Breken met Bush – Demonstratie

Breken met Bush

Breken met Bush

Een foto-impressie van de demonstratie ‘Breken met Bush’. Harry van Bommel sprak namens de SP.

“Wij zijn hier vandaag omdat we de Amerikaanse aanpak en de Nederlandse steun daaraan slecht en gevaarlijk vinden. Onder leiding van Bush is een illegale aanvalsoorlog gevoerd omdat Irak over massavernietigingswapens zou beschikken en een acuut gevaar voor de wereldvrede zou vormen. Daar bleek niets van waar. Intussen houden de VS Irak bezet en is het land in een gruwelijke spiraal van geweld beland. Steeds vaker wordt gesproken over een burgeroorlog en de verschillende bevolkingsgroepen worden door diverse kampen tegen elkaar in het harnas gejaagd. De lont is in het kruitvat gestoken, maar toch blijft Nederland dit wanbeleid blind steunen. Dat is onbegrijpelijk, onverantwoord en onacceptabel.”

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Breken met Bush

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zaterdag 18 maart 2006 :: 20.11 uur

98 Comments

98 reacties

  1. “Onder leiding van Bush is een illegale aanvalsoorlog gevoerd omdat Irak over massavernietigingswapens zou beschikken en een acuut gevaar voor de wereldvrede zou vormen.” Wat was het SP standpunt tijdens het Kosovo conflict eigenlijk?

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 20.21 uur

  2. Ik denk dat Bush morgen gelijk aftreed als hij dit ziet. De SP die demonstreert in Amsterdam.

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 20.22 uur

  3. Tja, als het onderwerp weer over Amerika gaar trekt dat hier altijd hordes hongerige rechtse steekvliegen aan, op zoek naar excrementen.

    Reactie door Emiel — zaterdag 18 maart 2006 @ 20.45 uur

  4. Heeft de SP ook wel eens zijn medeleven getoond met de slachtoffers van het Talibanregime, het islamitische terreurregime in Iran en van saddam Hoessein, dacht het niet.
    Zo te zien zien ze liever een op islamitische, barbaarse, middeleeuwse leest geschoeid regime gehandhaafd in dergelijke landen.
    SP is een partij van islamlikkende landverraders.

    Reactie door Jaap — zaterdag 18 maart 2006 @ 20.52 uur

  5. Nou nou, Jaap dat kan wel wat netter.

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.00 uur

  6. We hebben het hier niet over de WW2.

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.01 uur

  7. @ Emiel
    “Tja, als het onderwerp weer over Amerika gaar trekt dat hier altijd hordes hongerige rechtse steekvliegen aan, op zoek naar excrementen.” Als ik dit met Freud in mijn achterhoofd lees lijkt het er op als Emiel van poepseks houd.

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.06 uur

  8. Een leuk dag uit. Hoeveel honderd man waren er ook alweer op afgekomen. Nog geen 0,005 % van de Nederlandse bevolking ? Zo tegen zijn we dus ook weer niet. Einde discussie en haatzaaierij jegens Bush en consorten ? Dank u.

    Reactie door Don Solaris — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.08 uur

  9. 3) Emiel, nee lekker onder elkaar zonder weerwoord op Amerika zitten vitten, dat is constructief ! Stel je voor, je zou eens ergens inhoudelijk op in moeten gaan, dat is lastig.

    Reactie door Don Solaris — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.10 uur

  10. Nou nou, het gaat hier echt over de inhoud :S Ik zou trouwens graag zien dat de SP duidelijker laat zien wat men wél wil. Dat het beleid van Bush alleen tot meer polarisatie en dus slachtoffers leidt, is wel duidelijk. Dat Balkenende en Jaap de Hoop Keffer niet de meest kritische volgers zijn ook. Maar ik mis nog teveel het alternatief althans dit komt te weinig naar voren.

    Reactie door Gerbert — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.21 uur

  11. Duidelijk zeer puberale en ondoordachte reacties.
    Lieve kinderen, ik begrijp dat jullie gefrustreerd zijn als je op jullie leeftijd op zaterdagavond niemand kan vinden om mee uit te gaan. Maar in plaats van een interessant log te vervuilen in de hoop een rel te ontketenen kunnen jullie wellicht beter een beetje leren. Leren wat er wérkelijk speelt.
    Het verzet in de Tweede Wereldoorlog in Duitsland was ook maar klein, maar had wel degelijk gelijk.
    Het gaat er niet om hoe groot de opkomst is, het gaat erom wát ze te zeggen hebben. En dat is heel veel.
    Dus ga nu maar googelen, volg wat linkjes zoals ze hier op het log te vinden zijn en probeer eens een beetje volwassen te denken.

    Reactie door Monique — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.24 uur

  12. @10-Gerbert,
    Alternatieven? Gewoon wegwezen uit Irak!

    Reactie door Monique — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.25 uur

  13. Het overgrote deel van de slachtoffers vallen dor terroristische acties van religieuze fanatici, die na de val van Saddam hun kans zien.
    Dat kun je de VS toch niet meer in de schoenen schuiven !

    Reactie door Henk — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.35 uur

  14. @ Monique,

    Na een weekend sp-blog weet ik wel waar je op doelt

    -Carlyle group
    -Imperialisme
    -Oorlog om olie
    -Illegale oorlog
    -Irak was in de jaren tachtig gesteund door de VS
    -Geen massavernietigingswapens
    -Geweld lokt meer geweld uit
    -Mensenrechten
    -Haat jegens het beleid

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.52 uur

  15. Jongens,meisjes…geen ruzie maken,hoor !!

    Reactie door eric — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.52 uur

  16. @ Monique

    Op zaterdagnacht uitgaan… dat is echt iets voor proleten.

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.57 uur

  17. @14-Matthijs,
    Kijk, ik vind het mooi dat je er op zaterdagavond al een heel weekend SP-log op hebt zitten, maar blijkbaar heb je niet echt de linken gevolgt. Anders zou je niet zulke reacties zoals in nr. 7 neerzetten.
    Het neerknallen van respectloze reacties en proberen een rel te ontketenen is geen volwassen manier van met elkaar omgaan en discussieëren.

    Reactie door Monique — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.58 uur

  18. En @16 is ook een mooi voorbeeld daarvan. Maar dit is tevens mijn laatste reactie op jouw Matthijs want inhoudelijk heb je duidelijk helemaal niets te brengen.

    Reactie door Monique — zaterdag 18 maart 2006 @ 21.59 uur

  19. Lieve schat,

    Je hebt zelf ook niks in te brengen behalve verwijzingen naar Google.
    11 is zeker wel een respectvolle repliek?

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 22.03 uur

  20. raar!!!! volgens het nos journaal waren er maar een paar honderd mensen .natuurlijk durven ze geen beelden van de demo uit te zenden .jaap(4)hoe lik je een islam? het kabinet heeft boes nodig om de nederlandse bevolking te knechten voor het kapitalistische systeem van amerika .als in mei volgend jaar blijkt dat nederland afstevend op een linkse regering zal er in de amsterdamse metro wel een bommetje ontploffen .en natuurlijk vinden ze in de grote puinhoop een stukje paspoort van iemand met een islamitische/arabische achtergrond en natuurlijk krijgt die man die in die grote berg woont met zijn eigen energie centrale in afghanistan de schuld .bin laden heet hij geloof ik .boes is een ernstige bedreiging voor de wereldvrede en wie dat niet ziet moet naar de dierenarts !kon wel eens zijn dat hij/zij een EZEL! is

    Reactie door ,texas,henkie — zaterdag 18 maart 2006 @ 22.32 uur

  21. @19 mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 22.03,

    Nou nee, je nergens in verdiepen en maar een beetje dom bleren dan breng je wat in.

    Maar goed, morgen is er weer een dag, en daarna weer een dag. Dus je vind vast wel een moment om je meer in dingen te verdiepen voor je gaat bleren. Veel succes jonge!

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 18 maart 2006 @ 23.11 uur

  22. @17, Monique,

    Inderdaad, Mathijs’ reactie @7 kan echt niet. Kun je duidelijk aan zien dat het een zielig mannetje is!

    Reactie door J3roen — zaterdag 18 maart 2006 @ 23.13 uur

  23. @7, Mathijs,

    Zou je zo vriendelijk willen zijn je fatsoenlijk te gedragen en niet als een bijdehand kind?

    Reactie door J3roen — zaterdag 18 maart 2006 @ 23.15 uur

  24. Dan kan dit zeker wel:

    “Tja, als het onderwerp weer over Amerika gaar trekt dat hier altijd hordes hongerige rechtse steekvliegen aan, op zoek naar excrementen.”

    Reactie door mathijs ter wee — zaterdag 18 maart 2006 @ 23.25 uur

  25. Volgens het Nos journaal waren er in Amsterdam slechts een paar honderd demonstranten. Waarom zonden ze dan geen beelden uit waarin je dat zelf kon waarnemen???
    Volgens de SP waren het ongeveer tweeduizend mensen.
    Waar ligt nu de waarheid??
    De beelden op de SP site lijken mij te duiden op meer dan een paar honderd. Als de regering kans ziet het NOS journaal op een dergelijke manier te manipuleren, dan zijn we wel erg ver afgezakt in dit land!!!
    Voor mij was dit al lang een feit, misschien gaan er nu nog een paar oogjes meer open??

    Reactie door Aad Sweep — zaterdag 18 maart 2006 @ 23.41 uur

  26. tweeduizend, op een bevolking van zestien miljoen. dan leeft het toch niet echt, lijkt mij.

    Reactie door tom — zondag 19 maart 2006 @ 0.02 uur

  27. @ 26
    Je kunt het aantal betogers wel bagatelliseren, maar daar wil ik dan wel iets tegenover stellen.

    Stelling van vrijdag 17 maart 2006:

    Het is goed dat Amerika de politieagent van de wereld blijft.

    44582 keer gestemd

    Actuele stand:
    36 % Voor
    64% Tegen

    Dat houdt dus in dat slechts 1649 personen van de 4582 personen in totaal het ‘goedkeuren’, het dus met deze stellig eens zijn.

    Zet dit om naar landelijke cijfers en tel uit je winst.
    Zo lust ik er nog wel een paar!!

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 19 maart 2006 @ 0.22 uur

  28. Sorry typefoutje

    Dat houdt dus in dat slechts 1649 personen van de 4582 personen in totaal het ‘goedkeuren’, het dus met deze STELLING eens zijn.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 19 maart 2006 @ 0.25 uur

  29. Voor wat betreft de aantallen demonstranten wil ik u allen een citaat van Cicero meegeven: Argumenten moet men niet tellen, maar wegen!
    Als er 1 mens in de wereld op een of ander plein de waarheid roept, hebben 6 miljard anderen geen gelijk, omdat ze niet meedoen!
    Wel vind ik het jammer dat er hier door beide zijden af en toe zo op de persoon gespeeld wordt, terwijl het issue dan geheel onbesproken blijft. Laten we rustig de argumenten lezen en roemen danwel bevechten op inhoud. Mijn argument om tegen the American way te zijn is het feit dat Amerika zelf een extreem land is, waar nationalisme en een zwaar overdreven ” wij zijn beter” gevoel in extreme mate heerst, terwijl ook de godsdienst door Jan en alleman gebruikt wordt ter rechtvaardiging van menig illegale daad. En dat vind ik net zo eng als die groepen die we dan moeten bevechten in Azië.

    Reactie door Rinus Goes — zondag 19 maart 2006 @ 1.54 uur

  30. @28 Rinus
    Dank!
    Zo is het!

    Argumenten moet men niet tellen, maar wegen!
    Als er 1 mens in de wereld op een of ander plein de waarheid roept, hebben 6 miljard anderen geen gelijk, omdat ze niet meedoen!

    En ik vind het ook zo jammer dat het op de persoon spelen blijkbaar het substituut voor inhoudelijke argumenten is verworden.

    Groet

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 19 maart 2006 @ 2.32 uur

  31. Sorry Rinus!
    Ik was zo onder de indruk van het citaat van Cicero, dat de volgorde der nummering mij even ontging…

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 19 maart 2006 @ 2.36 uur

  32. Weet je nog hoe indrukwekkend dat beeld was van die eenling op het plein van de Hemelse Vrede die een tank tegenhield?

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 19 maart 2006 @ 2.38 uur

  33. @ Rinus Goes

    “Mijn argument om tegen the American way te zijn is het feit dat Amerika zelf een extreem land is, waar nationalisme en een zwaar overdreven ” wij zijn beter” gevoel in extreme mate heerst, terwijl ook de godsdienst door Jan en alleman gebruikt wordt ter rechtvaardiging van menig illegale daad.” Amerika handelt dus niet onethisch als ze al deze elementen niet bevat?

    Reactie door mathijs ter wee — zondag 19 maart 2006 @ 2.46 uur

  34. Hier is het dus al hetzelfde liedje met
    Mathijs, die hier zegt af en toe eens te
    zijn! In het weekend dat hij niet op ‘ver-
    lof’ kan waar danook heen?
    Hij kan meer aandacht krijgen hoor, abso-
    luut, veel meer zelfs!
    Zijn emailadres liet hij achter bij
    Stichting Meer Vrijheid, waar hij mogelijk
    ook nog in disucussie kan raken met Bas
    Jonker, die er ook langs kwam.
    Libertarisme wat de klok slaat daar en hoe
    meer vrijheid mensen krijgen, hoe meer vrij
    heid mensen daar nog bovenop wensen !
    “Messias” in je emailadres verwerken, zegt
    misschien wat over de eigenwaan van ene
    Mathijs, die misschien hoopt dat het hem
    meer ‘wél’ dan ‘wee’ gaat brengen???
    In ieder geval geeft de SP liever een ande-
    re inhoud aan een ‘zendeling’ !

    Reactie door Madelief — zondag 19 maart 2006 @ 2.47 uur

  35. @33 Je wist het nog niet Mathijs?
    Af en toe ben ik een tikkeltje helderzien-
    de! Het spijt me ! Niet dus ! Ik ruik je!!
    Snap je ? Wel te rusten messias Mathijs,
    hoop je ook 33 te worden?
    MEER VRIJHEID, heeft mogelijk een goed
    advies voor je, lees in alle vrijheid je
    daar gegeven uitvoerig hun stellingen!
    Goeie zondag, later op de dag, messias!

    Reactie door Madelief — zondag 19 maart 2006 @ 2.55 uur

  36. @ Madelief,

    Het blijft een vreemd argument. Haar daden moeten toch onethisch zijn in plaats van intenties zoals nationalisme…

    Reactie door mathijs ter wee — zondag 19 maart 2006 @ 3.00 uur

  37. Ach Madelief

    Uw reukorgaan bedriegt U niet, het is in deze geen libertarisch beïnvloedbaar orgaan welke onze overheid blijkbaar helaas wel is.

    Wanneer, om het even plat te zeggen, (ad hominem Mathijs!) Mathijs weer even zijn onwelriekende bijdrages hier meent te moeten afleveren dan wordt het geurspoor welke leidt naar de oorsprong van zijn bagger onmiddellijk duidelijk.

    Het laat immers zelfs in de virtuele wereld zijn onaangename sporen na.
    Kennelijk heeft de afstomping van de sensitivity van de zintuigen van Mathijs gelijke tred gehouden met de afstomping van zijn sensibility.
    Doch het is als met de metafoor waarop ik doelde; straks gaat de deur dicht en zal de stank wel weer vervlieden.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 19 maart 2006 @ 3.35 uur

  38. @37 Poëtisch Wattenstaafie, jouw schrijf-
    stijl doet me denken aan iemand, waaraan ik
    erg gehecht ben, je zou er een tweeling-
    broer van kunnen zijn, maar dan een twee-
    eiïge, want bij mijn weten was hij nooit
    zo’n nachtbraker en in zijn geval veront-
    rust mij dat zeer en bovenmate.
    Wat Matthieu, voor de verandering, betreft
    dan maar tweetalig vandaag:
    wie heeft er zin in a chat met un chat?
    Moi, mai NON, toi? Pardon! ? Dors, dors,
    dorst krijg ik hiervan! Santé! Pâquerette!

    Reactie door Madelief — zondag 19 maart 2006 @ 4.06 uur

  39. Vandaag kon ik om verschillende redenen
    niet naar Amsterdam, maar liep in gedachten
    mee. Heb er zelf ook veel voetstappen lig-
    gen en ken de sfeer.
    Het beeldverslag zegt boekdelen en mij be-
    ving een ijskoude huivering, een koude die
    men daar wel degelijk gevoeld zal hebben
    bij een temperatuur van om het vriespunt.
    Immers vanmiddag laat werd het pas 5-10 gr.
    het leek aan de gezichten waarneembaar en
    de uitdrukking ervan álles zéggend!
    Bedankt Harry van Bommel, en vele anderen!

    Reactie door Madelief — zondag 19 maart 2006 @ 4.20 uur

  40. @ Wattenstaafie

    Als er iets niet libertarisch is dan is het wel de (Nederlandse) overheid.

    Reactie door mathijs ter wee — zondag 19 maart 2006 @ 5.05 uur

  41. Beste Mathijs ,

    Hou je wel een beetje rekening met de tijd want het weekend is zo om als je een beetje slap gaat zitten lullen, en als je te laat terug bent in de kliniek zal de dokter niet blij zijn, en mag je volgend weekend misschien niet met verlof.
    Ik hoop dat je een beetje wennen kan zo tussen de mensen en dat het niet al te druk voor je is in je bovenkamer.

    Heb je nog nagedacht over mijn voorstel en heb je het nog met je ouders besproken, Rottummerplaat zal je uitstekend bevallen en zoals ik al gezegd heb je hoeft je geen zorgen over geld te maken ik betaal alles vervoerverblijf eten drinken alles, wil je me alsjeblieft zo snel mogelijk laten weten waneer je weg kan .
    Ps ik zorg ook voor je medicijnen en betaal je verzekerings premie’s voor je .

    Reactie door Je vriend Bertje — zondag 19 maart 2006 @ 8.57 uur

  42. Vandaag worden er in de USA diverse optochten gehouden tegen de oorlog in Irak.
    http://www.afsc.org/3years/
    Het is goed om te zien dat er op diverse plaatsen in de wereld, tegen de oorlog wordt geprotesteerd.
    En op bovenste link kan je ook een petitie ondertekenen, die naar Bush wordt gestuurd met als boodschap “Not one more dead, not one more Dollar”.

    Reactie door Charlie — zondag 19 maart 2006 @ 9.10 uur

  43. Goedenmorgen alle mensen met een positief denkvermogen, negatief is er al zoveel!

    Hulde aan al die demonstranten die voor hun recht opkomen voor een normale samenleving zonder geweld.!!

    Wanneer ik dan het negatieve Libertijnse schrijven van de reactionaire eeuwige student Mathijs lees, en de bewering van ene Jaap, en Henk, dan wens ik hen op deze zondag veel wijsheid toe.

    Helaas heb ik het vermoeden dat daar weinig van terecht zal komen.

    En hopeloos geval Mathijs de Libertaan, (Libertijn betekend toch “LOSBOL”?) die op kosten van de samenleving (belasting betaler) zijn dag doorbrengt met het rond strooien van smakeloze en schaamteloze teksten.

    In plaats van fatsoenlijk te gaan studeren en te proberen te leren hoe je met de samenleving omgaat.

    Waarschijnlijk zal hij daar NOOIT achter komen.

    Ik heb al eens gevraagd of hij zijn Intelligentie Quotient wil publiceren.

    Zo te zien is dat vèr onder de maat.

    Vandaar de eeuwige student die op KOSTEN van de belasting betaler zijn dag vult, die hij in de hoek trapt.

    Laat ik eindigen met U allen een prettige dag toe te wensen, zelfs Mathijs.

    Probeer daar eens achter te komen.

    Nogmaal hulde aan allen die opkomen voor een samenleving ZONDER geweld, waar men begrip voor elkaar heeft.

    Waar door die negatievisten zo smalend over wordt gesproken. Hulde, HULDE….

    Reactie door Ouwe Dirk — zondag 19 maart 2006 @ 9.27 uur

  44. @41, ‘Je vriend Bertje’.

    Past u maar op; dat zou wel eens bijzonder ‘long-stay’ kunnen blijken te worden…

    Reactie door Boudewijn Pleines — zondag 19 maart 2006 @ 9.27 uur

  45. @43
    Ik let niet op geld als het in ons aller belang is, maak je geen zorgen om mij ik betaal alles zolang als hij daar maar heen gaat blijft en nooit meer terug komt, een mens moet niet alleen aan zich zelf denken maar ook aan een ander en Mathijs heeft zich zelf ook niet gemaakt !!!!

    Wel eens van de woorden medelijden en compassie gehoord !!!!

    Ps Mathijs laat je maar niet van de wijs brengen jongen hou nog even vol ik heb het bijna rond Rottummerplaat zal je goed doen , zodra de aannemer klaar is met het plaatsen van hekwerk rondom de plaat kom ik je ophalen .

    Reactie door bertje — zondag 19 maart 2006 @ 9.40 uur

  46. Onbegrijpelijk hoe deze regering achter Bush staat. Het is om leuke baantjes te krijgen ,voorbeeld De Hoop Sheffer,Melkert enz.Ze zijn pro Amerikaans gericht,het volk telt niet,het kapitaal viert hoogtij.
    OORLOG het smeerigste dat er bestaat hoeveel ellende heeft het al teweeg gebracht en nog niet luisteren,een rechtvaardige oorlog zoals onze regering zegt bestaat niet,geen wonder dat het volk z,on afkeer aan ze heeft, maar ze zien het toch niet.
    COR

    Reactie door C.Game — zondag 19 maart 2006 @ 9.52 uur

  47. Afgaande op 7.9.en 24: De sneue rechtse elementen Solaris en ter WC schijnen zich al aangesproken te voelen als iemand opmerkt dat sommigen zich gedragen als strontvliegen!

    Om bij de show te blijven: ik feliciteer de organisatoren van de demo met dit resultaat, hoewel ik er dit keer niet bij kon zijn, weet ik nog van een paar jaar geleden dat een manifestatie van enkele duizenden tegen de weerzinwekkende oorlog van Bush in Irak door de media werd gereduceerd tot enkele honderden, maar er waren toen alleen al 100 stillen, die herken je in een demo meteen aan hun would be manier van losjes lopen & doen, oordopjes in, terwijl ze snel spiedend om zich heen gluren vanonder een pet.

    Reactie door Emiel — zondag 19 maart 2006 @ 10.32 uur

  48. Het ergste is als kamerleden vragen ,waarom CIA vliegtuigen hier in Nederland landen en het kabinet niet weet wat er aan de hand is .
    Ze moeten het vragen in Brussel : is dit niet een reden om te kappen met de EEG ?
    De burger betaalt nu voor vier regeringen :
    de gemeentelijke ,de provinciaale , de landelijke en die in Brussel : en allen hebben leukke voor stellen om de arbeider nog verder uit te knijpen en tot slot moten we bijdrage in de COWboy-politiek van Bush .

    Reactie door fred — zondag 19 maart 2006 @ 11.09 uur

  49. Wanneer horen we nu eens het waarom?

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — zondag 19 maart 2006 @ 11.32 uur

  50. Ja, wij waren er ook, daar op het Museumplein. Een gave demonstratie, onder leiding van de internationale socialisten, die met hun grote inzet voor een duidelijke demo hebben gezorgd. Er waren ook SP-ers, Bibep was er met een flinke groep, ook uit diverse andere bevolkings groepen waren mensen gekomen. Ook de doden herdenking, van de burgerslachtoffers van het oorlogsgeweld, was heel gaaf.
    Ik ben er trots op dat ik er bij heb mogen zijn.
    Aan al diegenen, die hier op dit log hun gal komen spugen, vraag ik: Zijn jullie zo gelukig met jullie manier van leven? jullie manier van denken? hebben jullie er iets voor over om het leven mooier en beter te maken? voor jezelf en ook voor anderen? of maak je liever dingen kapot, omdat je je niet wilt accepteren? en geen inhoudelijke argumenten weten aan te dragen.
    Groet in vrede,
    Amita

    Reactie door Amita — zondag 19 maart 2006 @ 11.40 uur

  51. Sorry, – typefoutje:
    Bibep moet zijn DIDF.
    Amita

    Reactie door Amita — zondag 19 maart 2006 @ 11.42 uur

  52. Pietje af. Mijn reactie demo staat onder: Amerika moet de politie van de wereld blijven. Vond de discussie wel/niet deportatie naar een waddeneiland te onzinnig voor woorden.
    groet

    Reactie door simone — zondag 19 maart 2006 @ 11.53 uur

  53. 150 van de 17 miljoen was wel een beetje weinig.

    Reactie door Ger — zondag 19 maart 2006 @ 12.07 uur

  54. @ Simone: Man hond en jij; ik denk dat ik vlak naast je heb gestaan… :) Ja. Naambordjes volgende keer.

    Sluit me aan bij Amita @ 50 – en goed ook eens een geluid te horen/lezen van degenen die er wèl waren…

    (volgende keer bèter, hè)

    Het was, inderdaad, een frisse wandeling.
    Eén demonstrant riep nog: “impeach het weer” !

    Maar na een tijdje werd je vanzelf warm – van het lopen, van de mededemonstranten, van het actief laten zien tegen de oorlogen te zijn, en van het zien van een heel mooi kindje (die frons op het gezicht erbij af en toe…) voortgeduwd in zijn/haar wagentje met eigen protestbordje (leuk om daar een foto van terug te zien op deze site, trouwens), ook het herdenken van de slachtoffers – hoewel ook aangrijpend, al die namen…

    En de verhouding tussen dat enorme aantal agenten en aantal demonstranten was een beetje overdreven, vond ik.

    Goeie woorden gesproken door Harry van Bommel en dacht daardoor weer : ‘ja ik zit bij de juiste partij; eentje met lef!’

    Reactie door Pietje af — zondag 19 maart 2006 @ 12.12 uur

  55. In veel opzichte is Nederland inderdaad een Nazi-land aan het worden ;en dit is te danken aan onze SORRY-Kabinet !

    De een aantal Duitsers in 1933-1945 ,hadden een aantal beleidsmaatregelen en uitvoeringen daarvan niet kunnen verbeteren ,wat door dit Kabinet is uitgevoerd :een gemiddelde Nederlander zal dan ook niet echt trots zijn op z’n Land !

    Reactie door fred — zondag 19 maart 2006 @ 12.53 uur

  56. Inderdaad 55, alleen al de ID-plicht, de Ausweisz die vandaag nog vaker wordt opgeëist per toonplicht dan in de bezettingsjaren, voeg daarbij het onder de pet houden van het Kabinet van geheime vluchten naar geheime concentratiekampen.

    Reactie door Emiel — zondag 19 maart 2006 @ 14.23 uur

  57. Breken mer Bush ,houdt in breken met Balkenelende !
    Hebben wij dat er wel voor over ?

    Reactie door fred — zondag 19 maart 2006 @ 16.45 uur

  58. @57 fred

    ‘Breken mer Bush ,houdt in breken met Balkenelende !
    Hebben wij dat er wel voor over ?’

    -Als dat het bijkomende voordeel is zou dat wellicht de hoofdoverweging kunnen worden en wordt breken met Busch secundair.
    Het is voor mij allebei geen overwéging maar een vurig verlangen.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 19 maart 2006 @ 19.16 uur

  59. Hier ook nog een paar foto’s, voor de liefhebbers:
    http://johnito.blogspot.com/2006/03/breken-met-bush.html

    Reactie door Johnito — zondag 19 maart 2006 @ 21.24 uur

  60. Dat Mathijs niet helemaal goed is blijkt wel uit het feit dat hij me aanspreekt met ‘lieve schat’, geen weldenkend mens zou dat in zijn hoofd halen :) :) :)

    Maar even serieus. Ik denk dat ‘breken met balkenende’ voor veel mensen hier een droom zou zijn. Wij zijn als land onderdeel van de wereld, maar toch zou ik liever een premier zien die het belang van ons land zwaarder laat wegen dan hielenlikken bij een dictator.
    Ik heb nog steeds het hele misselijke gevoel dat wij nu in Irak medeverantwoordelijk zijn/worden aan een hele grote misdaad jegens de mensheid. Het wordt allemaal zo mooi verborgen, maar waarom was er geen burgeroorlog toen Saddam er nog was? En nu ineens staan ze elkaar naar het leven en blazen heiligdommen op die ook voor hun heilig zijn?
    Breken met Bush, SNEL!!!!!!!
    En Balkenende idem dito, want door hielen te likken bij Bush is hij medeschuldig aan deze misdaden!

    Reactie door Monique — zondag 19 maart 2006 @ 22.19 uur

  61. Ik word van sommigen niet goed, mensen waar zijn we mee bezig, ik wilde ook demonstreren maar kon helaas niet ( was ziek).
    Over Bush, hij is gek, als ik het me goed herriner heeft Amerika Bin Laden, Afganistan en Irak groot gemaakt door wapens te verkopen en te steunen.
    Hebben ze Afganistan (Taliban ) niet gesteund tegen de oorlog met Rusland ?
    Hebben ze Irak niet gesteund (Saddam) tijdens de oorlog met Iran ?
    Wat nu !!!!
    Geloven jullie echt dat Bush de bevolking verlost heeft, als dat zo is waarom wil de bevolking dan de amerikanen niet ?
    Het gaat Amerika om macht, er was toch massa vernietigings wapens, waarom heeft Bush dit niet kunnen vinden ?
    Ik ben tegen onderdrukking en Saddam moest weg maar is het nu beter in Irak, ik denk het niet.
    Hoeveel burger slachtoffers zijn er gevallen?
    Mensen denk na voor je iets schrijft, Bush is vuil bezig !!!!

    Reactie door Ayse — maandag 20 maart 2006 @ 0.32 uur

  62. Even een paar feiten:

    1) er waren inderdaad niet meer dan ~300 protesterende nederlanders
    2) Daarvan waren er zeker 50 zeer radicale argressief uitziende lieden geheel in zwart waarmee 99% van nederland zich niet wil associeren en die ook NIETS positiefs uitstraalde.
    3) er waren ongeveer 30 SPers aanwezig en Harry van Bommel met een prima speech! (een paar druppels aan het begin van een stroom?)

    Hoe weet ik dit?.. ik was er aanwezig!!

    Mijn vrouw vond dat de opkomst BEDROEVEND en TRIEST was.

    Het liet weer eens zien dat je het museumplein alleen vol krijgt als de nederlander in zijn portemonee wordt getroffen (opkomst 300.000 voor pre-pensioen) of als de bommen op de dam inslaan (ofwel EIGENBELANG!).

    Mijn vraag:

    1) Waar waren jullie SPers?
    2) Waar waren alle Irakezen en Iraniers?
    3) Waar waren al die zogenaamde new agers?
    4) Waar waren al die zogenaamde christenen?

    WAAR WAREN JULLIE!!!

    Als Iran dadelijk gebombardeerd wordt en er nogeens 100.000en onschuldige burgers dood gaan, denk dan “ik was er niet om ertegen te protesteren, ik vond iets anders belangrijker”..

    WAT DEDEN JULLIE DAT ZOOO BELANGRIJK WAS DAT JE NIET KON KOMEN?

    Als je je nu schuldig voelt… goed zo… ga dan vanaf nu ook HANDELEN naar wat je zegt. Als je een dilemma hebt dan heb ik hier nog een mooie morele wet die alle dilemma’s oplost:

    “Doe goed naar anderen zoals jij wil dat anderen goed doen naar jou!!”
    (het eerste en laatste gebod)

    O en volgende keer als je gaat protesteren, protesteer voor iets POSITIEFS… dus niet TEGEN BUSH maar VOOR VREDE.

    Reactie door The Architect — maandag 20 maart 2006 @ 1.27 uur

  63. @59 Johnito, bedankt voor de foto’s op je
    eigen website en ik hoop dat het een goed
    stukje voor de krant wordt!

    Reactie door Madelief — maandag 20 maart 2006 @ 2.48 uur

  64. @62 Jammer, “architekt” dat er minder men-
    sen mee konden doen, dan werd verwacht!
    Het was geen zacht lenteweer en een aantal
    mensen kan niet van heinde en ver komen en
    probleemloos, van hun aanwezig willen zijn,
    blijkgeven. Mogelijk waren er overigens wel
    meer dan 30 SP-ers, want deze schatting is
    wel erg snel gemaakt.
    WAT WEL VERBAAST, is waar al die Amsterdam-
    mers waren, die alleen maar de voordeur
    achter zich dicht hoeven trekken en er met
    een tram- of busrit er heel gemakkelijk BIJ
    hadden kunnen zijn. Vraag is dan natuurlijk
    wel op welke manier het stadsbestuur deze
    route heeft beveiligd dan wel toegankelijk
    heeft weten te houden. Onder andere weers-
    omstandigheden was de opkomst zeker groter
    geworden en menigeen had mogelijk plannen
    voor de Stille Tocht die dezelfde dag van
    zaterdag op zondag zou plaatshebben.
    Overigens ook een tocht waarbij je in een
    goede conditie moet verkeren en mogelijk
    menigeen parten heeft gespeeld bij de tem-
    peratuur van vanmorgen om daar te kunnen
    zijn en vergelijking met de bijeenkomst op
    het Museumplein vind ik niet ter zake die-
    nend t.a.v. het uitgangspunt. Bovendien
    werd voor die manifestaties mensen ook nog
    schadeloos gesteld voor de onkosten, die
    men, vaak ook van ver komend, moest maken.
    De bond had dat voor de hen trouw zijnde
    leden georganiseerd, derhalve kon de op-
    komst dus groot zijn.
    Uit bovenstaand betoog blijkt dat de “gelo-
    vigen” binnen Nederland zich ook best meer
    aangesproken hadden mogen voelen en er ook
    mogelijk te weinig aandacht aan is besteed,
    in de regio en landelijk. Ook dát spreekt
    boekdelen voor de richting vanwaaruit u
    lijkt te komen architekt. Zo ziet u dat
    plannen niet altijd uitvoerbaar blijken als
    men voor ogen had, helaas !

    Reactie door Madelief — maandag 20 maart 2006 @ 3.19 uur

  65. @64

    Hoeveel leden heeft de SP, PVDA, GL, D66, GPV, CU in Amsterdam?
    Waarom is de vakbond niet geinteresserd om de actie te steunen en PR ervoor te voeren?
    Waar was wouter Bos met zijn rode rozen voor de doden in Iraq?

    De kou is geen argument… Ik zag duizenden mensen winkelend in Amsterdam. Schijnbaar is het trotseren van de kou om te winkelen geen enkel probleem.

    Inderdaad is geld wel een probleem want ik moet toegeven dat dit tripje mij inclusief vervoerskosten 50 euro heeft gekost. Echter is daar niet een partij als de SP voor om dit te gaan regelen? Of is de actie Noodrem belangrijker dan 100.000en doden in Iraq?

    Het leven bestaat uit keuzen. En elke keer dat je kiest wordt je moraal getest…

    Koop ik een paar nieuwe schoenen?
    (kosten 50 euro)

    OF

    Ga ik protesteren voor mensen in Irak? (kosten 50 euro)

    Helaas werden het zaterdag de nieuwe schoenen en niet de levens in Iraq. Hoe triest die conclusie ook is.

    Het grappige vind ik de mensen die allemaal zogenaamd in de energie staan en naar yoga gaan en zogenaamd helemaal begaan zijn met deze aarde. Echter als er offers worden gevraagd hoe klein dan ook dan hebben ze geen tijd, geen geld, zijn zwak ziek of misselijk of in ontkenning van de werkelijkheid.

    Als je denkt dat ik gelovig ben dan heb je gelijk .. ik geloof in principes en ik leef ernaar. En inderdaad kost dit veel naar de maatstaven van deze maatschappij echter wat is belangrijker dan je ziel? Het leven is een leerschool van moraal en principes en niet om er achter te komen welke schoenen de trend zijn.

    Hierdoor ben ik niet ineens een christen, moslim, budhist, new age, joods of politiek links.

    Ik ben MENS! En het enige dat van mij gevraagd wordt is om zo goed mogelijk Mens te zijn en te blijven. (ik beweer dus dat de mens is vergeten hoe Mens te zijn). Niemand vraagt dat je meer bent dan dat, het streven naar godheid is een dwaze onderneming die waarschijnlijk ook nog door de ego wordt gedreven en door lieden wordt misbruikt voor eigen gewin en macht.

    Mijn gebod:
    “Doe goed naar anderen zoals jij wil dat anderen goed doen naar jou”

    Reactie door The Architect — maandag 20 maart 2006 @ 5.16 uur

  66. (62)scherp stukje !!! ik wil er wel een paar randjes afhalen .dat er niet zoveel mensen waren heeft mijn inziens .verschillende redenen 1.in mijn arbeiders milieu zijn er veel mensen die zich kapot werken om nog rond te kunnen komen en zodoende te moe zijn of het finincieel niet kunnen trekken .
    2.alles tegen boes of dit kabinet word door de media genegeerd of gebagataliseerd kortom weinig inhoudelijke informatie over het waarom van deze actie/demonstratie
    3.inplaats van alleen maar naar de aantallen mensen te kijken ZOU JE EENS NAAR HET AANTAL DEMONSTRATIES VAN DE LAATSTE JAREN KUNNEN KIJKEN !!!!! (8 april weer een) dat geeft mijninziens weldegelijk de onvrede van de inwoners weer zowel nationaal als internationaal .
    4.de verdeel en heers politiek van boes,en balkenende zorgd ervoor dat de animo bij de mensen daalt , verwepelijk maar ik kan het wel begrijpen .
    waarom ? zien we bij dergelijke demos niemand van de (p.v.d.a.)vakbonden ,waarom wil de linkse ?oppositie gl p.v.d.a. hun achterban niet mobiliseren om samen met de echte socialisten hun onvrede te uiten over de oorlogzuchtige manier van denken van zowel boes als balkenende.
    5.ben het wel met je eens dat de door jou geconstateerde feiten afgelopen zaterdag triest zijn ,maar ik had graag gezien dat je ook aangegeven had waarom de opkomst zo laag was?
    uiteraard hoeft mijn wijsheid niet de uwe te zijn in dit geval .
    groetjes ,texas,henkie

    Reactie door ,texas,henkie — maandag 20 maart 2006 @ 9.33 uur

  67. @ Don Solaris, die schreef: “Een leuk dag uit. Hoeveel honderd man waren er ook alweer op afgekomen. Nog geen 0,005 % van de Nederlandse bevolking ? Zo tegen zijn we dus ook weer niet. Einde discussie en haatzaaierij jegens Bush en consorten ? Dank u.”

    Er zijn vorig jaar en eerder demonstraties in Nederland georganiseerd vóór het Amerikaanse beleid en vóór de manier waarop zij terrorisme willen bestrijden. Die trokken slechts enkele tientallen mensen. Trek jij daar soortgelijke conclusies uit, of ligt dat opeens anders?

    Reactie door Carlos Witteman — maandag 20 maart 2006 @ 9.33 uur

  68. Henk, ik was vast van plan om op 8 april naar Amsterdam te gaan, maar zelfs die 15 euro voor de trein en nog eens 5 euro voor de tram hier kan ik niet meer ophoesten, helaas. De pot is leeg. Ik kan er dus niet naar toe, maar zal in gedachten wel degelijk aanwezig zijn.

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 20 maart 2006 @ 11.01 uur

  69. @68, Lydia, ik kan je wel tegemoed komen.
    Webmaster mag mijn mail adres aan je geven!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — maandag 20 maart 2006 @ 11.22 uur

  70. Architect, Harde woorden en duidelijke taal.
    Ben het met je eens. Te veel mensen blijven jammerend aan de kant staan en denken dat de ander het maar voor ze op moet knappen. Ook leden van politieke partijen denken daar te gemakkelijk over.

    Zo een keer op een vergadering: een nieuw niet actief lid, – die vertelde, alleen maar lid te zijn geworden om van de SP te kunnen eisen, zijn problemen op te lossen, maar zelf niet bereid was ook maar een vinger uit te steken.

    Zo zijn er te veel.
    ongeveer 40% van de kiesgerechtigden heeft niet eens gestemd!

    Maar dit alles weerhoudt ons er niet van om door te blijven gaan.
    See you all next time.

    Lydia, volgende demo – 18 april Museumplein, je bent uitgenodigd op mijn kosten.

    Strijdbare groet aan allen,
    Amita

    Reactie door Amita — maandag 20 maart 2006 @ 11.52 uur

  71. Weg gevallen bericht?
    Demo is op 8 april op de Dam
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — maandag 20 maart 2006 @ 12.44 uur

  72. Laten we niet de mensen veroordelen die niet zijn wezen protesteren. Het is natuurlijk niet altijd zo simpel dat ze moesten kiezen tussen een paar schoenen of aanwezig zijn in Amsterdam.
    Er kunnen heel veel redenen zijn waarom mensen niet zijn komen opdagen: gezondheid, financieën, gezinsomstandigheden enz. Er zijn ook andere manieren om te protesteren zoals bijv. het ondertekenen van een petitie of je mening geven via Internet. Laat iedereen doen wat hij of zij kán doen, op welke manier dan ook. Maar verdeel de aanhang niet in kampjes.

    Reactie door Monique — maandag 20 maart 2006 @ 14.37 uur

  73. @72, Monique,

    Helemaal met je eens, voor mij zou het ook geen doen zijn geweest om deel te nemen, gelukkig viel het samen met het uitje wat ik had en in de buurt was.
    Heb er wel van genoten, het is toch een bepaald sfeertje wat er heerst, saamhorigheid.
    Normaal gezien ga je niet zo snel vanuit het hoge noorden even naar Amsterdam om mee te lopen.
    Ik weet zeker dat er veel mensen zijn, die vanwege gezondheid of financien niet kunnen maar best zouden willen.
    En al was de opkomst kleiner dan verwacht, het was de moeite waard.

    Groet van TOMAAT

    Reactie door TOMAAT — maandag 20 maart 2006 @ 14.59 uur

  74. Wat was ‘t? 12 of 14 februari? Op ‘t moment dat CDA, VVD en PvdA besloten dat Nederlandse militairen Bush in Afghanistan een handje zouden gaan helpen.
    Een 75 demonstranten op het Plein in den Haag. Zaterdag een anderhalf- à twee duizend demonstranten in Amsterdam.
    Da’s twintig maal zoveel. De nieuwe vredesbeweging groeit!

    Reactie door Jan Nijman — maandag 20 maart 2006 @ 16.43 uur

  75. En zoals Wattenstaaffie al zei: kan iemand zich nog een indrukwekkender protest voorstellen dan die éne student op het Plein van de Hemelse Vrede in China?
    Het gaat niet om aantallen, het gaat om wát je uitdraagt.

    Reactie door Monique — maandag 20 maart 2006 @ 17.00 uur

  76. @75 Monique,

    Helemaal mee eens.

    Reactie door TOMAAT — maandag 20 maart 2006 @ 17.14 uur

  77. @74. Waren ook in Den Haag. Mochten plotseling het Binnenhof niet op. Begon daar spontaan verbaal te spugen. Vrouw vroeg aan mij of we samen zouden doorlopen.
    Gevolg, groep demonstranten zou meegelopen zijn. Is dat revolutionair, anarchistich of gewoon een Nederlander die brult (is een aardig boekje).

    Gelukkig drong mijn rationele verstand zich toen op. Had geen ID-pas bij me.

    Zou het op prijs stellen wanneer er reactie wordt gegeven op stelling van weblog: DICHT WEGENS CYCLOON.

    groetjes,
    simone.

    Reactie door simone — maandag 20 maart 2006 @ 17.56 uur

  78. Simone, ik denk dat je een andere demo bedoeld. De demo op het Plein was met een kleine groep – maar het Binnenhof was toen vrij toegankelijk, – we zijn er zelf een paar keer doorheen gelopen.
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — maandag 20 maart 2006 @ 18.12 uur

  79. beste mensen
    er zijn in irak door de amerikanen wel massavernietigingswapens gevonden
    de massa vernietigings wapes voor de amerikaanse economie n.l. euro geheten
    in irak werden voor de inval de olie afgerekend in euro’s en niet meer ,zoals busch zou willen in dollars .
    dit is slecht voor de economie van amerika en dat moest kost wat het kost verdedigd worden.
    nu wil iran het zelfde gaan doen en een fonds oprichten om olie in euro’s te laten betelen.
    Is iran de volgende die door bush aangevallen wordt?want als daar ook die zelfde massavenietigindwapen opduiken(euro)dan kan hij niet anders en en voor het gemak kiest busch het kernenergieprogramma uit als dekmantel.
    In irak word de olie weer in dollard afgerekent. wie volgd

    Reactie door charles — maandag 20 maart 2006 @ 19.08 uur

  80. @65 Architect

    Wie gelijk heeft, zal ook zwijgend gelijk krijgen.

    Het is gemakkelijker sandalen te dragen dan om de gehele weg met leer te bekleden.

    Groet

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 20 maart 2006 @ 20.52 uur

  81. In Afghanistan is ‘n man ter dood veroordeeld.
    Was christen geworden, had ‘n bijbel bij zich.
    Daarom, dus.
    Jammer dat zoiets niet in die demonstratie, afgelopen zaterdag, meegenomen kon worden.
    Zie [url]http://ayaanhirsiali.web-log.nl/log/5309896[/url]

    Reactie door jelle — dinsdag 21 maart 2006 @ 0.21 uur

  82. Ik vraag het me inmiddels wel af. Wat wil George W Bush nu eigenlijk bereiken? Terrorisme aanpakken?
    Hoeveel zijn er inmiddels berecht?
    Vrijheid en democratie naar Irak brengen?
    Hoe vrij ben je eigenlijk als de kogels je om de oren vliegen en wie heeft deze personen eigenlijk verkiesbaar gestelt in deze toekomstige regering in Irak.

    Ik bedoel; wat heeft hij nu eigenlijk bereikt na zoveel miljarden dollars en veel te veel mensenlevens? Behalve een oorlog die hij niet kan winnen en niet mag verliezen.

    Reactie door Rob de Kuster — dinsdag 21 maart 2006 @ 3.46 uur

  83. Slechts een half jaar kijk ik terug van-
    daag op de kalender nu het Lente heet te
    worden. 21 september 2005 Nederland kan
    beter! ? Beter ? Wat is er bereikt dan ?
    De Zorg flopt, en de artsen staat rood door
    onbetaalde rekening veroorzaakt door een
    uiterst belabberde afwerking van de Zorgwet
    Mensen kunnen met hun inkomsten hun uitga-
    ven niet meer dekken, tarieven gaan omhoog,
    energie wordt niet gecompenseerd, mensen
    afgesloten van gas en electra, kinderen on-
    voldoende door ouders/verzorgers begeleid,
    pluimvee opgehokt, burgers kaalgeplukt,
    en dan onvolledige berichtgeving over de
    “missie” naar Afghanistan.
    De overheidsmaatregelen worden ons door de
    strot geboord, alsof gans het koninkrijk
    nog niet genoeg levert om munt uit te slaan
    De meevallers straks vermoedelijk weer door
    een andere tegenvaller overschaduwd, mensen
    geen paar vierkante meters ter beschikking
    stellend om fatsoenlijk tegen betaalbare
    prijzen te kunnen léven, studies en oplei-
    dingen die onvoldoende blijken, het kan niet op.
    Inderdaad een glasheldere diagnose:
    Nederland heeft zichzelf onderdeel van het
    probleem gemaakt, niet alleen in Afghani-
    stan, maar ook intern.
    Het probleem dat de burgers dagelijks aan
    zich ziet voltrekken: réchten volgens de
    Grondwet van Nederland niet handhaven en
    onrecht willens en wetens laten voortbe-
    staan.
    De muur van Berlijn is gevallen en HIER
    moet Berlijn erop toezien niet zelf inge-
    bouwd te worden in een vesting van Kabinets
    besluiten én tussen wal en muur in te vallen !.
    Uit de kalender HIER is helaas het dossier
    Afghanistan onttrokken. Het ware wijs ge-
    weest het in zijn totaal nog eens te her-
    plaatsen. De burger heeft er toch over-
    duidelijk het zijne overgezegd. Wanneer
    gaan we ook naar de kiezer luisteren?
    De onvolledige berichtgeving is het eerste
    signaal, dan volgt, vermoedelijk van bui-
    tenlandse verslaggevers, het volgende.
    Bekend was al dat Bush is verzocht foto-
    grafen/journalisten op een afstand te hou-
    den…hoever moet ik me al schuldig voelen
    als burger over ‘missie’-handelingen?
    Wordt het nu niet de hoogste tijd om de
    STRUISVOGELS IN DEN HAAG TE GAAN OPHOKKEN?
    Oh lente, lieve lente…mmmmmm…hoezo?

    Reactie door Madelief — dinsdag 21 maart 2006 @ 6.24 uur

  84. @83,
    Vogeltjes roeren zich steeds meer, Madelief, maar ook ik ben toe aan meer warmte!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 21 maart 2006 @ 10.59 uur

  85. @84

    Hier… een knuffel.. :)

    Reactie door Wattenstaafie — dinsdag 21 maart 2006 @ 11.32 uur

  86. De leiders van de oorlog misdadigers zijn medeverantwoordelijk voor de misdaden van hun soldaten. Volgens mij BUSH en BLiar voldoen aan die criteria’s. Nnatuurlijk Sadam was ook een oorlog misdadiger, maar de ene onrecht rechtvaardigdt de andere onrecht niet.

    Reactie door khosrow — dinsdag 21 maart 2006 @ 12.35 uur

  87. “..this is the winter of our discontent..”
    (W. Shakespeare)

    Reactie door Boudewijn Pleines — dinsdag 21 maart 2006 @ 12.35 uur

  88. @85, Wattenstaafie, Dank en retour!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 21 maart 2006 @ 14.21 uur

  89. @87, To be or not to be.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 21 maart 2006 @ 14.22 uur

  90. Vraag me af of momenteel China en Rusland gaan breken met Bush. Beide landen hebben elkaar harder nodig dan Amerika.

    @83.madelief
    Ik denk dat voordat je een probleem kunt aanpakken je het eerst moet herkennen. Velen voelen wel aan dat het niet goed zit maar zijn niet instaat de oorzaak aan te wijzen. Morele verontwaardiging is 1 ding, maar daarmee forceer je geen oplossing.

    Wanneer ik luister hoor ik woorden als “liberalisering, globalisering in een mondiale economy.” Liberaal kapitalisme is van nature imperialistisch. World domination, een new world order. New Labour. In een liberaal kapitalistisch model draaid alles om winsten te maximaliseren en worden de rijken rijker en de armen armer. Liberaal kapitalisme. Free trade. Free from democracy and free from civil rights. De war aard van het fascisme.

    Ik vind dat een overheid elke burger dient te vertegenwoordigen en niet slechts de happy rich few.

    En ik denk dat de oplossing ligt in het isoleren van dit probleem, letterlijk.
    Het liberaal kapitalisme de toegang tot de economy in China en Rusland beperken lijkt mij een goede stap in die richting.

    Reactie door Rob de Kuster — dinsdag 21 maart 2006 @ 15.07 uur

  91. “ware aard”

    Reactie door Rob de Kuster — dinsdag 21 maart 2006 @ 15.09 uur

  92. @90 Rob de Kuster
    Mijn God jij hebt er niet veel van begrepen he. Als iéts onze maatschappij haar huidige welvaart heeft gebracht dan is het de vrije markt. Als iéts Rusland en China hun huidige armoede heeft gebracht dan is het het gebrék aan vrije markt.

    Jouw voorstel om het liberale kapitalisme buiten Rusland en China te houden zal alleen de huidige machtshebbers er als muziek in de oren klinken. Je houdt er de bevolking helaas arm, dom en hongerig mee. Ga jij ze daar vertellen dat ze wat jou betreft beter kunnen kreperen dan deelnemen aan de mondiale economie?

    Reactie door HenriOsewoudt — dinsdag 21 maart 2006 @ 16.04 uur

  93. Financieel gezien heeft Bush al lang met ons gebroken: Superrijken betalen in Amerika nauwelijks belasting en successierecht is ook nagenoeg afgeschaft.

    Met andere woorden: Die superrijke families hebben eigenlijk hun eigen koninkrijkjes, zonder verplichtingen en met allerlei privileges.

    Breken met Bush? Hij was ons voor vrees ik.

    Reactie door Reitse — dinsdag 21 maart 2006 @ 16.18 uur

  94. @ 87 en 89.

    To be.

    Reactie door khosrow — dinsdag 21 maart 2006 @ 20.13 uur

  95. @92.HenriOsewoudt
    Probeer je hiermee te stellen dat liberaal kapitalisme de enige bron van welvaart is?
    Kijk nog eens goed naar de USA.
    China en Ruslands politieke systemen zijn bij lange na niet perfect, Amerikaans liberaal kapitalisme is dat evenmin. Ook in Amerika is schrijnende armoede.
    Als je het liberaal kapitalisme goed wilt begrijpen, verdiep je dan eens in de history van de vrijmetselarij.

    Reactie door Rob de Kuster — dinsdag 21 maart 2006 @ 22.46 uur

  96. @90, Rob de Kuster,
    Was vanavond op het nieuws, Poetin bij China op visite met handels delegatie, gasdeal al rond, olie nog een struikelblok, in het Nieuws zeiden ze dat de beiden zich bezorgt maken over USA en de onrust die ze aan het zaaien zijn in zuidelijke gebieden;Afghanistan, Noord Korea enz.

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — dinsdag 21 maart 2006 @ 23.22 uur

  97. @96.Sabineke van Schie-Pleines
    Ik heb het ook gezien, opvallend vond ik dat reeds de volgende dag twee USA senatoren in China op de stoep stonden. Poetin was amper naar huis.
    Destijds tijdens de Patriot-act was er in het congres nauwelijks beweging te krijgen, je kon lobbien tot je een ons weegt, maar o wee als je de Amerikanen aan hun centen zit. Dan worden ze o zo vlug.

    Reactie door Rob de Kuster — vrijdag 24 maart 2006 @ 23.23 uur

  98. Ik dacht dat zo’n 40 jaar geleden de jeugd van toen zo erg tegen de vs was, met hun oorlog en verderf in vietnam.
    En ze zongen dat er andere tijden zouden komen nou waar zijn die dan? er is nog helemaal niet veranderd de vs regeert nog steeds heel de wereld en begingen oorlogen omdat de vrijheidsbeweging al queda (die ze zelf hebben opgeleid en bewapend toen rusland afghanistan binnenviel)zich nu tegen hen keerde.
    En dan verzinnen ze smoesjes om irak binnen te vallen,omdat ze zogenaamd atoombommen hebben.Maar nog steeds is de vs leider als het om atoombommen,want ja zij hebben ze ook en wat zegt ons dat ze die niet gaan gebruiken?

    dus laten we nu onze ogen openen en niet ons niet meer laten lijden door die cowboys.

    dit moest ik even kwijt, als je het er niet mee eens bent is dat best maar dit is mijn mening en daar sta ik voor.

    Reactie door frank — zaterdag 12 augustus 2006 @ 19.50 uur