Stormachtig

Storm

Natuurverschijnselen. Prachtig….van een afstand.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 18 juni 2006 :: 17.08 uur

30 Comments

30 reacties

  1. Ontzettend mooie foto’s.

    En inderdaad van een afstand, je moet er niet aan denken om hier in terecht te komen.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 18 juni 2006 @ 17.43 uur

  2. Zo zie je wat er ons boven het hoofd hangt….

    Reactie door hendrik dieks — zondag 18 juni 2006 @ 18.09 uur

  3. ja erg mooi !
    alleen krijg ik een beetje de indruk dat men hier nu wel erg veel onderwerpjes bijkomen die niet echt belangrijk zijn.
    en belangrijke discussies/onderwerpen erg snel naar de achtergrond verdwijnen.
    is de SP “storm” toch maar even gaan liggen tot na het zomer recess?
    worden we toch weer even in slaap gesust tot aan de volgende verkiezingen?
    o ja das waar ook,iedereen heeft recht op vakantie…
    behalve de mensen die te maken hebben met de wetten van De Geus…
    ik hoop niet dat de voedselbanken ook 6 weken dicht gaan…

    Reactie door iew — zondag 18 juni 2006 @ 18.18 uur

  4. @ Iew

    Een log met variatie is pas een weblog. Niet alles is steeds op de voorgrond. Of denk je dat er elke dag iets nieuws te melden is in de strijd tegen onrecht van het UWV?

    Niet mogelijk en bovendien, wees blij dat er wat variatie in zit… wordt saai hoor, enkel politiek.

    Reactie door Bart — zondag 18 juni 2006 @ 18.54 uur

  5. @4
    klopt Bart.
    maar als je dóór die politiek niet meer in staat bent om ergens van te genieten,en iedere dag geconfronteerd word met die politiek in negatieve zin,vanaf het moment dat je opstaat,en niemand kan je helpen…

    daarbij is er inderdaad wel iedere dag iets over het UWV te melden!
    al een behoorlijke tijd trouwens,maar er gebeurt niets…
    en men laat het maar zo,dan word je van dit soort variaties echt niet vrolijk.

    weet u wat saai en vervelend is?
    iedere dag tegen je kind moeten zeggen “NEE daar heeft pappa geen centjes voor”

    Reactie door iew — zondag 18 juni 2006 @ 19.07 uur

  6. Natuurverschijnselen boeien ontzettend en tegelijkertijd weet je dat het voor mensen een enorm drama kan zijn. Je belandt dan in een enorme spagaat m.b.t. je gevoelens voelt je bijna schuldig.

    Reactie door Henny — zondag 18 juni 2006 @ 19.10 uur

  7. @ Iew,

    Ik begrijp je volledig, maar dit is een algemeen politiek weblog. Het is goed om gedachten te wisselen en het is er ook ter vermaak (althans voor mij).

    Je kunt niet verwachten dat het precies doet wat jij wilt, hoe vervelend je situatie ook is.

    En daarbij, hoe bot het ook klinkt, mensen die niet in jou situatie zitten (neem aan dat je vanuit eigen persoon spreekt) willen ook over andere dingen praten, andere dingen zien.

    Ik denk dat hier het UWV flink aan bod is gekomen, maar als het er enkel over ging, of als het enkel over hele nare zaken ging ik er niet zo vaak zou terugkomen.

    Dit is mijn mening overigens. Ik begrijp dat het voor jou anders voelt, maar ik hoop dat je je ook in andere mensen kan inleven.

    Er wordt hard gestreden voor recht bij het UWV maar zolang de coalitie er zit, zoals met zoveel zaken in Nederland, zie ik nog weinig gebeuren.

    Helaas.

    Reactie door Bart — zondag 18 juni 2006 @ 20.03 uur

  8. Mijn grootste droom is om in de VS een maand te gaan tornado chasen.

    Reactie door Sonja — zondag 18 juni 2006 @ 20.05 uur

  9. @7
    je hebt gelijk Bart.

    Reactie door iew — zondag 18 juni 2006 @ 20.21 uur

  10. Goh, ze kunnen zó in de film “War of the Worlds”…. Ze zijn fantastisch!

    Reactie door L.M. Lembeck — zondag 18 juni 2006 @ 22.29 uur

  11. @8
    Denk je dat de VS nie voldoende voor hun kiezen krijgt wat natuurgeweld betreft.
    Ik denk dat je je haat aangaande de VS iets genuanceerder moet gaan bekijken.
    Het beleid deugt van géén kanten, ben ik volledig met je eens, maar wie zijn de dupe van dit natuurgeweld?
    Denk daar eens even over ná!

    Reactie door Bijdehandje — zondag 18 juni 2006 @ 23.18 uur

  12. Bijdehandje, “Storm Chasing” is een normaal verschijnsel in de Verenigde Staten. Veel amateur weer-enthousiasten doen dat al. Ik mee me te herinneren dat een van onze eigen weermannen dit ook gedaan heeft. Ik dacht Erwin Krol. Het kan een linke soep worden, als je te dichtbij komt bij een “Twister”, want die dingen kunnen opeens van richting veranderen en gaan met een snelheid van meer dan 100 km per uur. Voor de echte onderzoekers is het een gecalculeerd risiko, omdat ze speciale waarnemingsapparaten moeten neerleggen voor de wervelstorm uit. Het heeft, voor deze keer, eens niets met de regering van de VS te maken.

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 19 juni 2006 @ 8.21 uur

  13. @12 L.M. Lembeck,
    Dat zou ik dan graag van Sonja zelf horen.
    Zij maakt die opmerking en niet jij, dus lijkt me dat jij ook niet uit kunt leggen wat of zij hiermee bedoelt.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 19 juni 2006 @ 8.41 uur

  14. @11 Mijn “haat aangaande de VS”??? Mijn beste vrienden wonen er, en het is een land met prachtige natuur. Niet alleen dat, de beste muziek komt er vandaan. Waar heb je het over.

    Reactie door Sonja — maandag 19 juni 2006 @ 9.16 uur

  15. Schitterende foto’s van Katarina.

    Reactie door Frank — maandag 19 juni 2006 @ 10.14 uur

  16. @14 Sonja,

    Hierbij excuses, ik heb je verkeerd geintepreteerd.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 19 juni 2006 @ 11.38 uur

  17. Waar ik een hekel aan heb is de corrupte en fascistische Amerikaanse regering en staatssysteem. En de potatoheads die erop gestemd hebben natuurlijk.

    Reactie door Sonja — maandag 19 juni 2006 @ 12.13 uur

  18. Lekker vriendelijk, Bijdehandje. Heel sociaal.

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 19 juni 2006 @ 13.34 uur

  19. @17 én al die regeringen die er in Europa
    ook op afstemmen en dat kan je tweeledig
    uitleggen. Overigens stemmen zij af op de
    hier aanwezige cultuur en kijken wij rela-
    tief erg op naar hun techniek.
    In plaats dat die twee elkaar aanvullen
    zijn zij afgunstig op elkaar, jammer!

    @13 Af gezien van het antwoord dat mevrouw
    Lembeck jou gaf, jou al bekend natuurlijk,
    bedoelde je mogelijk dat het gekkenwerk is
    om daar mogelijk je eigen léven aan te wa-
    gen,de spanning, de sensatie ervan, dan het
    natuurgeweld zelf. Zoals men ook graag met
    autoracen meer de sensatie tart dan de tech
    niek, waarvan dus ook regelmatig de gevol-
    gen. Zoals bijv. ook bergbeklimmers, (te)
    diepzeeduikers en diverse andere actieve en passieve sporten uitnodigen tot gevaar
    en daar kan ik het dus lang niet altijd
    mee eens zijn. Zeker zal het regelmatig
    gaan om onderzoek maar of mensen daarvoor
    hun éigen leven moeten wagen? Zo kunnen
    mensen ook aangetrokken worden tot barre
    koude of grote branden.
    Tussen 1980 en 1985 was er t.h.g. van
    Beilen in Dr. bijv. een flinke windhoos en
    of de bewoners daar nu op afgingen of er
    voor vluchten? Ik denk het laatste!
    Wie kan ons daar zijn gevoelens nog van
    herinneren?

    Reactie door Madelief — maandag 19 juni 2006 @ 13.35 uur

  20. @ iew

    Als je meent een zaak te hebben tegen UWV en/of Sociale Dienst moet je de aanwezige correspondentie verzamelen, samenvatting schrijven, naar rechtshulp gaan, verwijzing naar advocaat daar regelen (zgn. E 13,50-zaak) en in overleg met de advocaat eventueel deze instanties dagvaarden.

    Reactie door derodé — maandag 19 juni 2006 @ 15.16 uur

  21. iew, tussen nu en drie weken komt er een groep bij elkaar, die ook de WAO-demonstratie in Den Haag hebben bekonkeld.
    heb jij of een ander een idee, eventueel incl. uitwerking, dan graag reactie en wordt het meegenomen!

    met vriendelijke groet,

    Reactie door simone rademaker — maandag 19 juni 2006 @ 17.01 uur

  22. iew en kaatje een aanrader. http://www.stopdeherkeuringen.punt.n.

    Reactie door simone rademaker — maandag 19 juni 2006 @ 17.03 uur

  23. m.z. http://www.stopderherkeuringen.punt.nl

    Reactie door simone rademaker — maandag 19 juni 2006 @ 17.03 uur

  24. @18 L.M. Lembeck,

    Onder @16 maak ik excuses naar Sonja toe.

    Wat Sonja onder @17 schrijft, daar kan ik me volledig in vinden en bij aan sluiten.

    Wat is je bedoeling van deze opmerking?
    Moet ik soms op m’n knieën bij Sonja voor vergiffenis? Gá héén zeg.
    Ik heb excuses gemaakt en dat lijkt mij méér dan voldoende!

    @19 Madelief,

    Dank je wel, maar hélaas, het is niet anders als dat ik onder @16 heb aangegeven.

    Ik heb Sonja verkeerd geintepreteerd, excuses gemaakt en dat moet voldoende zijn lijkt mij, dus eigenlijk snap ik niet goed waar Lembeck zich mee bemoeit.
    Maar och, ik kan er niet echt boos om worden, zegt meer over mevr. Lembeck lijkt mij zo. ;)

    Reactie door Bijdehandje — maandag 19 juni 2006 @ 17.22 uur

  25. Niks van Lembeck aantrekken Bijdehandje, beetje problematisch tiep.

    Reactie door Sonja — maandag 19 juni 2006 @ 19.54 uur

  26. @ Bijdehandje (24) en Sonja (25):

    Dat gekat op L.M. Lembeck is volkomen misplaatst. Volgens mij was haar ironische opmerking in nr. 18 een reactie op nr. 13, waarin nogal snauwerig op haar wordt geregeerd. Maar afgezien daarvan: haar bijdragen op dit weblog in het algemeen rechtvaardigen dit “bitcherige” gedoe niet.

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 20 juni 2006 @ 19.18 uur

  27. @26 Olav Meijer,

    Als er iemand hier bitcherig overkomt dan is dat L.M. Lembeck wel richting mij in @18

    En @13 is beslist niet snauwerig bedoeld zoals jij het uit wil leggen, maar een normale vraagstelling van mij aan Sonja.

    En nogmaals Sonja heeft haar excuses gekregen voor de verkeerde intepretatie onder @16.
    Volgens mij ben ik één van de weinige hier op dit log die zijn ongelijk toegeeft, de rest kat maar af en doet alsof ze niets lezen.

    Vind trouwens jouw reacties aan mijn adres ook nogal agressief.

    Reactie door Bijdehandje — dinsdag 20 juni 2006 @ 19.35 uur

  28. Van Lembeck hoef je nimmer een excuus te verwachten – breek me de bek niet open…

    Reactie door Sonja — dinsdag 20 juni 2006 @ 20.51 uur

  29. @ Bijdehandje (27):

    Dan zou ik nr. 13 nog maar eens goed overlezen. Dat is beslist geen “noemale vraagstelling aan Sonja”.

    En zelf reageer ik alleen scherp als:
    -het om een trol gaat;
    -het (extreem) rechts gebral is;
    -een ander mij zonder reden agressief benadert (zoals jij hebt gedaan, wat je heel goed weet).

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 21 juni 2006 @ 14.26 uur

  30. Olav Meijer, dan zou ik als ik jou was nog maar eens onder eerlijk gevonden gaan lezen!
    Het stikt hier van de trollen, helaas.
    Als je je huiswerk goed zou doen, had je mij niet voor trol uit hoeven maken.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 21 juni 2006 @ 15.51 uur