Verdonks positie (opnieuw) verder verzwakt

Wat mij betreft is de vraag of deze minister wel kan blijven zitten volgende week opnieuw aan de orde wanneer de Kamer weer over haar functioneren spreekt.

Aldus Jan de Wit vanmiddag na het debat over de behandeling van Syrische ex-asielzoekers. Verdonk lijkt niets geleerd te hebben van de Congo-affaire.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 28 maart 2006 :: 22.10 uur

72 Comments

72 reacties

  1. jawel er zijn nu mensen die opstappen; een groot verschil.

    Reactie door Degtyarev — dinsdag 28 maart 2006 @ 22.25 uur

  2. het begint erop te lijken dus bedoel ik.

    Reactie door Degtyarev — dinsdag 28 maart 2006 @ 22.26 uur

  3. De heer Jan de Wit richt zich middels zijn
    betoog tegen ‘select’ gezelschap, dácht hij…..echter….?
    Met welk een non-conformisme en hoekigheid
    wordt hij geconfronteerd.
    Mocht de Wetgeving nog ruimte aan interpre-
    tatie overlaten, wordt deze allerbelabberdst toegepast.
    Jammer weer opnieuw te moeten vaststellen,
    dat mevrouw Rita Verdonk meent dat zij pre
    cies de WET uitvoert, volgens richtlijnen
    en afspraken.
    Echter het belangrijkste is de wet die boven elke wetgeving uit gaat, nl. die van
    de medemenselijkheid. Die schijnt zij ver-
    geten te zijn en openbaart zich in haar be-
    sluitvorming en handelwijze. Noch t.a.v.
    gesloten inrichtingen, noch in de openbaar-
    heid kan men voorbijgaan aan de gevolgen
    die voortvloeien uit een gebrek aan inle-
    vingsvermogen en realiteitszin.
    Het is moeilijk vechten tegen ongeschreven
    regels van ‘beschaafd’ gedrag, de mazen in
    de Wet die juist de mogelijkheid bieden om
    ‘récht te DOEN’! Dank, heer de Wit voor UW
    bijdrage namens de SP.

    Reactie door Madelief — woensdag 29 maart 2006 @ 2.02 uur

  4. Wat Verdonk doet heet in gewone mensen taal “misdadig” en diegene die haar toestaan door te gaan waarmee zij bezig is omdat zij de “wil” van de “democraties gekozen” meederheid uitvoert zijnin mijnogen geen haar beter!!!
    Verdonk heeft helemaal niets met het handhaven of uitvoeren van de wet te maken Verdonk speelt in op onderbuik gevoelens van de “massa” , juist deze minister zou over een extra dosis gezonde menselijkheid moeten beschikken Verdonk heeft totaal geen gevoel voor de mensen waar zij als mininster verantwoordelijk voor is ik haat deze vrouw.

    Reactie door bertje — woensdag 29 maart 2006 @ 4.45 uur

  5. Dat neemt ondertussen niet weg, dat Verdonks populariteit ongekend groot is. Helaas. Duidelijk is wel dat een motie het niet zal halen. We denken toch niet dat een groot deel van de 2e kamer dit kabinet in gevaar wil brengen? Raar gedoe hoor die politiek. Ondertussen loopt de gedoodverfde winnaar van de verkiezingen van 2007 al behoorlijk naast zijn schoenen met in mijn ogen gespeelde bescheidenheid.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — woensdag 29 maart 2006 @ 5.47 uur

  6. Een sorry is voldoende Jan, en ze treed niet af, duidelijk!

    Reactie door Johan Smeets — woensdag 29 maart 2006 @ 6.05 uur

  7. En ja hoor, het is eens weer zo ver, aangeschoten liar lunatic Rita haalt weer eens de voorpagina met haar vreemdelingenhaatbeleid. Natuurlijk zijn er weer buiten haar schuld om heel toevallig asielgegevens van die asielzoekers in het land van herkomst terecht gekomen. Zoals het een echte VVD’er betaamd leggen we natuurlijk niet de schuld bij ons zelf en nemen we zelf daarvoor ook niet de verantwoordelijkheid. Als er susccesjes zijn staan we graag zelf in de schijnwerpers en kloppen we ons vollop op de borst, maar voor de rotzooi en troep die we produceren geven we graag anderen de schuld. Dat ze ongekend populair is, tsja bij wie. onder welke bevolkingsgroep. Als ik de reacties lees van de mensen die haar de hemel inprijzen om haar vreemdelingenbeleid dan kan ik maar tot een conclusie komen, ze is populair onder de nederlandse racistische nazi’s die haar voor elke keer dat ze een buitenlander weer goed te grazen heeft genomen de hemel in prijzen, de reden waarom aangschoten Lunatic Rita dat doet intereseert die types niet, als ze maar gepakt worden. Ik heb vaak genoeg reacties van haar fans gelezen als er weer buitenlanders door haar te grazen waren genomen waar ik bij dacht, Hitler was trots geweest op zulkse reacties bij wat dit mens teweeg brengt in dit land. Nee, op zo’n minister kun je en hoef je niet trots te zijn of over op te scheppen. Verdonk? Elke dag dat ze er nog zit is een dag te veel.
    PS: geschreven in ouderwets holland, inclusief spelfouten.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — woensdag 29 maart 2006 @ 6.16 uur

  8. Pimpernel ik ben het geheel met je eens ze is populair onder een bevolkingsgroep die je kan scharen onder racistisch.

    Ze heeft de euvele moed om te zeggen dat ze wet uitvoert, maar er zijn grote verschillen HOE je een wet uitvoert.

    MENSELIJK naar de wet, is heel wat anders dan wat zij onder die wet verstaat!
    Mijn medelijden gaat uit naar al die mensen die met haar te maken krijgen en hebben.

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 29 maart 2006 @ 6.36 uur

  9. http://www.26000gezichten.nl/view.php?id=162

    Kunnen we Verdonk niet ergens naar toe sturen of misschien heeft ze medisch hulp nodig?

    Het raakt me diep en het word steeds erger en ik schaam me dood…..

    Reactie door Paula — woensdag 29 maart 2006 @ 7.08 uur

  10. Verdonk en haar uitzettingsbeleid geformuleerd in één zin.

    Wie niet weg is, is gezien.

    Reactie door Charlie — woensdag 29 maart 2006 @ 7.13 uur

  11. en rita haald mooi de aandacht weg van onze vice premier .die BEWUST DE BEVOLKING HAD OPGEROEPEN DE WET TE OVERTREDEN EN GEEN ONROERENDZAAK BELASTING TE BETALEN .

    Reactie door ,texas,henkie — woensdag 29 maart 2006 @ 7.18 uur

  12. Die Verdonk zou op basis van een soort van non-proliferatieverdrag inzake verbreiding van intolerantie in verzekerde bewaring dienen te worden gesteld.
    Dit in het kader van de geestelijke c.q. morele gezondheid van de maatschappij in het algemeen en de fysieke gezondheid van rechtstreeks betrokkenen in het bijzonder.
    De term terreur is zeker ook op haar beleid van toepassing.
    Van Dale definitie terreur: > georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken.
    Lijkt me een ondubbelzinnig toepasbare definitie in deze, welke preventief ruimen alleszins legitimeert.

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 29 maart 2006 @ 7.34 uur

  13. Ze hebben haar gewoon vastgelijmd aan het pluche….

    Reactie door jessys — woensdag 29 maart 2006 @ 7.37 uur

  14. Rita Verdonk heeft op zijn minst boter op het hoofd. Er loopt opnieuwe een E.U. controleur rond in ons land en ze heeft vastgesteld dat de situatie van de asielzoekers niet is verbeterd en op sommige punten zelfs verslechterd is. Mevrouw Verdonk gaat, nadat ze daar officieel over is aangesproken, in de verdediging dat ze het ten tijd van haar uitleg in de Kamer NOG niet wist en ontslaat vervolgens leidinggevenden binnen de IND, om zelf “flink aan te gaan pakken”. Of doorgaan was, geloof ik, het woord dat ze gebruikte. Daarvoor heeft ze de volledige steun van het CDA en de VVD, een meerderheid in de coalitie en de Kamer. De controleur was vooral hevig geschokt door het feit dat “we” onschuldige kinderen in gevangenissen opsluiten en gezinnen uit elkaar halen en zomaar mensen op straat zetten… Op de een of andere manier hebben mevrouw Verdonk en haar aanhangers hun geweten weten uit te zetten. Griezelig idee, trouwens, dat een mans dat kan doen…

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 29 maart 2006 @ 8.16 uur

  15. Kijk eens wat een reacties!?!

    Het is goed dat is ze is blijven zitten en wat mij betreft mag ze haar termijn afmaken. Zij is de beste minister voor deze positie.

    Een Wet voer je uit. Een asielzoeker vraagt asiel aan, raakt uiteindelijk uitgeprocedeerd en heeft 2 keuzes: zelfstandig weg of gedwongen. Dat is niet onmenselijk, dat is gewoon rechtvaardig. Als zowel de overheid (IND) als De Rechtbank heeft besloten dat betrokkene het land dient te verlaten dan hoort dat ook uitgevoerd de worden.

    There is nothing more to it! Je moet niet aankomen met die nutteloze argumenten van: het is harteloos, het is ijskoud, etc.

    Reactie door Urbanus — woensdag 29 maart 2006 @ 8.44 uur

  16. Het ontbreekt deze vrouw totaal aan enige vorm van schaamte of zelfinzicht.

    Reactie door e.krul — woensdag 29 maart 2006 @ 8.59 uur

  17. Mevrouw Verdonk kijkt tenminste verder dan de waan van vandaag. Ze lijkt te beseffen, anders dan velen hier dat Nederland een eindige capaciteit heeft voor wat betreft opvang; dat Nederland er niet beter op wordt als binnen 40 jaar meer dan 20% van de bevolking uit niet-Westerse allochtonen bestaat. Hebben jullie enig besef wat dat betekent voor Nederland. Wat is jullie alternatief, anders dan kritiek hebben op haar wijze van opereren? Hoe moet Nederland deze mensen uitzetten als ze niet meewerken? Moet Nederland op deze voet doorgaan met opvangen van mensen? Gaat de gemiddelde SP stemmer nog steeds uit van de zegeningen van een multicultureel Nederland? Hebben jullie enig besef wat de opvang van vluchtelingen de Nederlandse belastingbetaler kost? Hebben jullie enig besef wat de gemiddelde niet-westerse allochtoon de belastingbetaler kost? Geld dat niet kan worden uitgegeven aan ouderen, mensen op het bestaansminimum. Ik geef mijn geld 100x liever uit aan goede oorzieningen voor ouderen in Nederland, een goed bestaansminimum voor mensen alvoor ik de hele wereld probeer te helpen.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 9.02 uur

  18. Nou, het valt me nog weer mee dat rechts niet weer begint over de ballen van aangeschoten Lunatic Rita. Ze schijnen het nu over de boeg te willen gooien wat een allochtoon wel niet kost, weet jullie wel wat een gemiddelde topambtenaar kost met z’n ten onrechte opgestreken asociale bonus,heel veel, doe daar maar eens wat aan, want daar betalen wij ook allemaal flink en fors aan mee.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — woensdag 29 maart 2006 @ 9.25 uur

  19. Kunnen we Verdonk niet ergens naar toe sturen of mischien heeft ze medische hulp nodig?

    Nou, ik denk dat alle medische hulp voor zo’n hopeloos geval als aangeschoten Lunatic Rita al weggegooid geld is en dat er voor zulkse zware gevallen nog een therapie in het leven geroepen moet worden. Wat dat ergens naar toe sturen betreft, in dat geval lijkt me een tripje naar Canada wel op z’n plaats, mischien dat ze haar of hem (gezien de ballen) wel voor een zeehond aanzien, of ga ik hiermee te ver?

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — woensdag 29 maart 2006 @ 9.37 uur

  20. Voor Rita Verdonk is een raampje nu éénmaal meer waard dan een mensenleven, :(

    Reactie door TOMAAT — woensdag 29 maart 2006 @ 9.39 uur

  21. @18, The Scarlet Pimpernel,

    Ik weet drommels goed wat een gemiddelde topambtenaar kost. Het is geenszins een of/of situatie maar een en/en situatie. Van mijn part wordt de huidige regering gedecimeerd, houden we geld over om “leuke” dingen te doen. Kan het geld misschien wat meer terechtkomen daar waar het echt nodig is.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 9.43 uur

  22. Ik lees regelmatig dat Nederland/beleid van Verdonk de mensenrechten ook daadwerkelijk schendt.
    Ik vind het onbegrijpelijk dat dit kabinet dit toe blijft staan, dit zou strafbaar dienen te zijn.
    Ook blijkt dat buitenlandse studenten liever niet meer hierheen komen hetgeen
    ons land geen goed zal doen.

    Of de minister wel mag blijven zitten?Kabinetsleden mogen toch stuk voor stuk van op hun stokje blijven zitten als ze rotte eieren hebben gelegd.

    Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen in dat dit kabinet zichzelf ten goede kan corrigeren.

    Reactie door mona — woensdag 29 maart 2006 @ 9.53 uur

  23. Niemand hier steekt zijn kop in het zand en iedereen weet dat ons land niet van elastiek is. Maar de manier waarop met deze mensen wordt omgegaan is hemelschreiend harteloos. Als de EU ons land veroordeelt voor schending van de mensenrechten is er stront aan de knikker. Je haalt geen gezinnen uit elkaar. Je zet geen mensen zomaar op straat en je stopt een kinderen van die mensen in een gevangenis. GEEN MENS IS ILLEGAAL!

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 29 maart 2006 @ 9.53 uur

  24. De nieuwe kreet in den Haag is een wel overwogen blunder.
    Dus van het voor liegen bewust van het volk.
    Het is schandalig dat men daar in den Haag mee weg komt.
    Deze minister maakt de enen na de andere wel overwogen blunder.

    Reactie door Jofel — woensdag 29 maart 2006 @ 9.54 uur

  25. @22, Lembeck,

    Geef dan eens een alternatief. Hoe moet het dan wel?

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 10.01 uur

  26. 22 L.M.Lembeck

    De EU zou Nederland kunnen veroordelen voor het schenden van de mensrechten, of laten ook zij dit liever na?

    Reactie door mona — woensdag 29 maart 2006 @ 10.03 uur

  27. @ Wim 17: Die Wim toch. Tegen een multikultureel Nederland. Nou dan ben jij het toch ook met mij eens dat hier geen Polen moeten komen omdat het
    económische vluchtelingen zijn?

    Heb je enig idee wat het kost aan uitkeringen om een werkzoekende Nederlandse paspoorthouder geen arbeid te gunnen? Naar de vacaturebakken bij het CWI te oordelen is er werk zat voor wie hier woont.

    Laat eens zien Wim dat populistisch réchts een keer niet met 2 maten meet of per borreltafel met dubbele tong bralt.

    Reactie door Emiel — woensdag 29 maart 2006 @ 10.15 uur

  28. @15 Urbanus
    De procedure die jij beschrijft is voor iedereen duidelijk en is ook niet het punt van discussie. Het is de manier waarop deze procedure uitgevoerd wordt. Mensen worden teruggestuurd naar landen waar de situatie soms dermate onstabiel is dat het onverantwoord is ze terug te sturen, die mensen zijn doorgaans niet voor niets gevlucht. Als klap op de vuurpijl blijkt dat het IND (waarvoor minister Verdonk eindverantwoordelijk is, dat hoort bij haar ambt) gegevens doorspeelt naar het land van herkomst over de teruggezonden asielzoeker. Dit kan deze mensen in enorme problemen brengen en zelfs het leven kosten. Regimes in dat soort landen zijn vaak onverbiddelijk voor terugkerende asielzoekers en behandelen ze als criminelen die een smet op hun land geworpen hebben en daarvoor gestraft dienen te worden. Wist je trouwens dat in veel van die landen de doodstraf nog bestaat ? Vaak wordt die ook makkelijk uitgesproken.
    Het op die manier terugsturen van mensen is niet alleen harteloos en ijskoud, maar ook in strijd met de mensenrechten. Zie hiervoor de ‘Universele Verklaring van de Rechten van de Mens’.
    DAAROM moet Rita Verdonk de verantwoordelijkheid nemen en NIET voor het simpel uitvoeren van beleid.

    @17 Wim
    De discussie gaat ook niet over de capaciteit van Nederland waar het de opvang van vluchtelingen betreft, en zelfs niet wat betreft de uitzetmethodes van het IND en minister Verdonk.
    Mensen die niet wegwillen werken natuurlijk niet mee, maar als het beleid coorect wordt uitgevoerd zijn dit vooral mensen die hierheen komen uit economische motieven. Mensen die door oorlog en terreur uit hun vaderland vluchten doen dit niet uit vrije wil maar uit angst. Deze mensen zijn doorgaans dolblij als de situatie gestabiliseerd is en willen graag terug naar hun eigen land. Mensen die hierheen komen uit economische redenen om zichzelf te verrijken en niet omdat het in hun vaderland onveilig is horen daarvoor geen asiel te krijgen, daar is de asielwet niet voor bedoeld. Maar mensen met gevaar eigen leven terugsturen naar het gevaar waar ze voor gevlucht zijn pas een beschaafd land niet. DAT is het probleem.
    Wat betreft de multiculturele samenleving : Dat is geen toekomstmuziek, die is er al, of we er nu blij mee zijn of niet. We zullen het met z’n allen moeten doen, nederlanders met medelanders.

    Het lijkt er af en toe gewoon op Rita Verdonk gewoon graag voor god speelt en dat ze de bijnaam ‘Ijzeren Rita’ koste wat het kost eer aan wil doen, en waarvoor ?
    Verdonk dient haar verantwoordelijkheid te nemen en niet de schuld af te schuiven op enkele van haar medewerkers. Met het aanvaarden van haar ambt heeft ze ook die verantwoordelijkheid geaccepteerd. Wat ze nu doet getuigt van weinig ijzer !

    Dag tante Rita !

    Reactie door Danny — woensdag 29 maart 2006 @ 10.18 uur

  29. Hoe zit dat met de 11 gillende verbrandende mensen.
    Is daar al al iets van bekent i.v.m. onderzoek.

    Reactie door Jofel — woensdag 29 maart 2006 @ 10.42 uur

  30. @27 Emiel,

    Ik vind het knap van je dat mijn standpunt inzake Poolse krachten hebt kunnen ruiken.

    Natuurlijk ben ik tegen een ongebreidelde instroom van Poolse werknemers; dat is oneerlijke concurrentie (vanwege de torenhoogte lasten op een Nederlandse werknemer). Natuurlijk ben ik tegen het feit dat een Pool hier werk wegkaapt dat een Nederlander ook kan doen.

    Je moet je alleen wel afvragen: zijn de Polen te goedkoop of zijn de Nederlanders te duur gemaakt? Een werknemer die bij mij €1500 netto per maand verdient kost mij als werkgever meer dan €40,000 op jaarbasis. Vind je het gek dat bedrijven naar Polen gaan als een werknemer daar €3.50 per uur kost, of naar China waar je iemand 6 dagen per week hebt, 10 uur per dag voor nog geen €40 per MAAND.

    En wie betaalt het gelag uiteindelijk als we (gesubsidieerde) Nederlanders in het zadel houden ipv goedkope Polen? Ik kan het antwoord wel raden.

    Zolang de lasten die rusten op een Nederlandse werknemer een faktor 2.5 van het brutoloon bedragen ben ik voor sluiting van grenzen. Als de lasten worden teruggebracht tot een aanvaardbaar niveau is er helemaal geen sprake meer van een toestroom van Poolse krachten naar Nederland.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 10.56 uur

  31. Verdonk ga koken!

    Reactie door e.krul — woensdag 29 maart 2006 @ 11.06 uur

  32. @25 Wim geef eens een alternatief voor het verbranden van vremmdelingen per bosjes van 11?

    Wie neemt dan de verantwoordelijkheid binnen de betreffende ministerie?

    Reactie door walking bull — woensdag 29 maart 2006 @ 11.29 uur

  33. @7 mee eens Pimpernel.
    Wel vind ik dat we fatsoenlijk moeten blijven discussie voeren en al die extreem-rechtse lui die steeds roepen dat “Verdonk ballen heeft” zouden ‘s een keertje vervolgd moeten worden want ze beweren middels die kreet, denk ik, eigenlijk dat ze een travestiet zou kunnen zijn?

    Reactie door walking bull — woensdag 29 maart 2006 @ 11.33 uur

  34. @30
    Vind je het gek dat bedrijven naar Polen gaan als een werknemer daar €3.50 per uur kost, of naar China waar je iemand 6 dagen per week hebt, 10 uur per dag voor nog geen €40 per MAAND.

    Ja ik vind uitbuiting altijd gek.

    Reactie door Jofel — woensdag 29 maart 2006 @ 11.52 uur

  35. @ 30 Wim: Je zegt dus: bij de huidige lasten voor de werkgever ben ik voor
    instroom van Poolse krachten.

    EU grenzen open? Vreemd! Want types als
    Wilders en ultrarechtse VVDers, vinden dat grenzen ineens weer dícht moeten voor Turken, Ankara moet niet bij de EU.
    Kromme redenering, heet ook wel racisme volgens mij.

    En tot slot, zolang de top van Neêrlands bedrijfsleven profiteert van vette bonussen
    en werkgevers kunnen profiteren van de arbeid van stagiaires en gesubsidieerde arbeidskrachten, valt het wel méé hoor met die `lasten’. Bovendien betalen veel bedrijven onnodig zelfs het dubbele van de door jou genoemde lasten omdat ze uitzendkrachten aannemen.

    Minder loon? Niks op tegen maar dan ook de maandelijkse woon. energie en ziekenverzekeringslasten voor de werkende drastisch omlaag, en openbaar vervoer gratis.

    Reactie door Emiel — woensdag 29 maart 2006 @ 12.17 uur

  36. Waarom wordt mij gevraagd wat er dan wel moet gebeuren? Kunnen jullie daar niet zelf op komen, dan? Precies wat ik zei: geen mensen op straat, geen kinderen in de gevangenis en geen gezinnen uit elkaar halen. Ik laat de specifieke aanpak wel over aan de EU specialiste die deze klacht zal indienen of al heeft ingediend. We weten ook dat mevrouw Verdonk zich er niets van zal aantrekken.

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 29 maart 2006 @ 12.30 uur

  37. @32 Walking Bull,

    Verval toch niet in stemmingmakerij. Alsof het feit dat 11 mensen verbranden het gevolg zou zijn van overheidsbeleid. Als er 11 mensen in een bejaardenhuis vanwege jarenlange achterstelling tov inrichting van gevangenissen, asielzoekerscentra in vlammen opgaan, ga je dan ook de straat op? Eis je dan ook het vertrek van de betreffende minister of is dan een ongeluk?

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 12.53 uur

  38. @34, Jofel,

    Uitbuiting van wie? De bedragen die ik noem zijn in desbetreffende landen gewone lonen. Kun je daar prima van leven, je huis van betalen, je energie van betalen etc.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 12.56 uur

  39. @37
    Gevangenissen is overheids beleid.
    Als de beveiliging niet deugt, is overheids beleid.
    Aan elk beleid zit aan de Top de eind verantwoordelijke.
    De minister heeft de eindverantwoordelijkheid niet meer maar zeker niet minder.
    Als dat niet meer zo is dan zakt het systeem als een kaarten huis in.

    Reactie door Jofel — woensdag 29 maart 2006 @ 13.10 uur

  40. @35 Emiel,

    Lezen is ook een kunst, of niet Emiel? Er staat: indien de huidige lasten zo blijven ben ik voor sluiting van grenzen. Hoe jij dit anders kunt interpreteren is mij een raadsel. Dus nee, ik ben niet voor klakkeloos de grenzen open.

    Als een Essent topman 8 ton toucheert ben ik daar vel op tegen en moet de overheid stappen ondernemen (het gaat over publieksgeld). Als het gaat om een private onderneming heeft de overheid daar niets over te vertellen.

    Ik heb ook een sterke voorkeur voor het aannemen van uitzendkrachten; als ik een werknemer voor vast aanneem zit ik er ook letterlijk en figuurlijk aan vast en is een uitzendkracht per saldo goedkoper.

    Voor het overige heb ik het ook niet over minder (netto) loon maar over een lager bruto loon, ofwel minder kosten zodat de Nederlandse werknemer concurrerender kan worden.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 13.13 uur

  41. @38
    Is in leven blijven een prima leven.
    Ga er maar eens kijken Wim.
    Het is maar wat je onder leven verstaat.
    Als je bedoelt het leven is alleen adem halen heb je gelijk.
    Het is bij die chinezen 6 keer 10 uur in de week.

    Reactie door Jofel — woensdag 29 maart 2006 @ 13.15 uur

  42. @39, Jofel,

    Prima, echter wat kan een minister worden aangerekend waardoor hij/zij zou moeten vertrekken?

    Kamp: misstanden marine, Afghanistan?
    Remkes/ Verdonk brand detentiecentrum?
    Donner: ontsnapte moordende TBS’ers?
    Van Ardenne: onzinnige uitspraken over vrijheid van meningsuiting?

    Als we elke blunder, misstand, gebeurtenis een minister gaan aanrekenen wordt het een verhuis van jewelste in Den haag dat bestaat uit ex-schooljuffen, dropouts en omhooggevallen ex-terroristen.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 13.25 uur

  43. @42
    We praten over 11 doden Wim.

    Reactie door Jofel — woensdag 29 maart 2006 @ 13.31 uur

  44. @42, Jofel,

    Ik praat uit ervaring, Jofel. Ik ben vaak in die landen geweest. Jij ook? Weet jij ook waar je het over hebt? Weet jij hoe de gemiddelde Pool of Chinees leeft?

    Verder was 60 uur werken in de week 50 jaar geleden de normaalste zaak van de wereld in Nederland. In een land met 250 miljoen werklozen heeft de gemiddelde Chinees weinig te kiezen en betekent een baan in de stad voor een plattelands Chinees een vermogen.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 13.37 uur

  45. @43, Jofel,

    Ik probeer de dood van 11 mensen geenszins te bagatelliseren maar ik heb me altijd afgevraagd waarom een bus met mensen die een ravijn in kiepert erger is dan een auto, of waarom 11 mensen in een detentiecentrum erger is dan 5 mensen in een gezin.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 13.47 uur

  46. Omdat het eclatant duidelijk is dat deze brand niet serieus is opgevat en de hulp te laat kwam daardoor!

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 29 maart 2006 @ 14.02 uur

  47. Die Wim in 44: 60 uur in de week vroeger in Nederland normaal? Ja dat was in de tijd van `Bartje’, ik dacht dat zulke bazen
    al in het openluchtmuseum lagen begraven onder dikke plakken turf.

    En wat een gemuts en geklaag in 30: een werknemer voor een schijtloon van 1500 euri, kost Wim naar zijn zeggen 40.000 op jaarbasis. Belachelijk!
    Toevallig kom ik ook wel eens op open dagen van de Kamer van Koophandel Wim, en dan wordt mij in heldere taal uitgelegd wat er allemaal gesubsidieerd @ fiscaal aftrekbaar is voor de snelle ondernemer tegenwoordig, teveel om op te noemen, voorts winkelt onderdernemend Nederland voor een habbekrats en btw-loos bij de Macro en andere middenstands-grootgrutters.
    `t Is dat banken alleen geleend kapitaal verschaffen aan lieden die met conformistische diensten & producten op de markt komen, anders werd ik meteen grootondernemer, en personeelsloon zie ik nooit als last, ik ben juist blij dat ik iemand rijkelijk mag betalen voor noeste arbeid.

    Reactie door Emiel — woensdag 29 maart 2006 @ 14.04 uur

  48. Je hoort mijn niet zeggen of het een erger is dan een ander.
    Het gaat over de eindverantwoording.
    Als die bus niet deugde dan licht die eindverantwoording bij de directie maatschappij.
    Als een overheids instelling niet deugt, ligt de eind verantwoording bij die minister.
    Als de hulp verlening niet deugde van de overheid dan ligt daar de eind verantwoording bij de minister.

    Reactie door Jofel — woensdag 29 maart 2006 @ 14.50 uur

  49. Bij het zien van Rita bekruipt mij doorgaans een hoogst akelig gevoel. Bij de werving en selektie van een minister van Integratie werd gezocht naar een “van dik hout …” figuur, die hebben ze gekregen. Rita zou dit varkentje wel even wassen en JPB zag dat het goed zat. Tegen het volstrekt INTEGER uitvoeren van een beleid is niet veel in te brengen. Maar ik verdenk Verdonk van narcisme, ze kikt volledig op alle media aandacht en nu een flink deel van het NL volk haar wel als “koningin” ziet zitten is het hek van bescheidenheid helemaal van de dam. Bijna hysterisch was haar gegil ” dat willen wij niet, 2x ” bij de herdenking van Theo v.Goch. Naar mijn stellige overtuiging ontbreekt de zuivere integriteit bij haar funktioneren. Haar publieke optreden bij “het” meisje, bij Kalou, in de zaak Congo, de Schiphol brand enz. is doordrenkt van zelfingenomenheid. En het wordt erger naarmate meer mensen zich beginnen te verzetten. Zij beroept zich herhaaldelijk op: ik voer slechts beleid uit, Befehl is Befehl zullen we maar zeggen. Het is als met alle onkruid en ander ongewenst gewas, dat doet het het best in de juiste omgeving. Niet dat ik Rita met onkruid vergelijk, de laatsten kunnen er niets aan doen dat ze zijn als ze zijn.

    Reactie door william — woensdag 29 maart 2006 @ 15.07 uur

  50. @23 L.M.Lembeck

    Nogmaals. Je moet naar de procedure kijken en Verdonk voert deze gewoon uit. Het gaat NIET om ZINLOZE argumenten zoals: zij is harteloos, zij is ijskoud. Het domste wat je kunt doen is om emoties bij politieke vraagstukken te betrekken. Dan kun je net zo goed zeggen zet de grenzen open want zij zijn zo zielig.

    Het helpt veel beter als je vluchtelingen (politiek of economisch) opvangt in de regio. B

    Bovendien vindt ik dat je het recht niet hebt om hier asiel te krijgen als je je identiteitsdocumenten met opzet loost…want ja dat wordt haast een ritueel. En dan komen ze hier en zeggen ze..ja ik heb geen documenten dus kom er maar achter wie ik ben en waar ik vandaan kom.

    Wat betreft gezinnen uit elkaar halen: Als een kind hier geboren wordt terwijl de ouders nog geen verblijfsvergunning hebben, dan gaat dat kind gewoon terug mee naar land van herkomst. Het kan niet zo zijn dat asielzoekers tijdens de procedure een kind krijgen (die dan nederlandse staatburger is) en daardoor een verblijfsvergunning krijgen. Die optie is UITGESLOTEN. dus dan blijft over je laat het kind hier achter en de ouders gaan weg of het kind gaat met de ouders mee naar land van herkomst. Dan kies ik voor het laatste.

    Reactie door Urbanus — woensdag 29 maart 2006 @ 16.22 uur

  51. @47 Emiel,

    Wat bedoel je met gemuts en geklaag? Die faktor 2.5 is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Dit is wat een werknemer van €1500 netto me aan salaris, levensloop, pensioen, WW, WAO, ZVW, loonheffing, Sociaal fonds kost. (plus wat ik nog vergeten ben).

    Een ondernemer kan helemaal niet BTW loos winkelen bij de Macro. De onderneming kan kosten van produkten gekocht bij de Macro opvoeren mits ze aan de regels voldoen; het is echt niet zo dat mijn zonnebank BTW loos bij de Macro kan worden gekocht.

    Iedere ondernemer zal je hetzelfde vertellen. Me dunkt dat je eens beter oplet als je weer bij de KVK binnendruppelt.

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 16.26 uur

  52. @28 Danny

    Als er echt politiek gevaar dreigt worden ze ook niet teruggestuurd. Maar jij weet net als ik dat er als heel snel wordt gezegd dat er politiek gevaar dreigt terwijl dat niet zo is.

    De IND speelt geen gegevens door. Ja er zijn een paar mensen van de IND die iets hebben verteld over de asielprocedure of die zich hebben laten wegsturen tijdens een presentatie. Die moeten aangepakt worden. Maar aan de andere kant, de regering van die landen kan heel makkelijk achterhalen of het asielzoekers zijn. Via de media: NEtwerk, nieuws, barend en van dorp, etc. BOVENDIEN mensen die bij de IND zijn en worden gepresenteerd zijn AUTOMATISCH mensen die UITGEPROCEERD zijn of illegaal. Van deze mensen is zeker dat ze asiel hebben aangevraagd. Dat weet de regeringen van al die landen ook.

    Dus in feite hoeft de vertegenwoordigers van de regering niet eens een vraag te stellen over asiel want ze weten toch al dat het een asielzoeker is.

    Doodstraf? Hadden we dat maar in NL!

    Verdonk is niet harteloos en ijskoud ze is gewoon principieel zoals het hoort. Ze heeft verdomme 8000 schrijnende gevallen een voorlopige verlijbsvergunning gegeven! 8000!!!!

    Reactie door Urbanus — woensdag 29 maart 2006 @ 16.37 uur

  53. Wat een fascistisch gebral van ene Wim,

    Hij is het die het weet!

    Ik ken die rechtse figuren met hun nooit aflatende eigendunk.

    Kots misselijk, kots misselijk, kots misselijk, kots misselijk, kots misselijk.

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 29 maart 2006 @ 19.18 uur

  54. @ 53 Laat je oude dag niet verpesten Dirk door rechtse geldwolven als deze Wim,
    een pokdalige reactionaire uitvreter die meent dat omdat hij `rijk’ is macht heeft.
    (Haha)
    Door hun stuitende psychische armoede is juist bij dit bulkend slag lieden al een leven lang geen enkel noemenswaardig succes behaald op sociaal gebied.
    Dat het `gelijk’ van deze brallende rechtse typo’s niet door jou wordt erkend zegt meer positiefs over jou dan over dit inhalig soort weerzinwekkend volk dat slechts in ordinaire monetaire winstsystemen redeneert en meent op een ándere planeet te leven dan daar waar het brood nog eerlijk wordt verdeeld.

    Reactie door Emiel — woensdag 29 maart 2006 @ 20.10 uur

  55. als wij fouten makken krijgen we ontslag. maar zij niet. het is gewoon niet eerlijk verdonk maakt fout op fout en tog mag ze blijven

    Reactie door R.Drenth — woensdag 29 maart 2006 @ 20.28 uur

  56. Is het in strijd met de rechten van het kind dat in Nederland asielzoekerskinderen in de gevangenis worden gezet in afwachting van hun uitzetting?
    En dat kinderen, die hier zijn opgegroeid, gedwongen worden het land te verlaten? De Zwitserse parlementariër Zapfl-Helbling vindt van wel. Ze rapporteert over het Nederlandse asielbeleid aan de Raad van Europa. Ze was de afgelopen dagen in Nederland en is kritisch over deze punten.

    Vanavond is dit onderwerp n NOVA

    Verder vraak ik me af of het niet in strijd is met de mensenrechten uitgeprocedeerde ama’s, minderjarigen, te verklinkeren, d.w.z. als illegalen aan de straten van betreffende gemeente over te leveren zonder dak of leefgeld.
    mona

    Reactie door mona — woensdag 29 maart 2006 @ 20.48 uur

  57. @54 Emiel,

    We gaan van beargumenteren naar vingerwijzen naar uitschelden en dat in een tijdsbestek van 8 uur! Geweldig Emiel.

    Voor de goede orde; ik ben al sinds ’96 SP stemmer, ik heb alleen een andere mening over Verdonk. Kennelijk maakt me dat een rechtse faschistische pokdalige reactionaire uitvreter met nooit aflatende eigenduk…

    Reactie door Wim — woensdag 29 maart 2006 @ 20.57 uur

  58. Mona, vast wel. Ook dat is onrecht!

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 29 maart 2006 @ 21.44 uur

  59. 58 L.M. Lembeck

    Ik denk dat de enige weg het huidig doorgeschoten beleid in evenwicht te brengen en aan te passen, een aanklacht vanuit de EU jegens het schenden van de mensenrechten is.
    Het is duidelijk dat ons eigen kabinet en Balkenende, die toch eind verantwoordelijkheid heeft af te leggen, een gedoog beleid qua overtreding ervan voert.
    Zou wel meer dan stront aan de knikker zijn als Balkendene uiteindelijk zelf in de rechtbank zou moeten verschijnen, maar dat zal wel nooit gebeuren.

    met groet
    mona

    Reactie door mona — woensdag 29 maart 2006 @ 22.33 uur

  60. zijn jullie wel eens in asielzoekers centra geweest?
    en kennen jullie ook veel asielzoekers?
    men schijnt er hier nogal wat vanaf te weten…
    ik kwam er namelijk dagenlijks, een jaar geleden.
    ik kan jullie wel vertellen dat er een heleboel mensen zitten die er gewoonweg niet horen!
    komedianten noem ik die personen.
    en dat zijn er meer dan u denkt.
    sommige zaken zijn namelijk erg makkelijk te ontrafelen.
    bv een afrikaanse vrouw van 20 die met het verhaal komt dat ze in haar eigen land verkracht en mishandeld is door soldaten,maar een week later in de dikke auto van haar nieuwe hollandse vriend stapt afgeladen met zijn feestende vrienden.
    Verdonk heeft de ondankbare taak om het strengere asielbeleid uit te voeren[iets wat wij wilden]
    daarbij moeten de problemen van deze mensen eigenlijk in het land van herkomst aangepakt worden. nog even en er mag niemand meer worden terug gestuurd.
    de hofstadgroep loopt over een paar jaar gewoon weer rond hier in ons land[na het uizitten van de straf] maar houden wel hun dubbele nationaliteit.
    moet ons land soms “het maatschappelijk werk” van europa worden?
    tegen Verdonk is een hetze aan de gang maar Donner komt overal onderuit[ook daar zijn doden gevallen!]
    ook worden er mensen uitgeleverd aan de Amerikanen weet u nog? en dat is niet door Verdonk.

    Reactie door iew — donderdag 30 maart 2006 @ 8.28 uur

  61. Mark my words: Verdonk wordt de volgende minister president en jan pist weer naast het potje

    Reactie door Willem — donderdag 30 maart 2006 @ 9.38 uur

  62. oh ik dacht dat jullie syrie een heel fijn land vonden

    Reactie door daniel — donderdag 30 maart 2006 @ 12.40 uur

  63. Het mens wordt lijsttrekster en dat betekent dat spandoeken als vodden worden weggegrist.

    Reactie door Emiel — donderdag 30 maart 2006 @ 13.36 uur

  64. Verdonk lijsttrekker voor de VVD?

    Moge onze lieve Heer het verhoeden.
    Die trien heeft al meer dan genoeg op haar geweten.
    Zie haar liever richting Diever vertrekken, daar zit nog zo’n blaaskaak.

    Reactie door TOMAAT — donderdag 30 maart 2006 @ 14.47 uur

  65. Dat zou geweldig zijn als zij lijstrekker wordt! De kans dat ze een tweede termijn krijgt is minimaal. Het zal de VVD goed doen. Het liefst zou ik willen dat de SP op het punt van immigratie op dezelfde lijn zat als Verdonk. Dan zou het echt een wereldpartij zijn!

    Reactie door Urbanus — donderdag 30 maart 2006 @ 15.02 uur

  66. Voor dieren geldt al een gele chip, een rijstekorrel met gegevens.

    Worden we gedwongen naast de I.D.-kaart ook een tatouage te laten zetten.

    Via internet is iedereen te traceren, maar dat is thuis. Tenzij je kunt beschikken over een draagbare computer.

    Wij lopen niet met een mobiele telefoon, want dan is het plaatje al rond. Toch?

    Reactie door simone — donderdag 30 maart 2006 @ 16.58 uur

  67. Heb binnen asielzoekerscentrum Crailo gewerkt als M.A.. Elk rapport lag op mijn bureau. Kinderen die schrokken van de militaire basis die naast het complex lag.
    Schieten, Knallen e.d.

    Ik kan enkel zeggen: Schaam degene die zegt dat wij niet beter kunnen t.o.v. mensen, kinderen, mensen met problemen en noem maar op.

    Mensen die de 2e wereldoorlog hebben meegemaakt sterven welliswaar uit. Hoe lang hebben zij moeten leven met trauma’s, die niet hadden gehoeven.

    Door ons niet optreden volgen er nog velen!

    Reactie door simone — donderdag 30 maart 2006 @ 17.16 uur

  68. Mevrouw Verdonk was,is en blijft een leugenaar en een typisch incompetent en insensitive VVD minister.

    Reactie door khosrow — donderdag 30 maart 2006 @ 21.50 uur

  69. @37 Als jij ervoor op straat gaat Wim, dan treffen we mekaar daar nog.

    Maar verbranden van mensen zonder de verantwoordelijkheid voor te nemen vind ik toch zeer laag.

    Reactie door walking bull — vrijdag 31 maart 2006 @ 12.21 uur

  70. Door het Kabinetsbeleid van angst en haat zaaien tegen bepaalde mensen in ons land is in Nederland de xenofobie vele malen harder gegroeid dan in de ons omringende landen.
    Ga eens bij uzelf te rade: WaarOM bent u bang? Is die angst realistisch? En wees eens eerlijk bij die analyse. Wedden dat bij een aantal onder u de angst minder wordt? Is Taida Pasic, een Moslima, zo levensgevaarlijk? Of is ze gewoon een verstandige meid, jonge vrouw al bijna, die perse haar eindexamen wil doen, zodat ze een stevige basis heeft om op voort te bouwen, misschien in Kosovo en anders hier, omdat we zulke jonge mensen zo har nodig hebben hier? Zo maar een voorbeeldje, maar als tegenhanger op het hierbovenstaande voorbeeldje van een vrouw die “al feestend” meeging met Nederlandse vrienden…
    Nog even dit: het gaat om individuen en tegelijk gaat het om het geheel. Er zit wel degelijk een balans in, maar dit Kabinet heeft die niet kunnen vinden, evenmin als al die mensen die “bang” zijn voor elke vreemdeling en evenmin als die mensen die gewoon iedereen willen toelaten, omdat dat gewoonweg niet mogelijk is. Bovendien zien we aan de krimpende aantallen die zich aanmelden voor ons land, dat de mensen zelf ook andere oplossingen proberen te zoeken.
    Stop nou eens met onberedeneerd bang zijn?

    Reactie door L.M. Lembeck — zaterdag 1 april 2006 @ 9.20 uur

  71. @60 iew

    ‘een afrikaanse vrouw van 20 die met het verhaal komt dat ze in haar eigen land verkracht en mishandeld is door soldaten,maar een week later in de dikke auto van haar nieuwe hollandse vriend stapt afgeladen met zijn feestende vrienden.’

    -Ik ben het met je eens dat er komedianten zijn.
    Maar kan jij het aan hun gezicht zien? Durf jij aan de hand van zo’n kortdurend beeld zo’n verstrekkende conclusie trekken?
    In de psychologie bestaat trouwens ook nog zoiets als ‘overdekken met het tegendeel’
    Ik vind het maar moeilijk om tot een dergelijke conclusie te komen op basis van zo’n situatie.

    En bovendien. wanneer het een autochtone vrouw betrof, wordt dan gezegd dat ze goed met het door haar opgelopen trauma omgaat?

    @70 L.M. Lembeck

    ‘voorbeeldje van een vrouw die “al feestend” meeging met Nederlandse vrienden…’

    -Ultieme integratie, weer niet goed!

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 2 april 2006 @ 2.48 uur

  72. @71. Waar overcompensatie al niet toe kan
    leiden Wattenstaafie, tot en met beschre-
    ven en leidt tot onvoldoende diagnose-
    stelling, bij oppervlakkige waarneming!
    Gelijk heb je dus !

    Reactie door Madelief — vrijdag 7 april 2006 @ 15.49 uur