‘De toekomst van reclame’

In store now

Onlangs ontstond er ophef over de reclameschapen. Studenten aan de Hogeschool voor de kunsten in Utrecht maakten een satirische website met het oog op de toekomst. (enige laadtijd)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 06 juli 2006 :: 15.09 uur

19 Comments

19 reacties

  1. In mijn jeugd had ik wel aan zo’n project willen werken, maar dat was er niet bij, hard werken geblazen.\
    Dat wil niet zeggen dat deze studenten niet hard zouden werken.
    Ik kan me trouwens niet herinneren of er veel grapjes te maken vielen.
    Maar als satire kan ik het waarderen.
    Want die reclame hangt me ellenlang de keel uit!

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 6 juli 2006 @ 15.26 uur

  2. Reclame in de openbare ruimte zou verboden moeten worden, want de openbare ruimte is van ons allemaal. En een reclamebord heeft een (stedelijk)landschap nog nooit mooier gemaakt. Dus geen reclame meer in bushokjes of langs snelwegen of op historische gebouwen in binnensteden waar veel toeristen komen. Verder zou ook de publieke omroep onmiddelijk reclamevrij moeten worden.

    Ik denk dat reclame zeer gevaarlijke effecten heeft op mensen. Ik begrijp niet waarom er niet meer onderzoek komt naar de gevolgen van reclame, want die worden onderschat denk ik.

    Reactie door Steven — donderdag 6 juli 2006 @ 15.46 uur

  3. Wat te denken van betalen om in de spiegels te kijken iets zo als,
    voor 1 euro jezelf
    voor 2 als berg klimer(gesponsoriseerd door Shell and coca)
    Etc…enz…….

    Reactie door gaf — donderdag 6 juli 2006 @ 16.13 uur

  4. Precies Steven! En die die reclames van lenen.nl en Frisia e.d., die moesten toch ook razendsnel verdwijnen?
    http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2006/03/22/leenreclame-weg/

    Reactie door Sonja — donderdag 6 juli 2006 @ 16.27 uur

  5. Er zitten wel een paar goed ideetjes tussen. Als de overheid nu wat meer precariorechten kan opstrijken, kan de belasting misschien worden afgeschaft.

    Reactie door Diederik — donderdag 6 juli 2006 @ 16.29 uur

  6. belasting ? als wat?
    een communist samenzwering?

    Reactie door gaf — donderdag 6 juli 2006 @ 16.37 uur

  7. Reclame, beinvloeding, uitbuiting, het is net politiek. Zwevende kopers wordt een behoefte aangepraat, en dat noemt men dan ondernemen….
    offtopic:
    was het niet het kabinet balkenende 2 die het volgende kabinet 30% salarisverhoging toezei?
    Ineens valt het kabinet, economisch blijkt het ineens veel beter te gaan dan gedacht dus krijgen wij een schijntje van wat wij hebben ingeleverd als het zoet en kunnen deze minsters zelf die 30% ook pakken.?

    De zelfverrijkers. En wij maar belasting betalen en banen verliezen!

    Reactie door Barend van den Berg — donderdag 6 juli 2006 @ 17.04 uur

  8. Reclame en de huidige politiek zijn in negen van de tien gevallen dermate stompzinnig dat je je elke dag weer met stijgende verbazing afvraagt wie het bedacht heeft, wie het betaald heeft en voor wie het bedoeld is.

    Idiote onderonsjes in de gekkenhuizen, die commercie en landsbestuur heten.

    Reactie door hendrik dieks — donderdag 6 juli 2006 @ 17.25 uur

  9. op zich is er niks mis met reclame .de enige beperking die ik heb zijn .
    mag niet in openbare ruimten.mag geen invloed hebben op (overheids).beleid
    mag geen invloed hebben op vereninginsleven of cultuur.
    mag niet misleidend zijn .
    de beste reclame is nig altijd die van mond op mond .
    maar ja reclame is een van de pijlers waar onze consumeer cultuur op draait .en de nederlander is daar gevoelig voor .op de verjaardagsfeestjes hoor je alleen maar ,
    ik heb………
    ik heb………
    ik heb ……..
    ik heb ……..
    ik heb ……..
    ik heb ……..
    ik heb ……..
    het was een leuk feestje tot volgend jaar !

    Reactie door ,texas,henkie — donderdag 6 juli 2006 @ 17.38 uur

  10. De technische toekomst van reclame heet digitale TV.
    Vóórdat je een film of sport-uitzending tegen geringe(?) vergoeding mag bekijken moet je 5 minuten naar reclame kijken en dan een aantal vragen daarover goed beantwoorden.
    Doe je dat fout dan mag je de film niet zien… Tenzij tegen forse betaling natuurlijk.

    Reactie door Gekke Gerrit — donderdag 6 juli 2006 @ 18.38 uur

  11. Ja hé, wacht even, zo doen we dat niet. Geen logjes pikken van Lilian en doen alsog je iets nieuws brengt.;-)
    http://lilianmarijnissen.sp.nl/weblog/2006/07/04/reclame/

    Reactie door paardenman — donderdag 6 juli 2006 @ 19.19 uur

  12. [b]Morgen, om 10 uur is de opening van http://www.habbomusicplay.nl, niet vergeten en wel luisteren. We hebben de beste dj’s klaar liggen voor jullie. :)[/b]

    Reactie door Lee — donderdag 6 juli 2006 @ 19.50 uur

  13. Mijn dochter is virtueel aangerand in het Habbo Hotel! ;)

    Reactie door Sonja — donderdag 6 juli 2006 @ 20.10 uur

  14. Hartstikke leuke reclamesite, het lijkt de CDA-webshop wel.

    Reactie door tom — donderdag 6 juli 2006 @ 20.24 uur

  15. aah, dat gif groene achtergrondje doet gewoon zeer aan je ogen.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — donderdag 6 juli 2006 @ 22.40 uur

  16. wat ik aan reclames zo mooi vind is,dat ze zich zelf afkraken bij een nieuw product/opvolger van het oude?van 6 maanden geleden!
    bv elke maand worden duizenden vrouwen in de steek gelaten(niet alleen door hun man/partner)maar ook door hun inlegkruisje?maar als je het nieuwe geval neemt,ben je gered,
    concluzie hun eigen vorige product was dus ook aan het lekken.
    de nieuwe luier is er,, verbeterd,deze heeft lekrandjes?rek hier en daar?en het vangt nu 100% het eeuu afval op,dus droge billetjes,dus weer de conclusie,,hun vorige was dus met natte billen,1 grote lekkende toestand!
    waspoeders nu in zelf oplossent zakje,vreemdt ,,binnen een maand hebben de anderen dat ook,,of dan weer een tablet,weer binnen een maand,hebben de anderen dat ook,,maarja dat is eigenlijk niet vreemd,,wandt je hebt +- 3-4 fabrieken,,en daar worden de dozen(lege)met opschrift van het zogenaamde merk heen gestuurt en gevuld,20+ merken,en maar +-3-4 fabrieken.
    wat dit met het onderwerp eigenlijk te maken heeft weet ik niet,

    Reactie door ad — vrijdag 7 juli 2006 @ 21.11 uur

  17. @16 ad:
    “wat dit met het onderwerp eigenlijk te maken heeft weet ik niet”

    Meer dan je dus kennelijk denkt.
    150 politici maar maar 3-4 stemmen-blokken bijv.
    Commercie en politiek? : push-markets

    Het was niks, nu zal het beter zijn: politiek ten voeten uit met allerlei zaken in de media. D66 voorop.

    Reactie door barendd — zaterdag 8 juli 2006 @ 17.04 uur

  18. 17 barendd eeuu kun je dat een keer herhalen,ik kan er geen touw aan vast knuppen???

    Reactie door ad — zaterdag 8 juli 2006 @ 21.10 uur

  19. zelf heb ik een hekel aan die reclames. op tv zijn het tijdverspillers en ze berusten niet op waarheid en ze kramen de grootste onzin uit.dan heb ik echt zoiets: “wat hebben we er dan aan? als ze dan echt reclame willen maken, zouden ze dat in programma’s kunnen verwerken of als dat niet kan, geef die reclames ‘s nachts zendtijd. de reclames, die door de programma’s heen komen zouden sowieso verboden moeten worden. het enige voordeel van reclames tussen de programma’s is de plaspauze en even koffie kunnen zetten. maar voor de rest kunnen ze mij gestolen worden

    Reactie door maayke jong-doppen — donderdag 20 juli 2006 @ 11.52 uur