Herman Heinsbroek

Hé, daar was ie weer (in Netwerk): Herman Heinsbroek, u weet wel die minister van drie maanden…

Een paar jaar geleden heeft ie ‘n partij opgericht waar nadien niemand meer iets van vernomen heeft.

Hij ‘dreigt’ nu om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen als een nieuwe, progressieve meerderheid zich aandient.

Herman wat let je?
Be a man, just do it!

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 03 april 2006 :: 0.03 uur

77 Comments

77 reacties

  1. Alsjeblieft niet, wat een vreselijke man!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — maandag 3 april 2006 @ 1.02 uur

  2. Ach Jan, Hermannetje is dit niet waard. Ik bedoel zo’n stukje over hemzelf. Hij is zielig en hij blijft zielig. Vreemd dat Netwerk mensen met deze loser gingen praten. Jammer jammer jammer. Heinsbroek is nothing en een linkse kabinet is de toekomst. Wachtgeld (vooral van deze Heinsbroek) afschaffen en ook die “overdracht van arm naar rijk”-gedoe dat hypotheekrente-aftrek heet!!!

    Reactie door Esther — maandag 3 april 2006 @ 1.05 uur

  3. We kunnen hem, misschien zeer tegen de zin van Sabineke hierboven, niet tegenhouden. Artikel 4 van de Grondwet garandeert hem nu eenmaal het passieve kiesrecht.

    Gelukkig weten we wat we met Herman voor vlees in de kuip hebben: een typische manager die voor eigen glorie gaat, in plaats van een politicus met hart voor de zaak. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij maar drie maanden minister is geweest…

    Beste ‘verdediging’ – voorzover nodig tegen zo iemand – is om van Herman een ‘roepende in de woestijn’ te maken,
    anders gezegd: er voor zorgen dat er een linkse meerderheid ontstaat die zó groot is (nu 80, straks 100 zetels?) dat het onmogelijk wordt een kabinet te formeren dat steunt op een andere combinatie van partijen dan PvdA, GL en SP (helpen we Wouter Bos ook gelijk met zijn besluitvorming).

    Het lijkt me interessant om in die situatie eens te zien of Heinsbroek het in zich heeft om vier jaar als gewoon kamerlid oppositie te voeren. Gezien zijn persoonlijkheid (zie hierboven) denk ik dat hij van een kouwe kermis thuis zal komen.

    Ik verheug me er nu al op om te zien hoe hij met zijn frustaties rondkomt (of niet) in de debatten die dan zullen plaatsvinden. Dan wordt politiek weer leuk (zo niet komisch) om te volgen…

    Reactie door Cees — maandag 3 april 2006 @ 1.59 uur

  4. @3,Cees, ik zeg niet tegenhouden maar wat mij betreft hoeft het niet!
    Politiek leuk om te volgen met zo iemand, nee, zonde van onze belasting euro’s!

    Reactie door Sabineke van Schie-Pleines — maandag 3 april 2006 @ 2.09 uur

  5. Zag Heinsbroek op netwerk. Dacht even dat ik in de koude oorlog beland was. Wat een uitspraken over linkse coalitie, jan marijnissen,hypotheekrenteaftrek enz, enz
    Volgens hem moeten alle ondernemers, huizenbezitters,normen en waarden hoeders,enz maar onderduiken als links aan de macht komt.Eén voordeel; als heinsbroek dan ook onderduikt en nooit meer boven komt heeft links toch nog één goede daad verricht !
    Van mij mag de linkse coalitie er komen.

    Reactie door Anita — maandag 3 april 2006 @ 2.22 uur

  6. Het is altijd wel geinig om zulk soort zelfingenomen dilettanten op hun bek te zien gaan!

    Reactie door Wattenstaafie — maandag 3 april 2006 @ 2.50 uur

  7. Herman Heinsbroek kan, zoals hij zichzelf typeerde “tegen een stootje”, dus HH zou niets te vrezen hoeven hebben van een links kabinet, zelfs als dat alleen uit SP bestaat.

    Veelzeggend overigens dat HH deze woorden gebezigd heeft. Woorden die namelijk bevestigen dat het verhogen van de belastingen voor de hoogste inkomens, het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek voor deze zelfde groep welgestelden en het door hun meer bijdragen aan de solidariteit binnen zorg en sociale zekerheid helemaal niet de desastreuze effecten zal hebben zoals vooral door VVD en CDA-mensen wordt gevreesd.

    Als echter Ronald Plasterk’s profetie uitkomt en de hypotheekrenteaftrek linksom of rechtsom (deels) zal worden afgeschaft, dan wordt het voor HH wel een moeilijke strijd om te voeren. Zelfs als hij nu nog snel zou besluiten de politiek in te gaan.

    Het zou de politiek weer dat elan van een explosief stofmengsel teruggeven wat het ook had tijdens het flitskabinet Balkenende I, waar HH als minister in vertegenwoordigd was. En niet lang daarna ook als ervaringsdeskundige in hoe je met veel schreeuwen en weinig luisteren een coalitie snel kunt opblazen.

    Reactie door David Tompot — maandag 3 april 2006 @ 3.20 uur

  8. @3 kees

    “een typische manager die voor eigen glorie gaat, in plaats van een politicus met hart voor de zaak.”

    ok, ik zit ook niet op heinsbroek te wachten, maar een politicus met hart voor de zaak? Zover ik kan zien hebben de meeste politici alleen hart voor hun eigen zaak en daar past heinsbroek dus prima bij.

    Reactie door herman — maandag 3 april 2006 @ 6.33 uur

  9. Heinsbroek ken ik niet, en ik wil niet op zijn uiterlijk afgaan, ik wil me alleen baseren op zijn uitspraken.
    En die zijn van een zodanige aard dat ik hem direct uitkotst.

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 3 april 2006 @ 7.22 uur

  10. Goeden morgen allemaal.

    Het is van groter belang om ons te bemoeien met de mensen van NedCar dan met een randfiguur als Heinsbroek.

    Met hem heb ik geen medelijden, met zijn riante afvloeiingsregeling voor die paar dagen die hij in de regering heeft gezeten.

    Maar voor die mensen bij NedCar zal dat niet plaatsvinden, het zal wel een appel en een ei zijn.
    Want het staat reeds vast, die fabriek gaat dicht!

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 3 april 2006 @ 7.34 uur

  11. En daarbij wil ik nog wat aan toevoegen over een aantal graaiers die voor de overheid werken.
    Vanmorgen in de krant:
    Kohnstamm faalde voor 80 mille per jaar!
    Maar.. dat deed hij voor twee dagen in de week.
    Hij nstond onder contract bij Boer & Croon, en daar komen ze nu mee.
    Als het kalf verdronken is….
    Wie hield dan toezicht?
    Gaat die op straat voor zoveel onkunde?
    En die Kohnstamm had ook nog eens Joop Lindhorst aangesteld voor 180.000/jaar.
    Tel uit je winst voor vriendjes politiek, waar niets van terecht komt.
    Wie straft hen af????

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 3 april 2006 @ 7.52 uur

  12. Ja mensen,

    Er zijn mensen die wat meer verdienen dan jullie, omdat ze ook wat meer kunnen dan jullie. Iniedergeval weten ze zichzelf wat beter te verkopen dat maar wat roepen hier.

    Heinsbroek for president!

    Reactie door jeroen — maandag 3 april 2006 @ 8.15 uur

  13. jeroen? Ben je net zo zielig als Heinsbroek?

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 3 april 2006 @ 8.22 uur

  14. @12
    Jouw niveau,succes er mee.

    Reactie door Jofel — maandag 3 april 2006 @ 8.48 uur

  15. Heb Netwerk gezien en vond die H.H. maar een zielige vertoning. Hahaha. Wat en loser.
    Zou met Ratelband samen een leuk duo vormen als de blaaskaakpartij.

    Reactie door TOMAAT — maandag 3 april 2006 @ 8.56 uur

  16. Och, je kunt het ook zo zien: als Heinsbroek kan zorgen voor net dat ene zeteltje dat een flinke linkse meerderheid tot gevolg heeft, dan zal het me een worst zijn. Hij zal zich toch moeten aanpassen aan de andere (grote) partijen.

    Reactie door Duh — maandag 3 april 2006 @ 9.14 uur

  17. Over de SP die mogelijk in Groningen gaat meebesturen:
    http://www.gic.nl/VerlengdBericht.asp?ali=27832&katern=1

    Een van de conclusies die de schrijver trekt is dat als de SP gaat meebesturen, dat dan de verschillen met de PvdA heel erg klein worden. Niet alleen op lokaal ligt dat gevaar op de loer, maar ook nationaal.

    Hoe kan de SP ervoor zorgen dat de kiezer inhoudelijk onderscheid kan blijven zien?

    Reactie door Pieter — maandag 3 april 2006 @ 9.34 uur

  18. @16 Kortzichtig Duh! Bij hoofdelijke stem-
    ming, net als in de Gemeenteraad, kun je
    zelfs met je éénmansfractie van een minder-
    heid een meerderheid maken, indién je je
    aanpast. Dat wil niet zeggen dat je daar
    funktioneert om door de stérksten gemanipu-
    leerd te worden en je principes gemakshalve
    maar overboord moet gooien, hoewel dat mis-
    schien aanlokkelijke kanten zou kunnen heb-
    ben, als je je waarden en normen even aan de kant kunt zetten. Workshops genoeg kun-
    nen bijwonen de afgelopen jaren, méér is
    echt niét nodig!
    Wat voor soort huiswerk heeft Herman tot op
    heden gedaan om een dergelijke ambitie in-
    eens weer van de plank te halen en voorbe-
    reid te hebben?

    Reactie door Madelief — maandag 3 april 2006 @ 9.38 uur

  19. Ja, die stoere Herman, hij dacht met geld kan ik net als in het bedrijfsleven politiek maken. Herman, we waarderen je inzet, je talenten, wis en waarachtig, maar we zijn hier niet in Amerika of erger Italie. Gelukkig bepaalt de kiezer de Tweede Kamer en kijkt zij/hij door zulke blaaskakerij snel doorheen. Herman, toer samen met Berlos fijn met je motor door Italie!

    Reactie door Bas — maandag 3 april 2006 @ 9.48 uur

  20. GEVAARLIJK !ff heinsbroek eruit pikken kan geen kwaad .maar vergeet niet dat nederland steeds rechtser gaat denken .pak de combinatie VERDONK,RUTTE,WILDERS,NAWIJN ,HEINSBROEK,EERDMANS,PASTORS, deze mensen kunnen met hun toch niet uit te sluiten achterban o.a. media en projectontwikkelaars een grote stempel op de verkiezingen in 2007 drukken niet in het minst door verwarring te zaaien en een rookgordijn op te zetten voor de kiezer waardoor een goed in elkaar gezette ,STEMWIJZER, weleens voor ongewenst (rechts)resultaat kan zorgen ! daarom jan niet langer blijven vrijen met bos (P.V.D.A) ,BE A MAN JAN , leg dat 25 punten plan onder de neus van bos en laat hem tekenen .zoniet doen we het als s.p wel alleen .(de p.v.d.a pikt toch altijd onze ideenen het liefst als ze al helemaal uitgewerkt zijn )kortom onderschat mensen als heinsbroek niet .alleen steld hij niks voor maar als collectief met boevengenoemde mensen is het een gevaar voor onze DEMOCRATIE !!

    Reactie door ,texas,henkie — maandag 3 april 2006 @ 9.48 uur

  21. @18

    Even vergeten hoe het D66 vergaat in het huidige kabinet?

    Reactie door Duh — maandag 3 april 2006 @ 9.51 uur

  22. Al die mensen die zo geporteerd zijn voor afspraken vóóraf over een links kabinet vergeten dat met Wouter alleen samengewerkt kan worden als we achter de USA blijven staan. De SP zal dan akkoord moeten gaan met allerlei oorlogen en oorlogjes van Bush c.s., ook met zaken als terreurbestrijding volgens het patroon van Bush en het “vestigen van de westerse democratie”in het midden oosten.Wouter is een vriend van de USA, van de Shell en van Israël.Laat de SP toch op eigen kracht groot worden en desnoods nog 4 jaar langer wachten voor ze meedoet aan een regering. Tegen die tijd zal het kiezersbedrog van Kok, Bos , en hun kornuiten ook in de PvdA achterban duidelijker doordringen !

    Reactie door Aad Sweep — maandag 3 april 2006 @ 10.06 uur

  23. Ben het met 18 T.Henk eens, heb de Netwerkuitzending ook gezien: broekenhein raaskalde wat over dictatorschap in de SP, en dat samen met PvdA en Groen Links een nachtmerriescenario kan ontstaan waar hij `wakker’ van ligt en hem dus drijft om weer de politiek in te gaan.
    Je kan erom lachen maar het demoniseren is hiermee al begonnen. En samen met het door Texas Henkie genoemde rijtje, plus Wiegel
    en Kamiel Eurlings, (De Vl.Blok Flip de Winterkloon)is met veel geld een heleboel modder smijten mogelijk waar de schuchtere kiezer zich door laat koeioneren.
    De 3 linkse partijen zouden hier nu al op moeten anticiperen door samen een, electoraal gezien, overtuigende argumentenvoorraad te beheren
    en te ontwikkelen.

    Reactie door Emiel — maandag 3 april 2006 @ 10.08 uur

  24. Tja die Heinsbroek ziet nog angstig de toekomst tegemoet, waarschijnlijk is hij ook bang voor eerlijk en democratisch regeren.

    Het kapitaal moet bovenal als kool blijven groeien, daaraan worden de noden van de bevolking ondergeschikt gemaakt.

    Ongetwijfeld zal er een groot offensief in beweging komen, die vooral aan moet tonen, dat links de ondergang van Nederland inhoudt.

    Let goed op de media zal over het algemeen, de tootn van rechts benadrukken, zij zijn allang niet meer onpartijdig, wat steeds meer doordringt als je het nieuws volgt.

    De macht van rechts, heeft ondertussen meer kapot gemaakt in dit land, dan menigeen lief is, maar die zaken moffelt men handig weg, door naar vorige kabinetten te wijzen.

    Al met al een zielige vertoning van de rechtse angsthazen.

    Reactie door e.krul — maandag 3 april 2006 @ 10.13 uur

  25. Bravo Aad Sweep. Dit is taal naar mn hart. Ben benieuwd of GroenLinks er ook zo over denkt en of dit land ooit nog ‘eerlijk’ bestuurd zal worden.

    Reactie door Marnix Rombaut — maandag 3 april 2006 @ 10.17 uur

  26. geweldige gast die Heinsbroek _O_

    Reactie door liberaal — maandag 3 april 2006 @ 10.31 uur

  27. “Waarom is die Heinsbroek weer op tv?”, vroeg ik me af. Antwoord: volgens mij had KRO’s Netwerk iemand nodig om de tegenstellingen links-rechts stevig aan te zetten. Liefst iemand die ongenuanceerd is. Iemand die graag op tv wil. Herman Heinsbroek.

    Reactie door Roel van Dijk\ — maandag 3 april 2006 @ 10.39 uur

  28. Nou, ik heb genoten van deze Netwerk uitzending. Vooral hoe Van Baalen en Heinsbroek reageerden op een eventueel links kabinet. Kostelijk! Verder is zo’n kijkje in de toekomst wel aardig, maar moeten we het eerst nog eventjes gaan waarmaken, nietwaar? Er zijn nog iets van 11 maandjes over daarvoor? Zet’m op!!

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 3 april 2006 @ 10.45 uur

  29. Het as geen sterk optreden van HHeinsbroek. Interessant is te zien op welke punten hij meent oppositie tegen een evt linkse macht te organiseren. Dat vormt een aandachtpunt…

    Reactie door chantal — maandag 3 april 2006 @ 10.58 uur

  30. Heinsbroek heeft inhoudelijk toch helemaal niets te melden?!

    Reactie door fransje — maandag 3 april 2006 @ 11.02 uur

  31. Er was eens een L.P.F…..

    En ze leefden nog lang en gelukkig !

    Reactie door Jan met de Pet — maandag 3 april 2006 @ 11.06 uur

  32. Tjonge jonge, iedereen die weer zit af te geven op Heinsbroek als grote kapitalist en graaier.

    Als ie zo weinig voorsteld zien we hem niet snel meer terug na de verkiezingen, zo simpel is het!

    Reactie door jeroen — maandag 3 april 2006 @ 11.16 uur

  33. Wat is er op tegen jeroen? @32

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 3 april 2006 @ 11.52 uur

  34. Heinsbroek is een man van héél veel gladde woorden, maar daden…….Het was vrij snel gebeurt met zijn politieke loopbaan destijds.Een grote ego-tripper!!Hij was immers de man die niet in een dienstauto wilde rijden maar in zijn eigen snelle wagen.Tjaah…

    Reactie door Diny — maandag 3 april 2006 @ 11.59 uur

  35. heinsbroek was dat niet die arcade oplichter die nog een bom duiten moest betalen aan opgelichte muzikanten die hij op zijn rams lp had vereeuwigt past inderdaad goed bij dit oplichterskabinet

    Reactie door berty — maandag 3 april 2006 @ 12.20 uur

  36. Leuk Diny, wie weet wat hij nog bereikt
    heeft door het promoten van zijn snélle
    wagens? Misschien wel gratis campagne voe-
    ren nu en zendtijd vragen aan Harry Mens,
    die graag wat sjeuiigheid in zijn program-
    ma’s aanbrengt, zoals volgende week vermoe-
    delijk weer meneer pastóór,samen met Pastor
    (of heeft die géén kadootje voor zijn gast-
    heer?) Boris D, met een aantal gelijk ge-
    zinde vrienden, kan het nog een amusante
    bijeenkomst worden, waarna men zal opstaan
    om elkaar vrolijke paasdagen te wensen en
    hoopt dat dit Kabinet eieren voor zijn geld
    kiest en vertrékt.
    Hebben we nog zo’n blik gouden eieren wat
    we moeten opentrekken om het wáchtgeld te
    fourneren, of moet eerst het water in de
    Rijn flink stijgen, voordat zalm daar zijn
    neus laat zien?
    Ietsepietsie ánders dan Johan Cruyf:
    na elke meevaller, toch altijd een tegen-
    valler, of dit keer andersom?
    Tégen de stroom op het best in zijn element
    en welke impuls gaat gegeven worden aan de
    minima, na de waardevermindering van hun
    guldens ook de bijstelling van lonen en uit
    keringen verwaarloosd zagen.
    Massa-ontslagen, maar ook per individu, die
    de burger maar even zelf moet zien op te
    vangen, terwijl zijn uitgaven patroon niet
    verder naar beneden kan worden bijgesteld?
    Wil dit Kabinet nog naar buiten dragen dat
    het Pasen gaat vieren???? Wáár en bij wie?

    Herman Heinsbroek zou zich eens moeten ver-
    diepen in het vak “troubleshooter” en zien
    wat dát met je doet! Ongetwijfeld zal hij
    stellen dat hij al expert is op het vereen-
    voudigen van management en dat hem dat op
    een joviale manier is gelukt? Zou kunnen!
    Misschien moet hij eens een maand of wat
    in een scootmobiel gaan rijden en de proble
    matiek in de ZORG eens heel erg goed van
    dichtbij gaan bekijken….ff anders dan er
    mee op een golfterrein gaan crossen !

    Reactie door Madelief — maandag 3 april 2006 @ 12.38 uur

  37. Jaja @12 Jeroen,

    Hein-zijn-broek voor president!

    Reactie door walking bull — maandag 3 april 2006 @ 12.46 uur

  38. @22 Aad

    Aad, de tijd zal het leren. Ik ben bang dat je gelijk krijgt. Ik zelf zal het niet meer mee maken. Misschien wordt de oplossing “The big bang”, de mens met al zijn verstand en onverstand zal zich zelf vernietigen, hier zal geen God ingrijpen, die heeft allang afscheid genomen van de bewoners van deze aardkloot, vluchten kan niet meer, ik zou niet weten waar naar toe.

    Reactie door Henk Hiensch — maandag 3 april 2006 @ 12.52 uur

  39. Heinsbroek, was dat niet de stinkend rijke stinkerd die toch dat wachtgeld wilde hebben? Hij is een zakenman en kan geld “maken”. Daarmee is nog geen bestuurder of zelfs maar politcus. Een eendagsvlieg die aan bekendheid heeft geroken en dat wel lekker vond…

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 3 april 2006 @ 13.23 uur

  40. Wat ik me herinner van Heinsbroek, dat hij zei “even met balkenende spelen”

    dat vond ik wel lachen.!

    Reactie door Jansonius — maandag 3 april 2006 @ 13.50 uur

  41. @39
    ik dacht dat dat nu juist dat de tegenwoordige politiek zo werkte ?!
    dus is hij bij uitstek geschikt als politicus… dacht ik zo.

    wat wij vinden is namelijk niet belangrijk,behalve tegen verkiezingstijd…

    Reactie door iew — maandag 3 april 2006 @ 13.58 uur

  42. ik moet hem niet
    als je hem hoort en ziet??
    hij heeft een uitstraling,dat heel gevaarlijk is,onbetrouwbaar,
    en ze praten wel eens over 2 agenda’s,
    maar dit mannetje?? heeft er 10,en ze beginnen allemaal bij ,,ik,, en eindigen bij,,ik,,.
    het type van zie mij met me allesie.
    zo’n miljonairsbeurs typ,omringt door geld lustige h?????.

    Reactie door ad — maandag 3 april 2006 @ 14.26 uur

  43. Ik heb het programma gezien en vond het bar slecht: ongenuanceerd, vol clichés en onvolledig. Je ziet nu al hoe de media proberen om angst voor links te zaaien. Treffend voorbeeld was de wijze waarop de hypotheekaftrek werd behandeld. We moeten ons erop voorbereiden dat rechts alle middelen zal aanwnden om ons verdacht te maken.

    Reactie door Jan V — maandag 3 april 2006 @ 14.32 uur

  44. Ja als hij zich zelf nog belachelijker wil maken dan vooral doen.
    Trouwens voor het opwekken van de lachlust van anderen zal deze narsist natuurlijk niet gevoelig zijn. Maar goed hebben we toch wat te lachen.

    Roelf

    Reactie door R. van Bergen — maandag 3 april 2006 @ 15.03 uur

  45. (23) Emiel
    Welke 3 linkse partijen? De pvda is al langniet meer “links” en GL…ach… De Christenunie wil ook niet in een links kabinet…dus welke 3?
    (16) Elke partij zal zich moeten aanpassen wil ze meeregeren..ook de SP (als het ooit zover komt) Kwestie van prioriteiten.. en compromissen. Nee, ik denk dat de SP beter in de oppositie kan blijven.
    Stel je eens voor dat ze veel van hun prioriteiten/principes in moeten/gaan leveren…waarheen moeten de kiezers dan?

    Reactie door Warrior — maandag 3 april 2006 @ 15.05 uur

  46. (43) Jan V
    Daar hoeft rechts zich geen zorgen om te maken….dat doet de pvda wel..
    Net als 4 jaar geleden toen de SP ook groot dreigde te worden.

    Reactie door Warrior — maandag 3 april 2006 @ 15.08 uur

  47. tomaat @15
    ben het volledig met jou eens,weet niet of
    je ooit timmerman bent geweest,maar je
    slaat de spijker precies op zijn kop.
    Wie is de volgende gast in netwerk???
    ik vermoed dat het HH.zijn buurman Ferry
    wel zal zijn.

    Reactie door Ben . — maandag 3 april 2006 @ 15.14 uur

  48. nee he????? niet weer.
    Krijgen we een confetti-verkiezing volgend jaar???
    Al die versnipperende partijen.
    Heeft hij weer publiek nodig??????

    Reactie door anitaD — maandag 3 april 2006 @ 16.29 uur

  49. Laat hem AUB meedoen!! flater voor de politiek, dus waarschijnlijk meer kans op een ‘links’kabinet :D

    Reactie door Mark — maandag 3 april 2006 @ 17.06 uur

  50. Ik heb me gergerd aan de hele uitzending van Netwerk.
    Het onheispellende toontje dat met een linkse regering nederland reddeloos tenonder zou gaan.
    Welliswaar werd het een beetje gerelativeerd.maar de bedoeling was toch om een soort angstaanjagend horror scenario te geven.
    En ja Heinsbroek,wie kan deze arrogante nitwit nog serieus nemen ?

    Reactie door gerard — maandag 3 april 2006 @ 17.13 uur

  51. Dat was me wel een uitzending van Netwerk gisteren, waar Herman Heinsbroek zijn hart even mocht luchten gisteren.

    Blijkt nog steeds bij veel mensen, zelfs geleerden, veel vooroordelen te bestaan tov. Groenlinks en SP.

    Allerlei doemscenarios kwamen langs. Het werd gebracht alsof Groenlinks en SP wereldvreemd zouden zijn en ver van de realiteit, maar als al deze mensen zich nu eens écht zouden verdiepen in de standpunten, en een beetje logisch zouden nadenken (of natuurlijk hun oogkleppen zouden afdoen).

    Het feit dat zoveel rechtse mensen zo’n beperkt en verkeerd beeld hebben van de SP zegt meer over hen dan over ons!

    Dus wie is er nu wereldvreemd?

    Ik kan mij daar altijd over opwinden als er dingen worden gebracht zonder nuance, motivatie of mogelijkheid tot verdediging.

    Reactie door Anton Schuurmans — maandag 3 april 2006 @ 17.23 uur

  52. @11
    graaiers hebben we overal, paul rosemuller (een linkse politicus) werkt 1 dag in de week voor 70 duizend euro per jaar.

    hoe heinsbroek precies aan al zijn geld is gekomen weet ik niet, maar om iedereen die een beetje geld heeft, in een dure auto rijd en een duur huis heeft een graaier te noemen vind ik een beetje te kort door de bocht. of het is gewoon pure jaloezie.

    je moet er maar mee leren leven, sommige mensen hebben nu eenmaal meer dan een ander.

    Reactie door jan — maandag 3 april 2006 @ 17.51 uur

  53. Als Heinsbroek ooit premier wordt verhuis ik naar de Antillen ;)

    Reactie door Johnito — maandag 3 april 2006 @ 18.03 uur

  54. Heinsbroek zal de rechterkant nog meer gaan versnipperen, wat ons ten goede gaat komen. Go Heinbroek Go!

    Reactie door ReneR — maandag 3 april 2006 @ 18.05 uur

  55. Beste Jan, het gaat niet eens zozeer om de hoeveelheid geld dat hij heeft, maar meer om het feit dat hij meer wil hebben. Met zijn inkomen, hij staat in de lijst van Quote notabene, had hij zijn wachtgeld kunnen weigeren. Wat hij ook zei, alleen heb ik niet meer de letterlijke tekst, helaas, was dat je kennelijk alleen met mensen met geld goed om kunt gaan. Dat is wat ik ervan begrepen heb en dat stoort me dan erg als hij dat zou menen.

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 3 april 2006 @ 18.05 uur

  56. tja Heinsbroek, en die econoom die overigens ook best verstandige dingen zei, praatten over de SP alsof het nog om het Maoistische splinterpartijtje uit de jaren 70 ging. Als ze de doorrekeningen van het CPB van de SP-programma’s zouden lezen, zouden ze misschien beseffen dat ze puur bezig zijn met, om in ferm-rechtse termen te spreken, demonisering.

    Ook Bos vond ik weer erg slap, hoewel ik het knap vindt hoe hij eigenhandig D66 overbodig maakt door te weigeren een duidelijke keuze te maken.

    Reactie door Johnito — maandag 3 april 2006 @ 18.05 uur

  57. Hallo,ik heb dat proramma voor een groot gedeelte gevolg,maar ik wil het niet hebben over h.heinzbroek.Nee ik maak me zorgen over dat mannetje”woutertje Bos”.hij laat gewoon weten dat als 95% van de standpunten van zijn partij wordt uit gevoerd gaat het straks beter,en zo als hij een beetje veel synisch zei…met 95% van SP en Groen links wordt het heel anders.dus met andere woorden willen zij mee doen dan op onze voorwaarde,lieve help laat het niet waar zijn….W.Bos aan de macht.als ik in mijn regio leest en hoort op tv willen de mensen vanP.v.d.A alleen dat het gebeurd zoals zij willen en er is weinig overleg mogelijk…dus een arrogant beleid en geen respect voor andere partijen.ik blijf het goed volgen en als blijkt datBos niet laat blijken dat SP en Gr.Links van grootte waarde zijn en niet nou ze mogen wel mee op mijn voorwaarde…het enige wat hij overduidelijk laat blijken Macht..macht
    EIGEN BELANG

    Reactie door henk dooyenburgh — maandag 3 april 2006 @ 19.42 uur

  58. Aan Heinsbroek maak ik gen woorden v uil.

    Maar waarom noemt de SP zichzelf progressief, als er wel 1 oer-conservatieve partij in Nederland is dan is dat de SP wel.

    Reactie door Ronald — maandag 3 april 2006 @ 19.58 uur

  59. Dat is maar net vanaf welke kant je het bekijkt Ronald. De SP heeft zeer vooruitstrevende ideeen die langzaam worden overgenomen door de grote partijen (met name PvdA)

    Het hele integratievraagstuk, en haar oplossingen had de SP al voor 2000 aangegeven. Zij wilden actief samenleven bevorderen door actief beleid. Maar neee… dat kon toen niet..

    Zo zijn er tal van voorbeelden.

    De SP is conservatief, inderdaad als je marktwerking en de Verenigde Staten van Europa als hoogste doel ziet…

    Anders denk ik dat de SP je best progressief zult vinden

    Reactie door BArt — maandag 3 april 2006 @ 20.04 uur

  60. Dhr Heinsbroek geeft en heeft zijn eigen mening.Dat niet iedereen het daarmee eens is lijkt mij duidelijk.Het is trouwens voor de SP alleen maar gunstig,als er verdeeltheid heerst in het neo-liberale kamp.MAAR blijf luisteren naar een ieders mening.

    Reactie door tom — maandag 3 april 2006 @ 21.52 uur

  61. Oh nee, niet weer die Bentley rijdende centenpikker! Dacht ik toch dat we verlost waren van dit nare heerschap, komt ie weer aankakken…

    Reactie door J3roen — maandag 3 april 2006 @ 22.23 uur

  62. @54, ReneR,

    Dat is inderdaad wel zo; hoe meer versnippering rechts hoe beter! Daarnaast kunnen die rechtse knakkers nooit succesvol samenwerken; dat laat hun ego niet toe… :)

    Reactie door J3roen — maandag 3 april 2006 @ 22.48 uur

  63. Kan hij gewoon niet gaan tuinieren ofzo?

    Reactie door Niels — maandag 3 april 2006 @ 23.15 uur

  64. Laat ie dat maar doen
    Hoe meer splinterpartijen hoe beter.
    Samen slaan zij toch geen deuk in een pakje boter.

    Reactie door Danny — dinsdag 4 april 2006 @ 13.39 uur

  65. Wat mij betreft wil ik zelfs geen kloon van Herman Heinsbroek meer zien !

    Met Vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior ! — dinsdag 4 april 2006 @ 14.27 uur

  66. Een links kabinet zou heel goed zijn voor Nederland. Het is de vraag of zo’n kabinet op dit moment wel zo goed is voor links. Een coalitie is inherent aan compromissen maar doe niet te veel water in de wijn.

    Reactie door Kees van Iwaarden — dinsdag 4 april 2006 @ 18.26 uur

  67. Goed zo, laat hem maar mee doen. Hoe meer electorale fragmentatie op rechts, hoe beter.

    Reactie door Andere Jeroen — woensdag 5 april 2006 @ 0.56 uur

  68. Kom kom, niet zo dromen. Zolang de pvda met rechts heult, maakt het niet uit hoeveel snippers er aan welke kant ook bijkomen.

    Reactie door Warrior — woensdag 5 april 2006 @ 15.13 uur

  69. Herman Heinsbroek mist de media. Dat was en is bij Hans Wiegel ook het geval.

    Herman is vooral met zichzelf, zijn eigen ego, bezig. Hij vergeet dat de politiek er voor de burgers is. Niet omgekeerd! Hij kan in de leer bij Jan Nagel, Henk Westbroek en Hilbrand Nawijn.

    P.S.: Kay van der Linde, oud-PR-man van Leefbaar Nederland, wordt de nieuwe PR-man van Rita Verdonk!

    Reactie door Kees Huizenga — woensdag 5 april 2006 @ 15.37 uur

  70. Ja hoor dacht ik het niet,Tante Rita is nog
    niet gekozen voor de funktie die ze voor
    zich weggelegd ziet,of ze geeft nu al te
    kennen wel met de PVDA samen te willen regeren.Dus ijzeren Rita laat nu al merken
    hoe bang ze is van de SP en Groenlinks.
    De eene toekomstige VVD leider wil wel met
    de PVDA in zee gaan en de andere absoluut
    niet. Jonge Jonge wat een eenheid in die
    oude zakkenclub.
    Over oude mannetjes gesproken,het oude
    vvd baasje uit Diever heeft plechtig beloofd niet meer in de politiek terug te
    komen,laten we het voorlopig maar op een
    belofte houden heer Wiegel kennende, of de
    volgende oude baas kondigt zich alweer aan.
    Op rtl7 liet vanmorgen de heer H.Vonhoff
    het nu nog niet het juiste moment te vinden
    dat zich nu al kandidaat lijsttrekkers van
    zijn partij aanmelden.
    Beste Henk ik zou zeggen doe net als je
    maatje Hans en ga lekker van je oudedag
    genieten en laat de politiek aan mensen van
    deze tijd over.

    juiste moment te vinden dat zich nu al
    kandidaad lijsttrekkers beschikbaar stellen.

    Reactie door Ben . — woensdag 5 april 2006 @ 15.44 uur

  71. De reden van mr. Herman Heinsbroek om zich mogelijk (!) weer met de politiek te bemoeien is exact dezelfde reden, die minister Rita Verdonk vandaag naar voren bracht. Namelijk de angst voor een linkse regering van PvdA, SP en GroenLinks.

    Zie: http://www.volkskrant.nl/den_haag/article272590.ece

    Ik heb geleerd dat “de politiek niet voor bange mensen is”. De VVD moet haar eigen partijprogramma naar voren brengen. Niet inspelen op emotionele angstpsychoses. Angst is altijd een slechte en onzakelijke raadgever! Les 1 in communicatiekunde.

    Reactie door Kees Huizenga — woensdag 5 april 2006 @ 16.13 uur

  72. (70) Ben
    Sorry hoor, maar mag ik ff lachen? Bang voor SP en GL? Waarom dan wel? Ze maakt gewoon duidelijk hoe verrechtst de pvda is.
    En meteen hoe groot de kans is dat er een links kabinet komt. Heel erg klein dus. Het lijkt me ook niet erg slim om bij voorbaat al een grote partij uit te sluiten. Dat geldt voor alle drie grote partijen.

    Reactie door Warrior — donderdag 6 april 2006 @ 13.11 uur

  73. @72 Sorry hoor Warrior, :) Vrouw Verdonk die iets dúidelijk maakt? Zelfs het ere-Lidorakel uit Diever kan nog beter uitduiden wat zijn partijtje nodig heeft,
    en dat lijkt vooral nog altijd veel drank in de schuins gestreepte stropdaslobbies.

    Reactie door Emiel — donderdag 6 april 2006 @ 18.55 uur

  74. 70Ben@
    In aansluiting op mijn vorige REACTIE op
    dit log,vanmorgen gelezen op teletekst!!!
    Verdonk en Rutte leggen ruzie bij en deze
    minkukels willen in een volgend kabinet
    dan een eenheid vormen???.Ik moet er niet
    aan denken en krijg bij de gedachte eraan
    alleen al koude rillingen.
    Beste Rita en Mark financiéle rijkdom staat
    in geen enkele verhouding tot geestelijke
    rijkdom.

    Reactie door Ben . — vrijdag 7 april 2006 @ 12.11 uur

  75. 72 warrior@
    Met jou stelling dat de PVDA steeds rechtser ben ik het volkomen eens,ook ik
    heb mijn twijfels wat betreft een linkse
    coalitie.Op Jans weblog van 23/3/06.met
    als onderwerp nog-geen-lente-in-de-keukenhof heb ik mijn bezorgheid al uitgesproken en bang te zijn,dat er ondanks
    de grote verkiezingswinst weinig vruchten
    voor links te plukken zouden zijn.
    Dus Warrior in grote lijnen zijn wij het
    toch met elkaar eens Prettig weekend nog.

    Reactie door Ben . — vrijdag 7 april 2006 @ 12.39 uur

  76. Gelukkig dat er in dit land nog mensen met visie zijn. Moet er niet aan denken aan een linkse meerderheid. terug bij af, nee dank je. We mogen trots zijn op ons land, en dat moet zo blijven. Met mannen zoals Heinsbroek kom je tenminste ergens en verzanden we niet in het politieke geneuzel uit Den Haag. Daar wordt toch niemand meer blij van.

    Reactie door alex — dinsdag 30 mei 2006 @ 11.49 uur

  77. ja, Heinsbroek is in ieder geval wel duidelijk, maar bij hem is het ook alle gekheid op een stokje.
    Mensen die onbeschoft zijn tegen iedereen die anders denkt, het zelf in de politiek zwaar verneukt hebben en toevallig veel geld hebben? Op een misselijke manier grappen maken over mannen die eerlijk de stemmen wilt winnen?..Schande voor de KRO, Dit is misbruik maken van een groot goed in Nederland, namelijk Vrijheid van meningsuiting. Hoe hij een poging doet om mensen te vernederen, ongelooflijk. Gelukkig is deze man nog te dom om zelf een zetel te kunnen bemachtigen maar anders zou hij een groot gevaar worden voor de maatschappij, wat een griezel zeg..
    word er misselijk van. Echt het meest klote programma wat ik ooit heb gezien. Meneer Marijnissen is gek als hij naar dat programma zou gaan. Hij kan er alleen maar uitgescholden worden en hij heeft niet eens het heft in eigen hand want dan zou die domme Heinsbroek hem moeten zeggen wanneer hij wel of niet iets zou zeggen. Bizar dat dit op de televisie mag komen.
    Groeten Tom Lensen

    Reactie door Tom — dinsdag 21 november 2006 @ 0.59 uur