Cartoons gezocht

Bijna elke dag verschijnt hier wel een nieuwe cartoon. Mocht je interesse hebben om ook af en toe wat te plaatsen, stuur me dan ‘n mailtje.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 03 april 2006 :: 20.20 uur

31 Comments

31 reacties

  1. Mogen we ook een cartoontje van jouw maken Jan Marijnissen? ;)

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 3 april 2006 @ 21.03 uur

  2. Bij cartoons moest ik meteen denken aan de cartoonrel en daardoor aan de Anne Frank cartoons van Abou Jahjah. Het feit dat de SP contact zoekt met hem vind ik dan ook onjuist en een politiek gezien niet zo’n handige zet. Ik kan me dan ook niet vinden in de argumenten van Anja Meulenbelt die Abou Jahjah’s actie verklaart. http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/02/07/jeruzalem-7-februari-2006/

    Reactie door Edward — maandag 3 april 2006 @ 21.24 uur

  3. @2, Edward,

    Iets verklaren wil nog niet zeggen dat je het ermee eens bent. Daarnaast denk ik dat je open moet staan om met iedereen de dialoog aan te gaan, anders krijg je van die kansloze situaties zoals nu met hamas, waar niemand mee in gesprek wil gaan. Niet in gesprek gaan, lost zoiezo niets op…

    Overigens moet Abou Jahjah naar mijn mening zeker een kans krijgen!

    Reactie door J3roen — maandag 3 april 2006 @ 22.01 uur

  4. De cartoons zijn elke dag weer genieten, zo ook het tomaatje met de uitspraak van de dag! Dank aan de makers voor ons dagelijkse portie humor!

    Reactie door J3roen — maandag 3 april 2006 @ 22.03 uur

  5. #3 Edward

    Als je het van een ander wilt horen, dan moet je maar eens hier op klikken:

    http://www.peterbreedveld.com/archives/00000168.html En vergeet deel 1 en 2 ook niet.

    Reactie door ReneR — maandag 3 april 2006 @ 22.52 uur

  6. Die cartoons zijn altijd wel lachen, ze leggen precies de vinger op de zere plek. Hopelijk vinden jullie nog een paar goede.

    Reactie door Niels — maandag 3 april 2006 @ 23.08 uur

  7. Misschien iets voor Patrick? Die is hartstikke kunstzinnig.

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 3 april 2006 @ 23.12 uur

  8. Ohja, de tomaat van vandaag vind ik iets minder, maar er zitten er tussen, waar ik de tranen van het lachen uit mijn ogen moet wrijven. Geen idee wie ze maakt, maar mijn complimenten!

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 3 april 2006 @ 23.12 uur

  9. @6, L.M. Lembeck,

    Gezien Patrick’s tekening van die bandana, moet dat ‘m zeker wel liggen! We vragen wel veel van ‘m: foto’s, cartoons… :)

    Reactie door J3roen — maandag 3 april 2006 @ 23.26 uur

  10. Is er ook een cartoon-RSS?

    Reactie door Maarten — dinsdag 4 april 2006 @ 9.15 uur

  11. “Niet in gesprek gaan, lost zoiezo niets op…”

    Dat zou iemand eens tegen Anja Meulenbelt moeten zeggen.

    Reactie door Peter Breedveld — dinsdag 4 april 2006 @ 10.52 uur

  12. Lydia en J3roen, haha, misschien foto’s maken van cartoons ;)

    Reactie door Patrick — dinsdag 4 april 2006 @ 12.50 uur

  13. @8
    Deze is wel al oud hij is om je kapot te lachen.
    http://www.deathcamps.org/euthanasia/pic/bigpropaganda1936.jpg

    Reactie door Jofel — dinsdag 4 april 2006 @ 17.48 uur

  14. @8 moe6 @6 zijn.

    Reactie door Jofel — dinsdag 4 april 2006 @ 17.49 uur

  15. @11, Peter,

    Ga je gang, Anja Meulenbelt heeft ook een weblog…

    Reactie door J3roen — dinsdag 4 april 2006 @ 19.24 uur

  16. @ 5:

    Grappig. Deze weblog van Peter Breedveld lees ik nooit. Over “zum Kotzen” (terminologie van hem) gesproken: die reacties van Cor e.a.! (Maar ja, die komen hier ook voor, dat is waar). Breedveld vindt het nuttig om met dit soort types in discussie te gaan. Nou, veel succes dan maar! Het is maar waaraan je energie wil verspillen.
    Wat ik niet wist is, dat ik daar ook herhaaldelijk –buiten eigen toedoen- blijk te figureren.
    Breedveld beweert nl., dat ik zou denken dat het Hirsi Ali “alleen te doen is om de vrijheid moslims geitenneukers te noemen.”
    Wel, zoiets heb ik nooit beweerd. Typisch voorbeeld van verdraaien van woorden, ofwel geheel uit hun verband rukken. Ik weet niet waar hij dit vandaan haalt, want mijn kritiek op Hirsi Ali gaat wel ergens anders over. Een nogal grove aantijging dus. Hij noemt me zelfs een “minderwaardig mens” (bedoelt hij eigenlijk “Untermensch”?).
    En wat deze Breedveld en ene Frank W. over Paula B. menen te moeten opmerken is geheel gespeend van enig inlevingsvermogen. Eigenlijk zijn ze stiekem heel blij met een weblog als dat van Anja Meulenbelt: kunnen ze lekker schelden.
    Kennelkijk mis ik toch niet zo veel aan dit weblog.

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 4 april 2006 @ 19.49 uur

  17. olav meyer

    Ik heb geen achtergrond kennis over wat er allemaal op dit sp log gebeurt,het lijkt als relatieve nieuwkomer soms meer op een incrowd.
    Maar laat a.u.b. van je blijven horen,
    ik heb je meningen en inzet daarvoor, al was ik het niet er altijd mee eens, altijd zeer als eerlijk en integer gewaardeerd.

    Reactie door mona — woensdag 5 april 2006 @ 0.00 uur

  18. Goh, het lijkt me geweldig om catoons te kunnen maken, de voorpret alleen al, helaas geen tekentalent ik ben al blij als men kan zien wat het voorsteld.
    Gelukkig bestaat er overtrekpapier!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 5 april 2006 @ 2.28 uur

  19. lieve sabineke,

    pijn,pijn,het mag niet meer!
    mona

    Reactie door mona — woensdag 5 april 2006 @ 2.54 uur

  20. @19, Goedemiddag Mona,
    Het spijt me zeer, maar ik snap je reactie niet?

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — woensdag 5 april 2006 @ 13.13 uur

  21. Dit is niet de eerste keer dat Olav beweert mijn site niet te kennen en toch laat zien op de hoogte van de inhoud te zijn.

    Dit zijn Olavs letterlijke woorden:

    “Het intellectuele kanon van de VVD, Ayaan Hirsi Ali, (…) Volgens radio 1 vanmorgen heeft zij ook gezegd, dat in de toekomst niet meer het woord “integratie” zou moeten worden gebruikt in verband met allochtonen -want dat is toch een woord van “multiculturalisten”!- maar moet worden gesproken van “vrijheid en tolerantie”. O ja, die vrijheid en tolerantie om Mohammed een pedofiel te noemen en de Islam als zodanig verdacht te maken!’

    Daar heb ik uit geconcludeerd (ook letterlijk):

    ‘Dat is waar Hirsi Ali voor vecht in de ogen van types als Olav en Anja, de vrijheid om Mohammed een pedofiel te mogen noemen.’

    Zeg maar hoe dat een verdraaiing is van jouw woorden, Olav.

    Ik heb geprobeerd daarover iets op Anja’s weblog te schrijven, maar dat kwam niet door haar respectfilter heen.

    In reactie op jouw opmerking:

    ‘Eigenlijk zijn ze stiekem heel blij met een weblog als dat van Anja Meulenbelt: kunnen ze lekker schelden.’

    Waar ik stiekem blij en verdrietig over ben weet ik zelf toch het beste, Olav. Ik raad je aan om in te gaan op wat ik feitelijk schrijf en niet te speculeren over wat ik misschien wel stiekem bedoel. Bij mij geldt: what you see is what you get’.

    Ik erger me behoorlijk aan Anja Meulenbelt, omdat het me wel degelijk te doen is om een discussie, met alle andere mensen die zich de huidige problematiek in Nederland aantrekken. Ik vind het stigmatiserend en zelfs behoorlijk gevraalijk en in elk geval onfatsoenlijk om te zien hoe Anja iedereen, die het niet met haar eens is, in de hoek zet als xenofoob, racist, Verlichtingsfundamentalist, islamofoob en meer van dat moois.

    Zonder dollen vind ik dat ze daarmee enorm polariseert, wat ze overigens zelf zonder schromen toegeeft.

    Reactie door Peter Breedveld — woensdag 5 april 2006 @ 13.20 uur

  22. @ Peter Breedveld (21):

    Ik kwam nu toevallig bij jouw website terecht door de link van ReneR in nr. 5. (Dat blijkt ook duidelijk uit nr. 16). Ik wist niets af van deze opmerkingen over mij.(Waarom zou ik er dan nu pas mee komen?). Nee, ik volg jouw website verder niet en heb daarin ook geen interesse. Ik reageer nu alleen omdat het HIER ter sprake komt.

    Uit het op zichzelf staande citaat van mij -naar aanleiding van een radiobericht- kan je dus inderdaad helemaal NIET, op grond van één enkel zinnetje dat als verzuchting is toegevoegd (“O ja, die vrijheid van tolerantie om Mohammed een pedofiel te noemen en de Islam als zodanig verdacht te maken”) concluderen, zoals jij doet, dat ik zou denken dat het haar “ALLEEN te doen is om de vrijheid moslims geitenneukers te noemen”. Ik heb het woord “geitenneukers” bovendien zelf niet eens gebruikt. Allemaal verzinsels van jou, dus.

    Als je dan zo goed volgt wat ik schrijf -want dit citaat is al van enige tijd geleden- zou je kunnen weten, dat ik op de weblogs van Jan Marijnissen en Anja Meulenbelt herhaaldelijk (zowel vóór als ná dit citaat) ongeveer het volgende -in een notendop- heb gezegd.

    Met de doelstelling die Ayaan Hirsi Ali zegt na te streven -emancipatie van moslima’s- ben ik het volledig eens. De methode waarop zij dat denkt te bereiken -een frontale aanval op de Islam als geheel over de hoofden van moslima’s heen – werkt echter averechts. De grote meerderheid van de moslima’s herkennen zich niet in haar opvattingen en werkwijze.

    Daarnaast heb ik in de afgelopen periode haar “recht op beledigen”-actie bekritiseerd. Zij heeft als volksvertegenwoordiger (die beter behoort te weten) kennelijk nooit ervan gehoord dat “beledigen” een misdrijf is, dat strafbaar is gesteld in het Wetboek van Strafrecht. O.a. door deze bepaling is ALTIJD AL de vrijheid van meningsuiting enigszins beperkt geweest. En dat is ook ALTIJD AL gebaseerd geweest op artikel 7 van de Grondwet.

    Overigens heb ik in deze kritiek ook gezelschap van VVD-ers als Hans Wiegel en Hans Dijkstal (een van de weinige nog “echte ouderwetse”liberalen)!

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 5 april 2006 @ 15.38 uur

  23. Vervolg op nr. 22 (omdat een posting van mij is verdwenen):

    En, Peter Breedveld, ik zou het niet in mijn hoofd halen, zoals jij doet, een opponent “een minderwaardig mens” te noemen. Dat is naar mijn mening arrogant en zelfoverschattend, en een uiting van fundamenteel hiërarchisch denken.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 5 april 2006 @ 16.05 uur

  24. “Ik heb het woord “geitenneukers” bovendien zelf niet eens gebruikt. Allemaal verzinsels van jou, dus.”

    Ik heb het woord ook niet gebruikt, Olav. Waar zie jij het woord ‘geitenneuker’ nou precies staan? Ik zie het niet.

    Weet je wat, ik citeer mezelf gewoon nóg een keer:

    ‘Dat is waar Hirsi Ali voor vecht in de ogen van types als Olav en Anja, de vrijheid om Mohammed een pedofiel te mogen noemen.’

    Dat is precies wat jij schreef en dat je elders iets anders geschreven hebt doet daar niks aan af. Don’t flatter yourself, ik volg je niet echt. Ik kom je nogal eens tegen op Anja’s afzeiklog, omdat je meestal één van de eersten bent die daar reageert. Dat je ook nog tijd hebt om op tal van andere logs te posten wist ik niet en verbaast me.

    En wat jij verder wel en niet in je hoofd zou halen, zal me een worst zijn. Aan je morele oordeeltjes heb ik geen enkele boodschap en ik negeer je ‘subtiele’ verwijzingen naar het Dritte Reich. Dat is in jouw kringen zo’n populaire hobby, dat ik daar zo’n beetje immuun voor ben.

    Reactie door Peter Breedveld — woensdag 5 april 2006 @ 20.37 uur

  25. Ach, arme Peter Breedveld, wat een slecht geheugen en wat een opzichtig liegen!

    Ik citeer letterlijk uit JOUW tekst, waarnaar in nr. 5 wordt gelinkt( dat was je kennelijk even vergeten):

    -”Olav Meijer, die werkelijk lijkt te denken dat het Hirsi Ali is te doen om de vrijheid ‘moslims geitenneukers te
    noemen’.”
    -”Ik zie een Olav Meijer die beweert dat Hirsi Ali vecht voor de vrijheid om moslims geitenneukers te noemen.”
    -”Ik weet nog steeds niet wat je van Olavs bewering vindt dat Hirsi Ali strijdt voor de vrijheid om moslims geitenneuker te noemen. Ik vind zoiets bijzonder kwalijk. Olav Meijer is wat ik een minderwaardig mens zou noemen.”

    En je leest niet eens goed, want in nr.22 toon ik aan, dat zelfs uit het korte losse citaat van mij dat je uitkiest (in nr. 21) niet eens geconcludeerd kan worden, wat je beweert.

    Verder post ik niet op “tal van andere logs”, maar praktisch alleen op die van Jan Marijnissen en Anja Meulenbelt. Het kost me al de grootste moeite die bij te houden, want het moet steeds ertussendoor.

    Jij liegt en beweert maar raak.

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 6 april 2006 @ 17.24 uur

  26. Ik zie dat ik me heb vergist, Olav. Ik heb je ervan beschuldigt te hebben beweerd dat het Hirsi Ali erom gaat moslims geitenneuker te mogen noemen. Ik bedoelde ‘pedofiel’. Big difference. Olav Meijer bazuint rond dat het Hirsi Ali om niets anders gaat dan de vrijheid Mohammed pedofiel te mogen noemen. Het IS gewoon zo, Olav, Je schreef het. Het zijn jouw woorden en het typeert je. Iedereen ziet het, je kunt het niet verbergen, dat je een hoop heisa maakt om het feit dat ik ‘geitenneuker’ en ‘pedofiel’ door elkaar haal, maakt het alleen maar pijnlijker. Voor jou. Het principe is het zelfde.

    Reactie door Peter Breedveld — donderdag 6 april 2006 @ 21.42 uur

  27. @ Peter Breedveld (25):

    Jij blijft onzin uitkramen en volkomen niet vatbaar voor argumenten. Want zoals ik al heb gezegd, dat ene losse zinnetje dat als een verzuchting was toegevoegd aan een stukje , dat over iets heel anders gaat -je haalt dus enkele woorden volkomen uit de contekst en gaat die dan generaliseren als een algemene opovatting van mij-, gevoegd bij mijn uitgebreide beargumenteerde kritiek elders op Ayaan Hirsi Ali, kan absoluut niet de conclusie rechtvaardigen dat ik zou menen dat het haar “om niets anders gaat dan de vrijheid om MOhammed een pedofiel te noemen.” Je bent nogal pathetisch, kennelijk hopeloos geval. Maar zelfs dan nog zal ik je geen “minderwaardig mens” noemen, zoals jij doet. Misschien dat je daarvan nog iets kan opsteken.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 7 april 2006 @ 9.25 uur

  28. Peter en Olav,

    Willen jullie deze ruzie elders uitvechten?
    Hartelijk dank.

    Reactie door TOMAAT — zondag 9 april 2006 @ 11.35 uur

  29. @ Tomaat (28):

    Nee, want ik was al van plan niets meer aan nr. 27 toe te voegen. Is duidelijk zat. En ik ga niet verder mijn tijd verdoen.

    Reactie door Olav Meijer — zondag 9 april 2006 @ 16.23 uur

  30. @29 Olav,

    Verstandig besluit van je.

    Reactie door TOMAAT — zondag 9 april 2006 @ 17.30 uur

  31. olav tijd verdoen is zonde.
    ik ben het niet met tomaat eens dat het issue een ruzie betreft maar een weblog dialoog over inhoudelijke visies.
    Voor puur concrete informatie heeft Hirhsi Ayaan haar betooog in Berlijn ingeleid met “”het recht om te beledigen”"
    waarna ze er in hetzelfde betoog aan toegevoegd heeft “binnen de grenzen van de wet”.

    Reactie door mona — zondag 9 april 2006 @ 20.53 uur