Het IMF en de regering, dikke vriendjes?

De pluim die het IMF deze week aan Nederland gaf, komt de regering niet onwelgevallig, en al helemaal niet in verkiezingstijd. Het is mooi dat de economie aantrekt, maar of dat nu allemaal door dit kabinet komt? De SP denkt er anders over. Sterker nog, het lijkt alsof het IMF en de regering het op een akkoordje hebben gegooid.

Onder druk van Nederland blijkt de aanbeveling van het IMF om de hypotheekrenteaftrek geleidelijk af te schaffen verdwenen te zijn uit de aanbevelingen van het bestuur van het IMF. Tegelijkertijd zijn andere controversiële aanbevelingen, waar het kabinet sympathieker tegenover staat, zoals het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd, wel opgenomen.

SP kamerlid Ewout Irrgang heeft minister Zalm van Financiën schriftelijk om opheldering gevraagd. Irrgang: “Als de aanbevelingen van het IMF niet het resultaat zijn van economisch onderzoek, maar van politiek getouwtrek, hoeveel waarde kunnen we er dan nog aan hechten? De complimenten van het IMF over het beleid van deze regering kan ik in ieder geval niet meer serieus nemen.”

Op deze complimenten is überhaupt nogal wat af te dingen. Dat de Nederlandse economie nu eindelijk uit het slop komt heeft meer te maken met de wereldeconomie dan met het beleid van dit kabinet, zegt ook hoogleraar en economisch adviseur van de kamer Sylvester Eijffinger. De bezuinigingen van het kabinet hebben er eerder toe geleid dat de economische recessie in Nederland een stuk langer heeft geduurd dan in andere Europese landen. De Raad van Economische Adviseurs van de Tweede Kamer trok recentelijk deze laatste conclusie.

Irrgang heeft de minister gevraagd te garanderen dat in de toekomst geen politieke invloed meer zal worden aangewend om rapportages en aanbevelingen van het IMF aan te passen. (SP- nieuwsbericht)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 03 augustus 2006 :: 18.23 uur

180 Comments

180 reacties

  1. Ik ben ook niet zo overtuigd dat het IMF zo’n goede invloed heeft op het welzijn van de wereld.

    Het is een rijke-jongens clubje geworden

    Reactie door alexander — donderdag 3 augustus 2006 @ 18.28 uur

  2. Overigens,
    er was nog een aanbeveling:

    Creer meer banen voor lager opgeleiden.!!!!
    Wordt wat.. concurreren met china…!!!
    Of werk-export-verbod..??
    ( Zie “unilever – globalisering ).

    Reactie door Leftfoot — donderdag 3 augustus 2006 @ 18.33 uur

  3. I.M.F. deze letters staan voor …

    Ik ..
    Moet…
    Frauderen

    Inderdaad het is een rijke jongens club die alleen zichzelf verrijkt.
    Ze hebben nog nooit een wezenlijke bijdrage geleverd aan welk land dan maar ook.

    De enige bijdrage die ze leveren is hun declaratie gedrag ten gunste van zichzelf.
    Hier dus de internationale club van zakkenvullers en graaiers.

    Reactie door Pool — donderdag 3 augustus 2006 @ 18.39 uur

  4. Aha nu begrijp ik war het kabinet mee bezig is zo erg zelfs dat ze niet de moeite nemen enige aandacht aan Libanon te besteden, ze hebben het te druk met hun zaakjes regelen voor de verkiezingen.

    Reactie door Henny — donderdag 3 augustus 2006 @ 18.43 uur

  5. The Board was het bye the way……
    Nederland wordt door The Board bedank voor de hulp aan Israel en Amerika denk ik.
    Voor wat hoort wat zeggen ze dan.

    Reactie door Henny — donderdag 3 augustus 2006 @ 18.53 uur

  6. @ 4 Henny

    Juist Henny en nu begrijp ik ook dat de hypotheekrentaftrek niet bespreekbaar is bij de VVD en CDA, de smeerlappen.
    Ach dan moeten de tweeverdieners ook hun kinderen laten werken om een dak boven het hoofd te houden, en dat kan niet want kinderarbeid is verboden.
    Ach er is nog wel plaats in de dakloze opvang en als werkervaringsplek kunnen ze nog altijd terecht bij de voedselbank.

    Daarom weg uit de EU en de gulden weer terug in de knip, dan kan een ieder weer normaal leven en met elkaar omgaan, en heb je ook geen kinderdump meer nodig.
    En kan een ieder z’n rekeningen blijven betalen

    Reactie door Pool — donderdag 3 augustus 2006 @ 18.55 uur

  7. Sp’ers moeten zich niet bezighouden met moeilijke zaken zoals economie. Dat is te moeilijk. Gemiddeld opleidingsniveau van een Sp’er is vmbo (is onderzocht). Dus tsja, ga maar fijn RTL4 kijken. Dan houden WIJ ons wel bezig met het besturen van het land.

    Reactie door Cees — donderdag 3 augustus 2006 @ 19.21 uur

  8. cees,of wie je dit keer mag wezen?
    wat is rtl4,

    Reactie door ad — donderdag 3 augustus 2006 @ 19.54 uur

  9. De economie laten we wel aan de VVD over……..net zoals je een kat op het spek bindt.

    Het gaat niet zozeer over specifieke kennis van economie, die is bij de VVD ook niet aanwezig. Het gaat er bij de SP aanhang over de plaats die de economie krijgt in een samenleving.
    Werken we voor te leven of leven we voor te werken

    Reactie door alexander — donderdag 3 augustus 2006 @ 20.09 uur

  10. @7 Cees

    En wie heeft dat onderzocht?
    De SPers die ik ken zitten allemaal ruim boven het vmbo niveau. Daarbij zouden mensen met een vmbo niveau de Nederlandse economie ook moeten kunnen begrijpen, anders kan men er immers geen oordeel (stem) op baseren.

    Hetgeen weer duidelijk aangeeft dat het merendeel van de VVD-kiezers een niveau lager dan vmbo heeft, want anders was het ze wel duidelijk dat ze zichzelf benadelen en slechts gunstig stemmen voor de rijkste 5% van de Nederlandse bevolking.

    Reactie door Irma — donderdag 3 augustus 2006 @ 20.24 uur

  11. Wat als het IMF nou negatief was geweest……?

    Reactie door C Harms — donderdag 3 augustus 2006 @ 20.35 uur

  12. kan iemand mij uitleggen wat economie is,,ik heb maar vmbo,,
    oke mijn vader stemt vvd,en is nooit thuis,zogenaamdt overwerk met een 24 jarig sletje dat cda stemt,
    dus hoe moet ik nu weten rijdend in mijn golf cabrio/gekregen van paps/ wat eco is.
    of is economie,dat de vvd het cda naait,zodat de cda weer wraak neemt op de minderbedeelden,wat we door de eeuwen gewend zijn van het gristendom,pak de zwakkeren,dwing ze en vermoordt ze,,
    is dat economie??
    of heeft regeren niets te maken met economie,tenminste zo ik het begrepen heb,,als de gewone mens niets koopt draait de economie ook niet,is dat ook geen mogelijkheid om de heersende kliek,ineenkeer kapot te maken,,of heeft dat niets met elkaar te maken?
    pff ik kan het niet begrijpen,en van mijn paps krijg ik ook geen andwoorden,
    ssst vvd leier,niets zeggen hoor anders pakt ie mijn golf ook nog af,,zoals ie voor een paar jaar terrug ook deed met mijn antieke auto,vast wel gezien op tv,toen,jeee wat moest ik huilen,

    Reactie door ad — donderdag 3 augustus 2006 @ 20.49 uur

  13. “Kremers ziet veel complimenten voor de reductie van het overheidstekort en zogenoemde structurele hervormingen, met name in de zorg en arbeidsongeschiktheid.”

    Och ja, gewoon de zorg laten verloederen zodat er weer wachtlijsten ontstaan zodat er meer kans is dat mensen overleiden en geen gebruik van de zorg hoeven te maken wat weer geld uitspaard.

    Ook een manier om kosten te besparen, maar bepaald mens vriendelijk en sociaal is het niet.

    En de kwaliteit van onderwijs hobbelt ook verder achteruit, reken en taal onderwijs.
    Ja, prima klimaat voor een kennis economie zou ik zo zeggen.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — donderdag 3 augustus 2006 @ 20.50 uur

  14. Alles over economie
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Economie

    Reactie door C Harms — donderdag 3 augustus 2006 @ 21.00 uur

  15. Ik heb geen zin om al die onzin van het IMF te anlyseren. Over het algemeen mogen ze alleen iets zeggen dat de instemming van de betrokken regering heeft.

    Maar op een puntje economische onzin wil ik ingaan. Nederland wordt een pluim gegeven omdat het overschot op de betalingsbalans is toegnomen. Het lijkt zo logisch om dat te waarderen. En toch ligt dat anders. Het IMF moet zich niet zorgen maken over een land, maar over (bijna) alle landen.

    Het overschot op de betalingsbalans van het ene land is automatisch het tekort van een ander land. Dus als Nederland een overschot kweekt, verorzaakt het problemen in een ander land. Het IMF moet zich zorgen maken om zowel Nederland als dat andere land. Maar het geeft alleen een pluim aan Nederland zonder zich zorgen te maken over het andere land, zoals het verplicht is te doen. Hier blijkt dus duidelijk het politieke bedrog.

    Reactie door Drob — donderdag 3 augustus 2006 @ 21.11 uur

  16. @Irma, “. Daarbij zouden mensen met een vmbo niveau de Nederlandse economie ook moeten kunnen begrijpen, anders kan men er immers geen oordeel (stem) op baseren.”

    Daarom zou het stemrecht van sommige mensen ontnomen moeten worden.

    @ad Heb je problemen thuis of last van enorme afgunst?

    Reactie door Jan — donderdag 3 augustus 2006 @ 22.06 uur

  17. @ Cees

    Ik als commercieel econoom plaats regelmatig bijdragen, maar er is nog geen liberaal die een weerwoord heeft gehad op mijn bijdragen. Overigens ben ik SP’er en overstijg ruimschoots het door jou bekritiseerde vmbo niveau.

    Reactie door Jan Pruimboom — donderdag 3 augustus 2006 @ 22.36 uur

  18. Jongens, wat is er mis met het vmbo? niet zo stigmatiseren hoor.
    Het zijn ook hardwerkende mensen.

    Reactie door carla — donderdag 3 augustus 2006 @ 22.44 uur

  19. @7 Cees, als je zulke generaliserende uitspraken doet zul je je vmbo papiertje wel niet hebben.
    kort cvtje, masters, bedrijfseconomie, informatica….en bergen techniek

    Reactie door Toergenjev — donderdag 3 augustus 2006 @ 22.44 uur

  20. @16 Jan

    Zo kun je er ook over denken. Het stemrecht van sommige mensen ontnemen wil zeggen actief de democratie afbreken. Dat partijen als de VVD en CDA via indoctrinatie, slijmballerij etc. mensen om weten te kletsen om vooral op ze te stemmen (beloofd is beloofd, Rita gooit alles wat bruin is het land uit en dan krijgt u vanzelf weer een goed betaalde baan) en op die manier de democratie kapotmaken is al erg genoeg. Dat u er nog een schepje bovenop wilt doen door te bepalen wie er wel en wie er geen stemrecht heeft in Nederland geeft eigenlijk al aan dat dergelijke partijen geen plaats verdienen in de democratie.

    Als Nederlanders werkelijk zouden stemmen voor een regering die hun leefsituatie gaat verbeteren, objectief dus, zonder de leugens, dan zag de regering van Nederland er totaal anders uit.

    PS Ik heb een HBO-opleiding gehad, mag ik dan wel stemmen van u?

    Reactie door Irma — donderdag 3 augustus 2006 @ 22.45 uur

  21. 16 Jan ???
    Je wilt iemand het stemrecht ontnemen op basis van ontwikkelings niveau ????
    Een intellectuele dictatuur creeren ?
    Terwijl alle kennis empirisch is.

    Verschrikkelijk eng ventje, het monopolie van kennis is allang doorbroken, en boekenwijsheid zegt niets over gezond verstand

    Reactie door Toergenjev — donderdag 3 augustus 2006 @ 22.48 uur

  22. @7, Cees,

    Was je vergeten, dat SP-ers betere beleggers zijn dan degenen, die zich er uit alle macht op toeleggen om daarin succesvol te zijn?

    Zeg me maar, hoe ik onder deze omstandigheden je gezichtsverlies zoveel mogelijk kan helpen beperken. Domheid en intelligentie zijn immers voornamelijk genetisch bepaald en zouden daarom ook niet afgestraft mogen worden.

    Reactie door Wilbert — vrijdag 4 augustus 2006 @ 0.05 uur

  23. Wat een onsportief stukje.

    Reactie door Ed — vrijdag 4 augustus 2006 @ 0.10 uur

  24. Welk stukje vind je onsportief, beste Ed?

    Als je dat er niet bij zegt, weet niemand, waar jouw “mening” op slaat.

    Reactie door Wilbert — vrijdag 4 augustus 2006 @ 0.22 uur

  25. Die ‘Cees’ is een nepcees want de enige echte Cees ben ik!!!

    Maar goed, dat hadden jullie al wel door want een echte Cees kletst niet zo uit z’n nek….

    En dan nog iets; de VMBO’ers die de SP aanhangen geven hiermee blijk van hun (sociale) intelligentie. VVD-aanhangers, die zijn pas echt dom, onafhankelijk van hun opleidingsniveau. Uitgesloten misschien de echte liberalen (maar die zijn niet anti-sociaal) en de echte rijken (want die denken alleen maar aan hun geld). Welnu, er niet zoveel echte liberalen, laat staan echte rijken dus moet de VVD-aanhang vooral bestaan uit grote sukkels die een hekel hebben aan zichzelf. En aan buitenlanders natuurlijk…

    Cees (de enige echte)

    Reactie door de enige echte Cees — vrijdag 4 augustus 2006 @ 0.34 uur

  26. 16 jan nee ik heb geen problemen thuis! jij?
    en ja afgunst is er wel,maar dat is aan de andere kant ook bewondering,,dat er mensen zijn met een kompleet gezin,die het redden kunnen met een gemeente uitkering,,
    maar het was meer een voorstelling van mij over een verschrikkelijk verwend vvd zaatje,wat eigenlijk niet,moest bestaan,
    en nu het wel bestaat,,moest eigenlijk de abortus wet aangepast worden,voor vvdérs en extreme cda aanhangers,zeg tot +- 60 jaar.en boven de 60 stemrecht afnemen.
    dat is meer praat in jou straatje of niet!
    dan kunnen in ieder geval mensen met een lts/ito opleiding blijven stemmen.

    Reactie door ad — vrijdag 4 augustus 2006 @ 0.43 uur

  27. Beste Cees, vrijdag 4 augustus 2006, 0.34 uur,

    Ik reageerde op de inhoud van wat bij #7 geschreven staat en die was ondertekend door ene Cees. En ik wou ook eigenlijk maar gewoon inhoudelijk blijven reageren.

    Als men ingewikkeld gaat doen met stiekem mekaars namen gebruiken en zo, nou so be it.
    Het valt voor mij niet te controleren of je de enige echte of een fake Cees bent en het interesseert me ook voor geen meter.

    Wie dingen echter persoonlijk wil opvatten, moet dat vooral blijven doen.

    Groeten aan ad, trouwens

    Reactie door wbo — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.08 uur

  28. @ 26 ad

    Goed van je afgeslagen hoor, ad! En goed dat het maar woorden zijn… want dat meen je toch niet echt?
    Je weet, iedereen mag in dit land aan bod komen. Alleen de domsten moeten nu een toontje lager gaan zingen. Niet alle VVD-ers zijn slecht, maar er kruipen teveel mensen in die rijk WILLEN worden en die verpesten ook weer de kern van de VVD. Zo ook met het CDA. Die heeft de meeste aanhang van de doorsnee christenen. Zij niet warm en niet koud…gewoon van dat lauwe. En dat zie je ook terug in de onbewogenheid van dit lauwe, maar regerende kabinet. Het strafkabinet! De calvinisten kennen geen belonigen, het leven is louteren. Zo ook regeren.
    Deze 2 partijen moeten ECHT weg!

    Ad, is dat mailtje nou al binnen van Peil.nl?

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.10 uur

  29. @ 28
    Natuurlijk geen belonigen, maar beloningen!

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.16 uur

  30. Goede nacht, trouwens, Gloria en Ad,

    Reactie door Wilbert — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.17 uur

  31. goria ,wat heb jij tegen mensen die rijk willen worden? Als dat niet bestond dan gingen mensen ook geen uitdagingen aan. Geen uitdagingen ook geen echte economie. Of ben jij alleen voor planeconomie?. Je moet eens een chinees vragen wanneer iedereen bijna hetzelfde betaalt krijgt. Dan weet je genoeg. Werkt niet! Alleen voor de leiders.Niet voor niets dat de chinezen aan het veranderen zijn….Het land is de laatste 10 jaren enorm aan het bloeien.Voor de tijd was bijna iedereen arm, natuurlijk niet de mensen die hoog op de ladder van de staat staan

    Reactie door Dave — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.27 uur

  32. Dave,

    Welke lering zou iemand uit jouw onsamenhangende verhaal kunnen trekken?

    Reactie door Wilbert — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.36 uur

  33. gloria nee dat meen ik niet, ha tzouw(is dit wel nederlands)
    maar lees eerst even wat eeuu jan daar zegt in 16 en waar opgereageert is door toergenjev in 21,en irma in 20,
    dus ik kon het niet laten om er even lekker tegenin te gaan,, heerlijk ;-)

    en nee nog niets van peil.nl.

    Reactie door ad — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.46 uur

  34. Je snapt het PRECIES Jan! :-)
    Het komt ze uit, dus zo wordt het vertelt, en wat jij anders vertelt… dat zal de zittende macht dus proberen te ehhhh censureren :-)
    Politiek-dom volk, krijgt politiek domme kids, makkelijke pravda propaganda dus, en de boel blijft regeren door de middenmoot…
    We krijgen dus de regering die we….?

    Reactie door Bandddvvdberg — vrijdag 4 augustus 2006 @ 1.47 uur

  35. trouwens de groeten terrug wbo??
    en ook goede nacht wilbert..
    en gloria natuurlijk.
    en aan allen die af en toe net als ik even lekker willen hakken,uit? mag je zelf invullen,maar ik moet gaan wandt er is een wakker,en als ik/we niet optijd het licht aandoen,zien we het ratje niet,
    die!! is bruin geworden de afgelopen weken!!

    Reactie door ad — vrijdag 4 augustus 2006 @ 2.01 uur

  36. @ 30

    Goede nacht Wilbert. Weer laat, maar het rooft heel veel tijd om alle berichten nog eens na te lezen, die ik vanavond heb moeten missen. Blijft interessant, he?
    Ik heb een uitgesproken mening over zaken, maar ik waardeer al die gevechten om ‘waarheid’ van al die mensen op het weblog. Ik lach me soms te pletter, ik huil en ik word woedend!!! En dat allemaal op een luttele vierkante meter achter mijn laptop.
    Nu nog even naar Dave. Dag Wilbert!

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 2.10 uur

  37. Vraagt niemand zich af wat hij/zij hier op deze weblog aan het doen is ?
    De 1 is nog slimmer dan de ander en het opleidingsniveau is altijd hoger.

    Volgens mij voldoet niemand aan een niveau, als men nog niet eens kan reageren op een topic.

    Inclusief ik !

    Het enige verschil met de rest is dat ik er trots op ben dat ik er geen reet van snap ……… maar ik reageer liever als een stommeling dan iemand te vertellen van welk niveau hij of zij is of hoe goed hij/zij is.

    SPer ……… recht uit het hart !

    Reactie door waiter — vrijdag 4 augustus 2006 @ 2.18 uur

  38. Gloria,

    Lachen, huilen, kwaad worden? Het zijn emoties. Wie heeft ze niet? Maar daar kan ik je niets nieuws over vertellen.

    Misschien alleen een gedachtensprongetje, dat ik van Joni Mitchell heb meegekregen?

    Laughing and crying. You know it’s the same release.

    Reactie door Wilbert — vrijdag 4 augustus 2006 @ 2.37 uur

  39. Dave wat een onzin de SP tweede kamerleden gaan zeer grote uitdagingen aan om het VVD beleid te bestrijden. Ze ontvangen darvoor de helft van het salaris dat ze officieel ontvangen. De uitdaging ligt danook enkel
    in het gebruiken van hun intelligentie

    Daarom gaan alle VVD politici bij de VVD, zij zien geen uitdaging in de politiek enkel een glansrijke vulling van hun bankrekening en daar behoeven ze niet eens veel voor te doen zelfs geen hersens voor te hebben dan enkel retoriek en samen met het CDA de zaak op te lichten.
    Ze sprokkelen wat bij elkaar met illegale transacties en hier een daar wat pikken van de belastingbetalers op een ‘rupsje’ nooit genoeg manier (Veerman)

    man al 2x nu) wen god weet wat er achter de schermen gebeurtd waar wij geen weet van hebben. Ze zitten liever op hun luie reet de beurskoersen te volgen.
    Uitgeluld?
    Jij verwart uitdaging en je een doel stellen met de uitdaging van persoonlijke rijkdom verwerven, daarvoor behoef je niet slim te zijn wat speculaties op de beurs, wat maatregelen die jezelf bevoordelen.

    Reactie door Henny — vrijdag 4 augustus 2006 @ 7.55 uur

  40. Het IMF heeft geen boodschap aan mensenrechten, milieuwetgeving, arbeidsrecht etc. Het IMF zal altijd neo-liberale politiek steunen omdat ze zelf zo neo-liberaal zijn als de pest.

    Reactie door Henny — vrijdag 4 augustus 2006 @ 7.57 uur

  41. De denkwijze van het IMF is in feite neo-liberaal. Overal waar deze club verschijnt, worden de mantra ‘s van privatisering, meer marktwerking en minder overheid gehoord. Het is dan ook geen wonder dat ze het zo goed kunnen vinden met de regering Balkenende. De regering Balkenende heeft vast ook veel waardering voor het IMF. Niet iedereen is een fan van het IMF. De anti-globalisten en ook de bekende econoom en Nobelprijswinnaar Joseph Stiglitz behoren tot degenen, die hun ideeën bekritiseren. Het IMF is geen onafhankelijk instituut maar een politiek gekleurde organisatie.

    Reactie door reint — vrijdag 4 augustus 2006 @ 8.00 uur

  42. @7, Kees,

    Hier een klein (al wat ouder) onderzoek naar de achterban van de SP en GL. Kijk maar eens bij tabel 2…Ze bestaan wel hoor, de SP’ers met een “goede” opleiding.

    http://dnpp.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/jb-dnpp/jb97/vanpraag.pdf

    Reactie door Wim — vrijdag 4 augustus 2006 @ 9.01 uur

  43. @ Wim (42):

    Gelukkig, Wim!
    Cees (nr. 7) heeft zo’n enorm gezag, dat ik al bang was geworden dat ik valse diploma’s had verworven….. :)

    Overigens kunnen vak-handwerkers dingen voor elkaar krijgen waar ik vaak met bewondering naar kijk…..

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 4 augustus 2006 @ 10.04 uur

  44. Er zijn mensen met een opleiding zonder intelligentie en er zijn mensen met minder opleiding die zeker wel intelligent genoemd kunnen worden.
    Ik vind van het eerste Arend-Jan Boekestijn of hoe hij ook heet een goed voorbeeld.
    M.b.t. het tweede zou ik zeggen ben ikzelf wel een goed voorbeeld.

    Reactie door Henny — vrijdag 4 augustus 2006 @ 10.10 uur

  45. @31, Dave “goria ,wat heb jij tegen mensen die rijk willen worden? Als dat niet bestond dan gingen mensen ook geen uitdagingen aan.”

    Het is zeer onvolwassen om je eigen maatstaven als uiverseel aan te bieden. Het getuigt overigens ook van enorme egoïsme.

    Ten tweede is het een volledig valse stelling. Er zijn nu en door de geschiedenis heen een heleboel mensen die niet door rijkdom gemotiveerd werden, getuige ook JC.

    Reactie door walking bull — vrijdag 4 augustus 2006 @ 10.12 uur

  46. Als de hypotheek aftrek afgeschaft wordt is half nederland failiiet zo simpel is dat. Gezien meer dan de helft van de nederland huzienbezitter is.

    Reactie door Klaas — vrijdag 4 augustus 2006 @ 10.14 uur

  47. Geef toch gewoon eens toe dat de regering het bij het juiste eind had en de SP het bij compleet, volkomen verkeerde eind. Nederland moe(s)t hervormd worden voor de toekomst. Dat heeft de regering gewoon goed gedaan. De goedkeuring van het IMF is daar juist een voorbeeld van.
    Complimentjes geven is moeilijk, maar het maakt je wel een grootse(r) persoon/ partij.

    Reactie door jimmy — vrijdag 4 augustus 2006 @ 10.32 uur

  48. @47
    Je hebt gelijk Jimmy. De nederlandse regering heeft het goed gedaan voor: de rijke en de bedrijven. Ze zijn er op vooruit gegaan. Je kan echter niet verwachten dat daar dan complimenten voor moeten komen.

    Reactie door stan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 10.41 uur

  49. nou Stan, mik zie het toch anders, als ik in de grote winkelcentra van de grote steden(en kleine) loop en ik zie wat er allemaal wordt gekocht en niet alleen door rijken maar door iedere doosnee nederlander dan zou je je moeten schamen door te zeggen dat alleen de rijken erop vooruit gaan, massa s mensen kopen dat het een lieve lust is, de lcd schermen vliegen over de toonbanken, je moet lang in een rij staan om spullen te kunnen afrekenen, nee iedereen hiet die er voor werkt heeft het goed.
    en voor mensen die niet kunnen werken zij er allerlei regelingen en aanpassingen die ook weer uit een speciaal potje komen, hou op met iedere keer maar het idee te wekken dat het hier zo slecht is.

    Als het hier zo slecht is waarom willen dan al die asielzoekers hier zo graag blijven?

    Reactie door carla — vrijdag 4 augustus 2006 @ 11.01 uur

  50. @49
    Asielzoekers komen hier naar toe omdat wij die landen uitbuiten waardoor ze niets te eten hebben. Daar kopen wij die LCD schermpjes weer van.
    Ik denk dat we allebei in een ander Nederland wonen. Mijn Nederland kent veel verborgen armoede ga maar eens bij oude van dagen kijken of bij de voedselbanken. Gelukkig kunnen deze mensen een beetje meepikken van de welvaartsresten.
    Tenslotte schaam ik me nergens voor alleen onze regering en nederlanders die zulke lui verkiezen boven een sociaaler Nederland ook voor asielzoekers.

    Reactie door stan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 11.08 uur

  51. @49
    Bovendien is ook aangetoond dat de zogenaamde toplaag er meer bij heeft gekregen procentueel gezien en de rest van Nederland is er op achter uit gegaan. Ik wil geen New York aan de noordzee.

    Reactie door stan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 11.27 uur

  52. goedemorgen allemaal.
    wat ik me nu afvraag bij zo’n IMF,is waneer is dit in het leven geroepen,door wie, en wat was het doel ervan? is het niet gewoon een speeltje van regeringen waar een tijdje niet mee is gespeeld totdat het nodig geacht word om maar weer eens mee te spelen?

    @Pool
    mailtje ontvangen! ik ga ermee aan de slag,bedankt m8)

    [ik lees tegenwoordig meer dan ik plaats,dat voorkomt onnodige discussies met "sommige"]

    Reactie door iew — vrijdag 4 augustus 2006 @ 11.44 uur

  53. Bush’ missie in Afganistan en Irak totaal mislukt, en dan bralt hij dat de democratie op Cuba zal terugkeren, wat voor democratie? Is dat een belofte voor een nieuwe shock & awestrike op Havana?

    Reactie door Emiel — vrijdag 4 augustus 2006 @ 12.23 uur

  54. 7. Cees, laten jij en je vriendjes het land maar even niet meer besturen, als hoger opgeleide kan ik je namelijk wel vertellen dat het beter gaat met de economie ONDANKS dit kabinet en zeker niet DANKZIJ.
    SP’ers blijken overigens de beste beleggers te zijn, dat kunnen jij en je vriendjes mooi in je zak steken.

    Reactie door kaatje — vrijdag 4 augustus 2006 @ 12.42 uur

  55. @ Carla

    Kudos! helemaal mee eens. ik reageer hier ook vaak, omdat ik Jan’s nieuwtjes altijd goed vind. De reageerders zijn mij ook veel te negatief, onbegrijpelijk.

    Reactie door jimmy — vrijdag 4 augustus 2006 @ 12.48 uur

  56. 49. Carla, ik zou zeggen ga eens bij een voedselbank kijken en ga eens praten met een gehandicapte vriend van mij, die twee kinderen alleen opvoedt en door de continu verslechterende financiele positie van zieken zijn hoofd niet meer boven water kan houden. Fijn voor je dat het met jou prima gaat, maar helaas geldt dit lang niet voor iedereen.

    Reactie door kaatje — vrijdag 4 augustus 2006 @ 12.54 uur

  57. @Kaatje

    Er zijn altijd van dit soort gevallen….. Dat is de wet van behoud van ellende.

    Dit soort gevallen oproepen om politieke standpunten te verdedigen is gewoon populistische volksverlakkerij.

    Reactie door Tim — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.03 uur

  58. Kaatje, ik Ben bij de voedselbank wezen kijken en heb daar zelf ook mijn bijdrage aan geleverd, wat ik daar ook waarnam dat veel mensen door eigen toedoen een beroep deden op de voedselbank, zij gaven zelf toe dat ze in het verleden hun geld verkeerd uitgaven (lenen en zo) en dus door afbetalingen hun budget het niet meer toeliet daar eten voor te kopen , deze mensen kwamen daar eerlijk voor uit en gaan , als zij hun schulden hebben afbetaald proberen hun leven op de rails te zetten. maar sommige oproerkraaiers vinden het leuk om van deze mensen zielepoten te maken en de media inseinen dat het zo slecht gesteld in met de sociale voorzieningen.

    En o ja , armoede is er altijd geweest hoor in Nederland er is altijd een onderlaag die het moeilijk heeft maar nu krijgt opeens de regering de schuld, het is wel makkelijk voor links om rechts de schuld te geven, maar denk je dat als links aan de regering is dat er dan geen armoede meer is? een soort utopia of zo? droom maar lekker door. nog maals il BEN niet rechts en niet links ik heb alleen maar een mening en ik zie dingen gebeuren die wel deugen en die niet deugen, maar veel mensen van de SP kijken echt door een bepaalde bril en oordelen over zaken waar ze ook niet de echte achtergrond van kennen.

    Reactie door carla — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.10 uur

  59. De kiezer bepaald of het kabinet goed gewerkt heeft, niet het IMF !!

    Reactie door peer — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.17 uur

  60. Goede reactie Tim, kort maar krachtig

    Reactie door carla — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.28 uur

  61. @ 31 ad

    Lees reacties @ 39 en @ 45 nog eens goed door.
    Het volgende kan ik er nog aan toevoegen:
    Ik heb niets tegen mensen die rijk willen worden. Ik heb alles tegen mensen die dit over de ruggen van de armen doen.

    Ad, ga voor rijk en heb zoveel ‘body’ om dan te stemmen op een partij die niemand tekort doet. Kwestie van sociale ontwikkeling. Zie elders info SP.

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.38 uur

  62. @61 Gloria

    Als je rijk wordt, dus jij meer geld hebt gaat dit altijd ten koste van andere die dus minder geld hebben….

    Reactie door Tim — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.40 uur

  63. @49 Carla
    u zegt: Als het hier zo slecht is waarom willen dan al die asielzoekers hier zo graag blijven?

    wat is dit voor rare opmerking/vraag?!
    wat zou u liever willen? “iets” te eten en een beetje rust of opgejaagd/vermoord worden in uw eigen land?

    ook schrijft u in post58
    “ik BEN niet rechts en niet links”
    wat mij dus toch ernstig doet vermoeden dat u een VVD aanhanger bent.

    Reactie door iew — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.41 uur

  64. Tim zegt prcies waar het op staat

    Reactie door Henk — vrijdag 4 augustus 2006 @ 13.41 uur

  65. @ 62 Tim

    Maar daar is een antwoord op. Als een rijke op de SP stemt, laat deze altijd zien dat het niet zijn opzet is om de ander tekort te doen.

    Let op: alle rijken die VVD stemmen zijn hieraan schuldig!

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 14.30 uur

  66. @ 49 Carla

    Ga eens een weekje bij een voedselbank binnen staan en vraag aan die honderdduizenden mensen hoeveel ze per maand te besteden hebben.
    En het zijn niet alleen mensen met een uitkering, ook werkende mensen zijn op de voedselbank aangewezen.
    Zie je je moet ook in andere straten gaan lopen voor dat je hier begint te oordelen

    Reactie door Pool — vrijdag 4 augustus 2006 @ 14.36 uur

  67. @Gloria

    Je hoeft als rijke echt niet op de SP te stemmen hoor om te laten zien dat je ook om andere geeft of dat het niet je opzet was om rijk te worden.

    Net als elke partij heeft de SP of de VVD goede en slechte standpunten. Ik vind de SP echter te ver in haar standpunten, het is een partij die de overheid alles wil laten regelen om dat de zwakkere er dan beter van zouden worden…

    Reactie door Tim — vrijdag 4 augustus 2006 @ 14.46 uur

  68. @ 49 Carla
    Even terug te komen op m’n vorige reactie want reactie @ 58 kwam later binnen bij mij, ik had toen de vorige al verstuurd

    Als ik jou reactie nr. 58 lees dan kan ik alleen maar concluderen dat om mensen met schulden (die in 95% veroorzaakt zijn door dit kabinet) en mensen zonder schulden maar met teweinig geld omdat alles duurder is geworden en de vaste lasten de pan uitrijzen, tuurlijk geld dat ook voor mensen met geld maar als je van een uitkering moet rondkomen en jaren en jaren geen cent verhoging hebt gehad dan is het leven niet leuk meer en dan vindt men het gek dat veel mensen verbitterd zijn,
    De CDA en VVD zijn de grootste huichelaars sinds Colijn met hun waarden en normen. Verander het Christelijk van het CDA maar in Corrupt Corrupte..DA

    Reactie door Pool — vrijdag 4 augustus 2006 @ 14.51 uur

  69. Ik vind de VVD echter te ver gaan in haar standpunten, het is een partij die het bedrijfsleven alles wil laten regelen om dat de sterkere er dan beter van worden…

    Reactie door Kakel — vrijdag 4 augustus 2006 @ 14.59 uur

  70. Carla, het eigen schuld, dikke bult principe is fascistisch.
    Het menen te kunnen “oordelen” dat veel SP’ers de achtergronden niet kennen is een domme aanname.
    Ik durf te wedden dat je nog nooit een stap binnen hebt gezet bij een voedselbank, anders zou je heel anders denken.

    Reactie door kaatje — vrijdag 4 augustus 2006 @ 15.18 uur

  71. Bij mij om de hoek in de indische buurt is een voedsel bank. Er zijn mensen die met de auto aan komen naar een voedselbank. Snap jij het?

    Men vergeet ook dat verhogen van uitkeringen of zo voor veel bezoekers van zo’n voedselbank geen zin heeft. Veel van hen staan onder begeleiding van schuld sanering, elke extra euro die krijgen gaat direct naar schuld eisers.

    Reactie door Tim — vrijdag 4 augustus 2006 @ 16.03 uur

  72. @alle sp’ers

    Beleggen? De gemiddelde SP’er heeft niet eens voldoende vermogen om de transactiekosten te betalen.

    Wat betreft VVD’ers. Dat zijn meestal wel de mensen die het meeste bijdragen aan de samenleving (waar moet dat belastinggeld anders vandaan komen?)

    Daarnaast, het communisme werkt niet: kijk naar China, Cuba, Noord-Korea en de voormalige Sovjet-Unie.

    Over arme mensen gesproken, laat me niet lachen. Die uitkeringen, na aanvulling met subsidies, zijn bijna net zo hoog als dat van een starter die minimaal 4 jaar gestudeerd heeft na zijn HAVO (5 jaar) / VWO (6 jaar). Verschil is alleen dat sommige mensen liever lui dan moe zijn.

    Reactie door Jan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 16.44 uur

  73. @ 72 Lekkere uitsmijter voor dit weekend,
    wel ja Jan, braak het er maar uit. Maar ‘n
    inkoppertje wordt dit niet geenszins.
    Ga nou eerst maar eens op zoek naar 5 prak
    tijkvoorbeelden van jouw voorstellingsver-
    mogen en ga die evalueren met Ewout I…’s
    kijken wat die jou daarover weet te ver -
    tellen! Bah wat een goedkope provocatie!
    Kom op Jan, dit log blijft ook wel draaien
    zonder vomeren, hou het dus maar bij krach
    tig formuleren, merci!
    Waar het grote geld, of hét belastinggeld
    vandaan komt, en waarvandaan niét zou je
    eens kunnen aandragen op de Discussiesite,
    ga ik lezen wat je daar voor antwoorden
    krijgt en natuurlijk ook van wié!
    Ondanks alles, goed weekend allemaal!
    Groeten van Made-lief ‘de oude’!

    Reactie door Madelief — vrijdag 4 augustus 2006 @ 16.57 uur

  74. VVD-ers dragen het meeste bij aan de belasting? We hebben het nu over al die hardwerkende arbeiders die puur uit rascistisch oogpunt VVD stemmen? Toch zeker?
    Het grootste gedeelte van de belastingen in Nederland worden opgebracht door mensen die gewoon een normaal inkomen hebben. De rijke VVD-stemmer heeft een accountant en die weet het prima goedkoop te regelen voor hem/haar. Heel weinig mensen betalen werkelijk de 52% waar men steeds over loopt te roepen. En dan betalen ze die ook nog alleen over het aller… allerhoogste deel van hun inkomen. De belastingverlaging die de VVD en het CDA willen is voor de rijken maar een paar procent, het zal echter door vele procenten lastenverzwaring moeten worden opgebracht door hardwerkende, gewone mensen. Immers die 4 % is voor ieder van hun 100.000 euro of meer, daar moeten heel wat gewone mensen heel wat meer procenten voor dokken.

    Maar wat me het meest tegenstaat over de VVD en de VVD/kiezers is dat ze consequent liegen en naar links toe alleen maar schelden (ook hier op de site) en met heel erg weinig inhoudelijke argumenten komen. Dat kan ook niet want als ze hun programma begrijpelijk zouden uitleggen zou nog maar 5% van de Nederlandse bevolking op ze stemmen. Alleen de 5% die voordeel heeft van hun beleid.
    Zelfs de rascisten onder de Nederlanders zouden dan inzien dat de prijs voor hun idealen wel heel erg hoog is, niet alleen in de portemonnee.

    Reactie door Irma — vrijdag 4 augustus 2006 @ 17.17 uur

  75. @ 66 Tim

    Kies maar Tim!

    Ik vind de VVD echter te ver in haar standpunten, het is een partij die de overheid niets meer wil laten regelen, omdat de zwakkere er dan zwakker van zouden worden.

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 17.21 uur

  76. Pool, lees eens goed nr 58 , of wil je het niet lezen? Nogmaals dan DE MEESTE MENSEN DIE BIJ DE VOEDSELBANK KOMEN HEBBEN EEN SCHULDENPROBLEEM . SCHANDE DAT ZE HET ZO VER LATEN KOMEN EN DAN DE REGERING DE SCHULD GEVEN JAJA.

    Reactie door carla — vrijdag 4 augustus 2006 @ 17.43 uur

  77. eN JA, IK BEN BIJ DE VOEDSEL BANK GEWEEST EN ZE GEVEN HET ZELF TOE. en jullie maar medelijden hebben maar ja de geitenwollen sokken die bestaan nog steeds. blijkt nu

    Reactie door carla — vrijdag 4 augustus 2006 @ 17.47 uur

  78. @76 Carla,

    Die voedselbanken worden te pas en te onpas gebruikt door partijen als de SP om kritiek te spuien op het huidige beleid van de regering.

    Men heeft niet door dat een veel groter deel van de bevolking juist profijt heeft van het beleid van de regering, maar dat kunnen ze en willen ze niet zien.

    Reactie door Tim — vrijdag 4 augustus 2006 @ 18.16 uur

  79. @76 Carla
    en nog steeds loopt u alleen maar uw eigen visie hieer heen en weer te schreeuwen en geeft u mensen geen antwoord op hun vragen,beetje misselijkmakend vind “ik” dit,en ik zeg dus VIND IK,en ik ben niet “alle” SPérs.
    vragen ontwijken en een grote mond hebben kan iedereen wel.

    Reactie door iew — vrijdag 4 augustus 2006 @ 18.21 uur

  80. @72
    Wat die Jan allemaal beweert! Tsjonge, jonge wat een onzin. Uitkering evenhoog als minimumloon??? Welke planeet woon je?
    En die Carla geeft het ook niet op. Ik geloof er ook geen reet van dat ze ooit in een voedselbank is geweest laat staan een echt arm mens heeft gesproken.

    Reactie door stan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 18.39 uur

  81. @76
    Ik vind trouwens die opmerking van Carla schandalig omdat ik zelf in de schuldhulpverlening werk.
    Hoe kan je dat nou tegen een hongerig kind zeggen. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je ouders van de regering te weinig geld krijgen om je fatsoenlijk te voeden.
    Carla je bent onredelijk en je uitspraken zijn onfatsoenlijk.

    Reactie door stan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 18.42 uur

  82. @ 76 Carla
    @ 77 Tim

    Net zoals dit valse kabinet gedragen jullie je! Ik noem het rechts GEBRAL.
    Het leugen en bedrog kabinet wordt geleid door kromme geesten. En wees blij: er komt nog een krommere aan. Boekestijn!
    En dat moeten wij allemaal maar weer recht zien te stemmen! Maar zien hoe lang de leugen de waarheid overwint.
    Zo te zien zijn jullie de dupe van vals beleid. Alles wat uit jullie mond komt, komt uit de kabinetstuin die bol staat van wildgroei en dit levert veel onkruid op!
    Van jullie verwacht ik niets. Wij, kiezers zullen het zijn die hier flink in gaan snoeien en orde op zaken gaan stellen. Laat dat maar aan de SP over!

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 18.43 uur

  83. Jaja , laat dat maar aan Gloria over

    Reactie door carla — vrijdag 4 augustus 2006 @ 18.50 uur

  84. CARLA: Celibataire A-sociale Rechtse Liefdes Afwijzer

    Reactie door stan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 19.57 uur

  85. @Irma

    Ga jij maar eens werken en telkens denken dat er van iedere euro die je extra verdient, de helft naar de belastingdienst gaat. En als je denkt dat heel weinig mensen die 52% hoeven te betalen, denk dan even na voor je wat zegt. Natuurlijk moet dat betaald worden, behalve als je een pauper bent die een grote bek en daardoor ontzien wordt. Maar een dergelijke mentaliteit (grote bek) hangt volgens mij niet echt met stemgedrag samen.

    Reactie door Jan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 20.01 uur

  86. Als ik rijk wordt door goede spullen te verkopen zorg ik ervoor dat mijn kopers ook echt goede spullen krijgen. Een verkoper is zelf ook consument. Rijk worden door de koper te besodemieteren geeft mij een slecht gevoel. Een win-win gevoel voor beide partijen kan dus wel En dan is succes ook leuk.

    Reactie door C Harms — vrijdag 4 augustus 2006 @ 21.24 uur

  87. Rijken willen natuurlijk wel hun geld afstaan aan de ernstig minderbedeelden als er een vorm van onrechtvaardigheid bij deze armen is waar ze zich niet (direct) uit weten te redden. De SP denkt te snel dat dit laatste het geval is.

    Reactie door C Harms — vrijdag 4 augustus 2006 @ 21.47 uur

  88. @trotsky

    Problemen met typen? :)

    Ik wil niet veel zeggen, maar als iemand 100.000 euro op jaarbasis verdient (ongeacht wat diegene daarvoor doet), dan betaalt deze persoon netto meer aan belastinggeld dan iemand die 20.000 (ook weer ongeacht wat diegen daarvoor doet) op jaarbasis verdient: zo simpel is het.

    Het is daarom heel gemakkelijk om te zeggen dat de één veel heeft en de ander weinig, maar kijk maar eens wat er naar de belastingdienst gaat. Lijkt me meer een punt van verdeling, dan van afdracht.

    Voor wat betreft Zweden, lees eens het artikel in de intermediair zou ik zeggen.

    Reactie door Jan — vrijdag 4 augustus 2006 @ 22.58 uur

  89. @ 61 Gloria

    @ 31 moet natuurlijk zijn Dave!!

    Sorry ad!

    Reactie door Gloria — vrijdag 4 augustus 2006 @ 23.41 uur

  90. Weetje wat mij zo opval, dat is sinds die joker van een Broekenzwijn zich opgeworpen heeft bij de VVD zitten er verschrikkelijk veel onbekende figuren hier te zeiken en de zaak lopen te verzieken.
    Ik merk dat er vaak interssante discussies door een onbenul wordt verstoort en dat onbenul nooit meer terug ziet op geen enkele item van deze weblog.
    Die VVD joker Broekenzwijn heeft toch verklaart dat hij onze Jan Marijnissen eens de mond zou snoeren?….. nou volgens mij zet hij volgelingen ( onbenullen ) in om alvast wat voorwerk te doen en probeert deze weblog te torpederen zodat hij van deze weblog geen gevaar meer kan verwachten.
    Per slot van rekening geeft hij zich uit voor… mediaguru…. de sukkel, dus intimidatie, een grote bek, ongenuanceerd kletsen, humorloos, dom en totaal geen kennis van zaken.
    Hoog van de toren blazen kan ook mijn kleinkind.
    Dus SP mensen pas op met wie je in discussie treed, het kan wel zo’n ingehuurde onbenul van Broekenzwijn zijn.
    U bent gewaarschud omdat ik er al mee te maken heb gehad.

    Reactie door Pool — zaterdag 5 augustus 2006 @ 1.05 uur

  91. 6 Goede morgen Pool, ik ben nog niet echt goed wakker. Ik las En kan eenieder MIJN rekeningen blijven betalen, stond er naatuurlijk niet maar wel komisch, zo zie je als je eerst naar de sprookjes van Anderson bent geweest.

    Reactie door Henny — zaterdag 5 augustus 2006 @ 5.39 uur

  92. Ik wil even kort dit zeggen.

    HYPOTHEEKSCHULDEN zijn OOK schulden.

    De andere 50% van nederland is eveneens door kabinetsmaatregelen failliet gegaan dus wat is het verschil.
    De gootste schuldenmakers zijn de hypotheekschuldenmakers. En niemand zegt dat die ineens helemaal voor eenieder afgeschaft worden.
    Boven dien heeft uitgerekend het CDA de hypotheekrente-aftrek aangepakt maar dit nooit VOOR de verkiezingen gemeld.
    Dus als ze nu zegt dat het bij hen in goede handen is zou ik nog maar eens achter m’n oren krabben.Onbetrouwbaar…..

    In Cuba is destijds ingegrepen omdat de Amerikaanse democratie inhield dat de Cubanen heel arm waren, geen onderwijs genoten,geen huisvesting en uitgebuit werden door de kapitaalkrachtigen uit Amerika en Havana dientengevolge de hoerenkast genoemd werd van de Amerikaanse jetset( door armoede gedreven vrouwen)
    Amerika wilde niet dat Cuba zou werken dus stelde ze een handelsblokkade in en isoleerde Cuba.

    Dus r*t *p met armoede door schulden en het communisme werkt niet. De democratie
    werkt óók niet. Het gaat om hoe je met iets omgaat en dat heeft niets te maken met de politieke richting op zich.

    Reactie door Henny — zaterdag 5 augustus 2006 @ 7.22 uur

  93. @86 Jan,

    Als jij 52% belasting betaalt over je inkomen, dan is jouw inkomen dusdanig hoog en hou je heel wat meer over als de gemiddelde Jan Boerenlul met zijn 20.000 euro bruto per jaar waar ook een behoorlijk percentage belasting afgaat.

    Niet zijken dus Jan, jouw inkomen is hoog,logisch dat je wat meer belasting betaalt.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 5 augustus 2006 @ 10.50 uur

  94. @Bijdehandje

    Zijken schrijf je met EI

    Het is overigens niet zo dat ik zoveel verdien, maar waar het mij om gaat is de afgunst van mensen die minder verdienen, terwijl mensen die meer verdienen toch meer bijdragen aan deze maatschappij.

    Reactie door Jan — zaterdag 5 augustus 2006 @ 11.08 uur

  95. @ 92, Jan.

    Vreemd, dat ik al heel wat jaren het gevoel heb dat diegenen, die het het meest verdienen, het minst verdienen.

    Reactie door Leftfoot — zaterdag 5 augustus 2006 @ 11.33 uur

  96. goeiemorgen.
    @92 Jan
    zie u nou wel dat u zit te zeiken,laat Bijdehandje het lekker met ij schrijven,u weet heus wel wat hij bedoelt! ;)

    Reactie door iew — zaterdag 5 augustus 2006 @ 11.35 uur

  97. Tsjonge wat een heisa om een mening van die Carla. Dat zij inhoudelijk slecht commentaar levert, vind ik niet.
    Nederland heeft het hoogste aantal gehandicapten per hoofd van de bevolking ter wereld (oorlogsgebieden reken ik niet mee). Dat heeft wellicht ook te maken (zeker weten) met de wet die je als gehandicapt(e) kwalificeert. Mede om deze reden zitten veel mensen in de WAO, die daar niet thuishoren. Het gaat vaak om relatief jonge vrouwen (stress, etc), allochtonen en mensen die werken in fysiek zware beroepen. Dit kabinet doet daar gelukkig iets aan om die mensen in een ander beroepenveld aan het werk te krijgen. Daar kan de SP toch niets op tegen hebben. De hele dag thuiszitten is toch juist voor de gezonde, moderne mens een straf?
    De werkloosheid is in Nederland gelukkig laag en daarmee de WW uitkeringen ook, daar zult u mij nooit over horen.
    Verder zie ik erg negatieve opmerkingen tov VVD, dat mag natuurlijk maar zij zijn eerlijk over hun plannen. De SP is dat naar mening niet. Zij zijn van plan om heel veel geld te investeren in de sociaal zwakkeren. Dat geld zal elders gehaald moeten worden; leger, EU en NAVO bvb? Ik weet het niet en het lijkt me anno 2006 een onrealistische agenda.

    Reactie door jimmy — zaterdag 5 augustus 2006 @ 12.09 uur

  98. Duidelijk en realistisch verhaal, Jimmy. maar ja daar zal ik ook wel weer mee om de oren worden geslagen.

    Het valt niet mee als je op deze site een andere mening hebt dat de meesten, niet erg democratisch, neigt naar communisme.

    Reactie door carla — zaterdag 5 augustus 2006 @ 12.33 uur

  99. @ 97 Jimmy

    Het geld halen we bij de graaiers en zakkenvullers weg en daarnaast gaan we fondsen en geld herverdelen dus de rijken gaan nu extra meer mee betalen aan het inkomen van de minder draagkrachtigen.
    Dus een beroep op de solidairieteit van de gesitueerde burger.
    Daarnaast aftoppen van de HRA dat levwert ook alweer de nodige centen op,
    Dan de euro weg en de gulden in de knip terug, en de gulden koppel je aan de roebel, plus alle onzinnigheden die dit kabinet de laatste drie jaar door onze strot heeft gedrukt onmiddelijk terugdraaien.
    En zie Nederland herleeft.
    Let op na 22-11 einde van het zittende kabinet de graaiers.
    Oja je kan ook het wachtgeld van alle politici stopzetten en gewoon laten aanmelden bij het UWV of de bijstand.
    Dat moet iedere andere Nederlander toch ook.
    Kijk daar komen miljarden en miljarden door vrij.
    Wordt Nederland gelukkig weer een sociaal land wat wij als SP ers voorstander van zijn

    Reactie door Pool — zaterdag 5 augustus 2006 @ 12.44 uur

  100. @ jimmy

    Als het werkte zoals jij schetste, dat een overheid echt gaat zoeken naar werk, dan kan ik erachter staan. Maar in de barre praktijk gaat het toch effe anders.
    De mensen worden gewoonweg uit de WOA/WIA gegooit, terwijl de meesten er zelf aan meebetaald hebben. Er zijn welliswaar mensen die meer ontvangen dan ze ingebracht hebben, maar er zijn ook mensen die meer inbrengen dan ze ontvangen, maar dat is het risico van alle verzekeringen.

    Wat het kabinet doet is tijdens de looptijd van de verzekering, waar de burger voor betaald heeft, de voorwaarden wijzigen. Als een verzekeraar of pensioenfounds dit doet, dan is de bok vet. De overheid zit dus fout.

    Reactie door alexander — zaterdag 5 augustus 2006 @ 12.56 uur

  101. @ 98 Carla

    Je begeeft je hier op een weblog van de SP. Verwacht dan niet dat we hiep, hiep hoera gaan roepen als we die oude bekende riedels van het VVD/CDA gehalte weer moeten horen! De SP wordt gesteund door heel veel mensen uit alle lagen van de bevolking. De zwakkeren voelen zich hier zeker thuis, omdat zij gehoord worden door de sterkeren. Deze mensen laten zich niet omkopen door dit kabinet. Het zijn mensen met hoge inkomens die achter het hele inhoudelijke programma van de SP staan. Juist voor een groot gedeelte dragen zij de SP. Waarom? Omdat het zo logisch is en niets extreem. Het is de meest menselijke partij binnen de verontmenselijkte kliek van partijen die hoog opgeven tijdens verkiezingstijd en hun ware gezicht laten zien in regeertijd, Dit kabinet heeft haar gezicht verloren. Met jouw reacties schaar je je aan hun zijde. Hiermee lijd je aan gezichtsverlies. Keer op keer!

    Reactie door Gloria — zaterdag 5 augustus 2006 @ 13.03 uur

  102. @ 98

    Hallo Carla

    Is het misschien niet verstandiger om ergens anders op een weblog te gaan zitten zeiken, bijvoorbeeld bij je eigen clubje…
    Je begint hier echt vervelend te worden en ik heb moeite om mezelf in te houden om je niet helemaal verrot te schelden.
    Dus hou de eer aan jezelf en verdwijn van de site van de SP.

    Reactie door Pool — zaterdag 5 augustus 2006 @ 13.16 uur

  103. @97 en @98
    dat is het em nu juist jimmy,commentaar lerveren,goed of niet kan iedereen,maar als men dan wedervragen krijgt en men blijft op een onfatsoenlijke manier de vragen ontwijken door telkens weer met het zelfde commentaar te komen,en steeds harder te gaan schreeuwen [veelvuldig hoofdlettergebruik] dan kan je zoiets verwachten,nu even over die WAO,ik zit er zelf in en heb een hernia,ik heb altijd gewerkt als schilder in het particuliere onderhoud waarbij ook veelvuldig dubbel glas zetten voorkwam,het is echt een illusie om te denken dat men geholpen word met een degenlijke reintegratie want dat kost geld,de zogenaamde goede herkeuringen die door de rechter als onrechtmatig zijn beoordeeld voert men ook gewoon nog steeds zo uit,deze zorgen er voor dat men verplicht is weer te gaan werken in een beroep waarvoor men in eerste plaats is afgekeurd,en als men dan toch uitvalt kan men geen beroep meer doen op de wao,gewoon een smerig foefje dus!de regering doet hier helemaal niets aan,reintegratiebureaus zorgen namelijk alleen voor een cursusje solliciteren en geven je da map die op tafel ligt met zogenaamde openstaande vacatures,want het mag zo min mogenlijk kosten anders maken zij geen winst,alle ideeen waar men zelf mee komt bv opleidingen of het starten als zelfstandig ondernemer worden direct naar de prullenbak verwezen,terwijl de regering dit nu juist zou willen stimuleren,u praat over iets waar u zelf dus helemaal niets van af weet en hoop dan ook dat u er nooit mee te maken zal krijgen,want dan piept u wel anders,dat er ook mensen in de wao zitten die eigenlijk niet veel mankeren dat zal best wel,maar u scheert een “beetje” alle waoérs over één kam,ik heb dagelijks met dit soort praktijken te maken en weet dus heel goed waar ik het over heb,en nee ik ben niet zielig voordat ik dat naar mn hoofd gslingerd krijg,maar wel boos hierover,u kunt natuurlijk alles wat krom is wel proberen recht[s] te blijven praten,maar u zit er totaal naast,en het geld hoeft niet ergens anders gehaald te worden maar alleen wat eerlijker verdeeld,en dat is wat de SP voorstaat,niet wat u hier probeert te verdraaien,want daar is eze regering erg goed in,maar dat is dan ook het enige waar ze goed in zijn.

    Reactie door iew — zaterdag 5 augustus 2006 @ 13.19 uur

  104. @98
    Maar ik wil het ook zo graag op de site van de VVD of het CDA en dat lukt maar niet.
    Kan jij mijn zeggen hoe dat moet Carla want ik denk dat ik iets fout doe.?

    Reactie door Jofel — zaterdag 5 augustus 2006 @ 13.57 uur

  105. @85
    Jan, ik ben een kleine zelfstandige. Ik werk dus al.
    Uw redenatie dat iedereen die vóór een eerlijker verdeling (dus SP) is, niet werkt geeft al aan hoe kortzichtig u bent. Uw bewering dat ik meer dan 50% belasting betaal over iedere euro is ook niet waar. Ik heb namelijk een goede accountant (hihi), en dankzij het Nederlandse schijvensysteem betaal je pas 52% als je VER boven modaal zit (nl. 52.229,00). Daarbij betaal je dan geen premies meer terwijl je WEL recht hebt op een uitkering mocht er iets mis gaan.
    Daar komt nog bij dat ik graag 52% belasting zou betalen als het geld beter zou worden besteed. Maar om 52% belasting te moeten betalen ter subsidiering van meer loon voor kamerleden, grote onzinnige bouwprojecten, de auto van dhr. Veerman, etc. etc. etc. is belachelijk! Graag zou ik echter meer betalen om armoede op te lossen, onderwijs gratis en beter te maken, oude mensen menswaardig te behandelen, de gezondheidszorg weer sociaal te maken en dat soort zaken.

    Dus Jan, niet iedereen die voldoende loon heeft is zo egoistisch om op de VVD te stemmen, er zijn mensen met een prima loon maar ook een hart in hun lijf!
    En trouwens, paupers worden niet geboren, die worden gemaakt, door uitbuiting, slechte gezondheidszorg, slecht onderwijs en geringe kansen voor de armere mensen (studiegelden zijn nu al aan het stijgen)

    Reactie door Irma — zaterdag 5 augustus 2006 @ 14.04 uur

  106. @94 Jan,

    Voor mij ben je een ontzettend groot EI.
    En wees maar niet bang dat ik afgunstig ben tov. jouw salaris knul. Ik doe het liever met wat minder als dat ik een ander af zit te z(IJ)eiken over een spelfoutje. Mag ik misschien op m’n ouwe dag.
    Bedankt iew.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 5 augustus 2006 @ 14.19 uur

  107. off topic mode [on]
    ik pik zomaar even een bijdrage van een persoon van een ander log af [telegraaf]

    “Wat een lachertje is het toch weer iedere week. De pvda blijft maar stijgen en stijgen en gij geleuf dâh. Voor P.Fortuyn werd er nooit een peiling gehouden en toen hij zo populair werd zijn ze zich rot geschrokken daar in Den Haag en moesten er ineens peilingen komen. En iedere week worden wij gehersenspoeld met die idiote peilingen, wij weten nu onderhand wel hoe het werkt hoor bij nova en consorten. Als je een echte peiling wilt houden doe dat dan aan de deur bij iedere Nederlander en kijk dan wat de uitkomst is. Overal zie hoe met die linksse kliek meer dan zat is alleen in die zogenaamde peilingen stijgen ze, wie houd wie nu voor de gek? Wacht gewoon af tot het weer zover is en dan kunnen ze weer schrikken”

    en daarom zijn naar MIJN inziens die stemcomputers zo gevaarlijk,men kan achteraf namelijk niets nagaan of na tellen op papier,hoe gemakkelijk is het dan om gewoon te zorgen dat de stemming er uitziet naar gelang, de in mijn ogen manipulatieve peilingen?
    dat geeft toch te denken.

    off topic mode [off]

    Reactie door iew — zaterdag 5 augustus 2006 @ 14.49 uur

  108. @iedereen

    Even voor de duidelijkheid: ik ben iemand die net klaar is met studeren en het dus moet doen met een schamele 1300 euro netto.

    Reactie door Jan — zaterdag 5 augustus 2006 @ 15.00 uur

  109. @108 Jan
    ik als alleenstaand ouder met een schoolgaand kind met nog net geen 800 euro,wat erg voor je zeg!ga fietsen man!

    Reactie door iew — zaterdag 5 augustus 2006 @ 15.05 uur

  110. @108
    Het is duidelijk dat je nog veel moet leren Jan. Ook jou kan het namelijk overkomen dat je afhankelijk wordt van het sociale gevoel van andere mensen. Met je 1300 euro in je eentje heb je het stukken beter dan menig gezin, zieke, gehandicapte, kind of bejaarde in Nederland.
    Iedere ouder met een beetje fatsoen leert zijn/haar kinderen al eerlijk delen. Dat veel volwassenen dat vergeten, en andere mensen liever laten stikken, voor hun eigen voordeel zal ze vroeg of laat opbreken.
    Je denkt straks een goede baan te krijgen en dan denk je met de VVD financieel voordeel te hebben. Maar wat als je geen baan kunt vinden omdat de grote graaiers goedkopere krachten elders kunnen vinden? Of als je een ongeval krijgt en niet kunt werken? Denk je dan nog zo goed af te zijn met de VVD of het CDA?

    Leven is meer dan geld alleen. De Nederlandse regering zou ervoor moeten zijn om IEDEREEN die in dit land woont de zekerheid van leven te geven. Zekerheid geeft hoop, hoop doet leven, ontneem mensen alle hoop en zekerheid en ze leven niet meer.
    Dat mensen die keihard werken meer hebben dan een ander is prima, maar dat daarvoor andere mensen een onleefbaar bestaan hebben is NIET prima.

    Trouwens wel een magere reactie van je na al die stevige woorden en vooroordelen in je vorige.

    Reactie door Irma — zaterdag 5 augustus 2006 @ 15.30 uur

  111. @ 104 jofel

    Dat gaat niet want ze hebben niet zo’n open weblog als hier.
    Dus uit bescherming van hun zelf, hebben ze geen weblog.
    Eigenlijk jammer want dan kan ik nooit eens mijn hart luchten bij de juiste personen.
    Zie je hoe achterbaks de CDA en VVD politici zijn .. de huichelaars

    Reactie door Pool — zaterdag 5 augustus 2006 @ 15.33 uur

  112. @ 109 iew

    Geheel aan je kant, als alleenstaande moeder. Iedereen wil wel goed voor moeder Aarde zijn, maar de moeders in Nederland worden behandeld als oud vuil! Zij noemen haar WERKELOOS!
    Het is geen enkele regering nog gelukt om het grote belang in te zien van de alleenstaande ouder! Als deze ervoor kiest om het gezin te leiden en te begeleiden wordt dit AFGESTRAFT!
    Dit is het beschavingsniveau van ons land: moeders in prullenbak en kinderen in de bewaarbak! Terwijl het de eerste professie op Aarde was. En nu? De zweep erover en owee als je WERK aan je kinderen hebt. Zij zijn het niet waard in de ogen van de regering. En het ergste: de regering bestaat uit mannen en vrouwen. Dus deze laatsten hebben hun ziel verkocht en hiermee eigen en andere kinderen in de KOU gezet!
    Zij kunnen niet rekenen. Zelfs niet vermenigvuldigen! Want hoe groot is de WINST als een kind zich thuis mag weten in EIGEN nest! Ik heb ze niet geboren laten worden voor de creche en al die voor- en na-opvang! Nee, bij mij zijn ze geboren en ik wens EIGEN verantwoordelijkheid te dragen voor hun opvoeding. En dat is full-time werk! En dat hoort gewaardeerd en betaald te worden. Desnoods via een persoons gebonden budget! Tel de uren maar op… ze zullen wel gek zijn! Het belangrijkste werk op Aarde wordt gebagatelliseerd vanwege zgn emancipatie die het kind met het badwater heeft weggegooid! Domme vrouwen!!!

    Reactie door Gloria — zaterdag 5 augustus 2006 @ 15.41 uur

  113. Jan, de gedachtengang dat iemand die meer verdient ook meer bijdraagt aan de maatschappij gaat helaas lang niet altijd op. Het draait nl niet alleen om in welke belastingschijf je zit; er zijn ook zat mensen die vrijwilligerswerk verrichten, terwijl ze toch van een schamel inkomen moeten rondkomen. Je moet je niet zo blind staren op de hoge heren van het old boys network die elkaar de vetbetaalde baantjes toespelen. Je bent zelf ook carriere gericht en je zult nog wel meemaken dat meespelen met de grote jongens enkel inhoudt dat je je ziel aan de duivel moet verkopen. Het draait namelijk niet om wat je kunt (helaas al lang niet meer)maar om wie je kent.

    Reactie door kaatje — zaterdag 5 augustus 2006 @ 16.02 uur

  114. @111 Gloria
    dank u voor uw steun,het vervelende vaak wat er in mijn positie als alleenstaande “vader” vaak bijkomt is dat ik als alleenstaande word behandeld,aangezien dit fenomeen “alleenstaand vader” hier in Nederland nog steeds niet volledig is geaccepteerd,ik krijg vaak reacties van: o wat zal jij het dan extra zwaar hebben zeg…
    onzin natuurlijk ik heb het net zo zwaar als een alleenstaand moeder,maar het is mijn verantwoordelijkheid inderdaad,maar word van mij ook wel even verwacht dat ik mijn kind zomaar even kan dumpen bij deze of gene mocht ik verplichtingen krijgen van een instantie,sollicitatieplicht bv,of het verschijnen op een afspraak meestal gepland door de instantie op een woensdag middag bv,rekening houden met het kind en mijn verantwoording daartegenover is er namelijk niet bij,we redden ons verder wel hoor hoe dan ook, maar deze regering is wat dit betreft ook zeer a sociaal bezig,en schetsen het beeld dat kinderen eigenlijk alleen last zijn en geen toekomst,en maar zeiken met een korte “ei” over de vergrijzing,zorg dan maar eerst dat het weer leuk word om kinderen in deze wereld/dit land, normaal op te kunnen laten groeien!en dan iemand die alleen is en net afgestudeerd, gaat dan zielig zitten doen over 1300 euro netto! om je ogen uit je kop te schamen!
    zo nu ga ik even een blokje om!grrrrrrr

    Reactie door iew — zaterdag 5 augustus 2006 @ 16.15 uur

  115. @108 Jan,

    Ga jij is even héél hard de ogen uit je harses schamen met je 1300 eurootjes.
    Hele gezinnen moeten van minder rondkomen en ik durf nog te wedden ook dat je bij pappie en mammie inwoont.
    Verwende puber.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 5 augustus 2006 @ 17.32 uur

  116. 97 Jimmy.

    Heeft de klok weer horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. De werkeloosheid in nederland is helemaal NIET laag. De werkeloosheid is enorm gestegen toen het kabinet Balkenende aan de macht kwam en is momenteel gedaald TEN OPZICHTE VAN VORIG JAAR, VORIGE MAAAND ETC..
    De werkeloosheid is behoorlijk hoog.

    Zolang we in de regering nog mensen hebben met een waterhoofd zou je inderdaad zeggen dat ze nog wel werken met een handicap maar KUNNEN is een heel ander verhaal. Een goed en solide product afleveren is er totaal niet bij. Helaas zolang er nog mensen als Jimmy zijn die iedere one-liner op teletekst zo klakkeloos aannemen is er geen hoop op ontslag na verzaakte arbeid.

    Mensen die zeggen dat ze 52% belasting moeten betalen zijn of miljonair of ze liegen. Je behoeft pas over een bepaald bedrag boven de eerste twee schijven die 52% te betalen en bovendien krijgen ze ook voor al hun aftrekposten (betaling hypotheekrente waardoor ze juist vaak kiezen voor een groot huis met veel hypotheek) 52% aftrekken.
    Iemand met een hypotheek van 700 euro in de maand kan veel terugontvangen van de belasting,vooral bij een top-hypotheek, iemand met een huur van dat bedrag helemaal niets. De eerste profiteert ook nog steeds van de waardevermeerdering de ander is alles kwijt wat hij/zij inversteert.

    Ooit heb ik ook 52% belastin betaald over iedere gulden die ik meer verdiende dan…
    Ik had het toen een heel stuk aangenamer dan nu. Dus zeur niet zo.

    Zou weleens willen weten wat ze zouden mekkeren als er geen handwerklui waren om hun huisjes te bouwen. Die zouden als ze er blij mee zijn een flinke bonus moeten krijgen dacht ik zo.

    Als alle timmerlieden, metselaars, loodgieters etc. morgen het werk neer zouden leggen zou je de huizenbezitters/bouwers eens moeten horen.

    Reactie door Henny — zaterdag 5 augustus 2006 @ 18.21 uur

  117. 108.
    Dat vind ik geen slecht begin. Velen hebben al jaren gezwoegd en nog nooit 1300 euro netto gehad.
    Velen hebben al jaren gezwoegd vele uren gemaakt ziek geworden en hebben niets meer.

    Dat is het nu juist verwend door hun zwoegende ouders tot op het bot en niet meer weten wat in de maatschappij ‘normaal’is maar eisen, eisen, eisen als ze zich nog moeten bewijzen.
    Uw diploma is bovendien geen garantie voor de toekomst.

    Reactie door Henny — zaterdag 5 augustus 2006 @ 18.24 uur

  118. En zo is het maar net Henny, alleen de knaap beseft niet in wat voor bevoorrechte positie hij verkeert.
    Hij moet niet zeiken met een korte ei.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 5 augustus 2006 @ 18.44 uur

  119. Ik ben dom geboren en suf geluld.
    Zou dat de reden zijn dat ik al jaren lid van de SP ben.

    Reactie door Henk.H — zaterdag 5 augustus 2006 @ 21.56 uur

  120. @ Jantje

    He knul lees eens @ 102 mijn reactie aan Carla.
    Nou deze geldt ook voor jou.
    En ga nu gauw je luier verschonen, tandjes poetsen, pyama aan en welterusten.
    En vanaf morgen ergens ander gaan lopen zeiken niet hier meer, want dom lullen doen ze bij de VVD en het CDA en in jouw geval op de creche

    Reactie door Pool — zaterdag 5 augustus 2006 @ 22.25 uur

  121. “Dat mensen die keihard werken meer hebben dan een ander is prima, maar dat daarvoor andere mensen een onleefbaar bestaan hebben is NIET prima.”

    Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar men moet niet vergeten dat het geld ergens opgebracht moet worden.

    “Iemand met een hypotheek van 700 euro in de maand kan veel terugontvangen van de belasting,vooral bij een top-hypotheek, iemand met een huur van dat bedrag helemaal niets. De eerste profiteert ook nog steeds van de waardevermeerdering de ander is alles kwijt wat hij/zij inversteert.”

    Die persoon met een hypotheek loopt het risico bij werkloosheid om met een restschuld te blijven zitten bij verkoop op/onder de executiewaarde.

    “er zijn ook zat mensen die vrijwilligerswerk verrichten, terwijl ze toch van een schamel inkomen moeten rondkomen.”

    Ook belangrijk, maar vergeet niet dat alles, maar dan ook alles geld kost. Neemt niet weg dat ook deze mensen (fatsoenlijk) beloond moeten worden.

    Waar het mij om gaat is het volgende: ben ik asociaal als ik van mijn bruto-salaris al 40+% moet afdragen aan belastingen? Is dat niet voldoende? Het is mijn ogen een kwestie van verdeling, en niet een kwestie van nog meer halen bij hen die 40+ uur per week moeten werken.

    Reactie door Jan — zaterdag 5 augustus 2006 @ 22.34 uur

  122. @ 120 Jan

    Ongelovelijke boeren Jan!!
    Hier wordt ik zo moe van, van dit soort doorsnee CDA christelijk geklep!
    Lummel, wat zeur je nou over mensen die ‘keihard’ werken??? Er maar weer vanuit gaan dat de anderen dat minder doen?
    Ik heb het even helemaal gehad met figuren zoals jij. Hoeveel mensen werken zich niet te pletter voor heel weinig geld?

    En IEDEREEN betaalt belasting. En dat is een goede zaak. Ontduik het dan ook niet. Want dat is ons samenlevingsgeld en daar draait een maatschappij op. En praat me er niet van hoe dit geld MISBRUIKT wordt door dit kabinet! Voortaan een referendum of we wel of niet willen gaan betalen aan de OORLOG van Bush! INSPRAAK BAL!!!

    En boerenverstand Jan: iemand die zijn huurhuis niet meer kan betalen, wordt eruit gezet. Dus iemand die zijn koophuis niet meer kan betalen, kan het altijd nog verkopen. En die trekt dan maar in een huurhuisje. So be it!
    Jij doet net of iemand die goed verdient en KEIHARD werkt enig risico loop i.v.m. een koophuisje. Nou niet dus! Dat is een fijn spaarpotje voor moeilijke tijden en daarbij flinke aftrekposten voor goede tijden.

    En als ik je even mijn uren door mag geven die ik jaar in, jaar uit als alleenstaande moeder heb gewerkt: 24 uur standby per dag, waarvan produktief 10 uur per dag!
    Als gezinsmanager! Tegen het financiele plaatje van een werkeloze!! Hoe slim is men in DEN HAAG wel niet…
    Je baan is geen risico, maar je huwelijk! Hause for sale! En met je kinderen in een huurhuis trekken en je blauw betalen aan huur met STEEDS minder huursubsisie (RECHTSE VOLKSVERLAKKERS!), ziektekostenverzekering en abnormale energiekosten en dan die EURO, waarmee we allemaal besodemieterd zijn. En dat hele verhaal moet ik zien te doen van nog geen E 800,=
    Snap je Jan, dat ik jouw geluid niet meer kan horen! Lummel!!
    En de alleenstaande moeder heeft geen pensioen, geen bonus voor jaren van trouwe dienst! Geen gouden handdruk, geen lintje. Niks Nada Jan! Armoede tot aan haar dood!!
    Dus basta met je calvinistische geloeder, je levert hier helemaal niets op! Je bent al net zo verziekt als al die asociale kabinetslummels! Toedeloe Jan!!
    Groei toch op man en heb HART! STEM SP.
    Ik heb altijd LINKS gestemd, met of zonder koophuis! Kwestie van solidariteit.

    Reactie door Gloria — zaterdag 5 augustus 2006 @ 23.50 uur

  123. @108, Als ik geloven moet wat je beweert
    Jan, dan ‘ben je net afgestudeerd’en ben
    je ingeschaald op 1300,00 euro’s.
    Omgerekend in guldens kreeg menigeen met
    behoorlijk wat in zijn mars, een derge-
    lijk loon nog niet eens na 20 jaar dienst-
    verband in menig bedrijf !
    Je HEBT NOG NIET EENS BEWEZEN dat je dat
    aanname salaris ook waard bent, want niet
    de studie staat garant voor jouw baan, maar NU in de praktijk het TONEN dat je
    dat ook waard bent.
    Afgezien nog van de vraag wie die studie
    betaald heeft, ben je dus bevoorrecht met
    de mogelijkheid tot studeren én er voor
    betaald krijgen, dwz diplomageld. Maar re-
    sultaten boeken voor een bedrijf stoelt op
    veel meer dan een diploma!
    Logisch is het dus dat jij naar rato of
    iets meer betaalt aan belasting. Doorgaans
    is ook de keuze van arbeid een voorrecht,
    en niet iedereen krijgt het werk dat hij
    graag zou wensen, dan lijkt dus ook de ar-
    beidsvreugde een levenlang goed voor el-
    kaar te komen. Niet zo verwonderlijk dat
    daar tegenover mag staan, dat je wat extra
    bijdraagt. Jij hoeft je rug niet te ruïne-
    ren in het bedrijfsleven of in de stank
    (van ook anderen) te werken, en zo ja, dan
    gaat vast jouw inkomen elk jaar omhoog met periodieken, waarbij dat dan nog niets
    zegt over je prestaties.
    Feitelijk kom je bij mij buitengewoon on-
    dankbaar over !
    Ned. Fl. 2864,82 voor jou! Verdien jij dat
    bedrag van tegen de drieduizend harde
    Nederlandse guldens van weleer, of krijg
    je ze gewoon maar, zonder ervaring, zonder
    ingewerkt te hoeven worden, want ook dat
    kost géld!…en inspanning van anderen om
    jou aan je inkomen te helpen……
    Maar van jouw types zijn er meer dan ge-
    noeg, die dan bij voorkeur niet voor een
    volgende generatie willen zorgen, want dat
    gaat van hun geld af, en kost ze ook nog
    eens belastinggeld aan Kinderbijslag van
    anderen.
    Let wel, het zullen mijn kinderen en kleinkinderen zijn die de omslag voor jouw
    aow en andere zorgkosten zullen moeten op-
    brengen….wees je dat maar eens bewust en
    waag het niet nog eens ‘zielig’ te doen!

    Reactie door Madelief — zondag 6 augustus 2006 @ 0.52 uur

  124. Jan, ik weet echt wel wat je bedoelt. Ik weet ook waarom de regering problemen had met die ziekenfondsgrens. Ook ik had netto niet meer over dan iemand die in een fabriek werkte bijvoorbeeld.
    Maar dan nog heb je niet te klagen, heb ik ook niet gedaan.
    Indien je inderdaad een té hoog bedrag voor je huis betaalt omdat de markt dat verlangt neem je dat risico wel zelf, je kunt ook met een iets minder stolpje genoegen nemen.
    Ik heb het meegemaakt inzakking van de huizenmarkt gekocht jaren 70 en verkocht 90. Gekocht omdat ook toen je niet aan woonruimte kon komen, met een rente van toen 9%.
    Ook werkeloosheid meegemaakt in die tijd, ziekte etc.. maar de voorzieningen waren wél een heel stuk beter dan nu en dat vergeet je maar even, geen vetpot moeilijk te verkrijgen maar wel redelijk zodat je er bovenop kon komen.
    Minder gekregen dan ik betaald had en ondanks modernisering van wat nu zou zijn een bedrag van 80.000 euro.
    Ik heb ook het tweede meegemaakt overwaarde maar dat geraak je helemaal kwijt als je inkomen zakt en je in een uitkering komt.
    Maar toch ondanks dat had je een goed inkomen, mogelijkheden en een toekomst en heel heel veel minder zorgen dan een ander die momenteel op een bestaansminimum leven, geen toekomst hebben en anders dan toen volledig in de armoe gestort worden.
    Met al mijn verdienste heb ik geleefd zoals ik wilde/kon, nog nooit een nieuw bankstel gehad, altijd tweedehands omdat de kinderen heel veel kosten en de voorzieningen minder waren, geen kans op dubbele baan toen. Ik heb nog nooit een magnetron gekocht etc..etc. en ben het altijd op blijven nemen voor hen die het minder hadden, dat is een mentaliteit die je in je hebt en ik vind dat mensen in het licht van de armoede op dit moment en de manier waarop dit kabinet mensen uitspuugt en vernedert als zouden het allen klaplopers zijn niet passen dat jij durft te klagen.Je hebt er zoveel bijgekregen denk ik het afgelopen jaar.
    Wij hadden dat inkomen enkel omdat mijn man 70 uur per week draaide in een baan waarin dat niet anders kon door deadlines etc…

    Reactie door Henny — zondag 6 augustus 2006 @ 8.15 uur

  125. Mooie Column Ikon vanmorgen nog niet te horen wel al te lezen op hun web-site, genaamd Cuba Libre, prachtig!!!!!
    Misschien iets voor Jan om op de web-site te zetten.

    Reactie door Henny — zondag 6 augustus 2006 @ 8.29 uur

  126. Jan hou maar op joh, met deze gasten valt niet te discuseren, een hoopjaloezie en modder gooien is het enige wat ze kunnen.

    Reactie door carla — zondag 6 augustus 2006 @ 9.35 uur

  127. Ze hebben het hier alleen maar over geld, hoe zou dat nou komen?

    Reactie door carla — zondag 6 augustus 2006 @ 9.37 uur

  128. @126
    Hallo Carla
    Gelukkig ben je er nog op dit log ondanks je ontevredenheid.
    Ik had je al een keer de vraag aan je gesteld mede ook dat jij niet zo tevreden bent over de meningen op dit log en ik het ook wel leuk zou vinden om op een log van een andere partij mijn meningen te kunnen geven en te discuteren.
    Ik denk dan aan de VVD en CDA
    Zoals je al aangeeft wordt hier veel over geld gepraat dus ik neem aan dat je op de ander logs wel ergens anders over gepraat wordt en kan praten.
    Maar ik kan die andere logs niet vinden en bij de CDA en VVD kan ik niet terecht.
    Dus nogmaals kan jij mij helpen hoe ik daar mijn mening kan geven en ook zoals hier lekker kan discuteren met mensen van CDA .VVD en Wilders.
    Ik ben maar een niet zo hoge geschoolde SP’er dus daarom vraag ik aan jou de oplossing.
    Want ik geloof er niks van wat die mensen hier beweren dat je daar niet terecht kan bij die ander partijen.
    Zoals je zelf al zegt praat men hier alleen maar onzin.
    Hopende op de gouden tip groetjes Jofel

    Reactie door Jofel — zondag 6 augustus 2006 @ 10.46 uur

  129. @128 Jofel,

    Vrees dat Carla zelf ook niet op de genomde logs terecht kan, daarom komt ze hier even in de rondte trappen.
    Denk je wel oom je tenen Carla, ze zou ze nog bezeren kindje.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 6 augustus 2006 @ 12.55 uur

  130. @126
    Is tijd dat Carla eens leert lezen. Er is namelijk alleen door haarzelf en Jan met modder gegooit en over geld gezeurd. Alle harde argumenten van onze kant kunnen ze niet weerleggen dus komt ze met de opmerking dat wij modder gooien, jaloers zijn en niet willen leren. Niks tegenargumenten, die zijn er namelijk ook niet. Magere en zielige reacties… aan Carla´s gebrek aan antwoorden waren we aan het wennen, nu nog aan die van Jan.

    Beste Carla en Jan, ga weer eens een tijdje bij je ouders wonen, dan kunnen ze je nog eens leren wat samen leven, samen delen betekent. Je mag het niemand toewensen maar ik hoop dat jullie ooit (tijdelijk) de hardheid van CDA/VVD persoonlijk mogen voelen.

    Reactie door Irma — zondag 6 augustus 2006 @ 13.08 uur

  131. @130 Irma,

    Wil jij dat die arme ouders aandoen?
    Die zitten waarschijnlijk eindelijk van hun rust te genieten.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 6 augustus 2006 @ 13.15 uur

  132. “En als ik je even mijn uren door mag geven die ik jaar in, jaar uit als alleenstaande moeder heb gewerkt: 24 uur standby per dag, waarvan produktief 10 uur per dag! Als gezinsmanager! Tegen het financiele plaatje van een werkeloze!!”

    En wat levert dat de samenleving op die kinderwens? Kinderen krijgen/hebben brengt een verantwoordelijkheid met zich mee. En die verantwoordelijkheid is voor iedereen van toepassing; dus niet klagen.

    “En de alleenstaande moeder heeft geen pensioen, geen bonus voor jaren van trouwe dienst! Geen gouden handdruk, geen lintje. Niks Nada Jan! Armoede tot aan haar dood!!”

    Heb je dan premies betaald dat je op nog meer geld recht zou moeten hebben? Bovendien is er ook nog zoiets als bijzondere bijstand. Mensen in de bijstand/minima worden voor alles en nog wat tegemoetgekomen. Voorbeelden van tegemoetkomingen zijn:

    - Aanschaf van een bril of gehoorapparaat
    - Maaltijdvoorziening, als u niet in staat bent om zelf uw eten klaar te maken
    - Aangepaste schoenen
    - Dieetkosten
    - Pedicurekosten
    - Kosten door extra slijtage van kleding en beddengoed
    - Vergoeding voor schoolkosten
    - Kwijtschelding voor gemeentelijke belastingen
    - Saneringskrediet

    “Omgerekend in guldens kreeg menigeen met behoorlijk wat in zijn mars, een dergelijk loon nog niet eens na 20 jaar dienst
    verband in menig bedrijf !”

    We hebben geen guldens meer, dus die vergelijking gaat niet op. Bovendien heb ik inmiddels 6 jaar gestudeerd en daarvoor nog eens 6 jaar VWO gedaan, dus dan mag ik ook wel wat verdienen. Immers, als ik na mijn MAVO (4 jaar) was gaan werken, dan had ik 8 jaar voorsprong qua salaris (niet het hoogste salaris, maar toch). Die 8 jaar verdien ik dus niet zo één twee drie terug.

    Reactie door Jan — zondag 6 augustus 2006 @ 13.47 uur

  133. @131, Gelijk heb je Bijdehandje: dat wil
    je ouders niet aandoen. Echter die ‘rijke’
    kinderen zullen veel de hort op zijn en dan voor de verandering maar eens flink
    ‘kostgeld’ betalen, naar rato van hun in-
    komen om te zien wat die ouders zich vroeger voor hen ontzegd hebben.
    Genoeg ouders evenwel die ook kans zagen
    hun kinderen uit te buiten en elke medaille zit natuurlijk een keerzijde.
    Kinderen vroeg met zakgeld leren omgaan en zo mogelijk van een vakantiebaantje de
    eigen wensen, cent voor cent te laten sparen is soms ‘vormend’ voor het leven!
    Opvoeden doen we doorgaans maar één keer,
    naar beste weten, geleerd hebbend uit veel
    ervaring…..maar het is altijd een bepaald slag ouders en kinderen dat uit die situatie een slaatje weten te slaan,
    toch?

    Reactie door Madelief — zondag 6 augustus 2006 @ 13.59 uur

  134. @132 en algemeen.
    Wordt hier gewoon niet goed van.
    Van dat weinige dat ik nog krijg heb ik dus 20 jaar opleidingskosten van Jan betaald (tezamen met vele anderen, want alleen mijn belasting is veel te weinig voor zijn 20 jarige studie ) en gezien zijn uitlatingen is het puur weggegooid geld.
    jeetje, 2 jaar kleuter-, 6 jaar basis-, 6 jaar VWO-onderwijs en 6 jaar studie, en dan nog steeds niets weten. Onvoorstelbaar.
    Maak er verder geen woorden meer over vuil… om te kotsen, zo iemand.

    Reactie door Leftfoot — zondag 6 augustus 2006 @ 14.13 uur

  135. Janneman,

    In @16 stel je dat VMBOérs de niet in staat zijn de Nederlandse Economie te begrijpen. Tevens zou het niet slecht zijn deze groep het stemrecht te ontnemen.

    In @72 heeft de gemiddelde SPér geen geld om te beleggen, laat staan om de tranactiekosten te betalen. Ze zijn trouwens ook liever lui dan moet.

    In @85 moet Irma maar eens gaan nadenken.
    Dit is iets wat ik bij jou totáál mis!

    In @94 stel je dat mensen die wat minder verdienen afgunstig zijn.

    In @108 ben je nèt klaar met studeren, maar strijk je wel een schamele 1300 euro op.

    In @132 stel je dat je 4 jaar mavo, 6 jaar VWO en 6 jaar gestudeerd hebt.

    Ik vraag me toch in hemelsnaam af wat je nou eigenlijk bereikt hebt. Je moet minstens dus 28 jaar zijn en die 1300 euro is waarschijnlijk nog een WW-uitkering ook, omdat je net klaar bent en te belazerd bent om ná te denken en werk te zoeken. En dan nog de euvele moed hebben dat je belasting moet betalen van je uitkering?

    En ook Carla in @126 en 127.
    Och Jan, ze hebben het hier alleen maar over geld en het énige wat ze kunnen hier is mnet modder gooien.

    Triest koppel zijn jullie. Triest en dom.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 6 augustus 2006 @ 14.49 uur

  136. “In @132 stel je dat je 4 jaar mavo, 6 jaar VWO en 6 jaar gestudeerd hebt.”

    Ik zeg toch zeker “ALS ik na mijn MAVO (4 jaar) was gaan werken”, dus ik heb geen MAVO gedaan, maar stel dat ik dat wel gedaan zou hebben.

    En die 1300 euro is het startsalaris voor een HBO’er/WO’er.

    Goed lezen is ook een kunst.

    Reactie door Jan — zondag 6 augustus 2006 @ 14.58 uur

  137. Jan, de zin “ALS ik na mijn MAVO (4 jaar) was gaan werken” betekent wel degelijk, dat de ik-figuur 4 jaar MAVO heeft gedaan. Het “als” slaat namelijk op “was gaan werken”.

    Je hoeft je over Bijdehandje vooralsnog dus geen zorgen te maken, dat hij de kunst van het goed lezen niet zou verstaan.

    Reactie door Wilbert — zondag 6 augustus 2006 @ 15.12 uur

  138. @137 Wilbert,

    Och laat die jongen maar. Heeft de verkeerde mentaliteit en de verkeerde instelling.
    Tyoisch een VVD-er, stronteigenwijs en zal en moet het laatste woord hebben. Nou van mij mag hij hoor. Als hij daar gelukkig mee is. Misschien een nieuwe Hoogervorst in de dop? Ook jarenlange studie, maar nadènken wat de gevolgen zijn van hun handelen? Néé dat is voor deze knaap niet weggelegd.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 6 augustus 2006 @ 15.28 uur

  139. 136. Dan zul je wel niet echt een uitblinker zijn Jan, ik verdiende 10 jaar gelden als startende WO’er al e.1600 netto.
    Hoe het ook wendt of keert Jan, lees de alternatieve begroting van de SP eens door, dan zul je zien dat je er als persoon met een goede baan echt niet op achteruit zult gaan. Alleen de Heinsbroeken worden maar echt financieel gepakt en daar is ook niks mis mee. Een beetje delen, moet kunnen. Je kunt altijd nmog verhuizen naar Capelle of Braschaat, waar de mensen de hele dag zeuren en zuurpruimerig doen over het belastingstelsel in Nederland. Geniet, lach en gun een ander ook wat!

    Reactie door kaatje — zondag 6 augustus 2006 @ 15.44 uur

  140. @132 Jan
    als u zo goed op de hoogte bent,waarom heeft u dan de berichten gemist die namelijk uit de doeken deden dat er een miljoenenoverschotje,in de bijzondere bijstand is? omdat men het vertikt om te gebruiken waar het voor bedoeld is?! en mensen niet word verteld “dat” zij daar gebruik van kunnen maken in bijzondere omstandigheden? vanzelfsprekend is het dus al helemaal niet,en ik heb het hier over een recent onderwerp! maar ga gerust door hoor meneertje, met alles wat krom is recht[s] te praten.

    en dan nog worden de meeste aanvragen hievoor geweigerd omdat men zich voor een aantal zaken aanvullend kan laten verzekeren,zoals Aanschaf van een bril of gehoorapparaat,u weet werkelijk helemaal nergens iets van,en maar brullen.
    u heeft zeker eens iets gehoord zeker?
    daarbij is bijzondere bijstand helemaal niet alléén voor mensen met een uitkering maar kan iederéén daar gebruik van maken,mocht dat nodig zijn,en “dat” bepaald dus de verstrekker,of deze het “nodig” vind.

    Reactie door iew — zondag 6 augustus 2006 @ 15.59 uur

  141. Jofel, Ga eens naar de weblog van Leefbaar Rotterdam, altijd leuke discussies als je even iets anders wil

    Reactie door carla — zondag 6 augustus 2006 @ 17.19 uur

  142. @Jan
    Dan heb je dus tot nu toe alleen erg veel geld gekost en nog geen cent bijgedragen. Dan wel op de site van de SP komen en mij aanraden dat ik eens moet gaan werken?

    Als jij na MAVO 4 was gaan werken had je tenminste al jaren bijgedragen aan de maatschappij (en de belasting) en had je in het echte leven kunnen leren dat je beter eerst kunt nadenken voordat je mensen gaat lopen beledigen.
    Ik werk al jarenlang, betaal belasting genoeg, heb mijn studie naast mijn werk gedaan en hoefde mijn hand tenminste nergens op te houden. Daarbij heb ik tenminste opgestoken waar het werkelijk om draait in het leven (medeleven en begrip), daar zul jij zo te horen nooit achter komen.

    Reactie door Irma — zondag 6 augustus 2006 @ 17.37 uur

  143. #140, miljoenenoverschotje,in de bijzondere bijstand is?

    Er kan nooit een overschot zijn in een belastingpot. Een rechter broekzak, linker broekzak kwestie.
    als er een overschot is dan zijn dat belastingen die teveel uit mensen hun zak gehaald zijn, als deze belasting niet afgeperst was, maar bij de recht matige eigenaren gelaten was, was het niet nodig dit terug te geven, was er niets overgebleven.
    De rechtmatige eigenaren, die daar voor gewerkt hebben, hadden dan voor dit geld een andere bestemming kunnen geven, en daardoor de economie beter draaiende kunnen houden.
    In Nederland is het te vaak dat de overheid is er niet om de problemen op te lossen, de overheid zelf is het grootste probleem. Op naar de 20% vlakke belasting!

    Reactie door Hawkey — zondag 6 augustus 2006 @ 17.51 uur

  144. @ 141, Carla.
    Ben je blind…???
    Jofel informeerde naar VVD en/of CDA.
    Kom jij met Leefbaar Rotterdam aankakken….!!!
    .
    Zou maar ‘s bij Jan informeren hoe je aan een goedkope, gesubsidieerde bril kan komen.

    Reactie door Leftfoot — zondag 6 augustus 2006 @ 18.12 uur

  145. Denk dat het de hoogste tijd is dat Carla weer opzout naar Rotterdam.
    t’Begint hier te rieken naar riool.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 6 augustus 2006 @ 19.43 uur

  146. Aanvulling op 145,

    Neem gerust al je vriendinnetjes mee, ook al zijn ze al van middelbare leeftijd, in mijn ogen blijven het verwende kinderen, zoals ze hier de boel proberen te verzieken, jij incluis.
    DAG CARLA, groeten in de V. straat.
    Als je dit nog niet snapt kan ik nog wel wat duidelijker worden, maar echt mensen in hun hemd zetten is niet mijn
    stij(ei)l, maar als het moet, dan zal ik het beslist niet laten.
    Denk wel dat menig trol weet voor wie dit bedoelt is.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 6 augustus 2006 @ 19.47 uur

  147. Leftfoot, waar bemoei jij je mee hij vroeg het aan mij, en van de VVD en CDA weet ik niks want dat zijn niet mijn partijen, maar ik mag wel iemand een tip geven, of niet?

    Reactie door carla — zondag 6 augustus 2006 @ 23.02 uur

  148. @147 Carla,

    Wij zijn totáál niet geïnteresserd in leefbaar rotjeknor, dus rot op, je verziekt hier het log.
    Dag Carla, groeten aan marco.
    tot never en nooit meer.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 7 augustus 2006 @ 0.20 uur

  149. @ 147 Carla

    Kijk dat je het IQ hebt van een tampon kun je niets aan doen, en dat je niet eens kan lezen ook niet, maar dat je loopt te zeiken daar kun je wel wat aan doen Wegwezen van deze weblog had ik en anderen gevraagd, maar luisteren ho maar dus gaan we grof geschut inzetten……..
    Volgens mij ben jij de fraudeur van een van Oudenalle want sinds ik die naam op de weblog gebruikt ben jij hier begionnen te zeiken.
    Hoe zat het met Mis Mokum Mobiel jij was toch de enigste meid in die caravan die tussen de middag de bouwplaatsen afging om wat te verdienen, zeg zelf anders loop je hier niet te zeiken om van alles en nog wat.
    Het val in deze tijd niet mee om wat te verdienen want de bouwvak is met vakantie dan is het lastig om te overleven, want zeg eerlijk na je 100 ste poging om achter een raam te zitten is dat rijdend bordeel best wel een uitkomst.
    Vandaar de naam Mis Mokum Mobiel ik vind dit heel toepasselijk.
    Hoe zit het nou met @ 136 Jan is dat nou jou pimp of je zoon kan ook allebei.
    Erg als je geen cent te makken hebt en toch verder moet,
    Niet alle benzine oprijden ander moet je eerst naar de Keileweg om je benzine te verdienen.

    Reactie door Pool — maandag 7 augustus 2006 @ 1.07 uur

  150. 135. Toon Hermans zou zeggen ‘dom koppel’
    Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat die studie niet veel opgeleverd heeft en ik derhalve volkomen begrijp waarom hij als afgestudeerd HBO-er ‘maar’1300′euro krijgt.

    En wat Carla betreft ga doen wat Pim Fortuyn zei: “Terug naar het aanrecht”

    Reactie door Henny — maandag 7 augustus 2006 @ 9.57 uur

  151. @149 Pool,

    Wel een triest gevalletje hoor, de Keileweg is toch ook al gesloten?

    Reactie door Bijdehandje — maandag 7 augustus 2006 @ 11.12 uur

  152. goedemorgen allemaal.
    @143 Hawkey
    u kijkt geen tv? en leest geen kranten?
    het is toch een duidelijk punt geweest,uiteraard mag u er zelf van vinden/zien hoe u het wil,en inderdaad is de overheid zoals nu,een probleem,maar u moet niet doen of mensen die een uitkering hebben daarvoor nooit gewerkt hebben en geen belasting hebben betaald.
    dit zijn dus ook rechtmatige eigenaars om maar even uw woorden te gebruiken,daarbij heb ik sterk de indruk dat u helemaal niet weet wat de “bijzondere” bijstand pot is,hoe die is ontstaan,wie daar voor betalen,en waar hij voor bedoeld is,u heeft mijn bijdrage daarover dus ook totaal niet begrepen.

    Reactie door iew — maandag 7 augustus 2006 @ 12.22 uur

  153. @152 Iew,

    GOEIEMORGEN?????????????????????

    Goeiemiddag zal je bedoelen, lekker geslapen?

    Reactie door Bijdehandje — maandag 7 augustus 2006 @ 14.03 uur

  154. @ 150 Henny

    Pim Fortuyn zei.. “mens ga koken”

    Ook goeimiddag allen

    Reactie door Pool — maandag 7 augustus 2006 @ 14.36 uur

  155. @ 151 Bijdehandje

    Keileweg ook al ge-globaliseerd ???

    Reactie door Pool — maandag 7 augustus 2006 @ 14.40 uur

  156. iew, als jij maar 800 euro per maand krijg heb je toch zelf iets fout gedaan, geef daar niet anderen de schuld van.

    Reactie door roosje — maandag 7 augustus 2006 @ 16.28 uur

  157. @156
    Is dat altijd zo roosje.
    Niet dat dit de schuld van andere hoeft zijn zijn maar zeker ook niet altijd de schuld van je zelf.

    Reactie door Jofel — maandag 7 augustus 2006 @ 16.36 uur

  158. @156 ROOSJE?

    Heb jij er ooit van gehoord als iemand uit de WW gesodemieterd wordt en het wordt dan bijstand dat dit beslist geen VETPOT is?
    70% van 70% is de eindjes aan elkaar vastknopen, zeker als je ook nog eens kinderen onder je hoede hebt.
    Dus wees niet zo snelmet je oordeel!

    @155 Pool,

    Já beste Pool, op de keileweg mag ze zich sinds enige tijd ook niet meer vertonen.
    Misschien gaat het in Rotjeknor ooit nog eens de goeie kant op? :lol:
    Zolang ze ons maar niet lastigvallen hier.
    vertier genoeg daar lijkt me zo. :lol:

    Reactie door Bijdehandje — maandag 7 augustus 2006 @ 17.54 uur

  159. och jeetje, 1 reactie tevéél.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 7 augustus 2006 @ 17.56 uur

  160. @ 143 Hawkey

    Als je zo gaat praten dan moet al het geld wat men ontvangen heeft vab hypotheekrente aftrek ook terug naar de rechtmatige eigenaren de minima dus want die heeft al jaren en jaren die pot lopen spekken zonder dat deze groep er iets van terug zag.
    Dus ga eerst eens je lesje leren voordat je hier rare dingen gaat lopen brallen.

    Reactie door Pool — maandag 7 augustus 2006 @ 20.55 uur

  161. 154. Ja mar ik heb géén afwasmachine

    Reactie door Henny — maandag 7 augustus 2006 @ 21.13 uur

  162. “die rot-aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Reactie door Henny — maandag 7 augustus 2006 @ 21.17 uur

  163. @ 161 Henny

    Geeft niets, probeer ze het toch gewoon met een afwasborsteltje.

    Reactie door Pool — maandag 7 augustus 2006 @ 22.49 uur

  164. @Pool

    Hoe kunnen minima nou de pot meer spekken dan zij die veel meer verdienen?

    Reactie door Jan — dinsdag 8 augustus 2006 @ 12.38 uur

  165. @153 Bijdehandje
    ik was iets laat op ja,maar voor mij was het net mogguh ;)
    @156 roosje
    ik zal even heel kort reageren,wel eens van de WSNP gehoord? daar komt men namelijk tegenwoordig al snel in tercht als men na jaren hard werken thuis komt te zitten met een hernia,en met meneer de Geus en het UWV te maken krijgt,denk even verder na dan uw neus lang is zou ik zo zeggen.

    en nogmaals voor de rechtse brallertjes de BIJZONDERE BIJSTAND is er voor IEDEREEN en niet ALLÉÉN voor mensen met een uitkering,u betaald er dus ook voor uzelf aan mee! en maar blaten zonder te weten waar men het over heeft… [sigh*]

    Reactie door iew — dinsdag 8 augustus 2006 @ 14.09 uur

  166. 163. Dus is Carla uiteindelijk toch bij het aanrecht beland, precies zoals Pim het bedacht had.
    Goed zo Pool je hebt hem door.

    Reactie door Henny — woensdag 9 augustus 2006 @ 0.16 uur

  167. 164. Precies zoals wij al reeds vele malen gezegd hebben.

    OMDAT HET ER ZOVEEL MEER ZIJN.

    En dat zal nog wel erger worden. Begrijp je het eindelijk.

    Reactie door Henny — woensdag 9 augustus 2006 @ 0.18 uur

  168. VIVA EL PRESIDENTE JAN MARIJNISSEN

    ADIOS GRAAIERS EN ZAKKENVULLERS
    ADIOS EU …. ADIOS EURO
    Voor alle die hier hun rechtse ideeen lopen te brallen of gewoon zitten te zeiken het volgend……..
    Na 22-11 piepen jullie wel anders als door de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek hun ouders de PC moeten wegdoen om dat ze dan in de schuldsanering zitten.
    Zalm zei altijd …armoede…eigen schuld dikke bult.. moet je maar geen schulden maken.
    Ik kan bijna niet wachten tot 22-11.

    Reactie door Pool — woensdag 9 augustus 2006 @ 0.20 uur

  169. Pool, mag ik vragen wat u in het dagelijks leven doet voor de kost?

    Reactie door Jan — woensdag 9 augustus 2006 @ 20.17 uur

  170. Sp’ers moeten zich niet bezighouden met moeilijke zaken zoals economie. Dat is te moeilijk. Gemiddeld opleidingsniveau van een Sp’er is vmbo (is onderzocht). Dus tsja, ga maar fijn RTL4 kijken. Dan houden WIJ ons wel bezig met het besturen van het land.

    Reactie van Cees — donderdag 3 augustus 2006 @ 19.21

    zo is dat, onzinnige complot-theoriën, het enige wat de oppositie interesseert is om hier politieke winst mee te doen. Onder de gordel SP !!!

    Reactie door Bolt — donderdag 10 augustus 2006 @ 9.58 uur

  171. Hypotheekaftrek afschaffen, wordt leuk. Want ze willen nu juist de allochtonen meer gaan stimuleren voor een eigen huis. En kom niet aan allochtonen, want dan wordt t echt feest in Nl. Nu bezit zo’n 55% vd bevolking eigen huis. Waarvoor denk dat steeds meer mensen Nederland velaten? En waar moet t geld vandaan komen dan, oh oh t wordt t leuk in Nl.

    Reactie door 300b — donderdag 10 augustus 2006 @ 10.03 uur

  172. Ach, volgens mij heeft de hele Nederlandse regering de lessen economie gemist. Een beleid wat gebaseerd is op het model van Keynes zou het piek en dal gedrag van de Nederlandse conjuctuur zeker kunnen verzwakken (voor de prutsers, dit is iets goeds!). Maar ik snap wel dat de politiek ervoor kiest, wat moet je anders als tegenstelling tussen rechts en links aanhalen bij de verkiezingen. Zie het maar als creeeren van werkgelenheid.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Keynesian_economics

    De les economie waarin marktvervalsing en de nadelen daarvan is behandeld hebben ze ook gemist. De hypotheekrente moet echt weg.

    Kan iemand mij uitleggen waarom Nederland sinds WOII als enige land in Europa niet in staat is geweest om het woning tekort aan te pakken? Ben echt benieuwd zeker omdat ik het woning tekort ook als een directe oorzaak voor de files zie. Om het even te benadrukken;”Op de snelweg is er tijdens een file een nog hogere mobiliteit dan op de huizenmarkt!” Het feit dat je niet meteen kunt verhuizen als je een nieuwe baan hebt honderd kilometer verder is echt een probleem. De huizenprijzen, de schaarste van huizen en de files zorgen ervoor dat Nederland te veel geld verspilt. Het zou mij niets verbazen als het geld dat op de snelweg blijft plakken net zoveel is als de hypotheekrente kosten voor het rijk.

    Dus…

    Genoeg gerant,

    Ik ga op de partij voor dieren stemmen, met de rest heb ik het echt gehad!

    Reactie door Rob — donderdag 10 augustus 2006 @ 11.27 uur

  173. Het is zowiezo erg slap van alle SP`ers om maar een beetje af te geven op de VVD en de andere liberalen zonder enige juiste argumentatie. En als men een beetje gestudeerd heeft wat de meesten niet hebben gedaan wat ik hier zo zie weten dat er procentueel veel meer hoog opgeleiden mensen stemmen op de VVD dan op de SP. En toevallig heb ik al twee masters in de richting van de economie behaald en weet daar dus veel meer van af dan al die nutteloze en niet juiste uitspraken van de SP`ers hier.

    Reactie door Joost — donderdag 10 augustus 2006 @ 12.41 uur

  174. 173.Joost. g
    Gezien je reactie die geen enkele inhoud heeft geen analytisch vermogen laat zien en de schrijfwijze van je reactie denk ik dat je hier de boel bijhoorlijk zit te bedonderen.
    Tenzij het onderwijsppeil nog dramatischer is achteruitgehold dan ik al verwachtte.

    Volgens mij ben je gepromoveerd in de “WEET NIKS KUNDE”

    Reactie door Henny — donderdag 10 augustus 2006 @ 20.50 uur

  175. onderwijspeil. SOWIESO

    Reactie door Henny — donderdag 10 augustus 2006 @ 20.52 uur

  176. Jaloers op Joost Henny?

    Een bekend fenomeen hiet op deze weblog, zitten alleen maar te zeuren dat de uitkeringen te laag zijn . Als je het niet met ze eens bent krijg je hier te wind van voren.

    Reactie door carla — zondag 13 augustus 2006 @ 16.20 uur

  177. Wie zijn “ze”, carla?

    En als die “wind van voren” onterecht is, dan moet het toch eenvoudig voor je zijn om er argumenten tegenover te stellen?

    Reactie door Wilbert — zondag 13 augustus 2006 @ 19.46 uur

  178. gaan we naief doen wilbert, je begrijp donders goed wie ik met “ze” bedoel, en argumenten dat heb ik al geprobeerd maar ook dat heeft geen zin meer dus waarom zou ik moeite doen voor mensen die niet willen horen wat ik zeg.

    Reactie door carla — zondag 13 augustus 2006 @ 22.42 uur

  179. Joost, even een tip kijk eens onder het kopje leden van de sp..verbazingwekkend veel HBO en universitair he?

    Conclusie: je trekt conclusies alvorens jij je ergens in verdiept..dat komt niet intelligent over Joost!
    Biedt je excuses maar aan en breng jezelf respect bij voor jezelf en andere mensen. Wie denk je eigenlijk dat je bent? Zijn we niet allemaal naakt geboren en gaan we niet allemaal naakt in bad ( enkele geestesgestoorden daarbuiten gelaten)? Trouwens zijn er al niet genoeg mensen die economie studeren..wat is daar nog bijzonder aan?

    Reactie door cynthia — donderdag 17 augustus 2006 @ 13.00 uur

  180. Ewout irrgang zit bij de SP en ook hij heeft economie gestudeerd..bekijk ook even de opleidingsniveau`s van de anderen. Dus doe jezelf een lol en laat je angst voor het onbekende varen en geef jezelf een open mind..verbazingwekkend wat voor inzichten je dan krijgt!

    Reactie door cynthia — donderdag 17 augustus 2006 @ 13.03 uur