Pimp my grave

Dat reclame soms ver gaat, wist ik.
Maar dit…?

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 15 februari 2006 :: 12.52 uur

30 Comments

30 reacties

  1. Ik vind hem wel grappig.

    Reactie door Sannie — woensdag 15 februari 2006 @ 12.55 uur

  2. Leuke reclame,nodigt bijna uit om snel dood te willen gaan.

    Reactie door Jofel — woensdag 15 februari 2006 @ 13.04 uur

  3. In andere oudere en toen moderner culturen dan NL was / is de dood een feestje waard.

    De nieuwe generatie wil dit vast, en de free publicity is er kennelijk al :-)

    Een con-cullega van je die niet meedoet deze keer met landelijke verkiezingen is een bedrijf begonnen a la de film ‘final cut’.

    Toevallig heb ik net mijn begrafenis verzekeringsmaatschappij aan de lijn gehad, ik wil het restand van mijn verzekering in 1 keer voldoen, want die zooi gaat ook duurder worden wat ik jullie brom.

    Reactie door B arend — woensdag 15 februari 2006 @ 13.10 uur

  4. Ik kan hem niet eens meer afsuiten op mijn leeftijd. Ook hier leeftijdsdiscriminatie?

    Reactie door Bea — woensdag 15 februari 2006 @ 13.26 uur

  5. Een wel heel uitbundige versie van: “Als je wordt geboren lachen de mensen om je heen terwijl jij moet huilen. Leef je leven zo, dat bij je sterfbed de mensen om je heen huilen en jij degene bent die lacht”.

    Reactie door Fridtjof — woensdag 15 februari 2006 @ 13.33 uur

  6. Schrik hier wel een beetje van, dat het zo moet/mag!
    Bovendien zie ik dat mijn verzekering, die al jaren loopt, bij de genoemde maatschappij is afgesloten.
    Krap, krap achter mijn oren!!

    Reactie door Bernd Zwart — woensdag 15 februari 2006 @ 13.47 uur

  7. Ik vind hem ook wel leuk net als Sanne.
    Ik heb er vreselijk om moeten lachen.

    Reactie door Alice — woensdag 15 februari 2006 @ 14.14 uur

  8. Ik heb hier niet zo’n probleem mee. Van mij mag iedereen begraven of gecremeerd worden hoe die dat zelf wil. Nabestaanden moeten er mee leren “leven.” Het is alleen jammer dat je als je eenmaal in je kist ligt niet de reacties meer kunt zien van de nabestaanden en gasten als je Bassie – die b.v. ballonnetjes aan je kist bindt – hebt uitgenodigd. ( Hangt dan wel een prijskaartje aan.)

    Reactie door Gandalf — woensdag 15 februari 2006 @ 14.22 uur

  9. Inderdaad. Zoiets moet iedereen voor zichzelf weten. Wat mij betreft: ZONDE GELD! Zelf wil ik zo goedkoop mogelijk. Wikkel me maar in m’n Grand Foulards, knoop die aan beide zijden dicht en schuif me zo de oven in. Wel muziek erbij, trouwens! Eentje kan ik wel vertellen, want da’s een lief liedje (geheel in tegenstelling tot wat ik zelf ben, maar juist daarom dus! :D :D ): Good Night Sleep Tight van The Beatles. Aan het einde van de witte elpee… :)

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 15 februari 2006 @ 14.54 uur

  10. grappig tog

    Reactie door dirk — woensdag 15 februari 2006 @ 15.08 uur

  11. Ik vind het wel een aardige.

    Reactie door R. van Bergen — woensdag 15 februari 2006 @ 15.30 uur

  12. ‘n R.I.P.-off!

    Reactie door Boudewijn Pleines — woensdag 15 februari 2006 @ 15.32 uur

  13. Uitdelen als flyer voor de poorten van de kazernes van waaruit naar Afghanistan wordt gemarcheerd.

    Reactie door Emiel — woensdag 15 februari 2006 @ 15.43 uur

  14. ik wil een bel boven mijn graf,
    maken ze toch een fout/kan maar zo toch,snel snel snel anders kost i te veel,volgens achmea.
    dus een bel boven mijn graf,met een touwtje, kan ik altijd effe belle,
    heb ook gedacht aan een mobieltje van kpn,
    maar die heeft geen berijk op 6 meter beneden de zeespiegel,laat staan op 8 meter.

    Reactie door ad — woensdag 15 februari 2006 @ 16.13 uur

  15. Een tijd geleden kreeg ik ook een huis-aan-huis folder in de bus van een uitvaartonderneming in Bilthoven. In mooi bedrukte letters stond daar de vraag “Wordt het klassiek of wordt het jazz?” te lezen.

    Toch een heel andere, en veel terughoudender manier van reclame maken dan Pimp my Grave lijkt te doen. Doen voorkomend alsof koffie met cake not done is voor een goed verzorgde en vooral ook ‘gedurfde’ uitvaart, breekt Pimp my Grave graag met de in de Nederlandse cultuur en traditie gevat idee van een begrafenis als iets dat een sobere, plechtige en vooral geen feestaangelegenheid is.

    Champagne met kaviaar in plaats van koffie met cake, of hardrock in plaats van klassiek: iedereen moet natuurlijk de keuze maken die hij/zij wil. Alleen de wijze waarop daarvoor door Pimp my Grave reclame wordt gemaakt, is wel een wat tot in het extreme doorgevoerde ‘missie’ om van de dood een (laatste) bron van marketing te maken.

    Reactie door David Tompot — woensdag 15 februari 2006 @ 16.20 uur

  16. Het is cool om dood te gaan

    Reactie door eazy — woensdag 15 februari 2006 @ 16.21 uur

  17. ken genoeg corrupte ambtenaren in mijn gemeente die een feestje bouwen als ik dood ga !hoef ik niet voor te betalen .voor de rest moet iedereen zelf weten hoe hij/zij zijn begrafenis regeld . deze reclame schaar ik onder de noemer ,amerikaanse commerciele shit, waar in de pshychiatrische inrichting nederland zeker een markt voor is .dat wel .

    Reactie door ,texas, henkie — woensdag 15 februari 2006 @ 17.12 uur

  18. Heet het liedje aan het eind van de lp niet
    Black Bird?

    Reactie door black adder — woensdag 15 februari 2006 @ 18.54 uur

  19. Ik heb wel een verzekering maar de achterblijvers moeten maar beslissen hoe ze het prettig vinden, want ik maak het zelf niet mee, wil niet begraven worden,zonde van de grond,kan beter voor huizen gebruikt.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 15 februari 2006 @ 19.02 uur

  20. Ik maak bezwaar tegen deze weerzinwekkende Engelstalige, Amerikaanse reclametekst. Bah!!
    Kan het niet in gewoon Hollands?
    `Pimp’ betekent trouwens pooier. Of is het een hint naar Pim?

    Reactie door Emiel — woensdag 15 februari 2006 @ 19.29 uur

  21. Tof

    Reactie door Ger — woensdag 15 februari 2006 @ 19.43 uur

  22. Ik vind zelf de reclames voor leningen en de nieuwe trend om in een reclame je concurrent bij naam te noemen een vervelendere ontwikkeling. Dit vind ik wel een humoristische reclame. Verzekeringsmaatschappijen zijn bijna per definitie boeven, maar dit vind ik wel een leuke kwinkslag.

    Reactie door Carry — woensdag 15 februari 2006 @ 20.01 uur

  23. ik heb de begrafenispolissen van mijn kids ooit bij deze grapjassen ondergebracht.
    matige flash-site met veel gekrakeel en te dure “oplossingen” dunkt mij…

    grtz

    Reactie door joal — woensdag 15 februari 2006 @ 20.09 uur

  24. Leuk natuurlijk voor de liefhebber, maar het gaat inderdaad behoorlijk ver.

    “Commercie tot in de dood”…

    Reactie door J3roen — woensdag 15 februari 2006 @ 20.37 uur

  25. Toch zonde van je geld, als je er zelf niet eens van kan genieten…

    Reactie door karin — woensdag 15 februari 2006 @ 20.47 uur

  26. Het kan nog goedkoper.
    Jongleer eens op internet naar “bodyfarm”, als u begrijpt wat ik bedoel…

    Reactie door Wim — woensdag 15 februari 2006 @ 21.00 uur

  27. Nee, Blackbird staat ergens middenin. Ik dacht direct voor of direct na Piggies… Da’s trouwens ook een mooi lied voor een SP campagne! :D

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 15 februari 2006 @ 22.44 uur

  28. Ik heb totaal geen moeite met de achterliggende gedachte van de reclame, maar wèl met het gebruik van het woord ‘pimp’! Ziek wordt ik ervan: alles kan gepimpt worden: je eten, je auto, je website, je telefoon, je haar, je … Nou ja, alles dus.
    Wat is er gebeurd met het oerHollandse ‘opleuken’??? Klonk zeker niet modieus genoeg, want het was niet Engelstalig?
    Nou, ik pimp helemaal niks, maar ik leuk wel van alles op :-)

    Reactie door Renée — donderdag 16 februari 2006 @ 1.23 uur

  29. Nog éven, en de volgende stap is: “Ga NU de pijp uit! We hebben een speciale aanbieding tot 1 maart! Wie het eerst komt, het eerst maalt! Voor zo lang de voorraad strekt!” :)

    @ Lydia (9):

    Citaat: ” Wikkel me maar in m’n Grand Foulards, knoop die aan beide zijden dicht en schuif me zo de oven in.”
    Het klinkt als een recept. Moet niet eerst nog gepaneerd worden? :)

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 16 februari 2006 @ 14.11 uur

  30. Net die idioot op de Radio ( reclame ) een directeur die zich netjes voorstelt en het graag voor je wil regelen hoe de de put of lucht ingaat ! Ze krijen daar waarschijnlijk een goede belastingaftrek door ( bedrijfskosten )

    Reactie door Fred — vrijdag 17 februari 2006 @ 16.28 uur