Mooi weer spelen

Het CDA komt met het plan om uitkering van de WAO-ers al dit jaar te verhogen. Prima plan natuurlijk.

Maar wat niet zo duidelijk wordt uit het bericht is dat dit alleen op gaat voor de ‘nieuwe gevallen’. Mensen die onder de nieuwe wet WIA vallen per 1-1-2006. Bestaande WAO-ers zelf krijgen er dus niets bij. Daarnaast wordt er niets gedaan aan de onmenselijke herkeuringen die nog steeds plaats vinden.

Een zeer zwak reparatieballonnetje dus. We zullen er nog wel meer meer van krijgen nu de verkiezingen eraan komen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 31 mei 2006 :: 10.04 uur

84 Comments

84 reacties

  1. Ik heb er geen anderen woorden voor, het zijn gewoon allemaal oplichters, en nog wel lachende ook.

    liefs h

    Reactie door hendriko — woensdag 31 mei 2006 @ 10.15 uur

  2. Was het maar altijd verkiezingen!
    De tomaten groeten,Ben
    PS: Leuke tekening gisteren in de Spits.

    Reactie door Ben tarici — woensdag 31 mei 2006 @ 10.15 uur

  3. Wordt dat niet discriminatie genoemd?
    En is die verhoging 10%, óf 20%???
    En misschien kunnen “bestaande WAOers” afgekocht worden middels een gouden handdruk? Haha!
    Wanneer zullen de voorstellen eens een keer uit het hart komen? En dus werkelijk hout snijden? Nooit, in geval van de huidige zittende club politici.

    Reactie door B e r tomaat — woensdag 31 mei 2006 @ 10.34 uur

  4. Net zoals de salarissen van de “gewone werknemers” zijn de uitkeringen van wao-ers de laatste jaren ook bevroren. Behalve die van de toppers, maar dat was een eerder topic.
    De instroom in de WIA is nu zo laag dat die 75% in plaats van 70% geen bal voorstelt.
    Zo laat het CDA hun “sociale” gezicht zien.

    Als er gesproken wordt over wao-ers dan zou daarmee bedoelt worden, zij die een bestaande wao uitkering hebben. Nieuwe gevallen zouden dus WIA-ers moeten heten. Zie hier de spraakverwarring. Dit kabinet is heer en meester in het 2 delen van groepen in de samenleving. De een wel en de ander niet, zo voorkom je eenheid.

    Reactie door Gandalf — woensdag 31 mei 2006 @ 10.45 uur

  5. Ja ik ziet het al weer: mooi weer spelen!
    Ik wil geen jaartal noemen, maar op zijn
    minst dienen de Uitkeringen nagezien te
    worden vanaf 1990. Velen van hen zitten nu
    zeker in onvoorstelbare ellende.
    Waar waardevaste lonen gehandhaafd bleven
    is elke vorm van indexering verder achter-
    wege gebleven; de zgn bijstellingen zijn
    nooit structureel aangepakt, afgezien nog
    van een fatsoenlijk bedrijfspensioen dat
    niet kon worden opgebouwd. Een WAOverzeke-
    ring die pas veel later kwam en niet voor
    iedereen te betalen was, maar erger is dat
    een dergelijke oplossing gewoon onethisch
    was en geen gelijkwaardige behandeling gaf
    aan alle zieken, of door ziekte in de bij-
    stand geraakte mensen. Nu dan 75 % van het
    laatstgenoten loon? Wat te doen met al die
    uitkeringen die naar beneden werden ‘bij’-
    gesteld, op basis van de herkeuringen waar
    men min of meer gedwongen werd in te schat-
    ten voor welke funktie men nog wel in aan-
    merking dacht te komen, na herstel. Op
    grond daarvan zijn daggelden berekend, en
    niet op basis van de hoogstbereikte funktie
    pal voor het ziek geworden zijn.
    Bovendien komen mensen zelfs niet meer aan
    het werk voor zelfs nog die ‘nieuw’ be-
    dachte funktie en blijft men tot zijn aow
    dus uitbetaald op het zo laag mogelijk ‘mo-
    del’. Van een aanvullend pensioen is dan
    al helemaal geen sprake, noch heeft men dat
    kunnen opbouwen, laat staan wat sparen voor
    de oude dag.
    Gaan we terug naar de massa-ontslagen, waar
    bij heel wat mensen niet meer aan de slag
    zijn gekomen en niet naar behoren werden
    tegemoet gekomen.
    ‘n Noodverbandje aanleggen, tegen verkie-
    zingstijd, is dus geen optie.
    Struktureel maar eens aan de slag voor al
    die mensen die nog ‘dankjewel’ ook moeten
    zeggen, voor ongelijkwaardige bejegening in
    onze samenleving.
    Mooi weer spelen is niet zo’n kunst hé?

    Reactie door Madelief — woensdag 31 mei 2006 @ 10.52 uur

  6. een van de grondrechten in Nederland is toch gelijke behandeling?

    als iedereen nu maar snapt dat dit alleen een stemmentrekker is!

    Reactie door ipuntje — woensdag 31 mei 2006 @ 11.10 uur

  7. tot nu toe 700 mensen in de WIA. Eind van het jaar dus pakweg 2000. hoewel die niet allemaal op modaal zitten; 2000 * 1500 euro (125 euro per maand) = 3.000.000, waarvan 42 % weer terug gaat naar belasting en premie. kost de staat dus ongeveer 1.800.000 euro

    Wat zijn ze toch gul bij het CDA

    kan zalm dat wel missen?

    Reactie door ipuntje — woensdag 31 mei 2006 @ 11.17 uur

  8. er is wel een oplossing hoor om ze een beetje te dwingen…
    iedereen die met de oude WAO te maken heeft moet zich nu gewoon ziek melden!
    want dat is wat je er van word! ZIEK!
    overspannen,burnout etc, dus aangezien de artsen bij UWV altijd maar roepen, dat de mensen hun beperkingen zelf het beste kennen…
    zou ik massaal in de ziektewet gaan,een soort legale staking!

    als je dan langer dan een bepaalde periode in de ziektewet zit moet je opnieuw een WAO aanvraag doen en kom je in de WIA.
    dan doen we het toch zo…
    als het kabinet op deze manier is toegestaan om met mensen om te gaan dan mogen de mensen dat zeker toch zelf ook?!

    Reactie door iew — woensdag 31 mei 2006 @ 11.48 uur

  9. @6
    ook hier heb ik al voor gewaarschuwd dat stemmentrekken met een beetje teruggeven wat er is afgepakt, maar het haalt wel de krant en het nieuws en verschuift de aandacht weer een stuk verder van de SP af.

    of de SP moet nu eens gaan snappen dat het met een ander bijltje moet gaan hakken!
    en daarbij hoef je heus niet je eigen gedachtengoed overboord te gooien.

    maar een motie van wantrouwen tegen de Geus oid heeft toch geen zin…
    zo was het toch?

    met de botte bijl door de bevolking heen das OK, maar met de botte bijl eens door de politiek das niet correct…
    en dan snapt men niets van politiek word er dan gezegd…

    Reactie door iew — woensdag 31 mei 2006 @ 11.55 uur

  10. Tegewoordig hebben alleen de mensen recht op de WIA als je 2 armen mist.
    Dan zullen ze nog trachten passend arbeid voor je te vinden.
    Als je 2 benen mist,kan je nog werk krijgen om met je handen te werken.

    Laten we de WIA belasting maar afschaffen op je loonstrookje,want je komt er toch niet meer voor in aanmerking.
    Dat is hetzelfde als een lot kopen en hopen dat je een miljoen wint.

    Reactie door red pil — woensdag 31 mei 2006 @ 11.58 uur

  11. Dat was natuurlijk te verwachten. de oude wao-ers de bijstand injagen en langs ontmenselijke keuringen nieuwe instroom beperken.

    De mensen die nog wel uitkering mogen ‘genieten’ krijgen meer geld zodat ze mooi wat extra mogen bijdragen in de verzorging die ze nodig hebben en de noclaim die ze kwijt zijn.

    Reactie door eve — woensdag 31 mei 2006 @ 11.59 uur

  12. Een kinderhand is snel gevuld, zo denkt het CDA en zo zal het ook gaan met uitkeringsgerechtigden.
    Het regeltjesland heeft sinds het accoord van Wassenaar vele koningen gekend.
    Koning, Keizer, Admiral, Woutertje Bos verslaat hen allemaal.
    Vergeet niet dat de Partij v d Afbraak iets in petto heeft waarop het arbeiders front geen antwoord heeft.

    Reactie door Sunny Boy — woensdag 31 mei 2006 @ 12.00 uur

  13. IEW:

    een motie van wantrouwen haalt het niet, haalt 1 keer een zijstukje nieuws, en dan heb je nog niets.

    Er zijn al 3 moties van afkeuriing tegen verdonk geweest, die immer populairder ervan lijkt te worden…

    Dit is hoe politiek helaas in elkaar steekt. Middels kleine beetjes net voor de verkiezingen stemmen trekken. En hoezeer de SP dan ook wijst op gedane zaken, de mensen moeten het ook willen weten en horen

    ergo, het probleem ligt niet bij de SP, maar bij de kiezer zelf…

    Reactie door BArt — woensdag 31 mei 2006 @ 12.00 uur

  14. @12
    hou toch eens op met dat herhalen van dat belachelijke gedoe!
    laat iedereen dan ook maar stoppen met aangiftes te doen want de politie zegt zelf ook al: tsja ik denk niet dat het gaat lukken
    wat een laf gedoe zeg!

    leg je er dan maar lekker bij neer,hef een oppositie maar gelijk op dan want “dat heeft dan ook geen zin” en bespaart lekker een hoop centen.
    en zegt iedereen die dit vol blijft houden: DE POLITIEK IS GOED ZOALS HIJ, IS EN ER HOEFT NIETS TE VERANDEREN!
    dus stop dan ook maar met de discussies en laat het kabinet zn gang gaan.

    niet geschoten is altijd mis!

    Reactie door iew — woensdag 31 mei 2006 @ 12.21 uur

  15. Een normale CDA gewoonte, veel geblaat en weinig wol! Met excuses aan ‘schaapherder’.

    Onder “Vooruit met Europa” heb ik de realiteit aan de orde gesteld, over de manier waarop we onze hersens gespoelt worden door de rechtse media maffia!

    Al maanden lang worden we bestookt met VVd propaganda, terwijl geen enkele journalist een poging doet om de misstanden zoals hier vermeld aan de kaak te stellen. Ze lopen allemaal mee met dit rechts media geweld, zoals de CDA achter Amerika aanloopt.

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 31 mei 2006 @ 12.40 uur

  16. off topic

    Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Rita het wordt.
    CDA is in alle staten.
    Wordt dit een kabinetscrisis?

    Wat een media hype zeg.

    Reactie door Gandalf — woensdag 31 mei 2006 @ 12.45 uur

  17. Ouwe Dirk, zonder het te weten sloot mijn reactie aan op de uwe.Grappig.

    Reactie door Gandalf — woensdag 31 mei 2006 @ 12.47 uur

  18. iew@13

    Neem me niet kwalijk, maar staat U wel in de werkelijkheid?

    Wanneer U de realiteit laf noemt, kan ik U niet volgen!

    Ik heb al Uw inzendingen gelezen maar het komt me voor dat U tegen windmolens wilt vechten.

    Voor enige tijd was hier ook een figuur bezig die zich Don Q noemde, dat bleek een scherts figuur te zijn!

    Met Uw welnemen, maar zulke grappen vind ik buiten alle proporties, een grapje is leuk, maar zoiets vind ik armzalig.

    Maar ‘iew’ Uw inzendingen lees ik graag, en uw rake opmerkingen doen me veelal goed!

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 31 mei 2006 @ 12.50 uur

  19. Ik ben wel na 1-1-06 in de WIA gekomen, dus dit zou dan wel voor mij gelden. Als ik het bericht tenminste goed begrijp, ze noemen het nog steeds WAO. Dit is een schandalige vorm van rechtsongelijkheid. Impliciet geeft het CDA hiermee aan dat alleen de nieuwe WIA gevallen maar echt ziek zijn. Uit de oude WAO moeten natuurlijk nog een heleboel neppers gegooid worden, zoals mensen die nog net kunnen ademen of mensen met kanker die tussen de chemo door natuurlijk best kunnen werken.
    Dit botje wat wordt toegegooid, mogen ze wat mij betreft houden.
    Al jaren was de ziektewet bevroren, de kosten voor de zorg zijn exorbitant gestegen, daarnaast ben ik elk jaar mijn no-claim kwijt. Die e.45 per maand extra mogen ze ergens steken where the sun doesn’t shine.
    Verhoging prima, maar dan wel voor alle WAO’ers, de koppeling van lonen met de WW en de bijstand weer terug en mensen die teveel premie hebben betaalt in de bijstand en iets terug krijgen dit niet in mindering brengen op het loon.

    Reactie door kaatje — woensdag 31 mei 2006 @ 12.53 uur

  20. Gandalf@16

    Twee vrienden met dezelfde gedachten, zoiets als twee handen op één buik?

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 31 mei 2006 @ 12.55 uur

  21. Laten we op deze eerbiedwaardige dag 31 mei 2006 dan dus wel ‘mooi weer spelen’ en
    eindelijk de Veteranen en hun leider
    Sosabowski in hun eer hersteld hebben.
    Bedenk echter dat H.Kamp, volgens zijn zeg
    gen geen reden zag om op de hem aangereikte
    juridische redenen zijn visie te herzien.
    Dan zou je toch zeggen, dat dat op een an-
    dere manier menselijk kon zijn aangepakt,
    en een stuk welgemanierdheid kunnen tonen.
    Het schaakspel voltrok zich toen door de
    grootmachten en de Polen mochten het werk
    opknappen.
    Wat gek vond ik het dat evengoed Kamp een
    brede smile vertoonde, die zeker zelfs niet
    het voorbeeld van Bot wist te volgen, met
    een voorbeeldfunktie.
    Nog erger dat geen van de naoorlogse Kabi-
    netten dit elegant wist aan te pakken, wel
    of niet onder druk van de grote mogendheden
    en de tegenwerking die Koningin Wilhelmina
    heeft ondervonden. Goed mogelijk is het
    dat Prins Bernhard gedeeltelijk onkundig
    werd gehouden door het OBNWork !
    Het Koninklijk Huis werd verzocht geen poli
    tiek getinte uitspraken te doen en stond
    dus voor het blok en Koningin Beatrix heeft
    dat weten te doorbreken.
    Echter dat deze manifestatie er overwegend
    is gekomen door de TWEEDE Kamer en niet
    door het Kabinet aangestuurd, is de zoveel-
    ste blunder en van al die voorgaande tevens
    Zestig jaar na dato een eerherstel, en de
    muur werd verwijderd in 1989, dus eea had
    al eerder in gang gezet kunnen worden.
    Wie durft er nu nog de Polen hier het werk
    en bijbehorende betaling volgens Neder-
    landse norm te weigeren?
    Wie zou de mogelijke nazaten van deze men-
    sen niet van harte willen verwelkomen?
    VVD-er Bolkestein wist ze aan het werk te
    helpen, of moet ik zeggen dat hij zijn kans
    schoon zag hen met werk te belonen of uit
    te buiten? Wat had hij met zichzelf voor?
    Laten wij dan nu ons weer overrulen door
    Bush om ‘rustig’ naar Afghanistan onze
    mensen met een zgn vredesmissie te doen
    afreizen?
    Welke vergelijking trekken mogelijk de ou-
    deren onder ons, de familie en vrienden van
    deze uit te zenden mensen?
    Wat gek toch, dat ik tijdens en na de
    plechtige handelingen tijdens de TV voor-
    stelling dit een indrukwekkend geheel vond,
    maar bepaalde afspraken van Bush, Blair
    en Balkenende opnieuw opgehelderd zou wil-
    len zien, door de Tweede Kamer, net zo als
    zij doorslaggevend zijn geweest om deze
    ‘foute zaken’ te helpen récht zetten.
    Het is nog niet te laat dat nu het Tweede
    Kamer rode front zich als één man opstelt,
    om opnieuw historische fouten te helpen
    voorkomen, want die lijken binnen één maand
    definitief plaats te vinden.
    De JanPeter Balkenende aangewreven populari
    teit lijkt dus eigenlijk maar uit bepaalde
    kringen te komen, nl. die welke het beste
    met zichzelf voorhebben en de eigen glorie
    voordat die helemaal verwelkt zal zijn.
    Jan M. Marijnissen voorop, misschien zelfs
    afgekeurd op rugklachten tzt, maar niet
    onmondig geworden, om de Kamer zijn scherpe
    spraakwatervallen te doen toekomen.
    Zorg dat het voor vanavond rond is, wat de
    beste rode lippendienst naar elkaar toe, binnen de Tweede Kamer, kan betekenen voor
    het volk dat op jullie zou willen rekenen en terugvallen!
    Een stevig plan de campagne opzetten voor
    WAO-ers, niet alleen met terugwerkende
    kracht vanaf 1 januari j.l., maar allen die
    nu gemiddeld zeker al vanaf 1985 in de
    grootst mogelijke problemen zijn geraakt en
    we ‘spelen mooi weer’in het Kabinet, ipv
    ons te bekommeren om de ‘stille armoede’.
    Het Kabinet houdt er een nauwelijks te vol-
    gen ethiek op na en hun goede daden worden
    ondergeschoffeld door alle onrecht burgers
    intussen: (dubbel op) wél aangedaan !
    Off topic? Nou nee.
    Dit Kabinet al bezig het verdere officiële
    vertrek van de missie ‘feestelijk’ voor te
    bereiden? Hoeveel mensen zouden er in een
    haven of op een vliegveld op de landings-
    baan hebben willen staan, als het kon, om
    dit te vermijden? Gewoon doorgaan met weer
    “mooi weer spelen”, alsof de thuisblijvers
    maar alles op de mouw gespeld kan worden?
    Die zitten niet te wachten op een doosje
    met een ‘plak’ omdat hun geliefden werden
    geofferd op een zonnige zomerdag!
    Volgende punt op de agenda is?

    Reactie door Madelief — woensdag 31 mei 2006 @ 12.55 uur

  22. Taak dus voor SP te strijden voor diegenen die niet (meer) onder de huidige herkeuringen vallen. Het verschil tussen werken en niet werken in mijn beroepsgroep is opgelopen tot plm. 600 euro! SP, laat je horen!!

    Reactie door W. Venema — woensdag 31 mei 2006 @ 12.59 uur

  23. Ik ben het volledig met de vorige spreekster ( Kaatje) eens. Hierdoor wordt het laatste restje solidariteit tussen werker/WAO-ers/WIA-ers onderuit gehaald.

    Reactie door Gandalf — woensdag 31 mei 2006 @ 12.59 uur

  24. @20 Dirk. Zoiets ja. Alleen de vraag is op wiens buik.

    Reactie door Gandalf — woensdag 31 mei 2006 @ 13.00 uur

  25. @17 ouwe Dirk
    met alle respect hoor maar als men hier telkens maar verkondigd dat er niets aan te doen is en al heel erg lang in de regering probeert te komen.
    daarbij ook nog eens maar geen motie’s indiend omdat er niets aan te doen is, wie vecht er dan tegen windmolens?

    ik heb in ieder geval nog wel de vechtlust om te zoeken naar alles waarmee dit kabinet eens afgestopt kan worden,ipv maar te blijven zeggen: we kunnen er niets aan doen…

    maar ik begrijp nu dus heel erg goed dat mensen zonder universitaire opleiding hier niet serieus genomen worden als ze er anders over denken.
    dit zal dan ook mn laatste post hier zijn,en verder wens ik jullie veel geluk in de toekomst met jullie welbespraakte clubje! de mazzel!

    ik voeg me wel bij de andere schertsfiguren

    Reactie door iew — woensdag 31 mei 2006 @ 13.05 uur

  26. @14 iew, wat is er ms met de bijdrage van Sunny Boy?
    Volgens mij een duidelijke stelling.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 31 mei 2006 @ 13.13 uur

  27. Ouwe Dirk en Gandalf, ietsie minder klef mag ook wel. Zou er bijna iets van gaan denken.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 31 mei 2006 @ 13.13 uur

  28. @27 Tja, als je het zó bekijkt.
    Waar een mens toch al niet opkomt.

    Reactie door Gandalf — woensdag 31 mei 2006 @ 13.17 uur

  29. ieuw, volgens mij begrijp je ouwe dirk verkeerd; hij sluit nog wel af met een vriendelijk woord!
    Je hebt een beetje erg lange tenen en schroomt zelf niet om welwillende SP’ers continu expliciet te beschuldigen van “niks doen”, tja dan kun je ook wel eens een keer wat terug verwachten.

    Reactie door kaatje — woensdag 31 mei 2006 @ 13.21 uur

  30. @ 25

    Niets daarvan, iew.

    Reactie door hendrik dieks — woensdag 31 mei 2006 @ 13.25 uur

  31. Dan maar klef: de eerste reactie van Madelief sprak me aan en verder sluit ik me geheel aan bij Kaatje en Gandalf. Over een jaar zijn er verkiezingen….. precies! Retoriek om stemme te trekken.

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 31 mei 2006 @ 13.46 uur

  32. beste iew,

    ik weet niet wat universitaire opleiding met strijdbaarheid te maken heeft. In een paar andere topics zijn we elkaar al eens aan dezelfde kant tegen gekomen en ook ik mag me sinds enkele dagen verheugen in de eer oproerkraaier genoemd te worden, omdat ik vind dat er wel wat meer gevlamd mag worden.

    Mijn academische opleiding heeft daar ook niet bij geholpen. Sommige mensen zien nou een keer liever alles met de weg van de geleidelijkheid gaan en anderen, zoals wij willen liever wat meer actie.

    Zeker in een tijd waarin andere partijen van alles uit de kast halen om alvast stemmen te winnen, op de meest schofterige manieren, zou ik het prachtig vinden al een partij als de SP, zichzelf actief in de kijker zou kunnen spelen zonder schofterig te worden. Altijd superbeleefd zijn maakt je de risee van de verdonkjes. Aangezien de Sp steeds meer steun mag genieten, mag ze ook best meer van zich laten zien en best wat meer tegen deze gevestigde leugenaars, onmensen en zakkenvullers aan trappen.

    Reactie door ipuntje — woensdag 31 mei 2006 @ 13.57 uur

  33. @8 iew.

    dat lukt je nooit. na zes weken ziekte wordt je namelijk zo snel mogelijk gere-integreerd, in dit geval in de WAO denk ik.

    Reactie door ipuntje — woensdag 31 mei 2006 @ 14.03 uur

  34. Tegen over zulke moordenaars van de samenleving mag je toch wel je leven op offeren om ze weg te krijgen.

    Reactie door Jofel — woensdag 31 mei 2006 @ 14.05 uur

  35. Ik denk dat iew zich heeft teruggetrokken van dit web-log om dát te doen wat wij in zijn ogen nalaten, namelijk iets te gaan doen aan de misstanden in het land. Daar heb je je handen vol aan dus geen tijd meer om te web-loggen. Zet ‘m op iew.

    Ps. Voor als je dit nog leest: ik heb alleen de LTS gedaan.

    Reactie door Gandalf — woensdag 31 mei 2006 @ 14.06 uur

  36. ipuntje, ik zou zeggen sluit je aan bij je lokale afdeling en hupsakee de straat op en stuur ingezonden brieven naar de krant. Ik deed dit in mijn vorige afdeling bijna elke twee weken, hard zijn, maar ook oplossingen aandragen, dat levert de stemmen op, succes!

    Reactie door kaatje — woensdag 31 mei 2006 @ 14.07 uur

  37. Ik hoop niet dat iew zich heeft teruggetrokken. En al helemaal niet omdat iew niet ‘welbespraakt cq -beschreven’ zou zijn. Dan kan 90% van Nederland beter zijn of haar mond houden. Het gaat toch om de ideeën dacht ik…

    Wat iew betoogde hier (en ook ipuntje) is volgens mij dat de SP wel wat harder mag zijn. En dan met name in de landelijke politiek. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Dat staat overigens los van het feit of je actief iets wilt doen in de politiek of niet Kaatje.

    Volgens mij kun je ook in de landelijke politiek snoeihard zijn én beleefd blijven. Maar, met iew en ipuntje, heb ik de indruk dat de landelijke SP wat te Haags is geworden in hun taalgebruik. Natuurlijk strijden ze hard voor de goede zaak, daar ze de meeste het hier wel over eens, maar het gaat nu over de manier waarop.

    En laten we hopen dat het Verdonk wordt… das een stuk makkelijker ‘hakken’ dan met Rutte :)

    Reactie door Marc B — woensdag 31 mei 2006 @ 14.39 uur

  38. 2@5 Iew

    Laat ik zeggen dat je me vaak aan het denken hebt gezet en daarmee heb je ook al iets bereikt.
    Nu door het bijltje er bij neer te gooien doe je dus precies wat je de oppositie verwijt.
    Denk er nog eens over na! Het zal me spijten je niet meer aan te treffen hier.
    Je bent een kritisch geluid gebleken en dat is een goede zaak.

    groet.

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 31 mei 2006 @ 14.42 uur

  39. 2@5 Iew was natuurlijk @25 Iew

    Ben helemaal van mijn à proppos

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 31 mei 2006 @ 14.46 uur

  40. “maar ik begrijp nu dus heel erg goed dat mensen zonder universitaire opleiding hier niet serieus genomen worden als ze er anders over denken.
    dit zal dan ook mn laatste post hier zijn”

    Doe niet zo zielig zeg, kun je geen betere reden verzinnen soms. Je kunt ook gewoon wegblijven zonder iets te schrijven. Maar dat doe je niet want je vind het blijkbaar prettig om mensen een schuldgevoel op te dringen. Nou veel plezier ermee dan maar, doei!

    Hoeveel mensen hier hebben de universiteit gedaan? (steek je hand even op)

    Reactie door Sonja — woensdag 31 mei 2006 @ 14.50 uur

  41. Nounou Jan, wees nou maar blij dat de nieuwe gevallen wat extra krijgen. En proefballonnetjes laten alle partijen toch op? Het SP-programma wordt toch ook niet uitgevoerd als ze ooit aan de regering deel gaan nemen?

    Reactie door Arjan — woensdag 31 mei 2006 @ 15.01 uur

  42. Ja, natuurlijk alleen voor de nieuwe gevallen. En ik kan gelukkig na mijn herkeuring(gelukkig wel hetzelfde gebleven 80/100%) gewoon op mijn schrale uitkering blijven doorploeteren.
    Schofterig zoals het weer niet goed verteld wordt door de kamer en de media.
    Jan, kunnen we niet een wetsvoorstel indienen met als voornemen om dit kabinet van de ondertussen bananenrepubliek Nederland BV. Naar huis te sturen……..

    Reactie door Gerrit — woensdag 31 mei 2006 @ 15.04 uur

  43. Mark B, heb je de algemene beschouwingen gevolgd de afgelopen jaren. Daarin heeft Jan toch meerdere malen aangegeven dat dit kabinet ronduit asociaal is!
    Ik snap niet hoe jullie erbij komen dat de SP kamerleden niet hard genoeg zouden ageren tegen misstanden. Dat hier misschien de laatste tijd niet zoveel over naar buiten komt, is puur te wijten aan de eenzijdige aandacht van de media op het moment die zich liever storten op nawijn en verdonk. De leuke actie van laatst “wat voor eikels zijn jullie?”, zorgde gelukkig wel voor enige ophef.
    Ik voel me persoonlijk gekrenkt als er wordt beweert dat de SP te haags wordt en niet scherp genoeg meer zou zijn, daar werkt iedereen veel te hard voor!

    Reactie door kaatje — woensdag 31 mei 2006 @ 15.05 uur

  44. @36 kaatje

    niet iedereen die denkt wat van voetballen te weten hoeft in het Nederlands elftal te spelen!

    Zover mijn gezondheid het toelaat leer ik (vrijwillig en nergens bij aangesloten)iets minder opgeleide WAO-ers en AOW-ers de weg te vinden in en gebruik te maken van de regeltjes en te vechten tegen de bureaucraten, dat is ook best nuttig (hoop ik).

    Misschien dat ik hierdoor ook wel wat agressievere actie wil. De mensen die getroffen worden door dit kabinet hebben vaak de tijd niet te wachten tot iedereen uitgekletst is, er weer eens een evaluatie of studie gedaan is. Na een aardbeving (en dat is het voor velen) moet je geen vier jaar moeten wachten tot er hulp komt!

    Reactie door ipuntje — woensdag 31 mei 2006 @ 15.12 uur

  45. Beste Kaatje. Ten eerste schrijf je mijn naam met een ‘c’.. ik behoor tot de rijke tak ;) Ten tweede volg ik de politiek al jaren op de voet. Ten derde bestaat de SP niet uit Jan alleen, maar dacht ik dat we ook nog wat andere kamerleden hadden. Ten vierde wordt er niet gesuggereerd dat “de SP kamerleden niet hard genoeg zouden ageren tegen misstanden.” maar wordt er aangegeven dat de manier waarop ze ageren wel wat harder, scherper mag. Ten vijfde vind ik het jammer dat jíj je gekwetst voelt, maar de reden waarom begrijp ik niet helemaal denk ik. Als iedereen heel hard werkt, wil dat niet zeggen dat je ook het gewenste effect bereikt door dat harde werk. En ten zesde had ik het niet over ‘de SP’, maar vooral over de ‘landelijke SP’. Ik zou me hier geen oordeel willen aanmeten over al die raadsleden die we leveren, want die (en hun werk) ken ik niet goed genoeg.

    Reactie door Marc B — woensdag 31 mei 2006 @ 15.24 uur

  46. @25 Madelief.

    Morgen 1 Juni 2006 ben ik in Zwolle bij de veteranendag. Na zo’n 50 jaar gaat men aandacht schenken aan veteranen die uitgezonden zijn in den vreemden.
    Ik durf een voorzichtige weddenschap te plegen dat geen woord over Generaal Sosabowski gezegd zal worden. In de jaren 60 toen ik nog in Leiden woonde heb ik een Pool gekend, die daar gevochten had voor onze vrijheid. Hij heeft toen mij het een en ander uitgelegd waarvan ik geen weet had. Zijn uitleg en die van Prins Bennard waren practisch gelijk, men zocht een zondebok voor de strijd die verloren werd en die (zondebok) kun je geen medaille geven. De insteek in dit Calvinistisch landje is het zelfde als die 50 jaar, die ik noemde. De politiek gaat niet graag met de billen bloot. Maar dat de politiek stinkt weet ik al jaren.
    @25 iew
    Beste iew, ik heb nog eens nagelezen wat ik verkeerd gedaan heb. Niets verkeerds kunnen ontdekkken.
    Dan vraag ik mij af in alle gemoederen wat dan de reden zou kunnen zijn.
    Het is nooit mijn bedoeling, iemand in zijn ziel te raken, dat vind ik niet juist op deze weblog. Waarom loop je weg als een hondje met de staart tussen de benen terwijl je zulke goede stukjes geplaatst heb. Letwel op deze weblog worden vele goede en minder goede reacties geplaatst men kan er veel van leren, zoals Paulus zei onderzoekt de geschriften en behoudt het goede. Gezien mijn leegftijd zit ik vol met het goede, maar wat goed voor mij is, kan minder goed zijn voor een ander. Ik heb geen universiteit gedaan, misschien de afwas vroeger, want voor studeren was geen tijd er moest brood op de plank komen.
    Ik weet zeker dat je weer op deze weblog terugkomt, dan zal ik je de hand drukken, zo niet dan wens ik je het beste en dan zeker na de verkiezingen want voor rood is de tijd rijp om dat terug te pakken wat die rechtse zakken van ons klootjesvolk afgepakt hebben. En inderdaad daar heb je strijders voor nodig. Ik pas er voor dat de SP een elite partij wordt, anders vergaat de SP het zelfde als de PvdA. Langleve de rooie rakkers. Er is een Militaire Willemsorde te verdienen.

    Reactie door Sunny Boy — woensdag 31 mei 2006 @ 16.53 uur

  47. 45. Marc, dan is er sprake van een misverstand. Overigens was de algemene beschouwingen maar een voorbeeld.

    Reactie door kaatje — woensdag 31 mei 2006 @ 17.01 uur

  48. @47 Kaatje, ik ben blij dat het misverstand dan nu uit de weg is :)

    Reactie door Marc B — woensdag 31 mei 2006 @ 17.33 uur

  49. Het was 80% toen deze regering begon….

    Wat is er gezegd over de WA-jong? Deze mensen zitten pas echt levenslang hopeloos vast. Eigen bijdrage ziektekosten gigantisch hoog, thuiszorg meer dan verdriedubbeld, 255 euro-discriminatie en geen enkele hoop dat het ooit gaat verbeteren, alleen de angst, ondertussen doodsangst dat het zover gaat verslechteren dat je alleen in een onderbemande verpleegkliniek in leven wordt gehouden. Neem hoop weg, zet er angst voor in de plaats en eigenlijk is het geen leven meer….
    Irma (WA-jong, alleenstaand met 3 kinderen)

    Reactie door Irma — woensdag 31 mei 2006 @ 19.01 uur

  50. @Jan Marijnissen,

    Allemaal leuk en aardig dat je dat hier meld,
    maar meld de SP het ook ergens anders? Ik denk dat daar nog wel wat verbeter punten zijn voor de SP, mensen nog beter op de hoogte stellen van wat andere partijen uitvreten. Ik denk dat het een goede zaak is om mensen voor de verkiezingen er aan te herinderen wat het kabinet voor beleid heeft gevoerd en natuurlijk op wat de SP als alternatief wil gaan bieden.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 31 mei 2006 @ 19.11 uur

  51. @ Evert,

    Media aandacht krijgen is niet zo makkelijk. Dit log doet volgens mij alvast een hoop internet oogjes open…

    en ik denk dat de SP verstandig genoeg is om het op meer plaatsen aan te kaarten…

    Reactie door BArt — woensdag 31 mei 2006 @ 19.28 uur

  52. Nee, de media lopen geilend achter de VVD aan momenteel. Allemaal gratis reclame voor een rechtse partij. Ongelooflijk vind ik dat! Want bij D66 zal die aandacht al minder zijn en voor een partij als de SP zijn ze helemaal nergens meer te vinden. Ik kan hier echt niet over uit. Mij maakt het geen snars uit wie daar de baas wordt. Verdonk of Rutte: of je nou door de kat of door de hond gebeten wordt. Gebeten word je toch wel. :(

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 31 mei 2006 @ 19.59 uur

  53. Gelukkig Lydia Lembeck, bestaan er ook intelligentere mensen die zich niets aantrekken van het VVD-theater en focussen op wat werkelijk belangrijk is.

    Reactie door Sonja — woensdag 31 mei 2006 @ 20.06 uur

  54. @51 BArt — woensdag 31 mei 2006 @ 19.28,

    Ja, het zal niet makkelijk zijn maar ze kunnen het altijd proberen. Ja, ik denk ook wel dat ze op meerdere plaatsen het willen gaan aan kaarten.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 31 mei 2006 @ 20.25 uur

  55. Er wordt helemaal niets voor W.A.O.-ers opgehoogd. De Geus wilt eerst weten of die herkeuring wel voldoende werkt.
    Dus W.A.O.-ers en A.O.W.-ers blijven aan de voedselbanken en kledingbanken afhankelijk!

    Reactie door Elsa De Leeuwin — woensdag 31 mei 2006 @ 20.28 uur

  56. En wanneer denkt men aan de mensen zoals ik die een Wajong-uitkering hebben. Ik ben al vanaf mijn 18e jaar afgekeurd. Ik ben nu 39 jaar en voor ons word er ook nooit iets gedaan aan verhoging van de kleine uitkering die we hebben.

    Reactie door Paula Buisman — woensdag 31 mei 2006 @ 21.33 uur

  57. 53: Oh, vást wel…

    Reactie door L.M. Lembeck — woensdag 31 mei 2006 @ 22.13 uur

  58. Vanmiddag op de TV in de USU iemand met volledige aardige baan.
    Dakloos kon hier niet de kosten van dragen met haar salaris.
    Nog even hier ook.

    Polen mogen in vijf sectoren vrij aan de slag
    Gepubliceerd op woensdag 31 mei 2006
    DEN HAAG (ANP) – Het ministerie van Sociale Zaken heft volgende maand voor vijf sectoren de belemmeringen op voor Poolse werknemers. Samen met personeel uit de zeven andere nieuwe EU-lidstaten mogen zij vrij aan de slag in de agrarische sector, de binnenscheepvaart, bij slachterijen en visfileerbedrijven, in het wetenschappelijk onderzoek en de kleinmetaal.

    Dat heeft het departement woensdag gezegd. De vijf sectoren gaan versneld open voor werknemers uit Polen, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië omdat in deze bedrijfstakken veelal sprake is van een (dreigend) tekort aan Nederlandse werknemers

    Reactie door Jofel — woensdag 31 mei 2006 @ 22.32 uur

  59. USU is USA

    Reactie door Jofel — woensdag 31 mei 2006 @ 22.33 uur

  60. Ik schrok toch wel een beetje van een recente reportage op tv, waaruit naar voren kwam dat enorm veel, met name vrouwen, onterecht in de WAO zaten. Ik dacht dat dit kwam doordat de eisen dusdanig zijn opgeschroefd, dat vrijwel niemand meer in aanmerking komt voor WIA. Wie schetst mijn verbazing dat de geinterviewden vooral blij zijn dat ze uit de WAO zijn en dat er nauwelijks sprake was van de bekende loempiavellenvouwers?
    Velen zaten dus, volgens eigen zeggen, daadwerkelijk onterecht in de WAO.
    Wat moeten we daar nou weer mee?

    Reactie door Dirk — woensdag 31 mei 2006 @ 22.57 uur

  61. Verwacht van deze regering geen rechtvaardigheid, verwacht zelfs geen sympathie, want daar doen ze het niet voor, hoewel aan beide kwaliteiten juist zo’n grote behoefte is. Ergo, deze regering laat haar volk in de steek, en het volk ontwaakt zooo ontzeeettend laaangzaam…. het kan nog eeuwen duren voor “het volk”, wij, het anders willen, en anders doen. De politiek moet áf v.h. neo-fortunisme, áf v.h. neo-liberalisme, áf v.h. amerikanisme, en áf v.d. eurofilie… ik noem er maar ‘n paar.

    Reactie door Schaapherder — woensdag 31 mei 2006 @ 23.31 uur

  62. Wanneer gaat de SP deze dampende en stinkende beerput opentrekken, zodat de keerzijde van de De Geus zijn ‘mooie’ wao-verhaaltjes naar boven komt drijven?

    Reactie door Bart — woensdag 31 mei 2006 @ 23.49 uur

  63. Zie http://www.waoplein.nl/zwartboek/

    Reactie door Bart — donderdag 1 juni 2006 @ 0.14 uur

  64. 63 – Nou Bart, slechts een klein kijkje op het WAO-plein is genoeg om te zien dat er heel wat wordt afgeleden door de getroffenen, en mijn sympathie voor hen gaat dwars door het dak.

    Mijn minachting voor de machthebbers gaat ook door het dak, en als ik een reus was, stampte ik ze de grond in, net als zij haast achteloos menen te mogen doen met ontelbaren.

    Reactie door Schaapherder — donderdag 1 juni 2006 @ 1.56 uur

  65. @64 Schaapherder, Ik begrijp van de SP niet dat zij deze site (waoplein) hebben opgezet en er niets mee doen.

    Ik heb de indruk dat wij in Nederland in een soort kaste systeem (wat zij ook in India) leven. Afhankelijk van je economische waarde hoor je hier bij een kaste. En je snap wel arbeidsongeschikten kosten alleen maar geld en zitten dus in de laagste kaste. Kijk eens naar het nieuws, niets vandaag over de wao hooguit op pagina 13 van een zich links noemende krant.

    Vandaag VVD voor en VVD na, die je alleen maar bij de hogere kaste campagne ziet voeren, heb jij Verdonk wel eens campagne op de werkvloer van een kippenslachterij zien voeren? Nee alleen bij volgevreten ondernemers.

    Kamerleden? z.g. volksvertegenwoordigers. In de verkiezingstijd zijn ze poeslief en aardig, om vervolgens de kiezer de rug toe te keren.

    Reactie door Bart — donderdag 1 juni 2006 @ 3.21 uur

  66. @52 Mw. Lembeck.

    Mijns inziens heb je volkomen gelijk. De ruk naar rechts van de media was al begonnen tijdens de aanloop naar het EU referendum. Met de Witteman’s en Mingele’s voorop.
    Een op Amerikaanse leest geschoeid lijsttrekkersdebat was koren op de molen van deze toppers van de Nederlandse Journalistiek. Deze mediahype zette de VVD in de belangstelling van met name twijfelende kiezers. Zondermeer slim bedacht door de propagandamakers van de VVD.
    Ik vraag mij af of indien de SP een lijsttrekkers debat zou houden, de media ook live verslag zou doen.

    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — donderdag 1 juni 2006 @ 6.19 uur

  67. proberen?

    Reactie door ipuntje — donderdag 1 juni 2006 @ 6.58 uur

  68. en voor ik verkeer duitgelgd wordt; voor mij hoeft er geen andere lijsttrekker te komen, maar alleen vor de aandacht in de media zou het niet slecht zijn. geven de media geen aandacht, dan lijkt mij er reden te meer om de media eens in de media te brengen! Er zal toch wel nog ergens een verslaggever rondlopen die niet door cda of vvd betaald wordt?

    Zeker de publieke omroepen en de NOS hebben toch niets om deze regering dankbaar voor te zijn na de invoering van de nieuwe mediawet.

    Reactie door ipuntje — donderdag 1 juni 2006 @ 7.03 uur

  69. @55 Mw. De Leeuwin,
    Inderdaad, het moet eerst allemaal nog bekeken worden door de Geus.
    Er wordt nieuwe WIA-ers valse hoop gegeven.
    Nogmaals, het verkeerde beeld ontstaat door in de media te zeggen dat het om WAO-ers gaat. Dit is dus niet waar. Stukje stemmingmakerij van het CDA. Zelfs in de inleiding van dit topic door Jan Marijnissen wordt die verkeerde voorstelling van zaken ook gehanteerd. Het gaat uitsluitend om mensen die volledig afgekeurd zijn en die vallen onder de WIA. Wia-ers dus.
    De WAO-ers die volledig zijn afgekeurd blijven gewoon op 70% staan. Als je op 31 december 2005 volledig bent afgekeurd heb je recht op 70%. Als je op 01 januari 2006 bent afgekeurd heb je recht op 75%. Volgens mij.

    Reactie door Gandalf — donderdag 1 juni 2006 @ 8.43 uur

  70. Over rechts gesproken dan moet je op de startpagina van Planet zijn een onderdeel van de KPN.
    Hier straalt het gedachte goed van de VVD aan alle kanten af.
    Helaas zit ik er nog een jaar aan vast ,maar dan er snel uit met deze.

    Reactie door Jofel — donderdag 1 juni 2006 @ 10.09 uur

  71. Ga je toch naar Tomaatnet, Jofel?

    Reactie door L.M. Lembeck — donderdag 1 juni 2006 @ 10.37 uur

  72. Grote schijnheiligheid van het CDA ,misschien komt dit doordat ze toch nog een beetje spijt zijn gaan krijen om op brute wijze mensen uit de WAO te gooien :helaas zijn deze mensen de klos :in de bijstand en mogelijk geen werk dat op hun situatie aansluit !
    De werkgevers zijn namelijk in het geheel niet sociaal !

    Reactie door Fred — donderdag 1 juni 2006 @ 10.42 uur

  73. Hoeveel “Goedgekeurde ” WAO’s hebben al een leuke baan ? …………zucht

    Reactie door Fred — donderdag 1 juni 2006 @ 10.48 uur

  74. Tsja, de verkiezingen komen er weer aan dus alle partijen komen met populaire ideetjes. We gaan er allemaal op vooruit! Extraatjes voor de mensen die het al moeilijk hebben! Koopkrachtcompensatie! Eindelijk aandacht voor de minima, de minder-validen en ouderen!
    En als de verkiezingen dan achter de rug zijn weten ze niet hoe snel ze al die plannen weer in de diepvriezer moeten smijten om vervolgens hun rijke achterban nog even wat rijker te maken.
    Want het laatste wat ze willen is dat hun familie en vrienden (vooral die van de golf-club) hun aan gaan spreken op het feit dat ze wat extra hebben moeten inleveren van hun riante inkomen!

    Reactie door Monique — donderdag 1 juni 2006 @ 11.04 uur

  75. De Nederland BV heeft 2 miljard euro over ( dat is echt liegen ! );
    Waarschijnlijk bang voor plundering van hen die met dit geld iets zinvols wil gaan doen !

    Reactie door Fred — donderdag 1 juni 2006 @ 11.11 uur

  76. 65 – Bart, hoewel je een somber beeld schetst v.d. economische kasten-maatschappij, met de eraan vastgekleefde [machts-]politiek, het is een even eenvoudig als scherp en juist beeld, en ik wilde dat de meerderheid de eerlijkheid had om het ook te zien zoals het werkelijk is.

    Reactie door Schaapherder — vrijdag 2 juni 2006 @ 0.51 uur

  77. 76 – p.s. maar de meerderheid is het kennelijk moe, al het geduw en getrek van links en van rechts, achteren en van voren, en van onderen en van boven…. De S.P. is niet links, de S.P. is eerlijk.

    Reactie door Schaapherder — vrijdag 2 juni 2006 @ 0.54 uur

  78. @ 46, Sunny Boy, mooi weer was het dus ver-
    moedelijk niet bij die happening 1/6, j.l.
    Bracht me op het idee bij die mededeling of
    je ooit van SPL nog hebt gekend Ton B. die
    een aantal jaren terug tragisch verongeluk-
    te, weet je dan wie ik bedoel? Kon heel goed ook een bekende van jou geweest zijn!
    Ja en uiteraard herinner ik me de intensieve gesprekken over de onvoldoende
    erkenning in Nederland en de bijbehorende
    frustraties erover. Heb je er nog steeds
    oude makkers waarmee je regelmatig kan uit-
    wisselen? ‘k Hoop het en de politiek heeft
    wat veel foutjes gemaakt in die tijd en inderdaad ‘mooi weer gespeeld’, jammer hé?

    Reactie door Madelief — vrijdag 2 juni 2006 @ 14.13 uur

  79. 76-77 Schaapherder, die meerderheid is denk ik niet moe van het geduw en getrek, maar laat zich wijs maken dat er lagere kasten zijn dan waar zij in zitten. Er zijn namelijk meerdere kasten die de laagste zijn. De kunst is door een verdeel en heers politiek de laagste kasten te laten geloven dat zij niet de laagste zijn, maar die andere. Iets waar VVD en CDA meesters in zijn. Kijk maar VVD= Voor Volgevreten Directeuren CDA= Commissarissen Directeuren en Aandeelhouders. De SP is inderdaad eerlijk.

    Reactie door Bart — vrijdag 2 juni 2006 @ 21.59 uur

  80. Ieder voor zich ,God voor ons allen ( de CDA-kreet )

    Reactie door Fred — zaterdag 3 juni 2006 @ 14.39 uur

  81. Je moet Balkenende zijn twijfelachtige eer teruggeven. Hij komt na wat hij belooft: na het zuur komt dan eindelijk het zoet, zij het een beetje zuurzoet of zoetzuur?? Ik daag iedere rechtgeaarde christen uit om deze politiek van nemen en geven te rechtvaardigen.

    Reactie door ad b. — maandag 5 juni 2006 @ 19.11 uur

  82. Ik moet KOTSEN van deze goedkope verkiezingsstunt !!!

    ASO-Aart-Jan de Geus laat zijn “goede kant” zien, en deelt cadeautjes uit.

    Nou hij heeft nog heel wat goed te maken tegenover mensen die hij de stuipen op het lijf heeft gejaagd met zijn herkeuringen !!!

    MENSEN TRAP HIER NIET IN, dit Kabinet is DOOF en BLIJFT DOOF !!! (Oost-Indisch, dat wel !)

    Reactie door Bak-ellende — dinsdag 6 juni 2006 @ 16.21 uur

  83. Waar ik nu werkelijk nergens iets over kan vinden maar wat voor mij binnenkort een reeele mogelijkheid is (door situatie met werkgever jammer genoeg) is dat ik verder afgekeurd ga worden. Ik ben nu nog 20 uur per week goedgekeurd en die werkte ik ook tot voor kort, maar het zit er in dat dat door omstandigheden minder zal worden. Het gaat dan om dezelfde aandoening en omdat ik per 01-01-1996 WAO heb, is mij verteld dat ik deze houd en dat die bij verdere afkeuring opgehoogd zal worden tot het bedrag dat ik bij mijn werkgever verdien. (politie CAO). Het is iets wat ik niet wil, maar waar ik helaas niet veel over te zeggen heb. Kan iemand me iets vertellen hierover?

    Reactie door nikki — zondag 18 juni 2006 @ 21.57 uur

  84. Het is toch om kotsmisselijk van te worden, en als je al niet ziek was dit er van te worden.
    Heb ik al dik ingeleverd bij het in de wao terecht te komen, door dat ik 7mnd te jong was om een uitkering gebaseerd op laatst verdiende inkomen te krijgen.
    Na 16jaar werken en opbouw, betere banen beter betaald, terug gezet te wordn naar het min. jeugdloon van een 23jarige was natuurlijk ook maar 32j 5mnd huisje boompje hondje, dus wel je vaste lasten.
    Nu al wachten op een uitspraak van een vreemd verlopen her-keuring waar m’n ziekte en handicap niet belangrijk was om te bespreken maar wel het feit dat ik ooit eens korte tijd in zw gezeten had ivm overspannenheid klachten, als of je daar in een rolstoel met been en arm beperkingen terecht komt.
    Her-keuring was begin April nu is het bijna Juli en weten wij nog niets :-(

    Dan hoor je na de (onmenselijke)herkeuringen dat de WAO er geld bij zou gaan krijgen, en dan is het weer alleen voor degene die sinds 1-1-06 in de WIA zitten.
    Hebben ze wel eens gehoord van de rechten van de mens, en de wet op gelijke behandeling?
    Blijkbaar niet, maar dit kan toch niet?
    Al tijden worden de WAO uitkeringen bevroren maar wel zijn er geregeld kortingen var. van enkel dubbeltjes tot tientjes, wat dan weer te maken zou hebben met “Joost mag weten wat” want niemand bij het UWV kan daar ooit één antw. opgeven en draaien keer op keer om de brei heen.

    En dan nu dit weer.
    Meneer de President slaap zacht, wij liggen wel wakker om te piekeren hoe de rekeningen te betalen.
    Meneer de President en u gehele CDA ga eens de boom in, en lees de bijbel daar dan en vooral aandachtig het gedeelte over naaste liefde en solidariteit maar die delen zullen wel niet in de bijbel van het CDA staan.

    Laat de WAO die toch 9 van de 10x chronisch ziek is maar lekker betalen no claime down the drain, moeten ze maar geen of goedkopere medicatie gebruiken.
    Ik kan hier toch zo kwaad om worden, en hoop echt dat dit kabinet nu eens valt en er een nieuw en beter kabinet komt die wel weer eens aan de mensen denkt en opkomt voor de zwakkere in de samenleving en de werkende en niet enkel aan de managers en hun eigen inkomen.
    Laat de tomaat maar gaan vliegen richting binnenhof, misschien dat dit stukje van de aarde dan eens echt vooruit gaat en beter word.

    Maar wie weet gaat het vannacht eens gebeuren dat dit kabinet zo voor het zomerreces naar huis gestuurd word en de verkiezingscampagne’s kunnen beginnen.
    Sorry voor even een afdwaling van het topic, maar kan het één moeilijk los zien van het ander en het zou beter zijn als NL nu eens afrekent in het stemhokje met dit knudde kabinet. :-)

    Reactie door cyber — donderdag 29 juni 2006 @ 3.41 uur