Aan de lijn met Sinterklaas

vrijdag 02 december 2005 :: 11.04 uur

Week van de SintDeze week staat mijn weblog in het teken van de Week van de Sint. In een deel van de blogs zal aandacht worden besteed aan de wensen van mensen aan Sint. Dit kunnen persoonlijke wensen zijn, maar ook wensen voor andere mensen, voor Nederland of de wereld.

Afgelopen week heb ik Ebbie Tam, Nilgün Yerli, Klaas Drupsteen en Foppe de Haan gevraagd naar hun verlanglijstje. Ik wil graag weten wat Sint van de lijstjes vindt.

Sinterklaas

Mijn eerste vraag aan Sinterklaas was of er in al die jaren dat hij nu naar Nederland komt, er dingen veranderd zijn. Maar Sinterklaas spreekt liever niet over politiek, alhoewel hij in het belang van de kinderen wel een uitzondering maakt.

Luister hier naar de reactie van Sinterklaas, en of hij ook mijn grootste wens in vervulling laat gaan. (Mp3; 5,38 Mb)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

119 Comments

119 reacties

  1. Met deze snieklaas wil ik wel eens een borrel drinken.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 2 december 2005 @ 11.24 uur

  2. die goeie ouwe Bram van der vlugt

    Reactie door e.krul — vrijdag 2 december 2005 @ 11.47 uur

  3. Glaasje glüwein Gandalf?

    Reactie door Emil Jacobs — vrijdag 2 december 2005 @ 11.55 uur

  4. Ik zou wensen dat mensen niet zo ongelofelijk suf en stom zijn.

    Ik zei het nog een paar maanden gelden tegen mijn dochter.

    Straks blijken al die tenten die aan Pakistan zijn gegeven, niet winterbestendig te zijn, let maar op.

    En ja hoor, zo voor spelbaar allemaal.

    Sinterklaas kunt u daar nou een niet wat aan doen i.p.v al die dure cadeau, geeef ze een cursus logisch leren nadenken!

    Reactie door e.krul — vrijdag 2 december 2005 @ 12.04 uur

  5. herstel: geleden

    Reactie door e.krul — vrijdag 2 december 2005 @ 12.06 uur

  6. (4)sinterklaas doet zijn best .feit is dat peter ,repelsteeltje, de vries .zijn 41% moet zien te behalen zonder sinterklaas zijn steun en dat doet een mens goed .al kan zijn dat zijn collega (de kerstman )roet in het eten gooit .dus stuur hem even een kerst groet met je mening .(geintje )dat kan op http://www.santaclaus.fi maar sinterklaas kan bij mij niet meer kapot al moet ik op 5 december de zak in (als het maar niet de zelfde is als waar rita in zit )

    Reactie door texas henkie — vrijdag 2 december 2005 @ 12.28 uur

  7. Sinterklaas goedheilig man
    ooit gehoord van Afghanistan
    daar krijgen kinderen het zwaar voor de kiezen
    ze liggen er namelijk dood te vriezen
    in een tentje bij sneeuw en vorst
    dromend van een warme hema worst
    maar helaas, niemand die ze redden zal
    het interesseerd ons namelijk geen ene bal
    wij denken alleen maar aan cadeau’s en lekker eten
    en wat er ver van huis gebeurd moeten we maar snel vergeten
    dus sint,laat de kinderen in dit landje nu maar achter
    en maak de pijn daar hoog in de bergen wat zachter.

    Reactie door engine 54 — vrijdag 2 december 2005 @ 12.38 uur

  8. @7
    Mijn dochter heeft met alle brugklassers rondjes op de ijsbaan geschaatst voor Afghanistan.Elk rondje een stempel.

    @3 Gloeiwijn, o.k.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 2 december 2005 @ 12.55 uur

  9. @7

    Inderdaad interesseerd het mij geen ene bal wat er daar ver van mijn bedshow afspeeld. Ik denk hier om mijn gezin hoe ik er door heen moet komen. Ik heb een beetje zwart gewerkt om mijn kinderen iets extra’s te geven met Sinterklaas. En natuurlijk voor kerst en straks nieuwjaar lekker gezellig eten en drinken. Mag ik misschien. Dus zit niet te stressen en geniet van het leven.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 13.01 uur

  10. @8

    Misschien kun je ze ook kranten laten lopen en kunnen ze het geld opsturen voor die Afghanen. :-)

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 13.06 uur

  11. Die Sinterklaas toch!

    Reactie door Boudewijn — vrijdag 2 december 2005 @ 13.29 uur

  12. zwart werken mag niet ray,
    voor straf moet je naar spanje mee
    in de zak van de sint zijn pieten
    kun je daar lekker gaan genieten!!

    Reactie door engine 54 — vrijdag 2 december 2005 @ 13.30 uur

  13. @12

    Ach, zwart werken mag niet? Ik ken een Duits liedje genaamd: DU MUST EIN ZWEINSEIN IN DIESE WELT. Dacht je dat meneer de belastinginspecteur z’n oprit niet zwart er in laat leggen? En moet je eens kijken hoeveel nevenfucties onze ministers erbij hebben. Ik pak wat ik pakken kan en hou mij allang niet meer aan de regels in eze m,aatschappij. Je pakt jezelf ermee. Trouwens mee naar Spanje is geen straf voor mij, dus lijkt mij dat een goed idee.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 13.38 uur

  14. Heerlijke man toch, die Bram Sint(erklaas)…. :) En wat een stem!
    Ontzettend leuk interviewtje. Knap hoor dat de Sint veel sprak, maar verrekte weinig ZEI… Hartstikke politiek is dat toch? :D

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 2 december 2005 @ 13.56 uur

  15. Ray, egoisme is een ONdeugd!

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 2 december 2005 @ 13.56 uur

  16. Sinterklaas heeft gelijk dat ie zich niet inlaat met politiek. Sinterklaas is een feest voor kinderen en dat moet zo blijven. Ik vind het dan ook ongepast dat Jan Marijnissen probeert om wat los te maken bij Sinterklaas. Foeiii, je moest je schamen Jan. Hupakee, de zak in van zwarte piet met Jan.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.00 uur

  17. @15

    U vindt maar. Het doet mij helemaal niks.

    ETEN OF GEGETEN WORDEN, dat is de harde werkelijkheid op deze planeet. Toch zal ik niet bewust mensen kwetsen, als u dat mocht denken.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.03 uur

  18. Wat is die sinterklaas goed zeg……
    Kan die geen lid worden van de SP, als woordvoerder.

    Alexander

    Reactie door alexander — vrijdag 2 december 2005 @ 14.18 uur

  19. ..en, heeft hij als hoewel ik weet dat het een achteur is, heeft hij als sinterklaas een hele grote autoriteit.

    Ook nu weer in dit gesprek. Als je het met Jeroen Krabbe gedaan had was het toch anders.
    Ik denk ergens dien in mij wil ik nog geloven…

    Reactie door alexander — vrijdag 2 december 2005 @ 14.27 uur

  20. Jaaa, die Bram van der vlugt is DE Sinterklaas. Een vervanger zal moeilijk worden. In iedergeval anders.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.31 uur

  21. @ 7,8,13,16,17,20.
    Op gezette tijden duiken ze weer op, de speedrazors, de Ronalds, deW6969 en dan nu Ray Hughes.
    Tja, er waren wel meer Duitse liedjes.
    Ieder voor zich he, wat doe je hier eigenlijk. Met zo’n mentaliteit zijn er wel andere logs voor jou, met gelijk gezinde.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 2 december 2005 @ 14.38 uur

  22. @21 Gandalf

    Een beetje yen en yang balans zou ik maar zeggen hé op dit log. Anders wordt het zo éénzijdig als jullie elkaar allemaal gelijk geven.

    Trouwens, er staat nergens dat ik hier geen commentaar mag geven, of wel soms.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.47 uur

  23. Wat zijn die andere logs dan wel Gandalf? Ik wil het graag weten, als het maar geen racsistische zijn!

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.49 uur

  24. Ik vraag voor Sinterklaas dat we samen met de 1,5 miljoen in armoede levende belgen (ten minste van wie het bekend is dat ze arm zijn) onze kabinetten omverwerpen. Tijd voor een internationale protestdemonstratie tegen armoede om het vuurtje op te stoken.

    Reactie door kaatje — vrijdag 2 december 2005 @ 14.50 uur

  25. protestdemonstratie? Ik heb het al zo vaak gehoord van jullie, maar er gebeurd toch helemaal niks. Droom maar lekker verder.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 14.56 uur

  26. Beste Jan,

    Waar haal je het nou weer vandaan?
    Nou heb je zelfs sinterklaas bij de politiek betrokken.
    Maar goed..creatief zijn is waar het om gaat.
    Bij deze mijn felicitaties met jullie 2 zetels op de Heuvelrug.
    Vind je het ook zo jammer dat de PvdA het zoo slecht gedaan heeft dat ze zoveel ingeleverd hebben 3zetels plus 1 restzetel?
    En wat goed at GroenLinks 4 zetels heeft gewonnen en nu de 3de grootste partij is.
    Ik ben blij dat jullie er nu ook bij horen
    alhoewel het wat mij betreft wel wat genuanceerder mag. Maar ja. daar is GroenLinks voor.

    groet,

    Peter
    GroenLinks Heuvelrug

    Reactie door Peter Kamphuis — vrijdag 2 december 2005 @ 14.59 uur

  27. @22 “Trouwens, er staat nergens dat ik hier geen commentaar mag geven, of wel soms.”

    Goed lezen Ray, dat zeg ik ook niet. Elke bijdrage met standpunten die anders zijn dan hier doen gebruikelijk zijn welkom, tenminste wat mij betreft, ik ben hier niet de baas. Maar dan wel standpunten die bijdragen tot een discussie en niet van die kreten waarvan de schrijver alleen maar op een afkeurende reactie uit is. Dat vind ik zielig.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 2 december 2005 @ 15.01 uur

  28. 13

    Wat dacht je van:
    pakken wat je pakken kan
    pik…pak
    zakkenrollen is een fijn vak

    Reactie door e.krul — vrijdag 2 december 2005 @ 15.12 uur

  29. Normale discussies heb ik hier zelden gezien Gandalf. De meeste roepen of schelden maar wat, dus zo vreemd zijn mijn bijdragen niet. Over zielig gesproken!

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 15.14 uur

  30. @28 e.krul

    Als het van een rijke stinkert is, mijn zegen heb je e.krul. Mooi strohoedje trouwens van jou bij de demonstratie.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 15.17 uur

  31. 30 Rau Hughes

    Welke demonstratie en wat strohoedje?

    Lees dit en denk eens na over “wat voor redenen hulporganisaties zouden hebben om ondeugdelijke tenten te verstrekken”, terwijl er betere tenten zijn, die bestand zijn tegen zeer strengevorst en hitte.

    http://www.nhd.nl/Index

    Reactie door e.krul — vrijdag 2 december 2005 @ 15.24 uur

  32. Het interesseert mij eerlijk gezegt helemaal niks wat voor tenten ze daar hebben. Ik leef hier en maak er het beste van met mijn gezin en vrienden en ook nog eens met bescheiden inkomen. Ik geef ook geen stuiver voor goede doelen.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 15.33 uur

  33. Ga heen in vrede Hughes!

    Reactie door e.krul — vrijdag 2 december 2005 @ 15.42 uur

  34. @32 Heb jij vrienden dan?

    Reactie door Gandalf — vrijdag 2 december 2005 @ 15.42 uur

  35. Wat zou de wereld er een stuk beter uitzien als iedereen zijn kinderen in liefde laat opgroeien, betrokkenheid mededogen,respect meegeeft.

    Maar ja als de opvoeder het zelf niet in huis heeft, wordt dit verrekte moeilijk.

    Reactie door e.krul — vrijdag 2 december 2005 @ 15.49 uur

  36. 32. Bijna zou ik willen pleiten voor het chemisch castreren van Ray Hughes. Je moet er toch niet aan denken zo ‘n man als opvoeder! Laat mij maar van grote protestdemonstraties dromen, droom jij dan maar van een wereld waarin je had geleerd te spellen.

    Reactie door kaatje — vrijdag 2 december 2005 @ 15.57 uur

  37. Ook wil ik nog even graag aan sinterklaas vragen of ik terugezet kan worden naar het jaar 2000. Ik had toen in Euro’s hetzelfde inkomen als nu (3 jaar nullijn en bijna 2 jaar 70% door ziektewet), maar betaalde e.26,= aan een ziektekostenverzekering. Ik kom natuurlijk niet in aanmerking voor zorgtoeslag, verdien net even teveel. Natuurlijk is mijn wens voor iedereen!

    Reactie door kaatje — vrijdag 2 december 2005 @ 16.08 uur

  38. Tjonge jonge, wat een kritiek weer met z’n allen. Of willen jullie laten zien aan Marijnissen hoe goed julie wel niet zijn voor de wereld. Maar goed, ik zal antwoorden.

    @33 Ik ben altijd voor vrede. De inval in Irak vond ook ik verkeerd.

    @34

    Sterker nog, mijn beste vriend is lid van de SP. Moet kunnen toch. We hebben beiden er geen probleem mee.

    @35 Als dit op mij slaat, mijn kinderen worden met veel liefde en zorg opgevoed. Er zijn genoeg mensen die hun kinderen slaan. Bij ons gebeurd dat nooit en te nimmer. Mocht de school wat organiseren voor B.V. Afganistan zal ik het niet tegenhouden. Dus de gedachten van mij heeft geen invloed op mijn kinderen. Die keuze hebben ze zelf.

    @36 En over dat chemisch castreren van Ray Hughes zie je dat Kaatje niet goed opgevoed is. Over opvoeden gesproken!

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 16.11 uur

  39. @ Ray Hugehs (13):

    Je had gisteren zoveel aan te merken op Gaf’s Engels en Nederlands. Nou, ik kan je verzekeren dat jouw Duits ook niet van de bovenste plank is. Dus ik zou dat soort kritiek voortaan maar achterwege laten.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 2 december 2005 @ 16.13 uur

  40. Erg knap, hoor, Ray Hughes, om werkelijk met niets dan cynisme alles op dit log op z’n kop te zetten. Een hele prestatie van u.

    Reactie door Boudewijn — vrijdag 2 december 2005 @ 16.15 uur

  41. @39

    Maar ik zit dan ook niet op een Duits weblog hé!!! :-)

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 16.16 uur

  42. Laat hem, het is een uitdager, die zijn er wel meer geweest hier.

    discussieavond ‘Stop dit zorgstelsel’ met Agnes Kant

    Vrijdag 2 december, 20.00 uur

    Het Heerenhuis, Spilsluizen 9, Groningen

    Voor wie een beetje in de buurt woont.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 2 december 2005 @ 16.17 uur

  43. @40

    Dank u voor de complimenten Boudewijn. :-)

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 16.18 uur

  44. @39 Olav Meijer

    Maar dat van gaf kan ik echt helemaal niets uit wijs worden hoor. Jij wel soms?

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 16.20 uur

  45. @40 Boudewijn

    Je lijkt mij trouwens één van de slimmere SP’ers hier.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 16.29 uur

  46. Kunnen er niet wat extra hand- en span-
    diensten verricht worden, want dat ‘oppas-
    sen’ vanaf 13.00 uur schijnt sommige men-
    sen op de vrijdagmiddag zwaar tegen te val-
    len, tja en als je dan ook al niet gezellig
    mee boodschappen kunt gaan doen…..dan
    moet je toch wat hé, als je ook al niet
    ‘Charles’ heet, en je je toch met de één of
    andere godheid zou willen meten, toch?Pech!

    Reactie door Madelief — vrijdag 2 december 2005 @ 16.36 uur

  47. 42. Gandalf, je gaat het NIET missen hé?
    AGNES KANT met wéér zo’n betoog waar je
    “U ” tegen zegt ! ‘t Is een beetje vér,
    maar ‘k had haar graag nogmaals gehoord.
    ‘k Hoop dat ze een goede chauffeur bij zich
    heeft, of is dat stukje naar Assen tegen-
    woordig van betere verlichting voorzien?
    Veel plezier vanavond, ‘t wordt druk, dus
    ga tijdig en foto’s nemen mag !

    Reactie door Madelief — vrijdag 2 december 2005 @ 16.42 uur

  48. Ray Hughes, ik kan je naam nergens vinden in mijn grote rode boek!
    Geef even je echte naam, dan kan ik vanavond je schoentje overslaan. Kwajongen!

    Reactie door Sinterklaas — vrijdag 2 december 2005 @ 16.44 uur

  49. @45
    En u amuseert zich hier ‘n beetje… Los van de verdere inhoud, is het de intentie van ‘n handeling die er toe doet. Mij lijken uw intenties des te meer twijfelachtig, hoe meer u er blijk van geeft dat u weet wat daar de gevolgen van zijn.

    Reactie door Boudewijn — vrijdag 2 december 2005 @ 16.45 uur

  50. @47

    Oké Sinterklaas, ik zal het maar toegeven. Ik ben George Bush en plaag jullie een beetje. :-)

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 16.56 uur

  51. @48

    Ach ja, ik ga een beetje met het niveau mee hé op dit log. Een beetje aanpassen heet dat.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 17.01 uur

  52. dacht dat het over sinterklaas ging en niet over over barry hughes.

    Reactie door texas henkie — vrijdag 2 december 2005 @ 17.01 uur

  53. Die Ray Hughes is net zo echt als sinterklaas.

    Reactie door schoenmaker — vrijdag 2 december 2005 @ 17.05 uur

  54. Ray, je zegt dat je je kinderen met liefde opvoedt, maar al je reacties getuigen van geen enkele liefde en mededogen voor de minder bedeelde andere bewoners van deze aardkloot. Geen mededogen kunnen opbrengen voor je medemens impliceert voor mij dat je niet echt in staat bent te houden van een ander. M.i is dit geen normale vorm van egocentrisme. Het opvoeden van je kinderen houdt in dat je ze mededogen zult moeten aanleren, jij hebt dit schijnbaar in jouw opvoeding ontbeerd. Als jouw kind later ziek wordt en nergens talentvol in blijkt te zijn, zal hij/zij ook afhankelijk worden van een uitkering. Mededogen aanleren is kortom het wapenen van je kinderen tegen een volledig verstoord zelfbeeld indien ze niet aan het arbeidsproces zullen kunnen deelnemen.

    Reactie door kaatje — vrijdag 2 december 2005 @ 17.14 uur

  55. Heerlijk, Sinterklaas!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 2 december 2005 @ 17.20 uur

  56. Tja Kaatje, mijn vrouw is ook WAO’er(80-100%), dus je hoeft mij niks te vertellen.

    En mededogen voor een ander heb ik echt wel, maar ik ga mij niet bemoeien met de rest van de wereld. Als ik aan ieder instantie een euro zou geven, dan ben ik mijn hele maandloon kwijt. Als jij je overal mee gaat bemoeien in de wereld, leef je niet meer normaal. Kortom, geniet en heb plezier in je leven en dat hoeft echt niet met veel geld, al is het wel mooi mee genomen.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 17.22 uur

  57. Ray, we moeten er maar over ophouden, je hedonisme is voor mij not done. Ik snap alleen niet wat je op dit weblog doet, als je het zo fundamenteel met de SP aanhang oneens bent. Begrijp me goed, ik heb geen last van je hoor, maar kan je hedonisme niet rijmen met je masochistische drang hier afgezeken te worden. Misschien voel je ergens toch wel aan dat er iets met je moraal aan de hand is, haha.

    Reactie door kaatje — vrijdag 2 december 2005 @ 17.31 uur

  58. @56 kaatje

    Ik ben in lang niet alles van de SP oneens hoor! Maar er zijn ook veel dingen waar ik het absoluut niet eens ben. Ook bij de VVD is wel iets waar ik het mee eens ben, maar voor het grotendeel niet. En maak je niet druk om mij, met mijn moraal gaat het uitstekend. Ik denk er nu éénmaal anders over. Je mag mij een eikel vinden, daar geef ik niks om.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 17.50 uur

  59. ray?
    Waroom denk jij dat de SP is een arrivist partij?

    Reactie door gaf — vrijdag 2 december 2005 @ 17.56 uur

  60. de Sint,de kerstman.sorry jan maar ik zie jij in 2006…

    Reactie door gaf — vrijdag 2 december 2005 @ 18.10 uur

  61. @58 gaf

    De SP is een arrivist partij?

    Dat betekent dus dat de SP tot elke prijs vooruit wil komen!

    Maar wat bedoel je daar nou mee?

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 18.14 uur

  62. @60 gaf

    En wat bedoel je nu weer met: de Sint,de kerstman.sorry jan maar ik zie jij in 2006…

    Je moet wel een goeie puzzelaar zijn om dit te ontrafelen.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 18.16 uur

  63. @56 “Ray Hughes”
    Quote:
    “En mededogen voor een ander heb ik echt wel, maar ik ga mij niet bemoeien met de rest van de wereld.”

    Hmmmm, Ben je hier toch niet verdwaald dan? Dit is n.l. een stukje van de rest van de wereld

    Reactie door Alex — vrijdag 2 december 2005 @ 18.22 uur

  64. ja en nee!
    ik bedoel dat de sp,kan capitalist gebeuren
    misbruiken,een dat jij de kat als een doden muis zou zien.
    Verder kunnen proletarish bevolking groepen dat zien als ik weet het,ik geloofd dat het anders kan,maar niet met de Sint,

    Reactie door gaf — vrijdag 2 december 2005 @ 18.23 uur

  65. Ik geef het op gaf, dit wordt niks.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 18.26 uur

  66. @ Ray
    you are welcome
    De point is:
    dit wordt niks

    Reactie door gaf — vrijdag 2 december 2005 @ 18.30 uur

  67. Ray Hughes…

    Hoe kiest een trol bij zijn volle verstand
    toch zo’n naam? Het bekt Amerikaans
    maar klinkt als een zinken tobbe uit Polen.

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 2 december 2005 @ 18.59 uur

  68. Nogmaals, laat hem.
    Hij heeft een te groot ego.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 2 december 2005 @ 19.02 uur

  69. Het liefst nog zou ik willen dat de poes mijn schoen niet als kattebak misbruikt.

    Reactie door Alex — vrijdag 2 december 2005 @ 19.19 uur

  70. reactie op @58 en de rest van deze onruststoker. :(

    Beste mensen, jammer dat ik er wat aan de late kant inval. Vanmiddag was ziekenhuisdag)

    Maar na alle reacties gelezen te hebben moet ik constateren dat Ray
    (zoals jullie ook al was opgevallen)
    het moraal en verstand heeft van een grote 0.

    Geeft in @58 zelf al aan dat hij een eikel is dus daar zullen z’n hersens ook wel zitten.
    Weet hoe hij zijn zakie moet gebruiken, maar z’n kinderen enig moraal bij brengen hó maar.
    Laat deze knul lullen en negeer het, des te sneller is hij weer verdwenen. :D

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 19.40 uur

  71. @67 C.Tilyx

    Wederom heeft C.Tilyx weer niks zinnigs te melden. Hij kan alleen maar kwetsen en schelden, maar inhoudelijks, nee.

    C.Tilyx is toch een SP’er. Van dat sociale voor de medemens zie ik niks van terug. Je zou als SP’er beter moeten weten en vooral niet te schelden en kwetsen van mensen C.Tilyx! Ken je de grondbeginselen van de SP wel C.Tilyx? Welnu, handel er dan naar.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 19.46 uur

  72. Ahhh, Anja gaat zich er ook al mee bemoeien. Wel even goed lezen en niet verdraien, wil je. Waar staat dat ik mijzelf een grote eikel vindt. Nou Anja, wil j mij dat even vertellen meid. Ik heb gezegt misschien vindt je mij wel een grote eikel en dat is wat anders Anja. DUS NOGMAALS, VERTEL MIJ MAAR EVEN WAAR JE DAT GELEZEN HEBT, DAT IK DAT ZELF VINDT.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 19.51 uur

  73. Mijn verlanglijst. Ga allemaal stemmen op Harry van Bommel op http://www.volkskrant.com/interactie/BN2005/index.php

    Reactie door Tamiem — vrijdag 2 december 2005 @ 19.56 uur

  74. In 58 geef je zelf toe dat je er niet mee zit dat ze dit van jouw vinden. Dus zal je het er wel mee eens zijn hé?
    Nou Ray, verder geen reactie mee van mij, goedenacht, slaap zacht en droom fijn. (p.s. hou het droog) 8)

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 19.57 uur

  75. Tjonge. Zo, chemisch castreren,trol, zinken tobbe,moraal en verstand 0, eikel zakie gebruiken, laat hem lullen, etc.etc. het is een gebrek aan woorden voorlopig heeft deze man geen scheldwoorden gebruikt geeft alleen een mening . Schelden is een gebrek aan woorden en getuigd van geen niveau. Is dat het niveau van de SP alleen jullie mening is heilig , nou dat beloofd nog wat voor de toekomst.

    Reactie door Timber — vrijdag 2 december 2005 @ 20.01 uur

  76. @70: Je bent in de ban van enggeestig populisme Ray, daar kan je wat aan laten doen tegenwoordig. Sorry, dat ik niet zo aardig tegen je ben maar ik moet soms ook zakelijk zijn. Gescholden? Ik? Dacht van niet. Je bent wèl sneller gekwetst dan ik dacht. Helaas, ik kan je geen aandacht meer geven. Zoek eens in de Gele Gids naar een zielkundige waar je baat bij vindt, er zijn er nu nog best wel goedkope vriend, volgend jaar niet meer.

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 2 december 2005 @ 20.01 uur

  77. @73 Anja

    Dat is jou conclusie, niet de mijne.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.19 uur

  78. Dank je Timber voor jou opmerking.

    Het is hier inderdaad zo, dat als je een mening hebt die sommige mensen niet bevalt op dit log, je van alles naar je hoofd geslingerd krijgt. Het is inderdaad van geen niveau.

    En het is altijd een vaste clubje. Ach, ik heb er best wel schik in. :-)

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.25 uur

  79. Kijk, daar heb je het weer bij 75 C.Tilyx. Wat wil je hier nu met bereiken?

    Ben je in het dagelijks leven ook altijd zo agressief C.Tilyx? Dat is niet echt sociaal!

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 20.28 uur

  80. @76 Volgens mij ben je een nummertje in de war. @70 is van mij.

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 20.42 uur

  81. @77 nr 73 is niet van mij. Anja

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 20.45 uur

  82. @79 75 is Timber en geen Tilyx

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 20.48 uur

  83. @75….. Opmerkingen van RH…..
    @29 Normale discussies zelden gezien
    @30 Rijke stinkert
    @38 Kaatje niet goed opgevoed
    @51 Meegaan met het niveau van dit log
    @61 De SP wil tot elke prijs vooruit komen
    @71 Tilyx heeft niets zinnigs te melden
    @78 Van geen niveau
    @79 Agressief
    …………………….

    Sorry Timber, maar voor mij is deze persoon net zo erg of nog erger als wat hij anderen hier verwijt. :(
    Hij is alleen zo geslepen dat hij het in bedekte termen doet. 8)
    Vind dit persoonlijker veel kwalijker en gemener.
    Ik heb liever met mensen te doen die werkelijk zeggen wat ze bedoelen.

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 21.07 uur

  84. Anja, je gelooft jezelf toch niet. Je probeert je in allerlei bochten er tussen uit te wringen. Vind je dat scheldwoorden van mij? Gut gut, meisje toch.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 21.13 uur

  85. @84 Laatste reactie van mij op jou. Ik wring mij niet in allerlei bochten, ik vind dit gewoon schelden in bedekte termen, mensen op een bepaalde manier aanvallen en jezelf schoonpraten.
    Trouwens, laat dat meisje achterwege wil je, ik zou je moeder kunnen zijn.

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 21.22 uur

  86. @84 RH kijk nog even bij stop aids wil je?

    Reactie door anja — vrijdag 2 december 2005 @ 21.24 uur

  87. @87

    Heb ik al gedaan. Tot morgen.

    Reactie door Ray Hughes — vrijdag 2 december 2005 @ 21.29 uur

  88. Nog een paar weekjes dan is het weer feest voor de vrede en de beste wensen.

    Reactie door schoenmaker — vrijdag 2 december 2005 @ 21.31 uur

  89. Om bij het onderwerp te blijven:

    Zie de boom schijnt door de manen,
    makkers staakt uw wild geraas…

    Zou de goede Sint ons vinden?
    Of is hij al weggegaan?
    Of soms ginds stil blijven staan?

    Reactie door C.Tilyx — vrijdag 2 december 2005 @ 22.25 uur

  90. hey sint ,heb it’s voor jij:
    we are wining http://www.7secondsoflove.com/winners/

    Reactie door gaf — vrijdag 2 december 2005 @ 22.27 uur

  91. Sinterklaas is in het land.
    Mijn kids vragen zich af waarom deze sint de buurjongen een playstation 2 geeft,en hun maar een chocolade letter van (40 eurocent)geeft.Thx JP en consorte. hoe leg je dat een kind uit.Ik heb maar gezegt dat ze stout geweest waren.In wat voor land leven wij eigenlijk.Ik kots van dit land.
    Jan ik zal een gat in de lucht springen als jij de volgende keer mag mee regeren.
    Succes Jan

    Reactie door B Vossen — zaterdag 3 december 2005 @ 2.37 uur

  92. fantastische Sint, mijn stille 5-12 avondje is geheel goed gemaakt!

    ps: maar wellicht brengt Piet mij nog wat ;-)

    Reactie door Renske — zaterdag 3 december 2005 @ 2.46 uur

  93. Off topic.

    Actie Noodrem.

    Gisteravond ben ik naar de bijeenkomst Noodrem geweest. Agnes Kant heeft daar goed uit de doeken gedaan wat er te verwachten is van de nieuwe zorgverzekering. Ook heeft ze even duidelijk laten weten dat er met Hoogervorst niet te praten valt. De trein dendert voort, op de afgrond af. Het is niet denkbeeldig dat er slachtoffers vallen. Haar opponent in de discussie was de algemeen directeur van het academisch ziekenhuis, dhr Hamel (?) PVDA er en tevens 1e kamerlid voor de PVDA. Ook een tegenstander van de nieuwe zorgverzekering. Dus was er weinig discussie. Er zaten zo’n 50 man in het zaaltje. Dat viel dus tegen. In ieder geval, Agnes heeft duidelijk laten weten dat ze tot het bittere einde door blijft gaan zich te verzetten tegen de plannen en uitvoering van Hoogervorst. Die man begrijpt werkelijk niet wat hij aanricht.

    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 3 december 2005 @ 8.08 uur

  94. Die man Hoogervorst weet verdomde goed wat hij aanricht maar het interesseert hem niet. Het is een verwend jongetje dat zijn gelijk wil halen en op de voorgrond wil treden en zijn ‘clubje’ een douceurtje wil geven. Hoe je de geschiedenis ingaat doet er niet toe als je de geschiedenis mar ingaat. Het is een ‘narcist’ten top. Graag onderzoek door PBC.

    Reactie door Henny — zaterdag 3 december 2005 @ 9.16 uur

  95. 91 Vossen

    je had beter kunnen uitleggen hoe de vork in de steel zit.

    Kinderen begrijpen dingen die je uitlegt namelijk heel goed en je behandeld ze gelijk met respect.

    Stout… ze weten niet eens wat ze dan gedaan hebben… wat walgelijk van je zeg!

    Reactie door e.krul — zaterdag 3 december 2005 @ 10.57 uur

  96. 93 Goed dat je er bij was Gandalf, jammer
    dat de opkomst niet meer was, maar toen ik
    toevallig op haar lezing werd geattendeerd
    aangekondigd in een streek-gratis-blad, wist ik ervan en heb er dus zelf om gevraagd het ook hier op dit web-log-agenda
    te doen plaatsen. Mogelijk was er dus in de
    stad te weinig bekendheid aangegeven en ook
    niet iedereen heeft een p.c.
    Ook gisteren zijn dus bepaalde verschillen
    van mening weer duidelijk toegelicht,mooi !

    Reactie door Madelief — zaterdag 3 december 2005 @ 11.10 uur

  97. Meneer van Vossen, wat jammer dat u zo reageert! Ik snap best dat het lastig is maar om dan de schuld bij de kinderen te leggen, gaat mij te ver!
    Wij hebben de kinderen altijd verteld dat het een spel is dat nagespeeld wordt, ieder jaar en dat het ene jaar de financieen beter zijn dan het ander en dat het niet gaat om wat je krijgt!
    Op deze manier vertel je ze geen leugens en zijn ze ook niet onrealistisch in verwachtingen, vragen kan altijd maar daadwerkelijk krijgen is wat anders.
    Grappig was dat onze beide kinderen toch gingen geloven en toen we ze in groep 5 vertelden dat hij toch echt niet bestaat, reageerden ze gelijk; ja maar dat mooie beschilderde krukje of die beschilderde tekendoos dan? Die heb ik beschilderd, antwoordde ik .Antwoord: dat kan niet zo mooi kun jij niet schilderen!
    Maar het is nooit goed om kinderen de schuld te geven in een situatie waar ze geen schuld aan kunnen hebben!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — zaterdag 3 december 2005 @ 11.14 uur

  98. Nr. 91. Uw uitleg aan uw kinderen is gewoon zielig, arme kinderen, geen grote cadeaus nou zo zijn er wel meer. Maar uw uitleg is schandalig.

    Reactie door Timber — zaterdag 3 december 2005 @ 11.15 uur

  99. Natuurlijk word ik ook een terrorist ge-
    noemd maandag, als zou blijken dat Sint
    wist, in de lijn van dit jaar 2005, dat ook
    ik ‘er een moord voor zou doen’ om van hem
    zo’n echte authentieke paella van hem te
    ontvangen of met hem delen aan tafel.
    Echter ook hij bang geworden van ‘bedrei-
    gingen’ zoals bovenstaand antwoordt vermoe-
    delijk:”Wat? Blootshoofds? Zo-de-mijter-op?

    Overigens zal niemand beter weten dan onze
    Sinterklaas (B.v.d.V)als geen ander van
    dichtbij heeft kunnen zien hoe de schuchter
    heid van kinderen, jaren terug, in dezelfde
    leeftijdscategorie nu vaak volkomen onbe-
    vangen (als het ál niet veel meer is dan
    dat) is geworden en kan hij zich een uit-
    stekende voorstelling maken van ‘tevreden’,
    hebberige, en ‘nooit-tevreden’ figuren.
    Die laatste stuurt hij ongetwijfeld de poli
    tiek in om er voor héél Nederland de ge-
    wenste vorm van samenleving te helpen cre-
    eren. Hasta la vista !

    Reactie door Madelief — zaterdag 3 december 2005 @ 11.24 uur

  100. De uitleg kan eenvoudiger en al schokt het de tere kinderziel (die kan overigens best wel wat hebben, hoor!) ze begrijpen het beter dan je denkt.
    Leg ze uit dat Sinterklaas aan de OUDERS vraagt geld aan hem te geven voor de cadeautjes. Waarom? Omdat Sinterklaas echt niet voldoende centjes heeft om ALLE kindertjes cadeautjes te geven. Hij heeft de hulp nodig van de ouders. En ouders die nauwelijks geld hebben, zullen weinig geld kunnen geven. Je kunt dan best nog proberen een gezellige avond ervan te maken met surprises en gedichten, warme chocola en goedkope speculaas en strooigoed (een zakje) van de Lidl/Aldi of zo.
    Om te zeggen dat ze stout zijn geweest vind ik onaanvaardbaar! Kinderen op de leeftijd dat ze nog in de Sint geloven, zijn per definitie onschuldig en weten niet goed wat nou wel en wat nou niet “stout” is. En als ze al iets snappen, dan hebben ze van pappa of mamma al op hun falie gehad! Extra straf van de Sint hoeft er echt niet overheen. Want kinderen vergeten dit nooit! Ze kunnen 90 worden later en dan nog weten ze dat ze geen cadeautjes kregen, omdat pappa zei dat de Sint vond dat ze stout waren!
    Denk nou eens na voor je zoiets zegt, meneer Vossen? Naast dat ze veel kunnen hebben, kunnen kinderen NIET (goed) omgaan met zulke abstracte begrippen, zoals stout als ze niet meer weten wanneer dat was. Kijk uit dat je je kinderen niet beschadigd en maak het alsjeblieft goed! Geloof me, ik weet echt waar ik over praat!

    Reactie door L.M. Lembeck — zaterdag 3 december 2005 @ 11.36 uur

  101. Al word ik 100 Lydia, maar zal nooit het
    waargebeurde verhaal vergeten, waaraan een
    Sinterklaas voorbij ging dat jaar, omdat zij ‘nagel beet’ (vermoedelijk ook niet om
    ‘niks’) al bijna 10 was en voordag Sint op-
    nieuw terugkwam op een winterse dag toen
    maar heel diep in de vijver voor de deur
    ging kijken om te zien of haar spiegelbeeld
    zo onacceptabel was: ze zou er nooit meer
    van terugkeren !
    Dát binnen een op zich respectabele familie
    en nog steeds wéét men niet wát er allemaal
    in kinderzielen geraakt wordt nog voordat
    zij twaalf jaar zijn geworden.
    Soms heeft men er ook geen idee van hoe
    ‘grapjes’ van volwassenen bij kinderen blij
    ven hangen, die vaak nog jaren lang tobben
    over, of iets nu wél dan niét geméénd kon
    zijn. Volwassenen kunnen enorm slordig zijn
    met kinderen, ongevoelig en dat werkt ná,
    heel erg lang ! Ook beloften die ouders/ver
    zorgers kinderen doen, en nadien ongedaan
    gemaakt worden, kunnen blijvende schade
    aanrichten, heel erg lang !
    Zwarte Piet heeft dus meer een funktie naar
    domme ouders toe te vervullen en in hun be
    geleiding van de Sint zijn zij al heel erg
    lang zijn bodyquards en ‘tolken’.
    Léve het géven…..!

    Reactie door Madelief — zaterdag 3 december 2005 @ 11.55 uur

  102. Geef ze het gevoel dat ze waardeloos zijn en ze zullen zich zo gedragen.

    Reactie door e.krul — zaterdag 3 december 2005 @ 13.01 uur

  103. @81 B. Vossen,
    Uw uitleg vind ik voor kinderen die nog heilig in de Sint geloven on-acceptabel.

    Je praat je zo een schulgevoel aan terwijl ze bij God niet weten wat ze hebben gedaan.
    Gevolg veel tranen, slapeloze nachten en nog veel meer ellende in die kleine kinderzieltjes.

    Zoals hier boven al is aangegeven, ga naar de Aldi of de Lidl en haal wat extra lekkers in huis voor die hummeltjes.
    Koop er desnoods een tube tandpasta bij met een mooi gedicht dat de Sint bezorgd is over hun tandjes, vanwege het snoepen.
    En chocolademelk, maak je zelf, lekkerder en goedkoper.

    Kom op zeg! Maak er wat van voor die hummeltjes.
    Zij hebben niet om dit klerezootje in den Haag gevraagd.
    Ze zullen het in de toekomst nog moeilijk genoeg krijgen.
    Met een beetje goede wil van jouw kant moet er iets van te maken zijn.

    Ik hoop een fijne Sinterklaas, vooral voor je kinderen.

    Reactie door anja — zaterdag 3 december 2005 @ 14.37 uur

  104. Madelief, koester dat lidteken, meisje. Doe ik ook. We kunnen er zo goed anderen mee helpen en goede raad geven, nietwaar? Fijne avond als je het viert. Ik niet. Zit alleen met de TV (prima overigens!). Idem met de Kerst en Oud&Nieuw en kan niet echt wachten tot 16 januari als het leven weer “gewoon” wordt… ;)

    Reactie door L.M. Lembeck — zaterdag 3 december 2005 @ 16.32 uur

  105. Is die Sint eigenlijk niet een slavedrijver :hij heeft knechten !Hoe worden de pieten onderhouden ?
    Beetje vreemd om hulp te geven in de tijd rondom Sinterklaas tijd en daarna alles weer aan zijn lot over telaten :
    Een tijdelijke bezinning om iets goeds te doen ?
    Of leuke tijd voor de winkelier voor extra inkomen ?

    Reactie door fred — zaterdag 3 december 2005 @ 16.53 uur

  106. 105. Ik heb hier maar een woord voor en dat is getverderrie.

    Reactie door Timber — zaterdag 3 december 2005 @ 20.28 uur

  107. 105 Fred

    (Het is niet waar Fred, de sint en zijn zwarte knecht bestaan niet Fred) niet verder vertellen hoor!

    Het is om braaf te maken en bang, tenminste dat was vroeger zo, maar misschien is dat nog steeds zo.

    Sinterklaas die ouwe zak, houdt de boel een beetje mak.

    Reactie door e.krul — zaterdag 3 december 2005 @ 20.51 uur

  108. En zeg nou zelf wie vindt het nou niet leuk om een cadeautje te krijgen.

    wie wil er nou niet lief gevonden worden.

    Reactie door e.krul — zaterdag 3 december 2005 @ 20.52 uur

  109. Vinden jullie mij ook lief?

    Reactie door Ray Hughes — zaterdag 3 december 2005 @ 21.04 uur

  110. Nou nee Hughes, in iedergeval wekt jouw schrijven bij mij geen gevoelens van vertedering op.

    Reactie door e.krul — zaterdag 3 december 2005 @ 21.08 uur

  111. @109 Ray, ja hoor, ergens zal jij ook best een lieve kant in je hebben, maar laat hem er wat meer uitkomen :D
    Dan gaan ze je van zelf steeds liever vinden. :p

    Reactie door anja — zaterdag 3 december 2005 @ 21.43 uur

  112. 111 :p moet zijn :P

    Reactie door anja — zaterdag 3 december 2005 @ 21.43 uur

  113. 104. Lydia, misschien was voor tweeërlei
    uitleg vatbaar, dat Sint-relaas-drama.
    Het gebeurde een mij op afstand bekende fa-
    milie, maar nog in mijn teenertijd maakte
    het een enorme -ontuitwisbare- indruk op me
    en heeft me nooit meer losgelaten, omdat ‘t
    elk jaar met 5/12 weer terugkomt ook.
    Netzomin als dat mijzelf overkwam dat op
    5 dec. het leven van mijn zoon, toen één
    week oud, gered werd door een totale bloed-
    transfusie en ik de donor – in haast opge-
    roepen die dag – nooit heb kunnen bedanken,
    omdat dat niét gebruikelijk was (geheim):
    van de week werd hij 34 (ondanks zijn toen-
    malig te hoge billirubinegehalte !).
    Kortgeleden ontdekte ik dat iemand op het
    Web-log hier een zoon met dezelfde naam
    heeft moeten afstaan, dan ben ik even hele-
    maal ‘kapot’ en dát is nog niet helemaal
    weg ! Als het léven zo betrekkelijk is, wat
    wordt een mens dan verschrikkelijk moe van
    het zien van zoveel berokkend verdriet en
    ellende! Wat kan ons allemaal nu het beste
    aansporen tot een wat toleranter en mede-
    menselijker gedrag? Soms is er maar weinig
    nodig om iets van vrede (hebben mét) of geluk te bréngen, maar lijkt men eerst dat
    positieve gevoél te bereiken, als de ne-
    gatieve ervaring van het ‘degens kruisen’ eraan vooraf ging, waardoor beide gevoelens
    een proportionele uitvergroting ondergaan.
    Zoals dus ook iedereen zijn eigen formule
    zal hebben voor “dankbaar”.
    Ieder van ons kan áltijd érgens Sint Nico-
    laas (Sinte Nicolette) zijn, en feitelijk
    gaat dát dan het hele jaar door en de vorm
    van “kadootjes” laat zich het hele jaar án-
    ders verpákken, zo probeer ik het te zién!

    Reactie door Madelief — zondag 4 december 2005 @ 4.40 uur

  114. 109. Als ik niet had geloofd dat in dit
    leven….veel mensen zich zelf toch aardig
    weten te redden, als álles lijkt tegen te
    zitten, de toekomst uitzichtsloos lijken
    kan, er toch die aktie zou kunnen ontstaan,
    waarin men zich beter en duidelijker tot de
    ander verstaanbaar weet te maken, dan had
    al menigeen het bijltje erbij neergegooid.
    Ray, iéder kind wordt lief geboren, ieder
    kind mag ondeugend zijn, maar héél grote
    kinderen lijken pas echt te deugen als in
    eerste instantie zijzélf daaraan mee willen
    werken en aan miserabele omstandigheden het
    hoofd weten te bieden, ondanks alles, dwars
    door alle tegenslagen heen. Lief kindje,
    zoals je ter wereld kwam: JOU wéns ik veel
    stérkte om diép in je binnenste te blijven
    wie je was en daarvan naar ménsen te blij-
    ven brengen die het van jou mogen verwach-
    ten en nodig hebben.
    Positieve krachten bundelen in onszelf en
    samen met anderen is trouwens de opgave van
    elke dag voor ieder van ons, niemand uitge-
    zonderd.
    Fijne zondag, allemaal !

    Reactie door Madelief — zondag 4 december 2005 @ 4.57 uur

  115. @109. Ja, Ray Hughes, ik geloof dat ik je ook lief vind. Lief, maar ook wel ‘n beetje stout, want wat je hier deed was niet zo lief bedoeld, al was het dan uit liefde geboren. Intenties, hè, daar gaat het om.

    Reactie door Boudewijn — zondag 4 december 2005 @ 10.09 uur

  116. Ja man! :-)

    Reactie door Ray Hughes — zondag 4 december 2005 @ 20.10 uur

  117. “Aan het lijntje houden door Sinterklaas
    of andersom”. Wat schetst mijn verbazing
    toch weer opnieuw bij het op de rustige
    zondag studeren in Google, dat ál Sints
    gasten bij hem in Googleboek voorkomen en
    mix je die met hun mogelijke vrienden van
    weleer blijkt dus ook Sinterklaas hier nog
    voor velen voor verrassingen te kunnen zor-
    gen, maar volgend jaar zou ik zijn complete
    gezicht wel eens willen zien en vroeg ik me
    af of ik hém eens zou kunnen verrassen met
    een scheerapparaat danwel een ouderwet snel
    werkend scherp mes, voor velen een bekend
    probaat middel voor een adequate aanpak,
    maar op dit moment twijfel ik nog een beet-
    je. Wie weet scharrel ik nog iemand op die
    een goedlopend agentschap heeft, maar dát is wel lang zoeken, bléék me.
    Fijne avond allemaal en laat de schoen, die
    mogelijk niet iedereen past, morgen goed ge
    vuld zijn met messchérpe ideeën voor een
    ‘zorgeloos’nieuw jaar. Tot kijk !

    Reactie door Madelief — zondag 4 december 2005 @ 20.21 uur

  118. Ja jongens en meisjes vanavond komt hij echt onze lieve sint en piet

    Reactie door F J Lous — maandag 5 december 2005 @ 18.09 uur

  119. Een rose bril is toch om door te kijken als je iets vervelends ziet het dan te kunnen ontkennen of mooier te maken. Of heb ik dat verkeerd. Nee liever heldere glazen voor een helder zicht zou ik zeggen.

    Ik kende Klaas Drupsteen niet goed maar heb hem blijkbaar goed ingeschat. De vraag is namelijk : Wat is wijsheid? Waarvoor gebruik je je creativiteit enz. Er zijn ook mensen zoals Zalm die zeer creatief boekhouden en zichzelf zeer ‘wijs’vinden.

    Verder, alles wat misbruikt wordt door de commercie is slecht evenals kindermishandeling fysiek en emotioneel, daar zijn we het toch wel mee eens hoop ik.

    Dat ouders ook ónbewust’iets kunnen zeggen wat een grote impact kan hebben op een kind terwijl het zeer goede’ouders’zijn met de beste bedoelingen is eveneens waar. Het zijn en blijven mensen. Ook de perceptie van een kind speelt een rol.

    Ik had behoefte hier enige nuancering in aan te brengen. Niets in deze wereld is zwart-wit.

    Reactie door Henny — donderdag 22 december 2005 @ 13.52 uur