TweeVandaag verkiezingsdebat

Vanavond tussen zes en zeven is het TweeVandaag verkiezingsdebat.
Wouter Bos, Maxime Verhagen, Jozias van Aartsen, Lousewies van der Laan, Femke Halsema, en ik zelf doen mee.

Hier terug te kijken.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 02 maart 2006 :: 14.33 uur

127 Comments

127 reacties

  1. pak um die josias!!!!
    en vraag em is wat i bedoeld met program ??ik zou niet weten wat i daar mee bedoeld
    en niet achter mijn rug om mijn studerende kinderen verleiden met bier waaiers!

    Reactie door ad — donderdag 2 maart 2006 @ 14.59 uur

  2. Jan M. kwam niet zo goed uit de verf. Hulde voor Femke en André.

    Reactie door Ger — donderdag 2 maart 2006 @ 15.05 uur

  3. Dat wordt kijken! Geef ze van jetje!

    @2, Ger,

    Mag ik van jou dan ook even de lotto-uitslagen van morgen?

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 15.12 uur

  4. Ga zeker kijken. Hoop dat het een discussie van argumenten gaat worden en niet van door elkaar heen praten. Mijn keuze staat trouwens allang vast. Ik ga zelfs foldertjes verspreiden voor mijn partij. Zet hem op Jan!

    Reactie door stan — donderdag 2 maart 2006 @ 15.31 uur

  5. Vraag ik me ook af J3roen.
    Of bedoeld Ger de haarverf van Jan?
    Die heeft hij niet nodig, LIKE ME.
    Laat ze niet over je heen lopen Jan, want dat zullen ze zeker proberen vooral nu de peilingen er voor jouw goed voorstaan.

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 2 maart 2006 @ 15.36 uur

  6. moeilijk om te kiezen bij ieder zit wel iets of niets

    Reactie door dijk — donderdag 2 maart 2006 @ 15.37 uur

  7. OK, trek ik de stekker uit de friteuse en zet de tv aan en laat het frituren aan jouw over.
    Bak ze bruin.

    Reactie door Alex — donderdag 2 maart 2006 @ 15.44 uur

  8. Misschien een beetje flauwe opmerking tussen al dit enthousiasme maar daarom niet minder gemeend: waarom zouden deze mensen een verkiezingsdebat houden als we op geen van deze kunnen stemmen?

    Ik word een beetje kriegel van al dat gedoe van landelijke politici rond de gemeenteraadsverkiezingen. Het gaat er toch om wat er lokaal gebeurt, dus in de gemeenten? Dan wil ik weten wat de kandidaten HIER kunnen en willen.

    Overigens, van campagnes als die van de VVD, die alleen maar weet te melden dat je vooral niet op een bepaalde partij moest stemmen, ga ik helemaal over mijn nek. Dan komt SP er nog gunstig af, ondanks de aartslelijke posters.

    Reactie door Sjouke — donderdag 2 maart 2006 @ 16.06 uur

  9. @ J3roen (3):

    Op die lotto-uitslagen zou ik maar niet vertrouwen. Ger heeft tenslotte ook niet door dat André helemaal niet heeft meegedaan….. :)

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 2 maart 2006 @ 16.18 uur

  10. Ger @ 2 is van gisteren….

    Hij doelde meen ik, op de uitzending van Barend en van Dorp gisteren, waar Jan Marijnissen ook was en waar hij uitstekend uit de verf kwam, vond ik!

    Zet ‘m op vanavond!

    Reactie door Pietje af — donderdag 2 maart 2006 @ 16.21 uur

  11. Succes Jan!!

    Reactie door Diny — donderdag 2 maart 2006 @ 16.35 uur

  12. Nog 5 Dagen !
    Ik zal kijken, om de juiste linkse stem te bepalen, voor mezelf.
    Voor een beter Nederland. ;)

    Reactie door Hoezo ? — donderdag 2 maart 2006 @ 17.07 uur

  13. Bah, die verkiezingsdebatten. Volwassen mensen die elkaar met kibbelen proberen te overtroeven. En na afloop weet je nog niets.

    Reactie door Sprut — donderdag 2 maart 2006 @ 17.19 uur

  14. mijn gevoel is dat er minder mensen dan normaal gaan stemmen wegens een onderliggende optimistische stemming in Nederland.
    Ondanks het waardeloze regeringsbeleid vrees ik dat de zittende partijen weinig stemmen zullen verliezen.
    Hoewel het geen landelijke verkiezingen zijn zal dit toch uitgelegd worden als een goedkeuring van het liberale beleid. Vergeet dus vooral niet mensen op te roepen te gaan stemmen, want geen stem is winst voor Peter ‘Potter’ Balkenende en kornuiten.Succes

    Reactie door Piet — donderdag 2 maart 2006 @ 18.11 uur

  15. Belachelijk!
    Het gaat hier helemaal niet om jullie, het gaat om de gemeenteraadsverkiezingen.
    Wat een loos gedoe.
    Wat hebben we aan het geklets van mensen die zich met landelijke politiek bezighouden, terwijl het om gemeente problematiek, mogelijkheden en beperkingen gaat.
    Waar bemoeien jullie je mee …..

    Reactie door Sis — donderdag 2 maart 2006 @ 18.54 uur

  16. Jan, je hebt ze goed bruingebakken!
    Met 34% de beste debater.
    Gefeliciteerd!
    In het bijzonder over de armoede was je erg scherp! Terecht!

    Reactie door Alex — donderdag 2 maart 2006 @ 19.16 uur

  17. Meneer Marijnissen, goed gedaan; met 34% de beste, ook al kreeg u een beetje te weinig het woord.

    Reactie door Pietje af — donderdag 2 maart 2006 @ 19.17 uur

  18. Gefeliciteerd, goed gedaan, Jan. Je verontwaardiging was zo oprecht.

    Reactie door An — donderdag 2 maart 2006 @ 19.18 uur

  19. 16 helemaal met de uitslag eens!
    well done!

    Reactie door mona — donderdag 2 maart 2006 @ 19.18 uur

  20. Ach, ach, staat die meneer van reactie 2, die ‘Ger’, hier even publiekelijk compleet voor JOKER!

    Jan Marijnissen, u deed het geweldig! En nog in ‘prime time’ gebombardeerd tot (ruim!) de beste debatteur. Gefeliciteerd!

    Reactie door Boudewijn Pleines — donderdag 2 maart 2006 @ 19.22 uur

  21. Dat was geweldig! Rechts heeft een flink pak op hun donder gehad!

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 19.27 uur

  22. In het rt4 journaal steken ze ook een veer
    Hmmmmmm … sorry een pluimpje op je hoed.

    Reactie door Alex — donderdag 2 maart 2006 @ 19.34 uur

  23. @5, @9, Dirk & Olav,

    Helderziende Ger moet ook even naar iemand met een echte gave… :)

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 19.36 uur

  24. JANTJE BEDANKT…JANTJE BEDANKS JANTJE JANTJE JANTJE BEDANKT.*zing

    geweldig debat van onze Jan!!!*is helemaal euforisch*

    Reactie door Bastiaan — donderdag 2 maart 2006 @ 19.36 uur

  25. Beste Jan,

    Je kwam er vandaag in het debat van Twee Vandaag wel bekaaid vanaf wat betreft de tijd die je kreeg toegewezen om je punten naar voren te brengen.
    Grandioos hoe je aan het eind je verhaal hield over wat het werkelijk betekent om in armoede te leven en wat voor een schande het is dat er helaas de afgelopen jaren zo veel armen zijn bijgekomen in dit rijke land.
    Je pareerde de opmerking van Maxin Verhagen over het te gering gebruik maken van de bijzondere bijstand door te zeggen dat het gebruik maken van deze bijstand ontmoedigt wordt door eindeloze formulieren en administratieve rompslomp..
    Zeer terecht dat je door de kijkers werd gekozen tot de beste debater.
    Gefeliciteerd!!!

    Reactie door Erik Peters — donderdag 2 maart 2006 @ 19.39 uur

  26. Eindelijk stond er een echt LINKS FRONT welke vvd/cda/d66 volledig wegspoelde.

    Je deed het grandioos Jan naast Woutertje en Femke. Hartstikke positief.

    15 In den Haag zit toch echt de leiding = hoofdredactie zodat die lokalen niet maar kunnen doen waar ze zin in hebben. Iedere stad is toch geen eigen staat aub ?

    Reactie door POSITIVO — donderdag 2 maart 2006 @ 19.43 uur

  27. op naar newjork 2015 van josias.
    waar kan ik de vuurwapens kopen??

    en kan iemand mij in ???naam uitlegen wat die vvdér bedoelt met voetselbanken,leveren geen werk op???(of zoiets) die opmerking snap ik echt niet..

    Reactie door ad — donderdag 2 maart 2006 @ 19.50 uur

  28. Goed gedaan Jan! Ook ik heb voor je gestemd.

    Wat ook goed was was dat Jan weer eens duidelijk maakt dat er echt wel verschil is tussen SP en GL, ook op gebied van overlast en misdaad. Dat je soms moet stoppen met praten en duidelijk grenzen moet stellen aan jongeren die niet willen deugen.

    Reactie door Ellen — donderdag 2 maart 2006 @ 19.51 uur

  29. goed gedaan, jan. trouwens over dat armoede beleid en de criminaliteit lijken ze ook maar weer in een rondje te kletsen. Mijn mening is dat het allemaal wel met mekaar te maken heeft. Als je uit een gezin komt waar weinig geld over is om wat met de kids te doen, ja wat denk je dan wat ze dan gaan doen? En vaak is het ook voor ouders die boven het minimum of zelfs modaal zitten moeilijk om iets te doen. Alles is toch te duur en dan spreek ik uit ervaring. En naar t bos gaan wandelen(als dat er nog is) is ook maar leuk voor een keer. Pretparken en dierentuinen zijn behoorlijk duur. Dat ze daar eens wat aan gaan doen. Dan zou t ook met die jeugdcriminaliteit meevallen.

    Reactie door martina — donderdag 2 maart 2006 @ 19.52 uur

  30. Heftig, ik heb genoten….34%, klasse, veelbelovend, ik ben zo trots op ons!!

    Reactie door Tamtama — donderdag 2 maart 2006 @ 19.54 uur

  31. En nog iets, ook uit ervaring, er zijn ook mensen die willen werken, meestal 35/40 ers maar die bijna overal afgewezen worden omdat ze te oud en dus te duur zijn. En als je dan al werk krijgt aangeboden(en vooral als vrouw) dan is het niet te combineren met de kinderen, of je mag ergens het vuile werk gaan opknappen, wat je net thuis ook al gedaa hebt.

    Reactie door martina — donderdag 2 maart 2006 @ 19.55 uur

  32. Als je niet staat te liegen en te draaien en dus geen toneelstukje staat op te voeren maar er staat voor de mensen die op je rekenen, dan kan het haast niet anders, dan dat je jezelf positief onderscheid ten opzichte van anderen in het gezelschap die dit wel doen.
    Jan was weer eens SUPER!!
    Integer, geen populisme, geen zieltjeswinnerij, gewoon staan waar je voor staat.
    En dit succes behaalt met volgens mij de minste spreekminuten toebedeelt te hebben gekregen; dat beloofd nog wat!!
    Wat een kanjer!!!
    Nederland het New York van the United States of Europe! ik moet er niet aan denken zeg! Jozias kan de Nederlandse Staat uitsluitend maar zien als een bedrijf.
    Dit is overigens bekend van de VVD, maar hij was vandaag wel heel monomaan zeg!
    Hoe noemen ze dat ook al weer? Kijken door een rietje of zoiets?
    En dan nog 100.000 gezinnen meer inde armoede tijdens deze regeerperiode en Verhage noemt het een succes??!!

    Groet

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 2 maart 2006 @ 19.57 uur

  33. 25 Wat Jozien van A. bedoelde met ‘Voedselbanken leveren geen geld op’ is duidelijk: De term voedselbanken komt het kabinet niet zo goed uit, nu de verkiezingen voor de deur staan. Gaat hun stemmen kosten.
    Dus van Aartsen bedoelde: Voedselbanken leveren ons (de VVD) geen stemmen op…

    Reactie door Erik Peters — donderdag 2 maart 2006 @ 19.58 uur

  34. Mijn vrouw en ik hebben genoten van de discussie op TV.
    Gefeliciteerd met de uitslag van 34%.
    Ik vind het verschrikkelijk jammer dat er in mijn stad niet gestemd kan worden op uw partij. Er wordt hier teveel rekening gehouden met de US.

    Groet,
    Ton

    Reactie door A.J. Oost Indië — donderdag 2 maart 2006 @ 20.11 uur

  35. Prima :)

    Moet wel zeggen dat de tegenstand ook niet zeer groot was ;) Wat die Van Aartsen nou zat te kletsen…je kan van mening verschillen over dingen, maar hij zat echt vaak in het luchtledige te lullen, mijn god…Bos had ook een makkie aan hem, hij gaf gewoon geen antwoord op zijn vraag.

    Tja, en of dit soort debatten wenselijk zijn voor gemeenteraadsverkiezingen…eigenlijk niet natuurlijk. Maar dat ligt ook bij mensen die zich niet of nauwelijks verdiepen in lokale thema’s en hun stem laten afhangen van landelijk beleid. Ik denk niet dat er daarom 1 politicus is die op eigen houtje zegt dit soort debatten doe ik niet aan mee. Moeten politici dan onderling afspreken voor iedereen, dat doen we als landelijke politic niet. Er werd trouwens wel ingegaan op gevolgen van landelijk beleid voor gemeentes, wat het toch relevant maakte n.m.m.

    Reactie door Gerbert — donderdag 2 maart 2006 @ 20.11 uur

  36. Was Jan nou zo goed of is de rest zo slecht.??
    Al vond ik Bos ook niet slecht.
    Wat betekent de kreet voedsel bank is geen werk.??
    Hij is al een keer gevraagd hier die kreet.
    Vandaag gaf Jozien van A de kreet grenzen direct open voor de Polen.
    En hoe zit dat met die huurverhoging 3% boven op de stijging van de uitkeringen.(welke stijging)

    Reactie door Jofel — donderdag 2 maart 2006 @ 20.15 uur

  37. @29, Tamtama,

    Da’s prachtig gezegd: “ik ben zo trots op ons”!

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 20.17 uur

  38. Ik denk dat beide het geval is Jofel om op je vraag in te haken

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 2 maart 2006 @ 20.20 uur

  39. De reactienummers vanaf: 16 tot 28, mee eens. Geweldig Jan!

    Vraag: Zal Josias ooit eens uit die ivoren toren neerdalen op aarde? Mijn indruk is dat die gast het niet meer snapt waar die mee bezig is.

    34%! klare taal maakt duidelijk. Nu nog dit omzetten in zetels.

    ;^) Jan

    Reactie door J@n — donderdag 2 maart 2006 @ 20.26 uur

  40. Dat is de manier om die coalitiekliek te graze te nemen, schitterend!!! Hopelijk dreunt dit resultaat van je overwinning door tot de “grote verkiezingen”!Want het wordt toch echt wel tijd dat heel die ministerskliek op stapt!
    Nogmaals PROFICIAT.

    Reactie door Ton Peeters — donderdag 2 maart 2006 @ 20.31 uur

  41. en we weten ook gelijk waar de NOS hun voorkeur licht,,wat ik niet begrijp..
    bla bla jan werdt als beste uitgekozen door de mensen,bla bla bla,,
    //voor wat het waard is??,,//

    NOS??,,voor wat DAT waard is.

    Reactie door ad — donderdag 2 maart 2006 @ 20.41 uur

  42. @38, J@n,

    Van Aargh..tsen heeft geen idee waar hij mee bezig is en lijkt zijn verhaal ook in het geheel niet voorbereid te hebben (niet dat het er dan veel beter op wordt).

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 20.42 uur

  43. @40, Ad,

    Jammer voor je dat TweeVandaag door de Tros
    en de Avro wordt geproduceerd: geenszinds links georienteerde omroepen te noemen.

    Daarnaast heeft het TweeVandaag opiniepanel (met zo’n 38000 leden) hierover gestemd; een panel dat al lang voor dit programma bestond.

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 20.46 uur

  44. bij 42,

    Met “dit programma”, bedoel ik natuurlijk “deze uitzending”.

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 20.47 uur

  45. (38) Ik denk dat er wel eens heel veel mensen op de lokale partijen kunnen gaan stemmen. Vooral in kleinere gemeenten kent ons ons. Gelukkig is dat bij ons ook zo en zijn 4 van de 7 partijen lokaal. Hoef ik tenminste niet op CDA, VVD of Pvda/GL te stemmen.

    Reactie door Warrior — donderdag 2 maart 2006 @ 20.53 uur

  46. (40) J3roen
    Van Aertsen….met zo’n lijsttrekker heb je als vvd geen vijanden nodig. Die valt in de categorie Melkert…

    Reactie door Warrior — donderdag 2 maart 2006 @ 20.58 uur

  47. @45, Warrior,

    Inderdaad, met Jozias aan het roer loopt de boot zekers vast! Prachtig!

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 21.06 uur

  48. @41 J3roen,
    Ik ben het met Ad eens dat de toevoeging ‘voor wat het waard is’ m.b.t. de uitslag van beste debater een badinerende uitspraak was in het NOS Journaal.
    Onbehoorlijke toevoeging en volstrekt geen objectieve verslaggeving.
    Daarnaast een slag in het gezicht van de makers van Netwerk.
    Maar goed deze slag was voor de SP!!

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 2 maart 2006 @ 21.11 uur

  49. @45
    Nog even en opa wiegel komt strompelend aan gelopen.
    Valt wel op dat niemand meer praat over de chaos van de ziekenzorg verzekering.

    Reactie door Jofel — donderdag 2 maart 2006 @ 21.12 uur

  50. Hoezo geen werk in voedsel banken volgens mij is het de snelst groeiende winkelketen van nederland op moment .
    En de gemeentes willen er ook nog een dikke vinger in hebben , wie wel of niet er aan de deur mag kloppen .
    Jan ik heb voor 100% voor jou gestemd .

    Reactie door Oudsten — donderdag 2 maart 2006 @ 21.22 uur

  51. Ja, Meneer Marijnissen, U deed het goed.
    Femke was weer klassiek aan het bekke-trekken, Woutertje was zoals gebruikelijk nietszeggend, maar U vond ik oprecht.

    Wat verschrikkelijk jammer dat Uw partij zo duidelijk voor èèn intolerante religieuze groep in onze samenleving kiest.

    Ik – en ik geloof velen met mij – zoeken een sociale partij, maar kunnen met de beste wil ter wereld niets sociaals vinden in het behoudend en conservatief geloof/sekte/regime dat zich Islam [onderwerping] noemt.

    Schrijvers, journalisten en intellectuelen hebben een manifest geschreven over dit fenomeen.

    Een quote:

    “After having overcome fascism, Nazism, and Stalinism, the world now faces a new global threat: Islamism,” the manifesto says.

    “We, writers, journalists, intellectuals, call for resistance to religious totalitarianism and for the promotion of freedom, equal opportunity and secular values for all.”

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4763520.stm

    Lèèst U dit alstublieft, meneer Marijnissen.
    U gelooft toch òòk in gelijke kansen voor iedereen?

    Reactie door Tim Biesenbeek — donderdag 2 maart 2006 @ 21.24 uur

  52. @47, Wattenstaafie,

    Nadat andere partijen op allerlei nog duisterdere wijzen door, vaak commerciele media, “in het zonnetje zijn gezet”, verdient de SP ook wel eens wat van degelijke “positieve media-aandacht”.

    Daarnaast zijn alle door de media gelanceerde “populariteitsverkiezingen” natuurlijk niet bepaald gelaagde steekproeven, desalniettemin valt het in dit geval allemaal nog wel mee: we hebben de afgelopen tijd wel erger gezien (de verkiezing van de politicus van het jaar bijvoorbeeld).

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 21.28 uur

  53. Dit gaf de burger moed Jan, keep on rocking..!

    Reactie door Johan Smeets — donderdag 2 maart 2006 @ 21.36 uur

  54. Prima Jan al had ik niet anders verwacht van je, dat zal wel zijn omdat jij altijd jezelf bent en geen halve waarheden en of leugens verteld.
    Overigens in Haarlem hebben wij je evenknie nl. fractievoorzitster Hilde van der Molen, gekozen tot de beste in Haarlem in de raad een kanjer voor Haarlem en de SP.
    Voor deze verkiezingen zit het wel goed voor de SP.
    Maar in 2007 moet men wel bedenken dat het echt een noodzaak zal zijn om op de SP of Groen Links te stemmen en niet PVDA want Wouter Bos zal alleen tot een links kabinet besluiten als hij er toe gedwongen zal worden dus als iemand twijfelt tussen PVDA en SP stem dan op de SP anders is de kans groot dat u opgezadeld wordt met een kabinet van PVDA en CDA

    Reactie door Ben Janssen — donderdag 2 maart 2006 @ 21.44 uur

  55. @40, @47, Ad & Wattenstaafie,

    Sorry mensen, ik heb de reactie van Ad compleet verkeerd gelezen! Ik dacht dat Ad zélf zei “voor wat het waard is”. Het is me in de uitzending ook ontgaan dat men deze zin toevoegde na bekendmaking van de uitslag.

    Ad, Wattenstaafie, jullie hebben gelijk en ik ben het hierover dus ook geheel met jullie eens. Mijn reacties 42, 43 en 51 komen dan ook te vervallen.

    Stom, stom, stom…:(

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 21.55 uur

  56. wij hebben het op tv gevolgt het was pittig. maar een ding vond ik wel.elkaar in de reden vallen is niet netjes.doen julli dat ook in de kammer ook zo. maar we hebben er van gesmult goed ge daan hoor dat wel

    Reactie door R. — donderdag 2 maart 2006 @ 22.05 uur

  57. J3roen
    ik wist wil dat je er achter zou komen…

    Groetjes

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 2 maart 2006 @ 22.36 uur

  58. Eigenlijk zou iedereen die het volk vertegenwoordigen serieus neemt moeten weigeren om aan zo’n genante vertoning als een verkiezingsdebat deel te nemen.
    Politiek is toch geen spelletje.

    Reactie door Sprut — donderdag 2 maart 2006 @ 22.42 uur

  59. @57, Wattenstaafie,

    Hahaha! Ik heb er wel érg lang over gedaan… :)

    Groetjes

    Reactie door J3roen — donderdag 2 maart 2006 @ 22.50 uur

  60. deze debatten worden geregiseerd door p.v.d.a. journalisten en zijn daarom nietszeggend en geen debatten in de zin dat je vrijelijk over de onderwerpen kunt praten .puur amusement dus voor het klootjes volk om de p.v.d.a te promoten alleen al het feit dat ze die rechtse bal wouter bos bij het linkse blok zetten spreekt boekdelen .voor de verkiezingen van 2007 zullen we nog veel voorgelogen worden door de tv bobos.het feit dat jan tot beste debater is uitgeroepen zal hem de volgende keer minder gesprekstijd opleveren (gewoon straf dus)daar als de s.p boodschap goed uitgelegd word deze de doodsteek is voor de p.v.d.a. .de eu campagne was het beste voorbeeld daarvan samen met het nog steeds groeiende ledental van de s.p is dit het beste bewijs dat de mensen de p.v.d.a niet meer pruimen .(en de ferry mingelen )

    Reactie door ,texas, henkie — donderdag 2 maart 2006 @ 23.08 uur

  61. Tja, neem aan dat iedereen Jozien heeft horen kakelen over ‘Nederland het New York van Europa’.
    Zou die man niet preventief geruimd mogen worden?

    Reactie door Erik Peters — donderdag 2 maart 2006 @ 23.57 uur

  62. @Jan, heel goed gedaan!!
    @Erik Peters, ja, wat een walgelijke opmerking!We willen toch juist geen Ne Yorkse toestanden met slums en ziekenhuizen voor de poor and elderly!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 3 maart 2006 @ 0.02 uur

  63. 55,, STOM STOM STOM hoe kun je mij nou verkeerd lezen :-)

    Reactie door ad — vrijdag 3 maart 2006 @ 0.25 uur

  64. Jan is de beste. De SP is de beste. En ik ben trots, dat ik ook lid ben van deze socialistische en sociaal-istische familie.

    Reactie door Harry Szöke — vrijdag 3 maart 2006 @ 1.12 uur

  65. Fantastisch goed gedaan Jan!!
    Je bent en was gewoon de beste debater, en wat heb je ze weer laten zweten :D
    Verhagen liep helemaal rood aan en was zichtbaar niet op zijn gemak, van Aartsen deed zoals hem gewoonlijk weer ver uit de hoogte.
    Maar jij stond daar als een huis, rustig en aandachtig, een voorbeeld voor velen qua debattechniek!! Bravo!!

    Reactie door Marco Boerdijk — vrijdag 3 maart 2006 @ 1.33 uur

  66. Kiest de SP voor islamisme? Waar haalt Tim dat nou weer vandaan? Pas geleden is dit nog aan de orde geweest ( m.b.t. Hamas) en ik weet zeker dat hier geen sprake van is. Lees bijv. ook het boek “hoe dan Jan? “maar eens Tim.
    Verder een helder betoog over asocialen en onwilligen en anderzijds de echte slachtoffers!! Deze nuance dient omgezet te worden in beleid. Duidelijke taal!!
    Terechte uitverkiezing van Jan als winnaar dus, op alle fronten.

    Reactie door Nico — vrijdag 3 maart 2006 @ 1.44 uur

  67. Door familieomstandigheden het debat gemist
    maar niet het ‘nieuws’ van de beste debater
    Jan Marijnissen (waarbij ik een presentator
    hoorde zeggen, een telefonische enquête…
    “voor wat die waard mag zijn”……bah, wat
    een kinderachtige flauwe toevoeging.

    Zeker een reden om vrijdagmiddag dat debat
    wel even goed te gaan zien.

    Ook hoop ik dat veel scholen dit met TV in
    de opleidingen doen om zo ook spelenderwijs
    met politiek vertrouwd te raken, immers dat
    kan op déze manier ook alleen maar eens in
    de vier jaar, en is dus eigenlijk a must.

    Vast een leuke ‘generale’ en opmaat voor
    wat we volgend jaar opnieuw gaan meemaken,
    zij het dan met veel meer partijen.

    Hoé maken we de SP groter en roder, als je
    er in je woonplaats niet op kunt stemmen?
    NU wéét ik het wél!!
    (Hier zijn maar 7 partijen en dat maakt het
    wel super eenvoudig; voor minder in aantal
    pleitte ik al eerder, elders hier)

    DE DRIE VAN DEN HAAG hebben vriend en vij-
    and in soms grote zorgen achter gelaten.

    Niet voor mijzelf, maar heb ik wel opnieuw
    een doosje pilletjes Plavix opnieuw moeten
    voorschieten voor 68 eurootjes voor 1 maand
    ………Of het me de kop kost? ………..
    Nee….éérst het hártzéér…de rest volgt
    vanzelf ! Even de polissen klaarleggen,
    nee….niet van de lévensverzekering!!!!

    Twee vandáág was vorige week bijna één ge-
    weest en des overheids zórgvúldigheid liet
    het vandaag dus weer áfweten…

    JAN MARIJNISSEN “D I É B É É T E R” IN!

    Dat wordt het hele jaar doorbijten, want we
    zijn er nog lang niet.
    Paars aanlopen van ontzetting zo erg?
    Blauw aanlopen nu is een graadje erger!!

    Reactie door Madelief — vrijdag 3 maart 2006 @ 3.22 uur

  68. Waarom kreeg Jan zo weinig spreektijd? Ik zag alleen, zeg maar, de tweede helft, en Jan kwam nauwelijks aan het woord. Wel knap om dan toch met ruime voorsprong te eindigen. Nieuw Links biedt eindelijk een echt alternatief voor Nieuw Rechts. Mensen die zeggen dat dit debat niet had moeten plaatsvinden, snappen toch ook wel dat dit debat ertoe dient om de landelijke politiek, waar het echt om gaat, in te leiden. Het is wel waar, dat het voor mensen die geen SP in hun gemeente hebben, zoals Coevorden in Drenthe, het wel lastig is om sociaal (links) te kiezen, a.s. dinsdag. Lokale partijen bieden hopelijk een redelijk alternatief.

    Reactie door Jan-Peter — vrijdag 3 maart 2006 @ 4.32 uur

  69. @# 66 – Nico:

    Eerste kamer lid van de SP, Anja Meulenbelt, geeft gratis Islam lessen voor beginners, Nico.

    http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2005/12/27/islam-voor-beginners-overzicht/

    Lees ook:
    Islam manifesto:
    http://www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_Type1&c=Article&cid=1141253416686&call_pageid=968332188854&col=968350060724

    Reactie door Tim Biesenbeek — vrijdag 3 maart 2006 @ 6.39 uur

  70. @68 Het gaat er niet om hoe veel je aan het woord bent, maar om wát je zegt en daarmee heeft Jan het goed gedaan. De uitspraak van van Aartsen (dacht ik) dat het met de minima onder dit kabinet veel beter gaat zou strafbaar moeten zijn.
    Veel mensen in Nederland lopen weg met W. Bos. De toekomstige MP? Ik zou het niet doen. De blik in zijn ogen verraadt hem Je kunt veel doen met imagebuilding en mediatraining maar aan je ogen niet.

    Nogmaals, heel goed gedaan Jan.
    En voor wat het waard is? Inderdaad, een rot opmerking, maar dat deert ons niet.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 3 maart 2006 @ 6.43 uur

  71. In al deze tijden van verrechtsing en verrijking, heeft de SP niet gefaald om elke keer opnieuw kritisch te zijn op het kabinetsbeleid. De uitslag van gisteren voor Jan als beste debater is voor het kabinet het signaal dat deze zijn langste tijd heeft gehad.
    Wij willen geen New York zijn van Europa!
    Wij willen Nederland zijn, een sociaal en bewogen volk.
    Een volk wat om elkaar geeft, en samen met elkaar de problemen aanpakt, zonder daarbij iemand uit te sluiten.
    Het beter Nederland komt er aan.
    Duizendmaal dank Jan, voor je onvermoeide inzet tegen de onrechtvaardigheid van dit kabinet.
    Lang leve Jan, Lang leve de SP. :)

    Reactie door Hoezo ? — vrijdag 3 maart 2006 @ 7.29 uur

  72. Jan ik heb weer hoop !
    Bos heeft gezegd dat hij niet met het CDA wil regeren ?
    Femke had het in het debat al over een links kabinet ?
    Je was weer eens gretig !
    Je leek op Marcus Bakker in zijn goede tijd !
    Zelfs in het debat word er nog gelogen door rechts !

    Met Vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — vrijdag 3 maart 2006 @ 8.49 uur

  73. Beste Jan,
    Gefeliciteerd met de overwinning gisteravond 2 maart 2006.
    Jammer dat de afdelingen van jouw partij niet zo goed communiceren, ik heb m.i.v.
    1-1- 2006 mijn lidmaatschap opgezegd na een half jaar, lid te zijn geweest. Er was een werkgroep in Gouda om in mijn Gemeente de SP-kar uit de stilte te trekken. Ik had me daar voor opgegeven maar waarschijnlijk hebben ze geen behoefte aan actieve leden. Nooit meer een serieuse reaktie gehoord.
    Dus waarom zou ik dan nog lid blijven?
    Uw afdeling Rotterdam heb ik bij het opzeggen hierover geinformeerd.
    Probeer dus eerst de SP per Gemeente op de rails te zetten, dan komt de rest vanzelf.

    Reactie door Kees — vrijdag 3 maart 2006 @ 9.18 uur

  74. J.Marijnissen, geweldig ik heb weer genoten.
    Als dit vol gehouden kan worden tot de landelijke verkiessingen, dan komt de zon weer terug in Nederland.

    Reactie door leen — vrijdag 3 maart 2006 @ 9.37 uur

  75. Rotterdam de Big Tomaat, van Aartsen zijn mediatrainers mogen hem wel eens flink onderhanden nemen de man staat er als een wassenbeeld bij en heb totaal geen boodschap te verkondigen.
    Het is of die een bandje ingeslikt heeft waar alleen maar op staat werk werk, laat de veeveedeee eerst maar zorgen voor eerlijke concurentie zo dat werkgevers buitenlandse werknemers niet onder het cao loon uitbetalen zo als nu gebeurt, gelijk werk gelijk salaris geen uitbuiting.
    Degene die er garen bij spinnen is het kapitaal, de verliezers zijn uit eindelijk de werknemers van hier die werkenloos worden en de buitenlandse werknemer die onder betaald wordt.

    Reactie door schoenmaker — vrijdag 3 maart 2006 @ 9.55 uur

  76. 51 Tim
    Mijn waardering voor Jan als debater heb ik al van harte gegeven.
    Het volgende is zeker niet bedoeld als roet in het eten wat betreft een hopelijk groot SP succes in de komende verkiezingen!
    Ik weet weinig of niets van de achtergronden over de SP en haar relatie met de islam zoals genoemde lessen van Anja Meulenbelt.
    Het enige dat ik kan zeggen is dat ik mijn twijfels heb gehad om bij de SP te blijven vanwege een voor mij onduidelijk standpunt van Jan Marijnissen over de cartoonrellen, democratie en de relatie met het moslim geloof daarin. Ik zag in de cartoonrellen en met name in de Europese reactie daarop als een sluipend afbraak proces van onze democratie. Ik had een openlijk alarm aan de moslim gemeenschap en het bieden van tegenwicht hierover terecht gevonden.
    Europa heeft haar gematigde excuses aangeboden terwijl excuses voor het bedreigen van een Europese democratie voor het moslim geloof niet denkbaar is.
    Het manifesto dat jij naar voren brengt is mij dan ook uit het hart gegrepen en ik dank je voor het noemen ervan.
    Ik ben overigens wel bij de SP gebleven, omdat ik in alle andere opzichten de standpunten van de SP deel en deze te belangrijk vindt om er mijn steun aan te ontrekkken.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 9.57 uur

  77. Debat moet kunnen, maar ik stoor me gigantisch aan de nieuwe trend dat Kabinetsleden zich promoten in een campagne voor geméénteraadsverkiezingen!!

    Balkenende zie je ook al te pas en te onpas in verkiezingsbroodshows met peptalk. Hij en zijn zenuwachtige ministers lijken wel bang dat het plebs in de regio’s niet adequaat genoeg wordt gemend door de plaatselijke lijstduwers van rechts.
    Ik dacht dat we scheiding hadden tussen de drie bestuurslagen overheid, provincie & gemeente, maar het lijkt nu meer op een dictatocratie van bovenaf.

    Reactie door Emiel — vrijdag 3 maart 2006 @ 10.04 uur

  78. @77, Emiel,
    Ja, het stoort mij ook maar ik besef ook dat beslissingen uit Den Haag, grote invloed hebben op gemeenten, immers steeds meer taken worden naar daar overgeheveld!
    Neem de nieuwe WMO, die er aan zit te komen, daar hoor je het o.a. over te hebben, want dit gaan alle burgers voelen!!!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 3 maart 2006 @ 11.21 uur

  79. Ik heb de uitslag gehoord en gelezen maar bewust niet naar het debat gekeken, ik kan bijna geen politici meer zien.

    Als ik Van Aartsen, Lousiwies en Verhagen zie word ik spontaan misselijk en krijg kotsneigingen. Daar wordt Jan dan de dupe van maar helaas. Ook Pastors is niet weg te denken van het scherm.

    Waar de PO voor staat is mij al lang duidelijk, ik mijd ze dan ook bewust en kijk nog liever naar RTL-nieuws en nieuws op Belgie m.b.t. buitenland. RTL commercieel maar objectiever.

    Maak me vaak zo kwaad dat ik er zelf ziek van dreig te worden, die arrogantie het eigenbelang van sommige politieke partijen de momenteel ineens uit de hoge hoed getoverde positieve wendingen in het niews. Een maand geleden bijvoorbeeld was het fijstof een ramp, nu Dekker wil gaan bouwen valt het ineens wel mee? Verhagen deelt ineens geld uit voor starters etc..maar ontkent zijn betrokkenheid bij het ontstaan van de voedselbanken.

    De respectloosheid waarmee over groepen mensen in de samenleving wordt gesproken, het is meer dan ik kan verdragen.

    New York, wat bedoelt hij de Bronx?

    Reactie door Henny — vrijdag 3 maart 2006 @ 11.32 uur

  80. @69, wat is je probleem Tim? Ontoereikend onderwijs?
    Angstsyndroom?

    Overigens pluim voor Jan Marijnissen.

    Reactie door walking bull — vrijdag 3 maart 2006 @ 12.23 uur

  81. @ J3roen (23):

    Dat is een goeie! :)
    Of een bril hem zal helpen, waag ik wel te betwijfelen…..

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 3 maart 2006 @ 13.09 uur

  82. @ Ad (27):

    Volgens mij dacht dombo Van Aartsen dat voedselbanken geldbanken zijn, die investeren in de voedselindustrie….. :)

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 3 maart 2006 @ 13.13 uur

  83. @ Erik Peters (61):

    “Ophokken” is wel voldoende, hoor.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 3 maart 2006 @ 13.23 uur

  84. @ Tim Biesenbeek (51 en 69):

    Mensen als jij proberen bewust de religie Islam als geheel voor te stellen als extremistisch. Dat is natuurlijk kletskoek: de extremisten vormen slechts een kleine groep, net als b.v. bij het Christendom. En ook als je religieus bent geïnspireerd, kan je politiek heel progressief zijn en in de praktijk heel goede dingen doen. Dat is al heel lange tijd het geval.
    Atheïstische fundamentalisten (zo een lijk jij ook te zijn) zaaien haat en verdeeldheid, en daarvoor staat de SP echt niet.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 3 maart 2006 @ 13.39 uur

  85. Vrees dat Jozias heeft vernomen dat de oude stinksigaar in het totrentje wil komen. Kan zijn gehakkel anders niet verklaren.

    Reactie door POSITIVO — vrijdag 3 maart 2006 @ 13.57 uur

  86. 85 Lees : torentje niet rot-tentje

    Reactie door POSITIVO — vrijdag 3 maart 2006 @ 13.59 uur

  87. Olav Meijer, om u de waarheid te zeggen: Het interessert me niet zo bar veel wat u denkt dat ik ‘lijk te zijn’.
    Ik ken u niet.

    76 Mona: Ja, ik had ook een andere reactie over de cartoon-rellen verwacht.
    Graag gedaan, die link. :)

    Je kan het manifesto hier ondertekenen:
    http://www.petitionspot.com/petitions/manifesto

    Reactie door Tim Biesenbeek — vrijdag 3 maart 2006 @ 14.06 uur

  88. @Mona, Persoonlijk zie ik niets in dat manifest, het geeft het idee dat Islam de grondslag is voor de ellende, terwijl het de uitoefenaars en be oefenaars zijn die het doen!Het stigmatiseerd daarmee een groot aantal mensen die wel het op onze manier uitdragen.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — vrijdag 3 maart 2006 @ 14.46 uur

  89. Tim Biesenbeek, weet u dat er een hemelsbreed verschil is tussen de Islam en het IslamiSme? Zo niet, beter niets zeggen dat iets doms zeggen, lijkt me.
    Jan Marijnissen deed het prima, gisteravond. Ik kan dat zeggen, want ik was erbij, in de zaal. Hartstikke leuk om daar bij aanwezig te zijn, trouwens!
    Jozias van Aartsen deed het inderdaad erg slecht, zelfs volgens zijn eigen medeleden van de VVD die ik sprak tijdens en na afloop. Verhagen deed het helemaal niet zo beroerd en Wouter Bos deed het uitstekend. Femke Halseman en Lousewies van der Laan waren ook zeer zwak. Jammer. Van Aartsen krijgt trouwens van het VVD kantoor opdrachten mee wat en hoe hij iets moet zeggen. De VVD zet in op de OZB en kan met de andere onderwerpen dus vrij weinig. Het biel me op dat hij wel nu heeft toegegeven dat er armoede is in Nederland. En dat mag in de krant!

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 3 maart 2006 @ 14.46 uur

  90. @Mona.
    Als ik u was, zou ik bijzonder goed oppassen, met wie u zich associeert. Die meneer Biesenbeek heeft heel andere motieven dan u, volgens mij, en omdat u vindt dat Jan Marijnissen ‘n onduidelijk standpunt heeft over die cartoonrellen, is dat beslist niet zo. Vindt u dat nog steeds, na alles wat daarover elders op deze site is gezegd? Of u heeft wel ‘n heleboel overgeslagen, of u heeft er weinig van begrepen.
    Ik denk dat ik ook denk dat die Tim Biesenbeek is, wat hij denkt dat Olav Meijer denkt dat Tim Biesenbeek lijkt te zijn.

    Reactie door Boudewijn Pleines — vrijdag 3 maart 2006 @ 14.49 uur

  91. Voedselbank Nieuws van het Ministerie van Arbeids Prikkels waar toch ook het gekraai van Josias doorklinkt.

    Reactie door Ben — vrijdag 3 maart 2006 @ 15.04 uur

  92. Toch zit er iets kroms aan het bovenstaadne onderzoek. Zo lees je hier bijvoorbeeld de voedselbank een wachtlijst heeft, en dat de “klanten” worden doorgestuurd door de hlpverleners die volgens het ministerie te weinig zlouden samenwerken.

    Reactie door Ben — vrijdag 3 maart 2006 @ 15.11 uur

  93. Tim Overbeek,Je hebt het artikel waar je naar refereerd niet helemaal goed gelezen maar zeker niet geod begrepen.Wat bedoel je nou eigenlijk met je opmerking aan Marijnissen. Heel Nederland weet toch dat Marijnissen is voor gelijke kansen VOOR
    IEDEREEN is dus ook VOOR U.
    Biesenbeek U raaskalt (Het schijnt dat U een beetje Engels kunt lezen Raaskallen in het Engels is Rave or talking nonsen)
    Apropos ik vind dat Olav Meyer juis wel het gelijk aan zijn kant heeft.

    Reactie door Jh. de Wit — vrijdag 3 maart 2006 @ 15.23 uur

  94. 90 Boudewijn
    Thank you for warning me.

    Quote: I think that I also think that Tim Biesenbeek is what he thinks that Olav Meyer thinks what seems to be Tim Biesenbeek??

    And then you dare ask me if I have read and understood everything properly!!!
    Don’t worry, I am not easily deceived..

    However….ik kon deel 3 van mijn reactie
    niet verstuurd krijgen. Ik heb het ontbreken daarvan nog wel kunnen melden.

    met groet,

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 16.30 uur

  95. @90 Boudewijn,

    SSSSSSSCHEEEEEERRRRRRRRUUUUUUPPPPP!!!!! :) :)

    Reactie door Tomaat — vrijdag 3 maart 2006 @ 16.32 uur

  96. Ik vond links goed. Zelfs Wouter gaf de illusie dat ie links was. Wouter is voor mij een raadsel. Iedere keer als ik denk dat het wat wordt, doet ie weer wat doms (Afganistan, eurpesche grondwet)

    Jozias was de mega-looser. Wat is die man door de mand gevallen. Had maar één antwoord. Werk voor mensen die geen werk kunnen krijgen. De klapper van de week was dat voedselbanken geen werk verschaffen.
    Dat klopt als een bus, maar zelfs een Poolse werkman moet af en toe eten. Handig om te weten dat bij de VVD de stelling geldt. Werk boven voedsel. Kan nog interessant worden met blauwgroentulip.

    Naar Verhagen kan ik niet objectief kijken. Ik krijg kotsneigingen van die vent.

    Jan, jij was goed. Alleen te weinig aan het woord. Hoe meer je praat des te zinniger het wordt

    Tja en Femke, …… ons liberaaltje….daar heb ik een zwak voor. Alleen die naam al. Ik kon eens een Femke, wat een engeltje was. Dus daar kan ik ook niet objectief naar kijken.

    Liesewies lulde uit haar nek. Op een of andere manier voel ik wel sympathie voor haar, maar die partij is al 10 jaar dood.

    Reactie door alexander — vrijdag 3 maart 2006 @ 16.33 uur

  97. 94 Tomaat

    Ik heb mijn reactie aan jou ook niet op de post kunnen krijgen……jasses toch !
    met groet

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 16.39 uur

  98. 87 Tim

    Ik ga deze petitie, alhoewel helemaal mee eens met de grondslag ervan, niet tekenen.
    Target blijkt: White House, United Nations
    Category: Civil & Human Rights

    Het US beleid and Humand Rights daarin heeft volgens mij geen enkel gevolg enig respect daarover laten zien.
    Indien het manifesto gericht was aan de Europese regeringen, had ik ervoor getekend.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 18.20 uur

  99. @97,

    Da’s nou jammer Mona, maar ik zit er niet mee!

    Reactie door Tomaat — vrijdag 3 maart 2006 @ 19.15 uur

  100. @97 Tsja dat is wel makkelijk toch?.
    Waarom soweiso reageren dan?
    Vinds je dat niet een beetje jammer van een reactie?
    Als je nergens mee wil zitten,zit je toch?

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 19.20 uur

  101. 99 bot en bevoordeeld toch naar mij toe terwijl mijn reactie niet bot maar beeldend was.
    Als je daar niets mee hebt, denkt dat ik vind dat een kunstenaar geen politieke mening kan hebben, is jouw commentaar
    van m.i. van geen belang.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 19.37 uur

  102. 99 Tomaat
    Je hebt waarschijnljk nooit in een land geleefd waarin de kunsten tot vervolging
    leiden. Je hebt geen excuus voor je gebrek aan belangstelling voor mijn reactie.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 19.45 uur

  103. tomaat
    Noch schijn je enige bescheidenheid naar ij toe te kennen
    Yerwijl ik dit in mijn reactie wel terwege had willen brengen omdat men elkaars werk net kent.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 19.54 uur

  104. Hallo lieve Mona groetjes van Blammo

    je vriendje Blammo

    Reactie door Blammo — vrijdag 3 maart 2006 @ 20.43 uur

  105. dank je

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 21.08 uur

  106. Hallo Jan Marijnissen
    Blammo is vandaag erg lief geweest, krijg ik dan van jou een mooie SP ballon.

    dag jan en dag lieve mensen van de SP

    je vriendje Blammo

    Reactie door Blammo — vrijdag 3 maart 2006 @ 21.21 uur

  107. tot vele menselijke tranen bewogen…

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 21.28 uur

  108. 107 en tot politieke achtervolging geordeneert.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 21.33 uur

  109. Laat het maar aan Jan over Mona, hij gaat alle lieve mensen van de SP weer blij maken, ook Blammo

    groetjes je vriendje Blammo

    Reactie door Blammo — vrijdag 3 maart 2006 @ 21.37 uur

  110. 107 ik ervaar de achtervolging overigens niet van de SP. Laat ik daar duidelijk over zijn.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 21.40 uur

  111. 107 ik nl zelf ervaring over kunstzinnige achtervolging, hetgeen niets te maken heeft met wel dan niet een politiek statement.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 21.59 uur

  112. I rest my case

    Ik zit midden in produktie en hoop mijn geest te blijven vrijwaren.

    Met dank aan ieder

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 22.03 uur

  113. De enige achtervolging is voor de kunstenaar “perfectie” It driving me nuts

    je vriendje Blammo

    Reactie door Blammo — vrijdag 3 maart 2006 @ 22.11 uur

  114. dat is niet waar!

    de enige achtervolging is menselijke uiting en niet perfectie of inzicht daarover.

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 22.16 uur

  115. tot tranen bewogen over politiek of religie die daar iets over te zeggen denkt te hebben

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 22.18 uur

  116. I rst my cae

    Reactie door mona — vrijdag 3 maart 2006 @ 22.34 uur

  117. Ik blijf in ieder geval folderen tot dinsdag !
    Dit ben ik aan al die kinderen die in armoede leven verplicht !
    Weg met dit acosiaal kabinet !
    Weg met die zakkenvullers in de gemeenteraden en wethouders !
    En nu op naar 2007 !
    De eindafrekening !

    Met Vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — vrijdag 3 maart 2006 @ 22.35 uur

  118. Beste Mona,

    Helaas heb ik je reacties nu pas gezien en dat kwam omdat ik nog een opdracht had staan, die dringend af moest, vandaar.
    Helaas voor jou, ken ik maar al te goed de landen van onderdrukking der vrije kunsten, dus je conclusie is iets te voorbarig.
    Doch dit neemt voor mij niet weg dat de weg open blijft staan dat kunst en politiek best samen kunnen gaan en ik hier dus ook niet voor terug wens te deinzen.
    Genoeg terreur meegemaakt en k laat me niet langer onderdrukken, door wie of wat dan ook.
    Mag ik trouwens nog even een opmerking maken, dat ik de stukjes die je met Blammo voert niet kan plaatsen?
    Het gaat volgens mij niet op een geheel gezonde manier, zoals jullie op elkaar reageren.
    Sterkte met de KUNST Mona, met een grote K.
    Dat is de echte kunst.

    Reactie door Tomaat — vrijdag 3 maart 2006 @ 23.50 uur

  119. Blammo vind Mona lief.

    dag lieve mensen van de SP

    Reactie door Blammo — zaterdag 4 maart 2006 @ 8.36 uur

  120. @119 en weet je hoe dat komt?
    Omdat Blammo Mona is en nog wat andere persoonlijkheden in één hoofd.
    Zoek hulp.

    Reactie door Tomaat — zaterdag 4 maart 2006 @ 14.25 uur

  121. @15 Sis,

    Waar bemoeien jullieje mee?
    Wat dacht je van politiek.
    Het gaat in de gemeenteraads verkiezingen nl. wel om afgevaardigden van de landelijke politieke partijen, maar waarschijnlijk had je nog niet zo ver nagedacht.
    Eerst denken, dan pas reageren.

    Reactie door Tomaat — zaterdag 4 maart 2006 @ 14.31 uur

  122. Jan goed gedaan.
    Ik hoop en duim op een flinke winst in alle gemeentes waar de sp mee doet.
    De media sensuur ten spijt, sp is niet te stuiten.
    Zet hem op voor meer winst.
    Gelijkheid en sociaal voor iedereen.
    Pia

    Reactie door pia gutjens — zaterdag 4 maart 2006 @ 14.47 uur

  123. 94 boudewijn

    I hope that you hope that I hope that
    in terms of verbal humor that it seems indeed is what it is!
    hopefully smileys are not in commination.

    118 tomaat jij ook het beste met je werk!

    Reactie door mona — zaterdag 4 maart 2006 @ 20.19 uur

  124. 119

    Blammo
    Ik denk zelf dat als je een groot
    mens wordt je soms wel eens kinder vriendjes daarmee kan verliezen.

    Reactie door mona — zaterdag 4 maart 2006 @ 20.27 uur

  125. @Mona.

    Humor is the spice of life.

    Reactie door Boudewijn Pleines — zondag 5 maart 2006 @ 11.31 uur

  126. when table create boy kill: http://www.theglobeandmail.com/ , circle can lose grass

    Reactie door Trevor Clark — woensdag 29 maart 2006 @ 16.32 uur

  127. Goed up to date.

    Staat exact voor de doelstelling en de gevolgen van het voorgestelde beleid door de SP.

    Nederland in zijn achteruit.

    Reactie door Ben de Jong — woensdag 15 november 2006 @ 16.48 uur