No-claim uitgekeerd

No Claim! No way!

Ben je gezond gebleven afgelopen jaar? Ik hoop het voor je. Ziek zijn is namelijk geen pretje. Maar gelukkig is er een bonus voor gezond blijven en daarom krijg je voor 1 april (een deel van) je no-claim terug.

Denk daarbij even aan de mensen die wel ziek zijn geworden, en die niets terugkrijgen. Dat zijn er ongeveer vier miljoen.

No-claim? No-way!

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 27 maart 2006 :: 10.30 uur

166 Comments

166 reacties

  1. Ik behoor gelukkig niet bij die 4 miln.
    Ga volgende week is lekker uitgebreid uit eten. Wat een heerlijk systeem is dit toch.

    Reactie door Ab — maandag 27 maart 2006 @ 10.40 uur

  2. Gelukkig ben ik gezond gebleven vorig jaar en heb ik geen gebruik hoeven maken van de zorg, afgezien van het reguliere tandartsbezoek. Dus ik zal een deel van mijn no-claim terugkrijgen.

    Maar of ik dat sociaal vind? Nee, dat niet.

    Ik ben gezond en geef daardoor betrekkelijk weinig geld uit aan zorg, en krijg daarnaast ook nog eens geld terug. Terwijl iemand die om wat voor reden dan ook geld uit moet geven aan zorg weinig tot geen geld terug krijgt en misschien zelfs wel extra geld moet betalen.

    Ik vind dat het geld voor de no-claim geparkeerd moet worden en moet worden gebruikt om de zorgkosten te verlagen. Reken maar eens uit hoeveel geld er uitgekeerd gaat worden…

    Reactie door Nathan — maandag 27 maart 2006 @ 10.55 uur

  3. Helaas zal ik nooit iets terug krijgen.
    Door mijn leeftijd ontstaan gebreken waarvoor allerlei pillen nodig zijn.
    Maar ik ga er niet gebukt onder.
    Ik was daarvoor minstens 45 jaar nooit naar de dokter geweest, dus ik heb mijn steentje bijgedragen aan het ziekenfonds.

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 27 maart 2006 @ 10.58 uur

  4. Ironie van de bureaucratie: Ik ben aan het eind van het jaar overgestapt op een andere verzekering (particulier -> ziekenfonds) met als gevolg dat hoewel ik toch nog 5 euro terug krijg omdat ik toevallig in december er vrijwel geen gebruikt gemaakt heb.

    Als ik niet was overgestapt had ik niets gekregen, want over het hele jaar had ik wel 3x de no-claim aan kosten gemaakt.

    Als je dit soort berekeningen leest dan bekruipt je toch lichtelijk een vreemd gevoel van de waanzin van dit systeem.

    Ooit Terry Gilliam’s Brazil gezien?

    Reactie door Gideon — maandag 27 maart 2006 @ 11.21 uur

  5. Als diabetispatiént

    Als diabetes en carapatiént kan ik hier
    niet om juigen.Wie zoiets bedacht heeft,
    zal zelf dan ook geen no-claim terug
    ontvangen want deze man moet zo spoedig
    een zieltjesknijper raadplegen,want de
    man is dus duidelijk geestelijk ziek
    en dus ook niet geschikt voor de door hem
    beklede funktie.Dus weg met die patiént.

    Reactie door Ben Bergman. — maandag 27 maart 2006 @ 11.24 uur

  6. Ik krijg geen ene rooie rotcent terug. Kan je schudden met een chronische aandoening.

    Reactie door fransje — maandag 27 maart 2006 @ 11.25 uur

  7. commentaar van 1 van de 4 miljoen .asociaal systeem!!!!

    Reactie door ,texas,henkie — maandag 27 maart 2006 @ 11.30 uur

  8. Tel je zegeningen. Het nieuwe systeem is in ieder geval democratischer dan het vorige al zal het even duren voor de kinderziektes eruit zijn. Helaas zijn er mensen die als er een scheet dwars zit al naar de specialist willen. Dat wordt met een “no claim” hopelijk wat teruggedrongen zodat er meer tijd en geld is om de mensen die het wel nodig hebben te kunnen helpen.
    Lijkt me niks mis mee dus.

    Reactie door Frank — maandag 27 maart 2006 @ 11.32 uur

  9. Ik heb het niet terugkrijgen van de Noclaim bij verschillende personen opgevoerd als extra ziektekosten bij de buitengewone lasten, ben benieuwd of de fiscus dit accepteerd.

    Voor alle klagers over de gestegen ziektekosten over 2005 (was aanzienlijk) vul voor de gein eens een aangiftebiljet in dikke kans dat je behoorlijk wat terugkrijgt, enne wees creatief.

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 11.32 uur

  10. Mogen mensen die nooit aanspraak maken op ziektekosten verzekering ook is een meevallertje hebben.
    toch wel makkelijk van Jan om het om te draaien. Deze mensen betalen mee aan de ziektekosten van al diegeenen die geen no claim ontvangen. En wat de gronische zieken betreft, heel vervelend, maar de kosten die door deze personen worden gemaakt zijn doorgaans hoger dan de premie die zij betalen. Daar zit hun voordeel.
    + Besparing op premie moet niet afgewend worden op consument, maar op de zorgsector zelf.

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 11.34 uur

  11. @Frank

    No claim kan een goed systeem zijn mits goed toegepast, er is in dit systeem geen duidelijk causaal verband tussen bezoek arts en de no claim aangezien deze bedragen pas in het jaar erop worden verrekend, dat heeft net zoveel zin als een boete sturen 6 maand na het vergrijp.

    Beter zou zijn wanneer je een eigen bijdrage bij doktersbezoek zou moeten betalen met een maximum tot de no claim. Waarbij je medicijngebruik erbuiten moet houden aangezien je daar geen invloed op kunt uitoefenen doordat dit wordt bepaald door de dokter en niet door de patient, dit geld ook voor bezoek aan specialisten ook het op het doorsturen naar een specialist is iets waar de patient geen invloed op heeft.

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 11.36 uur

  12. @7, Frank

    Eigen bijdragen en No-Claim helpen niet tegen hypochondrie.
    Helpen wèl om bureaucratische kosten op te jagen.

    Reactie door Jan Nijman — maandag 27 maart 2006 @ 11.43 uur

  13. Zo, ook maar weer eens een reactie van mij in het middeleeuws geschreven spelling met als vanouds weer tal van fouten. Gewoon overheen en doorheen lezen. Nou, ik krijg dan de volle mep terug, maar daarvoor ben ik in die tussentijd dan ook half kreupel, half blind, bijna doof en dan al die andere kwaaltjes nog die ik opgebouwd heb door bij de huisarts weg te blijven, maar dat was ook de opzet van Hoogervorst met z’n uitgekookte spelletje, asociale premies vangen en er geen rotpil meer te hoeven uitbetalen of zorg te leveren, en dan maar gaan beweren dat er ineenkeer minder zieken zijn in Nederland. Nou, Oal Stars met je amateur rekkie bend, bijt je hier maar op stuk, mijn english ist noch viel besser dan mijn hollandish.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 27 maart 2006 @ 11.48 uur

  14. Volgens mij loopt de klok nog een uur in het achteren. Ik geef nu een reactie om 12:54

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 27 maart 2006 @ 11.55 uur

  15. Als WAO-ers met ouderdomskwaaltjes waren wij al snel door de NO-CLAIM heen.Toen we nog jonger waren kwamen we nooit bij de dokter,nu we ouder zijn en mankementen krijgen zitten we met zo’n á-sociale regeling te kijken.Weg ermee.

    Reactie door Diny — maandag 27 maart 2006 @ 11.59 uur

  16. Wat je voorstelt zou inderdaad beter zijn. Jij draagt in ieder geval alternatieven aan in tegenstelling tot de klagers hier (7, 12 en anderen)

    Reactie door Frank — maandag 27 maart 2006 @ 12.06 uur

  17. Ik krijg het hele bedrag terug, toch vind ik dit een a-sociaal systeem… Alsof je expres ziek word ofzo… echt belachelijk!

    I.p.v. die burocratische zooi (wat heel veel administratie kost en weer heel veel extra brieven en dus veel kosten)zie ik liever de premie dalen als dat ik 1 keer per jaar iets terug krijg…

    Reactie door jessys — maandag 27 maart 2006 @ 12.15 uur

  18. Oneerlijke wetgeving ten gunste van de jonge, gezonde en financieel beter gesitueerde mensen die in hun egoisme niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Hopenlijk worden ze niet ziek… Ohja, ik ben ook een van die vier miljoen…

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 27 maart 2006 @ 12.50 uur

  19. Even calculeren: Als je nú bínnen één jaar alle specialisten afloopt en ‘t jaar erop helemaal niet… dan scheelt ‘t 50% no-claim.

    Reactie door Lezer — maandag 27 maart 2006 @ 12.51 uur

  20. @jessys

    Wat te doen aan die personen die om ieder wissewasje de dokter bezoekt? Er gaan hele volksstammen voor aandoeningen naar de dokter waarvoor men vroeger een grog nam en het bed een paar dagen opzocht. Ik denk dat dat verschijnsel een veel grotere impact heeft op de bureaucratische kosten en de kosten van de zorg in het algemeen.

    En zoals bij elke regeling die de overheid verzint hebben de goeden onder de kwaden te leiden, dat zie je ook in de WAO (of de tegenwoordige waardeloze WIA) en het uitkeringensysteem.

    Probeer een oplossing aan te dragen voor oneigenlijk gebruik van diverse regelingen ipv tegen alles aan te trappen dat men verzint om e.e.a. in te tomen.

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 12.51 uur

  21. Als je al de no-claim terug krijgt kunnen ze deze beter gelijk overmaken naar meneer Boersma van energiebedrijf Essent, of naar de topmannen van de andere energiebedrijven.

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 12.52 uur

  22. Frank, op welke planeet leef jij?
    Volgens mij ben je een ietsepietsie wereldvreemd.

    Reactie door TOMAAT — maandag 27 maart 2006 @ 12.53 uur

  23. @ Stephan

    Oplossingen aandragen?
    We kunnen filosoferen tot we een ons wegen. Verkeer jij in de illusie dat er naar zinnige argumenten geluisterd wordt?
    Ik niet in ieder geval niet hoor.

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 12.56 uur

  24. @2 Nathan.,

    alsjeblieft,

    geld ergens parkeren, todat het een goed gevulde pot is en de overheid slinkse plannen gaat bedenken om het in te pikken?

    Reactie door Jansonius — maandag 27 maart 2006 @ 13.17 uur

  25. @10 Willem
    Dat moet je eens tegen die chronisch zieken vertellen. Ten eerste kiezen deze mensen er niet voor om chronisch ziek te worden, en ten tweede worden ze dan ook nog eens gestraft voor het feit dát ze überhaupt chronisch ziek zijn. Of zie ik het verkeerd en worden al de mensen die niet chronisch ziek zijn juist belóónd voor het feit dat ze NIET chronisch ziek zijn ? Linksom of rechtsom, het blijft een kromme regeling. Ziek worden is geen keus, dat overkomt je. Geloof me, mijn vriendin is diabeet en als ze voortaan zonder Diabetes door het leven zou kunnen gaan mochten ze €255,- elk jaar houden! Deze regeling stimuleert niet, maar zorgt enkel voor een enorme berg extra bureaucratie en is bovendien discriminerend !
    Overigens heb ik zelf €177,- terug gekregen van VGZ. Ik ben daar weliswaar erg blij, je wordt van alle kanten gesnoeid door de regering dus een meevallertje is altijd welkom, maar dat doet niets af aan deze bezopen regeling waarbij gezonde mensen geld terugkrijgen over de rug van (chronisch) zieke mensen. ZIEK ZIJN IS GEEN KEUZE !!!

    Reactie door Danny — maandag 27 maart 2006 @ 13.19 uur

  26. Stephan, huisartsen kosten ongeveer 3% van het hele gezondheidsbudget en helpen 95% van alle mensen die naar de dokter gaan. Bovendien zit de huisarts NIET in de No-Claim… Daarbij zullen huisartsen echt niet zomaar een verwijzing voor een specialist geven of zomaar medicijnen voorschrijven.
    Misschien handig als je je eerst wat beter informeerde?

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 27 maart 2006 @ 13.21 uur

  27. Gewoon die toch al belachellijk hoge premie voor iedereen met €20- verlagen en dat hele No-Claim-gedrocht overboord kieperen. Kost minder dan nu en scheelt ook weer een flink aantal werknemers van de zorgverzekeraars die dan niet met RSI naar de Fysio moeten.

    Reactie door Danny — maandag 27 maart 2006 @ 13.24 uur

  28. Gewoon niet zo zeuren hoor, zieke mensen zijn een kwelling voor de samenleving. En maar mekkeren en zielig doen bleehhh bleeehhh ik heb hier een pijntje daar een pijntje. Wat een wattig gedoe zeg. Schouders er onder en aan de slag, werken en niet interen op de samenleving.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 13.31 uur

  29. De buurman heeft 2 auto’s, 1 staat het hele jaar stil, het jaar erop krijgt hij van zijn verzekeraar 1 extra bonustrede ivm schadevrij rijden en hoeft het jaar erop minder premie te betalen. is dat eerlijk?
    De bruto premie van je autoverzekering wordt verhoogt omdat je verzekeraar het afgelopen jaar meer schades heeft uitgekeerd, maar jij hebt geen schade geclaimed. is dat eerlijk?
    De premie van je ziektekosten verzekering wordt verhoogt, terwijl je er nooit gebruik van. is dat eerlijk?
    Jongeren betalen AOW premie terwijl deze voorziening voor hun in de toekomst waarschijnlijk nix oplevert. is dat eerlijk?

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 13.32 uur

  30. @25 Danny,

    Inderdaad, ziek zijn is geen keuze.
    Medische missers, artsen gaan bij voorbaat al vrij uit en het “slachtoffer” zijn leven is voorgoed verpest.
    Kost bakken met geld, enige no-claim of zorgtoeslag is er niet bij, je zit nèt iets te hoog met de inkomsten, maar betaald wel onbeschoft véél aan de nodige medicijnen die je nodig hebt en evt. hulpmiddelen, die niet worden vergoed.
    Cholesterolverlagers, etc. etc. de bgroodnodige medicijnen, worden niet meet vergoed, moeten worden aangevraagd.
    Als je mazzel hebt en dat heb ik dus niet, is alles voor eigen rekening.
    TEL UIT JE WINST.

    Ik wil hier maar één ding mee zeggen.

    HOOGERVORST EN KORNUITEN, DIT SYSTEEM DEUGT VAN GEEN KANTEN.

    Je zit met je inkomsten net iets boven de grens wat is toegestaan voor de zorgtoeslag, maar je houdt op een gegeven moment nog minder over dan de minima, dank zij alle medicamenten die je zelf moet betalen.

    Huidig kabinet. DANK U VOOR DIT WANBELEID!

    Reactie door TOMAAT — maandag 27 maart 2006 @ 13.35 uur

  31. Sorry voor de taalfouten, heb me even kwaad gemaakt.

    Reactie door TOMAAT — maandag 27 maart 2006 @ 13.37 uur

  32. “Zo’n vier miljoen mensen krijgen wel geld terug. Het gemiddelde bedrag is ongeveer 90 euro. (Dagblad van het Noorden)”

    Effe rekenen, 4 miljoen mensen x 90 euro = 360 miljoen euro. Kun je leuke dingen mee doen lijkt me.

    Reactie door Duh — maandag 27 maart 2006 @ 13.38 uur

  33. jongeren betalen de aow bla bla bla,dat doen we al ons leven lang,toen ik 19 was betaalde ik voor de gene die toen in de aow zat, willempi ja die andre bedoelde.

    is het school vakantie of zo??

    Reactie door ad — maandag 27 maart 2006 @ 13.42 uur

  34. Onder de foto staat, ben je gezond gebleven afgelopen jaar? Ik hoop het voor je.

    Ik denk persoonlijk dat er heus wel mensen bij geweest zijn die het afgelopen jaar niet gezond waren en ook voor die tijd niet zijn geweest maar toch niet naar de huisarts zijn geweest om die noclaim maar terug te krijgen om daar weer andere rekeningen van te betalen en de ene gat met de andere te vullen. Ik vindt dat door die noclaim een heel verkeerd beeld wordt neergezet omtrent zieke mensen in Nederland wat op deze manier mooi weggemorreld kan worden. Als je ziek bent ga je toch na de arts? Of je het noclaim geld hard nodig hebt om het andere door hun afgestolen geld te compenseren en zwaar verhoogde rekeningen te betalen deert ze totaal niet. Volgens Hoogervorst zal dit wel weer een enorm succes zijn, dus blijft dit gewoon van kracht en de noclaim regeling bestaan.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 27 maart 2006 @ 13.44 uur

  35. 360 miljoen euro delen door 12,2 verzekerden plus nog een b-tje extra voor minder administrative lasten, kan de premie makkelijk 50 euro omlaag!

    Reactie door jessys — maandag 27 maart 2006 @ 13.49 uur

  36. Niet zo zeuren, nu kan de normale burger tenminste eens zijn zakken vullen krijgen we weer allerlei zeurende zieke stakkers die het weer over delen moeten hebben, eggggnie mijn mijn mijn mijn geld! ikke ikke ikke mijn gezondheid!!!

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 13.50 uur

  37. eigenlijk zou ik het wel met rente terug willen.

    Reactie door Jory — maandag 27 maart 2006 @ 13.56 uur

  38. `@32 Duh,

    Pis ik net even buiten de pot en die 4 miljoen mensen.
    En ben toch heel wat meer kwijt aan kosten om in leven te blijven als die 90 eurootjes.
    Maar krijg geen éne donder terug.
    Alleen omdat er een paar eurootjes teveel binnen komen.
    Nou ik kan je zeggen dat die paat eurootjes teveel, niet in verhouding staan met alle kosten die ik maken moet om in leven te blijven en waar ik dus geen éne malle moer van terug krijg.
    Nogmaals er zijn vele mensen de dupe van dit achterlijke systeem.

    De groeten van een ontzettende kwaad aanlopende rooie TOMAAT

    Reactie door TOMAAT — maandag 27 maart 2006 @ 13.57 uur

  39. Voor de mensen die het nog niet snappen: ze zouden de premie omlaag kunnen gooien, maar dan ga je het doel voorbij, juist door de invoering van de no-claim willen ze de ziektekosten inperken.
    Het ziet er naar uit dat het ze aardig gelukt is. De helft krijgt geld terug dus de regeling is 1 groot succes.

    Reactie door Diederik — maandag 27 maart 2006 @ 13.59 uur

  40. Ad@
    Nog even en jij mag als AOWer ook AOW premie gaan dokken.

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 14.07 uur

  41. De ziektekosten inperken? Volgens mij willen ze gewoon de mensen bij de artsen weghouden om zo geen of wienig onkosten te maken zodat de zorgdirecteurtjes en andere vriendjes volgend jaar nog hogere bonussen tegemoet kunnen zien. Kortom, veel money binnenkrijgen en niks wieder raus. Snelcursus in hoe wordik rijk in Nederlanden hou ik het meeste geld over.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 27 maart 2006 @ 14.09 uur

  42. Wienig=weinig

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 27 maart 2006 @ 14.10 uur

  43. Nederlanden=Nederland

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 27 maart 2006 @ 14.10 uur

  44. Het is gewoon de kift dat ik geld retour krijg en dat ziek Nederland dat niet krijgt. Ik ga lekker uit eten van het geld of iets anders doen, denk je nu heus dat ik wakker leg van dat jullie dat niet hebben, neuuu. Jullie hebben medicijnen gehad, die ik weer niet gehad heb, dus volgende zorgen dat je gezond geboren wordt. Komop, beetje eigen verantwoording. En anders moet je maar geld gaan halen bij je ouders, die je niet goed gemaakt hebben.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 14.20 uur

  45. 39
    Lekker sociaal ben jij..

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 14.22 uur

  46. @35

    Je zou het inderdaad kunnen aanwenden voor een stuk lastenverlichting.

    Reactie door Duh — maandag 27 maart 2006 @ 14.28 uur

  47. Drakula heeft groot gelijk
    Tomaat moet maar naar Cuba verhuizen

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 14.28 uur

  48. Wij krijgen onze volle no-claim terug alleen om dat wij gebruik maken van homeopathie en niet van allopathie. Dat zit in de aanvullende verzekering en moeten we extra voor betalen,,,

    Reactie door Paula — maandag 27 maart 2006 @ 14.31 uur

  49. #8 Frank

    Ik hoop dat als jou een scheet dwars zit je een endoscopie krijgt, ben je meteen ook door je no claim heen!

    Wat een onzin om te verklaren dat mensen voor een kleinigheid bij een specialist op bezoek gaan. Jou huisarts schrijft zeker na een telefonisch consult al een verwijskaart uit.

    Jij weet echt niet waar je het over hebt!

    #10 Willem

    Dat heb je met verzekeringen, je betaalt voor iets dat het je nooit overkomt. Omdat je huis nog nooit afgebrand is stop je toch ook niet met premie betalen, met jou premie worden anderen uit de brand geholpen!
    Maar geneer je niet leef je maar lekker ten koste van chronisch zieken uit op dit log.

    #36 Dráhkeulá

    Joh, jou tijd komt ook nog wel.

    #40 Diederik

    Raar vegelijk maak jij, de helft krijgt zijn no claim terug dus het is 1 groot succes?
    Jij gaat er dus vanuit dat elke ziekenfonds verzekerde voorheen minstens 1 maal naar een specialist ging of voor zijn lol een stevige dosis medicijnen in nam?

    Nog 1 die niet weet waar hij het over heeft.

    Reactie door hanri — maandag 27 maart 2006 @ 14.41 uur

  50. Hup zieke mensjes die botterige bleke kantoor armpjes uit de mouwen steken. Werken maakt beter! en maakt een beter mens van je. Krijg je ook centjes terug in plaats alle medicijnen voor jezelf te willen houden.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 14.42 uur

  51. Ik moet zeggen dat ik het wel mooi vind dat ik geld terug krijg.

    Maar ik vind het wel idioot dat alleen de gezonde mensen geld terug krijgen terwijl de zieken dat veel harder nodig hebben dan ik.

    Reactie door David — maandag 27 maart 2006 @ 14.56 uur

  52. @Wattenstaafie r23

    Ach, als je iets maar vaak genoeg roept blijft er altijd wel wat hangen ;)

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 14.58 uur

  53. @L.M. Lembeck

    Wederom een waardevolle bijdrage van jou kant! Misschien is het je opgevallen maar voordat je Ueberhaubt in een vervolgtraject komt inzake specialisten moet je tegenwoordig eerst langs de huisarts, en als je mijn bijdrage goed gelezen hebt pleit ik juist voor het afschaffen van de EB inzake specialisten en medicijnen, omdat dat juist zaken zijn waar je geen invloed op kunt uitoefenen als patient.

    Een no-claim of eigen bijdrage heeft alleen zin als je als patient daar enige invloed op kunt uitoefenen, als dat niet het geval is, kun je het beter beschouwen als een boete voor het ziek zijn, en op het huisartsen bezoek heb je als patient invloed. Mensen die werkelijk iets hebben zullen geen probleem hebben met een eigen bijdrage en voor diegenen die met futiliteiten bij de huisarts komen kan het net de drempel zijn die er voor zorgt dat je je bed op zoekt en een grog neemt ipv je huisarts lastig vallen met een simpele verkoudheid of griepje.

    Daarbij is het bedrag van 255 naar mijn mening veels te hoog een lager bedrag kan ook de boodschap overbrengen.

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 15.04 uur

  54. @Willem

    Auto rijden is een keuze, zorg krijgen is noodzaak.

    Op de een kun je invloed uitoefenen de ander overkomt je.

    Essentieel verschil.

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 15.06 uur

  55. @50 drakula,
    Hoe ziek kun je zijn?
    Volgens mij heb je acute hulp nodig.

    Reactie door TOMAAT — maandag 27 maart 2006 @ 15.13 uur

  56. Vorig jaar verzekerd geweest bij Anderzorg, netto premie basisverzekering 19,95 per maand, dus 239,40 betaald, en nu 255 euro terug dus krijg ik 15 euro toe. Ik vind het een belachelijk systeem. Als je ziek bent heb je toch al allerlei extra kosten. Dit is geen solidariteit maar dubbel de anderekant op dus antisolidariteit!!!

    Reactie door Hanna — maandag 27 maart 2006 @ 15.13 uur

  57. @Stephan

    Mocht ik in 2006 zorg “krijgen” en daardoor geen no-claim ontvangen leg ik mij daarbij neer.

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 15.14 uur

  58. @Willem

    Waarschijnlijk zit je niet te springen om 255 euri, dat kan, ik bevind mij in dezelfde luxe situatie, er blijken echter ook mensen in nederland te zijn waarvoor 255 euri een heleboel geld is.

    Nogmaals noclaim heeft alleen zin als je invloed uit kunt oefenen op je claim gedrag. Om je autovoorbeeld aan te halen: Kleine schades aan je auto zullen veel mensen zelf doen of zelf betalen omdat dit een nadelig effect heeft op de no-claim en de premie in de toekomst, voor medische zorg gaat deze vlieger echter niet op. Op de eerste plaats zijn de bedragen veels te hoog en op de tweede plaats kun je er weinig invloed uitoefenen op de kosten, behoudens de huisartsbezoeken.

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 15.18 uur

  59. @TOMAAT r54

    Hij krijgt wel zijn no-claim terug dus zo ziek zal hij niet zijn.

    Reactie door Stephan — maandag 27 maart 2006 @ 15.19 uur

  60. @TOMAAT
    Ja ik zuig, ik weet het… Ga maar eens hard werken, werken lost alles op. Ik zit toch ook niet de hele dag thuis ziek te zijn en de apotheek te plunderen. Door jullie overtollige gebruik van medicijnen moest het systeem op de helling. Eigen schuld diekkuh bult.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 15.21 uur

  61. @57

    Knoflook is dus klaarblijkelijk in het pakket van vergoedingen opgenomen?

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 15.23 uur

  62. @58
    Jij werkt in de nachtdienst?

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 15.24 uur

  63. Wattenstaafie
    Ja, ik werk fulltime bij de voedselbank of was het nu bloedbank.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 15.27 uur

  64. Ik ben gelukkig gezond, maar door een bezoekje aan de E.H.B.O post (25 dec. j.l. na een geweldsmisdrijf) kostte mij dit 177 euro van mijn no-claim, de daders zijn spoorloos zodat ik dit bedrag gewoon kwijt ben, en eind 2006 word ook nog een bezoek aan de orthopeed van mijn no-claim afgeschreven voor dit zelfde misdrijf….ik probeer hier mee te verduidelijken dat niemand vraagt om ziek te zijn. Of gemaakt te worden door criminelen die geweld niet schuwen. Een ieder kan zowel door een ziekte of door een ongeluk/misdrijf etc. de dupé worden van ziekte of handicap. Helaas weet je niet of het jouw ook kan/zal overkomen.

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 15.31 uur

  65. @61

    Back into your coffin I will lock the lid…

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 15.33 uur

  66. Wat me opvalt is dat mensen die ziek zwak en misselijk zijn altijd maar praten over delen, geen cent te makken maar wel internet hebben. Zou zeggen doe dat eens de deur uit, geef weer een besparing van gemiddeld 50 euro of meer. En zo zullen er best nog meer dingen zijn die je weg kan doen. Als je ziek zwak en misselijk thuis zit dan is eten en een bed genoeg luxe.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 15.35 uur

  67. statement for the press:
    Dutch gouvernment has paid back a few million people an ammount for nót using the health system.
    4 million others who spent money for their health will not get any payments back, this money goes to the healty ones.
    Sick pays health > sick ?
    We as SP think and see……….

    Walgelijke VVD peoples daar aan de top van de NLse ‘gezondheids b.v.’

    Wie zoet is krijgt lekkers wie ziek is een schop toe.

    Reactie door Baarend — maandag 27 maart 2006 @ 15.37 uur

  68. Mijn zf premie is 01-01-2005 met 20e pmnd verhogervorst. Met de no-claim heb ik hem weer terugverdient. jiepie
    Ga ik lekker van shoppen.

    Reactie door Blondje — maandag 27 maart 2006 @ 15.37 uur

  69. @64
    Morbide Troll!

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 15.38 uur

  70. @61
    Wat is dat dan voor gedrocht.
    Teveel bloed met alcohol gedronken.

    Reactie door Jofel — maandag 27 maart 2006 @ 15.38 uur

  71. @64 jij bent zo kortzichtig, je zal egoistisch de 90 a 110 halen! :-)
    Anderzijds, ook jij zal afhankelijk worden, hoe dient de medemens je dan te behandelen? Of ga je onder een brug (bergen hebben we niet echt) zitten te versterven net als sommige indianen stammen deden, de bejaarden dan… ?

    Reactie door Baarend — maandag 27 maart 2006 @ 15.39 uur

  72. 67
    Ik ben geen trol, ik ben Drahkoelaahh

    68
    Mijn tanden in jouw nek (leuke film), fijn dat je lid bent van de AA :)

    69
    Ben al enorm oud wat zieke mensen niet worden en dat is maar goed ook want dat kost teveel. We moeten aan de toekomst denken.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 15.44 uur

  73. Wellicht ben ik niet zoals jullie wat betreft delen, maar ik vindt dat er voor mensen als Pien @62 wel een uitzondering kan worden gemaakt.

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 15.47 uur

  74. Helaas zal ik jaar in jaar uit een van die 4 miljoen zijn die dus niets terug krijgen.

    Prettig geregeld en dat terwijl ik nog meer premie betaal dan voorgaande jaren, ondaknk dat ik in een collectieve verzekering zit.

    De aanvullende verzekering heb je juist vaak nodig als je chronische ziek bent.

    Reactie door e.krul — maandag 27 maart 2006 @ 15.51 uur

  75. e.krul

    Nou en! Moet je maar zorgen dat je gezond geboren was. Ga maar bij diegene bedelen om geld die je gemaakt hebben. Niet mijn schuld.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 15.54 uur

  76. Het wordt tijd dat er wat aan dit asosysteem wordt gedaan!

    We houden Wouter Bos aan zijn woord als hij minister president zou worden, reken daar maar op!

    Reactie door e.krul — maandag 27 maart 2006 @ 15.55 uur

  77. @49
    Hanri, is dat speudoniem voor Jan M.

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 15.56 uur

  78. 75

    Volgens mij ben jij ernstig gestoord, zo`n zieke geest ben ik zelden tegen gekomen op dit log.

    Reactie door e.krul — maandag 27 maart 2006 @ 15.58 uur

  79. Het lullige als je ziek wordt is dat je baas je ontslaat met een of andere smoes (zie uitkomsten onderzoek ombudsman vandaag), je er 30 procent op achteruit gaat qua inkomen, je geen pensioen meer opbouwt en dan mag je ook nog eens e.255 per jaar meer betalen dan een gezond iemand. Zo wordt je driedubbel gepakt. Dan vergeet ik nog te vermelden dat chronisch ziek zijn op zich al een drama is.
    Ik wens Hoogervorst en een ieder die het eens is met dit achterlijke systeem een lange, pijnlijke lijdensweg toe, wie in zijn/haar extreme egoisme dit systeem steunt, wil schijnbaar niet horen, die mag van mij voelen.

    Reactie door kaatje — maandag 27 maart 2006 @ 15.59 uur

  80. @70
    Ik bedoel @63
    Getallen gaan door elkaar.
    Het spookt hier met Dráhkeulá

    Reactie door Jofel — maandag 27 maart 2006 @ 16.01 uur

  81. Ik betwijfel dat die Boskabouter minister president wordt, mocht het hem toch lukken, gaat er helaas voor jullie nix veranderen. = Allemaal verkiezingspraat

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 16.02 uur

  82. 78
    Niet zo zielig zitten jankepillenpotten, is de prozac duurder geworden?

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 16.06 uur

  83. Nog een leuke voor jullie, bij mijn werkgever krijg je bij 1 kwartaal niet ziek 1 extra vakantiedag. zo schrijf ik dus 4 vakantie dagen in 1 jr. bij.
    En wat is het resultaat: nauwelijks verzuim
    Resultaat No Claim: 4 miljoen mensen die geld terug krijgen.
    Snappie

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 16.07 uur

  84. @72
    Ik ben geen trol, ik ben Drahkoelaahh
    Wat is het verschil dan.

    Reactie door Jofel — maandag 27 maart 2006 @ 16.12 uur

  85. @jofel
    Ik ben knap en een trol is lelijk. Ik zuig, een trol niet, ik kan vliegen een trol niet, nee je zou beter kunnen stellen dat al die anti no-claimers en pillen verbruikers trollen zijn van de samenleving. En Jan Marijnissen is de oppertrol.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 16.19 uur

  86. @79
    Niet erg,als het aan het FNV ligt ,voor jou duizenden Polen.
    Vrij over de grens.

    Reactie door Jofel — maandag 27 maart 2006 @ 16.20 uur

  87. 82

    Moet je teleurstellen, sommigen mensen
    slikken pillen om hun hart enigzins normaal te laten kloppen en zodoende niet vroeg tijdig aan een hartstilstand te overlijden.

    Misschien dat je het zal snappen als jou wat overkomt, tot die tijd zou ik je een psychiater aanraden, je komt diecht in de buurt van een psychopaat als ik je schrijfesels lees.

    Reactie door e.krul — maandag 27 maart 2006 @ 16.21 uur

  88. @85
    Volgens mij,moet je om 17.30 in je dwangbuisje,dus ik zou maar opschieten.

    Reactie door Jofel — maandag 27 maart 2006 @ 16.23 uur

  89. Drakeula,
    mag jij overdags wel uit je kist om slachtoffers te zoeken.

    Reactie door schoenmaker — maandag 27 maart 2006 @ 16.23 uur

  90. Tsja, ik verwachtte ook niet anders van een centrum-rechtse regering.

    Reactie door Niels — maandag 27 maart 2006 @ 16.26 uur

  91. Mensen doe me een lol, en reageer niet op dombo`s als Drahkoelaahh.

    Reactie door leen — maandag 27 maart 2006 @ 16.28 uur

  92. Beste vaste bezoekers van dit weblog, stoort u zich vooral niet aan mensen die oproerkraaiers zijn en die totaal van een ander kaliber zijn als wij socialisten. Wij staan voor een sociaal beleid waar zieken,bejaarden,gehandicapten etc. net zoveel rechten hebben als gezonde mensen. En trek het u ook niet aan als iedereen hier als werkeloos word bestempeld, ik als 1,5 verdiener weet wel beter dat de SP aanhang bestaat uit alle lagen van de bevolking.

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 16.31 uur

  93. 87
    Dood is niet het einde, slecht een begin van een nieuw leven. Dus gewoon stoppen met die pillen

    89
    Heb in me kist een laptop..

    91
    Jij bepaalt wat andere moeten doen, knap.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 16.33 uur

  94. Pien
    Schone jonkvrouwe ik bewonder uw moedige woorden, echter weet u ook hoe het met een schone jonkvrouwe afloopt die Drakoelll durft te trotseren.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 16.37 uur

  95. Pien wordt wakker: het socialistisch gedachte goed houdt op na 392000 stemmen

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 16.41 uur

  96. @95 Willem, ik ben altijd wakker en allert, ik zie wat de huidige regering gedaan heeft, bent u er trouwens op voor of achteruit gegaan ? Als 1 of 2 verdiender of bijstand,wao’er,gepensioneerde,Wahjong etc.? hoe komt u aan dit getal van 392000 is dat de werkende beroeps-bevolking?

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 16.51 uur

  97. @44 en 75 Dráhkeulá

    Hé draakje, wil je mijn goede naam niet door het slijk halen? Ik ben de enige echte bloedzuiger die er is.

    Je hebt volkomen gelijk, hoor. Het was eigenlijk ook geheel mijn eigen keus om niet gezond geboren te worden. Néé, stel je voor: een gezond lichaam, zo sáái. Bleh. Mij hoor je dan ook niet zeuren, echt niet. Het is ook allemaal zielig gemekker hier op dit weblog.
    Ik zag het meteen als een grote uitdaging om gehandicapt ter wereld te komen.
    Dat biedt tenminste perspectief. Want ik wil namelijk niets liever dan de hele gezondheidszorg uitmelken. En het is ook zo leuk om gezonde mensen als jij te ergeren, hihi.
    En ik moet zeggen, ik heb in mijn kinderjaren hard mijn best gedaan. Regelmatig naar de specialist voor controle, tussendoor nog eventjes tegen een auto aanlopen. Maar, eerlijk gezegd, heb ik het daarna een beetje laten afweten. In de afgelopen twaalf jaar slechts drie keer bij de huisarts geweest bijvoorbeeld. Tja als gehandicapt, “ziek, zwak en mekkerend” persoon (zoals @20 Stephan het omschrijft) moet ik toch beter mijn best doen. Vaker ziek zijn, wat vaker naar de huisarts om te zeuren over wissewasjes, misschien is het een idee om weer eens een ongeluk te krijgen? Ik vind het namelijk vreselijk leuk om geen no-claim terug te krijgen.
    Ja, je kunt wel stellen dat ik nog steeds achter de keuze sta die ik ooit gemaakt heb! Het komt dan ook niet in mijn hoofd op om te gaan klagen bij degenen die mij gemaakt hebben.
    Dom van je dat je zelf die keuze niet hebt gemaakt, je mist zoveel!

    Reactie door Vlad Tepes — maandag 27 maart 2006 @ 16.51 uur

  98. Om dus even mijn allertheid te tonen de postings zijn een uur te vroeg de zomertijd is al sinds zaterdag in gegaan. Dus even veranderen zou ik zeggen…

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 16.57 uur

  99. Drakeulah,
    zeker ook een klein schemerlampje aan in je kistje, vampiers kunnen het daglicht niet verdragen.

    Reactie door schoenmaker — maandag 27 maart 2006 @ 17.03 uur

  100. @pien, daar moet ik u toch even corrigeren, volgens de laatste verkiezingen heeft minder dan 0,5% van de 2x modaal en hoger verdieners op de SP gestemd.

    De SP vertegenwoordigd dus absoluut niet alle lagen van de bevolking.

    Reactie door Ronald — maandag 27 maart 2006 @ 17.12 uur

  101. Pien, deze regering werkt aan de toekomst van NL. Dat ik dit financieel merk, so be it. SP en PVDA leven in een droomwereld en maken de onderlaag van de NL bevolking wijs dat alles wel weer terug gedraaid kan worden. het is gewoon verkiezingsbedrog.

    Reactie door Willem — maandag 27 maart 2006 @ 17.16 uur

  102. @ Ronald, uit welke bronnen heeft u uw informatie? Maurice den Hond, Buitenhof, allerlei dagbladen?

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 17.16 uur

  103. Gewoon z’n tanden uit die Dráhkeulá z’n smoel trekken, dan bijt hij vast al een stuk minder.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 27 maart 2006 @ 17.24 uur

  104. @Pien, was tijdens de verkiezingsavond op de NOS te zien, wist u trouwens dat het grootste deel van die club bij de PVDA zit (zo’n 24%) tegen zo’n 22% bij de VVD.

    En die groep die bij de PVDA zit is tevens de groep die de touwtjes bij de PvdA in handen heeft, dus is het reeel dat de PVDA met de SP in zee gaat in 2007?
    Dacht het dus niet.

    Daarom werd de SP er ook uitgelicht omdat er uit die groep bijna niemand SP stemt.
    Vandaar, was me toevallig bijgebleven.

    Reactie door Ronald — maandag 27 maart 2006 @ 17.26 uur

  105. Dus je hebt het dus wel gemerkt aan je “eigen” financiële plaatje, je zegt vervolgens ze werken aan je toekomst de huidige regering…Ik als 1,5 verdiener moet inleveren heb géén heffingskorting meer, geen huursubsidie,geen zorgtoeslag,en voor 2 ‘kinderen, geen afvalstoffen en verontreinigingsheffing

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 17.30 uur

  106. Sorry ik was op dat moment op het stadhuis
    daar ik ook verkiesbaar stond heb de uitzendingen later gevolgd

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 17.34 uur

  107. en bent u verkozen?

    Reactie door Ronald — maandag 27 maart 2006 @ 17.35 uur

  108. Ronald.. Zoals ik dat niet wilde…ik heb mijzelf liever als back-up geprolongeerd, als leverancier van de Gemeenteraad zou ik zo zeggen, ik mocht op de plek, maar ben liever de back-ground ik stond in het midden trouwens als nummer 14, heb ook in het bestuur gezeten, heb een van de vrouwelijke kandidaten doorgeduwd om te gaan voor de zaak. Zij is 25 en ik ben 41 dus jonge mensen eerst!

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 17.43 uur

  109. lijstduwer dus.

    ik krijg niks terug trouwens aangezien ik particulier verzekerd was.

    Maar ja, ik krijg dit jaar wel van de baas 1400 euro als compensatie voor het nieuwe systeem.

    Reactie door Ronald — maandag 27 maart 2006 @ 17.46 uur

  110. Ziek zijn zit in je hoofd, kijk maar naar mij :). Als je zegt ik ben niet ziek gaat het vanzelf weg. Dat heeft een hogere vorst mij zelf geschreven.

    Reactie door Dráhkeulá — maandag 27 maart 2006 @ 18.02 uur

  111. @109 Ronald
    Even een vraagje tussendoor.
    Als je van de werkgever zo’n vergoeding krijgt, moet je daar dan ook loonheffing over betalen?
    Bij de uitkering krijg ik nl. ook een vergoeding, maar over dat bedrag moet ik loonheffing betalen en dat is gek genoeg hetzelfde bedrag als de vergoeding…
    Beetje onzinnig allemaal, administratieve rompslomp dat het met zich meebrengt.

    Reactie door Pineut — maandag 27 maart 2006 @ 18.05 uur

  112. @Pineut, ja daar moet ik gewoon loonheffing over betalen (is ook 1400 bruto).
    blijft er zo’n 800 euro van over denk ik

    Reactie door Ronald — maandag 27 maart 2006 @ 18.07 uur

  113. @Ronald

    oké, dan weet ik in ieder geval dat loonheffingen over vergoedingen overal gebruikelijk zijn.
    Ik begon me een beetje genaaid te voelen.

    Reactie door Pineut — maandag 27 maart 2006 @ 18.13 uur

  114. ik behoor wel bij die 4 miljoen.
    Want ja je krijgt een kaakontsteking,moet 1 x naar de kaakchirurg en foetsie…op no claim.
    Dus ik blijf er bij de zieke betaald ook voor de gezonde.

    Reactie door anitaD — maandag 27 maart 2006 @ 18.15 uur

  115. @24 Jansonius — maandag 27 maart 2006 @ 13.17,

    Ja, dan ben je bij rechts beter af, minder zorg voor meer geld (voor somigen 5x meer geld). Of die nieuwe huurplannen, minder wonen voor meer geld.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 27 maart 2006 @ 18.17 uur

  116. @anitaD,

    oja leg dat eens uit dan, “de zieke betaald voor de gezonde”

    Reactie door Ronald — maandag 27 maart 2006 @ 18.18 uur

  117. @114 anitaD

    Inderdaad. En al die gezonde mensen op dit weblog die de zieken uitmaken voor zeurende en mekkerende figuren, besseffen blijkbaar niet dat er maar iets kleins hoeft te gebeuren of ook hun no-claim is foetsie. Om je no-claim kwijt te raken hoef je echt niet chronisch ziek te zijn.

    Reactie door Pineut — maandag 27 maart 2006 @ 18.21 uur

  118. @ Dráhkeulá

    Leuk hé, dat stoken.

    Reactie door Pineut — maandag 27 maart 2006 @ 18.28 uur

  119. Nogmaals ergerd u niet aan niets beduidende bloeddorstige uitspraken, jammer u doet het weer bij deze uitspraken

    Reactie door pien — maandag 27 maart 2006 @ 18.39 uur

  120. Nou ‘t is duidelijk:
    wat drank al niet met je kan doen!
    Drank olé, is even aan het hijsen en valt
    straks in katzwijm, geen zorgen dus!
    Verschillende mensen hebben deze week voor
    hen belangrijke toekomstmogelijkheden te verdedigen en zitten nu al in de rats, écht
    zielig om dat hier af te komen reageren.
    Elke gek heeft nu eenmaal zijn gebrek en
    sommige gekken, grenzen zelden net zo bij-
    zonder aan het geniale als aan het wat men
    Drankzinnig mag noemen.
    Echter wat ik nog steeds niet begrijp is
    waarom mensen hun levensverlengende medicij
    nen niet zonder meer vergoed weten, en dat
    voor de ene hartpatiënt wel vergoeding er-
    voor mogelijk blijkt en de andere hartpa-
    tiënt een “nee” op het verzoek krijgt.
    Ook begrijp ik niet waarom álle ziekenfond-
    sen zonder meer botbreuken bij een risico-
    volle sport vergoeden.
    Ben je 14 dagen naar de wintersport en echt
    niet dagelijks getraind, mag je ongelukken
    verwachten, die braaf door alle thuisblij-
    vende Nederlanders wordt meegefinancierd,
    in plaats dat er eindelijk eens een absoluut verplichte reisverzekering moet
    komen voor risico’s tijdens, wintersport,
    wildwatervaren, expedities, of bergbeklim-
    men.
    Mensen genoeg, die niet op vakantie kunnen
    om zeer belangrijke redenen en dan hun ei-
    gen levensverlengende medicijnen niet ver-
    goed krijgen?
    De Zorgverzekeraars schijnen zich stuk voor
    stuk van oogdruppels te moeten voorzien, om
    eens wat beter de ongelijkheid van klachten
    en restitutie te kunnen bezien.
    Vooral privatiseren en nog eens privatise-
    ren: het heeft al mensenlevens gekost!!

    Reactie door Madelief — maandag 27 maart 2006 @ 19.00 uur

  121. Kleinmenselijk fascistoïde neocon 109 & 110 dus Ron & Vlad bederft het weer weer voor intelligent en fatsoenlijk volk van rechts. Beschamend, vooral dat zulk rechts geen middelen meer durft aan te wenden om zijn blazoen te ontzoedelen van dergelijke smetten.

    Reactie door Emiel — maandag 27 maart 2006 @ 19.36 uur

  122. Heb nog niets ontvangen, maar hoop het wel te ontvangen.
    Ik ben wel een paar keer ziek geweest, maar ik verdom het om naar de dokter te gaan. Ik moet toch eerst half dood zijn of stervende eer ik nog naar de dokter ga. Als wao’er is die € 260 verdomd veel geld. Mijn vrouw als chronisch patient, krijgt niets terug.
    Dus meneer Hogervorst, bedankt dat u voor mensen zoals ik met een klein inkomen de zorg ontoegankelijk hebt gemaakt.
    Indien er geen no claim was, dan had ik wel de dokter bezocht.
    Er zullen heus wel meer mensen zijn in Nederland die on dezelfde reden als ik niet naar de dokter gaan.
    Nu is het nog enkel afwachten tot de pest of de pokken of een andere besmettelijke ziekte uitbreekt, en een kwart van de Nederlandse bevolking uitmoordt.
    Zal waarschijnlijk van mensen komen zoals ik.
    Dat is dan de prijs die Nederland betaald voor zijn solidariteit.
    En de no claim, gaat in ons geval op aan het betalen van rekeningen.
    (geen schulden)

    Reactie door Charlie — maandag 27 maart 2006 @ 19.45 uur

  123. Het heeft ook wel weer voordeel de groot verdieners gaan vaak op wintersport enz.
    Veel naar verre landen met al die enge ziektes.
    Goede zaak dat die bij een ongeval of zo enge ziekte de no claim kwijt raken.
    Ik heb geen zin om voor de luxe van die clan te betalen.

    Reactie door Jofel — maandag 27 maart 2006 @ 21.04 uur

  124. Weg met de no-claim.Maak liever de basisverzekering voor een ieder goedkoper. we moeten alleen een ander probleem niet uit het oog verliezen. Een ieder kent ze wel in hun omgeving, mensen die voor elke drol naar de dokter lopen. Dit kost niet alleen veel geld, maar mensen met een echt probleem moeten langer wachten. wie weet hier een oplossing voor?

    Reactie door robert b — maandag 27 maart 2006 @ 21.39 uur

  125. Stephan, lees je eigen reactie op nr 20 nog eens door en dan mijn reactie van nr 26. Dan is jouw reactie op nr 53 overtrokken en slaat niet op de eerdere reacties.
    Dat ik daar nog moeite voor doe als ik de hele avond aan de telefoon heb gehangen met familie van een vriendin van me. Ze ligt op de IC na een spoedoperatie en het is helemaal niet zeker dat ze het zal halen. Dracula, die volgens mij erg lijkt op Jesse van het weblog van Theo Cornelissen (ook zo’n darm van een figuur) zal misschien zeggen dat ze dit zelf veroorzaakt heeft, om lekker te sarren, maar ondertussen zit een aantal mensen in de zenuwen de komende dagen of ze het wel zal redden. In zo’n geval betaal ik mijn No Claim desnoods helemaal voor haar, als ze maar de beste zorg krijgt die er is. Het is maar geld en het gaat om haar LEVEN.

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 27 maart 2006 @ 21.42 uur

  126. No-claim terug, dat komt me niet slecht uit want nu kan ik mijn autoverzekering weer betalen, en misschien de apk ook nog.

    Reactie door Emiel — maandag 27 maart 2006 @ 21.45 uur

  127. Ik heb m’n no-claim terug, maar had veel liever gehad dat het ten gunste zou komen aan een lagere zorgpremie voor mensen die meer aanspraak op zorg moeten maken! Hoewel het voor mij hetzelfde is als voor Emiel: de rekeningen slokken m’n no-claim gelijk weer op!

    Reactie door J3roen — maandag 27 maart 2006 @ 22.05 uur

  128. Inderdaad belachelijk. Zelf heb ik een chronische aandoening, waardoor ik zowieso al extra kosten voor eigen rekening maak en ontvang ook geen zorg-(en huur)toeslag omdat ik net een paar honderd Euro per jaar te veel verdien. Ben wel een alleenstaande vader die met 40 uur per week werken, terwijl m’n zoontje naar de kinderopvang gaat, het hoofd boven water moet zien te houden. Dat is echt niet gemakkelijk. Vind dan ook niet dat mensen zoals ik afgestraft moeten worden omdat ze per ongeluk ziek zijn. Het leven is al duur genoeg!

    Reactie door Rob HipHop — maandag 27 maart 2006 @ 22.13 uur

  129. @ Mevr. Lembeck

    In nood zien sommigen pas de betrekkelijkheid van de dingen!

    Sterkte de komende dagen!!

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 22.31 uur

  130. 40 willem JIJ hebt het over de jeugt/jongeren van nu.
    en aow betalen als je er in zit ben ik het ook niet mee eens.

    tip voor de cda/vvd bv
    badmatjes zonder antieslip gaan aanbieden,mischien een oplossing?

    en hebje het over ziek zijn dan weten we waar nu een cdaer/vvder voorstaan.
    voorbeeld,vrouw +- 55-58, heeft MS,en kan dus slecht/niet lopen.elek rolsstoel.
    bestaande beneden woning/flat
    NEE cda/vvd …. schreeuwers,die was al voor 18 jaar terrug grotendeels aangepast.
    kreeg bericht,inschrijven bij het cwi,
    anders loopt je uitkering gevaar??
    hier snap ik echt niets meer van??.

    Reactie door ad — maandag 27 maart 2006 @ 22.35 uur

  131. @125 L.M. Lembeck — maandag 27 maart 2006 @ 21.42,

    Ik wens je vriendin veel sterkte en hoop voor haar en haar familie, vrienden en kennisen dat ze het haalt en daarna nog kan genieten van het leven.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 27 maart 2006 @ 22.45 uur

  132. @127 Rob

    Tja het is wat, je hebt zoals je zegt een chronische aandoening, je doet je best en wordt gewoon afgestraft.
    De zieken betalen via een kromme verrekensleutel de no-claim teruggave van de gezonden.
    Kan het nog gekker?!

    Als je het door je aandoening eventueel niet meer volhoudt, dan wordt ook nog even overstort met vooroordelen…zoals lui, niet gemotiveerd, werkschuw en ga zo maar door.
    Fijn land dat Nederland!
    Gelukkig zijn er nog genoeg mensen met een beetje gevoel in hun donder en met gezond verstand.

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 22.47 uur

  133. Van deze boevenbende in den Haag worden veel mensen chronisch ziek !
    2x 109 euro zorgtoeslag !
    Autobelasting van 36 euro naar 158 per 3 maanden !Weg grijs kenteken !
    255 euro x 2 =510 euro no claim !
    Energiebelasting,gas onbetaalbaar enz,enz !
    En dan geeft deze criminele oranisatie ook nog miljarden uit aan wapens die ze bij hun USA vriendjes kopen ?
    Ook doen deze asociale bende mee aan oorlogen in Irak en Afghanistan wat kapitalen kosten en totaal niets hebben opgelost !
    En mensen die ziek zijn worden keihard in hun beurs getroffen omdat ze ziek zijn !
    Ik kom echt aan het kotsen als ik de heertjes uit Den Haag hoor of zie !
    Walchelijk !
    Ook in die zogenaamde linkse Wouter Bos heb ik totaal geen vertrouwen !
    Deze bende venietigt uiteindelijk zich zelf, wedden ?

    Geen vriendelijke groet dit keer !
    Ik ben te boos !

    Reactie door Peter Grootheest Junior ! — maandag 27 maart 2006 @ 23.38 uur

  134. @133 Peter Grootheest Junior !

    Je bent echt kwaad hé?
    2x 109 euro zorgtoeslag !

    Ik neem aan dat je zorgpremie bedoeld…

    Ja ik ben het met je eens het is een boevenbende en het houd maar niet op.
    Steeds wordt je weer met nieuwe ellende opgezadeld

    Wachten ze erop dat er revolutie uitbreekt of zoiets?
    Er is echt een grens hoor en die komt steeds dichterbij.

    Van mij wel een vriendelijke groet!!

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 27 maart 2006 @ 23.53 uur

  135. @125, Mevrouw Lembeck,

    Heel veel sterkte de komende tijd! Dit toont maar weer eens op pijnlijke wijze aan waar het allemaal om gaat, ongeloofelijk dat sommigen dat zelfs niet volgen…

    Reactie door J3roen — dinsdag 28 maart 2006 @ 0.06 uur

  136. @128, Rob HipHop,

    Het is schandalig dat mensen zoals jij op deze manier nog een trap nakrijgen! En die huichelachtige gluiperds in het kabinet weten donders goed waar ze mee bezig zijn!

    Reactie door J3roen — dinsdag 28 maart 2006 @ 0.13 uur

  137. @133, Peter Grootheest jr.

    Ik word er ook steeds pissiger van. Het leed wat dit kabinet veroorzaakt is ziekmakend!

    Reactie door J3roen — dinsdag 28 maart 2006 @ 0.15 uur

  138. Als er iets onrechtvaardig is, dan is het deze no-claim regeling wel.
    Nul, nul terug hier, maar ja als je chronisch ziek bent, heb je zorg nodig, dus helaas geen no-claim dan.
    Alleen hoog heel hoog verzekeren, tegen alle kosten, waar je jezelf tegen in moet dekken, als je met zoveel ziekte te maken hebt.
    Waar gaan we in dit land naar toe.
    Is toch te gek voor woorden dit alles.

    Reactie door Mevr van Keken — dinsdag 28 maart 2006 @ 7.54 uur

  139. @125 Lydia,

    Allereerst; wens je vriendin héél véél sterkte/beterschap toe en hopenlijk komt ze er weer bovenop.
    Ook sterkte voor jouw natuurlijk.

    ten tweede, vraag ik me af of de verwijzing die je doet naar die Jesse van het log van Theo, wel juist is. Er lopen daar nl. wel meer zwaar gestoorden rond op dat log, dus om zomaar even een naam te noemen, ik weet het niet meid, maar heb er mijn twijfels bij.

    Nogmaals sterkte gewenst.

    Reactie door TOMAAT — dinsdag 28 maart 2006 @ 8.07 uur

  140. Ja en waar ik ook altijd woest van word is het feit dat er dan ook nog mensen zijn die mensen met een chronische ziekte aanstellers noemen !
    Nou ik weet wel beter.
    Ook worden WAO,rs vaak afgeschilderd als aanstellers die niet willen werken !
    Soms worden deze mensen een beetje als crimineel afgeschilderd.
    Van dit kortzichtig gelul word ik boos.
    Ik gun niemand om in de WAO te komen omdat dan heel veel op je afkomt zowel in de financiele als emotionele zin !
    Maar dit is al altijd wat er geprobeerd word door dit verotte systeem de werkenden uitspelen tegen de niet werkenden en de blanken tegen de gekleurde mensen !
    Maar gelukkig doorzie ik dat al lang !
    En vor mij gaat het nog altijd tussen rijk en arm zoals altijd !
    Tussen de uitbuiters en het gewone volk.
    Het is toch echt te gek voor woorden dat er iedere seconde een kind doodgaat van de honger op deze aardkloot en dat terwijl er WEER 120 miljardairs bij zijn gekomen afgelopen jaar !
    Waar hebben ze dit verdient,aan wapens,aan olie,aan oorlogen ?
    U zegt het maar !

    Met vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior ! — dinsdag 28 maart 2006 @ 8.18 uur

  141. No claim weg ,ziekenfonds premie lager ik denk een sprookje.
    Beetje het omgedraaide van het kwartje van de verrader Kok.
    U bent een winst object net zo als een auto met een no claim korting,
    En niet meer als dat.

    Reactie door Jofel — dinsdag 28 maart 2006 @ 8.50 uur

  142. @141 Jofel,

    Allen met dat verschil als je uitlaat er afvalt moet je wel een nieuwe kopen, maar je behoudt wel je no-claim.

    Als je poot eraf gereden wordt, ben je voor het leven invalide, kost je bakken met geld en ook je no-claim.

    Reactie door TOMAAT — dinsdag 28 maart 2006 @ 9.00 uur

  143. Wattenstaafje, Evert, Jeroen en Tomaat, bedankt voor de goede wensen. Het is een spannende week, deze week. Inderdaad, gezondheid is nog altijd belangrijker dan geld, maar ik snap ook wel dat geld direct te maken heeft met gezondheid. Een andere vriendin is zwaar gehandicapt en ze merkt de gevolgen van dit beleid maar al te goed.
    Tomaat, ik heb gekeken naar die Dracula-reacties en ze lijken wel verdacht veel op die van Jesse… Zelfde soort van zuigen en sarren als bij Theo. Dieptriest, zulke figuren. Ik hoop ook dat het dezelfde zal zijn, anders zijn er meer van dit soort zieke types. En dat is slecht nieuws.

    Reactie door L.M. Lembeck — dinsdag 28 maart 2006 @ 9.29 uur

  144. @141
    Klopt den ben je voor de geldwolfjes geen winst object meer en dat gaat je geld kosten.

    Reactie door Jofel — dinsdag 28 maart 2006 @ 10.36 uur

  145. L.M. Lembeck van mijn kant heel veel sterkte toegewenst de komende tijd!

    Reactie door pien — dinsdag 28 maart 2006 @ 12.01 uur

  146. @143, Lydia,

    Eigenlijk maakt het mij géén éne bal uit wie er achter deze ziekelijke reacties zit.
    Maar om meteen iemand bij naam te noemen zonder bewijzen, gaat me iéts te ver.

    Gestoord gedrag is het in ieder geval wèl.

    Concentreer jij je nu maar op je zieke vriendinnen, die hebben je héél wat hàrder nodig als wij jou hier nu op dit log.

    Nogmaals veel sterkte.

    Reactie door TOMAAT — dinsdag 28 maart 2006 @ 12.57 uur

  147. Helaas vele jaren nooit ziek.
    Ze voeren de No Claim in en ik ben zo dom om te stoppen met roken.

    Een week later een zware maagbloeding. Moet nu verder met zuur-remmers. In mijn hele leven was mijn bloeddruk aan de lage kant, nu dus te hoog. Mijn cholesterol, was iets van ruim 4 nu op eens 9. Ik wil dat niet allemaal wijten aan het stoppen met roken, maar sindsdien voel ik mij dus al een half jaar beroerd, maar wel 12 Kg aangekomen, was mijn hele leven tussen de 60 en 62 Kg.

    Kortom, ik doe wat met de adviezen om de gezondheid te bevorderen, ik wordt door de natuur gestraft met ziekte en nu is mijn no claim ook nog weg :-(

    Roelf

    Reactie door R. van Bergen — dinsdag 28 maart 2006 @ 13.58 uur

  148. @147 R. van Bergen,

    Probeer je medelijden op te wekken?
    Rot op!
    Neem een Zantax, los te verkrijgen bij de apotheek en misschien krijg je korting als je je SP-nummer van je lidmaatschap vermeldt. 15050??????????????????
    Dat was het toch.
    Heb je al erder gezegd, we hebben je gelezen en conclusies getrokken.
    Trollen zijn hier niet welkom.

    Opzouten en wel meteen! Terug in je hok. Rotterdam is het niet?
    Dag Knoerft! (och Sorry) Roelfje bedoel ik.
    Sterkte met je maagje.
    (p.s. eet niet teveel patatjes) veel te vet voor zo’n mager mannetje van nu 74 kg.?

    Reactie door TOMAAT — dinsdag 28 maart 2006 @ 14.07 uur

  149. Ik moet zeggen dat ik inmiddels een groot fan ben geworden van Dráhkeulá. Heerlijk, dat ongenuanceerde, politiek incorrecte, psychotische gebral!! Misschien moet hij columnist worden bij de Metro…

    Reactie door Pascal Obma — dinsdag 28 maart 2006 @ 16.19 uur

  150. Ken iemand die astma heeft, (heb ik zelf ook, maar het gaat niet over mezelf) moet iedere ochtend en iedere avond medicijnen en dan gaat het helemaal goed met hem. Hij gebruikt nu geen medicijnen omdat hij de ziektenkosten niet meer kan betalen. Hij heeft nu heel groot gedeelte van no-claim terug gekregen (€195,-) maar heeft zich in totaal wel 11x ziek moeten melden op zijn werk waarbij hij eenmaal zelfs langer dan een week ziek was! Uiteraard ga ik zijn naam hier niet publiceren!

    Reactie door B-tje — dinsdag 28 maart 2006 @ 16.24 uur

  151. @150,

    Op rottummerplaat schijnen ze héél erg schone lucht te hebben.
    Misschien is dit wel een goeie plaats voor de patiënt.
    En ze komen er volkomen tot rust, uiteraard wel onder de goede begeleiding.

    Reactie door TOMAAT — dinsdag 28 maart 2006 @ 18.00 uur

  152. Wij hebben met z’n tweeen € 510 terug gekregen, maar ik vind het een asociaal systeem. Ook mensen die gezond leven kunnen ziek worden of één of andere aandoening krijgen. Het is BIZAR en zeker zeer onrechtmatig.

    Reactie door ACCEPT — dinsdag 28 maart 2006 @ 20.16 uur

  153. Ook ik behoor tot de gezondere nederlanders. Toch ben ik niet blij met dit systeem.

    Ik vrees, dat ze die 250 euro toch wel weer snel uit mijn zak jatten via een ander foefje. heb vandaag ook weer diverse laserguns bij de weg gezien. Het graaien blijft gewoon op alle nivo’s doorgaan.

    Reactie door ReneR — dinsdag 28 maart 2006 @ 20.30 uur

  154. @149
    Je kan hem ook bezoeken van 19.00 T/m 20.00uur

    Reactie door Jofel — dinsdag 28 maart 2006 @ 21.37 uur

  155. Om te beginnen Draakje, blijf in je kist liggen en hou je mond.
    En Willem jij begrijpt blijkbaar ook niets van waar de SP voor staat, met je roepen kiezersbedrog. Zeker een glaze bol waar je dit in gezien heb.
    Ab let je op wat je eet, voor je het weet krijg je last van overgewicht en alle daarbij komende problemen of suikerziekte, en geniet maar lekker in je glazentoren waarin je niet wil zien hoe onrechtvaardig dit systeem eigenlijk is.

    Als chronisch zieke, en gehandicapte, (smerig hé dat er zulke mensen hier durven te schrijven) kan ik zeggen dat de SP de enige is die zich in durft blijven zetten voor de verslechterende zorg in de land, en de verslechteringen die er aan komen met de wmo en awbz (weten jullie zeker niet wat dit gaat inhouden, en wat het de mensen gaat kosten aan weer extra eigenbijdrages).
    Andere durven niet eens te zeggen dat dit systeem onrechtvaardig is, en nog verder onrechtvaardig gaat worden.

    Ja straks tegen de verkiezingen zal kabouterje bos ook wel weer iets gaan roepen en daarna meteen aan geheugenverlies gaan lijden. Je ziet nu al hoe hij reageert op allochtone raadleden en kiezers.

    Ik heb geen cent terug gezien van de No-Claim, alleen een maandje redelijk pijn vrij leven is al meer dan de 250 euro, en wat ik redelijk noem zal meningeen hels noemen en nog meer morfine willen hebben omdat het volgens hun niet te doen is 24uur pd pijn, zodat je de meeste nachten niet eens meer dan 2uur slaapt door de pijn. En je dan om toch aan wat rust te komen je 1 a 2x pw een slaappil neemt zodat je ong 5uur slaap krijgt, maar dan door de pijn niet eens uit bed kan komen.

    Denkt men nu echt dat door een uitdraai te gaan sturen waar in uit een gezet word wat welke arts gekost heeft, en welk medicijn wat en welke behandeling, ik minder zorg kan gebruiken. :(
    Nee, hoe graag ik ook geen arts meer te zien de rest van mijn leven laat staan iets van medicatie te moeten innemen.
    Om pijn te dempen, en te zorgen dat je lichaamsdelen voldoende bloedtoevoer behoud zodat je geen amputatie hoeft te krijgen, en de andere medische klachten die door de medicatie die zo nodig is veroorzaakt word, zodat je er weer extra medicatie bij krijgt

    Leuk dat er mensen zijn die een vrije dag krijgen voor een periode niet ziek zijn.
    maar ik kan je vertellen dat een klein ongelukje in een nog kleiner hoekje zich schuil houd, en de gevolgen daar van groter kunnen zijn en blijven dan wat je kan bedenken.
    Ik ben nu bijna 9jaar geleden door enkel gegaan en banden verrekt, maar zit daar door nu wel in een rolstoel met CRPS (voorheen posttraumatische dystrofie genoemd) en de ziekte gaat gewoon door in je lichaam wat begon als enkel in nu in knieen polsen handen, en door de behandelingenbijna de pijp aan maarten gegeven (oeps volgens sommige van jullie is dat mijn fout, had gewoon de pijp uit moeten gaan toen).

    Mijn hoop is nog iets mobiel te blijven in het leven, en daar knok je elke dag voor. Door doorzetten van eigen kant en keus, fysiotherapie en hulpmiddelen.
    Maar word op deze manier wel uitgemaakt voor paria, door je weet zelf wie ik bedoel, die het wel gemakkelijk vind en ook nog een een wao uitkering opstrijk en de zorg op kosten jaag.

    Ik zou ondanks alles wel een weekje met de mensen willen ruilen die roepen dat het je eigen keus is om die pillen te slikken en behandelingen te doen en artsen te bezoeken.
    Wil daarna verder praten en kijken of jullie dan nog zo kort zichtig zijn en die betonplaat misschien voor jullie kop gebroken is.
    Weet al iets waar mee jullie misschien al anders gaan denken, als dat al mogelijk is, ga eens een periode als vrijwillger met gehandicapte en/of chronisch zieken op pad, gewoon winkelen of ergens naar toe dierentuin pretpark, en zie dan hoeveel obstakels en vreemde situatie’s jullie terecht komen.
    Nog beter huur met elkaar een rolstoel en ga met elkaar het eens uitproberen, lekker over slechte bestrating, drempels, stoepen zonder mogelijkheid van een verlaging op een hoek om over te kunnen steken, het openbaar vervoer in ect ect gebruik jullie fantasie en dan moet er nog wel wat meer te bedenken zijn.
    En ervaar dan zonder uit rolstoel te stappen als een obstakel in de weg zit, dat kunnen wij ook niet, hoe het is en hoe mensen dan al anders op je gaan reageren.

    Want men kiest er niet voor om ziek te worden laat staan chronisch en invaliderend ziek, het overkomt je en dat geld ook voor mensen die geboren worden met een ziekte of handicap.

    Sommige zeggen nu;”Ik ga er lekker uitgebreid van uit eten”, “eigen keus om naar een arts te rennen”, ik kan daar letterlijk en figuurlijk zo kwaad van worden dat ik er vuur van spuug.

    Ik zie geen cent van de no-claim, zie geen cent van zorgtoeslag (omdat partner wel zo sociaal is/was om gewoon te blijven en niet meteen te scheiden door kortzichtigheid) dan zit je nu met een inkomsten val van weer €90,- per maand.
    Want de zogenaamde compensatie in de wao is een lachertje ten opzichte van de premie die je moet betalen voor de broodnodige zorg waar je niet zonder kan, en waardoor je niet een hoge eigenbijdrage kan nemen om de premie verder te verlagen.
    Ben om kosten te drukken al naar andere zorgverzekeraar gegaan, betere dekking voor minder premie, maar ondanks je zwart op wit heb dat je uitgeschreven bent bij oude zorgverzekering maar de heren blijven wel de premie afschrijven wat je ook doet.

    Dus prijs je zelf gelukkig als je het geluk heb gezond te zijn, maar denk ook eens na dat het niet iemands keus is om chronisch ziek te zijn, een handicap te krijgen/geboren te worden, of een andere ziekte.
    Werk maar als een gek, om je werkgever gelukkig te maken, dan zal ik straks lachen als je met je cholestrol sky high zit, hartaanval krijgt omdat je zo gezond bent en zo hard werk voor je extra vrije dag.
    Dan zal je gaan realiseren dat werk en geld niet gelukkig maakt, en ook jij ziek kan worden en je dan zal moeten zien geluk uit kleine dingen te halen die niets kosten, niet uit eten kan gaan, een midweekje of weekendje weg kan.
    En niet eens alleen vanwege de kosten, maar omdat je simpelweg niet eens een restaurant in kan met een rolstoel of gewoon geweigerd word. Ondanks sinds 1-1-2006 er wetgeving is dat alles voor iedereen ook in rolstoel toegankelijk moet zijn en gebruik moet kunnen maken van voorzieningen.
    En merkt dat mensen ook familie vrienden en collega’s je dan laten vallen omdat er nu eenmaal de gedachte is, gehandicapte zijn eng, besmettelijk, niet goed bij hun hoofd, en nee dat ligt niet aan mij of aan een andere chronisch zieke of gehandicate maar die zullen het wel beamen dat dit gebeurd.

    Dus het is gewoon een a-sociaal iets de no-claim en lang leven een apotheker in Noord-Holland die dit ook door heeft en de chronisch zieken door een spaarkaart een korting geeft zodat deze groep mensen niet alleen betalen en er ook eens iets van terug zien en zo dat het niet alleen voor de jonge en gezonde mensen meer is.

    Blijf hopen dat Hogervorst samen met de Geus eens een periode te maken krijgen mer ziekte en handicap misschien dat ze dan tot inkeer komen.
    De SP is dat jaren geleden al, omdat die geen onderscheid maken tussen jong en oud, gezond en ziek, valide of invalide, rijk of arm, maar gewoon een sociaal gezicht hebben en mensen die zich dagelijks inzetten om dit ook door te laten dringen in Den Haag.

    Dus heren steun liever actie Noodrem, ipv hier te kletsen zonder dat jullie verder kijken dan neus lang is en niet weten waar jullie het over hebben en hoeveel mensen er opzettelijk en misschien per ongeluk gekwetst worden door jullie gezwam.

    Reactie door PittbullMouse — woensdag 29 maart 2006 @ 3.18 uur

  156. beste mevr Lembeck,

    Heel veel sterkte en hopelijk dat je vriendin dit goed door komt zonder blijvende dingen.

    En voor de azijn zeikerds,
    Dit is maar weer eens het voorbeeld dat je nooit weet wat er op je pad komt, dus veroordeel chroniche zieken,gehandicapten en ouderen eens een keer niet. Die hebben er ook niet voor gekozen om ziek te zijn, en zouden er alles voor over hebben om gezond te worden en te blijven.

    Nogmaal veel sterkte voor de vriendin van Mevr Lembeck en dat ze het gevecht wint en de familie en vrienden de komende dagen goed nieuws krijgen over hun geliefde.

    Reactie door cyber — woensdag 29 maart 2006 @ 3.27 uur

  157. Cyber, bedankt!! Tot nu toe geen nieuws, maar misschien is dat wel Goed Nieuws…?
    Pittbull Mouse… ik kan zo weinig doen om je te helpen. Eigenlijk niets, maar ik kan je heel veel sterkte wensen en de kracht om door te gaan. Ik ken lieve mensen met continu veel pijn en toch proberen ze vrolijk en positief te blijven. Mijn eigen, kleine pijntjes tellen niet mee, als ik dit relaas lees… Houd vol!

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 29 maart 2006 @ 9.50 uur

  158. pittbullmouse: als je vindt dat je niet genoeg uitkering krijgt ga je toch lekker werk zoeken.

    Reactie door Willem — woensdag 29 maart 2006 @ 10.13 uur

  159. @ 134, wattenstaafie
    Inderdaad, de grens dat Nederland al deze negatieve veranderingen nog pikt komt steeds dichterbij. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er een keer echt aktie gevoerd zou worden. Bijvoorbeeld als de helft van de nederlandse bevolking tijdelijk het bijltje er bij neer zouden leggen, dat kost de overheid ook veeeel geld. Laat ze dan maar onderhandelen.

    Reactie door Rob HipHop — woensdag 29 maart 2006 @ 12.04 uur

  160. @158 Willem,

    Beetje èrg kort door de bocht, vind je zelf ook niet?

    Waarschijnlijk weet je zelf niet wat het is om ziek/gehandicapt te zijn?

    Dit is géén vrije keus, het overkomt je.

    Reactie door TOMAAT — woensdag 29 maart 2006 @ 12.49 uur

  161. @158 Willem

    Je hebt jezelf voor mij gediskwalificeerd als serieus te nemen mens.
    Voor mij ben je afgedaan.

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 29 maart 2006 @ 16.20 uur

  162. Ik heb mijn noclaim afekening binnen, ben ruim 80 euro kwijt aan een opladertje voor de batterij van mijn Tensapparaat (spierontspannend apparaatje wegens reuma), nooit geweten dat een opladertje zo een Godsvermogen kost…..en 25 euro voor een telefonisch consult aan de huisartsen post (huisartsenpost? ik dacht dat huisartsenzorg hier niet onder viel……).
    En dan nog medicijnen natuurlijk, maar nee hoor chronisch zieken zijn niet duurder uit zegt de regering doodleuk, net als voor wie gezond is kost het ons 5,50 euro per maand, ze vergeten er bij te zeggen dat wie gezond is 255 euro terug krijgt.
    Gefeliciteerd met uw gezondheid!

    O ja en dan hebben we nog de zorgtoeslag, die is voor mij heel laag (13 euro),want mijn “zorgpartner” heeft inkomen.
    Ik zou het plezierig vinden dat ik ook als er wat te vergeven valt als zelfstandig mens werd gezien en niet alleen als er wat te halen valt.

    Reactie door Joke — maandag 3 april 2006 @ 6.44 uur

  163. Dit Kabinet laat mensen vomeren ipv deugde-
    lijk formeren van een prestatiegericht team.
    Misselijk wordt een mens ervan, dus van
    kwaad tot erger dan dat…..schande.

    Reactie door Madelief — woensdag 12 april 2006 @ 13.31 uur

  164. Ik werk in de gezondheidszorg. Hoeveel mensen die ik tegenkom, klagen steen en been over de zorg die betaald moet worden ? Maar ondertussen geven ze bakken geld uit aan alle ongezonde dingen onder de zon en maan.
    Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

    En dan moet jij als hulpverlener je nog schuldig voelen over het onderbetaalde salaris waar je full-time voor werkt.

    Wat ik gebruik, daar betaal ik graag voor.
    Die 255 euro kan ik dus OOK goed gebruiken.

    Is het wel eerlijk als je geen gebruik maakt, dat je dan niets terug krijgt ?
    Je wordt dus gestraft voor het NIET gebruik maken van de verzekering.

    Verbaasd over de verharding van de maatschappij ? Ook sociaal zijn heeft een limiet. Gedwongen sociaal zijn, doet mij denken aan communisme.

    Reactie door Eerlijk is eerlijk — vrijdag 7 juli 2006 @ 23.25 uur

  165. No claim een goed idee? als medewerker bij een grote zorgverzekeraar weet ik dat de meningen daar ook zeer verschillen. En qua afstemming tussen de Wet, Ziekenhuisdeclariaties en verwerking ervan bij de zorgverzekeraars komen een hoop nadelige gevolgen van het systeem aan het licht. No claim, naar mijn idee? Het is lekker als je het krijgt, als je het niet krijgt omdat je 1000 den euro’s zorgkosten maakt, moet je blij zijn dat deze kosten door je zorgverzekeraar vergoed worden.

    Reactie door Erik — woensdag 8 november 2006 @ 16.10 uur

  166. beter geld teweinig dan ziek in bed
    want dan kun je helemaal niet werken en krijg je nog minder poen !

    no-claim alleen afschaffen voor de echt zieken met n bijstand anders niet

    ps

    ik moet ook naar de tandarts , daar gaat GEEN no-claim van af, want is niet basisverzekerd !

    Reactie door ... — zaterdag 2 december 2006 @ 1.19 uur