Het is weer maandag…

Smogalarm, verbogen sporen en extreme files

Spoor

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 03 juli 2006 :: 13.09 uur

23 Comments

23 reacties

  1. En vandaar dat we er nog maar een beetje asfalt bijkotsen en het OV steeds verder afbreken en steeds duurder maken. Zometeen moet je voor het OV ook nog zo ‘n achterlijk pasje hebben waarmee je gangen ook nog eens nagegaan kunnen worden. Dat zal voor mij een reden zijn in ieder geval nooit meer de bus of de trein te pakken, dan maar in de file. Zo willen ze het, zo kunnen ze het krijgen ook.

    Reactie door kaatje — maandag 3 juli 2006 @ 13.14 uur

  2. Vroeger werden de rails met tussenruimten gelegd, en was dit verbuigen veel minder, maar de knappe koppen hebben in al hun wijsheid aan elkaar lassen GELAST!

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 3 juli 2006 @ 13.25 uur

  3. “Het bleek dat de rails zo vaak moesten worden geverfd, dat de methode onbruikbaar was.”
    Er is vast wel iets aan de trein te maken die achter zich aan een film aan reflexie verf of lak op de baan aanbrengt. Niet continue maar waar nodig bijv. Of om de zoveel ritten op een traject.
    Verder kan men denken aan een kunststof overkapping van foam of zo!?

    Reactie door barrend — maandag 3 juli 2006 @ 13.39 uur

  4. @1 Kaatje, zodra je mobiele telefoon aan staat kunnen ze je ook overal volgen… Ga je die nu ook weggooien? ;)

    Reactie door Marc B — maandag 3 juli 2006 @ 14.22 uur

  5. Hoe gaat dat dan in landen waar het bijna altijd warm is.
    Ik neem aan dat het ook in die landen wel eens koeler is of door de temp of door koeling van de regen.

    Reactie door Jofel — maandag 3 juli 2006 @ 14.45 uur

  6. Het is gewoon een economische beslissing.
    HEt is goedkoper om een aantal keren per jaar een trein weer op de rails te zetten, dan over te gaan op een andere bouwwijze, of rails te verven e.d.
    Een commercieel bedrijf werkt zo. Net als GM een tiental jaren geleden, toen een element in de brandstofvoorziening niet functioneerde. Dit kon ervoor zorgen dat de auto in brand vloog. Het was goedkoper om de schadeclaims van de nabestaande te betalen dan alle auto’s te laten repareren. Dus werden de reparaties niet gedaan.

    Zo werkt het nu ook bij de NS. Als er dan wat mensen in het ziekenhuis terecht komen, of nog erger, overlijden, ach ja, er gaan zoveel mensen dood.

    Reactie door Alexander — maandag 3 juli 2006 @ 15.03 uur

  7. 4. Dat vind ik inderdaad ook irritant. Dit mag wettelijk echter alleen maar door politie en veiligheidsdiensten gedaan worden. Conexxion bijvoorbeeld wil hiermee voorspellingen gaan doen, je natuurlijk stalken met allerlei reclame shit en je gegevens door verkopen. OV wordt wat mij betreft zo veel te veel rompslomp; ik zou best wel een keer de trein willen pakken, maar zorg dan voor een simpel en overzichtelijk systeem en voor een normale prijs. Van twee retourtjes A’dam kan ik 3 keer heen en weer met de auto inclusief parkeergeld.

    Reactie door kaatje — maandag 3 juli 2006 @ 15.06 uur

  8. jofel precies,,in italie bv,,rij je toch ook niet in december van trentino naar ravena,,en in juli het zelfde traject,,maar dan via rome,:-)

    Reactie door ad — maandag 3 juli 2006 @ 15.24 uur

  9. en een vraagje voor een eventuele ns piloot die dit leest ?? gebruiken ze hier geen twee schuine stukken/lasstukken rails,,zeg bv 60 graden stukken,,zoals bv in india??

    Reactie door ad — maandag 3 juli 2006 @ 15.30 uur

  10. daar heb je ook niet het kedenge deng,,geluid,,
    maar de rails kan bij af/en opwarmen wel langs mekaar heen schuiven??ik noem maar wat?

    Reactie door ad — maandag 3 juli 2006 @ 15.33 uur

  11. 2 ad
    zo slim zijn ze bij de NS niet. Lassen zal wel voordeliger zijn dan de staven schuin afzagen

    Reactie door Alexander — maandag 3 juli 2006 @ 15.42 uur

  12. ik vroeg laats aan een conduct eeuuconductr,,je dat frans ook,,een kaarjes knipper,
    zeg kunt u mij vertellen aan welke kant van het perron de trein naar a,dam vertrekt,,
    eeuu ik dacht aan de linker kant,,maar zal even me colege vragen,,eeeuuu colege,,aan welke kant vertrekt,,a,dam,,
    eeuuu rechterkant,,das vreemd,,zegt de ander bij mij is het links,,

    effe doordenkertje..

    Reactie door ad — maandag 3 juli 2006 @ 16.10 uur

  13. Ad, lees wat Ouwe Dirk schrijft. Ik herinner het kedengedeng nog en vond het een prachtgeluid dat er echt bijhoorde, maar het was natuurlijk geen “glijden”… Ze moeten gewoon opnieuw een tussenrumte van een paar cm tussen rails maken. In de winter kedengedengt hij wat harder – de trein – in de zomer glijdt hij over de rails. Probleem opgelost?

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 3 juli 2006 @ 17.16 uur

  14. lembeck
    eu,eu,,zoals het fingertje van meneer marijnessen tegen boris/alogtoon?/dietrich?? ;-)
    in india zagen/snijden ze de rails schuin,aan twee kanten,dus 1 niet het kedenge deng,,en de rails kunnen uitzetten en krimpen,,langs mekaar heen,,
    snap i,,

    en ja ik had dirk zijn bijdrage gelezen,,en ik weet dat het nu aanmekaar gelast/gegoten wordt,,of hoe het maar heten mag,,maar ik vroeg me dat af omdat er laats een doku/docu?? op tv was,,speciaal over dit soort problemen,,van krom duwen/trekken?
    en ja ik vond het ook wel gijnig dat gedenkedeng,,alleen de treinen,worden ahum sneller(wil nog niet zeggen op tijd hoor)en dat gedenkedeng,,is niet gewenst??meer,,en ik geloof ook niet echt goed voor de wielen,,dus daar gaan ze weg,,de slechte tussenruimtes,,
    en op de nl wegen (drempels enz)passen ze het toe,hee de schokdempers en lagers,,verkopen 40% beter ;-)

    Reactie door ad — maandag 3 juli 2006 @ 20.09 uur

  15. ps de treinen moeten wel sneller worden,,met zoveel km exstra rails,,s’omers,,willen ze nog optijd? aankomen,,oooohhooo wat bent ik slecht ;-)

    Reactie door ad — maandag 3 juli 2006 @ 20.13 uur

  16. effe gaan futtts

    Reactie door gaf — maandag 3 juli 2006 @ 21.32 uur

  17. Ad, erg hoor…. zo slecht… :D :D :D hihi

    Reactie door L.M. Lembeck — maandag 3 juli 2006 @ 22.50 uur

  18. Ons kruisraketten landje gat te onder aan een krom trekkende spoorlijntjes.
    Hoezo het land van de kennis economie.

    Reactie door Jofel — maandag 3 juli 2006 @ 23.13 uur

  19. Nederland heeft er weer een exportproduct bij: spaghetti olandese. Een saus moet er nog overheen worden geserveerd – als bijpassende verklaring – waarom juist in Nederland de rails hun rug niet recht weten te houden.

    De ‘kattenruggetjes’ veroveren zo langzaam het aandacht van het spoorlandschap.

    Rivieren, kanalen, weidse verten van uniforme bebouwing en woningblokken: alles is in Nederland inmiddels al recht- en doorgetrokken.

    Maar nu beginnen de rails zich dan toch uit dat stalen keurslijf te bevrijden
    en wordt treinreizen in Nederland zo langzamerhand weer het avontuur dat het in veel landen ver van hier vandaan tot op de dag van vandaag nog steeds is.

    Reactie door David Tompot — dinsdag 4 juli 2006 @ 20.01 uur

  20. Bij 19: “aandacht” had “aanzien” moeten zijn.

    Reactie door David Tompot — dinsdag 4 juli 2006 @ 20.04 uur

  21. Het huidige kabinet weet wel erg hoge temperaturen te genereren, dat het met enige stank gepaard gaat de lucht vervuilt en mensen in ademnood brengt, menig hart het zwaar te verduren geeft vinden ze tot daaraantoe maar dat zelfs de rails in hun voegen gaan kraken, de auto’s niet meer willen rijden, dat zou toch een teken aan de wand moeten zijn.
    Zou Blakenende nu ook gaan zweten?

    Reactie door Henny — dinsdag 4 juli 2006 @ 20.59 uur

  22. Balkenende natuurlijk

    Reactie door Henny — dinsdag 4 juli 2006 @ 23.07 uur

  23. Waarin een klein land al niet machteloos kan zijn.

    Reactie door e.krul — woensdag 5 juli 2006 @ 16.13 uur