Het Europagevoel

“Het aantal burgers dat stemde voor het Europees Parlement was de laatste keer verontrustend laag en het verdrag over de grondwet is in Frankrijk en Nederland verworpen. Steeds meer burgers zetten vraagtekens bij de instellingen van de EU en de snelle uitbreiding van de Unie.” Als oplossing ziet de EU om een actief ‘Europees burgerschap’ te bevorderen.

Dit moet gebeuren met €291 miljoen subsidie voor de komende zeven jaar. Dat is €60 miljoen meer dan de Europese Commissie had voorgesteld en zelfs €173 miljoen meer dan de EU-landen overwegen. (SP!TS)

Oh ja, en het Europees Parlement heeft gisteren besloten dat Nederland de grenzen zonder restricties moet openen voor alle Polen en andere Midden- en Oosteuropese arbeiders die hier willen komen werken.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 06 april 2006 :: 21.23 uur

114 Comments

114 reacties

  1. Wat is dan nog het nut van een Nederlandse regering???????
    Als die toch niks in kunnen of willen brengen kan dit toch gewoon opgedoekt worden.
    Het zou in ieder geval een hele hoop geld besparen.

    Reactie door fransiscus — donderdag 6 april 2006 @ 21.46 uur

  2. Tel uit je winst!!!!

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 6 april 2006 @ 21.57 uur

  3. > Dit moet gebeuren met €291 miljoen
    > subsidie voor de komende zeven jaar. Dat
    > is €60 miljoen meer dan de Europese
    > Commissie had voorgesteld en zelfs €173
    > miljoen meer dan de EU-landen overwegen.

    Goh en waar zou dat geld nu vandaan komen?

    Enneh, wat gaat er met dat geld gebeuren? Ik bedoel, dat het opgaat aan subsidies dat zal wel, maar wie gaat die subsidies ontvangen?

    > Oh ja, en het Europees Parlement heeft
    > gisteren besloten dat Nederland de
    > grenzen zonder restricties moet openen
    > voor alle Polen en andere Midden- en
    > Oosteuropese arbeiders die hier willen
    > komen werken.

    Ja, dat had je kunnen verwachten. De EU gaat zich niet nogmaals aan de steen die Nederland heet stoten. Ze weten dat dit soort dingen hier niet zo populair zijn, dus hupsakee, dan maar van bovenaf een besluit nemen.

    Reactie door Seki — donderdag 6 april 2006 @ 22.00 uur

  4. Enneh, wat moet ik verstaan onder een actief Europees burgerschap? Ach, laat ook maar, ik heb al een beetje een idee wat dat is.

    Hebben die lui daar niet door dat een ‘Europagevoel’ moet beginnen bij de mensen, het volk, en niet van bovenaf opgelegd kan worden?

    Reactie door Seki — donderdag 6 april 2006 @ 22.03 uur

  5. ik ben een actieve NEE!!!!! tegen de eu grondwet eu burger .(bij de weg kost niks doe ik gratis )

    Reactie door ,texas,henkie — donderdag 6 april 2006 @ 22.36 uur

  6. Wat een geld om te investeren in programma’s voor dit doel.
    Wordt ons hierover niets gevraagd, kan er geen eenvoudig referendum over komen? Dit zonder een peperdure PR propaganda om ons over te streep te trekken? Of is dat te naive gedacht?
    Ik erger me vreselijk aan dit soort dure PR projecten. Een dergeljk bedrag zou m.i. zoveel beter besteed kunnen worden.
    En dan ook nog besluiten dat Nederland grenzen open MOET stellen.
    Kan dat wel? Duitsland en Frankrijk hoeven dat toch ook niet, hoe zit dit?
    Begrijp ik het verkeerd? De EU kan toch ons toch niet dwingen de grenzen open te stellen?

    Reactie door mona — donderdag 6 april 2006 @ 22.43 uur

  7. Ik ben zowiezo TEGEN Europa. Tegen DIT Europa dat alleen voor de rijken en industrielen is,maar de gewone mensen laat rotten. Een Bolkensteinrichtlijn, afgezwakt nog steeds erg genoeg, en een Neelie Kroes tie zogenaamd tegen oneerlijke conrurrentie is? Rare regels plotseling erdoor duwen. Ik vraag me af of we dit Europa ECHT nodig hebben of dat we beter af zouden zijn ZONDER?

    Reactie door L.M. Lembeck — donderdag 6 april 2006 @ 22.46 uur

  8. Henk kom jij zaterdag ook naar de Dam?

    Reactie door L.M. Lembeck — donderdag 6 april 2006 @ 22.47 uur

  9. We hebben nee tegen de grondwet gezegd, dus wordt het nu opgesplitst en in hapklare brokken toch ingevoerd.

    lekkere democratie.

    Reactie door alexander — donderdag 6 april 2006 @ 22.53 uur

  10. Moeten we nu blij zijn met dat besluit???
    Wedden dat er meer werklozen komen, wedden dat de armen steeds armer worden in ons eigen West Europa?

    Zijn die mensen nu zo DOM of hoe zit dat???

    Reactie door nicole halmans — donderdag 6 april 2006 @ 23.01 uur

  11. Nou dit onderwerp sluit mooi aan bij het topic ‘het museum voor overbodig beleid’
    We kunnen dus onze regering afschaffen; we worden geregeerd bij dictaat van het Europees Parlement als ik het goed begrijp.

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 6 april 2006 @ 23.24 uur

  12. Zonde van het geld, waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, is geen weg! Een instantie die jaarlijks ettelijke malen heen en weer forenst tussen Straatsburg en Brussel omdat beide steden niet willen toegeven valt nauwelijks serieus te noemen.

    En wat is dat dan, een actief Europees Burgerschap? Ik studeer momenteel in Oostenrijk, politiek gezien zeker niet mijn land maar ze zijn heerlijk EU sceptisch waardoor het heerlijk discussieren is met die lui hier. Eigenlijk ben ik dan al actief Europees bezig is het niet?

    Hoeveel is 291 miljoen eigenlijk per hoofd van de bevolking? Helemaal niks, zelfs het meeste efficiente marketingcommunicatieplan faalt met dit budget falikant! Dat geld zou beter gebruikt kunnen worden om de bende in Straatsburg plat te gooien en de hele kermis naar Brussel (definitief) te verhuizen.

    Reactie door Tom — vrijdag 7 april 2006 @ 0.04 uur

  13. Hoe kunnen we toch in vredesnaam ooit nog van dat idiote EU-gebeuren afkomen??????????

    Reactie door Diny — vrijdag 7 april 2006 @ 0.31 uur

  14. Begin langzaam hekel te krijgen aan de EU.
    We moeten dit en dat. Je krijgt gewoon een hulpeloos gevoel. Scheppen met geld en subsidies. Nederland betaalde jaren veul te veul en wijs je de anderen daarop dan gaan ze nog moeilijk doen ook. Over gulden is vrijwel euro geworden praten we dan maar niet. Nu gaan de grenzen weer open en oost gaat op in west voordat we orde op eigen zaken hebben (nog veel armen in ons land – begrijp 1 op de 5). Alles moet weer veel te snel doorgedrukt worden. Haastige spoed is zelden goed telt voor politici en economie en liberaal niet. Onze Regering laat alles maar gebeuren ondanks een keihard signaal NEE tegen de EU grondwet
    (omdat niemand er iets van snapte).

    Reactie door SPOSITIVO — vrijdag 7 april 2006 @ 1.31 uur

  15. leg het de kiezer allemaal of deels uit met een ´politieke bijsluiter´(-site) en we halen als SP een onverwachtte mega-winst bij de pvda weg in 2007……

    Reactie door barennd — vrijdag 7 april 2006 @ 2.12 uur

  16. Vermoedelijk hebben we het allemaal nog
    niet door:
    Nederland hoeft alleen maar het talen leren
    verplicht te stellen, ‘t liefst een stuk
    of 6 verplicht en 4 facultatief.
    Rekenen met een abacus en machientje tot
    het 18e jaar.
    De plannen voor regulerend openbaar vervoer
    worden na jarenlang geklets en voorberei-
    dende aanbestedingen, ook administratief,
    weer op de lange baan geschoven.
    De werkgelegenheid kado gedaan aan andere
    europese of verre landen en rest ons de
    zgh “kennis-economie” over te dragen, van-
    daar die tálen.
    Nederland alleen nog goed genoeg om diverse
    havens met gemak bereikbaar te maken en er
    weer een ouderwets transitoland van te ma-
    ken, maar dan met ijzersterke regels voor
    het weg- en water-verkeer.

    Diverse snelheidslijnen ontwikkelen voor
    gebieden waar men intussen niet een indus-
    trie heeft bevorderd maar wég gegéven,
    maakt snelverkeer ertussen gewoon niet
    noodzakelijk meer, oftewel overbodig.

    Long range planning mijne héren, én ander-
    mans dámes, welk één verkwisting aan ener-
    gie en arbeidsloon.

    Zijn we inmiddels al klaar met het gedogen
    van landje pik, ruilverkaveling en onder-
    linge verkoop van v.v. rijk en gemeenten,
    waarvan de kosten, door het niet hebben
    willen voorzien van mogelijke onteigening,
    de pan uit zijn gerezen? Ach !

    Meedoen om op de maan te zitten of te hel-
    pen aan een satelietconstructie gaat een
    stuk sneller nietwaar?

    Diverse burgers hebben al weer twee gene-
    raties kunnen ervaren hoe snel en inno-
    verend wij bezig kunnen zijn, of niet?

    Europeanen kunnen wij slechts nog zijn door
    op straat alle mogelijke talen te kunnen
    (horen) spreken, maar zelfs die overbrug-
    ging ten behoeve van contact door/met allen
    wordt als bedreigend ervaren.

    Binnen Nederland ‘talen’ verplicht stellen
    in het onderwijs, zoals minimaal Engels,
    wordt een lachertje als het alleen maar
    gelezen mag worden en niet op straat ge-
    bezigd kan worden. “De straat” is niét voor
    behouden aan asfalt, tegels of zand, maar
    géldt élke openbare ruimte die voor publiek
    toegankelijk mag/moet zijn.

    Elke rijksopleiding kan voorwaarden stellen
    aan de opleidingssoort voorbehouden en toch
    in overeenstemming met de Wet en noodzake-
    lijke uitzonderingsposities omschrijven !

    Men hoeft de eigen landstaal niet op te
    offeren aan het Europagevoel, maar er ook
    niet boven te verheffen als zaligmakend!

    Binnen Nederland geldt dat óók voor elke
    streekgebonden spraak, waarbij het twisten
    over taal of dialect totaal ondergeschikt
    zou moeten zijn (zelfs al ben ik ten dele
    van bijv. Friese afkomst).
    Men bereikt geen éénheid door twééstrijd !

    Reactie door Madelief — vrijdag 7 april 2006 @ 4.56 uur

  17. En zo worden er weer miljoenen verspild aan walgelijke propaganda om de werkende man/vrouw een oor aan te naaien ; herhaal de leugen maar vaak genoeg, dan wordt ze vanzelf waarheid.
    Als kleine ondernemer in de bouw-sector ondervinden we nu al veel hinder van oost europese werknemers, die voor de helft van het uurloontarief of nog minder werken, als wij moeten doorberekenen als we met Nederlandse zzp-ers of onderaannemers werken.

    Het is natuurlijk een buitenkansje voor ons om even snel een smak geld te verdienen en met oost europese tarieven onder de prijs van de concurrent te duiken.

    Lekker toch ? een lage prijs bij de opdrachtgever neerleggen en toch meer winst over houden op de bouw projekten !!
    Een blik met Polen lostrekken, een uitvoerder met een zweep erbij ( want dat harde werken van Polen waar op dit web-log nogal eens gepocht wordt, valt nog wel tegen in de praktijk), en tel uit je winst !!!
    Wat ons echter zorgen baart, zijn de effecten op de langere termijn.
    Het open gooien van de grenzen zal de arbeidsvoorwaarden in Nederland in sneltreinvaart afbreken ; veel sneller dan de meest ultra rechtse regerering ooit voor elkaar zal krijgen.

    Vinden jullie dit niet prettig als werkgever zult U misschien denken ?
    Schijn bedriegt ; natuurlijk klagen we steen en been over de bureaucratische regelgeving in nederland en dure werknemers, maar anderszijds hebben onze concurrenten hier even zo goed last van.
    Door de concurrentie uit oost europa zullen jongeren niet meer kiezen voor een opleiding in de bouw, er valt immers toch geen cent meer te verdienen.
    “we moeten solidair zijn met de oost europese arbeiders” wordt ons voorgehouden ; laat U niet teveel schuldgevoelens aanpraten, vraag U maar eens af of die oost europese werknemers ook wel zo solidair met U zijn, ze zijn er alleen om een paar centen meer te verdienen dan in hun eigen land ( geef ze es ongelijk) en staan er echt niet bij stil dat ze bij ons werkloosheid en slechtere arbeidsvoorwaarden zullen veroorzaken.

    De open grenzen zullen, niet alleen in onze bedrijfstak, ons meetrekken in een neerwaartse spiraal en de snelle grote winsten zullen gauw vergeten zijn, als we straks met z’n allen niks meer te besteden hebben.

    Hierbij denk ik aan 1 van de eerste dingen die ze mij bij de economie lessen hebben geleerd : “als de consument niks te besteden heeft, hoeft de producent niks te maken !”

    Reactie door janB — vrijdag 7 april 2006 @ 7.34 uur

  18. Jan M, waar praten we nou over 291 miljoen in 7 jaar dat is niet eens 1 euro per persoon voor de komende zeven jaar is 14 cent per jaar per burger…..

    Reactie door ronald — vrijdag 7 april 2006 @ 7.49 uur

  19. Goedenmorgen Nederland en ook daarbuiten, als zo lees dat TOM ons land vertegenwoordigd in Austria,
    Wat zou ik graag bij de discussie’s zijn, bij je studiegenoten. Al zou ik me kapot ergeren aan veel neo fascisten.
    Je hebt anders een mooie omgeving gekozen, heb je in de winter genoeg tijd over om te skiën?
    Ik bewonder MadeLief voor haar bijdragen in deze site, je leest er haar betrokkenheid uit.
    Voor haar is de Europese burgerschap genoegzaam af te lezen in de regels hierboven.
    Europa, hoe geweldig mooi is het, maar hoe geweldig vlug wordt het door kortzichtige en op eigen voordeel uit zijnde vertegenwoordigers om zeep geholpen?!
    Ik reis niet meer door al die landen met hun typische bevolkingsgroepen, maar de herrinnering er aan blijft levendig.
    En daar heb ik geen 291.000.000 Euro voor nodig.

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 7 april 2006 @ 7.56 uur

  20. Burgerschap bevorderen? Hoe doe je dat?

    Dat is een gevoel, geen van boven opgelegd mandaat.

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 7 april 2006 @ 8.00 uur

  21. “Oh ja, en het Europees Parlement heeft gisteren besloten dat Nederland de grenzen zonder restricties moet openen voor alle Polen en andere Midden- en Oosteuropese arbeiders die hier willen komen werken.”

    Alleen Nederland? zeker omdat we de enige zregering hebben die altijd braaf doet wat ze zeggen.

    We hebben toch een veto!

    Reactie door herman — vrijdag 7 april 2006 @ 8.40 uur

  22. (8)ben helaas verhinderd .maar hoop dat er veel mensen komen om te protesteren tegen de huurplannen van dekker .want ook de woningcorporaties kunnen straks weleens in europese handen komen .laat zich raden wat er dan met de sociale woningbouw in nederland gaar gebeuren .

    Reactie door ,texas,henkie — vrijdag 7 april 2006 @ 8.42 uur

  23. Logisch dat woedende mensen in Frankrijk staken en de ME te lijf gaan, het Franse EU-NON was toch duidelijk genoeg? Maar ook daar schoffeert men het volk door zich er niks van aan te trekken.

    Reactie door Emiel — vrijdag 7 april 2006 @ 9.02 uur

  24. Alle huurders die morgenmiddag naar Amsterdam kunnen komen: Doe dat en kom om 13.00 uur naar de DAM voor de demonstratie tegen de plannen van Dekker: meer korting op de Huurtoeslag (2,2% bovenop de al groterwordende korting!!), meer huurverhogingen, WOZ waarde en liberalisaties, kleiner worden aantal betaalbare woningen en Dekker wil nu eigenlijk wel TWEE KEER PER JAAR een HUURVERHOGING!!! Daarvoor moeten wetten gewijzigd worden, maar we weten allemaal dat dit kabinet daar zijn hand niet voor omdraait (WWV)…. KOM NAAR DE DAM MORGEN OM 13.00 – 15.00 UUR!!!

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 7 april 2006 @ 9.14 uur

  25. Wat mij betreft mogen e vandaag nog uit die EU stappen!
    Lanzaam maar zeker zijn ze bezig een europese superstaat te creeren.
    En wat de burger daar vindt is voor de heren en dames politici niet interesant.
    Die zijn bezig ook in europa hun eigen agenda af te draaien.
    En nederland wordt langzaam opgeslokt in europa alles wordt straks in europa besloten.
    nederland kan dan hoog en laag springen maar heft dan gewoon te doen wat men in de eu dicteert.
    Als ze nou in de eu iets nuttigs willen doen laat ze dan die constante verhuizing van Brussel naar straatsbur en weer terug mar eens aanpakken.
    Daar worden miljoenen over de balk me gesmeten ten koste van de burgers van europa.
    Dat is nou schandalig als europ wil laten zien dat het werkt waar ik allang niet meer in geloof laat ze dan daar maar eens beginnen want dat geverhuis heen weer wat mijoenen en miljoenen kost dat is iets wat de burger totaal onbegrijpelijk vindt.
    En het is iets wat duidelijk laat zien hoe het er in europa voorstaat en dat het gewoonweg niet werkt het laat zien dat dat europa die eu waar de politici een hele hoge pet van op hebben NIET WERKT.
    Dat het in feite een grote schijnvertoning is.
    Met het uiteindelijke doel en europese superstaat te creeren die de burger niet wil maar die hem gewoon wordt op gelegd.
    En wat opnieuw laat zien dan politici niet te vertrouwen zijn!

    Reactie door Jubbetje — vrijdag 7 april 2006 @ 9.32 uur

  26. kom naar de dam???
    de armste onder ons hebben niet eens geld om naar de demonstratie te komen!!!

    ik zou nu graag alle woorden van de poster,heel hard willen roepen!

    maar vanwege mijn normen en waarden besef zal ik het niet doen…

    !@#$%^&*()_+_)(*&^%$#@!!!!!!!

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 9.34 uur

  27. http://www.telegraaf.nl/binnenland/36711741/Van_Vollenhoven_kon_getuigen_Schipholbrand_niet_horen.html#reacties

    Reactie door Jofel — vrijdag 7 april 2006 @ 9.35 uur

  28. 23
    Ik zou graag willen,maar met mijn uitkering
    red ik het niet.
    Dat zou betekenen dat ik de laatste week water en brood moet eten.
    Die schufterige schooiers in het kabinet drukken het laatste jaar toch hun wetten door.
    En manipulator W.Bos met het kliekje gaat er lekker mee verder.
    Die liegt dat het gedrukt staat.

    Reactie door red pil — vrijdag 7 april 2006 @ 9.45 uur

  29. @26 Jofel

    het gaat nu toch echt belachelijke vormen aannemen! de volksverlakkerij!

    maar het is natuurlijk niet de taak van de SP om er iets “NU” aan te doen!

    als je alles aan de kaak stelt en er verder niets aan/mee doet ben je net zo schuldig was het toch?!

    ik begin zelfs te denken dat alle dames en heren in de kamer [incl. oppositie etc] gewoon meewerken aan het EU geneuzel.

    en dat het zogenaamde,oppositie voeren voor het volk alleen maar toneelspel is…

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 9.47 uur

  30. 28 iew
    Dat gevoel heb ik inderdaad ook.
    Vooral nu blijkt dat bv zoveel mensen het hebben over het 9-11 complot.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-5137581991288263801&q=loose+change

    Als oppositie zou je het eens aan de kaak moeten stellen over bv de deelname aan afghanistan.
    Als de PVDA ook meelult,dat daar terroristen zijn en daarom vind dat nederland daar naar toe moet gaan.
    Dan geeft de SP een pleidooi dat het niet achter de VS aan wil lopen,zonder een reden.
    Ik heb alle kamerleden de eerste versie laten zien http://www.loose change en alleen sp van Leemput geeft een reactie.
    Dat van “en waar waren de 9 kapers wel gebleven”.
    Niet ingaan op hoe groot dat gat wel niet was bij het pentagon en waar zijn de vleugels gebleven en de inslag van de vleugels zijn niet te zien.
    En nog 20 meerdere vragen.
    Het is gewoon een politiek spelletje en het lijkt of de SP ook een spelletje speelt met het ontwijken en niet ingaan op de vragen.

    Reactie door red pil — vrijdag 7 april 2006 @ 10.03 uur

  31. Sjeetje wanneer stopt men nou eens over dat gezeik van alle nadelen van de EU. De SP wil wel de lusten maar niet de lasten, zoals in elke relatie dat kan dus niet.

    Van elke euro die we in nederland verdienen komt 60 cent door handel met het buitenland en dan vooral de landen in de EU. Daar wordt toch voor een deel ons sociaal systeem van betaald, en nog veel meer.

    Elke overheid, lokaal, provinciaal, landelijk of europees brengt een bepaalde rompslomp en bureaucratie met zich mee. Elke echte amsterdammer voelt zich ook geen Nederlander, maar amsterdammer en wil ook geen bemoeienis vanuit denhaag.

    Wat denken we toch klein, in een zo grote wereld.

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 10.15 uur

  32. Moet je maar eens in het middaguur gaan kijken in de restaurants in de buurt van het gebouw van de EU. Daar zitten ze allemaal vet te vreten op onze kosten om daarna onzinnige voorstellen op tafel te leggen. Heb 18 jaar in brussel gewoond, heb zat van die vetnekken gezien die menen boven elke wet verheven te zijn.
    De EU is geen samenwerkingsverband meer, maar een orgaan wat langzaam zijn wil oplegt aan de landen van de EU.
    “Aux armes citoyens, formez les battalions”.

    Reactie door Charlie — vrijdag 7 april 2006 @ 10.26 uur

  33. @31
    Jouw mening weten we nu ook wel.

    Reactie door Jofel — vrijdag 7 april 2006 @ 10.30 uur

  34. @30 jeroen

    vooruit,ik zal dan 1x reageren op uw rare denkwijze[s]

    meer dan 64% van de Nederlanders wil het NIET

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 10.33 uur

  35. @33 en de meningen hier eigenlijk ook wel. Schop overal tegen aan, als je het niet begrijpt.

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 10.33 uur

  36. @30 jeroen

    vooruit,ik zal dan 1x reageren op uw rare denkwijze[s]

    meer dan 64% van de Nederlanders wil het NIET !
    dat percentage lag zelfs nog hoger [ron de 80%] betreffende de euro, maar daar is ons niets over gevraagd.

    en handel met het buitenland zoals u het noemt,werd al bedreven voordat er ook maar een EU was. daar hebben we de EU niet voor nodig.

    of vind u het prima dat de buurman van de overkant,bij u in huis de regels komt bepalen?!

    komt u wel eens buiten????

    [en dit was ook de laatste reactie aan u]

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 10.35 uur

  37. @34 Dit is nou zo typisch, als je aan de nederkllander vraagt of ze belasting willen betalen wil ook de meerderheid dat niet.

    Het neemt niet weg dat het wel nodig is.

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 10.35 uur

  38. 37
    Voor wie betalen we belasting.
    Voor die vetnekken.
    Betalen we belasting voor de wao,waar je toch niet inkomt.
    Betalen we wegenbelasting voor wegen die gedeeltelijk worden gerepareerd en op de bank word gezet om te potten.
    Betalen we huurverhoging aan onderhoud die gedeeltelijk word uitgevoerd en de rest word opgepot.
    Krijgen we eens compensatie voor het kwartje van KOK.
    Jouw mooie belastingstelsel zijn zakkenvullers en speelgeld voor de ambtenaartjes en politici.

    Reactie door red pil — vrijdag 7 april 2006 @ 10.44 uur

  39. jeroen
    De enigste reden dat je hier comentaar geeft,is dat je op het VVD en CDA en PVDA site dat niet kunt doen,zonder dat er censuur word gepleegt.

    Reactie door red pil — vrijdag 7 april 2006 @ 10.46 uur

  40. @31 Jeroen

    Beste Jeroen, je zegt:

    ‘Van elke euro die we in nederland verdienen komt 60 cent door handel met het buitenland en dan vooral de landen in de EU. Daar wordt toch voor een deel ons sociaal systeem van betaald, en nog veel meer.’

    -Kun je dit met feiten staven?
    Ik houd me aanbevolen!
    Wanneer kan ik de -ongemanipuleerde cijfers- tegemoet zien?

    Vooruit, voor nu even dan:
    wat blijft daar van over als je de kosten gepaard gaande met die EU er weer aftrekt?
    Contributie, bureaucratie, onzinregels moeten uitvoeren, controle op dit, controle op dat, subsidies die besteedt worden aan volstrekt verkeerde projecten of terecht komen op volstrekt verkeerde plaatsen, zinloze opbouwmissie en ga zo maar door!

    Verder:
    ‘Elke overheid, lokaal, provinciaal, landelijk of europees brengt een bepaalde rompslomp en bureaucratie met zich mee.
    Elke echte amsterdammer voelt zich ook geen Nederlander, maar amsterdammer en wil ook geen bemoeienis vanuit denhaag.’

    -Dit mooie (contra)pleidooi gelezen te hebben: waarom wordt daar dan niet naar geluisterd?
    Het is niet alleen zo in Amsterdam dit geldt voor elke plaats in Nederland.

    We willen die EU niet!!!
    We hebben met grote meerderheid NEE gezegd!

    Wat wordt het gezonde verstand van de burger toch genegeerd in deze zich globaliserende wereld.

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 7 april 2006 @ 10.47 uur

  41. “Europa één, de V van victorie de EU wint op alle fronten”

    Waar heb ik dit meer gehoord!

    Bedankt PvdA en FNV, jullie hebben je uiterste best gedaan om de EU/ euro te realiseren, met de internationale werd wel wat anders bedoeld.

    Reactie door Henk Hiensch — vrijdag 7 april 2006 @ 10.55 uur

  42. Ja, ja, alles zal in het werk worden gesteld, om on het dwingelandij Europa, door de strot te drukken, hoe zo democratisch?

    291 miljoen voor mensen die nee hebben gezegd tegen de europeesche richtlijnen en die dus met dwang omgevormd dienen te worden, door gewillige werkslaven, ondergeschikt gemaakt aan de God: winst-economie.

    Wat heeft dit met een domocratische Europa te maken? Voor mij lijkt het meer op Russchische dwang.

    Zo ziet u maar weer, ons nee en dat van de Fransen wordt niet geaccepteerd!

    Reactie door e.krul — vrijdag 7 april 2006 @ 10.59 uur

  43. ook de zin van het schrijven en mening geven, op politieke blogs zoals deze is mij aan het ontgaan..
    als er namelijk door niemand wat mee gedaan word[er staan bewijzen zat op] is het in mijn ogen gewoon een extra zoethoudertje tot aan de volgende verkiezingen.[een stem vergaar plekkie]

    NIEMAND [ook de SP] durft of wil!
    degene die wel durven en willen zijn niet bij machte,of worden niet gesteund…

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 11.15 uur

  44. 43
    Dit is een afreageer site op de frustratie die leeft bij de mensen.
    De politiek interreseerd het toch geen bal.
    Een beetje verdraaien en met de stroom meeroeien.
    Net zoals de leugens van Bush,wat iedereen maar slikt.
    De agenda gaat staps gewijs door en wij kunnen wel hoog of laag springen.
    Inderdaad is het nutteloos.

    Reactie door red pil — vrijdag 7 april 2006 @ 11.31 uur

  45. We krijgen nu beetje bij beetje de EU grondwet door de maag gesplitst, in een vorm waar we geen controle op hebben.

    Maar hadden we meer controle gehad als we destijds de EU grondwet hadden aangenomen?

    Reactie door Skeptisch — vrijdag 7 april 2006 @ 11.32 uur

  46. @43 red pil

    laat de sp dan nu nog maar eens aan me uitleggen waarom ik SP zou moeten stemmen…

    op dit moment heb ik namelijk niet het idee dat dat iets zou veranderen.

    handelen om die stemmen te krijgen! niet wachten en hopen op die stemmen!

    zo gaat het namelijk al meer dan 20 jaar, en kijk waar het ons heeft gebracht….

    dankzij dat laffe gedoe!
    maar nee,”WIJ” zijn natuurlijk zo dom geweest om niet op SP te stemmen,en is het onze schuld natuurlijk…

    op naar de volgende 20 jaar!!

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 11.39 uur

  47. Kijk, dit is nou een onderwerp dat ik wel eens uitgebreid op tv zou willen zien. En dan maar hopen dat er mensen zijn die overtuigend genoeg zijn om de mening van het volk te verkondigen…en die dan ook nog eens serieus genomen.

    Reactie door Warrior — vrijdag 7 april 2006 @ 11.42 uur

  48. Het Europagevoel.

    De SP had zo’n 10 jaar geleden al een duidelijk VOORGEVOEL.

    Het zou leiden naar een super kapitalistisch Europa, daarom wel samenwerken, maar integreren in de EU vergeet het omdat: De “EU”

    1. Pakt bevoegdheden af van regering en parlement.
    2. Vergroot de afstand tussen buger en bestuur.
    3. Maakt de controle op het bestuur onmogelijk.
    4. Geeft vrij spel aan de grote multinationals en banken.
    5. Leidt tot minder werk en lagere lonen.
    6. Is slecht voor het milieu.
    7. Sloopt onze gezondheidzorg en ons onderwijs.
    8. Leidt tot een verdere verlaging van de uitkeringen.
    9. Geeft alle kans aan de drugs- en milieumaffia.
    10. Schept nieuwe kansen voor Dewinter en Le Pen.

    Dit waren de tien geboden van de SP.
    Waar blijft het socialisme?, of moeten wij met zijn allen eerst tot de verworpenen der aarde behoren. Geen strijd is het einde van de solidariteit.
    Marx wordt al onrustig in zijn graf.

    Reactie door Henk Hiensch — vrijdag 7 april 2006 @ 11.48 uur

  49. als de coalitie zich heeft geconformeerd aan het NEE van het volk[EU grondwet] en nu hun veto niet gebruikt,maar JPB wel van te voren een handtekening ervoor heeft gezet,is dat dan geen valsheid in geschrifte?

    zijn ze naar het Nederlandse volk toe, nu niet verplicht om dat veto te gebruiken?
    gaarne wat uitleg?

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 11.48 uur

  50. (43 en 44) Tja, ergens hebben jullie wel gelijk. Zou alweer een goede reden zijn om de straat op te gaan…. Maar zoals gewoonlijk (museumplein vorig jaar uitgesloten)is er dan weinig of geen animo.
    Of niemand kan….om verschillende redenen.
    Het resultaat blijft hetzelfde

    Reactie door Warrior — vrijdag 7 april 2006 @ 11.48 uur

  51. 49. iew, je hebt volstrekt gelijk. Het kabinet zou de wil van het volk overnemen. Nee tegen de grondwet, was voor velen een nee tegen de grote stroom van buitenlandse “slaven” voor de uitzuigers van het bedrijfsleven.
    Balkenende zou dus inderdaad verplicht het veto moeten gebruiken. Ik vind dat dit heel duidelijk gemaakt moet worden aan de Nederlandse burger, zodat iedereen begrijpt hoe we via de achterdeur alsnog worden vernaggeld.

    Reactie door kaatje — vrijdag 7 april 2006 @ 11.58 uur

  52. nou dan maar oorlog,,
    op naar brussel,messen klaar,tjek
    geweer is zo gemaakt,tjek,
    fransen oproepen die zijn altijd goed voor wat brandjes,tjek
    belgen mee,eeeuu die zijn altijd goed in ?? ach nou ja, tjek,
    duitsers zijn altijd goed voor het opruimen,,tjek
    een plakje brood,en termos koffie,
    en een krukje,300 meter van de ingang en koppeknallen,
    zouden de opvreters dan luisteren?
    wandt dat proberen ze uit,, hoever ze kunnen gaan met de burger,voordat de pleuris los breekt.
    dus,?

    Reactie door ad — vrijdag 7 april 2006 @ 12.01 uur

  53. @51 kaatje

    juist zo dacht ik er ook over,alleen wat mij dan weer zo steekt is dat dat direct door JPB van tafel werd geveegd na de nederlaag,ivm het “het is geen NEE dat te maken heeft met het vertrouwen van het kabinet” weet u nog?

    en heeft niemand [ook SP niet] daar iets tegen in gebracht.
    terwijl toen al heel duidelijk was dat we het vertrouwen in dit kabinet al hadden opgezegd![maar dat was het eerste dat van tafel geveegd werd,door JPB]

    toen had men al in moeten grijpen,als men dat nu weer nalaat, weet ik precies op welke partijen ik dus OOK niet ga stemmen.

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 12.08 uur

  54. Ronald: 14 cent per burger maakt juist dat het weggegooid geld is…

    Ouwe Dirk: Generaliseren maakt vaak spass maar alle Oostenrijkers neo facisten noemen gaat me te ver. Zoals ik reeds aanhaalde, het is politiek gezien zeker niet mijn land maar de EU-sceptische houding hier staat me wel aan.

    Geen continent zo divers als Europa, wat het een prachtig werelddeel maakt. Ook geen continent met een geweldadigere geschiedenis als Europa, dus vroeger konden we het blijkbaar ook al niet eens worden, waarschijnlijk door die diversiteit. Die diversiteit moeten we koesteren en niet denken dat het een bestuurbaar geheel kan worden. Dat is een utopie.

    Reactie door Tom — vrijdag 7 april 2006 @ 12.31 uur

  55. @ IEW niet iedere keer het Nederlandse nee relateren aan het kabinet! Ik heb nee gestemt tegen Europa en niet tegen dit kabinet, dat doe ik straks wel weer!

    De Europese Unie is een veel grotere bedreiging voor Nederland dan dit kabinet, want daar zijn we straks toch wel vanaf.

    Reactie door Tom — vrijdag 7 april 2006 @ 12.33 uur

  56. De nee tegen de grondwet was een nee tegen balkenende en een nee omdat men niet goed geinformeerd was.

    Wat een zielepieten hier allemaal. Wil je terug naar de jaren 50 waar je twee uur voor de grens wilt staan als naar brussel wilt rijden. 10000 formulieren invullen als je een bloemetje in duitsland wilt verkopen omdat er misschien een nederlands fruitvliegje opzit.

    Jullie zien niet directe positieve gevolgen van een EU, dus moet het wel slecht zijn, wat een bekrompenheid hier.

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 12.36 uur

  57. @55 Tom
    het gaat mij er om dat het de eerste reactie was van JPB na de uitslag van het referendum.

    en hoe groot denkt u dat die bedreiging word, als we “dit kabinet” nog door laten gaan tot 2007?

    bent u niet bang dat er afspraken binnen de EU worden gemaakt voor de lange termijn?
    [zoals er nu snel van alles door Brussel word doorgedrukt]

    en dat de nieuwe regering/coalitie daar niet eens meer wat aan “kan” veranderen?
    ondanks de beloftes/programma’s straks met verkiezingstijd.

    alles wat er maar fout gaat is gerelateerd aan de coalitie van nu…
    en de slappe houding van oppositie!

    maar dat is mijn mening.
    of kan ik maar beter weer zeggen: “tsja het is nu eenmaal zo… we kunnen er toch niets tegen doen…

    Reactie door iew — vrijdag 7 april 2006 @ 12.50 uur

  58. @56 Jeroen

    Ik heb nog geen antwoord (zie 40) van je gehad Jeroen!
    Kan ik dit nog verwachten?

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 7 april 2006 @ 12.50 uur

  59. Jeroen, wat een kleinzielige onzin.
    Natuurlijk worden de positieve effecten van een samenwerkend Europa niet onderkend, wij willen echter geen Europese uberstaat, waarin we onze soevereiniteit verliezen en onze vrijheden kwijtraken (wacht maar af m.b.t softdrugsbeleid).

    Reactie door kaatje — vrijdag 7 april 2006 @ 12.50 uur

  60. Stellen dat een nee tegen de grondwet een NEE tegen Balkenede was is dikke onzin. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn geweest die zo hebben gedacht maar dit heb je je aan laten praten door de media. Je bent geen haar beter dan ‘ons’, jij hoort ook alleen maar wat je wilt horen.

    Bloemetjes verkopen en formulieren invullen hoefde in de begin jaren ’90 ook al niet, toen de EU nog een slapend instituut was dat weinig(eigenlijk nog teveel) geld kostte en niemand er zich aan stoorde.

    Lekker boeiend dat ik hier in Oostenrijk zo de grens over kan fietsen en dat ik hier niet met Schillings hoef te betalen. Ik had het er nochthans graag voor over gehad, het had heel veel miljarden Euro’s kunnen besparen.

    Reactie door Tom — vrijdag 7 april 2006 @ 12.51 uur

  61. (56) Mwoah…soms wel, ja..:o)
    Ik ben tegen omdat ik vind dat we onze eigen regels wel kunnen maken en gemaakt hebben. Wij hebben op dat gebied helemaal geen bemoeienis nodig van buitenaf. Als de regering vindt dat ze een bepaald beleid moeten voeren, moet dat niet vanuit een ander land veranderd kunnen worden.. ik noem maar als voorbeeld..het drugsbeleid.
    Overigens ben ik tegen drugs, maar dat doet hier niet ter zake. Er gebeuren wel meer dingen war ik het niet mee eens ben, maar dat wordt wel bepaald door onze eigen regering en niet door mensen die niks met Nederland of Nederlanders hebben.

    Reactie door Warrior — vrijdag 7 april 2006 @ 12.52 uur

  62. Ja, ja, want laten we vooral doorgaan met Europa. Alleen rechtse zakkenvullers vinden Europa fantastisch, onbegrensde mogelijkheden voor het groot-kapitaal. Hoe lang zal het nog duren voordat een minimum loon door het Europese hof als onwettig wordt bestempeld?! Immers een struikelblook voor de o zo verheerlijkte vrije markteconomie. Zo snel mogelijk uit dit Europa. Ik wil geen eenheidsworst en ook niet dat andere landen (katholieken en conservatieven) onze euthanasiewetgeving even gaan veranderen.(wacht maar af gaat gebeuren, eerste aanzet is al gegeven)

    Reactie door kaatje — vrijdag 7 april 2006 @ 13.00 uur

  63. @58 Kijk eens op

    http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bedrijfsleven/internationale-handel/publicaties/persberichten/2006-017-pb.htm

    Maar zoek zelf maar eens uit dat nederland toch meer een exportland is dan importland. En in dat geval is een open interne EU markt wel erg handig…..

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 13.28 uur

  64. Jeroen, dat bestrijdt toch ook niemand.
    Ik ga lekker van het zonnetje genieten, ondanks het feit dat weersbeinvloeding al mogelijk is (waar discovery science al niet goed voor is) komt deze ook voor mij nog steeds gratis op en wordt nog niet commercieel geexploiteerd.
    Fijne middag.

    Reactie door kaatje — vrijdag 7 april 2006 @ 13.32 uur

  65. Tom, ik heb toch niet gezegd dat alle Oostenrijkers neo nazi’s zijn?

    Ik had het over vele!

    Ik heb vele kennissen in das Grosse Kanton die het niet zijn.
    Goede studie overigens.

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 7 april 2006 @ 13.49 uur

  66. @58 Jeroen

    Dank voor de interessante link.

    Hoewel deze helaas niet de vraag die ik stelde naar aanleiding van je bewering:
    ‘Van elke euro die we in nederland verdienen komt 60 cent door handel met het buitenland en dan vooral de landen in de EU.’beantwoord.

    En ook niet per definitie de noodzaak aangeeft tot verdere EU uitbreiding of implementatie van de EU grondwet.

    Desalniettemin wel interessante cijfers.

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 7 april 2006 @ 15.07 uur

  67. @Wattenstaafje,

    Ik heb niet beweerd dat een exportland als nederland het nodig heeft om nog verder de EU uit te bereiden. Ik geef aan doordat we zo’n exporteur zijn we wel veel baat hebben bij een zo vrij mogelijke markt met de landen waarmee we zaken doen. Voornamelijk EU landen.

    Dat zijn de voordelen die niemand direct van de EU ziet. Maar er wel degelijk zijn.

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 15.43 uur

  68. Nou heb ik het voor je uitgezocht, wat een service he…

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_economie

    Ons bruto nationaal product is rond de 500 miliard en de export inkomsten zijn zo rond de 300 miliard. Een verhouding van 1 euro inkomsten waarvan 60 cent verdient aan export.

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 15.50 uur

  69. nog een eu gevoel ..volgent jaar de affalheffing de lucht in omdat de grensen open gaan????

    wat gij niet wil wat u geschiedt/eu/doe dat ook een ander niet,,
    schiet mij maar dood.

    Reactie door ad — vrijdag 7 april 2006 @ 15.57 uur

  70. Wattenstaafje legt de vinger wellicht ongewild op de zere plek; economische samenwerking willen we waarschijnlijk allemaal. Dit was ook een van de uitgangspunten van de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staat, destijds vlak na de oorloog. Uit mijn hoofd waren de andere:
    - Samenwerken om een nieuwe wereldoorlog te voorkomen
    - Een vuist kunnen maken tegen het communistische Rusland

    Nu, een 50 jaar verder loopt het helemaal uit de klauwen en is de Unie er niet alleen en enkel voor economische samenwerking, maar ook voor bemoeienis van nationale problemen. Nu weet ik zelf ook wel dat er voor Europese samenwerking wetten en regels nodig zijn, maar dit gaat inderdaad richting een supranationale staat waarin landelijke belangen ondergesneeuwd raken. En dat willen we dus NIET!

    Reactie door Tom — vrijdag 7 april 2006 @ 17.18 uur

  71. Europagevoel? Dus daarom voel ik me zo slecht! Tijd om de dokter weer eens een receptje afhandig te maken ter genezing ende vermaak (want chemisch vrolijk is niet eens zo slecht) :)

    Reactie door Riave — vrijdag 7 april 2006 @ 18.33 uur

  72. @68 Jeroen

    Bedankt voor de gedane moeite.
    Maar met alle respect hier kan ik niets mee..
    BNP 2005 afzetten tegen export 2005? Waarvan overigens 62.1 % EU gerelateerd is.
    Importcijfers zijn overigens van 2ooo

    Misschien heb je wel gelijk Jeroen en kun je beter rekenen dan ik kan.
    Maar aan de hand van deze cijfers kan ik geen conclusies trekken.
    Feit blijft dat we met die EU geconfronteerd zijn.
    Door de een omhelst en door de ander als gedrocht beschouwd.

    Het simpele gegeven dat er zoveel discussie rond dat hele EU gebeuren is, zegt mij genoeg.
    En ze kunnen het maar niet uitleggen hé?
    Wordt trouwens ook al niet meer gedaan, ze drukken het er gewoon door.
    Whéi van de Vee Vee Dee weten wel wat goed is voor de gewone man:
    ‘Nederland: Hét New York van de Verééé -nigde Státen van UIWROOPA!’

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 7 april 2006 @ 19.35 uur

  73. De Europese Unie is een ramp! Dagelijks bereiken ons berichten dat he Europese Hof dit en dat land berispt vanwege het overtreden van regels die Europa heeft bedacht! Stuitend. Het lijkt erop alsof de Europese Unie er is om van Europa Eurabie te maken. Let maar eens op!

    Reactie door AVe — vrijdag 7 april 2006 @ 19.41 uur

  74. De EU en de islam.

    Het lijkt wel of de instanties meewerken aan het opleggen van de islam. Dit is terug te voeren naar de afspraken die de EU al zo’n dertig jaar in gemengde Euro-arabische commissies maakt. Via allerlei kanalen sijpelt het naar beneden. Het is wel wat ongrijpbaar, want het is niet één persoon of partij die dit doet, maar een soort gestuurde trend. Het wordt ook in versluierde, vage en bedekte termen aan het oog onttrokken. Het is dus ook niet eenvoudig om daar je vinger op te leggen, alleen Bat Ye’Or deed daartoe wel een poging met haar boek Eurabia. Fallaci komt daar in haar boek Kracht van de Rede ook op terug. Ook hebben heel veel partijen en ook maatschappelijke organisaties (in)directe betrokkenheid bij dit soort commissies. Islam-critici van allochtone komaf zijn belangrijke horzels in de pels. De EU heeft zich om economische en politieke redenen overgegeven aan een inofficieel pact door middel van allerlei gemengde commissies met Arabische landen. De EU doet dit omdat het naar een belangrijke rol in de wereld streeft op politiek en economisch gebied. Met name “links” ziet graag dit tegenwicht tegen de VS, en vlak ook rechts niet uit. De EU heeft daardoor stabiele energiebronnen en meer gewicht in de wereld en goede betrekkingen met de Arabische wereld. De prijs hiervoor betalen wij in de vorm van voortschrijdende economische liberalisering resulterend in verslechterde arbeidsomstandigheden en sociale zekerheid (een SP-uitgangspunt van kritiek) en immigratie uit islamitische landen (met name Arabische landen en Turkije en hier zijn we bij de kritiek uit de hoek Wilders).Het zou mooi zijn als een politieke beweging beide kritiekpunten in zich zou gaan verenigen. De bevolking van Arabische landen gaat de komende 30 jaar verdubbelen en die landen willen hun mensen exporteren, zorgt ook voor stabiliteit in die landen en welvaart als ze een deel van hun bevolking kwijt kunnen in de EU. Leuke bijkomstigheid is ook verspreiding van de islam. Zo zien die landen dat. Deze landen hadden al vanaf het begin (al jaren 70) belangrijke rechten voor moslims in EU-landen afgedwongen. Op papier wel wederzijds, maar geen moslim-land zal zijn grenzen openzetten voor grote aantallen niet-moslims die zich ook nog eens niet aanpassen. De elite in de EU weet dit, maar vindt dit geen probleem, want men heeft van tijd tot tijd goedkope krachten nodig en ze zijn in hun ogen nodig om de vergrijzing op te vangen, want die vormt een hindernis in de onbelemmerde economische groei die nodig is om met de rest van de wereld te concurreren en een belangrijke rol op het wereldtoneel te spelen. Ook kan de EU zo goede betrekkingen met de Arabische landen onderhouden. Ook al lijkt het nu wel hier en daar strenger qua toelating, toch komen er nog steeds velen het land binnen. Daarnaast zijn de EU-overeenkomsten al zodanig dat echte strenge maatregelen al niet eens meer genomen kunnen worden, want die zijn in strijd met het Europees recht. Het wachten is dan ook op de stortvloed van stukken die meer immigratie bepleiten om de vergrijzing tegen te gaan. Die stukken zullen er komen (er zijn er al een paar geweest), maar de bevolkingen zijn nu nog te weerspannig voor onderdompeling met dit soort propaganda. Mij benieuwen hoe de Oost-europese monoculturen uiteindelijk gaan reageren als zij ook met moslim-immigratie worden geconfronteerd (chauvinistisch katholiek Polen bijvoorbeeld). Dat zal nog wat worden, maar het zal ongetwijfeld de bedoeling zijn van het internationale multiculturalisme en islam om ook die monoculturen te breken. Uit uitlatingen van figuren als Van Thijn en dergelijke wordt dat punt ook benadrukt inzake Nederland. Ze vinden het goed dat dit gebeurt, want de westerse volkeren worden verdacht van al het mogelijke aan te richten kwaad. Men gijzelt de autochtone Europeanen met een schuldgevoel wegens racisme en politiek-correcte dogma’s. Multiculturalisme is dus in beginsel antiwesters en slecht voor vrouwen en homo’s. De islamitische monoculturen worden niet aangepakt, kunnen ze ook niet eens. De elites (nomenklatoera) van de EU-landen vinden het allemaal best zo, ook omdat ze het gevaar niet (willen) zien. Zelfhaat en zelfschuld verblindt hen. De Raad van Europa accepteerde islamofobie als discriminatie. Absurd. Ook de bevindingen van 2 jaar geleden over het antisemitisme werden op het belachelijke af door de EU-instanties onder het tapijt geveegd, omdat de uitkomst niet beviel. De daders waren geen blanke autochtonen, maar moslims. Ik denk dat er zelfs afspraken zijn gemaakt dat EU-landen die belachelijke anti-discriminatiebureaus moeten accepteren die zorgen voor repressie van de critici van het multiculturalisme. Gebeurtenissen van de afgelopen jaren met de islam hebben wel gezorgd dat er wat zand in de machine is gekomen. De afwijzing van die grondwet was daar ook één van. En niet te vergeten de kritische websites en informatiebronnen op Internet. Een aanval in de toekomst op deze vrijplaatsen is niet uit te sluiten. Bewustzijn over deze ontwikkeling bij Europeanen is van groot belang.

    Reactie door Cogito — vrijdag 7 april 2006 @ 19.50 uur

  75. @72 Ja ik zeg niet dat je je europeaan moet voelen, daarvoor zijn de verschillen in europa te groot.

    Het gaat er om dat je zowel naar positieve als negatieve moet kijken en dat als geheel moet beoordelen. Weinigen doen dat , zeker hier niet…..

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 19.59 uur

  76. De Poolse loodgieter:

    She points out that after the Eastern enlargement of the EU, the Arab countries were worried that less European funds would be available for the Maghreb countries. They made Europe promise that EU funds to the Southern shores of the Mediterranean would not diminish, but also that immigration from Arab countries would not be stopped in favour of immigration from Eastern Europe. This is the real reason why the Polish plumbers are not welcome while people from the Maghreb still continue to flock to Europe.

    http://www.militantislammonitor.org/article/id/1675

    Reactie door Cogito — vrijdag 7 april 2006 @ 20.25 uur

  77. #51 kaatje

    Als de EU parlementsleden van het CDA en de VVD ook voor hebben gestemd, zou het raar zijn als Balkenende ineens zijn Veto zou gaan gebruiken. En Balkenende kennende…

    @Jeroen.

    je klinkt nog zo onnozel op dit weblog…probeer eerst maar eens wat meer levenservaring op te doen en te werken in de bedrijven die te maken hebben met de oneerlijke concurrentie die we straks onbelemmert gaan krijgen van oost europa. En zet die Ipod van je wat vaker op Radio 1 in plaats van YorinFM.

    @Ouwe Dirk

    Ja, Hitler was een Oostenrijker en Heider had er ook even 4 jaar de leiding. Is zo’n land dan direct met zijn inwoners direct voor eeuwig verdoemd? Volgens mij was Mozart er ook 1.

    Ik zie landen als Italie, waar alles wordt gecensureert door Berlusconi eerder als een schandvlek in die EU dan Oostenrijk. Het is gewoon weer een land geworden zoals het ook in de dertiger jaren was. Ik heb de docu op Canvas over satire in Italie bekeken en je wordt er niet vrolijk van. Dat die man in de EU gewoon zijn gang kan gaan zonder dat ineens dus hij op de vingers wordt getikt door Brussel! Waarom zou dat toch niet gebeuren? Omdat de louche EU leiding zelf ook geen haar dus beter is.

    #73 Ave

    Nee, het is de voltrekking van de droom van Adolf Hitler. En ons landje is niks meer dan een “Gau” in een totalitaire EU-dictatuur geworden. Gasten met dezelfde ambities als Berlusconi krijgen in zo’n zieke sfeer alle gelegenheid om hun louche plannen te realiseren.

    Wordt dus wakker allemaal in Nederland! We zijn een dictatuur geworden. En ons parlement is niks anders dan een schijnvertoning om ons de illusie te geven, dat we nog zelfbeschikkingsrechten hebben binnen dit Europa. Het is een farce!

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — vrijdag 7 april 2006 @ 20.34 uur

  78. @ReneR Pffff LOL.

    Ik denk dat 1/4 van mijn CV de werkervaring van iedereen hier bij elkaar overtreft……

    Reactie door jeroen — vrijdag 7 april 2006 @ 21.08 uur

  79. Het Europa gevoel.
    Helaas niet aanwezig bij de SP

    Vraag het uw moeder, vader opa of oma….Het is nog niet zolang terug dat socialistisch Duitsland ‘ruecksichtlos’ de grenzen overtrok om alle buurlanden te bezetten.
    Inderdaad, soms leven zij nog, deze mensen!
    Hier geen les in geschiedenis, maar we weten met zijn allen wat dit betekende voor de vrijheid.voor de mens.
    Inderdaad, erger nog, genocide en we konden er niets aan doen.

    Amerika is een klote land en iedereen is daar een crimineel.
    Honderdduizenden Amerikanen liggen over de wereld verspreid in hun graf.
    Met de maatstaven van vandaag had Amerika niet het recht om Hitler/Duitsland aan te vallen en zich moeten beperken door slechts alleen tegen Japan op te treden.
    Ik heb het dus over de maatstaven van vandaag en niet over het verleden.
    Maar toch….
    Als Duitsland in 1940 lef had gehad was na Duinkerken direct ook Engeland bezet.
    Amerika was dan werkelijk niet in Europa in beeld gekomen.
    Rusland had door Duitsland met 3 keer zoveel inzet kunnen worden verpletterd.
    En de Duitsers stonden echt dicht bij Leningrad, Moskou en helemaal in Stalingrad.
    Gelukkig…
    Engeland is niet bezet en de grote potentie van de VS kon worden ingezet om Europa mede te bevrijden.
    Die potentie van de VS, maar ook andere landen zoals Canada, dus niet direct betrokken landen, vindt u gemakkelijk op al onze oorlogsgraven.
    (Ik had eigenlijk beloofd niet over geschiedenis te beginnen)

    Een stukje verder in de geschiedenis liet zien dat een groot gedeelte van Europa ‘de facto’ bezet bleef door een andere groep socialisten. ……
    Toen ‘socialisme’ uiteindelijk in 1989 zijn faillissement kon tekenen is Europa in een versnelling gekomen. De angstaanjagende ‘koude oorlog’ was voorbij.

    In onze tuin hadden we nog lang niet alles opgeruimd. Niks konden we doen tegen de moorden in het voormalige Joegoslavië.
    Tot die criminelen het gewoon oplosten

    Europa?
    Daar moeten we offers voor durven brengen. Nu eens zonder hulp van de VS.
    Het afgrijselijke egoïsme van de SP/Hun leiders is meer dan stuitend.

    Toch weer terug dus naar de geschiedenis.
    De SP heeft helemaal niets geleerd!

    Reactie door Bon Ton — vrijdag 7 april 2006 @ 21.13 uur

  80. @78 Jeroen

    Ben je dan zo vaak ontslagen? :)
    Wel eerlijk!

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 7 april 2006 @ 21.21 uur

  81. @78
    Jeroentje,Jeroentje.
    Wat moeten we toch met jou.

    Reactie door Jofel — vrijdag 7 april 2006 @ 21.48 uur

  82. PRINS CONSTANTIJN OOK AL AAN RONSELEN

    Las gister in huis-aanhuis-blad De Posthoorn dat Constantijn samen met Atzo Nicolai ook al liep te ronselen op Aloysius College Den Haag om vooral maar -voor- Europa te stemmen.

    Argument van de schatrijke prins “die Nederlandse loodgieters zijn toch veel te duur”.

    Er was 1 leerling die tegenstemde, tenminste 1 kuddedier minder.

    Reactie door verkouteren — vrijdag 7 april 2006 @ 22.36 uur

  83. Sjeeeees, Jeroentje, da’s niet best, jochie. Werkgevers houden niet van die lange CV’s. Die worden nl onduidelijk…
    Bij deze baas blijven hoor, want strakjes ben ook zomaar een uitkeringstrekker…. :)

    Reactie door L.M. Lembeck — vrijdag 7 april 2006 @ 23.08 uur

  84. @78, jeroen,

    Twaalf ambachten, dertien ongelukken…

    Reactie door J3roen — vrijdag 7 april 2006 @ 23.37 uur

  85. Wat helaas te weinig mensen weten is dat de EU mede is opgezet door de bilderberggroep. Deze club heeft altijd in het grootste geheim het raamwerk opgezet waar later de EU aan is opgehangen.
    Deze bilderbergclub is een uit elitefiguren opgebouwde denktank waarbij GEEN publieke inmenging mag plaatsvinden en alle besprekingen vinden plaats achter gesloten deuren zonder pers, laat staan enige democratische controle, daar er ook prominente politici aan mee doen.
    Deze organisatie heeft zogezegd de EU helpen oprichten en het spreekt voorzich dat deze unie ook de belangen van deze eliteclub zal behartigen.
    Deze belangen liggen paralel aan de belangen van het grote grensoverschreidende kapitaal en bankinstellingen plus de grote multinationale industrie. Grofweg zijn dit de hoofdbelanghebbenden die dus ook niets zien in teveel politieke inmenging vanuit de regeringscentra van de lidstaten zelf.
    Het dagelijkse bestuur van dit machtscentrum is een zeer zwaar verdund aftreksel van het mandaat vanuit de bevolking. De reactie van de bevolking is dan ook hieruit te verklaren.
    Deze geldverslindende boboclub bestaat slechts ter meerder glorie van zichzelf en dient de wereldagenda welke voorligt tot de vorming van een wereldregering.

    Reactie door Rob van der Zon — vrijdag 7 april 2006 @ 23.57 uur

  86. #78 Jeroen

    Ok Jeroen, knip en plak je CV hier maar dan neer jongen zou ik zo zeggen. Aan dat opschepperij heb ik een hekel.

    Reactie door ReneR — zaterdag 8 april 2006 @ 0.23 uur

  87. Laat ze komen maar wel tegen coa-loon en de werkgever betaalt hun integratie en huren dan gaan ze na 2 jaar weer blij terug naar huis (want hebben dan eigen huis kunnen kopen euro 15/20.000 ipv euro 200.000, veel geld gespaard 1 brood kost daar 10 x minder dan in Holland, laten we dat deze mensen toch gunnen). Voor de talloze boefjes, welke reeds in de rij staan te trappelen, cellen klaar houden.
    Oh ja, wat gaan we nog doen met de uitgeprocedeerde asielzoekers ? Weg ermee
    en de grenzen open voor de vloedgolf.
    Leuk besloten EU – Nederlands NEE alsnog bestraft met chaos. Nu naar de Dam.

    Reactie door SPOSITIVO — zaterdag 8 april 2006 @ 3.04 uur

  88. @83

    Rob van de( )r(ijzende) Zon,
    óók jij wéét, waren er maar meer

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 8 april 2006 @ 3.36 uur

  89. @79 hahahaha, ik ontsla de werkgevers. Waar ik nieuwe betere kansen voor me zelf zie daar ga ik heen. Ik ontwikkel me, blijf niet 15 jaar hangen om vervolgens kansloos op de arbeidsmarkt te eindigen en de Polen de schuld te geven van alle ellende.

    Reactie door jeroen — zaterdag 8 april 2006 @ 7.48 uur

  90. @ouwe dirk

    ik heb heel veel familie en vrienden in Oostenrijk en kom er zelf regelmatig. Veel Neo nazi’s heb ik er niet gezien, niet meer als bij ons. “gewone” oostenrijkers zijn bijna allemaal tegen de EU. Hun regering heeft ze dat ook door de strot geduwd. Na 1 referendum is ze niets meer gevraagd en wordt ook over hun hoofden beslist. Ik ben ervan overtuigd dat ze als er daar een referendum was geweest ook een dik nee gehoord was. Dat wezen de opiniepeilingen wel uit tenminste.

    Ik vind het trouwens net zo belachelijk amerikanen op te hemelen omdat ze in WO 2 goed waren als de oostenrijkers af te kraken omdat ze in WO 2 slecht waren. En als je doelt op Haider. Die heeft ook nooit veel meer gezegd als Bolkestein of Fortuin. Alleen omdat het een Oostenrijker is wordt er meteen geroepen dat hij een nazi is.

    Ik vindt het trouwens vreemd dat zelden iemand praat over Italianen die in de oorlog nog veel slechter waren. (vandaar dat die Italiaanse minister zo goed wist te schelden op onze euthanasie wetgeving. jong geleerd…)

    Reactie door ipuntje — zaterdag 8 april 2006 @ 8.18 uur

  91. @86

    goed zo jeroen…..ga je vooral ontwikkelen

    ik hoop voor je dat het lukt, dan zul je wellicht gaan inzien dat het niet de polen zijn die schuld hebben aan alle ellende.

    Reactie door janB — zaterdag 8 april 2006 @ 9.27 uur

  92. Polen is niet 10 keer zo goedkoop, ik heb hier met veel Poolse studenten gesproken. Het minimumloon ligt op iets meer dan de helft van het onze.

    Ipuntje, goeie rectificatie. Haider zelf is uit de FPO gestapt en is een gematigdere partij begonnen genaamd de BZO (Bündnis Zukunft Österreich). Haider kon er zelf ook niet veel aan helpen dat zijn ouders bij de Hitlerjugend waren, als je daar op doelt. Dat was in Duitsland/ Oostenrijk eigenlijk normaal en werd gezien als een sociale plicht. Ga maar eens wat over WO2 lezen voordat je iedere keer Hitler erbij sleept. Ga vooral ook eens naar een concentratiekamp en vergeet niet naar Berchtesgaden te gaan om de bunkers en ruines te bekijken. Het is 15 kilometer van hier en het is erg indrukwekkend! Genoeg erover nu, terug ontopic gerne!

    Reactie door Tom — zaterdag 8 april 2006 @ 10.17 uur

  93. Bon Ton 79: Ja, hoor, daar gaat-ie weer, zo heb ik er ook nog wel een in dat genre:
    De Amerikanen hadden in 1940 makkelijk een beste klap kunnen uitdelen aan de Duitsers,
    als ze volgens jou toch zo nobel zijn, dan hadden ze eens een keer een deugdelijke reden gehad om te interveniëren.
    Maar ze wachtten liever tot `44 anders viel er niks te verdienen aan de wapenindustrie, ze hadden overigens alleen maar de kogellagerexport voor machines naar Duitsland hoeven te stoppen want de Germanen hadden daar geen industriële technolgie voor. Dus verdiep je eerst wat in de geschiedenis voordat je clichés bralt.

    Reactie door Emiel — zaterdag 8 april 2006 @ 10.23 uur

  94. @79 Bon Ton.

    Het onmogelijk de geschiedenis van de 2e wereldoorlog op een A4′tje te weergeven.
    Was het niet Rusland die gilde om een tweede front. Waren het niet de Amrikanen die Europa zagen als een economisch wingebied. Waren het niet de Europeanen die met de rotzooi zaten. Hoelang is Europa niet bezet gebleven door Amerikaanse legers. Hoelang is oost Europa niet bezet gebleven door Russische legers.
    Hoelang is het volk van Europa niet geknecht door vreemde mogendheden. Wij zijn ze nog niet kwijt.

    Reactie door Henk Hiensch — zaterdag 8 april 2006 @ 10.39 uur

  95. @92 wat een onzin Tom je roept maar wat en je bent er zelf dus nooit geweest.

    Polen is helemaal niet 10 keer zo duur, hoogstens 3 a 4 keer, en dat hang sterk af waar je zit en welke producten je vergelijkt.

    Op het platteland geldt ongeveer wat hier x euro kost kost daar dan x zloty. 2,50 euro voor een brood is daar 2,50 zloty. Maar dat geldt lang niet voor alle producten. Maar aangezien de zloty flink in waarde stijgt tov de euro is het dus steeds minder goedkoop.

    En in de steden is het zowiezo duurder, vooral in warschau waar bijna westerse prijzen zijn.

    Reactie door jeroen — zaterdag 8 april 2006 @ 11.18 uur

  96. @91 Ja, JanB Ik ontwikkel me vooral door zodat ik niet in de ellende hoef te komen……

    Reactie door jeroen — zaterdag 8 april 2006 @ 11.21 uur

  97. @77 ReneR,

    Even ter vervolmaking: Hitler was half Oostenrijks en Half Joods.

    Een voltrekking van zijn dromen?
    Volgens mij had hij een groot minderwaardigheidscomplex, omdat hij zelf een mengeling was, niet van een “zuiver” ras en dit niet kon aanvaarden.

    Reactie door TOMAAT — zaterdag 8 april 2006 @ 13.28 uur

  98. Als de opkomst bij de EP verkiezingen zo laag is hebben degenen die niet gestemd hebben ook geen reden tot klagen over Europa.

    De verdergaande vereniging van Europa is een niet te stuiten proces. Het blijft me dan ook verbazen dat de SP zich blijft verzetten tegen iets wat niet te stoppen is.

    En dus jongens en meisjes, omdat de SP zoveel waarde hecht aan het Nederlands historisch besef bij de schooljeugd, hier een stukje vaderlandse geschiedenis:

    ‘In 1579 sloot een aantal gewesten met de Unie van Utrecht een verbond tegen Spanje.
    De provincies van de Republiek der Verenigde Nederlanden waren sterk autonoom wat als nadeel meebracht dat de besluitvorming traag liep. Hierdoor konden ze later in oorlogen en buitenlandse handel niet meer het hoofd bieden aan buitenlandse mogendheden.
    In 1795 vielen de Fransen in Nederland binnen, het einde van de Republiek der Verenigde Nederlanden. In 1798 werd de Bataafse Republiek gesticht, één en ondeelbaar. Toen na de val van Napoleon de onafhankelijkheid werd hersteld, werd met de Grondwetten van 1814/15 het nieuwe Koninkrijk der Nederlanden een gedecentraliseerde eenheidsstaat. Een eenheid met bevoegdheden gedelegeerd aan de provincies en gemeenten zoals we die nu nog kennen.’

    Zolang de enige partijen die willen werken aan de Europese eenheid rechts zijn zal de besluitvorming ook rechts georiënteerd blijven. De SP moet dan ook niet klagen maar samenwerken met bijvoorbeeld Poolse socialistische partijen cq. vakbonden om op te komen voor de rechten van Poolse arbeiders. Socialistische samenwerking is beter dan je afkeren van afzetten tegen een onomkeerbaar proces.
    Ik heb dan ook de indruk dat de PvdA en GroenLinks op de betere weg zijn dan de SP.

    Reactie door Edward — zaterdag 8 april 2006 @ 13.47 uur

  99. #97 TOMAAT

    Dat minderwaardigheids complex kwam volgens mij meer, dat hij als kunstenaar niet serieus genomen voelde en geflopt was.

    Zijn eventuele joodse achtergrond zal hij wel verdrongen hebben; mocht dit op waarheid berusten.

    Reactie door ReneR — zaterdag 8 april 2006 @ 16.18 uur

  100. #98 Edward

    Mooi geschreven Edward.

    Ware het niet, dat jij aan de PvdA en GroenLinks een links signatuur toekent. Dit is een grote misvatting. GroenLinks en PvdA hebben dan ook eigenlijk niks te zoeken bij poolse vak en arbeidersorganisaties. Die zijn meer op hun plaats als ze met VNO zitten te polderen of in de achterkamers van bepaalde megaconcerns, die later eventueel graag een zetel in hun bestuur willen vrijhouden. Gasten zoals Kok en Netelenbosch en zelfs Rosenmuller, die met 1 uurtje vergaderen in de week; per jaar 70.000 (!!!) euro verdient.

    Die gasten zitten dus niet bepaad links en daarom staat de S.P. er helemaal alleen voor, aangezien je van de NCPN niet gaat verwachten dat de als een komeet omhoogschieten.

    Ziehier mijn eigen wiskundige formule:
    PvdA + GL = VVD = corruptie

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — zaterdag 8 april 2006 @ 16.29 uur

  101. Edward, de SP is een partij die eigenlijk alleen achterhoede gevechten voert. Makkelijke statements afgeeft om een simpel minded achterban teverden te houden.

    Had iedereen in Nederland, zo’n SP angst en alles tegenhouden wat maar vernieuwend was, dan leefden we nu nog met aparte landen. Noorholland, Gelderland, Utrecht en ieder landje met zijn eigen wetten, regels en munteenheid…….

    Reactie door jeroen — zaterdag 8 april 2006 @ 16.54 uur

  102. Tomaat heeft ook een keer wat gehoord. Hij was 1/36e jood!

    De links/ rechts tegenstelling is zo achterhaald…

    Reactie door Tom — zaterdag 8 april 2006 @ 17.59 uur

  103. jeroenetje hier een simple minded andwoordt,
    als mijn oom in 1946 beter zijn best gedaan had,,had jij nu niet geschreven.

    Reactie door ad — zaterdag 8 april 2006 @ 18.59 uur

  104. @101 Jeroen,

    De SP is zeker niet tegen vernieuwing. Sterker, de SP heeft diverse plannen tot vernieuwing. Zegt de term ‘morele elite’ je iets? Hint: het heeft niet zoveel met de EU (je stokpaardje) te maken, het is binnenlandse politiek. Blader maar eens door de boeken die hier online staan, dan weet je wat ik bedoel.

    Reactie door Ellen — zaterdag 8 april 2006 @ 19.17 uur

  105. Jeroen, ik heb het gezocht, maar ik kan het ff niet vinden. Het kwam neer op vergaande plannen om in samenwerking met diverse mensen van de werkvloer, de professionals (verplegers, onderwijzers, politieagenten, maar ook huisartsen etc) te werken aan betere organisatiestructuren dan zoals ze de afgelopen 10, 20 jaar zijn geevolueerd in Nederland. Dat betekent oa schrappen van overbodige managementlagen en weer eergevoel en plezier in het werk voor de mensen op de werkvloer.

    Maar ook de rol en bescherming van ‘whistleblowers’, mensen die misstanden in organisaties aan de kaart stellen (ik kom ff niet op het Nederlandse woord vreemd genoeg) zou op die manier sterk verbeterd moeten worden, zodat een organisatie hier sneller op kan reageren en er gerechtigheid is voor de slachtoffers van misstanden in organisaties.

    In de Volkskrant schreef een wetenschapper hier ook over en dat het noodzakelijk is voor Nederland. We moeten af van mentaliteit van controles en wantrouwen. Dit alles betekent komen tot verbetering van complexe organisaties en dat is dus een proces dat veel zorgvuldigheid vergt. De SP heeft hier uitstekende plannen voor die geen enkele andere partij heeft, omdat de SP veel innovatiever denkt dan andere partijen. Dit alles niets te maken met communisme, ik zeg het maar even.

    Reactie door Ellen — zaterdag 8 april 2006 @ 20.04 uur

  106. Rare jongens, die Europeanen.

    Reactie door Wim — zaterdag 8 april 2006 @ 22.20 uur

  107. Slimme jongens, die Zwitsers.

    Reactie door Wim — zaterdag 8 april 2006 @ 22.21 uur

  108. Ik denk ook dat we als SP een denkfout zouden maken als we denken dat een NEE-stem tegen een Europese unie was. Als SP’er ben ik ook niet tegen een verenigt Europa.
    Wel ben ik tegen een verenigt Europa welke gebaseert is op een liberaal kapitalistische grondslag. Het Europa van nu heeft het liberaal kapitalisme hoog in het vaandel en wordt door mij als zodanig als een gedrocht ervaren. We zijn geen verenigde staten van Europa. Als we al mee gaan doen aan de globalisering, dan toch voor globaal socialisme en niet liberaal kapitalisme. We moeten er als SP voor waken niet geisoleerd te komen staan, maar juist een hand uitsteken naar andere socialistische partijen rondom deze aardbol.
    Samen staan we veel sterker, samen krijgen we veel meer voor elkaar.

    Reactie door Rob de Kuster — zondag 9 april 2006 @ 1.24 uur

  109. Ik denk de de “Boys “die momenteel in de regeringen van Europese landen “samen ” een deal hebben gemaakt over het overdragen van overheidsverantwoording naar een Europese-overheidsverantwoording met minimale verantwoording naar de burger ;De rijke en machtige industrieele hebben eigenlijk de touwtjes in handen en willen natuurlijk minimale sociale verantwoording overeenkomstig het “systeem in America ” ,dat betekent dat het kabinet en dus de regering van de Nederlandse staat momenteel bezig is deze sociale-verantwoording ,die door onze ouders en voorouders is opgebouwd te slopen tot een minium sociaal-niveau die is aangenomen in Brussel . dat betekent wel dat de regering ook opgeheven kan worden ;dus minder belasting te betalen aan een regering te ophoud te bestaat .

    Reactie door Fred — zondag 9 april 2006 @ 11.21 uur

  110. Ik heb overigens geen Europa-gevoel : Het is die domme arbeider ,die hier zwaar onder zal leiden .Wat mij is opgevallen dat het kabinet gewoon doordenderd en zijn taken ,opgedragen door de kliek in Brussel ,met soms een beetje vertraging gewoon doorzteen ,om daarmee de oppositie hun tegenwerking te ontnemen : je ziet dat met de huur ,maar ook met onbeperkt toe laten van oostblokkers ( zonder “het onderzoek ” af te wachten ) :het kabinet heeft gewoon scheit aan de oppositie en gedragen zich daardoor als een semi-dictatuur .

    Reactie door Fred — zondag 9 april 2006 @ 11.28 uur

  111. @99 ReneR,

    Dat hij kunstenaar was, is me vreemd, maar van Joodse komaf was hij wel degelijk.
    half om half.

    En dat Tommie dit dénigrerend af moet doen met zijn 1/36e, och uit bovenstaande stukjes van hem, is het wel duidelijk waar ik hem in moet schatten.

    Reactie door TOMAAT — zondag 9 april 2006 @ 13.15 uur

  112. @ Bon Ton (79):

    Dat was NATIONAAL-socialistisch Duitsland, Bon Ton, en dat is, ondanks de door de nazi’s bewust gekozen gelijkenis in naam, totaal iets anders dan socialistsich Duitsland.
    Wat kluts je in je stukje weer een boel door elkaar!

    @ Cogito (74):

    Ja hoor, het “opleggen van de Islam”. Kan je weer je stokpaardje berijden. In je lap tekst zitten voornamelijk veronderstellingen en suggesties, maar geen feiten.
    Immigranten uit o.a. Arabische landen en Turkije zijn in de jaren zestig en zeventig hierheen gehaald door ondernemers, die behoefte hadden aan (ongeschoolde) arbeidskrachten en die worven in de landen van herkomst. Dit heeft te maken met de concentratie van kapitaal (en ondernemingen) in westerse landen. Jouw “samenzwering van de Islam en het internationale multiculturalisme” is een uit de duim gezogen fantoom. “Multiculturalisme” is volgens jou zelfs “anti-westers, en slecht voor vrouwen en homo’s”. Allemaal kletskoek. Je zult eraan moeten wennen, dat Nederland al lang een muliculturele samenleving IS. En die is alleen leefbaar als de gondslag van non-discriminatie (art. 1 Grondwet) behouden blijft. De Raad van Europa heeft dan ook groot gelijk, als ze “islamofobie” disriminatie noemt. Anti-discriminatiebureaus zijn dan ook geenszins “belachelijk”, maar waardevol om discriminatoire tendensen in de samenleving aan te geven en te helpen bestrijden.

    @ Rob van der Zon (85):

    Niet onbelangrijk is erbij te vermelden, dat Prins Bernhard een grote rol heeft gespeeld in (immers voorzitter is geweest van) de Bilderberggroep.

    @ Edward (98):

    Zoals Rob de Kuster (nr. 108) zegt: de SP is helemaal niet tegen Europese samenwerking, maar wel tegen het van boven af opgelegde neo-liberale Europa. Een niet onbelangrijk onderscheid.

    Reactie door Olav Meijer — zondag 9 april 2006 @ 18.51 uur

  113. (103) Ad

    Aha, jij bent familie van Jeroen?? :o)

    Reactie door Warrior — maandag 10 april 2006 @ 16.35 uur

  114. democratie…haha
    een wassen neus.

    Reactie door jacco — zaterdag 6 mei 2006 @ 19.12 uur