker met rechtse hufters en ongeschoolden gaan schelden, nou ik moet dan toch even melden dat ik dit weblog al een tijdje volg, en bij de meesten die hier regelmatig schrijven is schelden, afkraken, haat en nijd tegen alles wat anders denkt gewoonte. Dus heb ik nou niet het idee dat de rechtse hufters etc. hier aan het schelden zijn etc.etc.

    Reactie door Timber — zaterdag 3 december 2005 @ 11.04 uur

  88. @87 Lijkt me zinvol als je de laatste stukjes even bekijkt.

    Kijk als Ray en ik er samen uit komen, wie ben jij dan, om dit weer aan te gaan wakkeren.

    Of ben ik nu de gebeten hond? :?
    Wens je een fijn weekend toe.

    Reactie door anja — zaterdag 3 december 2005 @ 14.50 uur

  89. Mag ik misschien even zeggen wat ik ervan denk?

    Reactie door Timber — zaterdag 3 december 2005 @ 20.31 uur

  90. @89 Timber, natuurlijk mag je dat, heb je dat toch niet verboden toch? :P

    Reactie door anja — zaterdag 3 december 2005 @ 21.45 uur

  91. @73, Ray Huggies.

    Uit al je bijdragen op dit log èn uit je dwingelanderige toontje blijkt dat je er nogal rechtse ideeën op na houdt.
    Maar d’r zijn ook mensen die links noch rechts beweren te zijn. Vaak als camoufflage voor hun extreemrechtse ideeën. Bij jou is dat hopelijk niet het geval. Daar heb je teveel humor voor.

    Reactie door Jan Nijman — dinsdag 6 december 2005 @ 12.21 uur

  92. hallo,

    Maar leg mij nu is uit waarom aids zo veel voorkomt bij homos

    Reactie door jelle — woensdag 22 november 2006 @ 17.09 uur