Zorgpremie

In de NRC van vanavond waarschuwt ZN dat de nieuwe basispolis per 1 januari 2007 met 18% zal stijgen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 04 januari 2006 :: 21.08 uur

142 Comments

142 reacties

  1. Bij de aanloop naar en de start van het nieuwe stelsel vertelde Minister Hoogervorst dat de basispremie 1100 tot 1200 euro zou bedragen. Dat was dan inclusief 200 euro voor de INVOERING. Je zou denken dat is EENMALIG. Dus volgend jaar GOEDKOPER ….
    Ik geloof er niet in dat er sprake is van concurrentie en dat de verzekeraars nu onder de prijs zouden werken.
    Maar hoe zit het nou met die uitlatingen?
    Worden we met z’n allen besodemieterd ??

    Reactie door arie — woensdag 4 januari 2006 @ 21.15 uur

  2. Hier ben ik echt heel bang voor. Ik las bijvoorbeeld dat in Zwitserland een premie van 300 euro heel normaal is… Als ik al benauwd ben, hoe moet een echt arm persoon het dan nog bolwerken?

    Reactie door Linda Hogema — woensdag 4 januari 2006 @ 21.18 uur

  3. Ik lees de NRC niet.
    Wie of wat is ZN ?

    Reactie door twijfelaar — woensdag 4 januari 2006 @ 21.21 uur

  4. Jan M. ,dat zat eraan te komen met al die prijsvechters!
    Energie is tenslotte ook niet goedkoper geworden!
    Waar ik me meer bezorgd over maak is de ordinaire ruzie tussen tandartsen/huisartsen/specialisten en de zorgverzekeraars en dat met toestemming van het kabinet!
    Zorgvragers zijn er de dupe van en dat kan nooit de bedoeling zijn van zorgen voor!!!!

    Wat mij betreft heel graag terug draaien dit hele zorgenmaakstelsel!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 21.24 uur

  5. @2,Twijfelaar, volgens mij, Zorgverzekeraars Nederland.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 21.25 uur

  6. Citaat:
    Zorgverzekeraars Nederland, de koepelorganisatie van de ziektekostenverzekeraars, waarschuwt voor prijsverhogingen van zo’n 18 procent volgend jaar op de nieuwe basispolis.
    en:
    Verzekeraars mogen op collectieve contracten voor de verplichte basispolis wettelijk maximaal 10 procent korting geven.
    Vraag waarom niet meer ??? Concurrentie ??Kartelvorming ??

    Reactie door arie — woensdag 4 januari 2006 @ 21.27 uur

  7. Helemaal goed Sabineke.
    Ook op nu.nl te lezen:
    Directeur Martin Bontje van Zorgverzekeraars Nederland acht de kans groot dat volgend jaar de zorgpremie hoger wordt dan 100 euro per maand. Dit zei hij dinsdagavond in het radioprogramma BNR Laat.

    “Ik zie nu dat er tussen de zorgverzekeraars een prijzenslag gaande is. Er zijn zorgverzekeraars die hun reserves inzetten, er zijn zorgverzekeraars die onder de kostprijs zitten, en dat kun je niet lang volhouden. Dat betekent dat op enig moment die prijs extra omhoog moet”, aldus Bontje.

    Lekker dus, ik heb de polis nog geeneens binnen of ik wordt al opgewarmd voor een premieverhoging.

    Reactie door twijfelaar — woensdag 4 januari 2006 @ 21.28 uur

  8. Ik zie een gouden toekomst met een handel in revolutionaire hand wapens.

    Reactie door Jofel — woensdag 4 januari 2006 @ 21.29 uur

  9. @6,Jofel,
    ik ga iedereen gewoon te lijf met een steek(po in verpleegland)is dat revolutionair genoeg, of moet ie nog vol zijn ook.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 21.32 uur

  10. dat was toch al eerder bekent.dat de verzekeringsmaffia nu al met dat soort berichten naar buiten komt is evenwel een heel slecht teken denk ik .de burger was gewaarschuwt zal het straks heten en de met dit rampenkabinet afgesproken deals om het allemaal zo vlekkenloos en soepel te laten verlopen geld dan niet meer .en weer worden we uitgeleverd aan een gewetenloze zakkenvullende bende die zich zorgvezekeraars durfen te noemen en in wie zeker veel vvd en cda bestuursleden een goede judas penning zullen verdienen de zwijnen..met dank aan dit walgelijke( bak)elendekabinet

    Reactie door berty — woensdag 4 januari 2006 @ 21.34 uur

  11. @7
    Maak hem maar goed vol Sabineke.

    Reactie door Jofel — woensdag 4 januari 2006 @ 21.37 uur

  12. @1: Wat is er onduidelijk aan het woord “prijzenslag”?

    Reactie door Ann Coulter — woensdag 4 januari 2006 @ 21.41 uur

  13. Dit gaat zo langzamerhand helemaal nergens meer over !
    Tot 1 januari betaalde mijn vrouw en ik ruim 100% minder dan nu en hoorde ik geen enkele zorgverzekeraar klagen dat hij onder de kostprijs zat te werken. Nu betalen we 2x zo veel en lopen ze allemaal te janken dat ze niet uit de kosten komen !!! Kan iemand me vertellen hoe dat zit ???

    Reactie door Danny — woensdag 4 januari 2006 @ 21.47 uur

  14. @2-Linda
    Als je in Zwitserland een supermarkt inloopt, kost alles 3x zo duur als in
    ons land, dus daar kan je niet mee vergelijken.

    En 2008 dan, weer 18%?
    Dan is het wel einde verhaal denk ik

    Reactie door engine 54 — woensdag 4 januari 2006 @ 21.49 uur

  15. @14, engine 54,
    2008, is na verkiezingen, misschien teruggedraaid dat stelsel, zei ze hoopvol dat het al eerder gebeurd!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 22.01 uur

  16. @ 8

    You say you want a revolution
    Well, you know
    We all want to change the world
    You tell me that it’s evolution
    Well, you know
    We all want to change the world
    But when you talk about destruction
    Don’t you know that you can count me out?

    Don’t you know it’s gonna be
    Alright?
    Alright?
    Alright?

    You say you’ve got a real solution
    Well, you know
    We’d all love to see the plan
    You ask me for a contribution
    Well, you know
    We are doing what we can
    But if you want money for people with minds that hate
    All I can tell is, brother, you’ll have to wait

    Citaat: J. Lennon

    Reactie door Johan Smeets — woensdag 4 januari 2006 @ 22.02 uur

  17. @16, Johan Smeets,
    Hoelang nog?

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 22.08 uur

  18. Tot Morgen?

    Reactie door Johan Smeets — woensdag 4 januari 2006 @ 22.21 uur

  19. @18, Johan Smeets,
    Bij leven en welzijn wel, oh nee morgen ga ik naar Blijdorp.dus morgen hier niet, hetgeen voor velen als prettig zal worden ervaren

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 22.26 uur

  20. Toch is er nog hoop. Ten eerste is concurrentie tussen de verzekeringsmaatschapijen groter dan binnen de energiemarkt. Door de vele partijen is het haast onmogelijk prijsafpsraken te maken!! verder zal op het eind van dit jaar kunnen blijken dat de schattingen (waarop de huidige premies berekend te zijn) te hoog zijn en zullen de prijzen zakken.
    Maar goed veel meer dan afwachten kunnen we niet aangezien zelfs j. lennon geen revolutie wil….

    Reactie door Bartje — woensdag 4 januari 2006 @ 22.28 uur

  21. Nou hoop Bartje,
    Lees net op het noodremweblog:
    FNV, stelt dat zorgtoeslag te hoog is ingeschat, men ging uit van een nominale premie van 1100 euro uit, dit is 1050 geworden, het teveel betaalde wordt waarschijnlijk in juni of juli 2006 verrekent met een ieder, dat komt 50 euro p.p.
    Het is toch wat, je hoort bijna dagelijks nieuwe berichten, bah!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 22.40 uur

  22. Ondergetekende is toch onaangenaam verrast door de afschrijving van CZ in deze. Ondanks het feit dat ik netjes op de hoogte was gebracht. Het is toch overigens zo dat de procentuele bijdrage van je loon ook gewoon betaald moet (blijven) worden?

    Reactie door ouwereus — woensdag 4 januari 2006 @ 23.01 uur

  23. @55 Sabineke,

    Vandaag van het CVZ binnen gekregen.
    Voor mij alleen al 1106 euro, daar bovenop mijn ziekenhuisverkering, mijn ziekenfondsverzekering + 25% van alle kosten voor eigen rekening, artsen en medicijnen etc.

    Over die 1106 euro mag België ook nog eens 6,5% belasting heffen, dus alles bij elkaar zit ik op zo’n 160 euro per maand, daar komt de 25% wat voor eigen rekening is nog eens boven op.

    Fijn stelsel, dat zal in de toekomst wat meer maaltijdsoep worden vrees ik en weer terug naar de gewone hollandse stamppot.

    Trouwens ik zàl je morgen wèl missen, maak er een leuke en ontspannen dag van.

    Reactie door Anja — woensdag 4 januari 2006 @ 23.13 uur

  24. @23 / 55 moet 18 zijn!

    Reactie door Anja — woensdag 4 januari 2006 @ 23.14 uur

  25. Alweer mis, is @19.

    Reactie door Anja — woensdag 4 januari 2006 @ 23.14 uur

  26. Hé Sabineke, neem die steek (po)mee naar Blijdorp….

    Veel plezier en groetjes aan Martijn!

    Reactie door Madelijne Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 23.33 uur

  27. 26) ik bedoel natuurlijk om ‘m daar te vullen….

    Reactie door Madelijne Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 23.34 uur

  28. @Anja, Dank, jij ook een fijne dag!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 23.51 uur

  29. @27, ik dacht er eerder aan om op zoek te gaan naar de paarse krokodil maar die steek vullen is ook een leuke!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 23.52 uur

  30. Ik ben bang dat alles wat de Blijdorpdieren met elkaar samen in een jaar produceren de stank van wat ‘ons’ kabinet per dag produceert nog niet kan overtreffen!

    En groetjes terug, Madelijne!

    Reactie door MartijnPleines — woensdag 4 januari 2006 @ 23.53 uur

  31. Er is enkel hoop indien de bodemkorting van 10 % onder euro 88,– van de basispremie wordt weggehaald dan komen er zeer goedkope die mogelijk over de kop gaan waarvan de zorgverleners de dupe kunnen zijn. Deze marktvrijheid durfde de regering (lees ZN Wiegel en VVD) niet te geven en is er geen sprake van een echte liberale ”vrije” mark. Nogal laf.

    Reactie door Gerritweethet — woensdag 4 januari 2006 @ 23.55 uur

  32. En tot morgen, natuurlijk, Sabineke en Jack, dat wordt stront scheppen dus…

    Reactie door MartijnPleines — woensdag 4 januari 2006 @ 23.55 uur

  33. 30) Ik vrees dat je gelijk hebt, Tijn…geniet dus maar gewoon van de diertjes allemaal!

    Reactie door Madelijne Pleines — woensdag 4 januari 2006 @ 23.59 uur

  34. Mijn huisarts werkt weer met kladjes, het software pakket is een chaos, en ik kreeg vandaag medicijnen van iemand anders.
    Is me nog nooit overkomen.
    Ja marktwerking maakt oplettende burgers van ons.
    De klachten met mijn rug zijn over, die had ik niet, maar zijn hiermee preventief verholpen.

    Reactie door Eric — donderdag 5 januari 2006 @ 0.00 uur

  35. Of op zoek naar die paarse krokodil, Tijn,
    tot morgen!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 5 januari 2006 @ 0.01 uur

  36. Hoe werken we Hoogervorst zo snel mogelijk uit z’n zetel?

    Reactie door Jory — donderdag 5 januari 2006 @ 0.03 uur

  37. @16 Johan Smeets
    Als je dan toch de Beatles quote doe het dan wel volledig he, je bent een coupletje vergeten, ‘per ongeluk’ natuurlijk?

    You say you’ll change the constitution
    Well, you know
    We all want to change your head
    You tell me it’s the institution
    Well, you know
    You better free you mind instead

    BUT IF YOU GO CARRYING PICTURES OF CHAIRMAN MAO
    YOU AIN’T GONNA MAKE IT WITH ANYONE ANYHOW

    Don’t you know it’s gonna be all right
    all right, all right
    all right, all right, all right
    all right, all right, all right

    Reactie door HenriOsewoudt — donderdag 5 januari 2006 @ 0.35 uur

  38. van mij mag hoogenvorst verdwijnen ze kunnen het beter aan jan marijnessen over laten die heeft het goed voor met de gewone burger

    Reactie door sjoes — donderdag 5 januari 2006 @ 1.53 uur

  39. dit was te verwachten. met verzekeraars aan het roer van onze zorgindustrie. het alternatief was minder (veel minder) basisdekking en meer duurdere aanvullende paketten. geen verschil dus. de consument is de pieneut.
    zoals al eerder aangegeven wacht ik nog een aantal maanden alvorens een definitieve mening te vormen, laten we eerlijk zijn, na een handvol dagen van een neiwue stelsel is het onmogelijk te oordelen. de cito toets wordt ook niet afgenomen bij een baby van 10 dagen.

    Reactie door Matthijs — donderdag 5 januari 2006 @ 8.03 uur

  40. En hebben wij als verzekerden ook recht op inzage in de boeken. Ik zou weleens willen weten hoeveel bijvoorbeeld Zilveren Kruis Achmea, de grootste ethervervuiler in deze, heeft uitgegeven aan televisiereclame. dat liep echt de spuigaten uit. Gaat dit ten koste van de Zorg? Meteen afstraffen die ‘handel’

    Reactie door Henny — donderdag 5 januari 2006 @ 8.37 uur

  41. @Henny, de golf aan reclame van zorgverzekeraars rondom de jaarwisseling was al een aantal jaren gaande. maar ook toen al had ik mijn twijfels of dit iets opleverde. immers mocht je ‘vroeger’ ook wisselen.

    Reactie door Matthijs — donderdag 5 januari 2006 @ 8.39 uur

  42. Onlangs was er op het nieuws, dat de FNV inn samenwerking met Mensis voor hun leden een eigen zorgpremie kon aanbieden. Maar als het even kan, moeten we eigenlijk een eigen stichting in het leven roepen zonder winstoogmerk en daar met zijn allen lid van worden!

    Diezelfde FMV heeft trouwens ook al een identiteitscrisis.

    Onlangs heeft de amsterdamse brandweer ZELF een vakbond opgericht, omdat de bonden ABVA, FNV en CNV tegen hun wensen in akkoord gingen met de CAO vorig jaar.

    Kijk, zo moeten we dat ook doen, een eigen vakbond, een eigen ziektekostenfonds en al het even kan ook een regering die er voor ons is en niet alleen voor de rijksten hier. Als de brandweer in Amsterdam het lef blijkt te hebben voor deze stap, waarom de S.P. dan niet??

    Het is tijd voor de revolutie.

    Reactie door ReneR — donderdag 5 januari 2006 @ 9.01 uur

  43. Ik had een gesprek met een kennis over het nieuwe stelsel en ik vertelde haar dat solidariteit en rechtvaardigheid hierin ver te zoeken is. Zij reageerde met ‘Ja, maar ik ga er op vooruit dus ik klaag niet’.

    Dat is precies wat ik bedoel! Het nieuwe zorgstelsel ondermijnt de solidariteit tussen mensen. ‘Als ik het niet teveel in mijn portemonnee voel dan is het ok’

    Reactie door Richard — donderdag 5 januari 2006 @ 9.09 uur

  44. Van de week kwam er een SP-lid naar me toe. Of ik het adres van de ledenadministratie voor haar had. Ze kan die lullige 15 euro per jaar niet meer betalen en moet haar lidmaatschap opzeggen. Net zoals dat van de vereniging waar ze lid van was. Ik ben benieuwd hoe ze dat volgend jaar gaan doen. Hoe werd dat ook al weer uitgelegd? Door privatiseringen krijg je meer concurentie en gaat de prijs naar beneden? Laat me toch niet lachen!!

    Reactie door Han — donderdag 5 januari 2006 @ 9.45 uur

  45. Zo de SP geen ziekenfonds kunnen starten?
    Dan kunnen wij allemaal overstappen en die ziekenfondsen met hun paleizen van gebouwen eens een lesje leren.
    Want daar gaat volgens mij veel van onze premie naar toe.

    Reactie door SP stemmer — donderdag 5 januari 2006 @ 10.02 uur

  46. 23 sabine
    Op de website van stichting Grensarbeid kun je lezen dat de Belgische fiscus geen belasting zal inhouden. Dat is recentelijk afgesproken. Als dat wel was doorgegaan zou het geen 6,5% zijn geweest maar 9,5%

    Reactie door roos — donderdag 5 januari 2006 @ 10.07 uur

  47. het word nog veel leuker!!!!ik ben er van overtuigd dat de zorgverzekeraars .in de toekomst 1.zullen fuseren tot 2 misschien 3 grote verzekeraars .en dan een soort van DAGWAARDE!!!!!! zullen toekennen aan verzekerden .in de trand van .die is (gronisch) ziek kost meer en werk minder, of niet .dus voor de maatschappij niet interesand . dus of minder zorg of grotere eigen bijdrage . de no claim hebben we al en DAGWAARDE IS DAAR EEN ONDERDEEL VAN .HERSENSPINSEL????? DENK HET NIET .

    Reactie door ,texas, henkie — donderdag 5 januari 2006 @ 10.19 uur

  48. Verwacht nog iemand dat 1 januari 2007 de zorgtoeslag omhoog zal gaan?

    Reactie door Sprut — donderdag 5 januari 2006 @ 10.25 uur

  49. 2 Linda

    In Swiss ligt het inkomen stukken hoger dan hier, dus dat kun je niet vergelijken.

    Reactie door e.krul — donderdag 5 januari 2006 @ 10.29 uur

  50. 45 Texas Henkie

    Inderdaad dat zal het toekomst beeld zijn en dan bereiden ze iedereen er nu al op voor dat ze onder de prijs werken en zullen prijsafspraken gaan maken, zodat ze nog meer winst kunnen gaan maken.

    Reactie door e.krul — donderdag 5 januari 2006 @ 10.33 uur

  51. Wat ik veel schandelijker vind van de zorgpremie is dat het basisdeel (nu iets van 89 euri) niet meer mag worden meegenomen in de aftrekposten voor buitengewone lasten.

    Juist die hoge zorgpremie kan er voor zorgen dat je, bovenop de zorgtoeslag, ook nog eens een deeltje kunt terugvragen middels de inkomsten belasting.

    Even een tipje voor de aangifte over 2006, de meeste mensen hebben deze aftrekpost en komen bij de aanschaf van een bril of andere duurdere zaken boven de drempel. Maak daar gebruik van.

    Reactie door Stephan — donderdag 5 januari 2006 @ 10.42 uur

  52. @9

    U bent er zeker in blijven steken
    (Geintje)

    Reactie door Guido Kromhout — donderdag 5 januari 2006 @ 10.47 uur

  53. Het wordt tijd voor een ander beleid. Tijd voor werkelijke wederopbouw en een eerlijke verdeling.

    Marktwerking voor verzekeringen die te maken hebben met het welzijn van de Nederlanders? Gelijk afschaffen die rommel. Verzekeringsbedrijven willen winst, die willen groeicijfers, dat gaat niet samen met de gezondheidszorg.

    Als u nu een achterstand in uw premie krijgt, hoeft men u niet meer te helpen, maar kan men de hulp aan u opschorten. Dat is marktwerking en dat is slecht voor het welzijn van een grote groep minderbedeelden in onze maatschappij.

    Marktwerking bij wit- en bruingoed? Prima!
    Maar niet voor zaken als de gezondheidszorg, want dat gaat ten koste van een grote groep mensen, die het toch al moeilijk hadden.

    Voorkomen onze maatschappij nog verder wordt afgebroken door de regenten uit Den Haag?

    Stem links, op het moment dat het kan!

    Denk na, Denk zelf!

    Reactie door Vrijdenker — donderdag 5 januari 2006 @ 10.57 uur

  54. Ik vind het ook belachelijk dat die premie weer omhoog moet. Maar ik kan er toch niets aan doen althans de politiek laat me toch in de steek.

    Reactie door Guido Kromhout — donderdag 5 januari 2006 @ 10.58 uur

  55. Zolang iedereen nog denkt dat marktwerking onomkeerbaar is zal iedereen financieel tot op het bot worden uitgekleed.

    Reactie door Sprut — donderdag 5 januari 2006 @ 11.02 uur

  56. @55

    Hoe denkt u dat te kunnen bereiken? Nederland is een land van compromissen (veel partijen)!

    Reactie door Guido Kromhout — donderdag 5 januari 2006 @ 11.13 uur

  57. @56
    Verstandige politici aanstellen.. en als het zover is naar het museumplein.

    Reactie door Sprut — donderdag 5 januari 2006 @ 11.28 uur

  58. @51 Stephan

    Wat ik veel schandelijker vind van de zorgpremie is dat het basisdeel (nu iets van 89 euri) niet meer mag worden meegenomen in de aftrekposten voor buitengewone lasten.

    Is dit zo?
    Daar was ik dus al bang voor.
    Dus als ik het goed begrijp is die zorgtoeslag een sigaar(tje)uit eigen doos?

    Ik ben niet thuis in die belastingregeltjes allemaal, vandaar dat ik dit vraag

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 5 januari 2006 @ 11.30 uur

  59. Het nieuwe zorgstelsel is een zorgvuldige sollicitatie van hoogervorst als hij geen minister meer is, dus het gespreide bedje.

    Reactie door Herman — donderdag 5 januari 2006 @ 11.54 uur

  60. zorgverzekeraars misleiden, geven verkeerde informatie en vertragen procedures volgens plastische chirurgen.
    Let wel dat men het niet over cosmetische chirugie heeft maar noodzakelijke medische ingrepen.
    Zie NOVA van afgelopen dinsdag.

    Niet dat je daar vrolijker van wordt, het is nog veel erger dan ik dacht.
    De verzekeraar zit meer dan op de stoel van de specialist.
    Het gebeurt o.m. dat er maar 2 dagen ziekenhuis opname wordt vergoed terwijl de specialist 5 dagen als noodzakelijk indiceert.
    De specialist kan zich niet meer verantwoorden als de patient niet zelf kan bij betalen etc. etc.
    Een dringende ingreep kan niet worden verricht alvorens de verzekeraar toestemming heeft gegeven, ze vertragen procedures etc etc.

    Verder vindt je er de uitslagen van de gehouden enquete vinden aangaande de meest problematische en de meest prettige verzekeraar voor de specialist.
    Wat mij opviel is dat GVP,politie en leger, verreweg de minste problemen voor opleverde.
    Zilveren Kruis stak er met kop en schouders bovenuit als de meest vervelende.
    Stonden de bevindingen van deze enquete niet ergens niet ergens op het log? Ik ben ze niet tegengekomen.

    We zouden veel meer informatie van de medische wereld zelf moeten krijgen om er achter te komen naar wie je het beste over kan stappen.
    Hoe kom je daar verder aan?

    Reactie door MONA — donderdag 5 januari 2006 @ 12.03 uur

  61. De zorgtoeslag is slechts een overbrugging.
    Tenminste als Nederland niet wakker wordt en als de drommel progressief gaat stemmen.

    De afbraak politiek, of het verschuiven van financieele middelen van heel veel minder bedeelden naar een kleine groep beter bedeelden gaat gewoon door zolang de VVD, en/of het CDA aan de macht blijven.

    Ze zullen nog verder gaande markwerking willen, wat ze ook wel verminderde overheidsbemoeienis noemen. Waar het op neer komt is dat bedrijven die winst willen maken gaan bepalen wat u wel of niet mag of kunt.

    De macht verschuift dus van overheid naar bedrijven. De overheid is bedoeld als vertegenwoordiger van het gehele volk. Bedrijven zijn in handen van enkele grote aandeelhouders, welke op wereldschaal een heel select groepje is.

    De familie van de president van de VS zit bijvoorbeeld ook in die wereld. Net als de familie Bin Laden. Bizar? Maar wel waar.

    Kenmerk is dat men overal aan wil verdienen , maar dat men wel wil dat de overheid hen blijft beschermen.

    Met andere woorden, u als burger krijgt legitimatie plicht, maar u heeft geen recht op gezondheidszorg als u dat niet kunt betalen.

    Het kan, als alternatief, zo geregeld worden dat voor iedere Nederlander de gezondheidszorg gratis is. En diegene die de rimpeltjes weggetrokken wil hebben (als luxe), gaat daarvoor naar een privé kliniek.

    Alleen hoeft u dat niet te verwachten van een Liberaal (lees: kapitalistisch) gekleurde partij. Deze willen de macht naar bedrijven verplaatsen, en dan bedoel ik niet de buurtsuper bij u op de hoek, maar grote multinationals en hun investeringgroep.

    Dat wat er dus gebeurd met die hele marktwerking en versoepeling van ‘de regels’ is dus puur het overnemen van de controle door een selecte groep beter bedeelden, ten koste van het volk.

    En als u daar van af wilt en het alternatief wilt, dan is links/progressief stemmen een bittere noodzaak.

    Want er moet inmiddels heel veel hersteld worden. Marktwerking daar laten waar het voor dient, materiele zaken. Welzijn is een eerste levensbehoefte daar hoort men geen verlies-winst rekening aan vast te maken.

    Denk na, Denk zelf.

    Reactie door Vrijdenker — donderdag 5 januari 2006 @ 12.14 uur

  62. @47,@50. Inderdaad de verwachting is dat er naarmate de premies in de toekomst zullen almaar steigen wordt er een fusie van verzekeraars verwacht totdat maar 2 of 3 grote overblijven wat voldoende zal zijn voor een klein land als onze.
    Dan pas zit je helemaal vast.

    Reactie door walking bull — donderdag 5 januari 2006 @ 12.25 uur

  63. @ 59 Herman.

    Dat is nu wat ik ook denk. Lulletje rozewater ramt dit er gewoon doorheen. Of het werkt of niet zal hem worst wezen.
    Hij heeft zijn carriereplanning al gemaakt.

    Let maar op, als Hoogenvorst gewipt wordt dan treedt deze toen tot de raden van besturen van diverse verzekeringsmaatschappijen om daar zijn expertise in zorgsystemen te doen gelden.

    Reactie door alexander — donderdag 5 januari 2006 @ 12.27 uur

  64. @61 net gelezen wat Vrijdenker schrijft. Het is heel erg wijs en dat blijkt onze werkelijkheid nu te zijn.

    Reactie door walking bull — donderdag 5 januari 2006 @ 12.28 uur

  65. Duidelijk Vrijdenker.

    Ik sprak van de week nog met iemand die een goed salaris heeftvan ruim 2 keer modaal.
    Was ontzettend tevreden met zijn toestand..
    Maar twee licht gehandicapte kinderen, maar eens verteld dat zijn kortzichtigheid een gruwel is voor de toekomst van zijn kinderen om dat die waarschijnlijk altijd en hun hele leven afhankelijk blijven wat de staat hun bied.
    En deze ten onder gaan in de ieder voor zich maatschappij.
    Het werd duidelijk dat hij zover nog niet nagedacht had.

    Reactie door Jofel — donderdag 5 januari 2006 @ 12.34 uur

  66. @61

    U denkt vrij te zijn maar bent gevangen in het economisch systeem.
    Het is toch complexer als u het voorstelt/voorstaat. Er zijn mensen voor u geweest die het hebben geprobeerd, CUBA.

    Reactie door Bert van Etten — donderdag 5 januari 2006 @ 12.34 uur

  67. @66
    Er zijn voorbeelden dat het prima gegaan is Nederland.

    Reactie door Jofel — donderdag 5 januari 2006 @ 12.49 uur

  68. @ 61 vrijdenker.

    Helemaal mee eens.

    De zogenaamde nep-liberalen (die niet tot de 1% van de rijke bevolking horen)snappen niet dat de controle van primaire levenbehoeften overgeheveld wordt naar organisaties die alleen maar streven naar winstmaximalisatie.

    Het maakt geen hol of uit een corrupte overheid de boel belazerd (communisme) of corrupte bedrijven (Enron).
    De burger is altijd de lul, tenzij deze samenpakt.

    Jaren geleden stierven alleen mensen in derdewereldlanden ten koste van flinke winstmarges. Nu is de beurt aan Europa.

    Steeds minder mensen wordt flink rijker, en helaas krijgen deze ook steeds meer macht. Door hun enorme rijkommen en machtsspelletjes zien de het ware leven niet meer, met alle risico’s vandien.

    Wat deze groep machtige rijken nog in de weg stond was een solidair Europa. Via de europese grondwet wilden ze beginnen om daar een einde aan te maken. Gelukkig is dit (nog) niet gelukt. Met een Europesche macht is het lobbyen voor de belangen van grote ondernemingen een stuk makkelijker dan lobbyen bij afzonderlijke regeringen.

    Deze golf is wereldwijd aan de gang.
    Als we dit niet stoppen sturen we af op een regelrechte nieuwe orde, waar enkelen zeer, zeer veel weelde creeren waar miljarden burgers de rekening van betalen.

    Dit wil niet zeggen dat kapitalisme totaal verot is. Ik geloof in het kapitalistisch systeem, maar met een zeer grote inmenging van een echte democratisch, gekozen volksvertegenwoordiging die de belangen van de burger duidelijk laat gelden in de slag om de macht. Niet de Zalmpjes, Kokjes, Spijkermannetjes die de boel verraden voor het mee-geilen van de macht.

    Reactie door alexander — donderdag 5 januari 2006 @ 12.55 uur

  69. Ik ben bang dat Nederland te verdeeld is om een vuist te maken.

    Reactie door Bert van Etten — donderdag 5 januari 2006 @ 12.58 uur

  70. @Wattenstaafie

    Ja helaas is dat zo, de basispremie is niet fiscaal aftrekbaar (fiscaal neutraal behandelen) de aanvullende premies zijn dat wel, Daar staat wel tegenover dat de drempelbedragen verlaagt.

    Juist door de aftrekmogelijkheid zoals we die nu kennen (ZFW Premies op de jaaropgaaf mogen ook worden meegenomen) was het mogelijk dat je een aftrekpost had op het moment dat je een grotere medische uitgave deed. Bijvoorbeeld een bril of een protese. Ik heb het nog niet helemaal inzichtelijk maar waarschijnlijk zal de nieuwe drempel iets te hoog zijn zodat deze extra uitgaven straks niet meer aftrekbaar zijn.

    Ik weet ook nog niet hoe men dan omgaat met de zorgtoeslag, als deze in mindering moet worden gebracht op de aftrekbare ziektekosten dan hebben ze je helemaal bij de neus. Ik ga er voorlopig echter van uit dat ook deze zorgtoeslag buiten de buitengewone lasten blijft.

    Reactie door Stephan — donderdag 5 januari 2006 @ 13.01 uur

  71. Prima systeem dat nieuwe zorgstelsel.

    Reactie door depantalon — donderdag 5 januari 2006 @ 13.14 uur

  72. Dank je wel Stephan

    Ja daar was/ben ik bang voor, dat de zorgtoeslag in minderering zal worden gebracht op de aftrekbare ziektekosten.
    Als je dit effect dan weer gaat verrekenen/ bijteld bovenop het nieuwe ziektekosten plaatje, dan wordt je dus twee keer “genomen” of in hedendaags Nederlands gen***d
    Maar vooralsnog maar even afwachten.

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 5 januari 2006 @ 13.35 uur

  73. Dat over die miljoenen verslindende reclamecampagnes vind ik een goeie! Mijn eigen Zorgverzekeraar, DSW (Schiedam) doet daar niet aan en toch zijn ze al drie jaar op rij tot de beste van het land gekozen door Tros/Radar, Independer en de Consumentenbond… Ik denk dan dat DSW zijn kruit niet verschiet aan reclame, maar gewoon stilletjes aan kwaliteit blijft leveren.

    Reactie door Lydia — donderdag 5 januari 2006 @ 13.57 uur

  74. Tja, en dan heb je nog Anderzorg.

    Die is volgens internet de goedkoopste.

    Als je dan later weet, dat het gewoon ook een onderdeel is van die verotte Mensis oftewel Geové, dan kun je gerust al spreken van een verborgen fusie of klontering van maatschappijen. concurrentie?? Amehoela.

    Reactie door ReneR — donderdag 5 januari 2006 @ 14.05 uur

  75. Ook ik heb mijn foldertjes eens bekeken.

    Weet je, vooraf werd door die Hoogervorst beweert, dat het voordeel van die basisverzekering was, dat de tandarts er gewoon ook weer bij zat.

    Nou mooi niet, voor tandarts moet je weer extra bij laten verzekeren. je kunt wel kiezen tussen nog eens 4 steeds luxieuzere pakketten. Dus voor wie het kan betalen. hebben we eigenlijk nog steeds een verschil qua service. Vroeger was dat de particuliere verzekering.

    Wat zijn we er dus mee opgeschoten? We betalen nu meer dan dubbel voor de premieverlaging van meneer en mevrouw en krijgen uiteindelijk een lege zak terug.

    het is tijd voor de revolutie.

    Reactie door ReneR — donderdag 5 januari 2006 @ 14.10 uur

  76. Ik droomde dat vele Nederlanders broeders en zusters waren.
    Ik droomde een groots verzet door ongelijkheid.
    Ik droomde over rechtvaardigheid.
    Toen werd ik wakker..
    Ik leef rond de armoede grens.
    Inboedelverzekering heb ik af moeten zeggen.
    Consumentenbond afgezegd.. (was net 2 weken lid) maar moet nog een jaar lid blijven!
    Consumentenbond uitvoerig meer keren uitgelegd over mijn situatie..
    Betalen of incasso!
    Soms is het zo onwerkelijk dat het lijkt of ik droom.
    Ik hoop dat ik nog mag blijven ademen anders is het een legale euthanasie.
    Wie had het ook weer over respect en wat betekent CDA? Van VVD was het al bekend.

    Reactie door SeLoen — donderdag 5 januari 2006 @ 14.39 uur

  77. Ik was er niet bang voor, ik weet het gewoon. Meen dat ik daar eerder op gewezen heb. ZN met Wiegel als voorzitter en duwend Hoogervorst!
    Ergeren jullie je ook aan die reclames van de zorgverzekeraars die te pas en te onpas op radio en t.v. komen?

    Reactie door Elsa.de.Leeuwin — donderdag 5 januari 2006 @ 14.54 uur

  78. Hoe veel miskleunen laat Hoogenvorst nog toe voor hij aftreed.
    http://www.planet.nl/planet/show/id=1824979/contentid=670518/sc=1303eb

    Reactie door leen — donderdag 5 januari 2006 @ 15.47 uur

  79. 77 Ja!

    Reactie door e.krul — donderdag 5 januari 2006 @ 16.11 uur

  80. Ik heb ook een “zogenaamde aanbieding” en dat nog wel bij de beste aanbieder van Nederland (D.S.W.) 202,00 euro per maand voor 2 pers. (haha kinderen gratis meeverzekerd) was toen ook al hoor.. in het ziekenfonds!! Dat betekend dat wij eerst 84 euro betaalde p/m en nu dus voor hetzelfde pakket 118 euro meer gaan betalen kassa!! Is bij de rest van de zorgverzekeraars nog meer, en zal meer worden… volgend jaar al op zeker!!

    Reactie door pien — donderdag 5 januari 2006 @ 16.16 uur

  81. @77 Meestal te onpas. En kotsmisselijk wordt ik er van.
    Maar feitelijk gaan wij via de premie, die reclamekosten betalen. Zo kan ik het ook.
    Ze maken allemaal reclame maar uiteindelijk zit er bijna geen verschil tussen de diverse verzekeringsklupjes. Hier is sprake van een criminele organisatie.

    Reactie door Gandalf — donderdag 5 januari 2006 @ 17.51 uur

  82. @76

    helaas maar waar volgens de wet bent u een verbintennis aangegaan met de consumentenbond. Zij zijn verplicht te leveren en u bent verplicht te betalen. Praten helpt niet ook als u geen geld hebt.
    De rechter is hierin stellig: had u maar beter moeten opletten.

    Ik leef met u mee! Ik vind dit ook triest

    Reactie door Student — donderdag 5 januari 2006 @ 18.01 uur

  83. Het is gewoon verschrikkelijk!!
    Voor t eerst sinds jaren weet ik weer wat jaloezie is.
    Ik sprak een kennis (die ik toch al niet zo mocht)en ze vertelde hoe blij ze was!
    Ze was eerst particulier verzekert en nu is ze dus een paar honderd euro goedkoper uit.
    Ik heb zelf moeite om knap rond te komen en ga iedereen jaar twee weken kamperen in Nederland , terwijl zij net terug is uit Amerika met het gezin.
    Dus terwijl ik meer dan het dubbele moet betalen houd zij (die het toch al zo goed heeft)extra geld over!!
    Het lullige vind ik dat diegene die dit plan bedacht hebben , natuurlijk ook allemaal particulier verzekert waren.
    Ja, de meeste zijn het er mee eens natuurlijk.M,n vader stiktte er bijna in ,toen we het erover hadden.
    Hoe heeft het zover kunnen komen?
    De mensen die ziekenfonds verzekerd waren komen nu over als Jan lultjes en sukkels die toch niets in te brengen hebben.Wij hebben er gewoon niets tegen in te brengenEn als ik dat wel had zat ik niet dagelijks achter de kassa, had ik een dikbetaalde baan en lachtte ik er misschien ook wel om! Echt erg.

    Reactie door Tanja — donderdag 5 januari 2006 @ 18.09 uur

  84. @46 Roos,

    Je bent niet goed op de hoogte.
    België heft wel degelijk 6,5% belasting over de zorgverzekering in Nederland die betaald moet worden.
    Dit geldt voor diegene die in België belastingplichtig en afhankelijk van een WAO-uitkering zijn.
    Het was trouwens geen reactie van Sabineke maar van mij.

    Reactie door Anja — donderdag 5 januari 2006 @ 18.12 uur

  85. Er is veel te kiezen wat de zorgverzekeringen betreft maar voor mij te onduidelijk. (en onbetaalbaar). Ik blijf wat beste opties betreft hangen bij Zilverkruis Collectieve ouderen polis bij uniKBO. Eigenlijk denk ik deze keuze te maken omdat collectief sterker maakt in de hoop dat als het nodig is, uniKB zich laat gelden.

    Wat mij opvalt is het kunnen kopen van klasse in ziekenhuizen. Hoe meer geld je hebt, hoe beter de verzorging en exclusieviteit. Dit was voorheen toch ook al.. Ik dacht dat het over gelijkheid ging…. Ik zie geen verschil behalve dat de lagere groepen meer hebben te betalen en er dus nog slechter van worden en de hogere groepen (qua geld dan) gaan er nog meer op vooruit.

    De Euro kwam en mijn salaris ging 50 % achteruit want euro was gewoon een gulden.
    De prijzen werden verhoogd met 100% omdat de euro de waarde van een gulden kreeg.
    Uiteraard is dit een berekening via mijn portemonnee..
    Van een redelijk tevreden leven ben ik binnen 5 jaar in de armoede terecht gekomen en dat alleen maar omdat ik steeds minder uitgeef..
    Behalve waar het niet kan omdat het van bovenaf is opgelegd zoals de zorgverzekering.
    De Dames en Heren hebben al heel wat kapot gemaakt (behalve voor zichzelf) en zijn Nederland aan het verkopen aan een ieder die maar geld laat zien.
    Hoelang nog?

    Reactie door SeLoen — donderdag 5 januari 2006 @ 18.26 uur

  86. @83Tanja,
    Gedane zaken nemen geen keer wordt vaak gezegd. Misschien is dat zo.
    Het beste is dat een ieder zijn/haar kennissen en vrienden toch duidelijk maakt om in het vervolg nooit meer op een partij te stemmen die een land volledig omploegt ter faveure van de méér draagkrachtige en waarbij geen spoor is te ontdekken van enig sociaal bewustzijn. Deze klap hebben we moeten incasseren.

    Reactie door Gandalf — donderdag 5 januari 2006 @ 18.30 uur

  87. Keep the people divided
    Keep the energy spent
    Keep the people divided…

    …so they don’t think about the government!

    Reactie door Kiddo — donderdag 5 januari 2006 @ 18.50 uur

  88. Als je mordicus tegen het nieuwe ziektekostenstelsel bent, dan geloof natuurlijk elk op niets anders dan een dikke duim van een journalist gebaseerde veronderstelling natuurlijk makkelijk als de waarheid.

    Reactie door depiranha — donderdag 5 januari 2006 @ 18.53 uur

  89. Dat de premie voor de ‘basis’ verzekeringspolis met 18 % omhoog gaat is helemaal niet erg als de ‘basis’ verbreed wordt.
    Het mag van mij dan ook wel een onsje meer zijn dan zelfs deze 18 %.
    Belangrijker wordt het ‘gevecht’ tussen verzekeraar, arts/specialist en patiënt.
    Met andere woorden; uit dit trio moet de patiënt verwijderd worden.
    De SP noodrem moet worden ingeleverd voor de eis tot verbeterde instrumentatie.
    Op generlei wijze mag de verzekeraar op de stoel gaan zitten van de arts/specialist en ‘gelieerden’.
    Voor de minder draagkrachtige keert de wal het schip en maakt opnieuw de politieke discussie open.
    De zorg gaat zeker duurder worden maar de voorwaarden moeten daarmee gelijke pas houden.
    Als de zorg zich met meer dan 18 % in kwaliteit verbreed is dit dus winst voor de patiënt/consument.

    Reactie door Tim.ondernemer — donderdag 5 januari 2006 @ 18.56 uur

  90. @SeLoen, ook ik en mijn gezin zijn al 6 jaar niet meer op vakantie geweest..zelfs niet één weekendje weg. Gelukkig hebben we een tuin en wonen vlak bij het strand (20 km) dus fietsen en brommeren we wat af in de zomer maanden (wij hebben ook géén auto allemaal te duur) wij zijn “2″ verdienders zoals ze dat noemen ik werk als vrouw 15/20 uur p/w en mijn echtgenoot 38 uur. Met 2 kinderen is het zelfs voor ons niet meer te doen, koop mijn eigen kleding in de tweedehands winkels en op internet, schoenen in de uitverkoop voor het hele gezin, en op de weekmarkten.En boodschappen doe ik bij Lidll,Aldi, en pak ik de bonusaanbiedingen en de deze week ingaande “Hamsterweken bij AH” en dat zijn dan meestal de producten die ze daar niet hebben! Dus zelfs als 2 verdiener moet je alle zeilen bijzetten zonder maar enig uitzicht hebt op enige vorm van luxe..het is ook voor ons PUUR OVERLEVEN, terwijl wij de grootste belastingbetalers zijn en nu de grootste betaler qua zorgpremie’s!

    Reactie door pien — donderdag 5 januari 2006 @ 18.58 uur

  91. beste mensen,

    Wie heeft NOVA afgelopen dinsdag gezien?

    Ik wil nog eeven onder de aandacht brengen ,nr. 60 dat het belang van de voordeligste/beste pakket verzekeraar
    maar de verzekeraar zelf een evenredig belangrijke rol speelt.
    Wat heb je aan een verzekering als verzekeraar niet wil of maar gedeeltelijk wil vergoeden e.d. voor geindiceerde medische noodzakelijke behandeling?
    Het is een schande, na schande.
    Je bent verplicht je te verzekeren maar verzekeraar is niet verplicht te vergoeden.
    Hoe komen wij aan meer info uit de medische wereld over de uitvoer vergoeden van alle verschillende verzekeraars?

    Reactie door MONA — donderdag 5 januari 2006 @ 19.02 uur

  92. Zorg kost gewoon geld, en de bevolking vergrijst. Dat zullen we dus gewoon moeten betalen, op de een of andere manier.

    Als de prijzen stijgen komt dat door het stijgende gebruik aan zorg door ons allemaal.

    Reactie door Ann Coulter — donderdag 5 januari 2006 @ 19.02 uur

  93. @88: Luxe is geen recht Pien.

    Reactie door Ann Coulter — donderdag 5 januari 2006 @ 19.09 uur

  94. Hé hallo Ann…nu zeg je eens wat nuttigs..denk wel… niet alles hoor!! Dat we moeten betalen voor vergrijzing is duidelijk maar op welke manier gaan wij dit doen??? NIET over de ruggen van de armen en zwakkeren in onze samenleving!!! Maar denk meer aan de 60.000/80.000 inkomens grens die meer gaan betalen want als je zo een inkomen hebt heb je het gewoon GOED!! En dan mag en moet je ook zo redelijk zijn wat meer in te leveren voor minima’s en de mensen die er keihard voor knokken en werken!! Laten we inderdaad kijken naar het inkomen, individuele lasten (kunnen er heel veel zijn zoals allementatie,schulden,aandelen-leaseplannen waarin heel veel mensen gestonken zijn) maar kijk wat er binnen komt in een gezin en kijk wat ze over houden en dan alles naar draagkracht berekenen toch!!

    Reactie door pien — donderdag 5 januari 2006 @ 19.16 uur

  95. Ik heb even om het hoekje gekeken bij CDA en las het volgende..
    Citaat:
    Het is alsof ze bijna hópen dat het nieuwe zorgstelsel zal mislukken: de oppositiepartijen. En toch zitten er volgens Pieter Omtzigt en Margreeth Smilde twee enorme voordelen aan het nieuwe stelsel: lagere kosten en betere mogelijkheden om je te verzekeren als je oud of chronisch ziek bent.
    =======================================

    staan deze mensen nog op aarde?
    Teww ENORME voordelen?

    er zijn nu hogere kosten en daardoor mindere mogelijkheden als je oud of chronisch ziek bent!

    Ik heb medelijden met hen die de waarheid niet meer kunnen (willen) zien, voelen of zelfs maar ruiken.

    Ik zou de laatste regels als volgt willen vertalen…

    lagere kosten en betere mogelijkheden om je te verzekeren als je gezond bent en vooral genoeg geld heb.
    Welterusten…

    ========================================

    Reactie door SeLoen — donderdag 5 januari 2006 @ 19.17 uur

  96. Pien, er zijn te veel minima en te weinig hoge salarissen om dat op de lange termijn met de vergrijzing op de oude manier te betalen. Iedereen zal gewoon een redelijk aandeel moeten betalen, en dat bedrag zal steeds hoger komen te liggen.

    Laten we niet vergeten dat we deze hele dure zorg nog steeds voor een schijntje krijgen: binnen een paar dagen in het ziekenhuis haal je je rpemie eruit. Het is gewoon nog steeds een hele goede deal.

    Reactie door Ann Coulter — donderdag 5 januari 2006 @ 19.22 uur

  97. Waar Agnes Kant en Jan Marijnissen zich terecht bezorgd over maakten en nog steeds maken is dat er commercie komt tussen patiënt en zorg. Zakelijke belangen dus.
    Zij hebben gelijk dat dit onwenselijk is.
    Dat de zorg zich als product moet gaan verhouden wil niet zeggen dat er nu ook auto’s zonder rem mogen worden verkocht.
    Kwalijk neem ik alleen de SP dat zij niet eerder zijn gaan ‘meedenken’.
    Hun invloed hebben zij de laatste jaren systematisch onderschat.
    Of erger; zagen het voor politieke winst liever fout gaan dan meedoen om een beter product van de zorg te maken.
    Nu schreeuwen over een noodrem is dan ook pathetisch en het resultaat is navenant.
    Ik zou zeggen; focus je op de realiteit en doe wat de mensen echt helpt!

    Reactie door Tim.ondernemer — donderdag 5 januari 2006 @ 19.25 uur

  98. @90
    Citaat: Zorg kost gewoon geld, en de bevolking vergrijst. Dat zullen we dus gewoon moeten betalen, op de een of andere manier.
    ======================================
    Dat klopt..
    misschien zit het wel in de tekst “op de een of andere manier”

    Is misschien de manier waarop het gebeurt?

    Reactie door SeLoen — donderdag 5 januari 2006 @ 19.26 uur

  99. Ik heb het wel over een realistische manier. Zo veel hogere inkomens zijn er in dit land niet. Daar komt nog bij dat iedere Nederlander zich minima gaat noemen als hij navenant moet betalen.

    Reactie door Ann Coulter — donderdag 5 januari 2006 @ 19.31 uur

  100. Ann Coulter

    Je hebt het over realistisch en iedere Nederlander.. of heb je het over jezelf?
    De door jou genoemde Nederlanders ken ik niet onder de minima.

    Het is of ik Zalm lees

    Reactie door SeLoen — donderdag 5 januari 2006 @ 19.39 uur

  101. 90. Ik weet niet waar je op reageert.
    Echter dat zorg geld kost staat geheel los van de ondoorzichtige praktijken van verzekeraars die niet vergoeden.
    Hoe meer hier over aan het licht komt hoe beter.
    Nu dat volksgezondheid tot handel is verworden en de verzekeraar door de
    geambieerde marktwerking tot een “gezondheidsspecialist” leek mij alle info over ze van humaan belang.

    Reactie door MONA — donderdag 5 januari 2006 @ 19.40 uur

  102. @ Ann,
    Wat ik je al probeerde te vertellen word hier al tussendoor gezegd door geestverwanten, zwelg niet in kapitalisme maar volg je hart (mits je dat nog mocht hebben) er zit vast nog wel een klein stemmetje in je dat zegt, jahh er zijn niet alleen werklozen,niet willende,armoedzaaiers,profiteurs, etc binnen onze samenleving maar ook hard werkende zoals ik en met mij nog meer mensen die wel willen maar de capiciteiten en middelen niet hebben om te kunnen en mogen werken dus wees s.v.p. niet blind laat je steen spreken!

    Reactie door pien — donderdag 5 januari 2006 @ 19.53 uur

  103. 95 Tim de ondernemer.

    Het spijt me te horen dat je vindt dat de SP niet tijdig genoeg gehandeld heeft, je teleurgeseld bent.

    Maar hoe vindt je uit welke verzekeraars je een auto zonder rem verkopen zonder dat je het door hebt?
    Je kan moeilijk een proefrit b.v. kanker maken en dan erachter komen dat je toevoegen van een rem zelf moet betalen?

    Ik noem het erg bot en extreem, toch zijn er dit soort situaties wel degelijk aan de hand.

    Reactie door MONA — donderdag 5 januari 2006 @ 19.54 uur

  104. In Volkskrant van 5 Januari 2006 stond
    een ingezonden stukje van J.Hogedijk ,ik ben zo vrij dit te tonen, daar het om een groep mensen gaat die jaar in jaar uit in het kruis gegrepen worden door onze normenvolle overheid, ik heb er een prentje neer gezet uit de crisisjaren 1930.
    http://members.home.nl/h.hiensch/Afbraak.jpg

    Reactie door h.hiensch — donderdag 5 januari 2006 @ 20.22 uur

  105. Dit land heeft het niveau bereikt van een aantal roofdieren
    Die vreten hun zwakkeren soortgenoten op, of stoten ze af.
    Alleen als je naar de ontwikkeling kijkt van de hersens, moet ons soort zich schamen.
    Dan maar in dit land maar zoals in de natuur oog om oog, tand om tand.

    Reactie door Jofel — donderdag 5 januari 2006 @ 20.53 uur

  106. Wat er in dit land gebeurd is ver beneden peil, schandelijke vertoning.

    Van Hoof heeft ook een gapende kloof tussen zichzelf en de bevolking, met een enorme polstok valt er niet meer overheen te springen.

    Kijk vooral nog even naar Zembla op uitzending gemist!

    Reactie door e.krul — donderdag 5 januari 2006 @ 21.15 uur

  107. dezen hele regering moet dit jaar nog opstappen want alles wat in nederland
    gebeurt door dit kabinet breekt nederland af

    Reactie door wilbert — donderdag 5 januari 2006 @ 21.33 uur

  108. Eleonora, ik heb het gezien. ZEMBLA. Wat een ongelooflijke Jan Lul is die Van Hooff. “Participatiebanen” voor de mensen die normaal gesproken niet meer kunnen werken om wat voor redenen dan ook…. Werkverschaffing! Ik deel wel de mening dat zinnig bezig zijn met iets, en dat kan net zo goed manterzorg of vrijwilligerswerk zijn of voor je kinderen zorgen, goed is voor de mens. Maar “participatiebanen”… ik denk dat ik wel kan vermoeden wat dat gaan worden! Straatvegen en het werk van de mensen die dat nu doen afpakken… Onder andere. Verpleeghuizen schoon gaan maken en alles verplicht!
    De stichting CISA heeft overigens ontdekt dat het alweer de alleenstaanden zijn die vaker gecontroleerd worden dan stellen en minder zorg- en huurtoeslag krijgen, omdat ze alleenstaand zijn… Alsof de kosten van een alleenstaande ook maar 70% zijn? Ik heb geen teiltje nodig, maar een zwembad om vol te kotsen!

    Reactie door Lydia — donderdag 5 januari 2006 @ 22.52 uur

  109. 1 januari 2006 zal, voor wat betreft de invoering van het nieuwe zorgstel, als de zwartste dag de geschiedenis ingaan.
    De gevolgen hiervan tekenen zich al een klein beetje af gelet op het gedrag van o.a. verzekeraar MENZIS die het noodzakelijk vindt om huisarten (en inmiddels ook al specialisten)goedkopere medicijnen te laten voorschrijven in ruil voor aan aanzienlijke bonus, zogenaamd om de zorgkosten lager te maken !
    Nou vergeet het maar het gaat hier alleen maar om het eigen belang van MENZIS (Medicijnen Een Nieuwe Zorg In Startpositie) zelf. Als we de lijn even naar de nabije toekomst doortrekken dan zul je zien dat er nog een paar grote jongens in verzekeringsland over blijven. Nou en dan zijn de rapen echt gaar !
    Privatiseren van dit gezondheidszorg is vragen om problemen!!
    (we gaan toch ook niet de hele landbouw hier weghalen en vevolgens het brood en de melk, met alle risico’s van dien uit het buitenland halen)
    Mensen, wanneer gaan nu eindelijk de oogjes eens goed open ???

    Reactie door Ger — vrijdag 6 januari 2006 @ 1.18 uur

  110. Ben het wel met Tim.ondernemer eens dat SP meer smoel moet tonen. Zie succes met NEE tegen Europesche grondwet. Nieuwe zorgverzekering was/is ook zo n onding. De bevolking voelt zich terecht gepakt en
    verwacht dat de SP met GL samen KEIHARD alternatief tonen. Liever niet weer zo’n nieuwe LPF die veel stemmen weghaalt.
    De pvda blijft toch noodgedwongen zweven. Bvb Lydia en Sabineke lijken mij prima voorvrouwen voor de SP want weten uit de praktijk en zeggen waar het op staat. Truste en gezond weer op.

    Reactie door Gerritweethet — vrijdag 6 januari 2006 @ 2.37 uur

  111. Jammer dat zo velen Jan s weblog en de discussie van SP via deze website nog niet weten. SP ,plaats eens advertenties
    in media incluis Teevee dan kan heel Nederland ons gemor zien en horen en hun mening geven. Nu ga ik echt slapen want moet vroeg weer op.

    Reactie door Gerritweethet — vrijdag 6 januari 2006 @ 2.42 uur

  112. 108, Dames, al maanden terug vroegen we ons
    af waar het met v.Hooff naar toe zou moeten
    en nu kan er dus nog geconcludeerd worden,dat hij in univorm mogelijk “nog wat
    had”, maar als we mochten denken misschien
    dat hij vanuit zijn ‘knopen en banden-
    uitmonstering’ nog wat bruikbaars had mee-
    genomen naar den Haag, dan kun je zeggen,
    dat hij flink aan lager wal is geraakt ipv
    als ‘mijnenveger’ onder dit Kabinet te wil-
    len fungeren.

    Vandaag, nu 5.30 en ik ben al een poosje”
    op, is de uitslag van het kort geding door
    de Ver.v.Cardiologie aangespannen tegen
    Hans Hoogervorst, over de medicijnvergoe-
    ding o.m. voor Plavix, bekend en levensver-
    lengend voor hártpatiënten! Ik kijk er toch
    zo hoopvol naar uit, want uit welk vaatje
    ik nog moet gaan tappen om alle extra ziektekosten te moeten gaan betalen? Ik
    weet het werkelijk niet !

    Hoe eenvoudig een Belastingaangifte ook moge zijn: elke cent is er één, dus dat werk geef ik uit handen om me verzekerd te
    weten van juiste invulling en kan dat dus
    overlaten.

    Echter, het klinkt allemaal zo liefjes om te stellen dat de laagste inkomens ‘gecom-
    penseerd worden’. We noémen het Zorgtoeslag
    maar nergens las ik overduidelijk dat die
    net zoals bij de Huursubsidie bij je INKOMEN wordt opgeteld en er belasting over
    wordt geheven.

    Dan zou ik het volgend jaar méér inkomen
    hebben en zou dan die Zorgtoeslag weer in
    verhouding verlaagd worden????????????????
    Niet één zwembad Lydia, maar één met een
    overloopreservoir!

    Ik reken nog liever 10 verschillende valuta
    uit voor evt. m’n oude, toen nog waarde(n)
    vaste gulden, dan dat ik zo proberen me één
    keer grondig in het nieuwe Zorgstelsel te
    verdiepen. Hoe meer vragen, hoe minder dui-
    delijk de uitleg wordt.

    Al eerder stelde ik dat ministers hun echt
    persoonlijke verantwoordelijkheid dienen te
    dragen en die Kabinetsgeheimhouding is dus
    op meerdere punten aanvechtbaar en inmiddels moordend onder de zwaksten in deze maatschappij geworden.

    De SP heeft mbt de Zorg al vele malen haar
    steentje bijgedragen, maar kreeg tot op heden er in de Kamer onvoldoende bijval op.
    Nu vraag ik me af of de SP in de Kamer niet
    veel te veel ‘lippendienst’ is bewezen en
    de fracties – onder strikte geheimhouding -
    hún ministers in het Kabinet gewoon het
    tégendeel lieten bewerkstelligen/uitvoeren?

    Vandaar, dat hét vólk vooral niet moet kun-
    nen begrijpen met welke louche planmatig-
    heden werd gewerkt.
    Van ‘huis uit’ heeft Wouter, dus vákmatig
    zijn orders moeten uitvoeren als pvda-er,
    onder een vvd-baas/bewind !

    Voor mij nog steeds de vraag of hij dat met
    frisse tégenzin heeft gedaan/moeten doen,
    danwel er dusdanig de buik van vol heeft en
    pas, planmatig gaat bijstellen/veranderen/
    wijzigen/ongedaanmaken, als hij wérkelijk
    ‘eigen baas’ is geworden en ernaar kan han-
    delen.

    Nog steeds kan ik me niet voorstellen, dat
    hij zich zo zou laten manipuleren als nu de
    publieke opinie over hem heen rolt.
    Anderzijds mag dat voor hem de uitdaging be
    tekenen – zo snel als maar verántwoord is-
    kleur te bekennen naar bloedrood en bloed-
    serieus.

    Merken kiezers daar helemaal niets van, en
    ik las nog niet zijn nieuwe boek, dan laat
    de burger zich niet langer het bloed onder
    de nagels vandaan pesten en kan de SP in
    één keer groter groeien dan ooit !

    Overigens zou de landelijke campagne dan
    niet alleen de betrokken lagen in de bevol-
    king moeten gelden, maar men intussen naar-
    stig op zoek zijn naar de juiste man/vrouw
    op de júiste plaats, waar die ‘kunde’ dan
    ook vandaan moet komen.

    Ik moet me toch kunnen voorstellen, dat er
    in elke huidige politieke partij toch per-
    sónen rondlopen die het met hun voorhoede
    absoluut ONeens zijn !

    Verraad is het niet om naar een andere par-
    tij over te lopen: verraad is het om in wé-
    zen de voorgewende doelstellingen te sup-
    porten en te wéten dat het er áchter de
    schermen gans ánders toegaat !

    De ‘geheimhouding’ is dan het aangetrokken
    ‘kogelvrije vest(ing)’ denkende dat de bur-
    ger dát niét doorheeft!

    De Zorgtoeslag uitvoerig etaleren en vooral
    niét vertellen, wélke belastingfoefjes hierna nog zullen volgen, ook volgend jaar
    wanneer zou blijken middels het IB 2006,
    dat men ook nog in andere tarieven is komen
    te vallen en opnieuw aanpassingen en toe-
    kenning moet worden herzien: chaos !

    Overigens begrijp ik nog steeds niet hoe
    sommige laagstbetaalden regelmatig naar
    Egypte, Tunesië en andere niet EURO-georiën
    teerde landen kunnen reizen, of kómt het
    juist daardoor en zouden ze vandaaruit een
    retourticket laten oversturen? Snap daar
    helemaal niéts van!
    Wat ik ook echt niét begrijp is, waarom al
    lang niet is uitgezocht op HBO en universi-
    tair nivo, wélke de meest bruikbare zorg-
    verzekeringen zijn m.i.v. NU !
    Hoe dan nog die te willen verhogen met X
    procenten, of gaat de Zorgtoeslag dan auto-
    matisch mee (en indirect de adder onder het
    gras van de inkomstenbelásting van het jaar daarop)?

    De Pv.d.A. en bijv de CU zullen dit allemaal niet willen en hoé D-66 en de VVD
    hieraan hebben willen meewerken?
    Niet zij zijn, maar wij zijn de CIGAAR !
    Hun étaleren dus niét te pruimen !

    Reactie door Madelief — vrijdag 6 januari 2006 @ 6.27 uur

  113. @Madelief

    Ik kan mij volledig vinden in je betoog.
    Zelfs over het reizen van laagstbetaalden.
    Ik kan maar 2 keer per maand van Utrecht naar Amsterdam met openbaarvervoer… want dan is het op!
    Volgens mij is het nog niet duidelijk wat werkelijk de laagstbetaalden zijn maar ze zijn er echt!
    Maar misschien is het toch wel duidelijk en wilt men deze groep niet zien..
    Zij tellen dan niet mee in deze maatschappij. Of misschien wel! De laagstbetaalden is een referentie voor anderen die het beter hebben dus vooral in standhouden zodat er naar gewezen en op afgereageerd kan worden.
    Gelukkig is er ook een grote groep in Nederland die deze referentie zien als werkelijkheid en het niet gebruiken voor eigen gewin. Ik denk dan b.v. de hulp aan laagstbetaalden.
    Hoe deze regering de eerder genoemde referentie gebruikt mag duidelijk zijn.

    Reactie door SeLoen — vrijdag 6 januari 2006 @ 8.51 uur

  114. Seloes, graag zou ik begrijpen, waar je dan
    naar toe wilt en waarom?
    Het beroerde in Amsterdam is, dat het binnen de woonplaats reizen verschrikkelijk
    duur is geworden door de snel in elkaar overlopende zônes en de buskaarten rose en
    blauw de reis nog veel duurder maken.
    Zo wordt een retour al met al al snel meer
    dan 10 euri (N.Fl. 22,–) als er geen re-
    ductie mogelijk is, nog méér!
    Verhoudingsgewijs mogen Groningen en Utrecht kleinere plaatsen zijn, maar lijken
    deze wel groter te zijn.
    Voor de grote groep ouderen, of kinderen
    die van ov afhankelijk zijn worden de reis-
    kosten elk jaar duurder, worden reistijden
    onnodig opgehouden en personeelslasten ook
    niet goedkoper. Ook in landelijke zônes
    mag er wel wat ten gunste van de reiziger
    gaan veranderen.
    Zelf moet ik mij ook limiteren in mijn rei-
    zen vanuit een tussenliggend dorp, richting
    Utrecht, of richting Amsterdam, maar kén het probleem ook op de kórte afstanden.
    Aan de ene kant zie je de bussen bij Utr.NS
    naar zonnige oorden vertrekken en aan de
    andere kant bij het Amstel NS vandaan:
    Seloen, misschien kan ik je een keer van
    dienst zijn met een tip, maar wil graag dan
    even weten, wáár je het eigenlijk over hebt. Groet!

    Reactie door Madelief — vrijdag 6 januari 2006 @ 9.32 uur

  115. Geweldig. Ik ben een man van 58 jaar. Bij mijn nieuwe verzekering ben ik in de basis verzekerd tegen kraamzorg. Dat is toch mooi. Verbetering in de breedte?

    Reactie door Gandalf — vrijdag 6 januari 2006 @ 9.39 uur

  116. @115 Gandalf,

    Nou Gandalf, ik zou zeggen, aan het werk, doe je best en zie je premie er uit te halen waar je recht op hebt. ;)

    Ik vind zo iets echt bij de konijnen af.
    Waar zijn ze in Godsnaam mee bezig? :(

    Dit is nu typisch iets, van leuker kunnen we het niet maken.

    Reactie door Anja — vrijdag 6 januari 2006 @ 10.51 uur

  117. @115, Gandalf,
    Goedemorgen,
    Tegen kraamzorg, een man van 58, had je nog plannen dan?

    Het heeft te maken met sollidariteit, mens maakt de meeste zorgkosten in het eerste levensjaar en de laatste, laten we zeggen 3jaar.
    De laatste worden voor ong.85% betaald uit de AWBZ, niet uit het zorgstelsel!

    Vanuit regering lijkt men juist te gaan voor dit soort gedachten:waarom betalen als IK het niet nodig heb!Des te meer blijft er over voor terugstort in tekort, maakt Zalm goede sier en krijgt hij nog een aantal leuke commissariaten met flinke financiele bonussen!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 6 januari 2006 @ 11.50 uur

  118. 115 Gandal

    Ja en fysiotherapie en de tandarts zit er dan weer niet in boven de 50…handig he!

    Reactie door e.krul — vrijdag 6 januari 2006 @ 12.19 uur

  119. Wat ik niet begrijp is, dat je via jouw FNV vakbond een collectieve zorgverzekering kunt afsluiten bij Menzis.
    Het gaat de zelfde kant op als met de pensioenen. Hoe kun je 100% belangen behartiging na streven als je als FNV-bond in dat circus mee doet. Ik denk dat de FNV er ook aan verdient.

    Reactie door h.hiensch — vrijdag 6 januari 2006 @ 12.19 uur

  120. 115 Gandalf

    Maar heb je niet iets aan IVF je weet het maar nooit.

    Reactie door e.krul — vrijdag 6 januari 2006 @ 12.20 uur

  121. 119 Hiensch

    Ik weet het wel zeker, je moet wel lid zijn van de FNV he.

    Iedereen handeld met iedereen en probeert woeker winsten te maken.

    Of dit nou een teken van beschaving is betwijfel ik.

    Reactie door e.krul — vrijdag 6 januari 2006 @ 12.22 uur

  122. @e.krul,
    Persoonlijk denk ik dat dit een soort ledenwerfactie is, net als Consumentenbond deed met vergelijkende site over zorgverzekeringen.

    Winst is dus op meerdere manieren te bekijken!

    Persoonlijk heb ik lidmaatschap van beiden opgezegd om dat ik de manier waarop ledenwerven gebeurd ten kosten gaat van anderen die het zich niet kunnen permiteren zeer kwalijk vind.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 6 januari 2006 @ 13.07 uur

  123. Natuurlijk verdient de vakbond er aan ,zie maar de bescheiden 5% korting op de basis, met een miljoen leden??
    Maar de vakbond zit al lang in het circus van de verzekeringen..
    In het nauw maakt iedereen rare sprongen, al zijn die sprongen bij het FNV de laatste tijd wel
    erg hoog.
    Ik heb hem al een tijd op gezegd wegens verraad en oplichting van de leden.

    Reactie door Jofel — vrijdag 6 januari 2006 @ 14.55 uur

  124. @Madelief

    Mijn reactie over reizen was op “[Overigens begrijp ik nog steeds niet hoe
    sommige laagstbetaalden regelmatig naar
    Egypte, Tunesië en andere niet EURO-georiën
    teerde landen kunnen reizen,]”

    Ik vroeg niet om hulp.. ;)
    Ik woon in een dorp tussen Utrecht en Amsterdam en kan maar een enkele keer één van deze steden bezoeken vanwegen de financien en heb geen mogelijkheden om de door jou aangehaalde landen te bezoeken.. Misschien als ik ooit eens een Lot win..
    Dromen….. dromen… dromen…
    Ik besef best dat mij droom voor een ander een gewone realiteit zal zijn..
    Van harte.

    Reactie door SeLoen — vrijdag 6 januari 2006 @ 16.08 uur

  125. @121 e.krul

    Ja, ik ben nog lid van het FNV al 40 jaar, niet dat ik kapot ben van die bond maar omdat ik daar mijn bek kan opentrekken, anders denken zij dat ze het zo goed doen. Is het jou niet opgevallen dat ze langer hoe meer stiller worden zoals de PvdA.

    Reactie door h.hiensch — vrijdag 6 januari 2006 @ 16.18 uur

  126. @ Gandalf

    Ik ben in dezelfde leeftijd dus zullen wij elkaar in de kraamkamer wel ontmoeten. ;)
    Voor mij is tandarts en Fisio belangrijk.. eigenlijk niet voor nu maar misschien voor later.
    Op dit moment kom ik niet verder dan Zilverkruis colectief uniKBO. Na alles wat ik gepuzzeld heb weet ik tot nu geen betere te vinden..
    Ik blijf deze hele situatie een belachelijke toestand vinden en besef nog steeds niet waar het op slaat.. Normen en waarden had voor mij vroeger totaal andere normen en waarden… nu is het misbruikt door Balkenende en zijn volgelingen… waaronder de VVD… of is het misschien andersom?

    Reactie door SeLoen — vrijdag 6 januari 2006 @ 16.21 uur

  127. Voor het FNV zou ik zeggen
    Men moet in zijn eigen gelag praten.

    Reactie door Jofel — vrijdag 6 januari 2006 @ 17.04 uur

  128. Wat mij opvalt is de grote stilte van de oppositie..
    Misschien begrijp ik het niet en is dit politiek, dan begrijp ik het misschien weer wel want het is de politiek die ons in de steek laat!
    Mijn Conclusie: het maakt niet uit wie je kiest, het blijft hetzelfde.
    Links, rechts, rood , paars, blauw… het is niet meer dan Mastermind!
    Het gaat niet meer om mensen. ):

    Reactie door SeLoen — vrijdag 6 januari 2006 @ 17.15 uur

  129. 115. Gandalf, niet gék hoor, ik had al
    langer het idee, ‘dat je er zo langzamer-
    hand een kind van kreeg’. Tja IK was de
    echte bofferd met m’n kleinzoon die ik vanaf zijn 4e maand 6 dagen per maand in
    mijn huis gebracht krijg om te verzorgen,
    en voorzien wordt van pampers, die ik in
    mijn tijd niet had ! Overigens m’n beste
    medicijn tot op heden, en ónbetaalbaar !
    ‘k Ga nog even verder onder het motto “en
    de boer hij ploegde voort” in het eskader
    van ‘arenlezers áchter de maaiers’ !
    Fijne avond: ik ga niets missen van al het
    nieuws en wetenswaardigheden ! Groet,

    Reactie door Madelief — vrijdag 6 januari 2006 @ 17.19 uur

  130. 124 Seloen, dat reizen buitenslands was
    slechts een opmerking daarbij.
    Zelf woon ik dus ook in zo’n dorp tussen
    Amsterdam en Utrecht, en had tov dit tra-
    ject nog een tip misschien, afhankelijk van
    waar je vandaan komt en in Amsterdam naar
    toe moét (?). Maar zie maar of je er wat
    over kunt vertellen. Zelf moet ik er nl.
    ook onregelmatig zijn en had je dan een
    reductiekaartje aangeboden als ik zelf er
    ook heen ga, dan is het een kwestie van af
    spreken op een stationnetje en stap je in
    de trein en héb ik al een kaartje voor je,
    als het heel hoge nood wordt, snap je?
    Maar voor dat ik met m’n zakgeld ga strooien weet ik graag iets meer, logisch?
    Fijne avond en hoop dat je met mij en velen ook leert tevreden te zijn, maar idd
    is dat lang niet altijd makkelijk of om te
    ‘doen’: zéker wéten !!! Houd je taai en met
    meerderen kunnen we kijken, waar nog wat te
    doén valt. Groet,

    Reactie door Madelief — vrijdag 6 januari 2006 @ 17.26 uur

  131. @Madelief

    Bedankt voor het aanbod.. erg vriendelijk.
    Als ik niet met openbaar vervoer kan ga ik lopen..
    Dat hebben velen gedaan maar kwamen niet verder dan Hoogcatharijnen ;)
    Ik hoef niet te leren tevreden te zijn.. Op mijn leeftijd heb ik geleerd dat wijsheid een stap terug is..
    Ik ben tevreden en accepteer mijn situatie maar observeer en zie de ongelijkheid. Ik zie het graaien ten kosten van anderen.
    Ik zie de beperkingen van anderen..
    Een ieder heeft zijn of haar eigen beperking maar ik heb geleerd het niet over te nemen.
    Ik zie dat het e.a. naar de verdoemenis gaat en de minderheid is te zwak om de meerderheid oprechte liefde te tonen.
    Ik heb geen geloof in iets boven of buitenaards en dat wordt versterkt door situaties zoals vanaf boven gekreerd wordt.. Mensen die buiten zichzelf geen gevoel en begrip voor anderen hebben en met groots gemak de anderen zien en behandelen als minderen..
    Van huis uit ben ik Katoliek maar met deze normen en waarden van Balkenenden is daar een einde aan gekomen.. Als ik een god had dan toch niet dezelfde als van hem! Ik zou me doodschamen!

    Reactie door SeLoen — vrijdag 6 januari 2006 @ 17.43 uur

  132. @128
    De meerderheid in 2e Kamer bepaalt. Je kunt trappen en schelden doch helpt niets. Oppositie heeft geregeld afkeuring gegeven.
    @131
    Ja af en toe zegt de Kerk ook eens iets doch slechts enkele wakkeren en de rest slaapt gewoon of is onduidelijk preken aan het voorbereiden. Ondertussen helpt
    deze regering Nederland naar de klote.

    Reactie door Gerritweethet — vrijdag 6 januari 2006 @ 19.59 uur

  133. 125 Hiensch

    Heb ik gemerkt ja, een veeg teken.

    Reactie door e.krul — zaterdag 7 januari 2006 @ 4.06 uur

  134. Soms heb je van die voorgevoelens 133.E.K.
    De bond doet bijv. aan een ledenwerfaktie
    of verhoogt niet het lidmaatschap, maar
    krijgt de ‘gratis aanbieding’ om partijlid
    te worden, hetgeen zónder tégenbericht ‘n
    feit wordt eind januari, tenzij u natuur-
    lijk voordien dmv ingesloten van porti
    voorziene enveloppe tijdig terugstuurt…
    tja…zou dát even een stunt zijn?
    Jammer dat ik niet kan schaken Eleonora,
    wie weet wat eigentijds inruilen vermag?
    Voorgevoelens zijn niet altijd even leuk !

    Reactie door Madelief — zaterdag 7 januari 2006 @ 7.13 uur

  135. De slimme aapjes beginnen uit de mouw van de grote denker Hoogervorst te komen.
    http://members.home.nl/h.hiensch/ABP-Pen.rtf

    Reactie door h.hiensch — zaterdag 7 januari 2006 @ 22.00 uur

  136. Maar nu zien we ook wat voor voordelen ambtenaren hadden.

    Ze deden het toch om de kloof tussen ziekenfondsgrens en particulieren te verminderen, maar bij hen, de ambtenaren, bestond die dus nauwelijks.

    Zullen ook nog wel iets meer verdiend hebben dan precies erboven.
    Geen wonder dat de heer Zalm heel zijn leven zowat ambtenaar is geweest.

    Heeft nooit gezegd na de jaren 50 die voordeeltjes niet te willen, dat heeft hem heel wat opgeleverd in tegenstelling tot anderen.

    Wat ik me ook afvraag. Gaan de mensen die geen kortingen krijgen omdat ze zich niet kunnen organiseren zodadelijk niet de rekening betalen voor de korting van anderen?

    Het moet uit de lengte of de breedte komen toch?

    Reactie door Henny — zondag 8 januari 2006 @ 9.40 uur

  137. @136 Henny.

    Als voorbeeld van mijzelf.
    Ik ben verzekerd bij de IZR/IZA. Maandelijks werd van mijn pensioen 163,42 euro afgehouden. Mijn werkgevers aandeel was 106,95 euro. Dus de ziektekostenverzekering voor mijn vrouw en mezelf waren 270,37 euro per maand, niet gepiest en toch nat. Over het werkgeversaanddeel moest ik wel belasting betalen omdat het inkomen is. De nieuwe premie bij de IZA wordt 227,90 euro en per maand krijg ik een zorgtoeslag van
    12 euro, dus grof berekend kost het mij
    227,90-163,42+12,00=52,48 euro excl. bel. meer per maand, los van wat de AOW gaat zeggen. Eind deze maand wordt het een verlaat Kerstverrassing van onze vriend Hoogervorst.

    Reactie door h.hiensch — zondag 8 januari 2006 @ 11.06 uur

  138. Hallo
    De winsten moeten steeds meer zijn al maar meer, dat is niet alleen met de zorgstelsel, dat is met alles.
    wie rijker word, word nog rijker en wie armer nog armer.
    Dus als er gewoon niet word in gegrepen gaan we met z’n allen naar de klo….
    Er moet een ander beleid komen dat staat vast . Dus Jan doe je best met jou partij.
    Want ze doen zich allemaal maar mooier voor of dat ze zijn en dat weten we allemaal.
    Het is net of deze regering er op uit is, om maar zoveel mensen het niet meer mogelijk te maken om een beetje normaal te leven, als dat zo door gaat gaan er nog meer gekke dingen gebeuren zoals bv gezinnen zich zelf kapot maken , die zien het ook allemaal niet meer zitten en zo gebeurt er nog veel meer ben ik bang voor .
    Het is nie te hopen als ze dit willen.
    STOP STOP MET HET ALLEMAAL NOG MOEILIJKER TE MAKEN.

    Reactie door Jaap — zaterdag 1 april 2006 @ 11.31 uur

  139. I like your blog. It is a very interesting one. rape lose forecast – that is all that plane is capable of: http://www.unblinkingeyeonline.com/ astonishing circle anticipate or not, greedy stake bet or not

    Reactie door black slot becomes memorizing mistery in final — dinsdag 20 juni 2006 @ 11.53 uur

  140. Dieven zijn het,echt.
    Wij zijn ons rotgeschrokken,we hebben net een gezinnetje hoe moeten we dat gaan betalen ?
    Ik hoorde pas dat de verzekeraars al een potje aan het maken zijn om de wanbetalers aan te pakken WANBETALERS mensen,zo worden wij genoemd als je domweg de centen niet meer hebt OM het te betalen.
    Eigenlijk moeten we massaal met zijn allen het land PLATGOOIEN net als in Frankrijk, praten helpt niet meer.
    Van 50 Euro die we in de eerste instantie betalen zijn we ineens omhoog gegaan naar een kleine 110 Euro en nu willen ze het nog eens omhoog gooien.
    IK KOTS VAN DEZE REGERING en alle idioten die dit allemaal voor ons uitgedacht hebben.
    Waar gaat dit heen ? ik moet nog zo lang mee (31) Dit zal verschrikkelijk de verkeerde kant opgaan op deze manier.
    Verder wens ik BalkenEllende en zijn bende piraten een fijne dag toe en slaap lekker.

    Reactie door Mark — woensdag 11 oktober 2006 @ 9.30 uur

  141. heel jammer deze ontwikkelingen.
    las dat Kruidvat 5000 aanvullende verzekeringen voor de helft van de prijs op één internetdag aanbiedt. of een zorgverzekering een telefoon of ander product is. het gaat over hier gezondheid, daarmee hoort m.i. niet gesjoemeld te worden. het wordt nu zo dat alleen mensen die zich hoog verzekeren gedekt zijn tegen allerlei rampspoed, maar o wee als je iets krijgtt en je blijkt er niet voor verzekerd. treurige ontwikkeling! gezondheid is net als scholing, openbaar vervoer, water & energie, een basis-ingredïent. hierover lijkt mij duidelijk dat dit voor iedereen optimaal toegankelijk moet zijn.

    Reactie door Eleonora — vrijdag 15 december 2006 @ 5.12 uur

  142. Kreeg de nieuwe aanbieding van CZ in de bus, deze maatschappij is zo link geweest om de aanvullende verzekeringen met nog een pakket (excellent) uit te breiden. In deze aanvullende Excelent verzekering heeft men hoofdzakelijk facileiten ondergebracht die voorheen in het aanvullende pakket Top zaten. Wil je deze aanvullingen behouden dan betaal je nu geen 20 Euro maar 57 Euro bovenop de basisverzekering. Derhalve een verhoging van bijna 200% Voor deze broodroof heb ik helaas geen woorden meer!

    Reactie door Maut — vrijdag 15 december 2006 @ 20.01 uur