Alexander Pechtold

Met de door D66 zo vurig gewenste bestuurlijke vernieuwing in ons land wil het maar niet lukken: ook niet na 40 jaar. Met de partij zelf gaat het – na tien verloren verkiezingen – ook al niet zo goed. De peilingen laten een dalende lijn zien en dan is er ook nog eens een leiderschapscrisis. Lousewies en de haren zijn niet te benijden. Ze hadden natuurlijk ook nooit dit rechtse kabinet aan een meerderheid moeten helpen. Geen enkele nederlaag heeft de mensen van D66 dit besef echter kunnen bijbrengen.

Minister Pechtold heeft zich kandidaat gesteld als leider van de partij. Hij zal de partij uit de woestijn leiden naar de eerstvolgende electorale oase…

Als minister hebben we het afgelopen jaar eigenlijk heel weinig van ‘m gehoord. Ok, hij bedacht een ‘burgerraad’, maar dat was het dan ook wel zo’n beetje. Cynici, waaronder Hans Wiegel, spreken dan ook van ‘een minister van lege dozen’. Van zijn collega’s kreeg de minister de wind van voren toen hij hen betichtte van ‘vuile en vieze spelletjes’.

Hoe dan ook: De minister heeft iets nieuws bedacht. We moeten in ons land naar een nieuw kiesstelsel, vindt hij, liefst een districtenstelsel. Alleen het draagvlak voor dit voorstel is er niet, ook niet in de Kamer. Daarom wil de minister het proberen via ‘de burger’, en daarom is er een website in het leven geroepen waar nu veel reclame voor wordt gemaakt. Misschien moet je toch maar ‘ns even gaan kijken.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 15 mei 2006 :: 0.15 uur

40 Comments

40 reacties

  1. Hmm laten we de D maar uit D66 weglaten.
    Dan blijft 66 over, dat is het aantal stemmen wat ze krijgen.
    Aan de andere kant, met een districten stelsel zijn we eindelijk af van die glibbers.

    Reactie door Toergenjev — maandag 15 mei 2006 @ 0.48 uur

  2. Grappig, de Britten willen daar geloof ik vanaf…… Mooie site, trouwens, het barst er van de programmeerfouten, probeer maar eens iets te lezen over de kiesstelsels in Duitsland of Engeland…

    Reactie door Erik van Donk — maandag 15 mei 2006 @ 0.50 uur

  3. “Daarnaast gaat het Burgerforum op sociocratische manier de rollen verdelen”.
    Dit geloof je toch niet.
    Zoals gezegd: laten we even tekeer gaan over de onbenullige glamourhoer Pechtold en zijn zeer overbodige halvegarebestuurdersbaantjesjaagpartijtje.
    Van een kilometer afstand herken ik die sukkels.

    Reactie door hendrik dieks — maandag 15 mei 2006 @ 1.05 uur

  4. @ 2 precies, en juist bij dat stelsel maakt een partij van de grootte van D66 geen schijn van kans. Ook een manier om de zaak te liquideren :P

    Reactie door Floris V — maandag 15 mei 2006 @ 1.11 uur

  5. Een districtenstelsel zorgt er voor dat stemmen genegeerd kunnen worden (als de meerderheid in een bepaald disctrict op partij A stemt worden alle stemmen op partij B genegeerd). Extreem voorbeeld: kiesmannenstelsel in de VS, als een partij in een bepaald district een meerderheid haalt krijgt het alle stemmen van dat district toegewezen. Het lijkt me duidelijk dat op die manier de kamer nooit een afspiegeling van de verkiezingen vormt, en dat zou m.i. toch de bedoeling moeten zijn in een democratie.
    Ik snap dan ook niet dat een minister van Democraten ’66 voor een districtenstelsel kan zijn, maar dat zal wel aan mij liggen dan…

    Reactie door Wessel Bakker — maandag 15 mei 2006 @ 1.25 uur

  6. Mr. Pechtold moet toch echt blijven proberen om van ons land weer een echte democratie te maken, en daarvoor heeft hij links nodig. Jammer dat zijn partij dit kabinet niet alleen in het zadel heeft geholpen, maar het er ook in heeft gehouden. Dat waren gemiste kansen m.b.t. de verbetering v.d. democratie, m.a.w. bestuurlijke vernieuwing… hé, dat is toch zijn portefullie…?!

    Ik vind Alexander Pechtold wel een aardige man, net zoals ik Loesewies van der Laan wel een aardige vrouw vind, maar hun partij was, is en blijft knudde, zolang deze deel uitmaakt van dit Kabinet.

    http://www.ministerpechtold.nl/

    Reactie door Schaapherder — maandag 15 mei 2006 @ 2.01 uur

  7. Ik heb de link naar Alexander Pechtold niet geplaatst om hem te pesten, maar omdat de site informatief is en er leuk uitziet. De SP zou er een Pechtold bij moeten hebben, want we hebben natuurlijk Jan en Agnes, maar een Pechtold is ook nooit weg.

    Reactie door Schaapherder — maandag 15 mei 2006 @ 2.06 uur

  8. Als we dan toch gaan pietepeuteren dan wil
    men vast ook nog in zijn eigen politieke
    straat, buurt, of flat wonen. Millimeteren
    op wat je maar kunt bedenken als er tot de
    verkiezingen van het volgend jaar maar iets
    te leuteren overblijft. Heel bedroevend !
    Bedenk maar liever hoe het met Nederland
    moet als de ratten de Afsluitdijk en Neder
    land in Maastricht nog bewoonbaar is, hoe
    wel? Het Ijsselmeerwater, de vroegere Zui-
    derzee zal dan eindelijk de Maas instromen
    en of aan dat soort calamiteiten wel eens
    ernstig wordt nagedacht? Ik betwijfel het!
    Op houden dus met straks de ene regio/dis-
    trict tegen het andere te laten oreren: ‘t
    zou toch echt te dol worden, nog meer tégen
    over elkaar ipv mét elkaar. Is er al een
    bedacht hoeveel schermutselingen dit gaat
    opleveren? In welk soort regio wil men dan
    straks gaan wonen in Nederland? Het wordt
    nu toch écht té dol….maar geleuter…
    brood op de plank levert het weer op in tal
    loze te ontwerpen commissies geleid door
    mensen die anders dit jaar niet te doen heb
    ben….schande!
    Ik moet de bus halen, arbeidzame dag ge-
    wenst en natuurlijk een goede morgen !

    Reactie door Keesjan van Daalen — maandag 15 mei 2006 @ 6.13 uur

  9. het enigepositieve van dit kabinet: Daaag D66. leuke mensen pechthold en van der laan.

    maar ja, onbetrouwbaar hè. nee roepen en ja doen. en dat congres loopt weer vrolijk achter “onze bewindslieden” aan.

    Reactie door ipuntje — maandag 15 mei 2006 @ 6.21 uur

  10. Sinds D66 in de regering zit heeft de burger steeds minder te vertellen gehad door oa. privatiseringen. Het is een leugenachtige partij.

    Reactie door n de vries — maandag 15 mei 2006 @ 7.06 uur

  11. Bestuurlijke vernieuwing, nieuwe politiek, Jan jij weet toch ook best dat dit allemaal maar opgeklopte lucht is. Nieuw en vernieuwing is opium voor het volk. Ik snap dat echt niet als die spielerij, het is allemaal papier en uitspraken, meer is het niet want ze besturen nog exact hetzelfde als 20 jaar geleden.

    Overigens ben ik het er wel mee eens dat Pechtold een probleem wilde benoemen, van de vuile spelletjes. De zaak met Hirsi Ali, blijkt wel weer hoe smerig het zooitje in Denhaag is op een achterkamertje. “We regelen het onderling wel even”.

    Reactie door Ondernemer — maandag 15 mei 2006 @ 8.21 uur

  12. Van zijn collega’s kreeg de minister de wind van voren toen hij hen betichtte van ‘vuile en vieze spelletjes’.

    Dit zou een uitspraak zijn geweest van Pechtold. Ik vind het een moedige uitspraak en het heeft er zeer zeker alle schijn van.

    Alexander Pechtold is mijn inziens een politicus die van zijn hart geen moordkuil maakt. Hij zegt wat hij denkt. Dat is altijd nog beter dan zeggen wat je niet denkt en de burgers zaken voorhouden die bewust onjuist worden vermeld.

    Als politicus misschien minder geslaagd, als mens zegt hij wat hij denkt, hoe onjuist dat ook is. Deden meer policica maar wat hij doet, dan had misschien veel eerder gebleken hoe VVD als omgekeerde Robin Hood functioneerd: “stelen van de armen en geven aan de rijken”.

    Reactie door Edgar — maandag 15 mei 2006 @ 8.26 uur

  13. Goeden morgen vrienden SP.

    Op aanrade van Jan heb ik de weblog van Pechman bezocht, en daar valt me wat op:
    Is dat getekende figuurtje Alexander P.?

    Dan heeft hij wel een magere nek!
    En zijn toespraken…..?
    Nou, ‘t kan beter, hij beweerd dat D66 links is, hoe kan dat?
    Wat verstaat hij onder links?
    Zolang je in een regering MOET blijven waar geen links belijd wordt gevoerd, hoe links ben je dan?
    Nee Alex P. links ben je niet!

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 15 mei 2006 @ 8.28 uur

  14. weer een verspilling van belasting gelden .mensen willen geen verandering van het kiesstelsel,mensen willen dat de politiek hun werk doen en doen wat ze beloven .nederland heeft duidelijk NEE!!!!!!!! gezegd de eu grondwet en wat doet deze regering INCL D66er PECHTHOLD gewoon stiekem invoeren PURE MINACHTING VAN DE NEDERLANDSE BEVOLKING .(7)aardige politicie zijn er teveel van met aardige praat los je de problemen niet op .ken genoeg mensen die kim holland leuk vinden maar ik zit er niet op te wachten dat ze minister word .als laatste wil ik nog wel even kwijt dat alexander niet democratisch gekozen is maar op die plaats terecht gekomen is door de falende ?thom de graaf weg te sturen ,dat is de eninge bestuurlijke vernieuwing die d66 kent het vervangen van incompetente politici .(thom /alexander .boris /lousewies)

    Reactie door ,texas,henkie — maandag 15 mei 2006 @ 8.45 uur

  15. Als je wilt weten hoe Pechthold “in ‘t gebruik” is, moet je eens vragen stellen aan de gemeenteraad van Wageningen…… Die zijn erg blij dat hij weg is.

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 15 mei 2006 @ 8.53 uur

  16. Sinds Pechtold op 5 mei in debat ging met Abou Jahjah peins ik er niet over om ooit hem of D’66 te stemmen.

    Reactie door Edward — maandag 15 mei 2006 @ 9.19 uur

  17. Pechthold doet me altijd denken aan een auto verkoper.
    Leuke verhalen komt sympathiek over als je tegen een auto verkoper zegt dat je rechts of links bent is hij dat ook.
    Kort gezegd, hij praat je naar de bek.
    Maar naait je achter de rug zonder blikken of blozen een oor aan.
    Als hij er maar beter van wordt.
    Of heb ik het nu over D66.?

    Reactie door Jofel — maandag 15 mei 2006 @ 9.25 uur

  18. Ik heb Pechthold eens een mail gestuurd over een onderwerp, en verwachtte niet echt een reactie. De meest politici reageren niet, zelfs niet met een standaardmailtje, ook een secretaresse of andere partijleden zien niet het nut in om even een reacktie van de burger te beantwoorden. Jan marijnissen is daar niet veel beter in. Reageert ook niet op ideeen. Alleen tijdens verkiezingstijd (landelijke en europesche grondwet) namen ze de moeite om te reageren op mail.

    Een week later had ik Pechthold aan de telefoon. Hij wilde me persoonlijk bedanken voor het mailtje en waardeerde de feedback.
    ok, misschien heeft hij tijd te veel, maar op mij kwam het zeer goed over.

    Wat Wiegel flikte in (ik dacht Nova) was een lage smerige rotstreek. Een gefrustreerde oude l*l, die op een afgezabbelde sigaar mensen publiekelijk in zeik zet. Toen ik dit zag had ik plaastvervangende schaamte.

    Ik ben het zeer oneens met D66, en ik heb medelijden met de partij. Maar een minister die enkele telefoontjes per dag pleegt om de burger te bellen voor zijn feedback kan ik niet anders als respect voor hebben.

    Reactie door Alexander — maandag 15 mei 2006 @ 9.46 uur

  19. Zoals ik het lees is het weer een worstenvel zonder inhoud.
    De pitch off is feitelijk: stedm weer D66 want wij vinden het nu niet goed gaan de democratie (vind de kiezer veelal ook) en wij willen dat u mag beslissen, hoe wij gaan beslissen….

    Verder kan IK geen voorbeeld vinden op die site van wat d66 voorstelt, zelf. Hoe dat districtenstelsel volgens hen zou werken dus.
    Dit is een grote luchtballon en iedereen mag met zijn fietspompje mee blazen.
    En vervolgens springt JM van de SP als een stuntman in die opvangzak met continue luchtuitlaatgaten zoals stuntmannen (m/v) dat ook wel doen.
    Waar ik wel voor ben is het kiezen van kamers-vertegenwoordiging per provincie.

    Reactie door Barend vd Berg — maandag 15 mei 2006 @ 10.22 uur

  20. Belangrijk is dat de bevolking na de verkiezingen meer invloed krijgt dan nu het geval is.Dan kan de politiek niet meer doen wat hij wil, zoals nu het geval is.

    Reactie door Maan arkenbosch — maandag 15 mei 2006 @ 10.25 uur

  21. D66 is ook mijn partij niet. Maar toch, D66 draagt bij aan een democratisch klimaat in Nederland. Vergeet niet, ze hebben 6 kamerzetels, dat is niet eens zo heel veel minder dan de zetels van de SP.
    D66 is dus een partij met aardig wat draagvlak. Wat wil de SP nu kennelijk? D66 afschaffen? Ik denk dat een partij afgeschaft moet worden als deze bij democratische verkiezingen geen stemmen meer krijgt. Geen communistische eenpartijverkiezingen, niks in die richting zelfs.
    Democratie, dat is het systeem. Hoe graag je het ook wil, daar valt niet aan te tarten!

    Reactie door Jean-Jacques — maandag 15 mei 2006 @ 11.06 uur

  22. @Wessel Bakker

    Het partijen stelsel is ook niet echt democratisch gezien het feit dat het grootste deel van de parlementariers geen enkel eigen mandaad hebben.

    Partijpolitiek is wmb teveel gekonkel en gefriemel onderling de “kiezer” heeft na het stemmen geen enkele invloed meer op het reilen en zeilen van de regering c.q. tweede kamer.

    De poging van het duale systeem is jammerlijk gefaald en meer democratie is alleen nog maar te realiseren middels referenda of een distriktenstelsel waarbij de afgevaardigde rechstreeks aan te spreken is op zijn handel en wandel.

    Nu kan elke politicus lekker wegkruipen in de veilige moederschoot van de “Partei”

    Reactie door Stephan — maandag 15 mei 2006 @ 11.15 uur

  23. Reactie van Alexander — maandag 15 mei 2006 @ 9.46

    Ja, dat soort zaken waardeer ik dus ook. Je hooft het niet met elkaar eens te zijn maar toch elkaar blijven respecteren. Pechtold gaf jou in ieder geval een gevoel dat je mag en kan zeggen wat je wil en dat dit door hem word gezien als feedback.

    Hij zegt waar hij op dat moment aan denkt, en daarvoor prijs ik hem. Ik ben het meestal ONEENS met hem maar bij hem weet je wel waar je hem aan zou kunnen houden. Want als je zulke openlijke uitspraken doet, dan roep je kritiek of feedback op je af!

    Zo kan je de wethouder sociale zaken van Utrecht, dhr. Hans Spekman (PvdA), ook een hoop verwijten maken, maar na een conflikt met hem nam hij wel de moeite om me persoonlijk te benaderen. We bleven het oneens, maar ik waardeerde zijn telefoontje.

    Dit zijn mensen (inclusief Jan Marijnissen) die vanuit de politiek dichtbij de burgers staat en/of willen staan. Persoonlijk heb ik daar meer aan dan aan al die bobo’s van bijvoorbeeld de VVD. De omgekeerde Robin Hood van de samenleving.

    Reactie door Edgar — maandag 15 mei 2006 @ 11.23 uur

  24. Wat gebeurd met een partij die zijn geloofwaardigheid verloren heeft.
    Precies die verdwijnt naar de achtergrond (afgrond). Laat dit een waarschuwing zijn voor iedere partij die zich geroepen voelt deel te nemen aan het regeren.
    Als je niet waar kunt maken, waar je voor staat, blijf thuis om een grote bek op te zetten, inplaats van te vervreemden van je kiezers en je mond te houden op het pluche. Dan denkt men snel dat men daar zit voor eigen belang en niet voor partij belang.

    Reactie door Sunny Boy — maandag 15 mei 2006 @ 11.40 uur

  25. bah wat een kotssite. werd meteen al kwaad, omdat een of andere arrogante lul beweert dat het meepraten over het kiesstelsel de gewone burger boven de pet zou gaan.
    als we het niet met die zakkenvullers eens zijn, zijn we altijd meteen dom (zie het grondwetverhaal). we moeten gewoon het stelsel houden dat we nu hebben; het lijkt me wel lachen om te experimenteren met hoofdelijke verantwoordelijkheid voor bestuurders die willens en wetens geld van de belastingbetaler over de balk smijten; laat meneer pechtold zich daar maar mee bezig gaan houden.

    Reactie door kaatje — maandag 15 mei 2006 @ 14.04 uur

  26. @kaatje

    Dat is wel de opinie van het grootste deel van de politieke partijen. Politiek is niets voor het stemvee, laat staan dat ze mogen meebeslissen, dat heb je gezien bij de gekozen burgemeester discussie, en alle discussie mbt het corrigerend referendum.

    Reactie door Stephan — maandag 15 mei 2006 @ 17.04 uur

  27. @11 Ondernemer — maandag 15 mei 2006 @ 8.21,

    Ja, al dat gedoe over al dat vernieuwing, daar schiet je niks mee op.

    D66 kun je denk ik het beste vergelijken met een auto handelaar die oude auto’s zonder motor (of kapotte motor) probeerd te verkopen
    door enkel een nieuwe kleurtje er over te spuiten.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 15 mei 2006 @ 17.37 uur

  28. Ik herhaal maar eens wat ik schreef onder “Laurens Jan Brinkhorst”(1 mei jl.):

    AFGEWERKTE SMEEROLIE

    Ach, wat is D66 nu meer dan de smeerolie van de oude VVD-CDA-rammelkast? Olie die aan het eind van de rit is afgewerkt en wordt gedumpt op de mestvaalt der geschiedenis. “Daaaaag!” roepen Jan Peter en Gerrit in koor, terwijl de olie wegvloeit naar vergetelheid. “ Bedankt voor de bewezen diensten, hoor!”
    “Jammer hè, Jan Peter”, verzucht Gerrit, “De pret is voor ons voorbij. We kunnen ons voorlopig geen nieuwe bolide veroorloven…..”

    Reactie door Olav Meijer — maandag 15 mei 2006 @ 18.31 uur

  29. @25 kaatje
    ‘De kiezer’(die zeg 70% zwevenden) is veelal ook politiek dom, of beter: informeert zich niet en kijkt noch om, noch vooruit.
    Waarom kwam NL anders hier en nu, hoe het is en wat we niet meer hebben? Geen collectieve goedkope infrastructuur op communicatie, maar allerlei dure ‘vrije’ markt prijzen?
    Door die slimme stemmers!?

    Reactie door Barend vd Berg — maandag 15 mei 2006 @ 18.59 uur

  30. Pechthold ach nee,beseft deze man dan nog niet dat D66 geen bestaansrecht meer heeft! En ook alweer een partij zonder ruggegraat is ,was en altijd zal blijven.
    Hirschi Ali gaat naar een of andere conservertieve Amerikaanse instelling om daar verder haar zakken te vullen.
    Maar in feite heeft ze zich met leugens en bedrog hier in het Haagse pluche jarenlang haar zakken gevuld en nu vraag ik me toch af of al dat geld niet teruggevorderd kan worden net als bij een uitkeringstrekker die onjuiste gegevens doorgeeft(WET BOETEN EN MAATREGELEN)
    Of word hier ook weer met twee maten gemeten ?
    Maar in de USA past haar ophitserij tegen de moslims natuurlijk in het straatje van George Bush ook een aartsleugenaar !
    Mocht het ook daar niet lukken kan ze nog altijd naar Blair toe !
    Maat was het niet zo dat ze eigenlijk ook net als al die arme drommels opgepakt dient te woren en in en opvangcentrum moet afwachten om te worden uitgewezen naar het land van herkomst ?
    Of houd partij genoot Rita Verdonk VVD er voor haar partijgenoot er andere regels op na !
    Met Saida uit Bosnie werd volgens mij toch heel anders omgegaan ?
    Vinden ze het ook nog gek dat er zo weinig vertrouwen in de politiek is !
    Bah !!!

    Met Vriendelijke Groet !

    Reactie door Peter Grootheest Junior — dinsdag 16 mei 2006 @ 7.52 uur

  31. Qua uiterlijk mag ik die Pechtold wel.

    Hij heeft iets weg van een ouwe trouwe lobbes, die ‘s-avonds aan je voeten komt liggen en je met grote ogen aankijkt, omdat hij uitgelaten wil worden.

    Reactie door Bijdehandje — dinsdag 16 mei 2006 @ 11.53 uur

  32. @31 Zo’n hondje zou ik ook wel willen heb-
    ben en wordt er bij voorbaat al uitgelaten
    van en ondertussen is hij straks de enige
    heelmeester die stinkende wonden aanpakt
    ipv zaken te laten ‘rotten’. Die lobbes
    gaat het wel redden en krijgt door de heisa
    sa rond A.H.A. straks twijfelende kiezers
    op zijn hand, maak ik me sterk. Wie zaait
    zal oogsten en hij pakt de virussen en bac-
    teriën aan, zo helpe hém het volk.

    Reactie door 'n reactionair. — dinsdag 16 mei 2006 @ 12.33 uur

  33. @ Bijdehandje (31):

    Het probleem is dus, dat deze trouwe hond een baas van de roedel nodig heeft. En dan valt ook nog maar hopen, dat hij niet tegen al te hoge bomen aanpiest….. :)

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 16 mei 2006 @ 15.35 uur

  34. #33 Al zou hij daartoe op een ladder moeten
    gaan staan, dan zullen die hoge bomen zich
    vergast weten op een warme douche en wat
    mij betreft kan die niet héét genoeg zijn.
    De wind meehebben is een kwestie van posi-
    tie kiezen lijkt me. Gods water over Gods
    akker laten vloeien is er wat hem betreft
    dus niet bij !

    Reactie door Keesjan van Daalen — dinsdag 16 mei 2006 @ 19.59 uur

  35. Het is weer opvallend, iedereen die de waarheid spreekt wordt voor rotte vis uitgemaakt! Wat zal het toch stiekem stinken daar in Den Haag!

    Reactie door cynthia — donderdag 18 mei 2006 @ 11.59 uur

  36. Beetje Romeins ?

    Reactie door Fred — donderdag 18 mei 2006 @ 20.12 uur

  37. De politiek is vuil vunzig en smerig, daarom wil ik graag nog een termijntje meedoen.

    Wat voor eikel ben jij? Die met een hard kopje.

    Reactie door Henny — vrijdag 19 mei 2006 @ 18.32 uur

  38. Moet ik nu concluderen dat in de wandel-
    gangen Kabinet en 2e Kamer elkaar zelden
    tegenkomen?
    Zo nooit Boris D. aan JanPeter B. hebben
    gezegd, dat er zich negatieve ontwikke-
    lingen zouden kunnen gaan voordoen m.b.t.
    A.H.A.?
    Heeft het Kabinet dan zo slecht geluisterd
    naar mogelijke goed bedoelde adviezen van
    de juristen om hen heen?
    Is het de bedoeling dat A.H.A. straks weer
    terugkomt nu ze toch een Nederlands Paspoort krijgt en dan automatisch weer
    terug valt op de Nederlandse Wet- en Regel-
    geving, of ontvangt zij straks tevens een
    Amerikaans paspoort?
    Wat is straks de feitelijke rechtspositie-
    regeling voor A.H.A.? Zou de kiezer daar
    eens wat meer over mogen horen, zodat er
    duidelijkheid ontstaat?
    Er zijn meer Nederlanders met ook een Ame-
    rikaans paspoort en waar ligt dan de verant
    woordelijkheid voor hun reilen en zeilen?

    Reactie door Kemphaan — zaterdag 20 mei 2006 @ 18.27 uur

  39. @37 misschien wil hij nog wel een termijntje doen om wat van die smerige vuile vunzige politiek in de openbaarheid te brengen?
    Een harde kop moet je dan wel hebben, maar een eikel is hij zeker niet.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 24 mei 2006 @ 13.26 uur

  40. nu heeft d66 spijkers met koppen geslagen door eerlijk te zeggen, dat zij niet met verdonk verder willen gaan na al dat geruzie over ayaan hirschi ali. verdonk is zelf de oorzaak van de val van het kabinet. waarom krijgt d66 hier de schuld van? d66 kan dan wel de kleinste partij zijn van het kabinet, maar zij mogen net zo goed hun meningen zeggen.

    Reactie door maayke jong-doppen — maandag 17 juli 2006 @ 16.27 uur