Vooroordelen

De Morgen
(kop: De Morgen)

De MP3-moord in België heeft een groot maatschappelijk debat aangewakkerd. Lange tijd ging men ervan uit dat Marokkanen de schuldigen waren. Het debat kreeg een hele andere wending nu de daders Pools bleken te zijn.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 26 april 2006 :: 19.57 uur

91 Comments

91 reacties

  1. Het is vrij logisch dat men al snel gaat denken dat het marokkanen waren. Ze hebben het zelf gecreëerd door zichzelf in een negatief beeld te plaatsen.

    Trouwens die Polen waren aardig donker van huidskleur, vandaar men dacht dat het Noord-Afrikanen waren. Dat wat er nu is gebeurd, dat komt straks nog wel veel vaker voor als men straks massaal binnenstroomt en op rooftocht gaat. Want hier in het Westen valt wat te halen!

    Reactie door ACCEPT — woensdag 26 april 2006 @ 21.25 uur

  2. Maar beste mensen, laten we nou eerlijk wezen. Wat maakt het nou in`s hemelsnaam uit waar de daders vandaan kwamen? Van mijn part kwamen ze van de maan! Het gaat om het gegeven dat iemand is vermoord om niks. De bewakingsbeelden gaven volgens mij ook wel de indruk dat het om mensen van Noord-Afrikaanse afkomst ging. Er zijn ook hele aardige Marrokkanen en wij kunnen deze mensen natuurlijk niet allemaal over een kam scheren.

    Reactie door Baruch Abrahams — woensdag 26 april 2006 @ 21.25 uur

  3. @Accept, en zo hou je vooroordelen verder in stand. Heb je je deur goed dicht gedaan?

    Reactie door jeroen — woensdag 26 april 2006 @ 21.27 uur

  4. En niemand snapt hoe zo’n vooroordeel ontstaat?

    Reactie door Ed Sorrento — woensdag 26 april 2006 @ 21.27 uur

  5. @3 jeroen

    Niet nodig, in ons huis loopt een Duitse herder! Dus de deur is altijd open.

    Reactie door ACCEPT — woensdag 26 april 2006 @ 21.34 uur

  6. Pfff haha, een beetje Poolse inbreker schrikt toch echt niet van een hond.

    Maar goed, wat bedoel je met straks massaal binnestroomt? Polen is lid van de EU en dus kunnen ze al lang en breed hierheen komen zonder dat iemand ze ook maar kan stoppen.

    Reactie door jeroen — woensdag 26 april 2006 @ 21.47 uur

  7. Telegraaf dinsdag 25 april:
    “Wekenlang twijfelde niemand in België eraan: de daders van de „mp3-moord” waren Noord-Afrikanen”

    Elsevier dinsdag 18 april:
    “De scholier werd midden in het overvolle station van Brussel neergestoken. Hij zat met een vriend op een muurtje in de stationshal te wachten op een vriendin die met de trein zou aankomen, toen hij werd aangesproken door twee jongens van Marokkaanse afkomst.”

    Spits vrijdag 21 april:
    “De op videobeelden geïdentificeerde daders zijn van Noord-Afrikaanse origine.”

    Telegraaf zaterdag 22 april
    “De beelden zijn voortdurend te zien op de Belgische tv-zenders. Ze tonen twee slungelige Noord-Afrikanen, die eerst in het station rondhangen en daarna wegrennen”

    Telegraaf zondag 23 april:
    “Videobeelden van de Belgische spoorwegen wezen twee jongens van Noord-Afrikaanse origine aan als verdachten van de moord.”

    Elsevier 23 april:
    “Joe van Holsbeeck zat met een vriend op een muurtje in de stationshal te wachten op een vriendin die met de trein zou aankomen, toen hij werd aangesproken door twee mannen van Noord-Afrikaanse afkomst afkomst.”

    Niemand in België?

    Reactie door Sonja — woensdag 26 april 2006 @ 21.51 uur

  8. @4 “En niemand snapt hoe zo’n vooroordeel ontstaat?”
    Kweenie. Vraag het eens aan Goebbels, die kan je er meer over vertellen.

    Reactie door Sonja — woensdag 26 april 2006 @ 21.53 uur

  9. @8. Onze “stop mensen in hokjes” denkwijze is hier schuld aan. Als je maar vaak genoeg hoort dat een marokaan iets doet dan gaat het automatisch, zelf mensen die echt geen racsits zijn. In je onderbewustzijn leg je bepaalde associaties die je vaak hoort. En de media stond toch vaak vol van negatief nieuws over marokanen.

    Reactie door jeroen — woensdag 26 april 2006 @ 21.59 uur

  10. de nationaliteit van een verdachte/dader is helemaal niet relevant .van een paar wazige beelden de nationaliteit vaststellen c.q je mening vormen is dom en gevaarlijk .weleens aan gedacht dat je de poolse nationaliteit kunt hebben en toch een ander kleurtje !het is maar net hoe de pers het brengt.

    Reactie door ,texas,henkie — woensdag 26 april 2006 @ 22.02 uur

  11. @6 jeroen

    Kom het voor de grap zelf eens proberen. Knappe jongen als het je lukt. Moet er wel even bij vertellen dat het voor de rest een zeer sociale hond is.

    Tja jeroen, het Westen gaat nu echt goed ontdekt worden hé!

    Reactie door ACCEPT — woensdag 26 april 2006 @ 22.03 uur

  12. De rechtbank heeft tegen oud-LPF-voorzitter Moleveld een werkstraf van 100 uur en twee maanden voorwaardelijke celstraf geëist.
    Moleveld (34) verzond in november vorig jaar uit naam van een islamitische groepering een dreigfax aan zichzelf en een e-mail met dezelfde dreigementen aan Tweede Kamerlid Herben. Moleveld deed vervolgens zelf aangifte.

    En niemand snapt hoe zo’n vooroordeel ontstaat?

    Reactie door Sonja — woensdag 26 april 2006 @ 22.20 uur

  13. @11 Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt die los van elkaar staan. Maar zo wel een soort vooroordeel het leven in wil blazen.

    Oosteuropese bendes en bendes uit voormalig joegoslavie zijn zowiezo al lang actief hier. Wat jij met straks massaal toestromen noemt is het wel of niet van Poolse burgers hier mogen werken.

    Wat jij wil, is die twee zaken gaan combineren en het een zogenaamd het gevolg van het ander laten zijn. En dan vragen mensen hier nog af hoe vooroordelen ontstaan…..

    Reactie door jeroen — woensdag 26 april 2006 @ 22.25 uur

  14. @11 Als jij denkt dat je je veilig voelt met een herders hond moet je vooral verder slapen. Jij hebt niets te vrezen dan…..

    Reactie door jeroen — woensdag 26 april 2006 @ 22.26 uur

  15. Ja Accept, dat hondje dat aan een hek werd opgehangen was ook zo sociaal. Herinner je die die geruchtenmachine nog? Hier wat reacties van leden van de Pimsekte:
    “zullen zeer waarschijnlijk geen blond haar en blauwe ogen hebben gehad. Hoe lang nog?”
    “dan zullen wij wel discussieren of de daders nou uit turkije kwamen of marokko kwamen.”
    “Hopelijk worden de daders snel gepakt en met hun hele verrotte familie het land uitgetrapt.”
    “Een behoorlijke moslim mentaliteit ”
    “Ga is rondvragen bij de plaatselijke moskee..”
    “dus ik denk dat wij moeten denken dat het weer islamitisch tuig is. Het past er ook precies bij, 2 personen, scooter, invalide vragen om geld……………en dan nog trappen en schoppen. Wat ik niet snap, als het maroks zijn, dat ze dat hondje “aangeraakt “hebben”
    “Daarom zou ik het leuk vinden als we alle honden niet langer aan de ketting uitt zouden laten en Marokkanen uitsluitend aan de ketting en met muilkorf op straat zouden toelaten.” Etc.

    En niemand snapt hoe zo’n vooroordeel ontstaat?

    Reactie door Sonja — woensdag 26 april 2006 @ 22.33 uur

  16. @ 6 Jeroen,

    “Alarm schrikt niet af. De inbrekers houden zich niet zo bezig met de aanwezigheid van alarminstallaties. Van de 50 laat maar 17 huizen met een alarm links liggen. Honden werken een stuk beter.
    Bijna de helft laat zich afschrikken door een hond in het huis.”

    (Onlangs nog te lezen op deze site)

    @ 8 Sonja

    Goebbels is al heel lang dood, maar jij blijft z’n lijk maar opwarmen om je puntje te maken.

    Reactie door Ed Sorrento — woensdag 26 april 2006 @ 22.38 uur

  17. Ja precies Ed. Nog iets inhoudelijks misschien, of is dat te confronterend…

    Reactie door Sonja — woensdag 26 april 2006 @ 22.41 uur

  18. @13 jeroen — woensdag 26 april 2006,

    Ik denk eerder dat jij de boel aan het combineren bent hoor. Het is niet zo zeer gericht tegen de polen of anderen die hier komen werken maar juist de bedrijven die ze aannemen en vervolgens uitbuiten.

    Maar goed, daar mogen we niks van zeggen, want dan worden we direct uitgemaakt voor nationalist.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 26 april 2006 @ 22.45 uur

  19. Typisch dat de Marokkaanse gemeenschap zélf ook dacht dat de dader Marokkaan was.
    Overigens, die vooroordelen hebben ze natuurlijk wél aan zichzelf te danken.

    Reactie door Henk — woensdag 26 april 2006 @ 22.45 uur

  20. @ 17

    We zouden het over de misdaadstatistieken kunnen hebben waarin jonge Marokkanen zo’n keer of 5 oververtegenwoordigd zijn, maar ach, dat zijn ook maar getalletjes.

    Reactie door Ed Sorrento — woensdag 26 april 2006 @ 22.51 uur

  21. Vooroordelen worden ook gebruikt voor de vooronderstellingen… Beiden zijn slecht.

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 26 april 2006 @ 23.00 uur

  22. @5

    Ze zeggen dat mensen vaak honden hebben die op ze lijken. Als dat vooroordeel (die aanname ?) in jouw geval ook opgaat, dan zou jij dus karaktereigenschappen van een herdershond (veel liever dan pittbulls) hebben ?

    Bij Folkert (die volgens mij ook geschuffeld is) toch heel wat minder hysterie dan bij Mohammed.

    Reactie door verkouteren — woensdag 26 april 2006 @ 23.08 uur

  23. Wat wil je daarmee zeggen Ed: Marokkanen deugen niet? Marokkanen zijn een misdadig volk?
    Er is iemand vermoord DUS moet de dader wel een Marokkaan zijn? Waarom niet een Antilliaan eigenlijk? Of een Turk? Een islamiet? Een Hindoestaan? Een Joegoslaaf? Een Pool? Een Belg? Een Amsterdammer? Een Osdorper? Een jood? “Man kann den Juden nicht positiv bekämpfen.”

    Reactie door Sonja — woensdag 26 april 2006 @ 23.16 uur

  24. Voordeel in kosten & klantvriendelijkheid
    bepalen het visie & oordeel van ondernemend Nederland:
    Marrokanen zijn duur, onbetrouwbaar, moeilijk te implementeren en islamitisch bovendien.
    Maar Polen zijn goedkoop: blanke harde gristelijke werkers, Bush-gezind en chassidisch bevlogen op de koop toe.

    Helaas is het zo dat de Nederlandse media dit zwartwit beeld collectief naar
    buiten propagageren.

    Reactie door Emiel — woensdag 26 april 2006 @ 23.23 uur

  25. @ 19 Henk

    O, echt waar? hebben álle Marokkanen de vooroordelen aan zichzelf te danken? Zijn de Marokkanen als hele groep verantwoordelijk voor de vooroordelen?

    Nee, niemand snapt hoe een vooroordeel ontstaat.

    Reactie door Pineut — woensdag 26 april 2006 @ 23.27 uur

  26. Ehh zouden we Polen ook tegen lager tarief kunnen interneren ?
    In dit geval zouden we asperges kunnen laten steken door Poolse gedetineerden.
    Wauw dan sla je echt 2 vliegen in 1 klap.
    Daar zit muziek in !!

    Reactie door Toergenjev — woensdag 26 april 2006 @ 23.53 uur

  27. @ Sonja
    Zo kun je niet discussiëren..
    Waarom nu Goebbels erbij betrekken?
    Zeg gewoon wat je bedoeld; dat er sprake is van propaganda.
    Vooroordelen ontstaan omdat de doorsnee burger niet zelf denkt maar anderen dit voor zich laat doen.
    Kritiekloos de kranten lezen inderdaad en mee gaan papegaaien.
    Wat Ed zegt over de misdaadstatistieken klopt! Maar daar liggen m.i. oorzaken aan ten grondslag welke we allemaal kennen maar niet willen weten.

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 27 april 2006 @ 0.15 uur

  28. @ 27 precies. De constatering is juist, maar wat je daar mee, of liever aan, doet is vers 2.

    Vind het trouwens wel een vreemd verhaal, zo’n klein verschil in uiterlijk tussen Polen en Marokkanen zit er toch niet…maar ja

    Reactie door Gerbert — donderdag 27 april 2006 @ 1.26 uur

  29. Trouwens @ 1 ACCEPT (leuke titel, zelfspot?) komt Screwdriver ook op Waldrock?

    Maar even serieus: wel eens van generaliseren en de gevolgen daarvan gehoord? Zo nee: ga terug naar geschiedenis op basisschoolniveau, u gaat niet langs start enz.

    Reactie door Floris V — donderdag 27 april 2006 @ 1.31 uur

  30. Natuurlijk een miskleun van jewelste, maar we weten hoe graag de pers dit soort zaken wil verkopen, puur voor de omzet. Ik zou trouwens nog maar even niet de marrokaanse vlag uitsteken, want ook in Polen wonen meerdere volkeren; vooral ook andere oostblokkers die daar ook een slechte naam hebben zoals Roma.

    Verder hoop ik, dat de overigens keiharde cijfers van de criminaliteit onder “nieuwe nederlanders” nu ook een andere kant opgaan. Vooralsnog denk ik het niet op korte termijn.

    Reactie door ReneR — donderdag 27 april 2006 @ 1.42 uur

  31. Vooroordelen zijn op zich te danken (voor het grootste deel) aan de media.
    Als er iets gebeurt, roept men al gauw, dat zal wel weer een Turk of Marokkaan zijn.

    Men kan zich beter eens gaan beraden over de vraag, hoe komt een kind van 16 jaar(ongeacht welke afkomst) zover om iemand koud te maken.

    Waarom zijn de ouders van dit kind niet naar het bureau gegaan om hun zoon aan te geven. (thuis misschien ook tirannetjes)?

    Jaren terug werd er in Engeland een klein peutertje vermoord door 2 jochies van 10 jaar. Puur voor het vermaak van deze twee verveelde snotapen.

    Heel Engeland, incl. Nederland stond op z’n kop met de vraag, hoe is dit in Godsnaam mogelijk.

    De vraag moet hier niet zijn welke afkomst deze kinderen hebben, maar hoe zijn ze zo ZIEK geworden.

    Misschien ligt dat wel aan de maatschappij met al z’n vooroordelen waar we nu in leven, maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat er in zo’n kind altijd al een zieke geest en een slechte inborst heeft gezeten.

    Volgens mij heeft dit helemaal niets te maken met welke nationaliteit dan ook.

    Reactie door Anja — donderdag 27 april 2006 @ 8.22 uur

  32. Ik ben het helemaal eens met de reactie van Baruch Abrahams.

    Reactie door Robbert Zoon — donderdag 27 april 2006 @ 8.23 uur

  33. @18 Ik heb het over ACCEPT die het over Poolse rooftochten in het westen heeft….

    Reactie door jeroen — donderdag 27 april 2006 @ 9.02 uur

  34. 19

    Jij weet niet hoe propaganda werkt.
    Als je elke dag nieuws hoort over het arabische volk en de videoclip over terroristen van het kabinet en dat samen voegt,dan onstaat er automatisch een scheef beeld.
    Dit kabinet is een schaap dat meeloopt met de kudde,om arabische landen zwart te maken en hun eigen progamma erdoor te werken.

    Weet je ook hoe het gelukt is om irak en afghanistan aan te vallen en zometeen iran.
    Door telkens een verhaal te vertellen hoe een vijand is en dat die misschien wel eens de VS zou kunnen aanvallen.
    Steeds maar blijven hameren op leugens en de boel verdraaien.
    Vraag je eens af waarom er nooit eens wat in de nederlandse media verschijnt over het instorten van het WTC 7 en het pentagon.

    Nu weer in het nieuws.
    Israel schiet raket op auto en een palastijnse terrorist is gedood.
    Hoor je een veroordeling van het westen of VS.
    Volgens mij ben je pas schuldig,als het bewezen word.
    Nee israel en de VS mogen zelf bepalen wie de terrorist is en vermoord iedereen die tegen israel/Vs is.
    Het moet wel een arabier zijn,want die zijn rechtenloos gemaakt.
    Laten ze zich eerst eens terugtrekken uit die bezette gebieden en wegblijven.

    Nu ook weer in het nieuws over de film flight 93.
    De propaganda draait weer op volle toeren om zichzelf vrij te pleiten.
    Laat ze eens een film maken over het pentagon en het WTC met de ware beelden.

    Is er tot nu toe al een terrordaad gepleegd
    door moslims in nederland.
    Ondanks al negatieve nieuws berichten over de moslims,blijven zij kalm.
    Zij willen gewoon vredig leven en werken voor hun geld.
    Rotte appels zit overal tussen en ook onder de nederlanders,belgen,europeanen,etc en etc.

    Reactie door red pil — donderdag 27 april 2006 @ 9.50 uur

  35. Ach, het valt toch nog mee dat niet direct werd beweerd dat de daders extremistische moslims waren die in opdracht van Osama Bin Laden handelden, om het westen te ontwrichten? :(

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 27 april 2006 @ 10.22 uur

  36. ps

    Ook die aanslag in rusland op een flatgebouw,waarbij tjetjenie de schuld kreeg leek aardig op de inslag op het pentagon.
    Zouden ze van elkaar leren hoe terror werkt.
    Putin werd wel van een fsb naar minister gepromoveerd en om daarna een president te worden.

    Reactie door red pil — donderdag 27 april 2006 @ 10.24 uur

  37. Typerende uitspraken weer “de Marokkanen hebben de vooroordelen aan zichzelf te danken”. Dus je hoeft je niet meer te schamen en te excuseren voor al je voorbarige gevolgtrekkingen? Ging dat vroeger ook niet zo met de Joden?
    Over Sonja’s voorbeelden die voor zichzelf spreken zwijgen deze figuren. Dan hebben ze hun bek ineens vol tanden.

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 27 april 2006 @ 11.09 uur

  38. @19 Henk

    Ter illustratie van wat red pil zegt in 34:

    http://www.aidainternational.nl/halabja/contributions/De%20tien%20geboden%20van%20de%20oorlogspropaganda.html

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 27 april 2006 @ 11.19 uur

  39. 37
    Zo ging het inderdaad ook over de joden,alleen kregen zij israel kado.
    Zou er een nieuw stukje marroko in het verschiet liggen.

    wattenstaafje
    Die propaganda bedoel ik,die zich nu afspeelt in het westen om een vijandsbeeld te creeren.
    De media is al in handen van de VS en het westen.
    Over vrije journalistiek merk ik niks meer van.
    Ik zap gewoon effe naar cnn en ik weet wat die dag in de media besproken word.
    En CNN draait al op volle toeren om Iran zwart te maken.

    Reactie door red pil — donderdag 27 april 2006 @ 12.57 uur

  40. Het gaat om beeldvorming en de versterking daarvan door dezelfde zondebokzoekend en zondebokvormende groepen(racisten). de beeldvorming heeft vaak niets te maken met de werkelijkheid.

    Reactie door khosrow — donderdag 27 april 2006 @ 14.28 uur

  41. Het gebeurt niet vaak, maar met jeroen@9 ben ik het eens.

    Vooroordelen zijn voornamelijk het gevolg van de invloed en propaganda van de media, die daar vlot op in springen.

    En zo is een oorlog zoals in Irak ook begonnen, en als het aan Bush cs ligt binnenkort met Iran.

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 27 april 2006 @ 15.10 uur

  42. Soms denk ik wel eens dat men wat in lucht of drinkwater doet doet om de massa
    hersenweek te maken!
    Het is toch niet te geloven hoe makkelijk voorgeschotelde klinkklare leugens voor waar worden aangenomen? Hoe een simplistisch vijandbeeld wordt geloofd? Inderdaad net als tijdens de opmaat van de Jodenpogrom in de jaren 30!

    Het komt me vreemd en onwaarschijnlijk voor dat Nederlands burgerlijk volk zich laat knechten & uitbuiten door rechts en daar nog opnieuw op stemt ook, ja zelfs de laarzen likt van hen die hen gemelijk brallend vertrappelen!
    Hoe is het mogelijk, zo’n gelatenheid? Niet normaal meer toch?

    Reactie door Emiel — donderdag 27 april 2006 @ 15.21 uur

  43. @40
    Volgens mij heeft het weinig met racisme van doen.
    Het heeft helemaal niks met racisme te maken, misschien wel met vooroordelen, maar die bestaan nu eenmaal om ze later te corrigeren.

    De verontwaardiging was groot, en men wou de daders opsporen, en ze hadden een kleurtje. Bovendien Polen of Marokanen, wat maakt het uit, beide zijn het onderwerp van de onderbuikgevoelens van de angstigen.

    Overigens viel me in de verslaggeving op dat onze Zuiderburen zeer politiek correct zijn. Ze waren zelfs opgelucht dat het geen Marokanen waren, want dan zou men de problemen onder immigranten moeten adresseren, die er natuurlijk wel zijn maar die door de politieke elite systematisch wordt ontkend en genegeerd om uiteindelijk Vlaams Blok in de kaart te spelen. Zeg maar de PVDA-methode.

    Reactie door Diederik — donderdag 27 april 2006 @ 15.32 uur

  44. Ik zou hier nogmaals willen terug komen op mijn eerdere bericht@31

    Hoe komt het dat kinderen op zo’n leeftijd er toe in staat zijn om dit soort verschrikkelijke “daden” te doen.

    Ik lees hier niet anders als veroordelingen en wijzen met het vingertje naar………………..?

    Een beetje opvoeding zou niet misplaatst zijn, onge-acht welke achtergrond, welk ras.
    En heus, ook ik wéét wèl dat niet èlke ouder schuldig is aan de misstappen van hun kinderen, maar als je bepaalde dingen waarmeent, zoals ook in België is gebeurt,
    geef je het aan!
    Ook al is het je éigen kind.

    Reactie door Anja — donderdag 27 april 2006 @ 17.17 uur

  45. Waar gaat deze hele discussie nou over? Het is in feite niets meer dan een misverstand. Op de (onduidelijke) videobeelden waren twee jongens te zien die een beetje donker overkwamen. Is het dan zo gek dat dan gedacht wordt dat het Marokkanen waren? Ik kan me er wel iets bij voorstellen, zeker gezien de slechte naam die de Marokkanen zowel hier in Nederland als in Belgie hebben opgebouwd.

    Reactie door Paul — donderdag 27 april 2006 @ 18.27 uur

  46. Ik wil er nog aan toevoegen dat als er betere camera’s worden geinstalleerd op dat station je niet meer van dat soort vervelende misverstanden zult krijgen.

    Reactie door Paul — donderdag 27 april 2006 @ 18.27 uur

  47. @ Anja inderdaad (reactie 17.17 uur) ik zou dat ook doen, Mijn eigen kinderen aangeven en in alle gevallen van misdaad zoals verkrachting en incest, dit zijn onderwerpen die ik als moeder niet wil en kan accepteren daaronder vallen ook de rest van familieleden.. als ik weet dat mijn kinderen iemand het leven na staan voor een MP-3 speler (kost maar 40 euro tegenwoordig) maar dat is een mensenleven niet waard om voor te sterven,verkrachtingen,incest,afpersing etc. ook niet, ik zal een ieder aangeven die zich hier aan schuldig zal maken!!

    Groetjes Pien

    Reactie door pien — donderdag 27 april 2006 @ 18.57 uur

  48. @37 Olav Meijer

    Of deze figuren liggen al op bed omdat ze weer vroeg aan het werk moeten en dus nog niet de mogelijkheid hebben gehad om te reageren op Sonja’s onzin.

    Reactie door ACCEPT — donderdag 27 april 2006 @ 20.45 uur

  49. jaja ,die Marokanen hebben allemaal een mes op zak :gelukkig heb ik goede ervaring en heb kennis gemaakt met deze mensen ,hoe zij leiden onder discriminatie : “U moet wel naar de NT2 cusus ……”

    Reactie door Fred — donderdag 27 april 2006 @ 20.59 uur

  50. Ja Paul 45, stel je voor voor dat het Israëliërs waren geweest, die zijn ook ietwat donker, en hebben een reputatie in Palestina, maar met betere camera’s zijn mischien misverstanden te voorkomen?

    Reactie door Emiel — donderdag 27 april 2006 @ 21.16 uur

  51. ik heb dit bericht laten inwerken, beeld over stigmatiseren.
    Mens dienen naam te krijgen in plaats van nationalitiet vernoeming.
    Inzake straf zaken ligt dat naturlijk anders.
    Vandaag bv 2 Palestijnen gedood, geen naam
    maar berichtgeving qua politiek.
    Als we een eind willen maken aan stigmatisering zou het helpen als burger slachtoffers van mondiaal etnisch en politiek geweld iedere keer met naam
    door de media in memorium genoemd worden.
    Het zou een begin kunnen zijn van mens bewustzijn versus berichtgeving in de media daarover.

    Reactie door mona — donderdag 27 april 2006 @ 22.12 uur

  52. Pien@47

    Ik ben blij met uw reactie!

    Lees hier veel bijdrage’s waarvan ik denk, waar zijn jullie in Godsnaam méé bézig!

    Altijd maar het wijzen met het vingertje naar mensen die een kleurtje hebben.

    Zij vergeten voor het gemak even dat zij deze vooroordelen flink aan het voerderen zijn.

    Onder “ons soort” zou zo iets nooit gebeuren.
    Nou ik ben blij, dat ik “ons soort” niet te eten hoef te geven.

    Daar zou nog de gróótste lening voor tekort schieten.
    Groet,

    Reactie door Anja — vrijdag 28 april 2006 @ 11.07 uur

  53. Voor:
    Een jonge vrouw en haar baby zijn zaterdag in de Parijse forensentrein RER aangevallen door zes jonge mannen van Noord-Afrikaanse afkomst. Een ‘gewone mugging’ werd een incident met racistische trekjes.
    De vrouw was ingestapt in het 16e district (ten zuidoosten van de Eiffeltoren).
    De 6 mannen, in de leeftijd van 15 tot 20 jaar, pakten de rugzak van de vrouw af, op zoek naar geld en credit cards. Bij het zien van het adres van de vrouw in het luxueuze 16e disctrict,  besloten de rovers dat de vrouw joods moest zijn, omdat ‘alle joden daar wonen’. Vervolgens bewerkten ze het T-shirt en de broek van de vrouw met messen, sneden stukken van haar haar af, ‘als aandenken’ en tekenden met zwarte viltstift hakenkruisen op haar lichaam. Bij het verlaten van de trein trapten de mannen de wandelwagen met daarin de 13 maanden oude baby van de vrouw omver.
    Na:
    Dinsdag bekende de vrouw dat ze het hele verhaal had verzonnen. De politie had haar kort daarvoor opgepakt om meer duidelijkheid te krijgen over enkele ?duistere punten? in haar verhaal.
    Het nieuws dat het verhaal van Marie-Léonie barsten begon te vertonen druppelde binnen terwijl de betogingen tegen racisme al aan de gang waren. De organisatoren zwegen vanaf dat moment over Marie-Léonie en richtten zich op het racisme in het algemeen.

    Acht agenten waren er een volle maand mee in touw. Er zijn telefoons afgeluisterd en compositietekeningen van twee Turken of Marokkanen geschetst, de bezitter van een ‘verdachte’ auto is verhoord en voor de tv-programma’s Onder de Loep en Opsporing Verzocht is een preciese reconstructie van zaterdagnacht 29 juli vorig jaar gefilmd. En dat allemaal voor een verkrachtig die nooit gebeurd is.
    Pas na een half jaar meldde mevrouw Van der W. (22) uit Enschede bij de politie dat ze de zedenzaak van A. (het meesleuren in een auto op de Molenstraat in de stad) tot Z. (de verkrachting door twee mannen op de Haaksbergerstraat) had verzonnen.

    De Turkse gemeenschap in Hoogezand dient een klacht in bij de Raad voor Journalistiek tegen de Telegraaf. Dit na hun berichtgeving over een verzonnen groepsverkrachting door Turken.

    ETTEN-LEUR- Het 16 jarige meisje uit Etten-Leur, dat op 11 april 2005 aangifte deed bij de politie van ontvoering en verkrachting vanuit Etten-Leur blijkt valse aangifte te hebben gedaan. Volgens het meisje zou ze s avonds rond 22.00 uur in haar woonstraat van de fiets zijn getrokken en door drie donkere mannen zijn meegenomen in een auto. Na te zijn verkracht zou ze in Bergen op Zoom uit de auto zijn gezet. Gisteren aan het eind van de dag bekende ze dat ze de zaak had verzonnen.

    Als het meisje de volgende ochtend alleen thuis is en op de bank ligt te slapen, staan er volgens haar zeggen plotseling acht jongens met bivakmutsen op en handschoenen aan in de kamer. Ze dragen dure merkkleding. Ze slaan haar omdat ze weigert seks met hen te hebben. Ze uiten dreigementen, en uit hun taalgebruik maakt Tathnoeska op dat het allochtonen zijn. Dat het om Turken gaat, durft ze in tweede instantie niet te bevestigen: “Ik weet dat eigenlijk niet. Het was een raar taaltje. Het konden net zo goed Marokkanen of anderen zijn. Ik kan die talen niet uit elkaar houden.”
    Tathnoeska wordt vastgebonden en de jongens proberen haar stil te houden door met een mes in haar kuit te snijden. Dan geven ze haar een pilletje en plakken haar mond met tape af. Vervolgens wordt ze uitgekleed en door alle acht jongens verkracht. Daarna raakt het slachtoffer buiten bewustzijn, maar ontwaakt als haar vriendin Renate aan de deur staat te schreeuwen. De jongens zijn inmiddels gevlucht en het huis staat in brand. Met behulp van de vriendin weet Tathnoeska ternauwernood te ontsnappen.
    (sappiger in de Telegraaf: http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20021005/teksten/bin.meisje.huis.tathnoeska.html )
    Na uitgebreid technisch, medisch en buurt-onderzoek en verhoren meldt de politie op 11 oktober dat het meisje de verkrachtingen verzonnen heeft. Op 8 november 2002 wordt bekend dat Tathnoeska zelf de bank in de woonkamer in brand had gestoken. Toen ze de brand niet meer onder controle kreeg, besloot ze het verkrachtingsverhaal te vertellen.

    ULRUM – Een 17-jarig meisje uit Ulrum (Groningen) heeft zeven keer valse aangifte gedaan van bedreiging en mishandeling door bewoners van een asielzoekerscentrum in haar dorp. Dat maakt de politie dinsdag bekend.
    In maart deed het meisje voor het eerst aangifte van bedreiging. Ze gaf aan dat de dader vermoedelijk in het azc in Ulrum woonde. In drie maanden tijd deed het meisje volgens de politie zeven keer aangifte, telkens omschreef zij de dader als mogelijke bewoner van dat centrum. Eenmaal gaf de 17-jarige aan te zijn gestoken door een asielzoeker.

    Voor:
    Een 16-jarige jongen uit Hattem is vrijdagmiddag in Zwolle mishandeld. In een tunnel onder de snelweg A28 werd hij volgens eigen zeggen door een groepje onbekende jongens van de fiets getrapt, en kreeg hij vervolgens een hakenkruis in zijn onderarm gekerfd. De groep schreeuwde daarbij de 16-jarige toe dat hij een nazi is.
    Na het incident zouden de daders er rennend vandoor zijn gegaan. Volgens het slachtoffer ging het om 5 á 6 getinte jongens in de leeftijd van ongeveer 17 of 18 jaar oud.
    Na:
    De 16-jarige jongen uit Hattem die zei op 9 december door een groep van vijf of zes jongens te zijn mishandeld, blijkt zelf een hakenkruis in zijn arm te hebben gekerfd. “Uit nader onderzoek is gebleken dat het om een valse aangifte gaat”, aldus de politie donderdag. “De jongen heeft bij zichzelf de verwondingen aangebracht.”

    Voor:
    De zoon van de vermoorde cineast en columnist Theo van Gogh is na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Marokkanen.
    Dat hebben de ouders van de filmmaker gezegd in het actualiteitenprogramma De politie, die was gebeld, kwam volgens hen niet opdagen nadat hun kleinzoon was toegetakeld. “Dat zijn hele drama’s geweest”, zei de vader van Theo van Gogh. Volgens zijn vrouw, Anneke van Gogh, was er geen directe aanleiding voor de incidenten. “Hij liep met de hond buiten in de Amsterdamse Watergraafsmeer en toen zeiden ze: ‘heet jij Van Gogh?’ Toen zei Lieuwe ‘nee’ natuurlijk, maar toen hebben ze hem toch gepakt”, zei ze.
    Na:
    De Amsterdamse politie zegt dat Lieuwe van Gogh, de zoon van de vermoorde cineast, nooit mishandeld is door Marokkanen. Onderzoek heeft uitgewezen dat inderdaad melding is gedaan van bedreiging en mishandeling, maar dat deze incidenten in werkelijkheid niet hebben plaatsgevonden.

    Etcetera. Je gaat toch bijna denken dat we met een complot tegen allochtonen te maken hebben…

    Reactie door Sonja — vrijdag 28 april 2006 @ 11.08 uur

  54. @Emiel:

    Je haalt er weer dingen bij die hier niks mee te maken hebben. Marokkanen hebben hier in Europa nu eenmaal een slechte reputatie opgebouwd als het gaat om crimineel gedrag, Israeliers en Polen niet. Dat er dan vermoed wordt dat het Marokkanen waren is dan wel logisch, al blijkt het achteraf onterecht.

    Misschien is het nu toch helemaal niet zo’n slecht idee van de SP om de grenzen voor Polen dicht te houden.

    Reactie door Paul — vrijdag 28 april 2006 @ 11.21 uur

  55. Israeliers hebben ook een slechte reputatie in Europa opgebouwd – wist je dat nog niet Paul?

    Reactie door Sonja — vrijdag 28 april 2006 @ 11.41 uur

  56. http://www.aboutyourworld.com/index.php?underworld

    Reactie door Sonja — vrijdag 28 april 2006 @ 11.45 uur

  57. @Paul, jij haalt nu twee dingen door elkaar. Een Pool kan hier al lang als EU burger komen en blijven in Nederland. De grenzen nog dicht, betekend in dit geval dat ze nog niet zomaar als werknemer zonder vergunning aan de slag kunnen.

    Reactie door jeroen — vrijdag 28 april 2006 @ 12.15 uur

  58. @ Sonja (53):

    Dat geval van die z.g. zware mishandeling van een Joodse vrouw in de Parijse metro herinner ik mij als de dag van gisteren. Omdat ik, na aandachtige lezing en doordenking van de details, het verhaal helemaal niet geloofde zond ik hierover een commentaar naar de website van Trouw. Dit terwijl de Franse president al had aangekondigd “het slachtoffer” op het Elysée te zulle ontvangen. Ik kreeg een heleboel giftige recties. Volgens één daarvan was ik “nog erger dan de daders”, omdat ik het slachtoffer in de steek liet!
    Toen de ontluisterende waarheid bekend was gemaakt zwegen degenen die mij hadden verketterd als het graf. En enkele anderen schreven toen “dat ze ook al gedacht hadden dat het niet klopte”. Slechts één persoon wees op de ongerechtvaardigde aanvallen op mij.
    Ja ja, zo kan het gaan met de wakkeren, die hun mening meteen paraat hebben.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 28 april 2006 @ 12.48 uur

  59. Nr. 58, 9e regel: “recties” moet zijn: reacties.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 28 april 2006 @ 13.03 uur

  60. Jeroen, ken jij Otto uitzendbureau? need i say more?

    Reactie door cynthia — vrijdag 28 april 2006 @ 13.47 uur

  61. Dit laat haarfijn zien wat er gebeurd als vooroordelen de overhand krijgen! We moeten niet voor elkaar in gaan vullen maar met elkaar praten en naar elkaar luisteren en vooral dat laatste!

    Reactie door cynthia — vrijdag 28 april 2006 @ 13.47 uur

  62. @Jeroen(57):

    Wat ik daar over Polen en onze grens zei was niet helemaal serieus bedoeld. Het eerste deel van mijn reactie was dat echter wel.

    Het blijkt nu trouwens dat het zigeuners waren. Ook weer altijd van die fijne mensen…

    Reactie door Paul — vrijdag 28 april 2006 @ 15.44 uur

  63. @Sonja(53):

    Dat er valse aangiften worden gedaan van mishandeling, verkrachting e.d. door allochten is inderdaad zeer ernstig en moet dan ook bestraft worden.

    Maar van een of ander complot is echter geen sprake. Een buitenproportioneel deel van de geweldsmisdrijven wordt nu eenmaal gepleegd door allochtonen en door Marokkanen en Antillianen in het bijzonder. Dat is een feit dat ook bij links Nederland nu langzaam begint door te dringen (zelfs Job Cohen ga toe op tv dat er in zijn stad problemen met Marokkanen zijn!).

    Dat er enkele valse aangiften zijn gedaan van geweld door allochtonen doet daar niets aan af. We moeten alert blijven op de problemen die Marokkanen veroorzaken en ons niet laten afleiden door valse aangiften of onduidelijke videobeelden. Dat er ten onrechte werd gedacht dat Marokkanen schuldig waren, betekent nog niet dat de problemen met Marokkanen niet bestaan of dat er racisme is.

    Reactie door Paul — vrijdag 28 april 2006 @ 15.54 uur

  64. Wat boeiend deze discussie. Er iemand vermoord en hier word alleen maar gezeverd over Polen/Marrokanen. Laten we eerst deze schoften maar eens achter de tralies stoppen. Wat doet het er dan verder toe. Criminelen die op deze wijze iemand vermoorden moet je gewoon levenslang opsluiten. Dat heeft niets met kleur of afkomst te maken. De racisme discussie is er alleen maar om de aandacht af te leijden van de problemen die werkelijk spelen.

    Reactie door Anomalie — vrijdag 28 april 2006 @ 15.54 uur

  65. @Sonja(55):

    Oh ja, haal vooral de Israeliers er maar weer bij. Over Israeliers mag je immers generaliseren wat je wilt, maar als je dat bij Marokkanen doet ben je ineens een racist. Sterker nog, als je niet generaliseert, maar alleen de hele Marokkanenproblematiek (voorzichtig) aankaart, ben je al een racist.

    En ja, in Israel is een criminele onderwereld zoals je die overal in de wereld hebt. Wat dat betreft is Israel een heel gewoon land.

    Oh ja, en vooral ook leuk om te zeggen dat Israeliers in Europa (waar de holocaust heeft plaatsgevonden) een slechte naam hebben opgebouwd.

    Reactie door Paul — vrijdag 28 april 2006 @ 15.58 uur

  66. @Anomalie(64):

    Het beschuldigen van racisme is HET wapen van links. Ze kunnen echt niet zonder.

    Reactie door Paul — vrijdag 28 april 2006 @ 16.01 uur

  67. Paul,

    Ik moet helaas constateren, dat u nogal beperkt bent in uw denkwijze, een voor ingenomen standpunt heeft t.a.v. de gekleurde medemens (vol vooróórdelen) en nogal bekrompen van geest bent.
    Ik zou bijna zeggen, dat u iemand anders bent, als dat u zich voordoet!

    Reactie door Anja — vrijdag 28 april 2006 @ 17.13 uur

  68. @Anja:

    Ik heb geen vooroordelen. Feit is echter wel dat bepaalde bevolkingsgroepen verhoudingsgewijs voor nogal wat veel problemen zorgen. Waarom mag dat toch nooit gezegd worden van links?

    Reactie door Paul — vrijdag 28 april 2006 @ 17.41 uur

  69. Paul 62: `Het blijkt trouwens dat het zigeuners waren, ook altijd van die fijne mensen.’

    Ja Paul, zigeuners, Roma & Sinti, hebben net zo goed óók geleden in de concentratiekampen van Hitler, net als homo’s, subversieven, communisten en entartete artiesten.
    Maar zionisten doen altijd net of zij de énigen zijn die onder een collectief KZ-syndroom gebukt gaan en recht hebben op
    slachtofferigheid.
    Net zoals Amerikanen altijd net doen of zij de énigen zijn die Europa hebben bevrijd, het waren numeriek uiteraard de Russen en Canadezen die de uiteindelijke
    overwinning hebben bewerkstelligd, samen met de Franse Maquis.

    Zo tegen mei denk ik elk jaar weer: het wordt eens tijd voor herschrijving van de geschiedenis van pakweg zestig jaar geleden.

    Reactie door Emiel — vrijdag 28 april 2006 @ 18.57 uur

  70. 65

    Als er een groep is die discrimineerd,dan zijn het de joden wel.
    Die zijn wijd verspreid in de VS en zitten al op de belangrijkste posten.
    Vraag je wel eens af waarom altijd de duitsers en arabieren als terroristen worden afgebeeld in films.
    Omdat de zionisten de vinger in de pap hebben in hollywood.

    Heb je ook gehoord van dat verhaal van die 5 joden die zaten te juichen en te dansen bij het wtc tijdens het ineenstorten van het wtc.

    Weet je ook hoe de joden terroristische daden pleegden na 1945 om de engelsen te verjagen uit palastina.

    Weet je ook dat de wereldbank en leider heeft die een jood is.
    Of bijna alle topfiguren uit de Bush administratie joden zijn.
    Zij bezitten de machtigste plaatsen en beheersen de media om de propaganda over de moslim gemeenschap te spuien.

    Ik las ook een stuk over hoe israel is ontstaan en over de macht die ze hadden voor wo2 in europa.
    Het zijn hele slimme mensen met verstand van manipuleren.
    Zij hebben de macht in het witte huis en ze kunnen je maken of breken.

    Wel eens afgevraagt waarom clinton zwart werd gemaakt door die lewinski affaire.
    Koste geloof iets van 70 miljoen dollar.
    Heb je ook uitgerekend wat die wtc onderzoek koste.

    Reactie door red pil — zaterdag 29 april 2006 @ 13.31 uur

  71. Lees @1 wat accept zegt, en begrijp hoe een gewoon mens ook zeer gewoon een RACIST is.

    De RACISTEN zijn vaak de meest nette mensen onder ons. Niet waar?

    Het is de “tunnelvisie”van de nette rascisten die eigenlijk de boel verziekt.

    Wat kan het accept schelen dat wij (westerlingen) overal ter wereld met behulp van geweld het eigendom van de autochtonen daar ontvreemden? Dat we ze bedolven onder regen ven bommen en terreur.
    Ze zijn de marokanen die steeds voor hem het probleem zijn.

    Dat is dus de elkedagse nederlandse rascisme blotgesteld. Voila!

    Reactie door walking bull — zaterdag 29 april 2006 @ 16.41 uur

  72. @Red pil:

    Wat je nu beweert is gewoon te ziek om serieus op in te gaan. Het is weer opnieuw de bekende propaganda van “de joden controleren de boel en vullen hun zakken” die 6 miljoen joden het leven heeft gekost.

    Het waren trouwens de moslims die feest vierden om 11 september.

    Oh ja, en als je er nog steeds niet van overtuigd bent dat moslims die slechte naam aan zichzelf te danken hebben, kijk eens naar dit filmpje: http://www.democrates.net/media/20060203LondonProtest.wmv

    Reactie door Paul — zaterdag 29 april 2006 @ 19.16 uur

  73. wat lopen jullie allemaal te schelden op elkaar het waren weer mensen van een ander komaf die zo een laffe moord op hun geweten hebben deze personen oftewel hun hele gemeenschap hebben schijt aan ons nog een paar jaar en ze hebben ons in de greep ik doel even op de moslims ik moet ze niet en zij ons allemaal niet die ene goeie die jij kent staat staks met de jihad vooraan geloof mij maar ik ben abseluut geen rascist maar houw van dit landje mvgr

    Reactie door mike l — zaterdag 29 april 2006 @ 20.33 uur

  74. Filmpje bij posting 72 ook gezien walking bull? Denk na, voordat je zulke onzin over mij uitkraamt!!!

    Reactie door ACCEPT — zondag 30 april 2006 @ 9.39 uur

  75. @74 Wat zegt je dit filmpje? Op zichzelf vrijwel niets. Wel past het goed in het profielschets van de klassikale nederlandse rascist.

    Een rascist roept EIGEN VOLK eerst – wel antrekkelijk maar niet toereikend als tenminste een basis realiteitsbesef zou hebben dat op deze aardbol 6 mrd mensen leven met dezelfde rechten.

    Als je rascist ben, dan heb je in eigen ogen recht op aan de rest de pest te hebben. Wat maakt het uit?

    Wat maakt het uit dat wij hun olie stelen? En vermorden? En bombarderen? En maretelen? En doden? En bestelen?

    Maar o wee! als maar durfen ergens tegen te demonstreren of gelijke rechten te vragen!

    Accept, nogmaals ik denk niet dat je een slecht menselijke wezen ben, wel denk ik dat je de standaard nederlands verkapre rascist vetregenwoordigt. Daar zijn alle bewijzen naar.

    Mischien een idee met Mike I je eigen praatgroep te starten? Van mij mag je alles in openlijkheid zeggen, maar dan moet je ook verdragen om aan te horen dat je een RASCIST ben.

    Reactie door walking bull — zondag 30 april 2006 @ 10.22 uur

  76. 73 Mike L . Hou een op met dat gejúllie!!
    Wie ben jíj eigenlijk?

    Eerst je eigen voorstellen, dan zeiken!
    Aan x-treemdom rechts populistisch geraaskal heeft de lezer hier geen boodschap.

    Reactie door Emiel — zondag 30 april 2006 @ 10.27 uur

  77. @73 Mike I “ze hebben de schijt aan ons..”

    Hoe zou het anders moeten zijn Mike?

    Doe maar even heel klein beetje moeite en probeer te verplaatsen in hun schoenen? Hoe zou JIJ reageren als je op hun plaats ben en je krijgt bommen en raketten op je huis, waar je zeker niet om gevraagd heb en als je naar de gemeenten loopt zitten daar occupatiemachten die je vertellen wat je zou moeten doen.

    En in al die tijd onder mooie woorden zijn ze door ons bestolen.

    EIGEN VOLK EERST?

    Reactie door walking bull — zondag 30 april 2006 @ 10.32 uur

  78. @ Paul (66):

    Wat zit je toch “hypokriet te kletsen”(om met Agnes Kant te spreken), Paul!
    Dus jij wilt niet erkennen dat racisme nogal welig tiert, en dat dat terecht door “links” aan de kaak wordt gesteld? In nr. 58 maakte ik gewag van een artikel in Trouw over de Joodse vrouw die de valse aangifte deed, dat ze door een groepje “Noord-Afrikaanse types” was aangevallen en mishandeld. (Artikel: “Frankrijk/”Daar wonen alleen maar Joden”" van 12 juli 2004).
    Dat artikel heb ik, met de reacties eronder, uitgrprint. Het is te onzindelijk om hier een aantal reacties te citeren, maar ik kan je verzekeren dat van die bagger aan vooroordelen, generalisaties en regelrecht racisme jegens met name Marokkaanen en moslims in het algemeen de honden geen brood lusten. En wat minstens zo ik verachtelijk vind, dat deze types, als blijkt dat alles op leugens was gebaseerd, niet eens het lef hebben om te erkennen dat ze er geheel naast zaten. (En in dit geval ook b.v., dat de verdachtmakingen jegens mij -omdat ik van begin af aan het waarheidsgehalte van het verhaal in twijfel had getrokken- geheel ten onrechte waren).

    Reactie door Olav Meijer — zondag 30 april 2006 @ 16.35 uur

  79. @75 walking bull

    Ik neem aan dat je geen psycholoog bent van beroep, want je zit er volledig naast walking bull met jou profielschets over mij. Volgens mij heb jij echt geen idee wat het woord rascist betekent. Ik heb het trouwens helemaal niet gehad over vermoorden, bombarderen, martelen, doden en bestelen. Je verdraaid echt alles! Ik doel op die marokkaantjes die altijd maar weer negatief in het nieuws zijn. Het is hun eigen schuld dat er negatief over hun gedacht wordt. En de ouders van die hangettertjes doen er ook echt geen zak aan. Ben ik nu een rascist?

    Reactie door ACCEPT — zondag 30 april 2006 @ 21.26 uur

  80. @ACCEPT

    Er zitten inderdaad eikels tussen de Marokkaantjes, maar die heb je onder de autochtonen ook!

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 30 april 2006 @ 22.16 uur

  81. @Olav Meijer(78):

    Nee, ik ontken niet dat er racisme is en ook ik vind dat racisme keihard moet worden aangepakt. Racisme is een misdaad, wie het ook doet en wie er ook het slachtoffer van is.

    Maar toch vind ik de houding van links hypocriet. Want links ziet racisme daar waar het niet is en ziet het niet daar waar het wel is. Zo wordt het benoemen van bepaalde problemen die Marokkanen veroorzaken (zoals zwembadterreur) “racisme” genoemd. Maar wanneer Marokkanen zich schuldig maken aan antisemitisme hoor je daar (onder links) helemaal niemand over! En ook niet over de discriminatie van moslims naar “ongelovigen” en homo’s. Waarom toch die dubbele standaard, Olav?

    Dat van die valse aangifte in Frankrijk is inderdaad een ernstige zaak, maar is het niet heel goed te begrijpen dat mensen boos worden wanneer ze van zo’n (naar achteraf verzonnen gebleken) incident horen? En kun je het ze kwalijk nemen dat ze niet wisten dat die gebeurtenis verzonnen was? Als je van zoiets hoort, ga je er toch vanuit dat het echt gebeurd was. Trouwens, dat dit incident niet waar bleek te zijn neemt nog niet weg dat Noord-Afrikanen in Frankrijk nogal wat rottigheid uithalen. Of ben ik nu weer een racist?

    By the way Olav, heb je nog dat filmpje bekeken waar ik #72 mee aan kwam?

    Reactie door Paul — maandag 1 mei 2006 @ 9.31 uur

  82. Voor geïntresseerden hoe onafhankelijk de media al dan wel niet is en welke groepen achter de touwtjes trekken.

    Ga naar onderstaande link en kies voor Massamedia (1) en (2) in het linkerkader Logs.
    http://achtergeslotendeuren.punt.nl/#275405

    Reactie door Fred — maandag 1 mei 2006 @ 12.15 uur

  83. Fred, ik heb even vlug naar die site van jou gekeken. Het gaat dus over een geheime superrijke elite die de totale macht wil over deze wereld. Hartstikke spannend allemaal, maar natuurlijk niet serieus te nemen.

    Ik volg het nieuws, ik lees zo af en toe de krant en ik vind (voor zover ik dat kan beoordelen) dat het nieuws wel redelijk objectief wordt gebracht, al blijft het altijd wel enigszins politiek correct.

    Ik lees trouwens net dat moslimrebellen in Kashmir 26 hindoes hebben vermoord. Of is dat soms weer valse berichtgeving van de New World Order?

    Reactie door Paul — maandag 1 mei 2006 @ 12.42 uur

  84. @ Paul (81):

    Natuurlijk mogen mensen boos worden als ze over zo’n incident lezen. Maar wat ze niet mogen doen: direct een heel arsenaal van vooroordelen en generalisaties over ALLE Marokkanen en moslims van stal halen. En dat gebeurde.
    (Daarnaast waren er redenen genoeg om het verhaal niet te geloven; maar goed, het valt niemand kwalijk te nemen als hij het, in eerste instantie, toch deed).
    Verder waren degenen die zo hoog van de toren bliezen te beroerd om naderhand te erkennen dat al hun aantijgingen misplaatst waren. En om hun verdachtmakingen in te trekken.

    Verder ben ik het niet met je eens dat “links” (wie hieronder ook precies verstaan mogen worden) overlast van Marokkaanse jongeren, evenmin als die van andere jongeren of ouderen, zou goedpraten, of uitlatingen daarover meteen als “racisme” zou bestempelen. Het hangt er helemaal van af hoe dit soort commentaar wordt gegeven.
    Verder bestrijdt “links” evengoed discriminatie van homo’s of joden, door wie ook geuit. “Links” is trouwens altijd een heel belangrijke kracht geweest achter het herdenken van de Tweede Wereldoorlog, de jodenvervolging, de concentratiekampen (waarvan ook communisten, zigeuners, homo’s e.a. slachtoffers waren), het verzet, enz. (Denk b.v. aan de jaarlijkse herdenking van de februaristaking).

    Reactie door Olav Meijer — maandag 1 mei 2006 @ 18.39 uur

  85. @ 84 Olav Meijer

    Als het om echt of vermeend rasciscme gaat is de norm op dit log maar al te vaak de Dubbele Standaard. Ik moet het op dit punt helaas met Paul eens zijn. Inzending (70) is een klassiek voorbeeld van antisemitische stemmingmakerij, maar niemand die daartegen in het geweer komt.

    Reactie door Ed Sorrento — maandag 1 mei 2006 @ 19.17 uur

  86. Wattenstaafie en Walking Bull,

    Doe geen moeite ACCEPT en Paul te overtuigen. Het zijn zionistische rascisten die hier een sterk staaltje van
    talmoedische haat weergeven.

    Deze extremisten staan niet open voor wetenschappelijke feiten die hun worden aangereikt. Hun doel is het in leven houden van ethnocentrische mythes. Alles wat tegen dit instinct in gaat wordt wordt terzijde geschoven.

    Denk niet dat de zionistische haat richting moslims beperkt zal blijven bij deze groep. De zionistische haatprofeten haten in principe iedereen die niet-joods is, maar komen voor wat betreft andere groepering uit pragmatisme daar voor uit enkel in eigen kring voor uit.

    Groepen die niet zo goed liggen in de publieke opinie (zoals ook Roma, Sinti en Antillianen) worden ook getrakteerd op door Talmoed geïnspireerde haat getrakteerd. Als zionisten hun afkeer tegen Roma, Sinti en Antillianen laten blijken mag ons dat niet laten denken dat dit voorkomt uit de meer dan iets gemiddelde vertegenwoordiging dan de autochtone bevolking in de (niet georganiseerde) misdaad.

    En waar blijft dan de verontwaardiging van Ed Sorento als het gaat om deze groepen. Alleen reactie 70 kon hij aanmerken als anti-semitisme. Als of er niet al overdreven veel op antisemitisme wordt gewezen kan Ed Sorento het hier niet bij laten om nogmaals hier op te wijzen.

    Wat is er zo antisemitisch om te wijzen op de macht van zionisten op de besluitvorming van de VS en de EU? Het is n.l een feit en daar kunnen harde bewijzen van overlegt worden. Het is pas antisemitisme of rascisme als een volk om reden van haar religie of etnische kenmerken wordt gestigmatiseerd zonder dat dit berust op feiten. In dit geval gebeurt dit te vaak bij groepen zoals Marokkanen, Turken, Roma en Sinti.

    Aan groepen (zoals Christenen) branden zionisten hun handen liever niet aan, omdat ze deze nog kunnen gebruiken als hun regelneven. En de gehersenspoelde Christenen voor Israël maar denken dat het het Gods wil is om de uitverkorenen ten koste van alles moeten verdedigen.

    Hoe zou het toch komen dat het “Christenen voor Israël” groepje pas na de tweede wereldoorlog deze Gods taak op haar schouders heeft genomen. Is het besluit van God gewijzigd na de tweede wereldoorlog of is de propagandamachine van het zionisme machter geworden. Het lijkt erop dat onze Christenen voor Israël deze vraag niet ineens tegen zich zelf durven stellen alszijnde het een zonde is.

    By the way Paul, een filmpje uit de zionistische koker maakt je zaak niet er sterker op. De libertarische democrates is een plek waar het wemelt van de zionististen en zionistenknuffelaars.

    Trouwens Paul, de bedenkers van de libertarische beweging komen zelf ook uit Joodse kring.

    En wat betreft de valse aangiften van Joodse burgers van Europeanen komt wel erg vaak voor. Het is niet alleen de Parijse Joodse vrouw die deze “misdaad” heet verzonnen. Wat denk je van de Joodse man uit de Haagse Schilderwijk; Jules Croiset; de bomaanslagen in Frankrijk in 1981 die later door de Franse politie werden bewezen gepleegd door en niet “nader te noemen land uit het Midden-Oosten” met als opzet rechtse krachtten die de Joodse lobby durfden te bekritiseren in Frankrijk te stigmatiseren waarna een heuse klopjacht op rechtse organisatie’s en personen werd ontketent met als dieptepunt het gooien van een bijtend zuur in het gezicht van een hoogbejaarde man die door Joodse jongeren verwarde werd met een kopstuk uit de rechtse beweging wat later niet zo bleek te zijn etc, etc. Om maar niet te spreken van de ontelbare keren dat zionistische lieden met verfkwast, spuitbus en brandbommetjes Joodse begraafplaatsen en synagoges onder handen nemen om daarmee rechtse (dat niets wil samenwerken met zionisten) politiek knock-out te slaan.

    Ik wil hiermee duidelijk aangeven dat het middels simuleren van aanslagen of plegen van aanslagen om politieke tegenstanders politiek te elimeren tot nu wel erg vaak wordt gedaan door lieden uit zionistische hoek.

    Reactie door Fred — dinsdag 2 mei 2006 @ 8.53 uur

  87. Fred,

    Om te beginnen ben ik geen jood/zionist/Israelier, maar een gewone Hollander. En als ik over moslims zou praten zoals jij dat doet over joden, dan word ik (terecht) van racisme beticht. Dus matig je toon alsjeblieft een beetje.

    Wat betreft dat filmpje: als jij kunt aantonen dat die mannen die je daarop ziet als moslim verklede joden zijn, heb je van mij gewonnen. Voor de rest maakt het niet uit van welke site dat filmpje vandaan komt, het gaat om het filmpje zelf en wat je daarop ziet: moslims die de meest vreselijke dingen roepen. Ook in Amsterdam hebben tijdens cartoondemonstraties moslimsjongeren dingen als “Hamas! Hezbollah! Jihad!” geroepen. Ik ben het ook lang niet altijd eens met wat er op http://www.democrates.net staat, maar ze durven wel gevoelige onderwerpen onder de aandacht te brengen.

    Voor de rest vind ik jou bijdrage het niet waard om serieus op in te gaan.

    Reactie door Paul — dinsdag 2 mei 2006 @ 9.27 uur

  88. Fred, trouwens beetje lachwekkend dat jij ACCEPT en mij van racisme beticht terwijl jij je zelf daar volop schuldig aan maaktin je laatste post.

    Reactie door Paul — dinsdag 2 mei 2006 @ 18.00 uur

  89. Paul,

    Gek. Ik dacht juist gelezen te hebben dat je in eerdere bijdragen er expliciet voor uit gekomen bent een Jood te zijn. Maar, goed. Wie zou zo fanatiek de misdaden van de apartheidsstaat Israël verdedigen en elke mogelijkheid benutten om de ideologische vijanden van het zionisme te stigmatiseren als hij geen zionist zou zijn? Jouw clichématige manier van posten is precies zo beschreven in de propagandaboekjes van dezionistische lobby, die haar mannetjes en vrouwtjes erop af sturen om webfora te verstoren met zionistische ruis. Iets nieuws onder de zon bren je niet.

    In het “verlichte” Israël van je kerven Israëlische soldaten vaak een davidster met een mes in het gezicht van Palestijnse jongens. Zo ook op onderstaande link in dit geval bij Bakker Allan. Deze methodes is ook geliefd bij nazi’s. Het verschil is alleen dat de nazi’s hakenkruizen kerven in het gezicht van hun slachtoffers en dat nazi’s niet boven de wet staan in het land waar zij zich aan zulke misdaden schuldig maken. Israëlische soldaten kunnen dit ongestraft doen en worden sterker nog hoe wreder zij zich gedragen tegen de “vijand” hoe meer zij als helden worden binnengehaald door de Israëlische samenleving.

    http://www.ptb.be/international/print.phtml?section=A2AAABBS&object_id=13994

    Of je over moslims net zo praat als over het Jodendom. Je doet niets anders en bovendien is het stigmatiseren van moslims (de grootste vijanden van zionisten) een pathologische eigenschap van zionisten. Ze doen niets anders. Zionistische leugenfabrieken zoals de AIPAC, CIDI, Bnai Brith en de ADL doen niets anders. Helaas wordt iemand die over Joden kritiek uital te vaak onterecht in de beklaagdenbank gezet. Over moslims wordt niets anders gedaan. En daar heb jij ook een handje van. Je doet op dit log haast niets anders dan van elke mogelijkheid gebruik maken om je stamvijanden zwart te maken.

    Hoe vaak kleden Israëlische geheimagenten zich als Hamasleden om daarmee politieke winst uit te slaan voor de zionistische zaak. Onlangs is een groepje “Hamasleden” in Israël opgepakt, die achteraf Israëlische geheimagenten waren. In een ander geval verraade de davidster die aan een ketting aan de nek van enkele “Hamasleden” hing de ware identiteit van deze figuren.

    Of Islamitische jongeren “Hamas” en “Hezbullah” roepen lig ik ook niet echt wakker van. Zeker als ik weet wat Joodse jongeren allemaal roepen. Onlangs riepen Israëlische toeristen in Duitsland “nazi’s” naar de Duitse grensbeamten, toen ze accijns moesten betalen over de sigaretten die ze te veel meegenomen hadden.

    Het uitmaken van vooral Duitse politieagenten en grensbeambten voor “nazi’s” schijnt zo vaak te voorkomen door Israëlische bezoekers dat Duitse dienders hier niet meer de humor van in kunnen zijn en er over geklaagd hebben bij de Israëlische ambassade. De Israelische ambassade in Berlijn heeft zijn burgers opgeroepen de Duitsers niet meer uit te schelden voor Nazi`s. De ambassade waarschuwde zijn burgers dat Duitsers “uiterst gevoelig” zijn en “gebrek aan humor” hebben.

    Reactie door Fred — dinsdag 2 mei 2006 @ 18.18 uur

  90. Fred, ik heb nergens gezegd dat ik een jood ben. Of je kunt niet goed lezen, of je hebt het er zelf uit gehaald, of iemand anders die ook Paul heet heeft gezegd jood te zijn. Ik ben hier ook niet in opdracht van een of andere organisatie of zo, ik ben hier puur op mezelf om mijn mening te geven.

    Je hebt gelijk als je zegt dat er in Israel extremisme is (zoals je dat overal hebt). Even voor de duidelijkheid: ook ik ben tegen extremisme en vind dat Israelische militairen die zich tegen palestijnen misdragen daarvoor (harder) gestraft moeten worden.

    Maar jij schetst een karikatuur van de werkelijkheid. De palestijnen zijn namelijk lang niet zo onschuldig als jij je hebt laten wijsmaken. Geweld wordt verheerlijkt in de palestijnse gebieden, overal zijn portretten van “martelaren” te vinden. Zoek eens op internet naar informatie over de Hamas en begrijp waarom de EU en de VS de geldkraan hebben dichtgedraaid.

    Ik zie moslims niet als mijn vijanden, ik heb vaak genoeg goede gesprekken gehad met bijv. Marokkanen en Iraniers. Ik ben zelf ook in Marokko geweest waar ik een prima vakantie heb gehad. Maar ik zie echter wel de radicale islam als een gevaar. Niet alleen voor de westerse samenleving maar ook voor moslims zelf. Moslimextremisten moeten dan ook aangepakt worden, net als extremisten van andere religies of organisaties.

    Je hebt het erover dat Israel de media manipuleert, maar daar hebben de palestijnen ook een handje in. Israel is in elk geval het enige land in het middenoosten met (enigszins) vrije pers. Vanuit de islamitische wereld wordt allerlei anti-israelische propaganda verspreid en daar ben jij ingetrapt…

    Reactie door Paul — woensdag 3 mei 2006 @ 10.49 uur

  91. En oh ja Fred, ik lig WEL wakker van islamitische jongeren die “Hamas! Hezbollah! Jihad!” roepen. Dat ze het geweld van die terreubewegingen verheerlijken, is zeer zorgelijk en ik kan niet begrijpen dat jij dat niet erg vind. Het is een tikkende tijdbom.

    Reactie door Paul — woensdag 3 mei 2006 @ 13.02 uur