PvdA Amsterdam en de reacties

De PvdA in Amsterdam heeft vóór het eerste gesprek dat met de SP gevoerd zou gaan worden gesteld dat men samenwerking met de SP niet wil.

Maar of de eigen aanhang van de partij met die beslissing blij is…?

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 16 maart 2006 :: 0.12 uur

44 Comments

44 reacties

  1. ” Maar of de eigen aanhang van de partij met die beslissing blij is…? ”

    Isse Simpel, laat het toekomstig electoraat de tv shot even zien van het debat rond de lokale verkiezingen, wouter bos zei weer ‘autoritair toontje acterende’ : ‘maar bij de pvda maken DE LEDEN dat uit!’

    En anders doet de SP toch een onderzoek onder de PvdA achterban? Zal wel weer niet gebeuren…

    Reactie door B arend — donderdag 16 maart 2006 @ 0.18 uur

  2. Die PvdA, volgens mij zitten ze er voor Amsterdam en dat belang zou voor dienen te gaan!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — donderdag 16 maart 2006 @ 0.32 uur

  3. Wat dat betreft hoeft Wouter Bos geeneens iets te zeggen over wel of niet over links regeren, dat doet de lokale politiek wel, waarna de lokale kiezer hieruit z’n conclusies mag trekken voor Mei 2007. Wel jammer dat ze er zo achter moeten komen, wellicht voortaan maar niet op een gedoodverfde winnaar stemmen, maar op de partij waarmee deze zou moeten regeren.

    Reactie door Maarten — donderdag 16 maart 2006 @ 1.03 uur

  4. Ik vrees een beetje dat de minder geinformeerde burger PvdA stemt, met de overtuiging dat CDA en VVD dan gewipt worden.

    Als de PvdA dit toch niet doet is dit jammer voor de SP, maar uiteindelijk kieze toch de burgers.

    Het is een beetje als al die gezondheids-yoghurt-drankjes.
    Het helpt voor geen ene moer, maar als je het maar lang genoeg blijft herhalen, gaan mensen er toch wel in geloven.

    Ze werkt het ook met de PvdA. Ze zijn rechts, maar praten (tijdens verkiezingen) links.

    Een coalitie tussen GL,PvdA en Sp was een mooie optie. SP als links, sociaal geweten, de PvdA als rechtse tegenhanger, en GL als cement. in dit spanningsveld kan iedere parij zijn ei kwijt, zonder zijn of haar identiteit op te geven.

    Reactie door alexander — donderdag 16 maart 2006 @ 1.37 uur

  5. Geachte hr Marijnisse,

    Ik volg uw strijd voor een betere en rechtvaardigere maatschappij aandachtig en bewonder u om uw rotsvaste overtuiging, uw vastberadenheid en doorzettingsvermogen,maar bovenal bewonder ik uw oprechtheid en eerlijkheid.

    Ik bezoek uw weblog dagelijks en meng mijzelf zo nu en dan in de discussie’s die hier gevoerd worden.
    Indien u zelf ook alles leest wat hier neergeschreven wordt dan weet u dat ik niets met “deze” democratie te maken wil hebben en dat ik nog nooit in mijn leven gestemd heb ,omdat ik vind dat het geen zin heeft om gebruik te maken van je stemrecht en om te gaan stemmen alleen omdat men mijn stem nodig heeft om onder het mom van democratie een dictatuur in stand te houden m.a.w. ik vind dat de democratie wordt misbruikt door de politiek.
    Net als u strijd ik voor een rechtvaardigere wereld waar plaats is voor iedereen en er eten is voor iedereen.
    De Pvda heeft een groot deel van zijn stemmen weten te halen bij de Allochtone kiezer die tot een soort tweederangs burger was gedegradeerd na de laatste tweede kamerverkiezingen.
    De Pvda is onbetrouwbaar en opporunisties,de VVD is a sociaal,het CDA bestaat uit christelijke godsdienstwaanzinnigen,D66 moet zich schamen en heeft net zoveel met democratie te maken als de PVDA, dus ik stem niet.

    Meneer Marijnisse, u strijd een verloren strijd u zult alleen maar kunnen besturen of regeren indien uw partij minimaal de grote heeft als PVDA CDA OF VVD deze drie partijen bepalen wat democratie is in Holland en niemand anders niet de kiezer of u of ik nee dat doen zij al meer dan 100 jaar.
    Het spijt me dat ik u niet kan steunen door het uitbrengen van mijn stem op uw partij maar u kunt altijd op mij rekenen indien u de straat op gaat om te demonstreren en ik beloof u dat ik de standpunten van uw partij zal verkondigen en verdedigen, omdat ik in het zelfde geloof als u wat betreft de maatschappij, als u dan het democraties gehalte van de Pvda en de rest aan de orde gaat stellen in DenHaag en de kiezers uitgaat leggen dat we in een dictatuur leven waarin we niets te zeggen hebben, heel misschien ga ik dan stemmen de volgende keer, maar beslist niet eerder als dat er een eerlijk en open debat of discussie mogelijk is over wat democratie nog meer betekent dan het zetten van een kruisje of het indrukken van een knop.
    Het is nu de tijd om de Allochtone kiezer uit te gaan leggen dat ze andermaal bedrogen zijn niet morgen maar nu met de gang naar het stemhokje nog vers in het geheugen raad ik u aan gewoon eens een andere retoriek te gebruiken en man en paard te noemen en het gewoon over racisme discriminatie en vreemdelingenhaat te gaan hebben ,voedselbanken zijn een schande en ik weet dat u dat ook zo vindt alleen denk ik dat u te politiek correct bent om het op de juiste manier te verwoorden ik weet zeker dat als u gewoon keihard zegt wat er aan de hand is in Nederland zonder te beginnen over 1,1, procent loonsverhoging en dat soort dingen (daar hebben we de vakbonden voor) wij ons doel eerder zullen bereiken.
    Ik hoop dat u de mensen gaat duidelijk maken dat wij niet in een democratie leven en eigenlijk zou u een mooi statement maken als u de kiezers op zou roepen om niet te gaan stemmen op de SP of wie dan ook omdat het geen zin heeft,dat is na 100 jaar kiesrecht en democratie nu toch wel duidlijk lijkt mij.

    Ik ga niet stemmen maar u kunt wel op mij rekenen !!!!!
    De PVDA is een schande voor de democratie en ik ga er alles aan doen om dat de mensen in mijn omgeving duidelijk te maken ik ben heel erg kwaad !!!!

    Reactie door bertje — donderdag 16 maart 2006 @ 5.09 uur

  6. Hoezo winnaarS?

    Er is maar 1 winnaar.

    “Second place is first loser”

    En daar komt nog eens bij dat een partij als de VVD dichter bij de PVDA staat als de SP, sterker nog, Groenlinks zit nog dichter bij de VVD als de SP bij het PVDA.

    Logisch dus dat de PVDA liever niet met het SP in zee gaat omdat de verschillen gewoon te groot zijn.

    Reactie door Ronald — donderdag 16 maart 2006 @ 6.25 uur

  7. Laat ik er voor Ronald nog iets aan toevoegen.
    Bij een stads verkiezing gaat het om de gemeente, daar zijn landelijke partij programma’s ondergeschikt.
    Zoek de verschillen dan in stads programma’s, en wat zie je, de verschillen zijn er meestal niet.
    Het gaat dus niet om programma’s maar om de poppetjes.

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 16 maart 2006 @ 6.38 uur

  8. @6 Het is geen hardloopwedstrijd of zo. De kiezer heeft gekozen. Dat de pvda zijn ware gezicht laat zien is alleen maar in het voordeel van de SP.De ruk naar rechts is kiezersbedrog want ook de pvda is gegroeid omdat men deze regering meer dan zat is. Als de pvda zo doorgaat verwacht ik volgend jaar een enorme zetelwinst voor de SP. De mensen worden eindelijk een beetje wakker.
    Op sommige na.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — donderdag 16 maart 2006 @ 6.41 uur

  9. @7 Maar toch is het stemgedrag bij deze gemeenteraadsverkiezingen te herleiden naar Balkenende2.
    Goedemorgen ouwe Dirk.

    Reactie door Gandalf — donderdag 16 maart 2006 @ 6.44 uur

  10. Goedenmorgen Gandalf en alle anderen.

    Ik was even bij de Labour, maar natuurlijk heb je gelijk het stemgedrag is zeker af te leiden naar J.P.B.

    En het ware gezicht van de rechtse kliek van de P.vd.A drijft naar boven, hoewel er zeker weldenkende mensen in de P.vd.A zijn te vinden. Jammer dat die niet door de bonze gehoord worden die leggen hun oren liever te luisteren bij die kapitalisten waar ze later beter van worden zie Kok en Melkert.
    Op de radio hoor ik zojuist een zelfde verhaal over Arnhem.

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 16 maart 2006 @ 6.55 uur

  11. Hier in de stad Groningen heeft de pvda 12 en de SP 7 zetels. De SP is de 2e partij. De SP is momenteel in onderhandelingen. Ik ben erg benieuwd. Deelname aan het college zou m.i. een goede zaak zijn gezien de verhoudingen. Met argusogen volg ik de pvda in deze.

    Reactie door Gandalf — donderdag 16 maart 2006 @ 7.22 uur

  12. @10
    In Arnhem staat een geldverslindend project op stapel.
    Waar de PVDA,VVD,D66,CDA al helemaal met hun kont in gedraaid zitten.
    Deze voordeeltjes laten de heren in de raad zich niet meer afnemen.

    Reactie door Jofel — donderdag 16 maart 2006 @ 8.34 uur

  13. @5
    u vind het dus ook niet erg dat uw stem dan zowiezo naar de partijen gaan waar u “niet”op wil stemmen?!
    beetje pvda kunstje als je het mij vraagt…
    ik dacht er ook zo over jaren geleden,om dan maar niet te stemmen.
    maar das ook niet goed!heroverweeg dat nog eens…

    Reactie door iew — donderdag 16 maart 2006 @ 8.44 uur

  14. Ik zie de komende verkiezingen met vrees tegemoet.
    De PvdA wordt nu soms al spottend de Partij van de Allochtonen genoemd.
    Het is waar dat de recentelijk behaalde winst van deze partij voor een (niet onaanzienlijk) deel verklaard kan worden doordat veel allochtonen aan deze partij hun stem hebben geschonken.

    Zonder mezelf nu laatdunkend te willen uitlaten over het politieke bewustzijn van deze groep medelanders, ben ik van mening dat het politieke bewustzijn althans voor velen –niet iedereen!- binnen deze groep –alleszins begrijpelijk- wel enigszins te wensen overlaat.
    Vanuit de sociaal –maatschappelijke positie waarin men zich weet, verondersteld men dat een partij die zich de Partij van de Arbeid noemt, ook juist hún belangen het beste zal behartigen.

    Vanuit deze ontwikkeling door redenerend zal de aanwas alleen maar nog gaan toenemen.
    Immers als binnen een bepaalde culturele groep of groepen massaal vertrouwen geschonken wordt aan een bepaalde politieke partij doet dit voorbeeld al snel volgen.
    Vooral en temeer als men zichzelf als beloning ook nog eens vertegenwoordigd gaat weten in de vorm van een raadslid of enkele raadsleden van allochtone afkomst die zitting hebben mogen nemen in de gemeentelijke raden.

    Hierbij m.i. uit het oog verliezende –of doodgewoon hieromtrent niet kunnen veronderstellen- dat het niet per definitie de PvdA behoeft te zijn die de belangen voor hun zelf het beste zal behartigen.
    Toch associeert het overgrote deel van deze groep stemmers m.i. de evident achterhaalde Linkse politieke signatuur van de PvdA ten onrechte nog steeds als zijnde Links.
    Dus om gaandeweg met mijn eerste zin te besluiten; Ik zie de komende verkiezingen met vrees tegemoet en denk dat de PvdA zich in de komende campagne juist naar deze groep kiezers zal gaan proberen te profileren als zijnde dé partij die hun belangen het beste zal behartigen.
    Uiteindelijk zal dit weer resulteren in kiezersbedrog.

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 16 maart 2006 @ 8.53 uur

  15. Heeft PvdA zich ooit iets van haar eigen achterban aangetrokken ? (o.a Referendum !) Ze zijn er vooral voor zichzelf …

    Reactie door Jan met de Pet — donderdag 16 maart 2006 @ 8.55 uur

  16. Laat de PvdA zijn gang maar gaan. Ook in mei 2007. De daarop volgende jaren zullen bewijzen waar de PvdA uiteindelijk voor staat.

    Bij de verkiezingen in 2011 zal Nederland en masse SP stemmen. Dus gewoon rustig doorgaan en zorgen dat we daar dan klaar voor zijn.

    Jan, dan ben je 58 jaar. Mooie leeftijd om minister president te worden!

    Reactie door Marlies Willemsen — donderdag 16 maart 2006 @ 10.03 uur

  17. @14 Heel helder geformuleerd Wattenstaafie,
    maar precies met die slotzin lijkt jou dat
    een logische conclusie, maar haalt de kracht uit de rest van je betoog te halen.
    Immers, als Nijmegen, tweeërlei, én politiek én poppetjes het wel voor elkaar
    krijgen, moeten daar veel meer steden een
    voorbeeld in weten te zien, te vinden,of te
    onderzoeken.
    Dan zal het mij ook weinig interesseren of
    het juiste poppetje SP of PvdA moet voor-
    stellen, immers samen overbruggen zij de po
    litieke verschillen.
    Zijn er ONoverkomelijke verschillen wijst
    zich dat snel genoeg vanzelf.
    De ervaring leert dat alleen chauvinistisch
    ingestelde partijen veel langer ‘klein’
    blijven, en men eerder dan afhaakt op de
    presentatie dan op inhoudelijkheid.
    Zie maar om je heen hoe dat regelmatig ont-
    aardt in een haast ziékelijk gedrag.
    Ik huldig dus het willen zoeken naar over-
    eenkomsten en een ‘op (persoonlijke) maat’
    gesneden profiel is net zo min doenlijk als
    het bij een tafel van 6 personen iedereen
    zijn zuurkool aanreiken met persóónlijke
    voorkeur van smáák! Mijn conclusie derhalve
    Meer Politiek Stimuleert Socialisten,
    Maar Politiek Stoort Stemmingen,
    Moet Primair Steeds Stoppen !!!!

    Het zou allemaal nog wel eens enorm mee kun
    nen vallen, mei 2007.
    Hoe “evenwichtiger” “rood” zich weet te
    presenteren, hoe meer kiezers zich onder
    die paraplu zullen willen scharen, gezamen-
    lijk een strategie profileren eist een be-
    hoorlijke inspanning, maar die kan lonen.

    Veel beter is het om ‘vogels’ van verschil-
    lende pluimage hun veren droog te doen hou-
    den, dan dat zij individueel verpieteren en
    er concentraties ‘vergeten’ kiezers zich
    anderszins gaan concentreren op wéér slechts die individuele belangen, iedere
    ‘vogel’ voor zich ! Diverse uitspraken ook
    hier getuigen daarvan en doen dan, naar mijn gevoel, ondoordacht aan. We moéten ver
    der dan politiek op vele fronten van aller-
    lei wonden open (laten) houden, overigens
    met groot respect voor een ieders af en toe
    getergde gevoelens, maar zo komen we geen
    snars verder en huiver ik meer voor de
    nieuwe ontwerpen die grote concentraties
    mensen kunnen aandragen, dan lijkt een ge-
    durfd innovatieplan als SP, PvdA en wie
    zich wel zou willen voegen, of bij nader inzien alsnog, meer voor de hand te liggen.

    In de praktijk is het geen één politieke
    partij meer mogelijk met de toegenomen as-
    serviteit van velen, om te verlangen dat
    men met eensluidende meningen naar buiten
    zou moeten komen, en in cruciale zaken, mag
    zeker die persoonlijke mening niet terzijde
    mogen worden geschoven.
    Partij voor de Allochtonen, met de PvdA als
    beschermheer lijkt mij beter, dan welke an-
    dere constructie dan ook.
    Zullen we er een tweelingpartij van maken?
    Een Siamese dan wel te verstaan, met één
    bloedsomloop die zich na verloop van tij op
    ingenieuze manier zou kunnen laten scheiden

    Telkens turbulentie teveel tegenkomen traumatiseert trekvogels tomeloos, toch?

    Reactie door Madelief — donderdag 16 maart 2006 @ 10.26 uur

  18. Zo doet de Partij van de A dat.
    Bij Bos krijg je dus JP cadeau, of Zalm. Of iets anders dat je nu juist zo’n groot mogelijke trap geven wilt.
    De PVDA is dus een mixje van VVDA en PCDA.
    Aan de SP om dat de kiezer duidelijk te maken.
    En, om op Bertje (@5) te reageren:
    In feite heb je gelijk. Ook prima om dit aan je omgeving duidelijk te maken. Mensen die bewust en strijdbaar in de maatschappij staan zijn hard nodig. Ook wanneer die mensen het niet voor 100% met de SP eens zijn. Zelf ben ik het ook niet altijd met de SP eens, maar de SP is wèl de enigste partij die mij nog nooit besodemieterd heeft. Daarom wil ik ook graag dat er zo veel mogelijk mensen op de SP stemmen, en wat mij betreft met hun middelvinger of een hele vuist. Want iedere stem op de SP is er één tegen het arrogante en opportunistische kliekje dat Nederland en de rest van de wereld naar de kloten helpt.

    Reactie door Jan Nijman — donderdag 16 maart 2006 @ 10.58 uur

  19. Ik heb slechte ervaringen gehad met de PvdA in het verleden. Ze hebben enkel zoveel stemmen binnengehaald, omdat de meeste stemmen een proteststem zijn tegen het Balkenende bewind. Al die allochtonen zijn vergeten dat de PvdA het uitzenden van militairen juist mogelijk heeft gemaakt!Als ik landelijk links stem, zal het zeker niet zijn op de PvdA.
    Toen ik vroeger klaagde over misstanden bij de PvdA, was het antwoord altijd “je moet niet zo zeuren”.
    En daarmee is de democratie bij de PvdA een fabel.
    Daarom is er nog veel werk te verzetten, om de mensen te overtuigen om op een echte sociale partij te stemmen, die rekening houdt met de mensen en zijn achterban.
    De weg naar een beter Nederland is nog lang, en we hebben nog één jaar om de SP aan de top te brengen. Ik roep alle SP’ers op om met vernieuwde krachten zoveel mogelijk contacten te leggen en uit te leggen waar de SP voor staat.

    Reactie door Charlie — donderdag 16 maart 2006 @ 11.22 uur

  20. Ja Jan, P.v.d.A. ofwel de “partij van de arrogantie”, bewijst ons een grote dienst, door op vele plaatsen kiezersbedrog te plegen. Met o.a. lijsttrekkers, uit voorgaande colleges, die door de SP becritiseerd werden op hun toenmalig beleid. Dit heeft bij deze mensen zere plekken veroorzaakt, waardoor zij emotioneel niet meer in staat zijn met de SP samen te werken. Persoonlijk belang wordt zo weer voor het algemeen belang gesteld. De afrekening komt nog wel.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — donderdag 16 maart 2006 @ 11.36 uur

  21. @bertje; misschien moet je es een avondje eruit. leuke dingen doen, beetje zuipen, word je gelijk wat gezelliger en vrolijker. positief blijven jongen!

    De PvdA is naar mijn mening ook erg opportunistisch. Ze voert nu actie tegen dit kabinet op basis van stageplekken voor allochtone jongeren, zorgtoeslag en voedselbanken. De PvdA belemmert verdere hervormingen. Ik zou inderdaad willen zeggen, toon eens een beetje lef. Ga of de kant op van de SP en GroenLinks, of word een partij van het midden a la CDA. Nu trekt de PvdA vooral stemmen van mensen die niet in willen zien dat de wereld verandert. Er moet gekort worden op voorzieningen juist om ze in stand te houden. Dat is geen mening, maar een feit. Kijkt u maar alle statistieken er op na. Er is een stijgende vergrijzing, stijgende emigratie, dalend geboortecijfer en dalend immigratiecijfer. Ik zou graag eens willen weten hoe u daar op dit blog tegen aankijkt. En verwijt me niet gelijk een kapitalist te zijn, ik heb geen cent. Wat kan een land doen om zijn welvaart te behouden? Extra kosten kunnen we niet maken ivm de staatsschuld. Er moet dus gekort worden op overheidsuitgaven.

    Reactie door jimmy — donderdag 16 maart 2006 @ 13.03 uur

  22. @21, Jimmy

    De wereld verandert. Inderdaad, dagelijks.
    Maar menings worden géén feiten.
    Voorzienings worden niet gekort om ze in stand te houden, die kortingen zijn volgens de regering nodig, omdat zij vinden dat mensen met weinig nòg te veel hebben.
    Staatsschuld wegdringen?
    Is een smoesje.
    Vrijwel alle bedrijven werken met geleend geld.
    Miljoenen wonen in een huis met hypotheek.
    Er was maar één regering die géén staatsschulden had. Dat was de Roemeense, van Ceaucescu. Hoe dat werkte weten we.
    Veranderings zijn noodzakelijk. vooral politiek.

    Reactie door Jan Nijman — donderdag 16 maart 2006 @ 14.23 uur

  23. @20 maar de SP durft niet ‘te cashen’ middels een politieke bijsluiter bijv. (Zoals bij medicijnen, bijwerking van de stoffen)

    Reactie door B arend — donderdag 16 maart 2006 @ 14.30 uur

  24. @22
    maar feiten worden wel geherformuleerd,via de weg “zo moet[mag] u het niet zien”

    Reactie door iew — donderdag 16 maart 2006 @ 14.46 uur

  25. Al een paar jaar geleden zag ik een TV-interview met Wouter Bos. De interviewer vroeg hem of hij in enkele woorden de uitgangspunten van de PvdA kon schetsen. Na een vrij lange stilte zei Bos: “Nou, we kunnen als voorbeeld Nokia nemen.” Hij noemde ook nog een Amerikaans bedrijf waarvan ik de naam heb vergeten. Niets over solidariteit e.d.! Ik dacht toen dat het nog onwennigheid was (hoewel toch al bedenkelijk), maar ik vrees dat het een voorbode was.
    Het is de moeite waard te proberen tot een “25-puntenplan” o.i.d. te komen met de PvdA en GL -waarnaast iedere partij natuurlijk een eigen campagne voert voor de Tweede Kamerverkiezingen- , met het oog op de vorming van een mogelijke linkse coalitie. Maar optimistich ben ik er niet over, mede gezien de uitlatingen van Bos in de afgelopen periode.

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 16 maart 2006 @ 15.06 uur

  26. @23, Iew

    Menings worden hergeformuleerd.
    Feiten worden hoogstens verdraaid.
    En, feiten en fictie worden vaak door elkaar gegooid.
    Maar je hebt gelijk, we zouden allemaal door het brilletje van JP moeten kijken.
    Maar dan zullen we ‘m wèl eerst vanachter dat ding moeten wegjagen.

    Reactie door Jan Nijman — donderdag 16 maart 2006 @ 15.06 uur

  27. @25
    even het geval Donner,die beweerde dat hij niet “mocht/kon” afluisteren….[zaak Schippers TBS]
    de wet op afluisteren zegt toch echt heel duidelijk: met toestemming van één van de deelnemende personen,mag het!zegt die wet namelijk.
    en aangezien mevr.Schippers al volledige toestemming/medewerking had toegezegd….
    is dus een feit! maar “mag” zo niet worden gezien…
    dit heeft niets met verdraaien te maken en is gewoon liegen….
    dat de oppositie dit niet ziet,verwijt ik hun dan ook,evenals het oppositie voeren zoals dat al 100 jaar gebeurt.
    trek je mond nu eens echt open,in klare taal ipv de politieke correctheid altijd maar op de eerste plaats te laten komen,waardoor het kabinet gewoon weer de mogenlijkheid/gelegenheid krijgt “om het weer te verdraaien”
    de problemen zijn ook gotendeels te wijten aan het schijterige oppositie voeren. en zo kunnen we nog wel 100 jaar doorgaan,en verandert er dus niets………………

    Reactie door iew — donderdag 16 maart 2006 @ 15.30 uur

  28. Wat heeft de SP, dat de PvdA niet heeft.
    “EERLIJK EN ACTIEF”.
    Dus de hempjes opgebeurd en lustig erop los gesprongen dat doen wij op 14 Mei 2007.
    Dansen om de vrijheidsboom verlost van die akelige drieeenheid CDA/VVD en D66.
    En dat wij toffe jongens en meiden zijn dat willen wij weten. Of heb ik te lang naar Willem I gekeken?

    Reactie door Henk Hiensch — donderdag 16 maart 2006 @ 15.44 uur

  29. @28, nou hier is de pvda wel actief hoor!
    ,,, rond de verkiezingen…

    Reactie door B aren d — donderdag 16 maart 2006 @ 16.06 uur

  30. @5 Ben jij Bertje, waar thuis in de J. de
    lepel in de brijpot staat? Ik zit ontzettend over je te tobben, als je dezelf
    de zou zijn, en onderschat dan je uitla-
    tingen, stuk voor stuk, geenszins.
    Als dit jouw/jullie werkelijkheid van alle
    dag is, dan kan er alleen maar écht iets
    veranderen, als er een heel brede aanpak
    wordt gehanteerd.
    Vroeger deed men t.a.v. roodharigen ook zo
    volstrekt idioot, sproeten en wat mensen
    ook maar gebruiken om zich op af te reage-
    ren.
    Als de ouders dat in beginsel niet aan we-
    ten te pakken, dan moeten scholen vanaf
    groep 1 zich daarop gaan bezinnen, méér dan
    ooit.
    Dat e.e.a. jou dan weerhoudt om zelfs ook
    maar je éigen stem niet meer te willen doen
    horen, maakt me heel erg verdrietig.
    Als je eens kon weten, hoe ik dit punt nu
    voor de 2e generatie die ik mee help opvoe-
    den zou kunnen illustreren met plaatjes van
    een jaar terug, dan zou je je hoop ik iets
    getroost kunnen voelen.
    Vooralsnog, hiér blijven! Hier blijven en
    schrijven, wat en hóe je van alles tegen-
    komt en je ervaringen in de boezem van de
    SP in Amsterdam naar voren brengen, dat is
    dus enorm hard nodig! Doen, a.u.b.,
    hartelijke groeten voor jullie, Madelief.

    Reactie door Madelief — donderdag 16 maart 2006 @ 16.24 uur

  31. Groen Links heeft tenminste ballen en weigert te onderhandelen met de VVD in Amsterdam! 8)

    Reactie door Mirella — donderdag 16 maart 2006 @ 17.22 uur

  32. VVD Amsterdam valt buiten de boot. PvdA gaat praten met Groen Links. Niet helemáál wat ik zou willen maar het is een stap in de goede richting.

    Reactie door william — donderdag 16 maart 2006 @ 17.29 uur

  33. Beste mensen,
    amsterdam, minder heftig dan rotterdam?
    In ieder geval:
    Ik heb SP gestemd maar niet op Remine Alberts.
    Qua uitslag en gevolgen zal dit geen invloed hebben, toch wil ik dit met alle gemeende respect, even noemen.
    met goede groet,

    mona

    Reactie door mona — donderdag 16 maart 2006 @ 18.39 uur

  34. 34 naar mijn beperkte politieke inzichten:
    Rotterdam heeft een geheel andere geschiedenis dan Amsterdam.
    Amsterdam is een stad die wil en en niet anders kan dan ademen.
    Het zou SP zou goed doen m.i. qua amsterdam dit in te zien.

    Reactie door mona — donderdag 16 maart 2006 @ 18.51 uur

  35. beste mensen,
    ik denk dat de web master mijn bijdrage niet leuk vond.
    De rest is nl.weggehaald.
    Ik had nog geschreven overAmsterdam, de Baarjses, oorlogs kruizen en een moskee in de baarjes.

    Reactie door mona — donderdag 16 maart 2006 @ 21.11 uur

  36. Jimmy @21

    Ik kan wel in het cafe gaan zitten waar ik overigens iedere dag werkzaam ben als barman, of lekker uitgaan maar ik ben van nature vrolijk en daar heb ik dus geen zuippartij voor nodig.

    Maar als jij vrolijk word van al de ellende dan moet je er vooral flink van genieten/
    Verder wil even opmerken dat zolang als wij hier in Nederland belasting geld uit kunnen geven aan wapens betuwelijnen asfalt en beton ,dan is er mijninziens geld genoeg voor armoede bestrijding onderwijs en weet ik veel wat niet meer ,maar meer nog ben ik van mening dat wat wij met zijn allen democratie noemen helemaal geen democratie is .
    En ik heb helemaal niets tegen mensen met geld en ik zal je ook niet voor kapitalist uitmaken,ik wordt niet vrolijk van onrecht armoede list bedrog imoraliteit en leven in een schijndemocratie, ik wordt depresief van mensen die beweren zelfstandig te kunnen denken maar niet zover kunnen denken dat wat er in Nederland gebeurd gewoon imoreel is en niets met democratie te maken heeft ,verder kan ik je vertellen dat ik slim genoeg ben om mijzelf door niets of niemand laten wijs te maken dat het allemaal wel mee valt want het valt niet mee ik leef in een beschaving die geleid en bestuurd wordt door barbaren die gekozen zijn door gekken en waanzinnigen zo zie ik het .

    Reactie door BERTJE — vrijdag 17 maart 2006 @ 4.12 uur

  37. @36 Bertje,

    Krek, zo is’t maar net.
    Luid en duidelijk. Snap wel je boosheid die ik hierboven in je stukje voel.
    Zou ik ook zijn na zo’n opmerking.
    Bertje hou vol, sterkte gewenst en groet van TOMAAT.

    @21 Jimmy,

    Ik vind je opmerking aan Bertje onder de maat, als je een beetje ingelezen zou zijn, dan had je deze opmerking niet gemaakt.
    Zover ik het kan inschatten heeft Bertje ze beter op een rijtje staan als menig ander Nederlander.
    Heeft ook een gezonde dosis humor, relativeert en om te lachen heeft hij m.i. echt geen borrel nodig.

    Reactie door TOMAAT — vrijdag 17 maart 2006 @ 9.06 uur

  38. De PvdA heeft nog een kleine ondergroep die wel sociaal en rechtvaardig zijn :echter het midden- en hoger-kader zou je eruit moeten sodemieteren :of de onderlaag moet gewoon overstappen naar de SP :Het is net als bij de vakbonden : door allerlei managementopleidingen lijken die lui de weg zoek te zijn tussen de werkelijkheid-ideaal en een soort fuhrerstaat waarin iedere burger gezien wordt als dat wat je met leuke trucjes verder kan uitpersen :denk maar aan KOK ,Duisenberg … zijn niet echte rode rakkers

    Reactie door fred — vrijdag 17 maart 2006 @ 15.35 uur

  39. Waar is de aandacht voor en verbolgenheid van de burgers van Goes?

    Reactie door mona — vrijdag 17 maart 2006 @ 20.57 uur

  40. Ja schande hé Mona?
    Wellicht komt er nog wel een topic over..

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 17 maart 2006 @ 21.37 uur

  41. Mona@ 39

    Ik weet niet of je er iets mee kan of dat je er iets aan hebt, maar Bertje als ik ben ben ik natuurlijk de trouwe kiezers in de Gemeente Soest niet vergeten Bedankt!! Bedankt!! Bedankt!!! lieve mensen allemaal hartelijk bedankt dat u gekozen heeft dat wat u dacht wat goed was de kiezer heeft gesproken en wij zullen u niet teleurstellen !!!!

    Mona zolang als mensen blijven volhouden dat mogen stemmen betekent dat je in een democratie leeft Bolkestijn ,Vos, kiezersbedrog mogen plegen, verkiezings uitslagen terzijde geschoven worden omdat men ervan uitgaat dat democratie niet meer is als een optelsom van de meeste stemmen gelden veranderd er helemaal niks!!!!!!

    Nog niet zo heel lang geleden dacht men dat democratie bestond uit stemrecht alleen voor mannen….en toen is er een vrouw opgestaan die had daar een hele andere mening over zij vond het geen democratie,waar lult die vrouw nou over dacht men toen we hebben toch stemrecht!!!
    Nou die vrouw heeft wel gelijk gehad en die vrouw heeft haar gelijk echt niet gekregen omdat de meerderheid van de mannen die in “hun “democratie leefden van mening waren dat “hun” democratie in feite helemaal geen democratie was !!!!

    Burgers van Goes ,zou het misschien kunnen zijn dat wat de “meesten” wat wil zeggen de “democratiese” meerderheid, in dit land en in uw geliefde Goes er wederom van overtuigd zijn dat dit democratie is en word het geen tijd om ons zelf als weldenkende mensen wederom de vraag te stellen IS DIT DEMOCRATIE !!!!!
    En Burgers van Soest heeft u zichzelf al afgevraagd wie er bepaalt wat democratie is dat bent u namelijk zelf en zolang als u weigert zich af te vragen wat wij democratie noemen nog wel democratie is zullen wij elke 4 jaar dergelijke drama’s hebben

    Reactie door bertje — vrijdag 17 maart 2006 @ 22.45 uur

  42. Men had als PvdA niet met een kannetje water hebben moeten gaan staan zwaaien tijdens de presentatie van de nieuwe coalitie daar in dat gemeentehuis van Goes.

    Beter had men overeenkomstig het aantal uigebrachte stemmen op op de PvdA (4476) en de pak hem beet 2000 van Groen Links evenzoveel stembijetten laten nadrukken met hierop in koeienletters BEDROGEN!
    Deze had men over de tafel moeten uitstorten van de nieuw gevormde coalitie.
    Dat is pas een krachtig symbolisch statement!!

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 18 maart 2006 @ 13.06 uur

  43. Mooi gesproken Wattenstaafje !!!
    zegt het voort rechts is recht en krom is krom. (als dat tenminste niet alweer veranderd is)

    Reactie door bertje — zaterdag 18 maart 2006 @ 16.01 uur

  44. Bij de vorige verkiezingen zag je een hoop potentiële SP-stemmers, uiteindelijk toch voor de PvdA gaan, met als reden om het linkse blok zo sterk mogelijk te maken voor de”Balkenende dreiging”!

    Als Bos tòch uiteindelijk aan het CDA begint te likken (wat ik vermoed),dan zullen niet alleen dadelijk de potentiële SP-stemmers voet bij stuk houden, maar er zullen ook veel Pvda’ers op de SP stemmen. Gevolg: de SP zal misschien groeien naar wellicht 30 zetels. De PvdA daalt misschien naar
    42 zetels .

    Vervolgens: PvdA wil nog steeds NIET met SP en gaat liever
    met het CDA op stap zodat deze als bliksemafleider kan dienen en behoudt een meerderheid of nog erger..CDA,VVD en
    nog een ander clubje vormen een coalitie die een kleine meerderheid haalt…dus het huidige kabinet blijft min of meer intact doordat de PvdA verdomt om met de SP te gaan !!!

    Is dit scenario ondenkbaar ??? Volgens mij niet.
    Moet de SP dan meer dan 70 zetels halen en de grootste partij van Nederland worden, om een kans te krijgen ?
    Dit is tamelijk absurd.
    De PvdA lijkt mij in de”aanloop” naar de verkiezingen hoogst
    onbetrouwbaar.

    Reactie door Wim Overgebuur — maandag 27 maart 2006 @ 20.36 uur