We gaan er wat aan doen!

Dit schreef e.krul gisteren naar aanleiding van de verkiezingen:

Naam: e.krul |

Tjonge jonge wat een gemeenten zijn er die geen SP hebben.
Daar moet toch echt wat aan gedaan worden, Jan!

Ze heeft gelijk. Ik nodig iedereen die gisteren dacht: Verdorie, en nu kan ik hier in mijn gemeente geen SP stemmen, uit om mij een mailtje te sturen als die vaststelling heeft geleid tot vastbeslotenheid om er alles aan te doen zodat het over vier jaar anders is.

Je kunt ook naar onze nieuwe site gaan.

Deze spot draait op dit moment op de radio:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 08 maart 2006 :: 17.26 uur

86 Comments

86 reacties

  1. Prima idee!!!
    Ik heb gisteren niet gestemd omdat de sp niet deelnam(Sittard)
    Ps kan de webmaster die muziekjes van de site halen aub.

    Reactie door Maz — woensdag 8 maart 2006 @ 17.31 uur

  2. Heemstede, Jan….Mijn vriend staat daar (nog) ingeschreven en wilde graag (en dat is niet om ruzie met mij te voorkomen :) )
    SP stemmen, maar dat kon dus niet… Hij heeft toen maar PvdA gestemd, maar had echt veel liever SP gestemd.

    Heemstede dus!

    Groet,

    Madelijne

    Reactie door Madelijne Pleines — woensdag 8 maart 2006 @ 17.32 uur

  3. Hoewel ik er momenteel niet woon (studeer in Canada), noch ingeschreven sta deed het wel een beetje pijn dat er geen SP Apeldoorn was.

    Mochten er mogelijkheden zijn om vanuit hier bij te dragen, voel je vrij om me te benaderen via email. De SP leeft ook onder studenten!

    –Steven

    Reactie door Steven de Jong — woensdag 8 maart 2006 @ 17.46 uur

  4. Ja, hier nog zo één! Echt-Susteren in mijn geval. Ik heb GroenLinks gestemd, kon ik ook wel achter staan maar als SP-lid stem je toch liever gewoon SP natuurlijk. Overigens heeft de SP vier jaar geleden hier wel meegedaan, toen niet genoeg gehaald voor één zetel en die stemmen zijn zo te zien allemaal, met nog een paar honderd extra, naar GroenLinks gegaan, die er nu een zetel bij heeft. Terwijl ze anders misschien weer verloren waren gegaan. Dus dat is dan een pleister op de wond…

    Maarre… om ff ter zake te komen: wanneer kunnen we je als lijsttrekker hier in Echt begroeten?!

    Reactie door Lilian — woensdag 8 maart 2006 @ 17.49 uur

  5. De meeste Kiezers in dít land hebben middels de Gemeentenraadsverkiezingen overduidelijk gekozen voor één socialer beleid…
    De meeste Kiezers zúllen dít hoogstwaarschijnlijk bij de 2de kamerverkiezingen nóg eventjes dunnetjes overdoen…
    Dan gaan wij met z’n Allen de Bevrijding vieren…

    Reactie door Lezer — woensdag 8 maart 2006 @ 17.57 uur

  6. Let It Grow…

    Reactie door Lezer — woensdag 8 maart 2006 @ 17.58 uur

  7. 4) Ja, lezer: Happy days are here again!!
    Gefeliciteerd!

    Reactie door Madelijne Pleines — woensdag 8 maart 2006 @ 17.58 uur

  8. Ik was zeer teleurgesteld dat de SP niet in de gemeente Wieringen mee deed.
    Alle parijen willen ons afsluiten van de buiten wereld door een stom meer.
    Ik denk dat als de SP mee had gedaan dat zij hadden gezien dat het alleen geld verspilling is geld wat de gewone mensen weer moeten betalen.

    Dus Jan kom naar de gemeente Wieringen!

    Reactie door Wouter — woensdag 8 maart 2006 @ 18.21 uur

  9. Gefeliciteerd!

    Enneh, als je wat aan Soest kan doen…

    Reactie door Struikelaar — woensdag 8 maart 2006 @ 18.28 uur

  10. Jan, volgens mij is E. Krul een dame, hoor. Eleanora of Eleonora heet ze. Heeeele mooie naam…. Een DAME dus? :D

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 8 maart 2006 @ 18.34 uur

  11. Goed bezig mensen, de democratie gaat zijn tanden laten zien en de voedselbanken nu meteen afschaffen….of niet?
    Mijn buurvrouw heeft namelijk honger met haar kinderen en zij heeft wel gestemd dus ik hoop dat jullie haar niet gaan teleurstellen, ik heb namelijk beloofd dat als ze niet gaat stemmen ik twee keer in de week voor haar
    en haar kinderen zal koken en dat ze dan geen dankjewel hoeft tegen mij hoeft te zeggen .
    Maar ik heb ook met haar afgesproken dat als de voedselbanken bij winst van links gewoon blijven bestaan,ze samen met mij naar de Albetheijn gaat en daar een brood gaat “stelen”voor haar en haar kinderen en dat ik dan de politie mag bellen en zij het gaat uitleggen.
    Mijn buurvrouw is blits en heeft lef maar ik hoop dat links net zoveel lef en kloten heeft als mijn buurvrouw.
    Ik ben benieuwd

    Reactie door bertje — woensdag 8 maart 2006 @ 18.37 uur

  12. Goed gezegd mevrouw Krul :)

    Reactie door Patrick — woensdag 8 maart 2006 @ 18.37 uur

  13. Onze ledenwerkgroep in Nederweert geeft het goede voorbeeld hoe je op die frustratie ingaat: http://www.weert.sp.nl/bericht/060308-sp_nederweert_start_campagne_.html

    Reactie door SP Weert — woensdag 8 maart 2006 @ 18.44 uur

  14. @Bertje, het is de PVDA, zeggen de woorden, Glas, Plas en Was je iets.

    Of zijn we nu alweer vergeten dat de PVDA voor 95% van de huidige maatregelen getroffen door dit kabinet akkoord was.

    PVDA, CDA een pot nat.

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 18.51 uur

  15. In Brunssum zal de komende jaren er aan gewerkt worden dat men weer op de SP kan gaan stemmen.

    Jos Loock
    lid SP Brunssum

    Reactie door Jos Loock — woensdag 8 maart 2006 @ 18.52 uur

  16. Hier ook (Castricum) gèèn SP!!!!!
    Toppunt van ellende: VVD heeft hier gewonnen (brrrr!). En Gemeente- en DorpsBelang van zijn 1e plaats verdreven.
    Ik heb maar Groen Links gestemd. PvdA ging van 4 naar 2e plaats.

    Er moet een heel leger SP-ers deze kant op, vrees ik, want dit wòrdt een klus…

    Ik wil graag de schrik (van het idee dat ik in de verkeerde gemeente ben gaan wonen door die VVD mentaliteit hier) omzetten in de vastberadenheid hier iets aan te doen.

    Reactie door Pietje af — woensdag 8 maart 2006 @ 19.02 uur

  17. @8..Soest ??? dat is volgens mij het laatste VVD bolwerk?? Daar een SP tussen die Gooise RRRR-s….GRRRRAAAAGGGG!!!

    Reactie door eric — woensdag 8 maart 2006 @ 19.02 uur

  18. Ik geloof dat ik maar eens in de gemeente Losser aan de slag moet…mijn moeder van 75 is erg boos dat ze geen SP kon stemmen. Nog Lossernaren hier die willen helpen?

    Reactie door fransje — woensdag 8 maart 2006 @ 19.10 uur

  19. @12
    Dat denk ik ook Ronald.
    Nee, we weten het wel zeker.
    Overbetuwe geen SP,sombere dag hier gisteren.

    Reactie door Jofel — woensdag 8 maart 2006 @ 19.14 uur

  20. gefeliciteerd, Jan en alle anderen, die de SP (maar ook een sociaal Nederland) een warm hart toedragen.
    In mijn vorige woonplaats was inderdaad geen sp actief.
    Daarom ben ik vorig jaar maar naar OSS verhuisd. ;-)

    Reactie door Hans — woensdag 8 maart 2006 @ 19.17 uur

  21. Hoi Jan,

    Ik was gister teleurgesteld dat er hier geen SP aanwezig is. Ik heb SP Arnhem gevraagd wat ik hieraan kan doen. Wellicht kun jij mij ook alvast wat verder helpen.

    Ik wil graag ervoor zorgen dat er in mijn gemeente een SP-Afdeling komt.

    Maar wat moet ik hiervoor doen?

    Kun je me daarover mailen?

    Alvast hartelijk dank.
    Met vriendelijke groet,

    Johan Bosman

    Reactie door Johan — woensdag 8 maart 2006 @ 19.27 uur

  22. gefelicieteerd
    ik hoop dat de volgende verkiwzingen jullie meer zetels krijgen en dan ook echt mee kunnen spreken want er valt nog heel wat voor de gewone man te doen
    vooral de gene met de laagste inkomens
    gerard

    Reactie door gerard — woensdag 8 maart 2006 @ 19.29 uur

  23. Ronald@12,
    die laatste 5% voelden ze niets voor, de 95% waar ze wel aan mee wilden doen stelde natuurlijk niets voor.
    Dit is de tweede maal dat ze gestraft worden voor hun beleid, je weet wel dat referendum, het publiek lust dit kabinet niet maar dat is moeilijk toe tegeven door type s zo als jij, zal wel friese koppigheid zijn.

    Reactie door schoenmaker — woensdag 8 maart 2006 @ 19.32 uur

  24. Wil je dat ik mijn tanden stukbijt?
    Beek lb is een harde noot om te kraken.

    Reactie door Alex — woensdag 8 maart 2006 @ 19.32 uur

  25. Wat gaan we er aan doen?

    Daar waar de berichtjes van E. Krul kritiekloos worden geplaatst, ondanks gebrek aan nuancering, verwordt hij tot voorbeeld van de juiste SP.
    Inderdaad SP, jullie waren nog niet in alle steden vertegenwoordigd.
    Maar nu zijn jullie een echte volksvertegenwoordiging met bijpassende verantwoordelijkheid.
    De vraag; Hoe gaan jullie daar mee om.
    E. Krul is niet het juiste voorbeeld om naar de oplossing te zoeken.
    Vele, en niet eens vijandige meningen over de SP en haar toekomst, werden gezien als ontoelaatbaar.
    Wat gaan we nu doen SP?
    Ik zou als eerste de voortrekkersrol van de vrije meningsuiting door de SP willen koesteren.
    De SP ligt hier, althans schijnbaar, mijlenver voor.
    Een tweede doel moet nu al zijn om als “nieuwe beweging” te worden geaccepteerd.
    In principe is de PvdA geen beter alternatief voor alle mensen dan de SP.

    Misschien ook leren accepteren dat elke mening aandacht verdiend.
    En dat regeren ook consensus vereist.

    Reactie door Jacob — woensdag 8 maart 2006 @ 19.39 uur

  26. Kollumerland deed nog niet mee Jan Marijnissen, er is hier wel een afdeling (Noordoost Fryslân), de rest van Fryslân kan ook nog wel wat roder.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 8 maart 2006 @ 19.42 uur

  27. E.Krul is volgens mij een door mij zéér gewaardeerde ‘zij’.
    Meer vrouwen in de politiek is zo gek nog niet.

    Reactie door Alex — woensdag 8 maart 2006 @ 19.45 uur

  28. Hehe, helemaal gelijk @ Alex :)

    Reactie door Patrick — woensdag 8 maart 2006 @ 19.47 uur

  29. @Schoenmaker, ohhh dus als ik het goed begrijp is maar 5% van balkenende’s beleid slecht?

    Welnee de PVDA was het er al over eens dat de ziektekosten op de schop ging, de WAO zou met de PVDA ook veranderen.

    En als klap op de vuurpijl wat veel mensen niet weten, bij het aantreden van balkenden waren (en zijn nog steeds) 80% van de topambtenaren op de ministeries van PVDA huize.

    Het verfoeide UWV en hun herkeuringen wordt voornamelijk bevolkt door PVDA’ers, blijft het vreemd dat die daar zo gewillig aan meewerkt, sterker nog ze verzinnen een groot deel van het beleid.
    Een minister geeft alleen de grote bewindslijnen aan, ambtenaren vullen het beleid in.

    @Evert, Fryslân is over 4 jaar voor het FNP.

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 19.53 uur

  30. Gefeliciteerd!!!
    Maar waarom is er nog geen SP afdeling in Veendam ?.
    nou is de pvda de grootste hier ,en of we daar nou zo blij mee moeten zijn, ik moet het nog zien of ze het beter gaan doen dan het cda of de vvd

    Reactie door herman — woensdag 8 maart 2006 @ 19.56 uur

  31. Ik had al lang besloten alleen te gaan stemmen voor de gemeente raad als de SP op de lijst voor kwam.Tot groot genoegen trof ik in Veghel voor het eerst de SP op de lijst aan en gelukkig met veel succes.De asociale arrogante dictatuur heeft zware klappen gekregen, leven de democratie en solidariteit met de minima.

    Reactie door J.G.Nabuurs — woensdag 8 maart 2006 @ 19.56 uur

  32. ook spijkenisse liet helaas verstek gaan en ik weet uit mijn omgeving dat ik niet de enige was die er zo over dacht

    Reactie door Freek — woensdag 8 maart 2006 @ 20.14 uur

  33. Goed zo Jan, daar gaat dus wat gebeuren de komende tijd, kunnen al die mensen die hun stem niet konden uitbrengen op de SP, eindelijk hun ei kwijt.
    Er wordt gepopeld omdat te doen!

    P.S.
    Hij is een zij, zeg maar Eleonora

    Groet,

    E.Krul

    Reactie door e.krul — woensdag 8 maart 2006 @ 20.32 uur

  34. @29 Ronald,

    De FNP heeft hier in de gemeente aardige verloren. Dus grote kans dat je over 4 jaar nog zonder strenge inburgeringscursus Fryslân in komt, dus je hoeft niet bang te zijn voor een nat pak met Fierleppen (polstokspringen) ;).

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 8 maart 2006 @ 20.45 uur

  35. @Evert, ik woon al in Fryslân, dus ik zal er weinig last van hebben.

    gelukkig hoef ik niet in te burgeren, want schaatsen kan ik niet ;-)

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 20.48 uur

  36. ronald@29,
    hoe kan je nu stellen als je voor 95% eens bent dat het beleid goed zou zijn geweest.
    Het CDA heb alle mogelijke moeite
    gedaan om de PVDA buiten boord tehouden.
    Ze hadden slechts gelijk met de aap uit de mouw kunnen komen dat ze liever met de VVD wilden regeren, de verkiezing uitslag was daar niet naar ze moesten wel eerst met de PVDA onderhandelen die laatste 5%was de bedoeling dat de onderhandelingen stuk liepen, daar men vermoedelijk wist van de judas rol van D66 dat deze als nog mee wilden regeren.

    Reactie door schoenmaker — woensdag 8 maart 2006 @ 20.55 uur

  37. @Schoenmaker, het gaat er niet om of het CDA het PVDA uit de regering wilde houden, het gaat er om dat de PVDA voor 95% akkoord was met het voorgestelde regeerakkoord wat CDA/VVD/D66 nu aan het uitvoeren zijn.

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 20.59 uur

  38. @35 Ronald,

    Kan zelf ook niet goed schaatsen, laatst wel met mijn vorige stage te schaatsen geweest in Kardinge in Groningen, was lang niet de snelste maar een Fries laat zich niet zomaar tegen houden, Fryslân muts op en schaatsen maar! Had op het laatst wel de meeste rondjes gemaakt :D.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 8 maart 2006 @ 21.04 uur

  39. Ronald@37,
    ja natuurlijk de PVDA nam de onderhandelingen serieus tot de joker in gezet werd door het CDA en toen was het over en sluiten .

    Reactie door schoenmaker — woensdag 8 maart 2006 @ 21.21 uur

  40. @schoenmaker, laat dat nu eens los en zie nu eens in dat als die ‘joker’ niet wat ingezet er nu een CDA/PVDA kabinet had gezeten die precies dezelfde maatregelen had genomen.

    Nogmaals de Geus heeft alleen verzonnen dat er minder WAOers moesten komen, hoe dat moest gebeuren is verzonnen door een overwegend PVDA ambtenaren apperaat.

    @Evert, tja ik ben dan ook geen fries, maar mijn vriendin is dat wel (een volbloed, letterlijk), die heeft een voornaam die al 16 generaties in de familie gaat (eerste vermelding van haar naam in de familie is rond 1700 en haar 2de naam gaat zelfs tot ergens in 1600 terug).

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 21.28 uur

  41. Bunschoten heeft ook geen SP afdeling, maar wel de nodige SP leden…

    Reactie door SNIX — woensdag 8 maart 2006 @ 21.29 uur

  42. Ronald@40
    regerings partijen zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid heb jij van Aartsen b.v. horen roepen het is de schuld van de PVDA, het is wel goedkoop om daar de schuld te leggen.

    Reactie door schoenmaker — woensdag 8 maart 2006 @ 21.35 uur

  43. @40 Ronald,

    Aha, leuk.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 8 maart 2006 @ 21.36 uur

  44. @Schoenmaker, natuurlijk zijn de regeringspartijen eindverantwoordelijk, maar dat wil niet zeggen dat zij uiteindelijk ook het beleid ‘maken’.

    Anders gesteld, als ik als minister opdracht geef tot het reduceren van het WAO bestand met 50% en de ambtenaren schieten gewoon de helft dood, dan ben ik uiteraard eindverantwoordelijk (terecht), maar zijn die mensen die die oplossing verzonnen hebben en uitgevoerd dan onschuldig?

    Daar zal de SP ook tegen aanlopen op het moment dat ze eventueel in de regering zit, de SP kan dan de mooiste plannen verzinnen, maar als het ambtenarenkorps er niet aan wil dan gebeurt er geen ene fuck hoor.

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 21.49 uur

  45. @evert, daarom is mijn dochter ook de 17e generatie die die naam draagt.

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 21.50 uur

  46. Vandaag zijn we in Nederweert naar de weekmarkt gegaan om onze actiekaarten uit te delen en de mensen te vertellen dat de SP óók in Nederweert actief is en de volgende keer graag aan de gemeenteraadsverkiezingen zal meedoen.Vanavond zijn we de wijk in geweest met dezelfde boodschap.De reacties waren zeer positief:”Kunnen we de volgende keer wél op de SP stemmen”
    Aan onze ledenwerkgroep zal het niet liggen!

    Reactie door Diny — woensdag 8 maart 2006 @ 21.55 uur

  47. Ronald,

    Ik weet dat ik altijd kritiek heb en nooit stem, en dat ik heel vaak negatief over de “democratie” spreek.

    Ik stem niet en ben zo negatief over de “democratie” …tenminste zoals deze nu functioneert om enkele “misverstanden” waarvan de meeste mensen hier ook vinden dat ze bestaan en die de meeste mensen hier ook net zo onrechtvaardig vinden als ik.

    Ik hoop dat je tijd hebt en de moeite neemt om te lezen over het “waarom” van mijn negatiefe opstelling t.a.v. de huidige parlementaire “democratie” en nog meer hoop ik dat jij of iemand anders hier de moeite en de tijd wil nemen om mij uit te leggen wat er dan niet klopt aan mijn redenering.
    Ik wil voor dat ik begin wel even gezegd hebben dat ik geloof in de oprechtheid van de hr Marijnisse en zijn streven naar een rechtvaardigere maatschappij zodat daar geen discussie over gevoerd hoeft te worden.
    Ik ga ook geen klaagzang over mijzelf en mijn leven houden want ik eet en drink gewoon iedere dag 3x en ik ben bereid om vanaf morgen 1x per dag te eten als iedereen morgen dan te eten heeft voor mij hoeft dat nog niet eens in de hele wereld maar “gewoon” alleen in…….

    Nederland het land waar ik 47 jaar geleden geboren ben waar ik leef woon vrouw en kinderen heb werk een huis eten, en weet ik veel wat niet meer heb, ik heb stemrecht ik heb vrijheid van meningsuiting, ik mag in Allah, God, Ajax , Lou de Palingboer geloven als ik dat wil, en als ik dat niet wil is het ook goed want ik ben geboren en getogen in Nederland en daar mag ik heel erg blij om zijn toch!!!
    Ik weet wie,waarom,wanneer,vermoord heeft bij Dokkum, ik weet wie het Behouden Huis op Nova Zembla bouwde en ook wanneer en waarom, ik weet wie gezegd heeft “Liever de lucht in”wanneer en tegen wie en waarom.
    Het aap noot mies dreun ik zo nu en dan nog vlekkeloos op als ik slaap zegt mijn vrouw.

    Mijn vrouw waarmee ik al een jaartje of 30 samenwoon is ook een heel normaal mens zij is Jordanese nee niet uit het midden oosten maar “gewoon”uit de Amsterdamse Jordaan waar de bloemen voor de ramen staan.
    Ik heb twee zonen een van 15 en een van 21 en ze zijn allebei midden in de Jordaan geboren en getogen want ik woon zelf al meer dan 30 jaar samen met hun moeder in de Jordaan, wel wat dicht bij mijn schoonmoeder in de buurt maar toch..de Jordaan is mijn buurt de gezelligste buurt van de hele wereld.
    Maar omdat dit verhaal nu wel een beetje erg positief begint te klinken en ik je niet langer in spanning wil houden je raait het nooit maar ik ben zwart !!!!
    Mijn ouders zijn in 1953 met de boot naar Nederland gekomen en toen had ik de pech om hier geboren te worden.

    Ik weet dus heel goed hoe Nederland er vroeger uitzag toen ik geboren werd was Nederland wit en niet anders het was n.l. 1959 maar vanaf de eerste dag dat ik naar school ging en iedereen van de juffrouw een plaatsje naast een ander mocht zoeken wist ik dat ik zwart was want niemand wilde naast zwarte piet zitten, toen ik school had afgemaakt en ging werken was er werk zat maar niet voor mij want ik was zwart, als ik naar het leidseplein wilde kwam ik nergens in ik was geen lid, werd niet geintroduceerd,het was een besloten avond, ik was niet goed gekleed,ik mocht wel lid worden maar dan moest ik maandag avond maar terug komen en drie pasfotos meenemen, kortom ik was niet welkom want ik was namelijk zwart.
    Ik ontmoette mijn vriendin die zoals ik al eerder gezegd heb Jordanese is en dat zijn haar ouders ook,toen mijn vriendin mij voorstelde waren ze niet blij om mij te zien integendeel ze waren woedend ik was niets voor hun dochter en soort bij soort houden, en prompt werd zij het huis uitgegooid ik was namelijk nog steeds zwart.
    Ik heb dus twee kinderen nu en ik hou zielsveel van mijn jongetjes en net als ieder ouder wens ik hun een nog beter leven als dat ik zelf heb.
    Maar nu komen mijn kinderen thuis met verhalen dat ze uit gescholden worden voor kamelen neukers kutmarokaan, ze moeten oprotten naar hun eigenland hun vriendinnetjes zijn Marokanenhoeren mijn oudste zoon hoeft niet meer naar het Leidseplein hij vind het wel mooi geweest zo want hij komt toch nergens in geld in zijn zak kleren aan en zijn Marokanenhoer bij zich.

    Ronald, ik ben al 47 jaar gast in mijn eigen land mijn eigen landgenoten maken van mij en mijn kinderen derde rangs burgers noemen mijn vrouw negerhoer en vertellen mijn kinderen dat ze zo snel mogelijk terug moeten naar hun eigen land slechts vier jaar geleden toen Pim nog leefde hebben zij met het zetten van een kruisje meer schade aan de samenleving toegebracht dan 1000 bommen gelukt zou zijn,en morgen komen er weer verkiezingen en wie weet wat mijn medelanders dan weer in petto hebben mevr Verdonk is de reincarnatie van Kafka en iedereen hier vindt haar wreed ik ook en toch zend zij dagelijks onschuldige stervelingen naar de hel, uit wiens naam gebeuren al deze kut dingen dan kan iemand mij dat even uitleggen misschien of bestaat mijn werkelijkheid niet!!! Al deze shit gebeurd uit naam van een ieder die stemt hoe goed zijn of haar bedoelingen ook zijn.
    Waarom zou ik dankbaar moeten zijn hier te mogen wezen, dit is GvD mijn eigen land en daarmee uit!!! ik heb deze waanzinnige strijd 30 jaar geleden samen met de moeder van mijn kinderen al gestreden ik ben heel erg boos, en mijn kinderen zijn net als ik weet niet hoeveel van die “kut Marokanen” die gewoon hier geboren zijn maar nergens welkom zijn en nergens worden geacepteerd zij zijn denk ik nog veel bozer als dat ik 30 jaar geleden was.
    Moet ik vandaag gaan juichen omdat links gewonnen heeft ? Nederland heeft de boterberg massaal op het hoofd gesmeerd .
    Ik maak absoluut geen vergelijkingen met Nederland nu en Duitsland toen maar Hitler is destijds gewoon op “democratiese” wijze aan de macht gekomen, door een volk dat ozo democratisch was maar men het geweten ook aan een partij over liet .
    Een partij hoort ook aan zijn kiezers uit te gaan leggen “Mensen fijn dat jullie allemaal op ons gestemd hebben maar jullie hebben gezien wat er gebeurd als er een paar gekken een paar stemmen meer hebben is het niet beter voor dat we verder gaan om bv nu even vast te leggen dat wij nooit meer voedselbanken zullen tollereren zeker als je zo dik gewonnen hebt wat ik bedoel te zeggen waarom word er na al de “politieke shit van de afgelopen 4 jaar nu niet eens eindelijk een open debat gevoerd over de ethiek van de voedselbanken maw is het normaal en rechtvaardig ? Maar nee de stemmen zijn binnen de voedselbanken zijn nu eenmaal een feit and thats it.
    de democratie in handen van een stelletje gekken is geen democratie en net zo gevaarlijk als een dictatuur met dat verschil dat eerst genoemde meestal door een stelletje gekken gekozen wordt.

    Reactie door bertje wacht op uitleg — woensdag 8 maart 2006 @ 22.07 uur

  48. Bertje @22.07 uur

    Ik ben zeer onder de indruk van je verhaal.
    Ben er stil van, maar wil toch, ondanks dat ik niet weet wat te zeggen reageren…
    kan het niet inhoudelijk, maar op dit moment wel emotioneel.
    En ik begrijp volledig je ‘negatieve’ houding t.a.v. ‘de democratie’

    Groet Sjaak

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 8 maart 2006 @ 22.31 uur

  49. @bertje,

    Bedankt voor je verhaal, voor opgesteld, het maakt me geen fuck uit of je wit, zwart of pimpelpaars bent.

    Ik zelf ben volgens de wet ook een allochtoon, hoewel nederlandse vader maar joegoslavische moeder en hier geboren ben ik volgens de letter van de wet een allochtoon.

    En ik geloof ook wel in de oprechtheid van de heer Marijnissen in zijn doel om van Nederland een beter land te maken, alleen ben ik het niet met de manier hoe dat moet gebeuren eens.

    Voor wat betreft die discriminatie, ik heb dan het ‘geluk’ wel blank te zijn, maar ik verzwijg mijn achtergrond anders merk ik de door jou geschetste situaties zeer actueel zijn inderdaad.
    Ook ik merk dat soort zaken en werd vreemd aangekeken in Friesland toen men van mijn achtergrond leerde.
    Dit is dus ook een van de redenen dat ik geen enkele moeite heb met evt emigreren, of ik nu te gast ben in Nederland of Australie dat maakt dan ook geen fuck meer uit.

    Vandaag las ik dat 20% van de mensen hun stem tijdens de gemeentelijke verkiezingen als proteststem heeft gebruikt, nou dat soort mensen mogen van mij direct het stemrecht afgenomen mogen worden.

    Het stemrecht is de ruggegraat van de ‘democratie’ maar tevens ook haar achilleshiel aangezien een politicus politiek gezien zelfmoord pleegt als hij/zij eens een inpopulaire maatregel moet nemen (zie huidig kabinet), als dit kabinet niet had bezuinigt en gewoon op de voet van paars was doorgegaan dan waren ze nu als grootste uit de bus gekomen.

    En inderdaad mensen stemmen niet met hun hoofd of hart maar met hun portomonee.
    En als er nu een partij opstaat die zegt dat alle polen geweerd moeten worden dan gaan ze inderdaad veel stemmen halen.

    Ik zelf ben ook tegen deze manier van democratie, liever zou ik zien dat het coalitie gebeuren zou worden ingeruild voor een systeem waarbij elke partij een kandidaat aanwijst voor een post en waarbij je dus op een kandidaat stemt.
    Nu stem je op een partij en moet je maar afwachten wat je krijgt.
    Weg met dat coalitiegekonkel en gewoon rechtstreeks op de beoogde minister stemmen ongeacht de politiek achtergrond.

    EN als laatste wil ik toch opmerken dat mijn (half)buitenlandse achtergrond ook mijn grootste voordeel is, als ik hier in Nederland niet meer rond kan komen dan vertrek ik ook net zo gemakkelijk naar een plek waar dat wel kan.
    Gasten kunnen vertrekken wanneer ze willen, vaste bewoners niet.

    Met vriendelijke groet
    Ronald

    Reactie door Ronald — woensdag 8 maart 2006 @ 22.33 uur

  50. Bertje, mijn voorouders komen uit Duitsland. Daar hebben mijn ouders flinke problemen mee gehad net na de oorlog. Ik niet. Ik ben van 1949. Jouw verhaal maakt ook mij stil en verdrietig dat mensen jouw kinderen zo uitschelden en dat jij zo geleden hebt. Ik ken dat zelf een beetje, omdat ik dik ben. Ook dat is lastig voor veel mensen om mee om te gaan. Nee, uitleg kan ik je niet geven. Alleen de wens dat je de moed hebt om door te gaan, om je kinderen goed op te vangen en ze goed terecht zien komen in een leuke baan en/of met een fijne partner. hier, of waar dan ook. Ik wens jou en je gezin het allerbeste toe.

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 8 maart 2006 @ 22.43 uur

  51. @47 bertje wacht op uitleg,

    Hoi bertje,
    Wat je hier vertelt is in en in triest en eigenlijk te zot voor woorden.
    Alsof de buitenkant bepalend is hoe of een mens in elkaar zit.

    JE BENT GEWOON EEN NEDERLANDER, je kinderen ook, houdt dat goed voor ogen.

    En er zullen altijd figuren blijven roepen van donder op naar je eigen land en weet ik wat nog meer.
    Zeker gezien het feit dat je kinderen hebt, komt dit nog eens extra hard aan.

    Je hoopt altijd dat ze het beter zullen hebben als dat je het zelf hebt gehad en je ziet in feite weer het zelfde gebeuren wat jij al mee hebt moeten maken.

    Keihard moet dat zijn. Zo iets doet ontzettend zeer.
    Maar bert, onthoudt dat er ook veel mensen zijn die niet op de kleur afgaan, die verder kijken dan hun neus lang is.

    Volgens mij heb jij het hart op de goeie plek zitten en dat is voor mij heel wat belangrijker dan een kleurtje.

    Misschien wel een stuk jaloezie van die blanken, die zo ontzettend hun best doen om toch maar een beetje bruin te worden in de zomer.
    Eigenlijk héél krom.
    Bert ik zou zeggen probeer er boven te staan, je bent niets minder dan een witte kaaskop.
    Hou je haaks en de moed erin.

    Groet van TOMAAT

    Reactie door TOMAAT — woensdag 8 maart 2006 @ 22.49 uur

  52. Beste mensen, wij zijn van overtuiging dat bij de juiste gedachten het Gooi, Castricum en wellicht Wassenaar de Universitaire hersencellen zullen gaan gebruiken. Je hebt ze toch niet voor niets gekregen.
    Herbert en Simone

    Reactie door simone — woensdag 8 maart 2006 @ 23.16 uur

  53. @bertje,

    Dat dit nog steeds voorkomt is door de “paar” rotte appels in dit land die het voor de normale mens verpesten. waardoor de hokjes geest van de nederlanders weer boven komt drijven en zeggen zie je wel weer die #$%$# marokanen… Tis te belachelijk voor woorden, omdat er zoveel goede mensen zijn op deze aardkloot, alleen die zijn niet interessant genoeg voor de media… die rotte appels zijn meer nieuwswaardig. Dat is het grote probleem wat hier achter zit..

    Ik denk dat ik met trots kan zeggen dat ik blij ben mensen uit veel verschillende culturen tot mijn vrienden te rekenen, en ik niet zou weten wat ik zonder hen had gemoeten.

    Reactie door Hans — woensdag 8 maart 2006 @ 23.23 uur

  54. dit is te gek zeg ga zo door jan stem volgend jaar op jou reken maar jan de nieuwe min presiedent dat klinkt goed of niet

    Reactie door dirk — woensdag 8 maart 2006 @ 23.47 uur

  55. @47 Bertje, Het ligt niet aan jullie!
    Het ligt aan hen en de angst die hen in het bezit heeft, angst voor anders en die juf van jouw had die titel nooit mogen krijgen en de juf of meester van je kinderen ook niet, schandelijk!Je kunt ermee naar de inspectie, want dicriminatie mag nooit en elke school dient een anti-pestprotocol te hebben tegenwoordig en daar dienen alle partijen zich aan te houden!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 9 maart 2006 @ 0.04 uur

  56. Bertje

    Ik lees je bijdrage nu voor de 5e keer en elke keer als ik het weer lees wordt ik weer opnieuw onpasselijk!
    Goed dat je dit hier hebt geschreven!
    Het zou op de voorpagina van elke krant moeten staan.
    Ik wordt hier zo ongelooflijk kwaad om!
    Echt waar! Ik moet bijna janken!
    Ik kan hier zó slecht tegen!

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 9 maart 2006 @ 0.32 uur

  57. Ook ik kon in mijn dorp (Deurne) niet op de SP stemmen.Ik zal hier niet uitweiden over de oorzaak hiervan, de werkgroep Deurne is enkele weken geleden opgeheven, evenals drie jaar geleden de werkgroep Asten!!
    Wat ik wilde melden is dat mijn zoons vonden dat ik toch moest gaan stemmen en wel op de PvdA, want je moet toch “zo links mogelijk” stemmen.Mijn antwoord was: als socialist ga ik niet op de Shell stemmen.Hebben jullie ook al opgemerkt dat in de media vrijwel alleen de PvdA de verkiezingen heeft gewonnen?
    Aad Sweep

    Reactie door Aad Sweep — donderdag 9 maart 2006 @ 0.49 uur

  58. Bertje, ik verbeeld me dat ik een idee heb hoe jij je voelt. Misschien is dat wel te arrogant van me,want kan ik het helemaal niet begrijpen.ik wou dat je bij mij in de straat woonde dan was er in elk geval één familie die met jou dit land vervloekt om deze houding.Heus, er zijn meer mensen die zo denken, maar die komen niet op de TV en in de kranten.
    Aad Sweep

    Reactie door Aad Sweep — donderdag 9 maart 2006 @ 0.54 uur

  59. Bertje !
    Je woont misschien in de verkeerde gemeente en niet in een LINKSE ( daar zijn er nu legio van ….).
    Waarom verhuis je niet, beste man, zodat ze jou en je gezin niet meer beledigen (schandalig..).
    De GR-verkiezingen zijn een eerste stap : SAMEN wonen wij in dit land en maken er het beste van bvb te beginnen met een eerlijker verdeling van het geld zodat IEDEREEN tevreden kan zijn en koopkracht heeft. Ook het racisme werd door de linkse victorie efficient ten val gebracht en enkel extreem rechtsen zullen zich nog trachten te verweren (die asocialen schreeuwen nu weer PvdA(llochtonen) en denk ‘laat ze maar lullen’.
    Volgende stap : de 2e Kamerverkiezing en daar moet je echt gaan stemmen op links zodat het ingezette democratische proces tot saamhorigheid in Nederland kan worden uitgebouwd. Mijn schoonzoon in Rotterdam is een keihard werkende gevluchte Irakees en een fantastische gozer.
    Al het beste Bertje. Together we are strong !

    Reactie door SPOSITIVO — donderdag 9 maart 2006 @ 1.45 uur

  60. Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik begrepen ben en serieus genomen wordt.
    Maar ik heb eigenlijk ook alweer spijt dat ik mezelf hier in een soort van slachtoffer rol plaats, het is namelijk helemaal niet mijn bedoeling om wie dan ook schuld gevoelens aan te praten of om zielig te doen ik ben namelijk niet zielig en ik voel mezelf ook niet zielig en er niemand die mij mijn zelfrespekt af kan nemen, ik ben Nederlander en dit is mijn land en ook al denk ik vaak bijmezelf dat ik hier weg wil, ik zal dit land mijn stad miojn jordaan nooit verlaten voor niemand Holland is mijn huis mijn land.
    Want ook al geloof ik niet in “jullie democratie” en stem ik niet dus ook niet op”jullie” SP, en ook al word mijn Holland morgen bestuurd door de duivel zelf, ik ga nog liever dood dan dat ik mij laat verjagen uit mijn eigen land.
    En op dagen zoals deze ben ik heel erg blij dat er nog mensen in mijn land zijn die zijn zoals jullie, en ik meen het als ik zeg dat jullie reacties mij echt de kracht geven om het van de daken te gaan schreeuwen !!!
    Ik stem niet maar wij zijn wel gelijk gestemd bedankt aan allen voor de bevestiging van mijn bestaan xxx

    Reactie door bertje — donderdag 9 maart 2006 @ 2.05 uur

  61. beetje off-topic, maar wel wetenswaardig;
    de bijbaantjes van Wiegel:

    voorzitter Zorgverzekeraars Nederland
    adviseur VNO-NCW, lid van curatorium
    president-commissaris De Meeuw B.V. in Oirschot
    president-commissaris Copaco N.V. in Eindhoven
    president-commissaris bij het Nederlands Omroep Productiebedrijf N.V. (NOB)
    commissaris bij Van Gansewinkel B.V. in Eindhoven
    commissaris bij Arriva Personenvervoer in Heerenveen
    commissaris H.R. van Triest B.V. in Hoogeveen
    commissaris bij Grontmij N.V. in De Bilt
    commissaris bij ABN Amro Bouwfonds N.V.
    commissaris bij Enertel N.V. in Rotterdam
    bestuurslid Stichting Burgers Ergon Holding
    bestuurslid Stichting Administratiekantoor Deerns-groep
    voorzitter Raad van Toezicht Staatsbosbeheer
    voorzitter Centraal Brouwerij Kantoor
    lid van de Raad van Advies van Deloitte & Touche
    vice-voorzitter Stichting Maatschappij, Veiligheid en Politie

    Reactie door Jansonius — donderdag 9 maart 2006 @ 3.31 uur

  62. Hellevoetsluis… geen SP… Nou ja toen heb ik maar niet gestemd… ;-)

    Reactie door Chantal — donderdag 9 maart 2006 @ 4.59 uur

  63. Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — donderdag 9 maart 2006 @ 6.51 uur

  64. Ga ik als nieuwe inwoner van Sittard stemmen, zie ik als alleenstaande bijstandsvader met kind dat de SP niet op de lijst stond.
    HELP!!!
    (heb toen maar strategisch Groen-Links gestemd.)
    Als oud-amsterdammer kan ik opmerken dat Sittard absoluut de SP nodig heeft!
    Gaan we hier met z’n allen wat aan doen?

    Reactie door Peter Rutjes — donderdag 9 maart 2006 @ 7.37 uur

  65. Ik denk dat we als SP ook vooral goed in kaart moeten brengen wat de oorzaken zijn waardoor SP-afdelingen die eerder nog behoorlijk actief waren, toch na verloop van tijd (vaak binnen enkele jaren al na oprichting) uit elkaar kunnen vallen. Ook in mijn omgeving is dat namelijk in diverse afdelingen gebeurd, waardoor dus uiteindelijk in gemeenten van die lokale afdelingen de SP als partij ook niet heeft kunnen meedoen.

    Pas als je die oorzaken goed hebt onderzocht, en hebt geëvalueerd wat je als leden van een afdeling kunt doen om te voorkomen dat zo’n doemscenario werkelijkheid gaat worden, kun je gaan nadenken over de vraag hoe we als landelijke partij kunnen zorgen dat de SP over 4 jaar in nog veel meer gemeenten vertegenwoordigd zal zijn.

    De komende regioconferenties zullen ongetwijfeld een goede gelegenheid bieden voor alle afdelingen binnen de regio’s om aandacht te schenken aan dit zeker nu belangrijke onderwerp. Hoe te voorkomen dat je als pas opgerichte afdeling met enthousiaste leden na verloop van tijd (na een geslaagde actie) terechtkomt in de situatie van “hoe nu verder te gaan”. En daarnaast ook proberen meer grip te krijgen op de problemen die pas opgerichte afdelingen in het algemeen tegen kunnen komen.

    Wat niet wil zeggen dat afdelingen, eenmaal in de raad actief, weinig meer te vrezen hebben van ‘gevaren’ van binnenuit (of van buitenaf). Want winst of geen winst behaald: in beide opzichten geldt dat behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst. Waarmaken en opnieuw bewijzen waar je als partij voorstaat: daar zal het ook de komende jaren vooral op aankomen.

    Reactie door David Tompot — donderdag 9 maart 2006 @ 7.47 uur

  66. Ik denk dat we als SP ook vooral goed in kaart moeten brengen wat de oorzaken zijn waardoor SP-afdelingen die eerder nog behoorlijk actief waren, toch na verloop van tijd (vaak binnen enkele jaren al na oprichting) uit elkaar kunnen vallen. Ook in mijn omgeving is dat namelijk in diverse afdelingen gebeurd, waardoor dus uiteindelijk in gemeenten van die lokale afdelingen de SP als partij ook niet heeft kunnen meedoen.

    Pas als je die oorzaken goed hebt onderzocht, en hebt geëvalueerd wat je als leden van een afdeling kunt doen om te voorkomen dat zo’n doemscenario werkelijkheid gaat worden, kun je gaan nadenken over de vraag hoe we als landelijke partij kunnen zorgen dat de SP over 4 jaar in nog veel meer gemeenten vertegenwoordigd zal zijn.

    De komende regioconferenties zullen ongetwijfeld een goede gelegenheid bieden voor alle afdelingen binnen de regio’s om aandacht te schenken aan dit zeker nu belangrijke onderwerp. Hoe te voorkomen dat je als pas opgerichte afdeling met enthousiaste leden na verloop van tijd (na een geslaagde actie) terechtkomt in de situatie van “hoe nu verder te gaan”. En daarnaast ook proberen meer grip te krijgen op de problemen die pas opgerichte afdelingen in het algemeen tegen kunnen komen.

    Wat niet wil zeggen dat afdelingen, eenmaal in de raad actief, weinig meer te vrezen hebben van ‘gevaren’ van binnenuit (of van buitenaf). Want winst of geen winst behaald: in beide opzichten geldt dat behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst. Waarmaken en opnieuw bewijzen waar je als partij voorstaat: daar zal het ook de komende jaren vooral op aankomen.

    Reactie door David Tompot — donderdag 9 maart 2006 @ 7.47 uur

  67. In Wassenaar geen SP, ik heb dus blanco gestemd!

    Reactie door Sjaak — donderdag 9 maart 2006 @ 8.07 uur

  68. @60 bertje.

    Prima bertje, hou die gezonde vechtlust vast. Nederland is jouw land en zal dat ook blijven. Goeie instelling van je, zeker als je dit op je jongens ook over kunt brengen en zij dit ook begrijpen, zijn jullie al een stuk verder als menig Nederlander.
    Nogmaals houd moed en sterkte.

    Reactie door TOMAAT — donderdag 9 maart 2006 @ 9.16 uur

  69. Onrust in CDA groeit na verkiezingsnederlaag

    DEN HAAG – Het rommelt in het CDA na de nederlaag bij de gemeenteraadsverkiezingen. Een belangrijk deel van de partij vreest dat het ook volgend jaar bij de Tweede-Kamerverkiezingen helemaal misgaat. Ongeruste leden verwachten snelle actie van de partijtop.

    ‘Dit moet voor ons een ongelooflijk grote waarschuwing zijn’, aldus Doekle Terpstra, voorzitter van de HBO-raad en oud-vakbondsman. Onder leiding van Jan Peter Balkenende en Maxime Verhagen vertrouwt de CDA-top er te veel op dat de partij volgend jaar zal profiteren van het herstel van de economie. ‘Dat is niet het antwoord. We kunnen niet even meeliften met de zegeningen van het moment.’
    Terpstra: ‘Het wordt tijd voor een diepe analyse. Hoe gaan we om met onze principes? Zitten we wel goed met die heel harde, conserverende lijn? Of erkennen we dat bijvoorbeeld het asielbeleid zich slecht verhoudt met een aantal CDA-uitgangspunten: barmhartigheid, naastenliefde, er zijn voor alles wat kwetsbaar is.’
    Ronald van Bruchem, voorzitter van de CDA-jongeren (CDJA), is het daarmee eens. ‘Zeggen dat het allemaal wel goed komt als de economie aantrekt, is te gemakkelijk. Economie is geen wondermiddel. Aan het eind van Paars II ging het ook goed met de economie.’
    De CDA-kopstukken zijn verontrustend stil na de nederlaag, vindt Van Bruchem. ‘Ik merk nog weinig van een sense of urgency. In de partijtop is het toch: wacht maar, stil maar, alles komt goed. Het begint te lijken op die voorlichter van Saddam Hussein, tijdens de oorlog in Irak. Die bleef ook maar volhouden dat het allemaal prima verliep, terwijl de rakketten om zijn oren vlogen.’
    Maastricht, nota bene de stad van de populaire CDA-burgemeester Leers, is een van de vele steden waar het CDA een harde klap kreeg (vier zetels verlies) en dePvdA zag winnen. ‘Wij krijgen hier een heel zure rekening uit Den Haag gepresenteerd’, zegt de plaatselijke lijsttrekker Gerard van Rens. ‘De mensen zijn onzeker: hoe zit het met de huren, met de zorgverzekering? Men heeft niet het gevoel dat ze serieus genomen worden met die vragen.
    ‘Ik ben wel van mening dat er gesaneerd moet worden, maar moet dat allemaal zo koud? Kan dat niet wat vriendelijker? Met alleen het verhaal dat na het zuur het zoet komt, is dit probleem niet opgelost. De koers moet fundamenteel anders. Kruip de modder in en ga tussen de mensen staan. Dat was ook de les van de nederlaag van 1994. Kennelijk zijn we dat weer heel snel vergeten.’
    Terpstra: ‘Ik dacht dat we in de jaren negentig geleerd hadden te luisteren. In plaats daarvan straalt dit kabinet uit: wij weten hoe de werkelijkheid in elkaar zit en wij regelen het op die vierkante kilometer in Den Haag. We hebben geen vriendschappen gecreëerd in de samenleving. De traditie van het overleg en de consensus is door het CDA verwaarloosd, terwijl die in onze genen hoort te zitten. We kunnen nu niet zomaar overgaan tot de orde van de dag.’
    Jongerenvoorzitter Van Bruchem pleit voor een grondige heroriëntatie op de partijbeginselen. ‘We hebben geen eigen verhaal. Wat gaan we de komende vier jaar doen? Ik ben voorzitter van het CDJA en het enige dat ik kan bedenken, is dat we de AOW willen behouden en de hypotheekrente-aftrek. Meer zou ik niet weten.
    ‘Onderwijs, sociaal-economische hervorming, milieu, ontwikkelingssamenwerking: wat vinden we daarvan? Ik heb het vaak genoeg gevraagd, maar nooit antwoord gekregen.
    ‘We moeten ons afvragen: zijn we niet arrogant geworden? Zijn we niet weer die oude machtspartij geworden? We zeggen alleen tegen de mensen: het komt wel goed, dat zult u over 14 maanden wel begrijpen. Dat vind ik arrogant.’

    Reactie door Jan met de Pet — donderdag 9 maart 2006 @ 9.21 uur

  70. Hierbij mijn felicitaties aan de lokale en landelijke SP.

    Qua partijengagement gun ik dit de SP vanharte en wens de gekozenen veel succes en wijsheid toe.

    Reactie door Peter Hoopman — donderdag 9 maart 2006 @ 10.43 uur

  71. Bertje, je plaatst jezelf niet in een slachtofferrol als je verteld wat heel veel mensen in heel nederland dagelijks (zwwar onterecht) overkomt.

    59 @ SPositovo, maakt niet uit als je verhuist, gebeurt namelijk overal…
    En bovendien verander je er dan niks mee, je verhuist nu toch ook niet uit nederland omdat we een stel losers in den haag hebben zitten…

    Reactie door Patrick — donderdag 9 maart 2006 @ 11.27 uur

  72. @ jan met de pet.

    Wat mij betreft mogen ze flink arrogant zijn.
    dan zal de uiteindelijke nederlaag nog harder aankomen.

    Het meest gehoorde positieve uitwerking vsn dit beleid is dat de economie nu in de lift zit. Toch twijfel ik eraan dat dit het gevolg van het CDAD66VVD is. Ze hebben de economie flink tegen gehouden, en ondanks hun prutbeleid zijn de economische krachten sterker geworden.

    Toch ik het goed dat ze aan de macht geweest zijn. Ze hebben bepaalde ingesleten denkpatronen opgengebroken en de mensen een spiegel voorgehouden.
    Vergelijk het met het boek van charles Dickens christmas carol. De VVDCDAD66 zijn de geest van de toekomst, en hebben ons laten zien wat er gebeurd als we doorgaan met onze levensstijl en mentaliteit door deze te overdrijven.
    Dus nu moeten we wakker worden en deze geest op sterk water gaan zetten.
    economie moet weer het volk dienen en niet het volk de economie.

    Misschien hadden we dit gewoon nodig, om ons te realisweren wat de echte waarde zijn.

    Alexander

    Reactie door alexander — donderdag 9 maart 2006 @ 11.31 uur

  73. @1, @4, @24, @64
    Het is inderdaad jammer dat er geen SP in de gemeenteraad van jullie woonplaats is, maar de komende 4 jaar zal er door het bestuur, en hopelijk ook leden die willen meehelpen hieraan, aan een stevige basis worden gewerkt om in ieder geval in Sittard-Geleen een lijst te kunnen samenstellen.

    Maar nog even een vraagje aan jullie: zijn jullie al lid? Zo niet, ga dan naar http://www.sittard-geleen.sp.nl/ en kom ons versterken, jullie hulp is meer dan welkom.

    Om tot slot nog maar even Karel Glastra van Loon te citeren:

    Blijf niet mokkend aan de kant staan
    Stel een daad en toon je moed
    Laat je woede hand in hand gaan
    Met het goede dat je doet

    – Karel Glastra van Loon 1962-2005

    Reactie door Harm Burgers — donderdag 9 maart 2006 @ 11.40 uur

  74. Ronald@44,
    Daar om is het terecht dat de regerings partijen stevig verlies hebben geleden,
    de kiezer heb gesproken, en waarom mag men niet stemmen uit ontvredenheid tijdens gemeentelijke verkiezingen over dit beleid, gemeente en lands politiek staan niet geheel los van elkaar.
    En niet stemmen betekent ook niet zeiken.

    Reactie door schoenmaker — donderdag 9 maart 2006 @ 11.46 uur

  75. @69 Jan met de pet
    Zijn er dan toch nog lieden in die partij die wakker beginnen te worden?
    Waar heb je dit artikel gevonden?

    Groet

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 9 maart 2006 @ 12.26 uur

  76. @ Bertje

    De zogenaamde ‘autochtone’ Nederlander zou er goed aan doen een inburgeringsacceptatie-cursus voor zichzelf in te voeren.

    Mensen afkomstig van elders kunnen anders nooit -hoe zeer ze ook hun best hiervoor doen- wezenlijk integreren.
    Niet wanneer dergelijke praktijken bij ons Ooo zo tolerante volkje blijven bestaan.
    Dit moge duidelijk zijn door de schrijnende ervaringen geschetst door en van jou,

    Die nieuwe inburgeringscursus met zijn belachelijke criteria ten spijt!
    Iemand enkel en alleen be(ver)oordelen op zijn of haar huidskleur ondermijnt dit gehele proces.
    Integreren is een proces met twee kanten, beiden dienen hieraan constructief mee te werken.

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 9 maart 2006 @ 13.02 uur

  77. @76 wateenstaafie

    Hier heb je helemaal gelijk in, maar eigenlijk is het toch van de gekke.

    Bertje is P.V.D. vanaf zijn geboorte al Nederlander en zijn kinderen ook.

    Het lijkt verdikkie wel of de blanke zich nog altijd superieur voelt t.a.v. gekleurde Nederlanders.

    Ik zeg altijd maar zó, de “echte schoonheid” zit van binnen en niet in je huidskleur.

    Reactie door TOMAAT — donderdag 9 maart 2006 @ 13.17 uur

  78. @ 75 Wattenstaafie In de digitale versie van de volkskrant van vandaag. (Kolom laatste nieuws: 2.47 u (Onrust in CDA)Er zijn toch echt CDA-ers die het kennelijk wel snappen !

    Reactie door Jan met de Pet — donderdag 9 maart 2006 @ 13.46 uur

  79. Jan bedankt!
    Groet

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 9 maart 2006 @ 13.52 uur

  80. @ Bertje

    Ja d’r zijn meer schoften dan je denkt.
    Er is meer racisme dan de meeste mensen met het blote oog waarnemen.
    Maar plak de goedwillenden niet samen met de fortuynaanhang achter het behang!
    Haat en onwetendheid kan (en moet) bestreden worden. Ook politiek.
    Boos worden, prima. Boos blijven, ook goed.
    Je mond open doen, nog beter. Maar niet genoeg om ook iets te veranderen. Daarvoor moet je je mond samen met anderen opendoen, en samen met die anderen de handen uit de mouwen steken.
    Voedselbanken en racisdme verdwijnen niet door op een knopje van een stemcomputer te drukken. Dat weet jij, dat weet ik.
    Daar is meer voor nodig. Socialisten weten dat je dat samen moet doen. En daar ben jij ook bij nodig.

    Reactie door Jan Nijman — donderdag 9 maart 2006 @ 14.45 uur

  81. In reimerswaal zit ook geen SP. Dat weet ik omdat mijn ouders daar wonen. Het meest linkse wat je daar kunt stemmen is PVDA!!!!! Niet te geloven toch? Zelf woon ik in Rotterdam dus voor mij is het geen probleem. Maar Reimerswaal kan wel wat linkser :-)

    Reactie door miriam reeders — donderdag 9 maart 2006 @ 14.46 uur

  82. @ Bertje (wacht op uitleg) (47 en 60):

    Wat een helder en beklemmend verhaal, en wat goed om dat hier eens rechtstreeks te horen van een “ervaringsdeskundige”! Juist om de redenen die je noemt ga ik regelmatig te keer tegen degenen die al hun bekrompen vooroordelen projecteren op “allochtonen” (waarvan ongeveer 40 % in Nederland is geboren) en daarbij het “recht op beledigen” opeisen.
    Maar er zijn ook bewegingen en partijen die actief werk maken van strijd tegen racisme en discriminatie. Een daarvan is de SP, hoewel ik ook vind dat het nog veel beter kan en moet.
    Daarom zou ik je toch willen aanraden na te denken over actief worden binnen zo’n beweging of partij, en op zo’n partij te stemmen. Want dan zet je negatieve ervaringen om in positieve actie. Dat is niet alleen goed voor jou en je gezin, maar ook voor ons allemaal….

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 9 maart 2006 @ 17.37 uur

  83. Komen die VVDers en CDA-ers die nu werkloos worden bij de gemeentes nu ook in de bijstand ? (HIHIHI)

    Reactie door Fred — donderdag 9 maart 2006 @ 20.14 uur

  84. Ik ga voor de SP in Oud Beijerland! Als je ziet waar we uit kunnen kiezen is het erg triest gesteld.En als je oorspronkelijk uit Rotterdam komt is het een tegenvaller als je de SP niet tegekomt op de lijst.

    Reactie door helma — vrijdag 10 maart 2006 @ 18.49 uur

  85. Jan,

    je kunt nog iets in de gemeentes waar een gemeentelijke herindeling plaats vindt.

    In Ambt Montfort was er ook geen SP 4 jaar geleden.

    Reactie door Rob — zondag 12 maart 2006 @ 10.07 uur

  86. Ben al naar de afdeling Alkmaar gegaan gisteren en heb gevraagd of ik mee kan/mag werken aan het opzetten van een (werkgroep eerst) afdeling Castricum!
    Prima bijeenkomst trouwens, met veel aanwezigen.

    Reactie door Pietje af — dinsdag 14 maart 2006 @ 12.10 uur