PvdA Amsterdam kiest voor de VVD

De PvdA in Amsterdam wil geen nieuwe coalitie. Nog voor het eerste gesprek heeft de PvdA de SP als coalitiepartner afgewezen. De VVD is nu de eerste gesprekspartner geworden.

Remine Alberts zegt er dit over: “Erg jammer dat de PvdA niet de politieke wil blijkt te hebben om te kiezen voor een progressief bestuur met de SP. Wij hebben aangegeven dat voor ons alles bespreekbaar was, maar blijkbaar is zelfs dat onvoldoende. Doodzonde.”

Dat ben ik volledig met haar eens. Gelukkig hoor ik vanuit andere steden signalen dat de PvdA zich daar constructiever opstelt.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 14 maart 2006 :: 17.17 uur

94 Comments

94 reacties

  1. jammer jammer jammer…. zijn dit nog pvda’ers van de oude stempel? jeweetwel, die onder kok en melkert de dienst nog uitmaakte?

    Reactie door Tom — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.21 uur

  2. sociaaldemocraten zijn verraader van het volk. Nooit pvda vertrouwen.

    fs

    Reactie door Fardis — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.25 uur

  3. @ 1 Dit is niet de oude maar de nieuwe generatie PvdA’ers: Asscher, Aboutaleb etc. gaan toch liever met de VVD in zee dan met de SP. Er is niets veranderd in die partij!

    En 80% van de allochtonen stemde dus PvdA als signaal tegen de verrechtsing en verharding, maar nu krijgen ze de partij van Verdonk er gratis bij!

    Laten we maar hopen dat er hierdoor weer een hoop schellen van de ogen vallen…

    Reactie door Carlos Witteman — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.31 uur

  4. Waar dient dat stemmen eigenlijk nog voor? Volgens mij was Nederland, ook per gemeente, overduidelijk geweest.

    Wel leerzaam ivm de volgende verkiezingen: stem je op Bos, dan krijg je Verdonk, Donner en Balkenende op de koop toe.

    Reactie door AA — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.33 uur

  5. Gezien dat Wouter Bos zijn ware kleuren laat zien in zijn digitale nieuwsbrief? Artikel in Trouw van vandaag: “De lokale afdelingen van de PvdA zien in VVD en CDA ‘vaak capabele partners’ voor het vormen van een coalitie. Dat heeft PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos bemerkt. Deze partijen zouden in staat zijn ‘lijntjes vast te houden met bijvoorbeeld het bedrijfsleven’. Dat is iets waar de linkse partijen SP en GroenLinks ‘minder goed toe in staat zijn’.”

    Bizar stuk — ik dacht dat we hier met een VOLKSvertegenwoordiging te maken hadden, niet met een vertegenwoordiging van het bedrijfsleven.

    Reactie door Anne-Marie Mineur — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.33 uur

  6. Jammer inderdaad. Dat stem op PvdA is gelijk aan stem op VVD, CDA, D66 en zelfs leefbaar wisten we SP-ers al lang. Hoe gaan we de rest van de PvdA stemmers wzakker maken?

    Reactie door khosrow — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.46 uur

  7. PVDA was sociaal onder Den Uijl, toen durfden ze nog stelling te nemen, barikades op te werpen en een eigen mening te hebben. De huidige PVDA heeft de structuur van een natte krant. Dat bleek in de landelijke politiek en ook in de lokale politiek. Weinig tot geen eigen mening en zich verschuilen achter de persoon met de grootste bek (een trekje dat de CDA inmiddels ook goed onder de knie heeft).
    De landelijke verkiezingen zullen het aantonen. Het komende jaar zal de SP groeien, sterker worden en zal het publiek ook meer wetenschap krijgen waar de SP daadwerkelijk voor staat.
    Iets wat de PVDA niet meer zal lukken.

    Reactie door Monique — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.47 uur

  8. (Vervolg op reactie 4) Zie ook de Bosbode nummer 74.

    Reactie door Anne-Marie Mineur — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.49 uur

  9. Worden sommige mensen ooit wakker? Veel arbeiders waaronder veel allochtonen denken nog steeds dat PvdA een arbeider en sociale partij is. Ontercht natuurlijk. Wij SP-ers moeten ons extra inzetten om ons boodschap overbrengen. PvdA is een valse partij. Even zo als VVD, CDA, leefbaar en D66. Geen wonder sommige mensen raken hun vertrouw in politiek kwijt.

    Reactie door khosrow — dinsdag 14 maart 2006 @ 17.56 uur

  10. Een veeg voorteken, Jan. IK vrees dat de PvdA landelijk eigenlijk ook deze kant op wil. (Dan met het CDA).

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.05 uur

  11. Nog maar net gewonnen en nu al beginnen met het bekende draaien om de hete brij. Typisch PvdA, ik had eigenlijk niet anders verwacht.

    Ik vrees voor de landelijke verkiezingen volgend jaar. Ben bang dat we nog lang niet van JP en de VVD zijn verlost :(

    Reactie door DJ Digital — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.07 uur

  12. Wat een slechte zaak. Behoorlijke PvdA van de oude stempel dus!

    Reactie door Lilian — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.07 uur

  13. en wat is nu het probleem?

    Als de PVDA denkt dat ze hun doelstelling makkelijker met het VVD of Groenlinks kan behalen dan met het SP dan zijn ze toch dom om het SP in zee te gaan.

    Reactie door Ronald — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.13 uur

  14. Het is werkelijk niet te geloven. Eenzelfde situatie dreigt hier in Tilburg, waar mogelijk het huidige college gewoon blijft zitten; tegen het duidelijke signaal wat de bevolking met de verkiezingen heeft afgegeven.

    Sinds wanneer is het voor de PvdA makkelijker om haar idealen met de vvd na te streven in plaats van met de SP -als gedeeltelijk geestverwante partij-? Ik vind dat toch erg moeilijk te geloven…

    Reactie door J3roen — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.28 uur

  15. wten jullie nog http://www.sp.nl/nieuwsberichten/050922-sp_solidair_met_stakers_avebe.html

    lekker oogkleppen-solidair zijn he :

    Financiële problemen bij aardappelbedrijf Avebe
    ANP

    VEENDAM – Aardappelzetmeelconcern Avebe heeft grote financiële problemen. Het bedrijf heeft geen geld om de boeren te betalen voor de laatste aardappeloogst. ‘Het water staat ons aan de lippen’, aldus een woordvoerder van het bedrijf dinsdag.
    Avebe wil het geld nu gespreid uitbetalen. Het is nog niet duidelijk of de boeren daarmee akkoord gaan. Om de financiële problemen te verlichten wil Avebe de vierduizend boeren die deelnemen aan de corporatie ook verplichten een financiële bijdrage te geven aan het concern.
    De boeren moeten daar maandag een besluit over nemen. Als het besluit negatief uitvalt is de toekomst van Avebe onzeker, aldus de zegsman.

    http://www.volkskrant.nl/economie/article247860.ece

    goed zo stakers, ipv 148 man op straat straks misschien 1300 man op straat als ze pech hebben.

    Reactie door Ronald — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.31 uur

  16. @13, Ronald,

    Het probleem is Ronald, dat wij als partij natuurlijk onze idealen proberen waar te maken en dat dat een stuk moeilijker is als we telkens van rechts worden ingehaald.

    Maar ja, dat is voor jou geen enkel probleem, dus kan ik me voorstellen dat je deze discussie wellicht niet zo ziet zitten…

    Reactie door J3roen — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.31 uur

  17. BAH! Ik sluit me geheel aan bij de opmerking van Anne Marie in nr 5!
    De PvdA zou zich DIEP moeten schamen…. BAH BAH BAH!!

    Reactie door L.M. Lembeck — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.38 uur

  18. @ 13. Precies ! Iedereen zou toch hetzelfde doen.

    Reactie door Freek — dinsdag 14 maart 2006 @ 18.55 uur

  19. Tja, iets nieuws proberen, niet bij PvdA, belachelijk argument: dat bedrijfslevenpraatje, immers ze hebben nog nooit samen gezeten, dus dat weten ze niet!
    Moet je tegenwoordig als politieke partij een bedrijvenpark meenemen????

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.03 uur

  20. Ook in Haarlem durven ze niet, de PvdA, vinden een coalitie met PvdA, SP en Groenlinks met 22 zetels te mager(er zijn er 39)Tegenaanbod:CDA erbij, kortom bij ons zijn ze er nog niet uit.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.07 uur

  21. @16, nee dat hoeft niet, maar ja het is wel een verdomd stuk makkelijker besturen als je wel de juiste ingangen hebt cq weet.

    Reactie door Ronald — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.08 uur

  22. De ware aard van PvdA komt toch weer naar boven drijven. Dit partij is niet te vertrouwen. Wat een laf partij die geen stelling durft te nemen!

    Reactie door Shashi Mangon — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.25 uur

  23. Ik had het vanmiddag van omroep Brabant gehoord dat de PvdA de SP had afgewezen in Tilburg ik vind de PvdA zeer onbetrouwbaar
    . en conservatief en arrogant dat heb ik op de interact site óók gezet het lijkt wel doorgestoken kaart ik maak óók campagne voor de SP en dan zeggen de mensen of je nou door de hond of de kat gebeten word wat de PvdA doet is dat de mensen zich nog veel verder van de politiek verwijderd voelen dan dat het al was en dat zal beslist geen hogere opkomst met zich mee brengen de SP is verdubbeld dat zegt toch wel dat de mensen niet te vreden zijn over die 3 grote partijen die Wouter Bos loopt wel op veel plaatsen de populaire jongen uit te hangen maar veel mensen vertrouwen die Bos niet of is de PvdA soms bang van de SP ? wij zullen wel door ons nog meer in te zetten wel proberen nog tot een hogere score te komen.

    Reactie door Dirk Schuit — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.27 uur

  24. Dat scheelt over vier jaar weer een paar zetels!

    Reactie door Seraphis — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.31 uur

  25. Ook in Maastricht had er een linkse coalitie kunnen zijn !
    Maar ook daar werd voor CDA/VVD gekozen.
    En geloof ook maar zeker niet dat deze PVDA met de S.P gaat regeren in 2007 !
    Want de PVDA is absoluut niet links en zal het ook nooit zijn.
    Dus daarom nogmaals laat de S.P van zijn eigen kracht uitgaan en proberen de grootste te worden.
    Ik walg al heel lang van dit PVDA !
    Salonsocialisten en niets anders !
    En Jan droom jij maar lekker door !

    Met Vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.40 uur

  26. PvdA is een franchise partij.
    Komt origineel vanuit dezelfde bron als de VVD.
    Lokaal kan je, zeker in de grote steden / rijke gebieden, als SP dus VVD getrouwen treffen, of elders ‘lokalen die PvdA lid zijn’.

    Reactie door B arend — dinsdag 14 maart 2006 @ 19.53 uur

  27. Je kunt nog beter met een vvd er vandoen hebben, die staat tenminste voor wat hij zegt, hoewel ik het daar niet mee eens ben.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 14 maart 2006 @ 20.10 uur

  28. Maar is dit ook niet aan de SP zelf te danken, al die jaren van schoppen tegen de PVDA, CDA, VVD en andere partijen zullen die partijen niet happig gemaakt hebben om met de SP een coalitie te vormen.

    Je verdiend nu eenmaal geen vertrouwen van andere partijen door alleen maar tegen te zijn en te trappen.

    Reactie door Ronald — dinsdag 14 maart 2006 @ 20.20 uur

  29. @29, Ronald,

    Kennelijk is dat voor de PvdA geen probleem, gezien ze de vvd nog steeds erg aardig lijken te vinden na de recente campagne…

    Reactie door J3roen — dinsdag 14 maart 2006 @ 20.38 uur

  30. Ach, we hebben nog veertien maanden om de kiezers uit te leggen, als zij dan zelf al niet begrijpen wat het alternatief voor de PVDA is.

    Misschien heeft de PVDA tegen die tijd zelf veel uit te leggen, akkoord gegaan met de uitzending naar Afghanistan, ja tegen de Europese grondwet gezegd, en dus meer invloed door Europa.

    Reactie door hanri — dinsdag 14 maart 2006 @ 20.46 uur

  31. Jammer dat PVDA de kansen laat liggen om eens echt een verschil te kunnen maken en kiest voor een slecht alternatief, maar weet wat ze daaraan heeft. Wat de boer niet kent……

    Ik durf dit kiezersbedrog te noemen. Een trend die de laatste jaren duidelijk te zien is bij de landelijke PVDA, zieltjes winnen, geen duidelijke stelling durven nemen, draaikonterij.
    Dat de kiezer het huidige beleid spuugzat is, is overduidelijk; men vlucht met hun stem van nieuwe partijen tot aan de oude, vertrouwde PVDA. Degelijke uitstraling en veel body, maar een steeds meer uitgeholde partij. De inhoud, daar zou het toch over gaan? Dat galmt van een aantal jaren geleden tenminste nog steeds in mijn oren.

    Teleurgesteld ben ik in deze partij, al jaren trouwens, en ik hoop dat mensen eindelijk eens beter gaan kijken in de periode dat partijen zitten, in plaats van de verkiezingcampagnes van vlak voor de verkiezingen. Kijken wat ze werkelijk doen en stemmen als het er op aankomt.
    Kiezen op daden in plaats van woorden in dit geval.

    Reactie door Helma D. — dinsdag 14 maart 2006 @ 20.50 uur

  32. Zoals ik reeds eerder meldde :
    enkel van de SP mogen we lokaal en vooral landelijk radicale hervormingen verwachten
    welke de andere partijen gewoon (nog) niet aandurven. Wat Amsterdam betreft daar had PvdA reeds goede samenwerking met vvd.
    Rotterdam zal nu het ware gezicht van de PvdA tonen.

    Reactie door SPOSITIVO — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.07 uur

  33. @29
    Ronald
    Hoe zo in een democratisch land is oppositie voeren een normale zaak.
    Of leven we niet meer in een democratisch land.
    En stel dat het waar is wat je zegt, dan kiezen die partijen meer voor een eigen ego dan de wens van de kiezer.
    Dan is de democratisch op straat gegooid .
    Gek eigenlijk dat het die partijen zijn die de mond nog vol hadden over vrije mening uiting, maar ja dat ging toen om een achterlijke cultuur.?

    Reactie door Jofel — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.12 uur

  34. Sneue reactie 29 Ronald, dankzij dat `trappen’ en `schoppen’ heeft electoraal gezien toch een onvoorstelbaar aantal kiezers het licht gezien in de SP. :)
    Merry nightmares!

    Reactie door Emiel — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.15 uur

  35. #Ronald

    Ik heb vrij veel ‘schoppen’ en ‘trappen’ waargenomen in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen. Daarvan heb ik er geen enkele de SP aan kunnen rekenen.

    Mij staat wel bij dat er vanuit de VVD behoorlijk GESCHOPT en GETRAPT is. Daar zijn volgens mij ook enkelen op afgerekend, iemand uit Diever en iemand uit Wassenaar.

    Ach, volgens mij ben jij nog niet over het verlies heen!

    Reactie door hanri — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.25 uur

  36. Ik heb er geen moeite mee, zie de PVDA allang niet meer als de naam van deze afkorting,
    PVDH partij van de huichelarij zou eerlijker zijn.
    Net zo als dat arrogante FNV, zijn de leden al gevraagd over hun mening over het toelaten van Polen.
    Ben je belazerd.

    Reactie door Jofel — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.36 uur

  37. Triest als dat waar zou blijken te worden,
    echter een gedeelte van de kiezers heeft
    zeker op de PvdA gestemd, omdat SP niet
    voorradig was.

    Dat gedeelte komt dus in ieder geval op
    landelijk nivo weer terug bij de SP, plus
    nog een groot gedeelte, dat deze keuze abso
    luut niet zal voorstaan na wat er de afgelo
    pen jaren zich heeft afgespeeld.

    Hierdoor bereikt dan nu een ogenschijnlijke
    topper gemaakt te hebben, maar volgend jaar
    krijgen zij zeker spijt en staan dan weer
    (te laat) met beide benen op de grond.

    Kansen te over gehad, en dan dus gemist!
    In de 2e Kamer zal de oppositie steevast in
    een minderheidspositie geraken, alleen met
    GL mogelijk een flinke meerderheid te be-
    werkstelligen. Want van de toekomstige coa
    litie zullen zeker de PvdA en VVD fracties
    zal geen tegengas verwacht te hoeven wor-
    den en het C.D.A. zal niet tegen zaken stem
    men die ze net zelf bewerkstelligd hebben:
    dat betekent dus in de Kamer dat de opposi-
    tie het steevast zal verliezen van de te
    verwachten coalitie en fracties tezamen.

    Niet bepaald handig te noemen en evenzo op-
    nieuw slecht voor de burger.

    Wie nu ineens verklaart eigenlijk achter
    JA Europa te hebben gestaan, en destijds
    zeker niet,….en meent dat Europa in ge-
    vaar komt door een uitgesproken NEE van de
    SP…..staat dus zwaar te jokken….en ik
    vrees dat menigeen zich daartoe verlaagt!

    Conclusie: de jonge en de oude burger speelt op safe en kiest voor de SP die dui-
    delijk aangeeft wat de intenties zijn!

    Reactie door Madelief — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.39 uur

  38. @36
    Ik hoop dat ook stilletjes Jeroen dan ziet de kiezer nog meer dat hij belazert wordt en dat werkt heel positief voor de SP richting volgend jaar.

    Reactie door Jofel — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.41 uur

  39. @38, Hoewel het over Amsterdam gaat, ben ik
    zo vrij één en ander ook lándelijk te willen bezien en kwam derhalve tot boven-
    genoemde ‘conclusie’.
    Laten partijen die elkaar kunnen ‘vinden’
    elkaar dus niet laten schieten, want ze heb
    ben elkaar wezenlijk nodig.

    Reactie door Madelief — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.43 uur

  40. Tja, de meerderheid in Nederland wil nu éénmaal weer een rechtkabinet blijkbaar! De meeste zijn zich er blijkbaar niet bewust van, wat voor ellende dit zich weer gaat meebrengen de komende jaren en trappen er regelrecht WEER in. Jammer jammer, maar men wil ook niet anders. Is men dan werkelijk zo dom in dit landje?

    Reactie door ACCEPT — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.44 uur

  41. Er is zo een gezegde….Steek je kop niet boven het maaiveld uit.

    Door kiezers gekozen is de SP nu opeens een partij die boven het maaiveld uitsteekt.
    Dan ook een beetje naïef om aan de boer te vragen om voortaan zijn maaiveld te willen delen.
    Hoe gek het ook klinkt; De PvdA is de natuurlijke vijand van de SP.
    Er is nu opeens een totaal nieuwe situatie ontstaan waarbij de SP zijn politieke verstand moet gebruiken.
    Een ander alternatief dan kiezen voor de Herenboer. Misschien vraagt dit de kiezer ook wel.
    Belangrijker wordt het voor de SP nu om, zonder verlies van identiteit, te zoeken naar coalitie.
    Daarin past slechts alleen een duidelijk naar het midden opschuivende VVD om echt eens mee te brainstormen.

    Reactie door Jacobo — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.49 uur

  42. Na de PvdA is de VVD de grootste parij geworden, alléén met VVD is er met twee partijen de meerderheid te vormen (twee partijen worden toch als het meest stabiele gezien). Het is dus het meest logische en meest volksvertegenwoordigende om voor de VVD te kiezen als partner.

    Onlangs legde een politicoloog uit bij Netwerk dat het voor een partij als de PvdA gunstig is om een rechtse partij als coalitiepartner te kiezen. Dit om als evenwicht tegen die rechtse partij haar sociale kant te laten zien om vervolgens tot een compromis te komen. Bij een coalitie met SP/GroenLinks zal de PvdA noodgedwongen haar harde kant moeten laten spreken.

    Reactie door Edward — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.49 uur

  43. En dan zingen ze ook nog hardop de Internationale !
    Hoe durft de PVDA !
    BAH !!
    Het zijn de zelfde zakkenvullers als lieden van de VVD,CDA enz !

    Met Vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — dinsdag 14 maart 2006 @ 21.54 uur

  44. # 44 Edward

    Dit is niet juist.
    Na de PvdA is nog steeds de CDA de tweede partij geworden.

    Je verder analyse klopt slechts gedeeltelijk.
    Meer nog, en kansrijker, is het dat een partij als de SP coalitie zoekt met bijvoorbeeld een “rechtse” partij zoals de VVD. (In die zin ondersteun ik je these)
    Dit zou een enorme hefboomwerking hebben voor beide partijen.
    Met zekerheid zal dan de SP groeien naar meer dan 30 zetels en de VVD ongeveer op het zelfde niveau.
    Voor stemmers is de angst voor links zijn of rechts zijn opeens niet meer aanwezig.

    Heel veel van wat de SP zou willen bereiken is dan opeens wel mogelijk, en dit geldt ook voor de VVD.

    Helaas is niet iedereen (leden van genoemde partijen) zo politiek bewust als de gezond denkende Nederlander.

    SP/Jan Marijnissen; Denk na!!!

    Reactie door Jacobo — dinsdag 14 maart 2006 @ 22.12 uur

  45. Sorry, het is off-topic, maar ik wil dit even melden. Zojuist verscheen het volgende nieuwsbericht op NU.NL:
    ——————————–
    CDA veegt salarisverhoging politici van tafel

    Uitgegeven: 14 maart 2006 21:41
    Laatst gewijzigd: 14 maart 2006 21:44

    DEN HAAG – Het CDA wil niet meer praten over voorstellen van de commissie-Dijkstal over verhoging van de salarissen van politici als Kamerleden, ministers en gemeenteraadsleden. De christendemocraten doen dat uit woede dat de PvdA het CDA en de VVD zou neerzetten als “zakkenvullers” en dat linkse partijen stukken over een mogelijke salarisverhoging van Kamerleden gelekt zouden hebben naar het RTL Nieuws.

    Een commissie onder voorzitterschap van oud-VVD-leider Dijkstal stelde eerder voor om de salarissen van de premier met 30 procent te verhogen en van Kamerleden met 2 procent. Maar uit recente berekeningen van de commissie Emolumenten, een commissie van de Tweede Kamer die zich bezighoudt met de beloning van Kamerleden, blijkt dat de Kamerleden er met invoering van de voorstellen van Dijkstal op achteruit gaan. Ideeën om dat te compenseren vielen slecht bij PvdA, GroenLinks en SP.

    PvdA-leider Bos zei eerder al dat hij, als hij premier wordt, afziet van de door Dijkstal voorgestelde salarisverhoging van 30 procent. Volgens Bos is 10 procent genoeg.

    Zorgkosten

    Een compensatie voor zorgkosten voor Kamerleden is overigens definitief van de baan. De commissie Emolumenten sprak hierover in februari met minister Remkes van Binnenlandse Zaken.

    Volgens voorzitter Hofstra van de commissie is er geen sprake van dat de Kamer zichzelf een forse salarisverhoging zou willen geven, zoals RTL Nieuws dinsdag meldde. “Dat geeft geen pas. Kamerleden zitten in een glazen huis en wij zullen altijd zorgvuldig omgaan met dit soort zaken.”

    —————————————-
    In deze quote niet zichtbaar, maar onder SP zit dus een link naar SP.NL.
    Weer een overwinninkje op rechts!
    GEFELICITEERD!

    Reactie door Monique — dinsdag 14 maart 2006 @ 22.14 uur

  46. (29)de sp blijft groeien zowel op zetels en ledental en dit is een onomkeerbaar proces en daar veranderd jouw geschop en getrap niks aan .de verondwaarding van o.a de sp afd in amsterdam en tilburg is volgens mij misplaats daar je van te voren weet dat de p.v.d.a. niet wil en als sp MOET!je niet willen .als de sp gaat samenwerken met de p.v.d.a word het dezelfde kleurloze club als de p.v.d.a wij socialisten moeten in onze eigen kracht en doelstellingen blijven geloven .dan laten we de p.v.d.a bij de kamerverkiezingen naar links kijken .marco pastors zal in rotterdam een grote klapper maken dan, door het huidige kiezersbedrog van de p.v.d.a. jammer!maar onvermijdelijk .de sp zal tijdig bij bos af moeten dwingen wat hij wil met het 25 punten plan .nogmaals ronald de sp zal blijven groeien ook met jouw geschop en getrap .

    Reactie door ,texas, henkie — dinsdag 14 maart 2006 @ 22.17 uur

  47. En dan moeten wij de politiek gaan vetrouwen? Beetje moeilijk als ze de kiezers minachten lijkt me.

    Reactie door Ninka — dinsdag 14 maart 2006 @ 22.23 uur

  48. @48, Texas Henkie,

    Inderdaad, als het vormen van een coalitie ten koste gaat van ons mooie rode kleurtje, moeten we inderdaad vertrouwen op onze eigen doelstellingen, kracht en groei!

    Niettemin ben ik toch behoorlijk pissig over het gedrag van de PvdA, bijvoorbeeld hier in Tilburg waar het huidige college gewoon blijft zitten, terwijl toch echt veranderingen nodig zijn om de nijpende problemen voor de Tilburgers op te lossen…

    Ronald’s doelloze geschop en getrap helpt ons eigenlijk! Z’n ongeloofelijke reacties zijn prachtig onderuit te halen; hij is onze eigen oefen-vvd’er! Ronald, hartstikke bedankt, ga zo door jongen! :)

    Reactie door J3roen — dinsdag 14 maart 2006 @ 22.42 uur

  49. @50-Sammy,
    Jazeker! Want de SP heeft nou eenmaal duidelijke standpunten. En dat houdt ook in dat het niet meer acceptabel is om de wil van rijksten te vervullen omdat die stemmetjes opleveren bij de verkiezingen. Staan voor een echte overtuiging maakt je populair bij de aanhang van die overtuiging, maar in dit geval impopulair bij de ware kapitalisten. Een Wouter Bos wil liever vriendjes met iedereen zijn, iets wat niet mogelijk is als je het niet alleen bij woorden wil laten maar ook bij daden. De SP is voor een eerlijke verdeling, natuurlijk zijn de zakkenvullers daar niet content mee.

    Reactie door Monique — dinsdag 14 maart 2006 @ 22.58 uur

  50. KIEZERSBEDROG!! Zeker voor al die mensen die PvdA stemden om van die rechtse partijen af te komen…. Puur kiezersbedrog! Ook hiervoor heb ik gewaarschuwd, m.n. voor Rotterdam, maar ik zie het hier ook gaan gebeuren: samengaan met Leebaar Rotterdam en VVD of CDA, maar NIET met de C.U., GroenLInks en/of SP. De PvdA heeft geen ruggegraat!

    Reactie door L.M. Lembeck — dinsdag 14 maart 2006 @ 23.00 uur

  51. “-Alles- bespreekbaar voor SP (Amsterdam)” ?

    Niet snugger -al je principes, zo je die hebt, in de verkoop te willen doen, alleen maar om mee te mogen regeren.

    M.i. maakt SP momenteel zelfde fout als Wouter bij vorige formatie met zijn

    “CDA moet ons als eerste ten dans vragen”.

    Nou dat hebben ze gemerkt, alles en alles liet hij zich welgevallen, alleen maar om mee te mogen regeren.

    SP zou wel eens dezelfde fout als Wouter toen, kunnen gaan maken door steeds maar te hameren dat SP nu ook mee mag doen.

    Nl. alsdan kan PvvdA je ook van alles door de strot duwen en zeggen “jullie wilden toch zo graag mee regeren, dus ga maar gauw akkoord ?”.

    Misschien is een wat terughoudender houding slimmer, beter dat ze teneinde raad alsnog komen bedelen “willen jullie aub met ons meedoen ?”.

    Reactie door verkouteren — dinsdag 14 maart 2006 @ 23.19 uur

  52. Zakkenvullers zijn maar een kleine groep stemmers op het totaal dus daar kan het niet aan liggen Monique.

    Reactie door Sammy — dinsdag 14 maart 2006 @ 23.21 uur

  53. @50, Sammy,

    De gevestigde orde houdt krampachtig vast aan haar macht.

    Reactie door J3roen — dinsdag 14 maart 2006 @ 23.28 uur

  54. Zo en dat was dat !!!!

    Iedereen heeft weer een kruisje gezet of een knop ingedrukt de ware democraat hoeft zich de komende paar jaar dus nergens meer druk om te maken.

    Bolkenstein van de VVD,en Vos van Groen Links hadden zich beide verkiesbaar gesteld en zijn beide verkozen maar lieten direkt na de verkiezings uitslag allebei direkt weten geen zitting in de Amsterdamse gemeenteraad te zullen nemen .

    Mij maakt het niet uit !!!!

    Burgemeester Cohen roept vervolgens direkt daarna verontwaardigd Bolkenstein en Vos op om hun verantwoording te nemen en indien nodig zitting in de raad te nemen.

    Men noemt het “kiezersbedrog” en het is ook “kiezersbedrog” maar men vindt het de normaalste zaak van de wereld “zo werkt democratie nou eenmaal”.Het mag dus gebeurd het.

    Vervolgens gaat de PVDA niet eens een gesprek aan met de SP die toch echt ook als winnaar uit de bus is gekomen, en gaat het samen met de VVD waarvan het al ik weet niet hoe lang roept dat het asociaal beleid voert !!!! de stad besturen.
    Groenlinks en de VVD gaan niet zo goed samen is het argument en dat zal de besluitvorming in de raad ernstig vertragen en de stad moeilijk bestuurbaar maken. Ik noem het verkrachting van de democratie ik gebruik grote woorden dat weet ik maar ze zijn helaas wel waar.

    In “mijn” democratie zouden Bolkestein en Vos zich nooit meer verkiesbaar mogen stellen wegens het uithollen en misbruiken van de democratie en het plegen van kiezersbedrog .

    Ik dank de Profeet, God, Budha, Lou de Palingboer en mijn verstand dat ik niet gestemd heb, ik heb teveel respekt voor de democratie , en werk liever niet aktief mee aan de verdere uitholling van het begrip democratie.

    “Democratie in optima forma anno 2006 in Holland, uitgehold misbruikt en verkracht
    een democratie van kruisjes zetten en knoppen drukken de kiezer heeft zijn plicht weer gedaan ,wat is democratie toch mooi mensen!!!!

    Maar vooral rustig blijven met twee woorden spreken en eerst je vinger opsteken en zeker niet gaan radicaliseren want als je het ergens niet mee eens bent kan je altijd nog gaan stemmen en invloed uit oefenen we leven hier ten slotte wel in een democratie!!!!!

    Laat me niet lachen mensen…democratie!!!

    Reactie door bertje — dinsdag 14 maart 2006 @ 23.44 uur

  55. Drie socialistische partijen, drie christelijke partijen. Op wie moet een ware socialist of christen in Nederland nu stemmen?

    Reactie door bas zweng — dinsdag 14 maart 2006 @ 23.51 uur

  56. @Sammy
    Waarom accepteren we zoveel dingen? Dingen waarvan we weten dat ze niet goed zijn? Dingen die ronduit slecht zijn of op zijn minst verwerpelijk? Het gevolg van het niet langer accepteren van misstanden in onze samenleving is dat je op moet staan. Je kop boven het maaiveld uit durft te steken. Méér dan het gewone doen. De SP is zo’n partij die zijn kop durft uit te steken. Dat dat als trappen of schoppen wordt uitgelegd is in mijn ogen alleen omdat dat gezien wordt als aanval op diegenen met minder daadkracht en durf. Opkomen voor een menselijke waardigheid,solidariteit en gelijkwaardigheid is in mijn ogen niet iets wat wantrouwen moet inboezemen bij andere partijen. De spiegel die hun voorgehouden wordt vormt de enige bedreiging.

    Reactie door Alie Dekker — woensdag 15 maart 2006 @ 0.02 uur

  57. Dit was te verwachten,na de uitspraken (of juist geen uitspaken!) van van Heemst in NOVA Vrijdag jl tegen Agnes Kant.De PvdA is niet socialistisch meer,dat waren ze héél lang geleden nog wel.

    Reactie door Diny — woensdag 15 maart 2006 @ 0.02 uur

  58. Tja, en derhalve had mevrouw A.Kant dus
    groot gelijk toen ze beweerde dat de kiezer er “recht” op had te weten, waar de
    PvdA nu eigenlijk voor stáát, zodat ook de
    kiezer goed duidelijk is waaróp gestemd
    wordt.
    Het lijkt wel zo wat de ‘buitenlandpolitiek
    bedrijven’: smile and wave, smile and wave.
    Zo geeft het meer deining dan vermoedelijk
    ooit bedoeld werd!

    Wordt het niet eens tijd dat de dochter
    van Joop en Liesbeth samen met Wim Kok in
    een uitgebreid Buitenhofintervieuw aan het
    wóórd komen? Daar moet toch ook flink ruim-
    te voor gemaakt kunnen worden in een demo-
    cratie als de onze, of moeten zij tegenwoor
    dig mediatolpoorttoegang betálen????
    Van een spreekverbod kan toch moeilijk
    sprake zijn, ook al zijn zij geen woord-
    voerder, of heb ik i.d. al gemist?
    Zien deze twee mensen zich dan zulke enorme
    beperkingen opgelegd, door hun huidge funk-
    ties? …ik vraag het U af….think!

    Reactie door Madelief — woensdag 15 maart 2006 @ 4.51 uur

  59. Ik sluit mij aan bij de visie van Texas onder @48. En Monique.
    De SP is een gestaag groeiende partij. Ik ben de laatste jaren sceptisch t.o.v. de pvda geweest en zeker hier op dit log. Monique heeft ook gelijk. Voordat de pvda regenten het voor het zeggen hadden was het tijdens den Uyl een partij met ruggengraat. Het is tekenend dat een Shell topman daar de gekozen leider is. Ik noemde de pvda eerder al een gekidnapte partij. De onbetrouwbaarheid van de pvda is al ruimschoots gebleken. Dus heer Marijnissen, we moeten echt vasthouden aan onze eigen koers. Het 25 stappenplan kan wat mij betreft voorlopig de kast in.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — woensdag 15 maart 2006 @ 6.49 uur

  60. Misschien is de PVDA niet meer socialistisch omdat de PVDA snapt dat het socialisme een achterhaalde ideologie is dat niet meer van deze tijd is.
    Zelfs Groenlinks schuift al richting midden op omdat zelfs zij snappen dat het socialisme verouderd is.

    Juist juillie “heldere standpunten” en duidelijke “meningen” zorgen er voor dat de PVDA nooit met jullie landelijk zin zee zal gaan puur omdat de PVDA heel goed beseft dat wat balkenende heeft gedaan noodzakelijk was, alleen over de uitvoering en snelheid daarvan valt te discusieren.
    De PVDA wist al 12 jaar dat het aantal WAOers drastisch gereduceerd moest worden, hetzij linksom of rechtsom en de PVDA weet dat de SP daar nooit mee akkoord zou gaan en valt de SP dus al voor de verkiezingen af.

    Maar wat nog veel belangerijker is dat misschien tot wel 40% van de PVDA stemmers zich in het politieke midden spectrum bevinden, deze mensen stemmen net zo makkelijk op het CDA, als het PVDA nu op gemeentelijk niveau veel linkse raden gaat vormen dan lopen deze kiezers bij de landelijke verkiezingen bij hun weg.

    Kortom, de PVDA zal nooit met de SP in zee gaan omdat een groot deel van hun achterban helemaal geen enkele ideologische en praktische binding heeft met de SP.

    Reactie door Ronald — woensdag 15 maart 2006 @ 7.02 uur

  61. @58 Wel ja, draai de zaak maar om. Ik ben van mening dat het liberalisme zijn tijd gehad heeft. Dat blijkt ook uit de neerwaartse spiraal waar de vvd in zit. De SP groeit, dus?

    Reactie door Gandalf — woensdag 15 maart 2006 @ 7.25 uur

  62. @43 Jacobo
    ‘Hoe gek het ook klinkt; De PvdA is de natuurlijke vijand van de SP.’

    Daar zit meer waarheid in dan me lief is.
    Doch de Sp kun je dit niet aanrekenen.
    Het is het partijbelang wat bij de PvdA prevaleert boven de ideologische(wat daar dan ook nog van over is bij de PvdA)

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 15 maart 2006 @ 9.14 uur

  63. Zégt méér iéts over de Partij van de Ambtenaren dan de SP.

    Reactie door Lezer — woensdag 15 maart 2006 @ 9.43 uur

  64. Inderdaad 57, ik las onlangs een thriller waarin de zin vooekwam: `vandaag zal in een democratie een rechtse zittende macht geen enkele optie uitsluiten om die macht te blijven behouden.’
    En ja, het begint er steeds meer op te lijken.

    Reactie door Emiel — woensdag 15 maart 2006 @ 9.47 uur

  65. (51)de p.v.d.a. gebruikt al jaren lang en bos zal dat in 2007 ook doen de slogan WIJ WILLEN EEN STABIELE COALITIE DIE DE RIT KAN UITZITTEN !!!!! m.a.w de p.v.d.a. zoekt alleen partijen uit waarmee handjeklap gespeeld kan worden .om hun tijd (en inkomen )veilig te stellen ,de ene hand wast de andere hand, (wat met het c.d.a en v.v.d ook lokaal heel goed kan)en met de s.p niet !!!!!! met de sp is op basis van argumenten goed te praten behalve op het vlak van persoonlijke verrijking EN DAT MOET ZO BLIJVEN !!!!! (63)i.v.m. sloopplannen hebben s.p leden gisteren mensen bezocht in hun te koude en vochtige huurwoningen die vervangen gaan worden door woningen die voor die mensen niet te betalen zijn .wij gaan hemel en aarde bewegen om de plaatselijke politiek (ook de p.v.d.a )wakker te schudden .senioren van 72 jaar die in deze woningen leven worden door de gemeente en de projectontwikkelaars (woningcorporaties)als honden behandeld .wij gaan die mensen helpen .ronaldje het socialisme is SPRINGLEVEND!!! en zoals gebruikelijk ronald zet je je eigen in de zeik met je wao gelul onder (63)verdiep je eerst maar eens in de feiten wie de wao naar de klote heeft laten gaan en voor wie ?wedden dat je bij de p.v.d.a. uitkomt en de werkgevers.

    Reactie door ,texas, henkie — woensdag 15 maart 2006 @ 10.12 uur

  66. Citaat van Adri Duyvestein: De PvdA is een PROGRESSIEVE partij… Daar kan je weer ALLES onderhangen, zelfs rechts-liberalisme en rechts-neo-conservatisme. Zolang ze dat maar “progressief” noemen…. Gatverdarrie!

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 15 maart 2006 @ 10.25 uur

  67. Zie hier… Het nieuwe motto van de verkiezingscampagne voor de landelijke verkiezingen 2007 !!!

    Wil je een links PvdA, stem dan SP !!!

    Laat Uw sociale stem niet verloren gaan aan een VVD of CDA beleid, stem SP !!!

    PvdA de ministerpresident, CDA/VVD het beleid, stem echt sociaal, stem SP !!!

    Reactie door Jan met de Pet — woensdag 15 maart 2006 @ 11.01 uur

  68. Hier moeten we als SP iets mee doen! Het kan toch niet dat als kiezers zo massaal links beleid willen, de PvdA dan toch (weer) met de VVD samen wil werken. Ik verwacht de komende 14 maanden keiharde oppositie van de SP. Niet alleen tegen het kabinet maar ook (en misschien wel vooral) tegen de Partij van de Arbeid!!!

    Reactie door robert — woensdag 15 maart 2006 @ 11.31 uur

  69. Dit alles gelezen hebbende, rijst bij mij de vraag, wat heb je te vertellen, zijnde een blanco stemmer. Ik vind het een goede vraag aan mijzelf. Antwoord: ze doen maar.
    Ik ben niet tevreden met dat antwoord en als ik daar dieper op in zou gaan, wordt het een langdradige uiteenzetting en ik heb nog steeds niets gezegd maar als plattelander tussen boeren en buitenlui, vooruit maar met de geit.
    Men heeft drie verschillende stromingen n.l.
    Landelijke politiek
    Provinciale politiek
    Gemeentelijke politiek
    Deze drie eenheid heeft niets met elkaar te maken, per eenheid heeft ieder zijn eigen invloed’s sfeer.
    En als de PvdA gemeentelijk kiest voor een andere geloofsrichting wilt dat nog niet zeggen dat zij landelijk het zelfde zullen doen. Het geeft wel een indicatie, dat men in een gemeente allert moet zijn voor deze vervreemding.
    Uit ervaring weet ik dat de PvdA geen linkse partij aan zijn linkerzij duldt, dat is zo oud als de sociaaldemocratie bestaat en dat gaat van vader op zoon.
    Dus voor de SP is er maar één antwoord, valt nooit van je geloof af anders ben je straks niet meer aanwezig in de politiek.
    Verloochen nooit de kleur van jouw partij
    rood is rood en niet licht rood.

    Reactie door Henk Hiensch — woensdag 15 maart 2006 @ 11.53 uur

  70. @70 Wil je een linkse PvdA, stem dan SP! Maar niet in Amsterdam, want daar gaat het andersom. Diederik is geen PvdA-aanhanger, maar enige realiteitszin kan deze beroepsregenten de laatste dagen niet worden ontzegd. Zo zal het bij de vorming van het nieuwe kabinet in 2007 ook gaan. Hihi.

    Reactie door Diederik — woensdag 15 maart 2006 @ 12.03 uur

  71. @73, hoe oud ben je Diederik? 3?

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 15 maart 2006 @ 12.05 uur

  72. Texas Henkie volledig met je eens

    Reactie door henk — woensdag 15 maart 2006 @ 12.19 uur

  73. Sabien,
    Niet veel ouder. Ben benieuwd met wie Woutertje straks in de zandbak wil spelen. Ik benijd hem niet in die keuze. Bang als hij is, wil hij nu nog z’n vriendjes kiezen.

    Reactie door Diederik — woensdag 15 maart 2006 @ 12.49 uur

  74. We zullen wel zien! Het blijft me verbazen die aversie tegen SP, je zou haast denken dat het aan de spelers van de andere partijen ligt, blijkbaar willen die niet volksvertegenwoordiging zijn!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 15 maart 2006 @ 12.59 uur

  75. 68 Texas Henkie :

    Ik ben het helemaal met jou eens,Het socialisme is SPRINGLEVEND!!Het socialisme komt op voor de mensen die in de verdomhoek zitten.
    Het is de SP die het heeft over
    Menselijke Waardigheid,Gelijkwaardigheid en Solidariteit.
    Dit hoor ik nergens anders.
    Hier moeten wij aan vasthouden !!!

    Reactie door Diny — woensdag 15 maart 2006 @ 13.18 uur

  76. @79, Jef, wie het laatst lacht , lacht het best!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 15 maart 2006 @ 14.42 uur

  77. @80 Lachend in de oppositiebanken…

    Reactie door Jef — woensdag 15 maart 2006 @ 14.50 uur

  78. Beter dan huilend in de regering!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 15 maart 2006 @ 14.54 uur

  79. Erg jammer voor Remine. Misschien is het tijd om na 8 jaar toch maar eens te overwegen om het stokje aan de volgende door te geven?

    Reactie door Jory — woensdag 15 maart 2006 @ 14.54 uur

  80. Ik hoor u allen altijd zo lyrich over de SP, maar er zijn toch ook heel veel nadelen? Denk eens aan hoge belastingen, instandhouding van arme volkswijken (geen nieuwbouw), terughoudend naar NAVO en EU, verzwaring van de lasten voor de middenklasse (die de samenleving draagt), terugdraaien of kritisch tov liberaliseringen (NS, energiebedrijven, zorg, Schiphol, KPN, etc), permanent negatieve houding tov euro (terwijl van Bommel deze ook niet weer wil terugwisselen naar de gulden), kritisch naar koninklijk huis, aivd, europese grondwet, poolse arbeiders. Ik kan nog wel even doorgaan.
    Nou mag u natuurlijk hier allemaal voor en tegen zijn. (Vind ik juist goed een partij die kritisch oppositie voert) De SP is naar mijn mening niet erg constructief over de plaats waarin Nederland in Europa en globaal staat. Veel soortgelijke landen gaan actief mee in veranderingen. Sommige veranderingen zijn onontkoombaar. De SP biedt dus veel op eerste inzicht, maar ik snap dat de PvdA daar iets realistischer in is in de lange termijnvisie. Nou gelden veel van deze maatregelen vooral voor de landelijke politiek, maar op lokaal niveau zijn er soortgelijke verschillen. De SP zal zijn radicale koers moeten varen wil ze ooit kunnen meeregeren. Natuurlijk zal de SP doorgroeien naar een van de grootste partijen in Nederland, maar daar past ook een reeelere toon bij, de toon van het midden.

    Reactie door jimmy — woensdag 15 maart 2006 @ 16.26 uur

  81. @84

    Ik kan het met u een zijn. Als principiele dwarse partij, kan de SP zeker stemmen trekken, maar bij een brede partij past verantwoordelijkheidszin, en die ontbreekt m.i. nog. Dat betekent ook dat je niet alleen maar je eigen principes moet najagen, maar streeft naar een breed draagvlak bij alle beslissingen die worden genomen. Je kan dat “water in de wijn” noemen, maar ik denk dat de term democratisch beter past. Ook met minderheden -zelfs kapitalisten- moet men rekening houden.

    Reactie door Diederik — woensdag 15 maart 2006 @ 18.06 uur

  82. http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/3042#16783`
    Hier kun je aan de reacties van de PvdA’ers zien dat ze ook niet zo blij zijn met de keuze van PvdA.

    Reactie door Edward — woensdag 15 maart 2006 @ 18.37 uur

  83. Cordon sanitaire rond PvdA in Amsterdam

    In een uiterste poging de PvdA na de onverwachte overwinning buiten het college te houden hebben de andere partijen een resolutie aangenomen die samenwerking met de PvdA moet verhinderen.

    Een regenboogcoalitie van VVD, CDA, GroenLinks en SP hebben het Tienpuntenplan van de PvdA in deze resolutie scherp veroordeeld en de beginselen van een cordon sanitaire vastgelegd. Dit houdt in dat de partijen in geen geval een bestuursakkoord afsluiten of politieke afspraken maken met de PvdA. Wel mag er met de PvdA-ers gesproken worden. De D66-fractie is verdeeld over de kwestie.

    De belangrijkste initiatiefnemer is Maarten van Poelgeest (GroenLinks): “Het cordon sanitaire beschouwen we als een manier om de democratie – hoe imperfect ook – te beschermen tegen ondemocratische elementen.”

    Meer:
    http://www.stemhok.nl/artikel.php?artikel_id=200

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 15 maart 2006 @ 18.53 uur

  84. Typisch: “Wij hebben aangegeven dat alles voor ons bespreekbaar was”. Blijkbaar is ook de SP niet ongevoelig voor de verleidingen van het pluche. At the end of the day hebben alle politici één ding gemeen, een perverse zucht naar macht.

    Reactie door HenriOsewoudt — woensdag 15 maart 2006 @ 19.04 uur

  85. Wattenstaafje
    Ik geloof het bericht niet anders had het wel al op het nieuws zijn toch?

    Reactie door Melissa — woensdag 15 maart 2006 @ 19.26 uur

  86. @83, Wattenstaafje,
    wat een vreemde toestand, komt op mij nogal kinderachtig over!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 15 maart 2006 @ 23.16 uur

  87. @86 sabineke

    Klopt ook niet hoor Sabineke het zou te mooi zijn!
    Ik moest het wel 2 keer lezen omdat ik het graag wil geloven.

    Groet

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 15 maart 2006 @ 23.52 uur

  88. @87, Wattenstaafje,
    Gelukkig, zoals ik al zei, ik vind het kinderachtig en niet in het belang van A’dam.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 16 maart 2006 @ 0.30 uur

  89. Deze allochtoon heeft zich niet door de PVDA voor de gek laten houden, maar heeft andere allochtonen niet over de brug weten te halen ook op de SP te stemmen. “Gelukkig” laat de Pvda zijn ware gezicht nu zien, zodoende zowel allochtonen als autochtonen, tijdens de komende 14 maanden wakkergeschud, dit onrecht recht kunnen trekken bij de a.s. 2e kamerverkiezingen.

    Reactie door Jack — donderdag 16 maart 2006 @ 2.04 uur

  90. Nou ik ben het met de allochtoon eens,ja ik ben een Nederlandse vrouw maar denk er net zo over. Ja de PVDA laat de hele tijd zijn ware gezicht al zien. Wouter Bos heeft wel altijd de vraag of ze samen met de SP EN GROEN-LINKS zouden verder willen gaan dat heeft hij altijd al terughoudend beantwoord!!!!!!
    Dan denk ik HÉ MENSEN WORD EENS WAKKER!!!!
    Let maar op want het kan dan landelijk ook nog wel PVDA,VVD,CDA WORDEN!!!!!!
    Hoezo rechts???? Want dan gaat het weer die kant op

    Reactie door géry — donderdag 16 maart 2006 @ 6.10 uur

  91. Tja zo zie je maar denk je links te stemmen
    krijg je de VVD mee.

    De PVDA blijft mensen naaien,met voor mij nog steeds het hoogt punt,de (Pl)Euro.

    Als er ergens een referendum over nodig was dan daarover wel.Kok en Zalm hebben ons gewoon willens en wetens de helft van ons loon afgepakt.

    De gulden had 1 om 1 ingeleverd moeten worden ten opzichte van de euro.

    Maar ja de PVDA is ook geen overtuiging meer ,maar een product dat aan de man gebracht moet worden.
    Dat hebben we wel gezien na de laatste 2e kamer verkiezingen.

    Woutertje kan dan wel een fan zijn van Joop
    maar zal nooit geen socialist worden,maar wel een marketing package.

    Reactie door Alex — donderdag 16 maart 2006 @ 10.58 uur

  92. Je vraagt je af waar die PVDA zo bang voor is?

    Reactie door e.krul — donderdag 16 maart 2006 @ 13.43 uur

  93. dit is echt vreemd: ik heb net 2 reacties over amsterdam gestuurd , die eerst geplaatst bleken en nu weg zijn.

    Reactie door mona — donderdag 16 maart 2006 @ 19.19 uur

  94. Ja natuurlijk , dat is ook eens eerder aangegeven : de Leaders zijn natuurlijk ook VVD-ers met af en toe een rood jasje aan en zonder das .

    Reactie door fred — vrijdag 17 maart 2006 @ 15.55 uur