Moederdag

Moederdag

Ook vroeger al een begrip.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 14 mei 2006 :: 13.15 uur

61 Comments

61 reacties

  1. Hoe lekker bloemen ook ruiken, pecunia non olet voor de kapitalist pur sang.
    Een uitspraak uit de commercie en kapitalisme credo top 10: beter goed gejat dan slecht bedacht.
    Die amerikaanse mevrouw verdient alle lof met haar ‘vinding’. Mijn moeder zei altijd dat het elke dag moederdag dient te zijn, zonder cadeautjes, maar met begrip en wat hulp! :-)

    Reactie door Barend vd Berg — zondag 14 mei 2006 @ 13.31 uur

  2. Mij is een nieuwe frituurpan beloofd!

    Reactie door Sonja — zondag 14 mei 2006 @ 13.38 uur

  3. Die folder van moederdag kan ik me nog goed herinneren.

    Bij ons thuis werd daar niet aan gedaan, mijn moeder zei: doe aan die onzin niet mee, dat kost geld en het kan beter besteed worden.

    Op Sinterklaas werd er veel aan gedaan, met zelfwerkzaamheid en geen commerciële dingen.

    Reactie door Ouwe Dirk — zondag 14 mei 2006 @ 13.52 uur

  4. Ik denk dat Moederdag binnenkort niet meer bestaat : Moeders worden vrouwen met een carieren bij een bedrijf en donderen hun kind in de kinderopvang !Dus het opvoeden en bemoederen is er niet meer bij .
    Nu blijkt al een groot gedeelte van de opgroeiende jeugd geen normale eettiden heeft maar 15 euro meekrijgen op de dag rond te komen ;de zorg voor het kind wordt slechter ;gevolg gedrags problemen :t.g.v. met weinig opvoeding ,dit geeft als eeeste probleme op school en later in maatschappij als aleenstaande individu !

    Reactie door Fred — zondag 14 mei 2006 @ 13.53 uur

  5. Moeder ben je inderdaad iedere dag en tot het einde van je leven, althans zo ervaar ik dat. De leukste moederdagen voor mij waren de niet-officielen de dag dat je kind gewoon even heel enthousiast een mooie tekening voor je maakt of lekker tegen je aan vleit. Cadeautjes hebben wij niet aan meegedaan tenzij vroeger zelf gemaakt.

    Moederdag is voor mij stilstaan bij mijzelf als moeder en niet de “eis” dat kinderen op die dag stilstaan bij jou als moeder.
    Moederdag is gevend niet nemend.
    Laten we eerlijk zijn wat is er vandaag de dag niet allemaal door de commercie kapotgemaakt, zowat alles.

    De bedrijven kun je daarvan niet de schuld geven dacht ik. Het zijn de mensen die kopen dus moeten de mensen dat bij zichzelf zoeken en het zijn de moeders die zich blij tonen of verwachten iets te zullen krijgen.

    Ik heb altijd gezegd dat ze niets moeten kopen omdat het moederdag is, dat is onzin, het even aangrijpen om met z’n allen bij elkaar te zijn is leuk maar ook niet noodzakelijk op die dag.

    Op een ander moment kunnen ze soms heel spontaan iets voor je doen zoals een tijdje geleden toen ik een geplande reis naar Madrid, familiebezoek, niet door wilde laten gaan wegens financiele omstandigheden.

    Heel spontaan hebben ze ons toen een speelgoedvliegtuigje aangeboden met Madrid erop en de (backpackersvlucht) voor ons betaald. Kijk dan voelen wij onszelf gewaardeerde ouders.

    Reactie door Henny — zondag 14 mei 2006 @ 13.57 uur

  6. En met die frituurpan, Sonja, sta jij dan weer als moeders lekkere dingen te maken voor de kids… ze zijn lief, althans dat hoop ik, maar ze verliezen ook het eigenbelang niet uit het oog. Grapje.

    Reactie door Schaapherder — zondag 14 mei 2006 @ 13.58 uur

  7. Mijn moeder vond het ook onzin, “handel” zei ze.

    Nou dat knoopte ik wel in mijn oren, echter van haar laatste moederdag, ze klaagde nooit, heb ik veel spijt.

    Drong niet tot me door, veel gedonder altijd met die Nightingales, die toch wel heel anders zijn dan ze zich voordoen, was ik er -net die dag- niet.

    Verstandelijk gezien niet mijn fout, heb me te veel alle kanten uit laten duwen door te velen die alleen maar geld aan haar ellende konden verdienen, maar dat goed wisten te verhullen, maar -pas na haar letterlijk doodvallen onder hoongelach van de Nightingales – realiseerde ik me ook dat ze op deze dag wel erg stil was aan de telefoon.

    Haar vriendin, die zichzelf ook zoon lieve moeder (=ongelijk goed mens)vond, zal het haar dan ook wel goed aangewreven hebben.

    Dat ik er niet die dag niet was, dat is 1 van de vele pijnpunten die ik bij de herinneringen aan mijn moeder heb.

    Ook geen vrouw met mooie woorden en slijmen en roepen dat zij het land toch maar mooi opgebouwd heeft, zoals zovelen …, geen gedoe van “kijk mij nou” wel al onze kleren naaien en breien en alles met de hand wassen, geen kinderbijslag, kleine zelfstandige, maar we kwamen niets te kort, zoals nu de 1,5 verdieners met al hun toe en bijslagen en korting hier en daar, toch geen broeds type dat alleen maar haar eigen hut aan het poetsen was, veel ouhoeren, graag feesten.

    Mama, papa waarom hebben we elkaar -toen- niet begrepen. Hopenlijk tot gauw, weg van deze onderwereld vol huichelaars.

    O ja met vaderdag allemaal folders met gereedschap voor de mannen, waarvan gezegd wordt dat ze niets in de huishouding doen. Mevrouw zeker zelf de buitenboel wel schildert ? En parfum voor mevrouw.

    Reactie door verkouteren — zondag 14 mei 2006 @ 14.12 uur

  8. het eren van je ouders kan geen kwaad ,maar daar moet niet de commercie van invloed op zijn !

    Reactie door Fred — zondag 14 mei 2006 @ 14.41 uur

  9. Onzin deze commercie,zo kan je voor alle driehonderdvijfenzestig dagen wel wat iets bedenken.

    Reactie door schoenmaker — zondag 14 mei 2006 @ 14.59 uur

  10. moederdag voor de winkels dat wel.van mij hoeft het ook niet.maar ja ze komen toch met wat aan zeten.om dat het zo hoort zegen ze.das wat mij betreft.spontaan en zo moet het zijn

    Reactie door R.Drenth — zondag 14 mei 2006 @ 15.04 uur

  11. @4 fred, inderdaad, het wordt tijd voor kinders-op-chreche dag en carriere-vrouw-dag… boehoe snik snotter krijs huil jank

    Reactie door Barend vd Berg — zondag 14 mei 2006 @ 15.17 uur

  12. Ik kreeg een zelfgeschreven gedichtje in hanepoten (groep 3) dat zei dat ik de liefste ben en de grappigste (????).
    Daarbij kreeg ik een ‘spiegel’ gemaakt van zilverfolie op karton met veel verf, gekleurde veertjes en zelfs opgeplakte rietjes en snoepjes!
    Niks commercie, want zoiets moois is ONBETAALBAAR!

    Reactie door Monique — zondag 14 mei 2006 @ 15.30 uur

  13. Inderdaad heel mooi, Monique.

    Reactie door Schaapherder — zondag 14 mei 2006 @ 15.41 uur

  14. In 1935 riep Hitler moederdag uit tot nationale feestdag.
    Voor mij geen moederdag vandaag…

    http://mart.punt.nl/?id=301754&r=1&tbl_archief=&

    Reactie door Mart — zondag 14 mei 2006 @ 15.52 uur

  15. Ik denk dat Hitler er wat andere bedoelingen ermee had te doen : de moeder als voorbrenger van kindertjes : hoe meer ,hoe beter !
    en uiteraard de kindertjes rijp maken voor slaaf des Fuhrers !

    Reactie door Fred — zondag 14 mei 2006 @ 15.56 uur

  16. Volkomen commercieel gecorrumpeerd. Ter ere van de initiatiefneemster zou Moederdag moeten worden afgeschaft.

    Reactie door Olav Meijer — zondag 14 mei 2006 @ 16.02 uur

  17. Het is precies zó commercieel als je het zelf maakt.
    Mijn oudste zoon heeft een kadootje gekocht: oordopjes om muziek te luisteren op mijn PDA. Maar mijn dochter komt vandaag gewoon gezellig mee-eten. Het gaat niet om kadootjes, sterker, een tekening of een welgemeende knuffel is veel meer waard.
    De middenstanders kunnen je niets opleggen wat je je niet láát opleggen hoor.
    Voor mij is moederdag dan ook even stilstaan bij het feit wát moeders doen.

    Reactie door Monique — zondag 14 mei 2006 @ 16.13 uur

  18. In mijn tijd werden we onder meer verrast
    met bekleedde klerenhangers of maakten ze
    van een (toiletpapier)rolletje en knijpers
    er op geplakt en kartonnetje aan de onder-
    kant een piepklein rond bakje. De halve
    wasknijpers, van metaal ontdaan, werden dan
    in bonte kleuren geschilderd:ik heb het nog
    en meer van die onbetaalbare grappen !
    Ook mijn pa zei altijd dat het in zijn geval dus ook betekende een dag ‘voor de
    middenstand’ te zijn.
    Bloemen, planten en/of taart: ruim voldoen-
    de en die dag je even alles uit handen la-
    ten nemen, verrukkelijk als je dat mag on-
    dervinden.
    We konden het toen nog af met een frituur-
    pan op de gasplaat, maar tegenwoordig is
    het goedkoper iets uit de snackbar te halen
    dan er zelf zoveel energie (L + F) in te
    steken. Niet aan de ene kant alles vetvrij
    eten en te eten halen, en aan de andere
    kant te bakken wat er maar kan. Dié tijd is
    echt voorbij.

    Reactie door Kemphaan — zondag 14 mei 2006 @ 16.15 uur

  19. maar waarom op zondag,en niet op vrijdag,en dan vrij uiteraard.
    en als het toch op zondag moet ,,maak de zondag dan zo heilig ,dat je 3 dagen voor die tijd en 3 dagen na die tijd niet mag werken,op moeder/vaderdag,
    andere/meerdere zondagen mag ook.

    Reactie door ad — zondag 14 mei 2006 @ 16.52 uur

  20. @2 Sonja,
    Beloofd? Maar nu nog zien dat je hem krijgt. ;)

    Reactie door Bijdehandje — zondag 14 mei 2006 @ 17.33 uur

  21. @16 Olav,
    Jij bent zeker een kérel?

    Reactie door Bijdehandje — zondag 14 mei 2006 @ 17.34 uur

  22. Vaderdag dan ook metéén afschaffen.
    Grote flauwekul.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 14 mei 2006 @ 17.34 uur

  23. 7 heer en/of mevrouw Verkouteren zo’n moeder zal het vast wel begrepen hebben en met dit eerbetoon aan haar, wereldkundig op internet, maak je het meer dan goed.

    Reactie door Henny — zondag 14 mei 2006 @ 19.01 uur

  24. Het is allemaal zo gevoorprogrammeerd.
    Nou allemaal tegelijk naar rechts kijken en nu naar links, etc. etc. etc. – Zoiets verbinden aan een bepaalde datum of dag, heeft niets meer te maken met echte waardering of liefde die je voor iemand voelt. Als je echte liefde en waardering voor iemand hebt, dan is het gewoon elke dag . . . . .-dag, niet toch?
    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — zondag 14 mei 2006 @ 19.19 uur

  25. Wordt er ook nog eens een internationale werklozendag ingevoerd?
    Dat die eens in het zonnetje gezet worden!

    Nee, ik hoef geen pen, een schrijfblok, enveloppen en postzegels!

    Laat deze regering eens een extraatje geven op financieel gebied, want veel werklozen zijn zonder werk komen te zitten omdat het werk naar lage lonen landen is gegaan of door middel van bezuinigingen……

    Reactie door nicole halmans — zondag 14 mei 2006 @ 19.20 uur

  26. @ Bijdehandje (21):

    Als je bedoelt: van het mannelijke geslacht, dan is mijn goudeerlijke antwoord: “ja”.
    Maar dat kan je toch niet echt verrassen…..

    Reactie door Olav Meijer — zondag 14 mei 2006 @ 19.42 uur

  27. vooral in Italie erg belangrijk.,

    Festa della Mamma!

    Reactie door Jansonius — zondag 14 mei 2006 @ 19.49 uur

  28. Ik ben heerlijk verwend door m’n meiden met zelfgemaakte kadootjes. Heerlijk om die trotse koppies te zien als ze eindelijk hun kadootje mogen geven.

    Reactie door Karin — zondag 14 mei 2006 @ 20.18 uur

  29. Vandaag nog ff langs ons mam en ons oma geweest..

    Reactie door Joost! — zondag 14 mei 2006 @ 21.52 uur

  30. Olav, niet afschaffen. Ik kreeg vandaag felicitaties, zomaar. Van iemand die me af en toe moeder noemt, terwijl ik nooit moeder geweest ben. Ben hartstikke blij en trots met die felicitatie. Onbetaalbaar, inderdaad. Heb ik geen commercie voor nodig. :)

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 14 mei 2006 @ 22.12 uur

  31. Hoe zit dat dan met al die andere moeders in de wereld die met een uitgemergeld kind in de armen zitten en wachten tot deze het loodje legt.
    De huilende moeders de lijdende moeders.
    De moeders die niks hebben en zelfs hun kind niet kunnen houden.
    Gaan we een beetje die verwende moeders in dit in land in de watten leggen.

    Reactie door Jofel — zondag 14 mei 2006 @ 22.16 uur

  32. Tuurlijk Jofel en jij eet morgen je boterham niet omdat anderen honger hebben. En als jij je been breekt doet dat echt geen pijn omdat er altijd anderen zijn die méér pijn hebben!
    Wees toch eens realistisch man! Is het ‘in de watten leggen’ als je zelfgemaakte knutsels krijgt van je kind, felicitaties van iemand die jou af en toe ‘moeder’ noemt? Nee, dat is mooi! Moeders en ‘mensen-die-soms-moeder-worden-genoemd’ doen veel onopvallende dingen. Steun, huishouden, verzorging bij ziekte, aanmoediging etc. zijn dingen die op een gegeven moment niet meer opvallen. Niemand denkt eraan dat moeders bij ziekte nachtenlang waken, zich zorgen maken bij andere zaken, zichzelf vaak wegcijferen. En dáár wordt één keer per jaar even extra de nadruk op gelegt, niet dat men dat de rest van het jaar mag negeren. Maar die ene keer wordt men er even extra aan herinnert. Dat heeft niets met arme landen of andere moeders te maken maar puur met de verhoudingen HIER in je eigen familie.
    Maar ik heb bewondering voor jouw houding. Jij bent een echte die-hard die altijd aan de minderbedeelden denkt. Jij klaagt nooit, jij hoeft nooit een compliment of schouderklopje en bij de ergste pijn lach jij dat het het bést meevalt omdat anderen het erger hebben. Heel bewonderingswaardig!

    Reactie door Monique — zondag 14 mei 2006 @ 22.26 uur

  33. Hallo Jan,

    Goed om even aandacht aan moederdag te besteden. Ik werd vanmorgen verrast met een bericht die de schaduwzijde van moederdag laat zien. Het kan zeker geen kwaad om dit nationaal te belichten: zie http://www.dagvandevermistekinderen.nl/.

    Reactie door Mat van der Heijden — zondag 14 mei 2006 @ 22.39 uur

  34. Geheel off topic als ik even mag.
    Het valt mij niet licht om het onderstaande in te toetsen maar het moet maar even, voordat ik mijn toetsenbord aan de wilgen hang.

    Ongeveer een jaar of misschien iets langer reageer ik hier op het web-log van Jan Marijnissen en altijd – of bijna altijd – met veel plezier. Inhoudelijk zijn mijn reacties niet altijd even sterk en besef ik de grenzen van mijn kunnen en weten.
    Af en toe een meningsverschilletje is ook geen probleem en doorgaans kom je er wel weer uit. Ik heb mijzelf regelmatig bloot gegeven betreffende privé-zaken en de meesten hier weten er wel iets van, inmiddels.

    Het is altijd mijn bedoeling geweest om mensen in hun waarde te laten óók diegene waar ik het niet mee eens ben. Van libertijn tot socialist. Nooit en te nimmer zal ik mij verlagen tot schelden en/of op sarcastische wijze de grond in boren.

    Als op zeker moment, zoals zich onlangs voordeed mij de huid wordt vol gescholden vanwege het reageren op een misverstandje is voor mij de wisselwerking waardoor het goed toeven was op dit web-log doorbroken en aanleiding om mij in het vervolg hier niet meer te laten zien.
    Deze virtuele openbare ruimte die toegankelijk is voor iedereen is wat mij betreft verstoord doordat ik werd uitgemaakt voor een zieke geest( zoals gedaan onder “te gast bij Knevel”. En dat was zeer kwetsend.

    Verder wens ik eenieder veel wijsheid en plezier op dit web-log.
    Ik blijf SP stemmen.

    Gegroet en goede morgen overigens.

    Reactie door Gandalf — zondag 14 mei 2006 @ 22.43 uur

  35. Hee Gandalf, dat doe je toch niet echt he? Stoppen met mailen hier?
    We kunnen het oneens zijn, fel zijn zelfs, maar we leren er allemaal iets van.
    Door je mond te houden….sluit je ook je mening.
    En die mening willen we, en ik spreek nu even voor mijzelf, absoluut horen!
    Dus doe mij een plezier en laat anderen het niet voor jou, en vele anderen, vergallen. Blijf jezelf en blijf hier!

    Reactie door Monique — zondag 14 mei 2006 @ 22.50 uur

  36. @32
    Elke 3 sec sterft er een kind van de honger of geen hulp bij ziekte.
    Dat betekent 30000 moeders op moederdag hun kind verliezen.
    En wij gaan hier doodleuk moederdag vieren.
    En verheugen ons op een friteuse.
    Wat een onzin om hiervoor een dag uit te trekken, terwijl deze waardering elke dag en elk uur elke minuut er moet zijn.
    En als deze er niet is dan is het op moederdag komedie.
    Het is van de gekke dat we een sociale verantwoording al op een aparte dag moeten vieren
    Moederdag is nog van vroeger achter de wastobbe voor 6 kinderen zorgen geen afwasmachines geen kant en klare maaltijden geen maseurtje daarvoor en hiervoor geen kinderdag verblijven waar de kinderen van 7.00 tot 19.00 in geknald worden.
    Die moeders waren met hun 50 jaar op.
    Dat waren de echte moeders.
    Liefde in gezin en familie is een normaal gegeven en niet op een dag de schijnheilige uithangen.
    Ik neem aan dat je kinderen wel vaker met een tekening thuis komen voor moeder,dat is veel spontaner dan dit op gedrongen circus.

    Reactie door Jofel — zondag 14 mei 2006 @ 22.52 uur

  37. Tuurlijk Jofel, neem nog een slokje azijn!

    Reactie door Monique — zondag 14 mei 2006 @ 22.56 uur

  38. Gandalf het zou mij verdriet doen wanneer je er mee stopt hier!
    Ik heb juist op dat topic ‘Te gast bij Knevel’ onderstaande reactie geplaatst, juist omdat ik de beschuldiging aan jou adres volstrekt onterecht en verkeerd vond.
    Mensen haalden bedoelingen en reacties door elkaar. Jou treft in deze geen enkele blaam!!
    Kom op! Relativeer de dynamiek en weet jezelf integer!

    (Mijn Reactie op Topic ‘Te gast bij knevel’:

    Ik snap niet dat goedwillende en goedbedoelende mensen elkaar zo kunnen touperen.
    Lezen is lezen, feiten zijn feiten, frustraties zijn frustraties en misverstanden zijn misverstanden.
    Het zou groots zijn wanneer mensen de verschillen konden duiden en daar vervolgens naar zouden handelen.

    Ik hoop écht dat je op je besluit terugkomt!!
    Groet Wattenstaafie.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 14 mei 2006 @ 23.05 uur

  39. @35 Monique & Wattenstaafie
    Voorlopig wél.
    Ik sta toch niet zo sterk in mijn schoenen.

    Reactie door Gandalf — zondag 14 mei 2006 @ 23.07 uur

  40. @37
    Ze zeggen dat je daar slank van wordt.

    Reactie door Jofel — zondag 14 mei 2006 @ 23.08 uur

  41. Jofel wat is er met jou aan de hand?
    Ik heb je hier altijd als een positieve gast mogen meemaken, totdat…de laatste tijd doe je inderdaad niet anders dan negatief reageren. Soms heb je gelijk, maar het schijnt met toe dat je de laatste tijd alleen maar op confrontatie uit bent. Zo heb ik je niet leren kennen…vandaar mijn vraag wat is er aan de hand?
    Je ziet de zaken vaak uitermate scherp en origineel, maar zoals gezegd je reageert de laatste tijd wel nogal negatief. Ik vind dit jammer en hoop dat de ‘oude’ Jofel weer gaat reageren.

    groet

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 14 mei 2006 @ 23.17 uur

  42. Jezus,Gandalf wat maak je me nou dan.
    Je kon me altijd zo lekker op de vingers tikken als ik een keer door draafde.
    En ik mis men ochtend sessie.
    Je was altijd de eerste die me goedenmorgen wenste.
    Elke morgen maar kijken of je er weer bent.
    Hopenlijk niet te lang voor niks.

    Reactie door Jofel — zondag 14 mei 2006 @ 23.28 uur

  43. Gandalf,
    Ik heb altijd genoten van je bijdragen, moeten wij het nu zonder jou stellen ?
    Nee toch, dan is dit weblog niet meer hetzelfde.
    Zou je het nog willen overwegen ?
    Groet T

    Reactie door Toergenjev — zondag 14 mei 2006 @ 23.31 uur

  44. Ehh Jofel, een feestje mag best wel eens hoor proost ik neem er 1 op je :)

    Reactie door Toergenjev — zondag 14 mei 2006 @ 23.39 uur

  45. Gandalf geeft ‘t op?? …ook ik hoop dat je op je besluit terug komt.

    We schieten er niets mee op als de goeien ‘t opgeven.

    Groet,

    Reactie door Pietje af — zondag 14 mei 2006 @ 23.51 uur

  46. @ Lydia (30):

    Da’s mooi, natuurlijk. Maar daarvoor hoeft toch niet speciaal een dag worden ingesteld, laat staan zulk commercieel gedoe? Het is prima als mensen spontaan tussendoor hun genegenheid uiten.
    Vaderdag vind ik ook onzin, natuurlijk, hoewel er genoeg vaders zijn die ook wel eens een schouderklopje verdienen. Gewoon zo nu en dan er tussendoor, dus.

    @ Gandalf (34):

    Kom op, Gandalf! Het is zeker een rottige ervaring, zoiets, maar bedenk wel dat degene(n) die jou zo bejegenen hun eigen kortzichtigheid daarmee ten toon stellen! Het is zonde als je daardoor weg zou blijven. Ik hoop -en verwacht- dat je er, na even rust, weer wat anders over zult denken, mede gezien de reacties van anderen hierboven. Meestal kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan, dus ….

    Reactie door Olav Meijer — zondag 14 mei 2006 @ 23.57 uur

  47. Goede morgen Gandalf. Ook ik zou het erg vinden als je van dit log wegblijft. Zag jou hier altijd als een rustige ‘rots in de branding’.

    vriendelijke groet,

    Reactie door simone — maandag 15 mei 2006 @ 8.24 uur

  48. In juni is er Vaderdag, Olav… :)

    Gandalf, houd het dan even bij een retraite en kom daarna weer terug?

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 15 mei 2006 @ 8.51 uur

  49. Watten staaffie.
    Bedoel je negatief of over een ander mening.
    Ook in het bedrijfs leven maak je dat vaak mee daar wordt ook vaak het woord gebruikt of misbruikt als reactie op een ander mening.
    Mijn ervaring is dat met het woord positief vaak aan de werkelijkheid voorbij gegaan wordt.
    Ik ga vaak uit van het realisme wat dat ook in iemands belevings wereld mag zijn ,dikwijls wordt dit als negatief omschreven.
    Groetjes.

    Reactie door Jofel — maandag 15 mei 2006 @ 12.48 uur

  50. Jofel,
    Jammer, dan zullen we het alleen met het GOEDEN MORGEN VRIENDEN SP van Oude Dirk moeten doen.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 15 mei 2006 @ 13.18 uur

  51. Gandalf, ik kan me voorstellen dat je het even gehad hebt, omdat je geschoffeerd bent, maar kom dan over een tijdje weer terug als je je wat beter voelt.
    Er zitten altijd een paar motherf.ckers bij die de boel verzieken, hun aanval op jou zegt veel meer over hen dan over jou.
    Ik hoop tot gauw, sterkte.

    Reactie door kaatje — maandag 15 mei 2006 @ 14.20 uur

  52. (51) Kaatje

    Wat een taal, en dat een dag na moederdag..

    Reactie door Warrior — maandag 15 mei 2006 @ 15.27 uur

  53. Wie gaat er een lijstje maken van de voor
    hun goede, of gewaardeerde bekenden of
    rappe redenaars die hier de laatste maanden
    hoe langer hoe minder reageerden?
    Daarvoor in de plaats leek steevast een
    nieuwe reeks van logbezoekers in de plaats
    te komen. Enkelen van hen zijn mogelijk nog
    op de échte, naar mijn gevoel, In Discussie
    Met-site te vinden, waar enkelen van hen
    zich ook hier bevonden, zoals Sabineke,
    Cynthia, Boudewijn P., en zijn zus Made-
    lijn (zoals een vraagsteller dat bevestigd
    zag door haar). Tammiet en nog wat andere
    min of meer bekende logschrijvers/sters
    zagen we niet meer en sommigen zeiden in
    bijv. een ziekenhuis te verdwijnen maar do-
    ken elders bij de SP weer op, mogelijk hun
    plaatselijke club. Nu zullen de diverse
    goedkope vliegvakanties ook een oorzaak kun
    nen zijn, we wachten het af.
    Bij zoveel nood en ellende loopt men mis-
    schien niet met zijn vakanties te koop, op
    zich een begrijpelijk standpunt. Velen doen
    dat in april en mei, of zijn mogelijk inmid
    dels weer terug en lezen zich intussen bij.
    Ongetwijfeld zullen we de mensen weer terug
    zien, zo gaat dat elders toch ook?

    Reactie door 'n reactionist. — maandag 15 mei 2006 @ 15.34 uur

  54. Graag zou ik een aantal mannen, die er
    alleen voor kwamen te staan in hun leven,
    doordat zij verlaten werden en zelf alles
    ter hand diende te nemen én een vaderdag én
    een moederdag, twee keer per jaar is dan
    toch wel het minimum, om overgebleven
    kinderen op zijn zorg voor hen te doen
    wijzen, al is het de commercie.
    Behulpzame omstanders willen daarin nog wel
    eens – terzijde – assisteren en dat zijn de
    kleine dingen die het hem moeten doen om de
    accu voor derzulken bijgeladen te zien wor-
    den, en dat geldt natuurlijk ook voor al die moeders die rimpeltjes gingen vertonen
    en de zorgen een slijtageslag werden en al
    vrij gemakkelijk in de hedendaags Knuffel-
    zakenwereld werden ‘ingeruild’ waarin de
    meeste vrouwen het langer volhielden dan de
    lease-auto, die aan alle kanten werd opge-
    poetst om het aanzien aantrekkelijk te hou-
    den, niet zelden de ‘verleidingstruc’ ook !
    Moederdag kan ook een dag van verdriet be-
    tekenen, daar waar wezenlijk gerouwd wordt
    om wat er niet was, en/of nooit is geworden
    en weer zullen het omstanders moeten zijn
    die die dagen hélpen invullen, daar waar ze
    ervan overtuigd zijn er ‘goed ‘ aan te kun-
    nen doen. Kijk eens om je heen, je bent er
    niet voor je zelf alleen!
    Ach denk er maar eens 5 weekjes over na
    dan is er nog precies genoeg tijd om vaders
    en opa’s (tegenwoordig ook) en mantelzor-
    gers (die regelmatig gastkinderen hebben)
    eens een keer openlijk te waarderen voor
    hun wéldaden en wel ‘thuis’-geven ipv hen
    als vanzelfsprekende ikonen in hun p.c.tje
    te plaatsen: het is én denkwerk én handwerk
    wat al deze mensen dan verrichten áán an-
    deren. Groot of klein: iedereen blijft z’n
    leven lang gevoelig voor een ‘belonings’-
    systeem! Weet je wat neem nog een stukje…
    Fru(e)it(d)…..Danke Danke !

    Reactie door Frits Flats — maandag 15 mei 2006 @ 16.38 uur

  55. Goede Dag Gandalf,
    Je laat je toch niet inpakken door een stelletje liberale everzwijnen?

    Neem een dagje vrij, het zal je goed doen en kom weer terug.

    Reactie door walking bull — maandag 15 mei 2006 @ 22.02 uur

  56. @55

    Weet wèl even héél goed waar je wie of wat voor uitmaakt ja?
    Als je op mij doelt, ik ben een SP-er in hart en nieren, achterbaks gedoe verafschuw ik.
    Je kletst hier zonder kennis van zaken.
    Gandalf is nl. helemaal niet weg, die heeft zich intussen allang onder een ander alias ingenesteld.
    Heeft hij zelf trouwens al ergens in december aangekondigd.
    Dan moet hij nu niet het zielige ventje uit gaan hangen.
    En já de bloemkolen zijn duur tegenwoordig, maar ook hij is niet altijd even netjes geweest en nu het zelf voor zijn oren krijgt, druipt hij af als een zielig hondje wat een schop voor z’n kont heeft gehad.

    Reactie door Anja — dinsdag 16 mei 2006 @ 14.50 uur

  57. Anja, nu is de maat vol.
    Ik zal nog één keer reageren op jou.
    Noem jij je zelf een SP er in hart en nieren?
    DAN WIL IK NU WETEN ONDER WELKE NAAM IK NOG MEER HIER VERSCHIJN want dan kunnen we dat even controleren, desnoods via de webmaster. Wie A zegt moet B zeggen!
    Die schaamteloze oprispingen over je zogenaamde kennis van andere web-loggers kun je beter niét in de openbaarheid brengen want je zult dan nog heel lang na gewezen worden en niet meet serieus genomen worden.

    Reactie door Gandalf — woensdag 17 mei 2006 @ 12.51 uur

  58. Gandalf , gewoon door blijven gaan :opgeven is niet jouw stijl :komop gas vooruit ;een socialist behoort te vechten ook al wordt hij wel eens uit het zadel gewipt : gewoon weer in het zadel er erop los !

    Reactie door fred — donderdag 18 mei 2006 @ 20.54 uur

  59. Gandalf en Anja even een pilsje gaan drinken !

    Reactie door fred — donderdag 18 mei 2006 @ 20.56 uur

  60. Gandalf ik heb een keer hetzelfde meegemaakt, ben kompleet over de nek gegaan omdat iemand die niets van mijn achtergrond weet dan een klein onderdeeltje en die ik verkeerd begrepen had en dat vervolgens nb zelf erkende en daarbij een grapje maakte (waarvan de essentie ook nog klopte) dat niet begrepen werd, mij mijn rechten ontzegde zo te reageren zoals ik deed (dit naar aanleiding van een ‘klein’inhoudelijk misverstand, leesfout) mij persoonlijk aanviel en vervolgens blijkbaar ook sprak, dat vermelde ze, namens anderen op dit log, waarvan niemand mij persoonlijk of op het log ooit had aangesproken.

    Ik kon me hiertegen niet verdedigen zonder mijn ervaringen aan de openbaarheid prijs te geven, bovendien kan ik niets met het feit dat iemand ‘anderen’erbijhaalt maar de trigger was er en was hevig en duurde een tijdje, totaal van slag.

    Het heeft even geduurd voor ik weer meedeed.

    Op de persoon gaan spelen is m.i. erg fout, zeker op dit web-log je weet soms niet wat je ermee aanricht.

    Neem even rust (als je dat al doet zul je dit niet lezen maar toch) sterkte.

    Reactie door Henny — vrijdag 19 mei 2006 @ 8.52 uur

  61. GANDALF, WIL JE ZO VRIENDELIJK ZIJN OM EVEN ONDER KNEVEL TE KIJKEN?

    Anja

    Reactie door Anja — vrijdag 19 mei 2006 @ 9.49 uur