Zoeken naar bezittingen

Java

Zoeken

Meer foto’s van de aardbeving op Java.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 28 mei 2006 :: 12.17 uur

112 Comments

112 reacties

  1. Wat zielig!

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 12.31 uur

  2. Wat ben ik ontzettend kwaad en dacht in-
    tussen, hoe zou die Madelief daarop gerea-
    geerd hebben, die altijd zo netjes mogelijk
    haar bewoordingen kiest en nu heb ik per
    ongeluk nog haar naam getypt ook !

    Sorry Madelief, het spijt me oprecht !

    Reactie door Dora Pan — zondag 28 mei 2006 @ 12.49 uur

  3. tsunami, aarbeving pakistan, merapi, dit .,

    die indische aardschol beweegt, en langs de randen daarvan krijg je zulke dingen.,
    kan nog wel vaker, en waarschijnlijk ook nog wel erger!

    Reactie door Jansonius — zondag 28 mei 2006 @ 12.54 uur

  4. Waarom?? Waarom altijd op de plekken waar de mensen al zo weinig hebben? Daar zitten we dan, met een grote geestijke armoede, maar met genoeg geld om die mensen te helpen. Niet alleen met de opbouw, maar ook met genoeg geld om onderzoek te doen naar de oorzaak en de oplossingen om de schade zoveel mogelijk te gaan beperken.

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 13.02 uur

  5. @3 Beste Dora, Normaliter probeer ik inder-
    daad zo lang mogelijk in de juiste bewoor-
    dingen te reageren, maar ook mij overkomen
    emoties. Ik neem je deze vergissing niet
    kwalijk en ik vind dus dat je je naam Pan
    eer aan doet, doordat je liever wilt dat
    er géén Pan van gemaakt wordt, maar dit
    verdiende jouw commentaar wel degelijk en
    het kon ook haast niet anders, nl. in de
    Pan hakken, en om je aan te vullen: het
    liefst in kleine onherkenbare mootjes.
    Je woede, naar ik veronderstel, zou bij mij
    de naam van bijv. Sabineke hebben opgele-
    verd ! Zo van: wanneer kom jij eens hier de
    zaak op scherp stellen, als vriendin van het log! Ze kwam terug dacht ik, maar was
    ook zo weer weg, helaas !
    Het zal je dus duidelijk zijn Dora, dat ik
    jouw gevoelens volledig onderschrijf.
    Met vriendelijke groet Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 28 mei 2006 @ 13.05 uur

  6. @1 Dr. Lutser
    Wat zielig?
    Wat is dit voor een idiote reactie?
    Het zal je maar overkomen zeg, stel je nu eens voor dat je daar zelf woont Dr. lutser, inmiddels 3500 doden om over de verdere slachtoffers nog te zwijgen.
    Stel je blijft daar achter heel alleen, je familie dood en huis en haard weg. Moeten wij ons er dan vanaf maken met de opmerking: WAT ZIELIG?

    anja

    Reactie door anja — zondag 28 mei 2006 @ 13.09 uur

  7. Aanvulling op nr 5, gericht aan Dora Pan
    die oorspronkelijk op @3 stond en haar ont-
    zetting uitsprak over iemand die meende
    nav de foto’s een ónvergeeflijke tekst te
    kunnen plaatsen. Uiteraard was je razend
    Dora, en de webmaster heeft dan toch maar
    besloten dat dat allereerste commentaar
    van ‘jippie’ etc. verwijderd moest worden
    inclusief jouw begrijpelijke antwoord!
    De volgende bijdragen, hierboven @2 en @5
    zijn dus voor hierná volgende lezers niet
    meer in hun verband te plaatsen en kunnen
    dus beter worden overgeslagen! Met vr.gr.
    en uiteraard dank aan de webmaster dat deze
    correctie heeft plaatsgevonden en wij zul-
    len nauwlettend toezien op deze figuur.

    Reactie door Madelief — zondag 28 mei 2006 @ 13.19 uur

  8. De ene ramp over de anderen ramp en het blijft maar door gaan.
    Weer een gironummer geopend waar je op kan storten maar waar is dat geld gebleven van de eerste ramp?
    Ik denk dat we hier mee moeten leven het is erg zat,er zullen nog zat rampen bij komen op deze wereld omdat wij de natuur kapot hebben gemaakt en niemand wil luisteren dat kost geld zeggen ze.
    Het is de makkelijkste weg om geld te storten maar het probleem op te lossen niet, dat kost nog meer geld zeggen de wereld (zakken) leiders.
    We kunnen wel weer onze bedroeftheid tonen en zeggen wat erg,maar daar schied de kleine(arme)man niets mee op het geld zal wel weer ergens blijven hangen,bij het kapitaal die verdienen hier aan.
    Van oorlogen en rampen zal u nog zat horen als we niets doen aan de macht van die leiders en de klimaat verbetering.
    Bert SP lid.

    Reactie door Bert — zondag 28 mei 2006 @ 14.04 uur

  9. Een jaar of 7 geleden ben ik in Yokyakarta geweest. En natuurlijk ook in het Dutch cafe waar wij aankwamen op 1 april en waarvan de eigenaar op 2 april jarig was en mijn vrouw ook. Toeval? En die arme sloebers die zich uit de naad trapte met hun riksja om een paar centen te verdienen heb ik wel wat extra’s toegestopt. En toch kijk je er anders tegenaan als je er zelf ooit geweest bent. Ik vind het diep tragisch.

    Een reactie als van blutser past precies bij het beeld dat ik heb van egoïsme en verloedering dat hand over hand toeneemt. Nee, niet in Indonesië maar gewoon hier, in Nederland.

    @8 Oorlogen en rampen zullen zeker nog vaak voorkomen maar met die vaststelling maak je het niet minder erg.

    Reactie door Gandalf — zondag 28 mei 2006 @ 14.13 uur

  10. @anja
    Wat zielig ja.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 14.23 uur

  11. Natuur rampen zijn niet te voorkomen, hoewel sommigen daar is de mens aan schuldig zoals de gevolgen van ontbossingen.
    De Nederlanden kunnen ervan meepraten met de gevechten tegen de waterwolf.
    Het leven kent vele risico’s.

    Reactie door Sunny Boy — zondag 28 mei 2006 @ 14.27 uur

  12. Hier dient geholpen te worden en snel ook, aan al dat ach en wee geklaag dat het geld weer ergens zal blijven hangen schieten deze slachtoffers niets op.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 28 mei 2006 @ 14.30 uur

  13. Ik vond het wel opmerkelijk dat de natte bosjesmannen in Suriname nauwelijks aandacht hebben gehad. Alsof zij verantwoordelijk zijn voor de corruptie in het land. De drugsbaronnen die er vrijelijk rondlopen.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 14.31 uur

  14. Als het kan zo snel mogelijk hulp, alhoewel Indonesie niet zo zit te wachten op Nederlands geld.

    Rampen zijn er altijd geweest, alleen zijn we nu op de hoogte vanwege de communicatie technieken.

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 15.41 uur

  15. Wie zit er uberhaupt te wachten op nederlandse hulp. Wat sturen we ook alweer op? Teddyberen, condooms, bijzettafeltjes, te grote onderbroeken, verlopen medicijnen. Nee, daar zullen ze blij mee zijn.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 15.57 uur

  16. Meneer Lutser, de aardbevingsramp in Indonesië is toch even van iets andere orde van grootte dan de overstroming in Suriname. Er zijn slcahtoffers gevallen daar, drie geloof ik. Erg genoeg. Hier zijn er meer dan 3500 slachtoffers te betreuren en zijn iets van 200.000 mensen dakloos geworden. En zielig zijn die mensen allerminst! U bent pas zielig als u zo reageert. U hoeft niet te reageren en u hoeft niets te geven. Dat is uw zaak. Maar u kunt niet zeggen dat dit zielig is. Dit is een echte ramp met echte mensen die echte hulp nodig hebben. En als u wilt provoceren, doet u dat dan op een ander weblog, waar het niet gaat om zulke gevoelig zaken. Dit is smakeloos.

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 28 mei 2006 @ 17.26 uur

  17. Het ach en wee is weer niet van de lucht hoor. Rampen hebben blijkbaar een aanzuigende werking op de moraalridders in dit land. Met opgeheven vingertje komen ze met bosjes de mensen vermandend toespreken. Maar ECHTE hulp bieden HO MAAR. Neem een voorbeel aan mij. Ik heb jarenlang in probleemgebieden gewerkt. Dag en nacht in de weer om mensen te helpen. En dan kom je hier in Nederland terug en het enige wat je dan weer aantreft zijn de moralistische standjes. Walgelijk.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 17.35 uur

  18. Zijn er uberhaupt nog mensen hier die in staat zijn een inhoudelijke discussie te voeren? Wat een intellectuele leegheid hier zeg, SJEZUS.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 18.48 uur

  19. @21
    Ja dat is wel een vergissing geweest met grote gevolgen Wattenstaafie.
    @20
    Dan is het nu tijd Lutser om aan je eigen probleem te werken.
    @16
    Begrijp ik uit @16 dat jij je Teddy Beertje heb opgestuurd, misschien ligt daar de oplossing.

    Reactie door Jofel — zondag 28 mei 2006 @ 18.58 uur

  20. Wat is het probleem precies? Waar ben je het niet mee eens?

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.05 uur

  21. Ik geloof dat een aantal hier inderdaad uw voorbeeld volgen…

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 19.14 uur

  22. Waarom komt niemand hier met steekhoudende argumenten? Waarom bedienen mensen zich van gescheld?

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.16 uur

  23. “Wat een intellectuele leegheid hier zeg, SJEZUS.” U doelt ook hierop, neem ik aan?

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 19.18 uur

  24. Daar is geen sprake van bedoelt u?

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.19 uur

  25. Maar goed, ik wil wel reageren.

    Niet een ieder is in staat om de (overigens bewonderswaardige) hulp die u blijkbaar geboden heeft in ramp-gebieden. Dat deze mensen andere hulp bieden, bijvoorbeeld door middel van het geven van geld, is óók bewonderenswaardig. Het één hoeft niet per definitie beter te zijn dan het ander. Er is niks moralistisch aan. Ik vind het eigenlijk nogal kwetsend.

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 19.22 uur

  26. Waar staat dat ik onderscheid maak in vormen van hulp? Nergens. Waar wordt onderscheid gemaakt in rampen? Hier: 19 Reactie van L.M. Lembeck — zondag 28 mei 2006 @ 17.26. Dat is kwetsend.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.27 uur

  27. “Het ach en wee is weer niet van de lucht hoor. Rampen hebben blijkbaar een aanzuigende werking op de moraalridders in dit land. Met opgeheven vingertje komen ze met bosjes de mensen vermandend toespreken. Maar ECHTE hulp bieden HO MAAR. Neem een voorbeel aan mij. Ik heb jarenlang in probleemgebieden gewerkt. Dag en nacht in de weer om mensen te helpen. En dan kom je hier in Nederland terug en het enige wat je dan weer aantreft zijn de moralistische standjes. Walgelijk.”

    “Wie zit er uberhaupt te wachten op nederlandse hulp. Wat sturen we ook alweer op? Teddyberen, condooms, bijzettafeltjes, te grote onderbroeken, verlopen medicijnen. Nee, daar zullen ze blij mee zijn.”

    Maar misschien is het beter morgen weer fris terug te komen en het één en ander weer eens na te lezen. U was de eerste die reageerde en met uw reactie op nummer 10 was ú het die de toon zette.

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 19.32 uur

  28. U ontkent dat er kansloze hulpgoederen worden verstuurd vanuit Nederland? Gaat u schamen. Feiten zijn feiten.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.33 uur

  29. B Lutser.
    Hoe kun je nu uitgerekend reactie 19 van L.M. Lembeck als kwetsend benoemen.
    Deze reactie is volstrekt integer en haar constatering is juist.
    Kun je eigenlijk tekst wel duiden?

    Maar goed terug naar het topic: U als ervaringsdeskundige, wat stelt U voor? In welke vorm zou hulp dan volgens U gestalte moeten krijgen?
    We kunnen toch moeilijk allemaal het vliegtuig nemen dunkt me?
    Leg eens uit, open mij de ogen…

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 28 mei 2006 @ 19.38 uur

  30. Dat ontken ik helemaal niet. Ik ontken dat er álleen maar kansloze hulp wordt gestuurd. Ik ga mij helemaal niet schamen, want daar is helemaal geen reden voor. Ik zeg u dat u uw woorden moet wegen en er rekening mee moet houden dat het verhaal erg complex is.

    Ik heb het gevoel dat u door uw ervaringen erg gefrustreerd bent. Misschien is het goed om met uw ervaringen eerst in het reine te komen voordat u Jan en alleman hier aanvalt.

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 19.38 uur

  31. Ik ben vreselijk gefrustreerd. Heb een hele nare jeugd gehad. Mishandeling, verkrachting, noem het allemaal maar op. Ik ben nu werkloos en zwaar aan de drugs. De SP is mijn partij.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.40 uur

  32. Nu gaat mijn zoontje weer even naar spelletjes.nl.

    *weg*

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 19.41 uur

  33. Volgens mij moet die Barry B. Blitzer terug oprotten richting Zweden, zal wel weer een geleend naampje zijn uit google door onze “grote vriend(in)”
    Ja Bijdehandje is niet op zijn achterhoofd gevallen en heeft de zakies heel goed door. Als je de reacties leest van dit figuur, getverderrie ik wordt er onpasselijk van.
    Ik ben toch erg benieuwd naar de probleem gebieden, zeker waar deze zich bevinden, dat zal veel mensen hebben gedeprimeerd denk ik zo.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 28 mei 2006 @ 19.45 uur

  34. @37 Bijdehandje

    Lutser zegt: ‘ik heb jarenlang in probleemgebieden gewerkt.’
    Het schijnt me toe dat overal waar hij verschijnt plots tot probleemgebied verwordt.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 28 mei 2006 @ 19.48 uur

  35. Ik voel me erg gekwetst door jullie reacties. Ik ga mezelf zo maar eens in slaap huilen.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.50 uur

  36. @38 Scherp blijven Wattenstaafie, hij is niet de énige die hier op dit log voor problemen zorgt. Hij/zij heeft zich zich trouwens enkele items eerder bekend gemaakt als Barry B. Litser en later veranderd in B. Lutser.
    Met grote regelmaat komen er figuren langs die steeds agressiever worden, slijmen zich binnen en als ze denken gesetteld te zijn wordt de toonzetting ineens heel anders.
    Ik vind het commentaar wat die Blitser hier geeft trouwens buiten proporties en gaat alle fatsoensnormen te buiten.
    Maar goed zieke mensen hou je altijd.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 28 mei 2006 @ 19.54 uur

  37. @38 Als aanvulling Wattenstaafie, zie boven mijn bijdrage, dit moet je toch bekend voorkomen?

    Reactie door Bijdehandje — zondag 28 mei 2006 @ 19.56 uur

  38. Barry B. Litser? Nooit van gehoord. Echt niet hoor. Mallerd.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 19.56 uur

  39. @35
    Zie wel dat je probleem heb en dat je een moeilijke jeugd had.
    En dat allemaal zonder je Teddy beertje.
    Door je ouders ook nog afgenomen en op gestuurd.
    Kijk nu hebben we aanknopings punten zodat we aan je herstel kunnen werken.
    Want ik neem aan dat je dit niet allemaal verzint, want dan ben je wel erg ziek

    Reactie door Jofel — zondag 28 mei 2006 @ 19.57 uur

  40. @39
    Wat zielig!

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 28 mei 2006 @ 19.58 uur

  41. Ik ben briljant in mijn doen en laten. Uniek in mijn soort, overigens. De SP is mijn partijtje, daar blijf je vanaf. Ben niet te beroerd om te werken maar kijk toch liever de kat uit de boom met een kratje pilsener naast me.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 20.00 uur

  42. @38 Wattenstaafie,
    Zo kan iets wel eens verkeerd worden uitgelegd, toen ik in 15 aangaf dat Indonesie niet zo happig is op Nederlandse hulp, dan is dat omdat Nederland ontwikkelingshulp gebruikt heeft om druk uit te oefenen op de Indonesische regering in 1992.
    Daar waren ze niet van gediend.
    Heeft niets met de aard van de geboden hulp te doen.
    Waar mogelijk moeten we hier bijspringen.

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 20.02 uur

  43. Die Lutser is een nieuwe Trol, doet niets anders als hier frustreren.
    gewoon negeren.
    Wel de discussie open houden met iedereen , anders word het hier saai.

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 20.05 uur

  44. @40 Bijdehandje
    Er zijn voorbeelden te over
    Deze handelwijze is mij al heel vaak opgevallen, zal geen namen noemen.
    Men presenteert zich aanvankelijk als zeer sociaal, te mooi om waar te zijn en langzaam maar zeker druppelsgewijs ontpopt zich de ware aard van dergelijke figuren, komt de aap uit de mouw.
    Het is een doordachte strategie.
    De bedoeling is natuurlijk om zoveel mogelijk negatieve repliek te genereren zodat nieuwe bezoekers afgeschrikt worden door de toon die op dat moment opgeld doet.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 28 mei 2006 @ 20.07 uur

  45. Negeren, ben je nou helemaal bedonderd? Alsof ik mijn medeleven niet mag betuigen. Ben zwaar aangeslagen door deze aardbeving. Sterker nog: ik ga morgen collecteren. Trek mijn mooiste pak aan en ga langs alle deuren in de straat.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 20.08 uur

  46. @49 Barry B, Litser
    Je bent inderdaad ontzettend zielig en volgens mij niet meer te helpen. Hebben ze je aan de kust uitgekitst?
    Zielig!!

    Reactie door Bijdehandje — zondag 28 mei 2006 @ 20.15 uur

  47. @46 Toergenjev

    Ik had de onderliggende gedachte van Uw reactie 15 wel begrepen.
    Hulp bieden is helaas niet altijd van eigenbelang ontspeend.
    Zeker politiek gezien.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 28 mei 2006 @ 20.16 uur

  48. Uit alle reactie’s van @1 en de rest blijkt dat hij de grootste leugenaar is die er te vinden is.

    Reactie door Ouwe Dirk — zondag 28 mei 2006 @ 20.17 uur

  49. @48, Wattenstaafie ??? Off Topic Vreemd, ik dacht dat er hier mensen van allerlei gezindten vrij mochten debatteren.
    Het is hier in het verleden heel heftig aan toe gegaan, en ik heb er best veel van geleerd.
    Ook op zoek gegaan naar antwoorden , ook op andere blogs gekeken.
    Moeilijkste discussie vond ik altijd met de Libertariers, omdat ze goed onderlegd waren.
    Maar om te beginnen met verdachtmakingen zonder namen te noemen, krijg je een soort van niemand vertrouwd niemand meer.
    Dan lijkt dit me geen fijne bezigheid meer.
    Ga ik gewoon weer aan de boot werken, ook fijn.

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 20.21 uur

  50. @ Hans #4
    Goede constatering. het gebeurd altijd in die gebieden, waar mensen het toch al zo slecht hebben. Denk je dat dat toeval is? Het gaat er juist zo slecht vanwege die rampen. Het is sneu, en misschien wel grof, maar dankzij die aardbevingen hebben wij het in Nederland/Europa zo goed. We zijn het dus min of meer verplicht aan die mensen om ze te helpen, maar hoe, dat is de vraag? Geld sturen? Verdwijnt aan de strijkstok. Goederen sturen? Komen vaak te laat aan, en zijn overbodig. Dus wat blijft erover? Niets, alleen maar constateren dat het inderdaad erg zielig is voor die mensen. En overgaan tot de orde van de dag.

    Reactie door King of controversy — zondag 28 mei 2006 @ 20.25 uur

  51. Beste Toergenjev
    Nu, met alle respect begrijp je me totaal verkeerd.
    Ik noemde juist geen namen vanuit ethische overwegingen, omdat het een constatering mijnerzijds was.
    En verdachtmakingen zijn het juist niet, doordat ik in het midden laat op welke figuren ik doel.
    Ik weet dat je er een tijdje tussenuit bent geweest naar Ierland en juist in deze periode waren een aantal van die figuren waar ik op doel actief.
    Als je werkelijk wilt weten op wie ik doel dan wil ik je de info ter ontzenuwing wel aanreiken.
    Dan kun je terug gaan lezen.
    Begrijp me niet verkeerd Toergenjev ik maak niemand verdacht zonder dit te kunnen onderbouwen.
    groet en respect

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 28 mei 2006 @ 20.34 uur

  52. Je mag dus niet zeggen dat het zielig is. Dan worden mensen boos. Maar als je het niet zegt wordt het je ook kwalijk genomen. Nou hoor…

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 20.34 uur

  53. @55 Excuses waarde Wattenstaafie, ik heb het inderdaad verkeerd begrepen.
    Hopelijk komen er nog veel mensen hier met gedachtes en overtuigingen.
    Van alle gezindten en alle politieke kleuren.
    Een open debat met respect.
    Een brug tussen mensen.
    (moet ik soms zelf ook niet te scherp zijn)

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 20.38 uur

  54. *terug*

    @54. Je begon zo leuk. ;-)

    Je zegt terecht dat we het min of meer verplicht zijn te helpen, maar je bent er zeker van dat de hulp die geboden wordt niet helpt. Ik moet denken aan veel particulieren initiatieven tijdens de Tsunami. Bijvoorbeeld mensen die naar het gebied gingen emigreren en geld van het thuisfront meenamen zodat de vissers in het dorp weer nieuwe boten konden kopen. Is het helpen op dat niveau niet een goed alternatief?

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 20.42 uur

  55. Waar bent u eigenlijk geweest meneer Luster? En met welke organisatie?

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 20.47 uur

  56. Ik vind deze ramp op Java, onze ex-kolonie, waar Nederlandse troepen nog middels `politionele acties’ hebben huisgehouden tussen `46 en ’49, een uitgelezen aanleiding voor Wiedergutmachung! We hebben o.a. het gebied Java per VOC tenslotte eeuwenlang uitgebuit en geplunderd. Ik zou zeggen van de koloniale winsten hierop gemaakt, rente op rente terugstorten nu onze voormalig geknechte landgenoten overzee
    alweer rampspoed moeten ondergaan.

    Reactie door Emiel — zondag 28 mei 2006 @ 20.48 uur

  57. @Hans
    Die hulp naar de Tsunami vond ik echt walgelijk. Alle Westerse tokkie toeristen rushden to the spot om naar snel mogelijk hun vakantieoord voor volgend jaar te herstellen. Ik moest daar echt, echt van kotsen. En dan ook nog die mislukte solidaire BN-ers die zich gingen beroepen op (dit gaat off topic of niet?)
    Nee, het is geen goed alternatief, want sommige dorpen, plaatsen zullem meer hulp krijgen dan anderen. Omdat bijvoorbeeld de media beelden laat zien van 1 bepaald dorp, zullen veel mensen ervoor kiezen juist dat dorp te helpen. Met als gevolg dat opnieuw veel hulp verkeerd of te laat aankomt. Slecht alternatief dus.

    Reactie door King of controversy — zondag 28 mei 2006 @ 20.49 uur

  58. Of loopt u nou tegen de spreekwoordelijke ‘lamp’?

    lus·ter (de ~ (m.), ~s)
    1 hangende luchter, kroonkandelaar => kroonluchter

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 20.50 uur

  59. @60.

    Nou, dat ben ik niet met je eens. Ik heb in die tijd in mijn winkel een aktie gehouden door op een zaterdag de inkomsten te schenken aan de mensen in het rampgebied. Een klant van mij ging emigreren naar het rampgebied en is er vervroegd heen gegaan. Met het geld dat er opgehaald werd heeft hij voor de dorpsbewoners waar hij ging wonen nieuwe boten gekocht. Dat had niks te maken met toerisme want daar had hij geen enkel belang bij. Het had te maken met zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Hij zou er gaan rentenieren en wilde helpen waar het voor hem mogelijk was.

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 20.54 uur

  60. Wat we overigens wel kunnen doen, als ‘het welvarende westen’ zijnde is om technologie te verzinnen die de schade of impact van deze rampen beperkt. Denk aan aardbevingsbestendige bebouwing, Tsunami-melders en dat soort dingen. Structuele hulp dus. Niet van die media-momenten hulp

    Reactie door King of controversy — zondag 28 mei 2006 @ 20.55 uur

  61. @64 Daar ben ik het volmondig mee eens!

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 20.57 uur

  62. Jammer dat we nooit meer vernomen hebben of iedereen zijn boot terug heeft. Een beetje feedback zou wel aardig zijn geweest.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 21.00 uur

  63. @ Hans
    Ik ben geen nummer. Dat eerst
    De hulp die jij in je winkel hebt opgehaald is maar naar 1 dorp gegaan. En waarschijnlijk niet naar de mensen die die hulp het hardste nodig hadden.
    Bovendien bewijs je mijn punt over Tsunami wel heel erg. Je vriend had er helemaal geen belang bij dat het dorp waarin hij ging wonen snel opgeknapt zou worden. Totaal niet. En dat is dus precies wat ik zo walgelijk vond en vind aan die Tsunami ramp. Hoorde laatst dat de stranden al waren opgeknapt, maar de minder toeristische bestemmingen zijn nog nauwelijks huizen gebouwd.

    Reactie door King of controversy — zondag 28 mei 2006 @ 21.00 uur

  64. @67 King of controversy
    Is het niet zo, hoe wrang ook, dat de economie
    van de getroffen streken voor een groot deel draait op het toerisme?
    En het daarom, ook al is het eigenbelang geweest , toch verstandig was om dat die streken weer het eerst herbouwd zijn ?
    Verder, is niet iedere vorm van charitiviteit ook niet een stukje eigenbelang ?

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 21.12 uur

  65. @ 67

    Nee, dat klopt, je bent zeker geen nummer. Het is alleen een aanwijzing op welk bericht ik reageer. Dat bevordert de leesbaarheid van de berichten.
    Wat reageer je flauw over mijn klant. Hij cijferde zichzelf weg voor zijn nieuwe buren. Ik vind niet dat hij het verdient dat je zo over hem praat en ik neem het in deze dan ook voor hem op. Je kunt zijn werken walgelijk noemen, maar ik maak daar bezwaar tegen.

    @ 66

    Die feedback kregen we wel, door middel van een nieuwsbrief op het internet.

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 21.21 uur

  66. Een nieuwsbrief op het internet? Hmmm, kan me niet voorstellen dat de gulle gevers daar genoegen mee nemen. Verder lijkt het mij plausibel dat goede feeback leidt tot gulle giften in daarna volgende inzamelingsacties.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 21.25 uur

  67. Jan Marijnissen,

    Hierbij een verzoek om de bijlagen van Barry B. Litser hier niet meer te plaatsen, aangezien ze bij dit onderwerp nogal ongepast, erger zelfs, onbeschoft zijn te noemen.
    Een discussie prima, maar maak er geen dreklog van.

    Dank.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 28 mei 2006 @ 21.36 uur

  68. Kan je het niet meer alleen aan? Je hebt trouwens nog steeds geen inhoudelijke argumenten aangedragen.

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 21.41 uur

  69. Ik sluit me aan bij Bijdehandje. Ik zou ook graag zien dat deze reacties verwijdert worden. Ze zijn weinig verheffend en verpesten de sfeer. Op deze manier zijn we op een gegeven moment ook niet meer in staat normaal op elkaar te reageren, ook als Luster er geen stem in heeft.

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 21.41 uur

  70. Excuses, Luster moet zijn: Lutser. De lamp ;-)

    Reactie door Hans — zondag 28 mei 2006 @ 21.42 uur

  71. @ Toergenjev 21:12
    Klopt, maar een beetje evenwicht mag je toch wel verwachten? Het lijkt me, ongeacht de economische belangen van een streek, zaak om eerst weer alle inwoners een dak boven hun hoofd te geven, en de infrastructuur te herstellen, zodat de binnenlanden zelf de troep kunnen opruimen. Wat er nu gebeurd is, is dat snel de hotels hersteld zijn, en de boulevards er weer schitterend bij liggen, maar dat mensen in het binnenland nog steeds de sterrenhemel als dak hebben.

    @ Hans 21:21
    Tuurlijk cijfert hij zichzelf weg. Ik ben benieuwd of hij veel geld had opgehaald met de slogan :help mijn persioendorp herstellen.

    Reactie door King of controversy — zondag 28 mei 2006 @ 21.46 uur

  72. @72 Bijdehandje,
    Je kunt dat verzoek ook aan Jan mailen, maar ik kan me voorstellen dat niet alles gelezen word.
    Ben blij dat ik zijn mailbox niet heb.

    Groet T

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 21.49 uur

  73. Ik heb net even alle inzendingen onder dit topic gelezen. Ik vind wel dat ene blutser wel erg veel aandacht op eist. Als zijn bijdragen inhoudelijk nog enig niveau hadden zou mij dat worst wezen. Maar om al die onzin te moeten lezen gaat mij te ver. Hij probeert hier feitelijk over de ruggen van mensen die een natuurramp meemaken zichzelf te profileren als een kritisch persoon maar helaas voor hem gaat die vlieger niet op. Hij is niets anders dan een trol die hier wel vaker opduikt. Waarschijnlijk een trieste einzelgänger die in de anonimiteit van zijn jongenskamer zijn eigen ego aan het opfokken is.

    Goedenavond overigens.

    Verder maar geen aandacht aan schenken.

    Reactie door Gandalf — zondag 28 mei 2006 @ 22.00 uur

  74. Q72
    Bijdehandje ik ben niet met je eens, we hebben kunnen lezen dat de jeugd van Lutser niet best is geweest en dat hij hier door met een groot trauma zit.
    Hierdoor is Lutser geestelijk niet wat een normaal mens moet zijn.
    Ook Lutser is slachtoffer maar dan eigenlijk van een geestelijke aardbeving.
    Dat is heel erg voor hem, maar niet direct voor ons, maar onze taak moet zijn om dat weer op een rijtje te krijgen,en hem te helpen.
    Je heb zijn verwarde uit spraken over grote onderbroeken en teddy beertjes gelezen.
    Dit eist van ons veel geduld en begrip.
    Moeilijk ja, maar op de duur heel dankbaar werk.
    En als dat eindigt dat Lutser zijn onderbroekjes en teddy beertje terug heeft zijn we al een eind op weg.
    Zodat Lutser met de verwerking kan beginnen.
    Ik steun hem daar bij,wie volg.

    Reactie door Jofel — zondag 28 mei 2006 @ 22.01 uur

  75. @76 Het is daar geen costa del sol. Daar zijn geen boulevards hoor. Het gros van de bevolking is straat arm. Van een handje vol touristen kan geen 3 miljoen mensen leven.

    Reactie door Gandalf — zondag 28 mei 2006 @ 22.05 uur

  76. @ Gandalf 22:05
    Neemt niet het hoofdpunt weg, dat het schandelijk is dat de toeristische gebieden eruit zien alsof er nooit een Tsunami is geweest, en men in de binnenlanden nog steeds onder de blote hemel slaapt. Ga daar eens op in.
    -Dacht dat hier linkse mensen te vinden waren-

    Reactie door King of controversy — zondag 28 mei 2006 @ 22.16 uur

  77. @80 Jofel, Wat deze “gast” hierdoet is mij een raadsel. Inmiddels ruim 4000 doden en het aantal zal nog stijgen.
    Vind jij het gepast om op een onderwerp als dit, zo onbeschoft te reageren zoals die Barry B. Litser doet? Ik niet.
    Voor mij is het een aandacht-trekkerij van een zeer ziekelijk niveau en daar hebben we bij de SP de kennis niet voor in huis, dus we kunnen deze figuur niet helpen. Dat kan alleen de gespecialiseerde hulpverlening en m.i. is Litser hier hard aan toe.
    Hier volstaat een knuffelbeer niet.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 28 mei 2006 @ 22.17 uur

  78. Wat stellen jullie je aan zeg. Overigens heb ik met ene Litser niets van doen. Lutsers…

    Reactie door B. Lutser — zondag 28 mei 2006 @ 22.17 uur

  79. @82 King of controversy
    Je hebt gelijk, iets anders kan ik er niet aan toevoegen, maar ook hier blijkt dat gelijkheid alleen maar in utopia bestaat.

    Toen we geboren werden heeft niemand ons verteld dat de wereld rechtvaardig was.

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 22.22 uur

  80. @ Toergenjev 22:22
    Jij snapt het.
    En nou knielen voor de King ;)

    Reactie door King of controversy — zondag 28 mei 2006 @ 22.38 uur

  81. Beste, Bijdehandje.
    Natuurlijk is dat niet gepast hoe Lutser reageert.
    Maar daar is een verklaring voor.
    Al zijn hersens zijn door een geestelijke aardbeving door elkaar zijn geschud .
    En vergis je niet,wat een knuffelbeertje voor heilzame werking kan hebben bij deze stoormis.
    Omdat hij zelf ook al aan geeft waar de knelpunten zitten
    Probeer deze vaststelling nu mee te nemen zodat je ook wat milder voor Lutser wordt, ik denk dat ook Lutser liever die aardbeving niet in zijn hoofd had gehad ,en graag een onderbroekje en een teddy beer in zijn jeugd had gehad.
    Maar goed, mijn energie voor Lutser is een tijdje op.

    Reactie door Jofel — zondag 28 mei 2006 @ 22.58 uur

  82. Laten we het maar op TROLALARM houden en die meneer even met rust laten. D.w.z. “Niet op reageren, Lena….!!” “Effe in zijn eigen vet laten gaarkokuh, Lena…”

    Maar stel, DAT de heer Lutser inderdaad in die gebieden als hulpverlener gewerkt heeft, dan dienen we ons toch ernstig af te vragen of zulk werk iets met mensen doet, waardoor ze bijzonder vervelend en treiterend worden? Over zielig gesproken. Dát zou zielig zijn. Toch?

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 28 mei 2006 @ 23.13 uur

  83. @86 King of controversy

    Nu snap jij het niet, het is in mijn kringen niet gebruikelijk om voor koningen te knielen.
    Eerder lieten we koningen knielen en kennis maken met Madame Guillotine.
    Werkte goed tegen hoofdpijn en tegen rokers hoestjes.
    Ze waren sprakeloos van dankbaarheid.
    Maar laat ik mijn hoofd erbij houden, we zijn het op dit punt eens….. :)

    Reactie door Toergenjev — zondag 28 mei 2006 @ 23.38 uur

  84. @88 Toergenjev, zou inderdaad niet gek zij om je hoofd erbij te houwen, want het tellen van de nummering gaat je nogal slecht af.
    Danj je voor de eer, maar ik voel me beslist geen koning. En ik denk dat Jofel hier ook voor bedankt!

    Reactie door Bijdehandje — maandag 29 mei 2006 @ 0.35 uur

  85. @52 Ouwe dirk, voor mij heb je helemaal gelijk.
    En ik hoop dat dit zijn langste tijd heeft gehad en dat deze leugenaar hier heel snel door de mand zal vallen.
    Hij heeft nl. al genoeg schade hier aangericht en de boel bedonderd.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 29 mei 2006 @ 0.39 uur

  86. @89 Daarom best Bijdehandje zet ik ook altijd de naam erbij, omdat de database van dit blog nogal eens hapert, en de nummertjes door elkaar gooit.
    Niet ik vergeet de volgorde maar de informatiebank.

    Reactie door Toergenjev — maandag 29 mei 2006 @ 0.47 uur

  87. @81 Ik begrijp je punt wel. Maar ik meen mij te herinneren dat de gevolgen van een tsunami zich hoofdzakelijk langs de kust afspelen. Ik heb ook wel de indruk dat de hulpverlening sneller opgang komt daar waar de camera’s van CNN etc. draaien.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — maandag 29 mei 2006 @ 6.15 uur

  88. @ 81
    Daar ging op in, maar dat wimpel je weg met een opmerking als:

    “Tuurlijk cijfert hij zichzelf weg. Ik ben benieuwd of hij veel geld had opgehaald met de slogan :help mijn persioendorp herstellen.”

    Reactie door Hans — maandag 29 mei 2006 @ 6.59 uur

  89. “Op Java is het eerste VN-vliegtuig met hulpgoederen voor de overlevenden van de aardbeving aangekomen. De vracht bestaat uit onder meer water en tenten. De regio Bantul is vrijdag het zwaarst getroffen door de beving. Daar vielen de meeste doden en bijna alle huizen zijn er ingestort. Rond de stad Yogyakarta zijn 200.000 mensen dakloos geworden.”

    Te laat? En kunnen de mensen ook niks met water en tenten?

    Reactie door Hans — maandag 29 mei 2006 @ 7.02 uur

  90. Uitermate treurig dat een topic over een humanitaire ramp gevuld moet worden met geleuter van aandachtrekkers die niets beters te doen hebben en ook niets anders doen op het internet.

    Reactie door Sonja — maandag 29 mei 2006 @ 8.05 uur

  91. Misschien kan de winnaar van “poule voor het goede doel” de opbrengst schenken aan de slachtoffers van deze ramp ?
    Ik weet het, het is een druppel op een gloeiende plaat, maar alle beetjes helpen.
    Bij de tsunami ramp hebben veel Gemeenten in Nederland 1 euro per inwoner geschonken aan de slachtoffers, gaan de Nederlandse Gemeenten nu óók iets doen?

    Reactie door Charlie — maandag 29 mei 2006 @ 8.34 uur

  92. Goedemorgen Sonja,

    Zullen we dan in de herkansing?

    Reactie door Hans — maandag 29 mei 2006 @ 8.40 uur

  93. Weken terug kwam ik hier wat intensief le-
    zen en vroeg me vanmorgen af of het nog net
    zo was, als wat ik toen aantrof.
    Maar vroeger heb ik stage gelopen bij een
    arts die mij bepaalde dingen leerde onder-
    scheiden en zo tussen de regels door lijkt
    het me toe dat als je je King of controver-
    sy noemt, dat een leuke symbolische vondst
    is voor iemand met een MPSS op zijn of
    haar naam, het kan dus best een kerel zijn
    maar evengoed een vrouw die zich achter de
    King goed verscholen weet.

    Op meerdere logs als je die goed leest is
    ook meerdere malen, door de uitgeslagen
    wartaal die mensen vertekende beelden op-
    leveren, vormen van het Syndroom van Korsa
    kov te vinden en acht ik het zeker de moeite waard om dat eens goed door te gaan
    lezen, waardoor het veelvuldig reageren
    door mensen óp mensen volslagen overbodig
    wordt, want daar is dan geen redeneren in
    redelijkheid meer mogelijk. Het is een ziek
    te die men in vakkringen bestrijdt met de
    4 K’s KKKK, maar luisteren en concentreren
    is hun slechtste eigenschap, wel poneren en
    domineren. Feitelijk binnen enkele jaren
    de meestvoorkomende ‘stakkers’-ziekte van
    de eeuw, hetgeen niet wegneemt dat mensen
    die daarmee behept zijn, maar onbeperkt hun
    verschijnselen de samenleving mogen op-
    dringen, die vaak vergaande schade toe doet
    brengen. Echter zo’n etiketje evt. aange-
    bracht als “link”, zou veel ongenoegen kun-
    nen voorkomen. Bij uitstek is dit type mens
    getypeert door de fantasieën die ze toevoe-
    gen aan hun verhalen, alszijnde waargenomen
    danwel waargebeurd. De ziekelijke leugens
    die dat met zich meebrengt zijn soms mens-
    onterend en kwalijk is dus dat zij zonder
    behandeling van kwaad tot erger opereren.

    Uit eigen beweging zullen zij dat gedrag niet staken en dient hen van buitenaf een
    grondig halt toegeroepen te worden op een
    niet mis te verstane professionele manier.
    Laat ik u dit meegeven voor vandaag. Wel-
    licht dat u uw zienswijze hierdoor kunt
    verruimen en beter uw eigen uitgangspositie
    kunt innemen en dan naar mijn mening en er
    varing op een iets afstandelijker wijze.
    Uw eigen betrokkenheid tot dit weblog kan
    er dus evt. op worden afgestemd en is een-
    voudig te bewerkstelligen.
    Wat ik hier gisterenmorgen in alle vroegte
    aantrof is terecht verwijderd, maar naar
    mij nadien bleek schreef de inzender gewoon
    verder, alsof er niets aan de hand was ge-
    weest en mogelijk dat anderen dat ook toen
    hebben waargenomen. Het onderwerp is te
    schrijnend om niet tot en met bewaakt te
    blijven worden. Zo gold dat dus voor diver-
    se onderwerpen naar mij bleek.
    Sterkte met het pijl op dit log blijven
    houden. Goedendag !

    Reactie door Sara — maandag 29 mei 2006 @ 9.52 uur

  94. Ik moet nog steeds de beloofde financiele verantwoording zien incl. behaalde resultaten voor de tsunami ramp.

    Totdat ik dit heb gezien en de verantwoordelijken zich verantwoord hebben voor de gehaalde resultaten ga ik ervanuit dat er nog genoeg geld in kas is.

    Reactie door The Architect — maandag 29 mei 2006 @ 10.19 uur

  95. Echt triest dat de mensen die al weinig hebben altijd getroffen worden. Wat ik zo mooi vind is dat de Indische vrienden en familieleden zelf naar het gebied toegaan om te helpen en dat de mensen in het rampgebied alle beetjes voedsel met elkaar delen. Dat is geen discussie. Daar kunnen wij een heleboel van leren.

    Reactie door simONE — maandag 29 mei 2006 @ 12.52 uur

  96. Alle rampen blijven verschrikkelijk. Maar wij kunnen daar niets aan veranderen. Aardbevingen en tsunami’s zijn natuurrampen hoe erg het ook is voor die mensen. En ik vind het erg dat is zeker.
    Maar ik heb toen geld gegeven voor de overlevenden van de tsunami en achteraf bleek dat er veel van het opgehaalde geld naar andere doelen is gegaan. En dat betreur ik vreselijk. Je geeft voor één doel en je geld gaat naar een ander doel of in andere potjes waar jij niet achter staat of waar jij niets van wist.
    Waarom word die organisatie van dit soort rampen niet verbeterd?
    Dan zou er tenminste goede hulp geboden kunnen worden.

    Reactie door Paula Buisman — maandag 29 mei 2006 @ 16.00 uur

  97. @96 is niet van de hand van Paula Buisman, slechte imitatie en Paula is op de hoogte gesteld.
    MZZL, Tinus

    Reactie door Tinus Plotseling — maandag 29 mei 2006 @ 16.15 uur

  98. Klopt, Tinus, is Paula niet.
    Lees alleen maar de inhoud.

    Reactie door Flipper — maandag 29 mei 2006 @ 16.48 uur

  99. (97 en 98) Tinus en Flipper, reactie nummer 86 is wel van mijn hand. Hier bij deze reactie kom je wel uit op mijn weblog.
    Ik had een fout gemaakt bij een paar reacties, dus het is echt mijn fout en niet iets van iemand anders.

    Tinus, ik heb je reactie al gelezen op mijn weblog. Ik stel het zeer op prijs dat je dit doet. Maar zoals ik al zei dit was echt een fout van mij.

    Wat betreft de Tsunami en de ramp in Java dat vind ik nog steeds verschrikkelijk.
    Ik maakte één fout met de volgende zin:
    Dan zou er tenminste goede hulp geboden kunnen worden.

    Ik wil hiermee zeggen dat niet al het geld dat toen met de grote televisie-actie is opgehaald niet op de juiste plek is gekomen waar het hoorde te zijn.
    Ik hoop dat ik hier gelijk in heb want dat is wat ik begrepen heb.

    Heel veel liefs, Paula

    P.s. nogmaals nu kom je wel op mijn weblog uit.

    Reactie door Paula Buisman — maandag 29 mei 2006 @ 17.10 uur

  100. Fijn Paula dat het nu wel klopt want ik zou ontzttend woest worden als er iemand misbruik maakt van jouw openheid en goedheid.
    Wat dat geld betreft van de vorige ramp, artsen zonder grenzen heeft aangegeven voldoende in huis te hebben en wat nog werd gestort op 555 niet nodig te hebben, ze hebben zelfs voor gesteld dat geld in andere projecten te steken, waar het harder nodig was en ze hebben hun del wat overbodig was teruggestort.
    Vind ik te prijzen, jij niet?
    Succes met je weblog Paula en één raad, voorkom voortaan dit soort fouten, zaait verwarring ook al is het niet met opzet.
    Groeten en de
    MZZL, Tinus

    Reactie door Tinus Plotseling — maandag 29 mei 2006 @ 17.22 uur

  101. Als die Lutser “jarenlang in probleemgebieden heeft gewerkt”, dan is hij daarvan -in tegenstelling tot een normaal gemiddeld mens- niet echt volwassen van geworden, helaas. Gewoon een kinderachtig, ordinair trolletje. Die “probleemgebieden” zijn waarschijnlijk zijn eigen hersenspinsels.

    Reactie door Olav Meijer — maandag 29 mei 2006 @ 17.48 uur

  102. @101
    Als je je huiswerk eens zou doen, weet je precies welke zieke geest hier achter schuil gaat.
    Werkelijk om te huilen zo iets.
    Ons “zwart” pietje (barry B, Bertje) moet niet al te lang meer doorgaan en ik hoop dat deze hint genoeg aanleiding voor hem is om er nu dan ook onmiddelijk mee te stoppen.
    Jammer dat je zijn allereerste reactie hier niet hebt gelezen, maar deze is terecht verwijderd, te grof.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 29 mei 2006 @ 19.41 uur

  103. @101 Jouw eigen advies is altijd goed lezen
    en Olav ik verzeker je dat het hier niet
    gaat om een ordinair trolletje, maar dan
    zul je de moeite moeten nemen om even wat
    meer dan enkele dagen goed terug te lezen.
    Weet dan ook nog dat er nog comments werden
    verwijderd/teruggenomen, zul je kunnen con-
    cluderen dat we hier te maken hebben met
    een in vet verzadigde dikke ongeneerde trol
    en het zal niet prettig zijn daarna alles
    begrepen te hebben, jammer, maar zo zit’t!

    Reactie door 'n reactionair — maandag 29 mei 2006 @ 21.06 uur

  104. Ik denk dat het probleemgebied zijn eigen huis is. Ik denk dat Youp van ‘t Hek zich zou afvragen wanneer er eens een gezonde Tsunami uit het IJsselmeer zou komen, zo de voordeur van deze kwal in…

    Excuses, ik liet me gaan. ;-)

    Reactie door Hans — maandag 29 mei 2006 @ 21.29 uur

  105. Wat die mensen overkomt is vreselijk en noodhulp moet hoe dan ook verleend worden.
    Het heet niet voor niets nood-hulp. Die mensen zijn in acute nood en krijgen nog een heel scala aan verwerkingsproblemen.
    Verder denk ik dat er inderdaad structureel iets aan voorzieningen zou moeten komen in gebieden die gevoelig zijn voor rampen zoals ik iemand bij ik dacht Buitenhof heb horen zeggen.
    Plannen maken in samenwerking met overheden hulpverlenende instanties en/of bewegingen en het instellen van een permanent fonds hiervoor.

    Reactie door Henny — maandag 29 mei 2006 @ 21.37 uur

  106. @104 Welkom terug.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 29 mei 2006 @ 23.24 uur

  107. @ Bijdehandje (102) en reactionair (103):

    Jullie zullen wel gelijk hebben. Maar ik heb er eenvoudigweg geen tijd voor hier alles te lezen. Daarom sla ik noodgedwongen vrij vaak threads of onderdelen daarvan over, en ik reageer nu eens wat vaker en dan weer minder vaak.

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 30 mei 2006 @ 17.56 uur

  108. @107
    Lijkt me dan ook beter om niet meer te reageren hier als je je niet in bepaalde zaken in wilt lezen.
    Vind je excuus in deze nogal erg slap.

    Reactie door Bijdehandje — dinsdag 30 mei 2006 @ 19.02 uur

  109. @ Bijdehandje (108):

    Dat is een stupide reactie, die jouw eigen mentaliteit duidelijk onthult. En ik heb geen enkel “excuus” gemaakt; dat is jouw interpretatie.
    Mijn eerste gevoelen, dat je zelf een verzieker bent, blijkt nu dus toch juist te zijn.
    In tegenstelling tot jij reageer ik alleen, als ik inhoudelijk denk wat te kunenn bijdragen. Op jou zal ik dus niet meer reageren.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 31 mei 2006 @ 15.32 uur

  110. Olav Meijer, je “denkt inhoudelijk iets bij te kunnen dragen” maar dat kun je niet. En als je dat wel zou kunnen, zou je je wel inlezen.
    Als er één stupide is dan ben je dat zelf, maar dat is al eerder bewezen.
    Je hebt inhoudelijks niets bij te dragen, alléén ben je er erg sterk in om een ander af te zeiken.
    Zou zeggen ga eens samen met Lydia Lembeck onze verraadster van email-adresjes samen naar een EO bijeenkomst.

    Daar ziten de grootste huichelaars. Vergeet onze kleine Patrickje niet aan het handje mee te nemen naar het ware huis van GOD.
    Jezus, wat zijn jullie ziek zeg, dat je die hele zooi hier niet doorziet.
    Stelletje blinde kippetjes en dan nog haantjesgedrag vertonen? Diep en diep triest.

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 1 juni 2006 @ 22.56 uur

  111. Olav Meijer, je “denkt inhoudelijk iets bij te kunnen dragen” maar dat kun je niet. En als je dat wel zou kunnen, zou je je wel inlezen.
    Als er één stupide is dan ben je dat zelf, maar dat is al eerder bewezen.
    Je hebt inhoudelijks niets bij te dragen, alléén ben je er erg sterk in om een ander af te zeiken.
    Zou zeggen ga eens samen met Lydia Lembeck onze verraadster van email-adresjes samen naar een EO bijeenkomst.

    Daar ziten de grootste huichelaars. Vergeet onze kleine Patrickje niet aan het handje mee te nemen naar het ware huis van GOD.
    Jezus, wat zijn jullie ziek zeg, dat je die hele zooi hier niet doorziet.
    Stelletje blinde kippetjes en dan nog haantjesgedrag vertonen? Diep en diep triest.

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 1 juni 2006 @ 22.56 uur

  112. @ Bijdehandje (110 én 111 :)):

    Toch nog even dit:
    Prachtig! Wat geef je jezelf voortreffelijk bloot! Daaraan heb ik niets toe te voegen…..:) :) :)

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 2 juni 2006 @ 11.58 uur